De regel 'Alles op de meeste toepasselijke/gebruikte setting' vind ik anders een best simpele en uniforme regel. De uitkomst is niet letterlijk allemaal hetzelfde, maar dat zou ook wel een heel simpele interpretatie zijn van 'uniform'.
Ik zou zelfs stellen dat het nu juist NIET uniform is, omdat alle wapens in een nuttige stand beginnen (en dus gelijk nuttig te gebruiken zijn), behalve de SMGs.
Genoeg mensen die met 2 AR's lopen waarvan één in auto en één op singel. Moet die dan ook wanneer ik een 8x scope er op zet automatisch naar singel gaan, en bij een red dot naar auto.
Niemand heeft het over automatisch switchen gehad, het ging altijd over de oorspronkelijke stand wanneer het wapen voor het eerst is opgepakt.
Gezien er nu al een keuze is gemaakt zou ik het niet aanpassen maar toch gewoon ''aanleren dus''
Dit vind ik überhaupt een slechte redenering, omdat het geen voor- of nadelen van de opties weergeeft. Overigens is het Early Access, dus dat is juist het moment om het nog te veranderen. Als het spel gereleased was, dan had ik je gelijk gegeven omdat het een betrekkelijk klein issue is.
Bovendien is de relalitische af-fabriek stelling de ''safety '' gelukkig zit die er niet op
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik doelde het meer in de zin hoe alle producten verkocht worden met de meest gebruikte settings als defaults. Dat is namelijk niet meer dan logisch en in lijn hoe het altijd gaat.
Mijn bedoeling was in ieder geval te benadrukken dat het op zich realistisch en logisch is om alle wapens hun meest gebruikte setting te geven, zoals met alle andere dingen gedaan wordt. Niet om het makkelijker te maken, de leercurve 'in welke situatie gebruik ik welke firemode' blijft tenslotte gewoon bestaan.
Zo zou ik het bijvoorbeeld ook logisch vinden als de devs besluiten verschillende wapengroepen verschillend gezero'd te droppen by default (SR: 400m, AR, 200m, SMG: 100m)*. Dit zou dezelfde 'Logische defaults' regel volgen (uniform zeg, die regel), en maakt het spel juist moeilijker.
wutwutwhat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:40:
Ietwat laat misschien, maar ik wilde het toch nog ff kwijt. De vaardigheid is niet op het knopje drukken. Gemakshalve ga ik ervanuit dat de knopje-drukken-skill ergens in je peuter/kleutertijd erin is gestampt

De skill in deze is het besef. Zoals @
BobbLeeSwaggr al aangeeft gaat het om de
(1) manier waarop je een handeling toepast (bewust/onbewust).
(2) Een wapen oppakken en snappen/weten dat je op single staat +
(3) weten dat een wapen switcht van single, naar burst naar auto (of single/burst, single/auto) +
(4) weten wanneer je welke mode gebruikt valt ook onder de 'vaardigheid mode selecteren'. Het gaat in het begin stroef,
(5) je moet onderin opletten op welke mode je staat bijvoorbeeld. Na een tijdje begin het het (al dan niet onbewust) bij te houden en is het niet meer nodig om op de tekst te letten in beeld. Dat is imo de leercurve waar @
Tsurany het over heeft.
Geen sneer verder, meer duiding. Het is niet zo kort door de bocht als simpelweg op een knopje drukken

De hele leercurve is o.a. de punten die je aanhaalt, echter ik zie ze niet veranderen met gewijzigde defaults en in zover vind ik de aanpassing om de leercurve wel zo simpel.
Alle 5 de beschreven vaardigheden blijven zoals je ze beschrijft en dus is mijn conclusie dat andere default waarden alleen de vaardigheid 'Klik altijd op B zodra je een AR/SMG oppakt' verwijderd. Wat ik niet echt een interessante vaardigheid (eerder nutteloze muscle memory) vind om te beoefenen.
[
Voor 31% gewijzigd door
Nivve op 08-09-2017 13:52
]