[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:26

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Tsurany schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Het is een ongepaste opmerking en een erg goedkope manier om iemand proberen onderuit te halen zonder dat je daadwerkelijk op de inhoud hoef in te gaan. Het zijn dooddoeners in een discussie.

Hij geeft ook niet aan dat hij PUBG een klote spel vind, hij geeft aan dat hij een enkel aspect aan de game (erg) matig vind en dat graag anders zou zien. En daar is mijn inziens niks mis mee.
Dit halve topic staat al vol met 'third person is eigenlijk niet realistisch'. Ook dat is een dooddoener. PUBG = Battle Royale = 3P. Easy as that.

De manier zoals hij over campers praat vind ik meer als 'ongepast'. Dat straalt niet uit dat hij het spel zo leuk vindt. Want dit spel is juist zo populair vanwege de spanning van 'seen or being seen'. Daarbij slaat Ebayzo de spijker op de kop. Maak er zelf ook gewoon gebruik van.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Family Guy schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:26:
[...]

Dit halve topic staat al vol met 'third person is eigenlijk niet realistisch'. Ook dat is een dooddoener. PUBG = Battle Royale = 3P. Easy as that.
Er is geen echt verband tussen "battle royale" en "third person". Er is geen historische grondslag, daarvoor zijn er te weinig games in dit genre. Er is geen verantwoording vanuit gameplay perspectief, de gameplay kan in zowel third als first person prima werken. Er is geen technische reden waarom het enkel third person kan zijn. Dus stellen dat PUBG third person is omdat het Battle Royale is valt in de categorie "drogreden".
De manier zoals hij over campers praat vind ik meer als 'ongepast'. Dat straalt niet uit dat hij het spel zo leuk vindt. Want dit spel is juist zo populair vanwege de spanning van 'seen or being seen'.
Wellicht vind je "wrijf ik niet mijn ballen af in het gras op het einde" ongepast, dat kan. Persoonlijk vind ik niet dat hij zich echt negatief uit over campers.
Daarbij slaat Ebayzo de spijker op de kop. Maak er zelf ook gewoon gebruik van.
Er zelf gebruik van maken haalt niet de minpunten weg die men ervaart met third person mode. Dat heb ik al meermaals aangetoond. Dus daarmee slaat hij niet de spijker op de kop.

Waar het simpelweg op neer komt is dat er een redelijke groep gamers is die de battle royale gameplay van PUBG prachtig vindt maar het liever vanuit first person zouden spelen omdat ze third person peeking geen leuk gameplay element vinden. En omdat er geen game is die momenteel wel dezelfde gameplay in first person mode aan bied lijkt het mij niet vreemd dat ze aangeven graag een first person mode in PUBG te zien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik zie dat deze game erg populair is en twijfel dus met de aankoop ervan.
Mijn vraag is of deze game kan gespeeld worden zonder team ?
Ik ben een erg casual gamer en speel dus meestal alleen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spl3ndr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:56:
Kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spl3ndr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:56:
Dat kan zeker, je kan in solo, duo of squad mode spelen. Persoonlijk vind ik het spel het best tot z'n recht komen in squad mode vanwege de teamplay, maar er zijn meer dan genoeg mensen die puur solo spelen en daar vele uren insteken. Je kan hem aanschaffen, potje of twee spelen en refunden als het niet bevalt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@Family Guy geef op makker 😌 Sommige (alle) discussies win je toch niet in dit topic en levert je alleen reports en moderator DM's op 👍

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Niet dat het een battle is ofzo, ik speel regelmatig met Tsurany. Maar de manier over hoe de andere persoon over 'normale' PUBG spelers praat bevalt mij niet, en dan als oorzaak iets gebruiken wat je van te voren weet, namelijk de 3P-view.

Meningen op basis van iemands eigen voorkeur kun je toch nooit veranderen. Je kunt hoogstens advies geven om zijn voorkeur zo goed mogelijk in te vullen. En dat heb ik gedaan ;)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[quote]ronalddus schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:58:
[...]

Volgende keer gewoon graag bij een TR houden :)

@Family Guy Ik vraag me af of hij het zo negatief bedoeld had. Volgens mij geeft iedereen wel eens af op die laffe kampeerders om het tien minuten later zelf te doen om een andere vijand in de val te lokken :+

Zou het niet mooi zijn als gras af zou kunnen geven in dit spel? Iemand met witte kleding wordt dan langzaamaan groen van al het buikschuiven :+

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 11-07-2017 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

@Tsurany Mijn mening blijft dat het droogneuken in het gras bij de game hoort. Dit maakt het zo mooi in open veld eindes. Wie heeft het meeste geduld. Tuurlijk, het ouderwetse camping gevoel komt wel naar voren maar we zitten tenslotte niet in *insertdeathmatchfpsgame*. Laten we hopen dat er snel een gametype voor ieders favo stand komt.

Ik ga zo weer een filmpje in elkaar draaien met veel camping en zelfs een first aid bait. 🙃

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ebayzo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:14:
@Tsurany Mijn mening blijft dat het droogneuken in het gras bij de game hoort. Dit maakt het zo mooi in open veld eindes. Wie heeft het meeste geduld. Tuurlijk, het ouderwetse camping gevoel komt wel naar voren maar we zitten tenslotte niet in *insertdeathmatchfpsgame*. Laten we hopen dat er snel een gametype voor ieders favo stand komt.

Ik ga zo weer een filmpje in elkaar draaien met veel camping en zelfs een first aid bait. 🙃
Oh daar ben ik het volledig mee eens. Dit is Battle Royale, er is slechts een enkele winnaar. Doen wat je moet doen binnen de mogelijkheden van het spel }) . Zeker de laatste cirkel is buikschuiven tot en met!

Ik zou het enkel het liefst in first person mode doen, dat is mijn enige kritiek op het spel :) Lijkt me helemaal heerlijk, dan lig je met z'n allen in het gras en zie je niet veel meer dan een meter of twee voor je. Dan moet je haast wel opstaan en risico nemen om andere spelers te spotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 00:59
Tsurany schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Oh daar ben ik het volledig mee eens. Dit is Battle Royale, er is slechts een enkele winnaar. Doen wat je moet doen binnen de mogelijkheden van het spel }) . Zeker de laatste cirkel is buikschuiven tot en met!

Ik zou het enkel het liefst in first person mode doen, dat is mijn enige kritiek op het spel :) Lijkt me helemaal heerlijk, dan lig je met z'n allen in het gras en zie je niet veel meer dan een meter of twee voor je. Dan moet je haast wel opstaan en risico nemen om andere spelers te spotten.
Maar ook dat is niet realistisch want in het echt hoef ik niet helemaal op te staan maar kan ik mijn hoofd een klein beetje uit het gras halen om over de begroeiing heen te spieken. Dus tja, wat is realistisch?

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roxsman schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:31:
[...]

Maar ook dat is niet realistisch want in het echt hoef ik niet helemaal op te staan maar kan ik mijn hoofd een klein beetje uit het gras halen om over de begroeiing heen te spieken. Dus tja, wat is realistisch?
Ik heb nooit gezegd dat het realistisch is, ik geef enkel aan dat het mij leuker lijkt vanuit first person mode te spelen. Dat heeft voor mij niks met realisme te maken, als je realisme wilt moet je naar ArmA kijken:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3dUyOgw.png
Maar dan heb je een systeem dat te complex is voor veel spelers (mijzelf inclusief). Dan is puur prone, crouch en staan toch gewoon het meest eenvoudige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Het Arma systeem werkt juist heel fijn vind ik. Zeker aan het begin denk je inderdaad dat het veel te ingewikkeld moet zijn, maar na een potje hebben de meeste mensen het wel door. Je kan nog steeds de standaard stances gebruiken (C voor crouch, Z voor prone, spatie voor weer opstaan ofzo) maar daar tussenin kun je dan door Ctrl in te houden je stance stukje voor stukje fine tunen. Je hoeft het dus niet te gebruiken maar kan er wel je voordeel mee doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Dat soort realisme zit ik persoonlijk echt niet op te wachten :P

Third person is niet eens het grootste probleem imo wat het niet netjes maakt is dat je ook nog eens kunt freelooken achter/naast je... als ze dat al uit zouden zetten zou het spannender worden omdat je echt rond moet kijken/lopen ipv stilzitten en freelooken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
Tsurany schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:36:
[...]

Maar dan heb je een systeem dat te complex is voor veel spelers (mijzelf inclusief). Dan is puur prone, crouch en staan toch gewoon het meest eenvoudige.
Dit inderdaad. Arma was voor mij echt te complex, deze mix van "realisme" en "arcade" shooter bevalt mij juist heel goed.

Hoop dat bovenstaande wensen gewoon opgepakt worden door modders of verwerkt word in aparte gamemodes.

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Wat random beelden met fail einde...
Disclaimer: Er zit campen in 😙

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
In verband met het 3th person view. Het is inderdaad niet echt eerlijk. Wat ik dan wel een goede oplossing zou vinden is dat de camera vast staat achter jou. Je kan dus nog altijd rondom je kijken maar binnen een bepaalde hoek voor jou. Als je dus door het bos loopt en er schiet iemand langs achter dan moet je ook effectief het mannetje omdraaien ipv gewoon ALT in te duwen.

Het lost niet alles op en je zal nog altijd vanachter een muur kunnen kijken, maar het is wel wat moeilijker.

Zou dit beter zijn denken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 12:00
Of als je met je gezicht tegen een muur aan staat of prone bent dat de camera first person wordt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je krijgt toch gewoon custom servers (Als die er al niet zijn) waar je FPS kan spelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingSig schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:33:
In verband met het 3th person view. Het is inderdaad niet echt eerlijk. Wat ik dan wel een goede oplossing zou vinden is dat de camera vast staat achter jou. Je kan dus nog altijd rondom je kijken maar binnen een bepaalde hoek voor jou. Als je dus door het bos loopt en er schiet iemand langs achter dan moet je ook effectief het mannetje omdraaien ipv gewoon ALT in te duwen.

Het lost niet alles op en je zal nog altijd vanachter een muur kunnen kijken, maar het is wel wat moeilijker.

Zou dit beter zijn denken jullie ?
Dat is voor mij geen alternatief. Of een third person systeem waarbij ik om mij heen kan kijken of een first person systeem waarbij dat kan. Als ik een half werkende third person systeem krijg zal het mij enkel meer frustreren. Zeker omdat ik third person zoals het nu werkt niet perse slecht vind, ik vind first person gewoon beter.
RedHat schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:37:
Je krijgt toch gewoon custom servers (Als die er al niet zijn) waar je FPS kan spelen :?
Ze willen zeker aan een first person oplossing werken. Momenteel kan het enkel op custom servers die door een selecte groep spelers aangemaakt kan worden dus vooralsnog is dat geen oplossing.
Ik verwacht dat je uiteindelijk kan kiezen tussen third of first person wanneer je een match wilt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54
NickThissen schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:36:
Het Arma systeem werkt juist heel fijn vind ik. Zeker aan het begin denk je inderdaad dat het veel te ingewikkeld moet zijn, maar na een potje hebben de meeste mensen het wel door. Je kan nog steeds de standaard stances gebruiken (C voor crouch, Z voor prone, spatie voor weer opstaan ofzo) maar daar tussenin kun je dan door Ctrl in te houden je stance stukje voor stukje fine tunen. Je hoeft het dus niet te gebruiken maar kan er wel je voordeel mee doen.
Wat overbodig in een toch vrij snel veranderende game mode als dit, voegt imho weinig toe qua gameplay. In arma is het wel weer leuk ivm dat het een milsim game is waar je evt met mods nog veel realistischere gameplay kan krijgen dan de vanilla biedt.

Nee de mix van nu is wel prima, al ben ik ook wel voor de 1st person versie, biedt meer in de zin van risk reward systeem, nu kan je eigenlijk niet echt pushen/flanken zonder dat de ander je kan zien zonder dat ze te hoeven peeken. Met 1st person moet je wel jezelf blootgeven om wat te zien of iemand je aanvalt.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tsurany schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:43:
[...]

Dat is voor mij geen alternatief. Of een third person systeem waarbij ik om mij heen kan kijken of een first person systeem waarbij dat kan. Als ik een half werkende third person systeem krijg zal het mij enkel meer frustreren. Zeker omdat ik third person zoals het nu werkt niet perse slecht vind, ik vind first person gewoon beter.
Ik zie het toch niet als een half werkende ...

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingSig op 11-07-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SmokingSig schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Ik zie het toch niet als een half werkende ...
Ik wel, het doet niks aan de grote bezwaren tegen de third person modus maar zorgt er wel voor dat het in de gaten houden van de omgeving een stuk lastiger wordt omdat je niet meer fatsoenlijk om je heen kan kijken zoals je dat in first person ook zou kunnen doen.

Via freelook om je heen kunnen kijken vind ik namelijk echt handig in een wat tragere game zoals PUBG. Je kan dan goed observeren terwijl je niet hoeft te klooien met het herpositioneren van je character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Tsurany schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Ik wel, het doet niks aan de grote bezwaren tegen de third person modus maar zorgt er wel voor dat het in de gaten houden van de omgeving een stuk lastiger wordt omdat je niet meer fatsoenlijk om je heen kan kijken zoals je dat in first person ook zou kunnen doen.

Via freelook om je heen kunnen kijken vind ik namelijk echt handig in een wat tragere game zoals PUBG. Je kan dan goed observeren terwijl je niet hoeft te klooien met het herpositioneren van je character.
De freelook functie moeten ze niks aan doen in 3 person. Naar mijn idee moet het moeilijker zijn om te corner peeken of prone een groot overzicht te hebben.

Op twitch volg ik Sacriel regelmatig en die werkt momenteel als consultant aan een soort DayZ achtige game waar de camera over je schouder naar first person gaat als je tegen een muur aan gaat staan of als je prone gaat. Ik weet alleen even de naam niet van de game 8)7

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ollievssn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:39:
[...]

De freelook functie moeten ze niks aan doen in 3 person. Naar mijn idee moet het moeilijker zijn om te corner peeken of prone een groot overzicht te hebben.

Op twitch volg ik Sacriel regelmatig en die werkt momenteel als consultant aan een soort DayZ achtige game waar de camera over je schouder naar first person gaat als je tegen een muur aan gaat staan of als je prone gaat. Ik weet alleen even de naam niet van de game 8)7
Dat is Breaking Point: https://www.kickstarter.c...derongames/breaking-point

Ik kan zo snel geen video vinden van hun dynamic perspective maar ik ben wel benieuwd hoe het werkt. Het klinkt als een mooie tussenoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollievssn
Tsurany schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:46:
[...]

Dat is Breaking Point: https://www.kickstarter.c...derongames/breaking-point

Ik kan zo snel geen video vinden van hun dynamic perspective maar ik ben wel benieuwd hoe het werkt. Het klinkt als een mooie tussenoplossing.
Dat was hem ja _/-\o_

Zo vertelde Sacriel het in ieder geval dat is dus ook alles wat ik er over weet hoor :P Maar het lijkt mij een prima manier voor PUBG om het campen wat moeilijker te maken.

EDIT:
Volgens mij hebben ze het er wel over in de Dropped Frames video op Kickstarter
EDIT2:
In de Core Features staat:
FOV optimized first person perspective and a dynamic third person perspective to limit traditional exploiting. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ollievssn op 11-07-2017 13:53 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 15:57

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Tijdje terug een bug gehad dat ik alleen maar horizontaal kon draaien ingame. In first person werkte het echter wel om gewoon normaal rond te kunnen kijken. Binnen 3 minuten 6 kills kunnen harken. Het was een stuk meer chaos en veel rondkijken, omdat je stappen hoorde. Het geluid kon een stuk beter (waar komen de voetstappen vandaan) en het werkt an sich nog niet helemaal lekker (wapens op je rug die door je beeld steken soms)

Echter, het lijkt mij zeker vet om een 1st person mode te krijgen, maar dan moeten ze deze wel met wat minder gebreken zien te krijgen imo.

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch notes: http://steamcommunity.com...etail/1437062253017706173

Players,

Today we look at what we have changed and fixed in this, our 16th weekly patch.

This patch will be deployed to the Test Servers on Wednesday, July 12, and if everything is stable, to the Live Servers on Thursday.

Early Access – Week 16 - Patch Notes

Client Performance
  • Optimized Care Package airplane
  • Improved UI performance
Bug fixes
  • Fixed an issue where the starting airplane became immobile in sky at the very start of a round
  • Fixed inventory display issue on 4:3 resolution
  • You can always spectate your teammate's screen in color now
  • You can no longer fire weapons in a vehicle from underwater
  • Fixed an issue when you could not pick up mags from some areas of the lobby (starting island)
  • You no longer have to press the F key to pass through doors destroyed by grenades or Red Zone bombs
  • Fixed an issue whereby if you got knocked out while zooming in with a scope, you won't be zooming in when revived
  • Fixed an issue when grenades were not available to throw periodically
  • Fixed an issue of armed weapon not getting displayed on HUD UI, when switching weapons with number keys while having inventory open
See you in-game,
PLAYERUNKNOWN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Optimized carepackage airplane? Beetje onduidelijke beschrijving. Verder wel weer prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 16:04

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:39:
Optimized carepackage airplane? Beetje onduidelijke beschrijving. Verder wel weer prima.
Volgens mij had dat te maken met de smoothness waarop die beweegt. Is soms nu een beetje met horten en stoten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gister een heerlijk aantal potjes gespeeld, één moment was hilarisch.

Na de drop waren we in een dorpje waar letterlijk geen enkel wapen te vinden was, ik had alleen een zijs en later een koekenpan 8)7 .

En toen gebeurde dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Vanavond eerst denk ik zo'n 5 potjes Duo gespeeld met een collega. Alle 5 potjes waren stuk voor stuk dramatisch qua zones en loot. Hadden we eindelijk eens een lekker begin, reden we op een motor en flipten we voorwaarts over de kop door niets meer dan een graspol: beide dood :F

Koppig als ik ben daarna nog een pot Solo opgestart en daar meteen de eerste run een chicken dinner mee binnengesleept.. toch nog een goedmaker zo :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Of je rijdt met een motor over een brug en je valt er door heen + brug plotseling verdwenen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WQWlW60Uy4yyKvq2KtLTYAoy/full.jpg
*Tja me passagier zag gewoon nog wel de brug

[ Voor 11% gewijzigd door PatRamon op 12-07-2017 00:41 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Netsrek schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:57:
Gister een heerlijk aantal potjes gespeeld, één moment was hilarisch.

Na de drop waren we in een dorpje waar letterlijk geen enkel wapen te vinden was, ik had alleen een zijs en later een koekenpan 8)7 .

En toen gebeurde dit....

[video]
Eigenlijk had je in voicechat moeten proberen vrede te sluiten toen ze je door hadden. :+

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Net wel weer mooi, @markdm en nog iemand waren zonder mij gestart dus ik startte ff potje solo, haal met 7 kills een mooie chicken dinner binnen, vraagt mark opeens of ik mee doe. Hebben zij dus ook gewonnen d:)b :Y

Overigens m.b.t. 3rd person, heb net een solo game gewonnen door een soort van winkel binnen te lopen, er waren van die schappen en daar ging ik tussen liggen, hierdoor was ik volledig gecovered maar kon ik via 3rd person precies zien wie er rechts van me kwam (was geen muur rechts) en ook wie er links het huis binnenkwam. Zo wist ik precies wanneer ik moest peeken en heb daar 2 kills gekregen gewoon omdat kon zien wanneer ze het huis even checkte en wanneer ze een energy drink pakten. Nadat ik er 2 had gekilled kwam er wel een derde binnen die wist waar ik zat, die had ik wel mooi gekilled.

Daarna ben ik uit m'n huis gegaan het bos in, daar achter een steen gaan zitten en ik zag toen via third person echt precies waar mensen zaten en ook hoe één persoon 4 mensen killde. Die laatste heb ik toen mooi gepakt toen ik hem (alweer via 3rd person peeken) zag lopen naar een andere boom. en game gewonnen.

Maar ja, heb eigenlijk veel liever first person. Had veel minder kans om die game net te winnen als ik niet alles mooi kon volgen zonder ook maar iets van me te laten zien totdat het het juiste moment was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Persoonlijk vind ik de gehele "zwarte piet" methode die de "anti" 3rd person spelers uit oefenen behoorlijk irritant.

Wil je niet in 3rd person spelen , dan heb je een keuze om alleen in 1st person te spelen, deal with it.

"Ja maar das niet eerlijk"...nauw en? jij krijgt de mogelijkheid om op dezelfde manier te spelen als alle anderen , maar je kiest er voor om 1st person te spelen: Jouw keuze.

Ja maar...is niet realistisch!!
Dat is een bewegende energie muur die je health drained ook niet.

"historisch" is battle royale veelal in games gedaan die een 1st en 3rd person optie hebben/hadden:
H1Z1, ARMA 2, ARMA 3 en dan de verschillende ARMA 2 & 3 mods (waaronder ook players unknowns battle royale)

Sorry voor de rant [/rant modus off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
PatRamon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:40:
Of je rijdt met een motor over een brug en je valt er door heen + brug plotseling verdwenen
[afbeelding]
*Tja me passagier zag gewoon nog wel de brug
Haha dat was ik!:) Idd mijn POV was dat we door de brug heen zakte en in het water eindigde, echt vaag! Wel een chicken dinner dat potje gehaald:)

[ Voor 4% gewijzigd door P-Nut op 12-07-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Brother Lorien schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:45:
Persoonlijk vind ik de gehele "zwarte piet" methode die de "anti" 3rd person spelers uit oefenen behoorlijk irritant.

Wil je niet in 3rd person spelen , dan heb je een keuze om alleen in 1st person te spelen, deal with it.

"Ja maar das niet eerlijk"...nauw en? jij krijgt de mogelijkheid om op dezelfde manier te spelen als alle anderen , maar je kiest er voor om 1st person te spelen: Jouw keuze.

"historisch" is battle royale veelal in games gedaan die een 1st en 3rd person optie hebben/hadden:
H1Z1, ARMA 2, ARMA 3 en dan de verschillende ARMA 2 & 3 mods (waaronder ook players unknowns battle royale)

Sorry voor de rant \[/rant modus off]
Het gaat om het voordeel wat je hebt met 3rd person view. voorzover ik heb gezien heeft niemand gezegd dat het niet 'eerlijk' is of niet realistisch. Het punt is voornamelijk dat wat ik vind is dat je in een risk reward game gewoon veilig kan peeken vs saaie gevechten daardoor. 1st person only spelen in een 3rd person game is gewoon jezelf geweldig benadelen. Maar goed je mag je eigen mening hebben uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brother Lorien schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:45:
Ik vind het behoorlijk irritant dat mensen niet de moeite nemen om de argumenten tegen third person daadwerkelijk te lezen.

Niemand heeft gezegd dat het oneerlijk is, niemand heeft realisme genoemd. Dus jouw "tegenargumenten" zijn volstrekt irrelevant.
Er zijn te weinig Battle Royale games uitgebracht om daadwerkelijk vanuit historisch perspectief te kijken. Daarnaast is het ook redelijk irrelevant, omdat iets in het verleden op een bepaalde manier gedaan is mag nooit een reden zijn om het maar zo te blijven doen.
Sorry voor de rant \[/rant modus off]
Een rant is niet zo erg als het daadwerkelijk wat toevoegt. Jij hebt niet eens de moeite genomen om je in de discussie te verdiepen, dan is op deze manier ranten redelijk onzinnig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Het is heel simpel. Binnenkort komt de keuze voor 1p only servers. Dan gaan we zien hoe veel mensen nou daarwerkelijk 1p only willen spelen. Ik vermoed dat ze een paar dagen/weken populair zijn en daarna blijven 50 mensen die mode spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985

:+

Ging gister trouwens wel lekker in squad. We hadden niet veel mazzel met loot maar wel 2x 2de geworden en 1x Chicken dinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:44:
Het is heel simpel. Binnenkort komt de keuze voor 1p only servers. Dan gaan we zien hoe veel mensen nou daarwerkelijk 1p only willen spelen. Ik vermoed dat ze een paar dagen/weken populair zijn en daarna blijven 50 mensen die mode spelen.
Ik vind het vooral jammer om te zien dat sommigen hier het anderen blijkbaar niet gunnen om de game in first person only te spelen en het liefst zien dat first person nooit komt of keihard gaat falen. Ik snap niet waarom er zoveel negativiteit en vijandigheid is tegen mensen die aangeven graag first person only te willen spelen. Het ondermijnt jouw spelplezier toch totaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-09 20:37
gotfurrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:44:
Ik zag laatst ergens een Poll met de keuze 1st of 3rd person, (kan hem helaas even niet meer terug vinden)
Maar daar stemde de meerderheid toch voor 1st person only.

Toch denk ik ook dat meer mensen snel terug zullen gaan omdat ze het toch wel gaan missen.
Zelf lijkt het me ook wel leuk, maar dan moet het wel inderdaad verbeterd worden met o.a f.o.v. aanpassingen.

Voor de 1st person battleroyal fans: ik zag gister een paar filmpjes van Islands Of Nyne.
Die game loopt momenteel in pre apha met een release in december.

is een dedicated 1ste person battle royal. Met vooral ook meer nadruk op actie en minder op looten. Je vind al vrij snel goede gear in overzichtelijke crates.
De setting staat me nog niet helemaal aan, maar de gameplay heeft wel potentie vind ik.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Ik vind het vooral jammer om te zien dat sommigen hier het anderen blijkbaar niet gunnen om de game in first person only te spelen en het liefst zien dat first person nooit komt of keihard gaat falen. Ik snap niet waarom er zoveel negativiteit en vijandigheid is tegen mensen die aangeven graag first person only te willen spelen. Het ondermijnt jouw spelplezier toch totaal niet?
volgens mij is het in dit geval toch echt 50/50, sterker nog, ik vermoed dat 1p only spelers vaker menen te moeten melden hoe het spel gespeeld zou moeten worden dan de normale 3p speler. Bovendien doen ze dat meestal op een nogal zeurderige toon en claimen ze alles beter te weten.

Mij persoonlijk maakt het bijvoorbeeld niet uit dat ik wordt gekilled door een gast die prone in het gras ligt en in 3d person een beetje kan sprayen, of dat ik wordt gekilled door iemand die in 3p achter een muurtje staat en me snel ff headshot. Ik kan me voorstellen dat mensen dat WEL irritant vinden, maar doe dan niet alsof de huidige game mode voor iedereen minderwaardig/broken is, dat is namelijk helemaal niet zo. En nee ik ben het ook niet eens met het argument dat 3p oneerlijk voordeel zou geven. :z

Ik ga ook zeker 1p only proberen, maar ik vermoed dat het gewoon niet fijn speelt, omdat in de huidige staat er teveel zaken zijn die het gewoon niet lekker laat lopen. Het is geen csgo first person zeg maar, zodra ze dat gedeelte al fixen zou het zomaar een hele leuke modus kunnen worden.

(Toch lijkt het me dat de historie al heeft laten zien dat er een zeer beperkt aantal mensen 1p only blijven spelen (zie dayz, h1z1, arma).)

edit: oh,en volgens mij heb ik nooit ergens gezegd dat er geen 1p only optie zou moeten komen. ik zou het zelfs graag willen proberen, ik vermoed alleen dat het gewoon niet lekker speelt op dit moment en mensen en masse afhaken.

Ander argument is trouwens nog dat je in 1p only mode je skins niet kan zien O-)

[ Voor 8% gewijzigd door gotfurrr op 12-07-2017 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:54:
[...]

volgens mij is het in dit geval toch echt 50/50, sterker nog, ik vermoed dat 1p only spelers vaker menen te moeten melden hoe het spel gespeeld zou moeten worden dan de normale 3p speler. Bovendien doen ze dat meestal op een nogal zeurderige toon en claimen ze alles beter te weten.
Het enige wat ik zie zijn spelers die inhoudelijk argumenteren waarom ze een bepaalde voorkeur hebben. Ik heb niemand zien zeuren. Erg jammer dat het weer op deze manier moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:00:
[...]
Het enige wat ik zie zijn spelers die inhoudelijk argumenteren waarom ze een bepaalde voorkeur hebben. Ik heb niemand zien zeuren. Erg jammer dat het weer op deze manier moet gaan...
ik heb het over in het algemeen, niet tweakers specifiek of jou specifiek.

edit: er zijn nu al 1p only custom matches, hebben jullie dat al een keer geprobeerd dan? Ik ga het vanavond even proberen als ze te vinden zijn iig

[ Voor 16% gewijzigd door gotfurrr op 12-07-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:00:
[...]
Ik denk dat mensen die 3rd person leuker vinden (waar ik er 1 van ben) zich snel aangevallen voelen. De mensen die zich hierover uitgelaten hebben krijgen hierop reacties waarom iemand anders 1st person fijner vindt.

In plaats van "prima dat je dat leuk vindt, ik persoonlijk ben van mening" krijg je "3rd person klopt niet want: ... ..."

Hierdoor schieten mensen sneller in de verdediging en voelen ze zich genoodzaakt om 3rd person te verdedigen. Misschien niet juist, maar ik kan het wel begrijpen.

De realisme argumenten vindt ik niet van toepassing, ik kan niet healen in het echt, ik kan niet van een 3 story gebouw springen en "wat" damage pakken. Tuurlijk, een free runner misschien wel, maar dat zijn onze mannetjes niet.
Punt is, het is een spel, realisme heeft hier een beetje plaats, maar de maker heeft aangegeven ook een arcade deel erin te willen houden.

Ik wil graag first person servers zien, wel met een betere FOV (bijvoorbeeld tot 120). Maar ik wil ook een hoop andere dingen zien. Het komt er aan en we hoeven enkel te wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:17
Ze willen het vrij realistisch houden, maar zetten er toch een 3rd "peek" person in.
In principe zou het toch naar FPV moeten gaan. Maar.. ik zit er niet op te wachten.
3rd person geeft mij soms voordeel, soms nadeel. Het is voor iedereen hetzelfde, en ik denk dat het "voorlopig" beter speelt dan FPV. Veel te zenuwachtig voor mij, zeker tijdens het lange lopen etc...

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Ik ben met de +- laatste 15 overlevenden altijd zo slecht bezig. Ik schiet twee gasten neer vlak bij elkaar en ik zit dan veel te lang de kisten te looten en voor ik het weet staat er weer iemand voor mijn neus die mij af schiet. Haat ik van mijzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
vinom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:24:
Ik ben met de +- laatste 15 overlevenden altijd zo slecht bezig. Ik schiet twee gasten neer vlak bij elkaar en ik zit dan veel te lang de kisten te looten en voor ik het weet staat er weer iemand voor mijn neus die mij af schiet. Haat ik van mijzelf :P
Tegen die tijd zou je al geared genoeg moeten zijn en alleen nog strikt noodzakelijk spul moeten looten zoals boosters, meds of ammo. Hoogstens een extra scope of attachement als je die niet hebt, dat zou in 5-10 sec max moeten kunnen. Als je langer bezig bent ja dan ga je dus vaker dood daardoor. :)

Wat soms nog wel helpt is het in stukjes looten. Eerst bv alleen meds, dan weglopen en weer terug lopen, ammo pakken etc. Het liefste natuurlijk zo kort en zo weinig mogelijk keren dat doen.

[ Voor 12% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-07-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Ja, dat is het ook. Ik word dan veel te zenuwachtig, terwijl ik gewoon goede gear had. AKM met 8x scope, level 3 helmet, level 2 vest. Maar dan denk je, er is vast nog iets beters te krijgen in de krat. Maargoed, ik leer het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
vinom schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:24:
met de laatste 15 overlevenden is de cirkel meestal zo klein dat ik meestal niet eens loot, in bijna alle gevallen komen andere spelers kijken of ze 2 vechtende partijen kunnen uitschakelen (doe ik wel iig altijd). dus nadat je in de top 15 2 andere spelers hebt uitgeschakeld, is prio1 je omgeving in de gaten houden.

Ik zou altijd looten (als de kisten bereikbaar zijn) om snel even meds/boosts te pakken, rest zou ik laten liggen tenzij je het ECHT nodig hebt (bijvoorbeeld ammo tekort, geen helm meer etc). Meds zijn in de endgame (vooral boosts) echt heel handig om te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
fuck yeah gisteren eerste Duo winner waarbij we alle 2 nog leefden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
WTF, vandaag op EU en NA server, heel erg slechte hitregistratie. Maar dan ook echt slecht.
Ook verscheidene keren "network lag detected"... pfff. ben gewoon gestopt, want was echt niet speelbaar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:15:
WTF, vandaag op EU en NA server, heel erg slechte hitregistratie. Maar dan ook echt slecht.
Ook verscheidene keren "network lag detected"... pfff. ben gewoon gestopt, want was echt niet speelbaar :o
Had je gisteren ook al
Je had gewoon een bad day + vandaag er bij _O-

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 12-07-2017 12:21 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PatRamon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:20:
[...]

Had je gisteren ook al
Nee gisteren viel het me hoor :) Toch redelijk kills gisteren!
Vandaag is het niet te doen :o En heel wat "network lag detected".. dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:29

Jorissie87

No diggity

Gisteren ook weer lekker wisselvallig met squad twee keer chicken dinner met 1 potje ertussen #27/27. Speelde 2 potjes met zn 3en met een 4e random erbij maar het ingame communiceren (met de 4e man, wij zaten op ts) werkte echt voor geen meter. Ik kon iedereen horen en zag ook bij mezelf een luidsprekertje als ik sprak maar zij konden helemaal niemand horen terwijl wel iedereen zijn settings goed had staan.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:53:
[...]

Een FPS only versie/(custom)servers zie ik (ook) wel zitten.

Nu "pieken" mensen ook net, als je klaar zit ze om ze helemaal kapot te schieten. Je ziet hun niet "pieken" maar zij zien je zitten/liggen/staan. Natuurlijk gebruikt iedereen het in zijn voordeel maar er zijn momenten dat het net even te veel van het goede is.

Misschien gebruik ik zelf af en toe nog te veel de FPS stijl van spelen en niet 3rd person manier maar met mikken/raken is de FPS manier toch echt de beste (gaat er veel minder mis). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 18:34
Misschien een oplossing om 3p vrij te laten kijken als er geen enemy dichtbij is, en de vrijheid steeds verder in te perken als iemand in de buurt is, of in je beeld is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jopie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:17:
Misschien een oplossing om 3p vrij te laten kijken als er geen enemy dichtbij is, en de vrijheid steeds verder in te perken als iemand in de buurt is, of in je beeld is geweest.
Zodat je aan de hand van je view weet of er vijanden in de buurt zijn? Dat lijkt me niet heel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
PatRamon schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 12:20:
[...]

Had je gisteren ook al
Net tijdens het eten een paar streamers aan het kijken, live, en ze hebben dezelfde issues: "no hits for whatsoever reason, WTF"...!

Kerel staat nr 2 blijkbaar zegt hij op EU? Ibiza...

Zijn er nog een aantal hoor.. Dus ligt niet echt alleen aan mijn slechte dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 18:34
Tsurany schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Zodat je aan de hand van je view weet of er vijanden in de buurt zijn? Dat lijkt me niet heel handig...
Klopt, is ook niet ideaal, maar een systeem waarbij je 3p kwijtraakt nadat je een enemy voor minimaal 5x5 pixels in beeld hebt gehad maakt het vechten eerlijker, en je houd het mooie beeld tijdens het zwerven over het eiland.

Ik weet dat het niet perfect is, misschien zelfs slecht, maar zou een tussenweg tussen alleen 1p of 3p kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
jopie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Klopt, is ook niet ideaal, maar een systeem waarbij je 3p kwijtraakt nadat je een enemy voor minimaal 5x5 pixels in beeld hebt gehad maakt het vechten eerlijker, en je houd het mooie beeld tijdens het zwerven over het eiland.

Ik weet dat het niet perfect is, misschien zelfs slecht, maar zou een tussenweg tussen alleen 1p of 3p kunnen zijn.
In de woorden van onze fameuze USA leader: Sounds good, doesnt work.
kazzzdafke schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Net tijdens het eten een paar streamers aan het kijken, live, en ze hebben dezelfde issues: "no hits for whatsoever reason, WTF"...!

Kerel staat nr 2 blijkbaar zegt hij op EU? Ibiza...

Zijn er nog een aantal hoor.. Dus ligt niet echt alleen aan mijn slechte dag :)
Gisteravond kijk ik mee met vissgames en drdisrespect, NA top 50 spelers ofzo, kerel wordt eerst 2 x door dr.disrespect geraakt met akm, op zijn beeld richt die niet eens op hem, dr.dis wordt downed en daarna killed door die speler, viss pushed hem binnen 5 sec, dus no way dat die kon healen, raakt hem op zijn beeld 3x vol op lichaam en 1 headshot, wordt ook gekilled en die speler loopt gewoon weg. Was heel weird en lijkt op zware lag of een of andere cheat maar gezien de berichten over lag lijkt me dat waarschijnlijker.

[ Voor 46% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-07-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
jopie schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Dus als die altijd verdwijnt en tevoorschijn komt aan een raam verspringt je beeld ? 8)7

Iets anders:

Is het niet handiger om op de Discord server een kanaal "PUBG Looking to play" te maken ? Dan weet je direct wie er wil spelen en op zoek is naar een team.

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingSig op 12-07-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
SmokingSig schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Iets anders:

Is het niet handiger om op de Discord server een kanaal "PUBG Looking to play" te maken ? Dan weet je direct wie er wil spelen en op zoek is naar een team.
Kan je het beste gewoon een duo of Squad kanaal joinen en in matchmaking aangeven dat je spelers zoekt.
Of join andere groepen waar nog plek is en vraagt of ze nog iemand zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:39
SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:17:
Gisteravond kijk ik mee met vissgames en drdisrespect, NA top 50 spelers ofzo, kerel wordt eerst 2 x door dr.disrespect geraakt met akm, op zijn beeld richt die niet eens op hem, dr.dis wordt downed en daarna killed door die speler, viss pushed hem binnen 5 sec, dus no way dat die kon healen, raakt hem op zijn beeld 3x vol op lichaam en 1 headshot, wordt ook gekilled en die speler loopt gewoon weg. Was heel weird en lijkt op zware lag of een of andere cheat maar gezien de berichten over lag lijkt me dat waarschijnlijker.
Deze bedoel je? Vanaf 7:54. Was echt vreemd ja.
YouTube: Doc Reacts to Summit1g's Roast and 6 Wins in a Row on PUBG!
Kijk zelf ook graag DrDisrespect, geweldige streamer _/-\o_ Van hem heb ik ook veel geleerd in deze game :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Alexknl schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 18:45:
[...]

Deze bedoel je? Vanaf 7:54. Was echt vreemd ja.
YouTube: Doc Reacts to Summit1g's Roast and 6 Wins in a Row on PUBG!
Kijk zelf ook graag DrDisrespect, geweldige streamer _/-\o_ Van hem heb ik ook veel geleerd in deze game :9
Dat is hem ja.

Vind hem zelf beetje over de top maar wel goede speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
SouLLeSSportal schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Dat is hem ja.

Vind hem zelf beetje over de top maar wel goede speler.
Eh ja dat is het karakter dat hij speelt, kijk hem nooit maar dat zie je direct. :)

[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 13-07-2017 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
unfor schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:00:
[...]

Eh ja dat is het karakter dat hij speelt, kijk hem nooit maar dat zie je direct. :)
Dat snap ik maar is gewoon niet mijn ding verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
IdieEasy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:09:
[...]

Ik denk dat mensen die 3rd person leuker vinden (waar ik er 1 van ben) zich snel aangevallen voelen. De mensen die zich hierover uitgelaten hebben krijgen hierop reacties waarom iemand anders 1st person fijner vindt.

In plaats van "prima dat je dat leuk vindt, ik persoonlijk ben van mening" krijg je "3rd person klopt niet want: ... ..."

Hierdoor schieten mensen sneller in de verdediging en voelen ze zich genoodzaakt om 3rd person te verdedigen. Misschien niet juist, maar ik kan het wel begrijpen.

De realisme argumenten vindt ik niet van toepassing, ik kan niet healen in het echt, ik kan niet van een 3 story gebouw springen en "wat" damage pakken. Tuurlijk, een free runner misschien wel, maar dat zijn onze mannetjes niet.
Punt is, het is een spel, realisme heeft hier een beetje plaats, maar de maker heeft aangegeven ook een arcade deel erin te willen houden.

Ik wil graag first person servers zien, wel met een betere FOV (bijvoorbeeld tot 120). Maar ik wil ook een hoop andere dingen zien. Het komt er aan en we hoeven enkel te wachten _/-\o_
Ben ik het helemaal mee eens.

Er zijn voordelen en nadelen aan zowel 1st person als 3rd person:
In 1st person is de aim en accuracy vele malen hoger als in 3rd person, tevens is het ook vaak duidelijker om beweging te zien volgens mij.
Nadeel is het kunnen "peeken"zonder jezelf zichtbaar te maken (als is het maar een klein stukje hoofd.
In 3rd person heb je een beter FOV en je kan peeken zonder jezelf te laten zien, echter heb je wel de delay tussen van 3rd naar 1stperson aim gaan waar volgens mij een grotere vetraging inzit als aim binnen fpv.
DAT en hoevaak het al niet voorgekomen is dat ik wil schieten en er achter komt met naar aim te gaan dat er nog een gigantisch stuk muur voor mij neus zit.

Waarom 3rd person favoured spelers in de verdediging gaan, is dat veel van de 1st person spelers een houding hebben van "3rd person hoord er niet in en moet er uit" , ook hier op tweakers (tenminste zo komt het op mij over) en de 3rd person speleres zien de bui al hangen , mijzelf incluus , dat het eruit word gehaald.

En historisch is battle royale toch veelal in 1st en 3rd person games, hierbij maakt het niet uit hoeveel games er voor uitgekomen zijn, minder is zelf beter (kan het natuurlijk mis hebben met de hoeveelheid games)
Om te zeggen dat er teweinig battle royal spelen zijn om iets historisch te eiken is eigenlijk alsvast aangeven dat een mogelijk feit niet als argument gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brother Lorien schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:09:
Waarom 3rd person favoured spelers in de verdediging gaan, is dat veel van de 1st person spelers een houding hebben van "3rd person hoord er niet in en moet er uit" , ook hier op tweakers (tenminste zo komt het op mij over) en de 3rd person speleres zien de bui al hangen , mijzelf incluus , dat het eruit word gehaald.
Wat een onzin. Ik heb nog nergens iemand horen roepen dat third person uit het spel gehaald moet worden. Enkel dat mensen graag een mogelijkheid zien om first person only te kunnen spelen.

Hier nog een win van gisteren (een van de drie 8) ). Je ziet in de eerste paar minuten een paar kills van mij die allemaal komen door third person peeking.

Dit illustreert voor mij goed wat ik jammer vind aan third person gameplay. Ik kan iemand perfect volgen terwijl hij niet kan zien waar ik zit. Ik kan perfect timen wanneer ik achter dekking vandaan moet komen en moet gaan schieten. Je ziet dat de enemy er duidelijk nog niet zo bedreven in is, gezien ze achter elkaar naar buiten stormen zonder op hun dekking te letten en zonder in de gaten te hebben dat ik alles zie.

De plotselinge overgangen komen omdat ik wat saaie loot momenten er uit geknipt heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2017 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vind het helemaal niet zo'n probleem dat je iemand kan zien zonder dat hij jouw kan zien. Goed, er zijn momenten waar het wel heel erg wordt, bijv als je echt plat op de grond achter een muurtje ligt en er nog steeds overheen kan kijken. Maar naast een muurtje staan en er net langs kunnen kijken vind ik prima. In het echt hoef je ook niet je hele lichaam te tonen om even langs een muurtje te kijken, dat kan best zonder dat de ander jou ziet.

Een groot deel van de gameplay is nou eenmaal dat je weet dat mensen goed verborgen kunnen zitten en dat je soms risico moet nemen door uit cover te komen. Je weet dat je op elk moment door iemand bekeken kan worden zonder dat je het door hebt, dat maakt het juist spannend. Als je iedereen meteen zou zien voelt het meteen meer als een standaard shooter en gaat voor mij het idee achter het spel een beetje verloren.

Het is nou eenmaal wat je leuker vindt, maar ik denk niet dat ik first person veel zou spelen. Ik vind first person minder realistisch dan third person in 90% van de gevallen en daarom vind ik third person leuker. Ik heb wel eens een potje first person geprobeerd maar vond het zo irritant dat ik het niet eens het hele potje heb uitgehouden.

Overigens gaat het nog wel even duren voor er first person only modes komen, laatst nog bevestigd volgens mij dat dit toch wel wat meer werk is dan gedacht en dat het zeker pas na release komt.

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 13-07-2017 09:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:44:
Ik vind het helemaal niet zo'n probleem dat je iemand kan zien zonder dat hij jouw kan zien. Goed, er zijn momenten waar het wel heel erg wordt, bijv als je echt plat op de grond achter een muurtje ligt en er nog steeds overheen kan kijken. Maar naast een muurtje staan en er net langs kunnen kijken vind ik prima. In het echt hoef je ook niet je hele lichaam te tonen om even langs een muurtje te kijken, dat kan best zonder dat de ander jou ziet.

Een groot deel van de gameplay is nou eenmaal dat je weet dat mensen goed verborgen kunnen zitten en dat je soms risico moet nemen door uit cover te komen. Je weet dat je op elk moment door iemand bekeken kan worden zonder dat je het door hebt, dat maakt het juist spannend. Als je iedereen meteen zou zien voelt het meteen meer als een standaard shooter en gaat voor mij het idee achter het spel een beetje verloren.
Je weet dat je met Q en E kan peaken langs objecten he? Zo hoef je slechts een deel van je lichaam te laten zien en geef je ook maar heel weinig aan de vijand om op te schieten. Zo kan je prima enkel een deel van je hoofd om een object heen steken om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:51:
[...]

Je weet dat je met Q en E kan peaken langs objecten he? Zo hoef je slechts een deel van je lichaam te laten zien en geef je ook maar heel weinig aan de vijand om op te schieten. Zo kan je prima enkel een deel van je hoofd om een object heen steken om te kijken.
Klopt, maar dat werkt dus alleen voor een kleine subset van mogelijkheden, langs een muurtje of boom. Als je over een laag muurtje wil kijken, of over een heggetje, of door een raam naar buiten of binnen, of... Dan heb je die opties niet. Tenzij je dan weer het Arma stance systeem gaat inbouwen waarmee je net wel of niet hoog genoeg kan kijken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Klopt, maar dat werkt dus alleen voor een kleine subset van mogelijkheden, langs een muurtje of boom. Als je over een laag muurtje wil kijken, of over een heggetje, of door een raam naar buiten of binnen, of... Dan heb je die opties niet. Tenzij je dan weer het Arma stance systeem gaat inbouwen waarmee je net wel of niet hoog genoeg kan kijken.
Dan kan je toch gewoon staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
Grappig @Tsurany, ik wist niet dat hipfire met een UMP zo effectief was. Dat lijkt bijna op COD en de PPSh :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 14-09 08:31
KillaZ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:23:
Grappig @Tsurany, ik wist niet dat hipfire met een UMP zo effectief was. Dat lijkt bijna op COD en de PPSh :+
Dan heb je de Micro UZI nog niet gezien. Dat ding is echt belachelijk op close rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44
@ThomasG Ook vanuit hipfire?

Edit: Ah, zie het ja, lol

[ Voor 33% gewijzigd door KillaZ op 13-07-2017 10:35 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Dan kan je toch gewoon staan?
Natuurlijk, maar dan maak je dus je hele bovenlichaam zichtbaar terwijl dat niet nodig zou moeten zijn, en waar je dat in het echt natuurlijk niet zou doen. Dan kun je net zo goed Q en E eruit halen en zeggen "maar je kan toch gewoon naast de boom gaan staan?".

Het blijft gewoon een afweging, sommige aspecten zijn beter in first person, sommige in third person. Maar ik denk dat ik third person leuker zou vinden, gedeeltelijk omdat het in de meeste gevallen realistischer is, en gedeeltelijk omdat het de pace en spanning van het spel op een positieve manier beinvloed. Ik denk dat het spel compleet anders zal zijn in een first person only mode. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe dat speelt, maar ik verwacht dat ik het minder leuk ga vinden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Natuurlijk, maar dan maak je dus je hele bovenlichaam zichtbaar terwijl dat niet nodig zou moeten zijn, en waar je dat in het echt natuurlijk niet zou doen. Dan kun je net zo goed Q en E eruit halen en zeggen "maar je kan toch gewoon naast de boom gaan staan?".

Het blijft gewoon een afweging, sommige aspecten zijn beter in first person, sommige in third person. Maar ik denk dat ik third person leuker zou vinden, gedeeltelijk omdat het in de meeste gevallen realistischer is, en gedeeltelijk omdat het de pace en spanning van het spel op een positieve manier beinvloed. Ik denk dat het spel compleet anders zal zijn in een first person only mode. Ik ben dan wel weer benieuwd hoe dat speelt, maar ik verwacht dat ik het minder leuk ga vinden.
Misschien termen als "realistischer" er uit laten. Het is wat vreemd om via een third person camera over een muur gluren realistischer te noemen dan op te staan om er overheen te kijken.

Je kan het zeker leuker vinden, ieder z'n voorkeur. Maar ik denk niet dat we het over realisme moeten gaan hebben in dit geval.
KillaZ schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:23:
Het werkt ontzettend goed op korte afstand. Iets verder dan dit en je bent F'ed. Liggend werkt het nog veel beter, gewoon in het gras blijven liggen en third person op de enemy bursten. Je ziet hem rondspringen, kijkend waar het vandaan komt >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 13-07-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08 10:32

Irrival

"Dispel the Darkness"

ThomasG schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:29:
[...]
Dan heb je de Micro UZI nog niet gezien. Dat ding is echt belachelijk op close rage.
Micro UZI zal altijd mijn shotgun vervangen >:)

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 14:38
Tsurany schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:50:
[...]

Wat een onzin. Ik heb nog nergens iemand horen roepen dat third person uit het spel gehaald moet worden. Enkel dat mensen graag een mogelijkheid zien om first person only te kunnen spelen.

Hier nog een win van gisteren (een van de drie 8) ). Je ziet in de eerste paar minuten een paar kills van mij die allemaal komen door third person peeking.

Dit illustreert voor mij goed wat ik jammer vind aan third person gameplay. Ik kan iemand perfect volgen terwijl hij niet kan zien waar ik zit. Ik kan perfect timen wanneer ik achter dekking vandaan moet komen en moet gaan schieten. Je ziet dat de enemy er duidelijk nog niet zo bedreven in is, gezien ze achter elkaar naar buiten stormen zonder op hun dekking te letten en zonder in de gaten te hebben dat ik alles zie.

[video]
De plotselinge overgangen komen omdat ik wat saaie loot momenten er uit geknipt heb.
Speel je wel op een EU server? Die eerste 4 tegenstanders van je lijken wel bots, ze schieten nauwelijks? :P
Zulke tegenstanders heb ik nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Karizma schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:17:
[...]

Speel je wel op een EU server? Die eerste 4 tegenstanders van je lijken wel bots, ze schieten nauwelijks? :P
Zulke tegenstanders heb ik nog niet gehad.
Jazeker, EU only. Die eerste kill begrijp ik nog wel, hij dacht slim te zijn en werd verrast. Maar die twee daarna die achter elkaar naar buiten rennen? 7(8)7 En die kerel die boven stond, geen idee wat hij deed. Wellicht healen?

Dit was een bizar eenvoudige takedown ja :o
gotfurrr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:16:
in zeker zin is 3d person wel degelijk realistischer omdat je in 1p met een fov zit van 73 graden of zoiets. in het "echt" zie je buiten je focus ook vrij weinig, maar je hebt wel een veel breder/wijder beeld dan in 1p in pubg. dus zo belachelijk is de opmerking ook weer niet.
Dat gaan ze aanpassen :) Zoals het nu in elkaar zit is het inderdaad niet best. En je kan ook rond kijken in first person met alt :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Modbreak:Aangezien deze discussie over 1st/3rd person maar door blijft gaan en mensen er blijkbaar zo gepassioneerd over zijn dat ze menen anderen te moeten kleineren om hun mening sluit ik tijdelijk dit topic om op te ruimen.

Hierna is de discussie dus klaar over wat beter is, dat is zoals je ziet erg persoonlijk. Laten we hopen dat er een optionele 1st person modus komt, zodat iedereen kan kiezen wat hij/zij wil.

Edit: Topic is weer open.
Gelieve een topicreport te plaatsen als er iets gezegd wordt wat niet kan en er niet op te reageren. Dank :)

[ Voor 38% gewijzigd door Grotman op 13-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
Gisteren even met wat lui van op Discord gespeeld. Leuke boel daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

SmokingSig schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:42:
Ja, het is grappig hoe snel en makkelijk je een groep vindt daar. En meestal ook gewoon goed/gezellig.
Ik zal altijd tegen discord aan blijven trappen, maar dat is een beetje nostalgie denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
de reddit discord is trouwens ook wel een goede plek om mensen te vinden, daarnaast is er ook nog een experienced discord opgezet vanuit reddit (volgens mij), waar je toegang tot hebt met bepaalde rating en stats.

De laatste is niet zo actief als de normale, maar je vind er wel de betere spelers en teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

SmokingSig schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:42:
Wij hadden gisteren samen een potje. Een verschrikkelijk slechte pot. Soberso had ik gisteren alleen maar potjes die verschrikkelijk slecht gingen. Duo potje en we landen met 1 ander duo in een verlaten stad. HEt vuurgevecht wordt geopend en wij sterven een pijnlijke dood. Ander potje landen we in Georgepol en de cirkel centreert zich in Military Base. We looten nog even door om daarna de boot te pakken (geen auto beschikbaar). Een voor een sterven we door de cirkel. Drie first aids, twee red bulls en 1 painkiller was niet genoeg voor de tocht. Toen was ik er wel klaar mee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
https://twitter.com/Battl...status/885446096113115136
Good news everyone! 1st person servers are coming to @PUBATTLEGROUNDS in our next monthly update! #MakeHardcoreGreatAgain
We will bring 1st person only to EU/NA SOLO & DUO games first, and once we have polished the system, we will expand to other regions.
1st person only in de volgende monthly dus.

[ Voor 56% gewijzigd door 418O2 op 13-07-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappa1985
Kijken of ik rond die periode ook meer kans maak op CD nu de diehards switchen naar 1st person servers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
Snel switchen en nooit meer omkijken naar 3rd person.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Vooralsnog wel alleen SOLO & Duo op de EU/NA servers.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Nice! Ik zal echt nog wel af en toe 3rd person spelen, maar dit verwelkom ik met open hart. Hopelijk hebben ze het beeld wel wat verbeterd, aangezien 1st person nog niet fantastisch lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
MisterChaoSs schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Nice! Ik zal echt nog wel af en toe 3rd person spelen, maar dit verwelkom ik met open hart. Hopelijk hebben ze het beeld wel wat verbeterd, aangezien 1st person nog niet fantastisch lekker loopt.
FOV slider is al confirmed.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Niet alleen de FOV slider, wat ik helemaal top vindt natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel wat meer dingen nodig zijn imo. Desondanks tof dat ze zo goed luisteren, eeeerg benieuwd, brengt toch wat extra spanning met zich mee haha.

Overigens denk ik ook dat ze de audio voor 1st person nog wat kunnen verbeteren, scheelt een hoop als je goed kan horen waar iemand vandaan komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MisterChaoSs schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Niet alleen de FOV slider, wat ik helemaal top vindt natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel wat meer dingen nodig zijn imo. Desondanks tof dat ze zo goed luisteren, eeeerg benieuwd, brengt toch wat extra spanning met zich mee haha.

Overigens denk ik ook dat ze de audio voor 1st person nog wat kunnen verbeteren, scheelt een hoop als je goed kan horen waar iemand vandaan komt :+
Ze moeten ook nog wat animaties en dergelijken aanpassen maar ik denk dat dit met de maandelijkse patch wel mee zal komen ja. In ieder geval goed nieuws, hopelijk ook snel in squad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
LordKnox schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Wij hadden gisteren samen een potje. Een verschrikkelijk slechte pot. Soberso had ik gisteren alleen maar potjes die verschrikkelijk slecht gingen. Duo potje en we landen met 1 ander duo in een verlaten stad. HEt vuurgevecht wordt geopend en wij sterven een pijnlijke dood. Ander potje landen we in Georgepol en de cirkel centreert zich in Military Base. We looten nog even door om daarna de boot te pakken (geen auto beschikbaar). Een voor een sterven we door de cirkel. Drie first aids, twee red bulls en 1 painkiller was niet genoeg voor de tocht. Toen was ik er wel klaar mee.
Ja, ik zat bij jou in de party, ik was er ook ff helemaal klaar mee :-( Gelukkig later op de avond wat leukere potjes gehad ;E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

Over slechte potten gesproken, ik had gisteren toch een droevige... Landen in het zuid-westen, oostelijk van Primorsk. Looten in Primorsk en wij rennen terug naar onze auto in het begin van het stadje want de cirkel is er al. Zit er rustig een gast te wachten achter een rots tot wij onze auto inrennen, terwijl het een zeer kleine kans zou zijn dat wij terug naar die auto zouden komen. Daar battle met hem gehad van zeker dik 2 minuten als een gek healen en schieten. Middels smoke net buiten de cirkel kunnen rennen (p.p. 2 kit's gebruikt en zeker 5 bandages).

Zie ik die vent en schiet hem dood, begint de volgende cirkel alweer en staan wij er alweer buiten. Veel gestress en konden in een UAZ stappen, DIE NA 30 SEC LEEG WAS. Vervolgens nog steeds buiten de cirkel en daar ligt een gast rustig met een SKS te campen die mn maat neerschiet... Ik schiet die vent nog net neer, ren naar veiligheid bij huizen die net in de cirkel liggen, instant dood...

Samenvatting gevolg: Alt+F4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
LordKnox schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Was dat die pot waar we allemaal tegelijk stierven door de squad boven op dez berg + blauwe cirkel ?
Pagina: 1 ... 26 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord