[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 141 Laatste
Acties:

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
wutwutwhat schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:49:
[...]

Het lijkt me inderdaad sterk dat de gemiddelde speler het verschil tussen 8ms of 16ms gaat merken. Diehards/pro's misschien, maar dat is ook discutabel. Wat wel mooi is, is dat placebo effect. Homeopathische geneesmiddelen zijn er een mooi voorbeeld van; ik geloof er niet in en heb er (dus?) nog nooit een effect van gemerkt. Een tante zweert erbij en voor haar helpt het altijd. Zo zijn er ook mensen die op magische wijze beter gaan spelen van dit soort aanpassingen (waarschijnlijk een kwestie van meer zelfvertrouwen) terwijl er technisch gezien niets anders is waaraan ze echt voordeel kunnen ontlenen.

Mooie paradox. Als je iets wijzigt wat in principe geen effect zou moeten hebben maar het werkt wel voor mensen, geeft het dan niet toch het gewenste effect? :+
Ach, volgens mij was er ook ooit een onderzoek waarbij mensen van tevoren wisten dat ze een placebo kregen en toch hielp het volgens hun ergens tegen :+

klopt allemaal verder wel wat je zegt, behalve voor csgo 64tick vs 128 tick. Op 64 tick servers kon je deuren niet zo snel openen als op 128 tick servers, stel dat je bijvoorbeeld een snelle rush wilde doen op een bepaalde map - dan kon dat alleen als er een deur snel genoeg open ging :+ alleen daar al aan kon je merken wat de tickrate was.

verder had je nog hitreg wat je ook kon merken, hoefde je geen pro voor te zijn O-)

de engines zijn natuurlijk anders, maar behalve hitregistratie merk je het denk ik in pubg ook aan hoe snel deuren open gaan, hoe snel je loot kan oppakken, hoe snel je in een auto zit etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:57:
[...]

Ik heb nooit CS gespeeld en volgens mij nooit games met zo'n hoge tickrates, maar ik weet toch wel vrij zeker dat het merkbaar zou kunnen zijn als je weet waar je op moet letten. Het verschil tussen een 60 Hz en 144 Hz monitor is bijvoorbeeld ook echt dag en nacht merkbaar (of een 144 Hz monitor met 60 fps zoals in pubg vaak, drama). Ja we hebben het over verschillen in de orde van 10 ms maar waarom zou dat niet merkbaar zijn? Toegegeven een refresh rate van je monitor is veel meer "in your face" (letterlijk) dan een server tickrate.

Ik denk ook dat een tickrate van 60 Hz prima is voor pubg. Maar momenteel zitten we eerder aan 10 Hz en dat is toch wel dramatisch laag.
Het ging me in deze met name om het gedeelte placebo effect inclusief bijbehorende paradox ;)

Maar klopt. Ik vind de discussie altijd wat lastig aangezien het vaak gaat om ervaringen. Ik herken het echter wel, na de aanschaf van een nieuwe GPU+monitor haalde ik toentertijd in Overwatch significant hogere framerates op een sneller paneel en merkte gelijk dat ik beter begon te spelen/sneller kon reageren. Dus ja, er verandert wel degelijk iets. Ik weet alleen niet of je met 8/16ms de vinger erop kunt leggen, ik denk ikzelf in ieder geval niet.. Maar daar ben ik ook te casual voor.

Edit:
gotfurrr schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ach, volgens mij was er ook ooit een onderzoek waarbij mensen van tevoren wisten dat ze een placebo kregen en toch hielp het volgens hun ergens tegen :+

klopt allemaal verder wel wat je zegt, behalve voor csgo 64tick vs 128 tick. Op 64 tick servers kon je deuren niet zo snel openen als op 128 tick servers, stel dat je bijvoorbeeld een snelle rush wilde doen op een bepaalde map - dan kon dat alleen als er een deur snel genoeg open ging :+ alleen daar al aan kon je merken wat de tickrate was.

verder had je nog hitreg wat je ook kon merken, hoefde je geen pro voor te zijn O-)

de engines zijn natuurlijk anders, maar behalve hitregistratie merk je het denk ik in pubg ook aan hoe snel deuren open gaan, hoe snel je loot kan oppakken, hoe snel je in een auto zit etc.

Gotta love het menselijk brein.

En looten/deuren openmaken had ik niet over nagedacht inderdaad, of uberhaupt bij stilgestaan dat dat ook afhangt van de tickrate. Ik spreek het verder ook niet tegen, daarvoor weet ik er simpelweg te weinig vanaf.

[ Voor 29% gewijzigd door wutwutwhat op 28-09-2017 10:08 ]

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:32

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

8ms merk je niet. Dat is 0,008 seconde 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:16
gotfurrr schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:04:
[...]
merk je het denk ik in pubg ook aan hoe snel deuren open gaan, hoe snel je loot kan oppakken, hoe snel je in een auto zit etc.
merk je het denk ik in pubg ook aan hoe snel kapot laggy deuren open gaan, hoe snel irritant en langzaam je loot kan oppakken, hoe snelveel moeite je moet instekken voordat je in een auto zit etc.

even gefixed voor je. ;)

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:15:
8ms merk ik niet. Dat is 0,008 seconde 8)7
Fixed that for you.

Heb je ooit een 144 Hz monitor gezien? Ik heb er eentje naast mijn oude 60 Hz staan, en zelfs in Windows als ik de muis beweeg over mijn bureaublad is het pijnlijk merkbaar. Zodra ik naar mijn tweede oude scherm ga lijkt de muis achter te lopen en te stotteren.

Ok, het verschil tussen 144 Hz en 60 Hz is 9.6 ms en niet 8 ms, je hebt gelijk. 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door NickThissen op 28-09-2017 10:27 ]

Mijn iRacing profiel

• Family Guy

Family Guy

Heel grappig wel, maar je kunt ook mierenn**ken om het mierenn**ken. Je kunt hele studies van het menselijk bewustzijn gaan doornemen, maar 0,008 seconde kan een mens gewoon niet bewust ervaren.

Steam ID = Ackerfiets

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
Phuncz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:55:
AZERTY keyboard ? Dan worden de A en Q toetsen bij elke start van de game gereset. Een voorlopige oplossing totdat ze beseffen dat niet iedereen in de wereld QWERTY gebruikt is door de primary en secondary key van de functie allebei op Q te zetten.
Idd, azerty keyboard....
Ik wil de D toets naar de E toets veranderen en dat wordt telkens gereset, enkel voor voertuigen..
primary en secondary veranderen wil (als ik het me goed herinner) niet helpen..

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:15:
8ms merk je niet. Dat is 0,008 seconde 8)7
8ms is ook het verschil tussen een 60hz en 120hz monitor. Maar dat verschil merken mensen dus ook niet?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Family Guy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:30:
[...]

Heel grappig wel, maar je kunt ook mierenn**ken om het mierenn**ken. Je kunt hele studies van het menselijk bewustzijn gaan doornemen, maar 0,008 seconde kan een mens gewoon niet bewust ervaren.
Ja je kunt hele studies gaan doornemen. Of je kunt ook even een 144 Hz monitor voor je neus zetten en het zelf ervaren natuurlijk. Net wat je makkelijker lijkt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:35
Gister even een paar leuke momenten vastgelegd:

Bij de eerste 2 kills wisten we dat er iemand boven zat. Toen ik de deur opendeed en op de trap even wachtte kon ik 1 iemand horen schuiven, het kenbare geluid dat hij op de vloer ligt. Dus wist direct dat 1 speler om de hoek op de vloer moest liggen. Kwestie van de 2e teammate uitschakelen en al preaimend de bocht om gaan :9.

Daarna is de reden zichtbaar waarom ik mijn duo queue partner laat rijden, die heeft al het geluk in de wereld als het op crashende auto's aankomt :+.
De laatste 3 kills laten zien hoe je door onverwachtste acties uit te voeren door een alternatieve 'uitgang' te nemen mensen kan killen. Je ziet bij de eerste 2 dat ze beide de verkeerde kant op kijken daardoor _O-.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wutwutwhat schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:49:

Mooie paradox. Als je iets wijzigt wat in principe geen effect zou moeten hebben maar het werkt wel voor mensen, geeft het dan niet toch het gewenste effect? :+
Dan is liegen dat je het gewijzigd hebt nog het makkelijkst :+ Kiezen voor 128hz tickrate als placebo is best duur. Zeker bij games zoals PUBG die nogal wat intensiever zijn dan CS:GO.
Ik heb nooit CS gespeeld en volgens mij nooit games met zo'n hoge tickrates, maar ik weet toch wel vrij zeker dat het merkbaar zou kunnen zijn als je weet waar je op moet letten. Het verschil tussen een 60 Hz en 144 Hz monitor is bijvoorbeeld ook echt dag en nacht merkbaar (of een 144 Hz monitor met 60 fps zoals in pubg vaak, drama). Ja we hebben het over verschillen in de orde van 10 ms maar waarom zou dat niet merkbaar zijn? Toegegeven een refresh rate van je monitor is veel meer "in your face" (letterlijk) dan een server tickrate.
Vergeet niet dat een game gebruik maakt van interpolation of extrapolation (afhankelijk van developer keuze, voor shooters vaak interpolation). Het is dus erg lastig om die kleine delay in tickrate te vergelijken met framerate zelf. De positie van een character zal gewoon 144 keer per seconde bijgewerkt worden waardoor het beeld er alsnog vloeiend uit ziet.
Ik denk ook dat een tickrate van 60 Hz prima is voor pubg. Maar momenteel zitten we eerder aan 10 Hz en dat is toch wel dramatisch laag.
Inderdaad, 30hz zou het minimum moeten zijn. En 60hz zou een prima oplossing zijn.
Niet realistisch inderdaad.
NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:28:
Voor zover ik kan zien, doet de server dit allemaal niet. De server checkt niet of een hit wel een hit is, want je kan door muren heen schieten. Want je kan mensen raken die eigenlijk aan de andere kant van de map zijn maar door een bug ineens voor jou staan. Vroeger, voor het "lag detected" ding, kon je zelfs een lagswitch aanzetten waardoor de server even geen informatie meer van jou krijgt. Tijdens die tijd kon je mensen 20 keer raken. Zodra je de lagswitch uit zet stuurt je client doodleuk 20 hits naar de server, die dat doodleuk accepteert en de kill geeft. Als de server ook maar iets van een check doet zou dit niet moeten kunnen.
Toch heb ik regelmatig gehad dat gebouwen niet geladen waren maar ik niet vijanden door de gebouwen heen neer kon schieten met m'n AR. Enkel een auto naar binnen jagen is dan een optie om ze te doden.
Ik kan me goed voorstellen dat de authoritative server niet altijd goed werkt en nog een aantal controles mist maar volgens mij zitten er wel degelijk controles in. Verklaart ook goed waarom kill trades niet goed werken, zoals dat filmpje van Kazzzdafke laat zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Er zal vast iets van controle zijn idd, maar de hit reg is toch duidelijk client side only en dan heb je dus geen lag comp nodig. Tenzij je het hebt over client-side extrapolatie (voorspellen waar de andere speler zal zijn tegen de tijd de client zijn data binnen krijgt), dat zal misschien gebruikt worden maar dat noem je volgens mij normaal niet lag compensation. Ook helpt dat niet tegen peek advantage bijv (kan natuurlijk niet voorspellen wanneer iemand gaat bewegen).

Kill trades zitten verder volgens mij wel in de game toch? Heb toch wel videos gezien, maar misschien alleen met melee. Maar in principe zou het door bullet travel time gewoon moeten kunnen voorkomen.

De momenten waarop je laatste hit niet meer registreert omdat je "al dood was op de server" is niet zo gek. Jouw laatste hit komt pas op de server aan terwijl de server je al op dood heeft gezet. De server past die hit dus niet meer toe. Daarnaast zal de server hopelijk events toch op volgorde uitvoeren waardoor het event "andere speler raakt jou en je health < 0" eerder uitvoert dan "jij raakt andere speler". De server ziet dus dat jij dood bent en zal waarschijnlijk jouw events niet meer uitvoeren. Daarna stuurt hij pas naar jou door dat je dood bent, en dat kan dus pas bij jou aankomen nadat je nog een schot gelost had.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:35:
Er zal vast iets van controle zijn idd, maar de hit reg is toch duidelijk client side only en dan heb je dus geen lag comp nodig. Tenzij je het hebt over client-side extrapolatie (voorspellen waar de andere speler zal zijn tegen de tijd de client zijn data binnen krijgt), dat zal misschien gebruikt worden maar dat noem je volgens mij normaal niet lag compensation. Ook helpt dat niet tegen peek advantage bijv (kan natuurlijk niet voorspellen wanneer iemand gaat bewegen).

Kill trades zitten verder volgens mij wel in de game toch? Heb toch wel videos gezien, maar misschien alleen met melee. Maar in principe zou het door bullet travel time gewoon moeten kunnen voorkomen.

De momenten waarop je laatste hit niet meer registreert omdat je "al dood was op de server" is niet zo gek. Jouw laatste hit komt pas op de server aan terwijl de server je al op dood heeft gezet. De server past die hit dus niet meer toe. Daarnaast zal de server hopelijk events toch op volgorde uitvoeren waardoor het event "andere speler raakt jou en je health < 0" eerder uitvoert dan "jij raakt andere speler". De server ziet dus dat jij dood bent en zal waarschijnlijk jouw events niet meer uitvoeren. Daarna stuurt hij pas naar jou door dat je dood bent, en dat kan dus pas bij jou aankomen nadat je nog een schot gelost had.
ik heb alleen "down" trades meegemaakt (vaak in sniper gevechten, kar headshot vs kar headshot), nog nooit kill trades. ik heb ook inderdaad het vermoeden dat als de server vind dat je dood bent, alle damage na die status niet meer relevant is.

status dood = daaaag damage
status down = dmg loopt door

volgens mij (maar heb de ue4 handleiding maar niet gelezen :P ) werkt het dus zo:

* alle hitreg is clientside, dus je kan ook vrolijk door muren heen schieten ,server vind dat allemaal prima. er is geen servercheck.
* status van de speler kan zijn : levend, down en dood. de enige check die de server doet is een timestamp checken van je status tov de damage die je doet. (het zou erg vervelend zijn als die check ook clientside wordt gedaan trouwens, zijn er al hacks waarbij mensen niet dood kunnen gaan? O-) )

[ Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 28-09-2017 11:47 ]

• NickThissen
Ik mag hopen dat de echte check is dat alle schoten die je lost na je dood niet meer gelden. Niet alle damage. Je kogel zou al onderweg kunnen zijn voordat je dood ging en die kogel zou nog damage moeten doen.
En dan kun je dus kill trades krijgen.

Of dat zo is weet ik niet. Ik heb wel videos gezien van kill trades met melee wapens, beide vallen tegelijk dood neer. Dat is nog veel vreemder.. Maar ik denk dat melee flink anders werkt met hit reg etc.

Mijn iRacing profiel

NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:35:
Interpolatie, extrapoliatie wordt niet gebruikt in fatsoenlijke multiplayer shooters, dat zou echt dramatische gameplay opleveren. En dat zijn allemaal vormen van lag compensation, technieken die gebruikt worden om te compenseren voor latency in een client-server model :)

Dan wordt dus lag compensation gebruikt. De server ontvangt jouw hit, gebruikt de latency om de gamestate te bekijken op het moment dat jij schoot en besluit dan die hit niet meer toe te kennen omdat je dood was.

En kill trades kunnen er inderdaad inzitten door bullet travel time maar komt in de praktijk niet vaak voor tenzij je op echt korte afstanden in zit. Games zoals Battlefield hadden echt veel meer kill trades omdat ze liever twee deaths hadden, dat vonden zij eerlijker.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bloodhoundje
gotfurrr schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:45:
[...]

ik heb alleen "down" trades meegemaakt (vaak in sniper gevechten, kar headshot vs kar headshot), nog nooit kill trades. ik heb ook inderdaad het vermoeden dat als de server vind dat je dood bent, alle damage na die status niet meer relevant is.

volgens mij (maar heb de ue4 handleiding maar niet gelezen :P ) werkt het dus zo:

* alle hitreg is clientside, dus je kan ook vrolijk door muren heen schieten ,server vind dat allemaal prima. er is geen servercheck.
* status van de speler kan zijn : levend, down en dood. de enige check die de server doet is een timestamp checken van je status tov de damage die je doet. (het zou erg vervelend zijn als die check ook clientside wordt gedaan trouwens, zijn er al hacks waarbij mensen niet dood kunnen gaan? O-) )
Als je een granaat gooit en doodgaat voordat de granaat afgaat kun je post-mortum alsnog de kill krijgen. Dus ik weet niet of dit bij granaten anders werkt dan bij de bullets. Maar het is dus mogelijk om te killen nadat je dood bent.

Of er al hacks zijn voor godmode, daar is een twijfel over gaande. Maar het vermoeden is dat deze op het moment bestaan. Zie als voorbeeld:

You be the judge of dit een bug is of een hack, ik zie hier 3 hits van redelijk closeup op de chest area met een shotgun.

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:53:
[...]

Interpolatie, extrapoliatie wordt niet gebruikt in fatsoenlijke multiplayer shooters, dat zou echt dramatische gameplay opleveren. En dat zijn allemaal vormen van lag compensation, technieken die gebruikt worden om te compenseren voor latency in een client-server model :)
Interpolatie is geen lag compensation want het compenseert niet voor latency/lag, maar alleen voor het feit dat de server niet continu updates kan verwerken. Interpolatie heeft niks te maken met latency.

Extrapolatie is wel lag compensation want het compenseert voor de tijd tussen communicatie tussen client en server. Maar zoals je al zegt is dat niet gewenst in een shooter.
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:53:
[...]

Dan wordt dus lag compensation gebruikt. De server ontvangt jouw hit, gebruikt de latency om de gamestate te bekijken op het moment dat jij schoot en besluit dan die hit niet meer toe te kennen omdat je dood was.

En kill trades kunnen er inderdaad inzitten door bullet travel time maar komt in de praktijk niet vaak voor tenzij je op echt korte afstanden in zit. Games zoals Battlefield hadden echt veel meer kill trades omdat ze liever twee deaths hadden, dat vonden zij eerlijker.
Als de server daadwerkelijk de gamestate terug gaat halen om te kijken of de speler al dood was, dan is dat inderdaad lag compensation. Maar in dit spel is dat helemaal niet nodig. Het kan veel makkelijker (met alle nadelen van client-side van dien natuurlijk).

De server weet gewoon in welke volgorde events zijn gebeurt. Als de hit van speler A op speler B eerder gebeurt dan de hit van speler B op speler A, dan zal de server die hit eerst verwerken. Als de health van B < 0 is dan is speler B dood. Daarna verwerkt de server de hit van speler B op speler A. Maar een simpele check als "if (playerB.health > 0)" is al genoeg om er voor te zorgen dat die hit niet meer door de server als een hit gezien wordt.

Resultaat voor speler B: op jouw client zie je een hit. Die hit komt aan bij de server. De server ziet dat je al dood was en die hit wordt niet meer verwerkt. Ten slotte zit in de volgende tick van server->B een flag "je bent dood". En jij ziet een zwart scherm.

Dit kan prima zonder lag compensation, dit is gewoon een simpele sanity check. Als dit zo werkt, dan kun je dus geen kill trading hebben met kogels. En volgens mij heb ik dat ook nog nooit gezien. Maar de kans is natuurlijk erg klein dus zou kunnen dat dat toeval is en dat het wel kan.

Verder is het ook niet zo'n ramp dat er geen lag comp of server-side hit reg is, want dat is alleen maar zwaarder voor de server. Als hij nu al niet 20 Hz haalt dan zal dat met al deze checks al helemaal niet kunnen. Nadeel is natuurlijk dat cheaten bijna triviaal is.

Mijn iRacing profiel

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
[...]

[...]
Battle(non)sense (op youtube) heeft PUBG getest en daar kwam het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ss-nl.com/_images/update_rates_pubg.png
NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:25:
[...]

Interpolatie is geen lag compensation want het compenseert niet voor latency/lag, maar alleen voor het feit dat de server niet continu updates kan verwerken. Interpolatie heeft niks te maken met latency.

Extrapolatie is wel lag compensation want het compenseert voor de tijd tussen communicatie tussen client en server. Maar zoals je al zegt is dat niet gewenst in een shooter.
Het zijn twee manieren om met hetzelfde probleem om te gaan, of je noemt beiden een vorm van lag compensation of geen van beiden ;)
Als de server daadwerkelijk de gamestate terug gaat halen om te kijken of de speler al dood was, dan is dat inderdaad lag compensation. Maar in dit spel is dat helemaal niet nodig. Het kan veel makkelijker (met alle nadelen van client-side van dien natuurlijk).

De server weet gewoon in welke volgorde events zijn gebeurt. Als de hit van speler A op speler B eerder gebeurt dan de hit van speler B op speler A, dan zal de server die hit eerst verwerken. Als de health van B < 0 is dan is speler B dood. Daarna verwerkt de server de hit van speler B op speler A. Maar een simpele check als "if (playerB.health > 0)" is al genoeg om er voor te zorgen dat die hit niet meer door de server als een hit gezien wordt.

Resultaat voor speler B: op jouw client zie je een hit. Die hit komt aan bij de server. De server ziet dat je al dood was en die hit wordt niet meer verwerkt. Ten slotte zit in de volgende tick van server->B een flag "je bent dood". En jij ziet een zwart scherm.

Dit kan prima zonder lag compensation, dit is gewoon een simpele sanity check. Als dit zo werkt, dan kun je dus geen kill trading hebben met kogels. En volgens mij heb ik dat ook nog nooit gezien. Maar de kans is natuurlijk erg klein dus zou kunnen dat dat toeval is en dat het wel kan.
Zo'n simpel systeem zorgt er voor dat je game enorm gevoelig is voor elke vorm van latency. Geen enkele fatsoenlijke developer zal ooit zo'n systeem gebruiken en geen enkele moderne shooter zal zoiets introduceren.
Verder is het ook niet zo'n ramp dat er geen lag comp of server-side hit reg is, want dat is alleen maar zwaarder voor de server. Als hij nu al niet 20 Hz haalt dan zal dat met al deze checks al helemaal niet kunnen. Nadeel is natuurlijk dat cheaten bijna triviaal is.
Het is een ontzettend grote ramp als een moderne shooter geen lag compensation heeft. Dat betekent dat een ontzettend groot deel van de spelers continue een merkbaar nadeel heeft in gevechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 12:55:
[...]

Het zijn twee manieren om met hetzelfde probleem om te gaan, of je noemt beiden een vorm van lag compensation of geen van beiden ;)
Hmm, ben ik het niet mee eens :) Interpolatie is toch echt iets anders en compenseert niet voor latency. Het zorgt er alleen voor dat spelers vloeiend bewegen zelfs als je maar 10 keer per sec een update van de server krijgt. Als je een lage tickrate ook latency gaat noemen, ok, dan is dit ook compensatie voor latency, maar dat vind ik een rare definitie. Maar goed, dan gaan we over definities praten, dat heeft weinig zin.
[...]

Zo'n simpel systeem zorgt er voor dat je game enorm gevoelig is voor elke vorm van latency.
Zoals.... pubg?
[...]
Het is een ontzettend grote ramp als een moderne shooter geen lag compensation heeft. Dat betekent dat een ontzettend groot deel van de spelers continue een merkbaar nadeel heeft in gevechten.
Waarom dan? Als de hit reg client-side is dan zie ik niet in waarom een groep altijd nadeel moet hebben. Met hoge ping heb je als voordeel dat je kan peeken, schieten en terug in cover voordat de ander dat uberhaupt kan zien. Aan de andere kant kun je ook nog geraakt worden lang nadat je op jouw client al in cover zat. Precies wat je in pubg ziet dus.

De client-side hit reg kun je ook goed opmerken in spectate mode, je ziet vrijwel nooit iemand raak schieten en altijd ver achter de feiten aanlopen omdat de spectate mode de server state laat zien en niet de gamestate van de andere client.

Kijk eens een spectate mode in een spel als CoD of Battlefield (of CS denk ik?), daar zie je in de replay / spectate wel gewoon iets wat logischer lijkt, namelijk crosshairs die inderdaad op de spelers staan bij hits. Dat komt omdat die games lag compensation toepassen en de server state dus kunnen compenseren voor de lag waardoor de hits ook op de server raak zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 28-09-2017 13:04 ]

Mijn iRacing profiel

NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:01:
Maar goed, dan gaan we over definities praten, dat heeft weinig zin.
True, heeft niet veel zin :)
[...]

Zoals.... pubg?
Ik denk dat er echt meer systemen aan het werk zijn dan je denkt. Ze zullen echt lag compensation niet achterwege hebben gelaten.
[...]

Waarom dan? Als de hit reg client-side is dan zie ik niet in waarom een groep altijd nadeel moet hebben. Met hoge ping heb je als voordeel dat je kan peeken, schieten en terug in cover voordat de ander dat uberhaupt kan zien. Aan de andere kant kun je ook nog geraakt worden lang nadat je op jouw client al in cover zat. Precies wat je in pubg ziet dus.
Als twee spelers in een vuurgevecht zitten heeft de speler met een hogere latency altijd een nadeel. Zelfs al schiet hij 50ms eerder dan de ander krijgt hij toch geen kill omdat het bericht 50ms later aan komt op de server (uitgaande van 200 ping).

Peeken en schieten heb je met lag compensation ook, daar ontkom je nooit aan. Dat blijft een onderdeel van multiplayer shooters zolang je niet met een latency onder de ~5ms werkt en servers met 60 ticks.
De client-side hit reg kun je ook goed opmerken in spectate mode, je ziet vrijwel nooit iemand raak schieten en altijd ver achter de feiten aanlopen omdat de spectate mode de server state laat zien en niet de gamestate van de andere client.

Kijk eens een spectate mode in een spel als CoD of Battlefield (of CS denk ik?), daar zie je in de replay / spectate wel gewoon iets wat logischer lijkt, namelijk crosshairs die inderdaad op de spelers staan bij hits. Dat komt omdat die games lag compensation toepassen en de server state dus kunnen compenseren voor de lag waardoor de hits ook op de server raak zijn.
Dat is gewoon een issue in spectate mode, gaan ze deze patch zelfs nog wat aan doen ook ;) Heeft niets te maken met het wel of niet hebben van lag compensation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Als de spectate mode na de patch wel mooi correct de hits laat zien dan geef ik me gewonnen en dan is er inderdaad lag compensation ;) Ik ben benieuwd.

Mijn iRacing profiel

NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:20:
Als de spectate mode na de patch wel mooi correct de hits laat zien dan geef ik me gewonnen en dan is er inderdaad lag compensation ;) Ik ben benieuwd.
Het zou mij verbazen als iemand een shooter uitbrengt zonder lag compensation. Dat is toch wel essentieel tegenwoordig. Kan me gewoon niet voorstellen dat Bluehole zoiets simpels mist.

Ik denk dat ze met spectate nu realtime proberen in plaats van een kleine delay zodat ze lag compensation toe kunnen passen.

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:28:
[...]

Het zou mij verbazen als iemand een shooter uitbrengt zonder lag compensation. Dat is toch wel essentieel tegenwoordig. Kan me gewoon niet voorstellen dat Bluehole zoiets simpels mist.

Ik denk dat ze met spectate nu realtime proberen in plaats van een kleine delay zodat ze lag compensation toe kunnen passen.
Het probleem met aim die niet klopte vanuit spectatorview was in Overwatch ook aanwezig. Dit had toen ook te maken met dat de netcode in spectator/replay view geen rekening hield met lag compensatie. Dit zal hoogst waarschijnlijk ook in pubg het probleem zijn. :)

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-09 13:30
Ook gekocht, wat een heerlijk spel! Ik kan niet wachten op nieuwe maps en extra content :)

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
]Vandaag lijkt het toch weer beter te gaan...

MAAR.. ik had ook nog mijn mouse acceleration aanstaan. Verklaart natuurlijk niet de desync, maar toch..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UXUE9EbPdZ8&feature=em-upload_owner%5B/video]

[ Voor 16% gewijzigd door kazzzdafke op 28-09-2017 15:35 ]

Never ever financial advice...

• Tricolores
Weet er iemand waarom de recommended system requirements zo hoog zijn, trouwens?
Zo veeleisend is deze game toch niet op grafisch vlak?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Optimalisatie, Early Access titel.

• Family Guy

Family Guy

Dreifarben schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:38:
Weet er iemand waarom de recommended system requirements zo hoog zijn, trouwens?
Zo veeleisend is deze game toch niet op grafisch vlak?
De omvang van wat gerenderd wordt is wel gigantisch. Zowat de hele wereld van 8x8km wordt gerenderd tot op een bepaald niveau bij bepaalde afstanden.

Steam ID = Ackerfiets

• kazzzdafke
Is er trouwens vandaag een patch geweest?
Servers liggen weer down...?

• Tricolores
Hmm.... Naar rechts lopen (D op Azerty) lukt vlotjes, maar als ik naar links loop (Q op Azerty) dan lijk ik wel één of andere retard :p Staat nochtans goed ingesteld... Is dat ook iets bekend?

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Zijn er mensen die dit wel eens mee hebben gemaakt?
https://gyazo.com/64b833c973a7aab5fe4215b2197087bd
Ik joinde laatst gewoon een online squad potje en ik kreeg ineens 5 man in m'n team, lijkt me niet helemaal de bedoeling...

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Sorry.. ik ben geen programmeur maar seriously.. hoe moeilijk is het om die bug op te lossen met de default Asia server? En dat ik regelmatig op duo begin nadat ik een duo potje heb gehad....

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Heerlijk begin van een duo net:

Kameraad: Kunnen we ook naar dat starteiland?
Me: Sure, we komen vanuit het noorden dus ff langs de kust vliegen en een boot vinden.

Vinden we even later een boot en zien we vlak naast ons nog een 2e groep er naar toe varen net voor ons. Het lullige was dat zij hun boot heel netjes parkeerde en wij dus zo het land op konden varen. Vaar ik er eentje over en de ander krijgt een half Uzi mag in z'n gezicht gesprayed. :D

* D4NG3R gaat vaker naar dat eiland. Leuke loot, maar wel irritant om vervolgens de cirkel in te komen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Wessel22 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:27:
Ik joinde laatst gewoon een online squad potje en ik kreeg ineens 5 man in m'n team, lijkt me niet helemaal de bedoeling...
Toevallig geen custom server?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Zephyer schreef op donderdag 28 september 2017 @ 23:48:
[...]

Toevallig geen custom server?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wessel22 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 21:27:
Tis een bugje, gebeurt wel eens ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Gisteren Stalber eens bezocht. Goede aanpassingen doorgevoerd daar, had er zowaar leuke loot met Suppressor (SR), lvl 2 armor en AKM en Mini-14 met 8x :Y

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik denk dat ik een andere muis aan ga schaffen met wat goede duimbuttons.
Als ik moet leanen dan kan ik niet meer strafe-bewegen (of ik ben motorisch een beetje gestoord). Ik strafe liever constant en crouch/stand om niet in m'n hoofd geraakt te worden.

Nu heb ik inventory al op muisbutton staan zodat ik snel kan looten (Vond Tab net niet lekker). Meer mensen die zo spelen en met welke muis? Mijn G500 muis is nu wel aan vervanging toe (2 duimknoppen zitten muurvast en zijn niet te gebruiken). Dus heb wel 3 duimknoppen nodig (inv/lean left/right)

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 29-09-2017 08:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
RedHat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:43:
Als ik moet leanen dan kan ik niet meer strafe-bewegen (of ik ben motorisch een beetje gestoord). Ik strafe liever constant en crouch/stand om niet in m'n hoofd geraakt te worden.

Nu heb ik inventory al op muisbutton staan zodat ik snel kan looten (Vond Tab net niet lekker). Meer mensen die zo spelen en met welke muis? Mijn G500 muis is nu wel aan vervanging toe (2 duimknoppen zitten muurvast en zijn niet te gebruiken).
Probeer eens om je lean functie op 'Toggle' te zetten. Ik had hetzelfde probleem met strafen icm leanen namelijk en na een korte (lees: avond) wennen wil ik echt niet meer anders!

Zit zelf ook te kijken naar een andere muis, na de review van Foritain is mijn ook gevallen op deze: productreview: Logitech G900 Chaos Spectrum review door Foritain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Wel een paar mooie kills gister avond nadat mn maat vroeg dood was in duo's op EU, nog 16 kills binnen geharkt, geen win, maar wel leuke kills/veel actie ;)

https://www.twitch.tv/videos/178172139?t=13m48s

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
RedHat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:43:

Nu heb ik inventory al op muisbutton staan zodat ik snel kan looten (Vond Tab net niet lekker). Meer mensen die zo spelen en met welke muis? Mijn G500 muis is nu wel aan vervanging toe (2 duimknoppen zitten muurvast en zijn niet te gebruiken). Dus heb wel 3 duimknoppen nodig (inv/lean left/right)
Lees het inderdaad meer, heb er zelf geen problemen mee en denk er niet eens bij na.. Volgens mij leen ik altijd met mijn middelvinger, waarmee ik dus q/w/e bedien en vervolgens heb ik altijd nog mijn ringvinger en wijsvinger over om te leanen :9

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mavors schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:48:
[...]

Probeer eens om je lean functie op 'Toggle' te zetten. Ik had hetzelfde probleem met strafen icm leanen namelijk en na een korte (lees: avond) wennen wil ik echt niet meer anders!
Nog niet eens aan gedacht |:(
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
[...]

Zit zelf ook te kijken naar een andere muis, na de review van Foritain is mijn ook gevallen op deze: productreview: Logitech G900 Chaos Spectrum review door Foritain
Deze muis gebruik ik ook.
Zeker aan te raden voor pubg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenWwijk
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-09 23:48
Hoe springen jullie altijd op of door het raam? Bij mij lukt het pas na 10-20 keer en als ik naar streams kijk, dan lukt het hun altijd in 1 keer.

Gebruiken ze een andere combinatie of zijn ze gewoon te goed? :-) En ben ik te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RubenWwijk schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:26:
Hoe springen jullie altijd op of door het raam? Bij mij lukt het pas na 10-20 keer en als ik naar streams kijk, dan lukt het hun altijd in 1 keer.

Gebruiken ze een andere combinatie of zijn ze gewoon te goed? :-) En ben ik te slecht.
Moet je met een keybind doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

...Hou er wel rekening mee dat dat technisch gezien cheaten is. Een half uurtje op een afgelegen plek oefenen met spatie+c indrukken (of remappen naar ctrl) zou het gewenste resultaat moeten opleveren, het valt reuze mee als je het trucje doorhebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren nog even een lekkere duo chicken dinner gehaald met @mouzetc

Daarna nog een dinner maar die was vrij saai, was volledig in de mist dus pas in de laatste cirkel kwamen we wat vijanden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:39:
Gisteren nog even een lekkere duo chicken dinner gehaald met @mouzetc
[video]

Daarna nog een dinner maar die was vrij saai, was volledig in de mist dus pas in de laatste cirkel kwamen we wat vijanden tegen.
Waarom gebruik je geen hotkeys voor heals? :P Scheelt toch weer een seconde oid?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wutwutwhat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:37:
[...]

...Hou er wel rekening mee dat dat technisch gezien cheaten is. Een half uurtje op een afgelegen plek oefenen met spatie+c indrukken (of remappen naar ctrl) zou het gewenste resultaat moeten opleveren, het valt reuze mee als je het trucje doorhebt.
Gaan ze er ook uithalen binnenkort dacht ik. Ik gebruik 't niet trouwens, kan ook wel zonder winnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

[...]

Hmm, is daar ook een bedraad alternatief van? Dat de vertraging nu niet meer merkbaar is vergeleken bij draad is goed natuurlijk, maar je zit nog steeds met een accu of batterijen die leeg kunnen raken en dat altijd op het verkeerde moment zijn (er is nooit een goed moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

wutwutwhat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:37:
[...]

Op lobby/spawn island zitten ook een aantal plekken waar je kan oefenen. Het is gewoon een crouch jump, als je die 99% van de tijd kan doen zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:46:
[...]

Waarom gebruik je geen hotkeys voor heals? :P Scheelt toch weer een seconde oid?
Moet ik mezelf inderdaad nog even aanleren :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 19:47
Vanavond 9uur spelen wij ons eerste toernooi, wohoo!

https://portal.xpulz.com/#!match/2689

Er zitten redelijk wat bekende/goede spelers ingedeeld, waaronder een aantal former 1 rank FPP squads.
Aangezien het het eerste toernooi is en de gameplay daar meestal heel anders is (en lame, continue buiten de cirkel healen en/of in t water campen), verwacht ik niet heel veel van ons vanavond. Mocht er iemand zijn die mee wilt kijken; ik ga het proberen met een delay te streamen via www.twitch.tv/mouzetc .
Er zijn trouwens geen prijzen, dat is blijkbaar niet mogelijk ivm regelementen van Bluehole.

Ons team bestaat uit: Loenkoen, TOMCRU1SE, gotfurr (Samur), Tsurany en mouzetc.
Het speelt over 3 opeenvolgende matches met de volgende puntentelling:

1st Place - 250 points
2nd Place - 200 points
3rd Place 175 points
4th Place - 150 points
5th Place - 125 points
6th - 10th Place - 100 points
11th - 20th Place - 75 points

3 points per kill

Van mij mogen ze de killpoints met minstens 2 verhogen, zodat het ook enigszins wordt aangemoedigd om anderen te engagen ipv alleen maar alive te blijven.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:26:
[...]

Moet ik mezelf inderdaad nog even aanleren :)
Helder, dacht dat je misschien weer een of andere hidden mechanic had ontdekt waarbij healen via inventory sneller was oid :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
gotfurrr schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:45:
[...]

Ik heb een nadekill gemaakt nadat ik zelf dood was. Beïnvloede helaas m'n rank niet :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:46:
[...]

Gaan ze er ook uithalen binnenkort dacht ik. Ik gebruik 't niet trouwens, kan ook wel zonder winnen. :P
Hebben ze al gedaan. Enkel nog mogelijk met derde partij programma's, wat het nog dubieuzer maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
mouzetc schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:26:

[........]
Succes man!

Hoe werkt zo een toernooi? Met 25 squads 3 games spelen?
Zet xpulz dan een custom server op?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 29-09-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Sjaak_Trekhaak schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:56:
[...]

Succes man!

Hoe werkt zo een toernooi? Met 25 squads 3 games spelen?
Zet xpulz dan een custom server op?
Ja inderdaad, wat je zegt eigenlijk. We zijn 2 weken geleden benaderd of we eens mee wilden spelen.
Je moet een bepaalde tijd van tevoren aanwezig zijn op de aangegeven discord, waar je vervolgens het wachtwoord van hun custom server wordt aangegeven. Hierop spelen dan in dit geval 20 squad mee.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Succes mannen! Ik ben benieuwd :)
Sla de stream ook op, want kan vanavond niet kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:20

Nutellaah

Bits N Sites

kazzzdafke schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:35:
[...]

Succes mannen! Ik ben benieuwd :)
Sla de stream ook op, want kan vanavond niet kijken..
Dit spreekt me ook wel aan.
Ik ben van mening dat als PUBG custom servers voor iedereen mogelijk maakt er heel wat tornooien zullen ontstaan.
Dit zal veel mensen aanspreken, zeker omdat het er dan wat "serieuzer" aan toe zal gaan.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 21:48

Er zitten redelijk wat bekende/goede spelers ingedeeld, waaronder een aantal former 1 rank FPP squads.
Aangezien het het eerste toernooi is en de gameplay daar meestal heel anders is (en lame, continue buiten de cirkel healen en/of in t water campen), verwacht ik niet heel veel van ons vanavond. Mocht er iemand zijn die mee wilt kijken; ik ga het proberen met een delay te streamen via www.twitch.tv/mouzetc .
Er zijn trouwens geen prijzen, dat is blijkbaar niet mogelijk ivm regelementen van Bluehole.

1st Place - 250 points
2nd Place - 200 points
3rd Place 175 points
4th Place - 150 points
5th Place - 125 points

3 points per kill

Van mij mogen ze de killpoints met minstens 2 verhogen, zodat het ook enigszins wordt aangemoedigd om anderen te engagen ipv alleen maar alive te blijven.
Link naar line up werkt niet, door gelinked naar een login pagina. Ben wel benieuwd naar de teams. Vooral EU teams of ook NA?

In ieder geval succes, misschien join ik wel ff de stream d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nondejuuzus wat onderschatten ze de IRRITANTE AS TPP default bug in het main menu, hotpatch van 2 regels door een dev in 1 minuut gemaakt please ... releasen met regressie en het dan niet fixen :( .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Cassius schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:47:
Nondejuuzus wat onderschatten ze de IRRITANTE AS TPP default bug in het main menu, hotpatch van 2 regels door een dev in 1 minuut gemaakt please ... releasen met regressie en het dan niet fixen :( .
Ook wel lastig om even op te letten he? :)

Moet natuurlijk gewoon gefixt worden inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31

Dhrax

Prog Lord

Crazy Harry schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:56:
[...]

Hmm, is daar ook een bedraad alternatief van? Dat de vertraging nu niet meer merkbaar is vergeleken bij draad is goed natuurlijk, maar je zit nog steeds met een accu of batterijen die leeg kunnen raken en dat altijd op het verkeerde moment zijn (er is nooit een goed moment).
Als je perse bedraad wilt dan dan is de Logitech G403 een uitstekende keus. Die gebruikt dezelfde sensor als de duurdere 703 (technisch m.u.v. powerplay identiek) en 903 modellen ;)

Ik gebruik al jaren een wireless muis en ik heb een paar keer mee gemaakt dat de batterij bijna leeg is ... even snel kabeltje aansluiten en je kunt probleemloos weer verder, no problem. Voor mij nooit meer bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb ook de G403. Voor Pubg mis ik mss een knop of 2x alhoewel... heb lean nu op linkse duimknoppen, maar wou ook makkelijk ipv scrollwiel iets voor prim en sec wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

1st Place - 250 points
2nd Place - 200 points
3rd Place 175 points
4th Place - 150 points
5th Place - 125 points

3 points per kill

Succes!
Om aan te moedigen meer aan te vallen moet een kill wel meer dan 5 punten opleveren. Dan mag je best gaan denken aan 10. Dan heb je tenminste kans dat het wat uit gaat maken in de ranking.
Dhrax schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:36:
[...]

Als je perse bedraad wilt dan dan is de Logitech G403 een uitstekende keus. Die gebruikt dezelfde sensor als de duurdere 703 (technisch m.u.v. powerplay identiek) en 903 modellen ;)

Ik gebruik al jaren een wireless muis en ik heb een paar keer mee gemaakt dat de batterij bijna leeg is ... even snel kabeltje aansluiten en je kunt probleemloos weer verder, no problem. Voor mij nooit meer bedraad.
Ik had intussen gezien dat er een afneembare kabel bij de g900 zit :)
Wat is het verschil eigenlijk tussen de 900 en 903 modellen? Is de laatste een doorontwikkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31

Dhrax

Prog Lord

Crazy Harry schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:51:
[...]
Ik had intussen gezien dat er een afneembare kabel bij de g900 zit :)
Wat is het verschil eigenlijk tussen de 900 en 903 modellen? Is de laatste een doorontwikkeling?
Volgens mij zijn het buiten het ontbreken van de Logitch Powerplay opties en 10gr+ gewicht (optioneel) indentieke modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
RedHat schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:01:
[...]

Nog niet eens aan gedacht |:(
Bedankt voor de tip!
Maar hoe doe je dan een snelle peek met toggle, of kan dat ook met toggle? Kan je die functie niet beter op dubbel klik zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
gotfurrr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:21:
[...]

Maar hoe doe je dan een snelle peek met toggle, of kan dat ook met toggle? Kan je die functie niet beter op dubbel klik zetten ?
Bij een snelle peak hoef je niet te strafen, dus dan heb ik een vinger vrij
mouzetc schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:24:
[...]

Ja inderdaad, wat je zegt eigenlijk. We zijn 2 weken geleden benaderd of we eens mee wilden spelen.
Je moet een bepaalde tijd van tevoren aanwezig zijn op de aangegeven discord, waar je vervolgens het wachtwoord van hun custom server wordt aangegeven. Hierop spelen dan in dit geval 20 squad mee.
Is dat van PUBGOnline? Doen wel een paar bekende aan mee.

[ Voor 42% gewijzigd door RedHat op 29-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Kleine repost:

Vanavond (straks, nu warmup) 9uur spelen wij ons eerste toernooi, wohoo!

XPULZ Squad FPP

Mocht er iemand zijn die mee wilt kijken; ik ga het proberen met een delay te streamen via www.twitch.tv/mouzetc .

1st Place - 250 points
2nd Place - 200 points
3rd Place 175 points
4th Place - 150 points
5th Place - 125 points

3 points per kill

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:41

steveman

Comfortabel ten onder

Duos, CHICKEN DUCKING DINNER \o/

Hartslag was merkbaar hoger dan in rust :+

Met 6 kills, teammate 25 hit points, helaes geen kills.

En ik had m'n action cam op m'n snufferd gezet... maar die blijft private :+ eerste keer dat ik dat deed, mooi moment

Bloed uit de oren bij het terugluisteren van de highlight :D

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 29-09-2017 22:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• djoprel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-08 13:39
mouzetc schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:50:
Mocht er iemand zijn die mee wilt kijken; ik ga het proberen met een delay te streamen via www.twitch.tv/mouzetc .
Zijn er nog VODs van dit toernooi? Ben best geinteresseerd om competitive PUBG te kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouzetc
djoprel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 02:29:
[...]

Zijn er nog VODs van dit toernooi? Ben best geinteresseerd om competitive PUBG te kijken
Die moeten er zijn volgens mij, zal hem straks eens opzoeken!

We zijn trouwens 5e (van de 21) geworden in the end.. Geen slechte score!
Gameplay is heel anders. Eigenlijk leeft vrijwel iedereen nog tot de 3e cirkel, waardoor gewoon geen een plek safe is en autorijden niet meer kan. Lastig om dan nog goed een cirkel te halen of uberhaupt een goede positie te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bwuw0b/xpluz.png

Signature

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mouzetc schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:11:
[...]

We zijn trouwens 5e (van de 21) geworden in the end.. Geen slechte score!
Gameplay is heel anders. Eigenlijk leeft vrijwel iedereen nog tot de 3e cirkel, waardoor gewoon geen een plek safe is en autorijden niet meer kan. Lastig om dan nog goed een cirkel te halen of uberhaupt een goede positie te hebben.

[afbeelding]
Leuk om te zien, goed gedaan! Het andere team (no1) was echt op esport gericht? Of ook 'professionele' hobbyisten?

• kazzzdafke
De eerste jongens hebben ronde 2 wel flink wat kills gemaakt. Eerste en laatste heel stealth, zoals de rest precies.
Wel niet zo zoals de "gewone" games met +10 kills.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• seezung
Lekkere start van de zaterdag, 21 kill solo chicken dinner rond top 100 rank :D

[Video: https://www.twitch.tv/videos/178568269?t=20m22s]

Vermakelijk stukje wel; 2 auto/motor blocks/collisions met 2 kills

[Video: https://www.twitch.tv/videos/178568269?t=30m30s]

[ Voor 81% gewijzigd door seezung op 30-09-2017 13:49 ]

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
seezung schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:09:
Lekkere start van de zaterdag, 21 kill solo chicken dinner rond top 100 rank :D

[video]

Vermakelijk stukje wel; 2 auto/motor blocks/collisions met 2 kills

[video]
Knap hoor, je speelt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:24
Bekse schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:52:
[...]

Knap hoor, je speelt goed!
Doet ie inderdaad sjiek hendig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seezung
DutchTaz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:09:
[...]

Doet ie inderdaad sjiek hendig :P
Thanks! Leuk om te lezen :D

www.twitch.tv/seezung77

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Crazy Harry schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:56:
[...]

Lijkt je de G502 niets? Zelfde sensor en een hoop extra knoppen. De vorm is misschien een dingetje. Ben zelf aan het twijfelen tussen deze en de G403.

• NickThissen
Een potje CoD WW2 Beta gespeeld, ontzettend ruk spel, maar wel HEERLIJK hoe vloeiend die games toch spelen. Lekker 144 Hz met 200 fps, geen gezeik met framedrops. Daarna potje PUBG en het is gewoon drama man, zelfs op 90 fps lijkt het wel een slideshow en op 60 fps is het gewoon niet speelbaar als je CoD gewent bent. Allemaal leuk en aardig early access maar dit moet echt beter, op deze manier raak ik er te snel op uitgekeken. Meestal na 2 potjes hou ik het wel weer voor gezien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harpoontje073
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
NickThissen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:39:
Een potje CoD WW2 Beta gespeeld, ontzettend ruk spel, maar wel HEERLIJK hoe vloeiend die games toch spelen. Lekker 144 Hz met 200 fps, geen gezeik met framedrops. Daarna potje PUBG en het is gewoon drama man, zelfs op 90 fps lijkt het wel een slideshow en op 60 fps is het gewoon niet speelbaar als je CoD gewent bent. Allemaal leuk en aardig early access maar dit moet echt beter, op deze manier raak ik er te snel op uitgekeken. Meestal na 2 potjes hou ik het wel weer voor gezien.
Ik speel nog op een 60 hz scherm maar ik vind het echt geen slideshow. Misschien is het wat je gewend bent maar PUBG is dan ook een totaal andere game en totaal niet vergelijkbaar. Misschien iets te verwend O-) ?

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
harpoontje073 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:13:
[...]

Ik speel nog op een 60 hz scherm maar ik vind het echt geen slideshow. Misschien is het wat je gewend bent maar PUBG is dan ook een totaal andere game en totaal niet vergelijkbaar. Misschien iets te verwend O-) ?
Af en toe heb/zie ik een lekkere FPS (volgens de steam FPS counter) maar heb ik ook niet het vloeiende beeld wat bij die FPS zou moeten horen. Er zijn meer mensen waar ik mee speel die het zelfde zien en zeggen.

Het is dus niet helemaal gek wat @NickThissen zegt, al noem ik het niet gelijk een slideshow maar dat het dan niet/niet altijd vloeiend loopt klopt helemaal.

• NickThissen
Slideshow is natuurlijk overdreven, maar zo voelt het wel als je net uit een game komt die wel vloeiend 144 Hz draait (en nog veel meer fps).

En ja natuurlijk komt het omdat ik het gewend ben. Als je altijd 60 Hz gewend bent dan voelt 60 fps al goed aan, maar als je 144 Hz gewend bent dan is dat gewoon niet meer. Het verschil is echt dag en nacht en ook echt heel goed te merken in je aiming etc, je speelt er gewoon een stuk beter door. Zeer frustrerend dan als je na zo'n game met 144 Hz in een potje pubg stapt en je gewoon gevechten verliest omdat je aim lijkt te stotteren of achter je muis aan te lopen.

Dat pubg niet vergelijkbaar is vind ik ook niet echt relevant? Het gaat om de gevechten. Tijdens het looten heb ik er natuurlijk niet zo'n last van behalve dat het wat minder vloeiend oogt. Maar tijdens vuurgevechten is het niet alleen storend maar ook gewoon nadelig voor m'n aim.

Mijn iRacing profiel

• harpoontje073
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08-2024
NINjak schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:24:
[...]

Af en toe heb/zie ik een lekkere FPS (volgens de steam FPS counter) maar heb ik ook niet het vloeiende beeld wat bij die FPS zou moeten horen. Er zijn meer mensen waar ik mee speel die het zelfde zien en zeggen.

Het is dus niet helemaal gek wat @NickThissen zegt, al noem ik het niet gelijk een slideshow maar dat het dan niet/niet altijd vloeiend loopt klopt helemaal.
Ja voor mij is het meer dat ik maar maximaal 60fps draai maar echt nooit een stotterend beeld of iets dergelijks heb. Af en toe een laggspike maar dat is het voor mij. Maar kan ook komen doordat ik onlangs pas een pc heb gebouwd en mijn hardware het wel lekker draait. Maar als ik sommige youtubers kijk die met een gtx 980 de game perfect draaien vind ik het toch apart dat sommige die zeggen dat hun hardware veel beter is en het nog steeds ruk is. Kan natuurlijk komen door meerdere factoren maar blijf het vreemd vinden, het grote verschil in performances voor mensen.

• NickThissen
harpoontje073 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:29:
[...]

Ja voor mij is het meer dat ik maar maximaal 60fps draai maar echt nooit een stotterend beeld of iets dergelijks heb. Af en toe een laggspike maar dat is het voor mij. Maar kan ook komen doordat ik onlangs pas een pc heb gebouwd en mijn hardware het wel lekker draait. Maar als ik sommige youtubers kijk die met een gtx 980 de game perfect draaien vind ik het toch apart dat sommige die zeggen dat hun hardware veel beter is en het nog steeds ruk is. Kan natuurlijk komen door meerdere factoren maar blijf het vreemd vinden, het grote verschil in performances voor mensen.
Dat is helemaal niet vreemd. Jij vind 60 fps al goed en niet stotterend. Met een 144 Hz scherm piep je wel anders. En 144 fps is bijna niet te halen in deze game, zelfs op de beste hardware hebben mensen er moeite mee geloof ik.

Ja, misschien ben ik wel verwend, en ik snap ook wel dat pubg niet zo'n vloeiend beeld kan optoveren als CoD met z'n 6v6 op mini maps.. Maar dat veranderd niet dat het zeer frustrerend is.

[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 30-09-2017 18:31 ]

Mijn iRacing profiel

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
dacht, zal de game weer eens gaan spelen. krijg ik weer die "blocked loading of file dxgi.dll" meldingen.... Waarom valt een battle eye daar steeds over met ik gok reshade. Dit was toch gewoon toegestaan etc? Of is dat inmiddels weer aangepast?

• RedHat
Paulus07 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:50:
dacht, zal de game weer eens gaan spelen. krijg ik weer die "blocked loading of file dxgi.dll" meldingen.... Waarom valt een battle eye daar steeds over met ik gok reshade. Dit was toch gewoon toegestaan etc? Of is dat inmiddels weer aangepast?
Ik had er ook veel last van. Heb dat bestandje gerenamed, PUBG opgestart, afgesloten, oude naam weer teruggezet en toen was het weer oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Paulus07 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:50:
Dit is een terugkomende probleem. Het gebruik van Reshade is nog steeds toegestaan. Probleem ontstaat door de updates. Na elke patch is het weer raak, dan moet dxgi.dll weer door de makers van PUBG aangemeld worden bij BattleEye in de exception list.

Als je veel keren probeert komt hij er soms doorheen en dan kan je gewoon opstarten (laat ook weer gelijk zien hoe slecht BattleEye functioneert 8)7 )

• seezung
gaf zojuist een van die vieste kar98 headies sinds tijden :D

Weet niet of het "getimed" linken werkt, maar op 25:00 min in onderstaande video

[Video: https://www.twitch.tv/videos/178671254?t=25m00s]

www.twitch.tv/seezung77

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:17
seezung schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:16:
gaf zojuist een van die vieste kar98 headies sinds tijden :D

Weet niet of het "getimed" linken werkt, maar op 25:00 min in onderstaande video

[video]
Hoe krijg je het voor elkaar dat je een "grijs" mannetje ziet ipv je 3d character in je inventory view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:32
grote_oever schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 20:40:
[...]

Hoe krijg je het voor elkaar dat je een "grijs" mannetje ziet ipv je 3d character in je inventory view.
Bij settings, gameplay en dan bovenste Inventory screen render op off zetten ;)
Bloodhoundje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 19:09:
[...]

Dit is een terugkomende probleem. Het gebruik van Reshade is nog steeds toegestaan. Probleem ontstaat door de updates. Na elke patch is het weer raak, dan moet dxgi.dll weer door de makers van PUBG aangemeld worden bij BattleEye in de exception list.

Als je veel keren probeert komt hij er soms doorheen en dan kan je gewoon opstarten (laat ook weer gelijk zien hoe slecht BattleEye functioneert 8)7 )
Heeft niet veel met de update te maken. Het komt vaak voor als BattleEye tijdelijk niet bereikbaar is, dan werkt de whitelist niet. Soms helpt even opnieuw proberen al.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:39
NickThissen schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:29:

Dat pubg niet vergelijkbaar is vind ik ook niet echt relevant? Het gaat om de gevechten. Tijdens het looten heb ik er natuurlijk niet zo'n last van behalve dat het wat minder vloeiend oogt. Maar tijdens vuurgevechten is het niet alleen storend maar ook gewoon nadelig voor m'n aim.
Ja, maar dat is het dus wel. CoD is wat, 6 vs 6 in kleine maps. Dat kun je toch niet vergelijken met de grootte van PUBG. Wat eigenlijk een grote open wereld is met maximaal 100 spelers. Daar loopt op de achtergrond zoveel meer dan bij COD.

Ik zou iig niet verwachten dat PUBG ooit zo vloeiend gaat lopen als COD, als voorbeeld nemend dan. Dan moeten ze denk ik echt de maps kleiner maken en het aantal spelers per map ook verminderen.

Neemt niet weg dat PUBG nog flink wat moet verbeteren op performance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:31
Eerste keer chicken als enige overlevende met squat. Wat een pot, thx guys _/-\o_

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• NickThissen
Zeara schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:18:
[...]

Ja, maar dat is het dus wel. CoD is wat, 6 vs 6 in kleine maps. Dat kun je toch niet vergelijken met de grootte van PUBG. Wat eigenlijk een grote open wereld is met maximaal 100 spelers. Daar loopt op de achtergrond zoveel meer dan bij COD.

Ik zou iig niet verwachten dat PUBG ooit zo vloeiend gaat lopen als COD, als voorbeeld nemend dan. Dan moeten ze denk ik echt de maps kleiner maken en het aantal spelers per map ook verminderen.

Neemt niet weg dat PUBG nog flink wat moet verbeteren op performance.
Ja je hebt wel gelijk natuurlijk. Maar dat zei ik al. Neemt niet weg dat het frustrerend is.

Zojuist een potje ver in het noorden onder Severny / shooting range, daar is de fps een stuk beter en dat speelt meteen zo veel lekkerder...

Mijn iRacing profiel

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Wat is die fogmap toch briljant. In 't begin rustig aan gedaan omdat ik lang in leven wilde blijven, en kreeg geluk door een AR met silencer te vinden. Paar kills mee gemaakt, vind uiteindelijk een silenced kar98, maar helaas net 2e geworden.

Maar damn wat spannend in die mist :D Ze zien je gewoon echt niet als je in 't gras ligt, en rennen zo langs je heen om ze vervolgens in hun rug te knallen 8-)

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry

Crazy Harry

Altijd te laat

Sharkware schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 17:12:
[...]

Lijkt je de G502 niets? Zelfde sensor en een hoop extra knoppen. De vorm is misschien een dingetje. Ben zelf aan het twijfelen tussen deze en de G403.
Die vind ik wel erg veel knoppen hebben.
Ik vind een muis met alleen 2 knoppen en een scrollwheel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-09 09:03
Ben nog op zoek naar NL spelers om af en toe een potje mee te spelen.
Je kan mij steeds vinden op de European LFG server in de Dutch lobby:
https://discord.gg/9JtaGjH

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Pagina: 1 ... 63 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord