gotfurrr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:57:
[...]
ach ja, deal with it

Mensen (bedoel niet jou specifiek hoor) doen net alsof 1p campen en verdedigers voordeel gaan oplossen.
Natuurlijk zal 1p een aantal zaken "fixen", dat lijkt me vrij logisch; alleen zal er ook een aantal zaken gewoon hetzelfde blijven of er komen vervelende zaken bij.
- campende spelers in een huis, zal echt niet minder worden. 1p in een huis campen zal voor veel mensen nog steeds veiliger aanvoelen dan in een open ruimte spelen.
- Verdedigende spelers hebben nog steeds een voordeel in bepaalde situaties, in 1p only is het echt niet zo dat je opeens op magische wijze veel makkelijker een huis "ontcamped". 3p zorgt er namelijk voor dat je als aanvaller ook een voordeel hebt, je kan zelf namelijk ook makkelijker zien waar de tegenstanders precies zitten.
Het grote verschil is dat je risico moet nemen om de omgeving in de gaten te houden. Je zal daadwerkelijk je hoofd voor een opening moeten plaatsen om door die opening naar buiten te kijken. Dat betekent dat je gezien kan worden door de aanstormende partij en dat deze jou ook kan beschieten. Daarnaast weet de aanstormende partij gelijk waar je zit. Dat zelfde geld voor staan achter bomen en rotsen, je kan de vijand niet zien tenzij je jezelf ook laat zien.
Niemand beweert dat het campen en verdedigen gaat oplossen, het gaat er wel voor zorgen dat je daadwerkelijk risico's moet nemen om de omgeving in de gaten te houden en dat maakt al een enorm verschil.
Bovendien is het nu in 99% van de gevallen al beter om in 1p een huis binnen te vallen en alleen in 3p te checken waar de tegenstander precies zit. in 1p only heb je dus als aanvaller die optie ook niet meer.
Hoeft niet, de situatie zal voor beide partijen eerlijker zijn. Het is niet meer mogelijk om hoekjes om te kijken dus voor beide spelers zal het een kwestie moeten zijn van risico nemen om de tegenstander te vinden. Beide partijen ondervinden dezelfde voor- en nadelen maar dan wel tegelijkertijd.
- waar ik sowieso niemand over hoor in deze discussie, is dat in 1p only het peakers voordeel veel nadrukkelijker aanwezig zal zijn. dus diegene die kijkt naar een hoek is in het nadeel als diegene die op de hoek speelt weet waar je zit. Dit is in CSGO lange tijd zo geweest en zal in pubg nog veel nadrukkelijker aanwezig zijn ivm de zeer matige netcode implementatie.
Dat hoor je niet omdat het irrelevant is. Dit is zowel voor third person als first person van toepassing en zal altijd van toepassing blijven zolang games hun netcode niet op het niveau hebben zitten waarbij het de reactiesnelheid overstijgt.
Als er ooit 1p only komt: er zullen iig veel huilende posts zijn van mensen die denken een hoek te "houden" en doodgaan terwijl ze op hun scherm niet eens de tijd hebben gehad om te reageren op een speler die hun even roflheadshot. (of misschien zien ze de speler niet eens, of pas nadat ze dood zijn).
Dat kan, zolang de netcode niet perfect is zal je dat altijd houden. Niet echt een argument voor of tegen first person gameplay maar een algemeen probleem met multiplayer games.
Scorpio616 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:17:
Omdat mijn voorkeur uit gaat naar teamspeak en ik daar genoeg mensen heb om mee te gamen. Daarnaast vind ik Discord niet fijner werken dan teamspeak, maar dat zal een geval van persoonlijke voorkeur zijn denk ik.
Dat kan. Het heeft alleen weinig zin om dan mensen om Steam toe te voegen aangezien de meesten toch wel op de Discord server zitten. Grote voordeel van Discord is dat het toevoegen van mensen op Steam volstrekt overbodig wordt

"Is iets gratis, dan ben jij het product."
Die one-liner is echt niet overal toepasbaar, wordt veel te vaak misbruikt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N