[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:58
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:47:
[...]

Waarom niet? Je hebt het over gewenning, aanleg en een domme fout als je het niet doet. Dan heb je het typisch over een leercurve.

[...]

Leer looten met tab en je bent altijd sneller en nauwkeuriger. Gewoon een kwestie van de juiste gewoonte aanleren. In het begin kost het meer moeite, later levert het enkel meer op.

@beebie121 In plaats van klagen kan je ook zelf het goede voorbeeld geven. Een aantal mensen klagen vrijwel altijd zodra een discussie niet de door hun gewenste kant op gaat zonder dat ze zelf moeite stoppen in het introduceren van een nieuw onderwerp.
Je doet het of je doet het niet, je kan niet echt "beter" worden in het switchen van firemode. Het is meer gewenning of je het wel of niet kan. Dus leercurve vind ik niet echt de juiste benaming. De juiste firemode op het juiste moment hebben dat is wel leercurve en skill, dan ben je er doelbewust mee bezig. Maar dat staat los van het verkeerd instellen of het niet door hebben.

Ik loot zowel met tab als met het normaal oppakken. Ik vind het soms gewoon makkelijker om het op te pakken omdat ik geen zin heb op dingen te slepen met tab. Gewoon een stukje luiheid :+ Daarom vind ik het wel een relaxte aanpassing als die wapens eerst oppakt, en vind ik aan één kan ook wel logisch.

Soms als je ook rushed voor een huisje met iemand anders ga ik meestal voor oppakken van het wapen om eerder te zijn, gaat dat voor me gevoel wel iets sneller dan met tab, zolang die het wapen maar eerst pakt. Geen idee eigenlijk of tab in zo'n situatie beter zou werken, het gaat een beetje tegen mijn gevoel in.

Niet dat ik me er verder echt aan stoor ofso, maar ach als iets toch gefixed kan worden waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:47:
[...]@beebie121 In plaats van klagen kan je ook zelf het goede voorbeeld geven. Een aantal mensen klagen vrijwel altijd zodra een discussie niet de door hun gewenste kant op gaat zonder dat ze zelf moeite stoppen in het introduceren van een nieuw onderwerp.
Tsurany, jij oude relnicht O+

Had jij overigens nog wat geupdate aan je Reshade config recent? Had laatst wat getest met de config welke ik in het topic vond, maar vond resultaat niet geweldig. Maar neem dat dit ook afhankelijk is van de ingame settings / Nvidia game settings e.d?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jantje 2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:58:
[...]

Je doet het of je doet het niet, je kan niet echt "beter" worden in het switchen van firemode. Het is meer gewenning of je het wel of niet kan. Dus leercurve vind ik niet echt de juiste benaming. De juiste firemode op het juiste moment hebben dat is wel leercurve en skill, dan ben je er doelbewust mee bezig. Maar dat staat los van het verkeerd instellen of het niet door hebben.
Het continue toepassen van een bepaalde vaardigheid is een leercurve. Na een X aantal uur vergeet je niet meer van firemode te wisselen en zit je dus bovenaan die curve.
Ik loot zowel met tab als met het normaal oppakken. Ik vind het soms gewoon makkelijker om het op te pakken omdat ik geen zin heb op dingen te slepen met tab. Gewoon een stukje luiheid :+ Daarom vind ik het wel een relaxte aanpassing als die wapens eerst oppakt, en vind ik aan één kan ook wel logisch.
Vergeet niet mee te nemen dat je soms al een wapen hebt en enkel de ammo wilt of soms een wapen hebt maar wel wilt wisselen. Er zitten nogal wat variabelen in om te bepalen wat de meeste prioriteit heeft. Soms heeft de attachment meer prioriteit dan het wapen of de ammo.
Soms als je ook rushed voor een huisje met iemand anders ga ik meestal voor oppakken van het wapen om eerder te zijn, gaat dat voor me gevoel wel iets sneller dan met tab, zolang die het wapen maar eerst pakt. Geen idee eigenlijk of tab in zo'n situatie beter zou werken, het gaat een beetje tegen mijn gevoel in.
Tab zal beter werken, dan kan je veel sneller puur het wapen slepen en al beginnen als je nog net niet boven het wapen staat.
Niet dat ik me er verder echt aan stoor ofso, maar ach als iets toch gefixed kan worden waarom niet.
Het hangt er dus vanaf of je vind dat het stuk is of niet ;)
Ebayzo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:00:
[...]
Tsurany, jij oude relnicht O+

Had jij overigens nog wat geupdate aan je Reshade config recent? Had laatst wat getest met de config welke ik in het topic vond, maar vond resultaat niet geweldig. Maar neem dat dit ook afhankelijk is van de ingame settings / Nvidia game settings e.d?
Het is afhankelijk van ingame settings maar ook je monitor. Beste is om zoveel mogelijk te experimenteren en dan aan te passen wat je veranderd wilt hebben.
Wat vond je dan niet geweldig? Heb je het dan over de scherpte of juist over de kleuren?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Tsurany ik vind de kleuren wel wat vaag ja. Minder "vibrant" dan ik zou verwachten en vaak bij jou zie. Daarnaast vond ik de scherpheid te heftig en kreeg je zo'n digitaal enchanced beeld.

Maargoed, zal wellicht eens helemaal vanaf 0 beginnen. Nieuwe PUBG instalatie en dan alles op stock. Ook handig wellicht qua performance.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:03:

Het continue toepassen van een bepaalde vaardigheid is een leercurve. Na een X aantal uur vergeet je niet meer van firemode te wisselen en zit je dus bovenaan die curve.
Er zijn mensen die nooit boven aan die leercurve komen en er zijn mensen die gelijk al aan die leercurve zitten de eerste keer dat ze het opstarten. Is het een vaardigheid om op een knopje te drukken? Mjah...je wordt wel ergens bekwaam in niet dat je er trots op moet zijn dat je eindelijk van firemode kan wisselen :+
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:03:

Vergeet niet mee te nemen dat je soms al een wapen hebt en enkel de ammo wilt of soms een wapen hebt maar wel wilt wisselen. Er zitten nogal wat variabelen in om te bepalen wat de meeste prioriteit heeft. Soms heeft de attachment meer prioriteit dan het wapen of de ammo.
Dan gebruik je uiteraard tab omdat je dan voor specifieke spullen "zoekt" Het is vaak in de begin dat je nog weinig wapens/gear hebt en je snel wilt looten, waarbij het wapen altijd de prioriteit heeft. Op het moment dat je al gear hebt en je specifieke dingen uit de pile wil is tab de beste optie. Voor de early game is het daarom wel relevant, voor de mid to late game wordt het weinig gebruikt omdat de looting phase over is. Maar een prioriteit in gear oppakken zou opzich wel logisch zijn, net zoals er een indeling is in je inventory.
[b]Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:03:[/b

Tab zal beter werken, dan kan je veel sneller puur het wapen slepen en al beginnen als je nog net niet boven het wapen staat.
Ga ik volgende keer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 07:54
nou, nog 1 filmpje dan. cirkels die eindigen in een open gebied in fpp zijn... tja... (dit keer nog geen 4k, dus tel de pixels van het gras :+ )

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WGxFqHxT5r4]

[ Voor 16% gewijzigd door gotfurrr op 08-09-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jantje 2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:11:
[...]

Er zijn mensen die nooit boven aan die leercurve komen en er zijn mensen die gelijk al aan die leercurve zitten de eerste keer dat ze het opstarten. Is het een vaardigheid om op een knopje te drukken? Mjah...je wordt wel ergens bekwaam in niet dat je er trots op moet zijn dat je eindelijk van firemode kan wisselen :+
Zo kan je natuurlijke elke vaardigheid wel belachelijk maken. Dan houd de discussie ook op.
Dan gebruik je uiteraard tab omdat je dan voor specifieke spullen "zoekt" Het is vaak in de begin dat je nog weinig wapens/gear hebt en je snel wilt looten, waarbij het wapen altijd de prioriteit heeft. Op het moment dat je al gear hebt en je specifieke dingen uit de pile wil is tab de beste optie. Voor de early game is het daarom wel relevant, voor de mid to late game wordt het weinig gebruikt omdat de looting phase over is. Maar een prioriteit in gear oppakken zou opzich wel logisch zijn, net zoals er een indeling is in je inventory.
Volgens mij weer typisch zo'n feature om bepaalde tekortkomingen tegemoet te komen. Gebruik tab met looten en je hebt nergens last van. Waarom dan perse een verandering terwijl er genoeg alternatieven zijn? Kijk voor de grap eens hoe de populaire en goede streamers het doen, gebruiken allemaal tab om te looten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jantje 2
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:24:
[...]

Zo kan je natuurlijke elke vaardigheid wel belachelijk maken. Dan houd de discussie ook op
Als jij het een vaardigheid wil noemen vind ik dat prima, ik vind dat voor een knopje omzetten iets te veel eer. Het effectief toepassen daarvan in een gevecht longrange/ shortrange dan vind ik het pas een vaardigheid.
[b]Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:24:[/b
Volgens mij weer typisch zo'n feature om bepaalde tekortkomingen tegemoet te komen. Gebruik tab met looten en je hebt nergens last van. Waarom dan perse een verandering terwijl er genoeg alternatieven zijn? Kijk voor de grap eens hoe de populaire en goede streamers het doen, gebruiken allemaal tab om te looten.
Jammer dat je altijd weer op zo'n passief agressieve manier moet schrijven. Ik heb nooit beweerd dat het een tekortkoming is of dat ik niet met tab wil werken. Het enige alternatief is ook tab. Het is een QoL feature, dat is bedoeld om iets gemakkelijker te maken wat geen invloed heeft op iemand zijn skill of leercurves etc. Het spel blijft even moeilijk maar van die onnuttige dingen worden je makkelijker gemaakt. Het gaat om luiheid, zoals ik al heb gezegd, niet omdat ik niet met tab zou kunnen werken |:(

Iedereen heeft de keus om te looten met tab of door dingen op te pakken. Als ze dan het iets beter kunnen stroomlijnen om dingen op te pakken is dat toch ook gewoon prima. Kijk ze moeten niet al hun resources aan deze onnuttige dingen gaan besteden en ik geef ook aan dat het voor mij ook totaal geen probleem is als ze het niet doen. Het is een suggestie wat ze zouden kunnen doen om iets makkelijker te maken, That's it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
jantje 2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:11:
[...]

Technisch gezien,

De eerste game let je er niet op,
je bent onbewust onbekwaam

Vervolgens ga je een keer dood omdat je niet op auto staat
Bewust onbekwaam,

Daarna ga je erg focussen om het goed te hebben staan.
Bewust bekwaam

En tot slot gaat het op de auto pilot.
Onbewust bekwaam.

Dus ja het kan dan wel een vaardigheid van niks zijn. Maar toch een leercurve
Maar inderdaad zinloze discussie :P

Die Mini-14, lijkt me een leuk wapen. Denk dat het een soort SKS wordt met minder recoil en iets minder damage. Hoop alleen wel dat die een bullet drop een velocity heeft die wat meer op een AR lijkt dan op een sniper.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:38:
[...]

Technisch gezien,

De eerste game let je er niet op,
je bent onbewust onbekwaam

Vervolgens ga je een keer dood omdat je niet op auto staat
Bewust onbekwaam,

Daarna ga je erg focussen om het goed te hebben staan.
Bewust bekwaam

En tot slot gaat het op de auto pilot.
Onbewust bekwaam.

Dus ja het kan dan wel een vaardigheid van niks zijn. Maar toch een leercurve
Maar inderdaad zinloze discussie :P

Die Mini-14, lijkt me een leuk wapen. Denk dat het een soort SKS wordt met minder recoil en iets minder damage. Hoop alleen wel dat die een bullet drop een velocity heeft die wat meer op een AR lijkt dan op een sniper.
True daar heb je wel gelijk in, misschien kijk ik er anders na omdat ik na de 1ste game er al onbewust onbekwaam in ben. Ik zie onderin beeld staan single, dan weet ik genoeg. Knopje switchfire mode, aha.

Ja ben ook wel benieuwd naar die nieuwe Mini-14, zal tussen de SKS en de MK14? uitkomen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 08-09-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:24:
Zo kan je natuurlijke elke vaardigheid wel belachelijk maken. Dan houd de discussie ook op.
Los van de discussie of het een 'vaardigheid' is of niet; ik zou het alleen maar logisch vinden als wapens in hun standaard functie gezet worden (beetje af-fabriek met de meest gebruikte settings; dat idee).
Dus SMGs staan automatisch op Auto en AR op burst/single (meest gebruikt in het echt denk ik). Voor ARs vind ik het namelijk ook logisch; CQB heb je je secondary meest voor), maar SMG op single gebruiken is zo zeldzaam, dat het gewoon raar is dat ze op Single beginnen.

Beetje alsof de 'Goden van de loot' de participants expres nog even willen pesten; zo arbitrair voelt het dat de SMGs op Single staan :+
Als iets zo arbitrair aanvoelt, zou ik het zelf ook niet als onderdeel van de leercurve beschouwen.

(Ik vind het arbitrair, omdat het niet realistischer is dan de andere opties. Bovendien, als de Devs een andere als default hadden geïmplementeerd, had er zeer waarschijnlijk niemand beweert dat alle wapens per se op Single moeten beginnen)

[ Voor 7% gewijzigd door Nivve op 08-09-2017 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Nivve schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:44:
[...]

Los van de discussie of het een 'vaardigheid' is of niet; ik zou het alleen maar logisch vinden als wapens in hun standaard functie gezet worden (beetje af-fabriek met de meest gebruikte settings; dat idee).
Dus SMGs staan automatisch op Auto en AR op burst/single (meest gebruikt in het echt denk ik). Voor ARs vind ik het namelijk nog niet erg (CQB heb je je secondary voor), maar SMG op single gebruiken is zo zeldzaam, dat het gewoon raar is dat ze op Single beginnen.
Ik ben meer voorstander van unifomiteit. Of alles op singel of alles op auto.
Genoeg mensen die met 2 AR's lopen waarvan één in auto en één op singel. Moet die dan ook wanneer ik een 8x scope er op zet automatisch naar singel gaan, en bij een red dot naar auto.

Gezien er nu al een keuze is gemaakt zou ik het niet aanpassen maar toch gewoon ''aanleren dus''

Bovendien is de relalitische af-fabriek stelling de ''safety '' gelukkig zit die er niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 22:42
Ik krijg het niet voor elkaar om goede frame rates te krijgen. Ik heb een i5 4690K en gtx 970 en speel wel op 1440P. In bijna alle games heb ik geen problemen hiermee met wat setting tweaks. In pubg lukt het gewoon niet om stabiele fps te krijgen hoe laag of hoog ik de settings ook neerzet. Op 1080p werkt het wel prima ongeacht de settings, maar dan ziet de game er wel heel slecht uit vanwege de downscale

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakwondo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:59:
Ik krijg het niet voor elkaar om goede frame rates te krijgen. Ik heb een i5 4690K en gtx 970 en speel wel op 1440P. In bijna alle games heb ik geen problemen hiermee met wat setting tweaks. In pubg lukt het gewoon niet om stabiele fps te krijgen hoe laag of hoog ik de settings ook neerzet. Op 1080p werkt het wel prima ongeacht de settings, maar dan ziet de game er wel heel slecht uit vanwege de downscale
Welke framerate krijg je? En met welke settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
beebie121 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:44:
Gaan we nu serieus een discussie voeren over of het terecht is dat iemand VIND dat hij het verdiend om een chicken te hebben? (het is geen feit he, het is een gevoel van iemand anders)

Sorry hoor, maar als hij dat vind dan is dat toch prima. Dat jij dat niet vindt, ook prima. Maar om er nu iedere keer op terug te komen. Maar goed, misschien ben ik wel teveel een vrijdagmorgen-zuurpruim om hier iets van te vinden.

ik zou het veel leuker/beter vinden als hier waardevolle tips worden gegeven over wapens/speelstijlen/plekken om te spawnen etc etc. Oftewel: ingame tips en nieuws over de game.
Leuke kill filmpjes enzo vind ik ook tof om te zien.

just my 2 cents.
Haha ik zal straks thuis even mijn 8 kills posten waar ik vond dat ik eigenlijk chicken mee verdiende!
Iedereen heeft gelukkig z'n eigen mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
Tsurany schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:00:
[...]

Welke framerate krijg je? En met welke settings?
Ik haper tussen de 30 en 50 fps. Ik heb de settings getest die aanbevolen zijn in de OP. Daarnaast alles 1 voor lager gezet tot en met low/very low maar een stabiele 60fps zit er ver vanaf..

edit:

via msi afterburner heb ik de usage van gpu and cpu in de gaten gehouden de gpu word 90-99% gebruikt en de cpu slechts 40%

[ Voor 15% gewijzigd door Tweakwondo op 08-09-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:39
Tweakwondo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:05:
[...]

Ik haper tussen de 30 en 50 fps. Ik heb de settings getest die aanbevolen zijn in de OP. Daarnaast alles 1 voor lager gezet tot en met low/very low maar een stabiele 60fps zit er ver vanaf..
Kreeg je eerder wel goede fps? Of is dit al vanaf het begin van dat je het speelt?
Is eht niet verbeterd de afgelopen weken/maanden?

Bij mij is het namelijk, zonder enige aanpassing in instellingen en/of systeem, de afgelopen 2 maanden zeer goed verbeterd. Waar ik eerder 50-60 fps stabiel had heb ik nu stabiel 80-100 met veel minder drops.
En ik neem aan dat dit komt door patches van hun kant.

Ik vraag het maar omdat sommige spelers door patches juist een verslechtering ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
beebie121 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:09:
[...]

Kreeg je eerder wel goede fps? Of is dit al vanaf het begin van dat je het speelt?
Is eht niet verbeterd de afgelopen weken/maanden?

Bij mij is het namelijk, zonder enige aanpassing in instellingen en/of systeem, de afgelopen 2 maanden zeer goed verbeterd. Waar ik eerder 50-60 fps stabiel had heb ik nu stabiel 80-100 met veel minder drops.
En ik neem aan dat dit komt door patches van hun kant.

Ik vraag het maar omdat sommige spelers door patches juist een verslechtering ervaren.
Dat weet ik niet. Heb het spel sinds gisteren en het is vanaf het begin al zo dus ik durf niet te zeggen of dat nou door een patch gekomen is of niet. Op welke settings speel jij, en resolutie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:51:
[...]

Genoeg mensen die met 2 AR's lopen waarvan één in auto en één op singel. Moet die dan ook wanneer ik een 8x scope er op zet automatisch naar singel gaan, en bij een red dot naar auto.

Gezien er nu al een keuze is gemaakt zou ik het niet aanpassen maar toch gewoon ''aanleren dus''

Bovendien is de relalitische af-fabriek stelling de ''safety '' gelukkig zit die er niet op
Wanneer ik 2 AR's heb gebruik ik er vaak eentje als sniper en eentje als AR, dan eentje dus met een red dot en op auto en de andere met een x4 en op semi. Zo spelen werkt voor mij tot nu toe er goed. :)

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hmm dan is het lastig vergelijken idd :)

Bij mij was het echt zeer duidelijk merkbaar.

ik zal mijn settings even moeten opzoeken.
Ben nu op het werk ;)

maar ik weet dat ik bepaalde dingen op ultra heb en andere dingen op (very) low.

mijn resolutie is 1440p.

heb je ook nog dingen op de achtergrond lopen misschien?
Wat ik begreep is het best cpu heavy, en dan kunnen achtergrond dingen killing zijn natuurlijk.

ik hoop dat iemand anders met een vergelijkbare GPU als jij, en die wel stabiele 60 fps haalt, hierop je direct een duidelijk antwoord kan geven.
Maar als ik erom denk zal ik morgen mn settings posten. Ben vandaag niet op tijd (en nuchter) thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Deze map lijkt me niet helemaal juist ? Er zijn auto spawns die niet aangeduid zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SmokingSig schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:14:
[...]

Deze map lijkt me niet helemaal juist ? Er zijn auto spawns die niet aangeduid zijn.
Ik mis er inderdaad ook nog een paar, verder wel aardig up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
markdm schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:14:
[...]

Wanneer ik 2 AR's heb gebruik ik er vaak eentje als sniper en eentje als AR, dan eentje dus met een red dot en op auto en de andere met een x4 en op semi. Zo spelen werkt voor mij tot nu toe er goed. :)
Dat dat doe ik ook. Maar mij mijn opmerking ging dan of hij automatisch moet switchen van firemode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

jantje 2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:38:
[...]

Als jij het een vaardigheid wil noemen vind ik dat prima, ik vind dat voor een knopje omzetten iets te veel eer. Het effectief toepassen daarvan in een gevecht longrange/ shortrange dan vind ik het pas een vaardigheid.
Ietwat laat misschien, maar ik wilde het toch nog ff kwijt. De vaardigheid is niet op het knopje drukken. Gemakshalve ga ik ervanuit dat de knopje-drukken-skill ergens in je peuter/kleutertijd erin is gestampt :+ De skill in deze is het besef. Zoals @BobbLeeSwaggr al aangeeft gaat het om de manier waarop je een handeling toepast (bewust/onbewust). Een wapen oppakken en snappen/weten dat je op single staat + weten dat een wapen switcht van single, naar burst naar auto (of single/burst, single/auto) + weten wanneer je welke mode gebruikt valt ook onder de 'vaardigheid mode selecteren'. Het gaat in het begin stroef, je moet onderin opletten op welke mode je staat bijvoorbeeld. Na een tijdje begin het het (al dan niet onbewust) bij te houden en is het niet meer nodig om op de tekst te letten in beeld. Dat is imo de leercurve waar @Tsurany het over heeft.

Geen sneer verder, meer duiding. Het is niet zo kort door de bocht als simpelweg op een knopje drukken ;)

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:51:
[...]
De regel 'Alles op de meeste toepasselijke/gebruikte setting' vind ik anders een best simpele en uniforme regel. De uitkomst is niet letterlijk allemaal hetzelfde, maar dat zou ook wel een heel simpele interpretatie zijn van 'uniform'.
Ik zou zelfs stellen dat het nu juist NIET uniform is, omdat alle wapens in een nuttige stand beginnen (en dus gelijk nuttig te gebruiken zijn), behalve de SMGs.
Niemand heeft het over automatisch switchen gehad, het ging altijd over de oorspronkelijke stand wanneer het wapen voor het eerst is opgepakt.
Dit vind ik überhaupt een slechte redenering, omdat het geen voor- of nadelen van de opties weergeeft. Overigens is het Early Access, dus dat is juist het moment om het nog te veranderen. Als het spel gereleased was, dan had ik je gelijk gegeven omdat het een betrekkelijk klein issue is.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik doelde het meer in de zin hoe alle producten verkocht worden met de meest gebruikte settings als defaults. Dat is namelijk niet meer dan logisch en in lijn hoe het altijd gaat.

Mijn bedoeling was in ieder geval te benadrukken dat het op zich realistisch en logisch is om alle wapens hun meest gebruikte setting te geven, zoals met alle andere dingen gedaan wordt. Niet om het makkelijker te maken, de leercurve 'in welke situatie gebruik ik welke firemode' blijft tenslotte gewoon bestaan.
Zo zou ik het bijvoorbeeld ook logisch vinden als de devs besluiten verschillende wapengroepen verschillend gezero'd te droppen by default (SR: 400m, AR, 200m, SMG: 100m)*. Dit zou dezelfde 'Logische defaults' regel volgen (uniform zeg, die regel), en maakt het spel juist moeilijker.
wutwutwhat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:40:
Ietwat laat misschien, maar ik wilde het toch nog ff kwijt. De vaardigheid is niet op het knopje drukken. Gemakshalve ga ik ervanuit dat de knopje-drukken-skill ergens in je peuter/kleutertijd erin is gestampt :+ De skill in deze is het besef. Zoals @BobbLeeSwaggr al aangeeft gaat het om de (1) manier waarop je een handeling toepast (bewust/onbewust). (2) Een wapen oppakken en snappen/weten dat je op single staat + (3) weten dat een wapen switcht van single, naar burst naar auto (of single/burst, single/auto) + (4) weten wanneer je welke mode gebruikt valt ook onder de 'vaardigheid mode selecteren'. Het gaat in het begin stroef, (5) je moet onderin opletten op welke mode je staat bijvoorbeeld. Na een tijdje begin het het (al dan niet onbewust) bij te houden en is het niet meer nodig om op de tekst te letten in beeld. Dat is imo de leercurve waar @Tsurany het over heeft.

Geen sneer verder, meer duiding. Het is niet zo kort door de bocht als simpelweg op een knopje drukken ;)
De hele leercurve is o.a. de punten die je aanhaalt, echter ik zie ze niet veranderen met gewijzigde defaults en in zover vind ik de aanpassing om de leercurve wel zo simpel.
Alle 5 de beschreven vaardigheden blijven zoals je ze beschrijft en dus is mijn conclusie dat andere default waarden alleen de vaardigheid 'Klik altijd op B zodra je een AR/SMG oppakt' verwijderd. Wat ik niet echt een interessante vaardigheid (eerder nutteloze muscle memory) vind om te beoefenen.

[ Voor 31% gewijzigd door Nivve op 08-09-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
wutwutwhat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:40:
[...]

Ietwat laat misschien, maar ik wilde het toch nog ff kwijt. De vaardigheid is niet op het knopje drukken. Gemakshalve ga ik ervanuit dat de knopje-drukken-skill ergens in je peuter/kleutertijd erin is gestampt :+ De skill in deze is het besef. Zoals @BobbLeeSwaggr al aangeeft gaat het om de manier waarop je een handeling toepast (bewust/onbewust). Een wapen oppakken en snappen/weten dat je op single staat + weten dat een wapen switcht van single, naar burst naar auto (of single/burst, single/auto) + weten wanneer je welke mode gebruikt valt ook onder de 'vaardigheid mode selecteren'. Het gaat in het begin stroef, je moet onderin opletten op welke mode je staat bijvoorbeeld. Na een tijdje begin het het (al dan niet onbewust) bij te houden en is het niet meer nodig om op de tekst te letten in beeld. Dat is imo de leercurve waar @Tsurany het over heeft.

Ik bekijk het waarschijnlijk te simpel omdat ik er sinds het begin geen moeite mee heb gehad om te switchen naar de mode die ik wil. Misschien komt het door mijn ervaring in andere games met firemodes of ben ik altijd al bewust bezig geweest met het gebruiken daarvan. Voor mijn gevoel is het gewoon even een kwestie van lezen, net zo goed als je ook weet welke loot je oppakt.(En als ik even niet zeker weet welke stand die staat, dan check ik het voor de zekerheid nog een keer ) Maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet voor iedereen zo geldt en dat je inderdaad een stukje bewustwording en awereness moet creëren. Wat voor mij vanzelfsprekend is, hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn ;) Dat heb ik wel vaker al meegemaakt in bepaalde dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Nivve schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:24:
[...]

De regel 'Alles op de meeste toepasselijke/gebruikte setting' vind ik anders een best simpele en uniforme regel. De uitkomst is niet letterlijk allemaal hetzelfde, maar dat zou ook wel een heel simpele interpretatie zijn van 'uniform'.
Ik zou zelfs stellen dat het nu juist NIET uniform is, omdat alle wapens in een nuttige stand beginnen (en dus gelijk nuttig te gebruiken zijn), behalve de SMGs.

[...]

Niemand heeft het over automatisch switchen gehad, het ging altijd over de oorspronkelijke stand wanneer het wapen voor het eerst is opgepakt.

[...]

Dit vind ik überhaupt een slechte redenering, omdat het geen voor- of nadelen van de opties weergeeft. Overigens is het Early Access, dus dat is juist het moment om het nog te veranderen. Als het spel gereleased was, dan had ik je gelijk gegeven omdat het een betrekkelijk klein issue is.

[...]

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk. Ik doelde het meer in de zin hoe alle producten verkocht worden met de meest gebruikte settings als defaults. Dat is namelijk niet meer dan logisch en in lijn hoe het altijd gaat.

Mijn bedoeling was in ieder geval te benadrukken dat het op zich realistisch en logisch is om alle wapens hun meest gebruikte setting te geven, zoals met alle andere dingen gedaan wordt. Niet om het makkelijker te maken, de leercurve 'in welke situatie gebruik ik welke firemode' blijft tenslotte gewoon bestaan.
Zo zou ik het bijvoorbeeld ook logisch vinden als de devs besluiten verschillende wapengroepen verschillend gezero'd te droppen by default (SR: 400m, AR, 200m, SMG: 100m)*. Dit zou dezelfde 'Logische defaults' regel volgen (uniform zeg, die regel), en maakt het spel juist moeilijker.
De reden waarom ik tegen dit soort aanpassingen ben zit hem gedeeltelijk in routine. Voor alle wapens moet dit gewoon hetzelfde zijn. Of allemaal auto, of allemaal singel.

Nu is mijn routine als ik early game een wapen vind, hem gelijk op auto te zetten ( ik ben namelijk onbewust bekwaam) later als ik een tweede wapen vind bepaal ik welke ik op singel en welk ik op auto zet.

Heb trouwens ook early game soms een UMP met 4x scope gehad. Om een lange afstand kill te pakken op singel. Dit omdat ik wist dat die op single stond.

Van mij mogen prima alle wapen op auto. of alle wapens op singel maar niet per wapen scope of weet ik het wat een andere setting.

En ja het is early access. maar er is ook een gigantische player base.

Dat betekend natuurlijk niet dat ze dingen om die reden niet mogen wijzigen. Maar dat ze wel twee keer moeten nadenken voordat ze zoiets doen. Omdat hiermee dan iedereen zijn routine verpesten door meer verwarring te creëren.

De enige echte oplossing zou inderdaad zijn om het aanpasbaar per persoon te maken (QoL) maar vraag me af of de devs daar tijd in gaan steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Nivve schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:24:

Ergens moet natuurlijk een lijn getrokken worden. Als we afgaan op realistisch en logisch dan zou ieder wapen dat je oppakt op 'Safe' moeten staan, en switchen gebeurt dan in de volgorde Safe, Single, Burst, Auto en terug Auto, Burst, Single, Safe. Dat heeft voornamelijk te maken met hoe een safety switch werkt (in dit geval een M16A1), niet omdat iemand die volgorde gewoon cool vond ofzo.. Bij iedere vorm van wapentraining leer je namelijk dat Safe heilig is, die mag er pas vanaf op het moment dat je gaat engagen, niet eerder. Nu trek ik het even wat verder door om het punt te maken, maar je begrijpt hem wel denk ik. Met dit in het achterhoofd begrijp ik de huidige indeling dus wel. Het zou flauw zijn als ieder wapen dat je in het spel oppakt standaard op Safe staat. Single lijkt me daarom een goed alternatief.

En je hebt gelijk, de curve verandert nagenoeg niet in het scenario dat ik schetste. Het punt dat ik dan ook wilde maken was dat er meer bij komt kijken dan simpelweg een knopje indrukken.

Edit: zinsconstructie.. Ben een Limburger :+

[ Voor 3% gewijzigd door wutwutwhat op 08-09-2017 14:43 ]

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Waarschijnlijk allang bekend maar ik zag ineens dit op de site van PUBG:

Afbeeldingslocatie: https://d1wfiv6sf8d64f.cloudfront.net/static/pc/img/overview_thumb_big07.jpg

Full player tracking with 2D map replays (COMING SOON)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:11:

[afbeelding]

Dat de feature zou komen wel, had nog niet eerder een afbeelding gezien. Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39
Wat me ook opvalt: een playtime van 50 minuten? :o Heb ik iets gemist? Nu is het maximaal ~30 minuten. Gaan ze langere potjes mogelijk maken?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

SomerenV schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:34:
Wat me ook opvalt: een playtime van 50 minuten? :o Heb ik iets gemist? Nu is het maximaal ~30 minuten. Gaan ze langere potjes mogelijk maken?
Zal denk ik wel een dev potje geweest zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Kecin schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:11:

[afbeelding]

Had dit plaatje nog niet gezien.
Maar deze stond er blijkbaar al op vanaf voor de launch.
En staat nu op de coming soon page.

''soon'' is blijkbaar heel rekbaar.

Reddit reactie uit april
https://www.reddit.com/r/...me_replay_system/dgrb338/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:44:
[...]

Had dit plaatje nog niet gezien.
Maar deze stond er blijkbaar al op vanaf voor de launch.
En staat nu op de coming soon page.

''soon'' is blijkbaar heel rekbaar.

Reddit reactie uit april
https://www.reddit.com/r/...me_replay_system/dgrb338/
Oh wtf! Verbaasd me trouwens niets, maar het geeft wel de potentie van de game aan. Het zit er op de achtergrond al maanden in (buggy of niet...)
Ik ben benieuwd hoe de game over 12 maanden is en hoe de replaywaarde dan zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26
Whoho zonet eindelijk weer eens een duo chickendinner gescoord! \o/

Had een SKS met alle attachments die er voor waren :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bloodhoundje schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:01:
Whoho zonet eindelijk weer eens een duo chickendinner gescoord! \o/

[video]

Had een SKS met alle attachments die er voor waren :9 .
De eind stress _O- - grats!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
To celebrate 1M+ CCU, here's a sneak peak at the new Foggy Weather Effect coming to @PUBATTLEGROUNDS in our next update...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DJNsAb3XYAAqdwC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Eerste kip met Yzack in een duo. _o_

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20
Hmmmm mocht precies nog een beetje meer foggy zijn!?

Never ever financial advice...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Voor mij nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dit is rain map zonder rain + ietsje meer grauw/wit effect.
Heb liever met mist dat je zicht maar 100/200 meter is inplaats van bv 800/900 meter

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Laatste dagen elke keer de top 10 in!
Vandaag 2x achter elkaar eerste geworden.
Meer ervaring erin gekregen met handigheidjes dan word je steeds beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik lijk solo langer te overleven dan in squads... misschien omdat ik normaal wat defensiever speel. Vaak kom ik solo met 0 tot max 2 kills in de top 10 terecht, maar daarna leg ik het af tegen de ervaren shooters. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS 2nd solowin

mn 2e WWCD in solo :)
Had niet eens de beste wapens voor mij. heb liever een 416 of scar of akm dan een m4a1 maar goed.
Had wel een 8x en een 2x scope. Daarmee aardig wat kunnen switchen.
Dat was voor mij een goed pluspunt van deze game. Vaak vergeet ik te switchen tussen scopes.
Dit ging nu wel goed.
laatste battle was echt een tactisch steekspel zeg!
Moet zeggen dat ik het fijner vind om hill up te gaan als laatste dan hilldown. hilldown dan zie ik het toch allemaal wat minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pirke schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:11:
Ik lijk solo langer te overleven dan in squads... misschien omdat ik normaal wat defensiever speel. Vaak kom ik solo met 0 tot max 2 kills in de top 10 terecht, maar daarna leg ik het af tegen de ervaren shooters. Iemand tips?
Conflicten opzoeken om meer ervaring te krijgen in de vuurgevechten. Enige manier om te winnen is beter te worden in schieten en positioneren.

En wat kan helpen is videos opnemen en terug zien waar het fout ging en wat je beter kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
jantje 2 schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:41:
[...]

True daar heb je wel gelijk in, misschien kijk ik er anders na omdat ik na de 1ste game er al onbewust onbekwaam in ben. Ik zie onderin beeld staan single, dan weet ik genoeg. Knopje switchfire mode, aha.

Ja ben ook wel benieuwd naar die nieuwe Mini-14, zal tussen de SKS en de MK14? uitkomen denk ik.
Die zal zeker niet tussen de sks en m14 komen. dit zijn 7.62 wapens, de mini14 is een 5.56, dit zal een iets enhanced semi auto versie van de m16 worden gok ik, net zoals de sks dit is tov de akm.
Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord, je wordt omgelegd door de meer ervaren shooters, dus zul je meer ervaring moeten opdoen. Hoe het beste te schieten, positie kiezen, timing en wanneer te pushen en de aggressor zijn en wanneer niet. Hoe dat precies te verbeteren is niet echt te zeggen omdat dit zo situationeel is.

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-09-2017 20:47 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Ik kan aardig raak schieten en heb wel wat tips voor je. Of je er wat aan hebt....

Allereerst:
- wees zeker dat windows pointer enhancement uit staat
- gebruik een optische muis met een goede sensor
- zet je muis onder of op 1600 dpi (zelf gebruik ik 800 dpi, lang verhal en niet echt boeiend, gebruik iig een dpi waarmee je makkelijk kan looten)
- pas je sensitivity aan zo laag als je nog comfortabel vind. Met een lage sensitivity ben je consistenter

Schieten moet je gewoon door ervaring leren helaas. Het is allemaal muscle memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik heb net op YT wat videos gekeken over de recommended graphic settings. Ik speelde altijd op ultra in 3440x1440, haalde toch nog steeds 80fps (100hz gsync monitor), en ik hou van eye candy :) Maar er staat zoveel meer op je scherm dan op (very) low, waardoor het contrast van een vijand met zijn achtergrond heel veel lager is, waardoor het spotten een stuk moeilijker is. Ik denk dat ik de graphics simpelweg eens naar beneden ga draaien, kijken hoe dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Of gewoon winnen zonder kills:

YouTube: Weird PUBG ending!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

pirke schreef op zondag 10 september 2017 @ 09:50:
Ik heb net op YT wat videos gekeken over de recommended graphic settings. Ik speelde altijd op ultra in 3440x1440, haalde toch nog steeds 80fps (100hz gsync monitor), en ik hou van eye candy :) Maar er staat zoveel meer op je scherm dan op (very) low, waardoor het contrast van een vijand met zijn achtergrond heel veel lager is, waardoor het spotten een stuk moeilijker is. Ik denk dat ik de graphics simpelweg eens naar beneden ga draaien, kijken hoe dat bevalt.
Heb ik ook gedaan op 4k, alles op low en distance op ultra.. game ziet er nog steeds goed uit, en loopt soepeler.. alleen de schaduw ziet er nu uit als minecraft.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45
Lagere graphics is ook niet altijd wat. Ik moet op low spelen om het speelbaar te houden, maar ik zit regelmatig op een bosje te schieten omdat ik zeker weet dat het een player is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 23:59
Los van in drukke gebieden te landen, helpt het ook erg om te kijken waar het vliegtuig is gevlogen en waar vervolgens cirkel terecht komt.. vervolgens aan rand van cirkel wachten waar jij denkt dat meeste mensen binnen komen, gegarandeerd dat er 4/5 man langskomen, of wel in auto of lopend.. zelf is iedere chicken minimaal 10 kills, rijd ook veel rond in auto en wacht tot iemand op me schiet en ga vervolgens altijd t gevecht aan..

Heb ook nog wel paar leuke clips hier staan https://www.twitch.tv/seezung77/clips . Kan niet zo lekker linken alleen want weekje in lanzarote op moment, daarna streamen we weer lekker door :)

[ Voor 11% gewijzigd door seezung op 10-09-2017 12:28 ]

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Bekijk eens een post AA tool zoals Reshade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Na een paar potjes vandaag kom ik maar tot 1 conclussie. Ik ben ontzettend slecht in deze game. Eerste half uur looten en daarna bij de eerst counter gekilled worden. Ik heb echt geen idee waar de mensen allemaal vandaan komen. Ik heb een paar potjes waar ik na een half uur dood ga zonder dat ik enig idee heb waar ze zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
grote_oever schreef op zondag 10 september 2017 @ 16:58:
Na een paar potjes vandaag kom ik maar tot 1 conclussie. Ik ben ontzettend slecht in deze game. Eerste half uur looten en daarna bij de eerst counter gekilled worden. Ik heb echt geen idee waar de mensen allemaal vandaan komen. Ik heb een paar potjes waar ik na een half uur dood ga zonder dat ik enig idee heb waar ze zaten.
Beweeg je met rand van cirkel mee? Kunnen volgende week anders wel paar potjes doen als t je leuk lijkt.. :)

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26
Verkeerde conclusie. Je bent niet verschrikkelijk slecht in de game. Je kent alleen de map nog niet en de speelstijl die je hier moet hanteren. Aangezien dit volledig afwijkt van spellen als COD etc. Geef het een paar weken en dan speel je waarschijnlijk al veel makkelijker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
Ik merk bij mijn vrienden ook altijd dat de leercurve op het begin in de game stijl is. Logisch ook want je kan pas echt 'oefenen' als je eenmaal wat kills hebt leren maken. Ze zouden eigenlijk een soort trainingsmap moeten creëren in de game (op bots knallen, of zelfs gewoon een shooting range waar je alle wapens kan uitproberen).

10 miljoen copys verkocht en de development is nog steeds zó traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
BenJG schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:39:
[...]

Ik merk bij mijn vrienden ook altijd dat de leercurve op het begin in de game stijl is. Logisch ook want je kan pas echt 'oefenen' als je eenmaal wat kills hebt leren maken. Ze zouden eigenlijk een soort trainingsmap moeten creëren in de game (op bots knallen, of zelfs gewoon een shooting range waar je alle wapens kan uitproberen).

Voor een beginner is de game behoorlijk genadeloos. Veel looten en eindelijk met goede gear uit een stadje komen om vervolgens gelijk neergemaaid te worden doe iemand met een scope in de bosjes geeft geen bevredigend gevoel. Ik snap wel dat dit bij de game hoort, maar ik ben al druk met het vinden van de juiste gear en het "voorblijven" van de circle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
1 AR + lvl 1 gear + red dot of 4x scope en meds is voldoende!
Maar we willen allemaal veel meer :)

In principe kan je heel snel klaar zijn, en dus vanaf dan puur concentreren op andere spelers.
Of je gaat net de early fights uit de weg, want met 99 andere in leven kan je sneller gekilled worden dan met 40 andere :)

En als je die rondom jou redelijk weet zitten door stealth te spelen, kan je zelfs de meeste gevechten uit de weg gaan en top 10 eindigen met relatief weinig moeite.

Dus als je een potato aim hebt, sneaky spelen of net Rambo gaan om hem te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Ik zou je aanraden om te wennen aan het spelen in een gebied met cover aan de rand van de witte cirkel. Als je aan de rand speelt hoef je eigenlijk alleen achter je te kijken. zodra je verder in de witte cirkel speelt heb je te maken met mensen die van alle kanten komen. Natuurlijk hoef je niet de rand op te zoeken als je al midden in de witte cirkel loot.

De andere meest veilige optie is om elke keer een huis te pakken in de witte cirkel. Je leert er alleen weinig van, je kan imho beter eerst leren hoe je in een open gebied tegen de rand van de cirkel speelt, zodra je dat kan is in een huis spelen super makkelijk. Andersom is het veel lastiger

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BenJG schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:39:
Traag? Heb je gezien hoe sterk het spel verbeterd is de afgelopen maanden? Daarnaast zijn ze bezig met grenade overhaul, vaulting, nieuwe map en nog diverse kleine verbeteringen.

Het probleem met software development is dat je niet even 10 miljoen euro uit kan geven om instant je code te verbeteren, dat kost veel meer tijd. Een ontwikkelaar up to speed krijgen kan zo al een maand kosten. En dan moet je hem eerst nog vinden en aannemen.

Ze hebben ontzettend veel shortcuts genomen in het ontwikkelproces omdat ze een klein team en een klein budget hadden. Dat moet ook allemaal glad gestreken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Ook gekocht en het gaat toch deftig, loot ed vinden en een goede uitrusting gaat al vlot, geregeld kills krijgen (zelfs al zie ik de vijand eerst) moeilijker, enige tips??

Beste na 5 uur spelen is plaats 7 & 5 kills (ja daar ging het vlot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
k995 schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:59:
Ook gekocht en het gaat toch deftig, loot ed vinden en een goede uitrusting gaat al vlot, geregeld kills krijgen (zelfs al zie ik de vijand eerst) moeilijker, enige tips??

Beste na 5 uur spelen is plaats 7 & 5 kills (ja daar ging het vlot).
Volgende week paar potjes doen samen? Speel zelf al sinds week 2 en record staat nu op 36 kill win, vind het leuk om mensen te helpen en is ook handig voor stream aangezien ik dan meer praat en uitleg :9

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
seezung schreef op zondag 10 september 2017 @ 19:32:
[...]

Volgende week paar potjes doen samen? Speel zelf al sinds week 2 en record staat nu op 36 kill win, vind het leuk om mensen te helpen en is ook handig voor stream aangezien ik dan meer praat en uitleg :9
Uitleggen hoe je AFK'ers killed? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[...]

Laat de 36 kill replay maar zien waar het geen 10+ AFK'ers zijn O+ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
[...]

Lijkt mij iig niet verkeerd om wat te spelen met ervaren spelers. Merk zelf dat ik vaak toch wat timide speel en early encounters uit de weg ga. Heeft deels te maken met dat ik het spel maar net kan draaien op mn pc en met FPS drops de midrange fights later in de game makkelijker vindt, maar moet ook nog wel wat leren over positioneren en eens een keer van mn potato aim af komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 10:04
[...]

Heb je vroeger CS op hoog niveau gespeeld? Zelf ook veel gedaan tot 1.6, maar dan net een niveautje onder de NL top. Ben zelf ook wel in voor een paar potjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Gisteren weer een paar fraaie potjes gehad. Sowieso 2 waar we eindelijk weer eens kip haalde, maar
ook 2 waar ik enorm gelachen heb.

De eerste van (volgens mij) met Jos de Zwerver. We begonnen als duo maar al snel hadden we 2 man erbij op discord dus besloten we vlug vlug / rambo te gaan spelen.
Ontzettend druk op school, dus wij daar ook maar heen. Ik had net een micro uzi met 1 clip toen Jos (denk ik) neer ging. Ik er heen, toen ik iemand achter me hoorde lopen. Truck 1B, doen of je wegrent maar stiekem stil terugkomen. Die pannekoek verwachte me niet en stond met z'n AK verbaasd te kijken hoe ik 'm op 2 meter afstand volpompte met lood.
Snel door naar m'n maat die goed verstopt lag tussen 2 vijanden. Blijkbaar zo goed dat toen ik 'm aan het rezzen was, 1 vijand in de deuropening stond te kijken, niks zag en omkeerde 8)7 #2 volgesproeid door m'n micro uzi. Direct daar achteraan #3 die voor het raam langs liep. De laatste kogels uit mn clip maakte ook aan hem een einde.
Toch wel een lekker sproei wapen voor (zeer) korte afstand.

De 2e pot was helemaal lachen. We sprongen in de middle of nowhere, maar toch bleken er 3 bij ons geland te zijn. M'n teamgenoot punched de eerste neer. hij komt me helpen. 2 tegen 2 bokswedstrijd tot m'n buddy neer gaat en ik 1vs2 aan het matten ben. Wonder boven wonder alle 3 klop gegeven en voorgoed uitgeschakeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Wellicht eens wat eerder droppen uit het vliegtuig zodat je in een drukke gebied komt ? Snel looten en opzoek naar tegenstanders, mooie manier om je skills te oefenen, als je dood bent zit je immers ook vrij vlot weer in een nieuwe game.

Ik doe zelf altijd het tegenovergestelde, ik blijf lang in het vliegtuig zitten en werk dan door naar het midden van de map. Tegen de tijd dat je daar bent, ben je vaak goed bepakt en zijn minimaal 50% van de tegenstanders al omgelegd.

Je word vanzelf beter in het spotten van de tegenstander, een goede tip is om bij de blauwe rand in de buurt te blijven, de kans dat er dan mensen van achteren komen is kleiner, jij bent immers degene die achter de linies opereert. Op deze manier heb ik al veel top 10 plekken gehaald, helaas nog geen WWCD, 5de is mijn hoogste notering.

Mensen die regelmatig DUO spelen en nog iemand zoeken om lekker mee te spelen ? Mijn speelstijl is afwachtend en tactisch. Drukke gebieden vermijden en met de cirkel mee oprukken. Uiteraard sta ik open voor andere insteken in tactieken. Speeltijden doorgaans 22:00-24:00, leeftijd 30-40.

[ Voor 12% gewijzigd door Dhrax op 11-09-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

ik neem aan dat we nog steeds actief zijn op de discord?

Dus aan alle tweakers die vragen om samen te spelen. Kom daar gewoon een keertje kijken ;).

Ik zal ook weer eens een kijkje komen nemen. weinig tijd gehad.

Veel veranderd in de afgelopen weken? En kunnen we nu eindelijk al over muurtjes klimmen? dat is sinds e3 al beloofd.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaRaDoX4 schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:01:
ik neem aan dat we nog steeds actief zijn op de discord?

Dus aan alle tweakers die vragen om samen te spelen. Kom daar gewoon een keertje kijken ;).

Ik zal ook weer eens een kijkje komen nemen. weinig tijd gehad.
Discord heeft elke avond wel flink wat squads vol ja :)
Veel veranderd in de afgelopen weken? En kunnen we nu eindelijk al over muurtjes klimmen? dat is sinds e3 al beloofd.
Nee, afgelopen weken weinig updates gehad. Wel deze week (donderdag/vrijdag) een patch met een nieuw wapen, mistig weer en wat bugfixes. Ik dacht ook de grenade overhaul. Vaulting gaat nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
en volgens mij deze week ook de fpp leaderboards toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beebie121 schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:22:
en volgens mij deze week ook de fpp leaderboards toch?
Inderdaad, komt met aankomende patch mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Weet iemand nu "definitief" wat de betere grip is; de vertical of de angled grip?

Ik heb altijd gedacht dat de angled beter was ondanks de in-game description. Op pubg.me zeggen de stats ook dat de angled beter is (-20% recoil voor beiden, en -20% horizontal recoil voor angled, maar -15% horizontal recoil voor vertical).

Nu zie ik net deze video die dit weer compleet omdraait en duidelijk laat zien dat de vertical gewoon in elk aspect beter is?

Ok, de video is eind Juli opgenomen dus misschien is het alweer verouderd?

Ik drop momenteel altijd de vertical als ik een angled vind, moet ik dat misschien toch niet doen...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NickThissen Ik vertrouw op dit moment voornamelijk pubg.me simpelweg omdat hun gegevens echt data mined zijn, ze zijn uit de code van het spel gehaald. Dat is de meest accurate informatie die je krijgt, tenzij er daadwerkelijk een bug in de game blijkt te zitten die het gedrag beïnvloed.

En als de gegevens op pubg.me accuraat zijn is mijn mening als volgt:
In gevechten op afstand gebruik je vrijwel altijd single fire, dan is verticale recoil het meest vervelend omdat dit bepaald hoe snel je de schoten achter elkaar kan nemen. Dan is de Vertical Foregrip het meest praktisch.
In gevechten op korte afstand gebruik je burst of full auto, dan is horizontale recoil het meest vervelend. Dit is immers lastiger te counteren dan verticale recoil. Bovendien kan verticale recoil er voor zorgen dat je begint met bodyshots en eindigt met headshots. Dan is een angled grip het meest praktisch.

Maar dit soort dingen blijven lastig als ze bij PUBG niet volledige openheid geven en teveel foutieve omschrijvingen hebben. Dan moet je zelf maar wat bij elkaar puzzelen en hopen dat sites zoals pubg.me daadwerkelijk accuraat zijn.

Video's zijn erg lastig, je moet eigenlijk tientallen keren herhalen en plotten om statistisch gezien verantwoorde data te hebben. Daarom zijn sites zoals Symthic.com zo handig voor oa Battlefield, die dataminen hun gegevens en plotten op basis daarvan de spray patterns.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Gisteren een PUBG marathon gehad met o.a. Dutchy en wat andere gasten. Ongeveer 14 uur lang (00:30 AM: "Ik stop na dit potje, ik zie niets meer van het lachen" || 03:45 AM "Kl*te cirkel..." _o- ) de dikste fun gehad en weer kip. 8)7 Gaat steeds beter. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Insehh op 11-09-2017 12:39 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
NickThissen schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:56:
Weet iemand nu "definitief" wat de betere grip is; de vertical of de angled grip?

Ik heb altijd gedacht dat de angled beter was ondanks de in-game description. Op pubg.me zeggen de stats ook dat de angled beter is (-20% recoil voor beiden, en -20% horizontal recoil voor angled, maar -15% horizontal recoil voor vertical).

Nu zie ik net deze video die dit weer compleet omdraait en duidelijk laat zien dat de vertical gewoon in elk aspect beter is?

[video]

Ok, de video is eind Juli opgenomen dus misschien is het alweer verouderd?

Ik drop momenteel altijd de vertical als ik een angled vind, moet ik dat misschien toch niet doen...?
wat mij betreft:

AR's:
- full auto -> angled is iets beter, minder heftige horizontale afwijkingen
- single shot -> vertical beter aangezien je wat makkelijker de schoten bij elkaar kan spammen.

meestal neem ik een vertical mee, aangezien ik op mn ar's vaak ook van scope wissel en vaak single shot schiet.

SMG's:
- de vector heeft natuurlijk maar 1 mogelijkheid, ump neem ik altijd angled.

SKS:
- angled. (had hier verwacht dat vertical fijner zou zijn, niet dus voor mij iig, vind dat je met een angled beter kan spammen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:30:
@NickThissen Ik vertrouw op dit moment voornamelijk pubg.me simpelweg omdat hun gegevens echt data mined zijn, ze zijn uit de code van het spel gehaald. Dat is de meest accurate informatie die je krijgt, tenzij er daadwerkelijk een bug in de game blijkt te zitten die het gedrag beïnvloed.

En als de gegevens op pubg.me accuraat zijn is mijn mening als volgt:
In gevechten op afstand gebruik je vrijwel altijd single fire, dan is verticale recoil het meest vervelend omdat dit bepaald hoe snel je de schoten achter elkaar kan nemen. Dan is de Vertical Foregrip het meest praktisch.
In gevechten op korte afstand gebruik je burst of full auto, dan is horizontale recoil het meest vervelend. Dit is immers lastiger te counteren dan verticale recoil. Bovendien kan verticale recoil er voor zorgen dat je begint met bodyshots en eindigt met headshots. Dan is een angled grip het meest praktisch.

Maar dit soort dingen blijven lastig als ze bij PUBG niet volledige openheid geven en teveel foutieve omschrijvingen hebben. Dan moet je zelf maar wat bij elkaar puzzelen en hopen dat sites zoals pubg.me daadwerkelijk accuraat zijn.

Video's zijn erg lastig, je moet eigenlijk tientallen keren herhalen en plotten om statistisch gezien verantwoorde data te hebben. Daarom zijn sites zoals Symthic.com zo handig voor oa Battlefield, die dataminen hun gegevens en plotten op basis daarvan de spray patterns.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het ook niet ideaal om blind op stats af te gaan. Wat houdt datamining in dit geval precies in? Ik ga er vanuit dat ze bepaalde parameters uit het geheugen hebben weten te halen oid. Zonder de broncode te hebben weet je dan nog niet hoe die parameters gebruikt worden. Er zal vast iets van een best guess in zitten, en dat zal vaak kloppen, maar misschien niet altijd.

Als de stats aangeven dat zowel angled als vertical -20% vertical recoil hebben, maar een simpele test aantoont dat er significant verschil is tussen de twee, dan trek ik de stats toch al snel in twijfel. Zeker, de video die ik toon laat maar een paar tests zien, en je zou dat vaak moeten herhalen, maar met meerdere wapens zie je elke keer dat de angled grip geen vertical recoil vermindering heeft. Is dat dan elke keer toeval?

Tijd dat we een fatsoenlijke shooting range krijgen om dit gewoon goed te kunnen testen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
dit soort dingen moet je gewoon zelf testen, als je alleen af gaat op filmpjes neem je straks misschien ook geen m4 stock meer mee ;) (niet doen, gewoon een m4 stock gebruiken, single shot BS filmpje is BS ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 13:58:
[...]
De reden waarom ik tegen dit soort aanpassingen ben zit hem gedeeltelijk in routine. Voor alle wapens moet dit gewoon hetzelfde zijn. Of allemaal auto, of allemaal singel.
Alles auto is prima in mijn optiek. Voldoet redelijk aan 'alle wapens zijn nuttig op het moment dat je ze oppakt' (VSS een twijfelgeval? :9 ) en voorkomt de nutteloze 'klik altijd B na looten'-vaardigheid.
Nu is mijn routine als ik early game een wapen vind, hem gelijk op auto te zetten ( ik ben namelijk onbewust bekwaam) later als ik een tweede wapen vind bepaal ik welke ik op singel en welk ik op auto zet.

Heb trouwens ook early game soms een UMP met 4x scope gehad. Om een lange afstand kill te pakken op singel. Dit omdat ik wist dat die op single stond.
En een goede speler zal met de standaard SMG op Auto (gevolg van mijn voorstel) zijn kennis kunnen benutten om de UMP dan ook heel slim op Single te zetten in bepaalde gevallen. Bijvoorbeeld early game met een scope en hij loopt het open veld in. Dan heeft ie door zijn kunde nog steeds een voordeel op de newbies die automatisch gaan sprayen op afstand (en dus meer missen).
Ik zie geen reden waarom de standaard setting dit soort vaardigheden makkelijker zou maken :?
Van mij mogen prima alle wapen op auto. of alle wapens op singel maar niet per wapen scope of weet ik het wat een andere setting.
Ik snap de aversie niet tegen een verandering hierin wat niet in je twee opties valt. Wordt het te ingewikkeld als sommige wapengroepen (specifieke wapens vind ik ook te gedetailleerd) een andere default krijgen als andere? :?
En ja het is early access. maar er is ook een gigantische player base.

Dat betekend natuurlijk niet dat ze dingen om die reden niet mogen wijzigen. Maar dat ze wel twee keer moeten nadenken voordat ze zoiets doen. Omdat hiermee dan iedereen zijn routine verpesten door meer verwarring te creëren.

De enige echte oplossing zou inderdaad zijn om het aanpasbaar per persoon te maken (QoL) maar vraag me af of de devs daar tijd in gaan steken.
Waarom is de enige oplossing QoL? Zou ik zelf iig geen voorstander van zijn; breekt de immersie toch wel als hetzelfde geweer opeens 'magisch' van firemode verandert, afhankelijk van of ik of Henkie hem oppakt. Dan hou ik het nog liever op alles Single :9
Daarnaast doe je nu wel een beetje alsof het een wijziging van jewelste is. Het Vaulting dat nu komt is al 100x meer ingrijpender dan het wijzigen van een default firemode op (een groep van) wapens.
Als je zoiets kleins al niet kan veranderen, dan kunnen ze het van mijn part uit Early Access halen en alleen nog maar bugs fixen (edit: Dit bedoel ik dus puur op de grote van het vraagstuk, niet over wat de beste optie is).
wutwutwhat schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:37:
[...]
Ergens moet natuurlijk een lijn getrokken worden. Als we afgaan op realistisch en logisch dan zou ieder wapen dat je oppakt op 'Safe' moeten staan, en switchen gebeurt dan in de volgorde Safe, Single, Burst, Auto en terug Auto, Burst, Single, Safe. Dat heeft voornamelijk te maken met hoe een safety switch werkt (in dit geval een M16A1), niet omdat iemand die volgorde gewoon cool vond ofzo.. Bij iedere vorm van wapentraining leer je namelijk dat Safe heilig is, die mag er pas vanaf op het moment dat je gaat engagen, niet eerder. Nu trek ik het even wat verder door om het punt te maken, maar je begrijpt hem wel denk ik. Met dit in het achterhoofd begrijp ik de huidige indeling dus wel. Het zou flauw zijn als ieder wapen dat je in het spel oppakt standaard op Safe staat. Single lijkt me daarom een goed alternatief.
Als je Single hier beschouwt als Safe (maar dan minder nitpicky, dat vind ik ook terecht), dan is het op zich wel logisch. Enige probleem dat ik daar dan mee heb is dat de sniper rifles gewoon hun volledige functie hebben, terwijl de SMGs wel volgens dit idee worden verzwakt (tot je hem van Safe/Single afhaalt).
Dan zou ik gewoon dat hele idee laten varen (omdat het rare consequenties heeft, ene geweer wel standaard bruikbaar, andere niet) en het zoals elk ander spel doen; Wapen in de setting waarvoor die is gemaakt.
En je hebt gelijk, de curve verandert nagenoeg niet in het scenario dat ik schetste. Het punt dat ik dan ook wilde maken was dat er meer bij komt kijken dan simpelweg een knopje indrukken.

Edit: zinsconstructie.. Ben een Limburger :+
Dezelfde redenering gebruik ik juist dat er niets anders bij komt kijken dan op een knopje te drukken (anders zou de leercurve tenslotte beïnvloed worden). Dus ik denk dat een van ons (of beiden) niet helemaal begrijpt wat de ander bedoelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:43:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het ook niet ideaal om blind op stats af te gaan. Wat houdt datamining in dit geval precies in? Ik ga er vanuit dat ze bepaalde parameters uit het geheugen hebben weten te halen oid. Zonder de broncode te hebben weet je dan nog niet hoe die parameters gebruikt worden. Er zal vast iets van een best guess in zitten, en dat zal vaak kloppen, maar misschien niet altijd.
Kan uit het geheugen gehaald zijn of uit de game files zelf. Informatie hieromtrent is vrij vaag. Van Symthic weet ik dat ze 100% accuraat zijn, van pubg.me is het wat discutabel.
Als de stats aangeven dat zowel angled als vertical -20% vertical recoil hebben, maar een simpele test aantoont dat er significant verschil is tussen de twee, dan trek ik de stats toch al snel in twijfel. Zeker, de video die ik toon laat maar een paar tests zien, en je zou dat vaak moeten herhalen, maar met meerdere wapens zie je elke keer dat de angled grip geen vertical recoil vermindering heeft. Is dat dan elke keer toeval?
Tja, blijft lastig om te zeggen. Ik vind de video's ook geen sluitend bewijs. Wie weet hebben ze daar ook aardig in zitten prutsen. Je kan het altijd zelf nagaan maar dat kost veel tijd.
Tijd dat we een fatsoenlijke shooting range krijgen om dit gewoon goed te kunnen testen.
Is in ontwikkeling maar is vrij lastig om voor elkaar te krijgen en de prio ligt niet heel hoog hier.
gotfurrr schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:44:
dit soort dingen moet je gewoon zelf testen, als je alleen af gaat op filmpjes neem je straks misschien ook geen m4 stock meer mee ;) (niet doen, gewoon een m4 stock gebruiken, single shot BS filmpje is BS ;) )
Zelf testen kan, maar doe dat wel fatsoenlijk. Zo moet je het eigenlijk testen zonder dat je muis überhaupt aangesloten is simpelweg om te voorkomen dat muisbewegingen invloed krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:51:
Kan uit het geheugen gehaald zijn of uit de game files zelf. Informatie hieromtrent is vrij vaag. Van Symthic weet ik dat ze 100% accuraat zijn, van pubg.me is het wat discutabel.
In beide gevallen weet je nog niet precies wat er met de parameters gebeurd zolang je de broncode niet hebt. Stom voorbeeld, maar als je in geheugen of gamefiles iets vind dat "recoilReduction" heet, dan kan er in de code nog altijd iets als "recoil = recoilReduction^2" staan, of welke andere berekening dan ook. Of zelfs iets als "if (random % 5 == 1) recoil = recoilReduction; else recoil = 0".
Of misschien zit er gewoon een bug inderdaad in waardoor die hele parameter niet gebruikt is.
Tsurany schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:51:
Tja, blijft lastig om te zeggen. Ik vind de video's ook geen sluitend bewijs. Wie weet hebben ze daar ook aardig in zitten prutsen. Je kan het altijd zelf nagaan maar dat kost veel tijd.
Eens, vandaar dat ik hier vraag of er misschien inmiddels beter bewijs is.

Zelf testen is altijd een optie maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Wat een attachment precies doet is in principe gewoon een feit. Een angled doet "dit" en een vertical doet "dat". Dan kun je nog steeds zelf bepalen welke stats je belangrijker vind in welk geval, maar de stats staan wel vast. Als iemand dat gewoon goed getest heeft dan is dat voor mij genoeg. Helaas is er momenteel niet echt een goeie manier om het te testen en blijven we met dit soort vragen zitten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:57:
[...]

In beide gevallen weet je nog niet precies wat er met de parameters gebeurd zolang je de broncode niet hebt. Stom voorbeeld, maar als je in geheugen of gamefiles iets vind dat "recoilReduction" heet, dan kan er in de code nog altijd iets als "recoil = recoilReduction^2" staan, of welke andere berekening dan ook. Of zelfs iets als "if (random % 5 == 1) recoil = recoilReduction; else recoil = 0".
Of misschien zit er gewoon een bug inderdaad in waardoor die hele parameter niet gebruikt is.
Blijft lastig inderdaad, te weinig openheid.
Zelf testen is altijd een optie maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Wat een attachment precies doet is in principe gewoon een feit. Een angled doet "dit" en een vertical doet "dat". Dan kun je nog steeds zelf bepalen welke stats je belangrijker vind in welk geval, maar de stats staan wel vast. Als iemand dat gewoon goed getest heeft dan is dat voor mij genoeg. Helaas is er momenteel niet echt een goeie manier om het te testen en blijven we met dit soort vragen zitten.
Je zou gewoon in-game de exacte percentages moeten zien, dat is de enige fatsoenlijke manier om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezung
boddieh schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:28:
[...]

Heb je vroeger CS op hoog niveau gespeeld? Zelf ook veel gedaan tot 1.6, maar dan net een niveautje onder de NL top. Ben zelf ook wel in voor een paar potjes.
Haha yes inderdaad, goeie ouwe tijd :)

Zit op vakantie maar hier replay van back to back solo fpp wins, 9 en 14 kills geloof ik...

http://www.twitch.tv/seezung77/v/172481411

[ Voor 19% gewijzigd door seezung op 11-09-2017 13:05 ]

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 01:03

Dreanor

Joene

Stats, test, datamijnen enzo zijn heel leuk, maar voor mij is het belangrijker wat goed voelt en bij je speelstijl past.

De SKS bijvoorbeeld vind ik echt geen fijn wapen, dus die pak ik nauwelijks op! Terwijl ik de KAR of zelfs de VSS maar al te graag meeneem. Die laatste vooral solo, in squad verliest de VSS groot deel van zijn meerwaarde. Al blijft het leuk om mensen in paniek rond te zien rennen omdat ze geen idee hebben waar de schoten vandaan komen :P ).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:06:
Stats, test, datamijnen enzo zijn heel leuk, maar voor mij is het belangrijker wat goed voelt en bij je speelstijl past.

De SKS bijvoorbeeld vind ik echt geen fijn wapen, dus die pak ik nauwelijks op! Terwijl ik de KAR of zelfs de VSS maar al te graag meeneem. Die laatste vooral solo, in squad verliest de VSS groot deel van zijn meerwaarde. Al blijft het leuk om mensen in paniek rond te zien rennen omdat ze geen idee hebben waar de schoten vandaan komen :P ).
Je vergelijkt appels met boterhammen. Een type wapen moet inderdaad bij je speelstijl aansluiten. zo moet je geen Kar98k pakken als je niet kan snipen en geen shotgun pakken als je niet close quarters wilt spelen. Maar of je een compensator of flash hider moet gebruiken en een vertical grip of angled grip onder je wapen moet plaatsen is juist iets waarbij je niet van gevoel uit moet gaan maar echt naar de cijfers moet kijken. Dan pas kan je een afweging maken tussen die attachments.

Maar als je bij een attachment puur af gaat op wat "goed voelt" dan kan je nooit een goede voorkeur ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Tsurany schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:22:
[...]

Je vergelijkt appels met boterhammen. Een type wapen moet inderdaad bij je speelstijl aansluiten. zo moet je geen Kar98k pakken als je niet kan snipen en geen shotgun pakken als je niet close quarters wilt spelen. Maar of je een compensator of flash hider moet gebruiken en een vertical grip of angled grip onder je wapen moet plaatsen is juist iets waarbij je niet van gevoel uit moet gaan maar echt naar de cijfers moet kijken. Dan pas kan je een afweging maken tussen die attachments.

Maar als je bij een attachment puur af gaat op wat "goed voelt" dan kan je nooit een goede voorkeur ontwikkelen.
Daarbij is het extra lastig binnen PUBG omdat de zones vaker kleiner worden in gebieden waar je misschien eerder close quarter nodig hebt dan long range. Gisteren een squad game gehad waar de laatste cirkel rondom een huis zat in mansion. En blij zijn met de S12 die naast ons lag in de mansion. :X

Enige waar ik echt nog moeite mee heb is het bewegen in de open omgevingen zodra de cirkel kleiner wordt. Had dat gisteren 3 potjes achter elkaar in het open veld, potje erna midden in Georgopol. Dat beviel me meteen stuk beter. :+ Kies nu in ieder geval heel vaak bewust om niet te engagen en elkaar zoveel mogelijk te laten opnaaien. Als het moet, moet het, anders chill. :+

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Dreanor schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:06:

SKS is in mijn optiek beter als een KAR98. Toch pak ik de KAR omdat die gewoon leuker is om te spelen.
headshots maken met dat ding is gewoon heerlijk.

Silenced KAR98 is helemaal fantastisch. Als je een squad ziet rennen in de verte en je headshot er 1. Dat ze allemaal in paniek rond gaan rennen. Je hoort ze roepen naar elkaar "where" i don't know" :D :+

[ Voor 12% gewijzigd door ikbengoofy op 11-09-2017 17:02 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• seezung

www.twitch.tv/seezung77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verschil tussen vertical en angled is verticaal echt makkelijk te zien. Ook met single shots. Horizontaal werken ze gewoon met een random afwijking binnen een standaard afwijking, waarbij die laatste groter is bij de vertical. daardoor kan het bij een enkele test lijken alsof een vertical net zo goed is horizontaal als een angled.

Ik heb het best vaak getest, met een vertical heb je gewoon echt meer kans op een flinke afwijking, gemiddeld genomen is een vertical waarschijnlijk meer alllround omdat je dan ook singleshots in het begin strakker bij elkaar krijgt. Behalve bij de sks imho

[ Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 11-09-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 22:41

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Mag van mij nog wel iets dichter, heb het gevoel dat je wel duidelijk de schimmen op grote afstand kan zien.

Wachten op een live preview incl. players, ben benieuwd!

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gommpie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-01 09:13

Gommpie

Jos_de_Zwerver

pimskie schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:30:
Gisteren weer een paar fraaie potjes gehad. Sowieso 2 waar we eindelijk weer eens kip haalde, maar
ook 2 waar ik enorm gelachen heb.

De eerste van (volgens mij) met Jos de Zwerver. We begonnen als duo maar al snel hadden we 2 man erbij op discord dus besloten we vlug vlug / rambo te gaan spelen.
Ontzettend druk op school, dus wij daar ook maar heen. Ik had net een micro uzi met 1 clip toen Jos (denk ik) neer ging. Ik er heen, toen ik iemand achter me hoorde lopen. Truck 1B, doen of je wegrent maar stiekem stil terugkomen. Die pannekoek verwachte me niet en stond met z'n AK verbaasd te kijken hoe ik 'm op 2 meter afstand volpompte met lood.
Snel door naar m'n maat die goed verstopt lag tussen 2 vijanden. Blijkbaar zo goed dat toen ik 'm aan het rezzen was, 1 vijand in de deuropening stond te kijken, niks zag en omkeerde 8)7 #2 volgesproeid door m'n micro uzi. Direct daar achteraan #3 die voor het raam langs liep. De laatste kogels uit mn clip maakte ook aan hem een einde.
Toch wel een lekker sproei wapen voor (zeer) korte afstand.

De 2e pot was helemaal lachen. We sprongen in de middle of nowhere, maar toch bleken er 3 bij ons geland te zijn. M'n teamgenoot punched de eerste neer. hij komt me helpen. 2 tegen 2 bokswedstrijd tot m'n buddy neer gaat en ik 1vs2 aan het matten ben. Wonder boven wonder alle 3 klop gegeven en voorgoed uitgeschakeld :D
Jep, dat was ik (Jos_de_Zwerver) ;)
Gelukkig heb ik dat geweldige blote knuisten gevecht met gecaptured :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:47:
[...]

Mag van mij nog wel iets dichter, heb het gevoel dat je wel duidelijk de schimmen op grote afstand kan zien.

Wachten op een live preview incl. players, ben benieuwd!
Ik denk dat te dichtbij niet meer leuk gaat zijn, dan ga je echt je tegenstanders hopeloos mis lopen.
ikbengoofy schreef op maandag 11 september 2017 @ 17:01:
[...]

SKS is in mijn optiek beter als een KAR98. Toch pak ik de KAR omdat die gewoon leuker is om te spelen.
headshots maken met dat ding is gewoon heerlijk.

Silenced KAR98 is helemaal fantastisch. Als je een squad ziet rennen in de verte en je headshot er 1. Dat ze allemaal in paniek rond gaan rennen. Je hoort ze roepen naar elkaar "where" i don't know" :D :+
SKS en Kar98K zijn gewoon twee verschillende wapens. DMR versus Sniper. Kan je niet heel goed vergelijken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:39
Ik stoor me meer aan het per ongeluk wisselen van wapens en vervolgens opnieuw opnemen. Moet je eerst herladen (blijkbaar neem je dan toch de lader er uit) vervolgens je fire mode opnieuw selecteren. Zelfde met doorgeven van wapens. Eerst wapen droppen, vervolgens kogels droppen.
Stom detail maar hierin durf ik me toch te mispakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
Meer mensen problemen met Reshade? Sinds gister deze foutmelding:

20:22:19: Starting BattlEye Service...

20:22:21: Launching game...
20:22:33: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
20:22:33: [INFO] Blocked loading of file: "G:\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64\dxgi.dll".

Na dit toegepast te hebben was het probleem over. Dus Reshade verwijderd.

If someone else is having this issue (especially after trying to use ReShade), go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64 and delete the files in that folder (not the folders, though, just the files).

After that, just check the file integrity and the files will get downloaded again.

Iemand enig idee? Vond het namelijk met Reshade veel fijner spelen natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 11-09 18:41
@r0nny116 Ik heb dat ook wel eens. Soms klik ik het weg, probeer het nog een keer en het spel start. Soms moet ik 10x proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
gotfurrr schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:39:
Verschil tussen vertical en angled is verticaal echt makkelijk te zien. Ook met single shots. Horizontaal werken ze gewoon met een random afwijking binnen een standaard afwijking, waarbij die laatste groter is bij de vertical. daardoor kan het bij een enkele test lijken alsof een vertical net zo goed is horizontaal als een angled.

Ik heb het best vaak getest, met een vertical heb je gewoon echt meer kans op een flinke afwijking, gemiddeld genomen is een vertical waarschijnlijk meer alllround omdat je dan ook singleshots in het begin strakker bij elkaar krijgt. Behalve bij de sks imho
Dat verklaart nog steeds niet waarom er in de video consequent geen verschil is qua vertical recoil tussen geen grip en angled grip, en consequent wel een verschil tussen vertical grip en angled grip.

Volgens mij beweert de video ook niet dat de vertical en angled grip even goed zijn op horizontal recoil, maar juist dat de angled helemaal niks van vertical recoil verminderd. In tegenstelling tot wat pubg.me zegt.

Ik denk dat iedereen het redelijk eens is dat angled meer tegen horizontal recoil helpt. De vraag is of angled ook iets met vertical recoil doet? Volgens pubg.me zijn angled en vertical grip hetzelfde qua vertical recoil. Als dat klopt, dan is de angled dus zonder twijfel beter (zelfde vertical recoil, en beter horizontal). Als de video klopt, dan doet de angled dus niks tegen vertical recoil en moet je een keuze gaan maken (zou leuker zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 11-09-2017 20:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
r0nny116 schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:06:
Meer mensen problemen met Reshade? Sinds gister deze foutmelding:

20:22:19: Starting BattlEye Service...

20:22:21: Launching game...
20:22:33: Note: File blocks can be ignored if they don't cause problems with the game.
20:22:33: [INFO] Blocked loading of file: "G:\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64\dxgi.dll".

Na dit toegepast te hebben was het probleem over. Dus Reshade verwijderd.

If someone else is having this issue (especially after trying to use ReShade), go to C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\PUBG\TslGame\Binaries\Win64 and delete the files in that folder (not the folders, though, just the files).

After that, just check the file integrity and the files will get downloaded again.

Iemand enig idee? Vond het namelijk met Reshade veel fijner spelen natuurlijk....
Ja ik had het ook. Even googlen op die melding. Iets van .bak achter de dll zeten spel opstarten. Bestand weer terug hernoemen en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hehehe net een squad van 3 met auto overreden. dat geeft wel een kick hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 14:07
BobbLeeSwaggr schreef op maandag 11 september 2017 @ 20:40:
[...]

Ja ik had het ook. Even googlen op die melding. Iets van .bak achter de dll zeten spel opstarten. Bestand weer terug hernoemen en klaar
Heb je een link? Heb nu reshade verwijderd wat dus werkt maar wil met reshade.
Pagina: 1 ... 53 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord