Toon posts:

[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 03:05

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Team Deathmatch is nu live op de test server. Best geinig. Spawns zijn best wel gaar zie ik, maar dat tweaken ze vast nog wel. Is wel een leuke mode als warmup voor een potje PUBG. Denk dat ik dit wel regelmatig ff ga spelen voor de lulz en als warmup.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Fanatec DD Pro wheel

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
Gisteravond een lollig duo potje waar we uiteindelijk nog wonnen ook. Op t randje van de zone een flare gun gevonden dus maar eens een BRDM2 gecalled want we hadden beiden al een lvl3 vest. We tuffen langzaam de zone in en spotten een ander duo in de heuvels. Rij er op eentje af maar die kon rond een steen lopen dus kon hem niet plat rijden. Zijn maatje was niet in de buurt dus mijn maatje springt uit het voertuig en maait hem neer. Nu wordt er op de BRDM2 geschoten van best dichtbij dus we rijden weer een stukje verder tot mijn maatje zegt... hee volgens mij zit ie in dat bosje. Hij springt er uit... ratataata... yep daar lag ie.

Zone wordt kleiner dus wij tuffen weer rustig naar het midden. Staat een klein houten huisje op ons pad en ineens zien we binnen wat bewegen. "Blokkeer de deur!!" roept mijn maatje dus ik parkeer de BRDM2 tegen de deur aan. Hij springt eruit en gooit een granaat door het kleine raampje naar binnen. Ik zie de 2 nog in paniek rond springen maar na een doffe dreun is mijn maatje weer 2 kills rijker. LOL!

Even later gaat mijn buddy toch dood en moet ik zelf verder. Rij met de BRDM2 de kleine cirkel in, overleef een flank in mijn rug dankzij mijn pan met nog een halve milimeter op de lifebar. Heal weer op en aan de andere kant van de kleine cirkel zie ik een ghillie in gevecht met 2 anderen. Leg aan met mijn KAR, BAM!...sjit.... mis... nog een keer.... KILL.... end of match!

Een van de leukere potjes! :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18

Oxigeon

En zo is dat!

Deathmatch zou voor mij de ultieme training zijn om te oefenen met schieten. Zolang het op close combat aankomt verlies ik vrijwel alles.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:18

ScreamGT

joejoe

Ik begin eindelijk recoil met AR's onder controle te krijgen. En dan over afstanden van 20 tot 40 meter, close was ik al een tijdje best goed in. Mag ook wel na 700 uur :+

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
ScreamGT schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:30:
Ik begin eindelijk recoil met AR's onder controle te krijgen. En dan over afstanden van 20 tot 40 meter, close was ik al een tijdje best goed in. Mag ook wel na 700 uur :+
Is dat met of zonder compensator op de AR? Ik heb ze op het moment allemaal onder controle zonder compensator met uitzondering van de Beryl, dat ding is gewoon niet onder controle te krijgen op full auto :') .

Zit hier op 2285 uur pubg _O- . Vaste game geworden met een groep vrienden :) .

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 21:52
Speel nooit overdag, maar vanmiddag toch een gedaan: wordt de servercapaciteit dan naar beneden gehaald ofzo? Ik heb zelden last van desync, maar nu is het een grote hel. Na 6x dood door desync of lag was het wel weer leuk geweest :/ .

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 20:17
Het kan natuurlijk zijn dat je met players van verder weg wordt gematched, gezien er wellicht minder mensen online zijn. Heb je naar je ping en packet loss gekeken? Niks aan het downloaden op de achtergrond of elders in huis?

• floriz87
cmegens schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 15:18:
Het kan natuurlijk zijn dat je met players van verder weg wordt gematched, gezien er wellicht minder mensen online zijn. Heb je naar je ping en packet loss gekeken? Niks aan het downloaden op de achtergrond of elders in huis?
Nee, niet in PUBG zelf gekeken, kwam echter geen melding in beeld (die rode blokjes die je soms links in beeld hebt). Was niks aan het downloaden, en op speedtest.net had ik een ping van 11ms en d/l en u/l waren iets van 30mbit.

Misschien dan dat je inderdaad met spelers van verderweg gematched wordt, was wel gewoon op EU servers.

• JohnnyV76
Gister even een rondje team deathmatch geprobeerd maar wat een ellende zeg. Een groot camp fest. Wellicht lag het aan de map, volgens mij was het erangel met de vliegtuigen op de grond, maar ik vind die map niet geschikt voor tdm. Heb ooit in Battlefield (2,3,4) nog wel wat potjes tdm gespeeld maar daar heb je veel meer cover. Ik snap dat ze met 8vs8 geen grote map kunnen doen maar dit is gewoon te klein met veel te weinig cover. Voor mensen die niet zo goed zijn en willen oefenen met t schieten van bepaalde wapens... success! Je zal veel aan t respawnen zijn :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:00
Ik heb gisteren ook een potje TDM gedaan, en dit beviel me juist prima! Ik had als map Stalber. Voldoende cover, maar ook voldoende plek voor een push etc.

Het feit dat de spawnpoints niet vast staan, maar gekozen worden daar waar je team is zorgt ervoor dat je geen vaste thuisbasis hebt. Je moet dus altijd op je hoede zijn dat je ook van "achteren" beschoten kan worden.
Grootste probleem met TDM is de spawn protection. Iemand kan voor je neus spawnen en jou doodschieten zonder dat je iets terug kan doen omdat spawn protection actief blijft zelfs tijdens bewegen en schieten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• JohnnyV76
Spawnprotection is er ook voor een reden. Gespawnraped worden zonder een stap te kunnen zetten is ook niet leuk al hangt deze mening vooral af van "which end of the barrel" je staat zeg maar :)

De spanning en de tactiek waarom ik PUBG speel is er helemaal niet in TDM. Wellicht goed om je trigger skills te verbeteren maar verder vond ik er in ieder geval niet veel aan. Zonde van mijn spaarzame vrije tijd :)
Als je in de battle royale modus (duo) een gevecht hebt met een ander duo (en dan wint) door tactiek, sluipen, flanken, nade gooien, ophealen, weglokken enz enz. dan geeft me dat veel meer voldoening dan dat ik met een KAR in een bosje ga liggen en wat kills maak door mensen die wat verderop rennen af te knallen.

Ik zal wel de verkeerde verwachting gehad hebben voor TDM. Had iets meer teamwork en tactiek verwacht ipv dat de helft van je team zit te campen en de andere helft rond rend als een kip zonder kop :)

• DAMAGE
  • Laatst online: 06-06 03:05

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vind dat TDM juist wel vet omdat je nu eindelijk een manier hebt om aan je skills te werken qua mechanics en shooting mechanics buiten de normale game om. En het is allemaal wat faster paced zodat je echt wat doelgerichter met wapens kunt schieten en oefenen. Zeker voor nieuwe spelers wel handig en wellicht helpt ze dat om de game wat sneller op te pakken.

Lijkt mij duidelijk dat iedereen PUBG speelt voor de BR mode en dat zal altijd de main game blijven. TDM is dan ook geen bedreiging voor de regular mode denk ik. Moest net gewoon 4 min wachten voor een potje TDM. zegt genoeg.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Fanatec DD Pro wheel

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:07

steveman

Comfortabel ten onder

Uhm, zit er nou een hoop verschil in foliage rendering :? Ik dacht dat ik goed verstopt zat, en de deathcam gerendered vanaf mijn systeem doet ook zo vermoeden.

Maar mijn beoogde doelwit had er een geheel eigen kijk op :-(

Ik had foliage al op low staan. Maar viewdistance op ultra, al lijkt die laatste instelling op deze afstand geen verschil te maken.

[Voor 15% gewijzigd door steveman op 24-02-2020 12:28]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
steveman schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:26:
Uhm, zit er nou een hoop verschil in foliage rendering :? Ik dacht dat ik goed verstopt zat, en de deathcam gerendered vanaf mijn systeem doet ook zo vermoeden.

Maar mijn beoogde doelwit had er een geheel eigen kijk op :-(

[YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS bushy don't help me 2020 02 23 20 28 34 29 DVR]

Ik had foliage al op low staan. Maar viewdistance op ultra, al lijkt die laatste instelling op deze afstand geen verschil te maken.
Zo herkenbaar en mijn frustratie nummer 1 met dit spel, het wordt nog steeds niet op elke client hetzelfde gerenderd. :/

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Holy shit zeg. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar continue last van frame drops. Van 60 naar 33, met soms zelfs stutters van 2 seconden. Niet te doen dit. Alsof je continue met 0,5 sec vertraging aan het spelen bent.

• civillian1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-08-2022
ScreamGT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:36:
Holy shit zeg. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar continue last van frame drops. Van 60 naar 33, met soms zelfs stutters van 2 seconden. Niet te doen dit. Alsof je continue met 0,5 sec vertraging aan het spelen bent.
ja dat probleem heb ik ook. ZWAAR.

mijn kameraad zegt hier geen last van te hebben maar ik lees hier zoveel over dat ik dat straf vind.

Ik twijfel er ook zwaar aan of het aan mijn hardware ligt of niet... Ik heb pas een hele nieuwe pc gekocht (ryzen 7 2700x 8-core; radeon RX 5700xt; 16gb ram...) die dit spel perfect zou moeten kunnen draaien. En het ook perfect kan draaien. ik zit zonder problemen op 60fps (heb ik gecapt) terwijl alles op Ultra staat.

MAAR... die stutters... je begint vanalles te denken: zit de koeler van mijn cpu wel goed? is er iets mis met de videokaart? zit mijn RAM Wel goed? Misschien is het mijn harde schijf (die ondertussen wel een jaar of 5 is, die heb ik niet vervangen)

het zou helpen als ik zeker wist dat het niet aan PUBG ligt lol

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

civillian1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:57:
[...]

ja dat probleem heb ik ook. ZWAAR.

mijn kameraad zegt hier geen last van te hebben maar ik lees hier zoveel over dat ik dat straf vind.

Ik twijfel er ook zwaar aan of het aan mijn hardware ligt of niet... Ik heb pas een hele nieuwe pc gekocht (ryzen 7 2700x 8-core; radeon RX 5700xt; 16gb ram...) die dit spel perfect zou moeten kunnen draaien. En het ook perfect kan draaien. ik zit zonder problemen op 60fps (heb ik gecapt) terwijl alles op Ultra staat.

MAAR... die stutters... je begint vanalles te denken: zit de koeler van mijn cpu wel goed? is er iets mis met de videokaart? zit mijn RAM Wel goed? Misschien is het mijn harde schijf (die ondertussen wel een jaar of 5 is, die heb ik niet vervangen)

het zou helpen als ik zeker wist dat het niet aan PUBG ligt lol
Hier een i5 met een 1070GTX en 16GB ram. Alles geïnstalleerd op een SSD. Het spel speelde tot een week geleden prima! Geen enkele stutter, maar nu is het werkelijk dra-ma-tisch. Dacht eerst ook dat mijn CPU of videokaart misschien te heet werd, maar dan zou ik bij die laatste wel artifacts oid zien. Temp van de CPU hangt rond de 55c en de GPU op de 73c. Prima dus... écht heel ruk.

[Voor 8% gewijzigd door ScreamGT op 24-02-2020 22:32]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rond 21u nog wat potjes gedaan, geen last gehad van performance.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• floriz87
Net 3 potjes gedaan, liep eigenlijk zeldzaam goed (gezien server issues afgelopen weken). Zelfs een 6kill WWCD :9 .
civillian1 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:57:

Hele grote groepen hebben nergens last van, daar lees je enkel niets van omdat niet iedereen elke dag post dat het spel prima draait. Je hoort doorgaans enkel van de mensen die problemen hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ebbersww
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-06 19:08
Het probleem zit hem in de laatste patch die gekomen is. speel zelf op een i9 9900K met een 2080Ti en m2 ssd zelfs ik merk dat ik stotters en dergelijke heb terwijl me game normaal altijd vloeiend draaide.

• JohnnyV76
Even afkloppen maar gelukkig geen last van stutters. In het verleden diverse keren wel na een patch gekke stutters waar degene met wie ik speelde dan weer geen last van had. Een poosje later was dat weer weg... waarschijnlijk weer na een update. Afgelopen weekend heel veel gespeeld maar geen klachten gelukkig. (9700K @5ghz all cores met 2070S) Altijd lastig als de een het wel heeft en de ander niet. Ik weet nog wel dat ik destijds na een processor upgrade van 6600K naar deze enorm veel verbetering zag wat ik niet van een processor verwachtte... dit zal nog ergens in dit topic te vinden zijn denk ik.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hey uh... Where's the kaboom? There's supposed to be an Earth shattering kaboom?!

Kun je geworpen C4 veilig oppakken of zo :?

• MRTNbos
Recent heb ik mijn videokaart ge-upgrade naar een 2070S, maar in performance merk ik minder dan verwacht. Ik heb het idee dat de processor een behoorlijk aandeel levert in de totale PUBG ervaring.

Momenteel speel ik met een 2600K (OC naar 4,4 GHz). Hebben meer mensen deze ervaring?
MRTNbos schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:03:
Recent heb ik mijn videokaart ge-upgrade naar een 2070S, maar in performance merk ik minder dan verwacht. Ik heb het idee dat de processor een behoorlijk aandeel levert in de totale PUBG ervaring.

Momenteel speel ik met een 2600K (OC naar 4,4 GHz). Hebben meer mensen deze ervaring?
Jazeker, snellere CPU helpt enorm. Kijk eens naar CPU en GPU usage, gok dat je een aantal cores op de 100% continue hebt zitten terwijl je GPU niet maximaal belast wordt.

• MRTNbos
Tsurany schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Jazeker, snellere CPU helpt enorm. Kijk eens naar CPU en GPU usage, gok dat je een aantal cores op de 100% continue hebt zitten terwijl je GPU niet maximaal belast wordt.
Kzal het eens in de gaten houden...dan maar even sparen voor een 3700X-setup. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRTNbos
Vikendi V2 review door wackyjacky:

Ik verwacht dat de physics m.b.t. de trein nog wel wat patches zullen krijgen.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

MRTNbos schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Kzal het eens in de gaten houden...dan maar even sparen voor een 3700X-setup. ;)
Ik sta op het punt een Ryzen 5 3600 te kopen :) Naar mijn weten heb je daar meer dan voldoende aan.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
ScreamGT schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:15:
[...]

Ik sta op het punt een Ryzen 5 3600 te kopen :) Naar mijn weten heb je daar meer dan voldoende aan.
Hier een Ryzen 3700x, die liep in februari ook niet echt bepaald soepel met PUBG. Is inmiddels weer een stuk beter.
Zo blijkt baar; je kan er ijzer tegen aan gooien wat je wilt, terwijl vaak de software ook nog wel wat optimaliseerbaar is. Laatste tijd geen framedrops meer, draait behoorlijk consistent.
Ryzen 5 3600 lijkt me indd meer dan voldoende, als je doel alleen gamen is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• MRTNbos
Gisteren even gekeken, en mijn CPU (2600K) loopt inderdaad op zijn tandvlees (95-100%) tijdens PUBG.

En als ik dan toch moet investeren, dan is mijn persoonlijke voorkeur om nog net een stapje verder te gaan (3700X vs 3600). O.a. omdat ik ook nog wel eens wat met video's rommel.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01

KhaZ

Alfa Romeo

MRTNbos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:43:
Gisteren even gekeken, en mijn CPU (2600K) loopt inderdaad op zijn tandvlees (95-100%) tijdens PUBG.

En als ik dan toch moet investeren, dan is mijn persoonlijke voorkeur om nog net een stapje verder te gaan (3700X vs 3600). O.a. omdat ik ook nog wel eens wat met video's rommel.
Heb ook de upgrade gedaan van Intel i5 2500k (OC op 4.4ghz) naar AMD 3700X, geen seconde spijt van gehad, aanrader! Nu met een paar settings op medium/low continue 144 fps. Héél groot verschil, ik zat altijd rond de 70-80, inclusief dips naar 40 in sommige gevechten. Dat is onspeelbaar / dan ga je dus dood.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• MRTNbos
KhaZ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Heb ook de upgrade gedaan van Intel i5 2500k (OC op 4.4ghz) naar AMD 3700X, geen seconde spijt van gehad, aanrader! Nu met een paar settings op medium/low continue 144 fps. Héél groot verschil, ik zat altijd rond de 70-80, inclusief dips naar 40 in sommige gevechten. Dat is onspeelbaar / dan ga je dus dood.
Goed om je ervaring te horen!
Hiervoor speelde ik met mijn 2600K (OC 4,4GHz) i.c.m. een GTX 1060 6GB, en alhoewel ik de algehele kwaliteit wat naar beneden moest schroeven heb ik het idee dat het wel meer spoeler speelde. Mogelijk dat een limiet op je CPU een meer negatieve impact op PUBG heeft dan een limiet op je GPU.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:01

KhaZ

Alfa Romeo

MRTNbos schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Goed om je ervaring te horen!
Hiervoor speelde ik met mijn 2600K (OC 4,4GHz) i.c.m. een GTX 1060 6GB, en alhoewel ik de algehele kwaliteit wat naar beneden moest schroeven heb ik het idee dat het wel meer spoeler speelde. Mogelijk dat een limiet op je CPU een meer negatieve impact op PUBG heeft dan een limiet op je GPU.
Als je CPU nu op 100% zit dan is het duidelijk.. dan moet die eerst vervangen worden. GPU wordt pas echt belangrijk wanneer je op een hogere resolutie dan 1080p wilt spelen, of per se op meer dan 100 fps wilt spelen.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

KhaZ schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Ik heb zelf net een update gedaan van een i5 4670k naar een Ryzen 5 3600. Wil alleen de 1070GTX nog vervangen om weer een tijd vooruit te kunnen. Ben benieuwd hoe dit zich vertaald naar PUBG. Vanavond maar eens kijken :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
60 speluren later en nog steeds keiharde noob, qua schieten. :-( Toch wel te hopen dat er een systeem komt waarbij je tegen mensen van een soortgelijk niveau gaat spelen.

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:00
Saturnus schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:30:
60 speluren later en nog steeds keiharde noob, qua schieten. :-( Toch wel te hopen dat er een systeem komt waarbij je tegen mensen van een soortgelijk niveau gaat spelen.
Dat SCHIJNT er te zijn. Echter ik heb precies hetzelfde als jij. Merk er heel weinig van ofzo.

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

beebie121 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:52:
[...]

Dat SCHIJNT er te zijn. Echter ik heb precies hetzelfde als jij. Merk er heel weinig van ofzo.
Dat is er niet. Je kan wel oefenen in TDM als je beter wilt worden.

• beebie121
Tsurany schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:20:
[...]

Dat is er niet. Je kan wel oefenen in TDM als je beter wilt worden.
Je hebt toch iets van ranks of brackets ofzo? Ik ga weleens een rank omhoog (terwijl ik dat niet wil aangezien ik gewoon slecht ben :))

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | RTX 3080TI | Fractal Design Define R6 | Gigabyte Aorus FI32U | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 lightspeed

beebie121 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:26:
[...]

Je hebt toch iets van ranks of brackets ofzo? Ik ga weleens een rank omhoog (terwijl ik dat niet wil aangezien ik gewoon slecht ben :))
Je hebt ranks die compleet gebaseerd zijn op speelduur, niet op skils. Maar deze hebben geen invloed op de spelers waarmee je in een match terecht komt.

• beebie121
oh echt joh? ik dacht ook dat dat iets te maken had met skills... dat is echt ruk zeg.

• JohnnyV76
Season 6 weer klaar. Dit keer lvl 119 gehaald. Klaar voor season 7! Kan niet wachten tot vikendi terug komt in de map rotatie want dat was mijn favoriete map. De sfeer in de sneeuw vond ik super en nooit begrepen waarom kennelijk "de community" deze map niet leuk vond. Er is dacht ik niet zo veel sneeuw meer maar de trein die door de stad rijdt nu geeft ook wel weer leuke mogelijkheden.

• floriz87
3 uur spelen in afgelopen 2 dagen, 3 obvious cheaters (2 wallhack en 1 aimbot). Inmiddels 1 een permaban. Zo jammer.

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-03 01:34
floriz87 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 21:49:
3 uur spelen in afgelopen 2 dagen, 3 obvious cheaters (2 wallhack en 1 aimbot). Inmiddels 1 een permaban. Zo jammer.
Gek. Ik zie zelden obvious hackers. Speelplezier nooit verneukt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
KeesFluitman schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:04:
[...]

Gek. Ik zie zelden obvious hackers. Speelplezier nooit verneukt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik opmerkingen over cheaters doorgaans met een korrel zout nam (en nog), en ik hoop dan ook dat dit een aantal toevalstreffers (no pun intended ;) ) waren.

• Huntertje-37
  • Laatst online: 30-11-2022
Zijn er meer mensen met Ziggo hier die last hebben van hoge ping sinds een paar dagen? Ik kreeg voorheen 20 ms en nooit hoger, nu lijkt het rond de 60 ms te schommelen. Een traceroute wijst uit dat het verkeer naar de gameservers in Frankfurt via Lissabon (!!) lijkt te lopen. De routing van KPN lijkt dit probleem niet te vertonen (nog steeds rond de 20 ms).

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:35
Ik heb het idee dat sinds een tijdje er een betere match making is? Zijn er meer mensen die dit is opgevallen, ik kom meer mindere spelers tegen(waar ik mezelf ook onderschaar). Dit maakt het in ieder geval een stuk leuken. :)

• KeesFluitman
tvanzal schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:39:
Ik heb het idee dat sinds een tijdje er een betere match making is? Zijn er meer mensen die dit is opgevallen, ik kom meer mindere spelers tegen(waar ik mezelf ook onderschaar). Dit maakt het in ieder geval een stuk leuken. :)
Ik denk weer mensen die ff de nieuwe vikendi weer willen oppakken.

• ManfredZ0R
  • Laatst online: 29-05 10:35
Misschien ben je stukje beter geworden ;)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ik verwacht dat je (ook) de nieuwe bots tegen bent gekomen, die zijn relatief makkelijk te verslaan ;)
Gisteren een aantal potjes gedaan maar kwam er best wat tegen, dus leuke aantal kills :p

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• tvanzal
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12:35
janvanduschoten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:19:
[...]

Ik verwacht dat je (ook) de nieuwe bots tegen bent gekomen, die zijn relatief makkelijk te verslaan ;)
Gisteren een aantal potjes gedaan maar kwam er best wat tegen, dus leuke aantal kills :p
Dat zou goed kunnen, maar zijn die er op pc ook bij gekomen dan? Dacht alleen console.
ManfredZ0R schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:09:
[...]

Misschien ben je stukje beter geworden ;)
Dat betwijfel ik >:) Maar bedankt voor het vertrouwen :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• realidolownor
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Huntertje-37 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:
Zijn er meer mensen met Ziggo hier die last hebben van hoge ping sinds een paar dagen? Ik kreeg voorheen 20 ms en nooit hoger, nu lijkt het rond de 60 ms te schommelen. Een traceroute wijst uit dat het verkeer naar de gameservers in Frankfurt via Lissabon (!!) lijkt te lopen. De routing van KPN lijkt dit probleem niet te vertonen (nog steeds rond de 20 ms).
Dit viel mij ook op. Ziggo hier en ook een Ping van rond de 60 ms op de FRA server. Voorheen - al weet ik niet meer precies wanneer dit veranderde - ook Ping van 20 ms.

In mijn idee is het echt een stuk minder speelbaar geworden. Is ook niet gek, 60ms is gewoon te hoog voor een shooter. Snel reageren is gewoon een stuk lastiger en merkbaar vaker dood doordat de tegenstander met 10%-20% Health overblijft.

Bij death cam (maar even aangezet) is de vertraging helemaal idioot schieten vaak paar meter naast/achter me.

Server is niet te wijzigen begreep ik, ben benieuwd wat er wel aan te doen is.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:24
https://www.pubg.com/2020/05/12/update-7-2/

Ranked mode, en aanpassing op ARs. En ja.. bots....

[Voor 10% gewijzigd door SirLct op 13-05-2020 10:14]

Life is too short to drive boring cars

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Goeie manier om de community nog verder te splitten en kapot te maken..... Wat een droevige beslissing zeg....

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:11
En geen woord over de fps drops waar een heel aantal spelers al sinds update 6 last van hebben...

• Saturnus
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp ga je als noob hier weer niets aan hebben...want, nog steeds niet met spelers van gelijk niveau gematcht worden... Ranked zal weinig door noobs gespeeld worden, dus hoger niveau. Unranked blijft een mix maar nu met bots... Leer je weinig van.

Edit: gisteren was ook ...erg slecht, alsof het juist moeilijker is geworden. Voor het eerst in weken weer overdag gespeeld, totale carnage, 2 kills waarvan 1 lucky in 5 uur. Totaal 72 uren op de klok nu. Vaak met de strekking van: ik open het vuur dus heb de first move, drie kogels van hun en ik ben dood. Eigen schuld zal best maar blijft jammer en dom dat dit spel niet aantrekkelijk gemaakt wordt voor nieuwe spelers.

[Voor 44% gewijzigd door Saturnus op 13-05-2020 11:10]

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:49

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Saturnus schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:07:
Dus als ik het goed begrijp ga je als noob hier weer niets aan hebben...want, nog steeds niet met spelers van gelijk niveau gematcht worden... Ranked zal weinig door noobs gespeeld worden, dus hoger niveau. Unranked blijft een mix maar nu met bots... Leer je weinig van.

Edit: gisteren was ook ...erg slecht, alsof het juist moeilijker is geworden. Voor het eerst in weken weer overdag gespeeld, totale carnage, 2 kills waarvan 1 lucky in 5 uur. Totaal 72 uren op de klok nu. Vaak met de strekking van: ik open het vuur dus heb de first move, drie kogels van hun en ik ben dood. Eigen schuld zal best maar blijft jammer en dom dat dit spel niet aantrekkelijk gemaakt wordt voor nieuwe spelers.
Dat niet alleen, zo meteen krijg je ook weer zat mensen die niet met andere mensen willen spelen, want de een is niet goed genoeg voor de ander, want dan gaat misschien hun rank wel omlaag. Dus ook met pre-made squads krijg je nog meer segregatie.

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Saturnus
  • Niet online
Ook vandaag weer een paar uur gespeeld. Een gast staat open en bloot op straat, hij weet mij bijna te nocken terwijl ik raam cover heb. Vervolgens schiet een teamgenoot een panzerfaust op hem en leeft hij nog steeds... Dit spel....... 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ManfredZ0R
  • Laatst online: 29-05 10:35
Normal mode is letterlijk geen zak meer aan.
60% bots in de matches die ik de afgelopen 2 dagen heb gespeeld.
Denk dat het tijd word om andere games een eerlijke kans te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• floriz87
ManfredZ0R schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:54:
Dit dus. Gisteren toch maar even geprobeerd. Gelijk een WWCD, terwijl dat alweer een half jaar geleden was :D . Maar zo een WWCD winnen is geen hol aan.

Voor geinteresseerden: een PUBG computer case is in de aanbieding, schijnt een goede case te zijn ;) .
https://azerty.nl/product...edition-midtowermodel-atx

[Voor 17% gewijzigd door floriz87 op 24-05-2020 16:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het lijkt iets gemakkelijker geworden, maar een derde van de keren dat ik dood ga is dat terwijl ik al in cover ben. Er lijkt gewoon een halve seconde vertraging te zijn voordat ik voor anderen in cover ben...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:44
ManfredZ0R schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:54:
Wat bedoel je met normal mode? Ik ben het eens dat die bots echt helemaal niks aan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
invine schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:53:
[...]

Wat bedoel je met normal mode? Ik ben het eens dat die bots echt helemaal niks aan zijn.
Je hebt ranked mode, dat is squads met random map keuze zonder bots. Alle andere modes vallen onder normal mode en zijn verpest door bots.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:34
Ik ben ook afgehaakt. Speelde sowieso al een tijdje met meer plezier Lite, maar dat wordt zo langzamerhand ook een hackerfeestje.
Ik heb nog geen Battle Royale gevonden die minstens zo leuk is.

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 23:37
Prosac schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 15:36:
Ik ben ook afgehaakt. Speelde sowieso al een tijdje met meer plezier Lite, maar dat wordt zo langzamerhand ook een hackerfeestje.
Ik heb nog geen Battle Royale gevonden die minstens zo leuk is.
COD (Ja ik weet het) Warzone bevalt mij toch goed hoor. Zeker early game, waar ik bij PUBG zoiets had van "ja ok nu wachten, of eindje lopen tot je iemand tegen komt" kun je bij COD missies doen.
Ook het feit dat je teammates jou terug kunnen kopen als je dood bent en de gulag (een kans om terug te komen door een 1v1 te winnen) zijn wat mij betreft goede toevoegingen.

Ja ok, het schieten is een stuk makkelijker, de TTK is daarintegen ook een stuk langer.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:34
Ik vind Warzone ook prima voor tussendoor hoor, maar het is toch net niet wat PUBG is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesFluitman
Tsurany schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Je hebt ranked mode, dat is squads met random map keuze zonder bots. Alle andere modes vallen onder normal mode en zijn verpest door bots.
Behalve de punten verdeling voor je individuele prestatie (squad rank zou ook moeten uitmaken), de loot die ietsjes hoger moet en de random vehicle spawn, vind ik ranked erg leuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
KeesFluitman schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:37:
[...]

Behalve de punten verdeling voor je individuele prestatie (squad rank zou ook moeten uitmaken), de loot die ietsjes hoger moet en de random vehicle spawn, vind ik ranked erg leuk.
Zolang ik meer dan 50% van de tijd Sanhok krijg speel ik geen PUBG meer. Erangel of Vikendi, anders hoeft het niet.

Dan liever Warzone, ook al is dat eigenlijk geen Battle Royale meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesFluitman
Tsurany schreef op zondag 31 mei 2020 @ 12:40:
[...]

Zolang ik meer dan 50% van de tijd Sanhok krijg speel ik geen PUBG meer. Erangel of Vikendi, anders hoeft het niet.

Dan liever Warzone, ook al is dat eigenlijk geen Battle Royale meer.
Ik krijg echt hoogstens 10-20% zandhok. Ik ben er geen fan van, maar af en toe kan ik me er wel in vinden. Miramar is en blijft een fantastische map voor ranked imo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• invine
Ik haat Sanhok.. Ben groot fan van miramar ondanks dat het een te grote map is. Erangel blijft een topper en de nieuwe vikendi is ook erg goed!

Laatst paar potjes ranked gespeeld, ik vind dat iedereen daar wel erg try-hard is.. Ze mogen de bots wel uit de normale potjes halen, wat haalt dat de lol uit de game zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 19:10
EDIT: Sorry verkeerd topic

[Voor 92% gewijzigd door dm-dutchman op 02-06-2020 12:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:22
Ik zou het in het COD topic plaatsen, dit is PUBG.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 17:45

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Na een paar weken niet meer gespeeld te hebben speel ik nu 4 potjes tegen obviously wallhackers met chinese namen.
Altijd servers in S-Fra en altijd 50+ ping

Tijd voor een uninstall. Het was leuk.

• KeesFluitman
ApC_IcE schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:03:
Na een paar weken niet meer gespeeld te hebben speel ik nu 4 potjes tegen obviously wallhackers met chinese namen.
Altijd servers in S-Fra en altijd 50+ ping

Tijd voor een uninstall. Het was leuk.
Ranked of normal? Ik heb gister 1 obvious cheater gezien. Die had 35 games met kd v 8 en 50% wins. Maar doorgaans is dat een uitzondering.

• invine
KeesFluitman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Ranked of normal? Ik heb gister 1 obvious cheater gezien. Die had 35 games met kd v 8 en 50% wins. Maar doorgaans is dat een uitzondering.
Ik kwam toevallig laatst een wallhacker tegen op normal, maar was ook wel een uitzondering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 17:45

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

KeesFluitman schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 11:30:
[...]

Ranked was het.
Dit waren de spelers zie ik uit de history:

https://pubg.op.gg/user/Chinese_OvO
https://pubg.op.gg/user/doPpPamine

en nog een paar anderen
:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesFluitman
ApC_IcE schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:20:
[...]

Ranked was het.
Dit waren de spelers zie ik uit de history:

https://pubg.op.gg/user/Chinese_OvO
https://pubg.op.gg/user/doPpPamine

en nog een paar anderen
:(
Die heb ik idd ook gereport. Bizar. Heeft sinds mn report nog eens 100+ games gespeeld en is niet gebanned. Niet eens temp ban.

[Voor 13% gewijzigd door KeesFluitman op 08-06-2020 08:19]

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 20:35
Oke dus zijn er nou wel of geen bots in de PC versie bij een 'regular' battle royal match?

Ik had gelezen dat ze bots toegevoegd hebben, maar weet niet of dat alleen voor consoles was of ook op PC. En ik speel dus altijd gewoon de 'normale' variant van de game, meestal solo en heb best wel wat ervaringspunten, dus kom ik ze nou tegen of niet?

Ik heb de laatste tijd best wel vaak dat ik op iemand schiet en dat hij gewoon stil gaat staan of als een idioot rechtdoor rent. N00bs of bots?

• Stab
Stab schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 20:36:
Oke dus zijn er nou wel of geen bots in de PC versie bij een 'regular' battle royal match?

Ik had gelezen dat ze bots toegevoegd hebben, maar weet niet of dat alleen voor consoles was of ook op PC. En ik speel dus altijd gewoon de 'normale' variant van de game, meestal solo en heb best wel wat ervaringspunten, dus kom ik ze nou tegen of niet?

Ik heb de laatste tijd best wel vaak dat ik op iemand schiet en dat hij gewoon stil gaat staan of als een idioot rechtdoor rent. N00bs of bots?
Ja, een heuse zelfquote.

Op deze website kun je zien hoeveel bots er per match aanwezig zijn.
https://pubglookup.com/

Gisteren 15 matches gespeeld, zowel solo als duo op Karakin en het bot-percentage zat consequent op 20-24%. Dat is nog te overzien. Al hoop ik dat ze liever vandaag dan morgen die kutbots uit het spel halen want het verneukt de game enorm mijn inziens. Spanning gaat er af. En je bent minder trots op je kills en hoge scores.

Maar goed, met dit percentage kan het nog. Wellicht dat het op andere tijdstippen / maps veel hoger is en dan is er helemaal geen zak meer aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:10
Stab schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:19:
[...]

Ja, een heuse zelfquote.

Op deze website kun je zien hoeveel bots er per match aanwezig zijn.
https://pubglookup.com/

Gisteren 15 matches gespeeld, zowel solo als duo op Karakin en het bot-percentage zat consequent op 20-24%. Dat is nog te overzien. Al hoop ik dat ze liever vandaag dan morgen die kutbots uit het spel halen want het verneukt de game enorm mijn inziens. Spanning gaat er af. En je bent minder trots op je kills en hoge scores.

Maar goed, met dit percentage kan het nog. Wellicht dat het op andere tijdstippen / maps veel hoger is en dan is er helemaal geen zak meer aan.
Crap, ik had laatst sinds lange tijd weer een kip gehaald op Vikendi. Even de statistieken bekeken : 85 Bots, 99 spelers. Dat is gewoon echt absurd, en haalt echt het spel plezier weg uit de game.

Op zo een manier winnen is niet heel boeiend meer...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Van de 17 kills blijken er 15 bots te zijn... 55-60% zou mij niet hebben verbaasd, maar dit... Denk je even stapjes te maken qua skills... :')
Het goede nieuws is dat ik de laatste dagen geen desync deaths heb gehad.

[Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 14-06-2020 23:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stab
Gvd man, de leukste game ooit gemaakt. En dan verneuken ze hem zo hard. Ik hoop echt dat ze hier snel van terug komen. Zo zonde.

• PEBKAC
Ja, dit is echt balen. Ik heb wel het idee dat op Erangel het aantal bots flink minder is.

Ik kan best leven met 20-30% bots, maar 85% is echt teveel.
Als dit zo doorgaat ga ik mij op Warzone richten. Dit kan gewoon echt niet...

Edit : Mijn andere CD op Vikendi had maar 20% Bots, het is dus heel erg afhankelijk van het tijdstip waarop je speelt en welke map.

[Voor 22% gewijzigd door PEBKAC op 15-06-2020 15:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wij spelen veel 3-man-squad op karakin, en daar is het ofwel +- 20% bots, of 80% bots. Echt niets daar tussenin lijkt het wel.
Maar viel me op dat de potjes die we duo deden amper bots hadden.

Onze speelstijl wordt wel anders als er veel bots zijn. Op een gegeven moment voornamelijk met een Deagle lopen schieten, en daar uiteindelijk 6 kills mee gedaan. Mijn verwachting was dat ik toch alleen maar bots tegen zou komen, maar van die 6 kills waren er 3 daadwerkelijke spelers.

Een paar bots vind ik niet zo erg, maar 80% bots maakt het niet altijd even leuk. Maar dat de map naar 64 of 100 aangevuld wordt met bots als er nog genoeg spelers zijn vind ik niet zo heel erg, al zijn die bots af en toe wel heel dom.

• Stab
Ik ga nu maar 1-man squad spelen in Ranked mode. Het is niet anders. Een Battle Royal met bots is echt zwaar kut. Hopelijk komen daar ook single of duo modes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stab
Sterker nog, waarom is niet gewoon de hele game 'ranked'? Gewoon 1 mode. Battle Royal.

En als je dan toch zo nodig bots moet toevoegen, doe die dan in matches waar veel silvers spelen. En zodra je een paar levels omhoog gaat zijn ze niet meer nodig.

De devs hebben zichzelf echt in de voet geschoten met al die verschillende game modes. 1st person, 3rd person, verschillende maps, deathmatch, ranked mode. Geen wonder dat de playerbase zo uitgedund is.

Deze game had gewoon vanaf dag 1 ranked moeten zijn en alleen 1st person met 3 maps. Dan waren die achterlijke bots ook niet nodig.

• Saturnus
  • Niet online
Hier hetzelfde; 20 of 80% bots. Dat is gewoon een bug. Past in het plaatje want het spel zit vol met ‘domme’ bugs die nooit opgelost worden.

En inderdaad, die makers ontbreekt compleet inzicht. Hoe ‘disconnected’ zijn ze wel niet. Off this world. Het spel voelt aan alsof het iets heeft wat andere spellen niet hebben waardoor het uitdagend/verslavend is, maar de matchmaking is zo slecht dat als er een spel die ‘feeling’ weet te benaderen, het game over is voor PUBG.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Grootste probleem is dat de EU en VS een te kleine populatie hebben om echt als relevant gezien te worden. Azië is waar het geld verdient wordt dus alle beslissingen lijken vooral gericht op die landen.

Ze hebben zichzelf al jaren gelden in de voet geschoten door dat belachelijke Third Person er in te laten zitten en mappen niet fatsoenlijk te groeperen. Groepeer Sanhok en Karakin in Small Royale en Vikendi en Erangel in Big Royale. Dan solo, duo en squad en je hebt slechts zes queues per regio. En natuurlijk geen ranked/unranked verhaal maar gewoon ranked Battle Royale met 60 spelers in Small Royale en 80-100 spelers in Big Royale.

Natuurlijk verlies je wat spelers die liever Third Person spelen maar gaat dat werkelijk een probleem vormen? Vrijwel elk alternatief voor PUBG is ook First Person omdat iedereen snapt dat een competitieve game simpelweg First Person vereist.

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:21
TERW_DAN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:31:
Wij spelen veel 3-man-squad op karakin, en daar is het ofwel +- 20% bots, of 80% bots. Echt niets daar tussenin lijkt het wel.
Maar viel me op dat de potjes die we duo deden amper bots hadden.
Exact wat je zegt; bij duo's lijkt de hoeveelheid bots (vooral op karakin) ontzettend mee te vallen. Ligt wel aan het tijdstip waarop je speelt, voor 12 uur 's middags zijn er vaak nog te weinig spelers online, daarna is het goed te doen.

Squads is eigenlijk niet leuk meer om te spelen. Enkel als je een 'goed' team hebt dat op elkaar ingespeeld is, is ranked nog wel een leuke uitdaging. Maar verder zie ik van squad games af.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-06 13:11
Tsurany schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:51:
...

Natuurlijk verlies je wat spelers die liever Third Person spelen maar gaat dat werkelijk een probleem vormen? Vrijwel elk alternatief voor PUBG is ook First Person omdat iedereen snapt dat een competitieve game simpelweg First Person vereist.
Ik ben het wel eens met het idee, buiten dat je Miramar bent vergeten 8) maar ik vrees dat de TPP-community een pak groter is dan je hier doet uitschijnen. Misschien in EU en VS niet zo groot, maar in ASIA is dit veel populairder hoor
EliHiel schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Ik ben het wel eens met het idee, buiten dat je Miramar bent vergeten 8) maar ik vrees dat de TPP-community een pak groter is dan je hier doet uitschijnen. Misschien in EU en VS niet zo groot, maar in ASIA is dit veel populairder hoor
Miramar is een waardeloze map, gewoon schrappen. Ze blijven er krampachtig aan vast houden voor het selecte groepje spelers dat er wel plezier aan beleefd maar als je ziet hoe lastig het was om een match te vinden voor Miramar dan is dat een goede indicatie dat hij geschrapt kan worden.

En TPP community zal best groot zijn maar die hebben dan maar pech gehad. Het is ondoenlijk om zowel TPP en FPP aan te bieden. En als je serieus wilt zijn op het gebied van eSports, een fatsoenlijke ranked ervaring wil aanbieden en populair wilt zijn onder streamers moet je gewoon af van TPP. Hadden ze dat in het eerste jaar gedaan toen FPP beschikbaar kwam was het ze gewoon gelukt.

• Saturnus
  • Niet online
Hoor graag jullie advies...

Nu ongeveer 110 uren erop zitten. Het begint weer als die 'negatieve verslaving' aan te voelen zoals in de eerste 30 uur. Noobs en bots neerschieten lukt aardig maar daarmee is alles gezegd. 1 op de 5-10 matches een waardige kill, de rest is gewoon kansloos ten onder. Soms is dat met een beetje schade aan de vijand, soms niet. Op een of andere manier ga ik altijd 'eerder' dood. Volgens mij heeft het met 2 dingen te maken. 1) richten/recoil en 2) de vijanden weten cover beter te gebruiken.

Mijn vraag is, met 110 uren gehad, zal ik doorgaan met daarmee de verwachting dat de skills beter worden of is dit het moment om te zeggen "nee, je had nu al beter moeten zijn, dit wordt hem niet meer, bespaar jezelf de frustratie"? Stoppen of doorgaan?

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:51
Saturnus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:27:

Nu ongeveer 110 uren erop zitten. Het begint weer als die 'negatieve verslaving' aan te voelen zoals in de eerste 30 uur. Noobs en bots neerschieten lukt aardig maar daarmee is alles gezegd. 1 op de 5-10 matches een waardige kill, de rest is gewoon kansloos ten onder. Soms is dat met een beetje schade aan de vijand, soms niet. Op een of andere manier ga ik altijd 'eerder' dood. Volgens mij heeft het met 2 dingen te maken. 1) richten/recoil en 2) de vijanden weten cover beter te gebruiken.

Mijn vraag is, met 110 uren gehad, zal ik doorgaan met daarmee de verwachting dat de skills beter worden of is dit het moment om te zeggen "nee, je had nu al beter moeten zijn, dit wordt hem niet meer, bespaar jezelf de frustratie"? Stoppen of doorgaan?
Zoek een vaste teamgenoot en ga veel duo spelen of squads met vaste teamgenoten wanneer je meer actieve "vrienden" hebt. Je zult zien dat je veel constanter gaat spelen en het resultaat volgt dan ook vanzelf. Succes!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:19
Saturnus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:27:

Ik weet natuurlijk niet wat voor ervaring met shooters je allemaal hebt, maar sec gezien is 110 uur helemaal niets. Skills komen niet vanzelf, daar moet je aan werken. Er zijn veel aspecten van goed worden in een shooter, je kan heel goed je eerst op bepaalde dingen focussen, dat onder de knie krijgen en dan door naar het volgende punt waar je beter in moet worden. Een kleine greep voorbeelden:

Begin met de mindset: "Ik wil dit spel leren, het kan me geen reet schelen hoe vaak ik dood ga of hoe knullig het er uit ziet, hoe slecht de score is, ik richt me nu op X en ga door tot X geen doorslaggevende issue meer is" Gun jezelf ook de tijd om te leren, kijk niet teveel naar wat pro's doen, die spelen een heel ander spelletje.

Aim/recoil control is, net zoals movement, vooral een kwestie van goede settings vinden en veel uren maken. Dat hoeft niet persé in PUBG te zijn, daar zijn tig games voor te gebruiken of zelfs aim trainers. Zolang je zorgt voor consistente instellingen met behulp van mouse-sensitivity control, kan je door andere games te spelen ook beter worden. Zijn er games waar je aim wel goed is? Misschien dat je die instellingen over kan zetten. Anders zoek eens op youtube naar je 'perfect sensitivity'. Lukt het wel om te tracken? oefen dan flicken en andersom.

Identificeer wat je fout doet en richt je daar op. Klassieke voorbeelden uit CS:GO Spring je te vaak en te onnodig? Rebind de key. Buk je te vaak? Unbind crounch. Zo confronteer je jezelf en dwing je jezelf om er omheen te spelen. Plak desnoods een post-it onder je monitor: "Niet rennen" "Niet re-peeken" "Niet herladen na elk salvo" "Hou crosshair op hoofdhoogte" etc etc. Zie je iets wat je kan verbeteren? Hup op de post-it. Sla hier ook niet te ver in door, hou het overzichtelijk en stel prioriteiten, die kleinere zaken komen later wel.

Wat voor encounters win je wél vaak en welke verlies je vrijwel altijd? Wat voor afstand/angles/guns etc? Nu is PUBG en elke BR beetje lastig voorbeeld, want elke keer anders, maar toch vallen daar ook wel patronen uit te herleiden. Doe vaker wat goed gaat, en minder vaak wat fout gaat. Zoek altijd de encounters op waar je in het voordeel bent.

Wordt je vaak verrast of verras je anderen? Hebben ze je gehoord, gezien, was je te hebberig of juist te afwachtend? Je kan de beste dekking van de wereld hebben, zodra je te voorspelbaar wordt of de vijand weet precies waar jij zit, maar niet andersom, dan ga je dat altijd verliezen op de lange termijn. Wat zou jij doen als je in hun positie zat?

In teams geldt dat goede communicatie effectiever is dan aim: maak callouts, callouts en nog eens callouts. Wat zie je, hoeveel zie je, waar zie je ze. Kort en krachtig maar continue. Ook al ben je de enige die aan het praten is, zolang je teammates er op letten is het al winst.

Gamesense en mapkennis komen vanzelf wel, maar een beetje kennis van de meta kan geen kwaad. Ik weet niet precies wat vandaag de PUBG meta is, maar over het algemeen in BR games heb je grofweg twee opties die erg kansrijk zijn; 1) zo snel mogelijk het midden van de cirkel innemen en vast houden of 2) de rand van de cirkel spelen haaks op de aanvliegroute. Wacht niet op de perfecte load-out, loot tot je de minimaal benodigde gear hebt en behoud het initiatief.

Zo zijn er nog oneindig voorbeelden en aspecten te noemen natuurlijk, maar het principe blijft hetzelfde. Focus je op je grootste fouten en probeer lol te houden in het beter worden in het spelletje.

Ik ben zelf een beetje uitgekeken op battle royales, het is toch vaak beetje verplicht hetzelfde riedeltje afdraaien als je voor top 5s wil gaan, maar met een team van gelijkgestemden/vrienden kan het altijd nog erg vermakelijk zijn ook al win je niet.

Succes!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op PUBG mobile was ik ook urenlang kanonnenvoer. Daarna eens stap voor stap begonnen met een plan van aanpak.

Eerst overleven, dan pas anderen uitschakelen.
Niet stilstaan.
Altijd mogelijke cover hebben voor je een gevecht aan gaat.
Zoals hierboven staat: niet herladen na elk salvo.
Heb geduld in gevechten. Vaak is het een 'patience war', degene met het minste geduld verliest.
Leer van je fouten. Denk na wat er mis ging voor je een nieuw potje start. Vaak was dat bij mij een herhalend probleem. (Geen cover hebben bij het aangaan van een gevecht is een goed voorbeeld).

• Saturnus
  • Niet online
Bedankt voor de tips. Bedankt @A.W.E.S.O.M.-0 voor de uitgebreide reactie.

Ik speel hoofdzakelijk met een teamgenoot. Aan de hand van @A.W.E.S.O.M.-0's post een 'framework' opgezet wat we willen gaan verbeteren.
1. Muisinstellingen verbeteren. Ik zit nu op 2400DPI en verbaas me altijd dat pro's op 800DPI zitten maar ik zal eens richting de 1600-2000 testen. Teamgenoot zit op 1800.
2. Recoiltraining/onderzoek in training mode. Eigenlijk toen ik daar donderdag spray op de muur testte zag ik pas echt dat je voor automatische wapens een soort slepende beweging over iemands hoofd moet maken in plaats van klik, correctie, klik, correctie, of nog erger, geen correctie.
3. Flicking trainen. Ik wist niet wat het was maar grappig genoeg had ik een paar dagen terug een krankzinnige situatie waarbij ik beschoten werd, een 180 graden beweging maakte en de vijand direct uitschakelde. Puur instinct/geluk. Die skill is zeer welkom als er uit het niets iemand in beeld verschijnt.
4. Communicatie. Nu via apps op de mobiel, ik moet dus een microfoon kopen. Twijfel nog tussen standalone of headset (heb nu een goede headset zonder mic). Teamgenoot moet meer praten.
5. Wij looten altijd halve steden leeg om goede uitrusting te hebben. Leuk als het geluk mee zit maar tijdverspilling als het tegen zit en het gaat inderdaad tenkoste van omgevingsbewustzijn en tactische posities.
6. Evaluatie na elke match.

Dit geldt voor mij en teamgenoot. Vergeleken met mij moet de teamgenoot nog tactischer worden; momenteel veel te weinig cover, basis net onder de knie.

• PEBKAC
Gister weer een match op Sanhok 89 Bots |:( En ik maar denken : Wat speel ik goed 8)7 Anyway, ik had van de 5 kills toch nog 3 human :+

Daarvoor wel veel matches gehad met weinig Bots, je ziet het gelijk al in de lobby (?) (de tijd voordat je in het vliegtuig stapt). Vaak zie je mensen heen en weer rennen, bots blijven gewoon staan.

Spelen jullie nu minder omdat er bots in het spel zijn ? Ik ben benieuwd of de playerbase nu afneemt door de bots...

[Voor 24% gewijzigd door PEBKAC op 26-06-2020 12:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik speel niet meer en ben overgestapt op escape form tarkov.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PEBKAC
TheJason schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:36:
Ik speel niet meer en ben overgestapt op escape form tarkov.
Ik hoor veel goede verhalen over deze game, misschien toch eens overwegen om hem te kopen.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38
Wordt dit nog een beetje gespeeld door de Tweakers? Na jaren lurken eindelijk weer een Pc gebouwd die dit spel aankan en aan het solo FPP’en gegaan. Maar het lijkt me leuk en leerzaam om met meer te spelen.

Als er iemand is die me een beetje op sleeptouw wil nemen zou dat mooi zijn. Ben al wel een dertiger dus houd rekening met vertraagde reactiesnelheid :+

Al heb ik best wat FPS ervaring :)
Pagina: 1 ... 139 140 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee