KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
ik speel de laatste tijd alleen maar 1p, en heb wel wat "mixed" feelings in goed nederlands. in principe vind ik 1p de beste mode voor een shooter, imho is er echter in pubg iets vaags mee.Prosac schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:51:
Gisteren voor het eerst ff first person gespeeld, maar das wel gelijk heel anders zeg. Ik miste gewoon het overzicht en werd op een gegeven moment zelfs wat misselijk (zal wel van FOV komen).
Op zich is het wel prettig dat je weet dat mensen met het draaien van de camera je niet zomaar op je verstopplekje kunnen zien. Het zal een kwestie van wennen zijn, het speelt wel gelijk heel anders. Dat ik niet met de camera om me heen kan draaien is prima, maar ik mis ten opzichte van 3rd person echt teveel overzicht vóór me. En misschien ligt het aan mij, maar heb ook het idee dat ik in bijvoorbeeld Battlefield meer overzicht heb, bij PUBG het gevoel dat ik met oogkleppen op loop, maar misschien komt dat door de verwennerij met 3rd?
Daarmee bedoel ik het volgende, stel dat je 4 hele slechte spelers tegen 4 goede spelers laat spelen in 3d person. Dan winnen de 4 goede spelers eigenlijk altijd, vanwege het overzicht dat men heeft; het gebruik/misbruik van 3d person, beslissingen die de goede spelers nemen tov de slechte spelers obv de info die ze hebben etc.
in 1p, had ik verwacht dat dit effect nog sterker zou zijn. imho is dat echter niet zo, en dat vind ik wel vreemd. in 1p hebben 4 slechte spelers een grotere kans, aangezien ze vaker totaal ongezien en zonder dat het hun bedoeling is opeens links achter je team kunnen opduiken. dit is maar een voorbeeld, maar imho is er iets mis in 1p met de informatie die je kan krijgen als speler.
dit is natuurlijk ook sowieso vanwege het verschil tussen 3d en 1p, maar in de huidige staat klopt er gewoon iets niet. je kan nu 180 graden rondkijken met alt, misschien moeten ze dat een stuk hoger maken.
lang verhaal kort, imho is 1p meer random om te winnen dan 3d person.

Ben het hier totaal niet mee eens, 4v4 in 3rd person is altijd zo saai, je zit allemaal achter een boom/steen te 3rd person peeken. Je kan zien wanneer mensen peeken, wanneer ze nades gooien. Op een gegeven moment komt de cirkel en dan is 1 team de lul, die moet de andere pushen en het andere team kan lekker vanuit cover alles zien wat ze doen. Dan heeft een slecht team een erg grote kans om te winnen tegen een goed team puur omdat ze niet hoeven te moven.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:38:
[...]
ik speel de laatste tijd alleen maar 1p, en heb wel wat "mixed" feelings in goed nederlands. in principe vind ik 1p de beste mode voor een shooter, imho is er echter in pubg iets vaags mee.
Daarmee bedoel ik het volgende, stel dat je 4 hele slechte spelers tegen 4 goede spelers laat spelen in 3d person. Dan winnen de 4 goede spelers eigenlijk altijd, vanwege het overzicht dat men heeft; het gebruik/misbruik van 3d person, beslissingen die de goede spelers nemen tov de slechte spelers obv de info die ze hebben etc.
in 1p, had ik verwacht dat dit effect nog sterker zou zijn. imho is dat echter niet zo, en dat vind ik wel vreemd. in 1p hebben 4 slechte spelers een grotere kans, aangezien ze vaker totaal ongezien en zonder dat het hun bedoeling is opeens links achter je team kunnen opduiken. dit is maar een voorbeeld, maar imho is er iets mis in 1p met de informatie die je kan krijgen als speler.
dit is natuurlijk ook sowieso vanwege het verschil tussen 3d en 1p, maar in de huidige staat klopt er gewoon iets niet. je kan nu 180 graden rondkijken met alt, misschien moeten ze dat een stuk hoger maken.
En je voorbeeld voor first person is toch juist wat het zo leuk maakt? Je kan flanken en je moet ook goede 'situational awareness' hebben. Als het slechte team links van het goede team opduikt, hoezo is dat dan niet hun bedoeling? Dat is toch juist slim gespeeld door hen? Het 'goede' team heeft namelijk geen gratis info, dus eigenlijk moeten ze soms peeken om te kijken wat het andere team doet. Als ze dat niet doen, of ze doen het te laat en zien de andere tegenstander niet meer, moeten ze goed oppassen voor flanks.
First person is sowieso niet minder random om te winnen, ik heb zo vaak gehad in first person dat ik tweede, derde, vierde ben geworden puur omdat ik een gast achter een boom moest pushen omdat hij in de nieuwe cirkel zat en ik niet. Dan heb je gewoon geen kans, hij kan alles zien wat je doet en als hij peekt ben je vaak al erg low voordat jij hem uberhaupt ziet. First person is pushen mogelijk en je hebt in de top 10 ook geen gratis info, het is niet altijd voordeliger om te 'campen' (niet in negatieve zin) achter een steen omdat je dan geen flauw benul hebt waar iedereen is.
Nope ervaar ik juist ondersom. 1p minder random.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:38:
[...]
ik speel de laatste tijd alleen maar 1p, en heb wel wat "mixed" feelings in goed nederlands. in principe vind ik 1p de beste mode voor een shooter, imho is er echter in pubg iets vaags mee.
Ik snap je redenatie echt niet dat in 1st person de 4 slechte spelers meer kans maken om te winnen omdat zij wel ongezien achter je kunnen opduiken? Waarom kunnen goede spelers dat niet dan?gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:38:
[...]
De goede spelers zouden juist beter om zich heen moeten kijken en moeten aanvoelen waar mensen kunnen opduiken. Waarom zouden juist slechte spelers daar beter in zijn?
i7 2600k
8 GB ram
en een R9 Fury
Ooit in Maart eens last van gehad, maar al een hele lange tijd niet. Nu dus weer wel ineens.
Het "aanvoelen" vind ik persoonlijk nogal lastig in een game met zoveel RNG. In games zoals CS:GO, CoD en zelfs Battlefield is het redelijk te voorspellen na wat uren op dezelfde map waar mensen vandaan komen.Grotman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:04:
[...]
Ik snap je redenatie echt niet dat in 1st person de 4 slechte spelers meer kans maken om te winnen omdat zij wel ongezien achter je kunnen opduiken? Waarom kunnen goede spelers dat niet dan?
De goede spelers zouden juist beter om zich heen moeten kijken en moeten aanvoelen waar mensen kunnen opduiken. Waarom zouden juist slechte spelers daar beter in zijn?
Ik ben echter van mening dat bij PUBG er zoveel verschillende factoren in het spel zijn dat men altijd overal vandaan zou kunnen komen. Uiteraard streep je wat dingen weg, maar over het algemeen is alles mogelijk.
Hij doelt meer op het feit dat je een stuk minder ziet, bijvoorbeeld met ALT om je heen kijken. In third-person kijk je continu volledig 360 graden om je heen, terwijl dat in first-person een stuk lastiger is. Spelers die minder camera controle/'situational awareness' hebben krijgen het hier in first-person 'makkelijker'.
If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD
Ik heb dezelfde setup, maar dan met een r9 380x DD, en had ook veel last van grote framedrops. Nu nog steeds lichtjes, maar een stuk minder sinds de upgrade naar 16 gb ram. Zeer de moeite waard, want het speelt merkbaar soepeler.swoutr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:47:
Heb weer ineens dikke framedrops willekeurig als ik wordt beschoten, de ene keer wel, de andere keer niet. 5/6 seconden dropt hij dan ineens naar 3 fps wordt er goed sjag van als je een half uur aan het looten bent en zo dood gaat. Iemand anders bekend mee?
i7 2600k
8 GB ram
en een R9 Fury
Ooit in Maart eens last van gehad, maar al een hele lange tijd niet. Nu dus weer wel ineens.
Thnx voor je reactie, probleem is alleen dat ik eigenlijk geen 60/70 euro meer wil uitgeven aan 8 gb DDR3. Maar om nu meteen een nieuwe mobo cpu & ook nog nieuw wergeheugen te kopen is ook weer een beetje veel van het goeie. Miss toch maar 60 euro tijdelijk investeren.evjatar schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:51:
[...]
Ik heb dezelfde setup, maar dan met een r9 380x DD, en had ook veel last van grote framedrops. Nu nog steeds lichtjes, maar een stuk minder sinds de upgrade naar 16 gb ram. Zeer de moeite waard, want het speelt merkbaar soepeler.
De paar keer dat ik first person heb gespeeld ben ik altijd nog outcamped door gasten die in een huis om het hoekje zaten die ik never nooit had kunnen zien. Middel of nowhere, alle deuren dicht, geen geluid of voertuigen. Huis ingelopen BAM dood. in 3pp kan je ze nog outpeeken of zie je ze zodat je nog enigszins kans heb om te reageren. 3rd person is in dat opzicht in het open veld wel meer campy doordat je betere view hebt en zoals je zegt kan tree peeken. Maar in gebieden met veel gebouwen is 3rd beter omdat je de situatie veel beter kan inschatten en keuzes kan maken.Brogala schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:50:
[...]
Ben het hier totaal niet mee eens, 4v4 in 3rd person is altijd zo saai, je zit allemaal achter een boom/steen te 3rd person peeken. Je kan zien wanneer mensen peeken, wanneer ze nades gooien. Op een gegeven moment komt de cirkel en dan is 1 team de lul, die moet de andere pushen en het andere team kan lekker vanuit cover alles zien wat ze doen. Dan heeft een slecht team een erg grote kans om te winnen tegen een goed team puur omdat ze niet hoeven te moven.
En je voorbeeld voor first person is toch juist wat het zo leuk maakt? Je kan flanken en je moet ook goede 'situational awareness' hebben. Als het slechte team links van het goede team opduikt, hoezo is dat dan niet hun bedoeling? Dat is toch juist slim gespeeld door hen? Het 'goede' team heeft namelijk geen gratis info, dus eigenlijk moeten ze soms peeken om te kijken wat het andere team doet. Als ze dat niet doen, of ze doen het te laat en zien de andere tegenstander niet meer, moeten ze goed oppassen voor flanks.
First person is sowieso niet minder random om te winnen, ik heb zo vaak gehad in first person dat ik tweede, derde, vierde ben geworden puur omdat ik een gast achter een boom moest pushen omdat hij in de nieuwe cirkel zat en ik niet. Dan heb je gewoon geen kans, hij kan alles zien wat je doet en als hij peekt ben je vaak al erg low voordat jij hem uberhaupt ziet. First person is pushen mogelijk en je hebt in de top 10 ook geen gratis info, het is niet altijd voordeliger om te 'campen' (niet in negatieve zin) achter een steen omdat je dan geen flauw benul hebt waar iedereen is.
Dus beetje mixed feeling, persoonlijk vind ik 3rd person fijner speler omdat je je niet zo "benauwd" voelt en ik het onwijs irritant vind om voor me gevoel de gehele game crouch te lopen. Maar ik heb nog te weinig 1PP gespeeld om echt een goede afweging te maken waar me voorkeur ligt.
Maar die krijgen het niet makkelijker, iedereen krijgt het moeilijker. Wat ik wel denk is dat mensen die in 3rd person goed waren, gewoon beter in het 3rd person peeking zijn. 1st person speelt gewoon anders, dus het kan best zijn dat dat anderen soort spelers zijn. Maar dat betekent niet dat dat dus 'slechtere' spelers zijn. Sowieso is het een rare aanname dat 'slechte' spelers een game makkelijker kunnen winnen dan goede spelers. Want dan klopt je definitie van goed en slecht gewoon nietMisterChaoSs schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Het "aanvoelen" vind ik persoonlijk nogal lastig in een game met zoveel RNG. In games zoals CS:GO, CoD en zelfs Battlefield is het redelijk te voorspellen na wat uren op dezelfde map waar mensen vandaan komen.
Ik ben echter van mening dat bij PUBG er zoveel verschillende factoren in het spel zijn dat men altijd overal vandaan zou kunnen komen. Uiteraard streep je wat dingen weg, maar over het algemeen is alles mogelijk.
Hij doelt meer op het feit dat je een stuk minder ziet, bijvoorbeeld met ALT om je heen kijken. In third-person kijk je continu volledig 360 graden om je heen, terwijl dat in first-person een stuk lastiger is. Spelers die minder camera controle/'situational awareness' hebben krijgen het hier in first-person 'makkelijker'.
Ik snap je redenatie echt niet. Waarom zouden vier goede spelers zich in third person wel zo kunnen positioneren dat ze een perfect overzicht hebben maar in first person opeens niet meer capabel genoeg zijn om goed overzicht te hebben?gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:38:
[...]
Ik denk dat het probleem vooral licht bij spelers die hun speelstijl weigeren aan te passen. Die nog steeds dezelfde posities kiezen die in third person zo goed werken maar juist in first person niet meer werken. Het is toch deels een andere game geworden, je moet andere tactieken toepassen en de beperkingen van first person kennen en gebruiken.
Als de vier slechtere spelers vaker winnen dan zijn ze wellicht helemaal niet slechter maar was de enige kwaliteit van de goede spelers het effectief kunnen gebruiken van de third person camera. Daarmee hebben ze wellicht de perceptie gehad dat ze echt veel beter waren maar is dit in de praktijk waarschijnlijk niet zo. Wellicht waren ze een stuk slechter met snel beslissingen maken, snel reageren op een vijand of nauwkeurig schieten.
Ik merk dat, wanneer ik met mijn vaste squad speel, de winkansen echt niet gedaald zijn. De keren dat je gedood wordt ligt puur aan jezelf, niet aan slechte spelers die "opeens" uit het niks komen.
Tja, dat werkt natuurlijk twee kanten op. In third person kunnen die campers jouw ook peeken en in de gaten houden zonder zich te laten zien, dat werkt nu niet meer. Ze krijgen dus veel minder informatie en het campen wordt daardoor ook lastiger. Ze kunnen pas reageren als jij binnen komt. Scan jij van buiten het gebouw, loop je er eerst omheen en kijk je door de ramen dan moet je al vrij snel kunnen zien of er iemand in zit of niet.jantje 2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:57:
De paar keer dat ik first person heb gespeeld ben ik altijd nog outcamped door gasten die in een huis om het hoekje zaten die ik never nooit had kunnen zien. Middel of nowhere, alle deuren dicht, geen geluid of voertuigen. Huis ingelopen BAM dood. in 3pp kan je ze nog outpeeken of zie je ze zodat je nog enigszins kans heb om te reageren. 3rd person is in dat opzicht in het open veld wel meer campy doordat je betere view hebt en zoals je zegt kan tree peeken. Maar in gebieden met veel gebouwen is 3rd beter omdat je de situatie veel beter kan inschatten en keuzes kan maken.
Je moet simpelweg niet zomaar gebouwen instormen en er van uit gaan dat het veilig is, dat blijft altijd een risico. Het is een tactiek die erg slecht uit kan pakken, dat heeft voor mij niks te maken met third versus first person maar puur met slechte beslissingen van een speler.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Er zijn ook kamers die je niet kan zien, en als je dan ineens een deurtje opendoet of een dooie hoek omloopt, die je in 3rd person wel had gezien, dan is het gewoon wrong place wrong time. De kans in 1FPP is alleen groter dan in 3rd person omdat er minder plekken zijn waar je dit effectief kan toepassen.Tsurany schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:03:
[...]
Je moet simpelweg niet zomaar gebouwen instormen en er van uit gaan dat het veilig is, dat blijft altijd een risico. Het is een tactiek die erg slecht uit kan pakken, dat heeft voor mij niks te maken met third versus first person maar puur met slechte beslissingen van een speler.
Je moet in 1FPP veel voorzichtiger spelen dan in 3rd person wanneer je tussen/in gebouwen loopt en kan je vrijer speler in het open veld dan in 3rd person. De dynamiek in stedelijke en bosgebieden is precies omgekeerd als je mij vraagt.
Ik zat in precies hetzelfde schuitje, maar ik heb toch de investering gedaan. Het is in ieder geval wel aan te raden.swoutr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Thnx voor je reactie, probleem is alleen dat ik eigenlijk geen 60/70 euro meer wil uitgeven aan 8 gb DDR3. Maar om nu meteen een nieuwe mobo cpu & ook nog nieuw wergeheugen te kopen is ook weer een beetje veel van het goeie. Miss toch maar 60 euro tijdelijk investeren.
Zie nu dat ik 4x2 gb ddr3 heb, dus dan zou ik direct 2x8 moeten kopen +/- 140 euro. Zit er dan aan te denken volledig up te graden, ben ik rond de 400 kwijt maar wel future proof.evjatar schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:18:
[...]
Ik zat in precies hetzelfde schuitje, maar ik heb toch de investering gedaan. Het is in ieder geval wel aan te raden.
Het scheelt dat ze jouw ook niet kunnen peeken. Als jij zachtjes het huis binnen loopt en snel om de hoeken kijkt dan is de kans groot dat je ze kan verrassen. Je hebt dan corner advantage. Ik ben tot nu toe twee keer verrast op deze manier, beide keren puur omdat ik onvoorzichtig het gebouw binnen storm.jantje 2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:13:
[...]
Er zijn ook kamers die je niet kan zien, en als je dan ineens een deurtje opendoet of een dooie hoek omloopt, die je in 3rd person wel had gezien, dan is het gewoon wrong place wrong time. De kans in 1FPP is alleen groter dan in 3rd person omdat er minder plekken zijn waar je dit effectief kan toepassen.
Als het jou echt vaak overkomt moet je toch eens naar je speelstijl kijken en de manier waarop je beslissingen maakt.
Juist doordat niemand kan peeken kan je veel sneller door steden heen lopen. Je hoeft niet meer op te passen of iemand jouw ongemerkt zit te bespieden.Je moet in 1FPP veel voorzichtiger spelen dan in 3rd person wanneer je tussen/in gebouwen loopt en kan je vrijer speler in het open veld dan in 3rd person. De dynamiek in stedelijke en bosgebieden is precies omgekeerd als je mij vraagt.
Je hebt alleen wel een goed reactievermogen nodig, je moet nauwkeurig kunnen schieten en je moet tactisch door de gebieden heen lopen.. Als dat niet lukt dan zal je inderdaad vaker dood gaan.
Je hebt in first person gewoon andere vaardigheden nodig en het niet hebben van die vaardigheden betekent dat je het spel inderdaad als lastiger gaat ervaren en het gevoel gaat krijgen dat je constant gevaar loopt. Mensen die erg afhankelijk waren van third person peeking en minder goed kunnen mikken of minder snel kunnen reageren zijn in first person veel meer in het nadeel omdat hun speelstijl niet meer werkt. Terwijl de mensen die juist goed mikken en snel kunnen reageren flink vooruit gaan omdat deze nieuwe speelstijl veel meer bij hun vaardigheden past.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dan is een upgrade inderdaad zinvoller. Toch wel in gedachten houden dat PUBG nog niet volledig geoptimaliseerd is, en dus nog niet draait als wanneer het spel volledig uitgegeven is. Ook met een nieuw systeem is het mogelijk om stutters te krijgen in sommige situaties, al is het minder waarschijnlijk dat het dan aan de pc ligt.swoutr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:20:
[...]
Zie nu dat ik 4x2 gb ddr3 heb, dus dan zou ik direct 2x8 moeten kopen +/- 140 euro. Zit er dan aan te denken volledig up te graden, ben ik rond de 400 kwijt maar wel future proof.
Ben er vrij zeker van dat het niet aan de pc ligt, heb hem de afgelopen 2 maanden gewoon goed kunnen spelen. Maar nu weer ineens die gekke drops. Maar zat er toch al semi aan te denken te upgraden.evjatar schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
Dan is een upgrade inderdaad zinvoller. Toch wel in gedachten houden dat PUBG nog niet volledig geoptimaliseerd is, en dus nog niet draait als wanneer het spel volledig uitgegeven is. Ook met een nieuw systeem is het mogelijk om stutters te krijgen in sommige situaties, al is het minder waarschijnlijk dat het dan aan de pc ligt.
Het heeft toen volgens mij geholpen om de ini weg te gooien, maar waar is deze ook alweer te vinden?
[ Voor 7% gewijzigd door swoutr op 22-08-2017 14:28 ]
Wellicht is er een applicatie op je computer of een update van PUBG wat ervoor heeft gezorgd dat je OOM gaat.swoutr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:26:
[...]
Ben er vrij zeker van dat het niet aan de pc ligt, heb hem de afgelopen 2 maanden gewoon goed kunnen spelen. Maar nu weer ineens die gekke drops. Maar zat er toch al semi aan te denken te upgraden.
Maar voordat je wat koopt, ga eens bijhouden wat je RAM, CPU en GPU doet tijdens het gamen (dus hoeveel je verbruikt en over hebt). Hier zijn verschillende tools voor, ben alleen niet bekend met AMD.
Thnx zal de temps eens in de gaten houden, en het ram geheugen. Thnx voor het advies en de hulp allen!ACC schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:30:
[...]
Wellicht is er een applicatie op je computer of een update van PUBG wat ervoor heeft gezorgd dat je OOM gaat.
Maar voordat je wat koopt, ga eens bijhouden wat je RAM, CPU en GPU doet tijdens het gamen (dus hoeveel je verbruikt en over hebt). Hier zijn verschillende tools voor, ben alleen niet bekend met AMD.
Heb even de config file's verwijderd, hopen dat dat het een en ander oplost.
[ Voor 6% gewijzigd door swoutr op 22-08-2017 14:32 ]
Ik kan MSI Afterburner hier voor aanraden, het geeft mij in ieder geval een goed overzicht van frequenties, temperatuur, gebruik en andere gegevens.swoutr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:32:
[...]
Thnx zal de temps eens in de gaten houden, en het ram geheugen. Thnx voor het advies en de hulp allen!
Heb even de config file's verwijderd, hopen dat dat het een en ander oplost.
Jep, had zelf last dat Discord roet in het eten gooide. Ging van 80-90 ineens naar 20ACC schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:30:
[...]
Wellicht is er een applicatie op je computer of een update van PUBG wat ervoor heeft gezorgd dat je OOM gaat.
Inmiddels loopt het wel weer prima. Heel af en toe nog wel eens een drop, maar verder consequent 60+
BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL
Nogmaals: ik hou van 1p, heb nooit 3p shooters gespeeld hier voor. Wat ik bedoel te zeggen dat IMHO 1p een random element toevoegt aan de game, namelijk minder info dan in 3p.
Dat gegeven is niet nieuw, en juist een van de redenen waarom 1p beter zou zijn dan 3p. Je kan dus meer agressief spelen en iemand die achter een boom staat makkelijker flanken. Snap ik allemaal.
Maar wat ik niet had voorzien is dat er ook een extra random factor bij is gekomen, namelijk onbedoelde random kruisende paden. Waarbij je soms het voordeel hebt en soms niet, maar waar je in 3p dat dus veel minder hebt vanwege het overzicht.
Ik heb het niet over team1 dat doelbewust team2 in een dode hoek flanker. Ik heb het over team1 dat naar waypoint a rent en ondertussen puur toevallig team2 in een dode hoek treft die ook naar waypoint a onderweg zijn.
je hoeft het niet eens te zijn met bovenstaand verhaal, maar verdraai mijn woorden dan ook niet aub lol
Verder @Tsurany je doet net alsof mensen die kritiek hebben op 1p fucking noobs zijn die geen idee hebben hoe ze het spel moeten spelen en dat ze niet weten hoe ze zich moeten aanpassen. Dat is natuurlijk onzin. Waarom zou je niet kritisch kunnen kijken naar de huidige 1p implementatie en die verbeteren? Rijden in auto's, 180graden zicht, perspectief etc. Alle kritiek daarop betekent dat diegene een random casual is? Vind je posts vaak zinnig, maar soms ook onvoorstelbaar ehhh minder zinnig zeg maar
Deze post gemist, dit dusMisterChaoSs schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:48:
[...]
Het "aanvoelen" vind ik persoonlijk nogal lastig in een game met zoveel RNG. In games zoals CS:GO, CoD en zelfs Battlefield is het redelijk te voorspellen na wat uren op dezelfde map waar mensen vandaan komen.
Wat ik wel doe is vraagtekens zetten bij bepaalde kwaliteiten van een speler als die speler aangeeft dat hij het gevoel heeft dat er veel meer toeval en geluk in first person zit of als die speler aangeeft dat hij niks kan doen tegen campers in first person.
En daar blijf ik ook bij. Het is in first person lastiger om de omgeving in de gaten te houden simpelweg omdat je niet meer even een 360 graden camera draai kan maken. Maar dat iets lastiger is betekent niet dat je zomaar alles af kan schuiven als toeval. Het betekent enkel dat het meer moeite kost, je beter op moet letten en dus bedrevener moet zijn in het scannen van je omgeving tijdens het lopen. Tevens moet je beter je looproute kiezen, meer rekening houden met mogelijke bewegingen van anderen en zorgen dat, als je in een squad game zit, je squad members allemaal een hoek voor hun rekening nemen.
Het verhoogt simpelweg de skill gap, spelers die weinig situational awareness hadden en moeite hadden met tactische beslissingen zullen er nog slechter vanaf komen terwijl spelers die altijd al goed waren in het houden van overzicht, kiezen van looproutes en he veilig stellen van hun omgeving niet heel veel verschil gaan merken.
Dat het voor jou veel meer aanvoelt als toeval betekent dus dat je wat minder bedreven in bepaalde elementen die in first person belangrijker zijn geworden.
En natuurlijk houd je altijd een element van toeval in het spel, maar dat heb je in zowel third person als first person. Een goede speler kan echter zijn speelstijl zo aanpassen dat hij vrijwel niet afhankelijk is van dat toeval. En daar heb je in first person gewoon net wat meer/andere vaardigheden voor nodig.
Laten we het campen van een brug eens als voorbeeld nemen. In third person ga je achter een object zitten en met de camera draaien tot je iemand ziet komen. In first person moet je om de objecten heen gaan kijken. Je moet dus beter je locatie kiezen om te zorgen dat jij iemand wel kan zien maar zelf niet verrast kan worden. Je moet ook zorgen dat jouw character niet op valt zodat je geen plotselinge headshot krijgt. En je moet ook niet constant blijven peaken omdat dit makkelijker gespot kan worden.
Kortom, je moet een stuk meer moeite doen en echt weten wat je doet om nog fatsoenlijk een brug te kunnen campen. En dat is dus die verhoogde skill gap in first person modus.
[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 22-08-2017 15:17 ]
Iedereen krijgt het inderdaad moeilijker, daar ben ik het mee eens. Relatief gezien krijgen de 'ervaren 3rd person' mensen het lastiger vind ik. In 3rd person heb ik bijvoorbeeld zelf veel meer overzicht, terwijl ik mijzelf toch een redelijk 'ervaren' FPS speler mag/kan/wil? noemen.Grotman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:58:
[...]
Maar die krijgen het niet makkelijker, iedereen krijgt het moeilijker. Wat ik wel denk is dat mensen die in 3rd person goed waren, gewoon beter in het 3rd person peeking zijn. 1st person speelt gewoon anders, dus het kan best zijn dat dat anderen soort spelers zijn. Maar dat betekent niet dat dat dus 'slechtere' spelers zijn. Sowieso is het een rare aanname dat 'slechte' spelers een game makkelijker kunnen winnen dan goede spelers. Want dan klopt je definitie van goed en slecht gewoon niet
Mensen die goed zijn in 3rd person krijgen het relatief 'moeilijker' dan mensen die niet zo goed zijn in 3rd person. Even ter visualisatie van wat ik nu eigenlijk bedoel in cijfers van moeilijkheidsgraad (lager = minder moeilijk):
- 3rd person voor goede spelers = 1
- 3rd person voor slechte spelers = 4
- 1st person voor goede spelers = 3
- 1st person voor slechte spelers = 5
Misschien niet het beste voorbeeld, maar hiermee probeer ik een klein beetje mee te verduidelijken wat ik met de relatieve verschuiving van 'moeilijkheid' omschrijf.
Zij zijn niet 'slechter' in het spel, maar het is nu 'makkelijker' om als minder goede 3rd person speler een ervaren 3rd person speler te flanken/te verrassen.
Het is allemaal gewoon zeer relatief
En uiteraard heb je spelers die in 1st person beter zijn dan 3rd person en andersom
[ Voor 18% gewijzigd door MisterChaoSs op 22-08-2017 15:29 ]
Volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar hoorTsurany schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:14:
@gotfurrr je haalt twee dingen door elkaar. Ik zet niet zomaar iemand weg als noob enkel omdat hij kritiek heeft op first person mode, dat zou natuurlijk onzinnig zijn. Sterker nog, ik vind first person ook nog verre van perfect.
Wat ik wel doe is vraagtekens zetten bij bepaalde kwaliteiten van een speler als die speler aangeeft dat hij het gevoel heeft dat er veel meer toeval en geluk in first person zit of als die speler aangeeft dat hij niks kan doen tegen campers in first person.
En daar blijf ik ook bij. Het is in first person lastiger om de omgeving in de gaten te houden simpelweg omdat je niet meer even een 360 graden camera draai kan maken. Maar dat iets lastiger is betekent niet dat je zomaar alles af kan schuiven als toeval. Het betekent enkel dat het meer moeite kost, je beter op moet letten en dus bedrevener moet zijn in het scannen van je omgeving tijdens het lopen. Tevens moet je beter je looproute kiezen, meer rekening houden met mogelijke bewegingen van anderen en zorgen dat, als je in een squad game zit, je squad members allemaal een hoek voor hun rekening nemen.
Het verhoogt simpelweg de skill gap, spelers die weinig situational awareness hadden en moeite hadden met tactische beslissingen zullen er nog slechter vanaf komen terwijl spelers die altijd al goed waren in het houden van overzicht, kiezen van looproutes en he veilig stellen van hun omgeving niet heel veel verschil gaan merken.
Dat het voor jou veel meer aanvoelt als toeval betekent dus dat je wat minder bedreven in bepaalde elementen die in first person belangrijker zijn geworden.
En natuurlijk houd je altijd een element van toeval in het spel, maar dat heb je in zowel third person als first person. Een goede speler kan echter zijn speelstijl zo aanpassen dat hij vrijwel niet afhankelijk is van dat toeval. En daar heb je in first person gewoon net wat meer/andere vaardigheden voor nodig.
Laten we het campen van een brug eens als voorbeeld nemen. In third person ga je achter een object zitten en met de camera draaien tot je iemand ziet komen. In first person moet je om de objecten heen gaan kijken. Je moet dus beter je locatie kiezen om te zorgen dat jij iemand wel kan zien maar zelf niet verrast kan worden. Je moet ook zorgen dat jouw character niet op valt zodat je geen plotselinge headshot krijgt. En je moet ook niet constant blijven peaken omdat dit makkelijker gespot kan worden.
Kortom, je moet een stuk meer moeite doen en echt weten wat je doet om nog fatsoenlijk een brug te kunnen campen. En dat is dus die verhoogde skill gap in first person modus.
Situational awareness wordt in 1p beperkt door de game, namelijk 180 graden. Dat heeft niets met skill te maken, dat betekent gewoon dat je met een soort van handicap speelt. Verder zeg ik helemaal niet dat er veeeel meer toeval zit in 1p, ik heb gezegd dat ik niet had voorzien dat er 1 random element bij is gekomen. Daarnaast heb ik ook gemeld dat de skillgap/ceiling in 1p me kleiner/lager lijkt op dit moment dan 3d person..
De aanname die jij doet dat iemand zoals ik, die een bepaald soort kritiek heeft op de game, dus wel minder bedreven zou zijn in wat nodig is voor 1p en waarschijnlijk een pro 3d camper was,vind ik nogal kort door de bocht.
Je doet ook net alsof campers in 1p makkelijk te verslaan zijn en als je dat niet kan dat je dan de juiste skills mist. Je vergeet alleen dat in sommige situaties bewegen in 1p risicovoller is dan in 3p, aangezien je in 1p altijd committed bent op de positie die je neemt. Natuurlijk kan je fast peeken etc etc, maar goede campers in 1p zijn net zo dodelijk als in 3d person, alleen op een andere manier.
Krijg erg het idee dat de haters op 3rd person Call of Duty spelers zijn die dezelfde speelstijl in PUBG willen gebruiken.. zo werkt het nou eenmaal niet.
Dan bekijk je het toch echt op de verkeerde manier. Het wordt lastiger om situational awareness te krijgen omdat je geen magische 360 graden camera boven je hoofd hebt zitten. Het wordt je echter niet beperkt, het wordt je lastiger gemaakt. Het is nog steeds mogelijk om situational awareness te verkrijgen, je moet er echter veel meer moeite voor doen.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:34:
[...]
Volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar hoor![]()
Situational awareness wordt in 1p beperkt door de game, namelijk 180 graden. Dat heeft niets met skill te maken, dat betekent gewoon dat je met een soort van handicap speelt.
En dat is toch echt een belangrijk onderscheid dat je moet maken.
Je geeft aan dat winnen meer random is geworden, daar ben ik het simpelweg niet mee eens.Verder zeg ik helemaal niet dat er veeeel meer toeval zit in 1p, ik heb gezegd dat ik niet had voorzien dat er 1 random element bij is gekomen.
Dat heb je gemeld inderdaad. Je hebt daar echter geen fatsoenlijke uitleg voor gegeven terwijl ik op meerdere momenten weerlegd hebt waarom ik denk dat juist het tegenovergestelde van toepassing is. Daar mag je overigens best inhoudelijk op in gaan.Daarnaast heb ik ook gemeld dat de skillgap/ceiling in 1p me kleiner/lager lijkt op dit moment dan 3d person..
En waarom vind je dat dan kort door de bocht? Op welk punt ben je het er niet mee eens? Wat is je tegen argumentatie?De aanname die jij doet dat iemand zoals ik, die een bepaald soort kritiek heeft op de game, dus wel minder bedreven zou zijn in wat nodig is voor 1p en waarschijnlijk een pro 3d camper was,vind ik nogal kort door de bocht.
Ik zie iemand die moeite lijkt te hebben met first person als het aan komt op het bewaren van overzicht. Dan mis je naar mijn idee een vaardigheid die in first person essentieel is terwijl hij in third person vrijwel irrelevant was.
Ik zeg dat campers in huizen te verslaan zijn, niet dat alle campers eenvoudig te verslaan zijn. Een camper in een huis heeft een min of meer vaste positie, kan weinig overzicht krijgen omdat hij niet naar buiten kan kijken zonder zichzelf te verraden en het is mogelijk hem van buiten te spotten als hij op de begane grond zit.Je doet ook net alsof campers in 1p makkelijk te verslaan zijn en als je dat niet kan dat je dan de juiste skills mist. Je vergeet alleen dat in sommige situaties bewegen in 1p risicovoller is dan in 3p, aangezien je in 1p altijd committed bent op de positie die je neemt. Natuurlijk kan je fast peeken etc etc, maar goede campers in 1p zijn net zo dodelijk als in 3d person, alleen op een andere manier.
Echter blijft een camper altijd gevaarlijk in dit spel, dat zal je altijd houden. Daar maakt third of first person weinig verschil in. Het grootste verschil zit in de effectiviteit van de camper en de methode waarmee je hem probeert uit te schakelen.
Dat vergeet niemand. Echter iemand die in cover zit heeft in elke multiplayer shooter een corner advantage op iemand die in het open velt staat. Daar kan je simpelweg niet omheen.muusq schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:45:
Vergeten jullie nou dat ook iemand in 3rd person UIT cover moet komen om jou neer te knallen?
Dat geld voor elke shooter, first of third person is daar irrelevant voor.Je moet in 3rd person altijd op je hoede zijn, ja achter elke boom/auto/huis kan iemand zitten die jou wel ziet aankomen.. daar moet je gewoon rekening mee houden en je approach hierop aanpassen. Check voor open deuren/auto's, zorg dat je ergens achter kan springen.
Ik weet niet waarom je dat idee krijgt maar dan snap je volgens mij de argumenten die tegen third person aangedragen worden niet. Daarnaast gaat de discussie niet over third person vs first person, het gaat om de invloed van toeval/willekeur binnen de verschillende perspectieven en of deze invloed groter is in first person dan in third person.Krijg erg het idee dat de haters op 3rd person Call of Duty spelers zijn die dezelfde speelstijl in PUBG willen gebruiken.. zo werkt het nou eenmaal niet.
Gevoelsmatig heeft 3rd person daarom voor mij een hoger pret gehalte. Ook omdat ik de skills mis om ver te komen in FPV
Het gaat helemaal niet om 'haters' of wat 'beter' is.muusq schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:45:
Vergeten jullie nou dat ook iemand in 3rd person UIT cover moet komen om jou neer te knallen? Je moet in 3rd person altijd op je hoede zijn, ja achter elke boom/auto/huis kan iemand zitten die jou wel ziet aankomen.. daar moet je gewoon rekening mee houden en je approach hierop aanpassen. Check voor open deuren/auto's, zorg dat je ergens achter kan springen.
Krijg erg het idee dat de haters op 3rd person Call of Duty spelers zijn die dezelfde speelstijl in PUBG willen gebruiken.. zo werkt het nou eenmaal niet.
Iemand stelde dat het in 1st persons het makkelijker is geworden voor de mindere spelers, daar gaat de nog normale discussie over.
Dus ga alsjeblieft dan niet zelf beginnen met 'haters' en CoD-spelers, want dan start je juist zinloze discussies zonder argumenten.
Hmm, zou jammer zijn. Loop echt te trappelen om te gaan spelen. Zie overigens dat ik inderdaad de Quadro M500M heb, en nog Intel HD Graphics 520. Nu weet ik als leek op dit gebied ook wel dat het niet veel uitmaakt, maar toch.Tsurany schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:12:
@Insehh als het een M500M is probeer het dan maar niet, zonde van de tijd. Die M500M gaat het spel echt niet fatsoenlijk draaien. CoH, CS:GO en Dota 2 zijn niet bepaald GPU intensief, PUBG is dat wel. Je gaat geen leuke experience krijgen.

De enige ekte...
Ik schaar mijzelf onder de mindere spelers, maar ik ervaar first person juist als 'moeilijker'. 3rd person vind ik makkelijker omdat ik dan vrij snel veel informatie kan vergaren. In First person mode moet je meer moeite doen om dezelfde informatie te vergaren. Ik denk dat de discussie ook oneindig door kan gaan omdat iedereen zijn eigen mening heeft. De een vind dat prettiger spelen de ander weer dit. Ik ben het wel eens met dat First person een ander soort speelstijl vereist dan 3rd person.Grotman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:08:
[...]
Het gaat helemaal niet om 'haters' of wat 'beter' is.
Iemand stelde dat het in 1st persons het makkelijker is geworden voor de mindere spelers, daar gaat de nog normale discussie over.
Dus ga alsjeblieft dan niet zelf beginnen met 'haters' en CoD-spelers, want dan start je juist zinloze discussies zonder argumenten.
Persoonlijk vind ik firstperson spelen leuker omdat ik het idee heb dat ik dan in de game zit in plaats van een helikopter view game speel.
[ Voor 13% gewijzigd door Dannyo90 op 22-08-2017 16:59 ]
Potje 1
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Potje 2
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Potje 3
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Exit, start battlefield 1.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
IMHO:
hebben slechte spelers het in 1p soms makkelijker vanwege rng, dat hebben ze zelf dan waarschijnlijk niet door, dit komt oa door het feit dat bewegen in 1p in bepaalde situaties risicovoller is omdat je veel eerder committed bent. Daarmee bedoel ik dat je onverwacht in een door rng bepaalde situatie komt waar je niet of nauwelijks meer van weg kan komen. Dit is lang niet altijd een situatie die je zelf had kunnen voorkomen, ookal ben je een koning in situational awareness.
Voorbeelden kan iedereen hopelijk zelf bedenken, als je dat niet kan dan ehhh heeft deze discussie niet eens zin
1p draait veel meer om het coveren van angles door je team en het spelen op geluid, natuurlijk is dat ook een skill ding, maar het zorgt er ook voor dat slechtere spelers een grotere rng invloed hebben op je game.
Dit maakt 1p niet slecht, of dat ik er slechter in speel. Het is alleen iets wat ik niet had verwacht en waarvan ik hoop dat het wordt getweaked. Minder rng in deze context zorgt altijd voor een hogere skillgap/ceiling.
In 3d person had ik eigenlijk altijd het idee dat als ik dood ging het door mezelf kwam, in 1p heb ik nu af en toe echt het idee genaaid te worden door lucky situaties en soms het idee dat rng me enorm helpt. beide zaken hou ik niet van, dus zowel negatief als positief.
Edit: je kan zelf meer zien dan 180 graden, kijk maar eens achter je
Minder gaan liggen? 🤔ikbengoofy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:31:
Net paar potjes gedaan.
Potje 1
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Potje 2
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Potje 3
Spawn.
Laglaglaglag
Dood
Exit, start battlefield 1.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Beiden gaan dit spel totaal niet kunnen draaien. Zal toch overwegen om een andere pc te gebruiken om dit spel te spelen.Insehh schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:10:
[...]
Hmm, zou jammer zijn. Loop echt te trappelen om te gaan spelen. Zie overigens dat ik inderdaad de Quadro M500M heb, en nog Intel HD Graphics 520. Nu weet ik als leek op dit gebied ook wel dat het niet veel uitmaakt, maar toch.
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Het rng aspect wat aangedragen wordt snap ik niet zo, het enige verschil is de camerapositie, wat heeft dat te maken met rng? De enige rng in de game zijn de spawns van loot en voer- en vaartuigen.
Dat iemand onverwacht je pad kruist is logisch, maar dat is in iedere andere 1P game ook zo toch? Waarom is dat in PUBG nu ineens rng?
Het is een andere manier van spelen waarbij je mijns inziens eerlijker speelt dan in 3P. Het argument dat je speelt met een 'handicap' is een non-argument, zie mijn drone voorbeeld. Het is andere gameplay.
Het klimmen is helaas nog niet officieel bekend gemaakt. Nieuwe wapens zullen er zeker nog wel komenLuke58 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:35:
Is het al bekend wanneer de nieuwe stijl van klimmen word ingebracht en of er eventueel nieuwe wapens komen die je in loot kan vinden?
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
maar je hebt wel een klem op je nek en oogkleppen voor zodat je exact 180 graden kan zien? het zou volgens mij al een verbetering zijn als ze dat aanpassen, hoeft niet eens helemaal 360 te zijn, maar dat je tijdens het rennen je omgeving goed in de gaten kan houden lijkt me een goede verbetering.JeRyZ schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:50:
Waar voor mij het grootste verschil zit tussen 1P en 3P is dat 1P realistischer aanvoelt in alle situaties. Je kunt zien wat je normaal ook kunt zien. Ik heb zelf geen drone achter me hangen en een bril op waarop ik dat beeld zie, en vervolgens ook nog eens 360° rond kan kijken.
Het rng aspect wat aangedragen wordt snap ik niet zo, het enige verschil is de camerapositie, wat heeft dat te maken met rng? De enige rng in de game zijn de spawns van loot en voer- en vaartuigen.
Dat iemand onverwacht je pad kruist is logisch, maar dat is in iedere andere 1P game ook zo toch? Waarom is dat in PUBG nu ineens rng?
Het is een andere manier van spelen waarbij je mijns inziens eerlijker speelt dan in 3P. Het argument dat je speelt met een 'handicap' is een non-argument, zie mijn drone voorbeeld. Het is andere gameplay.
Ik vind het ook juist goed dat je kan kiezen wat je speelt en mijn persoonlijke voorkeur voor 1st person wil echt niet zeggen dat ik dus vind dat 3rd person eruit moet, of slechter is. Ik vond alleen je stelling raar dat slechtere spelers een voordeel hebben bij 1st person. Het is gewoon een andere manier van spelen en op de beste manier gebruik maken van je mogelijkheden en info die je kunt krijgen. Bij elke gamemode zullen de beste spelers boven komen drijven, alleen je skillset zal iets anders zijn.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:33:
Het mooie is dat de game nu twee opties heeft, ik vind het alleen opvallend dat sommigen 1p als DE gamemode zien en kritiek zien als het missen van skills.
Een verhoogde rng-factor snap ik ook juist niet, want nu hebben mensen die eerder in een huis zijn juist een groter voordeel in 3rd person, vanwege het kunnen peeken zonder zelf zichtbaar te zijn. In 1st person hebben die ook een duidelijk voordeel maar veel minder 'rng' omdat je in 3rd helemaal niet kan weten of er iemand door een raampje staat/zit/ligt te kijken.
Maar zoals hierboven vind ik alleen de spawns, cirkels en loot onder RNG vallen.
Dat moet inderdaad beter en komt er ook aan volgens mij.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
maar je hebt wel een klem op je nek en oogkleppen voor zodat je exact 180 graden kan zien? het zou volgens mij al een verbetering zijn als ze dat aanpassen, hoeft niet eens helemaal 360 te zijn, maar dat je tijdens het rennen je omgeving goed in de gaten kan houden lijkt me een goede verbetering.
[ Voor 16% gewijzigd door Grotman op 22-08-2017 19:13 ]
Ik ben bezig met wat leren van nieuwe editting 'skills'. Naast dat het een grappig momentje is, hoopte ik dat jullie kort feedback kunnen geven op de video. Ik wil wat meer PUBG vids er uit gooien en dit heb ik als testje nu. Zijn de tekst effecten overzichtelijk genoeg/vermakelijk en passend bij PUBG?
Mocht dit niet gewenst zijn binnen dit topic dan hoor ik dit graag natuurlijk.
Klopt, ben zeker fan van hem en zijn editting skills. In het begin wil ik het editten onder de knie krijgen om vervolgens wat meer mijn eigen stijl te ontwikkelen en zeker niet zijn stijl te 'jatten' maar ik heb gewoon nog te weinig ervaring voor echt genuanceerde verschillen in eigen stijl uit te drukken (klinkt bijna poëtisch). Sovietwomble heeft zijn editting stijl daarnaast weer ook van iemand anders beetje afgekeken dus aghEbayzo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:38:
[...]
Leuke Sovjetwomble edit, maar zou het niet teveel overdrijven. Niet nodig om elke tekst visueel uit te drukken.
Edit:edit op je reactie: Nee begreep het, bedoel je zeker met dat "here" en *shotgun? Dat het niet echt vloeiend loopt e.d.?
[ Voor 46% gewijzigd door MisterChaoSs op 22-08-2017 19:47 ]
Leuke Sovjetwomble edit, maar zou het niet teveel overdrijven. Niet nodig om elke tekst visueel uit te drukken.MisterChaoSs schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:34:
Luitjes,
Ik ben bezig met wat leren van nieuwe editting 'skills'. Naast dat het een grappig momentje is, hoopte ik dat jullie kort feedback kunnen geven op de video. Ik wil wat meer PUBG vids er uit gooien en dit heb ik als testje nu. Zijn de tekst effecten overzichtelijk genoeg/vermakelijk en passend bij PUBG?
Mocht dit niet gewenst zijn binnen dit topic dan hoor ik dit graag natuurlijk.
[video]
(reactie, op reactie)
Zeker geen verkeerde om van "af te kijken", ik vind de techniek echt leuk van hem. Maar in het begin leek je wat te overdrijven. Begrijp me niet verkeerd, leuk filmpje!
[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 22-08-2017 19:41 ]
Default blanke hetero
Ik vind het vooral jammer dat begrijpend lezen voor sommige mensen kennelijk te lastig is. Je blijft maar constant dezelfde opmerkingen herhalen zonder daadwerkelijk in te gaan op de argumenten die aangedragen worden.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:33:
Het mooie is dat de game nu twee opties heeft, ik vind het alleen opvallend dat sommigen 1p als DE gamemode zien en kritiek zien als het missen van skills.
Tevens ben je niet in staat om het verschil te zien tussen kritiek op een gamemode en kritiek op iemands argumentatie. Ik heb niks tegen mensen die liever third person spelen, dat moeten ze helemaal zelf weten. Ik heb enkel moeite met jouw argumentatie waarom first person meer RNG zou zijn. Jammer dat je die twee dingen niet los kan zien.
Waarom zou je in first person niet uit de situatie komen terwijl dat in third person wel lukt? Tactieken zoals suppression hebben juist in first person veel meer effect. Tevens kan je je veel beter achter objecten verschuilen.IMHO:
hebben slechte spelers het in 1p soms makkelijker vanwege rng, dat hebben ze zelf dan waarschijnlijk niet door, dit komt oa door het feit dat bewegen in 1p in bepaalde situaties risicovoller is omdat je veel eerder committed bent. Daarmee bedoel ik dat je onverwacht in een door rng bepaalde situatie komt waar je niet of nauwelijks meer van weg kan komen. Dit is lang niet altijd een situatie die je zelf had kunnen voorkomen, ookal ben je een koning in situational awareness.
Dat is een zwaktebod. De argumentatie dat een discussie zinloos is als iemand het oneens is met jou gaat natuurlijk nergens over.Voorbeelden kan iedereen hopelijk zelf bedenken, als je dat niet kan dan ehhh heeft deze discussie niet eens zin
Waarom hebben slechtere spelers een grotere RNG invloed? Ik vraag me af of je wel precies weet wat er bedoeld wordt met RNG.1p draait veel meer om het coveren van angles door je team en het spelen op geluid, natuurlijk is dat ook een skill ding, maar het zorgt er ook voor dat slechtere spelers een grotere rng invloed hebben op je game.
Ik zal je straks eenpaar voorbeelden geven, nu ff druk om mensen te slopen in fppTsurany schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:01:
[...]
Ik vind het vooral jammer dat begrijpend lezen voor sommige mensen kennelijk te lastig is. Je blijft maar constant dezelfde opmerkingen herhalen zonder daadwerkelijk in te gaan op de argumenten die aangedragen worden.
Tevens ben je niet in staat om het verschil te zien tussen kritiek op een gamemode en kritiek op iemands argumentatie. Ik heb niks tegen mensen die liever third person spelen, dat moeten ze helemaal zelf weten. Ik heb enkel moeite met jouw argumentatie waarom first person meer RNG zou zijn. Jammer dat je die twee dingen niet los kan zien.
[...]
Waarom zou je in first person niet uit de situatie komen terwijl dat in third person wel lukt? Tactieken zoals suppression hebben juist in first person veel meer effect. Tevens kan je je veel beter achter objecten verschuilen.
[...]
Dat is een zwaktebod. De argumentatie dat een discussie zinloos is als iemand het oneens is met jou gaat natuurlijk nergens over.
[...]
Waarom hebben slechtere spelers een grotere RNG invloed? Ik vraag me af of je wel precies weet wat er bedoeld wordt met RNG.
Nee, maar zoals @Tsurany al zei is het nog niet perfect.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:09:
[...]
maar je hebt wel een klem op je nek en oogkleppen voor zodat je exact 180 graden kan zien? het zou volgens mij al een verbetering zijn als ze dat aanpassen, hoeft niet eens helemaal 360 te zijn, maar dat je tijdens het rennen je omgeving goed in de gaten kan houden lijkt me een goede verbetering.
Maar ik snap wel wat je bedoelt, maar zoveel groter is je echte kijkhoek nou ook weer niet maar de kijkhoek met alt is dus groter dan 180°, meer zoals het in realiteit ook is. Dan vind ik de huidige in 1P nog steeds realistischer dan de 360 van 3P
Ik kan overigens even makkelijk om me heen kijken zonder Alt, het kost alleen meer tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door jeryz op 22-08-2017 21:41 ]
Nadat ik een Silencer vond was de Uzi toch best fijn in een steeds kleiner wordende cirkel.

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 22-08-2017 22:14 ]
First-person masterrace hier. Nou ik laat mezelf wel even de deur zien.gotfurrr schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:33:
IMHO:
Voorbeelden kan iedereen hopelijk zelf bedenken, als je dat niet kan dan ehhh heeft deze discussie niet eens zin
1p draait veel meer om het coveren van angles door je team en het spelen op geluid, natuurlijk is dat ook een skill ding, maar het zorgt er ook voor dat slechtere spelers een grotere rng invloed hebben op je game.
Dit maakt 1p niet slecht, of dat ik er slechter in speel. Het is alleen iets wat ik niet had verwacht en waarvan ik hoop dat het wordt getweaked. Minder rng in deze context zorgt altijd voor een hogere skillgap/ceiling.
In 3d person had ik eigenlijk altijd het idee dat als ik dood ging het door mezelf kwam, in 1p heb ik nu af en toe echt het idee genaaid te worden door lucky situaties en soms het idee dat rng me enorm helpt. beide zaken hou ik niet van, dus zowel negatief als positief.
Edit: je kan zelf meer zien dan 180 graden, kijk maar eens achter je
Ach, vier van de vijf potjes chicken dinner

Dat blijft toch wel mijn grootste probleem, zoveel RNG. Het kan niet anders want het is een battle royale game, maar toch jammer als je aan CSGO gewend bent.
Overigens snap ik niet waarom 3rd person spelers altijd het gevoel hebben dat ze als noobs worden weggezet als er een discussie is m.b.t. 3rd vs first, het gaat altijd heel inhoudelijk met goede argumenten en ja dan komt first person er wel dik als beste uit, dat betekent toch niet gelijk dat je door te zeggen dat first person objectief beter is iedere 3rd person speler als noob wegzet?
Ik speel liever FPP omdat.... ik dat liever speel.
3rd is voor mij niet makkelijker/moeilijker, het voelt gewoon minder "echt" en "eerlijk" aan.
Ik kan bv iemand dat ik flink gedamaged heb, niet rushen als hij achter een boom zit. Hij ziet dat en komt gewoon sprayend erachter uit.
Flanken kan ook veel beter in FPP, maar dus ook geflanked worden.
Is TPP daarom noob??? Verre van, maar het geeft een ander beeld/voordeel/nadeel waar ik niet van hou in een "shooter"..
Never ever financial advice...
Ik speel ook 3rd person vooral. Persoonlijk vind ik 3rd person ook een "lame" speelstijl. Je camera zo gebruiken om rondom hoekjes/boompjes te kijken. Het veld overschouwen in prone toestand..
Nuja je moet de andere nog wel afknallen. En zelf misbruik ik ook 3rd person view dusja
Ik probeer me er allemaal nie te druk in te maken. Ook al ga ik agressief rambo stijl en word ik gepakt. Minuutje later zit ik alweer in de volgende sessie^^
Heb het wel het gevoel dat als je steeds on the run bent je slaagkans minder is dan als je bv met een wagen diep in de cirkel rijdt van gebouw tot gebouw. Its just a feeling lol
[ Voor 36% gewijzigd door Scifo83 op 23-08-2017 08:12 ]
RNG staat letterlijk voor random number genrator.Scifo83 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:05:
Wat is RNG?
wordt door dev's gebruikt om dingen die kans nodig hebben te bepalen.
(heel simpel en globaal uitgelegt)
Een programma kan niet zomaar met een getal komen dus bepaalde gebeurtenissen van spelers krijgen een cijfer.( jij drukt spatiebalk in en de game registreert een 4) daar wordt een hele gekke berekening mee gedaan en dat bepaald dan bijv waar de cirkel komt of welke guns ergens liggen etc.
in principe is het dus gewoon iets waar je als speler geen invloed op hebt.
Maar ik snap de discussie niet echt. Speel je graag 1st person dan heb je die mogelijkheid en als je 3rd person wilt kan dat ook. Beide dien je op een andere manier te spelen. Waarom de discussie wat "beter" is.
[ Voor 42% gewijzigd door PaRaDoX4 op 23-08-2017 08:54 ]
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
RNG is Random Number Generator. Het is niets meer dan het genereren van een willekeurig getal tussen twee grenswaarden. Dit kan op verschillende manieren gebruikt worden.Scifo83 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:05:
Wat is RNG?
Stel je wilt willekeurig 10% van de belastingaangiften controleren. Dan kan je per aangifte een willekeurig nummer tussen de 0 en 100 genereren. Is het een nummer onder de 11? Dan pak je die er uit voor controle.
Datzelfde geld voor het bepalen van de posities van wapens, armor en andere loot in de game. Per locatie genereer je een willekeurig nummer en op basis van dat nummer bepaal je of er loot spawned en welke loot er spawned.
Natuurlijk zijn zulke systemen wat complexer maar als basis hebben ze altijd een vorm van RNG. Vergelijkbaar met het gooien van een dobbelsteen bij bijvoorbeeld Risk of Yahtzee.
De term RNG wordt in deze discussie wat misbruikt aangezien RNG niks te maken heeft met twee spelers die elkaar toevallig tegenkomen. RNG is veel meer een synoniem voor willekeur/toeval geworden dan dat er echt gerefereerd wordt naar het genereren van willekeurige nummers.
Dat blijkt inderdaad. De discussie ging namelijk helemaal niet over de persoonlijke voorkeur maar of er meer sprake is van geluk/toeval in first person dan in third person.PaRaDoX4 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:15:
Maar ik snap de discussie niet echt. Speel je graag 1st person dan heb je die mogelijkheid en als je 3rd person wilt kan dat ook. Beide dien je op een andere manier te spelen. Waarom de discussie wat "beter" is.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 23-08-2017 08:49 ]
De vraag is hoe je met deze random encounters omgaat. Als je goed op de omgeving let en bedreven ben in het genre FPS met schieten dan zou je over het algemeen deze random encounters alsnog moeten kunnen winnen. Omdat je gewoon beter bent als die andere.
Ook kan je dit natuurlijk verminderen door niet op risicovolle gebieden te lopen en goed alles te dekken waar je naar toe loopt. Wat dan ook betekent dat je in FFP voorzichtiger moet spelen om die random kans te verkleinen. Je situational aweneress moet vele malen hoger zijn in FFP dan in 3P.
Juist door ervoor te zorgen dat je iets meer rond kan kijken met je nek, een beetje zoals DayZ mod was. Dan kijk je wat het is? ( 265 graden? ) om je heen en dan kan je al veel meer de omgeving in de gaten houden. Nu moet je letterlijk omdraaien/springen om achter je te kunnen kijken. Wat daardoor ook de "random" kans verminderd.
Er blijven altijd situaties zowel in FFP als in 3p waarin het ene beter is dan het andere of andersom. Wil niet zeggen dat 3P slecht is of dat FFP slecht is. Het is beide totaal verschillend. één mode is ook niet beter dan de ander en het is ook voorkeur wat iemand het liefst heeft.
even in te haken op @Tsurany Wanneer je commit in FFP maak je een move op basis van minder informatie dan in 3P. Je kan ervoor kiezen om meer informatie te vergaren maar dan moet je voorzichtiger spelen en die tijd is er niet altijd. Je commit daarom eerder in FFP dan in 3P omdat je in 3P een situatie vaak wat beter kan inschatten juist door de 3rd person peeking. Is dat slecht? Nee, het is alleen een andere manier van denken.
Het voordeel van FFP is juist dat als je de informatie wel hebt je op een veel betere manier de situatie kan winnen. Je krijgt ruimte om te flanken omdat je dat ongezien kan doen en de speler die je pushed moet ook uit dekking komen om jou te kunnen schieten.
Passief rechtdoor lopen zal inderdaad minder informatie opleveren, maar dat is wel een keuze die je zelf maakt. Je kan er voor kiezen om regelmatig stil te staan, soms achteruit te lopen of even over heuvels heen kijken. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van je snelheid, maar dat maakt het niet onmogelijk. Je moet enkel een actievere houding hebben.
Daarom ben ik het ook oneens met de stelling dat je per definitie meer kans hebt op random encounters, die kans is namelijk enkel groter als je je speelstijl niet aanpast aan de beperkingen die first person met zich mee brengt.
Even een anecdote om te laten zien wat ik bedoel. Eergisteren liep ik met een squad ten noord oosten van Pochinki. Wij liepen langs die ingestorte storm drain en staken de weg over richting het westen. Even verderop zagen we een UAZ staan halverwege de heuvel met een squad die dicht bij elkaar stond. Wellicht waren ze net loot aan het verdelen of even aan het healen, geen idee. Ze liepen daarna weg van ons en wij konden ze honderden meters lang stalken.
In third person hadden ze ons moeten zien, dan is het namelijk kinderlijk eenvoudig de camera even te draaien om zo achter je te kijken. In first person konden ze ons echter niet zien door de camera te draaien, ze moeten daadwerkelijk hun character draaien of bijvoorbeeld de 360 of dubbele 180 jump uitvoeren. Ze kozen er voor dit niet te doen waardoor ze (cruciale) informatie niet hadden.
Wellicht waren ze te druk met naar de cirkel lopen, wellicht waren ze afgeleid door een gesprek of wellicht dachten ze simpelweg veilig te zijn. Maar hoe dan ook, het was hun eigen keuze om niet om de zoveel meter naar achteren te kijken.
Ik heb reeds ergens gelezen dat ze hier aan werken, ook dat het is alsof je in first person te laag staat zal verbeteren.Sn0wblind schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:51:
Dat 1st person uitdagender is staat imo buiten kijf maar het echte probleem zit'm naar mijn mening in de enorm zweverige beweging wat je minder opmerkt in thrid person. Het voelt gewoon erg slecht aan. Het mag allemaal wel wat strakker aanvoelen naae mijn mening.
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Had zoiets inderdaad opgevangen. Maar eens kijken hoe het dan speelt. vind firs tperson wel enorm tof eruit zien tijdens gameplay. Maakt de wereld wat grootser.Nutellaah schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:57:
[...]
Ik heb reeds ergens gelezen dat ze hier aan werken, ook dat het is alsof je in first person te laag staat zal verbeteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Sn0wblind op 23-08-2017 14:00 ]
Je geeft zelf eigenlijk al aan dat je het met me eens ben in je verhaal. Dat je evenveel informatie kan verkrijgen als in 3P maar dat je er meer moeite voor moet doen. Dat is exact wat ik ook aangeef. Alleen kost het meer tijd en moeite om dezelfde informatie te verkrijgen. Die tijd is er niet altijd, terwijl die er in 3P veel sneller is. Dit betekent ook dat 1PP intensiever is qua situationele awareness en je eerder voor iets commit dan je misschien eigenlijk zou willen omdat je er toe gedwongen wordt door bijv de circle. Je geeft zelf al aan dat je regelmatig moet omkijken, moet stoppen etc. omdat het gewoon beperkt is.Tsurany schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:
@jantje 2 je hele verhaal is gebaseerd op een enkele aanname, namelijk dat je minder informatie hebt in first person. Daar ben ik het dus niet mee eens. Je kan namelijk vrijwel exact dezelfde informatie verkrijgen als in third person, het kost echter meer moeite om die informatie te vergaren aangezien je betere coördinatie met je squad nodig hebt en actiever moet bewegen.
Passief rechtdoor lopen zal inderdaad minder informatie opleveren, maar dat is wel een keuze die je zelf maakt. Je kan er voor kiezen om regelmatig stil te staan, soms achteruit te lopen of even over heuvels heen kijken. Dit gaat natuurlijk wel ten koste van je snelheid, maar dat maakt het niet onmogelijk. Je moet enkel een actievere houding hebben.
Daarom ben ik het ook oneens met de stelling dat je per definitie meer kans hebt op random encounters, die kans is namelijk enkel groter als je je speelstijl niet aanpast aan de beperkingen die first person met zich mee brengt.
Even een anecdote om te laten zien wat ik bedoel. Eergisteren liep ik met een squad ten noord oosten van Pochinki. Wij liepen langs die ingestorte storm drain en staken de weg over richting het westen. Even verderop zagen we een UAZ staan halverwege de heuvel met een squad die dicht bij elkaar stond. Wellicht waren ze net loot aan het verdelen of even aan het healen, geen idee. Ze liepen daarna weg van ons en wij konden ze honderden meters lang stalken.
In third person hadden ze ons moeten zien, dan is het namelijk kinderlijk eenvoudig de camera even te draaien om zo achter je te kijken. In first person konden ze ons echter niet zien door de camera te draaien, ze moeten daadwerkelijk hun character draaien of bijvoorbeeld de 360 of dubbele 180 jump uitvoeren. Ze kozen er voor dit niet te doen waardoor ze (cruciale) informatie niet hadden.
Wellicht waren ze te druk met naar de cirkel lopen, wellicht waren ze afgeleid door een gesprek of wellicht dachten ze simpelweg veilig te zijn. Maar hoe dan ook, het was hun eigen keuze om niet om de zoveel meter naar achteren te kijken.
Dit punt kunnen ze op een gemakkelijke manier aanpassen door iets meer "vrijheid" te geven met het rondkijken. Hierdoor blijft 1FFP nog steeds intensiever maar hoef je minder onzinnige moeite te doen omdat je gelimiteerd wordt door de game. Hiermee verminder je ook de "random" encounters omdat je meer gevoel van de omgeving kan creëren. Waardoor je effectief de skillgap tussen goede en slechte spelers verhoogd. Tussen het wel en niet opletten.
Alles draait in eerste instantie om informatie, die je gewoon eerder krijgt in 3P dan in 1PP. Je hoeft namelijk minder "moeite" te doen om iets te zien in 3P doordat je veel meer standaard overzicht hebt. Hierdoor is het random element( De grootte hiervan is afhankelijk van je eigen moeite die je doet om dit te voorkomen) ook kleiner omdat je veel eerder dingen ziet en daarop je keuzes kan baseren.
Dit is volgens mij de kern van de hele discussie de hele tijd. De ene kant noemt dit random, maar ik denk juist dat dit skill is, net als dat 3rd person peeking ook een skill is. Alleen omdat je meer moeite moet doen om dezelfde informatie te krijgen vind ik juist iets met skill te maken hebben, en zie dat niet als een 'random' omstandigheid waardoor slechtere spelers een voordeel, of minder nadeel, zouden hebben.jantje 2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:17:
[...]
Alles draait in eerste instantie om informatie, die je gewoon eerder krijgt in 3P dan in 1PP. Je hoeft namelijk minder "moeite" te doen om iets te zien in 3P doordat je veel meer standaard overzicht hebt. Hierdoor is het random element( De grootte hiervan is afhankelijk van je eigen moeite die je doet om dit te voorkomen) ook kleiner omdat je veel eerder dingen ziet en daarop je keuzes kan baseren.
Maar ik denk dat iedereen het over eens is dat de kijkhoek bij met ALT om je heen kijken verbeterd moet worden, net als de camerapositie voor 1st person.
En voor de rest is het gewoon voorkeur en bij elke mode kom je mensen tegen die dezelfde dingen wel en niet kunnen, dus de besten zullen het meest winnen.
Ik zal me vanaf nu niet meer bemoeien met de discussie, want ik snap het als sommige mensen er moe van worden
[ Voor 4% gewijzigd door Grotman op 23-08-2017 14:28 ]
In PUBG is alles enabled qua Highlights functie, ook in Geforce experience.. Maar wanneer ik de overlay open en Instant Replay op ON wil zetten, gebeurd er niets. Hij blijft op OFF staan.
Hiervoor geen enkel issue. Iemand raad?
De voordelen die er zijn met 1p kunnen echter ook leiden tot meer rng situaties die noob friendly zijn.
Wat zie ik als rng in een game? Is niet een feit, gewoon mijn persoonlijke mening. Rng is er in twee soorten, technisch en situationeel. Technisch zie ik de zaken zoals spray patterns, loot, cirkels, zaken die door de game-engine random worden gegenereerd (al dan niet binnen een standaard deviatie).
Situationeel zie ik als zaken die willekeurig ontstaan zonder dat er een bedoeling/wil/voorbedachte rade bij is van tevoren. Bijvoorbeeld spelers die elkaar tegen komen, als je iemand vind die afk is, als je een auto met een squad vind die allemaal aan het healen zijn, als er opeens iemand naast je komt liggen terwijl je elkaar niet gezien hebt. Etc
Het liefst speel ik een spel met zo weinig mogelijk rng, wederom persoonlijk, hoef je het niet mee eens te zijn. Eigenlijk speel ik dus het liefst een spel waarbij een noob geen enkele (of een hele kleine) kans heeft tegen een goede speler.
hoe goed je kan worden noem ik skill ceiling (easy to learn, hard to master). Bijvoorbeeld aimen, iedereen kan het, maar weinigen kunnen het zo goed als shroud bijv.
Skillgap zie ik in deze context als verschil tussen skillceiling en het niveau van een noob. Liefst heb ik die dus zo groot mogelijk. Wederom, imho ; je hoeft het niet eens te zijn met deze definitie, maar dan begrijp je waar het volgende punt vandaan komt.
Veel voordelen van 1p zorgen met de huidige implementatie voor een hogere skillgap, so far so good. Er is echter ook een aantal zaken in 1p die zorgen voor een meer dynamische skillgap, bijvoorbeeld deze 3 voorbeelden:
- twee spelers die naar punt a rennen. Speler 1 loopt toevallig in een dode hoek van speler 2.
- je bent in 1p eerder committed, als je een ridge op loopt en iemand ligt toevallig 50 meter achter die ridge ook geheel toevallig jouw kant op te kijken, dan kom je niet makkelijk weg uit deze situatie. Je commit jezelf eerder dan in 3d person vanwege minder info die je hebt en je jezelf altijd exposed als je iemand ziet.
- er staan opeens spelers in of bij je huis
Natuurlijk kan je stellen dat je beter had moeten kijken, dat je angles moet coveren, pauzes moet nemen om 360 scan te doen. Etc etc etc. Allemaal waar, maar niemand is perfect en soms is het niet eens mogelijk om mensen te zien in 1p.
Je doet net alsof je in 1p alles in eigen hand hebt, wat echt een onzinnig beeld geeft van 1p. Bovendien stel je ook dat het gelijk gaat ovet het missen van skill, wat natuurlijk ook een beetje overdreven is.
1p is imho nog steeds beter, maar de huidige implementatie is gewoon nog niet perfect. Als ze freelook aanpassen, perspectief en clunky movement : dan zou het imho al stukken beter zijn
En kap nogmaals met je skill opmerkingen, daar wordt ik verdrietig van.
Edit: de voorbeelden die ik geef kunnen imho redelijk makkelijk worden gefixed door grotere freelook en beter perspectief. De wereld is nu gebouwd voor 3p. Perspectief klopt niet helemaal. Imho dan.
edit2: @Tsurany volgens mij heb je ook vooral squads fpp gespeeld. in squads kun je juist de random factor die ik benoem met elkaar compenseren. ga maar eens solo fpp spelen, dan begrijp je mijn punt misschien beter.
[ Voor 6% gewijzigd door gotfurrr op 23-08-2017 14:54 ]
Hmm geen idee.kazzzdafke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:30:
Hmmm nog even een issue na mijn W10 reset:
In PUBG is alles enabled qua Highlights functie, ook in Geforce experience.. Maar wanneer ik de overlay open en Instant Replay op ON wil zetten, gebeurd er niets. Hij blijft op OFF staan.
Als ik er op zoek komt die echt met heel diverse oplossingen: http://bfy.tw/DWkR
van een proces stoppen, tot je standaard bureaublad instellen.
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Volgens mij is dat helemaal niet hun eigen keuze. Iets vergeten is geen keuze. Zodra je beter wordt in het spel dan weet je dat het handig is om juist wel om je heen te kijken; en wie zegt dat ze dat in 3th person wel zouden doen?Tsurany schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:31:
@jantje 2
Heb je alt-tab geprobeerd en vervolgens handmatig de overlag via instellingen tab in geforce experience te starten?BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:42:
[...]
Hmm geen idee.
Als ik er op zoek komt die echt met heel diverse oplossingen: http://bfy.tw/DWkR
van een proces stoppen, tot je standaard bureaublad instellen.
Heb dat paar keer gedaan en nu start hij netjes mee op met het spel.. dont ask my why maar het werkt nu.
1) 3rd peeking is echt geen skill want dat kan echt iedereen (beetje ALT indrukken en je muis gebruiken).Grotman schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:26:
[...]
3rd person peeking ook een skill is.[...]
Maar ik denk dat iedereen het over eens is dat de kijkhoek bij met ALT om je heen kijken verbeterd moet worden, net als de camerapositie voor 1st person.
[..]
Wel hoe je die informatie inschat en wat je er mee doet... maar dat geldt zeker ook voor het geluid (al zijn er mensen die dingen duidelijk minder of niet horen).
2) "in 1st person moet de kijkhoek verbeterd worden" Hoe en voor al waarom dan? Wil je een nog grotere hoek waarin je om je heen kan kijken?
Het is nu rond 180 graden dat is toch groot genoeg? In mijn beleving is dat meer dan voldoende en alles wat meer zou worden gaat te veel richting 3rd person. Het is geen realistisch spel maar in het echt is het ook iets van 180 graden en ja.... het is vaak iets meer maar het verschilt ook van persoon tot persoon.
Ik speel alleen nog maar FP niet omdat het ene meer skill nodig heeft dan de andere maar omdat ik FP lekkerder vind spelen en dit zeker bij een shooter vind horen. Zeker in een MP spel waar je als verdediger in 3P een te groot voordeel heb tov. de aanvaller.
Maar daar komt onduidelijkheid en verwarring vandaan. Want dat wat jij omschrijft als technische RNG is daadwerkelijk RNG. De "situationele RNG" noem jij voor jezelf RNG maar is het totaal niet natuurlijk, dat zijn gevolgen van (een reeks) keuzes gemaakt door mensen.gotfurrr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:41:
Wat zie ik als rng in een game? Is niet een feit, gewoon mijn persoonlijke mening. Rng is er in twee soorten, technisch en situationeel. Technisch zie ik de zaken zoals spray patterns, loot, cirkels, zaken die door de game-engine random worden gegenereerd (al dan niet binnen een standaard deviatie).
Situationeel zie ik als zaken die willekeurig ontstaan zonder dat er een bedoeling/wil/voorbedachte rade bij is van tevoren. Bijvoorbeeld spelers die elkaar tegen komen, als je iemand vind die afk is, als je een auto met een squad vind die allemaal aan het healen zijn, als er opeens iemand naast je komt liggen terwijl je elkaar niet gezien hebt. Etc
Die situaties ontstaan door beslissingen van spelers, bewuste keuzes en de tactische overwegingen die er achter zitten. Een deel van de skill in het spel is juist het kunnen inschatten van je tegenstander en het voorspellen van zijn acties en reacties.
Het is dus niet random dat een speler opeens naast je ligt en jullie elkaar niet gezien hebben. Dat is gebaseerd op bewuste beslissingen in combinatie met een zekere vorm van onoplettendheid.
@gotfurrr al jou voorbeelden hebben dus niks te maken met een "dynamische skillgap" of met "RNG". Het is puur een kwestie van bewuste keuzes in combinatie met deels voorspelbaar gedrag van je menselijke tegenstanders.
En in third person zou je ze wellicht kunnen voorkomen door de camera te gebruiken terwijl dat in first person niet lukt. Dat heeft echter niks te maken met RNG.
Ik vind discussies altijd zeer zinvol vermaak, als je er aan stoort wil ik best stoppen, maar niet voordat tsurany heeft gezegd dat ik gelijk heb.ghighoegha schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:43:
Oké genoeg jongens. Jezus man wat een gezever. Respecteer gewoon van elkaar dat jullie van mening verschillen ipv perse je gelijk te willen halen. Topic wordt er niet leuker op namelijk

just kidding, ik kap er mee.
ander onderwerp dan, ik heb het idee dat er sinds de laatste patch smoothing is in de game. iemand anders last van? of is mijn aim gewoon na de vakantie ontzettend ruk.
Zal dit wel een keertje proberen aangezien het bij mij ook 'greyed out' blijft...Bighugmug schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Heb je alt-tab geprobeerd en vervolgens handmatig de overlag via instellingen tab in geforce experience te starten?
Heb dat paar keer gedaan en nu start hij netjes mee op met het spel.. dont ask my why maar het werkt nu.

Nou, los van jou aiming..gotfurrr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Ik vind discussies altijd zeer zinvol vermaak, als je er aan stoort wil ik best stoppen, maar niet voordat tsurany heeft gezegd dat ik gelijk heb.![]()
ander onderwerp dan, ik heb het idee dat er sinds de laatste patch smoothing is in de game. iemand anders last van? of is mijn aim gewoon na de vakantie ontzettend ruk.

Dat laatstegotfurrr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Ik vind discussies altijd zeer zinvol vermaak, als je er aan stoort wil ik best stoppen, maar niet voordat tsurany heeft gezegd dat ik gelijk heb.![]()
Ik heb zelf geen verschil gemerkt met aiming over de afgelopen weken, niet het idee dat er patchwijs wat veranderd is iig.
Gister weer een potje gespeeld sinds de laatste update. Voor mij voelde het aimen ook net iets anders, maar kon niet zeggen waarom!gotfurrr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Ander onderwerp dan, ik heb het idee dat er sinds de laatste patch smoothing is in de game. iemand anders last van? of is mijn aim gewoon na de vakantie ontzettend ruk.
Heb sinds de laatste update ook opeens 15 a 20 fps minder

Ik heb hier geen problemen mee gehad, update gedaan. Restart, pubg in startscherm Highlights op ON gezet. Na het potje krijg ik een pop-up scherm met de kills en mijn death of ik die direct wil uploaden opslaan of deleten.kazzzdafke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:30:
Als ik het zo uitleg lijkt het wel alsof jij nog iets anders gebruikt naast Geforce Experience?
Natuurlijk; iedereen weet da @kazzzdafke zijn Appartments scanner altijd op de achtergrond heeft draaienDannyo90 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:53:
[...]
Ik heb hier geen problemen mee gehad, update gedaan. Restart, pubg in startscherm Highlights op ON gezet. Na het potje krijg ik een pop-up scherm met de kills en mijn death of ik die direct wil uploaden opslaan of deleten.
Als ik het zo uitleg lijkt het wel alsof jij nog iets anders gebruikt naast Geforce Experience?
Toevallig hetzelfde als mijn probleem?kazzzdafke schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:30:
NickThissen in "[PC] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds"
Ik heb ook nog geen oplossing.
ook is er weer een nieuwe afbeelding van de nieuwe map geplaatst.

zijn een stuk hogere apartments dan we gewent zijn
Hoop op iets nieuws, misschien een trein ofzo die continu rondjes rijdt waar je op kan klimmen
Nieuwe map met desert themePaulus07 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:20:
Nice, is dat dan een compleet nieuwe map ipv het gehele eiland? Of komt dit terug binnen dat eiland?
Er is al aangegeven dat er bepaalde voertuigen specifiek per map komen. Dus wie weet ^^NickThissen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:16:
Ziet er niet verkeerd uit
Hoop op iets nieuws, misschien een trein ofzo die continu rondjes rijdt waar je op kan klimmenZou gave gevechten kunnen geven op het dak van de trein ofzo, en ook gewoon handig om in de cirkel te komen.
Gister tijdens mijn potjes nog best wat bizarre dingen gezien die het niet een Esport maken in mijn optiek. Maar hey, als die spelers er allemaal geen problemen mee hebben prima. Laat ze lekker knallen
Moet wel zeggen dat het idee van deze game geniaal is en garant staat voor uren speelplezier (of gevloek soms).
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Wat voor stream is dit? Is dit gewoon dat invitational event, oftewel mensen die wat potjes knallen, of gaan ze ook nieuwe dingen laten zien bijvoorbeeld?BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:14:
Gamescom begint over circa 10 min op twitch.
Nice. Als ze daarna dan ook nog iets met sneeuw gaan doen..... en dan van die sneeuwstormen zoals in The Division...... Dat lijkt me ook wel nice

https://twitter.com/PLAYERUNKNOWNWe even have a flying camera for the @PUBATTLEGROUNDS Invitational!
eeeeeeeennnnn weg fps....BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:14:
[afbeelding]
in dit geval: Solo Invitational Event (Total prize pool of $46,000 USD)NickThissen schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:25:
[...]
Wat voor stream is dit? Is dit gewoon dat invitational event, oftewel mensen die wat potjes knallen, of gaan ze ook nieuwe dingen laten zien bijvoorbeeld?
Verder komt deze week nog:
Thursday, August 24th
11:00am – 3:40pm (CEST): Community Qualifier for Duo FPP Event
4:00 – 8:00pm (CEST): Duo TPP Invitational Event (Total prize pool of $62,000 USD)
Friday, August 25th
9:00am – 2:30pm (CEST): Free to Play and Community Games
4:00pm – 8:00pm (CEST): Duo FPP Invitational Event (Total prize pool of $62,000)
Saturday, August 26th
9:00am – 2:30pm (CEST): Free to Play and Community Games
4:00pm – 8:00pm (CEST): Squad Invitational Main Event (Total prize pool of $180,000)
Als ik het goed zie dan is enkel de begane grond en 1e etage bereikbaar in de hoge gebouwen.BobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:14:
[afbeelding]
Kijk bijv. het lichtgrijze gebouw linksonder, BG/1e etage zien er "normaal" uit en vanaf de 2e etage lijkt alles dicht te zitten. Ook bij de rest van de gebouwen lijkt dit zo te zijn. Dus hooguit 2 etages te looten, en dus geen campen vanaf de 10e etage.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ben je wel mooi fucked als je op zo'n flat landt en niet naar beneden kanAngeloonie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:30:
[...]
Als ik het goed zie dan is enkel de begane grond en 1e etage bereikbaar in de hoge gebouwen.
Kijk bijv. het lichtgrijze gebouw linksonder, BG/1e etage zien er "normaal" uit en vanaf de 2e etage lijkt alles dicht te zitten. Ook bij de rest van de gebouwen lijkt dit zo te zijn. Dus hooguit 2 etages te looten, en dus geen campen vanaf de 10e etage.
Alhoewel, lijkt of er aan de zijkant trappetjes zitten. Maakt t idd waarschijnlijk dat alleen de eerste x verdiepingen toegankelijk zijn. Campen vanaf daken zou wel eens een probleem kunnen worden alleen... Misschien dat ze van de cirkel een koepel kunnen maken om mensen van (te) hoge plekken weg te jagen
[ Voor 21% gewijzigd door kgd92 op 23-08-2017 16:36 ]
nou dat zal wel de reden van die brandtrappen overal zijn.kgd92 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:34:
[...]
Ben je wel mooi fucked als je op zo'n flat landt en niet naar beneden kan
Vind het opzich wel een goede oplossing, 10 verdiepingen om te campen in de laatste cirkel is wat veel
Alhoewel het toch wel leuk zou zijn als er 1 building is met wel achterlijk veel verdiepingen.
De laatste cirkels worden wel vervelend dan inderdaad en degene die toevallig in het goeie gebouw zit heeft dan teveel voordeel.
Wel erg leuk dat de circle (of vierkant of driehoek of andere vorm) in zo hoog pand stoptBobbLeeSwaggr schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:37:
[...]
nou dat zal wel de reden van die brandtrappen overal zijn.
Vind het opzich wel een goede oplossing, 10 verdiepingen om te campen in de laatste cirkel is wat veel
Alhoewel het toch wel leuk zou zijn als er 1 building is met wel achterlijk veel verdiepingen.
Mooie hack als je dit voor elkaar krijgt

[ Voor 14% gewijzigd door PatRamon op 23-08-2017 17:15 ]
Idd net hetzelfde probleem.NickThissen schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:29:
[...]
Ik heb de auto highlights nog niet eens geprobeerd, want gewoon manual opnemen werkt al niet:
[video]
Zowel handmatig op de knoppen klikken, of met de shortcuts (Alt+F9), niks lijkt ook maar iets te doen zonder meldingen.
Overigens geen PUBG probleem, werkt in geen enkel spel, ook niet op de desktop (en ja die optie heb ik zowel aan als uit geprobeerd). Noemde het hier alleen omdat die nieuwe auto highlights functie wel mooi is maar helaas
Ik heb vandaag mijn w10 moeten resetten wegens issue met Kaspersky.
Echter alles netjes opnieuw installed, alsook GeForce driver en pubg etc..
Ineens werkt dus shadowplay NIET meer, zoals in bovenstaand filmpje. 😡
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |