8GB is meer dan genoeg. Ik heb nu 12GB en nog allerlei andere meuk in de achtergrond draaien en bij lange na niet op 100%.MitchellHearth schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:16:
En toch vraag ik mij af of 8gb ram voldoende is of niet? Als je echt ram te kort komt heb je toch wel meer problemen dan wat frame drops of stutters? Ik heb ook veel stutters namelijk en heel willekeurig framedrops: de ene keer gaat ie naar 30fps en dan na 10 seconden weer terug naar 70fps terwijl ik op dezelfde plek sta.
Dit met een 2600k op 4ghz icm 8gb ram en een 7970 (ja die wil ik gaan upgraden maar wil een AMD kaart). Game stond voorheen op m'n HDD maar sindsdien ik hem op m'n SSD heb staan laden de textures wel veel sneller.
Ja nee want PUBG draait om de kills en niet het verhaal er achter. Wat is er nu leuk aan een clip van 2 sec waar je alleen de kill ziet?SmokingSig schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:41:
[...]
Bijna 2 minuten lang om dan pas in de laatste 5 seconden de kill te tonen...
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.
WoT account ook met pensioen laten gaan?jantje 2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:04:
[...]
Bedankt voor de reacties.
Dat wordt dus nieuwe hardware aanschaffen om het probleem definitief op te lossen. Duidelijk.
Of wachten tot dat de optimalisatie wat beter is voor "mindere" setups![]()
Ik zal textures op low zetten, misschien wil dat ook wat helpen. Ik las wel dat dan de load op de GPU? toeneemt dat moet geen probleem zijn dat deze alles moet trekken?
gtx 970 heeft maar 3,5gig effectief geheugen, met low textures kom je precies uit op max 3,5 gig, met medium kom je er al boven.
Sinds de laatste patch is er al erg veel geoptimaliseerd, zowel lag als client side fps.de dingen die jij beschrijft heb je eigenlijk tegenwoordig bijna geen last meer van. Zet het spel op een ssd, 16 gig en textures op low, dat zou al veel moeten fixen.
Ik gebruik zelf de volgende settings met mijn gtx970: Textures low, draw distance low, rest op very low. Screenscale gewoon op 100%.
er klagen anders best wel wat mensen over performance die 8 gig hadden en na een upgrade naar 16 gig van het probleem af zijn. Er zij natuurlijk meer variabelen dan memory, maar volgens mij is het best wel betrouwbaar om te zeggen dat 8gig op dit moment niet ideaal is voor pubg.Tijgertje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:47:
[...]
8GB is meer dan genoeg. Ik heb nu 12GB en nog allerlei andere meuk in de achtergrond draaien en bij lange na niet op 100%.
Setup (i5 - 4670K - GTX 970 - 16gb ram). Draai het spel soepel met de volgende settings:jantje 2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:38:
Ik heb het spel gisteren ook aangeschaft en wat DUO games gespeeld, erg vermakelijk al zeg ik het zelf. Hoogste notering was top 4 maar die hadden we kunnen winnen>.< Alles even wennen met de snelheid van de cirkels en waar je het beste loot kan vinden. Vooral scopes kom ik haast niet tegen.
Alleen heb ik bij sommige games heel erg last dat de textures van de gebouwen niet inladen als je landt op de grond en dat het onwijs laggy is. Je kan dan letterlijk niets en alleen maar wachten totdat de game besluit het wel in te laden. Heel frustrerend.
Nu heb ik wat rond gelezen en zou het aan het RAM geheugen kunnen liggen, dat 8GB niet voldoende is voor de game? Ik heb zelf een I7-2600k met een GTX 970 en speel de game alles op low/very low en textures en draw distance op medium.
Iemand hier ervaring mee en die weet wat ik hier eventueel nog aan kan tweaken zodat het wel vloeiend inlaad?
Ik heb vaak ook lag als ik een gebouw in ga en als iemand anders er ook zit en een deur opent dat het ook stottert en dan verlies je eigenlijk altijd je vuurgevecht. Maar dat zal missn meer een dingetje van de game zijn momenteel?
Ik heb niet echt de ontwikkeling gevolgd maar lees wel dat er veel performance problemen zijn, cause beta.
AA: High
PP: High
Shadows: Medium/low (weet ik even niet)
Texture: High
Effects: very low
Foliage: very low
View distance: Ultra
Screenscale: 100
Gemiddeld kom ik uit op 60/70 fps met uitschieters naar 80/90. Had eerst alles op low en zat tegen de 120 fps, maar zag ik ingame een stuk minder. Misschien toch een 8 gb bankje erbij plaatsen
PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692
Wat dat betreft is een crossbow inderdaad wel bizar sterk. Zelfs op een level 3 helm zou je nog een one shot kill kunnen halen.Rappa1985 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:16:
Patch bevalt goedBetere performance, nieuwe wapens zijn tof en echt blij dat je nu reload animatie kan onderbreken. Afgelopen weekend nog paar potjes solo gedaan en toch steeds in de top 5 geëindigd. Moet nog even leren om mijn zenuwen in bedwang te houden
![]()
Dit weekend ook eindelijk eens het voordeel van de Crossbow ondervonden in de laatse 10 min van een game.
[video]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb hetzelfde gehad toen ik nog een HDD had. Sinds twee weken nu een SSD en nu geen problemen meer gehad dat textures inladen.jantje 2 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:38:
...
Alleen heb ik bij sommige games heel erg last dat de textures van de gebouwen niet inladen als je landt op de grond en dat het onwijs laggy is. Je kan dan letterlijk niets en alleen maar wachten totdat de game besluit het wel in te laden. Heel frustrerend.
Nu heb ik wat rond gelezen en zou het aan het RAM geheugen kunnen liggen, dat 8GB niet voldoende is voor de game? Ik heb zelf een I7-2600k met een GTX 970 en speel de game alles op low/very low en textures en draw distance op medium.
Iemand hier ervaring mee en die weet wat ik hier eventueel nog aan kan tweaken zodat het wel vloeiend inlaad?
Ik heb vaak ook lag als ik een gebouw in ga en als iemand anders er ook zit en een deur opent dat het ook stottert en dan verlies je eigenlijk altijd je vuurgevecht. Maar dat zal missn meer een dingetje van de game zijn momenteel?
Ik heb niet echt de ontwikkeling gevolgd maar lees wel dat er veel performance problemen zijn, cause beta.
Enige waar ik met m'n i5 2500k, gtx 980ti, 8GB ram en 1440p resolutie nog last van heb is afentoe wat lag als ik midden in bombing zone zit.
(Niet serieus bedoelt, kwam gewoon in me op toen we aan het klooien waren in de auto)
En nog een solo diner (op EU voordat men weer begint
). Zo kort mogelijk gehouden. Vond het zelf echt een leuke pot, meeste gevechten verliepen soepel, paar lekkere kills en waar nodig de rest elkaar laten afmaken.
En nog een solo diner (op EU voordat men weer begint
Default blanke hetero
Nice!Ebayzo schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:18:
(Niet serieus bedoelt, kwam gewoon in me op toen we aan het klooien waren in de auto)
[video]
En nog een solo diner (op EU voordat men weer begint). Zo kort mogelijk gehouden. Vond het zelf echt een leuke pot, meeste gevechten verliepen soepel, paar lekkere kills en waar nodig de rest elkaar laten afmaken.
[video]
Ik zou je HUD uitzetten bij dit soort filmpjes (CTRL-U). Maakt het geheel net wat gaver.Ebayzo schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:18:
[video]
Ik weet Knox, maar was spontane actie. Niet aan gedachtLordKnox schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:26:
[...]
Ik zou je HUD uitzetten bij dit soort filmpjes (CTRL-U). Maakt het geheel net wat gaver.

Default blanke hetero
Ja en nee of was het nou "nee en ja"MitchellHearth schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:35:
[...]
In game:
- CPU load +/- 40% variabel
- GPU load 99% constant
Dit zou dan toch juist inhouden dat mijn GPU juist de "bottleneck" is en dat m'n CPU het prima trekt? Of trek ik te gemakkelijk conclusies zo...
Bij dit (eigenlijk bij meerdere programs/games) spel hoeft maar 1 core op 100% (dus max.) te draaien en dat toch je OS zegt dat je CPU voor maar 40% gebruikt wordt (beetje afhankelijk hoeveel cores er beschikbaar zijn). Als de rest van de cores weinig tot niets te doen hebben dan is de CPU voor het systeem dus (in jouw geval) voor maar 40% benut. Dus aannemen dat je CPU wel of niet voldoende is, is hier niet helemaal uit op te maken. Kan het beter? Natuurlijk het kan altijd bv. door meer Mhz-en te hebben maar ook bij mensen met "super systeem" draait het (nog) niet super.
Is het waard? Dat denk ik niet (al is dat natuurlijk afhankelijk wat je nu heb) want dit is een "early access" game en je weet nog niet wat voor een optimalisaties er nog worden doorgevoerd. PUBG draait op de Unreal Engine (UE4) en deze is geschikt voor multi-core/multi-thread dus het is afwachten wat er nog beter kan of dit gaat komen op "onze" multi-core cpu's.
Welk progje kan je ingame de belasting per cpu laten zien? En ook mss gpu?
Never ever financial advice...
HWInfo met Asus Afterburnerkazzzdafke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:16:
http://www.overclock.net/...ge-along-with-fps-in-game
MSI Afterburner met Rivatunerkazzzdafke schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:16:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hoe kan dit? We worden achtervolgd in een auto, ik schiet vanuit de auto een heel magazijn, geen bloed. Ok, is lastig mikken, waarschijnlijk niks geraakt. We stoppen en stappen uit, hun komen met 90 km/h aan rammen en springen rijdend uit de auto. Komen neer, staan stil, ik schiet weer een heel magazijn. Weer geen bloed.
Ik ga dood: 20 hit points. Dat betekend toch 200 health? Geen bloed gezien, 200 health = 2 mensen dood, maar 0 kills.
Wat mis ik?
Edit
100 health sorry. Dan nog... Moet toch op z'n minst 100 health geraakt hebben, maar ik heb geen druppel bloed gezien?
Ik ga dood: 20 hit points. Dat betekend toch 200 health? Geen bloed gezien, 200 health = 2 mensen dood, maar 0 kills.
Wat mis ik?
Edit
100 health sorry. Dan nog... Moet toch op z'n minst 100 health geraakt hebben, maar ik heb geen druppel bloed gezien?
[ Voor 12% gewijzigd door NickThissen op 03-07-2017 20:14 ]
Bizar toch hoeveel zenuwen dit spel oplevert als je eenmaal in de laatste fase aanbeland. Zeker als je ineens ziet dat je in de top 10 terecht kunt komen. Geweldig.
HIT THE DECK!Prosac schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:55:
Bizar toch hoeveel zenuwen dit spel oplevert als je eenmaal in de laatste fase aanbeland. Zeker als je ineens ziet dat je in de top 10 terecht kunt komen. Geweldig.
Het schieten vanuit een auto blijft heel erg lastig. Tenzij je meer in een rechte lijn rijdt, dan kan je wellicht iemand beter raken in een andere auto. Hoever was de andere auto van jullie verwijderd? Met sommige wapens moet je namelijk best ver voor de bewegende persoon richten voordat je hem goed kan raken. Als je recht op hun richt dan kan het zijn dat je hun nooit kan raken.NickThissen schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:08:
Hoe kan dit? We worden achtervolgd in een auto, ik schiet vanuit de auto een heel magazijn, geen bloed. Ok, is lastig mikken, waarschijnlijk niks geraakt. We stoppen en stappen uit, hun komen met 90 km/h aan rammen en springen rijdend uit de auto. Komen neer, staan stil, ik schiet weer een heel magazijn. Weer geen bloed.
Wat mis ik?
Edit
Toch lastig zeggen wat er precies gebeurd nadat hun uit de auto zijn gesprongen. Het is namelijk ook niet makkelijk om vol automatisch iemand neer te schieten. Veel wapens hebben een hoge recoil (zoals bijv. een Vector). Ik denk als je iemand hiermee wilt neerschieten wanneer je het wapen op vol automatisch hebt staan, dan kan het best zijn dat je maar een paar kogels in hem schiet. En heb je geen attachments, dan is mis schieten helemaal nog niet zo raar.
Er zijn veel Streamers die ook niet vol automatisch schieten, maar die met een Single Shot bijna wel net zo snel kunnen schieten (door vaak te tappen). Door je wapen op Single Shot te zetten kan je wel een stuk beter schieten, dus wellicht is dit ook iets voor jou? Persoonlijk moet ik wel mijn wapen op vol automatisch zetten wanneer ik meer personen zie, omdat ik gewoon lekker wil knallen, want Single Shot doet me te lang
Gisteren weer met 2 andere maten 1e geworden. Was uiteindelijk als enige over. Had tijdens de match een SKS opgepakt met een 4x scope, en uiteindelijk een 8x weten te pakken van iemand die ik neergeschoten had. Uiteindelijk was er nog 1 team van 2 over, en 2 personen van 1 (waar ik ook bij hoorde). Uiteindelijk een teammate kunnen neerschieten, waarbij die andere teammate weer de andere solo (overgebleven) persoon killde. Ik kroop uiteindelijk de berg op en toen dacht ik, is dat nu iemand in het gras? Na een kort vuurgevecht had ik gewonnen
SKS blijft op dit moment mijn favoriete wapen. Vaak probeer ik daar nu een UMP met Silencer bij te krijgen voor close range combat. Wel is het voor mij met deze patch oppassen dat ik niet de UMP in de nieuwe "burst" modus zet, aangezien de UMP nu dit ook kan. Het is ook wel te merken dat de recoil iets verhoogd is met de UMP. Maar over het algemeen ben ik heel erg tevreden met de performance van deze patch. Op veel plekken krijg ik makkelijk 70fps+ (alles op High), en de nieuwe atmosfeer van de weer effecten zijn ook erg tof.
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Leuk verhaal maar het spel vertelt me toch echt dat ik 20 hit points had, wat voor zover ik begrijp 100 health punten betekend. Ik heb dus genoeg schade aangericht om een persoon neer te halen (uiteraard kan dit verdeeld zijn over hun twee dus geen kill), maar ik heb geen enkele bloed spetter gezien. Dit was allemaal heel close range, minder dan 20 minder.Diigii schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:11:
[...]
Het schieten vanuit een auto blijft heel erg lastig. Tenzij je meer in een rechte lijn rijdt, dan kan je wellicht iemand beter raken in een andere auto. Hoever was de andere auto van jullie verwijderd? Met sommige wapens moet je namelijk best ver voor de bewegende persoon richten voordat je hem goed kan raken. Als je recht op hun richt dan kan het zijn dat je hun nooit kan raken.
Toch lastig zeggen wat er precies gebeurd nadat hun uit de auto zijn gesprongen. Het is namelijk ook niet makkelijk om vol automatisch iemand neer te schieten. Veel wapens hebben een hoge recoil (zoals bijv. een Vector). Ik denk als je iemand hiermee wilt neerschieten wanneer je het wapen op vol automatisch hebt staan, dan kan het best zijn dat je maar een paar kogels in hem schiet. En heb je geen attachments, dan is mis schieten helemaal nog niet zo raar.
Er zijn veel Streamers die ook niet vol automatisch schieten, maar die met een Single Shot bijna wel net zo snel kunnen schieten (door vaak te tappen). Door je wapen op Single Shot te zetten kan je wel een stuk beter schieten, dus wellicht is dit ook iets voor jou? Persoonlijk moet ik wel mijn wapen op vol automatisch zetten wanneer ik meer personen zie, omdat ik gewoon lekker wil knallen, want Single Shot doet me te lang.
Het lijkt me heel sterk dat ik ALLES gemist heb, en het spel is het met me eens: 20 hit points.
Maar ik heb geen enkele bloed spetter gezien wat er toch op lijkt dat ik niks geraakt heb.
Het zal wel weer lag zijn, what else is new.......
Edit
Kan me wel herinneren dat ze met hun auto tegen onze geparkeerde auto aanreden. Misschien hebben ze daardoor damage opgelopen en krijg ik dat als hitpoints te zien? Lijkt me sterk. Ik zat niet meer in de auto toen ze er tegenaan reden, en ik was daar voor ook niet de bestuurder.
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 04-07-2017 09:15 ]
Zal me vooral niet zo'n druk maken, zie je regelmatig dit soort vragen stellen of je zien verwonderen over een 1 shot 1 kill.NickThissen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:13:
[...]
Leuk verhaal maar het spel vertelt me toch echt dat ik 20 hit points had, wat voor zover ik begrijp 100 health punten betekend. Ik heb dus genoeg schade aangericht om een persoon neer te halen (uiteraard kan dit verdeeld zijn over hun twee dus geen kill), maar ik heb geen enkele bloed spetter gezien. Dit was allemaal heel close range, minder dan 20 minder.
Het lijkt me heel sterk dat ik ALLES gemist heb, en het spel is het met me eens: 20 hit points.
Maar ik heb geen enkele bloed spetter gezien wat er toch op lijkt dat ik niks geraakt heb.
Het zal wel weer lag zijn, what else is new.......
Edit
Kan me wel herinneren dat ze met hun auto tegen onze geparkeerde auto aanreden. Misschien hebben ze daardoor damage opgelopen en krijg ik dat als hitpoints te zien? Lijkt me sterk. Ik zat niet meer in de auto toen ze er tegenaan reden, en ik was daar voor ook niet de bestuurder.
Vanuit een auto schieten is lastig en soms ook lastig te zien wat je wel of niet raakt. Het is overigens: 20 for a kill in solo, 15 for a kill in duo and 10 for a kill in squads. Weet niet of solo bv 50% health schieten ook direct 10 hitpoints opleverd of dat je extra krijgt voor kills.
Die oneshots kan van alles zijn.. een dubbletap op het moment dat je dood gaat is bijna niet te horen of wordt soms niet eens meer 'doorgegeven' als je op dat moment sterft. Verder kunnen er prima 2 mensen tegelijk op je schieten. Feit is dat je dood bent en dat op dat moment waarschijnlijk ook gewoon hoort te zijn.
Signature
Blijkbaar ben ik de enige in dit forum die ooit last heeft van dit soort bugs / lag of wat het dan ook is
Zodra de client side beter draait zal ik maar eens m'n games gaan opnemen, helaas moet ik alle fps sparen omdat ik anders in steden onder de 50 zak.

Zodra de client side beter draait zal ik maar eens m'n games gaan opnemen, helaas moet ik alle fps sparen omdat ik anders in steden onder de 50 zak.
Is natuurlijk al vaker genoemd maar die one shots kills is ook een reden om om met shadowplay of dat AMD alternatief te spelen.
Soms heb ik ook wel eens dat ik denk, WTF ??
En dan kijk ik het terug en dan zie ik dat ik inderdaad 2x ben geraakt heel snel achter elkaar.
Ben nog nooit een cheater tegen gekomen.
Mocht het toch wel zo zijn dan heb ik gelijk het bewijs om naar bluehole te sturen.
Scheelt in elk geval een hoop frustratie (en je kan leren van je eigen fouten)
Soms heb ik ook wel eens dat ik denk, WTF ??
En dan kijk ik het terug en dan zie ik dat ik inderdaad 2x ben geraakt heel snel achter elkaar.
Ben nog nooit een cheater tegen gekomen.
Mocht het toch wel zo zijn dan heb ik gelijk het bewijs om naar bluehole te sturen.
Scheelt in elk geval een hoop frustratie (en je kan leren van je eigen fouten)
Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats
Ik probeer het uit leggen, iedereen heeft er regelmatig 'last' van. Mijn punt was: je bent dood gegaan om waarschijnlijk valid reasons. Die bloedspetters in een carchase zijn lastig te volgen en moet je echt niet te analytisch benaderen. Dus mijn tip: ga lekker spelen, maak je niet teveel zorgen.NickThissen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:42:
Blijkbaar ben ik de enige in dit forum die ooit last heeft van dit soort bugs / lag of wat het dan ook is![]()
Signature
Haha ja momenteel wel even een pauze ingelast inderdaad. Geen klanu meer, geen prem en niet echt zin om te spelen. Voelt niet meer rewarding aan.gotfurrr schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:02:
[...]
WoT account ook met pensioen laten gaan?![]()
![]()
gtx 970 heeft maar 3,5gig effectief geheugen, met low textures kom je precies uit op max 3,5 gig, met medium kom je er al boven.
Sinds de laatste patch is er al erg veel geoptimaliseerd, zowel lag als client side fps.de dingen die jij beschrijft heb je eigenlijk tegenwoordig bijna geen last meer van. Zet het spel op een ssd, 16 gig en textures op low, dat zou al veel moeten fixen.
Ik gebruik zelf de volgende settings met mijn gtx970: Textures low, draw distance low, rest op very low. Screenscale gewoon op 100%.

Ik heb gisteren even een paar potjes gespeeld met jou instellingen en dan alleen de draw distance op medium en de meeste games gingen redelijk soepel op 1-2 games na. Ook de lag tijdens de games viel reuze mee waardoor engagements ook veel beter verliepen.
Gisteren ook na 21 games de 1ste chicken dinner binnen geharkt in duo

Misschien kunnen we binnenkort wel eens een paar potjes doen
nice! ben heel benieuwd. Ik vind de nieuwe weeromstandigheden erg gaaf.BobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:51:
preview van de nieuwe map:
https://twitter.com/Battl...status/881932191877419008
Wat me trouwens opviel, kan aan mij liggen hoor, maar het is net alsof de map met de opkomende/ondergaande zon veel scherper is dan de rest. Alsof er nieuwe textures zijn gebruikt ofzo.
hebben jullie dit ook? of is dit een eye/mindfuck van mijzelf?
Op dat twitter account staat ook een geweldig filmpje van die gast in de auto die op het dak land en dan 2 afknalt
Vooral mooi gedaan omdat je het vanuit 2 perspectieven ziet
Een blauwe woestijn... hoop dat die filter weg is bij releaseBobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:51:
preview van de nieuwe map:
https://twitter.com/Battl...status/881932191877419008
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik betwijfel het.Tsurany schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:19:
[...]
Een blauwe woestijn... hoop dat die filter weg is bij release
Dat nieuwe sunset wheater heeft ook een beetje een onrealistische paarse gloed.
De eerste keer dacht ik echt dat ik een een foute 80's film zat ;P
Maar vind het wel mooi opzich
Ik vrees dat ik per map en weer mode straks een aparte Reshade preset moet maken om de game realistisch over te laten komenBobbLeeSwaggr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:32:
[...]
Ik betwijfel het.
Dat nieuwe sunset wheater heeft ook een beetje een onrealistische paarse gloed.
De eerste keer dacht ik echt dat ik een een foute 80's film zat ;P
Maar vind het wel mooi opzich
Gisteren weer even gespeeld en de eerste chickendinner gehaald (squad) waarbij ik daadwerkelijk nog levend was bij de eindbattle. Geeft toch meer voldoening! Duurde wel erg lang voordat we konden spelen, pas bij de 6e poging zat iedereen in het vliegtuig, daarvoor crashte bij een van ons wel iedere keer de game. Erg frustrerend!
Game begon wel onhandig, lande vlakbij een enemy die gelijk op mij afrende voor een fistfight, ik ging het gevecht aan maar met nog maar 1 mm health toch maar wegrennen met hem 1 meter achter me aan. Mijn teammate zat gelukkig 4 huizen verder (Rozrok) dus ben daar net zo lang rondjes omheen gaan rennen tot hij hem kon schieten haha. Vervolgens heel de Rozrok geloot, kwamen aan de rand van het dorp met nog 1 huis waarvan de deuren nog dicht waren, dit is vaak eerder verdacht dan normaal, zei zelfs nog dat ik het niet vertrouwde tegen mijn teammates. Toch naar binnen en kwam zelfs nog goede loot tegen (AK + ammo), loop ik door naar het dak zitten er drie gasten mij op te wachten preaimed op de deur waar ik uit kwam. Goed waren ze gelukkig niet want kon ze voorbij rennen en het dak afspringen, ging wel down halverwege mijn sprong maar wel "veilig" op de grond. Mijn teammates konden me reviven en met wat nades konden we het gelukkig winnen. Eindbattle zelf ging eigenlijk heel gemakkelijk waren ook nog met 3 tegen 1 en 1. Viel me trouwens op dat de droprates van scopes zijn verbeterd, kom ze veel tegen nu. Vond zelfs 3 4x scopes in 1 huis en een x2 in het huis ernaast!
Heb ook nu (na 8+ uur) ingame pas het idee dat ik er handig in begin te worden. Maak nu ook consistend kills ieder potje, win nog niet alles maar speelt wel een stuk leuker!
Game begon wel onhandig, lande vlakbij een enemy die gelijk op mij afrende voor een fistfight, ik ging het gevecht aan maar met nog maar 1 mm health toch maar wegrennen met hem 1 meter achter me aan. Mijn teammate zat gelukkig 4 huizen verder (Rozrok) dus ben daar net zo lang rondjes omheen gaan rennen tot hij hem kon schieten haha. Vervolgens heel de Rozrok geloot, kwamen aan de rand van het dorp met nog 1 huis waarvan de deuren nog dicht waren, dit is vaak eerder verdacht dan normaal, zei zelfs nog dat ik het niet vertrouwde tegen mijn teammates. Toch naar binnen en kwam zelfs nog goede loot tegen (AK + ammo), loop ik door naar het dak zitten er drie gasten mij op te wachten preaimed op de deur waar ik uit kwam. Goed waren ze gelukkig niet want kon ze voorbij rennen en het dak afspringen, ging wel down halverwege mijn sprong maar wel "veilig" op de grond. Mijn teammates konden me reviven en met wat nades konden we het gelukkig winnen. Eindbattle zelf ging eigenlijk heel gemakkelijk waren ook nog met 3 tegen 1 en 1. Viel me trouwens op dat de droprates van scopes zijn verbeterd, kom ze veel tegen nu. Vond zelfs 3 4x scopes in 1 huis en een x2 in het huis ernaast!
Heb ook nu (na 8+ uur) ingame pas het idee dat ik er handig in begin te worden. Maak nu ook consistend kills ieder potje, win nog niet alles maar speelt wel een stuk leuker!
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Sssst, niet over de loot table beginnen
Straks trigger je hier de boel
AMD5800x3D, 6900XT, 16GB 3600mhz, SSD's Only
Het zou zoveel makkelijker zijn als mensen begrepen wat random loot inhieldSchuim schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:33:
Sssst, niet over de loot table beginnen![]()
Weet niet of mensen hier al van wisten, maar door reshade te gebruiken ziet mijn game er veel crisper en vibrant uit , dus zeker een aanrader voor mensen die van digital vibrance houden.
Ik gebruik Reshade zelf ook (Adaptive Sharpening en Technicolor V2) maar wat deze video laat zien is echt veel te overdreven naar mijn smaak. Standaard is het spel inderdaad wat grauw (vermoedelijk om wat sfeer neer te zetten) en wat blurry (dankzij slechte AA implementatie) maar de preset uit die video gaat weer veel te ver de andere kant op. Onrealistische kleuren en onrealistische belichting.deeshjA schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:41:
Weet niet of mensen hier al van wisten, maar door reshade te gebruiken ziet mijn game er veel crisper en vibrant uit , dus zeker een aanrader voor mensen die van digital vibrance houden.
[video]
Ik zou, zeker met Reshade, niet zomaar tutorials volgen maar zelf echt bekijken wat je nu precies veranderd en wat elke plugin voor effect heeft.
Natuurlijk is het random maar volgens mij was er wel een update geweest waarbij de dropkans van scopes is vergroot. Waar ik voorheen zelden een scope tegenkwam tijdens looten gebeurde het nu meerdere matches op rij dat iedereen in onze squad wel 1 of meerdere x4s in zijn inventory had. Heb overigens ook geen zin om nieuwe discussies te ontlokken, alleen om aan te geven wat mij is opgevallen!Tsurany schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:41:
[...]
Het zou zoveel makkelijker zijn als mensen begrepen wat random loot inhieldMaar voor velen is dat denk ik toch een te ingewikkeld concept. Ze verwachten dat tien keer met een dobbelsteen gooien betekent dat elk cijfer ten minste een keer boven zal liggen.
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Je hebt net iets meer dan 8 uur gespeeld. Ik neem aan dat dit verdeeld is tussen X uur voor de patch en X uur na de patch. Dat is niet genoeg om hier een oordeel over te kunnen vellen aangezien het aantal matches in die 8 uur insignificant is.Jorissie87 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:54:
[...]
Natuurlijk is het random maar volgens mij was er wel een update geweest waarbij de dropkans van scopes is vergroot. Waar ik voorheen zelden een scope tegenkwam tijdens looten gebeurde het nu meerdere matches op rij dat iedereen in onze squad wel 1 of meerdere x4s in zijn inventory had.
Dan moet je simpelweg niet postenHeb overigens ook geen zin om nieuwe discussies te ontlokken, alleen om aan te geven wat mij is opgevallen!
Iedereen zo lekker snel triggered hier altijd.. je mag je ervaringen toch delen. Als dat niet jou ervaring is. Big deal.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Vandaag of morgen is wat meer video's bekijken om de verschillen te bekijken. En als het mij bevalt ga ik het zeker proberen! Bedankt voor de tipdeeshjA schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:41:
[video]
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Gewoon alle presets eens laden zou ik zeggen en dan beetje klikken en slepen en uitproberenDiigii schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:19:
[...]
Vandaag of morgen is wat meer video's bekijken om de verschillen te bekijken. En als het mij bevalt ga ik het zeker proberen! Bedankt voor de tip
Niet alleen "maar" mooier, zeker voor mensen die van veel te warme kleuren houden en de standaard settings gebruiken, maar eigenlijk wat je met reshade meer ziet en/of beter kan onderscheiden!Lipst3r schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:21:
[...]
Gewoon alle presets eens laden zou ik zeggen en dan beetje klikken en slepen en uitproberen. Tutorials is altijd wel handig zodat je beetje weet wat elk effect doet. Maar reshade maakt de game wel mooier imho.
Ik gebruik sinds vorige week ook Reshade met Adaptive Sharpening en Technicolor V2 (settings op: 1.0 / 1.0 / 0.5 om niet te felle kleuren te hebben) @kazzzdafke welke plugins gebruikte jij nou?
Wat ik gisteren van je vernam had jij er duidelijk meer en gebruikte je geen technicolor V2
Het is alleen vrij vreemd om je ervaring te delen en een bepaalde (controversiële) mening neer te pennen terwijl je direct daarna aangeeft hier geen discussie over te willen. Als jij iets neer zet op een publiek forum kan je niet verbieden dat anderen daar op reageren.Lipst3r schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:18:
Iedereen zo lekker snel triggered hier altijd.. je mag je ervaringen toch delen. Als dat niet jou ervaring is. Big deal.
Door dat wel te doen lijkt het alsof je geen enkele tegenspraak dult, je eigen mening/ervaring als feit ziet en het hele onderwerp eigenlijk discussie onwaardig acht. Zonder daar eigenlijk echt bewijs voor aan te hoeven leveren.
En ik wil geen reacties op deze post
Ik gebruik dezelfde inderdaad. En ook kleuren iieets aangepast omdat ik ze best overkill vond jaNINjak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:55:
[...]
Niet alleen "maar" mooier, zeker voor mensen die van veel te warme kleuren houden en de standaard settings gebruiken, maar eigenlijk wat je met reshade meer ziet en/of beter kan onderscheiden!
Ik gebruik sinds vorige week ook Reshade met Adaptive Sharpening en Technicolor V2 (settings op: 1.0 / 1.0 / 0.5 om niet te felle kleuren te hebben) @kazzzdafke welke plugins gebruikte jij nou?
Wat ik gisteren van je vernam had jij er duidelijk meer en gebruikte je geen technicolor V2
Ach, geen zin en niet willen is een verschil natuurlijkTsurany schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:05:
[...]
Het is alleen vrij vreemd om je ervaring te delen en een bepaalde (controversiële) mening neer te pennen terwijl je direct daarna aangeeft hier geen discussie over te willen. Als jij iets neer zet op een publiek forum kan je niet verbieden dat anderen daar op reageren.
Door dat wel te doen lijkt het alsof je geen enkele tegenspraak dult, je eigen mening/ervaring als feit ziet en het hele onderwerp eigenlijk discussie onwaardig acht. Zonder daar eigenlijk echt bewijs voor aan te hoeven leveren.
En ik wil geen reacties op deze post![]()
Sinds jij een aantal keer gespeeld hebt met mij ben je wel wijs geworden!
[ Voor 3% gewijzigd door Tijgertje op 04-07-2017 13:33 ]
Zal het je straks laten weten. Niet thuis...NINjak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:55:
[...]
Niet alleen "maar" mooier, zeker voor mensen die van veel te warme kleuren houden en de standaard settings gebruiken, maar eigenlijk wat je met reshade meer ziet en/of beter kan onderscheiden!
Heb jij magisch zaad dan?!Tijgertje schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:33:
[...]
Sinds jij een aantal keer gespeeld hebt met mij ben je wel wijs geworden!

Kan ook op Discord.... ik ga vanavond toch weer ff schietenkazzzdafke schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:41:
[...]
Zal het je straks laten weten. Niet thuis...
Doe het (ook) hier, wellicht zit er nog wat interessants bijNINjak schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:56:
[...]
Kan ook op Discord.... ik ga vanavond toch weer ff schieten
Instellingen van mij op reshade:
- adaptive sharpen
- colourfulness
- HighPassSharp
- LumaSharpen
Vind ik beter dan de andere... speel zelf beetje met de settings ervan.
- adaptive sharpen
- colourfulness
- HighPassSharp
- LumaSharpen
Bedankt voor het delen...kazzzdafke schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:22:
- adaptive sharpen
- colourfulness
- HighPassSharp
- LumaSharpen
Probeer het eens en laat me iets weten
Maar ik vind het alleszins beter dan de technicolor
25.000 man al verbannen van het spel. Blijkt helaas niet voldoende te zijn. Ben de laatste tijd al twee keer door een hacker/cheater gedood. Ik heb het idee dat men een aimbot en een vorm van wallhack gebruikt, je bent gezien voordat je bij diegene in de buurt kan komen en hij dood je vanaf enkele huizen verder zonder je visueel in beeld te hebben met slechts een kogel.
Niemand anders last hier van?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Nee nog niet, voordeel vind ik wel dat je diezelfde cheater waarschijnlijk niet in een volgende server tegen komt
K to the KillaZ
Dat was een grappige win. 3 man over voor de laatste cirkel, ik snake hem de cirkel binnen. Vervolgens hoor ik wat schoten en killen de andere 2 elkaar buiten de cirkel. Easy Chicken!
Ik ben benieuwd hoe je dit weet? Want het klinkt alsof je hem dus niet gezien hebt, waardoor ik me afvraag hoe je hem dan kon positioneren en dus zeker weet dat hij cheat?Redax schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:14:
25.000 man al verbannen van het spel. Blijkt helaas niet voldoende te zijn. Ben de laatste tijd al twee keer door een hacker/cheater gedood. Ik heb het idee dat men een aimbot en een vorm van wallhack gebruikt, je bent gezien voordat je bij diegene in de buurt kan komen en hij dood je vanaf enkele huizen verder zonder je visueel in beeld te hebben met slechts een kogel.
Ik wordt vaak genoeg afgeknald zonder te weten waar vandaan. Dat is onderdeel van deze game, maar dan denk ik niet meteen aan cheats, maar eerder aan een slimme speler.
1 kogel is ook prima mogelijk zonder level 3 armour of helmet. Kijk maar eens op youtube, er zijn gewoon spelers die altijd voor de headshot gaan en hier ook erg goed in zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door cmegens op 05-07-2017 04:00 ]
De patchnotes voor deze week zijn er:
http://steamcommunity.com...etail/2533687504421400116
http://steamcommunity.com...etail/2533687504421400116
Players,
Today we look at what we have changed and fixed in our week 15 patch.
This patch will be deployed to the Test Servers on Wednesday, July 5, and if everything is stable, to the Live Servers on Thursday.
Early Access – Week 15 - Patch Notes
GeneralClient Performance
- Added SEA (Southeast Asia) server
Bug fixes
- Improved UI performance
See you in-game,
- Fixed a bug that caused a character to walk through gas station wall.
- Fixed a bug that caused a character to stand on top of a tunnel after getting out of motorbike inside of a tunnel.
- You can no longer get out of a vehicle if the vehicle is blocked all the way around.
- Fixed a bug that made a teammate's weapon invisible in spectator mode
- Fixed an issue of the scope crosshair appearing blurry when post-processing quality is set to high
- Adjusted GROZA rail to better fit Holographic Sight and Red Dot Sight
- Fixed a bug that caused ammo not to drop after dropping Extended Mag with full Backpack
- Vehicle tire effects will change immediately when the vehicle is on a different type of ground
PLAYERUNKNOWN
Kan iemand mij doorverwijzen met een overzicht hoe ik tweaks kan uitvoeren die de FPS verbeteren? Ik heb momenteel alles op medium en low staan, daarnaast screenscale op 70/80.
Rashade: clairity en hdr. Zelf geen fan van resharpen.
En?kazzzdafke schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:56:
[...]
Probeer het eens en laat me iets weten
Maar ik vind het alleszins beter dan de technicolor
De meeste overzichten zijn te oud en daardoor niet relevant meer. Ik zou zelf gewoon de instellingen aanpassen en kijken welke instellingen de hoogste framerate opleveren. Instellingen aanpassen naar very low kan een goed begin zijn. Evenals Reshade uitzetten.P-Nut schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:44:
Kan iemand mij doorverwijzen met een overzicht hoe ik tweaks kan uitvoeren die de FPS verbeteren? Ik heb momenteel alles op medium en low staan, daarnaast screenscale op 70/80.
Ik ben zelf geen fan van het combineren van die drie sharpening technieken. Colourfulness moet ik nog even proberen. Echter heb ik technicolor vrij zwak ingesteld staan waardoor het effect niet enorm sterk is, ik gebruik voornamelijk de sharpening omdat het spel er anders onspeelbaar uit ziet.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2017 08:50 ]
[PC] PLAYERUNKNOWN's BattlegroundsP-Nut schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:44:
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=904302993
[ Voor 6% gewijzigd door himlims_ op 05-07-2017 08:48 ]
Dat zijn oude guides, sommige informatie is niet meer relevant omdat met patches diverse wijzigingen zijn doorgevoerd. Het kan geen kwaad om bepaalde dingen even te dubbel checken.
Zijn inderdaad enkel nog oudere guides beschikbaar.
Maar er zit behoorlijk verschil in hoe de game presteert op 2 nagenoeg identieke PCs.
Gewoon vanaf verry low naar langzaamaan naar boven werken.
Waarbij je Foillage en Shadows als laatst gaat pushen.
Ik heb onlangs mijn PC van een verse Windows (10) voorzien en haalde toen met mijn setup zowaar een 60 tot 80fps met high tot ultra settings.
Waarbij ik een dag later alles kon terug zetten naar medium/low omdat ik ineens nog maar 30 tot 50fps haalde en er op Windows updates na niks was veranderd
Tweaken gaat de beste oplossing zijn!
Maar er zit behoorlijk verschil in hoe de game presteert op 2 nagenoeg identieke PCs.
Gewoon vanaf verry low naar langzaamaan naar boven werken.
Waarbij je Foillage en Shadows als laatst gaat pushen.
Ik heb onlangs mijn PC van een verse Windows (10) voorzien en haalde toen met mijn setup zowaar een 60 tot 80fps met high tot ultra settings.
Waarbij ik een dag later alles kon terug zetten naar medium/low omdat ik ineens nog maar 30 tot 50fps haalde en er op Windows updates na niks was veranderd

Tweaken gaat de beste oplossing zijn!
[ Voor 0% gewijzigd door Schuim op 05-07-2017 09:13 . Reden: aanvulling(kjes) ]
Ik moet zeggen dat ik het anders een vrij slechte guide vind. Het is iemand die graag zijn eigen config wilt verkopen zonder te kijken naar het effect van bepaalde settings en de voor en tegens af te wegen.himlims_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:06:
de laatste link is recentelijk nog bijgwerkt, die is vrij compleet / omvattend
Zo adviseert hij Shadows op very low te zetten om vijanden beter te zien maar mist hij volledig het feit dat je dan ook geen shadows van vijanden ziet wat juist weer enorm kan helpen om vijanden eerder te spotten. Belangrijk punt om toch mee te nemen in je afwegingen.
Wat hij zegt over foliage is met een aantal patches geleden ook ongedaan gemaakt, elke setting laat evenveel gras zien.
http://cloud-3.steamuserc...6679464510C8E9BEC5551203/
[ Voor 7% gewijzigd door Rappa1985 op 05-07-2017 10:04 ]
Het is altijd de mening van persoon x en de ervaringen op zijn systeem!Tsurany schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:19:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het anders een vrij slechte guide vind. Het is iemand die graag zijn eigen config wilt verkopen zonder te kijken naar het effect van bepaalde settings en de voor en tegens af te wegen.
Zo adviseert hij Shadows op very low te zetten om vijanden beter te zien maar mist hij volledig het feit dat je dan ook geen shadows van vijanden ziet wat juist weer enorm kan helpen om vijanden eerder te spotten. Belangrijk punt om toch mee te nemen in je afwegingen.
Wat hij zegt over foliage is met een aantal patches geleden ook ongedaan gemaakt, elke setting laat evenveel gras zien.
Je kan het wel als leidraad gebruiken om voor jezelf een goede config te maken of setup te krijgen. Die laatste guide komt volgens mij grotendeels van een (iets) eerdere reddit post af, kijk maar.
van 7 april: https://www.reddit.com/r/...qbm/ultimate_tweak_guide/
van 13 april: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=904302993
Zo te zien zijn het verschillende personen...
Het audio verhaal in de bovenstaande (beide) posts klopt niet en is dus alleen een persoonlijke mening maar zeker niet getest. Met een (goede) stereo koptelefoon kan je perfect bepalen waar het geluid vandaan komt. Hier heb je echt geen "5.1 / 7.1 / Surround koptelefoon" voor nodig.
Trouwens 7.1 / 5.1 koptelefoons slaat ook nergens op.
1) Als het al losse speakers zouden zijn, zitten deze te dicht bij elkaar om daaruit een positie te kunnen bepalen.
2) Met allemaal losse/kleine speakers dat kan je nooit een goed vol geluid krijgen. Dus zijn de 7.1 / 5.1 / surround versies (vaak, zo niet bijna allemaal) gewoon stereo (2 drivers) met een (software) "geluidskaart" en surround software.
Ik heb zelf een gewone koptelefoon en kan heel goed bepalen waar iemand, loopt/schiet of rijdt en aan de reactie van mijn medespelers klopt dit altijd (en niet alleen bij dit spel).
Deze settings leveren mij de meeste FPS op:
Screen Scale: 100
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Low
Texture: Ultra
Effects: Ultra
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra
MotionBlur: Off
Screen Scale: 100
Anti-Aliasing: Ultra
Post-Processing: Very Low
Shadows: Low
Texture: Ultra
Effects: Ultra
Foliage: Very Low
View Distance: Ultra
MotionBlur: Off
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Heb gisteren met jouw keuze van reshade addons gespeeld en ik moet zegen het ziet iets beter uit. Volgens mij zijn mensen "iets makkelijker" naast een boom of steen te zien. Ik moet wel zeggen dat het meer FPS kost dan alleen Adaptive Sharpen en Technicolor v2... maar ik had nog iets over.
Colourfulness heb ik iets naar beneden moeten bij stellen (uit mijn hoofd naar 0.4) wat het was default (0.6) nog wel heel kleurig.
Klopt, maar het lastige is dat mensen vaak niet goed op de hoogte zijn van de voor- en nadelen, gevoelig zijn voor het placebo effect en elkaar graag napraten om maar een "top post" te kunnen maken. Dus zelfs de ervaringen van iemand kunnen al niet correct zijn.NINjak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:21:
[...]
Het is altijd de mening van persoon x en de ervaringen op zijn systeem!
Je kan het wel als leidraad gebruiken om voor jezelf een goede config te maken of setup te krijgen. Die laatste guide komt volgens mij grotendeels van een (iets) eerdere reddit post af, kijk maar.
van 7 april: https://www.reddit.com/r/...qbm/ultimate_tweak_guide/
van 13 april: http://steamcommunity.com...filedetails/?id=904302993
Zo te zien zijn het verschillende personen...
Het audio verhaal in de bovenstaande (beide) posts klopt niet en is dus alleen een persoonlijke mening maar zeker niet getest. Met een (goede) stereo koptelefoon kan je perfect bepalen waar het geluid vandaan komt. Hier heb je echt geen "5.1 / 7.1 / Surround koptelefoon" voor nodig.
Trouwens 7.1 / 5.1 koptelefoons slaat ook nergens op.
1) Als het al losse speakers zouden zijn, zitten deze te dicht bij elkaar om daaruit een positie te kunnen bepalen.
2) Met allemaal losse/kleine speakers dat kan je nooit een goed vol geluid krijgen. Dus zijn de 7.1 / 5.1 / surround versies (vaak, zo niet bijna allemaal) gewoon stereo (2 drivers) met een (software) "geluidskaart" en surround software.
Ik heb zelf een gewone koptelefoon en kan heel goed bepalen waar iemand, loopt/schiet of rijdt en aan de reactie van mijn medespelers klopt dit altijd (en niet alleen bij dit spel).
Met betrekking tot audio zie je dat mensen echt niet goed geïnformeerd zijn. Altijd aangeven dat je voor 5.1 en 7.1 moet gaan en dat stereo niet werkt in positiebepaling. Dat terwijl vrijwel al die 7.1 headsets slechts aan virtualisatie van speakers doen, weinig van die headsets hebben echt aparte speakers. En dat is dan exact wat een game engine zelf ook doet als je aangeeft stereo geluid te gebruiken, surround sound effecten genereren voor stereo speakers. Het is dan enkel de vraag of de headset verkoper een betere implementatie van virtueel surround heeft dan de game engine.
Ook denk ik dat velen niet helemaal de mechanic begrijpen van geluid. Zeker met betrekking tot de snelheid van geluid versus de snelheid van het licht en de snelheid van de kogels.
Hoe dan ook, verdiep jezelf in dit soort onderwerpen en ga niet blind uit van een enkele guide. Zeker als daar een bepaalde mening wordt verkondigt zonder dat er echt uitleg aan gegeven wordt.
HOE DAN??
als ik uit een stapvoets rijdend voertuig ga dan ben ik meteen dood
Pas als je de grond raaktRudolf schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:23:
[...]
HOE DAN??
als ik uit een stapvoets rijdend voertuig ga dan ben ik meteen dood
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 05-07-2017 15:28 ]
de guide is eigenlijk heel simpelTsurany schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:36:
[...]
Klopt, maar het lastige is dat mensen vaak niet goed op de hoogte zijn van de voor- en nadelen, gevoelig zijn voor het placebo effect en elkaar graag napraten om maar een "top post" te kunnen maken. Dus zelfs de ervaringen van iemand kunnen al niet correct zijn.
Met betrekking tot audio zie je dat mensen echt niet goed geïnformeerd zijn. Altijd aangeven dat je voor 5.1 en 7.1 moet gaan en dat stereo niet werkt in positiebepaling. Dat terwijl vrijwel al die 7.1 headsets slechts aan virtualisatie van speakers doen, weinig van die headsets hebben echt aparte speakers. En dat is dan exact wat een game engine zelf ook doet als je aangeeft stereo geluid te gebruiken, surround sound effecten genereren voor stereo speakers. Het is dan enkel de vraag of de headset verkoper een betere implementatie van virtueel surround heeft dan de game engine.
Ook denk ik dat velen niet helemaal de mechanic begrijpen van geluid. Zeker met betrekking tot de snelheid van geluid versus de snelheid van het licht en de snelheid van de kogels.
Hoe dan ook, verdiep jezelf in dit soort onderwerpen en ga niet blind uit van een enkele guide. Zeker als daar een bepaalde mening wordt verkondigt zonder dat er echt uitleg aan gegeven wordt.
Graphics
AA -> very low of ultra. AA is handig om mensen makkelijker te kunnen spotten, maar het wordt er wel iets waziger van, reshade met adaptive sharpening kan dit oplossen. Afhankelijk ook van je gpu of je dit kan aanzetten. Instellingen lager dan ultra zijn minder scherp.
Shadows -> whatever, op very low zijn 3d models wat makkelijker te spotten in donkere gebieden, de beste optie is medium met zoveel black light boost (of iets dergelijks) dat schaduwen niet meer zo donker zijn. waardoor je en de characters net zo goed ziet als op very low en dat je ook de schaduwen van de tegenstander ziet op de grond. shadows hebben relatief grote impact op performance, ik heb deze op very low
View distance -> whatever, sommigen zeggen dat ultra minder stutter geeft. ik heb er niks van gemerkt, zelf heb ik deze op low staan, maar probeer gewoon wat het beste bij je werkt
Textures -> afhankelijk van je GPU memory, low gebruikt al bijna 3.5 gig, medium gaat volgens mij al richting de 3.8-4 gig en high en ultra nog hoger. Sommigen stellen met ultra de beste fps te krijgen, dat ligt dus volgens mij volledig aan het type gpu dat je hebt en dus beschikbare gpu memory. zelf gebruik ik low op een gtx970
Effects -> very low, je wil zo min mogelijk renderen zodra je iemand ziet of op iemand schiet
Post processing -> very low, alle andere opties zorgen voor meer wazigheid
screenscale -> 100, als je systeem het aan kan 120 uiteraard. ik merk zelf met een 970 input lag als ik deze op 120 zet
blur -> uit lijkt me
geluid
gewoon stereo headset/phones, wat verreweg het beste resultaat geeft in 3d audio is een goede 3d emulatie, zoals x-fi van creative.
En verder is het allemaal wennen in deze game wat audio betreft, duurt even maar dan leer je het ook waarderen.
Ik gaf in het begin de schuld aan de game en slechte implementatie van geluid, maar tegenwoordig weet ik precies waar alles vandaan komt. X-fi helpt daar bij, maar ook ervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door gotfurrr op 05-07-2017 16:00 ]
Het zou inderdaad heel fijn zijn als de gevolgen van je settings beschreven zijn, zo vraag ik mij namelijk af of muzzle flashes niet zichtbaar zijn als je "Effects" op Very Low hebt staan? Ik heb namelijk nog nooit muzzle flashes ingame gezien en "Effects" staat sinds dag 1 op Very Low.
Nu weet ik dat muzzle flashes in den beginne nog niet zichtbaar waren maar dat is een paar patches geleden gefixt. En ik weet ook dat je flash hiders hebt ingame maar met 200+ uur zou je toch minimaal 1x een muzzle flash gezien moeten hebben?
Hetzelfde geldt voor render distance. Op very low betekend dat je dan mensen, autos en items later zichtbaar voor je worden. En je later kan zien waar een autos langs de weg staan als je uit het vliegtuig springt? Of dat landschap later zichtbaar wordt waardoor je mensen achter bomen kan spotten omdat de boom niet geladen is? Of heeft dat enkel met Level of Detail te maken?
En zij zijn er vast nog wel meer gevolgen bij andere settings om rekening mee te houden.
Nu weet ik dat muzzle flashes in den beginne nog niet zichtbaar waren maar dat is een paar patches geleden gefixt. En ik weet ook dat je flash hiders hebt ingame maar met 200+ uur zou je toch minimaal 1x een muzzle flash gezien moeten hebben?
Hetzelfde geldt voor render distance. Op very low betekend dat je dan mensen, autos en items later zichtbaar voor je worden. En je later kan zien waar een autos langs de weg staan als je uit het vliegtuig springt? Of dat landschap later zichtbaar wordt waardoor je mensen achter bomen kan spotten omdat de boom niet geladen is? Of heeft dat enkel met Level of Detail te maken?
En zij zijn er vast nog wel meer gevolgen bij andere settings om rekening mee te houden.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Als het goed is worden enemies beter zichtbaar wanneer je Effects hoger zet. De flashes uit de loop van het wapen worden dan beter zichtbaar. Reden dat veel mensen het standaard op very low zetten is ivm de lag die (het gaf, nog steeds?) wanneer er bijvoorbeeld een smoke grenade in de beurt gegooid werd.gotfurrr schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:38:
[...]
Effects -> very low, je wil zo min mogelijk renderen zodra je iemand ziet of op iemand schiet
Flash hider haalt het effect wel weer weg though.
Ik zie op very low nog steeds gun flashes, maar ik sta open voor elke verbetering
Muzzle flashes zie ik wel, het zou zo kunnen zijn dat ze beter zichtbaar zijn op hogere settings. Het testen wel waard vanavond hahaDreanor schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:07:
Het zou inderdaad heel fijn zijn als de gevolgen van je settings beschreven zijn, zo vraag ik mij namelijk af of muzzle flashes niet zichtbaar zijn als je "Effects" op Very Low hebt staan? Ik heb namelijk nog nooit muzzle flashes ingame gezien en "Effects" staat sinds dag 1 op Very Low.
View distance setting heeft volgens mij alleen invloed op het renderen van gebouwen/muren etc. Sowieso niet op de afstand dat je mensen kan spotten, die is voor elke setting gelijk. Idem voor autos en boten.
Foliage heeft volgens mij alleen invloed op de kwaliteit van het renderen en op de draw distance van bomen. Volgens mij daarom altijd handig om deze op low of very low te zetten, je kan dan namelijk iemand zien die ver weg achter een boom zit.
Weet je toevallig hoe ik presets kan toevoegen? Ik heb momenteel adaptive, clarity en hdr maar wil andere eens testen. Ik weet alleen niet hoe ik ze kan toevoegen/verwijderen. Heb bij installation alleen deze 3 aangevinkt.kazzzdafke schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:22:
- adaptive sharpen
- colourfulness
- HighPassSharp
- LumaSharpen
Opnieuw installeren... enige optieHemical schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:33:
[...]
Weet je toevallig hoe ik presets kan toevoegen? Ik heb momenteel adaptive, clarity en hdr maar wil andere eens testen. Ik weet alleen niet hoe ik ze kan toevoegen/verwijderen. Heb bij installation alleen deze 3 aangevinkt.
Dat wordt opnieuw installeren en alle (of degene die je wil) addons aanvinken en later aan of uit zettenHemical schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:33:
[...]
Weet je toevallig hoe ik presets kan toevoegen? Ik heb momenteel adaptive, clarity en hdr maar wil andere eens testen. Ik weet alleen niet hoe ik ze kan toevoegen/verwijderen. Heb bij installation alleen deze 3 aangevinkt.
Even een verhaaltje over mijn pot vorige battlegrounds. Had gehoord van een vriend dat dat hier wel gewaardeerd kan worden. Wat een belevenis.
Vrijwel vanaf de start was het raak. Ik zag zeker 2 man in dezelfde stad droppen als ikzelf. Het eerste huis binnen; kassa! Een mini uzi en een AKM. Tijd om jacht te maken op de indringers in dit stadje. Na zorgvuldig om me heen gekeken te hebben, maak ik een omtrekkende beweging naar een huis met open deuren. Daar staat er een buiten. Met de mini uzi, wist hij niet wat er gebeurde. Hierna ging het rap. De een na de ander kwam MIJN stad in. En deze stad was niet groot genoeg voor meer dan 1. Dus met de mini uzi paraat, op oorlogspad. De een na de ander viel voor het geweld dat dit wapen met zich meebrengt. Zo stond ik al 3 kills voor, zonder dat iemand de kans had om terug te schieten. De vijfde die mijn kleine stadje betrad, had via een omcirkelende route mij verrast in mijn rug nadat ik net eentje had neergepoft. Oef, daar kom ik goed weg. Gauw 360 covering fire en achter een muurtje springen. Even peeken en kogels lokken en jahoor, meneer had zijn magazijn leeggeschoten. Toen had ik mijn fout pas door; mijn mini uzi zat ook zonder kogels... In het heetst van het moment, beslis ik te wisselen naar mijn AKM. Op hoop van zege dan maar, elk raak schot van mijn tegenstander zou einde oefening betekenen voor mij, aangezien ik met een miniscuul balkje leven overbleef nadat hij me in mijn flank had geraakt. Hip-fire met de AKM maakte echter korte metten met hem, terwijl hij wanhopig en tevergeefs naar een magazijn in zijn rugzak zocht. Zoete, zoete overwinning was te proeven op mijn lippen. Na het rommelen door zijn spullen, was ik een demper voor mij AKM rijker. Kassa! Deze pot behoort mij toe. Bewegend richting de volgende cirkel update, besef ik mij dat er nog maar 20 mensen in leven zijn. De adrenaline begint aardig te vloeien. Kruipend van bosje naar bosje, zie ik een jeep aan komen rijden. Als een met mijn beschutting, blijf ik wachten op een moment. Jahoor, hij stopt twee bomen verderop. Hurken, mikken en raak; zijn helm vliegt van zijn hoofd. Hij zoekt dekking achter zijn jeep, niet op de hoogte van de 6 handgranaten in mijn politie vest. Een goede worp en BAM. Meneer bijt in het stof. Wat een onbeduidende buit had hij bij zich. Helaas. In mijn ooghoek, zie ik dat er nog tien man in leven zijn. Potverdorie, die spanning is niet te harden! Kruipend naar de volgende cirkel update zie (en hoor) ik dat er nog twee man gesneuveld zijn. Een glimlach begint zich te vormen op mijn gezicht, vlak voordat ik hevig onder vuur geraak. Zodra ik de locatie gespot heb waar de schutter zich bevindt, is het te laat. De ene na de andere kogel raakt mijn uitgeputte lichaam en met een headshot is mijn kans op Kip Piri Piri verkeken. Verdraaid, was ik nou toch maar achter die ene boom gaan liggen.
Vrijwel vanaf de start was het raak. Ik zag zeker 2 man in dezelfde stad droppen als ikzelf. Het eerste huis binnen; kassa! Een mini uzi en een AKM. Tijd om jacht te maken op de indringers in dit stadje. Na zorgvuldig om me heen gekeken te hebben, maak ik een omtrekkende beweging naar een huis met open deuren. Daar staat er een buiten. Met de mini uzi, wist hij niet wat er gebeurde. Hierna ging het rap. De een na de ander kwam MIJN stad in. En deze stad was niet groot genoeg voor meer dan 1. Dus met de mini uzi paraat, op oorlogspad. De een na de ander viel voor het geweld dat dit wapen met zich meebrengt. Zo stond ik al 3 kills voor, zonder dat iemand de kans had om terug te schieten. De vijfde die mijn kleine stadje betrad, had via een omcirkelende route mij verrast in mijn rug nadat ik net eentje had neergepoft. Oef, daar kom ik goed weg. Gauw 360 covering fire en achter een muurtje springen. Even peeken en kogels lokken en jahoor, meneer had zijn magazijn leeggeschoten. Toen had ik mijn fout pas door; mijn mini uzi zat ook zonder kogels... In het heetst van het moment, beslis ik te wisselen naar mijn AKM. Op hoop van zege dan maar, elk raak schot van mijn tegenstander zou einde oefening betekenen voor mij, aangezien ik met een miniscuul balkje leven overbleef nadat hij me in mijn flank had geraakt. Hip-fire met de AKM maakte echter korte metten met hem, terwijl hij wanhopig en tevergeefs naar een magazijn in zijn rugzak zocht. Zoete, zoete overwinning was te proeven op mijn lippen. Na het rommelen door zijn spullen, was ik een demper voor mij AKM rijker. Kassa! Deze pot behoort mij toe. Bewegend richting de volgende cirkel update, besef ik mij dat er nog maar 20 mensen in leven zijn. De adrenaline begint aardig te vloeien. Kruipend van bosje naar bosje, zie ik een jeep aan komen rijden. Als een met mijn beschutting, blijf ik wachten op een moment. Jahoor, hij stopt twee bomen verderop. Hurken, mikken en raak; zijn helm vliegt van zijn hoofd. Hij zoekt dekking achter zijn jeep, niet op de hoogte van de 6 handgranaten in mijn politie vest. Een goede worp en BAM. Meneer bijt in het stof. Wat een onbeduidende buit had hij bij zich. Helaas. In mijn ooghoek, zie ik dat er nog tien man in leven zijn. Potverdorie, die spanning is niet te harden! Kruipend naar de volgende cirkel update zie (en hoor) ik dat er nog twee man gesneuveld zijn. Een glimlach begint zich te vormen op mijn gezicht, vlak voordat ik hevig onder vuur geraak. Zodra ik de locatie gespot heb waar de schutter zich bevindt, is het te laat. De ene na de andere kogel raakt mijn uitgeputte lichaam en met een headshot is mijn kans op Kip Piri Piri verkeken. Verdraaid, was ik nou toch maar achter die ene boom gaan liggen.
Wat een vervelend spel is het toch hèwoutervandriel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:41:
Even een verhaaltje over mijn pot vorige battlegrounds. Had gehoord van een vriend dat dat hier wel gewaardeerd kan worden. Wat een belevenis.
Zet er een stock, compensator en extended mag op en het is echt een geweldig spray wapenwoutervandriel schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:41:
Een mini uzi
Enkel ruil ik hem wel in voor een UMP omdat de range helaas wat beperkt is. Maar voor echt close combat is het beter dan een UMP of een Vector als je de drop krijgt op de vijand.
Gisteren paar potjes in SA servers gedaan voor de afwisseling. Nou daar heb ik meest grappige dingen mee gemaakt. Waaronder een squad wipen met een pistol en 5 shotguns shells 
Gisteren omvergereden. #FeelsBad

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingSig op 06-07-2017 09:08 ]
Oeh, dit had ik nog niet gehoord:
nieuws: 'PlayerUnknown's Battlegrounds komt over zes maanden uit Early Access'
Tot nu toe enkel vage berichten gehoord,
Hij heet al meerdere malen aangegeven dat hij echt een release wilt en daar niet heel veel langer dan een half jaar over wilt doen. Daar is hij van begin af aan altijd duidelijk in geweestIdieEasy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:18:
Oeh, dit had ik nog niet gehoord:
Eindelijk iemand die van doorpakken weet! Toen ik dat hoorde dacht ik natuurlijk wel van ''en nu maar bewijzen''. Het zal niet de eerste game zijn die lang in EA blijft hangen.Tsurany schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:25:
[...]
Hij heet al meerdere malen aangegeven dat hij echt een release wilt en daar niet heel veel langer dan een half jaar over wilt doen. Daar is hij van begin af aan altijd duidelijk in geweest
Verschil is wel dat dit gewoon een professionele gamestudio is met veel ervaring in game development. Als je kijkt naar de engine en de huidige staat van het spel is zes maanden voor release niet onrealistisch. De laatste bugs fixen en dan voornamelijk performance optimaliseren. Dan heb je echt een spel dat gewoon releasewaardig is.Lipst3r schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:31:
[...]
Eindelijk iemand die van doorpakken weet! Toen ik dat hoorde dacht ik natuurlijk wel van ''en nu maar bewijzen''. Het zal niet de eerste game zijn die lang in EA blijft hangen.
Dat van de release had ik ook gehoord, maar ik had een jaar in early acces onthouden.Tsurany schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:25:
[...]
Hij heet al meerdere malen aangegeven dat hij echt een release wilt en daar niet heel veel langer dan een half jaar over wilt doen. Daar is hij van begin af aan altijd duidelijk in geweest
6-7 maanden vanaf nu (en 4 maanden al in early acces) is nog 1-2 maanden korter, dat betekent dat ze er echt vertrouwen in hebben!
Ik moet schijnbaar 'up'daten.

Wel zo handig om eerst je servers te updaten voordat je een update naar de clients uitrolt.
Wel zo handig om eerst je servers te updaten voordat je een update naar de clients uitrolt.
[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 06-07-2017 10:21 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hahaha weirdD4NG3R schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:20:
Ik moet schijnbaar 'up'daten.
plaatjuh.jpg
Kan iemand mij uitleggen wat die Early Acces betekent? De game is dan officieel uit en minder patches of wat houdt dat in? Ik zie iedereen spreken van "hij blijft dan hangen op EA zoals de H1Z1..."
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
EA is Pre-Beta, of "in ontwikkeling" dus het kan morgen totaal anders zijnNutellaah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:24:
Kan iemand mij uitleggen wat die Early Acces betekent? De game is dan officieel uit en minder patches of wat houdt dat in? Ik zie iedereen spreken van "hij blijft dan hangen op EA zoals de H1Z1..."
Patch belijd na release hangt van de ontwikkelaar af, echter hoef je dan niet meer te verwachten dat ze de game of balance in 1x 180 graden omgooien
[ Voor 16% gewijzigd door Schuim op 06-07-2017 11:26 ]
Eerste hit op google:Nutellaah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:24:
Waar ze het over hebben is denk dat ze bang zijn dat er nooit een 1.0 versie opgeleverd gaat worden . Ben ik zelf niet zo bang voor.Early access, early funding, or paid-alpha is a funding model in the video game industry by which consumers can pay for a game in the early stages of development and obtain access to the unfinished game, Alpha/Beta versions of the game, while the developer is able to use those funds to continue work on the game. Those that pay to participate typically help to debug game, provide feedback and suggestions, and may have access to special materials in the game. The early-access approach is a common way to obtain funding for indie games and may also be used along with other funding mechanisms, including crowdfunding.
Ze verkopen in principe een spel wat nog in ontwikkeling is. Patches genoeg en ze werken het langzaam uit tot full game. Iedereen die early acces heeft gekocht bezit daarna automatisch ook de volledige game. Verschil met Beta en Alpha's is dat die vaak gratis zijn en aan een bepaalde periode vasthangen.Nutellaah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:24:
Die eerste hit heb ik ook gezien, maar mijn vraag is meer waarom iedereen er zo bang voor is...? (wat je nu al hebt beantwoord)Rappa1985 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:28:
[...]
Eerste hit op google:
[...]
Waar ze het over hebben is denk dat ze bang zijn dat er nooit een 1.0 versie opgeleverd gaat worden . Ben ik zelf niet zo bang voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Nutellaah op 06-07-2017 11:47 ]
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Er zijn genoeg voorbeelden van games die worden aangeboden als early acces en die gewoon niet van de grond af komen en voelen mensen zich bedrogen. Er staat bij steam altijd duidelijk bij dat de kans bestaat dus ze kunnen we weinig mee. Maar games als DayZ Stand Alone is een voorbeeld van een game die al JAREN als early acces aangeboden wordt en heel langzaam op gang komt.Nutellaah schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Die eerste hit heb ik ook gezien, maar mijn vraag is meer waarom iedereen er zo bang voor is...? (wat je nu al hebt beantwoord)
PUBG is ook early acces maar die hebben duidelijke communicatie en veel updates en heb daarom hierbij geen angst dat het flopt. En anders heb ik 30 eckies betaald voor game waar ik al meer dan 200+ uur in heb zitten en de grootste lol mee gehad
[ Voor 3% gewijzigd door FlyLight3r op 06-07-2017 12:01 ]
Let op:
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |