IdieEasy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:09:
[...]
Ik denk dat mensen die 3rd person leuker vinden (waar ik er 1 van ben) zich snel aangevallen voelen. De mensen die zich hierover uitgelaten hebben krijgen hierop reacties waarom iemand anders 1st person fijner vindt.
In plaats van "prima dat je dat leuk vindt, ik persoonlijk ben van mening" krijg je "3rd person klopt niet want: ... ..."
Hierdoor schieten mensen sneller in de verdediging en voelen ze zich genoodzaakt om 3rd person te verdedigen. Misschien niet juist, maar ik kan het wel begrijpen.
De realisme argumenten vindt ik niet van toepassing, ik kan niet healen in het echt, ik kan niet van een 3 story gebouw springen en "wat" damage pakken. Tuurlijk, een free runner misschien wel, maar dat zijn onze mannetjes niet.
Punt is, het is een spel, realisme heeft hier een beetje plaats, maar de maker heeft aangegeven ook een arcade deel erin te willen houden.
Ik wil graag first person servers zien, wel met een betere FOV (bijvoorbeeld tot 120). Maar ik wil ook een hoop andere dingen zien. Het komt er aan en we hoeven enkel te wachten

Ben ik het helemaal mee eens.
Er zijn voordelen en nadelen aan zowel 1st person als 3rd person:
In 1st person is de aim en accuracy vele malen hoger als in 3rd person, tevens is het ook vaak duidelijker om beweging te zien volgens mij.
Nadeel is het kunnen "peeken"zonder jezelf zichtbaar te maken (als is het maar een klein stukje hoofd.
In 3rd person heb je een beter FOV en je kan peeken zonder jezelf te laten zien, echter heb je wel de delay tussen van 3rd naar 1stperson aim gaan waar volgens mij een grotere vetraging inzit als aim binnen fpv.
DAT en hoevaak het al niet voorgekomen is dat ik wil schieten en er achter komt met naar aim te gaan dat er nog een gigantisch stuk muur voor mij neus zit.
Waarom 3rd person favoured spelers in de verdediging gaan, is dat veel van de 1st person spelers een houding hebben van "3rd person hoord er niet in en moet er uit" , ook hier op tweakers (tenminste zo komt het op mij over) en de 3rd person speleres zien de bui al hangen , mijzelf incluus , dat het eruit word gehaald.
En historisch is battle royale toch veelal in 1st en 3rd person games, hierbij maakt het niet uit hoeveel games er voor uitgekomen zijn, minder is zelf beter (kan het natuurlijk mis hebben met de hoeveelheid games)
Om te zeggen dat er teweinig battle royal spelen zijn om iets historisch te eiken is eigenlijk alsvast aangeven dat een mogelijk feit niet als argument gebruikt mag worden.