Ging niet slecht vanavond, thnx 4 the games!
Gewoon de Tweakers Discord?Jelle Mees schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 00:41:
Ben nog op zoek naar NL spelers om af en toe een potje mee te spelen.
Je kan mij steeds vinden op de European LFG server in de Dutch lobby:
https://discord.gg/9JtaGjH
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kip Dutch?DutchTaz schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 01:01:
Ging niet slecht vanavond, thnx 4 the games!
Verwijderd
Klote bedoeling met die standaard AS server klerezooi. Ik kan ook nooit een match cancelen als ik er eenmaal op heb gedrukt? Fucking irritant.
Ik dacht, achja het zal vast niks worden (2e potje van vandaag) geland op military base, 4 kills (what the fuck, normaal heb ik er met geluk 1).
Word ik uiteindelijk godverdomme 3e (solo), had in de een na laatste cirkel nog een auto, zag iemand bij een boom liggen, ik uit de auto gesprongen, f*cking lag natuurlijk, vervolgens 10 minuten nodig om 1 kogel af te kunnen schieten...
/frustratie
Ik dacht, achja het zal vast niks worden (2e potje van vandaag) geland op military base, 4 kills (what the fuck, normaal heb ik er met geluk 1).
Word ik uiteindelijk godverdomme 3e (solo), had in de een na laatste cirkel nog een auto, zag iemand bij een boom liggen, ik uit de auto gesprongen, f*cking lag natuurlijk, vervolgens 10 minuten nodig om 1 kogel af te kunnen schieten...
/frustratie
@Verwijderd neem een chill pill...
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als je klikt op de interface vernieuwen stopt hij wel met matchenVerwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:20:
Klote bedoeling met die standaard AS server klerezooi. Ik kan ook nooit een match cancelen als ik er eenmaal op heb gedrukt? Fucking irritant.
/frustratie
Speelt op de AS servers en klaagt over lag? HAhahahahaha, sorry maar HAHAHAHA. Kies servers dichter bij huis en heb minder lag
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
ThxEiland schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:26:
[...]
Als je klikt op de interface vernieuwen stopt hij wel met matchen
@Dreanor
Staat tegenwoordig standaard op AS smart ass
Lastig onthouden heVerwijderd schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:39:
[...]
Thx![]()
@Dreanor
Staat tegenwoordig standaard op AS smart ass
Voor het eerst met z'n tweeën tegen squads. Begon eigenlijk meer als een geintje maar het liep toch heel anders. Geland bij de school en vervolgens iedereen gekilled, daarna na de flatjes gegaan om daar iedereen te killen. Voor het eerst ook die m416 eens een hele ronde gebruikt. Blijkt toch wel een lekker wapen te zijn om mensen uit de auto te schieten op full-auto.

Ik begin me de laatste tijd toch wel behoorlijk te irriteren dat ik gewoon elke keer met 2 schoten dood ben. Ik heb echt sommige enemies 5/6x geraakt met een ScarL of AKM en niks... Ook gewoon duidelijk headshots 2/3x met een kar98 (door een klein badkamer raampje dus kon niet anders dan headshot) helm er niet eens af niks (wel bloedspetters e.t.c.) en vervolgens hij schiet 2x ( ik level 3 helm en level 3 armor) gelijk dood. Mogen wel wat doen aan dat soort gekte want hierdoor vind ik het spel een stuk minder leuk worden
Nooit last van dus "mogen ze wel wat aan doen" moet eerst maar eens een grotere steekproef wordenTripwire999 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:44:
Ik begin me de laatste tijd toch wel behoorlijk te irriteren dat ik gewoon elke keer met 2 schoten dood ben. Ik heb echt sommige enemies 5/6x geraakt met een ScarL of AKM en niks... Ook gewoon duidelijk headshots 2/3x met een kar98 (door een klein badkamer raampje dus kon niet anders dan headshot) helm er niet eens af niks (wel bloedspetters e.t.c.) en vervolgens hij schiet 2x ( ik level 3 helm en level 3 armor) gelijk dood. Mogen wel wat doen aan dat soort gekte want hierdoor vind ik het spel een stuk minder leuk worden
Er schijnt wel een bug in te zitten waardoor armour wordt genegeerd. Maar ik ben toch wel benieuwd naar beelden van wat genoemd wordt, wat ik zelf wel eens zie is dat iemand met een hoog rof wapen me heel snel killed en het dan lijkt alsof ze me met 2 schoten killen. Echter heb ik tot nu toe in 9/10 gevallen het idee dat diegene gewoon beter richtte of me eerder zag als ik de beelden terug kijk. Heel af en toe zijn de kills wel vaag, meestal desync achtige toestanden en heeeeel soms een mogelijke aimbot
Soms wordt ik inderdaad wel ge-oneshot met een kar98 terwijl ik gewoon vrolijk een level 3 helmpie op heb maar dat komt naar mijn inzicht niet veel voor. Zelf heb ik dat nog maar 4 of 5 keer gehad in de bijna 600 uur dat ik dit speel.gotfurrr schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:45:
Er schijnt wel een bug in te zitten waardoor armour wordt genegeerd. Maar ik ben toch wel benieuwd naar beelden van wat genoemd wordt, wat ik zelf wel eens zie is dat iemand met een hoog rof wapen me heel snel killed en het dan lijkt alsof ze me met 2 schoten killen. Echter heb ik tot nu toe in 9/10 gevallen het idee dat diegene gewoon beter richtte of me eerder zag als ik de beelden terug kijk. Heel af en toe zijn de kills wel vaag, meestal desync achtige toestanden en heeeeel soms een mogelijke aimbot
Cheaters kom je inderdaad niet veel tegen. Gister toevallig nog eentje die mij met 3 schoten in één seconde headshotte en vervolgens gebeurde bij mijn teammate precies hetzelfde terwijl ik op een server met mist speelde en hij een paar honderd meter verderop zat. Meestal als ik heel snel doodga, ga ik er gewoon vanuit dat diegene een betere aim had maar deze was wel heel obvious.
Yep meteen in het eerste potje, daarna nog een paar keer top 5.
Ik denk dat er echt gewoon een enorme bug zit in de helm/vest damage. De bekendste is natuurlijk dat het soms tot wel 30s kan duren voor schade zichtbaar wordt maar ik denk dat het soms helemaal niet zichtbaar gemaakt wordt. Ik loot net een level 3 helm van iemand die ik neergeschoten had. De helm was nog 100% heel, wat bijna niet kan want er zaten denk ik wel paar headshots tussen. Goed, 10 min later ofzo (helm nog steeds 100%, niemand gezien), met 1 schot M4 geraakt. Helm weg! Foetsie. Dit moet niet kunnen...? M'n health was helemaal vol, en na dat schot was er nog iets minder dan de helft. Dat kan nooit meer dan 1 headshot zijn. Toch de hele helm in een keer weg.
Daarnaast snap ik niet wat er aan de hand is met voetstappen in de regen map. Vroeger kon ik ze gewoon horen, al was het flink zachter en lastiger, maar ze waren er wel. Nu hoor ik ze helemaal niet meer. Misschien ligt het aan m'n setup maar ik heb niks veranderd. Ik zat net in dat kleine 3-story gebouw bij military base (met die uitkijk toren). Ik hoorde iemand binnen komen (deur) en ging stil zitten helemaal bovenin achter de deur. Vanaf dat moment NIKS meer gehoord, en ineens komt hij vrolijk binnen wandelen. Ik zat er bij en keek er naar, op 2 meter afstand, en ik hoorde niks. Gelukkig zag ik hem, maar ik had hem hier zeker moeten kunnen horen.
Laatst ook al een keer iemand zo dichtbij me gekomen zonder dat ik hem ooit gehoord heb, ook in een regen map. Ik sla ze nu maar gewoon over denk ik.
Daarnaast snap ik niet wat er aan de hand is met voetstappen in de regen map. Vroeger kon ik ze gewoon horen, al was het flink zachter en lastiger, maar ze waren er wel. Nu hoor ik ze helemaal niet meer. Misschien ligt het aan m'n setup maar ik heb niks veranderd. Ik zat net in dat kleine 3-story gebouw bij military base (met die uitkijk toren). Ik hoorde iemand binnen komen (deur) en ging stil zitten helemaal bovenin achter de deur. Vanaf dat moment NIKS meer gehoord, en ineens komt hij vrolijk binnen wandelen. Ik zat er bij en keek er naar, op 2 meter afstand, en ik hoorde niks. Gelukkig zag ik hem, maar ik had hem hier zeker moeten kunnen horen.
Laatst ook al een keer iemand zo dichtbij me gekomen zonder dat ik hem ooit gehoord heb, ook in een regen map. Ik sla ze nu maar gewoon over denk ik.
Verwijderd
Loop niet zo te flamen Bekse, nergens voor nodig. Ik heb 2 weken niet gespeeld, als iemand dan bijdehand en kleinerend gaat lopen doen moet je wel je feiten weten. Hetzelfde wat jij nu ook doet, flamen en iemand indirect wat.. dom noemen?
Dus, lastig onthouden? Nee, gewoon lang niet gespeeld. Puberaal gedrag

Oei, met derde been uit bed gestapt? In mijn optiek verklaarde mijn smile het een en ander. Ter verduidelijking: was dus grappig bedoeld. Ik zal bij jou voortaan wat oppassenVerwijderd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:36:
[...]
Loop niet zo te flamen Bekse, nergens voor nodig. Ik heb 2 weken niet gespeeld, als iemand dan bijdehand en kleinerend gaat lopen doen moet je wel je feiten weten. Hetzelfde wat jij nu ook doet, flamen en iemand indirect wat.. dom noemen?
Dus, lastig onthouden? Nee, gewoon lang niet gespeeld. Puberaal gedrag

Verwijderd
Ah mijn excuses dan, verbouwing enzo...Bekse schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:57:
[...]
Oei, met derde been uit bed gestapt? In mijn optiek verklaarde mijn smile het een en ander. Ter verduidelijking: was dus grappig bedoeld. Ik zal bij jou voortaan wat oppassen
Dat kun je idd niet vergelijken met COD ww2 maar wel met Fortnite bijvoorbeeld. Dat spel doet het met minder budget veel sneller, veel beter dan dat PUBG dat doet. Persoonlijk vind ik dat wel een kwalijke zaak. De optimization en het tempo van updates loopt gewoon zeer traag!Zeara schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:18:
[...]
Ja, maar dat is het dus wel. CoD is wat, 6 vs 6 in kleine maps. Dat kun je toch niet vergelijken met de grootte van PUBG. Wat eigenlijk een grote open wereld is met maximaal 100 spelers. Daar loopt op de achtergrond zoveel meer dan bij COD.
Ik zou iig niet verwachten dat PUBG ooit zo vloeiend gaat lopen als COD, als voorbeeld nemend dan. Dan moeten ze denk ik echt de maps kleiner maken en het aantal spelers per map ook verminderen.
Neemt niet weg dat PUBG nog flink wat moet verbeteren op performance.
Niet helemaal mee eens. Grafisch en wat realisme betreft loopt fortnite een flinke stap achter op PUBG. Bovendien moet je niet vergeten dat Fortnite al een bestaande game was, inclusief bijbehorende updates en optimalisatieprocessen. Fortnite BR is gewoon een nieuwe gamemode binnen deze game die (in mijn ogen) vooral bedoeld is om mee te liften op het succes van PUBG.Wormpie92 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:43:
[...]
Dat kun je idd niet vergelijken met COD ww2 maar wel met Fortnite bijvoorbeeld. Dat spel doet het met minder budget veel sneller, veel beter dan dat PUBG dat doet. Persoonlijk vind ik dat wel een kwalijke zaak. De optimization en het tempo van updates loopt gewoon zeer traag!
Ik ben het met je eens wat betreft graphics en realisme, echter zou ik dat niet omschrijven als achterlopen. Ik zou in 100% van de gevallen kiezen voor een grafisch mindere pubg met een stabiele performance i.p.v. de huidige versie. Fortnite is er volgens mij ook pas sinds juli? (ook beta) en loopt perfect. Echter is Fortnite ook niet echt mijn spel dus hoop ik gewoon dat PUBG (sneller) met betere performance gaat komen.kgd92 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:46:
[...]
Niet helemaal mee eens. Grafisch en wat realisme betreft loopt fortnite een flinke stap achter op PUBG. Bovendien moet je niet vergeten dat Fortnite al een bestaande game was, inclusief bijbehorende updates en optimalisatieprocessen. Fortnite BR is gewoon een nieuwe gamemode binnen deze game die (in mijn ogen) vooral bedoeld is om mee te liften op het succes van PUBG.
Fortnite is natuurlijk ook door Epic Games zelf ontwikkeld. Het is relatief eenvoudig om een game te ontwikkelen en te optimaliseren als je zelf ook de engine hebt ontwikkeld. En de game is al in ontwikkeling sinds 2014, veel meer tijd gehad om te optimaliseren.
Waarom zoekt iedereen excuses voor pubg, het spel loopt gewoon brak. Een paar maanden geleden liep het echt heel slecht, flink wat verbeteringen geweest - het is nu iig speelbaar. Maar nog steeds loopt het gewoon niet lekker en voelt alles houterig aan vergeleken met andere games.
het heeft ook niet heel veel te maken met het aantal spelers, ook in een 1v1 loopt het gewoon niet goed. Ik vermoed dat ze dit nooit kunnen fixen met hun huidige implementatie, er zit iets in de basis helemaal verkeerd. Ik vermaak me nog steeds uitstekend met het spel, maar hoop echt dat een goede grotere ontwikkelaar een goede bg maakt.
het heeft ook niet heel veel te maken met het aantal spelers, ook in een 1v1 loopt het gewoon niet goed. Ik vermoed dat ze dit nooit kunnen fixen met hun huidige implementatie, er zit iets in de basis helemaal verkeerd. Ik vermaak me nog steeds uitstekend met het spel, maar hoop echt dat een goede grotere ontwikkelaar een goede bg maakt.
Gister twee potjes op rij gewonnen! Met dank aan Patje, Gio en nog een onvergetelijke gast.
Kip zonder broek! Let's goo!
Kip zonder broek! Let's goo!
Dit+1gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:16:
Waarom zoekt iedereen excuses voor pubg, het spel loopt gewoon brak. Een paar maanden geleden liep het echt heel slecht, flink wat verbeteringen geweest - het is nu iig speelbaar. Maar nog steeds loopt het gewoon niet lekker en voelt alles houterig aan vergeleken met andere games.
Na al die posts weten we wel dat de performance niet geweldig is, toch is het zeker speelbaar (60+ fps op een modern systeem) en leuk genoeg om te blijven spelen. Je kan dan wel om de zoveel posts een keer performance aanhalen en vergelijkingen maken met totaal andere games maar dat schiet niet op. Leuk dat Call of Duty wel goed draait (al 10 jaar dezelfde engine?) of dat Fortnite goed draait (al ruim 3 jaar in ontwikkeling) maar wat hebben we aan die informatie? Het is niet alsof we opeens wat copy/paste acties uit die code halen en PUBG wel perfect draait.gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:16:
Of je accepteert de huidige staat en hoopt dat het verbeterd of je laat het spel links liggen, meer opties zijn er niet echt.
Zonder fatsoenlijke argumenten heeft het weinig zin zulke claims te maken. Waarom zou iets in de basis "helemaal verkeerd" zitten?het heeft ook niet heel veel te maken met het aantal spelers, ook in een 1v1 loopt het gewoon niet goed. Ik vermoed dat ze dit nooit kunnen fixen met hun huidige implementatie, er zit iets in de basis helemaal verkeerd. Ik vermaak me nog steeds uitstekend met het spel, maar hoop echt dat een goede grotere ontwikkelaar een goede bg maakt.
Op het moment dat ze al maanden kampen met gebouwen die niet goed inladen op een groot gedeelte van de systemen en dat met alle fixes nog steeds niet opgelost is en er waarschijnlijk sprake is van een memoryleak.( genoeg spelers die hun game telkens restarten ) en ik dat ook kan bevestigen dat hoe langer ik speel hoe slechter de performance over het algemeen wordt.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:42:
[...]
Na al die posts weten we wel dat de performance niet geweldig is, toch is het zeker speelbaar (60+ fps op een modern systeem) en leuk genoeg om te blijven spelen. Je kan dan wel om de zoveel posts een keer performance aanhalen en vergelijkingen maken met totaal andere games maar dat schiet niet op. Leuk dat Call of Duty wel goed draait (al 10 jaar dezelfde engine?) of dat Fortnite goed draait (al ruim 3 jaar in ontwikkeling) maar wat hebben we aan die informatie? Het is niet alsof we opeens wat copy/paste acties uit die code halen en PUBG wel perfect draait.
Of je accepteert de huidige staat en hoopt dat het verbeterd of je laat het spel links liggen, meer opties zijn er niet echt.
[...]
Zonder fatsoenlijke argumenten heeft het weinig zin zulke claims te maken. Waarom zou iets in de basis "helemaal verkeerd" zitten?
Je hoeft niet te beginnen van koop een beter systeem etc, want dat is gewoon een onzin argument. De game draait gewoon prima op 70-100FPS gemiddeld met alle settings op low-med maar in de core zitten dingen gewoon niet goed waar ze tot nu toe ook nog geen goede oplossing hebben gevonden. Als je een game begint met een team van wat was het 25 man? En je ineens moet developen voor 1mil spelers met alle soorten pc's dan loop je ineens tegen wat meer problemen aan.
Hetzelfde met de lage netcode, die je zelf? volgens mij ook bevestigde zijn dingen die bij een shooter gewoon goed horen te zijn omdat het om de gunplay draait en om dat zo eerlijk mogelijk laten verlopen. Zie maar hoe vaak je wordt gelagshot als je al safe bent of schiet en dat je pas 1-2 sec later de hit of killmessage heb. Zo zijn er nog wel meer dingetjes, maar weinig nut die allemaal te benoemen.
Neemt niet weg dat de game super fun is om te spelen en ik me er ook prima mee vermaak. Het gaat niet om het bashen, maar om objectief te zien dat er gewoon dingen nog niet optimaal zijn. Daar komen ze nu nog mee weg omdat het een EA is en de hype ook groot maar als deze game live is en verder komt in de cylcus zijn dit core issues die ze wel moeten aanpakken.
wat je hebt aan die info? vrij weinig, maar mijn reactie is puur op het feit dat er vaak allemaal excuses worden verzonnen voor de performance van pubg. het spel heeft een aantal hele sterke punten, zoals geluid, gunplay en de BR gameplay uiteraard. maar de rest is gewoon echt heel erg matig.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:42:
[...]
Na al die posts weten we wel dat de performance niet geweldig is, toch is het zeker speelbaar (60+ fps op een modern systeem) en leuk genoeg om te blijven spelen. Je kan dan wel om de zoveel posts een keer performance aanhalen en vergelijkingen maken met totaal andere games maar dat schiet niet op. Leuk dat Call of Duty wel goed draait (al 10 jaar dezelfde engine?) of dat Fortnite goed draait (al ruim 3 jaar in ontwikkeling) maar wat hebben we aan die informatie? Het is niet alsof we opeens wat copy/paste acties uit die code halen en PUBG wel perfect draait.
[...]
Zonder fatsoenlijke argumenten heeft het weinig zin zulke claims te maken. Waarom zou iets in de basis "helemaal verkeerd" zitten?
Met de basis bedoel ik de combinatie van engine, infra waar de servers op draaien en hun code zeg maar. Dat komt door het volgende:
- in het begin was er lag, ziek veel lag.
- ze gaven zelf al ooit toe dat dit probleem niet eenvoudig te fixen was, combinatie infra en engine/code
- op een gegeven moment hebben ze de meest vervelende lag gefixed, zoals het openen van deuren en het gaan zitten in een voertuig.
Je ziet nu alleen nog steeds symptomen dat het nog niet goed zit wat betreft die implementatie, soms gaat het looten weer super delayed, idem dito voor het gaan zitten in voertuigen, damage op vest/helm komt pas veeeeel later in beeld, desync issues blijven dus. tickrate zal om die reden ook laag blijven, infra + engine/gamecode = zeer matig op dit moment.
Mijn vermoeden waarom ze dit niet gaan fixen? dit hadden ze anders al LANG gefixed, wellicht dat ze in de komende maanden een briljante ingeving krijgen, maar als de situatie blijft (infra/game) zoals nu - dan verandert er imho weinig.
Dit probleem zorgt er imho ook voor dat het spel soms/vaak/altijd enorm houterig kan aanvoelen, omdat de serverperformance een directe link lijkt te hebben met brakke frametimes/framelag/whatever/framerate.
edit: ik vind het verder een super spel, maar ik hoop gewoon dat een AAAAA ontwikkelaar een echt goede BR maakt. ik denk dus zelf dat PUBG niet te redden is wat betreft performance, maar hopelijk heb ik ongelijk
[ Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 02-10-2017 09:59 ]
@jantje 2 @gotfurrr Volgens mij hebben jullie weinig tot geen ervaring met software ontwikkeling? Ik denk dat daar het probleem zit. Jullie verwachten een instant oplossing en als die niet komt zijn het kennelijk problemen in de kern van de code die onmogelijk op te lossen zijn.
Dat in combinatie met het overdrijven van issues schiet ook niet op. Natuurlijk zijn er problemen, is de performance niet geweldig en moet de tickrate flink omhoog. Echter om te stellen dat een groot gedeelte issues heeft met het inladen van gebouwen? Dat lijkt me nou ook niet helemaal juist.
Dat in combinatie met het overdrijven van issues schiet ook niet op. Natuurlijk zijn er problemen, is de performance niet geweldig en moet de tickrate flink omhoog. Echter om te stellen dat een groot gedeelte issues heeft met het inladen van gebouwen? Dat lijkt me nou ook niet helemaal juist.
waarom trek je altijd gelijk de conclusie dat iemand ergens niets van af weet, als diegene een afwijkende mening heeft van die van jou?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:04:
@jantje 2 @gotfurrr Volgens mij hebben jullie weinig tot geen ervaring met software ontwikkeling? Ik denk dat daar het probleem zit. Jullie verwachten een instant oplossing en als die niet komt zijn het kennelijk problemen in de kern van de code die onmogelijk op te lossen zijn.

En toch snap ik het "geklaag" over de performance niet (naja deels niet dan hehe
). Let wel, ik spreek uit mijn eigen ervaring!
Ja, in de eerste maand was de performance ruk, maar dat wist iedereen bij aankoop, zelfs als je het spel niet kent. Immers ELKE early acces game in dit genre loopt ruk, of je nu kijkt naar DayZ, H1Z1 of Rust, Conan, ARK Survival Evolved, etc.
De game is ook mateloos populair wat server issues met zich mee brengt, zoals dat ook bij ELKE GAME OOIT. Van Battlefield van EA tot World of Warcraft en Overwatch van Blizzard of League of Legends van Riot Games.
Ondanks dat alles, kan ik mijn crashes op twee handen tellen (en ik speel sinds release). Ook speel ik enkel 4 man squad en hoewel er af en toe mensen moeten reloaden/crashen valt dat ontzettend mee. Afgelopen zaterdag bijna 8 uur gespeeld met hetzelfde squad zonder crashes. Het voelt niet meer of minder dan het met Battlefield 3 of League of Legends is om maar iets te noemen.
Ook de FPS is alleen maar verbeterd met elke patch! Waar ik eerst tussen de 25-60 zat zit ik tegenwoordig rond de 100 fps (I5 6600, 16GB ram en GTX980ti).
En ja, er zitten nog wel wat bugs in, zoals de gebouwen/textures die niet/laad inladen (is een Unreal Engine probleem trouwens) maar onspeelbaar is het absoluut niet (meer)!
Ik ben wel benieuwd welke games men speelt waarbij alles wel goed loopt als PUBG zo onspeelbaar slecht en houterig speelt.
Ja, in de eerste maand was de performance ruk, maar dat wist iedereen bij aankoop, zelfs als je het spel niet kent. Immers ELKE early acces game in dit genre loopt ruk, of je nu kijkt naar DayZ, H1Z1 of Rust, Conan, ARK Survival Evolved, etc.
De game is ook mateloos populair wat server issues met zich mee brengt, zoals dat ook bij ELKE GAME OOIT. Van Battlefield van EA tot World of Warcraft en Overwatch van Blizzard of League of Legends van Riot Games.
Ondanks dat alles, kan ik mijn crashes op twee handen tellen (en ik speel sinds release). Ook speel ik enkel 4 man squad en hoewel er af en toe mensen moeten reloaden/crashen valt dat ontzettend mee. Afgelopen zaterdag bijna 8 uur gespeeld met hetzelfde squad zonder crashes. Het voelt niet meer of minder dan het met Battlefield 3 of League of Legends is om maar iets te noemen.
Ook de FPS is alleen maar verbeterd met elke patch! Waar ik eerst tussen de 25-60 zat zit ik tegenwoordig rond de 100 fps (I5 6600, 16GB ram en GTX980ti).
En ja, er zitten nog wel wat bugs in, zoals de gebouwen/textures die niet/laad inladen (is een Unreal Engine probleem trouwens) maar onspeelbaar is het absoluut niet (meer)!
Ik ben wel benieuwd welke games men speelt waarbij alles wel goed loopt als PUBG zo onspeelbaar slecht en houterig speelt.
Hoor je ons zeggen dat iets instant opgelost moet worden? Dat maak je er nu zelf van. De game is sinds maart uit we zijn nu ongeveer een halfjaar verder. Zeker er is veel opgelost alleen er moet nog wel meer opgelost worden, en de vraag is zoals @gotfurrr ook stelt kunnen ze dat überhaupt wel voor elkaar krijgen en tot hoeverre gaan ze dat in hun huidige build voor elkaar krijgen. Als iets in de core, in het begin al niet goed is. ( Neem een The Division die dit probleem ook heeul erg had en nog steeds bezig is met fixen 2 jaar na dato >.< ) Dan is ook helemaal niet verkeerd om daar sceptisch tegenover te staan.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:04:
Lees de reacties maar eens onder de updates van steam en zie maar hoeveel mensen lopen te klagen over de blurry buidlings. Elke update komt dat weer terug dus blijkbaar is het zo'n issue dat er elke patch weer over geklaagd moet worden.
Hier kan ik me in vinden. Crashes zijn bij mij op 1 hand te tellen. Nog nooit gehad dat gebouwen etc niet inladen en geen andere gekke dingen. Dus voor mij is het een prima spel.Dreanor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:09:
En toch snap ik het "geklaag" over de performance niet (naja deels niet dan hehe). Let wel, ik spreek uit mijn eigen ervaring!
Heb je wel die problemen, dan kan ik me voorstellen dat je klaagt. Aan de andere kant, EA
het gaat niet over klagen
ik vind het spel ook prima speelbaar, alleen zijn er nog genoeg issues die genoemd mogen worden, alleen wordt er nu vaak geschermd met "EA", "het hele eiland moet gerenderd worden", "er zijn wel 100 spelers tegelijk". allemaal waar natuurlijk, maar je kan toch ook gewoon hopen dat er een ontwikkelaar komt die wel alles goed doet? 
prima als je zelf geen problemen ervaart met de game, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat iemand anders dat wel heeft en vice versa natuurlijk ook
eigenlijk bedoelde ik alleen maar te zeggen dat ik hoop dat ze het fixen, maar dat ik inmiddels bang ben dat het ze niet meer gaat lukken - vanwege technische beperkingen en dat ik daarom hoop dat een AAA ontwikkelaar dit oppakt.
prima als je zelf geen problemen ervaart met de game, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat iemand anders dat wel heeft en vice versa natuurlijk ook
Inderdaad, eens. Enige crashes die ik heb gehad waren doordat m'n RAM configuratie niet klopte. Nadat ik dat gefixed had nooit weer een crash meegemaakt.Bekse schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:12:
[...]
Hier kan ik me in vinden. Crashes zijn bij mij op 1 hand te tellen. Nog nooit gehad dat gebouwen etc niet inladen en geen andere gekke dingen. Dus voor mij is het een prima spel.
Heb je wel die problemen, dan kan ik me voorstellen dat je klaagt. Aan de andere kant, EA
Ik denk dat dat wel meevalt. Het spel is al best lang uit, en het draait gewoon niet superlekker. Zelfs met een 1080TI haal je geen 144 FPS op medium settings. Het is met de tijd wel echt beter geworden, maar het zijn evoluties, geen revoluties. Mijn eerste idee is dan ook dat het een kernprobleem is, in plaats van een kleine issue die redelijk simpel op te lossen is. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat dit daadwerkelijk aan de hand is. Ik zit niet in het ontwikkelteam, dus ik weet het niet precies.[b]Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:04 Jullie verwachten een instant oplossing en als die niet komt zijn het kennelijk problemen in de kern van de code die onmogelijk op te lossen zijn.
Desondanks kan ik toch enorm genieten van dit spel. Ondanks dat het spel soms erg houterig aanvoelt, kan ik (achteraf) ook erg lachen om sommige bugs/glitches. Leuke car flips, mensen die vast komen te zitten in een tafel. En de spanning die je voelt als je met z'n tienen de laatste cirkel ingaat. Klamme handjes! Geweldig!
Het is echt een leuk spel, en de ontwikkelaars doen denk ik ook wel echt hun best. Het is gewoonweg zo ongelofelijk hard opgeblazen. Een 'indie'-ontwikkelaar die ineens grootste wordt op Steam. Dat is gewoon bizar. Logisch dat ze problemen hebben en dat die wat trager gefixt worden. Er komt nu natuurlijk een hoop overhead bij voor het team. Ik hoorde op de Gamescom van de community manager van Rusland dat ze zijn opgeschaald van 20 man naar pakweg 75 man. In een paar maanden!
amenBlokmeister schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:17:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt. Het spel is al best lang uit, en het draait gewoon niet superlekker. Zelfs met een 1080TI haal je geen 144 FPS op medium settings. Het is met de tijd wel echt beter geworden, maar het zijn evoluties, geen revoluties. Mijn eerste idee is dan ook dat het een kernprobleem is, in plaats van een kleine issue die redelijk simpel op te lossen is. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat dit daadwerkelijk aan de hand is. Ik zit niet in het ontwikkelteam, dus ik weet het niet precies.
Desondanks kan ik toch enorm genieten van dit spel. Ondanks dat het spel soms erg houterig aanvoelt, kan ik (achteraf) ook erg lachen om sommige bugs/glitches. Leuke car flips, mensen die vast komen te zitten in een tafel. En de spanning die je voelt als je met z'n tienen de laatste cirkel ingaat. Klamme handjes! Geweldig!
Het is echt een leuk spel, en de ontwikkelaars doen denk ik ook wel echt hun best. Het is gewoonweg zo ongelofelijk hard opgeblazen. Een 'indie'-ontwikkelaar die ineens grootste wordt op Steam. Dat is gewoon bizar. Logisch dat ze problemen hebben en dat die wat trager gefixt worden. Er komt nu natuurlijk een hoop overhead bij voor het team. Ik hoorde op de Gamescom van de community manager van Rusland dat ze zijn opgeschaald van 20 man naar pakweg 75 man. In een paar maanden!
volgens steam 23 maart 2017 EA release
ze hadden in het begin 2 sprint ritmes, 1 van een week en 1 van een maand
dat zijn:
- ongeveer 25 sprints van een week
- ongeveer 6 sprints van een maand
Als je in die tijd geen revolutie te weeg kan brengen zoals jij het zo mooi zegt wat betreft performance, dan is er gewoon ergens iets in de basis mis (zoals ik al zei, ik verwacht een issue tussen infra/engine/gamecode, zoals ze zelf ook al verkapt hebben aangegeven).
performance heeft namelijk altijd bovenaan het prio lijstje gestaan, het is niet zo alsof ze wat sprints hebben overgeslagen mbt performance.
Dat is volledig gebaseerd op de uitspraken die hier langs komen. Er worden allerlei aannames gemaakt zoals issues die in de "core" zitten en problemen die nooit opgelost kunnen gaan worden. Vaak zonder enige argumentatie, foute interpretaties en een gebrek aan kennis met betrekking tot software ontwikkeling.gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:09:
[...]
waarom trek je altijd gelijk de conclusie dat iemand ergens niets van af weet, als diegene een afwijkende mening heeft van die van jou?![]()
![]()
Zie ook je opmerkingen over sprints of het verwachten van revoluties. Dan denk ik dat je weinig kennis hebt van software ontwikkeling en dan zou ik heel erg voorzichtig zijn met het maken van aannames en ze willen verspreiden als waarheid.
Vergeet niet dat performance niet door een enkel element bepaald wordt maar door het geheel. Als je allerlei kleine elementen hebben die net iets te langzaam zijn dan telt dat op. Je kan dat niet optimaliseren met een enkele kleine aanpassing, je moet al die elementen een voor een af.
Ik werk zelf in een omgeving met een service oriented architecture, daar zit je dit ook erg vaak langs komen. Een klant gebruikt een service om actie X uit te voeren, die service maakt weer gebruik van een handjevol andere services die weer afhankelijk zijn van adapters, databases en andere services. Dan zit er nog een messaging laag tussen. Wil je de reactietijd naar de klant met 50ms verbeteren dan is dat niet een kwestie van een enkel component even tunen, je moet elk component af om exact te kijken waar vertraging voor komt en hoe je dat kan verbeteren. Dat kost enorm veel tijd, dat is niet in een enkele ontwikkelsprint te doen.
Software ontwikkel je met continuous improvements die, alles bij elkaar, de gewenste verbeteringen doorvoeren. Soms moet je het opsparen voor een big push en soms kan je het in kleine releases uitbrengen.
@jantje 2 Ja, die uitspraken zie ik meermaals langs komen. Er moet een revolutie gemaakt worden en als dat in het begin niet gedaan is dan gaat het nooit meer gebeuren.
Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van een vocal minority. Kijk eens naar de type mensen die reageren op patch notes, dat zegt vaak meer dan genoeg.
[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2017 10:40 ]
Dat kan. Maar het zou ook zo kunnen zijn dat ze het redelijk makkelijk kunnen optimaliseren, maar dat ze dat pas willen doen als alle content in het spel zit. Dan hebben ze andere prioriteit. Ik denk dat je gelijk hebt hoor, maar je weet nooit.gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:23:
[...]
Als je in die tijd geen revolutie te weeg kan brengen zoals jij het zo mooi zegt wat betreft performance, dan is er gewoon ergens iets in de basis mis (zoals ik al zei, ik verwacht een issue tussen infra/engine/gamecode, zoals ze zelf ook al verkapt hebben aangegeven).
Early access mensen, early access. Je gaat tijdens het kopen ermee akkoord dat je een game alvast mag spelen in een vroeg stadium en dat er nog (heel) veel bugs e.d. in kunnen zitten. Ga er dan niet over lopen zeuren, maar wacht gewoon de final versie af.
Voor een titel die nog in ontwikkeling is vind ik het al verdomd netjes in elkaar zitten. En getuige de overige 1,5 miljoen spelers die dagelijks online zijn is er ook niet al te veel mis mee.
Voor een titel die nog in ontwikkeling is vind ik het al verdomd netjes in elkaar zitten. En getuige de overige 1,5 miljoen spelers die dagelijks online zijn is er ook niet al te veel mis mee.
Gravity is a habit that is hard to shake off.
Er is voldoende argumentatie aangedragen, dat je dat niet wilt zien is een tweede, net zo goed als jij telkens loopt te schermen dat software ontwikkeling "hard business" is. Ik heb genoeg ervaring in games om bepaalde patronen te herkennen. Een goede ontwikkelaar probeert core issues op te pakken en die gelijk te fixen als ze dat kunnen zodat ze ook kunnen doorbouwen op die basis. Waarom door ontwikkelen op een "broken" platform want vroeg of laat ga je toch weer tegen hetzelfde probleem aanlopen. Tenzij je het niet kan fixen en daarom maar moet door ontwikkelen.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:26:
[...]
Dat is volledig gebaseerd op de uitspraken die hier langs komen. Er worden allerlei aannames gemaakt zoals issues die in de "core" zitten en problemen die nooit opgelost kunnen gaan worden. Vaak zonder enige argumentatie, foute interpretaties en een gebrek aan kennis met betrekking tot software ontwikkeling.
Zie ook je opmerkingen over sprints of het verwachten van revoluties. Dan denk ik dat je weinig kennis hebt van software ontwikkeling en dan zou ik heel erg voorzichtig zijn met het maken van aannames en ze willen verspreiden als waarheid.
@jantje 2 Ja, die uitspraken zie ik meermaals langs komen. Er moet een revolutie gemaakt worden en als dat in het begin niet gedaan is dan gaat het nooit meer gebeuren.
Daarnaast is het natuurlijk een kwestie van een vocal minority. Kijk eens naar de type mensen die reageren op patch notes, dat zegt vaak meer dan genoeg.
Neem een Rising storm 2, die hadden een fout met hitreg, waren ze open in, 2de patch is dat gefixed. The Division had problemen met een healing bug in het begin,(één van de vele>.< ) nu 2 jaar na dato nog niet gefixed. Om 2 simpele voorbeelden te noemen.
Het blijft altijd een gevecht voor een ontwikkelaar om te bouwen voor content om de massa tevreden te stellen en engineoptimalisatie etc. Zeker als je maar minimale resources tot je beschikking hebt. Juist doordat de game zo opgeblazen is moeten ze ook andere prioriteiten stellen waardoor de fixes ook niet meer zo snel lopen als voorheen, dat is ook prima zolang het maar een keer gefixed wordt.
De vraag blijft natuurlijk staan of ze het ook allemaal gaan fixen. Dat weet alleen niemand dat kunnen alleen de developers zelf vertellen want zij hebben inzage in hun broncode
En als jouw klant bij je komt met een performance probleem, wacht hij dan ook zes maanden? Die wil NU toch een fix? Dus ga je dat onderzoeken als het de juiste prio krijgt. Als je na zes maanden alleen nog maar een workaround hebt, dan is er iets goed mis.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:26:
[...]
Dat is volledig gebaseerd op de uitspraken die hier langs komen. Er worden allerlei aannames gemaakt zoals issues die in de "core" zitten en problemen die nooit opgelost kunnen gaan worden. Vaak zonder enige argumentatie, foute interpretaties en een gebrek aan kennis met betrekking tot software ontwikkeling.
Vergeet niet dat performance niet door een enkel element bepaald wordt maar door het geheel. Als je allerlei kleine elementen hebben die net iets te langzaam zijn dan telt dat op. Je kan dat niet optimaliseren met een enkele kleine aanpassing, je moet al die elementen een voor een af.
Ik werk zelf in een omgeving met een service oriented architecture, daar zit je dit ook erg vaak langs komen. Een klant gebruikt een service om actie X uit te voeren, die service maakt weer gebruik van een handjevol andere services die weer afhankelijk zijn van adapters, databases en andere services. Dan zit er nog een messaging laag tussen. Wil je de reactietijd naar de klant met 50ms verbeteren dan is dat niet een kwestie van een enkel component even tunen, je moet elk component af om exact te kijken waar vertraging voor komt en hoe je dat kan verbeteren. Dat kost enorm veel tijd, dat is niet in een enkele ontwikkelsprint te doen.
Software ontwikkel je met continuous improvements die, alles bij elkaar, de gewenste verbeteringen doorvoeren. Soms moet je het opsparen voor een big push en soms kan je het in kleine releases uitbrengen.
De reden dat ik me er zorgen over maak, is omdat ze zelf al ooit hebben aangegeven dat het te maken heeft met infra + engine. De oplossing is dat ze minder of minder vaak data zenden/ontvangen, of dat ze efficienter omgaan met connecties. Zie hier de tegenstelling? We willen hogere tickrate of minder desync, maar dan heeft dat negatieve gevolgen voor de performance omdat er dan juist meer wordt gecommuniceerd.
Bovendien zie je nu nog steeds de symptomen van het eigenlijke probleem : teveel communicatie op een server nekt de performance. Of dat nou is in de vorm van aantal connecties, hoeveelheid data. Dat is op zich helemaal geen nieuws, alleen heb je voor een goede game een aantal randvoorwaarden nodig in deze communicatie, als dat al zorg voor een minder server performance : dan is dat echt een groot issue, en dat hebben ze nu imho.
Niet als rant bdoeld, ik speel het spel met super veel plezier.
Daar zijn we ons zeker bewust van. Ik vind niet dat we lopen zeuren, maar dat we gewoon bepaalde zwakke punten van het spel bespreken. Ik wist voor de aanschaf dat die er waren. Ik heb het heel erg naar mijn zin in dit spel. Het is zelfs het enige spel dat ik speel op dit moment. Ik vind echter wel dat er gezegd mag worden dat het spel (nog) niet helemaal lekker loopt. Dat is een minpuntje, en soms ook een puntje van frustratie. Ik vind dat dit prima besproken mag worden. Ik heb dit spel vaker aangeraden dan welk ander spel dan ook. Ik heb het in tijden niet zo naar mijn zin gehad in een game die je met vrienden kan spelen. Ik heb het vaak over de leuke dingen uit het spel. De zweethandjes tijdens de laatste cirkel, de hilariteit als je teammate (Patyye!) ineens een squad van drie uit het niets omver rijdt. Ik heb in tijden niet zo genoten van een spel. Toch voelt het zo nu en dan houterig aan. Ik neem dat voor lief, maar jammer is het soms wel.Bullettooth schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:31:
Early access mensen, early access. Je gaat tijdens het kopen ermee akkoord dat je een game alvast mag spelen in een vroeg stadium en dat er nog (heel) veel bugs e.d. in kunnen zitten. Ga er dan niet over lopen zeuren, maar wacht gewoon de final versie af.
In principe zorg je dat performance acceptabel is op moment dat je het product released. Dat is wat ze bij Bluehole ook doen, performance tot acceptabel niveau brengen voor de release. Wat je daarna doet hangt van de prioriteit af, als de performance voldoende aansluit bij de wensen ga je eerder kijken naar features. Als een betere performance toch nog op de wensenlijst staat dan neem je dat op met hogere prioriteit.gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:56:
[...]
En als jouw klant bij je komt met een performance probleem, wacht hij dan ook zes maanden? Die wil NU toch een fix? Dus ga je dat onderzoeken als het de juiste prio krijgt. Als je na zes maanden alleen nog maar een workaround hebt, dan is er iets goed mis.
Het probleem is alleen dat je alle quick wins al uitgevoerd hebt voordat je het product released. Wil je de performance verder verbeteren dan zijn al je quick wins uitgeput en moet je veel dieper gaan graven.
Maar er is nu nog geen sprake van zes maanden wachten, de performance wordt namelijk continu verbeterd en zit voor het gros van de spelers op acceptabel niveau. Op dit moment doen ze precies wat ze moeten doen voor de grote release, performance continu verbeteren. Pas als op moment van release de performance alsnog niet acceptabel is dan moeten we ons echt zorgen maken.
Belangrijkste is dan je definitie van acceptabel. Vanaf welk moment is de performance acceptabel?
Ik heb wel eens producten gereleased waarbij een klant 3-4 seconden moest wachten op een berekening. Dat is lang, echter was dit acceptabel omdat het leveren van de feature vele malen belangrijker was dan de directe performance. Een klant spendeerde tientallen minuten aan het resultaat van de berekening, is het dan heel erg dat hij 3 seconden moet wachten?
Datzelfde heb je met framerate, is het onacceptabel dat de framerate onder de 144fps ligt? Voor mij niet, ik speel liever het spel met 60fps dan dat ik nog een jaar moet wachten voor ik het überhaupt kan spelen. Is een tickrate onder de 30hz acceptabel? Voor mij wel, gezien de game minder twitchy combat kent en meer tactisch inzicht vereist. Echter zou ik na de release liever meer prioriteit zien voor de tickrate dan de framerate.
Performance bepaald de tickrate, een server met een te hoge load zal de ingestelde tickrate niet kunnen halen en problemen gaan vertonen. Dat is wat je nu ziet gebeuren. Wat jij als oplossing noemt (minder vaak data verzenden) is geen oplossing maar juist het gevolg van het probleem. De enige oplossing is om continu kleine verbeteringen door te voeren zodat ze server telkens iets efficiënter kan werken en zijn tick sneller afgerond kan hebben.De reden dat ik me er zorgen over maak, is omdat ze zelf al ooit hebben aangegeven dat het te maken heeft met infra + engine. De oplossing is dat ze minder of minder vaak data zenden/ontvangen, of dat ze efficienter omgaan met connecties. Zie hier de tegenstelling? We willen hogere tickrate of minder desync, maar dan heeft dat negatieve gevolgen voor de performance omdat er dan juist meer wordt gecommuniceerd.
Teveel communicatie nekt de performance niet direct, servers kunnen enorm veel berichten per seconde ontvangen. Het is het verwerken van deze communicatie dat de performance nekt. De server krijgt X aantal berichten per seconde binnen en moet de informatie van al deze berichten verwerken om de nieuwe gamestate update terug te kunnen sturen naar de clients. Het probleem zit er dus in dat de server of teveel werk uit moet voeren of dit niet efficient genoeg uit kan voeren.Bovendien zie je nu nog steeds de symptomen van het eigenlijke probleem : teveel communicatie op een server nekt de performance. Of dat nou is in de vorm van aantal connecties, hoeveelheid data. Dat is op zich helemaal geen nieuws, alleen heb je voor een goede game een aantal randvoorwaarden nodig in deze communicatie, als dat al zorg voor een minder server performance : dan is dat echt een groot issue, en dat hebben ze nu imho.
En dat probleem zie je sneller terug komen als de game complexer is. Kijk naar een game als CS:GO, daar is de game wereld zo ontzettend klein en statisch dat er erg weinig updates uitgevoerd moeten worden. De wereld in PUBG is veel groter en veel minder statisch.
Dat doen we gelukkig nog steeds allemaalNiet als rant bdoeld, ik speel het spel met super veel plezier.
[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2017 11:24 ]
Betekent dat dat krachtigere servers zorgen voor een betere performance bij de spelers? Als in, minder lag, of zal het echt zorgen voor hogere framerate?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:19:
[...]
Het is het verwerken van deze communicatie dat de performance nekt. De server krijgt X aantal berichten per seconde binnen en moet de informatie van al deze berichten verwerken om de nieuwe gamestate update terug te kunnen sturen naar de clients. Het probleem zit er dus in dat de server of teveel werk uit moet voeren of dit niet efficient genoeg uit kan voeren.
De vraag is of de kracht van de hardware het probleem is. Als er sprake is van bepaalde inefficiëntie in de code dan is dat niet altijd op te lossen met een snellere processor maar heb je echt veranderingen in de code nodig. Een snellere processor heeft dan misschien een 10% verbetering tegen een verdubbeling van de kosten.Blokmeister schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
Betekent dat dat krachtigere servers zorgen voor een betere performance bij de spelers? Als in, minder lag, of zal het echt zorgen voor hogere framerate?
Maar als de server performance verbeterd zal je met name een stuk minder lag zien. Data wordt sneller opgepakt en terug gestuurd waardoor je nooit het gevoel hebt dat je zit te wachten.
Ze hebben zelf gezegd dat het een infra issue is. En dan met name een netwerk gerelateerd issue, waarbij in het begin hun engine zorgde voor een ddos trigger in de cloudomgeving.Blokmeister schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:22:
[...]
Betekent dat dat krachtigere servers zorgen voor een betere performance bij de spelers? Als in, minder lag, of zal het echt zorgen voor hogere framerate?
De brakke performance heeft niet te maken met te weinig cpu/memory/disk performance volgens hen dan.
Dit gegeven zorgt er dus voor dat ze efficienter met data zijn omgegaan, dat heeft goed geholpen aangezien deuren openen en in autos gaan zitten nu stukken beter gaat
Het is echter wel zo dat op dit moment de performance fix tegenstrijdig lijkt te zijn met wat we eigenlijk zouden willen: meer updates, dus minder desync. Zodra de server teveel updates krijgt, gaat helaas ook de fps achteruit of frametimes of iets dergelijks. Probleem 1 triggert dus probleem 2.
Natuurlijk zou je alles kunnen fixen in theorie door te optimaliseren binnen dezelfde omgeving, alleen lijkt mij dit nu inmiddels haast niet mogelijk gelet op de periode waarin ze er aan hebben gewerkt en de huidige staat van de game
Hoe komt het eigenlijk dat dit spel zo'n brakke performance heeft? Ik bedoel, de graphics zijn matig, en ik haal met mijn 7700K + 1080GTX op sommige plekken maar 50FPS. Overwatch draaide ik op max settings eigenlijk altijd op 150+FPS, en dat zag er echt beter uit. Heeft het gewoon te maken met de grootte van de map en het aantal spelers? The Witcher 3 heeft ook een grote map, en dat ziet er beter uit en haalt betere prestaties. Hoe kan het eigenlijk dat er zoveel verschil is?
Je "probleem 1" is een gevolg van "probleem 2"gotfurrr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:30:
Het is echter wel zo dat op dit moment de performance fix tegenstrijdig lijkt te zijn met wat we eigenlijk zouden willen: meer updates, dus minder desync. Zodra de server teveel updates krijgt, gaat helaas ook de fps achteruit of frametimes of iets dergelijks. Probleem 1 triggert dus probleem 2.
Wat als je kijkt naar de staat van de game op moment van release? Performance is ook server side enorm verbeterd sinds die tijd, waarom zou die trend niet doorgezet kunnen worden?Natuurlijk zou je alles kunnen fixen in theorie door te optimaliseren binnen dezelfde omgeving, alleen lijkt mij dit nu inmiddels haast niet mogelijk gelet op de periode waarin ze er aan hebben gewerkt en de huidige staat van de game
De schaal van het spel (map, items/voertuigen, gebouwen,...) in combinatie met het multiplayer aspect.Blokmeister schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:37:
Hoe komt het eigenlijk dat dit spel zo'n brakke performance heeft? Ik bedoel, de graphics zijn matig, en ik haal met mijn 7700K + 1080GTX op sommige plekken maar 50FPS. Overwatch draaide ik op max settings eigenlijk altijd op 150+FPS, en dat zag er echt beter uit. Heeft het gewoon te maken met de grootte van de map en het aantal spelers? The Witcher 3 heeft ook een grote map, en dat ziet er beter uit en haalt betere prestaties. Hoe kan het eigenlijk dat er zoveel verschil is?
[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2017 11:42 ]
gameserver of service of whatever draait ergens in een cloudcontainer. Als ik het goed heb begrepen dan zijn ze er achter gekomen dat de cloudomgeving de engine die draait in de container niet lief vind en daarom gaat throttlen.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:38:
[...]
Je "probleem 1" is een gevolg van "probleem 2"De performance van de server zorgt er voor dat de gewenste tickrate niet gehaald kan worden waardoor de tickrate gaat schommelen.
[...]
Wat als je kijkt naar de staat van de game op moment van release? Performance is ook server side enorm verbeterd sinds die tijd, waarom zou die trend niet doorgezet kunnen worden?
teveel updates vanuit engine -> cloudzegt DAAAAAG -> cloud throttled container, of nog erger de gehele space

of zeggen we hetzelfde?

[ Voor 7% gewijzigd door gotfurrr op 02-10-2017 11:49 ]
@gotfurrr waar heb je dat verhaal vandaan? Heb er nog niet eerder van gehoord. Ik zou het erg vreemd vinden als Amazon gaat throttelen op een service die ze speciaal op gameservers richten.
Dit hebben ze gemeld toen ze bezig waren met de grote performance fix. Ooit gingen deuren niet goed open en kwam je lastig in auto's. Die fix bedoel ik. (Thank god dat je nu niet meer per ongeluk in en uit een auto blijft stappenTsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:55:
@gotfurrr waar heb je dat verhaal vandaan? Heb er nog niet eerder van gehoord. Ik zou het erg vreemd vinden als Amazon gaat throttelen op een service die ze speciaal op gameservers richten.
Edit: het verhaal over containers etc heb ik zelf verzonnen, aangezien cloud op die manier werkt. Ze hebben zelf wel gemeld dat hun engine teveel updates genereerde en ddos triggerde. Het is al enige tijd geleden, misschien dat ik op de details net iets mis, maar het was wel de strekking van het verhaal
zie hier:
https://www.playbattlegrounds.com/news/66.pu
Server Performance
We are very aware of the issues you have seen on our servers over the last week, and we have been working hard to resolve them. Simply put, this is not any issue with the number of servers we have for players, but rather it is down to the optimization of the server code.
Over the last week, we rolled out daily updated to the servers to improve profiling of optimization bottlenecks and yesterday these actions finally paid off! We found a bug within the Unreal Engine core code, which led the server to believe that it was being DDoS’ed due to the number of packets being sent between the clients and the server. When this detection was triggered on the server, it would drop 90% of packets received resulting in the lag/rubberbanding seen over the past week. We pushed a hotfix to the servers earlier today which should resolve these issues. We will continue to push daily updates to the servers to further improve both stability and performance.
Now onto what we have updated for this week’s patch.
This patch will be deployed for both clients and servers Thursday, April 6th, 5PM KST/1AM PDT/8AM UTC
edit3:
geen cloud issue dus, een ue issue. maakt het niet minder erg edit: WEL minder erg

het nuanceert wel mijn beeld over wat er fout gaat gelukkig.
edit1000: ik weet niet precies wat ze hier zien als server, of de container of de gameserver die in de container draait. het laatste zou minder erg zijn.
edit2000: als ik het nu lees, vermoed ik toch dat ze met "server" helaas de cloudomgeving bedoelen.
[ Voor 71% gewijzigd door gotfurrr op 02-10-2017 12:10 ]
maargoed.. ik heb vanmorgen een paar potje kunnen spelen.. maar moest wel ERG vaak reconnect doen.
en nu kan ik er helaas helemaal niet in..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Das elke dag een 3tal keer het geval, toch?Nickrsd schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:12:
maargoed.. ik heb vanmorgen een paar potje kunnen spelen.. maar moest wel ERG vaak reconnect doen.
Boem patat, een kleine makkelijke reply op een heerlijk spel, maar met heel wat connectie issues de laatste tijd..
Never ever financial advice...
Houterig is het zeker. Minder met 3rd person, maar nog steeds. Toch heb ik er ook mee.
Hopelijk wordt het beter.
Hopelijk wordt het beter.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
@gotfurrr Dat is dus een issue wat in mei opgelost is en nu absoluut niet actueel meer is. Ik zou dat toch niet blijven herhalen.
Dat komt omdat het ene spel de andere niet is! Al vind ik je performance wel laag, gezien ik met mijn i5 6600 met GTX980ti dubbel zo hoog is (rond de 100fps met wel eens dips tot rond 60 fps). Wellicht heb je veel achtergrond processen open of een virus scanner die in de weg zit?Blokmeister schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:37:
Maar neem Overwatch, een game van Blizzard die erg perfectionistisch is en nu heeft Blizzard een uniek hoge standaard wat betreft optimalisatie dus niet een geheel eerlijke vergelijking.
Afgezien daarvan, is Overwatch een game met kleine mappen, met max. 12 (of is het 16) spelers. Zonder random loot, deuren die handmatig open kunnen of spelers die constant hun inventory tweaken. En de art-style is heel wat minder intensief voor je PC dan die van PUBG.
Als je dan kijkt naar PUBG, waar naast 100 spelers en een gigantische map ook honderden/duizenden items random gespawnt moeten worden. En al die 100 spelers hun eigen interacties hebben (zoals deuren openen, wapens pakken, kleding wisselen, kogels afvuren, etc). Dit alles vergt gewoon veel meer van je PC.
De witcher ken ik niet maar ik wel wel dat die grote map, in segmenten met laadtijd verdeeld is. Want aanzienlijk scheelt voor je FPSjes.
En zo zijn er nog veel meer dingen die (op de achtergrond) invloed hebben naast hoe "mooi" de game er grafisch uitziet.
Ik denk dat dit allemaal wel meevalt. Ik denk dat 99% van de performance problemen gewoon door de grote map komt. Het aantal spelers zorgt voor slechtere server performance maar niet voor slechtere fps op de clients (tenzij je ze allemaal tegelijk ziet zoals op spawn island). Honderden / duizenden random items spawnen is ook verwaarloosbaar op een cpu. Het renderen van al die items is dan weer een ander verhaal maar natuurlijk renderen ze niet allemaal tegelijk.Dreanor schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:59:
[...]
Dat komt omdat het ene spel de andere niet is! Al vind ik je performance wel laag, gezien ik met mijn i5 6600 met GTX980ti dubbel zo hoog is (rond de 100fps met wel eens dips tot rond 60 fps). Wellicht heb je veel achtergrond processen open of een virus scanner die in de weg zit?
Maar neem Overwatch, een game van Blizzard die erg perfectionistisch is en nu heeft Blizzard een uniek hoge standaard wat betreft optimalisatie dus niet een geheel eerlijke vergelijking.
Afgezien daarvan, is Overwatch een game met kleine mappen, met max. 12 (of is het 16) spelers. Zonder random loot, deuren die handmatig open kunnen of spelers die constant hun inventory tweaken. En de art-style is heel wat minder intensief voor je PC dan die van PUBG.
Als je dan kijkt naar PUBG, waar naast 100 spelers en een gigantische map ook honderden/duizenden items random gespawnt moeten worden. En al die 100 spelers hun eigen interacties hebben (zoals deuren openen, wapens pakken, kleding wisselen, kogels afvuren, etc). Dit alles vergt gewoon veel meer van je PC.
De witcher ken ik niet maar ik wel wel dat die grote map, in segmenten met laadtijd verdeeld is. Want aanzienlijk scheelt voor je FPSjes.
En zo zijn er nog veel meer dingen die (op de achtergrond) invloed hebben naast hoe "mooi" de game er grafisch uitziet.
Het is gewoon de grootte van de map en het aantal gebouwen dat voor de lage fps zorgt. Let maar eens op de fps midden in een stad (dramatisch) of ergens in een open veld (strak 144 fps te halen als er geen stad in je zichtveld ligt).
Ja, je hebt gelijk inderdaar en vooral ook dat je IN al die gebouwen kan weegt zwaar (ipv enkel de schil van het gebouw moeten renderen ook de binnenkant).
Maar het ging vooral om de vergelijking met een game als Overwatch en de daarbij behorende FPSjes ten opzichte van PUBG.
Maar het ging vooral om de vergelijking met een game als Overwatch en de daarbij behorende FPSjes ten opzichte van PUBG.
Ik denk niet dat er nog "revoluties" gaan gebeuren qua performance. Als je kijkt naar de lijst van Unreal Engine 4 games kijkt zie je bijna geen enkele game op een schaal als PUBG, de engine is er gewoon niet voor bedoeld.
De enige game die ik herken die een beetje vergelijkbaar is is Squad, ook een early access shooter die 100 spelers in één map ondersteund, al zijn de maps van Squad in mijn herinnering een maatje kleiner. (even opgezocht, zijn een flink maatje kleiner)
De performance van Squad was de laatste keer dat ik dat op starte redelijk vergelijkbaar met die van PUBG. Al liep Squad destijds wel ietsje beter, is het geen wereld van verschil. En daar zit toch al meer dan een jaar extra ontwikkeling achter.
De enige game die ik herken die een beetje vergelijkbaar is is Squad, ook een early access shooter die 100 spelers in één map ondersteund, al zijn de maps van Squad in mijn herinnering een maatje kleiner. (even opgezocht, zijn een flink maatje kleiner)
De performance van Squad was de laatste keer dat ik dat op starte redelijk vergelijkbaar met die van PUBG. Al liep Squad destijds wel ietsje beter, is het geen wereld van verschil. En daar zit toch al meer dan een jaar extra ontwikkeling achter.
[ Voor 8% gewijzigd door Flamesz op 02-10-2017 13:14 ]
Wat ik dan niet goed begrijp, als inderdaad de Unreal engine niet voor deze grootte van maps gemaakt is, dat ze dan de nieuwe map (met in het achterhoofd de rendering performance van deze map) even groot maken?
Dat zou wel een foutje zijn van hun, als het issue inderdaad niet (zomaar) op te lossen is.
Verder vind ik dat de makkelijke zin van "het is nog in EA" nu wel bijna ten einde mag zijn. Met een low budget, enkele dev's kan ik dat idd aannemen. Maar met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren en dus een gigantisch budget, verwacht ik meer dan elke dag 3x een melding: "we're experiencing server issues and are working on it" ...
Ik verwacht duidelijke communicatie, een plan van aanpak. Misschien wat veel van een kleine ontwikkelaar, maar wel de boodschap die ze in het begin brachten. Duidelijke heldere communicatie met effectieve data etc..
Dat is ondertussen ook al bijgestuurd. Geen of zelden nog data, maar ineens een update met nieuwe issues.
Dus, van een super enthousiaste gemotiveerde kleine "ontwikkelkameraadschap", zie ik het toch meer de richting uitgaan van: grote geld is binnen, gaan we nog een console port maken voor meer geld, en daarna iets nieuws ontwikkelen op nieuwe? betere? engine?
Dat zou wel een foutje zijn van hun, als het issue inderdaad niet (zomaar) op te lossen is.
Verder vind ik dat de makkelijke zin van "het is nog in EA" nu wel bijna ten einde mag zijn. Met een low budget, enkele dev's kan ik dat idd aannemen. Maar met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren en dus een gigantisch budget, verwacht ik meer dan elke dag 3x een melding: "we're experiencing server issues and are working on it" ...
Ik verwacht duidelijke communicatie, een plan van aanpak. Misschien wat veel van een kleine ontwikkelaar, maar wel de boodschap die ze in het begin brachten. Duidelijke heldere communicatie met effectieve data etc..
Dat is ondertussen ook al bijgestuurd. Geen of zelden nog data, maar ineens een update met nieuwe issues.
Dus, van een super enthousiaste gemotiveerde kleine "ontwikkelkameraadschap", zie ik het toch meer de richting uitgaan van: grote geld is binnen, gaan we nog een console port maken voor meer geld, en daarna iets nieuws ontwikkelen op nieuwe? betere? engine?
De Unreal Engine kan prima met zulke maps overweg, mappen vele malen groter dan die uit PUBG is ook voor de engine geen probleem. Dat betekent echter niet dat er geen uitdagingen voor de ontwikkelaar in zitten. Het is nu eenmaal makkelijker om een map te ontwikkelen waarbij je vrijwel geen rekening hoeft te houden met afstand.kazzzdafke schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:14:
Wat ik dan niet goed begrijp, als inderdaad de Unreal engine niet voor deze grootte van maps gemaakt is, dat ze dan de nieuwe map (met in het achterhoofd de rendering performance van deze map) even groot maken?
Vooralsnog is het gewoon een early access product waarbij ze zelf aangeven dat je problemen kan verwachten. Ze hadden nooit verwacht dat hun spel 1,5 miljoen concurrent spelers zou trekken, dat brengt toch aardig wat extra uitdagingen met zich mee. Ik vind het verwijzen naar het budget te makkelijk, met geld los je niet zomaar even je problemen op. Je moet ontwikkelaars aannemen, werkplekken geven en up to speed krijgen met de game code. Je kan niet zomaar een blik Indiërs open trekken en verwachten dat er direct werkbare code uit stroomt. Opschalen op zeer korte termijn is bijna niet mogelijk als het om complex werk gaat.Verder vind ik dat de makkelijke zin van "het is nog in EA" nu wel bijna ten einde mag zijn. Met een low budget, enkele dev's kan ik dat idd aannemen. Maar met meer dan 10 miljoen verkochte exemplaren en dus een gigantisch budget, verwacht ik meer dan elke dag 3x een melding: "we're experiencing server issues and are working on it" ...
Communicatie is inderdaad erg matig, dat is op dit moment gewoon het grootste probleem. Als ze duidelijker en centraler zouden communiceren zou er een stuk meer begrip zijn vanuit de gamers. Helaas moet je nu aardig wat interviews af gaan om te kijken wat de plannen zijn.Ik verwacht duidelijke communicatie, een plan van aanpak. Misschien wat veel van een kleine ontwikkelaar, maar wel de boodschap die ze in het begin brachten. Duidelijke heldere communicatie met effectieve data etc..
Ze hebben een (positieve) bestaanscrisis. Er is een nieuw bedrijf opgericht om de PUBG activiteiten in onder te brengen, daar moet ook het nieuwe personeel in gestald worden en van daaruit kan men evt met andere partijen verder bouwen. En je opmerking over dat dit tijd kost klopt helemaal, het kan zomaar > een jaar gaan duren voor er een definitieve versie van het spel komt.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Communicatie is inderdaad erg matig, dat is op dit moment gewoon het grootste probleem. Als ze duidelijker en centraler zouden communiceren zou er een stuk meer begrip zijn vanuit de gamers. Helaas moet je nu aardig wat interviews af gaan om te kijken wat de plannen zijn.
Er is nu niet alleen de uitdaging met de ontwikkeling van het spel, maar men moet ook nog eens 1,5 miljoen concurrent spelers tevreden houden. Dus hele grote en/of risicovolle wijzigingen kun je ook niet meer makkelijk uitproberen.
Ondertussen is de replaywaarde evengoed immens. 1 map en er zijn mensen die honderden, zo niet duizenden speluren besteden op dat ene eiland. En na m'n kip van de week begrijp ik wel waarom - de rush die je hebt als je bij de laatste paar zit is gewoon verslavend leuk en spannend.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik reageer enkel op de post wat @Flamesz boven mij schrijft. Totaal geen idee of dit zo is of niet?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
De Unreal Engine kan prima met zulke maps overweg, mappen vele malen groter dan die uit PUBG is ook voor de engine geen probleem. Dat betekent echter niet dat er geen uitdagingen voor de ontwikkelaar in zitten. Het is nu eenmaal makkelijker om een map te ontwikkelen waarbij je vrijwel geen rekening hoeft te houden met afstand.
Dat blijf ik een beetje dubbel vinden. Budget geeft je wel heel wat meer slagkracht. Met 1.5M concurrent spelers weet je dat je bepaalde zaken asap moet upscalen. Daar heb je ook effectief budget voor.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
Vooralsnog is het gewoon een early access product waarbij ze zelf aangeven dat je problemen kan verwachten. Ze hadden nooit verwacht dat hun spel 1,5 miljoen concurrent spelers zou trekken, dat brengt toch aardig wat extra uitdagingen met zich mee. Ik vind het verwijzen naar het budget te makkelijk, met geld los je niet zomaar even je problemen op. Je moet ontwikkelaars aannemen, werkplekken geven en up to speed krijgen met de game code. Je kan niet zomaar een blik Indiërs open trekken en verwachten dat er direct werkbare code uit stroomt. Opschalen op zeer korte termijn is bijna niet mogelijk als het om complex werk gaat.
De moeilijkere zaken kunnen ook in een versneld tempo raken door net dat extra budget. In plaats van 3 man er laten op te zoeken, kan je er nu 10 opzetten.
Dat het niet zomaar op te lossen is kan goed zijn. En dan komen we op het 3e punt communicatie waar iedereen het eens over is.
Bottomline wat ik bedoelde: het enthousiaste vrije wat in het begin met zoveel goeie moed er was, lijkt een beetje verder weg te zijn. Er is meer druk (investeerders?) dan ooit tevoren en ik had gehoopt dat ze het onder controle zouden kunnen houden, maar ik heb het gevoel van niet. Er zijn meerdere zijsporen ontstaan, door druk, geldgewin, ambities ...
Op basis waarvan baseer je dit? Ik wil je best geloven, maar zie wel graag iets van onderbouwing. Heb je zelf met UE4 gewerkt? (Ik niet) of ken je een Unreal Engine game die het beter doet dan PUBG of Squad op dit moment?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:27:
[...]
De Unreal Engine kan prima met zulke maps overweg, mappen vele malen groter dan die uit PUBG is ook voor de engine geen probleem. Dat betekent echter niet dat er geen uitdagingen voor de ontwikkelaar in zitten. Het is nu eenmaal makkelijker om een map te ontwikkelen waarbij je vrijwel geen rekening hoeft te houden met afstand.
Dat is inderdaad onjuist. Het is jammer dat veel van zulke statements gemaakt worden zonder het echt te onderbouwen of te controleren. Unreal Engine 4 ondersteund ook gewoon Level Streaming bijvoorbeeld.kazzzdafke schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:37:
[...]
Ik reageer enkel op de post wat @Flamesz boven mij schrijft. Totaal geen idee of dit zo is of niet?
Klopt, je moet alleen wel die 7 extra personen vinden en inwerken, dat kost tijd. Het schijnt dat Unreal Engine ontwikkelaars lastig te vinden zijn, zeker in Zuid Korea. Vandaar dat ze meer kantoren opzetten.Dat blijf ik een beetje dubbel vinden. Budget geeft je wel heel wat meer slagkracht. Met 1.5M concurrent spelers weet je dat je bepaalde zaken asap moet upscalen. Daar heb je ook effectief budget voor.
De moeilijkere zaken kunnen ook in een versneld tempo raken door net dat extra budget. In plaats van 3 man er laten op te zoeken, kan je er nu 10 opzetten.
Dat het niet zomaar op te lossen is kan goed zijn. En dan komen we op het 3e punt communicatie waar iedereen het eens over is.
Ik heb dat persoonlijk niet, ik merk dat ze nog steeds hard werken aan het product. Ook in communicatie vind ik ze nog steeds eerlijk, het is alleen niet frequent genoeg.Bottomline wat ik bedoelde: het enthousiaste vrije wat in het begin met zoveel goeie moed er was, lijkt een beetje verder weg te zijn. Er is meer druk (investeerders?) dan ooit tevoren en ik had gehoopt dat ze het onder controle zouden kunnen houden, maar ik heb het gevoel van niet. Er zijn meerdere zijsporen ontstaan, door druk, geldgewin, ambities ...
Documentatie van de engine, blog posts en games zoals Ark. De engine kan het prima aan, maar je moet zelf als developer wel aardig wat werk verzetten aangezien de engine slechts de basis is.Flamesz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:45:
[...]
Op basis waarvan baseer je dit? Ik wil je best geloven, maar zie wel graag iets van onderbouwing. Heb je zelf met UE4 gewerkt? (Ik niet) of ken je een Unreal Engine game die het beter doet dan PUBG of Squad op dit moment?
Vergeet niet dat de engine hier zelfs diverse tools voor heeft zoals Procedural Foliage. Het is vooral de vraag hoe efficient de developer hier mee is.
Een van de nadelen van PUBG is dat enorm veel content niet uit eigen ontwikkeling komt maar van de Unreal marketplace gehaald is. Dat kan ook lastig zijn om te optimaliseren.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2017 13:57 ]
Eens met de rest, maar in deze moderne tijden helemaal oneens met dit.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:54:
Klopt, je moet alleen wel die 7 extra personen vinden en inwerken, dat kost tijd. Het schijnt dat Unreal Engine ontwikkelaars lastig te vinden zijn, zeker in Zuid Korea. Vandaar dat ze meer kantoren opzetten.
Er zijn tegenwoordig genoeg office buildings om mensen over heel de wereld onder te brengen. Je kan binnen in zo een office building zelfs maar 1 desk huren als het zou moeten.
Interne communicatie in satellietkantoren is geen enkel issue meer. Dus ze moeten ze niet per sé daar gaan zoeken, maar kunnen eigenlijk over heel de wereld de juiste dev's aantrekken.
Het zal mij echt een worst wezen wat voor dingen nou wel of niet helemaal geoptimaliseerd zijn, en dat ik niet een FPS haal die ik had gehoopt met mijn systeem.
Ik vind het ongeacht die dingen gewoon een toffe game
Just my 2 cents
Met de map die in november komt (toch?) alleen maar weer nieuwe dingen om te spelen
Ik vind het ongeacht die dingen gewoon een toffe game
Just my 2 cents
Met de map die in november komt (toch?) alleen maar weer nieuwe dingen om te spelen
[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 02-10-2017 14:20 ]
Dat is op basis van ervaring denk ik.Flamesz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:45:
[...]
Op basis waarvan baseer je dit? Ik wil je best geloven, maar zie wel graag iets van onderbouwing. Heb je zelf met UE4 gewerkt? (Ik niet) of ken je een Unreal Engine game die het beter doet dan PUBG of Squad op dit moment?
Ik heb vroeger in de hoogtijdagen van de originele Unreal Tournament en UT2003 maps gemaakt en ik kan je vertellen dat je redelijk vlot zelfs een kleine map kan laten laggen door gigantisch veel details uit te werken.
Je moet altijd je polycount in de gaten houden, je hoeveelheid statische en dynamische objecten, je hoeveelheid physics objecten, effects, etc. En dan heb ik het nog niet eens over triggers en actors en van dat soort achterliggende zaken.
Kijk naar PUBG nieuwe map, waar bij de hoge flatgebouwen enkel de eerste twee van binnen betreedbaar is. Dit is niet enkel voor de gameplay maar ook om je FPS hit te beperken. Als alle flats volledig betreedbaar zijn in die map kan niemand die map spelen denk ik.
Hij komt voor of met de release en die zou dit jaar nog zijn. Specifieker zijn ze nog niet geweest helaas.Sjaak_Trekhaak schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:20:
Volgens mij hadden ze in één van die AMA's aangegeven dat de nieuwe map tegelijk met de officiële release komt.Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:37:
[...]
Hij komt voor of met de release en die zou dit jaar nog zijn. Specifieker zijn ze nog niet geweest helaas.
Hoe moet ik dat zien, die marketplace? Is dat (niet oneerbiedig bedoeld) een kwestie van huisjes+vehicles+andere zaken kopen en die ctrl+c, ctrl+v in de wereld plakken (extreem simpel gezegd natuurlijk), of meer een soort framework dat je alsnog zelf dient te vullen/aan te passen/coderen?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:54:
Een van de nadelen van PUBG is dat enorm veel content niet uit eigen ontwikkeling komt maar van de Unreal marketplace gehaald is. Dat kan ook lastig zijn om te optimaliseren.
Edit: Google herontdekt en het blijk inderdaad zo'n marketplace te zijn. Kan me alsnog voorstellen dat je flink wat aan het aanpassen komt voor het in elkaar steken van een game als PUBG?
[ Voor 14% gewijzigd door wutwutwhat op 02-10-2017 14:44 ]
Liever in Gulden betalen? Dat kan!
De kleine centrale bij Mylta Power is bijvoorbeeld een fabriek van de Unreal Marketplace. Evenals veel assets en wapens.wutwutwhat schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:40:
[...]
Hoe moet ik dat zien, die marketplace? Is dat (niet oneerbiedig bedoeld) een kwestie van huisjes+vehicles+andere zaken kopen en die ctrl+c, ctrl+v in de wereld plakken (extreem simpel gezegd natuurlijk), of meer een soort framework dat je alsnog zelf dient te vullen/aan te passen/coderen?
Edit: Google herontdekt en het blijk inderdaad zo'n marketplace te zijn. Kan me alsnog voorstellen dat je flink wat aan het aanpassen komt voor het in elkaar steken van een game als PUBG?
Aangezien ik hier serieus de ballen verstand van heb.. even een stelling/vraag;Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:56:
[...]
De kleine centrale bij Mylta Power is bijvoorbeeld een fabriek van de Unreal Marketplace. Evenals veel assets en wapens.
Stel 'ze' maken een nieuwe map en ze gaan een compleet nieuwe natuur inbouwen (sssst... gewoon even doorlezen

Persoonlijk vind ik dit er best mooi uitzien voor de leeftijd van de engine...
N.b. het filmpje wat erbij hoort hoort hoe je het maakt.. erg netjes..
Om vervolgens een voorbeeld te geven als het is gemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door Zephyer op 02-10-2017 15:06 . Reden: Typo's ]
Dat kan, het zijn allemaal herbruikbare assets. Enige vraag is hoe de performance zal zijnZephyer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:02:
[...]
Aangezien ik hier serieus de ballen verstand van heb.. even een stelling/vraag;
Stel 'ze' maken een nieuwe map en ze gaan een compleet nieuwe natuur inbouwen (sssst... gewoon even doorlezen, ik weet het.. extra kosten ivm. aanschaf Unreal marketplace) en ze zouden bijv. dit kopen, kunnen ze dat 'gewoon' implementeren ofzo...
![]()
Persoonlijk vind ik dit er best mooi uitzien voor de leeftijd van de engine...
Huidige natuur is ook aangekocht
Dat vermoeden had ik inderdaad al ja...
Maar omdat ik vaker las dat de UT engine verouderd is was ik redelijk benieuwd en vind ik het serieus nog best netjes wat er mogelijk is.
Geen idee hoeveel het vraagt qua performance als je mijn voorbeeld zou implementeren op dezelfde omvang als het huidige eiland.
Maar omdat ik vaker las dat de UT engine verouderd is was ik redelijk benieuwd en vind ik het serieus nog best netjes wat er mogelijk is.
Geen idee hoeveel het vraagt qua performance als je mijn voorbeeld zou implementeren op dezelfde omvang als het huidige eiland.
[ Voor 10% gewijzigd door Zephyer op 02-10-2017 15:08 ]
Oordeel zelf wat UT4 nog kanZephyer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:08:
Dat vermoeden had ik inderdaad al ja...
*Dit is precies ook zo in game, dat je er gewoon misselijk van wordt
Wel een monster pc voor nodig.
Zou je met deze graphics pubg spelen krijgt het een hele andere wending.
En daarbij ook nog bv weersveranderingen naar mist/regen/sneeuw/avond.
Perfecte game voor potje's van plusminus 3uur
Recentelijk high graphics video UT4
Kwa graphics valt niet over te beoordelen, ziet er voor de gamer goed uit allemaal.
Wat wij niet weten is hoe de werking in elkaar zit van een game/server enz.
Zal ook altijd een raadsel blijven tenzij je zelf een dev. bent
Hoe meer er in een game komt, hoe meer er van je pc wordt verwacht en aangezien pubg al zwaar genoeg is zal er weinig / zware veranderingen aan komen lijkt mij
[ Voor 22% gewijzigd door PatRamon op 02-10-2017 15:44 . Reden: 2e video ]
Elke dag die server errors.. nu lijkt er wat fout te gaan bij Amazon CloudFront.. Lijkt wel of ze het hele menu met HTML opbouwen
Je wordt er af en toe moedeloos van...

Het menu is inderdaad puur HTML en wordt van de PUBG servers gedownload bij het starten van het spel. Vandaar dat reloaden zo vaak nodig is.Thijmen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:22:
Elke dag die server errors.. nu lijkt er wat fout te gaan bij Amazon CloudFront.. Lijkt wel of ze het hele menu met HTML opbouwenJe wordt er af en toe moedeloos van...
Afgelopen dagen is het vrij dramatisch inderdaad.
Ik ben geen game-developer, maar waarom zou je in hemelsnaam een UI op laten bouwen door HTML?Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:38:
[...]
Het menu is inderdaad puur HTML en wordt van de PUBG servers gedownload bij het starten van het spel. Vandaar dat reloaden zo vaak nodig is.
Afgelopen dagen is het vrij dramatisch inderdaad.
Na een snelle zoekopdracht;Thijmen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:40:
[...]
Ik ben geen game-developer, maar waarom zou je in hemelsnaam een UI op laten bouwen door HTML?
It saves on patches. If it was a static menu, then every time they wanted to announce anything on the title screen they'd have to have everyone download a patch.
If the launcher just loads a website then no patch is needed.
Dat zullen ze bij Bluehole wel een mooi excuus vinden, het zou nuttig zijn als ze er ook iets mee deden. Heb in de 4 maanden dat ik de game heb, niets nieuws gezien buiten de Gamescom crates. Wijzigingen in het menu worden tegelijk met patches toegepast dus dat hele argument valt uit elkaar als je het bekijkt voor hoeveel issues het zorgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 02-10-2017 17:17 ]
Het menu is een enge ziekte, helaas - maar daarvan is rework confirmed zonder ETA helaas.
Als mensen het hebben over een niet goede "core" snap ik dat ook wel. Ik ben in de tijd van PUBG best veel van hardware geswitched, R280 naar GTX1060 naar GTX980Ti naar GTX1080. Iedere keer verwacht je een jump die vergelijkbaar is met de performance stijging van de GPU als de game deze goed kan benutten en de andere componenten (vooral CPU en RAM, storage wat minder) geen bottleneck vormen.
Echter zijn mijn FPS sinds de GTX1060 niet echt significant gestegen en kan ik als "end-user" die geen developer is geen bottlenecks herkennen. Ik zit ingame met 60% CPU (2700k @ 4,2GHz) usage (zonder dat een enkele thread/core ook maar ooit de 100% aantikt) en 50% GPU usage zonder dat daar het video memory vol zit, throttling optreedt of de 100% met spikes geraakt wordt. RAM (9/16 in gebruik) en SSD staan uit hun neus te eten.
Dit is natuurlijk zonder v-sync
.
Nu start ik Overwacht op: 100% GPU (ja 300 fps onnodig, maar daar gaat het even niet om) en 60% CPU. Simpele bottleneck detectie. Start ik The Witcher 3 op, zelfde verhaal. Battlefield 4 (ik heb 1 niet), zelfde verhaal. Allemaal kennen ze een aanwijsbare CPU of GPU limit wat erg prettig is, want a) je hardware wordt ten volste benut tot waar het spel het toestaat en b) je kan als end-user redelijk gemakkelijk zien wat je extra performance zal brengen bij een upgrade.
Dus hier loopt iets in die zogenaamde "core" niet lekker door waardoor er echt nog tientallen procenten performance bij kan zonder dat end-users ook maar iets aan hun hardware hoeven te wijzigen. Dan kan je wel zeggen "daar moeten we het niet over hebben" ... maar het is wel iets waardoor PUBG voor een groep mensen compleet en voor een grotere groep mensen bij vlagen gewoon niet lekker aanvoelt.
Dat het in herhaling vallen is, prima - maar dit is een forum hè, we schrijven hier geen wetenschappelijke paper die peer reviews moet overleven waar het criteria is "nonstop nieuwe perfect inhoudelijke info". We zijn hier voor de gezelligheid
.
En als tweaker kan ik nu wel zeggen ... met een stock 2500k en GTX1060 (waar het percentage benutting van hardware hoger was) speel je dit spel op low-medium bijna exact hetzelfde als een sterk overclockte 2600k met GTX1080. Wie weet heeft iemand daar iets aan als hij upgrades overweegt
.
Als mensen het hebben over een niet goede "core" snap ik dat ook wel. Ik ben in de tijd van PUBG best veel van hardware geswitched, R280 naar GTX1060 naar GTX980Ti naar GTX1080. Iedere keer verwacht je een jump die vergelijkbaar is met de performance stijging van de GPU als de game deze goed kan benutten en de andere componenten (vooral CPU en RAM, storage wat minder) geen bottleneck vormen.
Echter zijn mijn FPS sinds de GTX1060 niet echt significant gestegen en kan ik als "end-user" die geen developer is geen bottlenecks herkennen. Ik zit ingame met 60% CPU (2700k @ 4,2GHz) usage (zonder dat een enkele thread/core ook maar ooit de 100% aantikt) en 50% GPU usage zonder dat daar het video memory vol zit, throttling optreedt of de 100% met spikes geraakt wordt. RAM (9/16 in gebruik) en SSD staan uit hun neus te eten.
Dit is natuurlijk zonder v-sync
Nu start ik Overwacht op: 100% GPU (ja 300 fps onnodig, maar daar gaat het even niet om) en 60% CPU. Simpele bottleneck detectie. Start ik The Witcher 3 op, zelfde verhaal. Battlefield 4 (ik heb 1 niet), zelfde verhaal. Allemaal kennen ze een aanwijsbare CPU of GPU limit wat erg prettig is, want a) je hardware wordt ten volste benut tot waar het spel het toestaat en b) je kan als end-user redelijk gemakkelijk zien wat je extra performance zal brengen bij een upgrade.
Dus hier loopt iets in die zogenaamde "core" niet lekker door waardoor er echt nog tientallen procenten performance bij kan zonder dat end-users ook maar iets aan hun hardware hoeven te wijzigen. Dan kan je wel zeggen "daar moeten we het niet over hebben" ... maar het is wel iets waardoor PUBG voor een groep mensen compleet en voor een grotere groep mensen bij vlagen gewoon niet lekker aanvoelt.
Dat het in herhaling vallen is, prima - maar dit is een forum hè, we schrijven hier geen wetenschappelijke paper die peer reviews moet overleven waar het criteria is "nonstop nieuwe perfect inhoudelijke info". We zijn hier voor de gezelligheid
En als tweaker kan ik nu wel zeggen ... met een stock 2500k en GTX1060 (waar het percentage benutting van hardware hoger was) speel je dit spel op low-medium bijna exact hetzelfde als een sterk overclockte 2600k met GTX1080. Wie weet heeft iemand daar iets aan als hij upgrades overweegt
De meeste mensen deugen!
HTML is een front-end gerichte taal. Alles wat je wilt qua UI kan met HTML5, CSS en Javascript. Volgens mij is met HTML werken een prima optie.Thijmen schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:40:
[...]
Ik ben geen game-developer, maar waarom zou je in hemelsnaam een UI op laten bouwen door HTML?
Ze gebruiken die functionaliteit inderdaad niet optimaal, dat is jammer. Maar het gebruik van HTML als taal om het menu mee te ontwikkelen veroorzaakt niet direct problemen, dat is puur de achterliggende implementatie.Phuncz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:16:
Dat zullen ze bij Bluehole wel een mooi excuus vinden, het zou nuttig zijn als ze er ook iets mee deden. Heb in de 4 maanden dat ik de game heb niets nieuws gezien buiten de Gamescom crates. Wijzigingen in het menu worden tegelijk met patches toegepast dus dat hele argument valt uit elkaar als je het bekijkt voor hoeveel issues het zorgt.
Ja er zit nog zeker wat werk in qua optimalisering, het viel me ook op dat iemand met veel lagere hardware specs het spel even vlot draaide als ik, op dezelfde settings. Er wordt waarschijnlijk heel wat performance weggegooid met inefficiente code (nodeloos wachten op bepaalde data die op een andere frequentie aankomt bijvoorbeeld) wat ze hopelijk eens gaan aanpakken.Cassius schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:17:
Echter zijn mijn FPS sinds de GTX1060 niet echt significant gestegen en kan ik als "end-user" die geen developer is geen bottlenecks herkennen.
Haha, sjezus ik ben echt ongeschikt voor dit spel als ik dit soort filmpjes zie. Ik zit echt te flippen als ik beschoten word, schrik me elke keer HELEMAAL KAPOT van dat harde geluid van geweerschoten. En dan dus meteen kansloos.seezung schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:49:
Heb ook eens een kleine mini edit gemaakt, geinspireerd door de edits van @Tsurany
[video]
Enkele weken aan het spelen en moet zeggen bevalt me echt zelfs verliezen is leuk :
Ik land in Severny (omdat nog nooit geweest) . Loot is redelijk slecht UZI & shotgun zie ik dat de cirkel heeeeelemaal de andere kant is bij military. FUCK
Wanhopig op zoek naar een auto,vind er 1 , banden stuk geschoten ->FUCK
Vlak voor de blue wall er is (en ik langs geen kanten in de buurt van de cirkel) een andere auto gevonden racen naar military->Brug vuurgevecht met snipers
Boot gevonden en zo overgeraakt maar vlak aan de brug want de cirkel is daar al. YES
Rondgeslopen en ja hoor sniper zat er nog, granaat en de uzi en afgemaakt->Dubbel YES goed spul.
Voordat ik dat kan nemen->2e sniper van verder in het eiland vast achter auto en blue komt er weer aan. FUCK
Komt er nog een zijspan over de brug->headshot met uzi YES neem vlug een M16
Loop naar die zijspan , zie die 2e sniper ook lopen->M16 kill Dubbel YES
Pak de zijspan en rij in de blue weg ->4e gast neemt me onder schot->FUCK
Met amper health over kan ik hem doodrijden->YES
Putje en zijspan vliegt overkop en dood moest er om lachen.
Ik land in Severny (omdat nog nooit geweest) . Loot is redelijk slecht UZI & shotgun zie ik dat de cirkel heeeeelemaal de andere kant is bij military. FUCK
Wanhopig op zoek naar een auto,vind er 1 , banden stuk geschoten ->FUCK
Vlak voor de blue wall er is (en ik langs geen kanten in de buurt van de cirkel) een andere auto gevonden racen naar military->Brug vuurgevecht met snipers
Boot gevonden en zo overgeraakt maar vlak aan de brug want de cirkel is daar al. YES
Rondgeslopen en ja hoor sniper zat er nog, granaat en de uzi en afgemaakt->Dubbel YES goed spul.
Voordat ik dat kan nemen->2e sniper van verder in het eiland vast achter auto en blue komt er weer aan. FUCK
Komt er nog een zijspan over de brug->headshot met uzi YES neem vlug een M16
Loop naar die zijspan , zie die 2e sniper ook lopen->M16 kill Dubbel YES
Pak de zijspan en rij in de blue weg ->4e gast neemt me onder schot->FUCK
Met amper health over kan ik hem doodrijden->YES
Putje en zijspan vliegt overkop en dood moest er om lachen.
Gisteren kip gehaald... maar was 60/70% lopen van de cirkel.
Ik was in yasna geland, even geloot maar zaten een aantal met mij.
Tot grote verbazing niemand gehoord of gezien. Ineens zag ik de cirkel rond Georgo zitten.
Hmmm langs boven weglopen.. geen auto’s maar wel een boot.
Noord Georgo binnen, hopelijk raak ik het strand op zonder beschoten te worden.
Yes, eerste appartement in zicht! Maar... open
Zie ik ineens eentje pieken naar de kust. Die had me zeker horen aankomen? Spraytje van de UMP en hij kon een nieuw spelletje starten.
Nog snel even looten maar.. cirkel lag nu zuiden van hospital Georgo.. en moest dus de brug aan west over.
Hupperdehup, lopen!
Niemand te zien, niemand gehoord.. zag ik in de verte een buggy staan, iets voor hospital. Yes!
Terwijl ik vrij in open aan het lopen ben komt er ineens een mannetje achter die buggy opgesprongen (lag er prone achter)..
Neemt me vol onder vuur, toch nog met een @BobbLeeSwaggr dans in leven kunnen blijven.
Paar keer terug knallen maar.. hij kon toch de buggy nemen en wegrijden. Ik had maar red dotje
Maar ondertussen was de cirkel Z-O van de Georgo berg
10 first aids, 10 boosters! Lopen!
8 first aids, 8 boosters later in de voorlaatste cirkel.
Zie ik eentje op 10m, begin ik te knallen maar blijkbaar nog iemand. Hij killed em voor mij dus terug sneaken. Als afleiding een paar smokes gegooid.
Cirkel weer kleiner, kruipen naar bosje.
De 2e killed de 3e. Yes, positie gekend en direct gerushed: WWCD!
Never give up ook al moet je 10 min lopen buiten de cirkel
Ik was in yasna geland, even geloot maar zaten een aantal met mij.
Tot grote verbazing niemand gehoord of gezien. Ineens zag ik de cirkel rond Georgo zitten.
Hmmm langs boven weglopen.. geen auto’s maar wel een boot.
Noord Georgo binnen, hopelijk raak ik het strand op zonder beschoten te worden.
Yes, eerste appartement in zicht! Maar... open
Zie ik ineens eentje pieken naar de kust. Die had me zeker horen aankomen? Spraytje van de UMP en hij kon een nieuw spelletje starten.
Nog snel even looten maar.. cirkel lag nu zuiden van hospital Georgo.. en moest dus de brug aan west over.
Hupperdehup, lopen!
Niemand te zien, niemand gehoord.. zag ik in de verte een buggy staan, iets voor hospital. Yes!
Terwijl ik vrij in open aan het lopen ben komt er ineens een mannetje achter die buggy opgesprongen (lag er prone achter)..
Neemt me vol onder vuur, toch nog met een @BobbLeeSwaggr dans in leven kunnen blijven.
Paar keer terug knallen maar.. hij kon toch de buggy nemen en wegrijden. Ik had maar red dotje
Maar ondertussen was de cirkel Z-O van de Georgo berg
10 first aids, 10 boosters! Lopen!
8 first aids, 8 boosters later in de voorlaatste cirkel.
Zie ik eentje op 10m, begin ik te knallen maar blijkbaar nog iemand. Hij killed em voor mij dus terug sneaken. Als afleiding een paar smokes gegooid.
Cirkel weer kleiner, kruipen naar bosje.
De 2e killed de 3e. Yes, positie gekend en direct gerushed: WWCD!
Never give up ook al moet je 10 min lopen buiten de cirkel
Jemig wat goed gespeeld!!seezung schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:49:
Heb ook eens een kleine mini edit gemaakt, geinspireerd door de edits van @Tsurany
[video]
Jij kan echt goed schieten man haha. Zelfs rijdende auto's van een redelijke afstand.
Echt knap gedaan hoor!
Ouwe progamert.. alles flex, Dennis?seezung schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 17:49:
[video]
XX BA(r)T
Als ik de berichten hier zo lees dan ben ik blij dat ik de afgelopen dagen niet heb kunnen spelen. Ben benieuwd of vanavond de problemen een beetje weg zijn.
Gisteren van de vier keer met @418O2 twee keer tweede geworden. Dan merk je toch wel dat weinig spelen zorgt dat je de finesse in de eindcirkel(s) niet meer goed beheerst...
Ik werd keer op keer verbaasd door de recoil van de AKM. Is deze generfd?
Steam ID = Ackerfiets
Wij hadden gisteren een hele vreemde duo's pot.
De hele match verliep prima en zonder problemen, beide lekker vol met loot. Eind van de match is in zicht, laatste cirkel en nog 4 mensen in totaal in leven. We zijn aan het oprukken door een stadje en zien de chicken dinner al voor ons...
"Host closed connection" WTF!?! Dat was wel een first voor mij in ieder geval, iemand al vaker meegemaakt?
De hele match verliep prima en zonder problemen, beide lekker vol met loot. Eind van de match is in zicht, laatste cirkel en nog 4 mensen in totaal in leven. We zijn aan het oprukken door een stadje en zien de chicken dinner al voor ons...
"Host closed connection" WTF!?! Dat was wel een first voor mij in ieder geval, iemand al vaker meegemaakt?
Yep, wel eens eerder gehad, ook inderdaad top 5 oid dat je er ineens uit ligtBullettooth schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:22:
Wij hadden gisteren een hele vreemde duo's pot.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bart als in triks? Oude 1.6 teamgenoot? Dat is zo even zo snel de enige Bart die me te binnen schietMontaner schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:11:
[...]
Ouwe progamert.. alles flex, Dennis?
XX BA(r)T
Haha thanks!beebie121 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:07:
[...]
Jemig wat goed gespeeld!!
Jij kan echt goed schieten man haha. Zelfs rijdende auto's van een redelijke afstand.
Echt knap gedaan hoor!
[ Voor 33% gewijzigd door seezung op 03-10-2017 09:36 ]
Enige troost is dat waarschijnlijk alle spelers op dat moment bij die host eruit gegooid worden, maar was wel op een onzinnig spannend moment. Als hij het nog een minuut langer had volgehouden hadden we geweten wie er had gewonnen.Angeloonie schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:34:
[...]
Yep, wel eens eerder gehad, ook inderdaad top 5 oid dat je er ineens uit ligt
En toch weer een nieuwe pot starten daarna hè, heerlijk spelletje blijft het toch.
Wat moet ik me hier bij voorstellenkazzzdafke schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:24:
'You gotta Moves like Swaggr
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
De ak is aangepast inderdaad, close range is die nog wel goed en zoals alle ar's zijn de eerste 3-5 kogels redelijk on target. Daarna is het echter een random feestje. Op zich vind ik dat nog niet eens zo vervelend, maar de kick na de 1e kogel is vooral vervelend, single shot schieten is gewoon een stuk lastiger gewordenFamily Guy schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:17:
Gisteren van de vier keer met @418O2 twee keer tweede geworden. Dan merk je toch wel dat weinig spelen zorgt dat je de finesse in de eindcirkel(s) niet meer goed beheerst...
Let op:
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |