[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voluptas85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 15:55
Ik speel deze game sinds twee weken (solo fpp). Om te beginnen draait het echt niet goed op mijn 6600k met GTX 1070. Maar dat deze game nog niet goed geoptimaliseerd is, is bekend.
De gameplay boeit mij wel. Ga nog wel te vaak dood door campers. Daarnaast kan het soms erg traag zijn. Nu bv ook (ben aan het spelen as we speak), vlakbij school gedropt, in het midden van de cirkel. Heb redelijke gear. Geen reden om naar buiten te gaan denk ik dan. Het kan dan zo zijn dat ik in één keer dood ben als de cirkel weer ongunstig is.
Edit: volgende circel helemaal aan de andere kant. Kon niet op tijd een voertuig vinden dus dood. Voelt alsof ik dan weer 20 minuten van mijn tijd heb weggegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door Voluptas85 op 26-08-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

xeoMe schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Welke launchoptions en settings heb jij toevallig?

Ik heb de volgende launchoptions:
-refresh 144 -maxMem=10240 -malloc=system -force-feature-level-11-0 -USEALLAVAILABLECORES -sm4

Wil prima me CPU etc. upgraden maar dan wacht ik even 2 maanden tot de nieuwe 8gen :9~
Geen launch opties. Enkel alles op medium (draw distance op maximaal) en speel op 2560x1440. Maar aan je CPU zal het niet liggen lijkt me..

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

xeoMe schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 15:40:
[...]

Welke launchoptions en settings heb jij toevallig?

Ik heb de volgende launchoptions:
-refresh 144 -maxMem=10240 -malloc=system -force-feature-level-11-0 -USEALLAVAILABLECORES -sm4
De meeste van die opties werkten toch niet meer ? Sowieso zijn er nog recent multi-core optimalisaties geweest.

Zelf heb ik de volgende config:

AMD Ryzen 7 1800X
16GB DDR4-2933
NVMe PCIe SSD
Geforce GTX 1080

Game settings:
Resolutie: 3440x1440
Viewing Distance: Ultra
Textures: High
Al de rest op Low of Lowest

Vaak zit ik rond de 60fps, meestal hoger. CPU gebruik ga ik eens in de gaten houden want tot nu toe heb ik enkel naar FPS gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phuncz schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

De meeste van die opties werkten toch niet meer ? Sowieso zijn er nog recent multi-core optimalisaties geweest.
Typisch geval van guides die elkaar napraten, gamers die guides napraten en uiteindelijk weet niemand waar ze het echt over hebben _O-

Meest hilarische zijn nog wel die launch opties die voor totaal andere game engines bedoeld zijn :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Vandaar.. ik maar IDKFA en IDDQD intypen. Doet geen fuck. :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
Tsurany schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Typisch geval van guides die elkaar napraten, gamers die guides napraten en uiteindelijk weet niemand waar ze het echt over hebben _O-

Meest hilarische zijn nog wel die launch opties die voor totaal andere game engines bedoeld zijn :+
Niet alleen dat. Soms zijn er wel parameters die voorheen hielpen bij bepaalde hardware configuraties, omdat er bijvoorbeeld een bug/fout in de engine zat. Een paar updates verder is dat verholpen, maar heb je kans dat je door de launch options het spel juist kreupel maakt (oude shaders en/of directx versies forceren bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Tijd voor de fun-factor: wie durft me toe te voegen? Zowel op Steam als PUBG heet ik NiGeLaToR :)
Zou graag wat potjes samen leren spelen. Ben Discord aan het installeren, dus zo meteen daar ook online.

'k zit in #matchmaking :+

[ Voor 6% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-08-2017 20:43 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soms staan je teammates gewoon enkel in de weg @mouzetc

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Net wilde ik een potje PUBG maar de squad zat al vol, gelukkig wilden er nog 3 andere ook PUBG van mijn friend list dus toen hebben we 2x squad gedaan en tegelijkertijd gequeue'd. We zijn elkaar niet tegengekomen maar wat ik wel zag was Tsurany doodgaan in de kill log :P

http://steamcommunity.com...iledetails/?id=1120895561

Helaas uiteindelijk dood gegaan met goede loot (lvl 2 alles en kar met x4 scope, 5+ painkillers en energies) omdat m'n squad weer niet wilde moven en we toen vanaf een super slechte positie werden gekilled :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand van ons dacht je al herkend te hebben @Brogala :o

Was gelijk ons slechtste potje, niet eens top 10 gehaald :( Daarna wel twee dinners en een keertje tweede dus toch goed gemaakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:21
Audio is tijdens het knippen per ongeluk op 1 stukje gedesynced, maar gister weer een solo chickendinner binnengesleept, 6 kills totaal. Vooral de eerste 4 waren echt een "give me a break allready" gevoel :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53

Dirty

Is it capputime yet?

NiGeLaToR schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:10:
Vandaar.. ik maar IDKFA en IDDQD intypen. Doet geen fuck. :+
IDDQD, dat brengt herinneringen! :*)
/ouwelul mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Gisteren heb ik mijn op een na meest rare chicken dinner gehaald. We waren in de bossen net noordoosten van Pochinki, waarna we door de nieuwe (volgens mij was dit de 2e) cirkel daar niet echt konden blijven en weg moesten, dus pushen we het kleine groepje huizen ten noordoosten van Pochinki. Toen bleek er een andere squad in dat dorpje te zitten, alleen we konden niet op de heuvelrand blijven omdat we door een sniper super ver weg beschoten werden en we anders gepushed konden worden door de squads die nog in Pochinki waren.
Dus we besloten het dorpje te pushen, Rob en ik gaan een huis in waar tenminste 2 tegenstanders zijn en Timo ging de rest van het dorp clearen. Timo komt niks tegen en het huis waar wij in zitten blijkt een deur te hebben bij de trap. Dus afwachten. En ELKE cirkel op de aller laatste na valt recht op ons huis :+ . We hebben 5 minuten lang niets anders gedaan dan stil naar een deur te kijken, er waren minstens 4 andere squads in 10 meter om ons heen aan het vechten, waarvan Timo er in zijn eentje 3 met een UMP killed, alleen geen enkele van die andere spelers had door dat in dit ene huisje 4 man zaten. De squad in ons huisje maakte ook totaal geen geluid. Laatste paar seconde pushen Timo en ik de een na laatste squad buiten waarna Rob de squad in ons huisje makkelijk kon verrassen. Easy chicken dinner, in totaal had Timo 5 kills en zowel Rob als ik 2 kills als ik me niet vergis. Dit geeft ook wel aan hoe groot het aspect van geluk in dit spel is.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:54
Tsurany schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:59:
[...]

Eens, pas was er ook een filmpje dat claimde dat de m4 met stock geen goede single shot double taps kon schieten. Is echt bs, maar toch nemen mensen dat zo over zonder het zelf te testen.

Idem dito met de vertical en angled foregrip, zijn genoeg filmpjes te zien waar ze het verschil laten zien - maar test het ook even zelf. Er is wel degelijk verschil tussen de twee, samengevat: gewoon zelf proberen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Nou eindelijk een paar schoten kunnen lossen met de Mk14. Ook meteen de laatste, kansloos wapen voor een crate drop zeg. Twee hits op de borst of beter (kon alleen z'n bovenlichaam zien en volledig in het midden geraakt) en hij was nog niet neer, en leek alsof hij heel veel bullet drop had want zelfs over vrij korte afstand kon ik de drop al merken. Als hij gewoon als loot zou spawnen zou het wel een goeie keuze zijn maar ik vind het jammer dat ze al deze wapens in crates stoppen. Een crate is het bijna niet meer waard nu je zoveel wapens erin kan krijgen die eigenlijk helemaal niet beter zijn dan normale loot.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, als je verwacht dat een full auto sniper evenveel damage doet als een AWM kom je altijd bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Op de Tommy Gun na vind ik crate weapons juist erg overpowered. Tegen een AWM of MK14 in handen van iemand die een beetje kan richten heb je nauwelijks tijd om te reageren ongeacht waar je geraakt wordt als je niet full health met level 3 vest en helm bent. Om nog maar niet te beginnen over hoe smerig een silenced Groza kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zaterdag was weer drama :P kon nergens een gun vinden. Dus kwam daarna iemand tegen was het boksen :P
Was ik dood door een headshot, wth :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voluptas85 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 16:28:
Daarnaast kan het soms erg traag zijn. Nu bv ook (ben aan het spelen as we speak), vlakbij school gedropt, in het midden van de cirkel. Heb redelijke gear. Geen reden om naar buiten te gaan denk ik dan. Het kan dan zo zijn dat ik in één keer dood ben als de cirkel weer ongunstig is.
Edit: volgende circel helemaal aan de andere kant. Kon niet op tijd een voertuig vinden dus dood. Voelt alsof ik dan weer 20 minuten van mijn tijd heb weggegooid.
Je hebt de keuze om meer gear of een auto te gaan zoeken, of 'veilig' blijven zitten waar je zit. Als je midden in de cirkel zit, dan moet je de volgende cirkel op zich te voet kunnen halen. Zeker als je bijvoorbeeld voldoende energy drinks hebt. Te lang ergens verstoppen loont zich over het algemeen niet.
Dit is iets wat je overigens vanzelf wel een beetje leert aanvoelen.
Bloodhoundje schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 02:17:
Audio is tijdens het knippen per ongeluk op 1 stukje gedesynced, maar gister weer een solo chickendinner binnengesleept, 6 kills totaal. Vooral de eerste 4 waren echt een "give me a break allready" gevoel :D.

[video]
In principe heb je bij de eerste 4 kills soms behoorlijk wat geluk :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:03

Jorissie87

No diggity

Gisteren weer eens ouderwets veel pech! 10 potjes gedaan en allemaal op de meest sneue manieren doodgegaan. Veelal dat ik door een open veld en en dat er ineens iemand prone in een bosje ligt 2 meter naast me, terwijl we pas in cirkel 1 zitten (En nee, ik had hem niet kunnen zien). Of dat een huis geheel ongeloot is (geen enkele schijn dat er iemand in de buurt is) en dat je dan naar boven loopt en dat er iemand met een shotgun je op zit te wachten. I know, dat soort games/tactieken horen erbij maar 10 rondes op rij :( Vanavond nog maar eens proberen!

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:48:
Tja, als je verwacht dat een full auto sniper evenveel damage doet als een AWM kom je altijd bedrogen uit.
kgd92 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:53:
Op de Tommy Gun na vind ik crate weapons juist erg overpowered. Tegen een AWM of MK14 in handen van iemand die een beetje kan richten heb je nauwelijks tijd om te reageren ongeacht waar je geraakt wordt als je niet full health met level 3 vest en helm bent. Om nog maar niet te beginnen over hoe smerig een silenced Groza kan zijn :P
Crate wapens moeten juist sterk zijn vind ik, sterker dan normale loot, anders is het het risico toch niet waard om voor crates te gaan? Als je dat risico neemt moet het ook beloont worden. De Tommy gun zal ik maar niet over spreken, die pakt volgens mij ook nooit iemand, waarom moet die dan in een crate? Is het puur om de RNG hoog te houden, dat je niet gegarandeerd een goed wapen hebt? Als dat de reden is dan prima hoor maar dat vind ik wat jammer, risico staat dan niet evenredig met de beloning. Verder zit er al genoeg RNG in; je krijgt namelijk een goeie sniper of een goeie AR (Groza), als je net de "verkeerde" krijgt heb je ook niks (misschien ben je niet zo goed met snipers, of heb je al een goeie AR en had je liever juist wel een sniper). Ook heb je kans geen scope te hebben ofzo.

Verder is de Mk14 vast een prima wapen, beetje vergelijkbaar met SKS denk ik? De SKS zat in het begin ook in een crate (toch?) maar die hebben ze er snel uitgehaald, stuk beter vind ik. Liever een rare spawn die je weinig vind (maar wel random kan tegenkomen), en de echte goeie wapens in de crates laten. Goed, dat is maar mijn mening :) Maar ik had wel verwacht dat de Mk14 veel beter zou zijn dan de SKS, dat lijkt toch tegen te vallen als ik ook naar de stats kijk. Hij lijkt iets meer damage te hebben (60 vs 55) maar langere reload en meer deviation. Die damage maakt ook vrij weinig uit, net zoveel schoten nodig in vrijwel alle gevallen volgens mij?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:17:
[...]

In principe heb je bij de eerste 4 kills soms behoorlijk wat geluk :+
Klopt, vooral met de 3e kill heb ik geluk dat hij 3x scheef schiet met de shotgun :+ . En bij de 4e kill keek ik compleet over hem heen (je ziet hem stilzitten als ik aan kom lopen om de bocht) :F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:07:

Crate wapens moeten juist sterk zijn vind ik, sterker dan normale loot, anders is het het risico toch niet waard om voor crates te gaan?
En de MK14 is dat ook. Wellicht alleen niet een wapen voor jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Van het weekend via Discord een paar leuke potjes gespeeld: het klopt, samen is 10x leuker dan alleen.

Eén van de potjes eindigde ik alleen en de drie teamm8's vonden het prima dat ik nog even door ging. Kom ik boven op een heuveltje een squad tegen wat staat te mijmeren.. ik pak 'n gun en begin te sproeien, 2 knocked, 2 man zoekt dekking. Ik wissel wapen en blaas er nog eentje omver. Komt de laatste om de hoek, druk ik op de Windows-knop. Nadat ik mijn e-mail even gecheckt heb en wat drivers heb geupdate kom ik weer terug in de game..

En leef ik nog :+ 2 lege guns, ik reloaden, ouderwetse strafe en boem.. 4 kills.

Moraal van het verhaal: even windows toets indrukken als je face2face met een vijand staat en je hebt geen kogels. Disclaimer: werkt alleen als de vijand een volledig magazijn mis schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

En de MK14 is dat ook. Wellicht alleen niet een wapen voor jou?
Hmm, hij heeft iets meer damage, maar ook meer recoil, langer reloaden, veel minder mogelijkheid voor attachments. Is natuurlijk een afweging. De extra damage helpt wel, een bodyshot minder voor L2 en L3 vests en een headshot minder voor L1 helm, maar voor mij weegt dat best aardig op tegen de nadelen. Puur op de stats gezien vind ik hem dus vrij vergelijkbaar met een SKS. Hoe hij in de praktijk speelt kan natuurlijk nog wel anders zijn, te weinig ervaring, maar na mijn korte ervaring zou ik niet snel op jacht gaan naar crates in de hoop dit wapen te vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

Hmm, hij heeft iets meer damage, maar ook meer recoil, langer reloaden, veel minder mogelijkheid voor attachments. Is natuurlijk een afweging. De extra damage helpt wel, een bodyshot minder voor L2 en L3 vests en een headshot minder voor L1 helm, maar voor mij weegt dat best aardig op tegen de nadelen. Puur op de stats gezien vind ik hem dus vrij vergelijkbaar met een SKS. Hoe hij in de praktijk speelt kan natuurlijk nog wel anders zijn, te weinig ervaring, maar na mijn korte ervaring zou ik niet snel op jacht gaan naar crates in de hoop dit wapen te vinden.
Prone in combinatie met de bipod, zeer accuraat. Zou die combinatie toch zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, ik wist niet dat die erop zat. Niet prone geprobeerd inderdaad. Dan geef ik hem nog een kans ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Single fire proned is dat ding dodelijk :o . Pak er een M249 bij en je kruipt alleen nog rond in prone mode!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Ja, daar moet ik nog aan wennen. Dat veel spelers het grootste deel van de tijd ná het looten gewoon ergens liggen te liggen tot de cirkel z'n ding doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:37:
Ja, daar moet ik nog aan wennen. Dat veel spelers het grootste deel van de tijd ná het looten gewoon ergens liggen te liggen tot de cirkel z'n ding doet.
Ik weet niet of het grootste deel van de de spelers echt ergens gaat liggen maar indien je verder niks nodig hebt qua loot geeft het innemen van een tactische positie wel de meeste kans om te overleven natuurlijk.

Dit is geen (team)deathmatch waarbij je zoveel mogelijk kills moet maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:03

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Ik weet niet of het grootste deel van de de spelers echt ergens gaat liggen maar indien je verder niks nodig hebt qua loot geeft het innemen van een tactische positie wel de meeste kans om te overleven natuurlijk.

Eens, maar dat gezegd hebbende wordt ik liever 20e met 10 kills dan 1e met 1 kill. Een beetje actie houdt het spel wel leuker en spannender. Als ik 20 minuten in een huisje wil liggen om naar een deur te staren verveel ik me dood.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Van mij mogen ze de vehicle spawn btw best wat verhogen of wat meer motoren neerzetten door de map heen. Te vaak gehad dat ik aan zijde X van de map ben en de cirkel in zijde Y spawned. De hele route vind ik geen vervoersmiddel en uiteindelijk ben ik gewoon 5 minuten aan het rennen van cirkel naar cirkel die steeds ver weg blijft spawnen van me. Wat ook een goede oplossing zou zijn is gewoon random fietsen scatteren door de dorpen heen. Maak het net wat sneller dan lopen en dat je een sprintje kan trekken met je stamina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
[...]

Laatste cirkel(s) kwam toevallig wat vaak in leeg gebied terecht. Als er huizen zijn gaan mensen daar zitten campen, dat snap ik.
Strategie snap ik ook, maar zeg alleen dat ik er wat aan moet wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

bij het tournooi afgelopen week(end) werd toch wel heel duidelijk dat het een zeer effectieve techniek is; plat in gras, flink wat meds/bandages mee, en kijken hoelang je het kunt rekken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
himlims_ schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:19:
[...]

bij het tournooi afgelopen week(end) werd toch wel heel duidelijk dat het een zeer effectieve techniek is; plat in gras, flink wat meds/bandages mee, en kijken hoelang je het kunt rekken
Tja als je de scores van drie verschillende matches meeneemt dan kan je inderdaad redelijk hoog eindigen. Maar als je puur naar losse matches kijkt dan zal dit geen tactiek zijn om de chicken dinner te halen. Tevens gaat het bij een toernooi natuurlijk om flink wat geld, dan spelen mensen veel gereserveerder.

Voor sommigen is de tactiek wellicht puur gericht op top 10, voor mij is het toch echt gericht op chicken dinner. En dat haal je doorgaans niet door midden in een veld te liggen.
Jorissie87 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:59:
[...]

Eens, maar dat gezegd hebbende wordt ik liever 20e met 10 kills dan 1e met 1 kill. Een beetje actie houdt het spel wel leuker en spannender. Als ik 20 minuten in een huisje wil liggen om naar een deur te staren verveel ik me dood.
Als je het puur binair bekijkt is inderdaad de eerste optie aantrekkelijker. Maar waarom niet 1e worden met aardig wat kills? Een tactische positie innemen moet je ook wel wat kills opleveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Die midden-in-het-veld-lig tactiek heeft nog wel een flaw, dat ondanks dat ze gras/foliage nu verplicht renderen, ze dat niet op alle viewing distances doen omwille van performance. Maar dat is killing als er ergens een uphill locatie ligt van jouw veldje... zeg op 300-500 meter afstand. Dan zie je gewoon in een kaal veld 100% duidelijk een charactermodel liggen die, zelfs op die afstand, redelijk goed te raken is met een 556-wapen + 4x/8x. En al helemaal met de (semi-automatische) snipers en een 4x/8x/15x natuurlijk. Van mij mogen ze dat echt wel fixen, want die gast in dat veld doet niet verkeerd en wordt hier puur door renderperformance gestraft.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 19:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Cassius schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:40:
Die midden-in-het-veld-lig tactiek heeft nog wel een flaw, dat ondanks dat ze gras/foliage nu verplicht renderen, ze dat niet op alle viewing distances doen omwille van performance. Maar dat is killing als er ergens een uphill locatie ligt van jouw veldje... zeg op 300-500 meter afstand. Dan zie je gewoon in een kaal veld 100% duidelijk een charactermodel liggen die, zelfs op die afstand, redelijk goed te raken is met een 556-wapen + 4x/8x. En al helemaal met de (semi-automatische) snipers en een 4x/8x/15x natuurlijk. Van mij mogen ze dat echt wel fixen, want die gast in dat veld doet niet verkeerd en wordt hier puur door renderperformance gestraft.
Dus als ik jou goed beluister, moet je dus je settings zodanig aanpassen dat de render distance naar beneden gaat? Welke setting moet ik daarvoor hebben?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flimovic schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Dus als ik jou goed beluister, moet je dus je settings zodanig aanpassen dat de render distance naar beneden gaat? Welke setting moet ik daarvoor hebben?
Werkt enkel nog voor bomen, gras heeft een gefixeerde afstand. Helaas is die afstand vrij kort omdat ze rekening moeten houden met al die aardappel computers die sommige spelers nog hebben staan.

Ze moeten dit gewoon op korte termijn oplossing, bijvoorbeeld op deze manier: https://forums.bistudio.c...ces-my-thoughts-about-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Flimovic schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

Spelers met very low foliage en very low viewing distance hebben daarin nog steeds "het meeste voordeel". Tussen quotes omdat ze het natuurlijk niet op die manier hoeven uit te buiten, maar gewoon nodig hebben voor wat deftige performance. Maar toch ... blijft dat zuur, het hoort niet in een game waarin deaud = out of the game betekent in combinatie met "een hooiveld is best goede cover"-logica. Want proned, klopt dat gewoon en moet dat op alle viewing distances kloppen.

Dus denk eraan, als je in een gras/hooiveld gaat liggen en er zitten heuvels om je heen op een afstand >200 meter en <500 meter (daarboven moet je wel heel deftig kunnen schieten als iemand wilt killen die na 1 schot begint te bewegen) ... dan ben je niet safe.

[ Voor 14% gewijzigd door Cassius op 28-08-2017 13:06 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Werkt enkel nog voor bomen, gras heeft een gefixeerde afstand. Helaas is die afstand vrij kort omdat ze rekening moeten houden met al die aardappel computers die sommige spelers nog hebben staan.

Ze moeten dit gewoon op korte termijn oplossing, bijvoorbeeld op deze manier: https://forums.bistudio.c...ces-my-thoughts-about-it/
Met een i7479K en GTX 1070 vind ik mijn PC geen 'aardappel'. Uiteraard verre van de snelste, maar zeker voor FPS heb ik vrijwel alles op Low. Ik kan er bijvoorbeeld slecht tegen als een game lager dan 60fps draait, zeker nu ik met csgo 144hz soepel gewend ben. Ik draai PUBG door mn settings nu op 90-120 fps en dat maakt het een stuk fijner op te spelen. Ben het met je eens dat er snel een oplossing voor moet komen, want momenteel verpest het de functie van gras in de niet-eind-cirkels. Waarom zou je ergens gaan liggen in het gras terwijl je eenvoudig te spotten bent? Neemt ook heel de functie van Ghillie weg, op in bosjes zitten na. Uiteraard wat minder goed zichtbaar, maar niet zoals de bedoeling is natuurlijk.

De manier die jij in jouw link stuurt zie ik dan ook graag verwerkt in de game. Dit maakt liggen op een begroeide heuvel wat minder 'moeilijk'/obvious. Als ik beschoten wordt en het is vanaf een heuvel dan check ik eerst altijd snel alle bomen, omdat hij daar waarschijnlijk achter staat. Met deze techniek wordt het beschoten worden van een heuvel ineens een stuk enger en minder obvious, chapeau dus voor een dergelijke oplossing.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MisterChaoSs Ik zou ook niet willen suggereren dat een GTX 1070 vergelijkbaar is met een aardappel. Een dergelijke videokaart moet dan ook geen probleem hebben met een simpele verdubbeling van de afstand waarop gras zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:25:
@MisterChaoSs Ik zou ook niet willen suggereren dat een GTX 1070 vergelijkbaar is met een aardappel. Een dergelijke videokaart moet dan ook geen probleem hebben met een simpele verdubbeling van de afstand waarop gras zichtbaar is.
Bedoelde het ook niet zozeer in die zin, maar meer van 'waarom die afstand verdubbelen als het nadelig is'. In de zin van, ook met duurdere niet aardappel PC's draai je vaak laag voor hogere FPS en minder blokkering van het zicht.

Hogere FPS + geen gras = Makkelijker aimen en mensen spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MisterChaoSs dat lijkt mij vrij simpel, omdat het betere gameplay gaat opleveren en het spel er grafisch beter uit laat zien. Juist gras, waar je je in kan verstoppen, zal flink bijdragen aan de gameplay. Het maakt gevechten in de open velden veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:55:
@MisterChaoSs dat lijkt mij vrij simpel, omdat het betere gameplay gaat opleveren en het spel er grafisch beter uit laat zien. Juist gras, waar je je in kan verstoppen, zal flink bijdragen aan de gameplay. Het maakt gevechten in de open velden veel interessanter.
Ja, alleen zullen er velen ook misbruik van maken door het gras niet te laten renderen, waardoor je vijandjes eerder ziet lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:55:
Ik ben van mening dat een mooier spel leuker is, mits ik voldoende FPS haal, en gras op afstand zeker flink bij zal dragen aan de gameplay. Zoals ik zij in mijn reactie op jouw eerdere link, zie ik een dergelijke oplossing zeker mogelijk + de toegevoegde waarde hebben.

Aangezien het nu niet zo is zie ik geen reden om het gras verder te laten renderen, omdat het nadeel oplevert. Hetzelfde heb ik eigenlijk met de bomen. Als ik tijdens het rennen iemand achter de bladeren van een boom zie staan en ik zoom in, renderen de bladeren soms zo vervelend dat ik hem dan juist niet meer zie.

Dit soort dingen zijn al jaren in games terug te vinden, maar het wordt zeker tijd dat het verbeterd wordt :)

@Tsurany Doel jij nu op het nadeel van die techniek die jij linkte of het nadeel van gras op grotere afstand renderen? Ik mis hem even, is maandag en was een zwaar weekend :+

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 28-08-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

Ja, alleen zullen er velen ook misbruik van maken door het gras niet te laten renderen, waardoor je vijandjes eerder ziet lijkt mij.
Hoe willen ze dat dan doen?

@MisterChaoSs Welk nadeel levert het op dan? Marginaal verschil in performance? Dat is toch acceptabel. Je vergelijking met de bomen snap ik niet helemaal, dat is gewoon een kwestie van verkeerde LOD modellen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Bedoelde het ook niet zozeer in die zin, maar meer van 'waarom die afstand verdubbelen als het nadelig is'. In de zin van, ook met duurdere niet aardappel PC's draai je vaak laag voor hogere FPS en minder blokkering van het zicht.

Hogere FPS + geen gras = Makkelijker aimen en mensen spotten.
De afstand waarop gras rendert is vast en hangt niet (meer) van je settings af, dus in dat geval is het wel positief als ze die afstand gaan verhogen.

Dit zal altijd een probleem blijven in dit soort games. Je kan nou eenmaal niet alles op oneindige afstand tekenen, en waar je ook de grens legt, er zal altijd iemand net 5 meter verder in het gras liggen en dan kun je hem ook gewoon zien.

Oplossingen die ze voor Arma mee komen (overigens heb ik ze nog nooit geimplementeerd gezien) zijn dan waarschijnlijk het beste. Ik heb er zelf weinig moeite mee om spelers zelfs gewoon te laten vervagen / doorzichtig worden op heel grote afstand als je in het gras ligt. In het echt ga je ook no way iemand zien in hoog gras op 800m afstand of iets dergelijks belachelijks. Maar goed dan kom je in een erg moeilijke discussie want spelers onzichtbaar maken is wel erg tricky...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Hoe willen ze dat dan doen?
Is gras niet afhankelijk van de distance instelling of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PdeBie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

Is gras niet afhankelijk van de distance instelling of iets dergelijks?
Nope, allang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
ah, daarvan was ik niet op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

NickThissen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:02:
[...]

De afstand waarop gras rendert is vast en hangt niet (meer) van je settings af, dus in dat geval is het wel positief als ze die afstand gaan verhogen.

Dit zal altijd een probleem blijven in dit soort games. Je kan nou eenmaal niet alles op oneindige afstand tekenen, en waar je ook de grens legt, er zal altijd iemand net 5 meter verder in het gras liggen en dan kun je hem ook gewoon zien.

Oplossingen die ze voor Arma mee komen (overigens heb ik ze nog nooit geimplementeerd gezien) zijn dan waarschijnlijk het beste. Ik heb er zelf weinig moeite mee om spelers zelfs gewoon te laten vervagen / doorzichtig worden op heel grote afstand als je in het gras ligt. In het echt ga je ook no way iemand zien in hoog gras op 800m afstand of iets dergelijks belachelijks. Maar goed dan kom je in een erg moeilijke discussie want spelers onzichtbaar maken is wel erg tricky...
Aaaaah ik dacht dat je settings nog meespeelden in de afstand waarop gras rendering stopt :+

Doorzichtig maken wordt inderaad nogal tricky, maar zoals Tsurany eerder doorstuurde, lijkt mij de juiste oplossing. Verander de textures van mensen gewoon op afstand in wat meer gras. Ik weet niet in hoeverre dat client sided geregeld kan worden, want dat verschilt natuurlijk per persoon hoe het gerenderd moet worden, maar dat is vast wel mogelijk.
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Rendering gebeurt altijd clientside natuurlijk, ik zie niet helemaal in waarom dat eventueel serverside geregeld zou moeten worden?
Misschien slecht verwoord, bedoel meer van hoe zij het dan gaan inrichten. Per speler moet dan natuurlijk gekeken worden welke afstand en hoek en hoe de gras textures dan op het lichaam van de speler in het gras gerenderd moeten worden. Gaat het gras dan ook bewegen naarmate je beweegt, dus bijvoorbeeld linksom de speler gaat lopen etc.

Ben ook benieuwd hoe ReShade op een dergelijke oplossing zou reageren.

[ Voor 18% gewijzigd door MisterChaoSs op 28-08-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:05:
[...]

Aaaaah ik dacht dat je settings nog meespeelden in de afstand waarop gras rendering stopt :+

Doorzichtig maken wordt inderaad nogal tricky, maar zoals Tsurany eerder doorstuurde, lijkt mij de juiste oplossing. Verander de textures van mensen gewoon op afstand in wat meer gras. Ik weet niet in hoeverre dat client sided geregeld kan worden, want dat verschilt natuurlijk per persoon hoe het gerenderd moet worden, maar dat is vast wel mogelijk.
Rendering gebeurt altijd clientside natuurlijk, ik zie niet helemaal in waarom dat eventueel serverside geregeld zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Om problemen op te lossen die sommige mensen nu ervaren als dat bijvoorbeeld gebouwen niet worden gerenderd en ook voor de mensen waar ze niet renderen niet bestaan. Hierdoor kunnen mensen iemand in een gebouw doodschieten door de muren heen. Want volgens hun client is de muur er niet. Dit is nu een bug maar kan in de toekomst dus ook met hacks worden uitgebuit. Ditzelfde fenoneem was ook in de mmo Anarchy Online van toepassing. Rendering en berekening van damage werd client side gedaan en doorgestuurd naar de server. Was slechts een kwestie van tijd tot er een hack geschreven werd die clientside de damage en player location overschreef waardoor mensen konden teleporten en alles konden 1 hit killen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:05:
Misschien slecht verwoord, bedoel meer van hoe zij het dan gaan inrichten. Per speler moet dan natuurlijk gekeken worden welke afstand en hoek en hoe de gras textures dan op het lichaam van de speler in het gras gerenderd moeten worden. Gaat het gras dan ook bewegen naarmate je beweegt, dus bijvoorbeeld linksom de speler gaat lopen etc.
Klopt, daar moeten ze rekening mee houden. Maar waarom zou dit een probleem moeten zijn? Als we met licht en schaduw kunnen werken dan moet dit toch ook geen enkel probleem zijn?
Ben ook benieuwd hoe ReShade op een dergelijke oplossing zou reageren.
ReShade is post processing, waar zou het precies op moeten reageren?
Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Om problemen op te lossen die sommige mensen nu ervaren als dat bijvoorbeeld gebouwen niet worden gerenderd en ook voor de mensen waar ze niet renderen niet bestaan. Hierdoor kunnen mensen iemand in een gebouw doodschieten door de muren heen. Want volgens hun client is de muur er niet. Dit is nu een bug maar kan in de toekomst dus ook met hacks worden uitgebuit. Ditzelfde fenoneem was ook in de mmo Anarchy Online van toepassing. Rendering en berekening van damage werd client side gedaan en doorgestuurd naar de server. Was slechts een kwestie van tijd tot er een hack geschreven werd die clientside de damage en player location overschreef waardoor mensen konden teleporten en alles konden 1 hit killen ;) .
Je bedoeld hitregistratie, heel wat anders dan rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Je bedoeld hitregistratie, heel wat anders dan rendering.
Ja en nee. Want de hit registratie vind plaats op basis van of een gebouw wel of niet gerenderd is in dit geval.

Speler A zit in een huis achter een muur. Speler B zit buiten het huis en heeft de bug waardoor alle huizen niet ingeladen/gerendered zijn.

Speler B ziet speler A en schiet op hem. Speler A in het huis gaat dood omdat hij is neergeschoten door speler B.

Speler B had speler A nooit kunnen raken omdat er een muur stond. Hit registratie gaf echter aan dat het een hit was omdat de muur bij speler B niet bestond.

Is dit dan puur een fout in de hitregistratie die clientside wordt verzonden? Of is dit eerder een fout dat omdat het gebouw bij speler B niet bestaat de hitregistratie geen rekening houd met het bestaan van dit gebouw en de hit dus als raak telt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
De fout is dat de server de client helemaal vertrouwt, en als de client zegt "raak" dan zegt de server "ok, dat zal dan wel kloppen".

De server zou zelf z'n eigen hitreg moeten doen, en daar moeten concluderen dat er een muur tussen stond en dat de client het dus fout had.

Dit heeft niks met renderen te maken, behalve dat de client het verkeerd heeft omdat de huizen niet renderen. Op de server wordt er niks gerenderd, daar moet enkel gekeken worden dat er een muur staat ja of nee (heel simpel gezegd).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Klopt, daar moeten ze rekening mee houden. Maar waarom zou dit een probleem moeten zijn? Als we met licht en schaduw kunnen werken dan moet dit toch ook geen enkel probleem zijn?
Ja dat is dus de vraag, aangezien rendering van gebouwen nogal eens fout wil gaan, videos van mensen die gebouwen op plekken zien waar ze niet horen of geen gebouwen zien. Zolang ze daar nog geen controle over hebben, lijkt het mij niet handig om te knoeien met textures op spelers zelf. Dadelijk loopt er ineens een grastexture van 5m hoog door een open veld :+
[...]

ReShade is post processing, waar zou het precies op moeten reageren?
Misschien dat een player nog extra opvalt als die grastextures er op verwerkt wordten als reshade er overheen gaat. Dan krijg je weer de discussie of het mag of niet en oneerlijk voordeel oplevert of niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Ja en nee. Want de hit registratie vind plaats op basis van of een gebouw wel of niet gerenderd is in dit geval.

Speler A zit in een huis achter een muur. Speler B zit buiten het huis en heeft de bug waardoor alle huizen niet ingeladen/gerendered zijn.

Speler B ziet speler A en schiet op hem. Speler A in het huis gaat dood omdat hij is neergeschoten door speler B.

Speler B had speler A nooit kunnen raken omdat er een muur stond. Hit registratie gaf echter aan dat het een hit was omdat de muur bij speler B niet bestond.

Is dit dan puur een fout in de hitregistratie die clientside wordt verzonden? Of is dit eerder een fout dat omdat het gebouw bij speler B niet bestaat de hitregistratie geen rekening houd met het bestaan van dit gebouw en de hit dus als raak telt?
Het is fout omdat de hitregistratie clientside gebeurt zonder controle op de server. In een situatie met meerdere clients en een authoritative server moet je nooit een client vertrouwen, altijd serverside controle uitvoeren.
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:36:
[...]

Ja dat is dus de vraag, aangezien rendering van gebouwen nogal eens fout wil gaan, videos van mensen die gebouwen op plekken zien waar ze niet horen of geen gebouwen zien. Zolang ze daar nog geen controle over hebben, lijkt het mij niet handig om te knoeien met textures op spelers zelf. Dadelijk loopt er ineens een grastexture van 5m hoog door een open veld :+
Verwacht je daar nog een serieus antwoord op?
Misschien dat een player nog extra opvalt als die grastextures er op verwerkt wordten als reshade er overheen gaat. Dan krijg je weer de discussie of het mag of niet en oneerlijk voordeel oplevert of niet etc.
Verdiep je eens in Reshade en hoe het precies werkt, dat helpt denk ik een hoop.

[ Voor 27% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Het is fout omdat de hitregistratie clientside gebeurt zonder controle op de server. In een situatie met meerdere clients en een authoritative server moet je nooit een client vertrouwen, altijd serverside controle uitvoeren.
Server-side is nu eenmaal veel complexer, en daardoor hebben veel games het (helaas) niet. Vooral als er ook nog eens dingen kapot kunnen, wordt dat allemaal veel lastiger. Het probleem van client-side is dat je vaak met opzettelijke lag, of bepaalde graphics settings, een enorm voordeel kunt behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

[...]

Verwacht je daar nog een serieus antwoord op?
Nee, niet van jou in ieder geval, was meer retorisch en hardop denken.
[...]

Verdiep je eens in Reshade en hoe het precies werkt, dat helpt denk ik een hoop.
Het gaat er met die verwerking van gras textures op een lichaam om het minder zichtbaar maken op grotere afstand. Met ReShade worden, vind ik in ieder geval, players beter zichtbaar. Als die oplossing van gras textures wordt doorgevoerd en mensen blijven redelijk zichtbaar, wat dan door ReShade zou kunnen komen, ontneemt het de kracht van die oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Nee, niet van jou in ieder geval, was meer retorisch en hardop denken.

[...]

Het gaat er met die verwerking van gras textures op een lichaam om het minder zichtbaar maken op grotere afstand. Met ReShade worden, vind ik in ieder geval, players beter zichtbaar. Als die oplossing van gras textures wordt doorgevoerd en mensen blijven redelijk zichtbaar, wat dan door ReShade zou kunnen komen, ontneemt het de kracht van die oplossing.
De reden dat ReShade is toegestaan in PUBG is omdat het pakket geen mogelijkheid heeft om onderscheid te maken tussen elementen in het spel. Het enigste wat er gebeurd is dat alle "beeld" data als 1 grote blob binnenkomt en ReShade hierop zijn settings toepast. Zie het als een foto inladen in Adobe Lightroom waarna je met de settings de foto nabewerkt en bijvoorbeeld de saturation omhoog zet. Alles wordt kleurrijker. Het is dus niet mogelijk om te zeggen dat bijvoorbeeld alleen spelers met saturation worden fel gemaakt en de rest van de wereld niet, want ReShade kent de entiteit wereld en speler niet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
[...]

Als dat alleen Clientside gebeurd dan is het toch vrij makkelijk om een progrmamatje te schrijven die elke kogel die je afvuurt laat regggen op een random hoofd :?

De cliënt weet waar alle hoofden zijn anders kan hij nooit de hits registreren. Hier kun je toch best wel cheats voor maken zonder dat het detecteerbaar is (of in ieder geval bijzonder complex als je datadumps gaan dupliceren)

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 28-08-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Bloodhoundje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

De reden dat ReShade is toegestaan in PUBG is omdat het pakket geen mogelijkheid heeft om onderscheid te maken tussen elementen in het spel. Het enigste wat er gebeurd is dat alle "beeld" data als 1 grote blob binnenkomt en ReShade hierop zijn settings toepast. Zie het als een foto inladen in Adobe Lightroom waarna je met de settings de foto nabewerkt en bijvoorbeeld de saturation omhoog zet. Alles wordt kleurrijker. Het is dus niet mogelijk om te zeggen dat bijvoorbeeld alleen spelers met saturation worden fel gemaakt en de rest van de wereld niet, want ReShade kent de entiteit wereld en speler niet :) .
Aaah, okey duidelijk. Is het dan bijvoorbeeld wel mogelijk dat sommige kleuren meer naar voren komen/sterker dan normaal? Doel dan in dit geval van het voorbeeld van die grastexture toepassing: Zou het mogelijk zijn dat bepaalde kleuren zo'n effect krijgen dat het dan toch net wat meer onderscheid gaat geven, of blijft het dan inderdaad zo dat gewoon alles hetzelde meeschaalt?
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:59:
[...]
ReShade past post processing toe, niet meer dan dat. Dat spelers beter te herkennen zijn is een indirect effect, dat komt puur doordat het beeld als geheel scherper en dus contrastrijker is.

Een speler die de helft van zijn lichaam bedekt heeft met gras zal dat met Reshade ook nog steeds hebben. Ik zie echt niet in hoe dat gaat veranderen.
Yeah begreep net de uitleg van Bloodhoundje. Ik vroeg mij dus alleen nog af of een shirt dan met ReShade meer van de grastextures afsteekt dan zonder ReShade als die oplossing wordt doorgevoerd. Ook al gaat alles met dezelfde waarde omhoog of omlaag, dan zou ik mij kunnen voorstellen dat donker gras meer donker gras blijft, maar dat een shirt bijvoorbeeld weer feller zal afsteken.

Denk gewoon hardop na wat voor mogelijke gevolgen het kan hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door MisterChaoSs op 28-08-2017 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThomasG schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:41:
[...]
Server-side is nu eenmaal veel complexer, en daardoor hebben veel games het (helaas) niet. Vooral als er ook nog eens dingen kapot kunnen, wordt dat allemaal veel lastiger. Het probleem van client-side is dat je vaak met opzettelijke lag, of bepaalde graphics settings, een enorm voordeel kunt behalen.
Complexiteit vind ik een slecht excuus om het niet te hebben. Het lijkt mij niet meer dan essentieel dat een game serverside hitregistratie heeft.
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:49:

ReShade past post processing toe, niet meer dan dat. Dat spelers beter te herkennen zijn is een indirect effect, dat komt puur doordat het beeld als geheel scherper en dus contrastrijker is.

Een speler die de helft van zijn lichaam bedekt heeft met gras zal dat met Reshade ook nog steeds hebben. Ik zie echt niet in hoe dat gaat veranderen.
RedHat schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Als dat alleen Clientside gebeurd dan is het toch vrij makkelijk om een progrmamatje te schrijven die elke kogel die je afvuurt laat regggen op een random hoofd :?
Waarom denk je dat aimbots zo eenvoudig te ontwikkelen zijn?
De cliënt weet waar alle hoofden zijn anders kan hij nooit de hits registreren. Hier kun je toch best wel cheats voor maken zonder dat het detecteerbaar is (of in ieder geval bijzonder complex als je datadumps gaan dupliceren)
Klopt, dat kan zeker. Kijk maar eens op Artificial Aiming, genoeg cheats te vinden. En ze maken er ook geen enkel geheim van.
MisterChaoSs schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:55:
Yeah begreep net de uitleg van Bloodhoundje. Ik vroeg mij dus alleen nog af of een shirt dan met ReShade meer van de grastextures afsteekt dan zonder ReShade als die oplossing wordt doorgevoerd. Ook al gaat alles met dezelfde waarde omhoog of omlaag, dan zou ik mij kunnen voorstellen dat donker gras meer donker gras blijft, maar dat een shirt bijvoorbeeld weer feller zal afsteken.

Denk gewoon hardop na wat voor mogelijke gevolgen het kan hebben.
Dat kan, als je met ReShade zorgt voor meer contrast zal een wit shirt tussen het groen sneller opvallen. Heb je overigens ReShade niet perse voor nodig. Ik mis echter de relevantie.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 28-08-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Complexiteit vind ik een slecht excuus om het niet te hebben. Het lijkt mij niet meer dan essentieel dat een game serverside hitregistratie heeft.
Natuurlijk is het essentieel. Maar daar moeten ze veel meer moeite voor doen. Veel games gebruiken bijvoorbeeld gewoon de ray-tracer (of iets wat daar op lijkt) van de renderer om te bepalen of iets wel of niet raak is, wat eigenlijk een hele slechte manier is, maar het werkt. Je kunt zo heel makkelijk bepalen of je wel of niet net door een gat heen schoot. Dat kun je niet doen op de server. Daar heb je geheel nieuwe code voor nodig met complexe berekeningen, goed bijhouden van de state, e.d. en je zult dan ook zaken als de physics door de server moeten laten doen.

Er zijn een aantal games die dat server-side doen, maar helaas heel veel games die het client-side doen. Ik vind dat ze dat eigenlijk niet kunnen maken bij games als PUBG, maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11
NickThissen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:32:
De fout is dat de server de client helemaal vertrouwt, en als de client zegt "raak" dan zegt de server "ok, dat zal dan wel kloppen".

De server zou zelf z'n eigen hitreg moeten doen, en daar moeten concluderen dat er een muur tussen stond en dat de client het dus fout had.

Dit heeft niks met renderen te maken, behalve dat de client het verkeerd heeft omdat de huizen niet renderen. Op de server wordt er niks gerenderd, daar moet enkel gekeken worden dat er een muur staat ja of nee (heel simpel gezegd).
Je ziet dat steeds meer games kiezen voor client hitreg.
Blijkbaar minder rekenkracht voor nodig en kunnen ze meer geld overhouden.

Ze moeten gewoon de bug fixen, waardoor iedereen de muur ziet.

Maar naast de muur heb je toch ook last van alle grafische instellingen ?
Speler A(Ultra settings) ziet een schaduw en Speler B (extra low) niet.
Dan wint speler B.
Dit is alleen te fixen door de game voor iedereen gelijk te trekken.
Dus even een onderzoekje welke settings er worden gebruikt en deze settings bij iedereen toepassen.

Ik denk dat iedereen op Extra low speelt om geen hoge gras te zien etc.
Hoewel het mij juist leuk lijkt, wanneer je alles goed omhoog kan schroeven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12
Pykow schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:32:
[...]

Dan wint speler B.
Dus even een onderzoekje welke settings er worden gebruikt en deze settings bij iedereen toepassen.

Met de hoeveelheden spelers die ze nu hebben zouden ze daar qua matchmaking gewoon rekening mee kunnen houden :) Hoewel dat zou betekenen dat je het in-game niet meer zou mogen wijzigen...

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
[...]

Rekenkracht is het probleem niet echt denk ik. Ze gebruiken voor zover ik weet zeer goeie servers dus gewoon meer geld er tegenaan gooien zal niet veel helpen. De server moet gewoon nu al te veel berekenen om het snel genoeg te houden, tickrate is volgens mij lager dan 20 Hz wat vrij dramatisch is. Als je ook nog alle hitreg op de server gaat doen zakt het nog meer in. Als geld de oplossing was dan was het allang beter, maar de hardware is hier gewoon niet de bottleneck.
Zonder meer... maar dat is niet het meest belangrijkste probleem. Het feit dat hitreg alleen client side is heeft nog veel meer gevolgen, voornamelijk het feit dat cheaten (wallhacks e.d.) kinderlijk triviaal zijn.
Dan wint speler B.

Ehh... Ja, het zou mooi zijn als de graphics op ultra geforceerd zijn voor iedereen maar toch iedereen met 144 Hz kan spelen. Ik denk niet dat iemand daar mee zal discussieren. Ik weet echter niet in welke utopie jij zit want daar wil ik ook wel leven :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan wint speler B.
Vrij simplistisch. Op "medium" en hoger krijg je ook schaduwen van spelers waardoor het juist weer makkelijker kan zijn om spelers te vinden. Ik heb al een keer een kill gekregen omdat ik dankzij iemand z'n schaduw kon zien dat hij van het dak boven mij af sprong om mij neer te schieten.
Volgens mij zoek je het console hoekje?
Gras ziet er voor iedere speler hetzelfde uit, maanden geleden al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
NickThissen schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:50:

Ehh... Ja, het zou mooi zijn als de graphics op ultra geforceerd zijn voor iedereen maar toch iedereen met 144 Hz kan spelen. Ik denk niet dat iemand daar mee zal discussieren. Ik weet echter niet in welke utopie jij zit want daar wil ik ook wel leven :+
Haha inderdaad gaat nooit gebeuren, maar toch zal het fijn zijn als het zo kon zijn.
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Vrij simplistisch. Op "medium" en hoger krijg je ook schaduwen van spelers waardoor het juist weer makkelijker kan zijn om spelers te vinden. Ik heb al een keer een kill gekregen omdat ik dankzij iemand z'n schaduw kon zien dat hij van het dak boven mij af sprong om mij neer te schieten.

[...]

Volgens mij zoek je het console hoekje?

[...]

Gras ziet er voor iedere speler hetzelfde uit, maanden geleden al aangepast.
Gisteren na maanden weer gespeeld en met 3 kills weer dood gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pykow schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:22:
[...]
Gisteren na maanden weer gespeeld en met 3 kills weer dood gegaan
Misschien handig om toch wat meer up to date te blijven voordat je dan van alles gaat verkondigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Tsurany schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Misschien handig om toch wat meer up to date te blijven voordat je dan van alles gaat verkondigen?
Dat is waar ben niet helemaal meer op de hoogte ;)
Ik weet alleen dat er een bug/glitch aanwezig is waardoor gebouwen niet zichtbaar zijn.
Dat de game nog steeds niet soepel draait (frame drops en hitreg).
en dat er na de E3 2017 nog steeds niet mogelijk is om over muurtjes te springen.

Dat ze het gras gelijk hebben gemaakt op alle settings is mij ontgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De client-side vs server-side hitreg discussie is echt al oud, al toen ik comp UT99 speelde. Overigens is er ook geen gouden oplossing, al komt server validatie van client-side detectie denk ik het dichtste in de buurt van de "lesser evil". Maar ik denk dat die validatie (en bijbehorende berekeningen) wel degelijk significante impact zal hebben op de servers.
Ik denk oprecht dat, net als het verhogen van de tickrate en verbeteren van de lag compensatie, dit nog hele grote uitdagingen worden om de game in encounters echt snappy aan te laten voelen. Overigens "gelooft de server" de client in Overwatch bijvoorbeeld ook. Maar in combinatie met een (zeer) goede spectate, killcam en reporting functie kunnen mensen hier en daar kloten wat ze willen - maar worden of gepakt over tijd en in competitive komt het heel weinig voor met hedendaags viewing pressure. Daarom presteren die meeste gasten ook gewoon super op LAN's met gave plays, je komt niet structureel onbetrapt eruit als halve gare.

Vroeger was netspeed (http://wiki.unrealadmin.org/Netspeed_Tutorial_(UT)) ook een ding wat een duidelijk effect had, tevens in relatie met de tickrate. Ik weet niet goed hoe games dit tegenwoordig doen en heb geen zin om het uit te zoeken :) .

Ik ben van de groep die graag een wat hogere tickrate zou zien, strengere lag compensatie (op dit moment hebben de high-pingers onevenredig voordeel t.o.v. de low-pingers) en overall betere (20%+) performance zou ook nog wel zeer welkom zijn. Maar ik zit wel in de overlappende groep die weet dat het alpha is en het nog steeds heel graag speelt met veel plezier :D !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Deze was toch hilarisch gedaan moet ik zeggen _/-\o_ :Y :
http://www.dumpert.nl/med...raad_in_online_games.html

Edit: PUBG filmpje

[ Voor 7% gewijzigd door MisterChaoSs op 28-08-2017 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Hier een voorbeeld van de rendering van het gras en gastje dat denkt dat hij dus effectief veilig in het gras ligt:

Je mag je foliage ed zoveel ultra of low zetten, maakt geen verschil.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jBp6QZS2og0]

[ Voor 12% gewijzigd door kazzzdafke op 29-08-2017 12:18 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:18:
Hier een voorbeeld van de rendering van het gras en gastje dat denkt dat hij dus effectief veilig in het gras ligt:

[video]
Erg jammer dat het gras inderdaad niet wat verder rendered. Zo zwaar zal dat echt niet zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Aan de andere kant: dit moet iedereen ondertussen toch al weten..? Ik zat in een bosje.. niet 100% perfect, maar dat is wel gerenderd op grote afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:16:
Aan de andere kant: dit moet iedereen ondertussen toch al weten..? Ik zat in een bosje.. niet 100% perfect, maar dat is wel gerenderd op grote afstand.
Die renderen verder maar ook niet op echt grote afstand naar mijn idee. Enige zekerheid is een boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:12
@kazzzdafke Je FPS leak al opgelost trouwens?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
niet echt é..

Mijn config staat hieronder en maar 60 fps.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18
Heb nog een beetje me FPS proberen te optimaliseren gisteren.
Wat mij opviel is dat vooral Shadows echt een enorme impact bij mij leek te hebben.

Het verschil tussen ultra en medium op dat gebied lijkt zo 25-30 FPS extra.

Post processing ook op verry low, de rest staat op ultra.
Draait nu echt heel soepel, kom vrijwel nooit onder de 80 fps meer. (1070 & 6600K)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theHoff schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Die renderen verder maar ook niet op echt grote afstand naar mijn idee. Enige zekerheid is een boom.
Die renderen wel prima. Enkel vanwege LOD kan het zijn dat ze op afstand wat minder effectief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 09:23
kazzzdafke schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:18:

[video]
Hoort daar ook gras te liggen? Ik ken het specifieke gebiedje daar niet (daar speel ik het toch echt te weinig voor). Maar mijn eerste reactie is, hij gaat liggen achter een boom en niet zo zeer in het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Zeara schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Hoort daar ook gras te liggen? Ik ken het specifieke gebiedje daar niet (daar speel ik het toch echt te weinig voor). Maar mijn eerste reactie is, hij gaat liggen achter een boom en niet zo zeer in het gras.
Nee dat is nu juist het hele probleem. Hij denk dat hij in het gras ligt (want dat ligt daar) maar het wordt niet gerenderd.

Eigenlijk moet je voordat je gaat liggen altijd om je heen kijken. Als jij tegenstanders ziet op een plek waar geen gras is. Dan weet je zeker dat ze ook geen gras bij jou zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Nee dat is nu juist het hele probleem. Hij denk dat hij in het gras ligt (want dat ligt daar) maar het wordt niet gerenderd.

Eigenlijk moet je voordat je gaat liggen altijd om je heen kijken. Als jij tegenstanders ziet op een plek waar geen gras is. Dan weet je zeker dat ze ook geen gras bij jou zien
Je moet gewoon nooit gras als dekking gebruiken tenzij je in een van de laatste cirkels zit of als het de enige mogelijkheid is om een beetje dekking te zoeken. Altijd uit gaan van een sniper met en Kar98k op een paar honderd meter afstand die klaar staat om een kogel in je level 2 helm te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Sinds kort werkt mijn Steam Overlay niet meer icm Pubg. Online las ik dat MSI Afterburner dit wellicht zou veroorzaken. Echter na het deinstalleren hiervan krijg ik nog steeds geen overlay. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:39
Enkel met pubg? Of alle games? Misschien de combinatie toets van de overlay gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Devler schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:53:
Enkel met pubg? Of alle games? Misschien de combinatie toets van de overlay gewijzigd?
Enkel PUBG zover ik weet, zal andere games eens testen vanavond. Combinatie toets niet gewijzigd, krijg in-game bij PUBG wel de foutmelding "Failed to load Steam Overlay".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 16:42
Tsurany schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:03:
[...]

Je moet gewoon nooit gras als dekking gebruiken tenzij je in een van de laatste cirkels zit of als het de enige mogelijkheid is om een beetje dekking te zoeken. Altijd uit gaan van een sniper met en Kar98k op een paar honderd meter afstand die klaar staat om een kogel in je level 2 helm te jagen.
Als als als. Zo kan je beter nergens zitten, vaak genoeg wel gemerkt dat gras of bossage wel werken omdat ( ook tegen mij ). Ben het deels met je eens, je kan soms vrij goed inschatten waar mensen zitten maar het is zo situatie specifiek dat het toch op ‘als’ uitdraait. Hoevaak heb je niet tegen jezelf geroepen ‘was ik maar linksom gelopen ipv rechtsom’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Passen jullie je sound aan? ik zit met een 7.1 headset, hoor ze nauwelijks tot niet lopen. Maar schieten hoor ik knetterhard. Schrik mij altijd rot omdat ik ze niet hoor aankomen...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
ikbengoofy schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 19:20:
Passen jullie je sound aan? ik zit met een 7.1 headset, hoor ze nauwelijks tot niet lopen. Maar schieten hoor ik knetterhard. Schrik mij altijd rot omdat ik ze niet hoor aankomen...
Deze game heeft geen 7.1 uitput. Dus je kan je headset beter op stereo zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
  • Laatst online: 18-09 07:49
Geluid is op dit moment in dit spel nog waardeloos, close range schoten, vliegtuigen, autos hebben in vergelijking met andere geluiden een veel te hoge volume. Ben blij dat de Ctrl+M combinatie bestaat. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:42
Ik heb dit ook vaak, niet met 7,1 ofzo. Maar hoor soms ook niet iemand vlakbij. Als ie dan gaat schieten ga ik door het plafond en raak ik niks meer. Mn muis gaat door mn schrik reactie all over the place :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het spel ondersteund geen 7.1 op dit moment.
Ben het nu met mijn koptelefoon aan het spelen.
Terwijl ik dit typ zit ik in een toilet (in het spel dan:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Laatst online: 22:39
Voor de aardigheid heb ik het gisteren even uitgeprobeerd op het starteiland. Ik kan werkelijk niets onderscheiden van geluiden. Gewoon op stereo kan ik min of meer correct iemand horen lopen en hoe die zich verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Korkss schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

Ik heb dit ook vaak, niet met 7,1 ofzo. Maar hoor soms ook niet iemand vlakbij. Als ie dan gaat schieten ga ik door het plafond en raak ik niks meer. Mn muis gaat door mn schrik reactie all over the place :+
Kleine tip voor als je aan het campen bent in een huis, doe alle deuren achter je dicht. Zodra iemand dan het huis binnenkomt hoor je direct de deur opengaan en weet je ook grofweg waar diegene vandaan komt :) .

En als je in duo/squad speelt, draag geen schoenen! Voetstappen zonder schoenen klinken anders dan met schoenen. Helpt om je teammates te onderscheiden van je enemies :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
Gister had ik echt de ideale loot in squads

Alles level 3,
1x suppressed M416 + 8x scope
1x Red dot M416 - volledig uitgerust op full auto

En genoeg healing en 5.56 voor heel het eiland. (nadat we alles netjes verdeeld hadden)

Meestal is dit soort loot teveel karma zodat je gelijk door je kop word geschoten,
maar in dit geval Kip gehaald bij Mansion(Villa). Waarbij me nog met alle 4 alive waren.

Wat ik me nog afvroeg:
Heeft iemand eigenlijk al zelf geprobeerd op die M416 zonder tactical-stock met singel ook echt beter werkt dan met?(zoals recentelijk gepost) Om een of andere reden als ik er één vind voelt het gewoon beter om hem er toch op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 09:50:
Gister had ik echt de ideale loot in squads

Alles level 3,
1x suppressed M416 + 8x scope
1x Red dot M416 - volledig uitgerust op full auto

En genoeg healing en 5.56 voor heel het eiland. (nadat we alles netjes verdeeld hadden)

Meestal is dit soort loot teveel karma zodat je gelijk door je kop word geschoten,
maar in dit geval Kip gehaald bij Mansion(Villa). Waarbij me nog met alle 4 alive waren.

Wat ik me nog afvroeg:
Heeft iemand eigenlijk al zelf geprobeerd op die M416 zonder tactical-stock met singel ook echt beter werkt dan met?(zoals recentelijk gepost) Om een of andere reden als ik er één vind voelt het gewoon beter om hem er toch op te zetten.
Ik zou zelf geen M416 gebruiken in combinatie met een 8x scope, tenzij je niets anders hebt. Ik zou daar eerder de M16A4 voor gebruiken. Ik merk zelf dat ik de M416 vaker laat liggen (of inruil). Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar dat wapen ligt bij gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@BobbLeeSwaggr nog niet geprobeerd. Wat mij wel opvalt is dat, ondanks de populariteit van het spel, weinig mensen echt inhoudelijk in de wapens duiken. Bij Battlefield zie je tientallen video's en heb je Symthic waar echt alles op staat. Wellicht komt het door het gebrek aan een test ruimte.

In ieder geval is veel informatie achterhaald en daardoor onbetrouwbaar. Ik ga maar uit van mijn eigen ervaringen en dan kom ik op de volgende lijst:
Main gun:
1. SKS
1. M416
2. Scar-L
3. M16A4

De eerste plaats is gedeeld tussen de SKS en de M416, hangt namelijk af van de attachments die ik vind. Een SKS is voor mij enkel nuttig met cheekpad, grip en muzzle attachment, anders hoef ik hem niet te hebben.

Qua attachments het liefst een vertical grip, anders een angled grip. Single shot met scope zou namelijk beter werken met een vertical grip. Maar dit is gebaseerd op ongecontroleerde informatie, durf niet te garanderen dat het klopt.
Op de muzzle het liefst een silencer, anders flash hider. Compensator enkel als ik niks anders vind. Op afstand ben ik het liefst zo onzichtbaar mogelijk en dan is recoil control net wat minder belangrijk.

Wel is het zo dat ik de M16A4 pak indien ik geen attachments kan vinden, dat wapen is out of the box wel beter dan de rest. Echter met attachments zijn de M416 en Scar-L gewoon beter. En truth be told, attachments vind ik vrijwel altijd wel gedurende de ronde. Nadeel van de M16A4 is dat de iron sight vast zit, die zit altijd in je scope waaroor de visibility slechter is.

Qua sight het liefst een 8x scope, anders 4x of 2x.

Secondary:
1. Scar-L
2. M416
3. UMP

Qua attachments een angled grip, verticale recoil is veel makkelijker te compenseren dan horizontale recoil. En qua muzzle attachment liefst een compensator, up close hoef je geen flashes te verstoppen of silenced te zijn dus dan kies je voor maximale stabiliteit. Qua sight het liefst een Holo, anders een Red Dot.

En als crate weapons mee mogen tellen het liefst de MK14 als main en de M249 als secondary. Had eergisteren weer de M249 en dan merk je gewoon hoe sterk het is om een enorm salvo aan kogels op je vijanden af te schieten. Twee squad matches dat ding gehad en echt heel wat vijanden neer kunnen halen puur door een enorme kogelregen die kant op te vuren.

De tweede match was ik alleen over van mijn squad en was het een 1vs1vs2. Ik heb met de M249 een iemand van het duo dat nog over was neer gemaaid door een kogelregen op hem af te sturen, daarna die andere solo ook neer gemaaid. Je kan gewoon niks doen tegen 40-50 kogels die op je af komen vliegen :D

[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 30-08-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
ThomasG schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:16:
[...]
Ik zou zelf geen M416 gebruiken in combinatie met een 8x scope, tenzij je niets anders hebt. Ik zou daar eerder de M16A4 voor gebruiken. Ik merk zelf dat ik de M416 vaker laat liggen (of inruil). Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar dat wapen ligt bij gewoon niet zo.
Een M416 voelt veel accurater dan een M16 (Althans dat is mijn beleving) en daarom kiezen veel mensen voor de M416 omdat hij gewoon vriendelijk in het gebruik is.
Pagina: 1 ... 48 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord