Zephyer schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:22:
[...]
Volledig mee oneens en eigenlijk een dikke trol als je het mij vraagt. Als je een hobby wilt uitvoeren ga je kijken
of je daar een budget voor hebt en in het geval dat je niet het nieuwste van het nieuwste kunt kopen, wat je als minimum kan aanschaffen waardoor je mee kan doen.
Bij games kan dit je SSD/HDD of 650GTX/1010GTX videokaart zijn, bij voetbal zijn het nieuwe adidas-messie-wannabe-schoenen of 2e hands schoenen uit 2015.
Dat jij nu de keuze maakt om geld er tegenaan te gooien, is jou keuze. Daarmee heb je niet het recht om anderen los te knippen van het spel. De enige die dit recht heeft, is de ontwikkelaar van het spel door de min. spec omhoog te krikken.
En daar ben ik het dan weer niet geheel mee eens (met jullie beide niet trouwens

).
De ontwikkelaar kiest niet voor hoge specs, dit is simpelweg een consequentie van de mogelijkheden die men in het spel wil verwerken.
De ontwikkelaar zal uiteraard vele malen hebben geprobeerd om zoveel mogelijk functiebehoud te hebben vs zo min mogelijke impact op de performance. Echter zit hier een limiet aan.
Ten eerste zal het doel van een ontwikkelaar zijn een zo breed mogelijk publiek te bereiken. Want hoe meer publiek het kan spelen hoe meer geld in het laatje komt.
Ten tweede zal hij zijn visie zoveel mogelijk in het spel verwerkt willen krijgen.
Niet elke hobby is voor iedereen mogelijk, dat is nu eenmaal de realiteit.
Als jij een oude racefiets koopt kan je wel meedoen met de andere wielrenners, maar je zal door je fiets gelimiteerd zijn in hoe snel je bent. Als je vanwege een te klein budget als racefiets alleen een fiets met twee lekke banden kan kopen en daarna niet mee kan doen met de tour de france is dat niet de fout van de fietsenmaker/verkoper.
Tenzij je het een normale eis vind dat jouw playstation 1 ook zonder moeite playstation 4 titels moet kunnen spelen lijkt mij het logisch dat als je niet met de tijd mee (kan) gaan vanwege wat voor een reden dan ook, je niet het recht hebt om daarom de schuld te leggen bij de ontwikkelaar van het spel/apparaat.
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:30:
[...]
Weer lekker makkelijk natuurlijk, vooral omdat het hier gaat om een aanpassing van een spel. Het zou dus zomaar kunnen dat het werkte toen je het kocht en nu gewoon minder werkt. Ik vind het dan echt belachelijk om te zeggen jammer maar helaas.
Het is en blijft een early access titel waarbij de specs als voorlopig zijn aangeduid en nog vrij voor verandering zijn. Wil je dit risico niet lopen, koop dan geen early access titel en wacht tot het spel officieel uit is. Dan heb je recht om te klagen als het spel onspeelbaar is en je voldoet aan de minimale systeemeisen

.
[
Voor 13% gewijzigd door
Bloodhoundje op 14-09-2017 13:39
. Reden: Quote toegevoegd van Res1ght ]