[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:02
Markers die zichtbaar zijn voor teamgenoten is wel de beste wijziging. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
wat ik wel heb is dat alle wapens en de meeste dingen op de grond allemaal een soort van blanke kleur hebben ofzo.
Het lijkt alsof er geen kleur is in bepaalde dingen zoals wapen en ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:19
Voor mijn part hebben ze weer zitten klooien met het geluid.
Gisteren nog heel goed hoorbare voetstappen, heel goed te horen van waar enz..

Nu na de update 2 x verrast door andere enemies, die ook leken verrast te zijn.. Gewoon niet te horen!

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
kazzzdafke schreef op donderdag 20 april 2017 @ 23:06:
Voor mijn part hebben ze weer zitten klooien met het geluid.
Gisteren nog heel goed hoorbare voetstappen, heel goed te horen van waar enz..

Nu na de update 2 x verrast door andere enemies, die ook leken verrast te zijn.. Gewoon niet te horen!
Sound heeft inderdaad een update gekregen - en terecht, het was een beetje overdreven.
beebie121 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 19:41:
wat ik wel heb is dat alle wapens en de meeste dingen op de grond allemaal een soort van blanke kleur hebben ofzo.
Het lijkt alsof er geen kleur is in bepaalde dingen zoals wapen en ammo.
Blijkbaar hebben ze een soort van gele kleur gegeven aan weapons etc op de grond om ze beter te zien.

---

Daarnaast is het beter om de launch options in Steam weer te verwijderen. Heeft geen invloed meer op de FPS.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ok maar dan is het dus een feature en niet een bug.

ik zag wel een melding dat ze aware waren met issues met leaderboard ofzo.
ik weet zo niet welke dat zijn hoor. Geen tijd gehad om te checken.

Mara merken jullie ook verbeteringen qua FPS?

Ik vond het geluid idd ook wel aardig luid zoals het was.
ik hoop dat ze voetstappen op bijvoorbeeld gras stiller maken en bijvoorbeeld binnen weer luider vanwege de ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
paar potjes gespeeld gisteren, ik ging wel ontzettend slecht zeg.

meerdere keren achter elkaar dood in zo'n situatie van 'maar ik raakte hem 1000 keer', ik hoop dat die netcode snel verbeterd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Luukwa schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:26:
Je moet overigens wel donders veel geluk hebben met je spawn.. als je ook maar iet wat te dicht bij andere spawned word het een behoorlijk spannende race!

Ik heb al een aantal ongelofelijk dikke momenten mee gemaakt in DUO, echt ongelofelijk spannend!
Maar er zijn ook potjes dat je alleen maar achter de circel aan aan het lopen bent, wat overigens ook behoorlijk spannend kan worden!

Hoogste was voor mij bij de laatste 4, toen werd ik gekilled door een sniper.
Speel na genoeg alleen DUO's :)

Al met al, het spel krijgt van mij nu 6/10.
Huh, je spawned niet, je besluit zelf waar/wanneer je uit het vliegtuig gaat en terwijl je naar beneden valt kan je al vanaf het begin zien of je alleen bent of met meer.

Wat betreft het rennen naar de cirkels, het is altijd een goed idee om gelijk in de buurt van een auto te landen, of dat je iig zeker bent dat je een auto kan gebruiken als de blauwe cirkel er aan komt. Op de map zijn een aantal plekken waar altijd auto's spawnen, er zijn al maps waar die gewoon op staan.

Zo lang je een auto hebt, kan je altijd op tijd in de witte cirkel komen (of dat met een auto altijd verstandig is... ;) ). Ik neem zelf altijd tot vrij laat in de game een auto mee, als je pech hebt met een nieuwe cirkel spawn dan is rennen soms geen optie en ik (en mn team) gaan liever dood door andere spelers dan door de blauwe cirkel.

De 1e cirkel kan je trouwens redelijk negeren wat betreft damage, zolang je red bull hebt en/of painkillers blijf je rond de 70% health zitten vanwege health regen. van de boosts en de lage damage van de 1e cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister als 3e geëindigd! Dit potje viel alles op zijn plek; ik had een goede landing zone, meteen prima gear gevonden en hoefde eigenlijk maar weinig te lopen. Uiteindelijk in mijn rug geschoten toen ik me iets teveel focuste op de andere survivor. Voor de rest van de avond wisselend in top 20 uitgekomen.

Game loopt op z'n momenten nog best wel brak op mijn PC maar goed genoeg om er geen echte last van te ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Gisteren even snel een potje gespeeld. Het geluid was ineens heel anders. Reloaden, switchen van wapens en voetstappen klonken ineens veel zachter. Als dat voor iedereen hetzelfde is, dan is dat prima. Is wel effe wennen.

FPS-wise merkte ik geen verbetering, had eerder het idee dat het verslechterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
Irrival schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:16:
[...]

Wellicht concretere voorbeelden van "dingen"? 8)7

Dan kan ik meteen even controleren of ik deze effecten ook merk.
Zit hem vooral in het openen en sluiten van deuren en het oppakken van wapens. Daarnaast is het verschil in FPS op sommige plaatsen kleiner geworden. Wel af en toe nog een beetje server lagg en het lukt me niet meer om een vuurgevecht te winnen terwijl ik toch echt de vijand meerdere keren raak :s
Misschien de netcode?

Anyway, ik weet dat het voor veel spelers not done is om erover te beginnen O-) maar ik zou wel een kill cam willen. En een damage counter o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedBad9 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:01:
[...]

Zit hem vooral in het openen en sluiten van deuren en het oppakken van wapens. Daarnaast is het verschil in FPS op sommige plaatsen kleiner geworden. Wel af en toe nog een beetje server lagg en het lukt me niet meer om een vuurgevecht te winnen terwijl ik toch echt de vijand meerdere keren raak :s
Misschien de netcode?

Anyway, ik weet dat het voor veel spelers not done is om erover te beginnen O-) maar ik zou wel een kill cam willen. En een damage counter o.i.d.
Een kill cam is alleen OK voor solo mode. Als je met teammates speelt geeft het veel te veel voordeel.

Dmg counter, mweh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:16:
[...]
Een kill cam is alleen OK voor solo mode. Als je met teammates speelt geeft het veel te veel voordeel.

Dmg counter, mweh.
Ja je hebt gelijkt, solo only dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Een goede squad met goede communicatie maakt toch wel het grote verschil. Speelde de game al een tijdje met een guy die ik had leren kennen via PUBG en een maatje daarvan, was altijd wel leuk en hadden er altijd plezier in, 1 keer de winst kunnen pakken. Maar sinds van de week speel ik met andere vrienden en hebben we in de avond 5 potjes gespeeld waarvan we er 3 hebben gewonnen, en 1 pot 3e werden. Lang geleden dat ik zo'n plezier heb beleefd met een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:09

Luukwa

o/

gotfurrr schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:53:
[...]

Huh, je spawned niet, je besluit zelf waar/wanneer je uit het vliegtuig gaat en terwijl je naar beneden valt kan je al vanaf het begin zien of je alleen bent of met meer.

Wat betreft het rennen naar de cirkels, het is altijd een goed idee om gelijk in de buurt van een auto te landen, of dat je iig zeker bent dat je een auto kan gebruiken als de blauwe cirkel er aan komt. Op de map zijn een aantal plekken waar altijd auto's spawnen, er zijn al maps waar die gewoon op staan.

Zo lang je een auto hebt, kan je altijd op tijd in de witte cirkel komen (of dat met een auto altijd verstandig is... ;) ). Ik neem zelf altijd tot vrij laat in de game een auto mee, als je pech hebt met een nieuwe cirkel spawn dan is rennen soms geen optie en ik (en mn team) gaan liever dood door andere spelers dan door de blauwe cirkel.

De 1e cirkel kan je trouwens redelijk negeren wat betreft damage, zolang je red bull hebt en/of painkillers blijf je rond de 70% health zitten vanwege health regen. van de boosts en de lage damage van de 1e cirkel.
Je kiest zelf waar je spawned, maar als je vervolgens 4-5 anderen naar dezelfde plek ziet gaan is dat echt super spannend!

Soundcloud!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-08 14:25
Mochten mensen nog interesse hebben, mijn map (ShatterNL's PUBG Map) versie 0.5 heb ik gisteravond online gezet :) Deze is gemaakt op basis van mijn ervaring met het spel en super veel feedback van de PUBATTLEGROUNDS subreddit!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NNbQDDj.jpg

Hier het imgur album met de 3000x3000 versies: http://imgur.com/a/toyy9
Hieronder een copy paste van wat ik op Reddit en op het forum plaatste :P

Two versions: One map with 100% Vehicle Spawns only and one with all Vehicle Spawn % !

Bikes were added in today's patch, they have a chance to spawn on any of the "Vehicle Spawn %" markers.

You can also find this guide on Steam.

Or discuss it on the official Battlegrounds forum.

Clarification on the legend:
  • High % Loot (Red): High Risk, High Reward locations - Lots of players will go here if the airplane flies over or near it.
  • Medium % Loot (Yellow): Medium Risk, Medium Reward locations - Good for a squad of 3-4 players, but can vary based on RNG.
  • Low % Loot (Blue): Low Risk, Low Reward locations - Usually safe locations, but only has loot for 1-2 players, varies a lot based on RNG.
  • 100% Vehicle Spawns: Garages across the map that have ALWAYS have a car in them!
  • High % Gun Loot: Places where you'll find a guns >90% of the time.
  • Vehicle Spawn %: Possible locations where vehicles can spawn.
  • Boat Spawn %: Possible locations where boats can spawn.
Main map legend idea inspired by /u/Pvtjace

0.5 changes:
  • Added a small clarifications in the Legend
  • Added Extra Name: "Hay Farm" (South of Georgopol)
  • Added a lot more Vehicle Spawn % markers (Swamp Town, Villa)
  • Added a lot more Boat Spawn % markers, thanks for all the suggestions!
  • Adjusted locations of the "100% Vehicle Spawns" markers to be more precize. ()
  • Made the "High % Gun Loot" a bit opaque for better map visibility
  • Removed a couple of "High % Gun Loot" markers, High/Medium loot will still have high possibility of guns there, but the markers are only for >90% gun locations now.
  • Changed some "High % Gun Loot" marker sizes for the larger areas.
  • Checked out the Quarry, marked it Low % Loot (Blue).
Thanks for all your suggestions/feedback, as always, keep it coming so I can improve the map in the future!

[ Voor 4% gewijzigd door ShatterNL op 21-04-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:36

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ben 't wel beu dat de reactietijd in-game zo laag is. Deuren openen pas na een halve seconde, in auto's stappen doet hij gewoon de helft van de keren niet... Al meerdere malen dood gegaan omdat ik voor een deur sta die niet open gaat of een auto niet in kan stappen...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Het is een beta game, Ik neem aan dat rubberbanding en andere vetragingen omtrent server vanzelf worden opgelost. Op reddit stond al dat dit niet kwam vanwege server groote en snelheid maar aan een niet traceerbare bug in de broncode en dat dit daarom ook wat langer kon duren.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShatterNL schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:02:
Mochten mensen nog interesse hebben, mijn map (ShatterNL's PUBG Map) versie 0.5 heb ik gisteravond online gezet :) Deze is gemaakt op basis van mijn ervaring met het spel en super veel feedback van de PUBATTLEGROUNDS subreddit!

[afbeelding]

Hier het imgur album met de 3000x3000 versies: http://imgur.com/a/toyy9
Hieronder een copy paste van wat ik op Reddit en op het forum plaatste :P

Two versions: One map with 100% Vehicle Spawns only and one with all Vehicle Spawn % !

Bikes were added in today's patch, they have a chance to spawn on any of the "Vehicle Spawn %" markers.

You can also find this guide on Steam.

Or discuss it on the official Battlegrounds forum.

Clarification on the legend:
  • High % Loot (Red): High Risk, High Reward locations - Lots of players will go here if the airplane flies over or near it.
  • Medium % Loot (Yellow): Medium Risk, Medium Reward locations - Good for a squad of 3-4 players, but can vary based on RNG.
  • Low % Loot (Blue): Low Risk, Low Reward locations - Usually safe locations, but only has loot for 1-2 players, varies a lot based on RNG.
  • 100% Vehicle Spawns: Garages across the map that have ALWAYS have a car in them!
  • High % Gun Loot: Places where you'll find a guns >90% of the time.
  • Vehicle Spawn %: Possible locations where vehicles can spawn.
  • Boat Spawn %: Possible locations where boats can spawn.
Main map legend idea inspired by /u/Pvtjace

0.5 changes:
  • Added a small clarifications in the Legend
  • Added Extra Name: "Hay Farm" (South of Georgopol)
  • Added a lot more Vehicle Spawn % markers (Swamp Town, Villa)
  • Added a lot more Boat Spawn % markers, thanks for all the suggestions!
  • Adjusted locations of the "100% Vehicle Spawns" markers to be more precize. ()
  • Made the "High % Gun Loot" a bit opaque for better map visibility
  • Removed a couple of "High % Gun Loot" markers, High/Medium loot will still have high possibility of guns there, but the markers are only for >90% gun locations now.
  • Changed some "High % Gun Loot" marker sizes for the larger areas.
  • Checked out the Quarry, marked it Low % Loot (Blue).
Thanks for all your suggestions/feedback, as always, keep it coming so I can improve the map in the future!
Mooie map man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Direct gebookmarked voor op de 2e monitor die map. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
Okay, voorzichtig op die motoren! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdveer
unfor schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:09:
Okay, voorzichtig op die motoren! :D

[video]
Zo'n hobbeltje hadden we vandaag ook, met z'n drieen op één motor. _O- Gelukkig reden we nog niet al te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Waar is alle loot heen? Half uur looten, 1 AR met Red Dot en 30 kogels... :S

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:52
Family Guy schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 18:40:
Waar is alle loot heen? Half uur looten, 1 AR met Red Dot en 30 kogels... :S
Hier geen last van. Ik heb eigenlijk steevast wel prima wapens, op een enkele keer na. Meestal combo van shotgun en AR. Shotgun voor dichtbij en AR voor de lange afstand. Had net een AKM met 8x Scope, maar dan ben je als vijand snel gezien :+ De afstand is dan vaak dermate groot dat ze geen flauw idee hebben van waar ze worden beschoten.

Wel echt een héle vette game. Bij games als Counterstrike, Unreal Tournament en wat andere shooters ben je wel op je hoede, maar als je dan dood gaat dan vind ik het nooit zo erg. Bij PUBG probeer ik écht m'n best doen zo tactisch mogelijk te handelen omdat ik niet dood wil. Heb je net een fijn wapen gevonden, dan wil je dat ook houden. Ook voor het eerst dat ik zó veel spanning heb meegemaakt in een game. Wetende dat overal vijanden kunnen zitten, die exact hetzeflde doel hebben, maakt dit echt tot een pareltje van een game. Wel nog wat mindere puntjes zoals de delay bij het oprapen, in auto's stappen en het gedoe om over hekjes te komen. Maar al met al belooft die echt heel veel goeds _/-\o_

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Gast wint solo vs squads game terwijl hij al 25 uur achter elkaar aan het streamen is.:o

https://clips.twitch.tv/MistyAmazonianClamAliens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:28
Leuk om te lezen, voor het oog ziet het er ook best leuk uit..
Hoe lang duurt een potje gemiddeld en, niet minder belangrijk, is solo spelen helemaal niet te doen of is het net als met BF1 "handig" als je met een Squad speelt?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Zephyer schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:28:
Leuk om te lezen, voor het oog ziet het er ook best leuk uit..
Hoe lang duurt een potje gemiddeld en, niet minder belangrijk, is solo spelen helemaal niet te doen of is het net als met BF1 "handig" als je met een Squad speelt?
Maximaal 15-20 minuten, afhankelijk van je speelstijl. Er zijn verschillende matchmaking opties voor solo, duo, of squad games. In je eentje queue je dus voor solo en kom je nooit tegen duo / squads, tenzij je daar voor queued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowsMyApple
  • Laatst online: 18:22
wvdveer schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:44:
[...]

Maximaal 15-20 minuten, afhankelijk van je speelstijl. Er zijn verschillende matchmaking opties voor solo, duo, of squad games. In je eentje queue je dus voor solo en kom je nooit tegen duo / squads, tenzij je daar voor queued.
Gemiddeld 15-20 minuten bedoel je? Volgens mij duurt een potje maximaal 35 minuten. Aangezien er bij mijn statistics bij m'n longest time survived (zoiets was het geloof ik) 34 minuut nog wat staat, en dat zal dan een potje zijn geweest waarin ik won / de cirkel al enorm klein was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unfor
Die range van shotguns! Damn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samen met Unfor net m'n eerste potjes gespeeld. Spannend spel, brengt weer wat van de intensiteit van Day-Z terug zonder die kansloze ArmA engine :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Eerste paar potjes gedaan, wel leuk hoor :) Top 3 is het beste wat ik heb kunnen halen tot nu toe, maar ik zit eigenlijk wel meestal in de top 10 (af en toe pech in het begin niet meegeteld dan).

Ik lijk wel steeds pech te hebben in de laatste ~5, de cirkel komt steeds precies waar ik niet ben waardoor ik steeds gedwongen wordt om door een open veld te sprinten terwijl 4 man veilig zitten en ik kansloos ben. Hoe voorkom ik dit? Ik dacht dat ik misschien niet zo paniekerig moet doen over het "force field" en dat ik misschien best een minuutje buiten de cirkel kan zijn maar dat lijkt toch niet te kloppen, eventjes er buiten en meteen dood op het eind...

Ik merk wel dat ik in "eerlijke" 1v1 gevechten te vaak dood ga. Het richten en gevoel van de wapens bevalt me nog niet helemaal super, kan er niet goed mee overweg vooral op langere afstand terwijl de vijand mij vanaf honderden meters headshots geeft.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 00:52
Heerlijke game! Lang geleden dat ik zoveel plezier heb gehad met een game :D Vandaag na een leuke intro besloten een filmpje te maken. Kon 't niet laten :+ Het richten is soms wel wat funky. Zeker wanneer je dicht bij een muur of raam staat. Dan wil 't nog wel eens mis gaan.

Disclaimer: ik ben niet goed ofzo, maar zitten wat leuke vuurgevechten in O-)

[ Voor 15% gewijzigd door SomerenV op 23-04-2017 22:33 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcosw87
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-08 21:50
SomerenV schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:31:
Heerlijke game! Lang geleden dat ik zoveel plezier heb gehad met een game :D Vandaag na een leuke intro besloten een filmpje te maken. Kon 't niet laten :+ Het richten is soms wel wat funky. Zeker wanneer je dicht bij een muur of raam staat. Dan wil 't nog wel eens mis gaan.

[video]

Disclaimer: ik ben niet goed ofzo, maar zitten wat leuke vuurgevechten in O-)
Leuk filmpje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin Solo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb het spel gekocht op aanrader van vrienden en jullie. Ik heb een 21:9 monitor alleen dit word half gesupport. Je volledige scherm is opgevuld maar boven en onder is er wat afgesneden, maar dit is wel weer aantepassen in met in scriptje. In deze video word het uitgelegd YouTube: PlayerUnknown's Battleground 21:9 Review (3440x1440) (60fps) (Ul... . Het spel is fantastisch en na elk potje wil je er altijd nog eentje spelen. Het is solo leuk of in duos met vrienden. En ik raad dit spel zeker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
NickThissen schreef op zondag 23 april 2017 @ 22:29:
Eerste paar potjes gedaan, wel leuk hoor :) Top 3 is het beste wat ik heb kunnen halen tot nu toe, maar ik zit eigenlijk wel meestal in de top 10 (af en toe pech in het begin niet meegeteld dan).

Ik lijk wel steeds pech te hebben in de laatste ~5, de cirkel komt steeds precies waar ik niet ben waardoor ik steeds gedwongen wordt om door een open veld te sprinten terwijl 4 man veilig zitten en ik kansloos ben. Hoe voorkom ik dit? Ik dacht dat ik misschien niet zo paniekerig moet doen over het "force field" en dat ik misschien best een minuutje buiten de cirkel kan zijn maar dat lijkt toch niet te kloppen, eventjes er buiten en meteen dood op het eind...

Ik merk wel dat ik in "eerlijke" 1v1 gevechten te vaak dood ga. Het richten en gevoel van de wapens bevalt me nog niet helemaal super, kan er niet goed mee overweg vooral op langere afstand terwijl de vijand mij vanaf honderden meters headshots geeft.
Laatste 5 blijft lastig hoor, ongeacht je positie. Je hebt daar gewoon een berg geluk nodig qua positie en hopen dat de tegenstander je nog niet gezien heeft. Ik probeer, vooral in de top 10, zo min mogelijk te schieten. Ook al is een kill 'gratis'. Laat de andere maar schieten en geef vooral je positie niet weg.

Voor sensitivity zou ik adviseren om vooral niet te hoog te spelen, heb je niet nodig in dit spel. Daarnaast is het slim om de scopes aan te passen naar zoom, dus red dot zou je iets van 50 sensitivity kunnen doen en 15 x scope op 20, en alles er tussen in uiteraard.

Die headshots op long range kan ik me ook altijd nog verbazen. Eigenlijk zouden ze in de kill info neer moeten zetten wat voor weapon + scope ze gebruiken. Kan soms een hoop verklaren.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:30

DikkeBMW

Live '25

Ik zag in het bovenstaande filmpje met het aimen een soort longen naast de healthbar staan. Wat is hier precies mee, en hoe kun je verder inzoomen met de red dot :o

fookin mad fer it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oViechiel
DikkeBMW schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:18:
Ik zag in het bovenstaande filmpje met het aimen een soort longen naast de healthbar staan. Wat is hier precies mee, en hoe kun je verder inzoomen met de red dot :o
Shift inhouden, werkt (volgens mij) met alle scopes. Je moet er wel alleen voor stil staan.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:24:
[...]

Shift inhouden, werkt (volgens mij) met alle scopes. Je moet er wel alleen voor stil staan.
Nou zeg, dat wist ik niet :D

Vanavond eens proberen, kijken of ik eens de top 20 kan redden :P

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 10:21
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:40:
[...]

Voor sensitivity zou ik adviseren om vooral niet te hoog te spelen, heb je niet nodig in dit spel. Daarnaast is het slim om de scopes aan te passen naar zoom, dus red dot zou je iets van 50 sensitivity kunnen doen en 15 x scope op 20, en alles er tussen in uiteraard.
Zijn er nog verdere aanpassingen die je kan maken in het aimen? Ik blijf het gevoel hebben dat mijn crosshair niet 1 op 1 mijn muis volgt, of in ieder geval met een lichte vertraging, ondanks het benablemousesmoothing=false verhaal. Zeker in close quarters is dit heel hinderlijk, snelle bewegingen met mijn muis lijken niet goed vertaald te worden. In andere games heb ik dit probleem totaal niet.

anderen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
J0mcd schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:24:
[...]

Zijn er nog verdere aanpassingen die je kan maken in het aimen? Ik blijf het gevoel hebben dat mijn crosshair niet 1 op 1 mijn muis volgt, of in ieder geval met een lichte vertraging, ondanks het benablemousesmoothing=false verhaal. Zeker in close quarters is dit heel hinderlijk, snelle bewegingen met mijn muis lijken niet goed vertaald te worden. In andere games heb ik dit probleem totaal niet.

anderen hier last van ?
Nah, je zou mouse precision in Windows nog uit kunnen zetten. Geeft in het begin wel een raar gevoel.
PlayerUnknown heeft al aangegeven dat 'benablemousesmoothing=false' automatisch uit staat, blijkbaar is het een standaard config ding van Unreal Engine.

Moet wel toegeven dat er een delay in het aimen zit (heeft met lage fps en slechte optimalisatie te maken). Daarnaast is het ook gewoon onwennig. 80% van de fights in dit spel zijn mid/long-range. Close range komt nagenoeg niet voor. Ik probeer het in ieder geval te ontwijken voor bovenstaande reden.

Blijven oefenen! Ik heb na 80 uur nog steeds moeite met sommige gevechten O-)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:36:
[...]

Nah, je zou mouse precision in Windows nog uit kunnen zetten. Geeft in het begin wel een raar gevoel.
PlayerUnknown heeft al aangegeven dat 'benablemousesmoothing=false' automatisch uit staat, blijkbaar is het een standaard config ding van Unreal Engine.

Moet wel toegeven dat er een delay in het aimen zit (heeft met lage fps en slechte optimalisatie te maken). Daarnaast is het ook gewoon onwennig. 80% van de fights in dit spel zijn mid/long-range. Close range komt nagenoeg niet voor. Ik probeer het in ieder geval te ontwijken voor bovenstaande reden.

Blijven oefenen! Ik heb na 80 uur nog steeds moeite met sommige gevechten O-)
Pointer precision heb ik sowieso uit staan, shooters zijn niet te spelen anders. De grote verschillen in framerate zullen inderdaad wel een impact hebben, niet zo over nagedacht! Niets anders dan wennen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:26
Gisteren m'n eerste chicken dinner binnen weten te halen in duo met een buddy van me; super intense! Solo, duo, en squad hebben allemaal wel wat en spelen allemaal best interessant / anders.

Solo is gewoon lekker paranoid in je eentje campen (of Rambo'en als dat je ding is), geluid lekker hard zodat je de footsteps kan horen, en blijven bewegen zodat je niet buiten de zone valt. Geen teammates om rekening mee te houden of te reviven; dus echt "every man for himself" gevoel!

Duo is ook leuk en geeft je een extra paar ogen om je omgeving in de gaten te kunnen houden. Je moet nu wel opletten dat je je buddy niet neerknalt of dat je elkaar in de weg loopt.

Squad is het meest hectische; veel communicatie (soms ook rage), looten, en coordinatie. Je hebt nu wel veel firepower tot je beschikking en loot sharing is natuurlijk ook heel handig.

Al met al een zeer verslavende game die het beste uit Battle Royale en H1Z1 weet te trekken en op een erg relaxde engine draait (de bugs etc. even buiten wegen gelaten, die worden er vast snel uitgewerkt)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:36:
[...]

Close quarter combat. _/-\o_ Upgraded UZI of Vector en je bent bijna onoverwinnelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Anakin Solo schreef op maandag 24 april 2017 @ 08:37:
Ik heb het spel gekocht op aanrader van vrienden en jullie. Ik heb een 21:9 monitor alleen dit word half gesupport. Je volledige scherm is opgevuld maar boven en onder is er wat afgesneden, maar dit is wel weer aantepassen in met in scriptje. In deze video word het uitgelegd YouTube: PlayerUnknown's Battleground 21:9 Review (3440x1440) (60fps) (Ul... . Het spel is fantastisch en na elk potje wil je er altijd nog eentje spelen. Het is solo leuk of in duos met vrienden. En ik raad dit spel zeker aan.
dit is een oude fix die niet meer werkt, helaas moeten wij ultrawide users er maar aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
wvdveer schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:02:
[...]

Close quarter combat. _/-\o_ Upgraded UZI of Vector en je bent bijna onoverwinnelijk.
Teach me, master.

Zonder gekheid. In dit spel is close quarter niet voor mij. Maar zal het is proberen met een UZI of Vector (overigens nog nauwelijks gezien).

Maar jullie mening dan voor CQC, shotgun of SMG?

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdveer
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:05:
[...]

Teach me, master.

Zonder gekheid. In dit spel is close quarter niet voor mij. Maar zal het is proberen met een UZI of Vector (overigens nog nauwelijks gezien).

Full auto SMG all the way. UMP en Vector kan je ook op iets langere afstand nog prima gebruiken.

- UMP met silencer en 4x scope is nog prima bruikbaar voor middellange afstand.
- Vector met extended mag en grip voor CQC / close range
- UZI voor CQC

Shotguns zijn best goed, als je direct iets raakt. De double barrel kan je op zich nog goed gebruiken vanwege de fire rate. De pumpaction heeft een te langzame reload tussen shells in. S12K is wel zeer goed mocht je er 1 vinden.

Gister in duo nog twee achter elkaar met de UZI afgeschoten, terwijl de 2e wist dat ik er aan kwam. ;w

[ Voor 6% gewijzigd door wvdveer op 24-04-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0mcd
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:05:
[...]

Teach me, master.

Sowieso een shotgun!
CQC win ik bijna ieder gevecht. Wat mij heel erg helpt is switchen naar first person. Ik heb dit op mijn thumb button gezet. Eerst in third person het hoekje om kijken en dan in first person de hoek om lopen. Geeft een stuk beter zicht en dat maakt het aimen veel makkelijk. Zeker met een shotgun ben ik hiermee altijd de eerste die schiet en vaak betekent dit meteen een kill/knockout. Gebouwen clearen doe ik dan ook graag. Stun grenades zijn ook fijn in CQC, maar weinig mensen durven in CQC te rushen dus je hebt vrijwel altijd tijd om deze te gooien.

Ik heb meer moeite met de mid/long range. Somehow heb ik altijd headshots tegen me, en zelf heb ik ze bijna nooit. Zelfs met een AK kost het me vaak 6 of 7 hits. Wat hierin ook niet helpt is dat ik de recoil maar moeilijk onder controle krijg vanwegen de input lag die ik ervaar, maar dat is misschien wennen/optimalisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 19:41
wvdveer schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:11:
[...]

Full auto SMG all the way. UMP en Vector kan je ook op iets langere afstand nog prima gebruiken.

- UMP met silencer en 4x scope is nog prima bruikbaar voor middellange afstand.
- Vector met extended mag en grip voor CQC / close range
- UZI voor CQC

Shotguns zijn best goed, als je direct iets raakt. De double barrel kan je op zich nog goed gebruiken vanwege de fire rate. De pumpaction heeft een te langzame reload tussen shells in. S12K is wel zeer goed mocht je er 1 vinden.

Gister in duo nog twee achter elkaar met de UZI afgeschoten, terwijl de 2e wist dat ik er aan kwam. ;w
UMP is zwaar underrated! Ik probeer altijd een surpessor te vinden ervoor. Mid-range redelijk voor paar hits, en dan met AR afmaken.
Ik probeer altijd AKM/M16-UMP loadout te runnen.

Goed all around.

Jack's Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
chollersin schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:28:
[...]

UMP is zwaar underrated! Ik probeer altijd een surpessor te vinden ervoor. Mid-range redelijk voor paar hits, en dan met AR afmaken.

Goed all around.
Close range is het ook een beest. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
chollersin schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:28:
[...]

Goed all around.
Eigenlijk nooit over nagedacht. UMP vind je altijd wel en een SMG suppressor is eerder regel dan uitzondering. Extended mag, full auto en gaan.

De reden dat ik het vraag is omdat ik shotgun altijd een beetje meh vind.

Daarnaast jullie mening over flashbangs? Zag laatst op een stream dat het mega random is.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
oViechiel schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:45:
[...]

Eigenlijk nooit over nagedacht. UMP vind je altijd wel en een SMG suppressor is eerder regel dan uitzondering. Extended mag, full auto en gaan.

Daarnaast jullie mening over flashbangs? Zag laatst op een stream dat het mega random is.
Als je weet dat ze in een kamer zitten gewoon een molotov naar binnen, weinig randoms aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Squad games zijn zooo gaaf in deze game, had net een potje gedaan met wat vrienden die nog slechter zijn dan ik, we zaten in een kerk net binnen de border en er kwamen 3 squads langs, eentje volledig gewiped met z'n allen maar daarbij gingen al m'n teammates dood, kwam er een nieuwe squad en die heb ik toen volledig gekilled, toen door de 3de squad doodgegaan. Maar die spanning die je hebt als je in je eentje op een dak ligt tegen een squad van 4 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
[...]

ik vind alle shotguns in CQC superior tov alles, je moet alleen wel raak schieten :P zeker in early game zijn shotguns gewoon beter dan al het andere in CQC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Laatst online: 23:32
Hoevaak zijn jullie Winner Winner geweest? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
[...]

Volledig random inderdaad. In het begin pakte ik ze nog regelmatig op. Nadat ik het idee kreeg dat ze niet lekker werkte heb ik ze een aantal keer op teammates uitgetest. De ene keer volledig blind voor 5-10 seconden. De ander keer helemaal niets.

Ik heb ze zelfs nog een keer in combat gebruikt op iemand die ik een huis zat. Mijn teammate en ik stonden buiten het huis. Ik gooide de flash naar binnen (bovenste verdieping) en het verblindde zelfs mijn teammate die beneden, buiten het huis stond. Ik pak ze voorlopig in ieder geval niet meer op. ;)

Wat betreft de shotgun/smg: het blijft een kwestie van voorkeur inderdaad. Als je shots echt spot on zijn, is de shotgun een echte killer. Persoonlijk gebruik ik een shotgun early game, en rock ik als ik eenmaal een AR heb, liever een SMG er naast. Zowel de UMP, Vector als de Uzi, shoulderen en sprayen werkt als een beest. Alleen merk ik dan toch van, als het extreem CQB is, word ik met mijn SMG toch vaak gesloopt door een enemy met een shotgun. Ook al reageer ik sneller en pomp ik 4/5 shots in hem, 1 close shot met een shotgun en het is einde Geoff.
djmelvee schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:29:
Hoevaak zijn jullie Winner Winner geweest? :)
Ik speel zelf voornamelijk Squad, met 3 of 4 man. Redelijk wisselende gasten, geen vast team. Ik heb momenteel 26 wins op mijn naam staan met Squads, maar ik heb zeker meer dan 100 potten gespeeld.

Solo heb ik hooguit 3 potten gespeeld, waarvan alle 3 in de top 10, maar geen winst helaas. Duo's heb ik minder dan 5 wins, maar ook minder dan 20 potten gespeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door GeoffLx op 24-04-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
die scale aanpassen doen jullie dat ook? EN heeft het enig nut? en zoja: wat dan?

Heb nog niet echt iets gemekrt van betere perfomance door de patch.

een pan: oppakken!! kan een kogel tegenhouden! Dat is echt tof hoor!

Ik denk dat ik duo het leukste vind. Je hebt niet heel veel andere spelers in een squad zitten maar je kan nog wel gered worden.

Ik merk heel erg dat ik rustiger moet worden zodra ik een speler zie. Het is een beetje de dayz spanning, PLAYER boem! hartslag schiet omhoog.
terwijl ik dat in andere shooters niet heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

CQC is shotgun heer en meester... al helemaal als je deze kan upgraden met choke. Heb toch al vaak long-ranged shots kunnen maken met de shotgun.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
beebie121 schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:42:
die scale aanpassen doen jullie dat ook? EN heeft het enig nut? en zoja: wat dan?

Heb nog niet echt iets gemekrt van betere perfomance door de patch.

een pan: oppakken!! kan een kogel tegenhouden! Dat is echt tof hoor!

Ik denk dat ik duo het leukste vind. Je hebt niet heel veel andere spelers in een squad zitten maar je kan nog wel gered worden.

Ik merk heel erg dat ik rustiger moet worden zodra ik een speler zie. Het is een beetje de dayz spanning, PLAYER boem! hartslag schiet omhoog.
terwijl ik dat in andere shooters niet heb :)
Scale houd in dat er op een hogere resolutie gerenderd word, als je GPU usage niet 100% is kun je dat gerust op 120 zetten.
Performance is hier wel merkbaar beter sinds laatste patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Ha Shatter, jij ook hier (ik ben Goofy, op jullie Discord ;))

Mooie map man, lekker bezig. Ik heb hem toegevoegd aan de OP. Ik zal proberen om hem in de OP ook up-to date-te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
unfor schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:56:
[...]

Scale houd in dat er op een hogere resolutie gerenderd word, als je GPU usage niet 100% is kun je dat gerust op 120 zetten.
Performance is hier wel merkbaar beter sinds laatste patch.
ok maar sec gezien zou ik hem nu zo laag mogelijk moeten zetten dus. Dit m.b.t. de non-optimalisatie die er nu nog is.

welke verbeteringen merk jij dan? Is dat hogere fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
beebie121 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:01:
[...]

ok maar sec gezien zou ik hem nu zo laag mogelijk moeten zetten dus. Dit m.b.t. de non-optimalisatie die er nu nog is.

welke verbeteringen merk jij dan? Is dat hogere fps?
Niet lager dan 100 zetten, want dan render je onder je monitor resolutie en dat ziet er niet uit.
Qua verbetering merk ik vooral dat de extreme low FPS in sommige steden minder erg zijn, ook loop ik buiten steden vaak met 100+ FPS nu.
Over het algemeen zit ik meestal rond de 60 FPS en soms wil hij nog wel eens naar ~30 droppen maar is nog net speelbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 24-04-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
hmm ok dan. tnx voor de tips.

ik heb meestal 70+ fps.
maar in steden dropt het naar 30-45.

wat me ook opvalt is dat als er (meerdere) andere speler(s) in de buurt komen dat ik een dip heb ik fps. En dan ervaar ik het als lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

Ik zag vandaag deze post op Reddit waar ik erg tevreden mee ben!!

Link: https://twitter.com/battl...status/856369175404593152

Want dit spel mogen ze omdopen naar "Circleunknown Battlegrounds". De laatste 2 cirkels bieden weinig ruimte voor tactiek. Zodra je in een gevecht belandt met een ander team dan is het maar de vraag wie het eerste de ballen heeft om richting de cirkel te rennen. Maak je als team de keuze om te rennen wordt je brutaal neergeschoten van achter, blijf je wachten dan ga je dood aan de cirkel :(

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
Irrival schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:19:

Want dit spel mogen ze omdopen naar "Circleunknown Battlegrounds". De laatste 2 cirkels bieden weinig ruimte voor tactiek. Zodra je in een gevecht belandt met een ander team dan is het maar de vraag wie het eerste de ballen heeft om richting de cirkel te rennen. Maak je als team de keuze om te rennen wordt je brutaal neergeschoten van achter, blijf je wachten dan ga je dood aan de cirkel :(
Sacriel een twitch streamer had wel mooi idee.

De cirkel is er om actie te forceren op het eind. Eigenlijk zou er zodra en mensen dood gaan binnen laatste paar cirkels de cirkel 10 sec bij moeten optellen. Of op moment van een kill dus diezelfde tijd even stil blijven staan. Blijkbaar is dan dus de cirkel op dat moment klein genoeg om de actie te forceren. Zodra het dan weer tijdje niks aan de hand is gaat die weer lopen.

Hier kan ik me wel in vinden :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Mooi spelleke. Mijn tips. Met parachute zover mogelijk weg. Tot 70% en dan parachute opentrekken, shift indrukken en omhoog richten de hele tijd. Zo vlieg ik zowat t hele eiland over.

Verken t eiland goed, zoek uit waar de garages zijn met voertuigen.

Hoe verder je weg komt van de lijn waar het vliegtuig overheen vliegt hoe betere gear je gevonden krijgt. Hoor zoveel geklaag dat ze geen wapens vinden, loop ieder potje wel met Ak/m16 en al die andere assault rifles rond. Met minimaal 120 kogels en meer.

Verder mooi spelleke, zit meestal in top 20 en vaak top 10. Kills is wel lastig, soms echt geen idee waar t gschiet vandaan komt, haha maar dat maakt t ook mooi.

Ach en soms als een malle met voertuigen rondscheuren blijft ook mooi.

Mis wel een moeras achtig gebied en echt bosgebied, waar je geen meter kunt zien.

[ Voor 5% gewijzigd door sugarlee89 op 24-04-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Irrival schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:19:

Ik vind dat op zich wel prima. Hoe saai zou het zijn als circles geen RNG meer zijn? Dan hebben de spelers met de meeste uren het meeste voordeel. Nogal krom.

Die laatste 2 circles zijn juist het leukst. Uiteraard heb je pech of moet je lomp improviseren, maar dat maakt het spannend. En ja, soms zit je aan de verkeerde kant of heb je geen bomen / stenen.

Als je van achter neer wordt geschoten dan doe je toch echt iets mis. Ik wil niet zeggen dat ik dat nooit heb maar dit is gewoon een kwestie van geduld hebben en goed positioneren. En een kwestie van je hoeken controleren.

Edit: ben nu wel benieuwd wat ze van plan zijn met die circle. Als je ergens in de zee komt of onder een brug is dat natuurlijk gewoon bagger. Dat mogen ze wel veranderen ja.

[ Voor 6% gewijzigd door oViechiel op 24-04-2017 15:17 ]

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Aaahhh, beste kans ooit op een overwinning, top 3 met heel goeie gear, volledige medkits etc, en ik had ook nog een goeie positie. Ik zat aan de rand van de cirkel, eentje had ik gespot zo'n 15 meter verderop in een huis, de 3e wist ik niet. Gast in het huis begon ineens te schieten van mij weg, dus ik dacht pak mijn kans en schiet hem in z'n rug. Dat liep helaas anders af, ik schiet zowat 20 kogels in / rond hem, paar keer zeker geraakt maar meeste mis. Het mikken lukt echt nog niet... Ben teveel gewend aan COD/BF denk ik, dit voelt toch heel anders, alsof er wat lag in zit ofzo.

Anyway, hij draait zich om en schiet een keer, headshot, dood :(

Krijg ook gewoon te weinig kans om te oefenen met schieten, ik doe het te goed in het begin waardoor ik meestal met weinig mensen vuurgevecht heb :+

Ik heb trouwens dat m'n Xbox controller gaat trillen als ik dood ga, hoe kan ik dat uitzetten? Niet dat ik die gebruik, maar hij is meestal wel aangesloten en ligt op m'n bureau en ik schrik me steeds dood (letterlijk :+). Kan het nergens op de opties vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 24-04-2017 20:13 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

sugarlee89 schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:36:
Mooi spelleke. Mijn tips. Met parachute zover mogelijk weg. Tot 70% en dan parachute opentrekken, shift indrukken en omhoog richten de hele tijd. Zo vlieg ik zowat t hele eiland over.

Hoe verder je weg komt van de lijn waar het vliegtuig overheen vliegt hoe betere gear je gevonden krijgt. Hoor zoveel geklaag dat ze geen wapens vinden, loop ieder potje wel met Ak/m16 en al die andere assault rifles rond. Met minimaal 120 kogels en meer.
PUBG heeft zelf aangegeven dat er een issue is met de loot en dat dit niet de bedoeling was. Dit wordt donderdag, als het goed is, gefixed.
soms echt geen idee waar t gschiet vandaan komt, haha maar dat maakt t ook mooi.
Wat voor headset heb je? Met mijn 7.1 weet ik vaak bij 't eerste schot al uit welke richting hij komt. Vaak beweeg ik ook met m'n view, nog tijdens het geluid van de schoten, dan weet ik helemaal waar het vandaan komt.

Belangrijk is om niet gezien te worden. In het filmpje van Someren zie ik 'm vaak erg long-range schieten. Ik schiet alleen als ik de garantie heb op de kill; shoot to kill. Anders geef ik alleen m'n positie maar weg aan de beschotene en wie weet wie er nog meer om je heen zitten. Stealth is zeker key in deze game.
Mis wel een moeras achtig gebied en echt bosgebied, waar je geen meter kunt zien.
Linksboven de Quarry, onder Gatka, ligt jouw mooi moerasgebiedje. Een keer een van de laatste cirkels daar mogen uitvechten met een silenced M24, ging hartstikke mooi. Wel weinig loot.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW

DikkeBMW

Live '25

Sjonge jonge ik zuig hard in aimen _O- Ook nooit veel shooters gespeeld, en dat merk ik wel. Reactievermogen laat ook te wensen over. Meestal als ik dood ga heb ik geen idee waar het vandaan komt.

Wel 2e geworden met duo. Uiteraard niet door mijn skills, maar het was wel gaaf en spannend zo op het einde.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wtf... Ik zie een gast met z'n auto het water in rijden, hij zwemt weg, en ik los 2 hele magazijnen op hem. Geen enkele keer geraakt??? Kun je mensen in het water niet raken ofzo? Goed potje weg gegooid omdat ik een zekere kill gewoon niet kan maken. Ik zak echt niet te missen, 10 meter afstand :')

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 22:40
NickThissen schreef op maandag 24 april 2017 @ 22:21:
Wtf... Ik zie een gast met z'n auto het water in rijden, hij zwemt weg, en ik los 2 hele magazijnen op hem. Geen enkele keer geraakt??? Kun je mensen in het water niet raken ofzo? Goed potje weg gegooid omdat ik een zekere kill gewoon niet kan maken. Ik zak echt niet te missen, 10 meter afstand :')
Ik had in dat stadje dat onder water staat ook iemand neergeknald maar die was knocked down in het water. Daarna 5 kogels geschoten om hem dood te krijgen maar leek al snel niets te doen. Zou dus kunnen dat water nog niet te penetreren is.

Leuke games gehad vandaag, speel nog maar 2 dagen en net geen top 3 gehaald maar gaat nog wel komen. Had vandaag 2x pech met de cirkel op het einde waardoor ik moest bewegen en de personen die aan de goede kant van de cirkel zaten konden blijven zitten in een vrij open area dus had geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Volgens mij kun je alleen het lichaamsgedeelte dat zich boven het wateroppervlakte bevind raken. Zelf ook meerdere malen meegemaakt.

Frustrating...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
Wanneer ze aan het oppervlakte zwemmen kan je ze raken, alles wat onder water is niet. Niet geheel onrealistisch aangezien water sowieso zeer slecht te penetreren met kogels. Wellicht nog een beetje tweaken, maar wat mij betreft hoef je geen duikende mensen te kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat is wel logisch inderdaad. Maar hij zwom aan het oppervlakte dus dan moet ik hem toch gewoon kunnen raken lijkt me? Ach ja, volgende keer niet meer proberen en gewoon wachten tot hij eruit komt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Ik weet niet zeker of het nog werkt maar als je met een auto onderwater rijdt en dan in de bijrijders stoel gaat zitten dan kan je wel onderwater schieten.
Zo heb ik een kill weten te krijgen bij een lootbox in het water, al is dat wel even geleden.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Van mij mag wel een optie komen dat er first person only servers komen. Ben first person gewend, cs jaren gedaan, dus dat 3rd of hoe je t noemt hoeft voor mij niet. Maakt t veels te makkelijk om voorbij muurtjes te kijken. 3rd hoeft er niet uit maak een optie dat je t kunt kiezen. Denk genoeg die dat ook graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Denk dat de meeste wel het peaken over muurtjes "oneerlijk" vinden.
Al denk ik dat enkel 1st person view het rijden, lopen etc.. wel wat "saaier" gaat doen aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Laatst online: 10-08 12:00
sugarlee89 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:55:
Van mij mag wel een optie komen dat er first person only servers komen. Ben first person gewend, cs jaren gedaan, dus dat 3rd of hoe je t noemt hoeft voor mij niet. Maakt t veels te makkelijk om voorbij muurtjes te kijken. 3rd hoeft er niet uit maak een optie dat je t kunt kiezen. Denk genoeg die dat ook graag willen.
Er komt een optie om custom games te maken, met onder andere een first person only.

Ik hoop dat ze ook een soort van standaard optie maken voor hardcore mode ofzo(dit dan alleen in first person). Van mij mag dit wel wachten tot het moment dat ik niet ziek wordt van de first person mode

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Ollievssn schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:03:
[...]

Er komt een optie om custom games te maken, met onder andere een first person only.

Ik hoop dat ze ook een soort van standaard optie maken voor hardcore mode ofzo(dit dan alleen in first person). Van mij mag dit wel wachten tot het moment dat ik niet ziek wordt van de first person mode
Hardcore mode is al confirmed. Dat komt er wel aan nadat alles ingame optimized is :).

En 3rd ''oneerlijk'' is alleen als je moest kiezen. Nu kan iedereen het. Zo werkt de game. Maar kan zelf ook niet wachten op hardcore met first person. Wordt het heel ander spel van denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
3rd is in die zin 'oneerlijk', dat anderen of jij iemand zien kan, en andersom niet. Plus het is vervelend als je iemand achtervolgd (die rent bijvoorbeeld) en intussen jou ziet door met ALT om zich heen te kijken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Luxicon schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:23:
3rd is in die zin 'oneerlijk', dat anderen of jij iemand zien kan, en andersom niet. Plus het is vervelend als je iemand achtervolgd (die rent bijvoorbeeld) en intussen jou ziet door met ALT om zich heen te kijken.
Mee eens.

Kan niet wachten op de 1st person only mode. Zal ik vanaf dat moment alleen maar gaan spelen.

Daarnaast kan je in 1st person ook gewoon met ALT om je heen kijken. Alleen om recht achter je te kijken zul je wel om moeten draaien ja.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:16:
[...]

Hardcore mode is al confirmed. Dat komt er wel aan nadat alles ingame optimized is :).

En 3rd ''oneerlijk'' is alleen als je moest kiezen. Nu kan iedereen het. Zo werkt de game. Maar kan zelf ook niet wachten op hardcore met first person. Wordt het heel ander spel van denk ik :)
Het is oneerlijk in de zin dat de wachtende speler een voordeel heeft. Die kan onzichtbaar achter een voorwerp alsnog de hele wereld om zich heen zien. Je hoeft niet voor een raam te staan om er doorheen te kijken.
Met first person only moet de wachtende speler ook risico nemen en is het eerlijker voor de aanvaller.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:00:
[...]

Het is oneerlijk in de zin dat de wachtende speler een voordeel heeft. Die kan onzichtbaar achter een voorwerp alsnog de hele wereld om zich heen zien. Je hoeft niet voor een raam te staan om er doorheen te kijken.
Met first person only moet de wachtende speler ook risico nemen en is het eerlijker voor de aanvaller.
Ja dat is waar inderdaad. Komt alsnog bij kijken dat men dan dus blijkbaar betere positioning heeft gekozen. Maar snap wat je bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Lipst3r Dat ben ik met je eens. Maar een goede positionering moet ook teniet gedaan kunnen worden door onoplettendheid van de verdediger (te lang naar buiten kijken, verkeerde raam pakken,...) en door oplettendheid van de aanvaller (ramen checken, sniper gebruiken voor dekking van teammates,...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ai, ik vond dat er wel weinig rifles te vinden waren, maar eerder juist wel erg veel. Zoals het nu was vond ik opzich redelijk prima. Ik heb in ieder geval weinig potjes gehad waar ik echt lang met enkel een SMG rondliep. Het viel wel op dat er minder te vinden was ja.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 11-09 11:49

Fordox

00101010

En dat draaien ze nu dus blijkbaar weer terug.. Best jammer, ik vond het wel fijn om echt te zoeken naar een assault rifle. Anders kun je net zo goed met je hele kit al uit t vliegtuig springen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Merk er weinig van, maarja zweef altijd zover mogelijk weg en wanneer ik land zijn er al 30 doden en is de blauwe krimp al begonnen.

Ik vind ieder potje wel een assault rifle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
oViechiel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:33:
[...]

Mee eens.

Kan niet wachten op de 1st person only mode. Zal ik vanaf dat moment alleen maar gaan spelen.

Daarnaast kan je in 1st person ook gewoon met ALT om je heen kijken. Alleen om recht achter je te kijken zul je wel om moeten draaien ja.
In cs gooide je gewoon je muis volledig om. Q en E doe ik ook biks mee. Interactie heb ik op E zitten zoals t vroeger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
Vage game, zonet verloren van een dude die met een pistool op mij schoot terwijl ik hem in ieder geval 2x met m16a4 en 2 maal met de saiga heb geraakt. Dit klopt echt van geen kant :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:00:
[...]

Ik vind 3rd person view in dit soort spellen meestal juist MEER realistisch. In het echt hoef je niet met je volledige lichaam voor een raam te gaan staan om er uit te kunnen kijken of wel dan? Als je in het echt sneaky uit een raam wil kijken hoef je niet meer dan 5 cm van je hoofd te laten zien. Of om langs een boom te kijken hoef je ook niet met je hele lichaam een halve meter opzij te lopen :)

In het echt heb je gewoon een veel beter zichtsveld dan in een first-person view in een spel. Third person view is dan een stuk realistischer. Uiteraard is het niet perfect, je kan nu natuurlijk achter een muurtje gaan liggen en er magisch toch overheen kijken, maar ik vind het nog altijd beter dan de uitermate onrealistische restrictie van een first person view.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Family Guy schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:11:
[...]

PUBG heeft zelf aangegeven dat er een issue is met de loot en dat dit niet de bedoeling was. Dit wordt donderdag, als het goed is, gefixed.

[...]

Wat voor headset heb je? Met mijn 7.1 weet ik vaak bij 't eerste schot al uit welke richting hij komt. Vaak beweeg ik ook met m'n view, nog tijdens het geluid van de schoten, dan weet ik helemaal waar het vandaan komt.

Belangrijk is om niet gezien te worden. In het filmpje van Someren zie ik 'm vaak erg long-range schieten. Ik schiet alleen als ik de garantie heb op de kill; shoot to kill. Anders geef ik alleen m'n positie maar weg aan de beschotene en wie weet wie er nog meer om je heen zitten. Stealth is zeker key in deze game.

[...]

Linksboven de Quarry, onder Gatka, ligt jouw mooi moerasgebiedje. Een keer een van de laatste cirkels daar mogen uitvechten met een silenced M24, ging hartstikke mooi. Wel weinig loot.
Welke headset heb jij dan? :)

Ik vind het in 1 situatie best lastig om te horen waarvandaan je beschoten wordt:

Als ze je bijna raken, je hoort dan eerst een scherpe snap en vertraagd het schot. Het duurt bij mij altijd wel even om dan te bepalen waar het schot vandaan komt ( snap links of rechts van je, dan zit diegene die schiet recht voor of schter je, maar dan nog,,,) hoe de f... hoor je dat zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

gotfurrr schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 19:27:
[...]

Welke headset heb jij dan? :)

Ik vind het in 1 situatie best lastig om te horen waarvandaan je beschoten wordt:

Als ze je bijna raken, je hoort dan eerst een scherpe snap en vertraagd het schot. Het duurt bij mij altijd wel even om dan te bepalen waar het schot vandaan komt ( snap links of rechts van je, dan zit diegene die schiet recht voor of schter je, maar dan nog,,,) hoe de f... hoor je dat zo snel.
Logitech G933. Al is het vaak ook dat ik half verschiet en daarom met m'n muis beweeg, en daardoor wordt het geluid dat ik hoor een soort van 3D (het draait om me heen) en daardoor weet ik al vrij vlug waar het vandaan komt. En training denk ik. Heb nu een 100 uur in 't spel zitten. 8)7

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik speel nog niet zo lang, vandaag even een solo potje terwijl ik op wat mensen aan het wachten was om hun game af te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KGaLqtfLcLv4ZI04t526C9Qj/full.png

Even een trap campen. De eerste kill was een verrassing, hoorde voetstappen dus bleef wachten. Daarna in korte tijd vrij veel kills gemaakt doordat iedereen op die loot boxes af kwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/71sjRI2s9UNY8Rnf5ySJBh7C/full.png

Uiteindelijk tweede geworden. Had wellicht kunnen winnen als ik op het einde een shotgun had gebruikt. Maar alsnog, voor mijn doen buitengewoon goed. Ik merk dat een AKM met 8x scope wel erg goed werkt voor mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Netjes Tsurany.
Ben je niet een echte BF veteraan? Wat vind je van de game?

ben al weleens 2e geworden maar heb nog nooit 9 kills gehad :) Erg goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beebie121 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:57:
Netjes Tsurany.
Ben je niet een echte BF veteraan? Wat vind je van de game?

ben al weleens 2e geworden maar heb nog nooit 9 kills gehad :) Erg goed gedaan.
Ik speel Battlefield sinds deel 2 dus ik mag me inderdaad wel een veteraan noemen. Maar ik heb ook een tijd lang ontzettend veel Day-Z gespeeld en dit spel lijkt daar ontzettend veel op. De gameplay is natuurlijk anders, korte rondes en geen zombies om je heen, maar de sfeer is precies hetzelfde. Constant om je heen moeten kijken of er geen vijanden zijn, hectiek zodra je kogels hoort inslaan en de spanning die er bij komt kijken als er op het eind nog maar een handjevol spelers over zijn.

Ik vind het echt een top game, ondanks de paar grote mankementen. Zo ben ik echt tegen een third person view, als dat er uit gaat (via hardcore servers) ben ik helemaal happy.

Tot nu toe twee potjes gehad waarbij ik zelf echt goed bezig was, allebei solo potjes. Een van de potjes was die hierboven, de andere was een potje waarbij ik vrij vroeg een scoped wapen had (SKS) met een auto. Ik reed wat rond, kwam vijanden tegen, parkeerde de auto iets verder op en ging terug om ze af te schieten. Zo had ik 7 kills verzameld tot ik zelf dood ging.

Squad play gaat ook erg goed, al maak ik daar persoonlijk nog wat weinig kills. Denk ik nog een gebrek aan ervaring. Wel nu een win ratio van 25% dus dat is niet gek :*) Al is dat vooral een kwestie van een goed en ervaren squad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Nice!
Ik vind squad wel heel leuk maar ook veel en veel moeilijker dan solo of duo.
Duo kan je redelijk goed en makkelijk coordineren. Squad is te chaotisch denk ik.
ik ga toch eens even goed wat twitch filmpjes kijken om te zien wat we anders kunnen gaan doen.

een auto pak ik bijna nooit meer. Veel teveel herrie en eigenlijk een soort van bulls eye op je kop..
Alleen als ik een heel eind moet lopen doe ik dat.

ik vind de sks 1 van de beste wapens die er zijn. een kar vind ik ook geweldig maar dan is positie nog veel belangrijker.
en dan verschillende scopes die je kan wisselen. Dan is de kar echt een heerlijk wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
beebie121 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:14:

ik vind de sks 1 van de beste wapens die er zijn. een kar vind ik ook geweldig maar dan is positie nog veel belangrijker.
en dan verschillende scopes die je kan wisselen. Dan is de kar echt een heerlijk wapen.
SKS is het ene potje mn beste vriend en andere keer kan ik net zo goed dat ding tegen mn eigen hoofd zetten 8)7 . Aimen is soms nog wel een issue zeker als het wat hectischer wordt en je eigenlijk te snel gaat klikken je je daardoor te veel mist. CQC is nog niet helemaal mn ding in deze game. Wel tof maar beetje mid range gaat me beter af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:10:
[...]

Squad play gaat ook erg goed, al maak ik daar persoonlijk nog wat weinig kills. Denk ik nog een gebrek aan ervaring. Wel nu een win ratio van 25% dus dat is niet gek :*) Al is dat vooral een kwestie van een goed en ervaren squad O-)
We zijn laatst toch op 4 potjes 2x 1e geworden en 1x 2e als squad?
Verder is K/D ratio echt niet belangrijk in deze game, althans niet voor mij. Meestal laat ik nog liever iemand lopen om mijn positie niet te burnen, dan die kill te nemen. Ik denk dat je dat gemerkt hebt in ons potje.
Als er schoten zijn, komen er altijd gieren op af :)
Je kan deze game winnen zonder 1 kill, de voorlaatste kan door de cirkel dood gaan als jij goed zit en hem kan suppressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Klopt! maar eerlijk is eerlijk, een mooie kill geeft zoveel voldoening hahaha

gister nog mooi in duo: mn maatje was dood. Ik wist dat er tegenover ons 2 lui zaten.
Ik loop om, zie ik ineens 2 man uit het huisje komen waar ik net uit ben gegaan en die rennen naar de overkant.
Dik vuurgevecht tussen die 2 groepen. 1 blijft er over. Ik in de hectiek achter hem aan en wacht op hem en knal hem af :) had ik mooie loot heheh.
Echt een lekke rgevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wat mij stoort is nog steeds de lag. Al te vaak wordt ik neergeknald wanneer ik al de hoek om ben of helemaal achter de muur zit out line of sight. Dat is echt best k u t.
Merk je ook in fist combats met of zonder pan etc.. Je raakt em vol, geen hit. Je staat 1m van elkaar, en je krijgt damage door hem. Frustrerend.

Pagina: 1 ... 5 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord