[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NINjak schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:00:

Het klopt dat je de uitzondering(en) beter onthoud dan de "standaard" maar ons valt het ook op.

Geen idee wat ze veranderd (?) hebben maar het is duidelijk dat de standaard plaatsen geen zekerheden meer zijn en je soms af en toe winnaars in een loterij waant. Gisteren potjes met alleen maar scopes, 3maal 8x, 4maal 4x en tig 2x. Soms ben je schijnbaar in de buut van een vertical foregrip, red dot of holo fabriek 8)
Wanneer boden ze wel zekerheid dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een plek echt consistent dezelfde kwaliteit loot had, het was altijd gokken.

@Bloodhoundje Klinkt als een logische aanname. Zo zou ik het persoonlijk ontwikkelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:28:
[...]

Wanneer boden ze wel zekerheid dan? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een plek echt consistent dezelfde kwaliteit loot had, het was altijd gokken.

@Bloodhoundje Klinkt als een logische aanname. Zo zou ik het persoonlijk ontwikkelen.
Zekerheden bestaan niet en ook niet in PUBG. Er waren plaatsen zoals bv. de 2x 6 huizen (aan het water en aan de andere kant van de apartments richting hospital) in het zuiden van Gorgopol waar je 6/7 van de 10 keer wel wat "goeds" vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NINjak schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:36:
[...]

Zekerheden bestaan niet en ook niet in PUBG. Er waren plaatsen zoals bv. de 2x 6 huizen (aan het water en aan de andere kant van de apartments richting hospital) in het zuiden van Gorgopol waar je 6/7 van de 10 keer wel wat "goeds" vond.
Daar kan je toch nog steeds goede loot vinden? Ik ga er nog regelmatig heen en mag toch niet klagen over die locatie.

Ik denk echt dat heel veel vermoedens over het veranderen van de loot voortkomen uit het feit dat het toch meer random is dan mensen denken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DaWaN schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Ben benieuwd wat voor framerates anderen halen met AMD kaarten. Ik zou wel graag upgraden naar RX Vega, maar de prestaties en verkrijgbaarheid vallen helaas een beetje tegen.
Enkele dagen nadat je dit poste (bijna al weer een maand geleden :p ) is er een driver update van AMD geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oNygE0Xg563cIbrP3f251ggB/full.png
http://www.pcgameshardwar...-Benchmarks-Vega-1236260/

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 08:31
Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:42:
[...]

Daar kan je toch nog steeds goede loot vinden? Ik ga er nog regelmatig heen en mag toch niet klagen over die locatie.

Ik denk echt dat heel veel vermoedens over het veranderen van de loot voortkomen uit het feit dat het toch meer random is dan mensen denken.
Puur random / RNG.

Als voorbeeld noem ik altijd de hangars (ongeacht de locatie op de map). Iedereen 'denkt' dat er altijd goede loot in ligt maar soms kom je er uit met een lvl 1 backpack en een crowbar. En soms ren je er uit met een AR + lvl 3 helm.

Zoals je eerder al aangaf; mensen denken er teveel over na. Ik kan er dan ook niet boos om worden als ik niks vind aan het begin van een potje. Zo werkt het spel nu eenmaal. De volgende ronde ren ik een huis binnen en ligt er een AR klaar.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
oViechiel schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:54:
[...]

Puur random / RNG.

Als voorbeeld noem ik altijd de hangars (ongeacht de locatie op de map). Iedereen 'denkt' dat er altijd goede loot in ligt maar soms kom je er uit met een lvl 1 backpack en een crowbar. En soms ren je er uit met een AR + lvl 3 helm.

Zoals je eerder al aangaf; mensen denken er teveel over na. Ik kan er dan ook niet boos om worden als ik niks vind aan het begin van een potje. Zo werkt het spel nu eenmaal. De volgende ronde ren ik een huis binnen en ligt er een AR klaar.
Inderdaad. Mensen kunnen maar moeilijk met de werkelijkheid van rnadomness omgaan. Overal worden patronen gezien en verklaringen voor geopperd. Het is gewoon random.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
oViechiel schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:54:
[...]

Puur random / RNG.

Goeie of slechte loot is naar mijn idee ook niet echt per locatie afhankelijk. Wel is het zo dat sommige gebouwen meer loot spwans hebben dan andere. Ik probeer zelf altijd per stad te bekijken waar de hoogste ''loot dichtheid' te halen is waarmee je de kans vergroot op goede loot.
Die 6 huisjes bij Geogopol zijn daar een voorbeeld van inderdaad omdat je daar veel loot spwan in hebt.

Er zijn ook van die grootte huizen met lange balkons waar naar mijn idee geen reet in ligt altijd.

In sommige gevallen is het effectiever om de kleiner buildings met hoge loot spwan te pakken dan de appartement die gewoon veel tijd kosten.

Had gister ook goede loot :P
Alternatieve ammo voor de M16A4 gevonden

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:
[...]

Goeie of slechte loot is naar mijn idee ook niet echt per locatie afhankelijk. Wel is het zo dat sommige gebouwen meer loot spwans hebben dan andere. Ik probeer zelf altijd per stad te bekijken waar de hoogste ''loot dichtheid' te halen is waarmee je de kans vergroot op goed loot.
Die 6 huisjes bij Geogopol zijn daar een voorbeeld van inderdaad omdat je daar veel loot spwan in hebt.

Er zijn ook van die grootte huizen met lange balkons waar naar mijn idee geen reet in ligt altijd.

In sommige gevallen is het effectiever om de kleiner buildings met hoge loot spwan te pakken dan de appartement die gewoon veel tijd kosten.

Had gister ook goede loot :P
Alternatieve ammo voor de M16A4 gevonden
[video]
Kijk, jij snapt het.

Ik weet niet of ik het zo goed uitleg maar een huis heeft verschillende spots waar loot kan spawnen. Logischerwijs is je kans op 'betere' loot hoger in een huis waar meer spots zijn. Omdat er simpelweg meer mogelijkheden / spots zijn op een kleinere oppervlakte.

Zo zijn er een aantal huizen die pure tijdverspilling zijn om te looten (grote witte huis waar je aan beide kanten buiten een loopstuk hebt en dat huis met het ronde gat bovenin) - overigens kan je hier beargumenteren dat er toevallig wel goede loot kan liggen - maar naar mijn mening kost het teveel tijd (vooral in het begin van een game) om zulke huizen te looten.

Indien nodig zal ik een tekening maken om het te verduidelijken.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

MaXeRs schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:20:
Wat is wijsheid ,schoenen aan of uit ?
Voor zover ik altijd begrepen heb is het geluid altijd even hard, ongeacht welke - of geen - schoenen. Zoals @gotfurrr al aangeeft wisselt het van persoon tot persoon wat diegene wel of niet denkt te horen dus dat is subjectief.

In Duo/Squad spelen wij nagenoeg altijd zonder schoenen. Aangezien de meeste mensen wél op schoenen lopen hoor je 'vreemde' (= tegenstander) voetstappen sneller, ze maken immers een compleet ander geluid. Heeft in een aantal potjes nare verrassingen voorkomen bij ons (of gecreeërd voor de tegenstander, afhankelijk van hoe je het bekijkt :+ ).

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:00

steveman

Comfortabel ten onder

wutwutwhat schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:31:
[...]

Voor zover ik altijd begrepen heb is het geluid altijd even hard, ongeacht welke - of geen - schoenen. Zoals @gotfurrr al aangeeft wisselt het van persoon tot persoon wat diegene wel of niet denkt te horen dus dat is subjectief.

In Duo/Squad spelen wij nagenoeg altijd zonder schoenen. Aangezien de meeste mensen wél op schoenen lopen hoor je 'vreemde' (= tegenstander) voetstappen sneller, ze maken immers een compleet ander geluid. Heeft in een aantal potjes nare verrassingen voorkomen bij ons (of gecreeërd voor de tegenstander, afhankelijk van hoe je het bekijkt :+ ).
Als je nou allemaal maar één schoen aan zou kunnen trekken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
En nu wachten op de glas-op-de-vloer-bloedende-voeten-feature :+

Ik begin de aantrekkingskracht op de game steeds beter te snappen, gister keer #3 solo (incl after death nade kill) en één of twee keer 2e squad. Wat een spanning. Beide keren gewoon de 'pech' dat je net de verkeerde kant op kijkt en de vijand jou eerder ziet. Erg gaaf.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
oViechiel schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:21:
[...]

Indien nodig zal ik een tekening maken om het te verduidelijken.
Ben ik benieuwd wat voor een tekening je zou maken om wat dan ook de verduidelijken. :+

Het maakt mij niet uit hoe random het is en wat waar ligt. Ten opzichte van eerdere patches is er wel het één en ander veranderd omdat je eerst niet veel dingen van het zelfde op één plaats vond en nu duidelijk meer.

Ondanks weinig loot komen we vaak toch wel een eindje en met een goed geplaatst salvo kogels uit een Uzi*** vindt je soms een kistje met meer ;)

***Disclaimer: als je die Uzi dan kan vinden 8)

[ Voor 5% gewijzigd door NINjak op 26-09-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49
NINjak schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]

Ben ik benieuwd wat voor een tekening je zou maken om wat dan ook de verduidelijken. :+

Het maakt mij niet uit hoe random het is en wat waar ligt. Ten opzichte van eerdere patches is er wel het één en ander veranderd omdat je eerst niet veel dingen van het zelfde op één plaats vond en nu duidelijk meer.

Ondanks weinig loot komen we vaak toch wel een eindje en met een goed geplaatst salvo kogels uit een Uzi*** vindt je soms een kistje met meer ;)

En dat kan weer aan de randomizer en geluk toegeschreven worden :+ .
In de patchnotes hebben ze geen vermeldingen gedaan over aanpassingen in het huidige rng algoritme. Anders zou men dit zeker weten wel vermelden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 09-09 10:50
Nog maar eens vrij duidelijk bewijs van de bug dat vests / helmets soms gewoon niet werken. In dit geval een level 3 vest door 1 shot dood wat niet zou moeten kunnen:
https://www.reddit.com/r/..._bug_still_exists_1_shot/

Verder in de thread heeft degene die schoot ook gepost en bevestigd dat hij met 1 schot neerging, dus geen excuus van meerdere schoten die door lag tegelijk aankwamen.

Dit heb ik dus al maanden geleden gemerkt, en nog steeds ga ik soms met level 2-3 helmets dood in een schot van een AR wat echt niet zou moeten kunnen.

Daarnaast valt me ook steeds vaker op dat mensen die ik neerschiet nog volledig intacte vests en helmets hebben, ook als ik ze met een headshot neerhaal of 8 keer in de borst moest raken. Kans dat ik echt alleen armen ofzo raak is vrij klein lijkt me.

Heeft misschien te maken met de bug dat schade aan je vest / helmet vaak pas lang na het schot update. Let maar eens op als je een headshot krijgt (als je niet meteen dood bent of in teams als je downed bent), je helm is zeker 10s nog gewoon op 100%. En dan ineens schiet hij in het rood.

Redelijk belangrijke bug zou ik zeggen.....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oViechiel
NINjak schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:12:
[...]

Daar bedoelde ik de hoeveelheid spots in een bepaalde location mee. Ik zou het uit m'n hoofd kunnen doen maar dat is minder betrouwbaar. Uiteindelijk komt het er op neer dat een groot huis een zelfde aantal loot spots kan hebben dan een klein huis.

Voor zover ik weet is de loot 2 keer aangepast (officieel in de patch notes). Zou me niet verbazen als het ook achter-de-schermen is aangepast. Maarja, dat is een kwestie van gissen.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
NickThissen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:32:
Nog maar eens vrij duidelijk bewijs van de bug dat vests / helmets soms gewoon niet werken. In dit geval een level 3 vest door 1 shot dood wat niet zou moeten kunnen:

Verder in de thread heeft degene die schoot ook gepost en bevestigd dat hij met 1 schot neerging, dus geen excuus van meerdere schoten die door lag tegelijk aankwamen.

Dit heb ik dus al maanden geleden gemerkt, en nog steeds ga ik soms met level 2-3 helmets dood in een schot van een AR wat echt niet zou moeten kunnen.

Daarnaast valt me ook steeds vaker op dat mensen die ik neerschiet nog volledig intacte vests en helmets hebben, ook als ik ze met een headshot neerhaal of 8 keer in de borst moest raken. Kans dat ik echt alleen armen ofzo raak is vrij klein lijkt me.

Heeft misschien te maken met de bug dat schade aan je vest / helmet vaak pas lang na het schot update. Let maar eens op als je een headshot krijgt (als je niet meteen dood bent of in teams als je downed bent), je helm is zeker 10s nog gewoon op 100%. En dan ineens schiet hij in het rood.

Dit verklaard zoveel voor mij. Meermaals nu doodgegaan door een enkele kar98 headshot als ik een level 3 helmet had en vol hp was.. :( .

Hopelijk gaan ze snel een fix vinden voor deze bug. Want dit is best game breaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bloodhoundje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:35:
[...]

Dit verklaard zoveel voor mij. Meermaals nu doodgegaan door een enkele kar98 headshot als ik een level 3 helmet had en vol hp was.. :( .

Hopelijk gaan ze snel een fix vinden voor deze bug. Want dit is best game breaking.
In meer dan 100 uur spelen heb ik dit misschien 2 of 3 keer mee gemaakt. Tuurlijk moet 't opgelost worden maar game breaking in een early access is een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Staat een mini update klaar voor de testserver morgen.
http://steamcommunity.com...etail/1476475875990258155

Stelt inhoudelijk niet veel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 21:12
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:58:
Staat een mini update klaar voor de testserver morgen.
http://steamcommunity.com...etail/1476475875990258155

Stelt inhoudelijk niet veel voor
Idd stelt niet veel voor. De bug dat Key binds altijd resetten (q en a voor azerty keyb) is er niet uit :(

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

kazzzdafke schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:24:
[...]

Idd stelt niet veel voor. De bug dat Key binds altijd resetten (q en a voor azerty keyb) is er niet uit :(
Improved the synchronization between player aim and spectator aim

Dat vind ik, mits goed gedaan, dan wel verdomd fijn. Want het zag er echt altijd uit of iemand ontzettend mis/achter iemand schoot vanuit de spectator ... terwijl er dan wel blood spatter te zien was.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdietger
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 14:14
kazzzdafke schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:24:
[...]

De workaround is dat je de key zowel op primary als secondary moet binden. Dus links lopen zowel primary als secondary op q binden. Dan blijft het wel na een restart van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Bloodhoundje schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:35:
[...]

Als verder leest op reddit lijkt het dat er ook een ''weak'' spot is voor armour rond het kruis/de billen van spelers. Dit gedeelte wordt dus blijkbaar niet door een vest gedekt.

Een PUBG community cordinator heeft al gereageerd dat ze dit gaan onderzoeken.
Of het dus bedoeld of onbedoeld is wordt niet aangegeven.

Verwijderd

NickThissen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:32:

Tering zeg wat slecht weer. Zat mij ook al te verbazen hoe ik soms dood ging.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Voordat mensen los gaan op die armor discussie; was het niet zo dat een lvl2 helm je gezicht niet beschermde en als je daar een hit op nam het armor negeerde? Het zou, wat mij betreft, niet echt de gameplay en het zoeken naar goede gear bevorderen - maar zou het niet zo accuraat kunnen zijn als je ook op 2 pixels een schot kan missen?

De meeste mensen deugen!

• BobbLeeSwaggr
Cassius schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:57:
Voordat mensen los gaan op die armor discussie; was het niet zo dat een lvl2 helm je gezicht niet beschermde en als je daar een hit op nam het armor negeerde? Het zou, wat mij betreft, niet echt de gameplay en het zoeken naar goede gear bevorderen - maar zou het niet zo accuraat kunnen zijn als je ook op 2 pixels een schot kan missen?
Nee dit is niet waar. Helmen beschermen ook gezichten.
Als het goed is zouden alleen ledematen niet door armour beschermd moeten worden.

BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:23:
[...]

Nee dit is niet waar. Helmen beschermen ook gezichten.
Als het goed is zouden alleen ledematen niet door armour beschermd moeten worden.
Dat klopt inderdaad, je hebt simpelweg drie categorieën:
Hoofd: Volledig beschermd door helm
Torso: Volledig beschermd door armor
Ledematen: Altijd onbeschermd

Dus als je in je neus geraakt wordt dan beschermd de helm nog steeds, ook al valt het model niet over je gezicht. Oh en enkel als iemand level 3 body armor heeft is het interessanter om op de ledematen te schieten, anders altijd op het torso of het hoofd mikken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 27-09-2017 10:27 ]

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
MaXeRs schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:20:
Wat is wijsheid ,schoenen aan of uit ?
Voordeel van schoenen uit is dat de meeste mensen ze wel dragen en je dan meteen voetstappen kan horen van enemies. Die zijn dan met schoenen goed te onderscheiden. Beetje jammer is dan weer dat als je crouched je voetstapppen opeens wel net als met schoenen aan klinkt. :/

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• ThomasG
  • Laatst online: 15:52
SouLLeSSportal schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:57:
[...]

Voordeel van schoenen uit is dat de meeste mensen ze wel dragen en je dan meteen voetstappen kan horen van enemies. Die zijn dan met schoenen goed te onderscheiden. Beetje jammer is dan weer dat als je crouched je voetstapppen opeens wel net als met schoenen aan klinkt. :/
Je hoort spelers zonder schoenen ook gewoon lopen hoor. Alleen klinkt het dan meer als een bitch slap dan als schoenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

ThomasG schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:01:
[...]
Je hoort spelers zonder schoenen ook gewoon lopen hoor. Alleen klinkt het dan meer als een bitch slap dan als schoenen.
Ja, maar het idee is dat je hele squad geen schoenen draagt. Als je dan schoenen hoort weet je 100% zeker dat het niet iemand van jou squad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 19-09 13:14
IdieEasy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:03:
[...]

Ja, maar het idee is dat je hele squad geen schoenen draagt. Als je dan schoenen hoort weet je 100% zeker dat het niet iemand van jou squad is.
Dit dus idd.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Tenzij er dus andere squad in je gebouw loopt zonder schoenen :+

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Lipst3r schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:12:
[...]

Tenzij er dus andere squad in je gebouw loopt zonder schoenen :+
Yupz, maar zonder schoenen komt minder vaak voor dan met schoenen :+

Mensen willen alle accessoires aan die ze hebben/kunnen.
I know, ik ben ook schuldig, die gloves zijn niet eens mooi.... Maar een leeg vakje is ook zo... leeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IdieEasy schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:14:
[...]

Yupz, maar zonder schoenen komt minder vaak voor dan met schoenen :+

Mensen willen alle accessoires aan die ze hebben/kunnen.
I know, ik ben ook schuldig, die gloves zijn niet eens mooi.... Maar een leeg vakje is ook zo... leeg...
Zonder schoenen lopen is dan ook voor paupers, je gaat toch niet zonder Blue High Top Trainers de oorlog in? Barbaren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:15:
[...]

Zonder schoenen lopen is dan ook voor paupers, je gaat toch niet zonder Blue High Top Trainers de oorlog in? Barbaren 8)7
Bij H1Z1 was het zo dat je met schoenen harder liep dan zonder, en je met sneakers het snelste kon rennen. Dan zouden ze bij PUBG eigenlijk ook moeten doen, dat je met army boots iets betere mobiliteit hebt in het bos/modder, etc. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
ThomasG schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
[...]
Bij H1Z1 was het zo dat je met schoenen harder liep dan zonder, en je met sneakers het snelste kon rennen. Dan zouden ze bij PUBG eigenlijk ook moeten doen, dat je met army boots iets betere mobiliteit hebt in het bos/modder, etc. >:)
Voeg dan ook gelijk de optie toe dat je mensen kan trappen zodat ik niet telkens als ik iemand neersla ik op mijn knieën moet zitten om de genadeslag te geven. Ik wil iemand kunnen knocken en daarna met mijn wapen vast rennen, hem met een trap executen en dan doorrennen. :P

Dan geven de schoenen de damage modifier, blote voeten is laagste damage en army boots hoogste. Dan krijg je hier ook een lvl 1-3 verhouding in :+ .
Afbeeldingslocatie: https://d.justpo.st/media/images/2013/04/b151e415e5a96b8c590bd2b6a51afcac.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bloodhoundje op 27-09-2017 12:20 ]

ThomasG schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:32:
[...]
Dan krijg je wel een pay to win elementje gezien schoenen toch te koop zijn. En ik vraag me af of zulke complexiteit echt wat toe voegt.

• ThomasG
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:47:
[...]

Dan krijg je wel een pay to win elementje gezien schoenen toch te koop zijn. En ik vraag me af of zulke complexiteit echt wat toe voegt.
Dat valt op te lossen door bijvoorbeeld iedereen een standaard versie van alle type schoenen te geven. Je zou daarbij kunnen zeggen dat gasmaskers pay to win zijn, omdat je die ook kunt kopen. En het voegt wel degelijk iets toe, omdat er nu geen enkel nadeel is aan het niet dragen van schoenen maar wel een voordeel heeft. Nu zou je kunnen zeggen dat iedereen dat kan doen, maar waarom zou je dan überhaupt schoenen in het spel doen; en waarom skins daarvoor.
ThomasG schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:56:
[...]
Dat valt op te lossen door bijvoorbeeld iedereen een standaard versie van alle type schoenen te geven. Je zou daarbij kunnen zeggen dat gasmaskers pay to win zijn, omdat je die ook kunt kopen. En het voegt wel degelijk iets toe, omdat er nu geen enkel nadeel is aan het niet dragen van schoenen maar wel een voordeel heeft. Nu zou je kunnen zeggen dat iedereen dat kan doen, maar waarom zou je dan überhaupt schoenen in het spel doen; en waarom skins daarvoor.
Je vergelijking met gasmaskers snap ik niet helemaal. Wil je gasmaskers ook functioneel maken?

En iets sneller kunnen rennen met bepaalde schoenen, is dat echt een game changer in PUBG? Zeker gezien de verschillende types terrein die je tegen gaat komen kan je onmogelijk echt goed plannen welke type schoenen je nodig gaat hebben. Je weet niet of de cirkel eindigt in een stad of in een bos, dus heb je sportschoenen nodig of stevige kisten? Dat weet je van te voren niet. En gezien het landschap vrijwel volledig bos/veld is ga je dan standaard maar voor kisten. En aangezien de verschillen nooit heel groot gaan zijn zie ik eigenlijk niemand opeens druk gaan zoeken naar sportschoenen als de cirkel toch in een stad blijkt te eindigen.

De kracht van PUBG is juist dat de gameplay zo ontzettend simpel is. Wapens, armor en wat attachments zoeken en elkaar afmaken tot een enkel team over is. Juist al dit soort mini features maken de gamplay nodeloos complex. De focus schuift dan meer naar build optimalisatie, vraag me af of dat echt een vooruitgang is?

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

[...]

Dan krijg je wel een pay to win elementje gezien schoenen toch te koop zijn.
Dit.
[...]

En ik vraag me af of zulke complexiteit echt wat toe voegt.
Heel veel lols :+

• ThomasG
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:07:
[...]

De focus schuift dan meer naar build optimalisatie, vraag me af of dat echt een vooruitgang is?
Ik kan mij nog iets herinneren het wapens en build optimalisatie van jou, was zeker geen ook geen vooruitgang :')

• kazzzdafke
Hoe kan dit?

Mini14 en zeker 3 hits, kunnen er zelfs 4 zijn:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=G6hFhvSlQfo]

MAAR 7 hitpoints???? Dit is dus wat ik echt wel met regelmaat ervaar...

[ Voor 9% gewijzigd door kazzzdafke op 27-09-2017 13:35 ]

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
Hebben jullie nog tips qua geluid (settings)?

Als ik met een koptelefoon (stereo) speel, dan heb ik het idee om alles goed te horen (voetstappen) dat ik hem vrij hard moet zetten. Als er dan dat vliegtuig overvliegt of je zit in of in de buurt van de rode zone dan zet ik hem weer zachter. Met een spel als Americans Army wat ik vroeger speelde, speelde ik ook erg op geluid, maar was het geluidsverschil tussen de dingen niet zo groot lijkt het.

Nog een ander punt qua koptelefoon, maar dat kan ook aan mijn koptelefoon liggen, is dat de richting van het geluid extra uitvergroot lijkt te worden. Als ik in een huis zit en er komt een auto aan bijvoorbeeld, en ik ga dan snel lopen draaien in dat huis om te kijken waar hij vandaan komt, dan voelt het geluid ten eerste raar omdat elke draaiing het geluid compleet lijkt te veranderen. Alsof er een directe lijn tussen het bron en mij ligt en als ik maar iets afwijk van die lijn dat geluid in toon al gaat aanpassen.

Over de boxen spelen vind ik het fijnst, maar als er nog meer mensen thuis zijn hier vind ik dat geen doen, omdat als mensen (ingame) plotseling beginnen te schieten dat ook gelijk wel heeeeel hard geluid is.

• BobbLeeSwaggr
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:16:
Hoe kan dit?

Mini14 en zeker 3 hits, kunnen er zelfs 4 zijn:

[video]

is moeilijk te zien, zelf op .25 snelheid.

Volgens mij is je eerste schot raak,
Je tweede mis
Je derde raak.

Vierde schot lijkt ook raak.
Echter als hij al de kill op jou heeft voordat de kogel hem raakt vervalt de damage.
Zit inderdaad een vertraging in maar lijkt mij de meest logische verklaring van 7 Hit Points.

Mini 14 is op body een 4 shot kill.

Maar een desync zit er zeker.

• NickThissen
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:54:
[...]

Je tweede mis
Je derde raak.

Echter als hij al de kill op jou heeft voordat de kogel hem raakt vervalt de damage.
Zit inderdaad een vertraging in maar lijkt mij de meest logische verklaring van 7 Hit Points.

Twee hits moeten minimaal 39.6 (= 40? wordt er afgerond?) damage doen. Dat is uitgaand van een level 3 vest (44 damage * 0.45 * 2 hits). Armen en level 3 helm doet meer schade dus ik kan niet voorstellen hoe je met 2 hits minder dan 40 damage kan doen. Dat moeten dus al 8 hitpoints zijn? (Hitpoint = 5 damage toch?)

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 27-09-2017 14:00 ]

Mijn iRacing profiel

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
NickThissen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:59:
[...]

Twee hits moeten minimaal 39.6 (= 40? wordt er afgerond?) damage doen. Dat is uitgaand van een level 3 vest (44 damage * 0.45 * 2 hits). Armen en level 3 helm doet meer schade dus ik kan niet voorstellen hoe je met 2 hits minder dan 40 damage kan doen. Dat moeten dus al 8 hitpoints zijn? (Hitpoint = 5 damage toch?)
Ik ervaar ook desync op de EU servers de laatste tijd. Zie mijn eerdere post. Hierin gaf ik ook al aan dat na de laatste patch (of toen begon het iig op te vallen) ik ook daadwerkelijk bloedspetters zie terwijl de hit niet raak is op de server. Voorheen was mijn ervaring dat een bloedspetter altijd een hit is, maar dit is bij mij dus niet meer het geval.

• kazzzdafke
Voor mij is dit wel regelmatig het geval en begint niet alleen frustrerend te worden maar ook een game breaker...

• Bloodhoundje
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:03:
Voor mij is dit wel regelmatig het geval en begint niet alleen frustrerend te worden maar ook een game breaker...
Yep hier hetzelfde, gisteravond point blank met een shotgun een headshot geschoten op een gast voor me, bloed spat overal heen. Gast leeft nog en schiet mij met zijn ump in 2 hits dood.... ;(

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:13
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:54:
[...]

Je tweede mis
Je derde raak.

Bij level 3 vest volgens deze sheet 6 bullets:
https://docs.google.com/s...GFMNj4/edit#gid=678472318

• BobbLeeSwaggr
NickThissen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:59:
[...]

44 damage
- 40 % level 2 vest (aangenomen zag niet wat hij aan had)

dus 44 * 0.4 = 17,6
2 hits = 35,20
Gedeeld door 5 om te vertalen naar hitpoints = 7,02

@kazzzdafke

Hierbij je verklaring :P

-----------------------

Edit klopt natuurlijk niet, moet keer .6 zijn 8)7 is damage reduction
Of keer .45 als het level 3 is.

Dan zou het 7.9 zijn, wie weet ronden ze altijd af naar beneden?

[ Voor 13% gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 27-09-2017 14:11 ]

• kazzzdafke
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:07:
[...]

44 damage

dus 44 * 0.4 = 17,6
2 hits = 35,20
Gedeeld door 5 om te vertalen naar hitpoints = 7,02

@kazzzdafke

-----------------------

Edit klopt natuurlijk niet, moet keer .6 zijn 8)7 is damage reduction
Of keer .45 als het level 3 is.

Dan zou het 7.9 zijn, wie weet ronden ze altijd af naar beneden?
Neen, ik had headshots...
Ik had zeker 3 hits..

• floriz87
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:07:
[...]

44 damage

dus 44 * 0.4 0.6 = 17,6 26.4
2 hits = 35,20 52.8
Gedeeld door 5 [dat is de vraag, hij speelt duo, er gaan verhalen dat je dan 15 hp per kill krijgt, dan dus delen door 6.67] om te vertalen naar hitpoints = 7,02 7.91. [wellicht wordt dit afgerond naar beneden?]

@kazzzdafke

zie toevoegingen in brackets
ThomasG schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:14:
[...]
Ik kan mij nog iets herinneren het wapens en build optimalisatie van jou, was zeker geen ook geen vooruitgang :')
Waar refereer je naar?

• floriz87
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:13:
[...]

Neen, ik had headshots...
Ik had zeker 3 hits..
3 hits, of er hs tussen zaten betwijfel ik, dat is echt moeilijk te beoordelen.

• BobbLeeSwaggr
floriz87 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
[...]

zie toevoegingen in brackets
ja had al een edit geplaatst :P
toen ik het poste dacht ik hmmmmmm, misschien weer even terug naar 2de klas wiskunde 8)7

• floriz87
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:19:
[...]

ja had al een edit geplaatst :P
toen ik het poste dacht ik hmmmmmm, misschien weer even terug naar 2de klas wiskunde 8)7
}:O

Maargoed, dan nog. In die berekening ga je uit van 2 hits, terwijl we er duidelijk 3 zien. En zelfs met een level 3 vest verwacht je dan meer dan 7hp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 17-09 10:54
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:03:
Same here.. gamebreaker nog niet echt, maar wel van die momentjes dat je even je ogen sluit en zucht. Sinds de een na laatste patch is desync een groter probleem dan dat het ooit is geweest. Snelle 1 op 1 gevechten zijn bijna niet meer mogelijk op het moment, want het gebeurd maar al te vaak dat je alweer een seconde in cover zit en dan toch het loodje legt.

Signature

• BobbLeeSwaggr
floriz87 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:21:
[...]

}:O

Maargoed, dan nog. In die berekening ga je uit van 2 hits, terwijl we er duidelijk 3 zien. En zelfs met een level 3 vest verwacht je dan meer dan 7hp.
ja precies. maar dat is dus ook wat ik eerder aangaf. Op het moment dat hij een kill op jou heeft, dan vervalt jou kogel.

Of hij heeft gewoon een hoge ping.

iets met de netcode is niet goed in elk geval

Drie schoten raak, laatste vervalt vanwege een hele lichte desync. Dan heb je dus twee schoten die echt tellen. Lastig te zien of het headshots zijn maar volgens mij niet. Zeroing staat op honderd en de scope richt echt op de nek. Afstand lijkt groot genoeg te zijn dat de kogel niet boven de scope marking uit gaat komen en dus een body shot wordt.

Als ik de formule hierboven volg en uit ga van een bodyshot met een limbshot kom je op ~7 damage uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:31:

Als ik de formule hierboven volg en uit ga van een bodyshot met een limbshot kom je op ~7 damage uit.
Hoe dan?

Minimale damage is een bodyshot bij level 3 vest, eens? Die doet 55% reduction. Limb doet 50% reduction dus meer damage.

Dus bij 2 hits moet het minimaal zijn:
44 base damage
* (1 - 0.55) level 3 vest
* 2 hits
= 39.6
39.6 / 5 = 7.92 hitpoints.

Het zou kunnen dat ze dit zonder afronden delen door 5 en dan pas omlaag afronden. Dat zou totaal onlogisch zijn, maar goed, het kan.

Ik zie geen manier waarop je minder damage kan doen dan 39.6. Met een limb shot erbij kom je op 44*0.45+44*0.5 = 41.8. Met headshot erbij natuurlijk nog hoger.

Edit
Er is misschien nog damage fall-off, maar op deze afstand?

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 27-09-2017 14:47 ]

Mijn iRacing profiel

@NickThissen Ja moeten inderdaad twee level 3 bodyshots geweest zijn, limbshot kan inderdaad niet. En dan delen door 5 en omlaag afronden. Ik weet ook niet of omlaag afronden zo gek is, je hebt net te weinig damage gedaan om die extra punt volledig te verdienen dus krijg je hem totaal niet. Als dat daadwerkelijk een bewuste keuze is dan kan ik mij daar wel in vinden.

Je kan de punten op twee manieren berekenen:
1. Alle damage die een speler doet deel je door X, dat zijn z'n punten.
2. Je geeft per X damage een punt.

Bij optie 1 is standaard afronding een normale keuze. Bij optie 2 rond je eigenlijk niet eens af.

De vraag is echter of die keuze daadwerkelijk bewust gemaakt is of dat dit luiheid dan wel onkunde was. Wellicht is het zoiets simpels als substring-before('damage', '.'), dan krijg je dit effect ook :+

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 27-09-2017 15:03 ]

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
mouzetc schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:22:
[...]

Same here.. gamebreaker nog niet echt, maar wel van die momentjes dat je even je ogen sluit en zucht. Sinds de een na laatste patch is desync een groter probleem dan dat het ooit is geweest. Snelle 1 op 1 gevechten zijn bijna niet meer mogelijk op het moment, want het gebeurd maar al te vaak dat je alweer een seconde in cover zit en dan toch het loodje legt.
Merk het ook steeds vaker inderdaad. Was gister bezig een heel magazijn uzi in iemand te legen, hij begint 2 seconden later met schieten en heeft me in 2 shots dood... Erg storend wel, zeker als je met een team aan het spelen bent.

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Desync lijkt af en toe idd wel weer wat erger te worden, het heeft denk ik oa te maken dat mensen op andere servers spelen dan die van hun eigen regio (zelf of tegenstanders)
gotfurrr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:11:
Desync lijkt af en toe idd wel weer wat erger te worden, het heeft denk ik oa te maken dat mensen op andere servers spelen dan die van hun eigen regio (zelf of tegenstanders)
Het is een combinatie van factoren, inderdaad teveel latency maar ook een te lage tickrate. Moet je eens nagaan wat er kan gebeuren als je tegenover iemand staat met een ping van 200 terwijl de server nog niet eens boven de 10 ticks uit kan komen. Die twitchy combat kan je in het begin het beste vermijden, naarmate meer spelers dood gaan kunnen server het beter bijhouden.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Waarom is die tickrate zo laag dan? Weet nog wel dat op andere games een tickrate van 200 wel vrij normaal was (waren wel speciale servers)

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:15:
[...]

Het is een combinatie van factoren, inderdaad teveel latency maar ook een te lage tickrate. Moet je eens nagaan wat er kan gebeuren als je tegenover iemand staat met een ping van 200 terwijl de server nog niet eens boven de 10 ticks uit kan komen. Die twitchy combat kan je in het begin het beste vermijden, naarmate meer spelers dood gaan kunnen server het beter bijhouden.
Ja het is echt veel te veel voor een FPS. Met een AKM is de TTK 0,2 seconde.
als je met je 200 ping tussen twee ticks zit geeft dat je ook precies 0.2 seconde om een kill te maken zonder dat je tegenstander ook maar een schijn van kan heeft.

Nu is het in de praktijk precies dit, maar ook op enkele hits is het natuurlijk vervelend.

Volgens mij hadden ze in een Battlefield patch een keer een update welke spelers met meer dan 100 ping in het nadeel zet.
Zou graag zien dat ze het ook hier doen. En logischer wijs ook de tickrate verhogen. In de AMA gaf player unkown ook geen antwoord op vragen over de tickrate omdat ze er nog mee bezig zijn.

Ik heb 1x per ongeluk een solo op AS gejoind.Toen dacht ik laat ik het eens proberen .
Heb toen iemand neer gepunched terwijl hij met zijn pump shotgun op mij schoot.
enige wat ik deed was om hem heel draaien.

spokje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:38:
Waarom is die tickrate zo laag dan? Weet nog wel dat op andere games een tickrate van 200 wel vrij normaal was (waren wel speciale servers)
Een tickrate van 200 lijkt me heel sterk, met name omdat het weinig praktisch nut heeft CS:GO draait enkel op competitieve servers aan 128 ticks en het nut daarvan is discutabel.

PUBG heeft een lage tickrate simpelweg vanwege performance redenen. Hogere tickrate is intensiever en daarmee duurder.
Aangezien PUBG ook niet een echte twitch shooter is komen ze er nog redelijk mee weg. Tickrate van 30 zou acceptabel zijn, al is 60 te prefereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
spokje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:38:
Veel spelers per server instantie, hoe meer spelers je tegelijk in 1 map steekt hoe zwaarder het voor de server wordt om een hoge tickrate te hanteren.

Simpel gezegd. Als jij met 10 woorden per minuut kan praten. Dan kan jij 1 iemand met 10 woorden per minuut toespreken. Komt er een 2e persoon bij waar je tegelijk een ander gesprek mee moet houden. Dan zal je dus beide personen maar 5 worden per minuut kunnen bieden.

Met Tickrates is dit hetzelfde verhaal. De server heeft een maximum capaciteit aan informatie die hij gelijktijdig kan verwerken en versturen. Omdat de servers ook nog verre van geoptimaliseerd zijn is het op dit moment te zwaar voor de servers om alle informatie snel te kunnen versturen.

Op Reddit zweeft ergens een post rond van iemand die de tickrates heeft getest op de verschillende servers. Duidelijk te zien is dat vaak de downstream tickrate tussen de 9 en 16 ticks zit. De servers zouden zijn ingesteld op een 40/20 tickrate. Dus 9-16 zit onder de ingestelde 20. Dit kan te wijten zijn aan een performance issue van de huidige servers (te zware belasting waardoor zelfs de lage op het moment ingestelde drempel al niet consistent behaald kan worden).

Om een hogere tickrate te kunnen garanderen zonder stabiliteits-issues etc moet dus eerst de gamecode/servercode verder worden geoptimaliseerd zodat de noodzakelijke capaciteit vrijkomt. :)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:16:
Ik zie niet eens waar je ziet dat het 7 hitpoints waren?? 8)7
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:42:
Ja het is echt veel te veel voor een FPS. Met een AKM is de TTK 0,2 seconde.
als je met je 200 ping tussen twee ticks zit geeft dat je ook precies 0.2 seconde om een kill te maken zonder dat je tegenstander ook maar een schijn van kan heeft.
Een vrij simpele weergave wel, vergeet niet dat lag compensation (en de gekozen methode daarvoor) ook aardig wat impact heeft. Het is ook niet zo dat je tegenstander standaard geen schijn van kans heeft, het hangt er maar net vanaf wie er beweegt, wie er stil zit en waar het gevecht plaats vind.

In open veld heb je dit voordeel veel minder, ongeacht bewegingen. In gebouwen is het veel relevanter, mits jij beweegt en je tegenstander stil zit.
Volgens mij hadden ze in een Battlefield patch een keer een update welke spelers met meer dan 100 ping in het nadeel zet.
Zou graag zien dat ze het ook hier doen. En logischer wijs ook de tickrate verhogen. In de AMA gaf player unkown ook geen antwoord op vragen over de tickrate omdat ze er nog mee bezig zijn.
Volgens mij limiteren ze de lag compensation tot 100ms, als iemand met een latency van 150ms een schot af vuurt spoelen ze de tijd maar 100ms terug om te kijken of het raak was of niet. Lijkt mij ook de beste oplossing, al vind ik 100ms nog veel te ruim.
Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:48:
[...]

Ik zie niet eens waar je ziet dat het 7 hitpoints waren?? 8)7
Dat zal net uit de video geknipt zijn :9

Maar volgens mij zijn we het allemaal inderdaad eens over de gebeurtenis:
Bodyshot, miss, bodyshot, dropped
Dat is iets minder dan 40 damage tegen level 3 vest en dus 7 punten.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 27-09-2017 16:00 ]

• kazzzdafke
Hier een beetje uitleg ivm de tikrate:

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:53:
[...]
Dat zal net uit de video geknipt zijn :9
Heb me er nooit in verdiept. Komt het er op neer wanneer ik een vestje van 200 aan heb, ik 200 hitpoints op t vestje kan hebben?

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:42:
[...]

Een tickrate van 200 lijkt me heel sterk, met name omdat het weinig praktisch nut heeft CS:GO draait enkel op competitieve servers aan 128 ticks en het nut daarvan is discutabel.

PUBG heeft een lage tickrate simpelweg vanwege performance redenen. Hogere tickrate is intensiever en daarmee duurder.
Aangezien PUBG ook niet een echte twitch shooter is komen ze er nog redelijk mee weg. Tickrate van 30 zou acceptabel zijn, al is 60 te prefereren.
128 tick csgo servers waren echt een groot verschil met 64 tick server toen ik nog speelde. 64 tick was voldoende voor casual servers, maar zodra je ook maar een beetje serieus wilde spelen dan was het gewoon 128 tick.

komt ook omdat csgo hitscan is en iedereen op 600fps kan spelen ofzo, waardoor 128tick beter is.

ik vermoed dat in pubg de tickrate nog wel iets omhoog zou moeten, 60+ zal het nooit gaan worden vermoed ik

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

Vroeger merkte ik altijd dat de 100 tick servers met Counterstrike veel lekkerder speelden dan de 66 tick, als PUBG al rond de 30 zit is dat niet veel soeps..

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 15:58:
Hier een beetje uitleg ivm de tikrate:

[video]
Cassius in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"
Cassius schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:05:
Ik ben van de groep die graag een wat hogere tickrate zou zien, strengere lag compensatie (op dit moment hebben de high-pingers onevenredig voordeel t.o.v. de low-pingers) en overall betere (20%+) performance zou ook nog wel zeer welkom zijn. Maar ik zit wel in de overlappende groep die weet dat het alpha is en het nog steeds heel graag speelt met veel plezier :D !
Shit, ik had ook een video moeten maken met exact die punten ... een maand geleden :F . Vooral jammer; het is grotendeels onveranderd, die hits pakken achter cover is erg onbelonend. Ietwat betere performance, maar iedere keer als ik dan een potje Overwatch (ja ja 6v6) speel ... the smoothness :9~ !

De meeste mensen deugen!

• kazzzdafke
Buiten dit alles, wat is dan een ideale ping om te hebben (ping/lat)?

• NickThissen
kazzzdafke schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:41:
0?

Mijn iRacing profiel

• kazzzdafke

Zonder de details van de lag compensation te kennen is dat onmogelijk te bepalen. Daarnaast is het ook 100% situatie afhankelijk. Eigenlijk wil je real time je latency kunnen verhogen, dat zou ideaal zijn :+
gotfurrr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:10:
[...]

128 tick csgo servers waren echt een groot verschil met 64 tick server toen ik nog speelde. 64 tick was voldoende voor casual servers, maar zodra je ook maar een beetje serieus wilde spelen dan was het gewoon 128 tick.

komt ook omdat csgo hitscan is en iedereen op 600fps kan spelen ofzo, waardoor 128tick beter is.

ik vermoed dat in pubg de tickrate nog wel iets omhoog zou moeten, 60+ zal het nooit gaan worden vermoed ik
In principe is 128 ticks natuurlijk beter, de vraag is alleen of het verschil tussen 8ms en 16ms echt merkbaar is. Neem alle variabelen mee zoals latency van je verbinding, reactie vermogen, tijd tussen gebeurtenis en waarneming en de tijd die het indrukken van een muis kost en de tickrate is opeens niet meer zo extreem belangrijk. Op echt hoog niveau gaan spelers het vast wel kunnen merken maar de vraag is of het op wat lager niveau niet meer een kwestie is van een placebo effect.

Ik denk dat slechts een fractie van de spelers daadwerkelijk het verschil gaan maken. Dat terwijl een 128 tick server wel aardig wat meer kost qua resources en dus ook geld. Enkel toepassen waar nodig is dus :)

In PUBG zou een tickrate van 60 eigenlijk perfect zijn, vanwege de gameplay zal een hogere tickrate ook niet heel snel invloed gaan hebben. Of we het gaan halen weet ik niet, een tick in PUBG is natuurlijk vele malen intensiever dan een tick in CS:GO.

Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 27 september 2017 @ 16:05:
[...]

Heb me er nooit in verdiept. Komt het er op neer wanneer ik een vestje van 200 aan heb, ik 200 hitpoints op t vestje kan hebben?
Late reactie maar ik wist 't niet zeker. Even nagezocht en het zou als volgt moeten werken:
Armor neemt de volledige damage die een kogel doet in mindering op de durability. Een vest pakt 72 damage van een Kar98k, na drie schoten is je vest dus stuk als je vest 200 durability heeft.
Een headshot heeft een 2,5 multiplier dus een enkel schot van de Kar98k is dan 180 damage tegen durability om een helm. Een level 1 helm (80) of level 2 helm (150) is dan volledig weg.

• gotfurrr
Ping zou onder de 50ms moeten zitten, daarnaast net zo bekangrijk dat je verbinding stabiel is aangezien gaming via udp loopt. Wireless is daarom meestal niet aan te raden, alhoewel er tegenwoordig gelukkig ook wel stabiele wireless verbindingen zijn.

• kazzzdafke
gotfurrr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:10:
[...]

Ping zou onder de 50ms moeten zitten, daarnaast net zo bekangrijk dat je verbinding stabiel is aangezien gaming via udp loopt. Wireless is daarom meestal niet aan te raden, alhoewel er tegenwoordig gelukkig ook wel stabiele wireless verbindingen zijn.
Ik dacht net van niet, want... dan zou jij dus in het nadeel zijn met een lagere ping tov iemand met hogere ping!

En ik speel op een 200/25mbit business lijn van Telenet. Dat zit wel erg goed qua stabiliteit... :)

gotfurrr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:10:
[...]

Het is echt situatie afhankelijk. Een hogere ping kan soms echt voordelen opleveren, 200+ms is soms best handig.

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:09
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
[...]

Het is echt situatie afhankelijk. Een hogere ping kan soms echt voordelen opleveren, 200+ms is soms best handig.
Idd: kop je kogels of wil je ze vuren ;)

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:00:
[...]

Dat klopt, daarom zouden ze wat mij betreft een max ping van 100ms mogen zetten op elke regio of het zo maken dat je gewoon een nadeel hebt als je boven een bepaalde ping komt. De 50ms was een voorbeeld wat je ideaal gezien zou willen hebben (liefst nog richting de 20ms).

• NickThissen
Zit er uberhaupt wel lag compensation in dit spel? Voor zover ik weet is de hit reg nog steeds client side dus heb je helemaal geen lag comp nodig...

Mijn iRacing profiel

• wieland99
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-09 13:01
Nog mensen die sinds de laatste update "last" hebben dat een gewijzigde toets voor naar rechts sturen in een voertuig niet onthouden wordt? Elke keer als ik het spel opstart moet ik het terug instellen. De andere gewijzigde toetsen worden wel onthouden...

Niet dat dit erg vervelend is, juist een klein ongemak.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Toevallig een controller in geprikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

AZERTY keyboard ? Dan worden de A en Q toetsen bij elke start van de game gereset. Een voorlopige oplossing totdat ze beseffen dat niet iedereen in de wereld QWERTY gebruikt is door de primary en secondary key van de functie allebei op Q te zetten.

• kazzzdafke
Phuncz schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:55:
AZERTY keyboard ? Dan worden de A en Q toetsen bij elke start van de game gereset. Een voorlopige oplossing totdat ze beseffen dat niet iedereen in de wereld QWERTY gebruikt is door de primary en secondary key van de functie allebei op Q te zetten.
Lijkt enkel te werken voor links rechts strafe...
Niet voor in vehicle of parachute.
Sebiet nog eens testen

NickThissen schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:45:
Zit er uberhaupt wel lag compensation in dit spel? Voor zover ik weet is de hit reg nog steeds client side dus heb je helemaal geen lag comp nodig...
Client side hit registration heeft nog steeds een authoritative server die bepaald of hij schoten wel of niet gaat toestaan. Dan heb je dus juist lag compensation nodig.

Heb je die lag compensation niet dan kan je ook geen authoritative server draaien.

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:56:
[...]

Client side hit registration heeft nog steeds een authoritative server die bepaald of hij schoten wel of niet gaat toestaan. Dan heb je dus juist lag compensation nodig.

Heb je die lag compensation niet dan kan je ook geen authoritative server draaien.
Mijn punt is dat ze toch ook helemaal geen authoratative server hebben? Vaak genoeg filmpjes gezien van bugs waar bijvoorbeeld mensen in een auto ineens naar een random locatie geteleporteerd worden, daar geraakt worden (client side hit reg), waarna ze gewoon doodleuk dood gaan omdat de server niet checkt of dit wel kan. Of door onzichtbare muren schieten.

Het lijkt er voor mij op dat de clients gewoon de server informeren hoeveel damage ze gedaan hebben en de server dat accepteert zonder ook maar te checken of dit mogelijk is, laat staan iets van lag compensation toe te passen om te kijken of er wel raak geschoten was.

Mijn iRacing profiel

NickThissen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:08:
[...]

Mijn punt is dat ze toch ook helemaal geen authoratative server hebben? Vaak genoeg filmpjes gezien van bugs waar bijvoorbeeld mensen in een auto ineens naar een random locatie geteleporteerd worden, daar geraakt worden (client side hit reg), waarna ze gewoon doodleuk dood gaan omdat de server niet checkt of dit wel kan. Of door onzichtbare muren schieten.

Het lijkt er voor mij op dat de clients gewoon de server informeren hoeveel damage ze gedaan hebben en de server dat accepteert zonder ook maar te checken of dit mogelijk is, laat staan iets van lag compensation toe te passen om te kijken of er wel raak geschoten was.
De Unreal Engine 4 gebruikt een client-server model met een authoritative server: https://docs.unrealengine...meplay/Networking/Server/
Dus het lijkt me dat dit de standaard is voor alle vuurgevechten. Enkel bij bijvoorbeeld smoke lijken ze hier (deels) vanaf te wijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Gisteren met veel lag toch de allereerste chicken dinner mogen genieten (squad) :D
2 weken geleden een pc gebouwd alleen voor pubg hahah. en ook 2 weken lang om de 2 dagen een uur of twee gespeld - lukt telkens niet en gister uit eindelijk wel.
Wat is het toch echt een heel bijzonder momentje :D :D

[ Voor 13% gewijzigd door SirLct op 28-09-2017 09:21 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:19:
[...]

De Unreal Engine 4 gebruikt een client-server model met een authoritative server: https://docs.unrealengine...meplay/Networking/Server/
Dus het lijkt me dat dit de standaard is voor alle vuurgevechten. Enkel bij bijvoorbeeld smoke lijken ze hier (deels) vanaf te wijken.
De server beheert natuurlijk de gamestate, in die zin is de server authorative ja. Als een client een hit registreert en doorstuurt naar de server dan zal de server checken of de speler dood is, en zo ja dit doorgeven aan de andere clients. Het zijn niet de clients die doorsturen of een speler dood is ja of nee (als het goed is weet de client helemaal niet hoeveel health andere spelers hebben), maar ze sturen alleen door of er een hit is en met welke eigenschappen (waar geraakt, welk wapen, afstand, etc).

De server zou dan moeten kijken of die hit wel echt raak was. Om dat te doen moet hij lag compensation toepassen omdat de geraakte speler volgens informatie van de server mogelijk al ergens anders was ten tijden van het schot. Zonder lag compensation zou de server dus eigenlijk bijna altijd zeggen dat een schot niet raak was. Het schot komt "achter" de speler omdat de client ten tijde van het schot de geraakte speler nog in een oudere positie ziet. Lag compensation zorgt er voor dat de server hier rekening mee houdt en als het ware de tjid even terugdraait om te kijken waar de speler daadwerkelijk was op het scherm van de client.

Voor zover ik kan zien, doet de server dit allemaal niet. De server checkt niet of een hit wel een hit is, want je kan door muren heen schieten. Want je kan mensen raken die eigenlijk aan de andere kant van de map zijn maar door een bug ineens voor jou staan. Vroeger, voor het "lag detected" ding, kon je zelfs een lagswitch aanzetten waardoor de server even geen informatie meer van jou krijgt. Tijdens die tijd kon je mensen 20 keer raken. Zodra je de lagswitch uit zet stuurt je client doodleuk 20 hits naar de server, die dat doodleuk accepteert en de kill geeft. Als de server ook maar iets van een check doet zou dit niet moeten kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 28-09-2017 09:28 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:00

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, we zagen het dus toch goed, je loopt sneller met lege handjes. Of in mijn geval met een granaat ipv een AR. (https://pubg.gamepedia.com/Movement_Speed "unarm" knop toch maar weer gemapped.)

Keihard rennen om de circle te halen (te lang gel00t (natuurlijk). Komen we wat volk tegen, in paniek keil ik m'n granaat naar ze toe, schiet vervolgens de enige kogel uit m'n scar (l00tus interruptus he...) switch dan naar m'n tommy, en ga full Capone op hun bipsen.

Toen de rust wat weergekeerd was m'n teammate dood, maar ook beide tegenstanders, dat dan weer wel. #3 team geworden uiteindelijk. 2 tegen 1 confrontaties blijf je niet winnen natuurlijk.

rip stembanden en trommelvliezen

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:49
blijf het typisch vinden dat er moord en brand wordt geroepen als iemand gebruik maakt van een glitch, maar dat met hoge ping op Asia servers spelen helemaal bon ton is

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:01:
[...]

[...]

In principe is 128 ticks natuurlijk beter, de vraag is alleen of het verschil tussen 8ms en 16ms echt merkbaar is. Neem alle variabelen mee zoals latency van je verbinding, reactie vermogen, tijd tussen gebeurtenis en waarneming en de tijd die het indrukken van een muis kost en de tickrate is opeens niet meer zo extreem belangrijk. Op echt hoog niveau gaan spelers het vast wel kunnen merken maar de vraag is of het op wat lager niveau niet meer een kwestie is van een placebo effect.

[...]
Het lijkt me inderdaad sterk dat de gemiddelde speler het verschil tussen 8ms of 16ms gaat merken. Diehards/pro's misschien, maar dat is ook discutabel. Wat wel mooi is, is dat placebo effect. Homeopathische geneesmiddelen zijn er een mooi voorbeeld van; ik geloof er niet in en heb er (dus?) nog nooit een effect van gemerkt. Een tante zweert erbij en voor haar helpt het altijd. Zo zijn er ook mensen die op magische wijze beter gaan spelen van dit soort aanpassingen (waarschijnlijk een kwestie van meer zelfvertrouwen) terwijl er technisch gezien niets anders is waaraan ze echt voordeel kunnen ontlenen.

Mooie paradox. Als je iets wijzigt wat in principe geen effect zou moeten hebben maar het werkt wel voor mensen, geeft het dan niet toch het gewenste effect? :+

• Lienuks
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

418O2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:36:
blijf het typisch vinden dat er moord en brand wordt geroepen als iemand gebruik maakt van een glitch, maar dat met hoge ping op Asia servers spelen helemaal bon ton is
Ik weet niet wat voor verbinding die mensen hebben maar ik speel ook wel eens op asia maar dan wel met een lagere ping dan de aziaten zelf (18ms) (glasvezel) dus die vlag gaat zeker niet altijd op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
wutwutwhat schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:49:
[...]

Het lijkt me inderdaad sterk dat de gemiddelde speler het verschil tussen 8ms of 16ms gaat merken. Diehards/pro's misschien, maar dat is ook discutabel. Wat wel mooi is, is dat placebo effect. Homeopathische geneesmiddelen zijn er een mooi voorbeeld van; ik geloof er niet in en heb er (dus?) nog nooit een effect van gemerkt. Een tante zweert erbij en voor haar helpt het altijd. Zo zijn er ook mensen die op magische wijze beter gaan spelen van dit soort aanpassingen (waarschijnlijk een kwestie van meer zelfvertrouwen) terwijl er technisch gezien niets anders is waaraan ze echt voordeel kunnen ontlenen.

Mooie paradox. Als je iets wijzigt wat in principe geen effect zou moeten hebben maar het werkt wel voor mensen, geeft het dan niet toch het gewenste effect? :+
Ik heb nooit CS gespeeld en volgens mij nooit games met zo'n hoge tickrates, maar ik weet toch wel vrij zeker dat het merkbaar zou kunnen zijn als je weet waar je op moet letten. Het verschil tussen een 60 Hz en 144 Hz monitor is bijvoorbeeld ook echt dag en nacht merkbaar (of een 144 Hz monitor met 60 fps zoals in pubg vaak, drama). Ja we hebben het over verschillen in de orde van 10 ms maar waarom zou dat niet merkbaar zijn? Toegegeven een refresh rate van je monitor is veel meer "in your face" (letterlijk) dan een server tickrate.

Ik denk ook dat een tickrate van 60 Hz prima is voor pubg. Maar momenteel zitten we eerder aan 10 Hz en dat is toch wel dramatisch laag.
Lienuks schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:50:
[...]

Ik weet niet wat voor verbinding die mensen hebben maar ik speel ook wel eens op asia maar dan wel met een lagere ping dan de aziaten zelf (18ms) (glasvezel) dus die vlag gaat zeker niet altijd op
Een ping van 18 ms naar Azië?
https://www.nature.com/authors/submit_manuscript.html

Mijn iRacing profiel

• oViechiel
418O2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:36:
Blijf ik mezelf ook over verbazen. Region locks invoeren of ping restrictions.
Lienuks schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:50:
[...]

Uuuh nee, zo werkt dat niet.

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1 ... 62 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord