Frostbite schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:14:
Aangezien de huidige COD langzaam weer aan het doodbloeden is zit ik te kijken of PUBG voor een leuke afwisseling kan zorgen.
Voordat ik nu gelijk ga aanschaffen en gelijk als schietschijf dien hebben jullie nog tips voor noobs? Of is het echt een kwestie van zelf maar uitzoeken?
Kom op Discord (zie topic start of topic warning voor URL) en speel een paar potjes mee. Geef even aan dat je nieuw bent en er zijn genoeg mensen die al je vragen kunnen beantwoorden
Zelf uitzoeken kan ook maar toen ik begon vond ik het wel fijn dat ik een partner in crime had die mij precies de tips en tricks kon vertellen.
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:08:
[...]
Ben het met je eens dat het uiteraard realistisch moet zijn. En ook dat een RPG de balans compleet kan verstoren. Daarom ook het belang dat deze uit crate drops komen zodat ze ontzettend zeldzaam zijn. Dan heb je eens in de X games iemand met een RPG met gelimiteerde ammo. Ammo kan je alleen uit de crate krijgen dus hiermee vorkom je de situatie dat het een explosive fest wordt.
op 100 man is 3 raketten peanuts. Dus dat zou de balans best in orde kunnen houden lijkt mij.
Tegen de tijd dat mensen wat crate weapons hebben zijn er al een stuk minder man dan 100. Denk eens aan een kleine cirkel in Rozhok of Pochinki, is het echt leuk als een van de teams een RPG heeft op dat moment? Als tegenstander doe je daar helemaal niks tegen. Het is een compleet onverwachte explosie waardoor je direct dood bent. Met een beetje pech is je hele squad direct dood. Dat levert geen leuke gameplay op.
Dat maakt eind cirkels in open gebieden een drama. Zodra een squad een mortier heeft en er een beetje goed mee om kunnen gaan is het gewoon game over. Je kan dat als tegenstander niet counteren aangezien zelfs cover niet gaat helpen.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:03:
[...]
persoonlijk vind ik het een beest. Het is prima of cijfertjes anders zijn e.d. Sommige noemen VSS een beest...goed.. ziek wapen.. OP.. geef het een naam. Ik geef niet zoveel om wat de exacte stats zijn van het wapen. Gewoon spelen
Ik begrijp best dat er mensen zijn die alles uitpluizen en hun muis qua sensitivity aanpassen per wapen en nooit een bepaald wapen spelen. Prima hoor. Er zit ook wel hoog competitief gehalte in de game dus snap dat het voor sommigen erg belangrijk is om het helemaal op stats door te spitten. Ik vind dat altijd maar beetje overdreven als je niet perse op pro-niveau speelt. (persoonlijk)
Het hangt er enorm vanaf op welk niveau je speelt. Ik merkte dit vorig seizoen heel goed. Zat je rond de 1600 rating dan maakte het allemaal niet zoveel uit en kan je gewoon op gevoel af gaan. Zat je boven de 2200 rating dan maakt het al veel meer uit, je speelt tegen de top 2% van Europa en dan heeft iedereen om je heen wel de skills om goed te schieten. Wapenkeuze is dan al snel veel relevanter.
Helaas mist first person nu matchmaking waardoor je soms weinig uitdaging hebt in een potje. In principe zit onze win rating op een normale first person avond wel op de 50% of hoger. En dat krijg je niet puur op skill alleen, wapenkeuze wordt dan ook echt relevant. Zo had ik gisteren een potje waarbij ik late game 1vs1 tegen een enemy zat en we elkaar beiden tegelijk zagen. Had ik geen Scar-L met compensator gehad dan was de kans groot geweest dat ik niet gewonnen had, nu kwam ik nog weg met een fractie health over.
Je zag het ook bij games zoals Battlefield 3 of 4, iedereen in de top speelde daar met dezelfde gun simpelweg omdat dat wapen echt beter was. Meest nauwkeurig en de laagste TTK. Op dat niveau zijn zulke getallen echt belangrijk.
Enige reden dat je bij PUBG nog echt diversiteit tegen komt is het looting systeem, als iedereen zelf zijn guns kon kiezen liepen ze ook met dezelfde loadout rond vermoed ik. En daarom ben ik ook blij met PUBG, dergelijke afhankelijkheden dwingen je wel om je speelstijl aan te passen op je loot. Je kan niet altijd maar kiezen voor ranged combat omdat je soms simpelweg de scopes niet hebt.
Lipst3r schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:29:
http://www.pcgamer.com/pubg-afk-farming/
[
video]
Ik kwam dit gisteren tegen en heb eens gekeken in solo squads FPP. En het is echt een ding dit.. en ik was niet de enige die mee ging landen met AFK'ers. Mijn record was 12 kills in 1,5 minuut met punches. Allemaal AFK lui die gewoon coins farmen. Het is toch wel jammer dat dit kan imho. Maar ook wel lastig te bestrijden denk ik. Tenzij je geen punten toekend aan 0 gebruik van muis en keys 2 seconden na de drop ofzo.
Handmatig parachute openen lijkt me een goede optie, AFK'ers vallen dan te pletter. Enkel nadelig voor mensen die net crashen en reconnecten tijdens de vlucht, maar dat gebeurt ook weer niet zo ontzettend vaak.
Of geen punten toekennen aan AFK'ers en mensen die AFK'ers killen. Zo lastig moet dat niet zijn en dat heeft ook geen impact op andere spelers.
Maar matchmaking gaat dit probleem ook wel oplossen, dan komen de AFK accounts veel lastiger bij de niet-AFK accounts in het spel vanwege rating verschillen. Levert ze ook weer meer werk op.
Doet me trouwens denken aan de tijd dat ik goud aan het botten was in Diablo 3, het levert gewoon teveel euro's op. Je kon toen in het begin makkelijk 50 euro per dag verdienen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Tsurany op 30-08-2017 12:42
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N