[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

LordKnox schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:55:
[...]

Hoe kun je je daar precies voor aanmelden?
Je moet je eerst aanmelden bij het discord kanaal van Tweakers (zie de link onderaan de pagina.)
Daarna even je ingame naam achterlaten in #pubg-leaderboard en Tsurany zorgt voor de rest.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

The_Marsmellow schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:59:
[...]

Je moet je eerst aanmelden bij het discord kanaal van Tweakers (zie de link onderaan de pagina.)
Daarna even je ingame naam achterlaten in #pubg-leaderboard en Tsurany zorgt voor de rest.
Ah okee. Op Discord was ik al te vinden, alleen de leaderboard nog niet. Vanavond maar even instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

LordKnox schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:00:
[...]

Ah okee. Op Discord was ik al te vinden, alleen de leaderboard nog niet. Vanavond maar even instellen.
Ik zie trouwens net dat een DM naar Tsurany voldoende is, ik ben 1 dagje weg van de server 8)7

Ben benieuwd wanneer we naast de statistieken ook top 10 lijstjes gaan krijgen. (meest gebruikte wapen, persoon met de meeste kilometers te voet etc :))

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

JohnnyV76 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:39:
soms als ik een granaat gooi (doe je op zich niet vaak) heb ik daarna enorme lag, alsof het spel vast loopt voor een seconde of 10. Dit soort rare lag spikes komen ook random voor. Ligt niet aan het internet want deze lag spikes komen alleen op mijn pc voor (6600K @4,6ghz, 16GB 3000mhz RAM en een R9 290 videokaart).
Ik had dit probleem eerst ook, maar niet meer meegemaakt sinds ik het spel verplaatst heb van mijn HDD naar SSD.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
JohnnyV76 schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:39:
Klein irritatiepuntje is nog dat je vaak achter cover schiet maar dan toch tegen het obstakel schiet. Keer vanuit een huis door het raam op iemand geschoten die verderop stil zat maar ik raakte helemaal niks terwijl ik rustig gemikt schoot. Later bleken er op de sponning van het raam een flink aantal kogel "deuken" te zitten. Dit is wel jammer want ik had vanuit mijn oogpunt een vrij schootsveld.
Als je op hele korte afstand van iemand bent (dus op full auto afstand) kun je beter gewoon 1 keer je muis ingedrukt houden zodat je niet via je scope schiet. Je ziet dan een rood stipje waar de kogels terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Phuncz schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:54:
Heb je geprobeerd met Texture Quality en Shadow Quality op High of lager te zetten ? Zet ook zeker je swapfile op 2x je hoeveelheid RAM (of meer) en als je nog geen SSD hebt, is het dringend tijd :)

Dat zou al een deel van de problemen kunnen oplossen.
Swapfile heb ik al jaren niet meer :)
Zelfs een upgrade gehaald omdat de SSD van de pc van een van de jongens vol zat. Mijn "oude" 500GB Samsung 850 Evo naar hem toe en zelf een 500GB 960 Evo gehaald (M.2). Mijn R9 290 is het oudste onderdeel van mijn pc dus dat zou de bottleneck kunnen zijn. Het zal een kwestie zijn van her en der wat videosettings lager zetten tot het helemaal soepel loopt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Marsmellow schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:09:
[...]

Ik zie trouwens net dat een DM naar Tsurany voldoende is, ik ben 1 dagje weg van de server 8)7
Ja dat kreeg ik ook opeens in m'n schoot geworpen :+ Gelukkig staan de meesten er al in, anders krijg ik er tientallen per dag :'(
Ben benieuwd wanneer we naast de statistieken ook top 10 lijstjes gaan krijgen. (meest gebruikte wapen, persoon met de meeste kilometers te voet etc :))
Als het uit de PUBG Tracker komt kan ik het je wel aanleveren. Meest gebruikte wapen niet, persoon met de meeste kilometers te voet wel. Je kan zelf even door de export bladeren, zie je welke data allemaal bijgehouden wordt. Kan je ook in Excel inladen en dan zelf de sorteringen toe passen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

JohnnyV76 schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:46:
[...]

Swapfile heb ik al jaren niet meer :)
Daar zit de oorzaak. Vroeger zette men (ik ook) deze uit om de SSD te sparen, maar sommige apps en games struikelen erover als deze niet op de verwachte standaard auto-setting of 2x hoeveelheid RAM staat. In jouw geval zet je hem dus op 32768MB. De minimumwaarde mag je gerust klein zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 25-09-2017 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Phuncz schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:00:
[...]

Daar zit de oorzaak. Vroeger zette men (ik ook) deze uit om de SSD te sparen, maar sommige apps en games struikelen erover als deze niet op de verwachte standaard auto-setting of 2x hoeveelheid RAM staat. In jouw geval zet je hem dus op 32768MB. De minimumwaarde mag je gerust klein zetten.
Hmm ga ik zeker proberen thx! Ben benieuwd :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Chip. schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:33:
[...]

Ahhh solo FPP beta. Heeft iemand tips, met het snel reageren op tegenstanders als je oppeens uit het niets wordt geraakt? Ik heb echt moeite met het lokaliseren van de schutter. Het lijkt wel alsof je gewoon de hele tijd moet pronen om niet gezien te worden. Vooral tegen het einde.

Ander dingetje, ik heb alle settings ultra. Is het wellicht beter om met lagere settings te spelen want dan worden de tegenstanders beter zichtbaar? Ik zie nu bijvoorbeeld bijna niks als ik prone omdat alle bloemen en het gras voor mijn fov zitten :p maar wellicht is dat bij lagere settings helemaal niet het geval...
Tips voor lokaliseren is lastig.. Voor mij is het puur op sound + rand van cirkel spelen zodat je enkel van voor of zij beschoten kan worden. Betreffende feit dat je veel proned, ik prone echt puur alleen in de laatste 2 minuten van een game indien het midden in een van de velden met het hoge gras eindigt (stro achtig, geel gekleurde gras spul). Verder prone ik de gehele game 0,0 aangezien je compleet het overzicht kwijt raakt en tevens een easy target bent, aangezien je niet kan bewegen. Zoals in alle videos bij mij ook wel te zien is, zit ik never nooit stil. Continu echter iedere second druk ik of bukken, of strafe ik met a/d om ervoor te zorgen dat je geen easy target voor een kar/sniper bent. Het is verdomd irritant om te schieten op iemand die continu mini strafejes maakt ;)

Verder veel spelen voor lokaliseren helpt, en streams kijken van goede spelers helpt ook erg, erg leerzaam vaak.

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51
Hebben andere mensen er ook last van dat flashbangs een aanslag plegen op je fps? Zelfs als ze niet zichtbaar zijn maar het geluid te horen is stort mijn FPS in tot de bodem. Van een solide 60-90fps terug naar 10-15fps voor +/- 1-2s.

Alle andere granaten gaan zonder problemen. Alleen als een flashbang wordt gegooid heb ik zware performance issues.

Mijn vermoeden is dat het berekenen van het lichteffect op 1 of andere manier niet goed verloopt en deze gerenderd wordt op alle objecten in range, zelfs als er muren tussenzitten. En nadat alles berekend is pas wordt vastgesteld wat wel en niet door de flash oplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ben zowat gestopt met dit spel spelen. Één keer toen ik speelde lagen de servers er random uit, en ik had eigenlijk elke match lag/desync. En dan ook nog een paar onraakbare spelers met 300 ping, en de broken hitboxes. Haalt de lol er voor mij snel weer vanaf, zeker omdat ik nog totaal geen verschil merk van 4 maanden geleden / nu qua servers. En als je dan na een week CSGO even PUBG wilt spelen valt het op hoe houterig alles aanvoelt. Het is natuurlijk EA, maar ik vraag me toch af hoe deze game 1.5M spelers peak heeft kunnen krijgen. Ik vermoed toch echt dat het bots zijn en ook heel veel Aziatische spelers. In 4 weken 800k groeien, hmm....

Ik hoop eigenlijk dat DICE een Battle Royale game maakt. De smoothness en hitboxes van BF4/BF1 in een BR game, dat zie ik wel zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Brogala schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:52:
Ik ben zowat gestopt met dit spel spelen. Één keer toen ik speelde lagen de servers er random uit, en ik had eigenlijk elke match lag/desync. En dan ook nog een paar onraakbare spelers met 300 ping, en de broken hitboxes. Haalt de lol er voor mij snel weer vanaf, zeker omdat ik nog totaal geen verschil merk van 4 maanden geleden / nu qua servers. En als je dan na een week CSGO even PUBG wilt spelen valt het op hoe houterig alles aanvoelt. Het is natuurlijk EA, maar ik vraag me toch af hoe deze game 1.5M spelers peak heeft kunnen krijgen. Ik vermoed toch echt dat het bots zijn en ook heel veel Aziatische spelers. In 4 weken 800k groeien, hmm....

Ik hoop eigenlijk dat DICE een Battle Royale game maakt. De smoothness en hitboxes van BF4/BF1 in een BR game, dat zie ik wel zitten :D
Bots zijn er vrijwel niet meer. Het hele AFK probleem is opgelost door een nieuwe vorm van BP toekennen.
Merk zelf wel veel verschil vanaf het begin in frames, zit nu ruim boven de 100 waar ik begon met max 90.

De smoothness is iets wat DICE inderdaad goed op order heeft. Echter zou ik betreft GunPlay echt niet willen ruilen.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje

Ik zie wel hoe deze game 1.5m spelers heeft weten te behalen. Een concept wat nog niet eerder zo goed is toegepast. Veel grappige momenten. Teamplay en soloplay. Een bijna oneindige hoeveelheid aan speelstijlen. Geen Pay2Win.
Dat de servers nog regelmatig een lagspike hebben vindt ik ook niet onlogisch als je bedenkt dat een EA titel even 1.5m actieve spelers moet zien te verwerken. Bij de release van bijvoorbeeld Overwatch waren dit ook punten die niet al te soepel verliepen. Login queue's. Servers die regelmatig even omvielen. Dat soort dingen zijn nou eenmaal niet altijd te voorkomen.

Hitboxes van de players zelf heb ik nog geen echte issues mee gemerkt. Wat wel speelt is het hit registratie punt waar eerder hier ook over is gediscusieerd. Registratie vindt plaats op de client en niet op de server. Dus als jij iemand doodschiet en diegene op jouw scherm nog voor de muur is maar hij op zijn scherm achter de muur zit. Dan zal hij dood neervallen omdat jouw schot leidende is geweest in de registratie.

Wel merk ik dat sommige world objects een verkeerde hitbox hebben. Vooral houten kratjes hebben hier last van, deze zijn vaak groter kwa hitbox dan zichtbaar. Ah en voor mensen die het niet weten. De takken van de bomen worden ook als hitboxes gerenderd. Je kan niet door een de takken van de hoge bomen schieten :+ . (En dan bedoel ik niet de dikke takken maar die kleine blaadjes/takken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 09:24
Misschien is deze vraag al wel eens gesteld. Maar wat ik me afvroeg of het vliegtuig waar je uitspringt daadwerkelijk het vliegtuig is waar iedereen in zit of zijn er eigenlijk meerdere vliegtuigen? Soms lijkt het alsof sommige mensen veel eerder ergens beneden zijn terwijl het bijvoorbeeld best een stuk van de lijn af is die het vliegtuig vloog. (ik ben nog noob dat wel, maar snel naar beneden komen lukt inmiddels wel ;) ).

En er is trouwens verder geen manier om de ingame stats van de game te zien waar je in zit toch? Ook geen volg iemand anders camera als je dood bent gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
StygMa schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:17:
Misschien is deze vraag al wel eens gesteld. Maar wat ik me afvroeg of het vliegtuig waar je uitspringt daadwerkelijk het vliegtuig is waar iedereen in zit of zijn er eigenlijk meerdere vliegtuigen? Soms lijkt het alsof sommige mensen veel eerder ergens beneden zijn terwijl het bijvoorbeeld best een stuk van de lijn af is die het vliegtuig vloog. (ik ben nog noob dat wel, maar snel naar beneden komen lukt inmiddels wel ;) ).

En er is trouwens verder geen manier om de ingame stats van de game te zien waar je in zit toch? Ook geen volg iemand anders camera als je dood bent gegaan?
Dat is het daadwerkelijke vliegtuig, je kan het ook zien als je vanaf de achterkant het vliegtuig in kijkt. Dan zie je iedereen zitten. (En als je mensen in brand steekt met een molotov net voor je het vliegtuig ingaat zie je het vuur erachteraan trailen. :P

Als je snel naar beneden wil vallen, spring zo dicht mogelijk bij het punt waar je landen wil. Zodra je op 2 blokjes afstand zit van de eindlocatie moet je recht omlaag vallen met W ingedrukt.
Als je 234km/u valsnelheid bereikt en je parachute uitklapt dan stort je nog een stukje verder omlaag dan normaal. Dit is dus alleen bij de max val snelheid en recht omlaagvallen.

Omdat je nu 2 blokjes afstand hebt gehouden van de plek waar je landen wil kan je nu richting het object vliegen met je parachute uit en je zou dan precies ervoor moeten terechtkomen :9 .

Er is geen spectator mode behalve als je in duo/squads speelt. En alleen van je eigen teammates. Ook geen live ingame stats muv het aantal door jou gemaakte kills.

[ Voor 5% gewijzigd door Bloodhoundje op 25-09-2017 12:33 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

Je kan iedereen zien zitten in het vliegtuig zelf door de camera zo te positioneren dat je achterin het vliegtuig kijkt. Of het echt 100 mensen zijn weet ik niet, maar je ziet de passagiers zo real-time springen.

Edit: Bloodhoundje was net iets eerder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het gaat bij PUBG puur om de gameplay, die is gewoon ontzettend goed. Het is simpel, toegankelijk en je hoeft niet goed te zijn om het leuk te vinden.

Het zullen echt niet enkel bots zijn, zeker als ik kijk hoe snel matchmaking werkt in solo/duo/squad en fpp/tpp, vrijwel altijd instant een match op EU of NA. Dat kan niet anders dan komen door heel veel spelers.

En om eerlijk te zijn deel ik je evaringen niet direct. Natuurlijk zijn er af en toe issues en merk je de lage tickrate, maar het staat eigenlijk amper de ervaring in de weg. Juist omdat tactics veel belangrijker zijn dan razendsnelle reacties.
DICE? Dat bedrijf dat er jaren over doet om servers te optimaliseren? Nee dankjewel :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19

Toen ik begon "hoorde" ik dat het 2 vliegtuigen zijn. Als je binnenin kijkt lijkt het inderdaad alsof het een man of 50 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Montaner schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:41:
[...]

Toen ik begon "hoorde" ik dat het 2 vliegtuigen zijn. Als je binnenin kijkt lijkt het inderdaad alsof het een man of 50 is.
Met 101 players krijg je 2 vliegtuigen

Dit is natuurlijk zelden en denk dat deze bug er al lang uit is.
Wel leuk voor 200man >:)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:30
Sinds ze FPP only mode toegevoegd hebben kan je niet meer first person gebruiken in het vliegtuig, dus stoelen/hoofden tellen zit er niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montaner schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:41:
[...]

Het zijn twee compartimenten en elk compartiment heeft twee rijen van 25 tegenover elkaar. Dus als je om je heen kijkt lijkt het inderdaad 50 man omdat je slechts een enkel compartiment ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 08:29

DirtyBird

Praktiserend denker

Je ziet het vliegtuig soms ook al vliegen vanaf het starteiland :p iedereen teleporteert dan ineens erin blijkbaar :D

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DirtyBird schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:49:
Je ziet het vliegtuig soms ook al vliegen vanaf het starteiland :p iedereen teleporteert dan ineens erin blijkbaar :D
Klopt, vliegtuig hangt dan al in de lucht ja. Dus als je hem kan zien dan weet je ook vanuit welke hoek je zal aanvliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De TslGame dpi aanpassing deed voor mij (1060/Win10/2500k) helemaal niets in FPS, helaas :) . Dingen die ik de laatste tijd opgepikt/bevestigd heb voor mezelf:

1. Al beginnen met schieten voordat je hele ADS view al aangepast is kan je een paar extra hits opleveren (geleerd van streamers). Ik weet niet zeker of je recoil "pattern" dan ook al vroeger begint, vermoed van wel :? .
2. Het "shiften" van een voertuig is geen evenredige vergroting van snelheid en brandstof, brandstof wordt (net als in het echt) veel sneller verbrand per afstand in shiftmode
3. Je kan daadwerkelijk nog ~1 seconde sneller landen als je (naast natuurlijk een laatste 234km/u duik) direct wederom je muis naar beneden trekt ook al begint de animatie van de chute zijn kantelen nog niet - je snelheid (zie linksonder) blijft wel iets hoger. Wederom van streamers, handig voor school/hospital roof.
4. Ik moet er echt aan denken dat reloaden nog werkt tijdens dat de inventory openstaat om zonder te tab-klooien gemakkelijk extra ruimte te maken voor meer loot.

Vragen aan jullie:
a. Is iemand er al achter hoe hij bij de 1e landing altijd een doorstart kan maken? Ik zie sommige mensen landen met de chute op de wijze waarna ze sneller door kunnen stappen. Dat scheelt nog veel meer dan tip 3, maar het lijkt bij mij random.
b. Was er nu wel of geen indicatie dat rode lichten bij een auto wel of geen spawn betekenden? Waren die nou met spatie of anders te beïnvloedden?

Irritante kleine bugs of gewoonweg persoonlijke irritaties:
- Iets niet weg kunnen gooien uit je inventory direct van een wapen ... omdat je inventory vol is (game gebruikt de inventory als tussenstap, terwijl dat andersom bij equippen niet het geval is)
- SA .. SA .. SA
- Er is w.m.b. echt betere indicatie nodig van schieten door barred windows/trapleuningen/over randjes heen ... wat is dat een continue frustrerende niet belonende ervaring :(
- Scrollen van wapens gaat soms heel hakkelig, ik eindig altijd met gebruik van nummers maar zou liever scrollen en movement keys vrijhouden
- Hoe vaak mensen niet kunnen ready'en, squad ineens niet zichtbaar is, UI reloads, come on
- Die deur die wel of niet open staat
- Server performance pre-70 spelers

Algehele performance is nu best prima eigenlijk op custom settings, rond de 90fps avg is prima aan te houden. Houterig is het zeker, maar zoals hierboven gezegd, het went I guess :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Cassius schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:19:

Vragen aan jullie:
a. Is iemand er al achter hoe hij bij de 1e landing altijd een doorstart kan maken? Ik zie sommige mensen landen met de chute op de wijze waarna ze sneller door kunnen stappen. Dat scheelt nog veel meer dan tip 3, maar het lijkt bij mij random.
b. Was er nu wel of geen indicatie dat rode lichten bij een auto wel of geen spawn betekenden? Waren die nou met spatie of anders te beïnvloedden?

Irritante kleine bugs of gewoonweg persoonlijke irritaties:
[SNIP]
a. Wat bij mij leek te werken is als je bijna beneden bent een draai te maken, dan lijkt je soms op een ander manier neer te komen waardoor je niet de "val" animatie krijgt en dus bijna gelijk kan rennen. Maar kan niet bevestigen of dit idd door het draaien komt of door toeval.

b. Rode lichten zijn de remlichten die aanstaan. Als een auto nog niet mee is gereden staan deze altijd uit dacht ik. Ook bij parkeren was het truukje dat als je remt je na stilstand 1x even kort op vooruit drukt zodat de remlichten uitgaan. (Dit lijkt alleen niet consistent bij mij te werken, soms blijven lichten gewoon aan :/)

Kwa bugs, allemaal mee eens. Vooral die bug met volle inventory is onwijs irritant en de ramen. Hoevaak ik wel niet geschoten heb en opeens een houten onderrand raak.

Wat ik ook als ergernis ervaar is het "wegklappen" van je wapen als je te dicht bij een muur staat. Tuurlijk is dit realistisch, maar ik heb te vaak al gehad dat ik bijvoorbeeld achter een boom zit, wil schieten en mijn wapen opeens inklapt omdat ik iets teveel naar links aim |:( .
Simpele fix hiervoor zou zijn dat als je ADS gebruikt het wapen nooit mag wegklappen maar je gewoon je aim niet verder kan bewegen omdat je gun het object raakt. Als je niet ADS gebruikt dan zou de oude methode mogen dat je wapen terugklapt. (Of maak er een optie van in de settings dat je kan kiezen of dit wel of niet gebeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:37:
b. Rode lichten zijn de remlichten die aanstaan. Als een auto nog niet mee is gereden staan deze altijd uit dacht ik. Ook bij parkeren was het truukje dat als je remt je na stilstand 1x even kort op vooruit drukt zodat de remlichten uitgaan. (Dit lijkt alleen niet consistent bij mij te werken, soms blijven lichten gewoon aan :/)
Sommige auto's spawnen met de remlichten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:37:
[...]
Wat ik ook als ergernis ervaar is het "wegklappen" van je wapen als je te dicht bij een muur staat. Tuurlijk is dit realistisch, maar ik heb te vaak al gehad dat ik bijvoorbeeld achter een boom zit, wil schieten en mijn wapen opeens inklapt omdat ik iets teveel naar links aim |:( .
Simpele fix hiervoor zou zijn dat als je ADS gebruikt het wapen nooit mag wegklappen maar je gewoon je aim niet verder kan bewegen omdat je gun het object raakt. Als je niet ADS gebruikt dan zou de oude methode mogen dat je wapen terugklapt. (Of maak er een optie van in de settings dat je kan kiezen of dit wel of niet gebeurd).
Ja idd! Dat wegklappen is ook zo'n twee-sporen beleid. Bij barred windows kan je wel heel dichtbij staan met je weapon out maar schiet je tegen hout/ijzeren tralies aan ... maar bij een massieve boom beweegt je wapen omhoog. Eerlijk; doe mij maar dat wapen omhoog bij die tralies/leuningen/randjes a.u.b.! Dat geeft me meer visuele indicatie dat het schot niet doorgaat, zeker ook omdat het scopen onderbroken wordt.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:46:
[...]

Ja idd! Dat wegklappen is ook zo'n twee-sporen beleid. Bij barred windows kan je wel heel dichtbij staan met je weapon out maar schiet je tegen hout/ijzeren tralies aan ... maar bij een massieve boom beweegt je wapen omhoog. Eerlijk; doe mij maar dat wapen omhoog bij die tralies/leuningen/randjes a.u.b.! Dat geeft me meer visuele indicatie dat het schot niet doorgaat, zeker ook omdat het scopen onderbroken wordt.
Een dergelijke oplossing gaat ook niet werken, dan zit je wapen constant omhoog en omlaag te klappen terwijl je naar buiten wilt schieten. Ook weer afhankelijk van de afstand tot het object, wat ook niet ideaal werkt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hier een fatsoenlijke oplossing voor te verzinnen is. Zulke situaties moet je als level designer eigenlijk volledig vermijden door zulke obstakels niet te plaatsen of ze vernietigbaar te maken met bijvoorbeeld melee wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:51
Zijn de graphics settings die in de TS staan nog steeds het beste voor betere fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glennvho schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:01:
Zijn de graphics settings die in de TS staan nog steeds het beste voor betere fps?
Hangt echt van je systeem af. Textures op Ultra werken bijvoorbeeld erg slecht bij weinig VRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
glennvho schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:01:
Nee niet zo zwart wit, want:
Let op: dit is geen garantie voor hoogste FPS (dat is per systeem anders) maar een goed uitgangspunt om verder te tweaken

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:17
Ik heb de laatste tijd toevallig even mn fps gemonitord omdat ik last van framedrops had. Bleek dat mn 970 flink aan het throttlen was sinds de laatste patch vanwege te hoge temperatuur(gefixed inmiddels hehe). Als ik aa op ultra zet, textures low, viewdistance ultra en de rest very low dan kom ik nergens onder de 70fps.

Cpu gebruik zit dan rond de 70% (6700k) en gpu op 100%.

Ergo, balans tussen cpu en gpu zit sinds de laatste patches wel ok imho. Je moet alleen opletten dat je vram gebruik niet boven de 3,5gig komt bij een 970 en bij andere gpu's niet bijna tegen de limiet zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

als je al die settings zo zet.. low gfx..? dan ziet het spel er toch voor geen meter meer uit?
ik heb het helaas gerefund, omdat ik echt lelijk is.. dan vind ik wel een behoorlijk minpunt..
toen stond alles overigens op high.. maar het leek wel een game uit 2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Nickrsd schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:44:
als je al die settings zo zet.. low gfx..? dan ziet het spel er toch voor geen meter meer uit?
ik heb het helaas gerefund, omdat ik echt lelijk is.. dan vind ik wel een behoorlijk minpunt..
Is redelijk bekend. Ook goed te zien in filmpjes/streams. We scharen dit vooralsnog onder Early Access en zien wel waar het schip uiteindelijk strandt ;)

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Het ziet er idd niet erg goed uit, als ze nou de graphics hadden van ghost recon of zo....

Op dit moment is de gameplay gewoon wat er voor zorgt dat het spel zo populair is, het is natuurlijk wachten op de eerste grote ontwikkelaar die dat combineert met goede graphics en een soepel lopend geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu je het zegt, het lijkt exact op deze twee games uit het jaar 2000.

gotfurrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:14:
[...]

Het ziet er idd niet erg goed uit, als ze nou de graphics hadden van ghost recon of zo....

Op dit moment is de gameplay gewoon wat er voor zorgt dat het spel zo populair is, het is natuurlijk wachten op de eerste grote ontwikkelaar die dat combineert met goede graphics en een soepel lopend geheel.
Ik vraag me af welke uitgever een engine heeft waar je met 100 spelers in een map van 64km2 kan rondlopen. En dan nog een mooier plaatje tevoorschijn toveren ook. Ik denk dat Frostbite het dan ook wel wat lastiger gaat krijgen dan nu.

[ Voor 36% gewijzigd door Tsurany op 25-09-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
snap niet dat de "matige" graphics zo'n probleem zijn voor veel mensen... CoD ziet er al zo'n beetje hetzelfde uit sinds de eerste modern warfare afgezien van meer kleurtjes en jetpacks tegenwoordig, moet je daar maar eens 100 man in een map droppen, denk dat geen enkel systeem dat leuk gaat vinden.

De gameplay is gewoon erg goed en voor hoe groot de studio is en wat ze doen vind ik het grafisch echt niet verkeerd. Plus dat ik het op mijn oude phenom en R9 270 gewoon kan draaien, hoef ik bij de nieuwe BF en CoD echt niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
het gaat vooral om de laatste kill, maar heb er de rest ook maar even in gepropt, is dat een peek bug ofzo? kan niet eens zien hoe ik em kill.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WTchYEFlpKg&feature=youtu.be]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:
het gaat vooral om de laatste kill, maar heb er de rest ook maar even in gepropt, is dat een peek bug ofzo? kan niet eens zien hoe ik em kill.

[video]
Wat gaat er precies mis? Ik zie dat je hem twee keer raakt en kennelijk was dat genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
gotfurrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:23:

[video]
Ziet er gewoon normaal uit hoor. Als ik de speed op 0.25 zet in youtube zie ik gewoon keurige hit reg op chest/neck hoogte. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:26:
[...]

Wat gaat er precies mis? Ik zie dat je hem twee keer raakt en kennelijk was dat genoeg?
Ik heb het vertraagd teruggekeken en ik zie het niet raak gaan toch? Of ik ben blind. Kan ook. Of het was clickbait voor mijn gigantische yt account :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb het vertraagd teruggekeken en ik zie het niet raak gaan toch? Of ik ben blind. Kan ook. Of het was clickbait voor mijn gigantische yt account :O
Ik kijk full screen op een Full HD scherm met 0,25 speed. Ik zie dat jij twee keer schiet terwijl je scope op die persoon zit, je mikt dus de goede kant op. Tevens zie ik twee keer bloedspetters bij de tegenstander, dat betekent dat de kogel ook aan komt waar je mikt. Dan lijkt het mij dat die kogels gewoon raak gaan :)

Enige lastige is dat de bloedspetters net verschijnen op het moment dat jij ook geraakt wordt, waardoor het wat lastiger is om ze waar te nemen. Ik heb de tegenstander daarvoor ook nog even bekeken, die raak je ook. Volgens mij waren ze aardig low health waardoor ze in weinig schoten neer gingen.

Edit: Omdat je peaked staat je scope trouwens scheef ten opzichte van je wapen, daar moet je ook rekening mee houden volgens mij. Je kogel komt in dit geval dus iets links terecht van het punt waar je op mikt.
Althans, zo zou het moeten werken. Ik moet eigenlijk nog een keer zelf testen, maar ik verwacht wel dat het zo werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 25-09-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Tsurany schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:59:
[...]

Een dergelijke oplossing gaat ook niet werken, dan zit je wapen constant omhoog en omlaag te klappen terwijl je naar buiten wilt schieten. Ook weer afhankelijk van de afstand tot het object, wat ook niet ideaal werkt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat hier een fatsoenlijke oplossing voor te verzinnen is. Zulke situaties moet je als level designer eigenlijk volledig vermijden door zulke obstakels niet te plaatsen of ze vernietigbaar te maken met bijvoorbeeld melee wapens.
Maar dat omhoog-omlaag geklapper ervaar je nu juist al bij randjes/bomen toch? Dus dat alternatief hebben ze ook al gekozen, dat bedoelde ik met het twee-sporen beleid m.b.t. obstructies in de line-of-fire. Als ik moest kiezen tussen die twee had ik liever in beide situaties het klapperen, en ja ... dan zou ik daar nog geïrriteerd van raken >:) .

Dus inderdaad, gief destructible obstacles! +1

Afbeeldingslocatie: https://www.pharmacydepot.gr/Cache/Photos/1552bee4fba208f5ef9134c88e8b2eca.png

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:44:
[...]

Maar dat omhoog-omlaag geklapper ervaar je nu juist al bij randjes/bomen toch? Dus dat alternatief hebben ze ook al gekozen, dat bedoelde ik met het twee-sporen beleid m.b.t. obstructies in de line-of-fire. Als ik moest kiezen tussen die twee had ik liever in beide situaties het klapperen, en ja ... dan zou ik daar nog geïrriteerd van raken >:) .

Dus inderdaad, gief destructible obstacles! +1

[afbeelding]
Nee, dat je wapen klappert bij randen en bomen is vanwege clipping. Je wapen klappert bij tralies ook als je te dicht bij staat, alleen wat minder nauwkeurig. Maar het probleem waar je nu naar refereert is dat kogels niet door de tralies heen gaan, dat is heel wat anders dan clipping.
De reden dat je wapen niet altijd goed klappert bij de ramen is omdat de clipping niet altijd goed gedetecteerd wordt. Zodra ze dat oplossen zal je nog steeds tegen tralies aan schieten als je genoeg afstand houd, dat probleem blijft.

Dus ja, ze moeten idealiter de clipping oplossen. Dan klapt je wapen als je echt veel te dichtbij staat. Maar dan blijf je op iets meer afstand nog steeds tegen het tralies aanschieten, daarvoor moeten ze tralies verwijderen of vernietigbaar maken.

Uiteindelijk is de oorzaak weer simpel, aangekochte assets versus zelf assets ontwikkelen. Als je gebouwen kant en klaar koopt denk je er niet zo uitgebreid over na als wanneer je ze zelf ontwikkeld. Dat zie je ook met gaas waar je soms wel en soms niet doorheen kan schieten.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 25-09-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:51:
[...]

Nee, dat je wapen klappert bij randen en bomen is vanwege clipping. Je wapen klappert bij tralies ook als je te dicht bij staat, alleen wat minder nauwkeurig. Maar het probleem waar je nu naar refereert is dat kogels niet door de tralies heen gaan, dat is heel wat anders dan clipping.
De reden dat je wapen niet altijd goed klappert bij de ramen is omdat de clipping niet altijd goed gedetecteerd wordt. Zodra ze dat oplossen zal je nog steeds tegen tralies aan schieten als je genoeg afstand houd, dat probleem blijft.

Dus ja, ze moeten idealiter de clipping oplossen. Dan klapt je wapen als je echt veel te dichtbij staat. Maar dan blijf je op iets meer afstand nog steeds tegen het tralies aanschieten, daarvoor moeten ze tralies verwijderen of vernietigbaar maken.
Of een oplossing zoeken in een andere richting zoals een rode X indicatie als iets je schot blocked (dit hadden ze toch ook in third person mode al?). Het is ook afhankelijk van je scope of het wel/niet blocked als je aimed. Probeer maar eens twee dezelfde wapens te gebruiken. Zet een 4x op wapen 1 en houdt de iron sights op wapen 2. Je zal zien dat met de 4x je denkt over de rand heen te schieten en dat de iron sight wel goed weergeeft dat je de rand raakt. (dit heeft te maken met de off-placement van de scope die hoger op het wapen ligt.) Het is realistisch maar verdomd irritant. In het echt zou je bijvoorbeeld de loop van het wapen te rusten leggen op de rand van het raam ipv deze in de muur te steken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:56:
[...]

Of een oplossing zoeken in een andere richting zoals een rode X indicatie als iets je schot blocked (dit hadden ze toch ook in third person mode al?). Het is ook afhankelijk van je scope of het wel/niet blocked als je aimed. Probeer maar eens twee dezelfde wapens te gebruiken. Zet een 4x op wapen 1 en houdt de iron sights op wapen 2. Je zal zien dat met de 4x je denkt over de rand heen te schieten en dat de iron sight wel goed weergeeft dat je de rand raakt. (dit heeft te maken met de off-placement van de scope die hoger op het wapen ligt.)
Zou ook kunnen, al denk ik dat je dan alsnog om het probleem heen aan het werken bent. Want je blijft als speler zijnde klooien om er maar langs te kunnen schieten.

Zo zat ik laatst bij Zuid Georgopol bij de front-six. Ik was een motor aan het campen vanuit een gebouw en het was bijna onmogelijk om de tegenstander te killen omdat ik constant moest herpositioneren om maar niet zo'n stuk tralies voor m'n loop te hebben.
Het is realistisch maar verdomd irritant. In het echt zou je bijvoorbeeld de loop van het wapen te rusten leggen op de rand van het raam ipv deze in de muur te steken :+ .
Dat is inderdaad het meest vervelend. Dat je wapen het raam raakt is realistisch, maar dat je je wapen zo voor de tralies plaatst is verre van realistisch. De loop tussen de tralies en je kan keurig bijdraaien. Bovendien nog nauwkeuriger ook ;)

Ik heb er zelf wat ervaring mee als amateur fotograaf in dierentuinen, je wilt de tralies niet op je beeld hebben dus je steekt je lens door de tralies heen, heerlijk stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Mocht je nog zin hebben met 3 gasten te spelen, kun je me adden (Mastad0nt).. We spelen bijna dagelijks vanaf een uur of 8 / 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
BobbLeeSwaggr schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:01:
[...]

Bots zijn er vrijwel niet meer. Het hele AFK probleem is opgelost door een nieuwe vorm van BP toekennen.
Merk zelf wel veel verschil vanaf het begin in frames, zit nu ruim boven de 100 waar ik begon met max 90.

De smoothness is iets wat DICE inderdaad goed op order heeft. Echter zou ik betreft GunPlay echt niet willen ruilen.
Ik weet van de nieuwe update, maar ik weet niet of dat het helemaal oplost. Sommige games nog maar 30 na de eerste cirkel. Enige wat ik niet snap is hoe het nu rendabel is om bots te hebben.

Gunplay vind ik bij DICE trouwens ook fijn hoor, maar eigenlijk hebben Battlefield en PUBG allebei wel positieve punten. Heb alleen het gevoel dat alles zo 'sloppy' schiet in PUBG.
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:06:
[...]

Ik zie wel hoe deze game 1.5m spelers heeft weten te behalen. Een concept wat nog niet eerder zo goed is toegepast. Veel grappige momenten. Teamplay en soloplay. Een bijna oneindige hoeveelheid aan speelstijlen. Geen Pay2Win.
Dat de servers nog regelmatig een lagspike hebben vindt ik ook niet onlogisch als je bedenkt dat een EA titel even 1.5m actieve spelers moet zien te verwerken. Bij de release van bijvoorbeeld Overwatch waren dit ook punten die niet al te soepel verliepen. Login queue's. Servers die regelmatig even omvielen. Dat soort dingen zijn nou eenmaal niet altijd te voorkomen.

Hitboxes van de players zelf heb ik nog geen echte issues mee gemerkt. Wat wel speelt is het hit registratie punt waar eerder hier ook over is gediscusieerd. Registratie vindt plaats op de client en niet op de server. Dus als jij iemand doodschiet en diegene op jouw scherm nog voor de muur is maar hij op zijn scherm achter de muur zit. Dan zal hij dood neervallen omdat jouw schot leidende is geweest in de registratie.

Wel merk ik dat sommige world objects een verkeerde hitbox hebben. Vooral houten kratjes hebben hier last van, deze zijn vaak groter kwa hitbox dan zichtbaar. Ah en voor mensen die het niet weten. De takken van de bomen worden ook als hitboxes gerenderd. Je kan niet door een de takken van de hoge bomen schieten :+ . (En dan bedoel ik niet de dikke takken maar die kleine blaadjes/takken)
Ik neem het ze mbt servers ook niet kwalijk, maar het blijft natuurlijk wel vervelend als je er opeens wordt uitgegooid :'(

En het kunnen inderdaad ook andere dingen dan hitboxes zijn. Eerlijk gezegd heb ik zo vaak dat dingen niet raken dat ik niet goed waar het aan ligt. Server kan overbelast zijn, speler kan weer één of andere ping cowboy zijn, registratie problemen etc. Maar ik heb ook wel wat voorbeelden gezien op /r/PUBG van gare hitboxes.

En indedaad zijn de world object hitboxes niet helemaal lekker. Wat ook verschrikkelijk is zijn de tralies en houten balken in het raam (en geen bullet penetration).
Tsurany schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:38:
[...]

Het gaat bij PUBG puur om de gameplay, die is gewoon ontzettend goed. Het is simpel, toegankelijk en je hoeft niet goed te zijn om het leuk te vinden.

Het zullen echt niet enkel bots zijn, zeker als ik kijk hoe snel matchmaking werkt in solo/duo/squad en fpp/tpp, vrijwel altijd instant een match op EU of NA. Dat kan niet anders dan komen door heel veel spelers.

En om eerlijk te zijn deel ik je evaringen niet direct. Natuurlijk zijn er af en toe issues en merk je de lage tickrate, maar het staat eigenlijk amper de ervaring in de weg. Juist omdat tactics veel belangrijker zijn dan razendsnelle reacties.

[...]

DICE? Dat bedrijf dat er jaren over doet om servers te optimaliseren? Nee dankjewel :+
De gameplay is inderdaad ontzettend goed. En ik geloof ook wel dat er heel veel spelers zijn, maar betwijfel toch of die +800K spelers bij de peak in 4 weken helemaal legit is.

Het kan ook dat ik gewoon pech heb gehad laatste twee weken. Ik heb ook echt geweldige potten gehad in PUBG, maar dan lijkt het alsof het andere games weer helemaal kut gaat en dan word ik weer snel gedemotiveerd. Overigens merk ik wel zo'n beetje 90% van de game dat er dingen niet kloppen. Gelukkig heb je daar weinig last van als je lekker veel kills pakt / squads wiped.

Met tactics ben ik het wel eens, maar uiteindelijk komt het ook neer op schieten. Het is dan wel jammer als je een enemy outplayed en hij niet dood wilt. Was bijvoorbeeld laatst in een 2v4. Mooie flank terwijl de andere ze afleidde, ik kwam links van ze. Ik schiet er eentje midden in zijn hoofd maar hij registreert het ergens anders op (server had lag spike denk ik) dus ik had hem pas dood na 4-5 seconde. Daarna keek de hele squad al naar mij, terwijl ik er makkelijk twee had kunnen hebben.

Wat wel een voordeel is voor jou is dat je 50% van de games wint door goede teammates te hebben. Ik heb ook wel eens gehad dat ik eerst denk 'kut spel nooit meer spelen ( :+ ) maar alsnog won en alles weer was vergeten. Mijn win rate is maar 25%.
Nou ja, BF1 ben ik niet een groot fan van en BF4 was het eerste 1-2 jaar echt een ramp, maar ik heb toch wel respect voor de huidige staat van BF4. Alles voelt smooth aan, mijn schoten connecten en met custom servers kan je op een hoge tickrate spelen. Terwijl die game echt heel veel te verwerken heeft (veel voertuigen, 64 spelers, explosies etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:02:
[...]

Zou ook kunnen, al denk ik dat je dan alsnog om het probleem heen aan het werken bent. Want je blijft als speler zijnde klooien om er maar langs te kunnen schieten.

Zo zat ik laatst bij Zuid Georgopol bij de front-six. Ik was een motor aan het campen vanuit een gebouw en het was bijna onmogelijk om de tegenstander te killen omdat ik constant moest herpositioneren om maar niet zo'n stuk tralies voor m'n loop te hebben.

[...]

Dat is inderdaad het meest vervelend. Dat je wapen het raam raakt is realistisch, maar dat je je wapen zo voor de tralies plaatst is verre van realistisch. De loop tussen de tralies en je kan keurig bijdraaien. Bovendien nog nauwkeuriger ook ;)

Ik heb er zelf wat ervaring mee als amateur fotograaf in dierentuinen, je wilt de tralies niet op je beeld hebben dus je steekt je lens door de tralies heen, heerlijk stabiel :)
Mee eens, ook een frustratiepunt is als je op de 1e etage zit van een woning en iemand onder je loopt, ik kijk door het raam naar beneden en wil hem neerschieten. Kan niet, want ik raak de onderkant van het raam als ik naar beneden aim. De enemy kan mij echter wel zonder moeite van beneden naar boven schieten :F . In het echt zou je je gun gewoon hoger houden of idd op de rand leggen zodat je naar beneden kan schieten.

Voor nu weet ik als mensen onder mij lopen, dan probeer ik niet eens meer op ze te schieten en ga ik wel campen tot ze omhoog komen. Maar het motiveert niet om 'aggresief' te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPLx1aU.png

Meer spelers in PUBG nu dan in de hele top 2 t/m 10 samen :o ... thefuq.

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 25-09-2017 16:14 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Cassius schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:19:
Vragen aan jullie:
Sommige zijn al gespawned met rode lichten. Wel is het zo dat spawn is altijd geparkeerd richting East.
Als je dus wil laten lijken dat een auto fresh spawn is, moet je even richting oost rijden en dan als ie bijna gestopt is gelijk uit de auto, dan is de rode lichten uit.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brogala schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:06:
De gameplay is inderdaad ontzettend goed. En ik geloof ook wel dat er heel veel spelers zijn, maar betwijfel toch of die +800K spelers bij de peak in 4 weken helemaal legit is.
Voor zover ik weet is het aantal botters teruggedrongen doordat botten lastiger is geworden. En zelfs sinds dat geblokkeerd is stijgen het aantal spelers. Maar ik durf echt niks te zeggen over percentages, wellicht onderschat ik het aantal botters toch flink. Maar door matchmaking kom je wel minder snel met botters in een game tegenwoordig, dat is wel positief :)
Het kan ook dat ik gewoon pech heb gehad laatste twee weken. Ik heb ook echt geweldige potten gehad in PUBG, maar dan lijkt het alsof het andere games weer helemaal kut gaat en dan word ik weer snel gedemotiveerd. Overigens merk ik wel zo'n beetje 90% van de game dat er dingen niet kloppen. Gelukkig heb je daar weinig last van als je lekker veel kills pakt / squads wiped.
Je hebt het over "niet kloppen", dat kan natuurlijk gaan van kleine dingetjes tot vrij grote dingetjes. Ik merk wel dat bijvoorbeeld rijden in auto's verre van soepel is maar dat zie ik persoonlijk niet als echt een issue dat mij stoort. En wellicht hebt ik dat met heel veel meer kleine dingetjes, je accepteert het en werkt er onbewust al omheen denk ik :+
Met tactics ben ik het wel eens, maar uiteindelijk komt het ook neer op schieten. Het is dan wel jammer als je een enemy outplayed en hij niet dood wilt. Was bijvoorbeeld laatst in een 2v4. Mooie flank terwijl de andere ze afleidde, ik kwam links van ze. Ik schiet er eentje midden in zijn hoofd maar hij registreert het ergens anders op (server had lag spike denk ik) dus ik had hem pas dood na 4-5 seconde. Daarna keek de hele squad al naar mij, terwijl ik er makkelijk twee had kunnen hebben.
Als het vaak voor komt dan is het inderdaad vervelend. Zelf heb ik het misschien eens per avond in een vuurgevecht. Ik merk vooral dat de lagspikes early game plaats vinden met de meesten zelfs nog in een vliegtuig. De eerste twee minuten niet vechten en je zit aardig safe.
Wat wel een voordeel is voor jou is dat je 50% van de games wint door goede teammates te hebben. Ik heb ook wel eens gehad dat ik eerst denk 'kut spel nooit meer spelen ( :+ ) maar alsnog won en alles weer was vergeten. Mijn win rate is maar 25%.
Het hebben van goede teammates is ook zeker belangrijk. Je kan geen hoge winrate halen als de helft van je squad erg slecht is. En je moet dezelfde speelstijl hebben anders kan het ook snel frustrerend worden.
Nou ja, BF1 ben ik niet een groot fan van en BF4 was het eerste 1-2 jaar echt een ramp, maar ik heb toch wel respect voor de huidige staat van BF4. Alles voelt smooth aan, mijn schoten connecten en met custom servers kan je op een hoge tickrate spelen. Terwijl die game echt heel veel te verwerken heeft (veel voertuigen, 64 spelers, explosies etc.).
Uiteindelijk was inderdaad veel verbeterd. Helaas ging niks daarvan mee naar BF1 :'(
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:11:
[...]

Mee eens, ook een frustratiepunt is als je op de 1e etage zit van een woning en iemand onder je loopt, ik kijk door het raam naar beneden en wil hem neerschieten. Kan niet, want ik raak de onderkant van het raam als ik naar beneden aim. De enemy kan mij echter wel zonder moeite van beneden naar boven schieten :F . In het echt zou je je gun gewoon hoger houden of idd op de rand leggen zodat je naar beneden kan schieten.

Voor nu weet ik als mensen onder mij lopen, dan probeer ik niet eens meer op ze te schieten en ga ik wel campen tot ze omhoog komen. Maar het motiveert niet om 'aggresief' te spelen.
So true :'( Maar dat heb ik met heel veel shooters, het blijft lastig om de flexibiliteit van het menselijk lichaam in een game te krijgen. Dus voorover bukken om naar beneden te schieten of even opzij leunen om ergens langs te schieten.
gergs schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:15:
[...]

Sommige zijn al gespawned met rode lichten. Wel is het zo dat spawn is altijd geparkeerd richting East.
Als je dus wil laten lijken dat een auto fresh spawn is, moet je even richting oost rijden en dan als ie bijna gestopt is gelijk uit de auto, dan is de rode lichten uit.
Sorry, dat is maanden geleden al aangepast. Richting zegt ook niks meer. Enige waar je het aan zou kunnen afleiden is of de auto bij een "vaste" spawnpoint staat of langs een weg. Maar ook daar kan iedereen hem natuurlijk parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gergs schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:15:
[...]

Uhh, dat is al lang niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Is het echt zo 8)7 , ik let het eerlijk gezegd niet meer op, maar gisteren nog aantal wel richting oost. :?
Mijn fout! excuses

[ Voor 8% gewijzigd door SirLct op 25-09-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
gergs schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:30:
Is het echt zo 8)7 , ik let het eerlijk gezegd niet meer op, maar gisteren nog aantal wel richting oost. :?
Mijn fout! excuses
Is random... Maar als je de map goed leert kennen weet je vanzelf wel wat wel en geen spawn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:39:
[...]

Is random... Maar als je de map goed leert kennen weet je vanzelf wel wat wel en geen spawn is.
Of gewoon deze heel groot uitprinten en op je muur hangen en checken of er een icoontje op die plaats staat :+
https://imgur.com/a/uEGe5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 19-09 15:19
Angeloonie schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:41:
[...]

Of gewoon deze heel groot uitprinten en op je muur hangen en checken of er een icoontje op die plaats staat :+
https://imgur.com/a/uEGe5
Deze is alleen niet compleet, in Georgepol mist een spawn en rechts van containers mist een spawn en zo mist deze map nog wel meer spawns als ik er zo 1-2-3 overheen kijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RedHat schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:45:
[...]

Deze is alleen niet compleet, in Georgepol mist een spawn en rechts van containers mist een spawn en zo mist deze map nog wel meer spawns als ik er zo 1-2-3 overheen kijk :)
Klachten mogen naar @ShatterNL :+

Ach, 95% staat er op en dat is voldoende :Y)
We leren ons in ieder geval al meer aan om eerst vehicles te checken/claimen, of in ieder geval al redelijk ruim voordat de cirkel komt op zoek gaan ipv tot het laatste moment looten zonder auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
RedHat schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:45:
[...]

Maar deze geeft wel een goede indicatie. Die versie met hoogtes aangegeven is echt een goudmijn! Gelijk gebookmarked en net even in A3 uitgeprint voor thuis aan de muur te hangen. Heb regelmatig dat ik bij een bepaald gebied twijfel waar ik het beste kan kan lopen ivm high ground. Nu kan ik dat gewoon snel checken :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Haha die kaart heb ik idd uitgeprint :D
Mijn grootste vraag over de kaart is eigl over de loot.
Misschien heb ik het gewoon vaak pech, maar ik ben zo vaak geland op "rode" gebied voor niks.
Lees: Kar98 maar geen een scope te vinden, of 4x 8x scopes met overal maar shotguns.
Is niet zo zeer een kritiek over de kaart, maar is de randomheid van de loot zo erg - bij mij dan iig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:49:
[...]

Maar deze geeft wel een goede indicatie. Die versie met hoogtes aangegeven is echt een goudmijn! Gelijk gebookmarked en net even in A3 uitgeprint voor thuis aan de muur te hangen. Heb regelmatig dat ik bij een bepaald gebied twijfel waar ik het beste kan kan lopen ivm high ground. Nu kan ik dat gewoon snel checken :9 .
Als je alleen de hoogte gebeuren wil zonder shatter's loot/spawn, kan je deze ook checken.
https://www.reddit.com/r/...opographic_realistic_raw/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
gergs schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:50:
Misschien heb ik het gewoon vaak pech, maar ik ben zo vaak geland op "rode" gebied voor niks.
Lees: Kar98 maar geen een scope te vinden, of 4x 8x scopes met overal maar shotguns.
Is niet zo zeer een kritiek over de kaart, maar is de randomheid van de loot zo erg - bij mij dan iig?
Randomheid is echt reusachtig. Heb soms dat ik 4x een 4/8x scope vind kort na elkaar maar geen enkele AR/sniper. Of ik vindt nergens healing. Is gewoon een gevalletje pech. Zelfs gehad dat ik 2-3 kills had gemaakt en bij elke kill diegene ook geen healing/scopes had. Dus dan loop je de hele game met weinig/geen heals en alleen een red dot of soms zelfs iron sights :+ . Ik vind het helemaal niet erg. Het is een element van het spel en daar hoort nu eenmaal een stuk geluk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Bloodhoundje schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:52:
[...]

Randomheid is echt reusachtig. Heb soms dat ik 4x een 4/8x scope vind kort na elkaar maar geen enkele AR/sniper. Of ik vindt nergens healing. Is gewoon een gevalletje pech. Zelfs gehad dat ik 2-3 kills had gemaakt en bij elke kill diegene ook geen healing/scopes had. Dus dan loop je de hele game met weinig/geen heals en alleen een red dot of soms zelfs iron sights :+ . Ik vind het helemaal niet erg. Het is een element van het spel en daar hoort nu eenmaal een stuk geluk bij.
Ah oke, ben ik niet de enige iig! Ja klopt niets is zo triest om iemand te killen met big hopes - en dan vind je maar een uzi :) en 3 verschillende soorten kogels - voor wat! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, de loot is echt random. Dat betekent dat je soms een 8x + Kar98k + Scar-L in hetzelfde gebouw vind terwijl je soms in een heel dorp niks beters vind dan een UMP met 2x scope. Er zit, voor zover ik heb kunnen deduceren, geen vangnet achter dat er voor moet zorgen dat een regio een bepaalde minimum loot heeft.

Wel merk ik dat military relatief veel wapens, backpacks en armor heeft terwijl je er weer erg weinig attachments vind. Maar dat is puur persoonlijke ervaring, nooit de daadwerkelijke gegevens bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Dat maakt voor mij ook wel weer de uitdaging. In de top 10 eindigen met een shotty en een uzi zonder attachments. Das pas met samen geknepen billetjes spelen.... :+

Maar idd, die loot is zo random als wat.

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 25-09-2017 17:08 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Wij liepen laatst in squad rond met geloof 6x een 8x scope.. En dan de 6 games erna niets beters dan een 2x vinden.. Soms alleen shotguns en uzi's, andere keer Mini14's en silenced UMP's

Random he..
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/cc/3d/66/cc3d66aaf378fa9b98d8413be201f64b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
ChojinZ schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:07:
[...]

Dat maakt voor mij ook wel weer de uitdaging. In de top 10 eindigen met een shotty en een uzi zonder attachments. Das pas met samen geknepen billetjes spelen.... :+

Maar idd, die loot is zo random als wat.
Klopt het is alleen best vervelend als je na 4 huizen loot nog niet eens iets fatsoenlijk heb kunnen vinden :D

Wat nog spannender is een pot winnen zonder wapen - met alleen een auto YouTube: Battlegrounds | Winning a Solo Game by ONLY using a Car (NO WEAPONS)

Of nog erger, helemaal zonder geweld haha _/-\o_ YouTube: Battlegrounds Pacifist Mode: No Weapons! - WINNER WINNER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

spokje schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:12:
Ik gebruik zelf Adobe software. Premiere Pro kan die audiotracks uit elkaar plukken oa.
Openshot wist het ook voor elkaar te krijgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
gergs schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:13:
[...]

Klopt het is alleen best vervelend als je na 4 huizen loot nog niet eens iets fatsoenlijk heb kunnen vinden :D

Wat nog spannender is een pot winnen zonder wapen - met alleen een auto YouTube: Battlegrounds | Winning a Solo Game by ONLY using a Car (NO WEAPONS)

Of nog erger, helemaal zonder geweld haha _/-\o_ YouTube: Battlegrounds Pacifist Mode: No Weapons! - WINNER WINNER
Of deze _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
Krijg ik net te horen dat ik een in compilatie zit.. Wohoo dacht ik!
Maar helaas.. juist niet van een mooi moment, zie 8:17..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gnv1Udf44n8&feature=youtu.be&t=8m17s]

Ik hoor hem schieten op t moment dat ik dat op t dak wilde springen, dus denk geef even gas bij en vlieg er dan wel overheen ;)

Ga nu even duo's streamen met Tsurany mocht iemand zich vervelen, zie hieronder.

[ Voor 47% gewijzigd door mouzetc op 25-09-2017 21:47 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartehhM
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-06 08:41
Hmm, een paar potjes mezelf maar gedwongen midden de actie in te droppen. Hoogtepunt was toch wel in Military een crossbow vinden, en in de eerste 2 minuten na landen 3 kills ermee maken :+ Uiteindelijk op weten te krikken naar 4 kills, maar daarna ging ik op een teleurstellende manier dood.

Ik merk wel dat ik na een uurtje of 2 PUBG toch wel redelijk ongeduldig begin te worden en veel fouten maak. Oh well, het blijft nog steeds leuk na de (waarschijnlijk relatief schamele :+) 42 uurtjes die ik er inmiddels in heb zitten.

Also, gister eigenlijk louter op EU servers gespeeld, en over 't algemeen echt veel lag gehad, terwijl ik vandaag alleen maar op NA speelde en het zo vloeiend ging als 't maar kan... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door MaartehhM op 25-09-2017 21:51 ]

There is no pleasure in having nothing to do; the real fun is in having lots to do, and not doing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:53

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, laatste 9... micro uzi en sks, en echt alleen maar geplunderde huisjes vinden bij de military base, had ik hogere verwachtingen van.

Beide zonder optics, mja had beter niet op die gast kunnen schieten op ~70m. Die had wel een scope leek het :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Laatst online: 09-09 14:06
Die jump up 6.45 gaat echt veel te ver haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 22:26
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TP3cZP-Ysck]

Ja ja wat speelt deze game heerlijk weg _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

ShininNL schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:32:
[video]

Ja ja wat speelt deze game heerlijk weg _/-\o_
Dat knorretje op het laatst _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-09 21:52

Nutellaah

Bits N Sites

MaartehhM schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:50:
Hmm, een paar potjes mezelf maar gedwongen midden de actie in te droppen. Hoogtepunt was toch wel in Military een crossbow vinden, en in de eerste 2 minuten na landen 3 kills ermee maken :+ Uiteindelijk op weten te krikken naar 4 kills, maar daarna ging ik op een teleurstellende manier dood.

Ik merk wel dat ik na een uurtje of 2 PUBG toch wel redelijk ongeduldig begin te worden en veel fouten maak. Oh well, het blijft nog steeds leuk na de (waarschijnlijk relatief schamele :+) 42 uurtjes die ik er inmiddels in heb zitten.

Also, gister eigenlijk louter op EU servers gespeeld, en over 't algemeen echt veel lag gehad, terwijl ik vandaag alleen maar op NA speelde en het zo vloeiend ging als 't maar kan... 8)7
Qua fouten betrap ik me er ook altijd op dat als er actie komt ik sneller wat dommere beslissingen ga nemen.
Vb. er wordt voor me geschoten en ik kan de enemy benaderen in de rug.
Ipv dat ik dichter ga en de situatie overzie begin ik als een gek te schieten.
Nadien dit herbekeken en ik kon uit deze situatie veel meer halen.

Ik denk dat dergelijke situaties voor velen ook het verschil kunnen maken.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Wat betreft het RNG verhaal:

-Guns (met veel ammo)
-Attachments (lees: scopes)
-Armor (Lvl 2 +)
-Backpacks (vanaf lvl 1)

Ik heb sterk het gevoel dat in spawn-regio's een keuze wordt gemaakt uit 2 en meestal 3 van bovenstaande zaken.

[ Voor 7% gewijzigd door Family Guy op 26-09-2017 08:32 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Family Guy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:31:

-Guns (met veel ammo)
-Armor (Lvl 2 +)
-Backpacks (vanaf lvl 1)

Ik heb sterk het gevoel dat in spawn-regio's een keuze wordt gemaakt uit 2 en meestal 3 van bovenstaande zaken.
Ik heb juist het idee dat er geen enkele correlatie is tussen de spawns. Volgens mij zijn er regio's waar aparte spawn regels van toepassing zijn maar is de kwaliteit van een specifieke spawn niet afhankelijk van de spawns in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:46:
[...]

Ik heb juist het idee dat er geen enkele correlatie is tussen de spawns. Volgens mij zijn er regio's waar aparte spawn regels van toepassing zijn maar is de kwaliteit van een specifieke spawn niet afhankelijk van de spawns in de omgeving.
Dat is ook iets anders.

Ik denk dat de map is opgedeeld in regio's. bv. stad Rozhok, en daarin per game een keuze wordt gemaakt uit de 4 mogelijkheden zoals ik boven vermeld. Lvl 1 armor of een motor-butsmuts vind je overal wel maar hoger lijkt soms voor een hele regio niet voor te komen, terwijl er dan juist tientallen attachments en guns te vinden zijn.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutellaah schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:16:
[...]

Qua fouten betrap ik me er ook altijd op dat als er actie komt ik sneller wat dommere beslissingen ga nemen.
Vb. er wordt voor me geschoten en ik kan de enemy benaderen in de rug.
Ipv dat ik dichter ga en de situatie overzie begin ik als een gek te schieten.
Nadien dit herbekeken en ik kon uit deze situatie veel meer halen.

Ik denk dat dergelijke situaties voor velen ook het verschil kunnen maken.
Vooral de eerste potjes die ik met mijn craptop heb gespeeld lag ik vaak te wachten op een goed schot, of tot men elkaar had uitgemoord. Er zijn zelfs mensen over me heen gelopen zonder het te merken :x
De laatste 3 cirkels door het gras kruipen tot je de laatste man een nekschot kon geven, hoe veel actie er ook was, ik was meestal de stille die je van achteren zou nemen!... (?)

Tegenwoordig met een goodtop denk ik vaak ook dat ik als een wilde/ blije koe de grond kan vergiftigen met lood, en dan denk ik achteraf.. man man, ik had ook net ff wat anders kunnen doen zodat ik op de 89ste plek zou eindigen i.p.v. de 90ste :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Family Guy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:55:
[...]

Dat is ook iets anders.

Ik denk dat de map is opgedeeld in regio's. bv. stad Rozhok, en daarin per game een keuze wordt gemaakt uit de 4 mogelijkheden zoals ik boven vermeld. Lvl 1 armor of een motor-butsmuts vind je overal wel maar hoger lijkt soms voor een hele regio niet voor te komen, terwijl er dan juist tientallen attachments en guns te vinden zijn.
Vergeet niet dat het typisch menselijk gedrag is om patronen te zoeken in randomness.

Ik denk echt dat het per individuele spawn plek puur random is of je wat gaat vinden en vervolgens wat je dan kan vinden. Sommige regio's hebben wel een grotere kans op kwalitatief goede loot maar ik heb niet het idee dat logica in zit die een bepaald type spawn blokkeert voor een hele regio.

Dit is vooral gebaseerd op de zeldzame potjes dat ik volledig geloot uit een stat kom met level 3 armor, level 3 helm, level 2 backpack en guns met scopes en attachments. Het komt niet ontzettend vaak voor, maar wel vaak genoeg dat het patroon dat jij beschrijft niet altijd op kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Opent eerste kamer in random huis Pochinki ... Scar, AR supp, 90 kogels en ext. QD samen. #neverforget

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Cassius schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:25:
Opent eerste kamer in random huis Pochinki ... Scar, AR supp, 90 kogels en ext. QD samen. #neverforget
Gisteren een rustige drop op 6 boerderijtjes met duo
6 ak's, scar, m416 en 2x 4x scope

Voor ons doen ver mee gekomen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Gisteren twee duo queue chickendinners behaald met een vriend samen. Heb onze beide shadowplays samengevoegd als PIP. Mijn beeld is het grote geheel en zijne het kleine rechtsboven.
Eerste filmpje is bijna perfect in sync, 2e filmpje gaat tegen het laatste stuk de audio opeens out of sync (bugje van Pinnacle tijdens het renderen, en er zat een heel kleine gap in het PIP beeld). Audio gebruik ik van het hoofdscherm.

Bij de eerste hadden we beide een AR en een crossbow in het begin, na de kills die we maakte hadden we direct goede snipers :+.

Bij deze was onze teamplay echt heerlijk, goede calls en de laatste enemy had geen kans :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloodhoundje leuk gedaan dat PIP effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51

Nickrsd

Gister 3 potjes gedaan met 2 maten.. helaas elke x dood gegaan halverwege..

Maar wat een fun als je samen speelt! Een stuk andere gameplay dan solo. Alleen m'n ongeduldigheid is een flinke spelbreker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Family Guy schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:31:

-Guns (met veel ammo)
-Armor (Lvl 2 +)
-Backpacks (vanaf lvl 1)

Ik heb eerder het gevoel dat vergelijkbare loot in groepen spawnt. Dat wil zeggen, als ik één 4x of 8x scope vind, dan vind ik er meteen ook een stuk of 3-4 in de buurt. Als ik een suppressor vind, dan liggen er meestal nog een aantal in de buurt.

Ook merk ik dat de loot in het algemeen in een gebied (een hoek van de stad ofzo) bijna altijd heel gepolariseerd is. Dat wil zeggen, of ik vind vrijwel niks (met geluk een level 1 vest), of ik vind meteen een hele level 3 loadout met de beste wapens.

Het kan natuurlijk toeval zijn maar inmiddels toch wel genoeg potjes gespeeld om er m'n bedenkingen bij te hebben. Of dit een bug is (echte goeie randomness programmeren is nog niet zo makkelijk) of iets anders, geen idee, maar ik denk dat ze het wel eens mogen onderzoeken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Nu online

Family Guy

NickThissen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:23:

Het kan natuurlijk toeval zijn maar inmiddels toch wel genoeg potjes gespeeld om er m'n bedenkingen bij te hebben. Of dit een bug is (echte goeie randomness programmeren is nog niet zo makkelijk) of iets anders, geen idee, maar ik denk dat ze het wel eens mogen onderzoeken.
Precies dit heb ik ook. Heb m'n bedenkingen erbij dat alles écht 100% RNG is.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb eerder het gevoel dat vergelijkbare loot in groepen spawnt. Dat wil zeggen, als ik één 4x of 8x scope vind, dan vind ik er meteen ook een stuk of 3-4 in de buurt. Als ik een suppressor vind, dan liggen er meestal nog een aantal in de buurt.

Ook merk ik dat de loot in het algemeen in een gebied (een hoek van de stad ofzo) bijna altijd heel gepolariseerd is. Dat wil zeggen, of ik vind vrijwel niks (met geluk een level 1 vest), of ik vind meteen een hele level 3 loadout met de beste wapens.
Dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van randomness. En je probeert er nu patronen in te vinden. Wat voor mij het sterkste tegenargument heeft is dat iedereen andere patronen lijkt te vinden. Wat jij hier nu meld is namelijk iets wat niet overeenkomt met mijn ervaringen. En waarschijnlijk heeft iemand anders weer ervaringen die ook totaal niet overeenkomen met een van onze ervaringen.

Dat en mensen lijken uitzonderingen beter te onthouden. De potjes met je hele team suppressed of je hele team met 8x scope onthoud je beter dan wanneer je teammate een supressor vind of jij een 4x scope en de rest niks.
Echt goede randomness programmeren is juist ontzettend makkelijk. Echter heeft het vaak een ongewenst effect, spelers willen namelijk geen echte randomness maar pseudo randomness ;)

Overigens durf ik ook echt niet te claimen dat alles random is. Ik ben alleen bang dat er teveel gezocht wordt naar een patroon dat er misschien niet eens is.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 26-09-2017 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zoals ik al zei, het kan gewoon toeval of bias zijn, maar dat wil niet zeggen dat het maar meteen moet worden vergeten. Misschien is er niks aan de hand, misschien wel.

Randomness programmeren is niet moeilijk, maar het is wel makkelijk om het fout te doen. Bijvoorbeeld een verkeerde seed kiezen, bepaalde berekeningen doen met de uitkomst van je RNG die er een bias in geven, etc. Een random getal kiezen is triviaal, wat je er daarna mee doet kan nog goed mis gaan.

Ten slotte kan ik me heel goed voorstellen dat ze de loot spawn niet totaal random willen. Random is de makkelijkste weg, maar het zorgt er ook voor dat je totaal geen controle hebt. Misschien willen ze juist wel bepaalde gebieden betere loot geven, misschien willen ze het wel dynamisch opbouwen afhankelijk van waar spelers zich bevinden, waar de cirkel komt, etc. Als het echt 100% random is (dat wil zeggen: zodra het potje start is de locatie van elk item random en vast bepaald) dan zal het wel goed zijn. Als ze er iets van controle in proberen te stoppen dan zou dit juist makkelijk mis kunnen gaan. En juist met randomness is dat heel lastig te controleren of er een bug in zit of dat wat je ziet gewoon het resultaat van de randomness is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:40:
Zoals ik al zei, het kan gewoon toeval of bias zijn, maar dat wil niet zeggen dat het maar meteen moet worden vergeten. Misschien is er niks aan de hand, misschien wel.
Eens, het lastige is alleen dat je er enkel wat over kan zeggen als je of het algoritme hebt of van vele duizenden matches het resultaat hebt.
Randomness programmeren is niet moeilijk, maar het is wel makkelijk om het fout te doen. Bijvoorbeeld een verkeerde seed kiezen, bepaalde berekeningen doen met de uitkomst van je RNG die er een bias in geven, etc. Een random getal kiezen is triviaal, wat je er daarna mee doet kan nog goed mis gaan.
True, de implementatie kan je goed vernaggelen. Ik heb ook geen idee hoe ze randomness gebruiken om een item te selecteren.
Ten slotte kan ik me heel goed voorstellen dat ze de loot spawn niet totaal random willen. Random is de makkelijkste weg, maar het zorgt er ook voor dat je totaal geen controle hebt. Misschien willen ze juist wel bepaalde gebieden betere loot geven, misschien willen ze het wel dynamisch opbouwen afhankelijk van waar spelers zich bevinden, waar de cirkel komt, etc. Als het echt 100% random is (dat wil zeggen: zodra het potje start is de locatie van elk item random en vast bepaald) dan zal het wel goed zijn. Als ze er iets van controle in proberen te stoppen dan zou dit juist makkelijk mis kunnen gaan. En juist met randomness is dat heel lastig te controleren of er een bug in zit of dat wat je ziet gewoon het resultaat van de randomness is.
Random is het sowieso niet echt meer als je bepaalde gebieden een betere kans op bepaalde items wil geven. Persoonlijk zou ik ook echt niet voor randomness willen gaan, dan krijg je situaties als een dorp zonder goede wapens op een enkel huis na met 4 AR's. Dat kan leuke situaties opleveren maar geeft ook een oneerlijk gevoel early game als toevallig een squad bij dat huis land en jij aan de andere kant van de stad.

En wat beter gespreide verdeling lijkt mij vanuit gameplay perspectief wat interessanter. Random per gebied de loot bepalen en dan semi random over het gebied verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
[...]

[...]
Klopt helemaal, dit komen "wij" (een groepje wat heel vaak samen speelt) ook best vaak tegen. Als er niks is, is er ook echt niks en als iemand (evt. in een deel iets verderop in een stad) scopes vindt er vaker dan ook meerdere vindt.

Gisteren hadden we ook een aantal van die potjes er tussen zitten. Potje met alles en potjes met "helemaal niks".
Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:33:
[...]

Dat en mensen lijken uitzonderingen beter te onthouden. De potjes met je hele team suppressed of je hele team met 8x scope onthoud je beter dan wanneer je teammate een supressor vind of jij een 4x scope en de rest niks.

[...]
Het klopt dat je de uitzondering(en) beter onthoud dan de "standaard" maar ons valt het ook op.

Geen idee wat ze veranderd (?) hebben maar het is duidelijk dat de standaard plaatsen geen zekerheden meer zijn en je soms af en toe winnaars in een loterij waant. Gisteren potjes met alleen maar scopes, 3maal 8x, 4maal 4x en tig 2x. Soms ben je schijnbaar in de buut van een vertical foregrip, red dot of holo fabriek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien dat er per loot locatie (bv. stadje) een loot-chance modifier gebruikt wordt en misschien ook een loot-amount modifier. Maar zoals gezegd weten we dat niet zolang BlueHole dit niet meedeelt of dat dit gedatamined wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Een community-made site: https://pubgmap.io/erangel.html laat zien waar er "vaak" medium of high value loot gevonden kan worden. Zal wel niets officieels zijn maar tot zo ver kan ik me er aardig in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Mijn vaste duomaat is er ook heilig van overtuigt dat loot spawns per locatie goed of slecht zijn (locatie bedoeld hij in dit geval meestal een groep huizen mee). Ik geloof daar nog niet zo in, alhoewel ik wel het idee heb dat in een gebied soms structureel in 1 game niet alle mogelijke spawns in een huis worden gebruikt. Dat komt omdat we eigenlijk altijd in south georgo landen en dan meestal de zes huizen aan de achterkant/voorkant looten en er daar wel een patroon LIJKT te zijn.

(Is het eerste huis van een rij echt slecht, dan 9/10 keer de andere huizen in die rij ook)

Overigens is echte rng helemaal niet heel erg makkelijk te programmeren, of zelfs onmogelijk als je alleen software gebruikt zonder gebruik van hardware, andere discussie wellicht. ;) claim geen specialist te zijn, maar heb lang een bepaald kaartspelletje gespeeld waarbij rng altijd om die reden hardwarematig werd gedaan. Iig weet ik dat je slechte rng langer onthoudt dan goede rng :)

[ Voor 11% gewijzigd door gotfurrr op 26-09-2017 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:06
Wat is wijsheid ,schoenen aan of uit ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lucardo1234
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 12:37
MaXeRs schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:20:
Asking the real questions!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Ik hoor het meestal beter als mensen geen schoenen aan hebben. Anderen claimen precies het omgekeerde. Ergo, het zal weinig uitmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
DeX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:07:
Een community-made site: https://pubgmap.io/erangel.html laat zien waar er "vaak" medium of high value loot gevonden kan worden. Zal wel niets officieels zijn maar tot zo ver kan ik me er aardig in vinden.
Zover ik weet is dit gebaseerd op het type gebouwen/aantal per locatie. Elk type gebouw heeft een X aantal spawnlocaties. Dus afhankelijk hiervan kan makkelijk worden berekend wat een "high loot" plek is. De loot kan nog steeds belabberd zijn. Maar de kans op loot is hoger.

Verder weet ik wel behoorlijk zeker dat military gebouwen een verhoogd lootkans hebben op wapens/lvl 3 armor/vests.

Vermoeden:
Elk type gebouw krijgt een set kenmerken mee. Deze kenmerken worden in een randomizer meegenomen met de kans op goede gear. Bijvoorbeeld:

Gebouw: Shed
Kenmerk: Civilian

Gebouw: House with Garage
Kenmerk: Civilian, Car Spawn

Gebouw: Bunker
Kenmerk: Military

Afhankelijk van het kenmerk kan een random generator bijvoorbeeld meerdere "nummers" uit de hoed trekken.
Laten we voor het gemak zeggen dat het gebouw "House With Garage" 10 lootspots heeft.
Voor elk van de loot locaties worden 2 randomizers losgelaten. De eerste is een randomizer welke bepaald hoeveel loot er op de lootspot dropped. Zeg maar een getal tussen de 0 en 5.

Daarna fired de 2e randomizer welke bepaald welke loot er op de spot wordt neergelegd. deze gaat X aantal keren af, afhankelijk van de eerste randomizer.

Dus lootspot 1/10 krijgt X(0-5) items.
X * Random item ID = loot op deze locatie

De flag Military/Civilian kan hierbij worden benut door in de civilian itemset alle items bijvoorbeeld 1x voor te laten komen. Zodra je de Military flag ook hebt voegt hij aan deze itempool de military items een 2e maal toe. Resulterende in een hogere kans dat er een military item op de lootstack terecht komt.

Als de 2e randomizer triggered zal deze dus een itemset hebben van Civilian itemset + Military itemset. Als dit bijvoorbeeld 80 verschillende items zijn waarvan de military items er 2x in voorkomen heb je bijvoorbeeld een 40/60 verhouding op mogelijk items uit deze twee itemsets.

Op deze manier heb je dus de kans dat een huis leeg is van loot als de eerste randomizer overal 0 triggered. Ook kan je krijgen dat je dus allemaal rotzooi vindt of juist allemaal achterlijk goede gear.

Met de autospawns zal dit op eenzelfde wijze gaan. Maar dan veel makkelijker. De game kijkt hier waarschijnlijk naar het aantal beschikbare auto spawn locaties. Dit is een vast aantal in de map. Mogelijk staat er een regel ingesteld dat de randomizer een minimaal aantal voertuigen moet spawnen. Dus als er bijvoorbeeld 50 spawnlocaties zijn zal de randomizer de eerste keer bepalen hoeveel voertuigen er totaal gespawned worden. Daarna wordt X aantal keer gerandomized tussen de beschikbare spots om deze te vullen. Wordt een nummer gekozen dat al eerder is gebruikt op een spot wordt opnieuw gerolled totdat X op is. :)

Dit is allemaal slechts speculatie maar wel een manier die vaak wordt toegepast om zo eerlijk/random mogelijk de game met items te vullen d:)b .
In solo play maakt het denk ik niet uit. In duo queue speel ik vaak met schoenen uit met mijn teammate samen. Dan weten we beide dat dat "type" voetstap bij ons hoort in de meeste gevallen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloodhoundje op 26-09-2017 11:23 ]

Pagina: 1 ... 61 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord