[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

NickThissen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:43:
Je hoeft niet perse een M16 mee te nemen, je moet gewoon weten dat kogels lager neerkomen dan waar je mikt. Hoeveel ze vallen hangt af van zoveel dingen, afstand, je zeroing instelling, welk wapen/ammo, of je berg op/af schiet of niet, etc. Dit moet je gewoon oefenen, en bij je eerste paar schoten goed opletten waar je kogels neerkomen zodat je kan corrigeren.

Ook een M16 heeft hier last van, alleen net wat minder.
Eens, maar om het te oefenen is het wat makkelijker met een M16A4 (Bulletspeed 900) dan met een AKM (Bulletspeed 715) in combinatie met de range als ik het verhaal van Tsurany goed begrijp. :)

Edit: Accuraat lijstje ?

Afbeeldingslocatie: https://pro-rankedboost.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/06/Battlegrounds-Best-Weapons.png

[ Voor 9% gewijzigd door Insehh op 12-09-2017 14:49 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 15:02

0stone0

01000010 01101111 01100101 !

NickThissen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:43:
en bij je eerste paar schoten goed opletten waar je kogels neerkomen zodat je kan corrigeren.
..
Volgens mij is dit ook de beste manier, schiet de eerste keer op gevoel. (Dit zal dus in de loop van tijd steeds beter worden)
Let goed op waar de kogel neerkomt en probeer daarop te anticiperen.

Op het begin heb ik wel eens een custom match gestart, wapen gepakt en naar Stalber gegaan om te oefenen. Als je een specifieke spot op de map prefereert, probeer daar dan verschillende wapens uit

"~~Linux is only free if your time has no value"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Insehh schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:47:
[...]

Eens, maar om het te oefenen is het wat makkelijker met een M16A4 (Bulletspeed 900) dan met een AKM (Bulletspeed 715) in combinatie met de range als ik het verhaal van Tsurany goed begrijp. :)
Ik zou eerder andersom zeggen. Om te oefenen wil je zo veel mogelijk bullet drop zodat je leert hoe je er voor compenseert. Als je weinig bullet drop hebt leer je er ook niks van.

Op zo'n afstanden meteen goed inschatten hoeveel hoger je moet mikken is erg lastig en ik denk niet dat veel mensen dat kunnen. Het is puur corrigeren, eerste schot is vast veel te hoog / laag, dan corrigeer je tot het in de buurt komt. Tenzij je exact de afstand weet, dan kun je de lijnen op je scope gebruiken (in geval van 4, 8, 15x). Let wel op dat die niet helemaal kloppen volgens mij, vooral de 4x lijkt bugged.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Volgens deze Reddit post is een klein vierkantje in de minimap dus 100 meter.

Met deze info is de zeroing distance een stuk makkelijker in te stellen

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/peenoiserealm.com/wp-content/uploads/2017/06/minimap.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insehh schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:47:
[...]

Klopt. De M16A4 schiet met 900 meter per seconde. Dat betekent dat je op 500 meter afstand iets meer dan een 0.55 seconde voor je tegenstander moet mikken. Bij de AKM is dat met 715 meter per seconde iets minder dan 0,7 seconde.

Een speler loopt 6,3 meter per seconde. Je moet dus op 500 meter afstand met de M16A4 ~3,5 meter voor de tegenstander mikken en met de AKM ~4,4 meter. Dat scheelt bijna een meter.

We hebben het dan overigens over bullet velocity, niet over bullet drop. Ik heb even niet de kennis over bulletdrop in PUBG paraat. Wat dat betreft zou ik uitgaan van zeroing of van de scope markeringen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2017 14:57 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:56:
[...]

Klopt. De M16A4 schiet met 900 meter per seconde. Dat betekent dat je op 500 meter afstand iets meer dan een 0.55 seconde voor je tegenstander moet mikken. Bij de AKM is dat met 715 meter per seconde iets minder dan 0,7 seconde.

Een speler loopt 6,3 meter per seconde. Je moet dus op 500 meter afstand met de M16A4 ~3,5 meter voor de tegenstander mikken en met de AKM ~4,4 meter. Dat scheelt bijna een meter.

We hebben het dan overigens over bullet velocity, niet over bullet drop. Ik heb even niet de kennis over bulletdrop in PUBG paraat. Wat dat betreft zou ik uitgaan van zeroing of van de scope markeringen.
Ja misschien iets om me voor te schamen, maar die van gisteren bewoog amper. Die zat bijna stil.... :X :z :+
Maar net ook al heel stuk gelezen, bulletdrop is er kennelijk dus amper. Even snel spieken hoeveel squares hij zit qua afstand, en je zeroing erop instellen. Lesson learned voor volgende keer. O+

[ Voor 10% gewijzigd door Insehh op 12-09-2017 15:12 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 07:54
Ik zou trouwens alleen de afstand van je scope aanpassen als je echt heeeeeel veel tijd hebt, ik doe het misschien 1 keer in 100 games. Imho is het sneller om door ervaring in te schatten hoe ver een speler is en hoe ver je moet leaden.

De ak vind ik een prima sniper alternatief, misschien niet super nauwkeurig maar je kan nog steeds goed headshots schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Insehh schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:10:
[...]
Bulletdrop is er kennelijk dus amper.
Totdat je dat stille kreng oppakt en nog nooit zo'n gruwelijke bullet drop hebt gezien :') ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Cassius schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:22:
[...]

Totdat je dat stille kreng oppakt en nog nooit zo'n gruwelijke bullet drop hebt gezien :') ...
Been there, dat is het enige wapen waar ik eerder overheen zeik dan dat ik het meeneem...... 8)7

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Insehh schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:26:
[...]

Been there, dat is het enige wapen waar ik eerder overheen zeik dan dat ik het meeneem...... 8)7
In solo games, of duos waar je teammate ook silenced kan spelen, is het echt een geweldig wapen. Je moet alleen niet proberen om op 800m kills te pakken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:16:
[...]

Het is statistisch gezien ontzettend onwaarschijnlijk dat je met meer dan 30 games nog nooit circles hebt gehad die noordelijk beginnen en daar ook eindigen. Het is heel onwaarschijnlijk dat je nog nooit een start cirkel boven de rivier van Georgopol naar Yasnaya hebt gehad.

Het heeft dus niks met skills of verstand te maken, puur met statistiek. Met meer dan 50 games is de kans ontzettend klein dat je niet alle afwijkende cirkels een keer gehad hebt.

[...]
Hier moet ik even op inhaken. Ten eerste is dit geen statistiek maar kansrekening. Daarnaast, in jouw voorbeeld op reddit, dat de map een 3x3 vierkant is, is de kans ongeveer 4% dat je na 50 games niet in een hoek bent uitgekomen. Dat is dus ongeveer 1 op de 25 spelers met 50 potjes. Gegeven dat de map in PUBG veel fijner is dan een 3x3 vierkant, en dat PUBG 10 mln+ spelers kent, lijkt me de claim van jantje 2 helemaal niet onwaarschijnlijk. Noteer daarbij overigens ook nog dat een speler met 50 potjes waarschijnlijk niet alle potjes tot het einde speelt, waardoor de kans nog veel kleiner wordt dat hij een dergelijk einde van het potje heeft meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Er zijn al vaker heatmaps gemaakt door spelers, en wat jantje aangeeft klopt ook wel met wat ik vaak zie met wel een klein verschil; de cirkel eindigt gewoon echt heel vaak op military. Er zijn avonden dat we alleen maar op military uitkomen. Ook dit is nog niet lang geleden in een heatmap te zien geweest. Het lijkt er op dat de cirkel ook beweegt naar waar de meeste spelers droppen of zoiets. Natuurlijk is mijn sample size te klein om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar het is gewoon opvallend.

Edit: dit dus
https://m.imgur.com/a/huJWC

https://www.reddit.com/r/...ircle_in_my_last_50_games

[ Voor 14% gewijzigd door gotfurrr op 12-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Het boeit mij geen reet waar die cirkel uitkomt :p Hij vermoord me nog voor ik er geraak :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
SmokingSig schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:45:
Het boeit mij geen reet waar die cirkel uitkomt :p Hij vermoord me nog voor ik er geraak :')
Gebruik je alleen je muis? Soms helpt het om af en toe w in te drukken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
gotfurrr schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:47:
[...]

Gebruik je alleen je muis? Soms helpt het om af en toe w in te drukken ;)
Je bedoelt Z :D

/offtopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tssss, azerty gebruiker!
------------------------------------------

Buiten meer spelen, en een andere muis bestellen, hebben mensen tips voor mij om "beter" te schieten?
Oefenen lijkt nog wat stroef te gaan, maar heb na 100 uur toch een beetje het idee dat ik te weinig progressie daarin maak :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@wimjongil @gotfurrr Jantje zei het volgende:
jantje 2 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:30:
De opstartcirkels zitten zover ik weet altijd onder het midden en zullen nooit aan de bovenzijde beginnen terwijl, als het random is, dat wel mogelijk moet zijn.
Die heatmap laat inderdaad zien dat, op basis van 50 games, de cirkel relatief vaak beneden ligt. Echter zie je dat ook ontzettend veel games boven de middenlijn beginnen. Ik zie al drie van de 50 cirkels helemaal bovenaan beginnen. En de cirkels met een groot stuk land in het noorden als middelpunt zijn ook aardig aanwezig.

Dat veel cirkels op military eindigen is wat mij betreft ook geen discussiepunt. Maar claimen dat cirkels enkel zuidelijk eindigen is gewoon niet waar. Als je nog nooit een noordelijke cirkel hebt meegemaakt dan heb je gewoon te weinig games gespeeld.
IdieEasy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:51:
[...]

Tssss, azerty gebruiker!
------------------------------------------

Buiten meer spelen, en een andere muis bestellen, hebben mensen tips voor mij om "beter" te schieten?
Oefenen lijkt nog wat stroef te gaan, maar heb na 100 uur toch een beetje het idee dat ik te weinig progressie daarin maak :(
Andere games spelen. Je speelt weliswaar 100 uur PUBG maar hoe vaak ben je nu echt aan het schieten? Te weinig om echt progressie te merken. Je kan dan beter games zoals Battlefield spelen waarbij je op afstand ook te maken hebt met velocity en bullet drop maar wel constant in de actie zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2017 15:54 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 16:58
Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:53:
@wimjongil @gotfurrr Jantje zei het volgende:

[...]

Die heatmap laat inderdaad zien dat, op basis van 50 games, de cirkel relatief vaak beneden ligt. Echter zie je dat ook ontzettend veel games boven de middenlijn beginnen. Ik zie al drie van de 50 cirkels helemaal bovenaan beginnen. En de cirkels met een groot stuk land in het noorden als middelpunt zijn ook aardig aanwezig.

Dat veel cirkels op military eindigen is wat mij betreft ook geen discussiepunt. Maar claimen dat cirkels enkel zuidelijk eindigen is gewoon niet waar. Als je nog nooit een noordelijke cirkel hebt meegemaakt dan heb je gewoon te weinig games gespeeld.
Ik zie zelf ook 3 circkels die in het noorden beginnen, dat is wel 6% van de games die kans hebben op een noordelijke cirkel en dat is niet in verhouding met de rest van de cirkels die overwegend onder het midden beginnen. ( Rond lijn L ) Ik heb persoonlijk in die 100en+ uren die ik heb gespeeld nog niet eerder tegengekomen of misschien niet onthouden dat ik deze heb gehad. Wat statisch gezien ook zeer goed mogelijk is gezien de kleine kans op deze cirkels.

Maar ik denk dat de heatmap en mijn eigen circles redelijk overeen komen met de algemene consensus en dat de kans op circles onder het midden vele malen groter zijn dan ze in het noorden eindigen. Ik had daar misschien niet het woordje nooit moeten gebruiken maar het middelpunt van de cirkel ligt gewoon vaak onder het midden en dat wordt ook bevestigd. ( Dan nog kan hij boven de lijn van Roznok eindigen als hij de goede kant op beweegt, maar de opstartcircle blijft onder het midden liggen )

Dat laat wel zien dat de circle spawns momenteel niet optimaal zijn als maar 6% van de cirkels in het noorden uitkomen en hij de neiging heeft om altijd naar het midden te trekken. Logisch aangezien daar de grootse playable area is maar gaat ten koste van de map met al z'n plekjes en het wel daadwerkelijk mogelijk is aangezien 6% van de games wel een goede cirkel die kant op krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 12-09-2017 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26
Insehh schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:22:
[...]

Vraagje hierover:

Ik had gisteren een target op een vrij lange range, klopt het dan dat guns als AK echt een stuk erboven moeten mikken om de targets dan te raken ? Als in travelling distance, gravity en die meuk ? En wat voor effect heeft de zeroing distance hier dan op ?

Beetje lastig welke guns daar veel last van hebben en welke niet. Weet bijvoorbeeld dat SKS en Kar98k prima met range om kunnen gaan...

Sorry voor 2 posts in a row, was iets te rap. :F
Ja, dat klopt inderdaad. Zero distance is letterlijk je scope omhoog/omlaag schroeven onder een lichte hoek om de afwijking op afstand te compenseren. Dus als jij je scope op 100m hebt staan betekend dit dat als je de middelste stip in je scope aanhoud je op 100m exact op de stip schiet. Bij 500m is de middelste stip dus het exacte punt op 500m ingesteld.

Als iemand dus ver weg loopt kan je op de map de witte blokjes tellen om de afstand uit te rekening, elk blokje is 100m en volledig uitgezoomd is elk blokje 1000m.

Zit iemand dus op bijvoorbeeld 250m en jij zet je scope op 200m. Dan zal de kogel iets onder de middelste stip van de scope landen. Zet je de scope op 300m dan zal de kogel iets boven de stip landen :) .
Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:26:
[...]

Je hebt bullet drop en velocity.

Bullet drop is hoe hard een kogel daalt op afstand. Hier gebruik je de zeroing voor of de range indicators op de scopes.

Velocity is de snelheid van een kogel, vaak uitgedrukt in meters per seconde of feet per second. Hoe langzamer een kogel is hoe verder je voor een tegenstander moet mikken als hij beweegt. Op 100 meter afstand moet je ongeveer 30cm voor je tegenstander mikken, op grotere afstand kan dat soms wel enkele meters zijn.

Zeker met de VSS merk je dat de bullet drop gigantisch is en de velocity erg laag, het is vrijwel onmogelijk om op afstand betrouwbaar vijanden te raken. Een M16A4 heeft weer een van de hoogste bullet velocities en is daardoor erg ideaal om op lopende vijanden te schieten.
De bulletdrop van de VSS is dan wel dramatisch, het wapen zelf is echter op stilstaande/zittende target superieur. Het is onmogelijk voor je tegenstander om de VSS te horen omdat dit wapen als enige sniper subsonisch is (onder snelheid van het geluid). Er is dus geen sonic boom die je bij bijvoorbeeld de AWM hoort.

Bij bewegende targets is het wapen inderdaad heel lastig om iemand goed te raken tenzij ze in een rechte lijn en vaste snelheid rennen ;) .

Om de scope van een VSS te snappen (en daarom ook waarom de gun zo super is, je kan namelijk bijna altijd perfecte headshots schieten op lange afstand als iemand stil zit):

Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/pvplive/image/upload/fl_lossy,f_auto/article_images/vssscope2.PNG

De scope zijn onderste deel is wat de VSS zo super maakt. 1,2,3 en 4 staan voor 100m, 200m, 300m en 400m afstand.
De bodemlijn tot de eerste schuine streep waar een 1 (dit staat voor 1m hoogte) staat is de lengte van een enemy in de zittende positie. De bodem tot de toplijn van 1.7m is de hoogte van een staande enemy.

Als je iemand zit lopen meet je met de onderste helft van de scope in welk "doosje" iemand past. Als iemand bijvoorbeeld naast een huisje zit en hij in het vak van 3 past tussen de onderste 2 lijnen. betekend dit dat je target op exact 300m afstand zit.

De 3 dakjes ^ van de scope zijn 100m schaalverdeling, dus het onderste ^ dakje is op 300m waar je kogel land.

Dus je weet nu dat iemand in het vakje van 3 past, je gebruikt het 3e ^je en aimed deze op zijn hoofd en je krijgt een gegarandeerde headshot :9 .

Het 4e ^je mist op de scope, echter als je deze met dezelfde ruimte omlaag inschat kan je ook de 400m hit goed en betrouwbaar raken :) .

De VSS is echt een favo wapen als ik tegen stilstaande targets moet snipen die nog niet weten waar ik ben. Zodra ze bewust zijn van dat ze beschoten worden gaan ze rondrennen en zigzaggen waardoor de VSS nutteloos wordt. Dat is het moment om over te schakelen op een AR ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Even langs alle nieuwe plekken gereden. Sommige zien er goed uit, gebouwen op Stalber lijken niet helemaal te passen. Wat minder immersion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:26:
Even langs alle nieuwe plekken gereden. Sommige zien er goed uit, gebouwen op Stalber lijken niet helemaal te passen. Wat minder immersion.
Cool fimpje ;)
Hoe heb jij je shadows staan ? Low ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Dhrax schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:34:
[...]

Cool fimpje ;)
Filmpje is op de testserver. In de nieuwe patch wordt schaduw geforceerd op alle instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Deze nog niet tegengekomen; plaatje tegen van de nieuwe map, uit de data van nieuwe patch gehaald lees ik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w7lWJEs.jpg

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
NickThissen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:52:
Deze nog niet tegengekomen; plaatje tegen van de nieuwe map, uit de data van nieuwe patch gehaald lees ik:

[afbeelding]
is een drukke dag op het topic, maar Tsurany had de primeur vanochtend al
Tsurany in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, gemist ;) Weinig discussie gezien ook.

Ziet er best ok uit al. Die witte lijn zou een trein of in ieder geval rails kunnen zijn? Interessant :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Ziet er zeker leuk uit!

Alleen lijken de namen van bepaalde steden wel bedacht door een 17 jarige streamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dhrax schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:34:
[...]

Cool fimpje ;)
Normaal Medium maar dit is inderdaad de test server, daar hebben ze schaduwen aangepast. Reshade had ik er ook nog niet opgezet.
0stone0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:58:
Ziet er zeker leuk uit!

Alleen lijken de namen van bepaalde steden wel bedacht door een 17 jarige streamer
Natuurlijk allemaal nog WIP, namen zijn waarschijnlijk puur tijdelijk.

On another note, I fucked up.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
NickThissen schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:56:
Ah, gemist ;) Weinig discussie gezien ook.

Ziet er best ok uit al. Die witte lijn zou een trein of in ieder geval rails kunnen zijn? Interessant :)
Dat komt denk ik vooral omdat die nog niet comfirmed is.
Het kan ook zo maar fan made zijn.

Er is nog niet echt een goede bron zover ik weet.
Dus dan heeft discussiëren nog geen zin ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hij komt uit de gamefiles dus fanmade lijkt me sterk. Maar zeker niet definitief nee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 16:59:

[...]

Natuurlijk allemaal nog WIP, namen zijn waarschijnlijk puur tijdelijk.

On another note, I fucked up.
[video]
Zelfs voor tijdelijke WIP namen vind ik het een rare keuze...
  • DIRTBAG
  • BAREBACK
  • KILLBOX
  • STRANGLE
  • RAGE
  • PUNISCHMENT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
0stone0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:01:
[...]

Zelfs voor tijdelijke WIP namen vind ik het een rare keuze...
  • DIRTBAG
  • BAREBACK
  • KILLBOX
  • STRANGLE
  • RAGE
  • PUNISCHMENT
Vaak zijn dit inside jokes van de game ontwikkelaars, ze bouwen een ruimte, geven er een tijdelijke naam aan en veranderen die later. De naam is vaak een verwijzen intern in het ontwikkelteam. Rage zou b.v. een deel van de map kunnen zijn waar een andere dev boos is geworden omdat er een bug bleef opspelen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 15:05
Zeg jongens, iemand anders wel eens het idee dat er op TPP EU echt niemand praat? Ik hoorde voorheen in pregame wel eens iemand. Maar nadat ik VOIP uit had gezet en weer aan hoor ik gedurende 10 potjes echt niemand van begin tot eind praten. Alles staat weer zoals het hoort, en daar ben ik ook 99,99% zeker van. Als ik me push to talk indruk gaat het microfoontje linksbovenin ook gewoon branden.

plzhalpmeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0stone0

0stone0

bac0tje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:47:
Zeg jongens, iemand anders wel eens het idee dat er op TPP EU echt niemand praat? Ik hoorde voorheen in pregame wel eens iemand. Maar nadat ik VOIP uit had gezet en weer aan hoor ik gedurende 10 potjes echt niemand van begin tot eind praten. Alles staat weer zoals het hoort, en daar ben ik ook 99,99% zeker van. Als ik me push to talk indruk gaat het microfoontje linksbovenin ook gewoon branden.

plzhalpmeh
Weet je ook zeker dat je VOIP niet op team-only staat? Een lobby waarin niemand 'praat', klinkt voor mij als iets bijzonders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bac0tje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-09 15:05
0stone0 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:57:
[...]

Weet je ook zeker dat je VOIP niet op team-only staat? Een lobby waarin niemand 'praat', klinkt voor mij als iets bijzonders :)
Ja dat dacht ik eerst dus ook,maar dat is het niet. Ik zal later vanavond wel eens een screenshot maken van de gui en config als ik er aan denk. Misschien ben ik echt gewoon hartstikke scheel en kijk ik er over heen, maar ik acht de kans klein.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
seezung schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:32:
[...]

Volgende week paar potjes doen samen? Speel zelf al sinds week 2 en record staat nu op 36 kill win, vind het leuk om mensen te helpen en is ook handig voor stream aangezien ik dan meer praat en uitleg :9
Oh ja, als je kan zeker. :)

Laat maar iets weten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:39
Er zijn zo van die avonden dat niks lukt. 2 uur gespeeld waarvan 1h36 min naar de teammates gekeken te hebben omdat ik telkens neer ga.
Kan gebeuren, nog enkele dagen op deze manier en ik neem een abonnement op Twitch :-)

Gisteren hebben we op de testserver wat rondgelopen in de hoop de mist te ontdekken en eventueel het nieuwe wapen eens te testen, helaas zonder succes. Wel regelmatig de tommy gun als world drop gezien. Valt me op dat de tegenstanders op de testserver van een iets hoger niveau zijn dan op de normale servers.

• gotfurrr
Devler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:36:
Er zijn zo van die avonden dat niks lukt. 2 uur gespeeld waarvan 1h36 min naar de teammates gekeken te hebben omdat ik telkens neer ga.
Kan gebeuren, nog enkele dagen op deze manier en ik neem een abonnement op Twitch :-)

Gisteren hebben we op de testserver wat rondgelopen in de hoop de mist te ontdekken en eventueel het nieuwe wapen eens te testen, helaas zonder succes. Wel regelmatig de tommy gun als world drop gezien. Valt me op dat de tegenstanders op de testserver van een iets hoger niveau zijn dan op de normale servers.
Het nieuwe wapen is echt super nice, een soort m16 on steroids. Denk dat ze het nog wel iets gaan aanpassen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:58

Oxigeon

En zo is dat!

Hoe zit het nu eigenlijk met deze game qua performance? Ik heb deze game aangeschaft ongeveer een 2 weken na de release. Helaas heb ik toen een refund moeten aanvragen omdat de game totaal niet soepel liep op mijn laptop.

Is dat in de latere patches een stuk verbeterd? Of kan ik hem beter nog links laten liggen. Ik weet trouwens ook niet of het eventueel 2x mogelijk is om een refund aan te vragen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Bloodhoundje
Oxigeon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:07:
Hoe zit het nu eigenlijk met deze game qua performance? Ik heb deze game aangeschaft ongeveer een 2 weken na de release. Helaas heb ik toen een refund moeten aanvragen omdat de game totaal niet soepel liep op mijn laptop.

Is dat in de latere patches een stuk verbeterd? Of kan ik hem beter nog links laten liggen. Ik weet trouwens ook niet of het eventueel 2x mogelijk is om een refund aan te vragen
Zover ik weet laat steam maar 1x een refund toe op een spel, anders zou je het spel kunnen uitspelen door het steeds te kopen en refunden :+ .

Om te weten of je laptop de game kan draaien is het handig om ook even hier de specs te vermelden van je laptop. De performance van de game is met sprongen voorruit gegaan echter blijft het nog steeds heel zwaar. Mijn laptop (Geforce 960m, 16gb mem, SSD, core i7) geeft 20-50fps bij full hd draaien. Als ik de resolutie een tikje lager zet is het wel goed te spelen. Maar verwacht dus geen wonderen als je laptop wat ouder is.
Oxigeon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:07:

Performance is flink verbeterd, op moderne hardware is er geen enkel probleem met de game. Je kan wellicht niet op de hoogste settings draaien maar dat is natuurlijk ook niet nodig. Op low/medium kan iedereen een acceptabele framerate halen. Vooral textures vragen veel van je vmem. De vraag is alleen of jij moderne hardware hebt ;)

• BobbLeeSwaggr
Devler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:36:

Wij waren gisteren op Military geland. Heel onze squad had er één. En nog 3-4 extra tegen gekomen. Heb er nog niet vaak genoeg mee geschoten maar lijkt inderdaad een fijn wapen. Niet zoveel bullit drop, standaard 20 kogels in een mag. wel meer recoil dan een AR maar goed handelbaar. Met een foregrip zou die wel redelijk OP worden.
Had bijna het idee dat ze het wapen juist bewust vaker lieten spawnen (net als wat ze met de mist doen) zodat het goed getest kan worden.

Tommy Gun ook in me handen gehad maar niet niet mee geschoten.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:16:
[...]

Performance is flink verbeterd, op moderne hardware is er geen enkel probleem met de game. Je kan wellicht niet op de hoogste settings draaien maar dat is natuurlijk ook niet nodig. Op low/medium kan iedereen een acceptabele framerate halen. Vooral textures vragen veel van je vmem. De vraag is alleen of jij moderne hardware hebt ;)
Ik heb GEEN moderne hardware. Mijn laptopje is ongeveer een 2 a 3 jaar oud nu. Ik weet dat er 6GB geheugen inzit en ik een Dualcore 5.2Ghz heb. Videokaart moet je me zo eventjes niet naar vragen. Weet alleen dat het een ASUS betreft

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

IdieEasy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:51:
[...]

Drukke gebieden landen en play-to-shoot in plaats van play-to-win. In 't begin gewoon net buiten de drukke gebieden landen, en dan na de eerste minuut looten de drukbezette gebieden aanvallen.

Enigste manier om te leren schieten is door het te doen. Ik vind het schietgedrag van Battlefield heel anders dan die van PUBG dus vind dat niet echt een aanrader. Na een paar potjes Battlefield merk ik ook vaak dat ik weer effe in moet komen als ik PUBG opstart.

Steam ID = Ackerfiets

Oxigeon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb GEEN moderne hardware. Mijn laptopje is ongeveer een 2 a 3 jaar oud nu. Ik weet dat er 6GB geheugen inzit en ik een Dualcore 5.2Ghz heb. Videokaart moet je me zo eventjes niet naar vragen. Weet alleen dat het een ASUS betreft
Dan zou ik het lekker laten zitten, daar ga je geen fatsoenlijke performance op krijgen. Die is gewoon te oud voor moderne games.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:27:
[...]

Dan zou ik het lekker laten zitten, daar ga je geen fatsoenlijke performance op krijgen. Die is gewoon te oud voor moderne games.
Jammer maar helaas dan. Moet ik eventjes kijken wat ik dan maar ga doen :P. Bedankt

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Tsurany schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:26:
[...]

Je hebt bullet drop en velocity.

Bullet drop is hoe hard een kogel daalt op afstand. Hier gebruik je de zeroing voor of de range indicators op de scopes.

Velocity is de snelheid van een kogel, vaak uitgedrukt in meters per seconde of feet per second. Hoe langzamer een kogel is hoe verder je voor een tegenstander moet mikken als hij beweegt. Op 100 meter afstand moet je ongeveer 30cm voor je tegenstander mikken, op grotere afstand kan dat soms wel enkele meters zijn.

Zeker met de VSS merk je dat de bullet drop gigantisch is en de velocity erg laag, het is vrijwel onmogelijk om op afstand betrouwbaar vijanden te raken. Een M16A4 heeft weer een van de hoogste bullet velocities en is daardoor erg ideaal om op lopende vijanden te schieten.
De range indicators op de scopes zijn niet correct, zeroing werkt wel goed. Voor snelle schoten kan je het beste een gestimate doen of de precieze punten op een scope onthouden per 100m. Hopelijk gaan ze die scopes wel werkend maken zodat de markings ook werken.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
Heb een iets langer youtube filmpje gemaakt, dan is er wat meer te zien van de samenwerking en hoe we normaal gesproken spelen. Er zit van alles in de game, potatoaim, inventory fails, misclicks, laat gespotte tegenstanders etc etc O-) (ondanks dat, 12 kills ;) )

Het laat wel oa zien waarom ik FPP leuk vind, je kan makkelijker flanken (moet je wel weten waar ze zitten :+ )

Filmpje is te zien in 4k op normale pc's, mobiel is nog alleen 1080p denk ik.

Zien jullie trouwens verschil tussen 4k en 1440p? Renderen in 4k duurt namelijk best lang :X (4k is trouwens gewoon 1080p, maar op die manier wordt 1080p tenminste met een fatsoenlijke bitrate weergegeven)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_GiQC8ppmSA]

[ Voor 9% gewijzigd door gotfurrr op 13-09-2017 10:02 ]

Even op Reddit gelezen hoe ze het AFK probleem hebben opgelost, ze zijn voor een vrij simpele (maar effectieve) methode gegaan.

Je krijgt enkel punten in de game als je minimaal 1 nuttig item hebt opgepakt. Dus een wapen, munitie, granaat, rugzak of armor. Kleding telt niet mee. Als je nu succesvol wilt botten moet je dus je bot zo programmeren dat hij gebouwen kan herkennen, binnen kan treden en dan een nuttig item op kan pakken.
Dat zal erg lastig te maken zijn zonder dat ze daadwerkelijk het geheugen uitlezen. En zodra ze dat doen is het cheaten.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:58:
Even op Reddit gelezen hoe ze het AFK probleem hebben opgelost, ze zijn voor een vrij simpele (maar effectieve) methode gegaan.

Je krijgt enkel punten in de game als je minimaal 1 nuttig item hebt opgepakt. Dus een wapen, munitie, granaat, rugzak of armor. Kleding telt niet mee. Als je nu succesvol wilt botten moet je dus je bot zo programmeren dat hij gebouwen kan herkennen, binnen kan treden en dan een nuttig item op kan pakken.
Dat zal erg lastig te maken zijn zonder dat ze daadwerkelijk het geheugen uitlezen. En zodra ze dat doen is het cheaten.
Nasty... Gebeurd me niet veel maar een enkele keer ben je toch echt wel het haasje bijv. bij de school oid... Bij de school ga je toch snel zoeken naar een gun dan wat anders, kan dus maar zo zijn dat je daar dus genakt wordt voordat je wat nuttigs opgepakt hebt dus geen punten krijgt...:P (oke is niet veel...) maar neemt niet weg dat je minimaal 5-10min kwijt bent :X

Neemt niet weg dat het opzich wel een hele goeie wending/aanpassing is!

[ Voor 3% gewijzigd door mfneed op 13-09-2017 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mfneed schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:02:
[...]

Nasty... Gebeurd me niet veel maar een enkele keer ben je toch echt wel het haasje bijv. bij de school oid... Bij de school ga je toch snel zoeken naar een gun dan wat anders, kan dus maar zo zijn dat je daar dus genakt wordt voordat je wat nuttigs opgepakt hebt dus geen punten krijgt...:P (oke is niet veel...) maar neemt niet weg dat je minimaal 5-10min kwijt bent :X

Neemt niet weg dat het opzich wel een hele goeie wending/aanpassing is!
Ongeveer 30 seconden laden, 1 minuut lobby, 30 seconden vliegen en 30 seconden parachuteren en looten. Dat is bij elkaar minder dan 5 minuten. Lijkt mij niet zo'n groot probleem voor die incidentele keren dat het voor komt.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ongeveer 30 seconden laden, 1 minuut lobby, 30 seconden vliegen en 30 seconden parachuteren en looten. Dat is bij elkaar minder dan 5 minuten. Lijkt mij niet zo'n groot probleem voor die incidentele keren dat het voor komt.
Wat ik al aangaf (net ge-edit) vind ik het idd een goeie wending:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:04:
[...]

Los van het feit dat je ze eigenlijk ook gewoon niet verdiend dan })
Wellicht is de beloning voor games die wel slagen +30 BP points extra.
Zou eigenlijk ook wel eerlijk zijn als ze aan squad chicken dinners wat meer BP points geven.
Met solo verdien je ze echt veel sneller.

Wat mij trouwens opviel nog gister. waar ik niet specifiek iets over gelezen heb. Is de renderdistance van gebouwen ook ingekort? Wat zaten op de berg bij Containers. Geogopol zag er echt uit al een gesmolten pudding. Nu was dat altijd natuurlijk al zo. Maar voor me gevoel is die afstand korter geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Nog een leuke korte clip om te laten zien hoe belangrijk het soms is om niet op alles gelijk te schieten en stil te lopen als je weet dat er iemand in de buurt is:

Had hem zelfs met een koekenpan kunnen neerslaan realiseerde ik me nadat ik de kill maakte :+ . Dit laat ook gelijk goed zien waarom het in FPP zo belangrijk is altijd te zorgen dat je met je rug naar een muur zit oid en dus mensen kan zien aankomen.
Bloodhoundje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:14:
Nog een leuke korte clip om te laten zien hoe belangrijk het soms is om niet op alles gelijk te schieten en stil te lopen als je weet dat er iemand in de buurt is:

[video]

Had hem zelfs met een koekenpan kunnen neerslaan realiseerde ik me nadat ik de kill maakte :+ . Dit laat ook gelijk goed zien waarom het in FPP zo belangrijk is altijd te zorgen dat je met je rug naar een muur zit oid en dus mensen kan zien aankomen.
Dat was echt zonde ja, had je zo'n mooie pan kill kunnen maken :+

Maar inderdaad, sluipen kan soms echt heel handig zijn. Had je hem al eerder gezien? Hij had natuurlijk niet verwacht dat er iemand aan zou komen.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Bloodhoundje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:14:

[video]

of gewoon uh, enige vorm van geluid kan horen :) 8)7 wellicht speelt die met muziek aan of of even afk.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:33:
[...]

Dat was echt zonde ja, had je zo'n mooie pan kill kunnen maken :+

Maar inderdaad, sluipen kan soms echt heel handig zijn. Had je hem al eerder gezien? Hij had natuurlijk niet verwacht dat er iemand aan zou komen.
Ja had hem al gehoord, hij zat vanuit het tankstation eerst op iemand te schieten verderop, dus toen wist ik al dat hij ergens bij het tankstation zat. :)
SouLLeSSportal schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:34:
[...]

of gewoon uh, enige vorm van geluid kan horen :) 8)7 wellicht speelt die met muziek aan of of even afk.
Dat had geen verschil gemaakt voor hem, ik liep crouched met silent walk ingehouden. dan ben je niet te horen voor enemies tot je op ze staat. Het enigste wat hij had kunnen horen was mijn switch van semi naar full auto. Dat kleine klikje is wel luider. Maar dat valt niet op als je alleen een klikje hoort en verder niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op woensdag 13 september 2017 @ 10:42:
[...]

Ja had hem al gehoord, hij zat vanuit het tankstation eerst op iemand te schieten verderop, dus toen wist ik al dat hij ergens bij het tankstation zat. :)
Professional stalker dus :)
Dat had geen verschil gemaakt voor hem, ik liep crouched met silent walk ingehouden. dan ben je niet te horen voor enemies tot je op ze staat. Het enigste wat hij had kunnen horen was mijn switch van semi naar full auto. Dat kleine klikje is wel luider. Maar dat valt niet op als je alleen een klikje hoort en verder niks.
Jij hoort de klik wel maar anderen volgens mij amper. Dat soort geluiden dragen niet ver.

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
SmokingSig schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:48:
Nadat veel mensen de bug waarbij textures niet laden reeds hadden was het gisteren mijn beurt. Best handig voor loot :)
Bij mij werkt de View Distance veranderen nog wel eens (niet altijd).

Overigens valt het me tegen dit niet terug te zien in de laatste patch notes ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niekovk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-01 21:58
Gisteren toch ook maar eens aangeschaft en even twee potjes gespeeld. Ziet er goed uit, leuk concept en lijkt wel vrij realistisch. Ben bang dat er meer uren in gaan zitten :D

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:16:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de performance van de game niet geweldig vind.
Ik speel met i7-3930k 16GB RAM en een Radeon RX470 4GB. Monitor is 1080p.
Met die config haal ik in BF1 zo rond de 75-90 FPS op high en dat is prettig spelen i.c.m. FreeSync.
In PUBG is mijn framerate eerder 55-75 FPS en dat speelt toch een stuk minder prettig.
Ik denk dat je met een 3 jaar oude laptop blij mag zijn als je op ~720p consequent boven de 30 fps zit, in mijn ogen is dat niet echt speelbaar.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

DaWaN schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:47:
[...]

Met die config haal ik in BF1 zo rond de 75-90 FPS op high en dat is prettig spelen i.c.m. FreeSync.
In PUBG is mijn framerate eerder 55-75 FPS en dat speelt toch een stuk minder prettig.
Ik denk dat je met een 3 jaar oude laptop blij mag zijn als je op ~720p consequent boven de 30 fps zit, in mijn ogen is dat niet echt speelbaar.
Niet geweldig vinden is natuurlijk wat anders dan problemen ondervinden. Idealiter zit je boven de 100fps maar minimaal 55fps halen zie ik niet als een probleem in dit genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCrashdummy
  • Laatst online: 04-07 18:47
Tijdje geleden dat ik het heb gespeeld, zijn er plannen voor first person only servers? Dan lijkt mij het spel een stuk leuker omdat je dan niet gebruik kan maken voor 3rd person om om hoeken te kunnen kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:45

Jorissie87

No diggity

MrCrashdummy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:59:
Tijdje geleden dat ik het heb gespeeld, zijn er plannen voor first person only servers? Dan lijkt mij het spel een stuk leuker omdat je dan niet gebruik kan maken voor 3rd person om om hoeken te kunnen kijken
Not sure if troll or...?

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:28

Kek

3flix

MrCrashdummy schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:59:
err, die zijn er al (enige weken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrCrashdummy
  • Laatst online: 04-07 18:47
Kek schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:01:
[...]

err, die zijn er al (enige weken)
Oh super, kwam toevallig langs deze thread en moest er weer aan denken, zoals ik al zei heb al een tijd niet gespeeld. Sorry voor de domme vraag!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
[...]

Ik haal met een AMD 760k, 8Gb aan RAM, de r9 270X en een SSD een stabiele 70 fps bij alles op very low.
Volgens mij doe je toch echt iets fout..

als ik mn cpu overclock tik ik soms zelfs de 80 aan..

[ Voor 3% gewijzigd door RikN89 op 13-09-2017 12:32 ]

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
[...]

Zo zat ik ook bij mijn gamelaptop. PUBG als een excuus gebruikt voor een nieuwe desktop en de laptop doorsluizen naar iemand anders; speelt die er doodleuk PUBG mee en heeft nergens last van :+
Lage(re) eisen voor een prettige ervaring..

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

RikN89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:31:
[...]
Ik haal met een AMD 760k, 8Gb aan RAM, de r9 270X en een SSD een stabiele 70 fps bij alles op very low.
Volgens mij doe je toch echt iets fout..
Ik doe niets fout en dat ik geen 70 fps kan halen is ook helemaal niet mijn punt.
Vergelijking die ik wil maken is dat ik een fors lagere framerate heb in PUBG in vergelijking met BF1.
Daarbij zijn de graphics van PUBG ook niet bepaald indrukwekkend.
Settings die ik gebruik zijn een mix van medium / high i.c.m. een screen scale van 100.
Post was puur als referentie, voor het geval iemand al BF1 speelt op zijn hardware.
Nivve schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:00:
[...]
Lage(re) eisen voor een prettige ervaring..
Precies, als je eenmaal gewend bent aan hoge refresh rates en frame rates, dan is het moeilijk teruggaan. Ik mag hopen dat de performance van de game nog wel wat beter gaat worden voordat hij uit early-access gaat. Persoonlijk vind ik 55 fps net wat te laag, maar met 75 fps als minimum zou ik tevreden zijn. Uiteraard wel op medium / high en screen scale 100.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RikN89
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
DaWaN schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:37:
[...]

Ik doe niets fout en dat ik geen 70 fps kan halen is ook helemaal niet mijn punt.
Vergelijking die ik wil maken is dat ik een fors lagere framerate heb in PUBG in vergelijking met BF1.
Settings die ik gebruik zijn een mix van medium / high i.c.m. een screen scale van 100.
Post was puur als referentie, voor het geval iemand al BF1 speelt op zijn hardware.

[...]

Precies, als je eenmaal gewend bent aan hoge refresh rates en frame rates, dan is het moeilijk teruggaan. Ik mag hopen dat de performance van de game nog wel wat beter gaat worden voordat hij uit early-access gaat. Persoonlijk vind ik 55 fps net wat te laag, maar met 75 fps als minimum zou ik tevreden zijn. Uiteraard wel op medium / high en screen scale 100.
Het is dan ook alom bekend dat de game nog lang niet optimized is. Daar wordt op dit moment aan gewerkt, zie ook de aankomende patchnotes bijv.

[ Voor 3% gewijzigd door RikN89 op 13-09-2017 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

DaWaN schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:37:
[...]

[...]

Early Access. Basically Alpha.. Bekend issue dus. Afwachten en bierdrinken, volgende keer wegblijven bij EA games (see what I did there?) :+

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
RikN89 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:40:
[...]

Het is dan ook alom bekend dat de game nog lang niet optimized is. Daar wordt op dit moment aan gewerkt, zie ook de aankomende patchnotes bijv.
Dat dus. PUBG is gewoon een game die eigenlijk niet af is, laten we dat niet vergeten. Daarnaast draait BF1 op de frostbite engine (wat misschien wel de beste game engine is) en zit daar een ontwikkelteam/budget achter wat zijn weerga niet kent ( DICE -- EA).

Dat pubg ruk draait, dat weet iedereen ondertussen wel. :)

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Ik snap jullie punt over slechter performance niet eigenlijk. zelf heb ik een pc die in de laatste 5 jaar niet geupdate is, maar ik kan het spel nog steeds spelen. Niet optimaal, maar dat verwacht ik ook niet van een pc van 5 jaar oud. Misschien keer videokaart upgraden en ik kan weer. Zelfs op low ziet het er redelijk goed uit. Waar ik meer problemen bij heb is het feit dat op een lagere setting de omgeving niet meer klopt. Soms is de texture van de grond op een redelijk goed niveau, terwijl het stuk steen ernaast op een behoorlijk lage niveau is. Hierdoor krijg je een onrealistisch beeld van de game. Dit zie je ook terug in de diepte. Het gras waar ik door kruip ziet er op low settings zeer goed uit en zeer mooi. Maar de bosjes en boompjes in de verte zien er gewoon uit zwarte puntjes. Soms is het daardoor heel moeilijk een vijand te onderscheiden van een bosje.
@grote_oever het is eigenlijk heel simpel, je kan zelfs met een high-end systeem het spel niet goed draaien met alle instellingen op maximaal. Dan haal je niet de gewenste framerate.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:01:
@grote_oever het is eigenlijk heel simpel, je kan zelfs met een high-end systeem het spel niet goed draaien met alle instellingen op maximaal. Dan haal je niet de gewenste framerate.
Nee, oke.. daar kan ik niet over oordelen. Maar ik krijg het idee dat het voor sommige mensen onspeelbaar is. Tis toch op een oude pc prima te doen.. dus snap wel dat ze prioriteiten op andere plekken inzetten.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Dat stukje met die mixed textures vind ik ook sloppy. Dan heb je een rots met high-res (ish) texture en de volgende is playdoh textures ernaast. Maar och, geen grote hinder.

De meeste mensen deugen!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 00:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:01:
Framedrops inderdaad. Haal met alles op ultra nog wel 90% van de tijd >70fps.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hoe je jezelf limiteert enkel Shotties te gebruiken, alleen mag schieten als de ander eerst schiet, en dan dit einde. BIZAR 8)7 :X

[ Voor 13% gewijzigd door Netsrek op 13-09-2017 15:27 ]

Netsrek schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:26:
Hoe je jezelf limiteert enkel Shotties te gebruiken, alleen mag schieten als de ander eerst schiet, en dan dit einde. BIZAR 8)7 :X

[video]
Gok op Asia, die laatste speler was echt zo ontzettend slecht...

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:34:
[...]

Omdat er "life reamining" staat?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[...]

Dit is TPP, niet FPP, dus inclusief matchmaking. Dus of deze persoon heeft nog geen of erg weinig games gespeeld in die regio of matchmaking is kut.

Overigens vind ik het sowieso heel raar dat je een regio-gebonden ranking hebt, slaat als kut op kaas. "Ja maar in andere regio's heb je andere pings" - met het lag-compensation voordeel wat er nu inzit voor high-pingers zou je dan als NL'er met 1600+ zo op 2200+ zitten in Azië :p . Gewoon bij een nieuwe regio je andere regio's met een soort uitmiddeling meenemen. "Nieuw" kan dan bijvoorbeelde de eerste 10 games zijn waarna je dat loslaat. Of beter nog ... 1 ranking over alle regio's.

Je zegt ook dat aziaten blijkbaar slecht in PUBG zijn, maar laat ik daar maar niet op in gaan.

---

Edit: Fugglet, een streamer, doet ook veel van die challenges - veel zijn er zeer vermakelijk :D .

[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 13-09-2017 16:16 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Deze zijn vids zijn extreem leerrijk en gedetailleerd, goed besproken etc..

Must zie voor eigenlijk iedereen..

Never ever financial advice...

theHoff schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:54:
[...]

Omdat er "life reamining" staat?
Vooral omdat die tegenstanders soms ontzettend slecht zijn.
Cassius schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:14:
[...]

Dit is TPP, niet FPP, dus inclusief matchmaking. Dus of deze persoon heeft nog geen of erg weinig games gespeeld in die regio of matchmaking is kut.
Daarom verwacht ik Asia, meesten spelen daar niet vaak dus kunnen zulke challenges daar prima uitvoeren. Normaal 2200 rating en nu tegen mensen met een 1500 rating, lekker noobs killen.
Overigens vind ik het sowieso heel raar dat je een regio-gebonden ranking hebt, slaat als kut op kaas. "Ja maar in andere regio's heb je andere pings" - met het lag-compensation voordeel wat er nu inzit voor high-pingers zou je dan als NL'er met 1600+ zo op 2200+ zitten in Azië :p . Gewoon bij een nieuwe regio je andere regio's met een soort uitmiddeling meenemen. "Nieuw" kan dan bijvoorbeelde de eerste 10 games zijn waarna je dat loslaat. Of beter nog ... 1 ranking over alle regio's.
Ik vind dat niet heel gek, inderdaad vanwege onder andere latency wil je dat soort regio's gewoon geheel gescheiden houden. Anders ga je inderdaad zien dat mensen latency gaan abusen om op buitenlandse servers lekker hun ranks te boosten.
Je zegt ook dat aziaten blijkbaar slecht in PUBG zijn, maar laat ik daar maar niet op in gaan.
Waar zeg ik dat precies?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

gefixt :)

[ Voor 97% gewijzigd door Dhrax op 13-09-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
gefixt
Let op:
Samen spelen met Tweakers?
Discord

[ Voor 44% gewijzigd door PatRamon op 13-09-2017 22:16 ]

**

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Zeg dan niks....

• NickThissen
Eerste potje met mist zit erop. Gewonnen, maar ik weet nog niet of het echt leuker is. Het was wel vrij dichte mist (zit er variatie op?) dus eigenlijk waren er totaal geen long range gevechten. Beetje rond kruipen 15 min lang, toch nog 3 kills maar meer mensen eigenlijk ook niet gezien. Leuk voor de variatie denk ik maar het moet niet meer gaan voorkomen als regen denk ik.

Mijn iRacing profiel

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:36:
Eerste potje met mist zit erop. Gewonnen, maar ik weet nog niet of het echt leuker is. Het was wel vrij dichte mist (zit er variatie op?) dus eigenlijk waren er totaal geen long range gevechten. Beetje rond kruipen 15 min lang, toch nog 3 kills maar meer mensen eigenlijk ook niet gezien. Leuk voor de variatie denk ik maar het moet niet meer gaan voorkomen als regen denk ik.
Zeker leuk als variatie.
Voor mij mag het nog wat dichter de mist.

Leukste is voornamelijk dat je puur op het geluid moet afgaan.
Wind geluid geeft wel een leuk effect voor een rustige gameplay @NINjak gaf nog een opmerking ik mis de weerwolf geluiden nog af en toe.
(Wel leuke optie trouwens als dat er door heen loopt, verraad gelijk je positie omdat je moet schieten)

Tevens is dit ook wel een goeie combo voor night map.
Witte mist zwart maken, lucht donker en je hebt een soort van night map :9

*Leuk de ontwikkelingen wat er telkens wordt doorgevoerd bij dit spel, totaal geen spijt van de 29.95.
En ja, rond kruipen heb je zelf in de hand, aanvallen kan ook altijd >:)

**

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Omg. Rage momentje hier. Internet knalt er bij mij en iemand anders uit voor een minuut. Willen rejoinen maar dat lukt niet, server maintenance.

We waren bij de laatste 20, fully loaded, beide 8x, 4x en snipers (Kar en MK), ik heb ook nog eens een ghilliesuit. Jammer dit :'(
Maar we weten dus niet hoe het is afgelopen :7
kazzzdafke schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:51:
Deze zijn vids zijn extreem leerrijk en gedetailleerd, goed besproken etc..

Must zie voor eigenlijk iedereen..

[video]
Z'n video's zijn inderdaad goed, maar werd hier toch wel een beetje duizelig van (keek op mobiel, weet niet hoeveel dat uitmaakt).

[ Voor 46% gewijzigd door Kecin op 14-09-2017 00:55 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-dubbelpost-

[ Voor 96% gewijzigd door Kecin op 14-09-2017 00:55 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch is live inclusief First Person leaderboards. Stats schijnen sinds 1 September al te zijn getrackt.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
dat hadden ze dan ook even nog mogen laten weten...? Gisteren nog heel wat yolo potjes op de school zitten landen om wat fast action combat te krijgen. Maar dat hakt in de stats natuurlijk.

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet niet hoe accuraat het is maar het ziet er goed uit :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lGmHxsxgPM6CSt2PdOZlR1Zs/full.png

#13 in EU voor Squad FPP met een 38,89% win rate 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Tsurany schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:39:

[afbeelding]

Ziet er goed uit. Je houdt wel van een e-penis hè? :*) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr

[afbeelding]

Nice! Maar dat is niet meer dan 50! ;) ik vind het wel jammer dat ze nu toch stats hebben bij gehouden, ik hou wel van stats maar heb er sinds fpp niet naar gespeeld.

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 10:04

[afbeelding]

Lekker hoor, zelf laatste paar dagen wat FPP potjes gespeeld als voorbereiding op de nieuwe leaderboards. Bakte er compleet niks van vergeleken met 3rd person omdat ik van alles en nog wat aan het uitproberen was, dat is nu dus mooi te zien in de stats :(
gotfurrr schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:49:
[...]

Nice! Maar dat is niet meer dan 50! ;) ik vind het wel jammer dat ze nu toch stats hebben bij gehouden, ik hou wel van stats maar heb er sinds fpp niet naar gespeeld.
Mijn winrating is het laagst van mijn "vaste" squad omdat ik ook wel eens met anderen speel. Ik zie dat @mouzetc een winrating heeft van 49,28%, aardig dicht bij die 50% ;)

• BobbLeeSwaggr
Ow nice stats vanaf 1 spetember. Dat zal al die AFK bots een mooie score hebben gegeven ;)

Gister avond in squads 2x achter elkaar kip gepakt. We zaten nog te grappen van jammer dat ze er niet bij komen. Maar dus toch.

Wel veel geluk gehad.
Hier twee korte clipjes van enemies die me echt knocked hadden moeten krijgen.

Aan het einde van werd ik toen ook nog recht van achter met een ump beschoten.
Ik moest een 180 maken mikte op het hoofd en had hem toen nog ook.
Daarna 2x een 3 vs 1 einde.
De Kip werd zo wel erg makkelijk geserveerd

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Weekje niet meer gespeeld maar toch nog een solo ranking rond 1000 met 30% wins en een k/d van 8.xx

www.twitch.tv/seezung77

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Wat zijn jullie ervaringen met de Mini-14?
Het is naar mijn mening een te goed wapen om random te spawnen. Endgame loopt ook iedereen ermee en wordt iedereen ermee afgemaakt. Of zou dat meer zijn omdat het een nieuw wapen is en iedereen hem uitprobeert?

(ervan uitgaande dat er nog meer mensen op de test-servers spelen nu)
Jaded schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:36:
Wat zijn jullie ervaringen met de Mini-14?
Het is naar mijn mening een te goed wapen om random te spawnen. Endgame loopt ook iedereen ermee en wordt iedereen ermee afgemaakt. Of zou dat meer zijn omdat het een nieuw wapen is en iedereen hem uitprobeert?

(ervan uitgaande dat er nog meer mensen op de test-servers spelen nu)
Een nieuw wapen wordt natuurlijk altijd vaker opgepakt. Iedereen wilt er mee leren omgaan en er mee spelen om te kijken of het nu wel of geen goed wapen is.

Zodra iedereen wat ervaring heeft en wat stats gezien heeft zal het aantal spelers dat hem gebruikt vast wel dalen.

Pagina: 1 ... 55 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord