DeNachtwacht schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:39:
[...]
jongens sorry hoor maar ik vind dit nogal een zeur discussie waarbij mij allemaal woorden in de mond worden gelegd die ik helemaal niet gezegd heb. Ik vraag gewoon of iemand een idee heeft of er bekend is wanneer de belangrijkste gpu/cpu optimalisaties gedaan zijn en vervolgens krijg ik allemaal reacties dat mijn pc gewoon niet goed genoeg is. Die kans is zeker aanwezig maar voor ik allemaal nieuw spul ga kopen wil ik eerst afwachten tot de game softwarematig de belangrijkste boost heeft gehad. Dat is natuurlijk bij de definitieve release maar misschien wist iemand hier of er al eerder beloftes van de makers gedaan zijn oid. Als je geen antwoord weet op de vraag reageer dan gewoon niet.
[...]
Juist, dit is dus bij mij zo'n 60/65% en voor de GPU geldt ook maar +/- 70/80% zelfs op ultra settings
Der worden je verder geen woorden in de mond gelegd, der wordt alleen aangegeven dat je met een zeer verouderde PC geen wonderen moet gaan verwachten. Met alle respect maar het is gewoon geen beste PC en dat gaat je in de toekomst echt geen wonderbaarlijke performance geven op een game met dit soort maps en hoeveelheid spelers. Dat jij de game overigens niet mooi vind is eerder persoonlijk, zodra je alles op ultra knalt en op een juiste resolutie speelt is de game grafisch echt niet zo slecht als je denkt.
Dan, om maar even terug te komen op je vraag in het specifiek. Ze zijn afgestapt van hun roadmap om iedere week / maand een patch aan te leveren. Dit was voorheen wel het geval en daarbij was het dan ook duidelijk naar ons toe wanneer er een update te verwachten viel en wat er dan ong. in zou gaan zitten. Momenteel weten wij dus ook niet meer wanneer we wat voor updates kunnen verwachten en val je terug in het 'oude' principe: de update komt wanneer ie af is.
Ze zijn ondertussen met verschillende dingen bezig, UI overhaul, nieuwe map, main menu overhaul, vaulting, etc. allemaal bevestigd. Naast dat ze logischerwijs nog aan optimalisaties werken zowel server als clientside. ETA = no idea.
Ik speel overigens met de volgende settings:
Screenscale - 100
AA - High
PP - Very low
Shadows - Very low
Textures - Ultra
Effects - Very low
Foliage - Very low
View distance - Medium (pre-rendered circa 25% van de map, meer dan voldoende, hoger is niet nodig).
Motion Blur & V-Sync - Off
Dit is voor 1080p, 120 hz met het volgende systeem:
i5-6600K @ 4.0 ghz
16gb ram @ 3200 MHz
GTX 1070
Ik draai de game in 75% van de map met steady 120 fps, maar ook ik ervaar gewoon drops naar 75 en soms iets minder. Vergelijk dit met de performance van in het begin: max. 60 fps en je bent qua optimalisatie als developer toch al een aardig eind onderweg.
Ik gebruik naast de bovenstaande settings ook nog de volgende settings in mijn nVidia driver:
https://gyazo.com/4f2b00a815f5049351fda299d46a2f66
https://gyazo.com/d360f5bf8eeced4a3d0c315faae126a6
https://gyazo.com/e21aa1979119ebdea20ce0b57cfe7dcb
En gebruik reshade om de game er an sich wat beter uit te laten zien. (Kleurrijker middels de Technicolor2 preset en AdaptiveSharpen voor scherper beeld).
Voor de mensen met micro-stutters:
Zorg ervoor dat je game op Fullscreen staat en niet Windowed Borderless. Dat bleek bij mij en veel vrienden het probleem te zijn.