Ach, volgens mij was er ook ooit een onderzoek waarbij mensen van tevoren wisten dat ze een placebo kregen en toch hielp het volgens hun ergens tegenwutwutwhat schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:49:
[...]
Het lijkt me inderdaad sterk dat de gemiddelde speler het verschil tussen 8ms of 16ms gaat merken. Diehards/pro's misschien, maar dat is ook discutabel. Wat wel mooi is, is dat placebo effect. Homeopathische geneesmiddelen zijn er een mooi voorbeeld van; ik geloof er niet in en heb er (dus?) nog nooit een effect van gemerkt. Een tante zweert erbij en voor haar helpt het altijd. Zo zijn er ook mensen die op magische wijze beter gaan spelen van dit soort aanpassingen (waarschijnlijk een kwestie van meer zelfvertrouwen) terwijl er technisch gezien niets anders is waaraan ze echt voordeel kunnen ontlenen.
Mooie paradox. Als je iets wijzigt wat in principe geen effect zou moeten hebben maar het werkt wel voor mensen, geeft het dan niet toch het gewenste effect?
klopt allemaal verder wel wat je zegt, behalve voor csgo 64tick vs 128 tick. Op 64 tick servers kon je deuren niet zo snel openen als op 128 tick servers, stel dat je bijvoorbeeld een snelle rush wilde doen op een bepaalde map - dan kon dat alleen als er een deur snel genoeg open ging
verder had je nog hitreg wat je ook kon merken, hoefde je geen pro voor te zijn

de engines zijn natuurlijk anders, maar behalve hitregistratie merk je het denk ik in pubg ook aan hoe snel deuren open gaan, hoe snel je loot kan oppakken, hoe snel je in een auto zit etc.