[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Een M416 voelt veel accurater dan een M16 (Althans dat is mijn beleving) en daarom kiezen veel mensen voor de M416 omdat hij gewoon vriendelijk in het gebruik is.
De M416 is accurater mits je daadwerkelijk de attachments hebt. De M16A4 heeft een hogere spread maar een lagere recoil. Echter als je attachments op de M416 en Scar-L zet dan is het verschil groot genoeg dat ze de voorkeur hebben boven de M16A4.

AKM is helaas altijd ruk, wat je er ook mee doet :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2017 10:27 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
RedHat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Een M416 voelt veel accurater dan een M16 (Althans dat is mijn beleving) en daarom kiezen veel mensen voor de M416 omdat hij gewoon vriendelijk in het gebruik is.
Ik ervaar het weer precies andersom. Sinds tijd kies ik eigenlijk altijd voor de M16 ipv de M416 als ik minimaal een 4x scope heb. Het is een soort AR sniper variant. De bullet speed is ook iets hoger dan de M416 en de RoF ook.

Ik krijg bij de M416 soms ook het gevoel alsof hij niet schiet, of dat m'n kogels niet bestaan. Misschien is het de recoil of het geluid, maar het lijkt soms wel "nep" ofzo.

Een M16 met 8x (en eventueel ook nog een silencer O+) heeft mij de afgelopen weken echt veel kills gebracht.

Mijn ideale setup nu:
1. UMP
2. M16 of Kar/SKS (of Groza natuurlijk)

AK/Scar/Uzi enkel bij gebrek aan opties. Vector kan bij gebrek aan UMP (maar enkel met Extended Mag), en M416 is mijn alternatief voor 5.56 als ik geen M16 heb. MK14, AWM, M24 krijg ik toch niet dus die laat ik maar buiten beschouwing :P
Shotguns doen sowieso niet mee bij mij na de 1e 5 minuten :P

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 30-08-2017 10:37 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

Ik ervaar het weer precies andersom. Sinds tijd kies ik eigenlijk altijd voor de M16 ipv de M416 als ik minimaal een 4x scope heb. Het is een soort AR sniper variant. De bullet speed is ook iets hoger dan de M416 en de RoF ook.
Bullet velocity is een verschil van ~2%, dat merk je niet echt ;) En RoF lijkt me ook niet relevant als je hem als sniper gebruikt, dan ga je toch niet aan de maximale RoF van een wapen komen.
Vergeet ook niet dat de RoF van de M16A4 gebaseerd is op burst, niet op single shot. Met een 4x scope gebruik je geen burst meer.

Ik zou toch adviseren echt naar de weapon stats te kijken, op basis daarvan kan je beter conclusies trekken dan op basis van ervaring/gevoel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

Bullet velocity is een verschil van ~2%, dat merk je niet echt ;) En RoF lijkt me ook niet relevant als je hem als sniper gebruikt, dan ga je toch niet aan de maximale RoF van een wapen komen.
Vergeet ook niet dat de RoF van de M16A4 gebaseerd is op burst, niet op single shot. Met een 4x scope gebruik je geen burst meer.

Ik zou toch adviseren echt naar de weapon stats te kijken, op basis daarvan kan je beter conclusies trekken dan op basis van ervaring/gevoel.
Ik heb alle stats gezien maar voor mijn gevoel speelt de M16 fijner dan de M416. Ook al zeggen de stats dat sommige dingen gelijk zijn, ingame voelt het voor mij toch anders aan (bijv. de recoil die gelijk is maar waar ik bij de M16 minder last van lijk te hebben).
Niet dat de M416 een slecht wapen is maar als ik een semi-sniper moet kiezen vind ik de M16 toch fijner spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Het is eigenlijk wel een compliment aan de devs dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.

Ik heb bijvoorbeeld meestal een angeld grip om singel fire, en een vertical grip op auto fire.
(puur omdat ik dat bij de UMP het lekkerst vond) Toch met AR's ook maar eens omgekeerd uit testen

Vind de M16 op afstand ook wel fijn, maar vanwege de recoil een fully geared M416 toch fijner.

maar het zal waarschijnlijk ook wel deels met iedereen zijn speelstijl te maken hebben. Vanaf welke afstand kies je voor autofire, en vanaf welke afstand voor singel fire.

zelf vind ik zoals eerder door tsurany al aangeven de UMP voor 1st person inderdaad minder, omdat je de spray gewoon minder vaak gebruikt. dubble AR speelt best fijn
In 3th person is hij echter een must have!

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:52:
Het is eigenlijk wel een compliment aan de devs dat iedereen zijn eigen voorkeur heeft.
De devs hebben de wapens erg goed gebalanceerd inderdaad. Maar als je puur kijkt naar het gebruiken van een 5.56 AR in single shot modus met een scope geloof ik niet in persoonlijke voorkeur. Damage is gelijk, enige wat dan nog telt is nauwkeurigheid. En dat is simpelweg een kwestie van de juiste cijfers toepassen, niet een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Nu is het verschil in de praktijk niet groot genoeg en is de skill van de schutter eerder de beperkende factor, dus echt heel veel verschil ga je niet merken als je niet het beste wapen hebt.
Ik heb bijvoorbeeld meestal een angeld grip om singel fire, en een vertical grip op auto fire.
(puur omdat ik dat bij de UMP het lekkerst vond) Toch met AR's ook maar eens omgekeerd uit testen

Vind de M16 op afstand ook wel fijn, maar vanwege de recoil een fully geared M416 toch fijner.
Grips vind ik lastig vanwege de conflicterende informatie die te vinden is. In principe wil je altijd horizontal recoil zoveel mogelijk vermijden, dat is het lastigste om te counteren. Dat zou dus betekenen dat een angled grip op korte afstand beter is.

Maar als ik op PUBG.me kijk zie ik dus dat de vertical foregrip volgens de beschrijving horizontale recoil verminderd maar volgens de stats juist verticale recoil verminderd. Wat moet je daar nu mee?
maar het zal waarschijnlijk ook wel deels met iedereen zijn speelstijl te maken hebben. Vanaf welke afstand kies je voor autofire, en vanaf welke afstand voor singel fire.
Ik denk niet zozeer speelstijl maar puur recoil control. Hoe goed is iemand in het controleren van de recoil op een wapen, dat bepaald vanaf welke afstand full auto een mogelijkheid wordt.
zelf vind ik zoals eerder door tsurany al aangeven de UMP voor 1st person inderdaad minder, omdat je de spray gewoon minder vaak gebruikt. dubble AR speelt best fijn
In 3th person is hij echter een must have!
Inderdaad, third person ben je veel sneller geneigd om te sprayen omdat het wisselen naar ADS langer duurt, meer impact heeft en soms niet mogelijk is vanwege begroeiing. Sinds ik first person only speel wil ik enkel nog een AR als secondary, veel hogere DPS en nauwkeurig genoeg met de juiste attachments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Tuurlijk bestaat er wel persoonlijke voorkeur :F En heeft ook wel beetje met je skills te maken. Niet iedereen kijkt puur op cijfertjes...
Als je beter kan omgaan met meer onnauwkeurigheid. Ik ben van de AK. Iedereen kraakt dat ding af maar met comp/silincer is dat ding echt beest! >:)

Ik hoop wel dat er wat meer afwisseling komt met wapens. En dan niet alleen de lootcrate items wapens. Leuk al die special wapens maar als je ziet hoe vaak je nou een AWM/M24/Mk14 in handen hebt. Zeker als je beetje casual laten we zeggen 2 uur per dag speelt. Dan liever minder speciale wapens en gewoon world drops. Graag gewoon wat meer type 5.56 en 7.62 en ik hoop ook nog toffe smg voor de 0.45 :)

[ Voor 22% gewijzigd door FlyLight3r op 30-08-2017 11:29 ]

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:24:
Tuurlijk bestaat er wel persoonlijke voorkeur :F Niet iedereen kijkt puur op cijfertjes...
Als je beter kan omgaan met meer onnauwkeurigheid. Ik ben van de AK. Iedereen kraakt dat ding af maar met comp/silincer is dat ding echt beest! >:)

Ik hoop wel dat er wat meer afwisseling komt met wapens. En dan niet alleen de lootcrate items wapens. Leuk al die special wapens maar als je ziet hoe vaak je nou een AWM/M24/Mk14 in handen hebt. Zeker als je beetje casual laten we zeggen 2 uur per dag speelt. Dan liever minder speciale wapens en gewoon world drops. Graag gewoon wat meer type 5.56 en 7.62 en ik hoop ook nog toffe smg voor de 0.45 :)
AK ruilt accuracy voor extra damage, vind zelf de AK een prima wapen. Ben geen fan van de m16 omdat deze geen full auto heeft :) .

Ik zou graag een granaatwerper of bazooka als additie zien. Gewoon zo maken dat granaten/raketten zwaar wegen en er een delay zit op het schieten van +/- 0.5s. + na elk schot reloaden. Dan zou dit best balanced moeten zijn. Projectiles zijn traag dus je ziet ze aankomen vliegen en bij de bazooka zou bijvoorbeeld een level 3 backpack vol zitten als je 4 raketten draagt. Dus met beetje gear kan je dan 1-2 raketten meeslepen in je backpack. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:22

Jorissie87

No diggity

Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

AK ruilt accuracy voor extra damage, vind zelf de AK een prima wapen. Ben geen fan van de m16 omdat deze geen full auto heeft :) .

Ik zou graag een granaatwerper of bazooka als additie zien. Gewoon zo maken dat granaten/raketten zwaar wegen en er een delay zit op het schieten van +/- 0.5s. + na elk schot reloaden. Dan zou dit best balanced moeten zijn. Projectiles zijn traag dus je ziet ze aankomen vliegen en bij de bazooka zou bijvoorbeeld een level 3 backpack vol zitten als je 4 raketten draagt. Dus met beetje gear kan je dan 1-2 raketten meeslepen in je backpack. :*)
Ik snap wat je bedoeld en het zou een aanvulling kunnen zijn, persoonlijk denk ik niet dat het bij deze game past, het zal z'n "survival" feel verliezen en meer richting warfaregame zoals COD gaan.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ik denk niet zozeer speelstijl maar puur recoil control. Hoe goed is iemand in het controleren van de recoil op een wapen, dat bepaald vanaf welke afstand full auto een mogelijkheid wordt.

[...]
Het komt daar inderdaad wel op neer. Maar uiteindelijk zijn skills en speelstijl wel gekoppeld aan elkaar. Wat bepaald wanneer je op full auto gaat op welke afstand, en welke wapens daar dus bij horen
Ik zou graag een granaatwerper of bazooka als additie zien.
Dit lijkt me helemaal niks. Wat dit spel o.a juist zo leuk maakt in dat de gunplay gewoon heel goed is. Skilled based, enigszins realistisch. Een bazooka zou mensen vanuit cover kunnen killen. Dat maakt het gewoon niet leuk.

net als claymors, C4 mijnen en dat soort zaken wat mij betreft buiten de base game mogen blijven.

In def. release komt er mod support. Dan is het wel leuk om dit soort dingen met absuurd over de top explosies toe te voegen.

[ Voor 6% gewijzigd door BobbLeeSwaggr op 30-08-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Jorissie87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Ik snap wat je bedoeld en het zou een aanvulling kunnen zijn, persoonlijk denk ik niet dat het bij deze game past, het zal z'n "survival" feel verliezen en meer richting warfaregame zoals COD gaan.
Wat ik eigenlijk wel mis bij PUBG is een soort van primitieve boobytrap. Zoals bijvoorbeeld een berenval wat je meeneemt in plaats van een melee wapen, en ergens neer kunt leggen. Niet dat ze daar dood door moeten gaan, maar dat ze even kreupel lopen. Dat kan namelijk erg handig zijn bij een CQ gevecht tussen de bomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 22:39
Ik mis eigenlijk het kunnen terugsteken van nades. Op echte exemplaren kan je de pin toch ook terugsteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:24:
Tuurlijk bestaat er wel persoonlijke voorkeur :F En heeft ook wel beetje met je skills te maken. Niet iedereen kijkt puur op cijfertjes...
Misschien even goed lezen, ik geef duidelijk aan dat ik niet geloof in persoonlijke voorkeur als we enkel kijken naar 5.56 wapens in single shot modus.

Als je kijkt naar een AK vs een 5.56 wapen is het inderdaad een kwestie van voorkeur. Maar een AK een beest noemen? Daarvoor is hij echt niet sterk genoeg.
Ze kunnen wel meer wapens toevoegen maar gaat dat echt verschil maken? Welke 5.56 of 7.62 wapens kunnen toegevoegd worden die echt anders zullen spelen dan de huidige wapens niet enkel een kopie zijn met een nieuwe skin?
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:32:
Zulke wapens werken niet in dit soort games, daar is de realistische setting niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Maar een AK een beest noemen? Daarvoor is hij echt niet sterk genoeg.
.
Wel eens met silenced AK in CQC geunload op een groepje van 3, als je de spray kan controllen sloopt die door alles heen :D
Maargoed dat is ook een persoonlijke voorkeur ofc :). Ik loop gewoon met wat ik vind. Als ik moet kiezen tussen decked out M416 of AK kies ik ook wel voor M416 maar AK is echt niet perse slecht :)
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:41:

Dit lijkt me helemaal niks. Wat dit spel o.a juist zo leuk maakt in dat de gunplay gewoon heel goed is. Skilled based, enigszins realistisch. Een bazooka zou mensen vanuit cover kunnen killen. Dat maakt het gewoon niet leuk.
Agreed, rockets zou het behoorlijk uit balans trekken. Gunplay is inderdaad erg sterk nu. Meer iets voor Mods inderdaad.

[ Voor 35% gewijzigd door FlyLight3r op 30-08-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Nu online
Jorissie87 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:38:
[...]

Waarom zou het de feel verliezen, een oude panzerfaust past perfect in de lineup van wapens als de kar98. Daarbij is het wapen goed om auto's op de blazen en mensen uit campspots te drijven in huizen etc (no more toilet camping).

Vergeet niet dat je niet 50 raketten in het rond kan schieten. Het wapen zou bijvoorbeeld een perfecte crate loot kunnen zijn. 1 rpg launcher met 2-3 granaten bijvoorbeeld uit de rode kist.

Voordelen:
- Sterk tegen vehicles
- In staat om van een afstand een kamer in een huis te clearen
- High risk high reward om te krijgen

Nadelen:
- Travel time op de projectielen zorgt ervoor dat ze te "ontwijken" zijn.
- Wapen duurt lang om te reloaden
- Kan weinig projectielen meenemen
- Explosie maakt onwijs veel herrie dus trek je van de halve map de aandacht op je
- Bewegende voertuigen zijn lastig te raken
- Te dichtbij schieten en je blaast jezelf misschien op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Waarom zou het de feel verliezen, een oude panzerfaust past perfect in de lineup van wapens als de kar98. Daarbij is het wapen goed om auto's op de blazen en mensen uit campspots te drijven in huizen etc (no more toilet camping).

Vergeet niet dat je niet 50 raketten in het rond kan schieten. Het wapen zou bijvoorbeeld een perfecte crate loot kunnen zijn. 1 rpg launcher met 2-3 granaten bijvoorbeeld uit de rode kist.

Voordelen:
- Sterk tegen vehicles
- In staat om van een afstand een kamer in een huis te clearen
- High risk high reward om te krijgen

Nadelen:
- Travel time op de projectielen zorgt ervoor dat ze te "ontwijken" zijn.
- Wapen duurt lang om te reloaden
- Kan weinig projectielen meenemen
- Explosie maakt onwijs veel herrie dus trek je van de halve map de aandacht op je
- Bewegende voertuigen zijn lastig te raken
- Te dichtbij schieten en je blaast jezelf misschien op
Het idee is wel tof maar denk niet dat dit zou kloppen voor de base game. Ik denk als mods mogelijk worden dat dit er sowieso wel komt.
Ik zou het wel willen proberen :P. Maar of het echt ''past'' bij de game.. laat ik wel over aan de dev's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bloodhoundje de game heeft vrij realistische wapens en granaten, wil je een RPG in het spel plaatsen moet dit wel op realistische wijze gebeuren als je de gameplay niet wilt verneuken. En realistische RPG's zijn gewoon ontzettend bepalend in een dergelijke game. Zeker in kleinere cirkels, je kan met een enkel schot een heel squad uitschakelen als ze in een gebouw zitten terwijl dat squad er werkelijk niks tegen kan doen.

Je ziet het in vrijwel elke online shooter die goede gunplay nastreeft, explosieven verneuken de gunplay vrijwel altijd.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:50:
[...]

Wel eens met silenced AK in CQC geunload op een groepje van 3, als je de spray kan controllen sloopt die door alles heen :D
Maargoed dat is ook een persoonlijke voorkeur ofc :). Ik loop gewoon met wat ik vind. Als ik moet kiezen tussen decked out M416 of AK kies ik ook wel voor M416 maar AK is echt niet perse slecht :)
Wat bedoel je met "sloopt die door alles heen"? Je weet dat het verschil in damage met een 5.56 AR vrij klein is en de RoF lager is? Het is geen enorm slecht wapen op korte afstand maar om het nou een beest te noemen... dat gaat wel heel ver.
Zeker aangezien je eerder een compensator dan een silencer wilt op dat wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:50:
Ik mis eigenlijk het kunnen terugsteken van nades. Op echte exemplaren kan je de pin toch ook terugsteken?
Of in ieder geval het kunnen terug gooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:59:
Wat bedoel je met "sloopt die door alles heen"? Je weet dat het verschil in damage met een 5.56 AR vrij klein is en de RoF lager is? Het is geen enorm slecht wapen op korte afstand maar om het nou een beest te noemen... dat gaat wel heel ver.
Zeker aangezien je eerder een compensator dan een silencer wilt op dat wapen.
persoonlijk vind ik het een beest. Het is prima of cijfertjes anders zijn e.d. Sommige noemen VSS een beest...goed.. ziek wapen.. OP.. geef het een naam. Ik geef niet zoveel om wat de exacte stats zijn van het wapen. Gewoon spelen :)

Ik begrijp best dat er mensen zijn die alles uitpluizen en hun muis qua sensitivity aanpassen per wapen en nooit een bepaald wapen spelen. Prima hoor. Er zit ook wel hoog competitief gehalte in de game dus snap dat het voor sommigen erg belangrijk is om het helemaal op stats door te spitten. Ik vind dat altijd maar beetje overdreven als je niet perse op pro-niveau speelt. (persoonlijk)

[ Voor 21% gewijzigd door FlyLight3r op 30-08-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
@Bloodhoundje

Je ziet het in vrijwel elke online shooter die goede gunplay nastreeft, explosieven verneuken de gunplay vrijwel altijd.
DIT.

Als er een RPG in PUBG komt stop ik direct met spelen.
Leuke aan PUBG is dat het veel aankomt op strategie en goed kunnen aimen. een RPG gaat dat verpesten. Geen enkele skill voor nodig om kills te maken.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Nu online
@Bloodhoundje de game heeft vrij realistische wapens en granaten, wil je een RPG in het spel plaatsen moet dit wel op realistische wijze gebeuren als je de gameplay niet wilt verneuken. En realistische RPG's zijn gewoon ontzettend bepalend in een dergelijke game. Zeker in kleinere cirkels, je kan met een enkel schot een heel squad uitschakelen als ze in een gebouw zitten terwijl dat squad er werkelijk niks tegen kan doen.

[...]
Ben het met je eens dat het uiteraard realistisch moet zijn. En ook dat een RPG de balans compleet kan verstoren. Daarom ook het belang dat deze uit crate drops komen zodat ze ontzettend zeldzaam zijn. Dan heb je eens in de X games iemand met een RPG met gelimiteerde ammo. Ammo kan je alleen uit de crate krijgen dus hiermee vorkom je de situatie dat het een explosive fest wordt.

op 100 man is 3 raketten peanuts. Dus dat zou de balans best in orde kunnen houden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Ben het met je eens dat het uiteraard realistisch moet zijn. En ook dat een RPG de balans compleet kan verstoren. Daarom ook het belang dat deze uit crate drops komen zodat ze ontzettend zeldzaam zijn. Dan heb je eens in de X games iemand met een RPG met gelimiteerde ammo. Ammo kan je alleen uit de crate krijgen dus hiermee vorkom je de situatie dat het een explosive fest wordt.

op 100 man is 3 raketten peanuts. Dus dat zou de balans best in orde kunnen houden lijkt mij.
RPG is gewoon onzin om te hebben in de game. Crate weapons komen meestal pas in play endgame en hebben dan een enorme impact. Oneshot kill wapens zonder specifiek ergens op te richten ( KAR/AWM ) zijn gewoon een no go in een competitieve game als je het mij vraagt daar verstoor je de balans dusdanig mee dat het voor de andere partij niet leuk is omdat je hier niet tegen kan "spelen"

Geef mij maar wat 5.56 copies om wat meer variatie te hebben met wat nieuwe/andere attachments, daar doe je mij een groter plezier mee dan rpgs, noobtubes of boobytraps.

[ Voor 7% gewijzigd door jantje 2 op 30-08-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Wat met een mortier? Lijkt mij dat je behoorlijk handig moet zijn om die mooi op de juiste locatie te krijgen. Zie het als een nade op lange afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:12:
Wat met een mortier? Lijkt mij dat je behoorlijk handig moet zijn om die mooi op de juiste locatie te krijgen. Zie het als een nade op lange afstand.
Dan zou underrail M203 onder een M416 en AK ook moeten kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Aangezien de huidige COD langzaam weer aan het doodbloeden is zit ik te kijken of PUBG voor een leuke afwisseling kan zorgen.

Voordat ik nu gelijk ga aanschaffen en gelijk als schietschijf dien hebben jullie nog tips voor noobs? Of is het echt een kwestie van zelf maar uitzoeken?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Frostbite schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:14:
Aangezien de huidige COD langzaam weer aan het doodbloeden is zit ik te kijken of PUBG voor een leuke afwisseling kan zorgen.

Voordat ik nu gelijk ga aanschaffen en gelijk als schietschijf dien hebben jullie nog tips voor noobs? Of is het echt een kwestie van zelf maar uitzoeken?
Ik zou eerst paar potjes solo doen. Ben je beetje bekend met survival games? Dayz H1Z1? Het is kwestie van wennen en gewoon spelen! Daarna kan je via discord gemakkelijk squads of duo's opzoeken. Squads spelen is ook erg leerzaam :). Duidelijke communicatie is in dit spel best belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Ik zou eerst paar potjes solo doen. Ben je beetje bekend met survival games? Dayz H1Z1? Het is kwestie van wennen en gewoon spelen! Daarna kan je via discord gemakkelijk squads of duo's opzoeken. Squads spelen is ook erg leerzaam :). Duidelijke communicatie is in dit spel best belangrijk :)
En veel op drukke plekken spawnen ook niet onbelangrijk. zo leer je het beste schieten.

Ik spawnde in het begin op school/hospital/vliegveld. (afhankelijk van de plane) om lekker te beuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
http://www.pcgamer.com/pubg-afk-farming/

Ik kwam dit gisteren tegen en heb eens gekeken in solo squads FPP. En het is echt een ding dit.. en ik was niet de enige die mee ging landen met AFK'ers. Mijn record was 12 kills in 1,5 minuut met punches. Allemaal AFK lui die gewoon coins farmen. Het is toch wel jammer dat dit kan imho. Maar ook wel lastig te bestrijden denk ik. Tenzij je geen punten toekend aan 0 gebruik van muis en keys 2 seconden na de drop ofzo.

[ Voor 21% gewijzigd door FlyLight3r op 30-08-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Gewoon laten droppen in het water. Dan verdrinken ze vanzelf. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Countdown timer to move na landen, endzone die buiten de map ligt en geen punten toekent, eerste 2 minuten geen BP toekennen,... Lijkt mij een probleem dat makkelijk te bestrijden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Frostbite schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:14:

Kom op Discord (zie topic start of topic warning voor URL) en speel een paar potjes mee. Geef even aan dat je nieuw bent en er zijn genoeg mensen die al je vragen kunnen beantwoorden :)

Zelf uitzoeken kan ook maar toen ik begon vond ik het wel fijn dat ik een partner in crime had die mij precies de tips en tricks kon vertellen.
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Tegen de tijd dat mensen wat crate weapons hebben zijn er al een stuk minder man dan 100. Denk eens aan een kleine cirkel in Rozhok of Pochinki, is het echt leuk als een van de teams een RPG heeft op dat moment? Als tegenstander doe je daar helemaal niks tegen. Het is een compleet onverwachte explosie waardoor je direct dood bent. Met een beetje pech is je hele squad direct dood. Dat levert geen leuke gameplay op.
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:12:
Dat maakt eind cirkels in open gebieden een drama. Zodra een squad een mortier heeft en er een beetje goed mee om kunnen gaan is het gewoon game over. Je kan dat als tegenstander niet counteren aangezien zelfs cover niet gaat helpen.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:03:
[...]

persoonlijk vind ik het een beest. Het is prima of cijfertjes anders zijn e.d. Sommige noemen VSS een beest...goed.. ziek wapen.. OP.. geef het een naam. Ik geef niet zoveel om wat de exacte stats zijn van het wapen. Gewoon spelen :)

Ik begrijp best dat er mensen zijn die alles uitpluizen en hun muis qua sensitivity aanpassen per wapen en nooit een bepaald wapen spelen. Prima hoor. Er zit ook wel hoog competitief gehalte in de game dus snap dat het voor sommigen erg belangrijk is om het helemaal op stats door te spitten. Ik vind dat altijd maar beetje overdreven als je niet perse op pro-niveau speelt. (persoonlijk)
Het hangt er enorm vanaf op welk niveau je speelt. Ik merkte dit vorig seizoen heel goed. Zat je rond de 1600 rating dan maakte het allemaal niet zoveel uit en kan je gewoon op gevoel af gaan. Zat je boven de 2200 rating dan maakt het al veel meer uit, je speelt tegen de top 2% van Europa en dan heeft iedereen om je heen wel de skills om goed te schieten. Wapenkeuze is dan al snel veel relevanter.

Helaas mist first person nu matchmaking waardoor je soms weinig uitdaging hebt in een potje. In principe zit onze win rating op een normale first person avond wel op de 50% of hoger. En dat krijg je niet puur op skill alleen, wapenkeuze wordt dan ook echt relevant. Zo had ik gisteren een potje waarbij ik late game 1vs1 tegen een enemy zat en we elkaar beiden tegelijk zagen. Had ik geen Scar-L met compensator gehad dan was de kans groot geweest dat ik niet gewonnen had, nu kwam ik nog weg met een fractie health over.

Je zag het ook bij games zoals Battlefield 3 of 4, iedereen in de top speelde daar met dezelfde gun simpelweg omdat dat wapen echt beter was. Meest nauwkeurig en de laagste TTK. Op dat niveau zijn zulke getallen echt belangrijk.

Enige reden dat je bij PUBG nog echt diversiteit tegen komt is het looting systeem, als iedereen zelf zijn guns kon kiezen liepen ze ook met dezelfde loadout rond vermoed ik. En daarom ben ik ook blij met PUBG, dergelijke afhankelijkheden dwingen je wel om je speelstijl aan te passen op je loot. Je kan niet altijd maar kiezen voor ranged combat omdat je soms simpelweg de scopes niet hebt.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
http://www.pcgamer.com/pubg-afk-farming/

[video]

Ik kwam dit gisteren tegen en heb eens gekeken in solo squads FPP. En het is echt een ding dit.. en ik was niet de enige die mee ging landen met AFK'ers. Mijn record was 12 kills in 1,5 minuut met punches. Allemaal AFK lui die gewoon coins farmen. Het is toch wel jammer dat dit kan imho. Maar ook wel lastig te bestrijden denk ik. Tenzij je geen punten toekend aan 0 gebruik van muis en keys 2 seconden na de drop ofzo.
Handmatig parachute openen lijkt me een goede optie, AFK'ers vallen dan te pletter. Enkel nadelig voor mensen die net crashen en reconnecten tijdens de vlucht, maar dat gebeurt ook weer niet zo ontzettend vaak.

Of geen punten toekennen aan AFK'ers en mensen die AFK'ers killen. Zo lastig moet dat niet zijn en dat heeft ook geen impact op andere spelers.

Maar matchmaking gaat dit probleem ook wel oplossen, dan komen de AFK accounts veel lastiger bij de niet-AFK accounts in het spel vanwege rating verschillen. Levert ze ook weer meer werk op.

Doet me trouwens denken aan de tijd dat ik goud aan het botten was in Diablo 3, het levert gewoon teveel euro's op. Je kon toen in het begin makkelijk 50 euro per dag verdienen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:54
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:42:
[...]

als die wapen stats up to date zouden zijn en er een betrouwbare bron is, dan zou je ergens iets over kunnen zeggen. ik heb alleen het idee dat ze heel vaak de wapen stats aanpassen, zonder dat dit in de patchnotes staat.

kijk maar eens naar de m16 burst, die is een poosje (niet lang geleden nog) super goed te controleren geweest op close/medium afstand. nu nog steeds redelijk te doen, maar niet vergelijkbaar met hoe het een paar weken geleden was (heeft niets over in patch notes gestaan). Of de SCARL, is een paar weken geleden even een lasergun geweest, soort ump voordat deze generfed werd. paar dagen later was het ding weer "normaal".

zelf vind ik de laatste tijd de smg's niet meer heel betrouwbaar, speel liever weer met dubbel AR, of AR/SR.

De AK recoil hebben ze trouwens ook nog niet lang geleden aangepast imho, terwijl je er pas geleden nog redelijk full auto mee kon schieten met een 4x (edit: dit kan nog steeds volgens mij :+ )

volgens mij wordt er dus wekelijks/dagelijks of maandelijks (iig regelmatig) met de gun statistieken getweaked.

[ Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 30-08-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@gotfurrr sorry maar dat klinkt meer als fantasie dan realiteit. Vergelijkbaar met de loottable verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

[...]

Dat maakt eind cirkels in open gebieden een drama. Zodra een squad een mortier heeft en er een beetje goed mee om kunnen gaan is het gewoon game over. Je kan dat als tegenstander niet counteren aangezien zelfs cover niet gaat helpen.
Ik denk dat je een klassiek mortier wat overschat. Vergeet niet dat je voor een mortier moet rechtstaan/hurken wat in een open eindcirkel redelijk gevaarlijk is, de vertraging van het schot en het herladen het nut op endgame wat afzwakt. Daarbij kan je jezelf niet achter een object positioneren. Achter een boom raak je door de worpboog van de granaat enkel de boom, achter een steen heb je, zeker in first person, geen overzicht om deftig te mikken. Als je dan door wat teamwork toch kan raken heb je die wat mij betreft wel verdiend.

In steden e.d. heeft een mortier amper tot weinig nut. Let wel, een mortier heeft best maar dezelfde damage als een nade, met het verschil dat die explodeert tijdens impact. Ik zie de mortier eerder iets als een granaatwerper in een mooie, grote boog die wat mij betreft zelfs uit de lucht geschoten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:48:
@gotfurrr sorry maar dat klinkt meer als fantasie dan realiteit. Vergelijkbaar met de loottable verhalen.
dit kan wel weer een welles/nietes spelletje worden :+

ik weet echt 100% zeker dat ze gun stats hebben aangepast zonder deze te vermelden in patchnotes.

- 3 round burst m16 is verschillende keren getweaked
- single/auto ak zijn verschillende keren getweaked
- SCARL idem
- m416 nam ik in het begin nooit mee, dus geen idee. ik denk dat de m416 altijd al een van de meest balanced wapens is geweest (hoge rof, niet meest nauwkeurig, recoil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat je een klassiek mortier wat overschat. Vergeet niet dat je voor een mortier moet rechtstaan/hurken wat in een open eindcirkel redelijk gevaarlijk is, de vertraging van het schot en het herladen het nut op endgame wat afzwakt. Daarbij kan je jezelf niet achter een object positioneren. Achter een boom raak je door de worpboog van de granaat enkel de boom, achter een steen heb je, zeker in first person, geen overzicht om deftig te mikken. Als je dan door wat teamwork toch kan raken heb je die wat mij betreft wel verdiend.

In steden e.d. heeft een mortier amper tot weinig nut. Let wel, een mortier heeft best maar dezelfde damage als een nade, met het verschil dat die explodeert tijdens impact. Ik zie de mortier eerder iets als een granaatwerper in een mooie, grote boog die wat mij betreft zelfs uit de lucht geschoten kan worden.
Vergeet niet hoe goed gamers kunnen zijn in het gebruiken van rekentabellen om hun mortier nauwkeurig genoeg te krijgen. Je hoeft ook niet door de boom heen, er schuin achter werkt ook prima vanwege splash damage. En je kan hem van achter een muur afvuren, je hoeft jezelf dus niet te tonen om raak te schieten.

Granaten uit de lucht schieten... dat lijkt mij een vrij onrealistisch scenario.

Het blijft het een typisch geval van een wapen waar helemaal niks tegen te doen is in bepaalde situaties. Iemand kan mortieren afvuren terwijl hij zelf niet te raken is. Dat soort wapens hebben geen plek in een shooter wat mij betreft.
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

dit kan wel weer een welles/nietes spelletje worden :+

ik weet echt 100% zeker dat ze gun stats hebben aangepast zonder deze te vermelden in patchnotes.

- 3 round burst m16 is verschillende keren getweaked
- single/auto ak zijn verschillende keren getweaked
- SCARL idem
- m416 nam ik in het begin nooit mee, dus geen idee. ik denk dat de m416 altijd al een van de meest balanced wapens is geweest (hoge rof, niet meest nauwkeurig, recoil)
Tja, claims zoals dit zonder dat ze gebaseerd zijn op feiten kan ik weinig serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Jouw claims zijn ook niet gebaseerd op feiten, omdat er geen betrouwbare/recente bron is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Lijkt mij niet oneerlijker dan een speler met 15x scope op een sniper die op grote afstand je uit het veld kan knallen, kwestie van Luck of the draw.

Op zich ben ik wel overtuigd dat de developers de juiste beslissingen zullen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r

Het hangt er enorm vanaf op welk niveau je speelt. Ik merkte dit vorig seizoen heel goed. Zat je rond de 1600 rating dan maakte het allemaal niet zoveel uit en kan je gewoon op gevoel af gaan. Zat je boven de 2200 rating dan maakt het al veel meer uit, je speelt tegen de top 2% van Europa en dan heeft iedereen om je heen wel de skills om goed te schieten. Wapenkeuze is dan al snel veel relevanter.

Helaas mist first person nu matchmaking waardoor je soms weinig uitdaging hebt in een potje. In principe zit onze win rating op een normale first person avond wel op de 50% of hoger. En dat krijg je niet puur op skill alleen, wapenkeuze wordt dan ook echt relevant. Zo had ik gisteren een potje waarbij ik late game 1vs1 tegen een enemy zat en we elkaar beiden tegelijk zagen. Had ik geen Scar-L met compensator gehad dan was de kans groot geweest dat ik niet gewonnen had, nu kwam ik nog weg met een fractie health over.
Toch naast wapens die beter of slechter zijn heeft dat ook gewoon te maken met hoe goed je bent met een wapen. Leuk dat SCAR-L met compensator dan werkt maar als die persoon 5 raak schiet met zn UMP met 4x op je hoofd lag je ook. Tuurlijk is het op basis van statistiek dat jij in het voordeel bent maar gun vs gun maakt in de juiste handen niet veel uit. Ik heb mensen gezien die CQC headshots maken met Kar98 en 8x scope. En mensen die fully decked out M416 met 4x alles missen. Het is ook groot deel ervaring met een bepaald wapen opdoen en als je daarbij lekkerder speelt met een SCAR-L is dat goed maar voor een ander zou dit bijvoorbeeld de AK zijn. Weapon stats zijn maar weapon stats. Je kunt blind je besluit maken daarop maar hoe goed je ermee kan omgaan telt uiteindelijk :)

Ik mis ook wel beetje matchmaking van de 1st person servers. Ranking is toch leuke manier van bijhouden hoe je speelt. Jammer dat we dan nog niet kunnen terug zien voor de 1st person servers. Mag van mij in de volgende update er wel bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12:
Jouw claims zijn ook niet gebaseerd op feiten, omdat er geen betrouwbare/recente bron is O-)
Hoe bedoel je geen feiten? Het is toch een feit dat er niks in de changelogs word gezet? En dat de dataminers van pubg.me ook geen verschillen rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:15:
Lijkt mij niet oneerlijker dan een speler met 15x scope op een sniper die op grote afstand je uit het veld kan knallen, kwestie van Luck of the draw.

Op zich ben ik wel overtuigd dat de developers de juiste beslissingen zullen maken.
Het verschil is dat je terug kan schieten. Het kost wellicht meer moeite maar hij moet zich wel exposen om jou te raken. Hij kan niet onkwetsbaar achter een muur zitten en jou toch beschieten.
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12:
Mijn data komt van PUBG.me, data daarvan is uit de game files gehaald. Daarnaast ga ik uit van developer updates, als zij niet aangeven wapens te hebben aangepast dan geloof ik dat tenzij het tegendeel bewezen is.

Jij komt met discutabele claims zonder enige onderbouwing anders dan je eigen ervaring. Waarom zou ik dat geloven boven de data van de developer?
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

Toch naast wapens die beter of slechter zijn heeft dat ook gewoon te maken met hoe goed je bent met een wapen. Leuk dat SCAR-L met compensator dan werkt maar als die persoon 5 raak schiet met zn UMP met 4x op je hoofd lag je ook. Tuurlijk is het op basis van statistiek dat jij in het voordeel bent maar gun vs gun maakt in de juiste handen niet veel uit. Ik heb mensen gezien die CQC headshots maken met Kar98 en 8x scope. En mensen die fully decked out M416 met 4x alles missen. Het is ook groot deel ervaring met een bepaald wapen opdoen en als je daarbij lekkerder speelt met een SCAR-L is dat goed maar voor een ander zou dit bijvoorbeeld de AK zijn. Weapon stats zijn maar weapon stats. Je kunt blind je besluit maken daarop maar hoe goed je ermee kan omgaan telt uiteindelijk :)
Skill blijft altijd de boventoon voeren maar een game is simpelweg gebaseerd op cijfers en formules, die bepalen uiteindelijk recoil en spread. Het enige wat een speler kan toen is proberen daar mee om te gaan. Daarmee zal een speler dus nooit nauwkeuriger kunnen schieten met een AKM dan met een Scar-L. Hij kan wel de voorkeur geven aan damage > nauwkeurigheid en op basis daarvan de AKM verkiezen.

En gun vs gun kan juist ontzettend veel uitmaken. Neem een wapen als de Groza, daar kan je simpelweg heel weinig tegen doen als een capabele tegenstander met dat wapen de hoek om komt. Of de shotgun, daar kan jij met je AR niet tegen op als hij zijn eerste schot raak schiet. Vergeet niet dat, met matchmaking, skills veel dichter bij elkaar liggen. Dan zal het dus ook veel meer aankomen op het hebben van de juiste wapens voor de situatie.
Ik mis ook wel beetje matchmaking van de 1st person servers. Ranking is toch leuke manier van bijhouden hoe je speelt. Jammer dat we dan nog niet kunnen terug zien voor de 1st person servers. Mag van mij in de volgende update er wel bij :D
Ik hoop eigenlijk op de 1e van de maand, bij de season reset. Lijkt mij een logisch moment van introductie. Als het er dan nog niet is dan verwacht ik het pas een maand later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:27:
Skill blijft altijd de boventoon voeren maar een game is simpelweg gebaseerd op cijfers en formules, die bepalen uiteindelijk recoil en spread. Het enige wat een speler kan toen is proberen daar mee om te gaan. Daarmee zal een speler dus nooit nauwkeuriger kunnen schieten met een AKM dan met een Scar-L. Hij kan wel de voorkeur geven aan damage > nauwkeurigheid en op basis daarvan de AKM verkiezen.

En gun vs gun kan juist ontzettend veel uitmaken. Neem een wapen als de Groza, daar kan je simpelweg heel weinig tegen doen als een capabele tegenstander met dat wapen de hoek om komt. Of de shotgun, daar kan jij met je AR niet tegen op als hij zijn eerste schot raak schiet. Vergeet niet dat, met matchmaking, skills veel dichter bij elkaar liggen. Dan zal het dus ook veel meer aankomen op het hebben van de juiste wapens voor de situatie.
Je hebt naast puur gun stats uiteraard ook te maken met element of suprise, positie van de speler tvm andere spelen, cirkel positie. Daar kun je inderdaad niks aan veranderen. Als jij in huisje loopt en iemand schiet vanaf de WC je overhoop met een S12K heeft dat niks te maken met gun v gun haha aangezien je de kans niet eens krijgt :9. er zijn zo veel factoren in de game die bepalen of je kan/gaat winnen. Wat het voor mij ook juist leuk maakt >:)

Maargoed gun stats vs persoonlijke voorkeur blijft beetje 1st vs 3rd verhaal. Er zal altijd verschil in meningen zitten :) Dus bij deze is dat verhaal denk ik wel klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 12-09 12:54
Devler schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:37:
Countdown timer to move na landen, endzone die buiten de map ligt en geen punten toekent, eerste 2 minuten geen BP toekennen,... Lijkt mij een probleem dat makkelijk te bestrijden is.
als je gewoon de drop altijd nadat het vliegtuig over het land is gevlogen, dan dropt iedereen altijd in het water = geen mogelijkheid voor killfarmen. makkelijkste optie ooit. Snap uberhaupt niet waarom iedereen er voortijdig uitgekicked wordt, kan toch veel beter iets buiten de landgrens doen, mocht je dan toch nog terugkomen als je even drinken haalt etc. kan je naar de kant zwemmen en evt nog meedoen. Ben je al uit de game dan is het bovenstaande van toepassing.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
SouLLeSSportal schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:55:
[...]

als je gewoon de drop altijd nadat het vliegtuig over het land is gevlogen, dan dropt iedereen altijd in het water = geen mogelijkheid voor killfarmen. makkelijkste optie ooit. Snap uberhaupt niet waarom iedereen er voortijdig uitgekicked wordt, kan toch veel beter iets buiten de landgrens doen, mocht je dan toch nog terugkomen als je even drinken haalt etc. kan je naar de kant zwemmen en evt nog meedoen. Ben je al uit de game dan is het bovenstaande van toepassing.
Ja dit zou inderdaad beste optie zijn! Of gewoon zelf springen verplichten. Spring je niet, naar de lobby! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Ja dit zou inderdaad beste optie zijn! Of gewoon zelf springen verplichten. Spring je niet, naar de lobby! :+
Of blijven zitten tot out of bounds, death by suicide 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:27:

Mijn data komt van PUBG.me, data daarvan is uit de game files gehaald. Daarnaast ga ik uit van developer updates, als zij niet aangeven wapens te hebben aangepast dan geloof ik dat tenzij het tegendeel bewezen is.

Jij komt met discutabele claims zonder enige onderbouwing anders dan je eigen ervaring. Waarom zou ik dat geloven boven de data van de developer?
ze hebben in de developer updates nog nooit specifieke stat wijzigingen opgegeven, volgens mij is het niet meer geweest dan "updated gun X" of iets in die zin. Verder als je het over feiten hebt, er worden wel degelijk wijzigingen aangebracht die niet in de patchnotes staan (bijv map wijzigingen). Dus waarom jij de developer updates zo betrouwbaar vindt voor alle feitjes vind ik opvallend (bij gebrek aan beter begrijp ik het wel, maar sluit dan gelijk ook niet al het andere uit zou ik zeggen).

maar laat ik mn vorige verhaal anders formuleren, waar kan ik een betrouwbare vergelijking vinden voor wapen statistieken tussen alle verschillende patches? pubg.me kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

[...]
Helaas mist first person nu matchmaking waardoor je soms weinig uitdaging hebt in een potje. In principe zit onze win rating op een normale first person avond wel op de 50% of hoger.
Hmmm, https://pubg.me/player/Tsurany ... ik hoor wel vaker in het topic en op discord grote win cijfers, allemaal prima en gaaf als het lukt - maar heb nu 3 tweakers "even bekeken" en kan de getallen niet rijmen met de feiten. And hey ... this is pubg.me ;) .

Punt is dat lezers niet moeten denken dat iedereen hier maar 25%+ wins haalt, dat is echt exceptioneel. Zelfs structureel 10% winnen is verdomd goed met tientallen games. Het is toch ook irritant als mensen dan blij/trots zijn met 5% winrating in squad en mensen verkondigen onterecht dat soort getallen. Ter vergelijking even wat high-profile streamers en echte pro's:

- https://pubg.me/player/shroud haalt ?-22-32%
- https://pubg.me/player/MrGrimmmz 14-15-100% (maar 1 squad game)
- https://pubg.me/player/Aculite (personal favourite, was helaas niet bij toernooi) 10-15-35%
- https://pubg.me/player/Anthony_Kongphan 33-15-100% (maar 1 squad game)
- https://pubg.me/player/NinjaKappa 3-22-38
- https://pubg.me/player/SmaK en https://pubg.me/player/VissGames ziiten op 55-23 en 55-40 respectievelijk in duo's en squads ... maar dan heb je het over spelers die echt tot de wereldtop behoren

Dus nee, 50% geloof ik geen biet van (facts assisted disbelief though B) ) en - dat dan wel - zou persoonlijk al blij/trots zijn op die 18% :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 30-08-2017 14:16 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
in FPP squads is 50% wel te halen op dit moment, bedenk ook dat op pubg.me nu alleen 3d person stats te zien zijn en dat er in FPP nu nog geen MM is.

Als iemand claimed 50% in solo FPP te hebben of duo FPP. dan..... tja...

dit zijn mijn 3d person stats dit seizoen : https://pubg.me/player/Samur

in FPP squads win ik meer, in solo FPP nog niks gewonnen. duo FPP is ook taaier om te winnen, maar wel veel consistenter in top 5.

ik vermoed dat dit bij meer spelers zo zal zijn, ben dus ook erg benieuwd naar fpp statistieken van anderen. Vinden jullie fpp squads ook veel makkelijker en duo/solo fpp moeilijker?

[ Voor 17% gewijzigd door gotfurrr op 30-08-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Cassius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Hmmm, https://pubg.me/player/Tsurany ... ik hoor wel vaker in het topic en op discord grote win cijfers, allemaal prima en gaaf als het lukt - maar heb nu 3 tweakers "even bekeken" en kan de getallen niet rijmen met de feiten. And hey ... this is pubg.me ;) .

Punt is dat lezers niet moeten denken dat iedereen hier maar 25%+ wins haalt, dat is echt exceptioneel. Zelfs structureel 10% winnen is verdomd goed met tientallen games. Het is toch ook irritant als mensen dan blij/trots zijn met 5% winrating in squad en mensen verkondigen onterecht dat soort getallen. Ter vergelijking even wat high-profile streamers en echte pro's:

- https://pubg.me/player/Aculite (personal favourite, was helaas niet bij toernooi) 10-15-35%
- https://pubg.me/player/SmaK en https://pubg.me/player/VissGames ziiten op 55-23 en 55-40 respectievelijk in duo's en squads ... maar dan heb je het over spelers die echt tot de wereldtop behoren

Dus nee, 50% geloof ik geen biet van (facts assisted disbelief though B) ) en - dat dan wel - zou persoonlijk al blij/trots zijn op die 18% :) .
Hij had het over 1st person he :p Dus daar ik nog niks van te vinden dus ook niet tegen te spreken :P. Haha. Maar inderdaad 50% is best veel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 10:54
[...]

Hmmm, https://pubg.me/player/Tsurany ... ik hoor wel vaker in het topic en op discord grote win cijfers, allemaal prima en gaaf als het lukt - maar heb er nu 3 "even bekeken" en kan de getallen niet echt rijmen met de feiten. And hey ... this is pubg.me ;) .

Punt is dat lezers niet denken dat iedereen hier maar 25%+ wins haalt, dat is echt exceptioneel. Is ook irritant als mensen dan blij zijn met 3% winrating en mensen verkondigen dat soort getallen. Ter vergelijking even wat pro's:

Dus nee, 50% geloof ik geen biet van (facts assisted beliefs) en zou persoonlijk al heel blij zijn met die 18% :) !
Hier moet ik Tsurany even backen (doe ik normaal liever niet ;) ). Ik kan je zeggen dat Tsu samen met zijn vaste squad zeker een winratio hoger heeft dan 50%. De laatste 3 avonden hebben we circa 10 potjes gespeeld, waarvan 8 wwcd.. en dat is wel in het verlengde van afgelopen weken. Nergens wordt naar mijn weten FPP bijgehouden, ook niet op pubg.me.
Overigens zit ik op 25% winrate op 3rd person squad, wat niet uitzonderlijk hoog voelt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
mouzetc schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Hier moet ik Tsurany even backen (doe ik normaal liever niet ;) ). Ik kan je zeggen dat Tsu samen met zijn vaste squad zeker een winratio hoger heeft dan 50%. De laatste 3 avonden hebben we circa 10 potjes gespeeld, waarvan 8 wwcd.. en dat is wel in het verlengde van afgelopen weken. Nergens wordt naar mijn weten FPP bijgehouden, ook niet op pubg.me.
Overigens zit ik op 25% winrate op 3rd person squad, wat niet uitzonderlijk hoog voelt.
En dan tellen we de potjes waarbij iedereen binnen de eerste 5 min dood gaat niet mee he :P. Maar kudos als jullie dat lukt elke keer. Chicken dinners in 1st person squads heb ik zeker wel vaker dan 3rd maar ik heb ook toch wel eens potjes met slechte landingen en veel pech. Blijkbaar hebben jullie dat dan minder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

ze hebben in de developer updates nog nooit specifieke stat wijzigingen opgegeven, volgens mij is het niet meer geweest dan "updated gun X" of iets in die zin. Verder als je het over feiten hebt, er worden wel degelijk wijzigingen aangebracht die niet in de patchnotes staan (bijv map wijzigingen). Dus waarom jij de developer updates zo betrouwbaar vindt voor alle feitjes vind ik opvallend (bij gebrek aan beter begrijp ik het wel, maar sluit dan gelijk ook niet al het andere uit zou ik zeggen).
Ik vind het betrouwbaar omdat het de enige bron van informatie is. Enige ander mogelijkheid van het achterhalen van informatie is het dataminen.

Jij geeft geen onderbouwing, geen feiten en geen cijfers. Dan is het toch niet gek dat ik het uitsluit?
maar laat ik mn vorige verhaal anders formuleren, waar kan ik een betrouwbare vergelijking vinden voor wapen statistieken tussen alle verschillende patches? pubg.me kan ik het niet vinden.
Niet, voor zover ik weet. Ik ga eens kijken of ik zelf de data kan minen, wellicht kan ik zo per patch kijken of er wijzigingen hebben plaatsgevonden.

Echter heb ik dit nog nooit eerder gedaan, geen idee hoe lastig het is.

@Cassius Ben je bekend met first person perspective? Hier worden geen stats van bijgehouden en hier zijn geen leaderbords van te vinden. Dat betekent dat ik mijn uitspraken niet kan onderbouwen.

Wel is het zo dat er op dit moment geen matchmaking plaats vind in first person perspective. Hierdoor worden spelers van alle niveaus bij elkaar gegooid en is het niet heel moeilijk om te winnen als je gehele squad normaliter bij de top 5% van Europa zit. De kans is namelijk relatief klein om squads van je eigen niveau tegen te komen.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

En dan tellen we de potjes waarbij iedereen binnen de eerste 5 min dood gaat niet mee he :P. Maar kudos als jullie dat lukt elke keer. Chicken dinners in 1st person squads heb ik zeker wel vaker dan 3rd maar ik heb ook toch wel eens potjes met slechte landingen en veel pech. Blijkbaar hebben jullie dat dan minder :p
Die potjes hebben wij eigenlijk nooit. Ik ging gisteren tijdens de laatste match vrij vroeg dood (met nog 60+ left) en dat was echt uitzonderlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

@Frostbite Zit in hetzelfde schuitje, en heb het spel gisteren aangeschaft en 2 potjes gespeeld, zie er de fun al wel van in! Ik ben alleen geen diehard gamer en speel vaak van 10 tot 12 savonds, Ik stuur je wel even een pb'tje

@ de rest, waar vind ik de laatste ontwikkelingen? ben vooral benieuwd naar de nieuwe map(s)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
[...]

fpp squads is op dit moment echt (relatief dan) super easy en vind > 50% ook geloofwaardig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:21:
[...]

Ook die tellen we mee! ;)
Kwestie van de eerder uitgebreid besproken tactiek gebruiken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Hij had het over 1st person he :p Dus daar ik nog niks van te vinden dus ook niet tegen te spreken :P. Haha. Maar inderdaad 50% is best veel xD
Ah ... |:( , pardon @Tsurany - ik dacht dat FPP ook opgenomen was in de stats :) .
[...]
Ik vind 25% ontzettend hoog, zie ook https://pubg.me/players/w...re3&region=eu&match=squad ... top 100 zit op 38% onderaan. Nu valt dat natuurlijk niet evenredig snel weg in percentage richting beneden, maar begrijp wel dat je dan een top100 speler was in seizoen 1 (bron: https://pubg.me/players/w...re1&region=eu&match=squad). Waarom ging jij niet naar de invitational ;) ?
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:21:
@Cassius Ben je bekend met first person perspective? Hier worden geen stats van bijgehouden en hier zijn geen leaderbords van te vinden. Dat betekent dat ik mijn uitspraken niet kan onderbouwen.

Wel is het zo dat er op dit moment geen matchmaking plaats vind in first person perspective. Hierdoor worden spelers van alle niveaus bij elkaar gegooid en is het niet heel moeilijk om te winnen als je gehele squad normaliter bij de top 5% van Europa zit. De kans is namelijk relatief klein om squads van je eigen niveau tegen te komen.
Het toontje hoeft niet, prima mee bekend maar was me ontschoten dat de stats niet werden bijgehouden :) . En hoe kan je dan onderbouwen dat je vaste squad tot de top 5% van Europa behoort?
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:27:
[...]
25% winrate met een goede squad is ook in 3d person niet heel moeilijk.

- vlieg weg uit flightpath naar een auto
- heb een plan B voor als je geen auto vindt
- pak auto naar stad die niet te longjumpen is
- loot 1e/2e cirkel
- rij naar midden cirkel en camp huis
- repeat

als je squad bestaat uit spelers die rond de 300 avg dmg per game schieten en je speelt volgens bovenstaande meta, dan is 25% prima haalbaar.
Maar juist dit, deze post, dit is wel wat ik bedoelde met mijn gemiste post hierboven. Er is geen recept, dit slaat als kut op kaas. Als spelers zonder game-awareness, zonder fatsoenlijk te luisteren en communiceren, zonder aim, zonder all-round "pubg vaardigheden" dit lijstje volgen ... krijgen ze geen 25% winrate. No. Way. En dan is het denigrerend om tegen ons klootjesvolk (ik haal de 5% niet :D ) te zeggen "dat het o zo makkelijk is", want dat is w.m.b. onzin.
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:28:
@Cassius Een top 100 speler in seizoen 1 was relatief eenvoudiger gezien de aantallen spelers een stuk lager lagen. Je ziet in seizoen 2 al dat je met 25% ver uit de top 100 zit.

Al hebben een aantal uit ons squad (ik niet) wel in de top 100 van Europa gestaan op gegeven moment :)
Deze post voelt dus ook als die hierboven ... weet je hoeveel spelers er op hoogtepunt seizoen 1 waren :) ? Dat was rond 25-31 mei richting einde wipe, dik twee-honderd-vijftig-duizend spelers. Nou ok, verschillende continenten, maar kom op ... 100/250000 = 0,04% playertop. De stap van "met een top 5% crew" naar een top 0,04% crew met die player aantallen ... dan moet je nog 12400 spelers voorbij 8) .

---

TL;DR (ik zal er ook over ophouden) - als FPP straks opgeslagen wordt en matchmaking is live zal ik juichen voor de top100+ en 25%+ win rating spelers, lijken me vette streams _/-\o_ . Maar dan willen we hier ook de prijzengeld cheques (of pannen?) zien met player names erop O+ .

[ Voor 64% gewijzigd door Cassius op 30-08-2017 14:46 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Cassius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:24:
[...]

Ah ... |:( , pardon @Tsurany - ik dacht dat FPP ook opgenomen was in de stats :) .

[...]

Ik vind 25% ontzettend hoog, zie ook https://pubg.me/players/w...re3&region=eu&match=squad ... top 100 zit op 38% onderaan. Nu valt dat natuurlijk niet evenredig snel weg in percentage richting beneden, maar begrijp wel dat je dan een top100 speler was in seizoen 1 (bron: https://pubg.me/players/w...re1&region=eu&match=squad). Waarom ging jij niet naar de invitational ;) ?
25% winrate met een goede squad is ook in 3d person niet heel moeilijk.

- vlieg weg uit flightpath naar een auto
- heb een plan B voor als je geen auto vindt
- pak auto naar stad die niet te longjumpen is
- loot 1e/2e cirkel
- rij naar midden cirkel en camp huis
- repeat

als je squad bestaat uit spelers die rond de 300 avg dmg per game schieten en je speelt volgens bovenstaande meta, dan is 25% prima haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
mouzetc schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:24:
[...]
Ook die tellen we mee! ;)
Kwestie van de eerder uitgebreid besproken tactiek gebruiken.
Ja wij zijn nog wel af en toe van de ''yolo'' potjes. Gewoon kutten nu er geen ranking is. dus veel drops op drukke plekken. Daar is kans groter dat je deel van je squad of iedereen kwijt raakt maar het is ook wel lollig. Normaal spelen we met ons clubje iets rustiger. Tijd voor FPP ranking, kunnen we zien of het opscheppen klopt met de cijfertjes :p

[ Voor 5% gewijzigd door FlyLight3r op 30-08-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cassius Een top 100 speler in seizoen 1 was relatief eenvoudiger gezien de aantallen spelers een stuk lager lagen. Je ziet in seizoen 2 al dat je met 25% ver uit de top 100 zit.

Al hebben een aantal uit ons squad (ik niet) wel in de top 100 van Europa gestaan op gegeven moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:27:
[...]

Ja wij zijn nog wel af en toe van de ''yolo'' potjes. Gewoon kutten nu er geen ranking is. dus veel drops op drukke plekken. Daar is kans groter dat je deel van je squad of iedereen kwijt raakt maar het is ook wel lollig. Normaal spelen we met ons clubje iets rustiger. Tijd voor FPP ranking :)
Ja inderdaad, tijd voor ranking!
Speel ook regelmatig potjes met randoms.. die zitten zelfs in mijn 3rd person squad erbij, dat werkt gewoon niet, maar kun je wel mee YOLOen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Top 10 solos zijn ook mensen die heals looten en buiten de cirkel blijven healen. Dus zegt ook weinig. Zag laatst ergens iets over op internet. Moet ik even zoeken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:35:
Top 10 solos zijn ook mensen die heals looten en buiten de cirkel blijven healen. Dus zegt ook weinig. Zag laatst ergens iets over op internet. Moet ik even zoeken weer.
Dit artikel bedoel de denk ik?
http://greedygoblin.blogs...p-05-in-pubg-without.html

de blue zone zouden inderdaad moeten aanpassen.
Ook op de gamescon was bluezone camping één van de grootste ergenissen.
Liever langzamere cirkels met meer damage dan hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Ik kijk heel erg uit naar de FPP rankings, maar dan juist vanuit noob perspectief; Als de ranking er is hoop ik dan dat ik meer squads tegenkom waarbij we iig kunnen terugschieten voor we doodgaan :+
(al is er 1 iemand in onze squad die ons dan nog af en toe overleeft en in zijn eentje ons als team wat hoger laat eindigen)

De tip om drukke populatie op te zoeken en veel gunfights te oefenen zal ik in de squad gooien. Nu halen we alleen de laatste paar cirkels omdat we niemand tegenkomen, en dat simuleert juist rustige drops :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cassius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:24:

Deze post voelt dus ook zo ... "was relatief eenvoudiger" (de "-er" redt je hier wel) ... weet je hoeveel spelers er op hoogtepunt seizoen 1 waren :) ? Dat was rond 25-31 mei richting einde wipe, dik twee-honderd-vijftig-duizend spelers. Nou ok, verschillende continenten, maar kom op ... 100/250000 = 0,04% playertop.
Ik heb geen idee wat de cijfers zijn. Wel weet ik dat er gewoon ontzettend veel gamers zijn die er vrij weinig van bakken en die gewoon niet heel goed zijn in gamen. Dan lijkt het heel wat als je in de top 1% zit maar top 1% van een paar miljoen spelers is alsnog heel veel spelers ;)
Als jullie dit volhouden willen we hier ook de prijzengeld cheques zien van de upcoming toernooien O+ - moet lukken?

---

TL;DR (ik zal er ook over ophouden) - als FPP straks opgeslagen wordt en matchmaking is live zal ik juichen voor de top100+ en 25%+ win rating spelers, lijken me vette streams _/-\o_ .
Ik twijfel er aan of dit nog steeds zal gaan lukken dan. Er komen steeds meer spelers bij en dus ook steeds meer goede spelers. En hogere rating betekent dat je al snel enkel goede spelers tegen komt en je winrate dus automatisch zakt.

Een toernooi lijkt me al helemaal niet realistisch, als ik kijk naar de aim van die ex counterstrike spelers dan kan ik persoonlijk daar enkel van dromen.

Maar je kan in dit spel gewoon erg ver komen als je vier goede spelers hebt die heel vaak hebben samengespeeld, dezelfde strategie kennen en dezelfde speelstijl hebben. Dan kom je een stuk verder dan vier spelers die incidenteel samen spelen, ook al kunnen ze net zo goed mikken. Je hebt gewoon veel minder discussies, onduidelijkheden en miscommunicatie.

Trouwens ook een van de redenen dat ik Battlefield 1 niet meer zo leuk vond met de Tweakers samen, we wonnen veel te vaak. Als het 20vs20 is en een van die teams heeft een squad van vijf man die zeer goed samenwerkt dan is het gewoon een vrij oneerlijke wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:51:

Een toernooi lijkt me al helemaal niet realistisch, als ik kijk naar de aim van die ex counterstrike spelers dan kan ik persoonlijk daar enkel van dromen.
Ik volg savonds vaak Shroud, zet ik even tv aan met twitch ondertussen beetje andere dingen doen maar als je die vent ziet spelen is echt gekkenwerk inderdaad. De snelheid waarmee hij wisselt van raam naar raam, zoom, schiet, uitzoomen, positie, wiggle wiggle, zoom, schiet! Kill.. Het lijkt soms wel dat hij een knop heeft waarmij hij instant 180 graden draait. Die beste man is zo snel! Maargoed hij was dan ook een top speler is CSGO wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Ik volg savonds vaak Shroud, zet ik even tv aan met twitch ondertussen beetje andere dingen doen maar als je die vent ziet spelen is echt gekkenwerk inderdaad. De snelheid waarmee hij wisselt van raam naar raam, zoom, schiet, uitzoomen, positie, wiggle wiggle, zoom, schiet! Kill.. Het lijkt soms wel dat hij een knop heeft waarmij hij instant 180 graden draait. Die beste man is zo snel! Maargoed hij was dan ook een top speler is CSGO wereld.
Dat is echt een combinatie van talent met ontzettend veel ervaring. Dat is een niveau wat voor de normale speler niet haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
mja de aim van shroud vind ik echt heeeel erg goed, nog een niveautje of 100 hoger dan die van andere bekende streamers. vind het trouwens ook de leukste pubg stream om te kijken.

ben ook benieuwd hoe top csgo AWP'ers het zouden doen in pubg met een kar98 en een 8x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:10:
mja de aim van shroud vind ik echt heeeel erg goed, nog een niveautje of 100 hoger dan die van andere bekende streamers. vind het trouwens ook de leukste pubg stream om te kijken.

ben ook benieuwd hoe top csgo AWP'ers het zouden doen in pubg met een kar98 en een 8x :)
Van de PUBG streamers is hij een van de of de enige die uit hoge Pro gaming komt volgens mij. Sommigen hebben wel sponsoren e.d. maar je ziet aan zijn manier van spelen en ook op geluid spelen dat hij dit jarenlang 10 uur per dag in CSGO heeft gedaan. Die jongens doen niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Van de PUBG streamers is hij een van de of de enige die uit hoge Pro gaming komt volgens mij. Sommigen hebben wel sponsoren e.d. maar je ziet aan zijn manier van spelen en ook op geluid spelen dat hij dit jarenlang 10 uur per dag in CSGO heeft gedaan. Die jongens doen niet anders.
https://www.youtube.com/watch?v=hSwVQcmj0N4

0 tot 50, die shot is echt ziek. ik had mij allang helemaal de naatjes geschrokken en hardstikke dood geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Overigens, voor de discord people, concrete communicatie is effectieve communicatie. Lessen die ik ook heb moeten leren :D :
  • Looten is leuk, zeker, maar noem nou niet alles op wat je ziet en ruikt. Noem op wat je over hebt en krijg een beetje een beeld van wie wat bij zich heeft om te weten of je wel of niet die 9mm en extra compensator mee moet nemen.
  • Als je enemies ziet, please, no panic - schreeuwen gaat niet helpen :D . Een coördinaat met korte beschrijving (want het kan nogal afwijken als enemies relatief dichtbij zijn) en eventueel wat info als hoeveelheid mensen en richting.
  • Als je een huis, hilltop, whatnot een tijdje wilt vasthouden, kies dan even een andere windrichting per persoon om in de gaten te houden. Minder in de rug geschoten worden, wel zo prettig.
  • Als enemies doodgaan, nice, good shooting ... ga dan niet met 3 of zelfs 4 man tegelijk looten. Hoe kleiner de cirkel hoe groter de kans dat een andere squad nu jouw hoofd zoekt, hou altijd 1 of 2 man op de uitkijk.
  • Lategame met een voertuig naar het midden van de witte cirkel rijden (na cirkel 5-ish) vanuit het randje blauw is een laaange traveltime met veel potentiële mensen die lategame wel een (silenced) shot willen wagen. Wat mij betreft heb je, door de bank genomen, veel meer kans als je de auto met de edge meerijdt en als cover gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Cassius op 30-08-2017 15:50 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 16:42
Tsurany schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Trouwens ook een van de redenen dat ik Battlefield 1 niet meer zo leuk vond met de Tweakers samen, we wonnen veel te vaak. Als het 20vs20 is en een van die teams heeft een squad van vijf man die zeer goed samenwerkt dan is het gewoon een vrij oneerlijke wedstrijd.
Waarom speel je PUBG dan nog met een 50% winrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Cassius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:44:
Een coördinaat met korte beschrijving (want het kan nogal afwijken als enemies relatief dichtbij zijn) en eventueel wat info als hoeveelheid mensen en richting.[/li]
En afstand graag!! Dit gesprek heb ik veel te vaak:
Teammate: "Enemies noord west!"
Ik: "Ik zie ze niet, hoe ver?"
Teammate: *schiet schiet schiet*
Ik: "Hallo?"
Teammate: "Ik ben down"
Ik: "Ja leuk, waar zitten ze dan?"
Teammate: "noord west zeg ik toch!"
Ik: *zoek*
Ik: "Ok, 700 meter verderop... inmiddels in cover." 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
steffeh schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Checked, 18% om precies te zijn in Squad :)
NickThissen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

En afstand graag!! Dit gesprek heb ik veel te vaak:
Teammate: "Enemies noord west!"
Ik: "Ik zie ze niet, hoe ver?"
Teammate: *schiet schiet schiet*
Ik: "Hallo?"
Teammate: "Ik ben down"
Ik: "Ja leuk, waar zitten ze dan?"
Teammate: "noord west zeg ik toch!"
Ik: *zoek*
Ik: "Ok, 700 meter verderop... inmiddels in cover." 8)7
9 van de 10 keer kan ik de afstand zelf wel invullen, alleen daar heb je wel een beetje game- en mapsense voor nodig.

[ Voor 57% gewijzigd door RedHat op 30-08-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
[...]

9 van de 10 keer kan ik de afstand zelf wel invullen, alleen daar heb je wel een beetje game- en mapsense voor nodig.
Ja, maar juist die 1/10 keer dat ze niet zitten waar je verwacht gaat het mis. Extreme voorbeelden natuurlijk, maar heb ook wel eens gehad dat iemand een richting ging roepen terwijl hij letterlijk om het hoekje zat. Voor mij was die richting dus compleet de andere kant op want ik zat aan de andere kant van het gebouw.

Ik vind afstand belangrijker dan richting en probeer dat meestal ook meteen te noemen. Als er iemand op 10 meter zit is de richting niet zo belangrijk, dan vraag ik om herkenningspunten en gaat 100% van m'n aandacht naar dit gevecht. Als ze op 400 meter zitten dan is het ook niet zo kritisch om meteen 100% van je aandacht eraan te schenken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Afstand is soms inderdaad wel lastig. Had laatst in een game dat iemand zei dat er een gast recht voor mij zat bij een rots. Ik zag ongeveer recht voor mij op ~150 meter iemand bij een rots en daar schoot ik op.
Bleek dat die andere op ~20 meter van mij zat. Maar ik kon hem niet zien omdat ik net bovenop de heuvelrand zat en de steen precies daar onder en ik keek er dus overheen.

Had m'n teammate iets gezegd over 20 meter dan had ik even wat rondgekeken naar een steen die dichterbij was. :Y)

(uiteindelijk had ik hem alsnog gehit nadat ik diegene op 150m gekilled had, maar goed had ook anders kunnen zijn)

Maar goed, ik vergeet het soms zelf ook nog wel eens, in de hectiek is het soms even lastig om alles correct door te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
RedHat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 15:58:
[...]

Checked, 18% om precies te zijn in Squad :)
Even teruglezen he :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 12:17
Afstand is relatief, windrichting incl. graden is meer dan voldoende imho.

Ter verduidelijking;
Ik wil graag weten waarmee men rondloopt (shortrange, surpressed etc.).
Hiermee ondervang je het afstands verhaal, immers als ik met een 8x mensen loop af te knallen zeg ik N-50graden maar ver weg.
Daarmee weet de ander, doe geen moeite... want die heeft een ump met een 2x. :z

[ Voor 67% gewijzigd door Zephyer op 30-08-2017 16:18 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Info doorgeven doe ik meestal wel goed denk ik, in ieder geval vergeleken met iemand waar ik meestal mee speel ('t is een duitser, en soms is z'n engels wat gebrekkig en gaat het wat lastiger :p).

Ik maak wel te veel taktische fouten denk ik. Gisteravond nog... Het vliegtuig was vrij zuidelijk, military geland en goed kunnen ontsnappen. Cirkel was erg noord en we gokte dat hij bij Stalber zou eindigen. Dus we besloten meteen naar Stalber te gaan, loot was goed genoeg. Daar positie ingenomen, zaten helemaal perfect. Tot er een airdrop kwam heel dichtbij. Twijfel twijfel, gaan we er voor? Even overlegd, en toen besloten om in ieder geval een kijkje te gaan nemen, als het veilig is pakken we hem, zo niet dan zien we in ieder geval mensen aankomen.

Resultaat: onze perfecte cover opgegeven en ineens omsingeld door 3 groepjes. Uiteraard kwam de cirkel bij Stalber, waar inmiddels een ander team positie in had genomen. Kansloos verloren dus :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Zephyer schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:16:

Ter verduidelijking;
Hiermee ondervang je het afstands verhaal, immers als ik met een 8x mensen loop af te knallen zeg ik N-50graden maar ver weg.
Afstand is absoluut, maar de inschatting ervan is dat niet, er zijn veel factoren die dit kunnen beinvloeden, tenzij je iemand ziet, dan moet verder weinig moeite zijn om 200 meter te noemen. Wat ik vaak nog wel merk is dat men het lastig vind te bepalen waarvandaan ze worden beschoten (bij de mensen die bij mij in de squads mee spelen) ze reageren vaak dan op de eerste soundque van de kogel die voorbij schiet, terwijl je je moet focussen op waarvandaan het geluid van het daadwerkelijke schot vandaan komt. Als je dat aanhoudt heb je na het eerste schot eigenlijk altijd wel door waarvandaan ze schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Nog een keer gedaan, maar snap nog steeds niet waar je dan precies op doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Niet mee eens, zie ook wat @Angeloonie zegt. Het kompas gaat compleet uit het raam in close-quarters. Zeker in dorpen of gebieden met veel gelijkachtige rotsen/bomen, dan kan het zo zijn dat jouw 180 bij je maat 270 is of erger. Dan kan je echt beter overstappen op communicatie als: "zuid dichtbij mij, 1 man gezien, groene 2-verdieping, liep naar <insert richting of gebouw>".
RedHat schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:23:
[...]
Nog een keer gedaan, maar snap nog steeds niet waar je dan precies op doelt.
Ik zat ernaast, dat is 3rd person only die stats op pubg.me :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook zeker niet mee eens dat windrichting voldoende is. Afstand is toch zeker belangrijker dan richting? Zit er iemand zo dichtbij dat je elk moment een full-auto AR op je krijgt, of zit hij ver genoeg dat je nog tijd hebt om cover te zoeken (of heeft hij je uberhaupt wel gezien)?

Als ik hoor "vijand op 400 meter" dan heb ik daarna tijd om te wachten / vragen voor een richting. Als ik hoor "vijand heel dichtbij" dan weet ik dat ik meteen moet reageren, en weet ik ook dat het dichtbij m'n teammate is (waarvan ik weet waar hij zit).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Omdat die overwinningen nog steeds een uitdaging zijn. En zodra de leaderboards werken wordt het weer veel lastiger :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter

Ter verduidelijking;
Daar heb je dus geen fuck aan.. Welke wapens je medespelers hebben maakt verder niet uit, zo lang ze maar weten dat er iemand ergens op 400 meter is. Jij gaat er van uit dat jij meteen begint met schieten, maar als je een beetje tactisch speelt wacht je tot je teammates ook zicht hebben.

Die fout maakte ik in het begin ook, maar sinds een paar weken m'n stijl wat aangepast en duidelijk voordeel merkbaar. Ik wacht nu met schieten totdat we (bijna) allemaal schot kunnen hebben en coördineren het veel beter, terwijl ik voorheen vaak genoeg direct begon te schieten. Kijk m'n stats even: https://pubg.me/compare/a...loonie:na:squad:2017-pre3

NA & AS zijn met de nieuwe stijl, en ~35 van de EU games zijn oude stijl (de win is nieuwe stijl). Je ziet overduidelijk een verschil in de stats en dat komt in ieder geval grotendeels door een betere speelstijl in het clubje waar ik mee speel. Netjes wachten, afstemmen en dan ineens een squad neerrossen ipv op alles wat beweegt te gaan schieten. Ook vaak genoeg dat we een squad laten gaan omdat het het risico niet waard is om in een firefight te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Afstand roepen we gewoon close, medium en far. Close is echt binnen 50 meter, medium iets van 100 en far veel verder dan dat. Kompas werkt wel om dat er bij te roepen, maar omdat je meestal niet recht achter elkaar staat is het vaak een algemene indicatie.

als je wat vaker met dezelfde mensen speelt is het ook veel duidelijker wanneer je wel op alles kan schieten en wanneer niet. In een goede squad of duo hoef je niet te micro managen en doet iedereen wel wat goed/slim is

[ Voor 30% gewijzigd door gotfurrr op 30-08-2017 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 09:25
Dit is hoe grascover zou moeten werken, ook op lange afstand.. Gelukkig liet hij net lang genoeg zijn kopje zien, want ik aimde gewoon waar ik "dacht" hem gezien te hebben, want het gras was volledige cover voor hem..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=caZBw0p5KlA]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJG
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:19
[...]
Kan dit inderdaad ook backen. Speel geregeld wat potjes met Tsu en 'zijn' team mee. :X

Maar het is ook echt niet zo gek als je de speelstijl bekijkt: we looten vaak buiten de 'flightpath' door een auto te pakken bijvoorbeeld en gaan pas de circel in wanneer we loot hebben. Dan zijn er vaak maar 10 teams oid over (zeg even roughly gemiddeld 30 a 40 spelers voordat we onze eerste actie zien). Daarbij optellen dat er geen matchmaking adv ranking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Na +500 uur ben ik een beetje uitgekeken op altijd hetzelfde.
Speel nu regelmatig met dezelfde groepen van mensen die een paar potjes heel serieus spelen en dan een paar potjes gewoon "fun" spelen. Wel telkens voor de kip gaan, wel gecoördineerd en nog steeds goed communiceren/babbelen, maar andere jump plaatsen, brommer of auto hard op een dak rammen, of net een rondje de VSS of ander wapen wat ik normaal niet opraap, net wel pakken om het beter te leren kennen.
Dat doet deugd..

Stats interesseren me daarom veel minder. Er is iemand in dat clubje dat niet zo een geweldige k/d heeft, maar wel een arendsoog in het spotten. Zonder hem zouden de andere veel minder kills of meer deaths hebben.

Wat ik wel merk: ik heb elke maand een dag of 2/3 dat het echt niet lijkt te lukken. Zoals daarstraks met een shotty op zijn kop en geen hitreg. Of gewoon pech hebben dat je niemand spot en ineens 2 man in het gras je kapot knalt.. of geen wapen vinden (AR of shotty) de eerste 6 gebrouwen en de rest dat rondloopt met supressed ar's etc.. en die shizzle lijkt me steeds meer en meer naar het einde van de maand te vallen :)

[ Voor 23% gewijzigd door kazzzdafke op 30-08-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Discord kan bij mij niet meer connecten, server status page meldt niets, iemand anders ook last van? Nvm.

De meeste mensen deugen!

• Zephyer
  • Laatst online: 12:17
SouLLeSSportal schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:22:
[...]

Afstand is absoluut, maar de inschatting ervan is dat niet, er zijn veel factoren die dit kunnen beinvloeden, tenzij je iemand ziet, dan moet verder weinig moeite zijn om 200 meter te noemen. Wat ik vaak nog wel merk is dat men het lastig vind te bepalen waarvandaan ze worden beschoten (bij de mensen die bij mij in de squads mee spelen) ze reageren vaak dan op de eerste soundque van de kogel die voorbij schiet, terwijl je je moet focussen op waarvandaan het geluid van het daadwerkelijke schot vandaan komt. Als je dat aanhoudt heb je na het eerste schot eigenlijk altijd wel door waarvandaan ze schieten.
De afstand is absoluut inderdaad, ik had het over de inschatting.
Cassius schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
Niet mee eens, zie ook wat @Angeloonie zegt. Het kompas gaat compleet uit het raam in close-quarters. Zeker in dorpen of gebieden met veel gelijkachtige rotsen/bomen, dan kan het zo zijn dat jouw 180 bij je maat 270 is of erger. Dan kan je echt beter overstappen op communicatie als: "zuid dichtbij mij, 1 man gezien, groene 2-verdieping, liep naar <insert richting of gebouw>".
Daarom hou ik ook in de gaten waar m'n squadmates lopen, 9/10 keer hoor ik keurig (en vermeld ik zelf ook) bijv. 150 graden, bij jou naw. 165. Vaker de kleuren gehoord van huizen tijdens gevechten, laten er nu meerdere van dergelijke huizen staan van dezelfde kleur, of... je moet even zoeken waar het huis staat met de betreffende kleur. Nee, windrichting voor mij is dan beter, hoef ik niet naar buiten te kijken etc.
NickThissen schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:30:
Ook zeker niet mee eens dat windrichting voldoende is. Afstand is toch zeker belangrijker dan richting? Zit er iemand zo dichtbij dat je elk moment een full-auto AR op je krijgt, of zit hij ver genoeg dat je nog tijd hebt om cover te zoeken (of heeft hij je uberhaupt wel gezien)?

Als ik hoor "vijand op 400 meter" dan heb ik daarna tijd om te wachten / vragen voor een richting. Als ik hoor "vijand heel dichtbij" dan weet ik dat ik meteen moet reageren, en weet ik ook dat het dichtbij m'n teammate is (waarvan ik weet waar hij zit).
1. nu heb je het over (semi) close combat met bijv. een AR, ik had het over 400 mtr.
2. cover zoeken, ja.. daar ben ik het mee eens maar nogmaals, ik had het over het gebruik van wapens, maw. offensive ipv. defensive.
Angeloonie schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:51:
[...]

Daar heb je dus geen fuck aan.. Welke wapens je medespelers hebben maakt verder niet uit, zo lang ze maar weten dat er iemand ergens op 400 meter is. Jij gaat er van uit dat jij meteen begint met schieten, maar als je een beetje tactisch speelt wacht je tot je teammates ook zicht hebben.

Die fout maakte ik in het begin ook, maar sinds een paar weken m'n stijl wat aangepast en duidelijk voordeel merkbaar. Ik wacht nu met schieten totdat we (bijna) allemaal schot kunnen hebben en coördineren het veel beter, terwijl ik voorheen vaak genoeg direct begon te schieten. Kijk m'n stats even: https://pubg.me/compare/a...loonie:na:squad:2017-pre3

NA & AS zijn met de nieuwe stijl, en ~35 van de EU games zijn oude stijl (de win is nieuwe stijl). Je ziet overduidelijk een verschil in de stats en dat komt in ieder geval grotendeels door een betere speelstijl in het clubje waar ik mee speel. Netjes wachten, afstemmen en dan ineens een squad neerrossen ipv op alles wat beweegt te gaan schieten. Ook vaak genoeg dat we een squad laten gaan omdat het het risico niet waard is om in een firefight te komen.
Ik heb geen fuck aan informatie over de wapens die mijn squadmates hebben.. ok, ik hou m'n compas maar deze opmerking gaat ipv. het compas het raam uit. Ik pas direct m'n (en in overleg ook van de groep) de tactiek aan als men geen AR's bijvoorbeeld hebben.

Ik ga er JUIST niet van uit dat men direct gaat schieten, maar ik vermoed dat je enkel de mening vormt op die ene reply van mij en de rest niet hebt gelezen in het draadje (begrijpelijk :+ ). En nee, ik ga geen stats bekijken van mensen om.. geen idee welke reden het is dat je het vraagt. Mijn speelstijl stel ik altijd af met de squadleden, dat deed ik reeds vanaf het begin. Komt beetje belerend over, maar kan ook zijn omdat het laat is en we net geen kip haalden.. :>

Anyways... het is altijd een persoonlijke smaak waarbij je vaak gewend raakt aan spelers waarmee je veel speelt. :z

MW | BF1 Stats

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

gotfurrr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:53:
Afstand roepen we gewoon close, medium en far. Close is echt binnen 50 meter, medium iets van 100 en far veel verder dan dat. Kompas werkt wel om dat er bij te roepen, maar omdat je meestal niet recht achter elkaar staat is het vaak een algemene indicatie.

als je wat vaker met dezelfde mensen speelt is het ook veel duidelijker wanneer je wel op alles kan schieten en wanneer niet. In een goede squad of duo hoef je niet te micro managen en doet iedereen wel wat goed/slim is
Dit is naar mijn idee vrij underrated. Wij hanteren normaal ~50m voor close, tot ~200 meter voor medium en alles erachter is far. Indien iemand een sniper heeft dan is de call 'vijand, richting, far, snipershot'. De sniper mag dan bepalen of hij zijn aim kan vertrouwen en AR's met scopes springen bij indien nodig.

Het inschatten is lastiger, maar door geen absolute waardes te noemen in je call veroorzaak je naar mijn idee minder verwarring. Mensen die slecht zijn in afstanden schatten schieten sneller in de stress als ze horen 'vijand, richting, 150m' terwijl ze met 'vijand, richting, medium' rustiger blijven en zelf kijken waar het target loopt. Is overigens een ervaring, geen keihard feit.

Als het heel close is, minder dan zo'n 20 meter, dan zijn calls afhankelijk van omgeving. In een grasveld worden windrichtingen gebruikt, in stedelijke gebieden beschrijving van gebouwen en dan welke kant. Rondom veel cover/gebouwen/bomen is het sowieso lastiger windrichtingen te gebruiken aangezien we dan meestal zo'n 5-10 meter uit elkaar lopen en windrichtingen zijn dan slecht bruikbaar (tenzij je goed bent in het bijhouden van de orientatie van je hele squad.. Maar dat ben ik totaal niet :+ )

Edit: typo's

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

kazzzdafke schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 18:28:
Stats interesseren me daarom veel minder. Er is iemand in dat clubje dat niet zo een geweldige k/d heeft, maar wel een arendsoog in het spotten. Zonder hem zouden de andere veel minder kills of meer deaths hebben.
Doel je nu op mijn +2000 rating met een K/D van 0.43 ;)

Gisteren haalde kazzzdafke een mooie win binnen met (een klein beetje) hulp van zijn meekijkende teamgenoten, je merkt toch als je zelf ingame bent dat de focus soms op compleet andere plaatsen is dan als spectator.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Nieuwe patch vandaag, verwijderd Gamescom en Twitch spul uit de game en past de leaderboards aan. Vooralsnog geen First Person leaderboards.

Einde dag stopt het bijhouden van stats, morgen wordt helemaal niks bijgehouden en 1 september begint het nieuwe seizoen.

----------------------------------------------

Gisteren nog een mooie win gehad. Laatste cirkel zat rond de weg bij Pier Town, wij kwamen uit de bossen. Veel tegenstanders neer gemaaid die achter ons aan kwamen en aardig wat vuurgevechten met spelers aan de rand van pier town. Een van hun had een silenced AWM, ik kwam goed weg met mijn level 3 helm :+
Die ronde zijn we allemaal wel flink knocked geweest maar telkens kunnen reviven en uiteindelijk kunnen winnen :D

Daarna nog een enorm simpele win op military. Wij waren met de boot overgestoken en zagen dat er nog een boot lag aan de kant waar wij vandaan kwamen waar twee squads met elkaar vochten. Die flink bestookt en wat kills gemaakt zodat ze uiteindelijk wel moesten zwemmen of de brug over moesten. Zo konden wij rustig langs de kust lopen waarbij wij elke keer net buiten het gevecht zaten en van afstand vijanden neer konden maaien. Niet super spannend, wel lekker tactisch gewonnen.

[ Voor 64% gewijzigd door Tsurany op 31-08-2017 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
The_Marsmellow schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Gisteren haalde kazzzdafke een mooie win binnen met (een klein beetje) hulp van zijn meekijkende teamgenoten, je merkt toch als je zelf ingame bent dat de focus soms op compleet andere plaatsen is dan als spectator.
Inderdaad, die win gisteren van @kazzzdafke was toch wel heel erg lekker nadat wij alle 3 al zonder schoten gelost te hebben dood waren bij de 1e cirkel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Tsurany schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:24:
Nieuwe patch vandaag, verwijderd Gamescom en Twitch spul uit de game en past de leaderboards aan. Vooralsnog geen First Person leaderboards.

Einde dag stopt het bijhouden van stats, morgen wordt helemaal niks bijgehouden en 1 september begint het nieuwe seizoen.

----------------------------------------------

Gisteren nog een mooie win gehad. Laatste cirkel zat rond de weg bij Pier Town, wij kwamen uit de bossen. Veel tegenstanders neer gemaaid die achter ons aan kwamen en aardig wat vuurgevechten met spelers aan de rand van pier town. Een van hun had een silenced AWM, ik kwam goed weg met mijn level 3 helm :+
Die ronde zijn we allemaal wel flink knocked geweest maar telkens kunnen reviven en uiteindelijk kunnen winnen :D
Is AWM niet oneshot op lvl 3 helmet? :? I dont get what you mean :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jantje 2 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:10:
[...]

Is AWM niet oneshot op lvl 3 helmet? :? I dont get what you mean :+
Hmm goed punt, zal wel een M24 geweest zijn. M'n helm was stuk en ik had misschien nog 5 HP over. Had ik een level 2 helm gehad was ik dood geweest in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
The_Marsmellow schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Haha indeed... Maar opnieuw: jou tactische instructies en arendsoog hebben 50% van de win binnen geharkt :)
Angeloonie schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:26:
[...]

Inderdaad, die win gisteren van @kazzzdafke was toch wel heel erg lekker nadat wij alle 3 al zonder schoten gelost te hebben dood waren bij de 1e cirkel :P
Stom é, van een buggy afgeschoten worden.. Maar net als ik dacht gaan YOLO te spelen, hebben jullie de juiste impuls gegeven om toch door te gaan. En met succes. Kills die erop volgden waren wel lekker :)

OPGEPAST: wanneer je een kill maakt en zoals zovelen direct wil looten.. dat kan wel eens mis gaan.. :) Zeker in een solo game :p

[YouTube: https://youtu.be/4mP4GXOed0E]

[ Voor 8% gewijzigd door kazzzdafke op 31-08-2017 10:33 ]

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik lees dat veel mensen ECHT geld krijgen door spullen te verkopen die in het spel zitten.
Ik ging Googlen maar kwam niks recents tegen dat dit mogelijk was.
Hoe zit dat?

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
gister het ik een kar met loops en silencer.
Toen viel er een crate met een m24 ergens in het water.
Die opgepakt met alle attachments erop.
Ik raakte 1 gast echt 3 keer en die was nog niet dood.
Ben ik gewoon zo'n slechte schutter, pech of had hij zo'n goede gear?
Ik had echt het gevoel dat dat wapen niet zo sterk was en dat hij met de kar wel dood was geweest.
0108daniel schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:08:
Ik lees dat veel mensen ECHT geld krijgen door spullen te verkopen die in het spel zitten.
Ik ging Googlen maar kwam niks recents tegen dat dit mogelijk was.
Hoe zit dat?
Waar heb je dan op gezocht? PU Battlegrounds gebruikt gewoon de Steam market om items te kopen en te verkopen. Kan al maanden trouwens.
rdlfcuboy schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:09:
gister het ik een kar met loops en silencer.
Toen viel er een crate met een m24 ergens in het water.
Die opgepakt met alle attachments erop.
Ik raakte 1 gast echt 3 keer en die was nog niet dood.
Ben ik gewoon zo'n slechte schutter, pech of had hij zo'n goede gear?
Ik had echt het gevoel dat dat wapen niet zo sterk was en dat hij met de kar wel dood was geweest.
Waarschijnlijk gewoon twee keer geraakt, een M24 moet net als een Kar98K drie bodyshots (level 3 armor) of drie limbshots afleveren voor een kill.

Drie rake schoten zijn wel altijd een kill dus het lijkt mij dat je hem twee keer geraakt hebt.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 31-08-2017 11:18 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord