[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 141 Laatste
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:55
En dit "geld verdienen" verne*ukt een groot stuk van de game blijkbaar:

Vele gaan minen naar enkel en alleen coins om dingen te kopen/verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door kazzzdafke op 31-08-2017 11:16 ]

Never ever financial advice...

kazzzdafke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:16:

[video]

Komt niet door het geld verdienen maar door incompetente developers die niet even twee stappen vooruit denken. Dit kom je overal tegen, developers denken enkel aan feature X en Y en niet aan hoe deze twee features samen gebruikt/misbruikt kunnen worden voor pure winst.

Er zijn ontzettend veel kinderlijk eenvoudige manieren om dit te voorkomen...

In Diablo 3 was gold farmen ook zo heerlijk winstgevend, verdien je de game ruim mee terug 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 31-08-2017 11:23 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Waar heb je dan op gezocht? PU Battlegrounds gebruikt gewoon de Steam market om items te kopen en te verkopen. Kan al maanden trouwens.

[...]

Waarschijnlijk gewoon twee keer geraakt, een M24 moet net als een Kar98K drie bodyshots (level 3 armor) of drie limbshots afleveren voor een kill.

Drie rake schoten zijn wel altijd een kill dus het lijkt mij dat je hem twee keer geraakt hebt.
Ook als je hem 3 keer in de voet schiet bijvoorbeeld?
Ik weet zeker dat ik hem 3 keer raakte, ik zag immers drie keer bloed en heb nog terug gekeken of het echt zo was.
rdlfcuboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Ook als je hem 3 keer in de voet schiet bijvoorbeeld?
Ik weet zeker dat ik hem 3 keer raakte, ik zag immers drie keer bloed en heb nog terug gekeken of het echt zo was.
Drie schoten in de voet is 126 damage dus een kill. Als hij tussen die schoten in meer dan 27 aan healing heeft gekregen kan hij het overleven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Whiteflashh
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:22:
[...]

Drie schoten in de voet is 126 damage dus een kill. Als hij tussen die schoten in meer dan 27 aan healing heeft gekregen kan hij het overleven.
Dan moet hij een booster aan het lopen hebben gehad.
Er zat in totaal denk ik 30-45 seconden tussen maar hij bleef rennen dus healen kon die niet.
Hoeveel healt een booster. Lijkt me nog veel in 45 seconden.

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-01 15:46
0108daniel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:08:
Ik lees dat veel mensen ECHT geld krijgen door spullen te verkopen die in het spel zitten.
Ik ging Googlen maar kwam niks recents tegen dat dit mogelijk was.
Hoe zit dat?
Kratjes openen en geluk hebben dat net dat ene dure item er in zit. Die kun je via steam verkopen. De kratjes zelf ook trouwens.

• kazzzdafke
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Komt niet door het geld verdienen maar door incompetente developers die niet even twee stappen vooruit denken.
Als je kan geld verdienen met items, ga je altijd op één of andere manier bepaalde "bots" hebben. Het is een rechtstreeks gevolg van het geld verdienen, samen met de developers tekortkomingen om dit tegen te gaan.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

[video]

Ik zie 't elke game gebeuren. 3-4-5-6 stuks die gelijk dood gaan door de zone.
Ik zie ook veel mensen met een crashende game die uit het vliegtuig vallen op het moment dat deze crasht. Als die niet terug in de game komen sterven die ook tegelijk.
rdlfcuboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Dan moet hij een booster aan het lopen hebben gehad.
Er zat in totaal denk ik 30-45 seconden tussen maar hij bleef rennen dus healen kon die niet.
Hoeveel healt een booster. Lijkt me nog veel in 45 seconden.
Volledige boost geeft 4 health per 8 seconde, 30 seconde lang. Dat is dus ~16 health in 32 seconden.
Daarna krijg je 3 health per 8 seconde, 90 seconden lang.

Stel het was 45 seconden dan krijgt hij nog een enkele shot van 3 health erbij. Zit je in totaal op 19 health erbij. Dat is niet genoeg, dan moet er haast nog een bandage bij gezeten hebben.
kazzzdafke schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Als je kan geld verdienen met items, ga je altijd op één of andere manier bepaalde "bots" hebben. Het is een rechtstreeks gevolg van het geld verdienen, samen met de developers tekortkomingen om dit tegen te gaan.
Dat eerste is een gegeven, een competente developer houd hier dus rekening mee en voorkomt dit. Het is vrij eenvoudig, zorg dat farming minder oplevert dan de tijd/geld die het kost.

• Whiteflashh
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Volledige boost geeft 4 health per 8 seconde, 30 seconde lang. Dat is dus ~16 health in 32 seconden.
Daarna krijg je 3 health per 8 seconde, 90 seconden lang.

Stel het was 45 seconden dan krijgt hij nog een enkele shot van 3 health erbij. Zit je in totaal op 19 health erbij. Dat is niet genoeg, dan moet er haast nog een bandage bij gezeten hebben.

[...]

Dat eerste is een gegeven, een competente developer houd hier dus rekening mee en voorkomt dit. Het is vrij eenvoudig, zorg dat farming minder oplevert dan de tijd/geld die het kost.
Bedankt voor de uitleg, ik ga straks nog maar een keer het filmpje terugkijken.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Is het niet makkelijker om mensen die afk zijn vanaf de drop/landing geen bp toe te kennen?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:44

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik hoop trouwens dat ze binnenkort ook het geluid eens gaan fixen.
Gisteren stond ik in een huisje in een kamer die naast de voordeur zat. Alle deuren zaten dicht. Ik loop vervolgens iets later de kamer weer uit, staat de voordeur open en zit er al iemand binnen.

Ik heb werkelijk geen deur horen open gaan en geen voetstap gehoord. Was toevallig wel ook een huis met zo'n ander type vloer dan de meesten (rood-bruin ipv donkerbruin/zwart).

Maar heb al vaker meegemaakt dat je het geluid van een deur gewoon niet te horen krijgt. Bijv. met 3 man in een gebouw staan en dan ineens staat er een of andere mafkees achter ons. No way dat 3 man die deur niet gehoord zou hebben. Rete-irritant dit :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 19:36
geluid moet idd nog wel getweaked worden, wat mij betreft maken ze de voetstapgeluiden voor alle schoenen/laarzen/voeten hetzelfde trouwens.

Wat ik in FPP echt mis is een manier om stil te lopen/kruipen/bewegen, je kan nu niet stil naar iemand toe sluipen die je een huis in ziet gaan (tenzij het bugged is zoals hierboven).
@DirtyBird Dat is inderdaad heel makkelijk. Geef AFK'ers en AFK killers geen punten, voila. Andere oplossingen zijn AFK'ers in het water laten landen of mensen dwingen handmatig de parachute te openen.

@Angeloonie niet toevallig een surround setting aan staan? Dat kan namelijk voor problemen zoals missende geluiden zorgen. Zorg dat geluid in Windows op stereo staat.

@gotfurrr Geluid voor alle schoenen/laarzen is hetzelfde. Enige verschil zit in tussen wel of geen schoeisel.
En waarom kan je in FPP niet sluipen? Dat is toch dezelfde toets als in TPP?

• gotfurrr
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:19:
@DirtyBird Dat is inderdaad heel makkelijk. Geef AFK'ers en AFK killers geen punten, voila. Andere oplossingen zijn AFK'ers in het water laten landen of mensen dwingen handmatig de parachute te openen.

@Angeloonie niet toevallig een surround setting aan staan? Dat kan namelijk voor problemen zoals missende geluiden zorgen. Zorg dat geluid in Windows op stereo staat.

@gotfurrr Geluid voor alle schoenen/laarzen is hetzelfde. Enige verschil zit in tussen wel of geen schoeisel.
En waarom kan je in FPP niet sluipen? Dat is toch dezelfde toets als in TPP?
Volgens mij is er een onderscheid in geluid tussen sportschoenen en ehhh laarzen/schoenen. ik weet niet precies wat de goede vertaling is.

https://forums.playbattlegrounds.com/topic/25335-faq/

"Are cosmetic items functional?

Currently the only functional items are footwear which have different levels of loudness. Running speed remains unaffected."

ook als je in fpp sluipt maak je nog steeds geluid toch? (dus duck + walk).
@gotfurrr Dat is een fout in de FAQ, er zit geen geluidsverschil tussen schoeisel onderling. Ze hebben ook bevestigd dat het in de FAQ fout staat.

Lastige aan geluid is dat het bij jou kan klinken alsof je geen geluid maakt terwijl de ander het wel hoort of juist andersom. Reloaden en wapens oppakken kan ook geluid maken maar een vijand hoeft maar iets verderop te staan en hij hoort het niet meer.

Wel zit er geen verschil tussen first person en third person qua geluidproductie. Je kan dus nog steeds zachtjes lopen en dit is bijna niet te horen voor tegenstanders.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:00:
Ik hoop trouwens dat ze binnenkort ook het geluid eens gaan fixen.
Gisteren stond ik in een huisje in een kamer die naast de voordeur zat. Alle deuren zaten dicht. Ik loop vervolgens iets later de kamer weer uit, staat de voordeur open en zit er al iemand binnen.

Ik heb werkelijk geen deur horen open gaan en geen voetstap gehoord. Was toevallig wel ook een huis met zo'n ander type vloer dan de meesten (rood-bruin ipv donkerbruin/zwart).

Maar heb al vaker meegemaakt dat je het geluid van een deur gewoon niet te horen krijgt. Bijv. met 3 man in een gebouw staan en dan ineens staat er een of andere mafkees achter ons. No way dat 3 man die deur niet gehoord zou hebben. Rete-irritant dit :(
Wat @Tsurany zei. Ik had gister per ongeluk 7.1 aangezet op m'n headset. Kom buiten bij m'n huis, staat er een Dacia voor de deur waar ik door naar binnen was gegaan. :F 8)7

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Helaas staat m'n geluid al op Stereo -O- Is gewoon echt een game-issue.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:29

Jorissie87

No diggity

[video]

Waarschijnlijk gaat het idd om coins minen maar een andere reden zou ook kunnen zijn dat mensen dit doen om van hun ELO af te komen. Als je dit na een x-aantal keer gedaan te hebben weer lekker tegen de "noobs" kan spelen om je e-penis te vergroten is het voor veel mensen ook al waard. Ik speelde laatst met een vriend van me mee die net is begonnen, het niveau daar was ook echt extreem laag (zien je nog niet als je 20 meter voor ze loopt). Bij CSGO wordt je er ook helemaal gek van, smurfers die express verliezen/trollen om een zo laag mogelijke rank te krijgen. Niet relaxed als je die in je team krijgt kan ik je uit ervaring zeggen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 11:23

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

Angeloonie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:56:
Zou het geluid kunnen wegvallen door een LAGpeak?
Zelf heb ik voornamelijk in red zones dat het geluid gaat kraken.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Jorissie87 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Waarschijnlijk gaat het idd om coins minen maar een andere reden zou ook kunnen zijn dat mensen dit doen om van hun ELO af te komen. Als je dit na een x-aantal keer gedaan te hebben weer lekker tegen de "noobs" kan spelen om je e-penis te vergroten is het voor veel mensen ook al waard. Ik speelde laatst met een vriend van me mee die net is begonnen, het niveau daar was ook echt extreem laag (zien je nog niet als je 20 meter voor ze loopt). Bij CSGO wordt je er ook helemaal gek van, smurfers die express verliezen/trollen om een zo laag mogelijke rank te krijgen. Niet relaxed als je die in je team krijgt kan ik je uit ervaring zeggen.
Dat zou een optie kunnen zijn als bleek dat dit in third person ook op deze schaal gebeurde, dat is echter niet zo. Ze kiezen er dus expres voor om het op servers te doen waar geen matchmaking is.

Natuurlijk vrij logisch waarom dat is, anders komt de killer nooit bij zijn bots terecht vanwege het rating verschil.

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01 23:45
De dinners gaan vlot de laatste tijd, voor wie t leuk vindt om eens te kijken, stream tegenwoordig bijna alle potten, vaak minimaal 10/15 kills indien de eerste 5 minuten overleefd worden ;)

twitch.tv/seezung77

www.twitch.tv/seezung77

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 14:02
seezung schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:12:
De dinners gaan vlot de laatste tijd, voor wie t leuk vindt om eens te kijken, stream tegenwoordig bijna alle potten, vaak minimaal 10/15 kills indien de eerste 5 minuten overleefd worden ;)

twitch.tv/seezung77
Leef jij nog ouwe cs god, kga binnenkort wel eens een keer checken!

• seezung
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-01 23:45
xeoMe schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Leef jij nog ouwe cs god, kga binnenkort wel eens een keer checken!
haha yes man, beetje casual gamen tegenwoordig ;) maar pubg bevalt me erg goed :D

www.twitch.tv/seezung77

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

gotfurrr schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:17:
Wat ik in FPP echt mis is een manier om stil te lopen/kruipen/bewegen, je kan nu niet stil naar iemand toe sluipen die je een huis in ziet gaan (tenzij het bugged is zoals hierboven).
Als je RMB-down vasthoudt en dan met ctrl-loopt is dat het stilste hoe je vooruit kan komen. Geruisloos, nee - maar wel een stuk stiller dan zonder hipfire zoom of proned bijvoorbeeld.

De meeste mensen deugen!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Komt niet door het geld verdienen maar door incompetente developers die niet even twee stappen vooruit denken. Dit kom je overal tegen, developers denken enkel aan feature X en Y en niet aan hoe deze twee features samen gebruikt/misbruikt kunnen worden voor pure winst.

Er zijn ontzettend veel kinderlijk eenvoudige manieren om dit te voorkomen...
Mooiste oplossing voor de AFK stroom is gewoon niet bewegen/movement tijdens de sprong uit het vliegtuig net 1meter boven de grond = Frozen boddy of gewoon boddy weg.

Zelfde als met de circle, "Kills buiten af" hopen dat hier ook snel een oplossing voor komt

**

Verwijderd

Angeloonie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:56:
Vandaag ook last van gehad, ik zat boven op de 2e etage met alle deuren beg. grond en 1e etage dicht, ineens staan er 3 man achter me 8)7
Niets gehoord, gebeurt wel vaker. Ik neem altijd alles op, heb voor de zekerheid nog even nagekeken of het geluid er echt niet was, en dat was er echt niet. Fucking irritant.
Gelukkig had ik een fantastische squad waarvan 1 AFK , 1 DC en de ander deed zijn eigen ding.
Kom je wel steeds vaker tegen, van die klere pubers O-)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 19:13:
[...]

Gelukkig had ik een fantastische squad waarvan 1 AFK , 1 DC en de ander deed zijn eigen ding.
Kom je wel steeds vaker tegen, van die klere pubers O-)
En daarom dus Discord..

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Net een lol momentje.
[Streamable: https://streamable.com/yybdb]

[ Voor 12% gewijzigd door frackz op 31-08-2017 23:07 ]

• xeoMe
  • Laatst online: 18-01 14:02
Oef aardige games nu net.
1x duo (alleen maat gelijk dood) #1 met 9 kills
2x squad 2x #1 met beide potjes weer 9 kills
en laatste squad ook #1 met 1 kill we kwamen weinig tegen onderweg.

4 wins achter elkaar recordje verbroken hehe.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42
Vanavond game aangeschaft en meteen 5 of 6 potjes gespeeld. Erg verslavend en spannend.
Eerst maar wat solo geprobeerd en daarna via Discord met een aantal gasten Squad en duo gedaan. Tof tof tof. Kan er nog niet veel van cq het is nog veel zoeken in de inventory etc maar leuke game!

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

27 man alive
M416 full option + silenced +8x scope
Scar-L full option
Ammo en healing, level 2 volledig

Host closed connection... hele squad vloog er uit.

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09-2025
Leuk spel.
Heb er 30,- voor betaald.
Zou eigenlijk 'free to play' moeten zijn zoals het er nu uitzien en 'af' is.
voor 10,- meer koop je overwatch. ik bedoel maar te zeggen dat een game van 40,- er een stuk beter , netter , meer verzorgd uitziet dan player unknown. Wat eruit ziet als een buggy beta game met de GFX van 10 jaar geleden.

Gameplay is prima. Leuk spel daarom. Maar 30,-.. mwah.

[ Voor 54% gewijzigd door Lasteraar op 01-09-2017 08:15 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16
Is bij jullie de pubg tracker ook al een tijd broken?
Zat laatst te kijken en zag dat ik volgens de PUBG tracker solo 1.10 kpd had terwijl ik vaak 5+ kills heb in solo third person.

Gisteravond even screenshots gemaakt van alle potjes die ik gespeeld heb (5 stuks) waarvan 5x in de top 10 met 16 kills totaal. Volgens pubg.me heb ik gisteravond 4 matches gespeeld en maar 2 kills gehaald 8)7

(Ja alles in third person).

Normaal boeien stats mij niet zo maar vaak wordt daar wel naar gekeken door anderen.

[ Voor 9% gewijzigd door RedHat op 01-09-2017 08:27 ]

Lasteraar schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:14:
Leuk spel.
voor 10,- meer koop je overwatch. ik bedoel maar te zeggen dat een game van 40,- er een stuk beter , netter , meer verzorgd uitziet dan player unknown. Wat eruit ziet als een buggy beta game met de GFX van 10 jaar geleden.

Dan vraag je toch een Steam return aan?

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
Leuk spel.

Ik heb precies hetzelfde! Heb gisteren het spel gekocht en vind de spanning ontzettend tof. Ik heb een vriend proberen te overtuigen het ook aan te schaffen maar die krijg ik nog niet over de streep. De gameplay is wel leuk maar als een game voorbij is.. dan is het voorbij. Je hebt niet echt een progressie systeem en je kunt alleen dezelfde game nog eens doen. Of je moet alleen first person.

Maargoed, in mijn 2e game al rank 6 ge-eindigt. Erg trots op :o

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:27

Ankh

|true

Leuk spel.

Ik heb beide spellen (OW en PubG) en ik speel veel liever PubG dan OW.
Het gaat in mijn ogen meer de gameplay dan de GFX. OW is in mijn ogen te toxic, wat de gameplay niet ten goede komt.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09-2025
Overwatch vind ik helemaal geweldig. Maar dat is weer een andere discussie :-)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Rule schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde! Heb gisteren het spel gekocht en vind de spanning ontzettend tof. Ik heb een vriend proberen te overtuigen het ook aan te schaffen maar die krijg ik nog niet over de streep. De gameplay is wel leuk maar als een game voorbij is.. dan is het voorbij. Je hebt niet echt een progressie systeem en je kunt alleen dezelfde game nog eens doen. Of je moet alleen first person.
in mijn optiek is dat mede de kracht van PUBG; of je nu 1 uurtje of 40u p/w speelt; het maakt he-le-maal niets uit, omdat er niets te lvl'en of unlocken valt. Hierdoor is iedereen gelijk aan elkaar en is er geen voordeel te behalen. wat een verademing zeg!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Leuk spel.

Tja, niet heel verwonderlijk gezien het ook een Alpha/Beta is....Een spel in Early access vergelijken met een spel die officieel gereleased is... geen wonder dat de één wat buggy overkomt 8)7

Van mij mogen de prijzen van EA games ook wel intelligenter hoor. Ik zou het liever zien dat ze laag beginnen en langzaam in prijs stijgen tot aan release. Simpelweg met de redenering dat hoe vroeger je koopt, hoe meer risico je loopt dat de Dev ermee kapt of het spel toch niet is geworden wat je wil.

Maar heb het toch met plezier betaald, gewoon omdat het al zo een vet spel is, ondanks de glitches :P
Rule schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:44:
[...]

Maargoed, in mijn 2e game al rank 6 ge-eindigt. Erg trots op :o
Er zijn leaderboards, servers zijn gebaseerd op je rank, en je kan exact zien of je win/kill rating aan het stijgen/dalen is.
Als dat geen progressie is, dan weet ik het ook niet meer. Of moet het per se via skins/unlocks?

[Edit: Dan mis je namelijk niet de progressie, maar mis je een beloning voor je progressie. Is in mijn optiek heel iets anders]

[ Voor 4% gewijzigd door Nivve op 01-09-2017 09:32 ]

• wutwutwhat
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

himlims_ schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:19:
[...]

in mijn optiek is dat mede de kracht van PUBG; of je nu 1 uurtje of 40u p/w speelt; het maakt he-le-maal niets uit, omdat er niets te lvl'en of unlocken valt. Hierdoor is iedereen gelijk aan elkaar en is er geen voordeel te behalen. wat een verademing zeg!
Behalve dan het verschil dat iemand die 40 uur per week speelt doorgaans beter is. Dergelijke spelers zijn veel meer gewend aan de verschillende wapens en hoe ze schieten, hebben vaak minder last van aardappelaim en zijn tactisch sterker. Qua levelen/unlocken is iedereen gelijk inderdaad maar het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat het "he-le-maal niets" zou uitmaken denk ik. Het beeld dat je schetst zorgt er echter wel voor dat ik PUBG blijf spelen, een paar weken niet spelen zorgt er niet voor dat je "achter" komt te liggen :)

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat houdt je altijd; dat er mensen beter zijn omdat ze meer tijd te besteden hebben - ongeacht welke game

maar wanneer je naar de game mechanics kijkt, is het allemaal erg gelijk aan elkaar. je kunt niet achter liggen; want er is geen progressie!

enkel muscle memory maar dat is onvermijdelijk en heeft niets met de game-elementen te maken

[ Voor 7% gewijzigd door himlims_ op 01-09-2017 10:38 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Gisteren met drie anderen squad gespeeld, bij hospital 2 andere squads overwonnen en met dikke loot in een Dacia onderweg naar de cirkel. Pakt iemand op de achterbank uit verveling een nade, pin eruit en gooit deze niet (uit het raam?). BAM alle 4 dood..

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jorissie87 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:50:
Gisteren met drie anderen squad gespeeld, bij hospital 2 andere squads overwonnen en met dikke loot in een Dacia onderweg naar de cirkel. Pakt iemand op de achterbank uit verveling een nade, pin eruit en gooit deze niet (uit het raam?). BAM alle 4 dood..
|:( Oh echt... Ik zou meteen de boel leaven :P

Als je zoiets doet of iemand in je team hebt: laat ze meteen op F rammen, dan gaan ze zelf down (en misschien niet dood) en ben je niet allemaal de sjaak.

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Angeloonie schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:52:
[...]

|:( Oh echt... Ik zou meteen de boel leaven :P

Als je zoiets doet of iemand in je team hebt: laat ze meteen op F rammen, dan gaan ze zelf down (en misschien niet dood) en ben je niet allemaal de sjaak.
Ja, hij wist zelf ook niet dat dit zou gebeuren "huh, wat gebeurde er? Oh deed ik dat?" Terwijl wij allemaal al riepen "doe nou niet!!" toen we het geluid van die pin hoorden. Hij is flink uitgescholden nadien, doet hij niet nog een keer :+ Ach, het zijn ook dit soort potjes die het af en toe leuk maken. Ik ben verre van een try-hard die altijd maar moet winnen (alhoewel dat wel leuk is natuurlijk). Heb ook geen zin (andere hobbies) om 10+ uur per week dit te spelen om altijd maar bij de beste te willen horen.

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 15:28
Wat een lekker wapen zeg die Groza =D

Heb van sommige mensen op Discord vernomen dat ze deze liever niet oppakken vanwege de onhandelbare recoil. Maar op short range is echt om te smullen.

Clipje van dagen geleden. 2x achter elkaar tweede geworden.

(laatse keer viel er iemand end game van de kliff :P )

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• boddieh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:11
BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:12:
Wat een lekker wapen zeg die Gorza =D

Heb van sommige mensen op Discord vernomen dat ze deze liever niet oppakken vanwege de onhandelbare recoil. Maar op short range is echt om te smullen.

[video]

Groza is echt fijn ja als je de recoil een beetje onder controle weet te houden!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 09:55

ronalddus

Buffalo77

De Groza moet je ook als een UMP gebruiken. Dan komt het wel goed ;)
Meer als SMD ipv AR

[ Voor 13% gewijzigd door ronalddus op 01-09-2017 12:36 ]

Buffalo77 | Pokemon Unite

BobbLeeSwaggr schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:12:
Wat een lekker wapen zeg die Gorza =D

[video]

De Groza is inderdaad een prima wapen, hele hoge DPS. Als er een compensator op kon zou het helemaal OP zijn, gelukkig kan dat nog net niet :+

Enige keer dat ik hem niet mee zou nemen is als de laatste cirkels echt ranged combat gaan worden, dan heb je er weinig aan.

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-01 15:28
ronalddus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:32:
De Groza moet je ook als een UMP gebruiken. Dan komt het wel goed ;)
Meer als SMD ipv AR
Ja zo gebruik ik hem ook inderdaad, red dot en op full auto. en dan tot een meter of 200 max.
Tsurany schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:58:
[...]

De Groza is inderdaad een prima wapen, hele hoge DPS. Als er een compensator op kon zou het helemaal OP zijn, gelukkig kan dat nog net niet :+

Enige keer dat ik hem niet mee zou nemen is als de laatste cirkels echt ranged combat gaan worden, dan heb je er weinig aan.
Ja met compensator, en eventueel grip zou het echt een laser gun worden.
Silencer kan wel, scheelt ook iets aan recoil. Exetend mag, kan gelukkig wel zodat je lekker kan sprayen.
Had nu inderdaad een M416 voor de range.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
Leuk spel.

Je weet wat je haalt en voor 30e heb je straks ook de complete game, die waarschijnlijk 40+ euro kost, de graphics zijn best prima als je de settings op max kan draaien, wat helaas nu niet kan ivm performance. Maar ja dat wist je ook dat dit mogelijk kan zijn want het is een early access game.

Het leuke van de game is de uitdaging te winnen, dat er geen progressie in zit wat (de jonge generatie vooral gewend is van andere games als battlefield en cod.) men belangrijk lijkt te vinden. Het is een game die je niet bij het handje houdt en skill en tactiek beloont. Mocht je dat niet liggen dan kan je de game inruilen (mits je niet te lang hebt gespeeld) of verkoop/geef je je game aan iemand anders?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
OK, uninstall tot de game geoptimaliseerd is.
Hoe vaak ik nu ben dood gegaan door screenfreeze zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Daarnaast moet het volume op extreem hoog op een stapje of en deur te horen. Om je vervolgens oorpijn te krijgen van schieten of het vliegtuig.

[ Voor 35% gewijzigd door ikbengoofy op 01-09-2017 15:52 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-11-2025
ikbengoofy schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:48:
OK, uninstall tot de game geoptimaliseerd is.
Hoe vaak ik nu ben dood gegaan door screenfreeze zijn niet meer op 1 hand te tellen.

Daarnaast moet het volume op extreem hoog op een stapje of en deur te horen. Om je vervolgens oorpijn te krijgen van schieten of het vliegtuig.
Ik heb dit ook volgens mij.. deuren hoor ik amper maar ik hoor wel een auto die mijlen verderop rijd alsof die net langs mijn oren passeert. Zelfde als met schietgeluiden.. Is dat een bug ofzo?

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Weet iemand of er nog ergens goedkope key's te koop zijn of kom je toch weer uit op de steam shop?

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
bamboe schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:35:
Weet iemand of er nog ergens goedkope key's te koop zijn of kom je toch weer uit op de steam shop?
Steam is het goedkoopste, tenzij je het bij een shady site wilt kopen (en de devs daarbij wilt naaien) :)

Verwijderd

bamboe schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:35:
Daarbij hebben we het hier over 3 tientjes, die overigens erg makkelijk terug te verdienen zijn middels steam market. Koop boxes met je Battle Points, verkoop ze op de steam market en binnen enkele weken heb je de game er alweer uit. Ik speel hem op dit moment gratis, al ruim 39 euro verdiend door simpelweg items te verkopen op de steam market.

• bamboe
Ja daar heb je ook weer gelijk in, er zijn een paar websites die de steam codes voor 26 euro aan bieden maar ja daar hebben ze geen ideal.... dus dan toch maar gedaan via steam zelf, ik hoop dat hij snel klaar is met downloaden :)

• Brogala
  • Niet online
Vandaag 4 potjes PUBG gedaan met eindelijk een gecoördineerde squad,eerste game werden we volgens mij 6ste maar erg unlucky met de cirkel. Drie games daarna allemaal gewonnen :o d:)b Had ook 5, 7 en 7 kills. Mix van niet super aggresief maar ook niet super passief speelt het leukste imo. Dan heb je een grote kans om te winnen maar maak je ook kills.

Laatste game was m'n teammate als laatste in leven van onze squad met nog 16 andere op het strand naast de brug bij military, compleet in het open komt hij uit het water. Hij mist echt een paar verschrikkelijk easy shots maar enemies horen hem niet door de silencer op zijn kar, ook 1x dat hij op iemand schiet echt 5 meter voor hem die stilstaat en mist, enemy draait zich pas na 3 sec om en hij weet hem nog te killen.

Uiteindelijk kwam hij in de top 2, laatste loopt crouch walkend heel stil en kijkt totaal niet naar hem, hij mist alsnog. Uiteindelijk weet hij hem na 30 kogels te gebruiken alsnog te killen. Echt de meest lucky win die ik ooit heb gehad :P

• bamboe
Dan doe je het beter dan ik, ben nog bezig aan de keys te wennen en word steeds afgeschoten...

Hoe vind je die items, is dat ingame of via die kistjes?

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 15:59

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

bamboe schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 21:53:
Ja daar heb je ook weer gelijk in, er zijn een paar websites die de steam codes voor 26 euro aan bieden maar ja daar hebben ze geen ideal.... dus dan toch maar gedaan via steam zelf, ik hoop dat hij snel klaar is met downloaden :)
Ik weet dat kinguin wel via iDEAL kan. G2a not sure.

Zelf mn game er al makkelijk uitgehaald. Paar gamescom vragen verkocht, met gekocht en bam, grey coat voor 36 euro verkocht haha.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• PatRamon
  • Niet online
Leuk spel.

Ieder zijn mening....

30euro voor dit spel, heb mij nog nooit zo goed vermaakt en blijft het doen.
Soms bugs maar spel zit malen beter in elkaar dan een spel van EA/Dice waar je 130 voor betaald.
Ieder zijn mening, succes met overwatch ;)

**

Verwijderd

bamboe schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 23:37:
Dan doe je het beter dan ik, ben nog bezig aan de keys te wennen en word steeds afgeschoten...

Hoe vind je die items, is dat ingame of via die kistjes?
De items om te verkopen/dragen zitten in die kistjes. De game spelen an sich verdien je automatisch Battle Points mee, afhankelijk van hoe je presteerd krijg je mee van die points. Middels de knop Rewards in het hoofdmenu kun je er dan kistjes van kopen.

Ik open ze echter nooit. De kistjes zelf gaan namelijk al voor rond de 1 euro op de market. Daarbij geef ik persoonlijk weinig om de visuals die er op dit moment uit kunnen komen. En de kans dat er iets uit komt dat 1/10e daarvan waard is, is mij te groot. Moet wel zeggen dat het met de gamescom kistjes nog makkelijk te verdienen was, die bleven ruimschoots op de 2 euro hangen. Dat tikt dan wel lekker aan.

Al met al, kun je binnen een paar weken de game er alweer uit hebben. Ik ben ondertussen ruim op weg om eventueel CoD gratis binnen te harken op deze manier. Ieder z'n ding maar die 30 euro is het mij ruimschoots waard geweest, de game heeft me al meer uren plezier gegeven als menig AAA titel van de afgelopen tijd en als extratje heeft het zichzelf al terug verdiend door simpelweg het spelletje te spelen ook. _/-\o_

• frackz
Lang leve de shotgun.

Afbeeldingslocatie: https://thumbs.gfycat.com/FirstWaryHousefly-size_restricted.gif
Groter formaat:
https://gfycat.com/gifs/detail/firstwaryhousefly

[ Voor 4% gewijzigd door frackz op 02-09-2017 13:07 ]

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Shotgun, blijft mijn eerste keuze in wapens.
Is er trouwens een PUBG Discord server ergens te bekennen?

Stadia: 7unkrat#5173

• frackz
7unkrat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:01:
[...]

Ja hoor: https://discordapp.com/invite/0ezBMpYOe80zlpeP

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-01 19:58
7unkrat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:01:
[...]
Let op:
Samen spelen met Tweakers?
Discord: PC Gaming Tweakers
:/ Ik geef toe, het is moeilijk te vinden

steam: failsnail, Letterbox

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:08

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Is er een idee wanneer de grootste stappen qua performance tweaks worden gemaakt?

Ik draai de game nu met
alles op low@720P-> 40FPS
alles op low@1080p -> 40FPS
alles op ultra@1080P-> 30FPS

kortom er is nog wel wat te tweaken want dit ligt veel te dicht bij elkaar. ik vermoed dat mijn ram (8GB DDR3) of CPU (Phenom II 1090T) de bottleneck is maar alsnog is dit wel heel belabberd hoor. Een game als Killing Floor 2 draait hier prima op mooie settings, ziet er prachtig uit en PUBG is gewoon matig tot belabberd. CS:GO is mooier.

Dit terwijl KF2 gemaakt is met Unreal Engine 3 en PUBG met Unreal Engine 4...

youtube.com/@hisrep

DeNachtwacht schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:57:
Is er een idee wanneer de grootste stappen qua performance tweaks worden gemaakt?

Ik draai de game nu met

kortom er is nog wel wat te tweaken want dit ligt veel te dicht bij elkaar. ik vermoed dat mijn ram (8GB DDR3) of CPU (Phenom II 1090T) de bottleneck is maar alsnog is dit wel heel belabberd hoor. Een game als Killing Floor 2 draait hier prima op mooie settings, ziet er prachtig uit en PUBG is gewoon matig tot belabberd. CS:GO is mooier.

Kijk vooral even naar het formaat van de levels, dan zijn CS:GO en Killing Floor niet met PUBG te vergelijken.

Je geeft niet aan welke GPU je hebt, daar zal het wel mis gaan denk ik.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

R9 270, dat zou wel redelijk moeten gaan. De processor is denk ik de bottleneck en ram speelt juist grote rol bij inladen van een grote map

youtube.com/@hisrep

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Iemand een aanrader voor een fijne muis? Heb net een Logitech g403 gekocht, fijne en preciese muis, maar raak er echt geen reet mee, heb grote handen, maar ben eigenlijk op zoek naar een kleiner muisje. Heb een beetje een clawgrip. Is de logitech pro dan een betere keuze?

• Brogala
  • Niet online
swoutr schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 21:09:
Iemand een aanrader voor een fijne muis? Heb net een Logitech g403 gekocht, fijne en preciese muis, maar raak er echt geen reet mee, heb grote handen, maar ben eigenlijk op zoek naar een kleiner muisje. Heb een beetje een clawgrip. Is de logitech pro dan een betere keuze?
Zowie muizen zijn geweldig, meeste CSGO pro's gebruiken ze ook (die niet gesponserd zijn door Razer/Logitech dan). Ik heb zelf de Zowie EC2-A. EC1-A is iets groter. De G Pro heb ik ook gehad maar de clicks waren echt super licht, ik drukte ze vaak perongeluk in. En de shape was imo niet goed en de pads onder op de muis waren klein waardoor de glide niet smooth was. Dan was de muis kabel ook nog braded wat ook irritant is.

Verder is de build quality van de G Pro wel goed en hij heeft een perfecte sensor. Ik heb zelf ook de claw grip en als ik jou was zou ik voor de Zowie EC2-A of EC1-A gaan :D

• frackz
Ook EC2-A hier. Aanrader!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-01 00:29
Thnx voor de reacties! Hopen dat ik mijn geld nog terug kan krijgen bij de mediamarkt, daar verkopen ze alleen geen zowie denk ik. Zie nu alleen dat de Zowie EC2-A ook best groot is... Toch fijn in verhouding tot de 403? Heb idd ook al meerdere keren per ongeluk geklikt. Maar ik vind hem voor namelijk aan de voorkant gewoon te lomp.

[ Voor 43% gewijzigd door swoutr op 02-09-2017 22:05 ]

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
markdm schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:35:
[...]

[...]

:/ Ik geef toe, het is moeilijk te vinden
Ik doelde meer op een specifieke PUBG Discord. En niet alles bij elkaar gepropt van Battlefield tot Overwatch tot de Sims. :/

Stadia: 7unkrat#5173

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:07
7unkrat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:58:
[...]

Ik doelde meer op een specifieke PUBG Discord. En niet alles bij elkaar gepropt van Battlefield tot Overwatch tot de Sims. :/
Het gaat over niks anders hoor :)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hier ook mensen waarbij het spel om de haverklap crashed? Speelde net met twee maatjes en die waren continu aan het crashen. Haalt wel een beetje de fun uit de game op die manier. Nieuwe drivers en alles hebben ze al geinstalled.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-12-2025
DAMAGE schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:07:
Hier ook mensen waarbij het spel om de haverklap crashed? Speelde net met twee maatjes en die waren continu aan het crashen. Haalt wel een beetje de fun uit de game op die manier. Nieuwe drivers en alles hebben ze al geinstalled.
Idem sinds de laatste patch. Vreselijk irritant. Niet eens een error / log meer, gewoon boem weg.

Mijn iRacing profiel

7unkrat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:58:
[...]

Ik zie daar 14 PUBG kanalen... er zijn slechts 3 kanalen voor andere games en daar zit ook nog eens bijna niemand in. Ik heb echt geen idee waar je het over hebt eigenlijk.

Verwijderd

Ik draai de game nu met

Phenom II 1090T, 8GB DD3 Ram en R9 270. Met alle respect maar dat klinkt nou ook niet echt als een top game bak. Op meerdere fronten niet.

Daarbij mag ik hopen dat een game die full released is in 2015 (KF2) of 2012 (CS:GO) beter loopt dan een game in Early Access uit 2017. Anders hadden ze bij bij zowel KF2 als CS:GO nog behoorlijk wat te doen. Los van het feit dat het games zijn uit andere tijden, zijn ze ook verre van met elkaar te vergelijken. De maps zijn ong. 1/5e van wat je in PUBG moet zien te draaien. Het blijft een game in Early Access, optimizations zijn gaande maar duurt gewoon lang, dat wist je alvorens je een EA game kocht.

Daarnaast los je met alles van low naar high schuiven en vice versa weinig op met je huidige PC. Dat is het probleem verleggen van je ene zwakte punt (CPU) naar je andere zwakte punt (GPU). En dan is het nog (kort door de bocht genomen) redelijk duidelijk uit je resultaten af te lezen dat je GPU er nog eens meer moeite mee heeft dan je CPU.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bij meer mensen dat Discord soms je mic input wisselt en je output? Het overkomt me soms dat ik mn squad niet meer hoor en andersom. Wisselen bij "spraak" naar default en weer terug naar mijn Logitech headset lost het op (voor ontvangst audio en mic).

Alt-tabben midden in de game is natuurlijk niet lekker, dus wellicht weet iemand een fix? Soms overkomt het met 3 keer in een potje, soms 5 potjes nergens last van.

Iemand op Reddit heeft er ook last van, maar daar ook geen antwoord helaas: https://www.reddit.com/r/...ut_volume_keeps_changing/

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 03-09-2017 02:58 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 01:12:
[...]

Phenom II 1090T, 8GB DD3 Ram en R9 270. Met alle respect maar dat klinkt nou ook niet echt als een top game bak. Op meerdere fronten niet.

Daarbij mag ik hopen dat een game die full released is in 2015 (KF2) of 2012 (CS:GO) beter loopt dan een game in Early Access uit 2017. Anders hadden ze bij bij zowel KF2 als CS:GO nog behoorlijk wat te doen. Los van het feit dat het games zijn uit andere tijden, zijn ze ook verre van met elkaar te vergelijken. De maps zijn ong. 1/5e van wat je in PUBG moet zien te draaien. Het blijft een game in Early Access, optimizations zijn gaande maar duurt gewoon lang, dat wist je alvorens je een EA game kocht.

Daarnaast los je met alles van low naar high schuiven en vice versa weinig op met je huidige PC. Dat is het probleem verleggen van je ene zwakte punt (CPU) naar je andere zwakte punt (GPU). En dan is het nog (kort door de bocht genomen) redelijk duidelijk uit je resultaten af te lezen dat je GPU er nog eens meer moeite mee heeft dan je CPU.
Dat is het punt helemaal niet (natuurlijk is mijn pc wat verouderd), het gaat erom dat de game er niet uit ziet en zelfs op high end systemen nog niet goed draait. Je leest overal dat de game nog flinke optimalisatie nodig heeft.

youtube.com/@hisrep

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
DAMAGE schreef op zondag 3 september 2017 @ 00:07:
vandaag 6 uurtjes gespeeld bij elkaar, geen crash gehad. Hoe zitten ze in de ram, wel genoeg?

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bij mij is hij met zo'n 5 uur spelen idd 1x zomaar teruggevallen in Windows. Je kan overigens gewoon opnieuw de game starten en gaat dan weer verder in hetzelfde spel (tenzij je speler in de tussentijd is gedood natuurlijk).

youtube.com/@hisrep

DeNachtwacht schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:42:
[...]

Dat is het punt helemaal niet (natuurlijk is mijn pc wat verouderd), het gaat erom dat de game er niet uit ziet en zelfs op high end systemen nog niet goed draait. Je leest overal dat de game nog flinke optimalisatie nodig heeft.
De game draait gewoon prima op high end systemen, 60+ FPS is prima haalbaar, zelfs op hogere settings.

Natuurlijk valt er nog veel te verbeteren maar op een modern systeem heb je eigenlijk nergens last van.

• kazzzdafke
DeNachtwacht schreef op zondag 3 september 2017 @ 02:42:
[...]

En waarom is dat belangrijk voor jou? Van horen zeggen en lezen??
Jij hebt zelfs zo geen systeem, en toch daarover klagen?
Sterker nog, je wist zelfs voor je de game aankocht dat er optimalisaties nodig waren om het echt soepel te laten spelen, en toch koop je het om achteraf met je oud systeem er komen over te klagen?

Beetje scheef.. niet?

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Gezien de hoeveelheid zaken die we kunnen zien op honderden meters afstand, valt de performance nog mee. Dat er nog performance verbeterd kan worden in multi-threading lijkt me duidelijk: mijn CPU komt nooit in de buurt van 50% load.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kazzzdafke schreef op zondag 3 september 2017 @ 10:21:
[...]

En waarom is dat belangrijk voor jou? Van horen zeggen en lezen??
Jij hebt zelfs zo geen systeem, en toch daarover klagen?
Sterker nog, je wist zelfs voor je de game aankocht dat er optimalisaties nodig waren om het echt soepel te laten spelen, en toch koop je het om achteraf met je oud systeem er komen over te klagen?

Beetje scheef.. niet?
jongens sorry hoor maar ik vind dit nogal een zeur discussie waarbij mij allemaal woorden in de mond worden gelegd die ik helemaal niet gezegd heb. Ik vraag gewoon of iemand een idee heeft of er bekend is wanneer de belangrijkste gpu/cpu optimalisaties gedaan zijn en vervolgens krijg ik allemaal reacties dat mijn pc gewoon niet goed genoeg is. Die kans is zeker aanwezig maar voor ik allemaal nieuw spul ga kopen wil ik eerst afwachten tot de game softwarematig de belangrijkste boost heeft gehad. Dat is natuurlijk bij de definitieve release maar misschien wist iemand hier of er al eerder beloftes van de makers gedaan zijn oid. Als je geen antwoord weet op de vraag reageer dan gewoon niet.
Phuncz schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:23:
Dat er nog performance verbeterd kan worden in multi-threading lijkt me duidelijk: mijn CPU komt nooit in de buurt van 50% load.
Juist, dit is dus bij mij zo'n 60/65% en voor de GPU geldt ook maar +/- 70/80% zelfs op ultra settings

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-09-2017 11:41 ]

youtube.com/@hisrep

• 0108daniel
  • Niet online
Kan iemand mij iets uitleggen.
Als ik solo speel en rechtsbovenin tijdens het spel staat 55 alive.
Ik word dan doodgeschoten en ben 56ste geworden.
Hoe kan dit terwijl er maar 55 alive zijn? Waarom word ik daarin niet meegeteld?

• PatRamon
  • Niet online
Ik draai de game nu met
DeNachtwacht schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:39:
[...]
jongens sorry hoor maar ik vind dit nogal een zeur discussie waarbij mij allemaal woorden in de mond worden gelegd die ik helemaal niet gezegd heb. Ik vraag gewoon of iemand een idee heeft of er bekend is wanneer de belangrijkste gpu/cpu optimalisaties gedaan zijn en vervolgens krijg ik allemaal reacties dat mijn pc gewoon niet goed genoeg is. Die kans is zeker aanwezig maar voor ik allemaal nieuw spul ga kopen wil ik eerst afwachten tot de game softwarematig de belangrijkste boost heeft gehad. Dat is natuurlijk bij de definitieve release maar misschien wist iemand hier of er al eerder beloftes van de makers gedaan zijn oid. Als je geen antwoord weet op de vraag reageer dan gewoon niet.
[...]
Juist, dit is dus bij mij zo'n 60/65% en voor de GPU geldt ook maar +/- 70/80% zelfs op ultra settings
Paar maanden geleden draaide ik ook rond de 40/50 FPS.
Na x aantal updates verder draai ik netjes plusminus 70/119 fps
En het wordt steeds beter na updates
*Bekende settings op hun voordeel, rest kwa detail medium/high/ultra (i5-3570k/16gb/970)

Vergeet niet dat dit spel totaal niet te vergelijken is met een andere FPS shooter wat @Tsurany aangaf.
Pubg zit je met 100man in een server met xx aantal vierkante Kilometer.
CS:CO pak en beet een paar man op xx aantal meter.
Misschien om in de toekomst te overwegen om je pc te upgraden.

Probeer zelf eens wat te veranderen met reshade en krijg je een erg mooi spel er uit.
Ben je niet tevreden succes met CS:GO ;w

**

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 10:24
PatRamon schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:35:
[...]

[...]

Paar maanden geleden draaide ik ook rond de 40/50 FPS.
Na x aantal updates verder draai ik netjes plusminus 70/119 fps
En het wordt steeds beter na updates
*Bekende settings op hun voordeel, rest kwa detail medium/high/ultra (i5-3570k/16gb/970)

Vergeet niet dat dit spel totaal niet te vergelijken is met een andere FPS shooter wat @Tsurany aangaf.
Pubg zit je met 100man in een server met xx aantal vierkante Kilometer.
CS:CO pak en beet een paar man op xx aantal meter.
Misschien om in de toekomst te overwegen om je pc te upgraden.

Probeer zelf eens wat te veranderen met reshade en krijg je een erg mooi spel er uit.
Ben je niet tevreden succes met CS:GO ;w
Welke resolutie en settings?
Ik speel 1440p met:

4670k
R9 290
16gb ram
SSD

Alles very low, behalve textures (medium).

En heb ik heb toch veel last van fps drops.
Vooral bij het inzoomen naar 4 of 8 x scope.
Haal verder tussen de 30 en 65 fps.
Wel last van enorme microstutter sinds de laatste update. Dat 50 fps aanvoelt als 25.
Wellicht tijd om CPU en/of GPU een update te geven?

Verder namelijk een prachtige game.
Merk alleen dat de wisselvallige fps en microstutter me steeds meer begint te storen.

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10-2025

LocoShady

blaap..

Stel ik koop een nieuwe macbook, en installeer er windows op (mbv Bootcamp), is het dan mogelijk om PUBG goed te spelen?

Het is echt 15 jaar geleden dan ik een PC had. Omdat ik zin heb om te gamen me net kort verdiept, maar eigenlijk merk ik dat ik in al dat gedoe niet zoveel zin heb :)

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
LocoShady schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:54:
Stel ik koop een nieuwe macbook, en installeer er windows op (mbv Bootcamp), is het dan mogelijk om PUBG goed te spelen?

Het is echt 15 jaar geleden dan ik een PC had. Omdat ik zin heb om te gamen me net kort verdiept, maar eigenlijk merk ik dat ik in al dat gedoe niet zoveel zin heb :)
Waarom een macbook dan?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-01 20:40
LocoShady schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:54:

Het kan misschien, maar ik denk niet dat je er vrolijk van wordt.
Ik zou dat geld lekker in een goede pc steken en eventueel laten assembleren door een webshop als je er zelf geen zin in hebt.

Dan krijg je veel meer waarde voor je geld.

• LocoShady
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10-2025

LocoShady

blaap..

1 van de Macbooks in huis is toch aan vervanging toe. En als dat werkt (eventueel een iets duurdere) ipv en een nieuwe Macbook en een losse PC kopen.

Ik vind het een beetje zonde om een gamepc van 1500.- te kopen, als het ook anders kan :)

Verwijderd

DeNachtwacht schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:39:
[...]

[...]

Der worden je verder geen woorden in de mond gelegd, der wordt alleen aangegeven dat je met een zeer verouderde PC geen wonderen moet gaan verwachten. Met alle respect maar het is gewoon geen beste PC en dat gaat je in de toekomst echt geen wonderbaarlijke performance geven op een game met dit soort maps en hoeveelheid spelers. Dat jij de game overigens niet mooi vind is eerder persoonlijk, zodra je alles op ultra knalt en op een juiste resolutie speelt is de game grafisch echt niet zo slecht als je denkt.

Dan, om maar even terug te komen op je vraag in het specifiek. Ze zijn afgestapt van hun roadmap om iedere week / maand een patch aan te leveren. Dit was voorheen wel het geval en daarbij was het dan ook duidelijk naar ons toe wanneer er een update te verwachten viel en wat er dan ong. in zou gaan zitten. Momenteel weten wij dus ook niet meer wanneer we wat voor updates kunnen verwachten en val je terug in het 'oude' principe: de update komt wanneer ie af is.

Ze zijn ondertussen met verschillende dingen bezig, UI overhaul, nieuwe map, main menu overhaul, vaulting, etc. allemaal bevestigd. Naast dat ze logischerwijs nog aan optimalisaties werken zowel server als clientside. ETA = no idea.

Ik speel overigens met de volgende settings:

Screenscale - 100
AA - High
PP - Very low
Shadows - Very low
Textures - Ultra
Effects - Very low
Foliage - Very low
View distance - Medium (pre-rendered circa 25% van de map, meer dan voldoende, hoger is niet nodig).
Motion Blur & V-Sync - Off

Dit is voor 1080p, 120 hz met het volgende systeem:
i5-6600K @ 4.0 ghz
16gb ram @ 3200 MHz
GTX 1070

Ik draai de game in 75% van de map met steady 120 fps, maar ook ik ervaar gewoon drops naar 75 en soms iets minder. Vergelijk dit met de performance van in het begin: max. 60 fps en je bent qua optimalisatie als developer toch al een aardig eind onderweg.

Ik gebruik naast de bovenstaande settings ook nog de volgende settings in mijn nVidia driver:
https://gyazo.com/4f2b00a815f5049351fda299d46a2f66
https://gyazo.com/d360f5bf8eeced4a3d0c315faae126a6
https://gyazo.com/e21aa1979119ebdea20ce0b57cfe7dcb

En gebruik reshade om de game er an sich wat beter uit te laten zien. (Kleurrijker middels de Technicolor2 preset en AdaptiveSharpen voor scherper beeld).

Voor de mensen met micro-stutters:
Zorg ervoor dat je game op Fullscreen staat en niet Windowed Borderless. Dat bleek bij mij en veel vrienden het probleem te zijn.

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 09:55

ronalddus

Buffalo77

rainier15 schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:42:
[...]

Welke resolutie en settings?
Ik speel 1440p met:

4670k
R9 290
16gb ram
SSD

Alles very low, behalve textures (medium).

En heb ik heb toch veel last van fps drops.
Vooral bij het inzoomen naar 4 of 8 x scope.
Haal verder tussen de 30 en 65 fps.
Wel last van enorme microstutter sinds de laatste update. Dat 50 fps aanvoelt als 25.
Wellicht tijd om CPU en/of GPU een update te geven?

Verder namelijk een prachtige game.
Merk alleen dat de wisselvallige fps en microstutter me steeds meer begint te storen.
Bijna precies hetzelfde hier, alleen een i7 4770.
Heb jij DDR3 ram of DDR4?

Buffalo77 | Pokemon Unite

LocoShady schreef op zondag 3 september 2017 @ 13:01:
[...]

1 van de Macbooks in huis is toch aan vervanging toe. En als dat werkt (eventueel een iets duurdere) ipv en een nieuwe Macbook en een losse PC kopen.

Ik vind het een beetje zonde om een gamepc van 1500.- te kopen, als het ook anders kan :)
Het kan anders, niet goedkoop. Een MacBook heeft vrijwel nooit een goede GPU waardoor je de game niet fatsoenlijk gaat kunnen draaien. Een gamepc van ~800 euro zal het spel beter draaien dan een MacBook van ~2000 euro. Je moet namelijk de duurste MacBook met de Radeon Pro 560 nemen. Dat is prijziger dan een goedkope MacBook en een snellere game pc.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35
Hmm, nu al 4 keer de game gecrashed op het moment dat ik na een game terug in de lobby kom.

K to the KillaZ

• gotfurrr
Ik heb gisteren toevallig even gekeken wat mijn fps is. In south georgio zit ik rond de 75/85 fps, in een open veld rond de 110/120. In gevechten kan ik me voorstellen dat ik onder de 85 fps drop, maar had geen tijd om de fps counter in de gaten te houden :+

Wel had ik last van soms microstutter / brakke frametimes in steden terwijl mn fps echt 85 was. Heb ik gefixed door mn textures op very low te zetten :(

I7 6700k @ 4.6ghz
16 gig
Ssd
Gtx 970

Settings, aa op high, view distance medium en de rest op very low.

Vind het prima speelbaar, zat nog te twijfelen of ik een nieuwe gpu zou halen, maar is eigenlijk niet nodig
Toevallig, zit met een paar Tweakers first person te spelen in squad, komen we een ander Tweaker squad tegen. Net in de laatste cirkel, wij worden derde en zij worden tweede. Wat een toeval :D

Pagina: 1 ... 50 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord