[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 22:30

DikkeBMW

Live '25

Ik zie op veel Youtube filmpjes dat spelers bij long-range altijd ver naast/boven het doel mikken. Logisch ook, met bulletdrop en timing enzo. Maar, hoe weet je nu precies hoe ver je ernaast moet zitten? Met name dan ook als je target loopt en je die probeert te raken. Dit lukt mij nooit. Ik las dat je ook je scope kunt aanpassen aan de afstand, maar ik weet ook niet hoe dit precies werkt...

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 15:02
DikkeBMW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:23:
Ik zie op veel Youtube filmpjes dat spelers bij long-range altijd ver naast/boven het doel mikken. Logisch ook, met bulletdrop en timing enzo. Maar, hoe weet je nu precies hoe ver je ernaast moet zitten? Met name dan ook als je target loopt en je die probeert te raken. Dit lukt mij nooit. Ik las dat je ook je scope kunt aanpassen aan de afstand, maar ik weet ook niet hoe dit precies werkt...
Oefenen, oefenen, oefenen. Na verloop van tijd kan je zelf de bulletdrop / lead time zelf inschatten, maar tot die tijd ga je een hele hoop schoten missen.

Scope aanpassen (page up / page down) compenseert de bulletdrop, maar bijna niemand gebruikt dit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DikkeBMW schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:23:
Bij de 4x scope heb je diverse horizontale streepjes. Deze gelden voor afstand. Voor elke 100 meter extra zak je een streepje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:40

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

En elke honderd meter... Dat is schatwerk ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:53:
En elke honderd meter... Dat is schatwerk ;)
Tuurlijk, maar de kaart kan hier goed bij helpen. Markeer het punt waar de tegenstander zit en tel het aantal vakjes tussen jou en dat punt. Elk vakje is een streep omhoog.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
Tip; bij het gebruik van een scope op een Kar of AWM (SKS weet ik niet zeker) kan je de linker muisknop inhouden om de bullet drop te zien.

Zelf gebruik ik de zeroing niet, pas m'n aim gewoon aan.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

oViechiel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:10:
Tip; bij het gebruik van een scope op een Kar of AWM (SKS weet ik niet zeker) kan je de linker muisknop inhouden om de bullet drop te zien.
Wait... Wud? Bedoel je na het schot, om te kijken waar de bullet landt?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Wait... Wud? Bedoel je na het schot, om te kijken waar de bullet landt?
Jep, heb gezocht naar een video maar kan die zo snel niet vinden.

Dus ADS (Aim Down Sight -> rechter muisknop) daarna schieten met linker muisknop en die inhouden. Dan blijf je inzoomen zonder meteen te reloaden, vervolgens kan je zien waar de kogel terecht komt.

Om heel eerlijk te zijn gebruik ik dit minimaal omdat ik nagenoeg niet speel met een sniper (gaat altijd naar m'n teammate, betere sniper dan ik). Geef mij maar een modded M416 met 4x scope _/-\o_

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

oViechiel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Om heel eerlijk te zijn gebruik ik dit minimaal omdat ik nagenoeg niet speel met een sniper (gaat altijd naar m'n teammate, betere sniper dan ik). Geef mij maar een modded M416 met 4x scope _/-\o_
Ik heb meerdere streamers horen zeggen dat een fully modded angle gripped SCAR-L beter is dan een M416 - though the M416 sounds much better... :9

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
oViechiel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:27:
[...]
Jep, heb gezocht naar een video maar kan die zo snel niet vinden.

Dus ADS (Aim Down Sight -> rechter muisknop) daarna schieten met linker muisknop en die inhouden. Dan blijf je inzoomen zonder meteen te reloaden, vervolgens kan je zien waar de kogel terecht komt.

ik speel zelf wel redelijk vaak sniper, maar gebruik dat trucje ook nooit eigenlijk. op gevoel lukt het meestal wel bij mij :P. zelf loop ik vaak rond met een m416 of een scar-L, en dan hier wat verschillende scopes voor in me inventory (het liefst red dot>2x>4x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Daradius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:50:
[...]

wat verschillende scopes voor in me inventory (het liefst red dot>2x>4x).
Bij mij juist andersom, alleen wel vaak een 4 times in combinatie met een red-dot. Tenzij ik een 8 times scope heb, dan is het 4 + 8 times.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:51:
[...]

Bij mij juist andersom, alleen wel vaak een 4 times in combinatie met een red-dot. Tenzij ik een 8 times scope heb, dan is het 4 + 8 times.
ja ik vind een 4x scope alleen fijn op een SKS. op me AR heb ik eigenlijk altijd een red dot zitten. en een sniper neem ik eigenlijk alleen mee als ik een 8x scope heb, tenzij het een awm is :P dan neem ik hem zelfs mee zonder scope.

[ Voor 15% gewijzigd door Daradius op 02-05-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Daradius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:50:
[...]

ik speel zelf wel redelijk vaak sniper, maar gebruik dat trucje ook nooit eigenlijk. op gevoel lukt het meestal wel bij mij :P. zelf loop ik vaak rond met een m416 of een scar-L, en dan hier wat verschillende scopes voor in me inventory (het liefst red dot>2x>4x).
Ik kan me zo voorstellen dat het ook voornamelijk voor long distance shots met suppressor is.
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb meerdere streamers horen zeggen dat een fully modded angle gripped SCAR-L beter is dan een M416 - though the M416 sounds much better... :9
Echt? Heb het idee dat ik met de SCAR-L minder damage doe. Wat heb ik met dat wapen vaak frustrerend veel hits gemaakt zonder kill.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Maar, meer mensen last gehad van mensen die water gebruiken als cover ? of ligt dat gewoon aan mij dat ik die mensen niet kan hitten. Gister 3 gasten in het water, 2 clips op leeg geschoten terwijl ik 20 meter van ze af stond, 0 hit marks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Daradius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:20:
Maar, meer mensen last gehad van mensen die water gebruiken als cover ? of ligt dat gewoon aan mij dat ik die mensen niet kan hitten. Gister 3 gasten in het water, 2 clips op leeg geschoten terwijl ik 20 meter van ze af stond, 0 hit marks.
Ik waste m'n bullets niet eens als ik mensen in/op het water zie. Wat een drama is dat.

Tenzij het een top - down view is, dan is het wel makkelijk te raken maar als je op gelijke hoogte zit niet.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
oViechiel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:22:
[...]

Ik waste m'n bullets niet eens als ik mensen in/op het water zie. Wat een drama is dat.

Tenzij het een top - down view is, dan is het wel makkelijk te raken maar als je op gelijke hoogte zit niet.
hmm bij mij gebeurde het huist op top-down view, maar dan weet ik voor de volgende keer dat ik gwn niet meer moet schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

oViechiel schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:04:
Echt? Heb het idee dat ik met de SCAR-L minder damage doe. Wat heb ik met dat wapen vaak frustrerend veel hits gemaakt zonder kill.
3 hits top-body, 4 hits als je er twee keer wat legs bij hebt en long distance vaak 5 hits. Maar dat is volgens mij bij zowat elke AR.

Hoe bevalt bij jullie de AK?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:52:
[...]

3 hits top-body, 4 hits als je er twee keer wat legs bij hebt en long distance vaak 5 hits. Maar dat is volgens mij bij zowat elke AR.

Hoe bevalt bij jullie de AK?
mijn mening over de ak. Leuk wapen om op het begin te vinden en jezelf even te verdedigen, verder een waardeloos ding. Gooi hem het liefst zo snel mogelijk weer weg. liever een UMP dan een ak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Agreed. Meestal ook omdat je vaak een Supressor voor de SMG vindt. Die knal ik dan op m'n UMP.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daradius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:20:
Water remt kogels behoorlijk af he ;)

https://www.quora.com/How...ose-when-fired-into-water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
klopt,maar als je hill down kijkt naar het water, en er 2 clips in pompt en 0 hit marks. Dan ligt het niet meer aan de kogels die afremmen door het water. Denk ook niet dat de kogels zo erg afremmen dat je geen eens 1 cm onder water kan schieten.

Vind het gewoon beetje zielig van die mensen ook dat ze zo spelen. Het moment dat ze met hun voetjes het water raken en kunnen schieten is voor ons alleen hun hoofd te hitten, de rest dus niet meer omdat dit nog onder water zit. hier het perfecte voorbeeld: [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=88X3NhDxmsM]. zelfs als je hill down schiet zijn ze niet te hitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Daradius op 02-05-2017 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Daradius schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:51:
[...]

klopt,maar als je hill down kijkt naar het water, en er 2 clips in pompt en 0 hit marks. Dan ligt het niet meer aan de kogels die afremmen door het water. Denk ook niet dat de kogels zo erg afremmen dat je geen eens 1 cm onder water kan schieten.

Vind het gewoon beetje zielig van die mensen ook dat ze zo spelen. Het moment dat ze met hun voetjes het water raken en kunnen schieten is voor ons alleen hun hoofd te hitten, de rest dus niet meer omdat dit nog onder water zit. hier het perfecte voorbeeld: [video]. zelfs als je hill down schiet zijn ze niet te hitten.
Pfuh, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Mezelf kennende zou ik rage-quitten en de game een week niet meer aanraken. Wat een onzin dit...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Family Guy schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Pfuh, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. Mezelf kennende zou ik rage-quitten en de game een week niet meer aanraken. Wat een onzin dit...
Die server lag zorgt ook voor veel rage-quits, jezus.... Vooral in 't begin van de game is het erg maar daarna ook. Gast in auto komt op me afrijden, ik schiet 9 kogels op z'n hoofd (hij reed recht op me af dus was heel makkelijk schiet) en zie het bloed, als hij heel dichtbij komt en nog steeds niet dood is ren ik achter de trap (https://i.ytimg.com/vi/t748RC4ojQE/maxresdefault.jpg , is enige voorbeeld wat ik kan vinden) maar ga ik alsnog dood terwijl ik al 1 sec achter cover was op mijn scherm. Nice... Zo nog wel meer voorbeelden waar je je echt aan irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

De server desync is idd verergerd sinds de update. Erg veel klachten over. Duo is nog wel fun. Solo ga ik wachten op verbetering.

Late edit @2356u: Winner winner chicken dinner! Eindelijk weer eens na een veel te lange tijd. Ik dacht ik zal de campers eens terugpakken en ook gaan campen. Laatste 250 meter met een AWM vooral liggend doorkruist. Wel (maar) 4 kills :(

[ Voor 48% gewijzigd door Family Guy op 02-05-2017 23:57 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Weet iemand hoe het precies met geluiden zit? Soms zit ik ergens stil en meen ik toch echt iemand te horen bewegen, heel af en toe maar dus niet iemand die aan het lopen is maar meer misschien iemand die stil zit en rond kijkt ofzo. Maar dit lijk ik vrijwel altijd te horen, heel vaag, ook als er voor zover ik weet niemand in de buurt is. Vorige pot dacht ik het eens te checken en gewoon rond gaan rennen / in een auto gaan stil zitten etc, een makkelijk doelwit maken dus, maar niemand die toe hapte. Maak ik mezelf nu gewoon gek en zitten er "ambient sounds" in die toch wel erg veel klinken als bewegingen?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
NickThissen schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 00:16:
Weet iemand hoe het precies met geluiden zit? Soms zit ik ergens stil en meen ik toch echt iemand te horen bewegen, heel af en toe maar dus niet iemand die aan het lopen is maar meer misschien iemand die stil zit en rond kijkt ofzo. Maar dit lijk ik vrijwel altijd te horen, heel vaag, ook als er voor zover ik weet niemand in de buurt is. Vorige pot dacht ik het eens te checken en gewoon rond gaan rennen / in een auto gaan stil zitten etc, een makkelijk doelwit maken dus, maar niemand die toe hapte. Maak ik mezelf nu gewoon gek en zitten er "ambient sounds" in die toch wel erg veel klinken als bewegingen?
Ik vind het sowieso erg moeilijk te detecteren waar het geluid vandaan komt soms, heb een prima headset maar dat zorgt er ook voor dat ik mensen hoor lopen in een gebouw naast me. Misschien dat jij dit ook hoort?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Gisteren eindelijk een eerste win :) Met 3 vrienden in squads. Zelf heb ik amper bijgedragen, beetje damage op een rijdende auto en een spot, maar dat mag de pret niet drukken.
Veel pech met de circle (steeds veel rijden/lopen) en geen super drops (pas heel laat fatsoenlijke scopes). Maar toch met zn 4en het einde levend gehaald, en lol en spanning gehad :D

[ Voor 5% gewijzigd door DikkeBMW op 03-05-2017 08:51 ]

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 12:34
Gisteren begon waardeloos, ik raakte niks in Solo.

Uiteindelijk het laatste potje in Squad, 4 kills en aardig wat tags.
Met redelijk wat nieuwere mensen speelde we leuke potjes, met ook wat squad battles. (3 squad batles gewonnen)
Aan het einde teveel kanten omsingeld helaas, toch nog wat mensen met de andere overgebleven uitgeschakeld.

Vermaak me nog steeds goed, al vind ik Solo echt nog veel minder leuk dan Duo/Squad, (mijn speelstijl is wat langzaam en afwachtend, dus voelt als een camp potje >:) ).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solo vind ik ook echt niks aan. Komt omdat ik me echt ga vervelen gedurende de loot fase, iedereen is dan vrij passief en je hebt geen echte gevechten. Met een squad ben je nog lekker aan het kletsen, loot verdelen en plannen maken. Stuk gezelliger. Ook gevechten een stuk intenser omdat je meerdere vijanden tegelijk tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Tsurany schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 09:52:
Solo vind ik ook echt niks aan. Komt omdat ik me echt ga vervelen gedurende de loot fase, iedereen is dan vrij passief en je hebt geen echte gevechten. Met een squad ben je nog lekker aan het kletsen, loot verdelen en plannen maken. Stuk gezelliger. Ook gevechten een stuk intenser omdat je meerdere vijanden tegelijk tegen komt.
Moet je in Pochinki of de school droppen, niets passiefs aan de lootfase daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
gisteren weer eens een squad chicken dinner naar 2 avonden top 5-10 telkens.

2x een cirklefuck overleeft door goed schieten en de eindfase met goed tactisch spelen gewonnen.

dat soort games maakt alle sandwiches en lootpech weer goed.

----

iedereen dit al gezien trouwens?

https://www.reddit.com/r/...ew_maps_are_in_the_works/

2!!! nieuwe maps oOo *O*

[ Voor 25% gewijzigd door lethalnl op 03-05-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wvdveer schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:00:
[...]

Moet je in Pochinki of de school droppen, niets passiefs aan de lootfase daar.
Klopt, alleen je overlevingskansen zijn dan natuurlijk ook een stuk kleiner. Maar mijn punt is voornamelijk dat met een squad ook de saaiere momenten een stuk leuker zijn en de spannende momenten juist een stuk intenser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:57

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik vind de game tot nu toe echt geweldig, maar jammer genoeg behoor ik tot de 10% van de spelers die constant crashes heeft. Komt bij mij neer op ongeveer 1 in de 3/4 potjes.. erg frusterend als je net lang hebt lopen looten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
Ircghost schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:05:
Ik vind de game tot nu toe echt geweldig, maar jammer genoeg behoor ik tot de 10% van de spelers die constant crashes heeft. Komt bij mij neer op ongeveer 1 in de 3/4 potjes.. erg frusterend als je net lang hebt lopen looten :P.
ik zat gisteren cohcarnage te kijken op twitch, hij crashte 3 games op een rij......

heb in totaal pas 1 crash gehad sinds ik het spel heb maar ik zou niet kunnen spelen als dat een redelijke kans was elke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

lethalnl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:09:
[...]

ik zat gisteren cohcarnage te kijken op twitch, hij crashte 3 games op een rij......

heb in totaal pas 1 crash gehad sinds ik het spel heb maar ik zou niet kunnen spelen als dat een redelijke kans was elke game.
Ja mijn limiet is ook ondertussen wel bijna bereikt. Ik wacht even een paar patches af en dan weer even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:11
Ircghost schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 11:05:
Ik was gister in solo een van de laatste 3 nog levend. Ik schiet de derde neer, dus was het alleen nog maar 1v1. Crasht die game alweer. Daarna nog duo's geprobeerd maar hij bleef vasthangen. Vind dit wel echt enorm jammer :(

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Voor de crashers: Wellicht stating the obvious, maar je pagefile staat wel aan? Ik had die de eerste dagen uit maar zorgde er voor dat ik geen enkele game kon uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Al het geklaag. Je betaalt een spel dat nog niet af is punt aan de lijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

SmokingSig schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:12:
Al het geklaag. Je betaalt een spel dat nog niet af is punt aan de lijn.
Ik denk dat jij niet zo goed het verschil kan zien tussen klagen en ervaringen delen. Het spel is verder top, maar op dit moment ervaar ik crashes omdat het in Early Access is. Ik ben niet boos op de makers en ik begrijp waarom het gebeurt, dat betekent niet dat mensen er niet iets over mogen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Het hele idee van early access is dat mensen er iets over zeggen......

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-06 18:28
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat PUGB zo veel aandacht zou krijgen op tweakers.net.

Ik speel vaak met vrienden dergelijke games. Laatste dagen wat full squad games. Indien we de eerste 5 minuten overleven (we zoeken altijd drukke spawn plekken op), eidigen we vrijwel altijd in de top 10. Hoop geschreeuw en spanning in discord, echt vermakelijk! 3 mooie wins gepakt, op ongeveer 10 potjes. Ik persoonlijk pak dan ongeveer tegen de 10 kills aan.

Ik hoop dat de game nog was meer solide gaat aanvoelen. Lagg, rubber banding en dergelijke kunnen de game nog wel de das om doen in mijn ogen. Uiteindelijk moet de game zo solide worden als CS:GO, waarin mensen je in feite uitlachen als je zulke dingen de schuld geeft.

Maar ik zie wel progressie met de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
Erg toffe game. Nu 3x duo queue gewonnen en haal vaak top 10.Paar dagen geleden nog met 3 man over, ik was op een haar na dood, maar doordat ik rond een boom bleef hangen kwam ik weer achter de desbetreffende enemy terecht. Veel bloedspetters toen ik op hem schoot maar uiteindelijk hoorde ik ook 2/3x een geluid waar ik niet zo blij van werd. Ik schoot op zijn pan, hij draaide om en killde me... 3e... Toch wel een tof potje :) met een merkwaardig slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 11-09 18:04
Ben bang dat de engines van dit soort games nooit in de buurt zullen komen van die zoals csgo (source). Het is wel te hopen dat ze zo dicht mogelijk in de buurt komen, en pubg is aardig op weg in vergelijking met andere survival games.

Ik ben ergens wel benieuwd of ze nog van plan zijn om wat gameplay elementen aan te passen, bijvoorbeeld de cirkels wat dragelijker te maken in de lategame zodat het niet teveel rng geeft en dus nadeel. Soms kom je gewoon in een fight en als de cirkel dan ook nog een stuk rennen is en je hem niet kan bijhealen, verlies je de game. Persoonlijk lijkt het me beter om de cirkel mensen dringend te motiveren om te gaan moven, (zoals cirkel lvl2), flinke damage waardoor je er niet in wilt blijvend, maar zodanig dat je niet ten doden bent opgeschreven.

Ander aspect wat me een grote toevoeging lijkt is de mogelijkheid om squadmembers te reviven, bijvoorbeeld met een defib en daf het gewoon 45seconden duurt voordat het klaar is. Soms is het nl erg vervelend als 1 squadmember sterft in het begin van de game en hij enkel nog maar kan toekijken. Als de timer zo lang is zal het geen optie zijn om te doen tijdens fights, waardoor het ook niet echt een groot voordeel geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Junia op 03-05-2017 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Als we toch speculeren: een nachtmodus waarin je nightvision enzo kunt looten :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Hoop zelf nog op een extra mode waarbij iedereen in een squad zijn eigen opdracht mee krijgt (blijf als enige over van je squad bijvoorbeeld ). Word je helemaal paranoid :D

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 22:19
Ik zou graag MIST willen als weermodel...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Junia schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:37:
Ben bang dat de engines van dit soort games nooit in de buurt zullen komen van die zoals csgo (source). Het is wel te hopen dat ze zo dicht mogelijk in de buurt komen, en pubg is aardig op weg in vergelijking met andere survival games.
Het is UE4, hoe veel beter wil je het hebben?
Source is een vrij simpele engine (in de kern nog altijd op Q1 engine gebaseerd), onmogelijk zo'n grootschalige game daar op te draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 03-05-2017 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lethalnl
DikkeBMW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:41:
Als we toch speculeren: een nachtmodus waarin je nightvision enzo kunt looten :P
nee, alsjeblieft niet.

dan zie je of geen hand voor ogen of je krijgt iets van nightvision goggles en dan ben je de enige die wat ziet en zijn de laatste 10 telkens de mensen met nightvision, daar schiet niemand wat mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Gameplay voelt voor mij toch ook net niet vloeiend genoeg, ook al draai ik 100fps+
Ook spijtig dat je de settings bijna allemaal op very low moet zetten, om het snelt een enemy te kunnen spotten.

Maar... ik klaag niet :) buiten dit vermaak ik me kostelijk met deze game!
Maar mijn games zijn wel heel erg verschillend. Soms kill ik makkelijk andere enemies, soms blijf ik erop knallen en krijg ik em maar niet gekilled. En het lijkt van spel tot spel. Dus 1 spel veel makkelijke kills, spel erna krijg ik maar niemand gekilled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

lethalnl schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:09:
[...]

nee, alsjeblieft niet.

dan zie je of geen hand voor ogen of je krijgt iets van nightvision goggles en dan ben je de enige die wat ziet en zijn de laatste 10 telkens de mensen met nightvision, daar schiet niemand wat mee op.
Nou het was ook maar een idee he. Kunt het als mode gebruiken in custom matches. Of misschien aan het einde van een potje dat het donker wordt.

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 19:39
kazzzdafke schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:53:
Ik zou graag MIST willen als weermodel...
Dan heb je geluk, die zijn ze momenteel aan het testen : https://www.reddit.com/r/..._tested_per_tech_insider/

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
DikkeBMW schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Nou het was ook maar een idee he. Kunt het als mode gebruiken in custom matches. Of misschien aan het einde van een potje dat het donker wordt.
Denk als ze de nachten kort houden (day night cycle) en nightvission equipment schaars is het best tof kan zijn. Nadeel is dat je dit natuurlijk weer makkelijk kan tegen gaan door de brightness zwaar omhoog te gooien :P

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
En bij een night map bv geen flash hiders te spawnen.

Maar voor night met NV ben ik niet zo te vinden. Dat is echt een heel groot voordeel. De AWM + ghillie suit trouwens ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Junia schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:37:
Wat is er mis met de Unreal 4 engine? Deze is meer dan goed genoeg voor dit soort games, de vraag is voornamelijk of de developer er goed gebruik van kan maken.
Games zoals Ark, Batman, Gears of War en Unreal Tournament draaien er ook op. En dat zijn toch niet de minste games met betrekking tot een open wereld of shooter aspecten.
Ik ben ergens wel benieuwd of ze nog van plan zijn om wat gameplay elementen aan te passen, bijvoorbeeld de cirkels wat dragelijker te maken in de lategame zodat het niet teveel rng geeft en dus nadeel. Soms kom je gewoon in een fight en als de cirkel dan ook nog een stuk rennen is en je hem niet kan bijhealen, verlies je de game. Persoonlijk lijkt het me beter om de cirkel mensen dringend te motiveren om te gaan moven, (zoals cirkel lvl2), flinke damage waardoor je er niet in wilt blijvend, maar zodanig dat je niet ten doden bent opgeschreven.
"They're constantly brainstorming circle speed ideas and firmly believe the only thing that should kill you is other players (if playing within the basic rules). Changes will come soon to circle speeds and new mechanics may be tested."

Bron: https://www.reddit.com/r/..._tested_per_tech_insider/
Ander aspect wat me een grote toevoeging lijkt is de mogelijkheid om squadmembers te reviven, bijvoorbeeld met een defib en daf het gewoon 45seconden duurt voordat het klaar is. Soms is het nl erg vervelend als 1 squadmember sterft in het begin van de game en hij enkel nog maar kan toekijken. Als de timer zo lang is zal het geen optie zijn om te doen tijdens fights, waardoor het ook niet echt een groot voordeel geeft.
Dood is gewoon dood. Of je was slechter dan je tegenstander of je had pech. Een kill maken moet betekenen dat iemand gewoon permanent dood is en die squad verder moet gaan zonder die persoon.
Rappa1985 schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Denk als ze de nachten kort houden (day night cycle) en nightvission equipment schaars is het best tof kan zijn. Nadeel is dat je dit natuurlijk weer makkelijk kan tegen gaan door de brightness zwaar omhoog te gooien :P
Nacht mappen zijn daardoor doodsaai. Je zag het in Day-Z ook, iedereen schroefde zijn brightness omhoog. Het hele idee van donkere nachten was dus volledig zoek en het was een grote grijze massa geworden.
Nacht mappen werken niet zolang mensen enorm veel invloed hebben op brightness en dergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 03-05-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:33:

[...]

Dood is gewoon dood. Of je was slechter dan je tegenstander of je had pech. Een kill maken moet betekenen dat iemand gewoon permanent dood is en die squad verder moet gaan zonder die persoon.

[...]

Nacht mappen zijn daardoor doodsaai. Je zag het in Day-Z ook, iedereen schroefde zijn brightness omhoog. Het hele idee van donkere nachten was dus volledig zoek en het was een grote grijze massa geworden.
Nacht mappen werken niet zolang mensen enorm veel invloed hebben op brightness en dergelijken.
Dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Laatst online: 11-09 18:04
Tsurany schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:33:
[...]

Wat is er mis met de Unreal 4 engine? Deze is meer dan goed genoeg voor dit soort games, de vraag is voornamelijk of de developer er goed gebruik van kan maken.
Games zoals Ark, Batman, Gears of War en Unreal Tournament draaien er ook op. En dat zijn toch niet de minste games met betrekking tot een open wereld of shooter aspecten.
Ik geef enkel aan dat het te hopen is dat ze er in de buurt van zullen komen en dat het lastig is om een engine op een dusdanige manier te benutten dat je het open world effect houdt en tegelijkertijd een perfect vloeiende gameplay geeft.
Iedereen zo zijn voorkeur. Persoonlijk zie ik geen problemen met de optie om een squadmember te reviven zonder dat dit een negatieve impact op de game heeft, dus bijvoorbeeld door middel van een hele lange timer. Mogelijk dat het de gameplay zelfs interessanter maakt aangezien het nu 'tactical mode' totdat een squadmember dood gaat en de rest in 'yolo mode' gaat om zo maar snel naar de volgende game te gaan (tenzij de game al lang bezig was natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Junia schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 15:57:
[...]

Ik geef enkel aan dat het te hopen is dat ze er in de buurt van zullen komen en dat het lastig is om een engine op een dusdanige manier te benutten dat je het open world effect houdt en tegelijkertijd een perfect vloeiende gameplay geeft.
In de buurt van wat dan precies? Wat doet de source engine dan zo goed?
Iedereen zo zijn voorkeur. Persoonlijk zie ik geen problemen met de optie om een squadmember te reviven zonder dat dit een negatieve impact op de game heeft, dus bijvoorbeeld door middel van een hele lange timer. Mogelijk dat het de gameplay zelfs interessanter maakt aangezien het nu 'tactical mode' totdat een squadmember dood gaat en de rest in 'yolo mode' gaat om zo maar snel naar de volgende game te gaan (tenzij de game al lang bezig was natuurlijk).
Het haalt het hele risico concept uit het spel. Waarom nog high risk plekken vermijden als je toch iedereen kan reviven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
ik vind het spel steeds leuker worden, maar wat ik nog graag veranderd zou zien worden (behalve dan performance uiteraard):

* de blauwe cirkels moeten in het begin gewoon veel meer damage doen, je kan nu in principe de eerste cirkels volledig doorbrengen buiten het blauwe gebied zolang je maar wat redbulls/painkillers hebt en een first aid kit of zo. Je kan dus ook nog heel lang mensen verwachten buiten de blauwe zone.
* de endgame cirkels moeten langzamer bewegen, de damage in de endgame cirkels vind ik wel ok, mag nog wel iets hoger zijn.
* als je buiten de blauwe zone bent, in midgame/endgame dan heb je soms een voordeel omdat je redelijk safe mensen in hun rug kan schieten. Als je buiten de blauwe cirkel bent, dan zou dat imho geen enkel voordeel moeten opleveren. Ze zouden dit soort dingen kunnen oplossen door bijvoorbeeld mensen die langer dan een x aantal seconden buiten de blauwe zone zijn op de map zichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

gotfurrr schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:00:
ik vind het spel steeds leuker worden, maar wat ik nog graag veranderd zou zien worden (behalve dan performance uiteraard):

* de endgame cirkels moeten langzamer bewegen, de damage in de endgame cirkels vind ik wel ok, mag nog wel iets hoger zijn.
Mee eens met deze. Langzamere cirkels en dan evt. een kortere tijd tot volgende verkleining ter compensatie. Ook een view-blur voor degenen buiten de cirkel, zodat het buiten de cirkel zijn geen enkele voordelen geeft behalve de reden op te schieten richting legit play terrain.
* als je buiten de blauwe zone bent, in midgame/endgame dan heb je soms een voordeel omdat je redelijk safe mensen in hun rug kan schieten. Als je buiten de blauwe cirkel bent, dan zou dat imho geen enkel voordeel moeten opleveren. Ze zouden dit soort dingen kunnen oplossen door bijvoorbeeld mensen die langer dan een x aantal seconden buiten de blauwe zone zijn op de map zichtbaar te maken.
De eerste cirkel moet meer damage gaan doen, en de laatsten mogen iets minder van mij.

En een soort van verzadiging van poison lijkt me ook iets. Dat je in totaal, ongeacht de health, niet meer dan 60 seconden in het blauwe gas mag zijn.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Handige guide voor de gemiddelde PUBG speler.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Vandaag toch weer een patch? :) Al ergens patch notes te vinden?

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Lipst3r schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:21:
Volgens mij gaven ze vorige week aan dat er deze week geen patch zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Lipst3r schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:21:
wvdveer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Volgens mij gaven ze vorige week aan dat er deze week geen patch zou komen.
Volgens mij hebben ze een weekje rust dus inderdaad geen update

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Zijn inderdaad met een weekje rust bezig. Het team was afgelopen maandag in Amsterdam, waar ze een filmpje op twitter zetten met het luchtalarm om 12u ;)

Ik hoop op server improvement volgende week.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Aaargh.. 2e.

Too greedy ffs |:(

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 13:30
Man man wat een zalige game is dit.
Deze week ook aangekocht. In het begin nog wat gewoon moeten worden, maar eenmaal dat je het wat gewoon wordt is dit toch wel een game om u tegen te zeggen.
Lap nieuwe verslaving erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Wtf.

Werd net mid-drop gedood door een punch headshot, tegelijkertijd met 16 anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prestige93
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07-2024
net mijn 1e game gespeeld, meteen 9e geworden.
mag niet klagen!
heb altijd veel DayZ gespeeld en de spanning op het laatst is wel echt goed te vergelijken.

Steam: http://steamcommunity.com/id/Prestige93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Ik heb net mijn kortste potje ooit gespeeld.

Normaliter pak ik nooit melee wapens, maar ben net binnen 30 seconde na landing met 1 klap dood geslagen door een pan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Is dit een leuk spel om in je eentje te doen? Als in: ik heb bijna geen gamende vrienden en degene die nog wel gamen doen BF1.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:14

Case_C

[Team Carrack]

Arfman schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 19:39:
Is dit een leuk spel om in je eentje te doen? Als in: ik heb bijna geen gamende vrienden en degene die nog wel gamen doen BF1.
Solo is wel heel anders als met een squad. Meer spanning gezien je minder ogen hebt op je omgeving.

Maar op Discord zijn echt wel mensen te vinden om mee te spelen. Dus squad is ook gewoon te doen als je niemand kent met dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

wvdveer schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 18:54:
Wtf.

Werd net mid-drop gedood door een punch headshot, tegelijkertijd met 16 anderen..
Schijnt weer een nieuwe hack te zijn. Ik zag er van de week een bericht over langskomen op Reddit. Kan de post alleen even niet meer vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
Ik heb het spel begin deze week gekocht en naar 3 potjes dacht ik, nee dit is niet voor mij. Ik had beter BF1 kunnen kopen.

Maar de volgende dag in de pauze het op me werk nog even gespeeld te hebben om wat collega's het te laten zien....en die avond nog een paar potjes te hebben gespeeld (ben zelfs één keer 2e geworden). Moet ik nu bekennen dat ik twijfel of ik hem ga refunden. De combinatie van geluk, tactiek en de spanning of iemand je op de korrel heeft maakt het toch wel een hele toffe game. Wat ik zelf me afvraag is of ik nog solo wil spelen als ik eenmaal een keer squad heb geprobeerd. Dat zou voor mij nog een reden kunnen zijn om de game te refunden. Maar net als jij heb ik ook geen gamende vrienden met dit spel ;)

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrienden kan je zoeken, bijvoorbeeld op Discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Ik word zo moe van dat reviven hè, bv vandaag speelde ik met een maat duo. Hij gaat gelijk dood, ik blijf alleen over. Ik maak een paar kills en ren verder naar de cirkel. Twee mensen op een dak voor me schieten op me. Ik knock er eentje out, valt op het dak waardoor ik hem alleen kan zien als ik van plek verander... Dus ik verander van plek, schiet 2 kogels op hem (allebei raak), nog steeds niet dood. Hij is al achter cover. Wordt hij gerevived door z'n teammate, ik ren in de tussentijd naar hun huisje toe.

Ze horen mij en peeken vanaf boven. Eentje pusht mij terwijl andere op het dak cover geeft. Ik knock er weer één out, andere pusht mij en omdat ik nog maar 10/100HP had ben ik dood en revived hij z'n teammate. Lekker is dat. Allebei doodgemaakt eigenlijk, maar ze kunnen elkaar weer reviven. En iemand die knocked out is heeft ook alsnog 3-4 kogels nodig om echt dood te gaan. En als je iemand killt terwijl hij achter cover staat valt hij dus neer en is hij nog revive-baar achter cover. :|

[ Voor 15% gewijzigd door Brogala op 05-05-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Brogala schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:18:
Ik word zo moe van dat reviven hè, bv vandaag speelde ik met een maat duo. Hij gaat gelijk dood, ik blijf alleen over. Ik maak een paar kills en ren verder naar de cirkel. Twee mensen op een dak voor me schieten op me. Ik knock er eentje out, valt op het dak waardoor ik hem alleen kan zien als ik van plek verander... Dus ik verander van plek, schiet 2 kogels op hem (allebei raak), nog steeds niet dood. Hij is al achter cover. Wordt hij gerevived door z'n teammate, ik ren in de tussentijd naar hun huisje toe.

Ze horen mij en peeken vanaf boven. Eentje pusht mij terwijl andere op het dak cover geeft. Ik knock er weer één out, andere pusht mij en omdat ik nog maar 10/100HP had ben ik dood en revived hij z'n teammate. Lekker is dat. Allebei doodgemaakt eigenlijk, maar ze kunnen elkaar weer reviven. En iemand die knocked out is heeft ook alsnog 3-4 kogels nodig om echt dood te gaan. En als je iemand killt terwijl hij achter cover staat valt hij dus neer en is hij nog revive-baar achter cover. :|
Jep, ik wacht ook lekker op hardcore en/of 1st person mode. Nu trollen we gewoon in Duo / Squad.

Duurt hopelijk niet lang meer.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:49
Sinds gisteravond ben ik dit ook wat aan het spelen. De eeste keer was ik geloof ik #85. Ik land met mijn parachute, iemand mept me direct dood met een breekijzer oid. Yep, fun times.

Het tweede potje ging al een stuk beter, daar werd ik #36. Wel met maar 1 kill, maar aangezien schieten niet mijn sterkste kant is ;) probeerde ik zoveel mogelijk om mensen heen te sluipen, dat vind ik toch wel gaaf aan dit spel hoor. Je ziet 2 mensen met elkaar vechten en gewoon met een boog eromheen sluipen.

Vanochtend, mijn 3e potje. #48. 2 schoten gelost maar zeker 10 minuten in de game pas dood, dat is best een overwinning al ;) Framedrops blijven een ding moet ik zeggen. Dat maakt het mikken een stuk lastiger (al kan ik dat slecht de schuld geven, ik ben gewoon niet goed met keyboard+muis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Tsurany schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:03:
Vrienden kan je zoeken, bijvoorbeeld op Discord.
Dit dus. Spendeer een paar avonden op de Discord uit de OP bijvoorbeeld. Daar zitten over het algemeen iedere avond wel een paar mensen in squad/duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Mijn mening is van wel. Zoals al eerder aangegeven, squad/duo is wellicht leuker, maar ik vind solo ook erg vermakelijk. Ik vind het enorm spannend, dus solo speel ik niet veel potjes achter elkaar :)

Zoals anderen zeiden, ik ben een paar dagen geleden ook gewoon de discord uit de topic start gejoined. Binnen een kwartier zat ik in een squad met een aantal gezellige lui.

Als het spel je iets lijkt (video's checken, reviews lezen), raad ik het zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Brogala schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 00:18:

Imo heeft het andere duo gewoon beter gespeeld. Tight bijeen, zodat ze mekaar konden reviven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
gisteren lekkere avond gehad, hele zooi top 5 squad games en twee nr.2 maar telkens net verkeerde circel op het eind.

maar het laatste potje was ff een domper, we waren lekker bezig bij de heuvens ten oosten van poly

de circel sloot achter ons en daar was niets meer, alleen de heuven voor ons. zodoende hadden we volledige dekking.
worden de overgebleven 3 mensen van mijn squad en 10 anderen opeens door een hacker met een m416 geheadshot

opeens waren er nog maar 9 van de 22 over.

speler heette fickfehler en we hebben hem met z'n alleen gerapporteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 10:04
Samen spelen in groep is net de uitdaging hier.

In duo is het al even wennen, maar met een squad met 4 spelers word je zwaar afgestraft als er een paar niet goed opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik speel het grotendeels met 1, 2 of 3 vrienden, maar heel soms ook alleen in solo-mode. Dat is een stukje anders, maar niet perse minder leuk. Ik speelde vroeger ook DayZ vaak alleen, dus als je dat kan handelen, dan lukt dat met deze game ook.

Je kunt zelf bepalen waar je uit het vliegtuig springt, waar je loot, of je al naar de volgende cirkel gaat of niet etc. Dat is wel fijn, want anders moet je altijd overleggen en dat is soms lastig in de hectiek. Ook kun je een enemy sneller schieten als je iemand spot, want je hoeft niet eerst te wachten tot je duidelijk hebt waar zijn teamgenoten zijn.

Nadelen zijn dat je direct dood bent en niet knocked out raakt (tegenstanders hebben dat natuurlijk ook), je minder ogen hebt om om je heen te kijken en dat het minder gezellig is.
Want met een squad moet je toch wel vaak lachen om bepaalde situaties en maak je ook gewoon vaak raardere dingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 12:34
Cooldevice schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Ik heb het spel begin deze week gekocht en naar 3 potjes dacht ik, nee dit is niet voor mij. Ik had beter BF1 kunnen kopen.

Maar de volgende dag in de pauze het op me werk nog even gespeeld te hebben om wat collega's het te laten zien....en die avond nog een paar potjes te hebben gespeeld (ben zelfs één keer 2e geworden). Moet ik nu bekennen dat ik twijfel of ik hem ga refunden. De combinatie van geluk, tactiek en de spanning of iemand je op de korrel heeft maakt het toch wel een hele toffe game. Wat ik zelf me afvraag is of ik nog solo wil spelen als ik eenmaal een keer squad heb geprobeerd. Dat zou voor mij nog een reden kunnen zijn om de game te refunden. Maar net als jij heb ik ook geen gamende vrienden met dit spel ;)
Toen ik begon kende ik niemand die PUBG met mij wou spelen (of niet online was), ik ging naar de Discord in de TopicStart en had vrij snel een Duo en squad later.
S'avonds heb ik tot nog toe iedere avond een duo/squad kunnen maken, dus de groep in je Steam wordt vanzelf groter.

Als je van Dayz/BF/Arma houdt kan dit een spel voor jou zijn, maar dat kan jij als enige bepalen natuurlijk.
Kijk vooral veel filmpjes ervan en laat je niet tegenhouden doordat niemand het speelt in je Steamlijst.

Zelf speel ik liever Duo/Squad (vanwege de gezelligheid en tactiek), maar een Solo potje doe ik ook wel. (meestal niet meer dan 1 of 2 achter elkaar)

Kortom probeer het uit en als ik online ben (vanavond denk ik weer) dan wil ik best wel eerst een Duo doen.
Maar veel mensen op Discord hebben ook geen moeite om direct een Squad met iemand nieuw te doen, al is het wellicht wel handig om alvast wat controls te kennen, maar dat komt wel goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
Ik vind dat knocked down toch nog iets te overdreven. Als ik iemand knockdown met een headshot mag die van mij gewoon dood zijn en niet knocked down. Gebeurd vaak genoeg dat ik of een teamgenoot gewoon in 1x dood ga bij een headshot. Ja ik snap dat helmen hier een verschil in kunnen maken maar als je toch iemand knocked down hebt met een headshot kan die net zo goed dood zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Je zal nooit in 1x doodgaan door een headshot als er nog teammates in leven zijn.
Knocked down wil zeggen dat er iemand van het team nog in leven is.
Directe kill wil zeggen dat je de laatste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
kazzzdafke schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:25:
Je zal nooit in 1x doodgaan door een headshot als er nog teammates in leven zijn.
Knocked down wil zeggen dat er iemand van het team nog in leven is.
Directe kill wil zeggen dat je de laatste was.
heb vaak zat gehad dat mijn team gewoon nog levend was, en zelf ge oneshot word door een shotgun. werd niet eens ge knocked down, was gwn in 1x weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bedankt voor de replies. Ik ga het maar eens proberen, eerst solo zodat ik later met jullie niet in de weg loop :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daradius schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:59:
[...]

heb vaak zat gehad dat mijn team gewoon nog levend was, en zelf ge oneshot word door een shotgun. werd niet eens ge knocked down, was gwn in 1x weg.
Dat kan enkel door vrij zware lag waarbij de tegenstander meerdere keren geschoten heeft, anders kan je nooit een one shot kill krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
Tsurany schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:09:
D
[...]

Dat kan enkel door vrij zware lag waarbij de tegenstander meerdere keren geschoten heeft, anders kan je nooit een one shot kill krijgen.
dan zal het wel met lagg te maken hebben denk ik, komt namelijk best vaak voor dat het gebeurd ( moet wel zeggen dat dit alleen bij shotguns voor komt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Deef_ schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:50:
[...]

Imo heeft het andere duo gewoon beter gespeeld. Tight bijeen, zodat ze mekaar konden reviven.
Nou zo slim speelde ze het niet, want ze peekten niet tegelijkertijd waardoor ik er eentje down kon krijgen. Sowieso hebben ze het niet 'beter gespeeld', mijn maat was dood en ik speelde het juist slim door gelijk cover te zoeken, peeken toen ik zag dat er eentje bukte (3rd person for the win :X ) en hem te knockouten. Toen hij gerevived werd ben ik gepusht en heb die andere ook nog ff knockout geschoten. Allebei door elkaar gerevived. Het is gewoon bullshit dat als je iemand knockout schiet hij op de grond valt en dan ook nog weg kan kruipen EN nog 3-4 kogels nodig heeft om echt dood te zijn. Ik wil het niet 100% realistisch hebben, maar ik zal wel graag een gamemode zien waarin je niet 4 kogels in iemand z'n borstkas schiet om hem vervolgens vrolijk te zien wegkruipen terwijl je nog even 2 kogels op hem schiet (1-2 te weinig dus).

En ja, elke squad / duo speelt bij elkaar (in ieder geval nadat je allebei redelijke loot hebt) - daar is niks bijzonders aan. Iedereen snapt wel dat je een groot nadeel hebt als je alleen gaat rondrennen in een duo game. Zonder reviven zouden duo's / squads ook echt wel bij elkaar blijven.

edit: sowieso vind ik gebouwen met ramen /daken waar goede cover is en goed zicht veel te OP door dat reviven, natuurlijk moet je een gigantisch voordeel hebben als je cover hebt in plaats van door een veld te lopen, maar als je als squad bv. de pech hebt om geen auto te vinden en over een veld aan het rennen bent en er verderop een huis staat met ramen / goede cover en een squad erin kan je zoveel mensen outaimen en knock out schieten als je wilt, een andere squadmate drukt op Z, revived en ze kunnen weer verder (zeker als ze nog wat healing stuff hebben).

[ Voor 16% gewijzigd door Brogala op 05-05-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1lencee
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-09 12:46
Daradius schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:48:
[...]

dan zal het wel met lagg te maken hebben denk ik, komt namelijk best vaak voor dat het gebeurd ( moet wel zeggen dat dit alleen bij shotguns voor komt ).
Heeft niks met lag te maken. De shotguns doen van dichtbij zoveel damage, dat de DBNO wordt overgeslagen en dus ben je in één keer dood. Ook al heb je nog teammaten die leven.

Zelf ook een aantal keer gehad dat ik iemand in één keer dood had met een shotgun (en ik schoot toch echt maar één keer), terwijl die persoon nog teammaten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eerste potje solo, als 26e geëindigd. Geen idee wat goeie wapens/attachments zijn, ben maar een beetje in het middem van de map gaan rondlopen/looten (tip van LevelCap) en uiteindelijk 1 iemand gekilld. Daarna was ik zelf aan de beurt, dit gevecht had ik ook kunnen winnen maar ik wist niet hoe ik de granaat moest gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dauwie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 13:30
Arfman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:38:
Eerste potje solo, als 26e geëindigd. Geen idee wat goeie wapens/attachments zijn, ben maar een beetje in het middem van de map gaan rondlopen/looten (tip van LevelCap) en uiteindelijk 1 iemand gekilld. Daarna was ik zelf aan de beurt, dit gevecht had ik ook kunnen winnen maar ik wist niet hoe ik de granaat moest gooien :P
En? wat zijn de eerste indrukken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

dauwie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 13:51:
[...]

En? wat zijn de eerste indrukken? :)
Ja, op zich wel geinig. Leuk spelidee, best spannend ook. Kan me wel voorstellen dat snel doodgaan een paar keer achter elkaar heel vervelend is en ik denk dat ik in een squad meer lol zal hebben, maar dat moet echt op een avond, de kleine slaapt nog maar kort in de middag ;)

EDIT: mja, 3 x achter elkaar binnen 2 minuten doodgegaan. Eerste keer eigen schuld, viel iemand aan maar had net een wapen opgepakt en nog niet gereload. Andere 2 keer werd ik beschoten en voordat ik wist wie/wat/waar was ik dood. Nouja, ik heb nog anderhalf uur voor een eventuele refund.

[ Voor 25% gewijzigd door Arfman op 05-05-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

ik heb gisteren paar keer een game gehad, waar het constant regende :O
Nieuwe weer Feature, of zit dit er al langer in ?

eerste paar keren dat ik dit mee maakte.
Geluid wordt er flink door gedempt.... is behoorlijk wennen

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

R.plas schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 14:52:
ik heb gisteren paar keer een game gehad, waar het constant regende :O
Nieuwe weer Feature, of zit dit er al langer in ?

eerste paar keren dat ik dit mee maakte.
Geluid wordt er flink door gedempt.... is behoorlijk wennen
Regen zit er al vanaf het begin in volgens mij.

Het voordeel van de regen is dat vijanden je moeilijker horen. Is tevens het nadeel, want jij hoort vijanden moeilijker.

Het onweer geluid kan je gebruiken om je eigen geluiden (lopen, deuren openen) te verbergen. Timen is echter wel lastig.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 06:49
Shit, net een potje 4e geworden, omdat ik klem zat in een soort dal, waarin wat gebouwen stonden, maar ik er niet meer uit kon omdat de circel niet over de uitgang viel :(. Ik ben dus als een malle gaan rennen, maar dat haalde ik nooit :(

Wat ik irritant vind, zijn die drops. Dat vliegtuig maakt zoveel herrie, je hoort de rest niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door sorted.bits op 05-05-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mja, solo is niks voor mij. Komende week maar eens met wat lui van Discord gaan gamen. Hoe werkt dat? Elkaar toevoegen op Steam en dan in PUBG gaan? Je kunt niet rechtstreeks via Discord joinen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft elkaar niet toe te voegen op Steam, je kan ook in het spel zoeken op naam en dan uitnodigen.

Pagina: 1 ... 7 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord