[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:45:
[...]

Wat moet ik me hier bij voorstellen :P

'You gotta Moves like Swaggr 8) ?
Alle knoppen tegelijkertijd als een gek inrammen, maar wel met een missie!

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
gotfurrr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:51:
[...]

De ak is aangepast inderdaad, close range is die nog wel goed en zoals alle ar's zijn de eerste 3-5 kogels redelijk on target. Daarna is het echter een random feestje. Op zich vind ik dat nog niet eens zo vervelend, maar de kick na de 1e kogel is vooral vervelend, single shot schieten is gewoon een stuk lastiger geworden
het recoil van de AK is inderdaad 1+ 4.

Dit is een redelijk recente video (sowiso een goed kanaal dit)

Deze vent test van alles op een custom server.
in het kort komt deze video er op neer dat de akm op auto, 1 kogel vuurt, een flik stuk vertical recoil geeft, en dan random de laatste 4 kogels, met overwegend vertical recoil.

Om een AKM op auto te compenseren moet je dus first shot, een sneller verticale muisbeweging maken, en dan op langzamer tempo blijven bewegen.

met dank aan @kazzzdafke die altijd als eerste dit soort video's heeft gezien

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
Bullettooth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:22:
Wij hadden gisteren een hele vreemde duo's pot.

De hele match verliep prima en zonder problemen, beide lekker vol met loot. Eind van de match is in zicht, laatste cirkel en nog 4 mensen in totaal in leven. We zijn aan het oprukken door een stadje en zien de chicken dinner al voor ons...

"Host closed connection" WTF!?! Dat was wel een first voor mij in ieder geval, iemand al vaker meegemaakt?
Ik had gisteren een andere probleem, een van de laatste cirkel, 5 over, ik sneak achter iemand, hij zag me niet, op ongeveer 3 meter afstand 2x met s1897 met choke geschoten en hij leeft nog (zie ook geen bloed) en hij schiet mij terug en dood ben ik. wtf?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
gergs schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:57:
[...]

Ik had gisteren een andere probleem, een van de laatste cirkel, 5 over, ik sneak achter iemand, hij zag me niet, op ongeveer 3 meter afstand 2x met s1897 met choke geschoten en hij leeft nog (zie ook geen bloed) en hij schiet mij terug en dood ben ik. wtf?
Klinkt als desync. Zou ook best kunnen, servers hadden het zwaar gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
kgd92 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Pff lekker precies in een ronde waar ik scar met 4x scope, suppressor en alle attachments erop 8)7
Ik baal het echt voor ongeveer 3 seconde - en daarna ben ik het al vergeten. Al bezig met de m249 de massa mensen in de lobby aan het neerschieten. O-)

Even iets anders, weet iemand waarom ik in godsnaam altijd per ongeluk achter id buggy zit.
Is echt onhandig als je in paniek weg wil rijden en dan zit je daar te squaten op het achterbankje |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Thijmen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:22:
Elke dag die server errors.. nu lijkt er wat fout te gaan bij Amazon CloudFront.. Lijkt wel of ze het hele menu met HTML opbouwen :/ Je wordt er af en toe moedeloos van...
Zoals @Tsurany al zei is het uiterst effectief. Mocht je het menu in je browser willen openen, dan kan dat ook..
Je hebt er verder niets aan :+

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
kgd92 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Raar, eerste keer sinds lang dat ik GEEN issues heb gehad gisteren en het spelen soepel ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommpie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 21:29

Gommpie

Jos_de_Zwerver

gergs schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:03:
[...]
Even iets anders, weet iemand waarom ik in godsnaam altijd per ongeluk achter id buggy zit.
Is echt onhandig als je in paniek weg wil rijden en dan zit je daar te squaten op het achterbankje |:(
Als je bij een auto instapt, dan kom je op de stoel te zitten waar je op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
seezung schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Bart als in triks? Oude 1.6 teamgenoot? Dat is zo even zo snel de enige Bart die me te binnen schiet :D
Yez ;)

Die shots op voertuigen op redelijk afstand zijn wel nice.. krijg dat met een AR nooit voor elkaar om een of andere reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48
Gommpie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:07:
[...]

Als je bij een auto instapt, dan kom je op de stoel te zitten waar je op richt.
Was dat maar waar :+ In deze game kom je overal te zitten behalve waar je wilt zitten 9/10 keer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
jantje 2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Was dat maar waar :+ In deze game kom je overal te zitten behalve waar je wilt zitten 9/10 keer 8)7
? hij heeft gelijk...

Je moet wel richten op de stoel waar je wilt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Rule schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:23:
[...]

? hij heeft gelijk...

Je moet wel richten op de stoel waar je wilt zitten.
Ik sta naast de auto aan de bestuurders kant ik richt op het stuur en dan kan ik zowel op de bestuurderstoel, de bijrijder stoel of achterin belanden. Ik loop naar een buggy ik kijk naar beneden naar de stoel van de bestuurder eeeen...... nope ik zit bovenop.

Bij mij werkt dat meestal niet..... .maar dan ligt dat blijkbaar aan mij :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
jantje 2 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Ik sta naast de auto aan de bestuurders kant ik richt op het stuur en dan kan ik zowel op de bestuurderstoel, de bijrijder stoel of achterin belanden. Ik loop naar een buggy ik kijk naar beneden naar de stoel van de bestuurder eeeen...... nope ik zit bovenop.

Bij mij werkt dat meestal niet..... .maar dan ligt dat blijkbaar aan mij :? 8)7
Ongeacht het voertuig staat er altijd F, ''drive .....'' of ''get in .....'' zodra drive er niet staat kom je nooit in de bestuurders stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

Ongeacht het voertuig staat er altijd F, ''drive .....'' of ''get in .....'' zodra drive er niet staat kom je nooit in de bestuurders stoel
Ik lees meestal niet wat er staat, ik spam klik F om erin te komen. Nooit ook opgelet dat er 2 opties zijn...
Als ik naast de bestuurderstoel staat dan mag je wel verwachten dat je ook daadwerkelijk in die seat terecht komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 13:30
Zijn er trouwens nog mensen die veelal in first person view spelen? Vind dat een stuk aangenamer, misschien omdat ik vooral CSGO speel naast deze.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Dreifarben schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:50:
Zijn er trouwens nog mensen die veelal in first person view spelen? Vind dat een stuk aangenamer, misschien omdat ik vooral CSGO speel naast deze.
De meeste hier op tweakers spelen volgens mij 1PP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Die zijn er genoeg.... kom op Discord (adres te vinden onderaan dit topic) en je kan zo samen met ze spelen. Ik speel ook alleen nog maar FP en geen 3P meer sinds er een keuze is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:39:
[...]

En zelfs als er Drive staat kom je er niet terecht 8)7

Spel zou gewoon naar die indicator moeten luisteren. Drive > Altijd bestuurder. Get in > Passagier.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 13:30
NINjak schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

Die zijn er genoeg.... kom op Discord (adres te vinden onderaan dit topic) en je kan zo samen met ze spelen. Ik speel ook alleen nog maar FP en geen 3P meer sinds er een keuze is. ;)
Als ik vanavond mijn headset kan vinden zal ik eens komen zien :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Angeloonie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:53:
[...]

En zelfs als er Drive staat kom je er niet terecht 8)7

Spel zou gewoon naar die indicator moeten luisteren. Drive > Altijd bestuurder. Get in > Passagier.
Dit dus.

Ten eerste, in paniek modus lees je drive of get in uberhaupt niet. Je zou denken dat als je de auto/buggy benadeert aan de bestuurders zijde vooraan en druk je op F dat je de auto gaan besturen, nee dus.. kom je random ergens anders terecht... :?
Ten tweede, ook staat er drive, idd af en toe ook nog eens fout - beland je dan weer op de achterstoel. |:(

Ik heb het nooit inverdiept maar klopt het dat buggy echt zuinig is? Ik rij soms echt van een kant naar de ander een gebruik maar weinig benzine. Dacia zuipt benzine als een gek. UAZ gebruik ik eigl niet zo vaak.
Ook weer iets raar gisteren, de buggy kan opeens simpele berg niet beklimmen.
Ik meen toch echt dat ik vorige week nog hele schuine berg nog op kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie hier: Tsurany in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:55
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:49:
[...]

het recoil van de AK is inderdaad 1+ 4.

Dit is een redelijk recente video (sowiso een goed kanaal dit)
[video]

Deze vent test van alles op een custom server.
in het kort komt deze video er op neer dat de akm op auto, 1 kogel vuurt, een flik stuk vertical recoil geeft, en dan random de laatste 4 kogels, met overwegend vertical recoil.

Om een AKM op auto te compenseren moet je dus first shot, een sneller verticale muisbeweging maken, en dan op langzamer tempo blijven bewegen.

met dank aan @kazzzdafke die altijd als eerste dit soort video's heeft gezien
Ik wil de filmmaker niet bashen, het is best een goed filmpje - imho is het echter niets nieuws. Bovendien is het grootste probleem van de ak niet de full auto spread (ook een probleem, maar minder erg), maar vooral de kick na 1 schot zorgt ervoor dat je relatief langzaam kan tappen. Als ze dat iets tweaken dan lijkt me de ak weer een wapen dat je wel kan meenemen, nu is het alleen in cqc een goed wapen imho (maar dan zou je misschien beter een shotgun mee kunnen nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 10:04
Mooie FPP chicken dinner met squadje net in de mist. Laatste 30 ik alleen over, praktisch alles kruipend gedaan vanaf de 2 na laatste cirkel. Complete squads elkaar af laten maken en toen de laatste kill nog even snel gepakt. Gozer had geen idee waar het vandaan kwam :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Players, we apologize for the server issues you've been experiencing recently. Our development team has released a statement regarding these issues and how we plan on improving the situation on our dev blog. You can find the statement here:
http://playbattlegrounds.com/news/95.pu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Lol, IBIZA is een beetje aan het ragen.. Het wil em effe niet meer lukken, redelijk wat pech wat ik laatste tijd ook wel regelmatig heb..
Ben je aan het rijden, passeer je ergens in een veld 2 of 3 squads die niet met elkaar vechten, maar jou allemaal onder vuur nemen.
Of je stapt ergens uit, boem, zit er een heel squad verstopt op 5m van je :)
Je zit in huisje, hebt alles top gescout met je squad, wil je naar buiten moven achter rosten 10m verder: jawel, zitten er daar verstopt..

Hij heeft ook deze "luck".. Beetje zoals bad beats en downswing in poker.. doorslikken..

[Video: https://www.twitch.tv/videos/179375956]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:54
"Oh SKS, why has thou forsaken me!"

Gaat mijn potje echt super lekker met de SKS, laatste cirkel, 1v1. Mijn opponent rent het veld in richting een boom, schiet tig keer op hem met SKS, hit 1x van alles. Echt pure bullshit 8)7.

Soms snap ik de hitreg in pubg echt niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Denk dat je last had van dsync hoor.. Je 7e kill denk ik niet dat een kill hoorde te zijn :D

Ach ja, bij mij is het de laatste 3 dagen veel minder, dus ga niet klagen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Om even terug te komen op de laatse discussie van ''lootdichtheid'' / handige lootroutes.
Deze (op het moment nog een beetje buggy) site geeft aan per gebouw, wat de loot Efficiency Rating is.

voor ervaren spelers waarschijnlijk al bekend. Maar misschien toch nog handig
http://thelooter.com/the-loot/

Dit moet ook nog in een map komen, maar is op het moment alleen Pochinki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:26

Dhrax

Prog Lord

Bloodhoundje schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:20:
Het was gisteravond echt dramatisch bij mij, point blank kreeg ik zelfs nog niemand neer, na 5 potjes zonder kills er de brui maar aan gegeven .. netwerk issues zijn bekend maar ik heb er zelf (tot gisteren) niet heel veel last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:27:
Om even terug te komen op de laatse discussie van ''lootdichtheid'' / handige lootroutes.
Deze (op het moment nog een beetje buggy) site geeft aan per gebouw, wat de loot Efficiency Rating is.

voor ervaren spelers waarschijnlijk al bekend. Maar misschien toch nog handig
http://thelooter.com/the-loot/

Dit moet ook nog in een map komen, maar is op het moment alleen Pochinki
Voor minder ervaren spelers inderdaad handig, sommige gebouwen zijn een stuk minder snel te looten dan anderen en dat kan soms veel verschil maken.
Al is een appartement weliswaar erg inefficient, het is wel een veiligere keuze omdat je geen open stukken door moet om bij het volgende gebouw te komen. De lootdichtheid per m2 grondoppervlakte is erg hoog waardoor je als squad relatief veilig kan looten.

En in principe heb je genoeg tijd om alle gebouwen in een (deel van de) stad te looten voor de cirkel komt, dan is het efficiënter om de inefficiënte gebouwen mee te pakken dan twee steden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 10:53
Cassius schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:17:
Ik zit ingame met 60% CPU (2700k @ 4,2GHz) usage (zonder dat een enkele thread/core ook maar ooit de 100% aantikt)
Dat er geen enkele thread de 100% aantikt betekend niet dat er geen bottleneck is. Start maar eens een cpu load programma met 1 thread en bekijk de load per core eens. De load van die ene thread zal verdeeld worden over 2 of meerdere cores. Daarnaast zie je dat de totale utilization wel stijgt zoals verwacht, bijvoorbeeld boven de 25% bij een processor met 4 threads als je een stressprogramma draait met 1 thread volledig belast. Windows verdeelt de last van een enkele thread over meerdere cores omdat 2 cores op 50% laten draaien meer energie efficiënter is dan 1 core op 100%.

60% belasting op een cpu met hyperthreading is eigenlijks al hoog, gezien er 50 van de 100% van de cpu load van de (relatief zeer zwakke)hyperthreaded cores zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bennnie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:35:
[...]
Dat er geen enkele thread de 100% aantikt betekend niet dat er geen bottleneck is. Start maar eens een cpu load programma op 1 core en bekijk de load per core eens. De load van die ene thread zal verdeeld worden over 2 of meerdere cores. Daarnaast zie je dat de totale utilization wel stijgt zoals verwacht, bijvoorbeeld boven de 25% bij een processor met 4 threads als je een stressprogramma draait met 1 thread volledig belast. Windows verdeelt de last van een enkele thread over meerdere cores omdat 2 cores op 50% laten draaien meer energie efficiënt is ten opzichte van 1 core op 100% te laten draaien.

60% belasting op een cpu met hyperthreading is eigenlijks al hoog, gezien er minstens 50 van de 100% van de cpu load van de (relatief zeer zwakke)hyperthreaded cores zijn.
Stel at het OS de load kon verdelen van een singlethreaded applicatie, of een minder-dan-je-beschikbare-aantal-cores-threaded applicatie ;), dan is er toch alsnog geen CPU bottleneck, wat maakt het verdelen daarbinnen nu uit? Voorbeelden bij een logische non-HT dual-core om het simpel te houden:

1. Singlethreaded app, OS verdeelt belasting niet, 1 core is "0%" (wat systeemspul) belast en eentje 60%. Er is geen CPU bottleneck.
2. Singlethreaded app, OS verdeelt belasting, 1 core is 70% belast en de andere 40%. Er is geen CPU bottleneck.
3. Multithreaded app, 2 cores zijn 60% belast. Er is geen CPU bottleneck.

In welk scenario zeg jij is hier mogelijk wel een CPU bottleneck and please explain?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
Cassius schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Stel at het OS de load kon verdelen van een singlethreaded applicatie, of een minder-dan-je-beschikbare-aantal-cores-threaded applicatie ;), dan is er toch alsnog geen CPU bottleneck, wat maakt het verdelen daarbinnen nu uit? Voorbeelden bij een logische non-HT dual-core om het simpel te houden:

1. Singlethreaded app, OS verdeelt belasting niet, 1 core is "0%" (wat systeemspul) belast en eentje 60%. Er is geen CPU bottleneck.
2. Singlethreaded app, OS verdeelt belasting, 1 core is 70% belast en de andere 40%. Er is geen CPU bottleneck.
3. Multithreaded app, 2 cores zijn 60% belast. Er is geen CPU bottleneck.

In welk scenario zeg jij is hier mogelijk wel een CPU bottleneck and please explain?
Scenario 2. Zoals ik zei, start maar eens eens een stress test met 1 thread. Je zult hierbij 50/50 60/40 en 70/30 belastingen zien bij een dual core non HT.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
kazzzdafke schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:05:
Lol, IBIZA is een beetje aan het ragen.. Het wil em effe niet meer lukken, redelijk wat pech wat ik laatste tijd ook wel regelmatig heb..[...]
[video]
Gisteravond nog met @PuckStar een aantal potjes gespeeld waaronder eentje waar we eigenlijk heul goed lagen met een mooi voorraadje aan meds/boosters en goede wapens.

Lig ik bij een boom, komt er een auto aan waarvan de bestuurder hem dus wilde parkeren bij/tegen de boom... Daar vloog Zephy3r dus door de lucht, ik bedoel... van alle bomen die hij kon uitkiezen... precies die!?
En nee, hij zag me niet want uit zijn reactie bij het uitstappen kreeg hij de kill melding en moest echt om zich heen kijken wie,wat hij had geraakt. :o

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Bennnie schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:58:
[...]

Scenario 2. Zoals ik zei, start maar eens eens een stress test met 1 thread. Je zult hierbij 50/50 60/40 en 70/30 belastingen zien bij een dual core non HT.
Nope, single thread blijft single thread en zal NOOIT over meerdere cores (dus ook de HT/SMT "cores") verdeeld (kunnen) worden. Dat je OS (taakbeheer) mogelijk een verkeerd beeld laat zien is wat anders.

Wat ik wel merk is dat waar PUBG een paar updates geleden veel meer multithreaded was geworden, dit nu duidelijk minder is!
Zephyer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:12:
[...]

Gisteravond nog met @PuckStar een aantal potjes gespeeld waaronder eentje waar we eigenlijk heul goed lagen met een mooi voorraadje aan meds/boosters en goede wapens.

Lig ik bij een boom, komt er een auto aan waarvan de bestuurder hem dus wilde parkeren bij/tegen de boom... Daar vloog Zephy3r dus door de lucht, ik bedoel... van alle bomen die hij kon uitkiezen... precies die!?
En nee, hij zag me niet want uit zijn reactie bij het uitstappen kreeg hij de kill melding en moest echt om zich heen kijken wie,wat hij had geraakt. :o
"Dood door schuld!" 8)

Klinkt als iets wat zo ook mij had kunnen overkomen... want het "geluk" wat ik af en toe heb, niet normaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Over extreem geluk gesproken, deze eerste clip is wel heel erg lucky :+

En waarschijnlijk een hele hoop gevloek aan het andere eind....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
NINjak schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:21:
[...]

Nope, single thread blijft single thread en zal NOOIT over meerdere cores (dus ook de HT/SMT "cores") verdeeld (kunnen) worden. Dat je OS (taakbeheer) mogelijk een verkeerd beeld laat zien is wat anders.
Deze discussie is offtopic. Om andere mensen niet lastig te vallen kunnen we de discussie hier hervatten:

Bennnie in "Kan je cpu een bottleneck zijn met 50% load?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
IdieEasy schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:24:
Over extreem geluk gesproken, deze eerste clip is wel heel erg lucky :+

[video]

En waarschijnlijk een hele hoop gevloek aan het andere eind....
Maakt kill met crossbow 71 left alive... counter top right geeft 52 aan en veranderd niet na de kill :X
Explanation anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
jantje 2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Maakt kill met crossbow 71 left alive... counter top right geeft 52 aan en veranderd niet na de kill :X
Explatation anyone?
Idd, denk een klein beetje gefoefeld.. had het ook net gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Nu je het zegt, hij verschijnt ook niet op de kill-feed. Jammer, was wel leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr

Gaat mijn potje echt super lekker met de SKS, laatste cirkel, 1v1. Mijn opponent rent het veld in richting een boom, schiet tig keer op hem met SKS, hit 1x van alles. Echt pure bullshit 8)7.

[video]

Ik weet niet of het desync is, maar het lijkt ook alsof je te weinig lead geeft en te laag richt?

Ik weet niet of een tip nodig is, maar zelf begin ik altijd met iets te ver te leaden op een bewegend doel. Dus kogel 1 net iets verder dan je zelf inschat, kogel twee iets dichterbij etc tot je een hit ziet en dan weet je de afstand.

[ Voor 17% gewijzigd door gotfurrr op 04-10-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
jantje 2 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:32:
[...]

Explanation anyone?
Zitten nog rare dingen in..

kijk maar op 11:55min
Hij killed er eentje met de micro uzi (komt in de feed) maar geen rode tekst..
In de uiteindelijke WWCD scherm, 0 hits, 0 kills?? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
kazzzdafke schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:58:
[...]

Zitten nog rare dingen in..

kijk maar op 11:55min
Hij killed er eentje met de micro uzi (komt in de feed) maar geen rode tekst..
In de uiteindelijke WWCD scherm, 0 hits, 0 kills?? 8)7
De speler zelf was daar al dood, is spectator mode van z'n team. Vandaar dat je geen rode tekst ziet en geen kills ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
kazzzdafke schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:05:
Lol, IBIZA is een beetje aan het ragen.. Het wil em effe niet meer lukken, redelijk wat pech wat ik laatste tijd ook wel regelmatig heb..
Ben je aan het rijden, passeer je ergens in een veld 2 of 3 squads die niet met elkaar vechten, maar jou allemaal onder vuur nemen.
Of je stapt ergens uit, boem, zit er een heel squad verstopt op 5m van je :)
Je zit in huisje, hebt alles top gescout met je squad, wil je naar buiten moven achter rosten 10m verder: jawel, zitten er daar verstopt..

Hij heeft ook deze "luck".. Beetje zoals bad beats en downswing in poker.. doorslikken..

[video]
misschien moeten we het dan ook gaan hebben over +/- EV plays in pubg :+

maar er zitten veel leuke/grappige/leerzame/nutteloze dingen in poker die toepasbaar zijn op van alles en nog wat, zitten ook veel van dat soort dingen verweven in de engelse taal trouwens.

tot zover mijn meest nuttige post 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:29:
[...]

misschien moeten we het dan ook gaan hebben over +/- EV plays in pubg :+

maar er zitten veel leuke/grappige/leerzame/nutteloze dingen in poker die toepasbaar zijn op van alles en nog wat, zitten ook veel van dat soort dingen verweven in de engelse taal trouwens.

tot zover mijn meest nuttige post 2017.
Ik vond deze post zo nuttig en een verrijking van me leven ook al snap ik er niets van. Dat verdient een + 1 :+ 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 04-10-2017 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thomas!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Ik denk dat je mijn meest nuttige post hebt verbetert _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.unrealengine....or-fortnite-battle-royale

Veel improvements kunnen ook voor PUBG relevant zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:07

[video]

You have forsaken your sks God >:)

Je switch naar de m16 werd je fataal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Gister sinds lange tijd weer kunnen spelen en 2 solo chickens achter elkaar gepakt. Ik weet niet wat het is, maar ik had gister eindelijk dat het spel een lekker liep (geen lag etc). Ook had ik tijdens het spelen gewoon echt belachelijk veel mazzel. Door deze twee wins bijna in de top 2000 gekomen solo EU (3rd).
Mijn plays tv heeft een update gehad en hierdoor stond schijnbaar mijn geluid de hele tijd aan. Erg irritant want nu hoor je me zwaar ademen door de spanning de hele tijd haha.

https://plays.tv/video/59...en-of-the-night?from=user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS
18 minuten ·
‪Players, to improve server performance, our servers will be under maintenance for about 30 minutes starting at 7PM KST / 3AM PDT / 12PM CEST. Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Nice, yes bijna alles is relevant voor pubg. Maar begrijp ik nu goed dat als je je framerate limit op 1 je bijna niet hitbaar bent?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:39
Hoop zo dat de game naar ps4 komt en las ergens dat we hem na de xbox release kunnen verwachten.
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fevo-1190 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:18:
Hoop zo dat de game naar ps4 komt en las ergens dat we hem na de xbox release kunnen verwachten.
Niks officieel bevestigd. Het lijkt logisch, maar dat hangt ook van de exclusiviteitsdeal met Microsoft af.
gotfurrr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

Nice, yes bijna alles is relevant voor pubg. Maar begrijp ik nu goed dat als je je framerate limit op 1 je bijna niet hitbaar bent?:)
Ik neem aan dat er genoeg methodes zijn om te voorkomen dat iemand gaat warpen op het moment dat de server slechts een enkele update per seconde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
fevo-1190 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 13:18:
Dit is volgens mij het enige wat er over gezegd is.
Sommige newssites pakket dit dan weer op als ''er komt een PS4 release''
Het is dus erg waarschijnlijk maar nog niks officieel

''Chang says his company has had talks with all of the major console companies about bringing PUBG to a broader audience. Microsoft Corp. will launch the title exclusively on Xbox later this year. Bluehole is in talks with Sony about introducing a version for the PlayStation after that. ''

https://www.bloomberg.com...orld-s-hottest-video-game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

"Exclusively"

They keep using that word, I don't think it means what they think it means.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
steveman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:41:
"Exclusively"

De Xbox versie is natuurlijk Exclusively voor de Xbox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:41:
"Exclusively"

Kan prima time exclusive zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Ja inderdaad. Volgens mij zijn de echte exclusiefs vrijwel alleen van Sony / Microsoft zelf. Dan wel niet dochterondernemingen. Vaak wordt er bij time exclusiefs ook afgesproken dat er geen officiële aankondiging op andere platforms mag worden gedaan voor een bepaalde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:39
Word tijd voor een xbox dan haha.
Afwachten dan maar met net zoals fortnite lijkt me dit ook echt een geweldige game.

Ben niet in het bezit van een fatsoenlijke laptop helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:46:
[...]

Ja maar dat is het dus niet, of ze stoppen even tijdelijk met de PC versie maar ik verwacht toch zomaar dat ze dat ook niet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Ja maar dat is het dus niet, of ze stoppen even tijdelijk met de PC versie maar ik verwacht toch zomaar dat ze dat ook niet doen :+
Time exclusive betekend niet dat het dan vervolgens alleen op Xbox te spelen is he.. Het gaat in dit geval om een, zoals ze al hebben aangegeven, console time exclusive. Dus PUBG is in eerste instantie exclusief op Xbox, maar een PS4 versie hebben ze zeker in het vizier en intentie voor om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:01:
[...]

Time exclusive betekend niet dat het dan vervolgens alleen op Xbox te spelen is he.. Het gaat in dit geval om een, zoals ze al hebben aangegeven, console time exclusive. Dus PUBG is in eerste instantie exclusief op Xbox, maar een PS4 versie hebben ze zeker in het vizier en intentie voor om te maken.
Vanuit de developer misschien ja, maar in het artikel verwoorden ze het echt alsof PC niet bestaat en PUBG voor het eerst ooit op xbox uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02:17
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Vanuit de developer misschien ja, maar in het artikel verwoorden ze het echt alsof PC niet bestaat en PUBG voor het eerst ooit op xbox uitkomt.
Nee, de letterlijke quote is:
Microsoft Corp. will launch the title exclusively on Xbox later this year.
Oftewel; Microsoft gaat de game exclusief op Xbox launchen. Maar aangezien Microsoft de game niet op PC heeft gelauncht, staat daar wel een feit. Al staat het wel erg krom, dat moet ik je toegeven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht verwachten de schrijvers, kennelijk onterecht, dan hun lezers een bepaald niveau hebben ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet toch artikelen neutraal schrijven en als losse dingen zien, als jij een artikel over iets schrijft dan moet je dus ook gewoon zorgen dat het duidelijk is. Maar ik lees wel dat jij echt een fan bent van mensen persoonlijk aanvallen dus we houden het er maar weer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:30:
Je moet toch artikelen neutraal schrijven en als losse dingen zien, als jij een artikel over iets schrijft dan moet je dus ook gewoon zorgen dat het duidelijk is. Maar ik lees wel dat jij echt een fan bent van mensen persoonlijk aanvallen dus we houden het er maar weer bij
Dit staat er in het artikel nog voor de exclusiviteit uitspraak:

Since going on sale in March, PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) has sold 13 million copies, shattering PC gaming records and surpassing best-sellers like Grand Theft Auto V and Dota 2 in number of users. Giants from Sony Corp. to Tencent Holdings Ltd. are clamoring for rights to put the title on consoles and mobile devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het feit dat ofwel geen algemente betekenis van "exclusively" wordt aangehangen ofwel ambigu geschreven is geeft wel aan dat het probleem bij de schrijver ligt.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:39:
Het feit dat ofwel geen algemente betekenis van "exclusively" wordt aangehangen ofwel ambigu geschreven is geeft wel aan dat het probleem bij de schrijver ligt.
Context is relevant hier. Het stukje "launch the title exclusively" geeft aan dat de exclusiviteit gekoppeld is aan de launch.
De schrijver geeft ook aan dat de PS4 versie op een later moment kan komen, nogmaals duidelijk makend dat de exclusiviteit enkel bij de lancering hoort.

Samengevat:
Na de succesvolle launch op de pc komt er later dit jaar een exclusieve lancering op de Xbox. Er zijn gesprekken met Sony om daarna een PS4 versie uit te brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 05-10-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of het mogelijk is de sound output in PUBG zelf te veranderen van Stereo naar Surround Sound (zoals in games als CS:GO)? Ik ben doof in mijn rechteroor en gebruik Asus' Sonic Radar Pro om grafisch geluid weer te geven op een klein radartje (zo bepaal ik waar geluiden vandaan komen), maar dit werkt vrij slecht met een stereo sound output.
Een surround sound headset kopen lijkt ook de oplossing niet te zijn, want de Sonic Radar Pro software gaat via mijn Asus Strix Soar soundcard, en mijn headphones moeten daar dus met een 3.5mm plug aan zitten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:04:
Weet iemand hier of het mogelijk is de sound output in PUBG zelf te veranderen van Stereo naar Surround Sound (zoals in games als CS:GO)? Ik ben doof in mijn rechteroor en gebruik Asus' Sonic Radar Pro om grafisch geluid weer te geven op een klein radartje (zo bepaal ik waar geluiden vandaan komen), maar dit werkt vrij slecht met een stereo sound output.
Een surround sound headset kopen lijkt ook de oplossing niet te zijn, want de Sonic Radar Pro software gaat via mijn Asus Strix Soar soundcard, en mijn headphones moeten daar dus met een 3.5mm plug aan zitten.

Alvast bedankt!
Sound

It is difficult to determine where I am being shot from, can you explain how positional audio works?

We have provided an explanation of how gun shot sounds work here.

Do you use 7.1 sound?

No. The game uses stereo sound.
Ik vrees dat er alleen stereo is.

Kippendiner, nu met m'n buddy ook in leven :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steveman schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:08:
[...]

[...]

Ik vrees dat er alleen stereo is.
Unlucky, hopen dat daar verandering in komt. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51

Pindamann

Human

spokje schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Haha, sjezus ik ben echt ongeschikt voor dit spel als ik dit soort filmpjes zie. Ik zit echt te flippen als ik beschoten word, schrik me elke keer HELEMAAL KAPOT van dat harde geluid van geweerschoten. En dan dus meteen kansloos.
Ik heb Loudness equalization ingeschakeld (is een windows optie onder je geluidsinstellingen) om het geluid van de schoten wat te dempen. Het is niet perfect, maar voor mij speelt dat een stuk fijner. Gooide voorheen soms bijna mn drinken om
:+

Edit: het inschatten van de afstand van schoten wordt inderdaad minder makkelijk, maar ik vind het wel meevallen. De schoten klinken namelijk ook anders op een afstand los van het volume. De voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen. Kwestie van zelf eens experimenteren denk ik

[ Voor 25% gewijzigd door Pindamann op 05-10-2017 21:22 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Pindamann schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Ik heb Loudness equalisation ingeschakeld (is een windows optie onder je geluidsinstellingen) om het geluid van de schoten wat te dempe. Het is niet perfect, maar voor mij speelt dat een stuk fijner. Gooie voorheen soms bijna mn drinken om
Haha goeie. Ik ga opzoek, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pindamann @spokje dat werkt niet optimaal. Geweerschoten op afstand klinken dan niet consequent meer waardoor afstand tot vijanden bepalen lastiger kan worden. Houd dus wel rekening hier mee.

@Mr. Gold de game gebruikt wel HRTF, het is meer dan alleen stereo. Als je een headset hebt is dit beter dan een 7.1 setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Pindamann schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Ik heb Loudness equalization ingeschakeld (is een windows optie onder je geluidsinstellingen) om het geluid van de schoten wat te dempen. Het is niet perfect, maar voor mij speelt dat een stuk fijner. Gooide voorheen soms bijna mn drinken om

Edit: het inschatten van de afstand van schoten wordt inderdaad minder makkelijk, maar ik vind het wel meevallen. De schoten klinken namelijk ook anders op een afstand los van het volume. De voordelen wegen voor mij op tegen de nadelen. Kwestie van zelf eens experimenteren denk ik
Ik heb dit ook een hele tijd aan gehad, omdat volgens een website je dan voetstappen beter kan horen. Maar dat valt nogal tegen ....

Het grootste probleem met deze setting is dat omgevingsgeluid veel te hard wordt. Zo zijn regen, onderwater zwemmen, in het vliegtuig zitten en je parachute vlucht oorverdovend hard! :o Sinds afgelopen weekend heb ik deze setting weer uit gezet en dat bevalt zoveel beter (ja, je gunshots zijn even schikken idd haha :P).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Gisteren nog even stuck bij novorepnoye.
Bij de haven daar heb je zo'n container mover (hoe heet die ding ookalweer) met super grote banden (vliegtuigbanden) en ik zag iemand boven. Ging dichterbij zonder schoenen *stealth* heel langzaam, stap voor stap. Ik ging dus even tussen die twee grote banden, wachten op hem die sowieso via de trap naar beneden moet lopen (bijna laatste cirkel, 10 speler over). En ja hoor.. Stuck.
Ik zat dus tussen de twee banden klem. Kan niet bewegen.
Eerste cirkel verkleining hierna, nog geluk, zit net binnen cirkel. Die ene persoon ging uit eindelijk naar beneden, even snel geschoten met s12k, dood is ie. Maar nog steeds klem.......
En je kan het al raden, volgende cirkel is net verder.. Geprobeerd met mijn 3 fak, paar painkillers en redbull te reden (ik dacht misschien doden ze elkaar en ik leef als laatste) nee hoor..... died outside the zone :(

Een heel andere vraagje, hoe renderen de bomen e.d. bij jullie? Bij mij verandert het als ik doorheen aan het lopen ben - of snel overheen kijken links rechts -e.d. Ook heb ik viewdistance op ultra, blijft maar "knipperen", alsof de bomen bewegen. Ook zelfde met gras. ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik zat is te googelen naar de aetttings van de pro's.. de meeste spelen allemaal op very low/ low en de distance op med tot ultra.

Het is nogal verschillend hoe ze spelen. De een heb bijvoorbeeld nog de AA op very low staan en de ander op high/ultra.

Dusja..

[ Voor 34% gewijzigd door Nickrsd op 06-10-2017 12:09 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gergs schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:07:
Een heel andere vraagje, hoe renderen de bomen e.d. bij jullie? Bij mij verandert het als ik doorheen aan het lopen ben - of snel overheen kijken links rechts -e.d. Ook heb ik viewdistance op ultra, blijft maar "knipperen", alsof de bomen bewegen. Ook zelfde met gras. ligt het aan mij?
Dat zijn problemen met LOD, daar is de game niet heel sterk in. Je merkt het ook met inzomen met een scope, dan wordt opeens de hogere kwaliteit versie ingeladen die soms een totaal ander formaat heeft.
Nickrsd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:07:
Ik zat is te googelen naar de aetttings van de pro's.. de meeste spelen allemaal op very low/ low en de distance op med tot ultra.

Het is nogal verschillend hoe ze spelen. De een heb bijvoorbeeld nog de AA op very low staan en de ander op high/ultra.

Dusja..
De meeste settings zijn inderdaad relatief simpel, hoe lager ze staan hoe duidelijker het beeld zal zijn simpelweg omdat veel effecten niet meer toegepast worden. Met AA is het puur persoonlijke voorkeur aangezien de implementatie van de game niet geweldig is. Ik zou zelf AA op Ultra zetten en dan Reshade gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 06-10-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Laatst online: 21-09 10:20
Wat gebeurt er de laatste dagen met de spelersaantallen van PUBG? Normaal zakt dit tijdens de week ten opzichte van het weekend, maar nu is dit al de hele week consistent blijven stijgen... Aan dit tempo zitten we volgende weekend aan 2 miljoen peak spelers, moeten ze bij bluehole zeker hun serverpark/service beginnen upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
EliHiel schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:55:
Wat gebeurt er de laatste dagen met de spelersaantallen van PUBG? Normaal zakt dit tijdens de week ten opzichte van het weekend, maar nu is dit al de hele week consistent blijven stijgen... Aan dit tempo zitten we volgende weekend aan 2 miljoen peak spelers, moeten ze bij bluehole zeker hun serverpark/service beginnen upgraden...
Dat zal allemaal wel cloud based zijn en kunnen ze makkelijk opschalen. Anders hadden we al met de eerdere groei problemen daarmee gezien. Gelukkig tot nu toe weinig problemen op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Laatst online: 21-09 10:20
theHoff schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Dat zal allemaal wel cloud based zijn en kunnen ze makkelijk opschalen. Anders hadden we al met de eerdere groei problemen daarmee gezien. Gelukkig tot nu toe weinig problemen op dat vlak.
Dat is nu net het probleem, ze hebben de laatste tijd al geregeld serverproblemen gehad door het groeiend aantal spelers en hebben ook al aangegeven dat ze hier een oplossing voor zoeken. Maar sindsdien stijgt het aantal spelers nog sneller dan normaal dus hoop dat ze groot genoege marges gaan voorzien in hun contracten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Normaal met spellen vind het irritant als je spawnt met alleen je base weapon, potjes deathmatch in UT bijvoorbeeld, spawn je met je luchtbuks, kom je een rocketman tegen... ook daarom: instagib

Maar in PUBG begin je allemaal op 0, en levert het sprokkelijk hilarische situaties op. Allebei op hetzelfde dak geland, andere dude vindt een revolver en zit naarstig te herladen. Laat ik nou op een micro uzi landen :o ervaring enigszins gekleurd door gunstige uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

theHoff schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

En toch is dat precies het probleem, zoals @EliHiel al aanhaalt. Zie ook hun officiele post waarin ze het uitleggen:
We anticipated about 1 million concurrent users in the beginning of our Early Access period and that is when our lobby server was initially designed. Since the end of June, our concurrent player base saw a rapid increase so we started designing a new server architecture. However, the number of users increased faster than our development speed which resulted in more connection and server issues recently.

It has become increasingly difficult to manage servers during peak times. To alleviate the above, our development team will prepare our servers far more in advance so that they can handle a much larger number of concurrent players. This is something that we plan to continuously improve on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
steveman schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:04:
Normaal met spellen vind het irritant als je spawnt met alleen je base weapon, potjes deathmatch in UT bijvoorbeeld, spawn je met je luchtbuks, kom je een rocketman tegen... ook daarom: instagib

Maar in PUBG begin je allemaal op 0, en levert het sprokkelijk hilarische situaties op. Allebei op hetzelfde dak geland, andere dude vindt een revolver en zit naarstig te herladen. Laat ik nou op een micro uzi landen :o ervaring enigszins gekleurd door gunstige uitkomst
Voorbeeld:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K6Z7cvgO57Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wutwutwhat schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

En toch is dat precies het probleem, zoals @EliHiel al aanhaalt. Zie ook hun officiele post waarin ze het uitleggen:

[...]
Ik denk dat ik er dan weinig problemen mee heb gehad omdat ik vaak speel wanneer AS niet veel online is (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

theHoff schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat ik er dan weinig problemen mee heb gehad omdat ik vaak speel wanneer AS niet veel online is (denk ik).
Of Azië wel of niet online is heeft weinig betrekking op jou als je EU servers speelt. Het artikel geeft aan dat de problemen met name op de Asia servers aanwezig zijn, toegegeven: waarschijnlijk wel alleen als het daar flink druk is :P

Neemt niet weg dat EU en NA soortgelijke problemen vertonen, waar natuurlijk voor geldt dat als ik het probleem wel heb dat niet wil zeggen dat iedereen het heeft en dus andersom dat als jij het probleem niet hebt dat niemand het heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Ik vermoed dat zodra de updates in de ue engine er zijn het allemaal merkbaar soepeler zal lopen. Alle updates die tsurany linkte zijn zo'n beetje relevant voor veel van de server performance issues. Tot die tijd kunnen ze zoveel servers erbij zetten als ze kunnen, maar het lost gewoon niks op - behalve dan de downtime en inlog issues

Tot die tijd moeten we het gewoon doen met een game die af en toe ontzettend brak loopt gelet op server performance / netcode. Volgens mij releasen ze de updates voor de engine eind deze maand, ben heel benieuwd hoeveel we er van gaan merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik merk echt niets van serverproblemen :?
Speel vooral AS en dat werkt eigenlijk best prima, heb nooit rare dingen daar eigenlijk. Daar speel je in NL buiten de piekmomenten dus dat gaat veel beter dan EU 's avonds :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Angeloonie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:11:
Speel vooral AS en dat werkt eigenlijk best prima, heb nooit rare dingen daar eigenlijk. Daar speel je in NL buiten de piekmomenten dus dat gaat veel beter dan EU 's avonds :P
Als je nooit wat van serverproblemen merkt ben je waarschijnlijk zelf het probleem voor de rest van de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gotfurrr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:27:
[...]

Als je nooit wat van serverproblemen merkt ben je waarschijnlijk zelf het probleem voor de rest van de server ;)
Cool :D

Mag hopen dat dat niet zo is met een ping van <3ms (op EU servers normaal), dan zou zelfs op Asia het prima moeten werken lijkt mij.

Maar ook op EU merk ik eigenlijk niet echt iets raars.. Iig laatste tijd niets bijzonders gehad (behalve dat ik in de auto een keer ineens 50cm verder naar rechts bleek te rijden dan op mijn scherm (auto deed boem tegen boom).

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 06-10-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gotfurrr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:08:
Ik vermoed dat zodra de updates in de ue engine er zijn het allemaal merkbaar soepeler zal lopen. Alle updates die tsurany linkte zijn zo'n beetje relevant voor veel van de server performance issues. Tot die tijd kunnen ze zoveel servers erbij zetten als ze kunnen, maar het lost gewoon niks op - behalve dan de downtime en inlog issues

Tot die tijd moeten we het gewoon doen met een game die af en toe ontzettend brak loopt gelet op server performance / netcode. Volgens mij releasen ze de updates voor de engine eind deze maand, ben heel benieuwd hoeveel we er van gaan merken
Ik las ook heel veel memory optimisations die uitgevoerd gaan worden, laten we hopen dat ze dan ook eindelijk die blurry buildings fixen. Want zo te zien staat dat er daar wel mee in verband als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:11:
Vind je dat niet vrij onsportief? In feite maak je misbruik van de hogere latency om een voordeel te halen in gevechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:22:
[...]

Vind je dat niet vrij onsportief? In feite maak je misbruik van de hogere latency om een voordeel te halen in gevechten.
Mwah ik vind het eerder apart dat ik gestraft zou worden op EU omdat ik een dikke internetverbinding heb (niet dat ik het bewust merk, maar als hogere ping dus dik in het voordeel is dan is dat op EU dus een nadeel voor mij). Het is ook echt niet zo dat ik het speel voor dit voordeel, ik wordt net zo hard (on the move) geheadshot als op EU.

Speel Azië meer omdat je daar véél meer spelers hebt en dus langer in de "makkelijke" rating-groep blijft hangen. In de EU zit je snel in de top 50.000 met 2000 rating, in Azië zit je met 2000 rating misschien top 500.000 en is het niveau meer vergelijkbaar met EU 1700 :P
Vind het gewoon veel ontspannender spelen op Azië omdat wins net wat makkelijker te halen zijn (en nee dat komt niet doordat ik lag compenstatie heb, maar gewoon omdat Azië-spelers over het algemeen wat lager niveau zijn).

Naast dit feit kan natuurlijk iedereen serverhoppen dus als het een probleem is dan moeten ze de boel sowieso gewoon dichtzetten, maar dan moeten ze wel iets doen om die compensatie niet te erg te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Angeloonie op 06-10-2017 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik dacht even dat je mijn replay embedded had, was precies die flat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Angeloonie schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:28:
[...]

Mwah ik vind het eerder apart dat ik gestraft zou worden op EU omdat ik een dikke internetverbinding heb (niet dat ik het bewust merk, maar als hogere ping dus dik in het voordeel is dan is dat op EU dus een nadeel voor mij). Het is ook echt niet zo dat ik het speel voor dit voordeel, ik wordt net zo hard (on the move) geheadshot als op EU.

Speel Azië meer omdat je daar véél meer spelers hebt en dus langer in de "makkelijke" rating-groep blijft hangen. In de EU zit je snel in de top 50.000 met 2000 rating, in Azië zit je met 2000 rating misschien top 500.000 en is het niveau meer vergelijkbaar met EU 1700 :P
Vind het gewoon veel ontspannender spelen op Azië omdat wins net wat makkelijker te halen zijn (en nee dat komt niet doordat ik lag compenstatie heb, maar gewoon omdat Azië-spelers over het algemeen wat lager niveau zijn).

Naast dit feit kan natuurlijk iedereen serverhoppen dus als het een probleem is dan moeten ze de boel sowieso gewoon dichtzetten, maar dan moeten ze wel iets doen om die compensatie niet te erg te maken.
Ik heb het idee dat de hele matchmaking uit is gezet. Iig voor fpp. Sowieso is top 50k nou niet gelijk supergoed, volgens mij kom je daar al in als je veel speelt en af en toe een kill maakt.

Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe/waar je wil spelen, ik hoop alleen dat ze dit wel gewoon gaan dicht zetten, omdat de rest van de server wel last heeft van hoge ping spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik blijf maar hard tilten op die enorm slechte raam implementatie, zo dramatisch. Sta je te schieten met een mini-14 op een raam met 1 verticale middenbar. Schiet je vol in het midden van het linker raamvlak ... alles in die middenbar. Knap hoe slecht dat in elkaar zit.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelvk123
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-08 11:13
Mmmh, ik heb eigenlijk best vaak last van renderissues in het begin van de game, de huizen/gebouwen lijken van klei/playdough en na een lagg spike zijn ze gerendered,

Ik heb zelf een gtx 1060 6G - 8GB ram - Asus z87-a MOBO - en een i5-3.0 ghz ( 4-5 jaar oud )

Kan ik d.m.v. afterburner dat wegkrijgen ( http://prntscr.com/guex2y )

Of is hier een andere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
roelvk123 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:51:
Mmmh, ik heb eigenlijk best vaak last van renderissues in het begin van de game, de huizen/gebouwen lijken van klei/playdough en na een lagg spike zijn ze gerendered,

Ik heb zelf een gtx 1060 6G - 8GB ram - Asus z87-a MOBO - en een i5-3.0 ghz ( 4-5 jaar oud )

Kan ik d.m.v. afterburner dat wegkrijgen ( http://prntscr.com/guex2y )

Of is hier een andere oplossing voor?
  • Het spel op een SSD zetten.
  • Bij het openen van je parachute op tab drukken -> geeft een lagspike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PotatoChip
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 17:59
Gister nog een geinig potje... op het laatst alleen over met een kar98 met een 8x scope tegenover een heel team en nog een solo.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=J38xBo-Bczk]
Pagina: 1 ... 65 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord