Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nutellaah
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18-04 12:19

Nutellaah

IT-Manager

Prosac schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Kwam ik recentelijk ook tegen. Sta er helaas maar 1x in, maar werd vervolgens wel voor streamcamper (ofzo) uitgemaakt door die gast. :P
Ik vermoed dat deze site wel het streamsnipen wat zal aanmoedigen. Zelf zou ik het ook leuk vinden om de reactie te zien van mijn slachtoffer :p

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:10
Schaamteloos gejat van reddit:

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20:53

steveman

"Be curious"

Rexomnium schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:23:
Iemand https://pubg.report al gezien? Kun je zien of je een streamer op Twitch hebt neergeschoten (of hij jou). Is wel een leuke tool. Zo kan ik hier zien dat No0bSt3r (zit die niet in het Discordkanaal en misschien hier op GoT?) het helaas moest ontgelden :)
Hey wat grappig, zo zag het er dus uit voor die knakker gisteravond :)

https://pubg.report/strea...4b5-a61d6a392d04/16787327

Ik zag dit:
YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS 2019.01.30 - 20.46.49.14.DVR.mp4

Leuke feature!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-04 01:15
Gisteren iets van 5 potjes gespeld en kan geen canted sight vinden? Is ie dan zo zeldzaam?

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

gergs schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:01:
Gisteren iets van 5 potjes gespeld en kan geen canted sight vinden? Is ie dan zo zeldzaam?
Heb ik ook last van, alleen één van iemand geloot.. Niet dat ik er toen iets aan had op mijn AWM :P

• steveman

steveman

"Be curious"

gergs schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:01:
Heb er twee tegelijk in handen gehad, op Vikendi.

Vind alt-rechtermuisknop iig niet een heel handige manier om te switchen.

Misschien remappen naar 'v', zodat ie knop zo ongeveer hetzelfde doet als in RoE.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• gergs
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-04 01:15
Ik moet zeggen dat ik gisteren geen vikendi had.
Maar canted is toch niet vikendi only?

intel Core i7-7700k | 6GB Aorus GTX1060 | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 960 EVo SSD | Seasonic Focus+ 550 Gold

• steveman

steveman

"Be curious"

Heb ook niet echt lang pubg gedaan overigens, kan best zijn dat ik ze tegenkwam omdat ik alleen op Vikendi wat langer rond mocht lopen :+

• Whiteflashh
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-04 09:28
Zijn niet zo heel zeldzaam volgens mij hoor.
Had er gister 3 tegelijk. Ze zijn wel klein en lijken ook op andere attachments.
Verder voelt de gameplay na de update wel weer anders voor mij.
Weet niet precies wat het is.

Vermaak me nog altijd kostelijk met deze game :D

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:23
Whiteflashh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:32:
Zijn niet zo heel zeldzaam volgens mij hoor.
Had er gister 3 tegelijk. Ze zijn wel klein en lijken ook op andere attachments.
Verder voelt de gameplay na de update wel weer anders voor mij.
Weet niet precies wat het is.

Vermaak me nog altijd kostelijk met deze game :D
Vermaak me ook prima (weer).
Ben er wel een tijd uit geweest, was pubg even zat. Na wat rondzwerven in fortnite en blackout, toch weer terug naar pubg.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• steveman

steveman

"Be curious"

"Wat hoooor ik toch?"

Liep er een gast rond m'n huisje met z'n mic open _O-

Wist trouwens niet eens dat ik ingame voice chat aan had staan, had het hele jaar nog niemand gehoord.

• awesem
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16-04 14:28
steveman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:32:
"Wat hoooor ik toch?"

Wist trouwens niet eens dat ik ingame voice chat aan had staan, had het hele jaar nog niemand gehoord.
Dat is lekker makkelijk dan :)
Maar als je hem niet kunt horen terwijl die rondloopt in je huis op voetstappen, moet je toch even naar je sound settings kijken.

• steveman

steveman

"Be curious"

awesem schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 09:28:
[...]

Dat is lekker makkelijk dan :)
Maar als je hem niet kunt horen terwijl die rondloopt in je huis op voetstappen, moet je toch even naar je sound settings kijken.
... op voice chat ;)

• KhaZ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:56

KhaZ

Alfa Romeo

Hij bedoelt: als je je volume hard genoeg hebt staan had je hem ook moeten horen lopen. Ik hoor alles lopen in een bereik van zon 20m.

• steveman

steveman

"Be curious"

Achso, nou ja ik wist niet eens dat het ik aan had staan dus als het volume redelijk stond was het toeval. Volgende keer als ik er aan denk mute ik voice gewoon helemaal :)
Hmm ja dat mis ik dan wel weer... al game ik nooit solo met m'n mic aan.

steveman wijzigde deze reactie 07-02-2019 13:51 (50%)

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

steveman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:43:
Achso, nou ja ik wist niet eens dat het ik aan had staan dus als het volume redelijk stond was het toeval. Volgende keer als ik er aan denk mute ik voice gewoon helemaal :)
Doet me hieraan denken: https://www.youtube.com/watch?v=FtJEAfUy8ds

Fantastisch! :P

• Ekstergroen
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 17-04 16:30
steveman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 09:32:
"Wat hoooor ik toch?"

rofl zelden zo hard gelachen om een PUBG filmpje

• steveman

steveman

"Be curious"

Ik werd 6e, en dan ben ik vaak wel benieuwd hoe het af zal lopen, zo ook nu dus bleef ik weer even kijken.

Geen spijt van gehad :D

Wat moet die gast blij zijn geweest!

Ha, en weer een streamer getroffen :)
https://pubg.report/strea...3-b47185cb1dca/1291845641
Ik zag:

OpenShot... 8)7 Nee dit ga ik waarschijnlijk niet nog een keer zo monteren 8)7

Note to self: niet lopen en schieten :X :w kip.

steveman wijzigde deze reactie 16-02-2019 21:43 (76%)

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

LOL Die site is gouden!

https://www.twitch.tv/videos/381679272?t=06h07m42s

Klap ik er ff twee af, daarna kon ik mijn maatje nog smoken en op tijd revven. Was al benieuwd hoe dat er voor de andere partij uit had moeten zien omdat ik die tweede vol aan het prefiren was haha! Leuk dat diegene dan net aan het streamen is.

https://www.twitch.tv/videos/376018060?t=11h42m55s

Deze was ook vet. Kill eerst die streaemer. Toen wilde ik zijn maatje pakken maar had geen kogels meer. Vond ik gelukkig in een kamertje een skorpion met 1 mag. Denk daar moet het toch wel mee lukken. (daarom pushede ik ook niet toen die kerel zijn revolvertje aan het reloaden was). Blaf die hele Skorpion op die vent leeg en er gebeurde niks. Rip. Toen snel colt pakken met de laatste paar kogels maar helaasch. Soms word je gewoon gePUBG'd.

DAMAGE wijzigde deze reactie 18-02-2019 17:17 (114%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:14
Prosac schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:03:
[...]

Ik ben de wanhoop inmiddels toch wel nabij... nu lukt het totaal niet meer ingame te komen.
Blijft hangen op het scherm voordat je in de wachtruimte komt. Vervolgens terug naar de lobby met "connection lost to host" met steeds een andere codering

Wat heb ik tot nu toe gedaan

- Game reinstall
- Windows reinstall
- DNS hard ingesteld
- Riedeltje Ipconfig
- Virusscanner deinstallatie
- Firewall terug naar standaard instellingen
- Firewall op modem uit gezet
- Modem herstart
- Steam en Discord overlay uit gezet

iemand nog ideeen? 8)7

Windows 10, Ryzen 5 1600, 16gb AMD RX580 8gb
Misschien goed om de oplossing hier ook te vermelden. Gisteren! ben ik er eindelijk achter gekomen. Dit weekend weer totaal geen connectie kunnen krijgen en maar besloten voor een voor volledig schone windowsinstallatie. Dit heeft 1,5 dag geduurd met een continu aanstaande pc omdat ik in een bootloop terecht leek te komen.
Toen ik eindelijk weer in windows terecht kwam, werkte het allemaal prima. Memorytest eerder ook uitgevoerd, niks aan de hand.
Na installatie van wat onderdelen moest ik windows herstarten en leek het allemaal weer vast te gaan lopen.

Als allerlaatste optie alle harde schijven los getrokken, behalve de M.2 waar windows op staat. Pc werkt nu als een zonnetje, ook PUBG start nu supersnel op. Het lijkt erop dat 1 van mijn harde schijven corrupt is en de boel om zeep hielp. De reden waarom bevreemd me, maar mogelijk loopt windows vast op het zoeken van informatie van schijf. Waarom PUBG (staat op zelfde schijf als windows install) dan vast loopt tijdens het laden van een game is mij een raadsel.

Ik blijf het nu een weekje of 2 zo proberen en pak dan wel een weekend om uit te vogelen welke schijf dit veroorzaakt en of het de schijf is of een kabel of toch een aansluiting op het moederbord.

• steveman

steveman

"Be curious"

Lol, kip met maar 2 kills :o

Nog grappig ook, degene die 2e werd redde vlak daarvoor nog even m'n leven :+
Prosac schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:20:
[...]

Misschien goed om de oplossing hier ook te vermelden.

[...]
Mooi dat je erachter bent gekomen.

Zelf heb ik ook eens BF4 vervloekt omdat het om de haverklap flink haperde... Bleek m'n eigen switch te zijn, heeft me ook maaaanden geïrriteerd voordat ik daar achter was :$

steveman wijzigde deze reactie 20-02-2019 21:10 (65%)

• Ekstergroen
Korkss schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Vermaak me ook prima (weer).
Ben er wel een tijd uit geweest, was pubg even zat. Na wat rondzwerven in fortnite en blackout, toch weer terug naar pubg.
PuBG blijft voor mij de meeste diepgang hebben, heb er iig het meeste plezier in. Vooral met vreemdelingen in 4 man squads _/-\o_

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17:14
Ekstergroen schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:28:
[...]

PuBG blijft voor mij de meeste diepgang hebben, heb er iig het meeste plezier in. Vooral met vreemdelingen in 4 man squads _/-\o_
Ik vind het zelf niet zo prettig om te communiceren met onbekenden. :P
Ik zou graag zien dat Bluehole het communicatiesysteem van Apex invoert. Ook met teamgenoten is het ideaal om ff snel te kunnen aanklikken waar jij bv voor het laatst de vijand zag. Moet geen Battlefield tag systeem worden btw, gewoon laatste positie.

• EliHiel
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:37
Daarnet even PUBG gespeeld na enkele dagen APEX en dat is toch weer wennen hoor, alles is zoveel trager, zelfs als je sprint lijk je nog maar te wandelen in vergelijking met APEX :-) ikzelf heb het echt lastig om beide games te samen te spelen

• MRTNbos
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-04 13:33
EliHiel schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:42:
Daarnet even PUBG gespeeld na enkele dagen APEX en dat is toch weer wennen hoor, alles is zoveel trager, zelfs als je sprint lijk je nog maar te wandelen in vergelijking met APEX :-) ikzelf heb het echt lastig om beide games te samen te spelen
Ik probeerde laatst Deus-Ex uit (single player), en ik herken helemaal wat je bedoeld maar in mijn geval geef ik de voorkeur aan PUBG. De snelheid in Deus-Ex ligt zoveel hoger dat het me onnatuurlijk & chaotisch overkwam. Na 1 level ook maar weer gestopt voor nu...

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-04 15:05
Prosac schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:56:
[...]

Ik vind het zelf niet zo prettig om te communiceren met onbekenden. :P
Ik zou graag zien dat Bluehole het communicatiesysteem van Apex invoert. Ook met teamgenoten is het ideaal om ff snel te kunnen aanklikken waar jij bv voor het laatst de vijand zag. Moet geen Battlefield tag systeem worden btw, gewoon laatste positie.
Dat wilde bluehole doen, echter kwam daar zoveel kritiek op (ironisch genoeg door mensen die nu allemaal apex spelen) dat ze dat afgeschaft hebben en louter de ene ping overgehouden hebben.

• steveman

steveman

"Be curious"

k995 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:46:
[...]

Dat wilde bluehole doen, echter kwam daar zoveel kritiek op (ironisch genoeg door mensen die nu allemaal apex spelen) dat ze dat afgeschaft hebben en louter de ene ping overgehouden hebben.
Hoe heb je vastgesteld dat het dezelfde mensen zijn :?

• Beun de Haas BV
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 21:21
steveman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:34:
Enkele maanden geleden zou quick marken (lees: pingen) een van de paradepaardjes van de nieuwste update worden. Zoals gebruikelijk kon iedereen op de testserver aan de slag, maar het gros van de grote streamers (bijv. Shroud) had kritiek op het nieuwe systeem. Het zou teveel in het voordeel van de beginners zijn, dus werd het na enkele dagen testen al de nek om gedraaid.

Fair enough, maar dezelfde critici zijn inmiddels op de Apex hypetrain gestapt.

Beun de Haas BV wijzigde deze reactie 25-02-2019 13:06 (7%)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:04
In 2018 totaal 250 uur PUBG gespeeld. Prima mee vermaakt.

Toen BF5 gaan spelen (nu 150 uur denk ik) en vorige week een keer PUBG weer opgestart. Ik kan het gewoon niet meer spelen. Niet alleen grafisch, maar ook qua movement en flow in de game. Geen idee wat het is, maar ik kan gewoon echt niet terug.

Meer mensen last van?

Ik denk dat ik vanavond Apex maar een keer op ga starten.... staat al een tijdje geïnstalleerd.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Jorissie87
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 23:57

Jorissie87

No diggity

Kan me ook voorstellen dat men het marken van locaties niet als iets slechts zag maar het niet bij PUBG vinden passen. PUBG is redelijk realistisch opgezet en speel je daardoor op een hele andere manier dan APEX. Bij APEX gaat alles veel sneller en tegen de tijd dat jij iets markt kan iemand alweer 100 meter verderop zijn, in PUBG is alles veel trager waardoor locatie een veel belangrijker onderdeel van het spel is.

i7 7700K | MSI GTX1080 | GigaByte Z270X | 16GB@3200Mhz | H100i | 960 EVO 250GB | 840 PRO 256GB | CM Storm Stryker | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Asus 24" HD 144Hz | KB: SS 6GV2 | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-04 15:05
steveman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:34:
[...]

Streamers die ik soms volgde .
Jorissie87 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:17:
Kan me ook voorstellen dat men het marken van locaties niet als iets slechts zag maar het niet bij PUBG vinden passen. PUBG is redelijk realistisch opgezet en speel je daardoor op een hele andere manier dan APEX. Bij APEX gaat alles veel sneller en tegen de tijd dat jij iets markt kan iemand alweer 100 meter verderop zijn, in PUBG is alles veel trager waardoor locatie een veel belangrijker onderdeel van het spel is.
Het argument (als ik me goed herinner) was dat het een "skill" in het spel wegnamen.
Ipv "op 120 3e huis links" kon je dan simpel markeren (zoals in apex) en dat zou het te "makkelijk" maken en het niveau van het spel naar beneden halen.

k995 wijzigde deze reactie 25-02-2019 13:28 (64%)

• ramon89
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:52
Loondijke schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:14:
In 2018 totaal 250 uur PUBG gespeeld. Prima mee vermaakt.

Toen BF5 gaan spelen (nu 150 uur denk ik) en vorige week een keer PUBG weer opgestart. Ik kan het gewoon niet meer spelen. Niet alleen grafisch, maar ook qua movement en flow in de game. Geen idee wat het is, maar ik kan gewoon echt niet terug.

Meer mensen last van?

Ik denk dat ik vanavond Apex maar een keer op ga starten.... staat al een tijdje geïnstalleerd.
Ik had vanavond precies hetzelfde, ik wou vanavond na een paar maanden weereens een potje doen, maar er leek erg veel stuttering (FPS tussen de 80-110) voor te komen op de map Vikindi. Ik kan mij niet herinneren dat het in het verleden ook al zo was.

Apex legends trekt mij toch minder, een hele andere BR dan PUBG.

• Bieren89
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21:02
Hoe is het speler aantal eigelijk op ps4?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik vind PUBG wel een leuke game, heb de laatste paar weken erg goede potten gehad, maar het laat gewoon te veel te wensen over. De ene game schiet je mensen met gemak af en lach je je kapot terwijl de andere game je het altijd af legt omdat shots niet registreren. Laatst na 3 potten de game afgesloten, lukte mij niet. Ben toen BF5 in gegaan, potje TDM om mij even af te reageren en gelijk 2 mensen die mij uitschelden voor cheater. Oke, ik ging dan ook 21 om 3 of zo, maar toch. Soms voelt het alsof ik totaal niet kan gamen in PUBG terwijl ik echt al jaren aan shooter ervaring heb (met CSGO o.a.) en ook competitive ervaring heb. En dan voel je je gewoon een of andere noob soms in PUBG terwijl ik echt wel kan aimen en weet hoe de wapens werken in de game, qua recoil etc.

Ik moet wel zeggen de laatste tijd speel ik met de AK en dat is toch wel een van de beste guns in de game hoor. Poeh wat schiet dat dingetje fijn. Zelfs zonder compensator sprayed dat ding fijn.

Soms heb je in PUBG gewoon potten dat je continu outplayed lijkt te worden. Ze hebben constant de drop op je. Ze zien je altijd eerder. Meh. Hoop dat ze de performance ook qua netcode nog wat kunnen pushen, het lijkt nu vaak alsof dat wel eens te wensen over laat en waarom het zo wisselvallig speelt. Terwijl mijn ping in de game vaak gewoon prima is gek genoeg. 10 of 11 ms.

Zijn er hier mensen met Faceit ervaring met PUBG? Is dat wat? Speelt dat fijner/beter dan MM?

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• KeesFluitman
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:57
DAMAGE schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:59:
Ik vind PUBG wel een leuke game, heb de laatste paar weken erg goede potten gehad, maar het laat gewoon te veel te wensen over. De ene game schiet je mensen met gemak af en lach je je kapot terwijl de andere game je het altijd af legt omdat shots niet registreren. Laatst na 3 potten de game afgesloten, lukte mij niet. Ben toen BF5 in gegaan, potje TDM om mij even af te reageren en gelijk 2 mensen die mij uitschelden voor cheater. Oke, ik ging dan ook 21 om 3 of zo, maar toch. Soms voelt het alsof ik totaal niet kan gamen in PUBG terwijl ik echt al jaren aan shooter ervaring heb (met CSGO o.a.) en ook competitive ervaring heb. En dan voel je je gewoon een of andere noob soms in PUBG terwijl ik echt wel kan aimen en weet hoe de wapens werken in de game, qua recoil etc.

Ik moet wel zeggen de laatste tijd speel ik met de AK en dat is toch wel een van de beste guns in de game hoor. Poeh wat schiet dat dingetje fijn. Zelfs zonder compensator sprayed dat ding fijn.

Soms heb je in PUBG gewoon potten dat je continu outplayed lijkt te worden. Ze hebben constant de drop op je. Ze zien je altijd eerder. Meh. Hoop dat ze de performance ook qua netcode nog wat kunnen pushen, het lijkt nu vaak alsof dat wel eens te wensen over laat en waarom het zo wisselvallig speelt. Terwijl mijn ping in de game vaak gewoon prima is gek genoeg. 10 of 11 ms.

Zijn er hier mensen met Faceit ervaring met PUBG? Is dat wat? Speelt dat fijner/beter dan MM?
ik denk dat t inmiddels wel bewezen is dat de pubg netcode in een acceptabele en prima conditie is. Games als Apex Legends of BF5 moesten/moeten het tendele nog flink afleggen.

Het enige wat gewoon ten nadele is van low ping players, is lag compensation.

Lag compensation is het feit dat de server niet checkt of een speler een hoge of lage latency heeft, maar domweg de packets accepteert. Dat wil zeggen dat een speler met een hoge ping mogelijk jou ver achter cover nog raakt. Dit omdat zijn packets veel later bij jou aankomen en je dus pas later de hitreg krijgt.

Dit kan ook je ervaring zijn wnnr shots niet registreren. Voor jou lijkt t alsof jij hem op t=x allang volgepompt had (omdat dit ook echt zo te zien is op jou scherm), maar voor de server was jij eigenlijk t>x, later dus. Je schoot na hem, maar omdat hij een hoge ping heeft, komt die info pas later bij jou aan.

Apex Legends heeft bv. een veel en veel slechtere netcode;
https://www.reddit.com/r/...code_needs_a_lot_of_work/

Het verschil ligt hem in de "ervaring".
Pubg:
- lage TTK/TTD (1 kogel van een AK kan je dood zijn)
- trage, strategische gameplay, waar peaken en cover van levensbelang is.
- relatief langzame movement.

Apex:
- hoge TTK/TTD (erg, erg veel kogels nodig om iemand dood te krijgen) mss wel 4x zoveel als pubg?
- snelle gameplay, waar peaken nauwelijks van belang is.
- Snelle movement.

Je zult dus de ervaring hebben dat PUBG kut is, maar zou PUBG 4x minder damage per kogel hebben, dan zou het nauwelijks opvallen.

Het enige wat je in PUBG kan doen, is altijd pushen op het juiste moment. Als je blijft zitten achter een steen, zal de andere speler ALTIJD de "peaker's advantage" hebben. Afhankelijk van hun ping is dat voordel dus groter.
Ik ben geen erg goeie speler, maar het helpt me als ik om een hoek push, ipv de hoek probeer te dekken.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Als ik PUBG speel dan speel ik het inderdaad aggressief ipv passief. Vind dat ook veel leuker om te doen. Altijd hotdroppen. Dorpje leeg knallen en er met de loot vandoor gaan. Het probleem is dat de resultaten erg wisselvallig zijn. Dat is gek. Dat ervaar ik in andere games namelijk niet. Tuurlijk, in elke game heb je wel eens dat het wat minder gaat. Maar dit is anders. Als je zelf fouten maakt dan zie je dat vaak ook wel duidelijk. Of als je play gewoon slecht was. Ik kijk vaak ook de deathcam terug om te zien wat er van uit de enemies perspectief gebeurde zodat ik er van kan leren en het een volgende keer anders aan te pakken. Maar er is iets in PUBG wat het ontzettend random maakt. En dat vind ik jammer. Want ik denk dat het wel een erg leuke game is. Nog steeds.

• KeesFluitman
DAMAGE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:28:
Als ik PUBG speel dan speel ik het inderdaad aggressief ipv passief. Vind dat ook veel leuker om te doen. Altijd hotdroppen. Dorpje leeg knallen en er met de loot vandoor gaan. Het probleem is dat de resultaten erg wisselvallig zijn. Dat is gek. Dat ervaar ik in andere games namelijk niet. Tuurlijk, in elke game heb je wel eens dat het wat minder gaat. Maar dit is anders. Als je zelf fouten maakt dan zie je dat vaak ook wel duidelijk. Of als je play gewoon slecht was. Ik kijk vaak ook de deathcam terug om te zien wat er van uit de enemies perspectief gebeurde zodat ik er van kan leren en het een volgende keer anders aan te pakken. Maar er is iets in PUBG wat het ontzettend random maakt. En dat vind ik jammer. Want ik denk dat het wel een erg leuke game is. Nog steeds.
Behalve de low TTK en de random bullet spread en loot die random is, snap ik niet wat er verder nog random zou moeten zijn?

Ja er kunnen lagspikes zijn, packetloss, etc. Maar het is bv. door battle(non)sense wel bewezen dat dat bij alle spellen wel kan gebeuren en bij bv. Apex extreme proporties neemt (teveel data, waardoor data over meerdere packets wordt verdeeld, etc.).

Ik geloof wel in de "ervaring" vd. speler, maar ik geloof meer in data die dit ondersteunt.
- De replay en spectator mode is niet betrouwbaar, je kan niet leren van de killcam.
- toch is er meerdere keren bewezen dat wnnr meerdere mensen deze "slechte" ervaringen hebben, er idd bugs of iets dergelijks de schuld was.

Ik bedoel met agressief niet hotdroppen. "hotdroppen" is behalve mss op de high risk high reward cave op vikendi en de grote steden op erangel en miramar gewoon niet echt meer een ding.

Ik bedoel, agressief betekent, die corner pushen, niet een hoek dekken, maar om de hoek gaan, niet de trap dekken, maar op t moment dat de tegenstander omhoog loopt peaken.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Tuurlijk kun je wel leren van een killcam. Ik weet dat deze qua aim niet betrouwbaar is. Want het is gewoon een text file met data er in en de game probeert dan de match na te bootsen. Aim etc daar wil je het niet voor gaan bekijken. Maar je kunt er zeker wel van leren. Je kunt namelijk zien welke delen van je body exposed zijn op angles die andere players op je houden. Dit werkt in veel van de gevallen anders dan je zou denken. Dan kun je dus heel mooi zien welke situaties je de volgende keer gaat vermijden.

De game ervaring is gewoon random. Het ene potje ratel ik alles af. Het andere potje doe ik exact hetzelfde maar lukt het niet. Dat is vreemd. Dat heb ik bij andere games eigenlijk niet. Als ik een potje BFV TDM speel dan word ik na 5 minuten al uit gemaakt voor hacker. Ik speel al behoorlijk wat jaartjes shooters, aimen lukt mij prima. Maar om een of andere rare reden heb je bij PUBG altijd potjes waarbij het in eens allemaal niet lijkt te werken. Dat is jammer want dat kan de gameplay frustrerend maken.

• KeesFluitman
DAMAGE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:26:
Tuurlijk kun je wel leren van een killcam. Ik weet dat deze qua aim niet betrouwbaar is. Want het is gewoon een text file met data er in en de game probeert dan de match na te bootsen. Aim etc daar wil je het niet voor gaan bekijken. Maar je kunt er zeker wel van leren. Je kunt namelijk zien welke delen van je body exposed zijn op angles die andere players op je houden. Dit werkt in veel van de gevallen anders dan je zou denken. Dan kun je dus heel mooi zien welke situaties je de volgende keer gaat vermijden.

De game ervaring is gewoon random. Het ene potje ratel ik alles af. Het andere potje doe ik exact hetzelfde maar lukt het niet. Dat is vreemd. Dat heb ik bij andere games eigenlijk niet. Als ik een potje BFV TDM speel dan word ik na 5 minuten al uit gemaakt voor hacker. Ik speel al behoorlijk wat jaartjes shooters, aimen lukt mij prima. Maar om een of andere rare reden heb je bij PUBG altijd potjes waarbij het in eens allemaal niet lijkt te werken. Dat is jammer want dat kan de gameplay frustrerend maken.
ik snap nog steeds niet wat er random is man. Dat je in PUBG een minder hoge KD hebt? het is toch een volledig andere game dan BFV tdm?
KeesFluitman schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:48:
[...]

ik snap nog steeds niet wat er random is man. Dat je in PUBG een minder hoge KD hebt? het is toch een volledig andere game dan BFV tdm?
Je tegenstanders zijn random. De ene keer om je de grootste prutsers tegen terwijl de de andere keer bij een high skilled team land. En in shooters als Battlefield middelt dat redelijk uit en bepaald een enkele encounter niet de score van een hele ronde. Kom je in het begin een sterke tegenstander tegen dan is dat een extra death maar je kan dat goed maken met een handjevol kills op noobs. In PUBG is dat anders, kom je in het begin een sterke tegenstander tegen dan is de match direct voorbij.

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04 23:58
KeesFluitman schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:20:
[...]

ik denk dat t inmiddels wel bewezen is dat de pubg netcode in een acceptabele en prima conditie is. Games als Apex Legends of BF5 moesten/moeten het tendele nog flink afleggen.

Het enige wat gewoon ten nadele is van low ping players, is lag compensation.

Lag compensation is het feit dat de server niet checkt of een speler een hoge of lage latency heeft, maar domweg de packets accepteert. Dat wil zeggen dat een speler met een hoge ping mogelijk jou ver achter cover nog raakt. Dit omdat zijn packets veel later bij jou aankomen en je dus pas later de hitreg krijgt.

Dit kan ook je ervaring zijn wnnr shots niet registreren. Voor jou lijkt t alsof jij hem op t=x allang volgepompt had (omdat dit ook echt zo te zien is op jou scherm), maar voor de server was jij eigenlijk t>x, later dus. Je schoot na hem, maar omdat hij een hoge ping heeft, komt die info pas later bij jou aan.

Apex Legends heeft bv. een veel en veel slechtere netcode;
https://www.reddit.com/r/...code_needs_a_lot_of_work/

Het verschil ligt hem in de "ervaring".
Pubg:
- lage TTK/TTD (1 kogel van een AK kan je dood zijn)
- trage, strategische gameplay, waar peaken en cover van levensbelang is.
- relatief langzame movement.

Apex:
- hoge TTK/TTD (erg, erg veel kogels nodig om iemand dood te krijgen) mss wel 4x zoveel als pubg?
- snelle gameplay, waar peaken nauwelijks van belang is.
- Snelle movement.

Je zult dus de ervaring hebben dat PUBG kut is, maar zou PUBG 4x minder damage per kogel hebben, dan zou het nauwelijks opvallen.

Het enige wat je in PUBG kan doen, is altijd pushen op het juiste moment. Als je blijft zitten achter een steen, zal de andere speler ALTIJD de "peaker's advantage" hebben. Afhankelijk van hun ping is dat voordel dus groter.
Ik ben geen erg goeie speler, maar het helpt me als ik om een hoek push, ipv de hoek probeer te dekken.
Leuk die metingen maar als je al lang shooters speelt, voel je na een potje te spelen al direct dat PUBG nog steeds een verschrikkelijk ongeoptimaliseerde bende is. DAMAGE heeft gewoon gelijk, de spelervaring is zo wisselvallig als het maar zijn kan, dát is wat ik de devs zwaar aanreken meer dan een jaar na dato.

Zodra er bij mij op het scherm (heel) andere dingen gebeuren dan bij iemand op de pc naast me, dan weet ik wel voldoende. Deuren die bij mij dicht zijn, bij hem open. Wapens/Loot die bij de 1 later verschijnt dan bij de ander. Dat grapje met een fps gebaseerde firerate was wel een dieptepunt, maar het zou me niets verbazen als er nog meer van zulke pareltjes in pubg zitten.

Bij Apex of BFV is de netcode ook niet je van het, maar het verschilt tenminste niet zo verschrikkelijk veel tussen potjes en spelers en het is ook minder van belang door het gamedesign. Bovendien draait het gewoon soepel, bij pubg heb je van die potjes dat de fps goed is en toch voelt het aan als stroop in de winter.

• KeesFluitman
Tsurany schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Je tegenstanders zijn random. De ene keer om je de grootste prutsers tegen terwijl de de andere keer bij een high skilled team land. En in shooters als Battlefield middelt dat redelijk uit en bepaald een enkele encounter niet de score van een hele ronde. Kom je in het begin een sterke tegenstander tegen dan is dat een extra death maar je kan dat goed maken met een handjevol kills op noobs. In PUBG is dat anders, kom je in het begin een sterke tegenstander tegen dan is de match direct voorbij.
klopt. maar ik geloof niet dat Awesome en Damage dat bedoelen.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Leuk die metingen maar als je al lang shooters speelt, voel je na een potje te spelen al direct dat PUBG nog steeds een verschrikkelijk ongeoptimaliseerde bende is. DAMAGE heeft gewoon gelijk, de spelervaring is zo wisselvallig als het maar zijn kan, dát is wat ik de devs zwaar aanreken meer dan een jaar na dato.

Zodra er bij mij op het scherm (heel) andere dingen gebeuren dan bij iemand op de pc naast me, dan weet ik wel voldoende. Deuren die bij mij dicht zijn, bij hem open. Wapens/Loot die bij de 1 later verschijnt dan bij de ander. Dat grapje met een fps gebaseerde firerate was wel een dieptepunt, maar het zou me niets verbazen als er nog meer van zulke pareltjes in pubg zitten.

Bij Apex of BFV is de netcode ook niet je van het, maar het verschilt tenminste niet zo verschrikkelijk veel tussen potjes en spelers en het is ook minder van belang door het gamedesign. Bovendien draait het gewoon soepel, bij pubg heb je van die potjes dat de fps goed is en toch voelt het aan als stroop in de winter.
Dit is gewoon een awesome rage bash man. Wat wil je nu zeggen metingen zijn kut? Als er idd zo wisselvallige netcode was dan zouden metingen dat laten zien.

Apex is de code niet 'je van het', hij is ronduit slecht en kan nog niet eens 60 spelers draaien. Ik wil niet bashen op 1 of andere game. Ik zie ook de slechte zaken in pubg. Maar wat jij zegt is gewoon een rage van jaren opgekropte woede ofzo.

Ik speel pubg pas sinds Oktober ofzo en vind t als zodanig de prijs meer dan waard. Daar kan Apex (ook al is t gratis) of BFV gewoon niet tegen op.

• A.W.E.S.O.M.-0
KeesFluitman schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:59:
[...]

klopt. maar ik geloof niet dat Awesome en Damage dat bedoelen.

[...]

Dit is gewoon een awesome rage bash man. Wat wil je nu zeggen metingen zijn kut? Als er idd zo wisselvallige netcode was dan zouden metingen dat laten zien.

Apex is de code niet 'je van het', hij is ronduit slecht en kan nog niet eens 60 spelers draaien. Ik wil niet bashen op 1 of andere game. Ik zie ook de slechte zaken in pubg. Maar wat jij zegt is gewoon een rage van jaren opgekropte woede ofzo.

Ik speel pubg pas sinds Oktober ofzo en vind t als zodanig de prijs meer dan waard. Daar kan Apex (ook al is t gratis) of BFV gewoon niet tegen op.
Rage? Welnee, dat zijn gewoon directe persoonlijke ervaringen van hoe het spel speelt en aanvoelt. Ik zeg ook niet dat de netcode persé random of wisselvallig is, de potjes zijn in zijn geheel gewoon verschrikkelijk wisselvallig en voelen gewoon nooit helemaal hetzelfde aan. De netcode/hitreg is daar maar een onderdeel van.

Volgens mij focus jij je iets teveel op de netcode en de metingen daarover, ik zal niet voor DAMAGE spreken, maar elk potje pubg voelt of speelt nét ietsje anders. Qua input lag, qua collision detection, qua hitreg, qua recoil, qua micro stutters etc etc.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Tuurlijk vergelijk ik KD's niet. Sterker nog; KD's in Battlefield V bijvoorbeeld zijn op het moment enorm niets zeggend. Je bent enkel tegen low tier players aan het pubstompen. Dan lijkt 31 om 3 gaan impressive, maar is dat ook zo? Je bent gewoon een zooi noobs aan het ownen. Als je tegen high skilled players speelt dan is dat al heel anders. Maar helaas zijn er geen rental servers. Maar we dwalen af.

Juist. Wat @A.W.E.S.O.M.-0 zegt. Je kunt letterlijk een game in PUBG alles en iedereen af knallen. Dan kun je dus wel stellen dat je wel weet hoe het spelletje werkt. De game daarna kan dan gelijk drama zijn, terwijl je niets anders doet. Je weet hoe de game werkt, de skill is daar, maar op een of andere manier word je geremd heb ik het idee. Naast de overduidelijke bugs en vervelende dingen in de game is er nog iets aan de hand maar ik heb geen idee wat dat is.

En begrijp mij niet verkeerd; ik wil niet haten op PUBG, ik vind het een leuk spel en voor mij de beste BR game op het moment. De enige die ik speel. De rest moet ik niet. Maar het is wel zo dat je de ene avond fantastische potjes hebt (of je nu wint of verliest boeit mij dan niet) en de andere avond heb je weer zin om die game te spelen en loopt letterlijk niets zoals je zou verwachten. Dat maakt de speelervaring wisselvallig en bij tijden frustrerend. Ik snap dan ook niet hoe deze game op dit moment een esport is.

• A.W.E.S.O.M.-0
DAMAGE schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:43:
Tuurlijk vergelijk ik KD's niet. Sterker nog; KD's in Battlefield V bijvoorbeeld zijn op het moment enorm niets zeggend. Je bent enkel tegen low tier players aan het pubstompen. Dan lijkt 31 om 3 gaan impressive, maar is dat ook zo? Je bent gewoon een zooi noobs aan het ownen. Als je tegen high skilled players speelt dan is dat al heel anders. Maar helaas zijn er geen rental servers. Maar we dwalen af.

Juist. Wat @A.W.E.S.O.M.-0 zegt. Je kunt letterlijk een game in PUBG alles en iedereen af knallen. Dan kun je dus wel stellen dat je wel weet hoe het spelletje werkt. De game daarna kan dan gelijk drama zijn, terwijl je niets anders doet. Je weet hoe de game werkt, de skill is daar, maar op een of andere manier word je geremd heb ik het idee. Naast de overduidelijke bugs en vervelende dingen in de game is er nog iets aan de hand maar ik heb geen idee wat dat is.

En begrijp mij niet verkeerd; ik wil niet haten op PUBG, ik vind het een leuk spel en voor mij de beste BR game op het moment. De enige die ik speel. De rest moet ik niet. Maar het is wel zo dat je de ene avond fantastische potjes hebt (of je nu wint of verliest boeit mij dan niet) en de andere avond heb je weer zin om die game te spelen en loopt letterlijk niets zoals je zou verwachten. Dat maakt de speelervaring wisselvallig en bij tijden frustrerend. Ik snap dan ook niet hoe deze game op dit moment een esport is.
Ik kan de vinger er ook niet op leggen waar het nou precies door komt, alsof de timings telkens nét even iets anders zijn zoals we ook zagen met de fps gebasseerde recoil/rpm of dat het wat anders is, maar het voelt gewoon nog steeds niet consistent. Sommige potjes fantastisch, sommige potjes alles behalve.

Ik heb er een paar honderd uur inzitten sinds 4 maanden na de early access release tot enkele maanden na de "1.0" release en heb een beetje hetzelfde als met de DayZ mod. Zo genoten van die intense spanning, het format en het realisme, elke cent er dubbel en dwars uitgehaald, tot het punt dat de technische verbeteringen maar uitbleven en chicken dinners niet meer zo bijzonder zijn. Nu nog heel af en toe eens testen hoe de game is, maar fixpubg heeft vooralsnog onvoldoende gebracht om het weer op te pakken.

Zodra ze de game op de rails krijgen ben ik de eerste om het weer op te starten, het concept en design blijven fantastisch. :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja die fps gebaseerde shit was echt weird. Ik speel meestal met de AK en toen kwam ik er achter waarom ik dat deed; die is gewoon consistent. de FPS heeft geen invloed op die gun. Onbewust had ik dus de meest reliable gun gekozen. Vond ik wel impressive van mijzelf ROFL. Want alle andere guns krijgen dus op lagere framerates in eens een heel ander spray patroon. Bijvoorbeeld de SCAR heeft in eens een stuk minder recoil op 30 FPS. Dat maakt je wapens dus in elke situatie anders en onbetrouwbaar.

Als het goed is hebben ze dat straks wel gefixt en zouden er weer nieuwe aanpassingen moeten komen met de komende patch. Misschien vanavond maar eens op de testserver proberen :+

• KeesFluitman
Ik denk dat een groot deel van jullie kritiek terecht is, gevoel drukt soms juist uit dat er iets niet klopt.

Maar soms ook niet. :).

Zoals damage zegt vind ik dat t nog steeds de game is die t t beste doet. 100 player BR in een realistische setting. Daarnaast heb ik wel een consistente ervaring. Soms heb je pech ja, of word je de hele avond outplayed, maar ik heb meestal t gevoel dat ik fair gekilled ben.

De patch is net live.

KeesFluitman wijzigde deze reactie 27-02-2019 16:28 (3%)

• mouzetc
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-04 17:18
Vanavond is de Nations League van GLL.

Nederland - Polen
18:00
32vs32 best out of 3 (BO3).

Mocht je het leuk vinden; ik stream het met 7minuten delay.
https://www.twitch.tv/mouzetc

Zit 7 minuten delay op, dus ik reageer 7 minuten later of er zit iemand in de chat.
(follow only staat wel aan ivm trolls)

PUBG Twitch: www.twitch.tv/mouzetc

• steveman

steveman

"Be curious"

https://pubg.report/strea...a54-8f1c-76e3cea6f97f/127

:D :D :D

Oh hilarisch :D

Okay, toch maar even picture-in-picture editten weer :+

Top tip: vergeet openshot, neem shotcut :)

steveman wijzigde deze reactie 27-02-2019 21:47 (60%)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

lmao jump je in Stalber of all places word je nog gerekt :+

• ghighoegha
  • Laatst online: 19-04 11:17
@DAMAGE
@A.W.E.S.O.M.-0

Om me even met jullie discussie te bemoeien. Het gaat niet om fps, lag, packetlosses, tickrate enz. Dat pubg zo niet vloeiend voelt ten opzichte van bijvoorbeeld een apex legends of battlefieldV heeft te maken met frametimes. Iets wat ze bij pubg maar niet goed krijgen.

Daarom voelt bij pubg 90 fps als 30 en bij apex legends 60 gewoon als 60.

Pubg

Apex legends

• A.W.E.S.O.M.-0
ghighoegha schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:56:
@DAMAGE
@A.W.E.S.O.M.-0

Om me even met jullie discussie te bemoeien. Het gaat niet om fps, lag, packetlosses, tickrate enz. Dat pubg zo niet vloeiend voelt ten opzichte van bijvoorbeeld een apex legends of battlefieldV heeft te maken met frametimes. Iets wat ze bij pubg maar niet goed krijgen.

Pubg
[Afbeelding]

Apex legends
[Afbeelding]
Duidelijk! Dat kan heel goed het rare en inconsistente gevoel verklaren inderdaad wat ze maar niet weten te verhelpen en de lol aardig vernaggeld. Thanks :)

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:22:
[...]

Duidelijk! Dat kan heel goed het rare en inconsistente gevoel verklaren inderdaad wat ze maar niet weten te verhelpen en de lol aardig vernaggeld. Thanks :)
Ik heb ook het idee dat ze animaties bewust traag laten verlopen om de stroperige frametimes te verhullen..

• KeesFluitman
KhaZ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:50:
[...]

Ik heb ook het idee dat ze animaties bewust traag laten verlopen om de stroperige frametimes te verhullen..
Cool thnx voor die data. Hopelijk heeft pubg lite deze problemen niet

KeesFluitman wijzigde deze reactie 28-02-2019 12:32 (8%)

• Whiteflashh
Speel dit spel al vanaf de beta.
In het begin was het spel echt slecht en werd het met iedere update slechter.
De laatste tijd loopt het spel (afgezien van een sporadische crash) echt heel lekker bij mij.
Vermaak me nog altijd met nu bijna 1000 uur gespeeld :D

• steveman

steveman

"Be curious"

Yeah, m'n eerste roadkill gemaakt geloof ik... En dat met de airdrop A-Team-style pantser UAZ (De aanstaande eigenaar op 10m afstand uit z'n droom geholpen) :+

Je ziet overigens bijzonder weinig in dat ding...

Als ik iemand beledigd heb in morsecode... sorry

steveman wijzigde deze reactie 28-02-2019 21:26 (8%)

• KeesFluitman
ghighoegha schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:56:
@DAMAGE
@A.W.E.S.O.M.-0

Pubg
[Afbeelding]

Apex legends
[Afbeelding]
Heb je nog een bron van deze data?

• Ekstergroen
Hoeveel weapondrops/carepackage drops zijn er nu in theorie met de flareguns? Ik kom naar mijn mening (te)veel te vroeg mensen tegen in T3 gear.

• cmegens
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 20:05
Ekstergroen schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 16:40:
Hoeveel weapondrops/carepackage drops zijn er nu in theorie met de flareguns? Ik kom naar mijn mening (te)veel te vroeg mensen tegen in T3 gear.
ik geloof 3, naast de reguliere drops die nog vallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ghighoegha
  • Laatst online: 19-04 11:17

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:48
Het probleem van het niet consequent aanvoelen van de game ligt gewoon aan hoe de game alles registreert. Dat gebeurd niet op de server maar op basis van “gemiddelden” van clients. Daarom ben je met hoge Ping ook altijd in het voordeel omdat je op iemand anders scherm niet bent waar je bent.

Het voelt niet alleen dat elke tegenstander en elke combat anders is, het is ook echt zo. Dat is imho het grootste nadeel aan de game.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesFluitman
RedHat schreef op zondag 3 maart 2019 @ 01:43:
Het probleem van het niet consequent aanvoelen van de game ligt gewoon aan hoe de game alles registreert. Dat gebeurd niet op de server maar op basis van “gemiddelden” van clients. Daarom ben je met hoge Ping ook altijd in het voordeel omdat je op iemand anders scherm niet bent waar je bent.

Het voelt niet alleen dat elke tegenstander en elke combat anders is, het is ook echt zo. Dat is imho het grootste nadeel aan de game.
Dat snap ik niet goed. Elke client side authorized game werkt op basis van de client zijn info. Andere spellen hebben net zo goed desync of hit behnd cover.

Wat bedoel je precies?
Thnx. Heb zelf ook t een en ander getest en gemeten. Heb zelf ook vrij extreme spikes in de frametimes. Maar t speelde best prima.
Zal t screenshotje posten.

KeesFluitman wijzigde deze reactie 03-03-2019 09:09 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedHat
KeesFluitman schreef op zondag 3 maart 2019 @ 09:01:
[...]

Dat snap ik niet goed. Elke client side authorized game werkt op basis van de client zijn info. Andere spellen hebben net zo goed desync of hit behnd cover.

Wat bedoel je precies?

[...]

Thnx. Heb zelf ook t een en ander getest en gemeten. Heb zelf ook vrij extreme spikes in de frametimes. Maar t speelde best prima.
Zal t screenshotje posten.
Bij eSports wil je server side registration... Als je slechte ping hebt krijg je veel last van rubber banding, omdat de client je positie terug zet naar de plek waar je op de server bent. Bij clientside registration blijft alles redelijk vloeiend bij een hoge ping, alleen de server krijgt te laat updates door over je positie waardoor je op de server ergens anders loopt dan waar je op jouw scherm loopt.

Tuurlijk zijn er meer games met client registration, of een systeem wat daar op leunt, maar die hebben vaak strenge pingeisen anders wordt je gekickt. In PUBG kun je prima met 500ms rondlopen waardoor je in de praktijk een stuk achter loopt.

Volgens mij werkt PUBG met "clusters" waarin het gemiddelde genomen wordt van alle spelers in de cluster (Dus 3 mensen sturen hun gegevens door naar de server over iemands positie en daar komt dan weer een 'gemiddelde' positie uit).

Hierdoor kan het zijn dat je elke speler (overdreven gezegd) ergens anders moet raken om de hit geregistreerd te krijgen. Nu is dat in de praktijk natuurlijk niet altijd zo, omdat over het algemeen genomen de meeste mensen een prima ping hebben, maar ga maar eens op een server spelen waar je een hoge ping hebt en ga je dan afvragen waarom al je tegenstanders je niet raken of slecht raken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeesFluitman
RedHat schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:51:
[...]

Bij eSports wil je server side registration... Als je slechte ping hebt krijg je veel last van rubber banding, omdat de client je positie terug zet naar de plek waar je op de server bent. Bij clientside registration blijft alles redelijk vloeiend bij een hoge ping, alleen de server krijgt te laat updates door over je positie waardoor je op de server ergens anders loopt dan waar je op jouw scherm loopt.

Tuurlijk zijn er meer games met client registration, of een systeem wat daar op leunt, maar die hebben vaak strenge pingeisen anders wordt je gekickt. In PUBG kun je prima met 500ms rondlopen waardoor je in de praktijk een stuk achter loopt.

Volgens mij werkt PUBG met "clusters" waarin het gemiddelde genomen wordt van alle spelers in de cluster (Dus 3 mensen sturen hun gegevens door naar de server over iemands positie en daar komt dan weer een 'gemiddelde' positie uit).

Hierdoor kan het zijn dat je elke speler (overdreven gezegd) ergens anders moet raken om de hit geregistreerd te krijgen. Nu is dat in de praktijk natuurlijk niet altijd zo, omdat over het algemeen genomen de meeste mensen een prima ping hebben, maar ga maar eens op een server spelen waar je een hoge ping hebt en ga je dan afvragen waarom al je tegenstanders je niet raken of slecht raken.
Ik heb nog nooit ergens gelezen dat een server gemiddelden neemt en je daardoor mensen niet kan raken omdat ze niet zijn waar jij ze ziet.

• JDx
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-04 09:32
Erger me nog het meest dat matchmaking zo lang duurt, eerst staat 45 seconden, dan duurt het 1:30 en dan telt ie nog niet eens af... uiteindelijk ben je ook nog eens met 3 man.

• Ekstergroen
https://pubg.report/

Wat een uitvinding. Hier kun je dus zien welke PUBG players jij hebt omgebracht (je hoeft enkel je naam in te tikken) TERWIJL ze aan het streamen waren op twitch, en kun je hun reacties daarop horen en zien.

Het internet zit vol verrassingen.

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:35
Ekstergroen schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:18:
https://pubg.report/

Wat een uitvinding. Hier kun je dus zien welke PUBG players jij hebt omgebracht (je hoeft enkel je naam in te tikken) TERWIJL ze aan het streamen waren op twitch, en kun je hun reacties daarop horen en zien.

Het internet zit vol verrassingen.
Ja da's leuk. Een maatje waar ik meestal mee speel attendeerde mij ook op t feit dat ik een streamer omgelegd had. Bleek een Oostenrijker te zijn :)
Was ook recent dus kon me alles nog goed herinneren. Blafte eerst z'n vriendje neer met een Beryl en toen hij. Dat streamen niks zegt over de kwaliteit van de speler bleek maar weer. Die gasten zaten weliswaar bij de laatste 10 of 15 oid van het rondje maar met lvl1 gear en matige wapens dus dat deed wel wat af aan mijn gevoel van euforie.

Wat betreft de-sync... dat heb ik ook af en toe... van de week wel een nare... landde op een dak met een andere gast en we gingen boksen. Hij stond 2 meter naast me met zn gezicht de andere kant op en ik werd toch geraakt door zn punches. Zou het ook niet een soort "start-of-round" lag zijn? Loot spawned ook vaak een paar seconden later nadat ik geland ben.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• A.W.E.S.O.M.-0
[...]

Het zou me ondertussen niet meer verbazen met PUBG, hoe onlogisch het ook klinkt, het spel heeft gekkere sprongen gemaakt en heeft problemen die ik nog nooit eerder gezien heb in al die jaren shooters. :/

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Esports ready mate!

Nu je dit weet ben je dus altijd de gene die peekt. Ik had al het idee dat meer aggressief spelen je meer een voordeel gaf in deze game, maar dit laat wel zien dat je eigenlijk nooit open peeks wilt doen. Zelfs geen angles houden. Iets wat je dus vaak wel doet in CSGO. Hoewel dat daar ook een ding is, is dat lang niet zo prominent aanwezig. Belangrijk is dat je aim wel onpoint is. Zoals je in de video ziet werkt het beide kanten op. Mis je shots en ga je terug in cover dan is er dus nog steeds een window waarin jij gekilled kunt worden ondanks dat je voor jouw view al lang in cover was. Flink frustrerend, maar hoe meer mensen hiervan weten hoe slimmer je er mee om kunt gaan.

DAMAGE wijzigde deze reactie 06-03-2019 19:53 (70%)

• ApC_IcE
  • Laatst online: 22:47

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

[Video: https://medal.tv/clips/3599869/d1337YNKgy10]

Toch wel weer een grappig momentje.. Die moet je ook hebben 8)

• KeesFluitman
[...]

Bij eSports wil je server side registration...
DAMAGE schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:40:
Esports ready mate!

Flink frustrerend, maar hoe meer mensen hiervan weten hoe slimmer je er mee om kunt gaan.
@RedHat @DAMAGE
Ik ben geen netwerk expert maar heb aardig wat dingen gelezen en bekeken over networking in games.

Voor zover ik begrijp, schetsen jullie een fout beeld van wat networking betekent en waarom PUBG dan wel zo slecht zou zijn.

@RedHat Welke Esport is server side registration? En dan wel "Full"?
Waar staat dat een server het "gemiddelde" neemt en je daardoor alles mist? Want als in pubg een server het gemiddelde neemt, dan is het toch server side?

@DAMAGE Esports ready...een fameuze uitspraak. Want wat zijn je criteria voor een esports game? In een 5v5, kleine maps setting ala CS is het natuurlijk een stuk makkelijker een goed werkende game te maken met een stabiele fps en delays. Maar dit is gewoon niet te vergelijken met pubg zijn giga maps met 100 spelers.
Daarnaast, zoals je al zei, komt het ook in andere games voor...dat wil zeggen..alle behalve de laatste 2 van de BF series.

Ik heb het gevoel dat hier niet echt een discussie plaatsvind om uit te zoeken hoe zaken zitten, maar dat jullie gewoon willen bashen. Er zijn duidelijk problemen: Algemene vloeiendheid (frametimes), intuitiviteit van objecten pakken en movement, movement delay iets hoger dan damage en mss nog meer.

Maar jullie roepen wat, en blijven dan stil wanneer ik kritisch proberen te reageren....Ik wil niet zeggen dat ik alles tot in detail weet...zeker niet. Maar ik geloof niet dat het zo is als jullie zeggen.

Hier nog net een nieuwe video van Battle(non)sense die weer erg goed laat zien dat Pubg idd een issue heeft dat de movement delay 30-40ms hoger is dan damage, dus het kan idd voorkomen dat je een merkbaar verschil ziet tussen de movement van een speler en de damage die je ontvangt.

Maar voor de rest dat PUBG gewoon erg goed staat qua netcode en blackout en apex erg slecht zijn. De ervaring van PUBG desync en andere problemen, heeft dus ook sterk te maken met de stijl vh peak en cover spel.

Toen ik battle(non)sense eens vroeg naar desync. Zei hij:
no, not all BR games have that issue.
However, please don't confuse "desync" with the "favour the shooter" design.

"desync" is when there is an unusually long delay for a networked element despite all involved players having a low ping. Like when doors need really long to change their state for other players. :)
Hij zegt dus duidelijk: Achter cover geraakt worden, is niet desync, of peaker's advantage, is geen desync.
YouTube: Netcode Battle Royale - Apex Legends, Blackout, Fortnite, Ring of El...

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@KeesFluitman Ik loop nooit weg voor een fatsoenlijke/gezonde discussie hoor. Anyway; een goede esports game is in mijn optiek een game waarbij zo weinig mogelijk aan de verbeelding over gelaten wordt en waar een zo eerlijk mogelijke speelomgeving is. In het voorbeeld hierboven kun je goed zien dat die er eigenlijk niet is. Een speler die als eerste peekt heeft een duidelijk op te merken voordeel. Zelfs kogels die de peeker afvuurt zal de ontvangende speler niet merken. Logischerwijs kan die speler er dan ook niet op reageren. In het voorbeeld hierboven zie je ook een situatie waar de speler die gepeekt wordt kijkt naar de speler die de actie maakt. Nu zijn er ook zat gevallen waarin je geflankt wordt. Dus peek je iemand die jou niet ziet en schiet vervolgens op die persoon, dan merkt de speler pas dat deze beschoten wordt als het eigenlijk al te laat is. Dat is een oneerlijk voordeel en in mijn optiek hoort zoiets niet thuis in een esports game.

Nu zullen er mensen zijn die roepen dat je zelf dit voordeel ook hebt. Dat klopt. Maar dat neemt het feit nog niet weg dat als je op deze manier gepeekt wordt je amper kunt reageren. Je hebt letterlijk geen tijd om te reageren wat er in een game gebeurt. Kijk; dat je hier als casual speler geen probleem van maakt prima. Maar in mijn optiek is dit gewoon iets dat ze moeten verbeteren vanuit competitief/esports oogpunt.

En hetzelfde geldt voor het in cover gaan. Je kunt nog te lang damage krijgen als je in cover gaat. Dit is wederom een oneerlijke speelervaring want als jij de gene bent die in cover gaat en jij kunt nog damage ontvangen, wat wil je dan terug doen? Niks. Want de cover zit er tussen. Je kunt dus niet terug schieten. Het enige wat je kunt doen is de damage incasseren en hopen dat je niet knocked gaat of dood gaat. Er is verder niets wat je hier tegen kunt doen.

Dat maakt het een game die in mijn optiek niet thuis hoort in de esports categorie. Of iig iets dat ze moeten fixen. Het maakt het ook een random speel ervaring. Als je dit soort dingen weet, dan begrijp je ook beter waarom je kogels soms niet aan lijken te komen. Die worden namelijk gecancelled omdat je op de computer van je tegenstander al dood was. Kun je nu je dit weet deze gegevens abusen? Absoluut. Is het een esports game op deze manier en een leuke ervaring? nope.

Wat Battle-non-sense hier verder over zegt of hoe die bepaalde dingen noemt boeit ook niet zo veel. Ik respecteer die kerel, hij doet goed werk, maar het feit blijft wel dat deze problemen in de game zitten. Derhalve zie ik het niet als esports game zolang dit soort dingen nog in de game zitten. Nogmaals: Als casual speler kun je dit soort dingen misschien makkelijk naast je neer leggen maar leg maar eens uit aan de toernooi directie dat jij die 1 miljoen dollar verloren hebt omdat je met je Dacia in het midden van de map op een invisible wall klapte. Lmao.

Nu weet ik overigens niet hoe het op Faceit servers speelt. Ben toch wel geneigd om dit eens te gaan proberen. Zal vast een stuk beter zijn.

Maak je maar niet druk trouwens verder. Ik wil helemaal niet bashen. Ik speel het spel graag. Maar ik ben niet blind voor de problemen die deze game heeft.

DAMAGE wijzigde deze reactie 07-03-2019 14:53 (13%)

• RedHat
KeesFluitman schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:34:
[...]

[...]

@RedHat @DAMAGE
Ik ben geen netwerk expert maar heb aardig wat dingen gelezen en bekeken over networking in games.

Voor zover ik begrijp, schetsen jullie een fout beeld van wat networking betekent en waarom PUBG dan wel zo slecht zou zijn.

@RedHat Welke Esport is server side registration? En dan wel "Full"?
Waar staat dat een server het "gemiddelde" neemt en je daardoor alles mist? Want als in pubg een server het gemiddelde neemt, dan is het toch server side?
PUBG gebruikt lag compensation, denk dat je daar wel mee uit de voeten kan als je hier meer over wilt weten / leren.

Er zijn genoeg games die alles serverside registreren... Welke dat allemaal zijn? Ga met een ping van 500ms in een rechte lijn lopen, als de server je elke keer terugzet dan is geen geen lag compensation afaik.

• JDx
Waarom blijven random teams in drukke plaatsen landen? Ik snap dat je actie wil, maar doe dan solo, als je echt wil winnen moet je ergens ver weg landen, want de kans is veel te groot dat je sowieso 1 mate verliest in een drukke plaats.

En dat verkleint de kansen al snel verder in het spel.

M'n steam is trouwens JayNL en ingame JDxJayNL

JDx wijzigde deze reactie 07-03-2019 19:24 (17%)

• JDx
Oh en wtf... gratis lootboxen (zonder key) ook al weg? :(

• KeesFluitman
RedHat schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:58:
[...]

PUBG gebruikt lag compensation, denk dat je daar wel mee uit de voeten kan als je hier meer over wilt weten / leren.

Er zijn genoeg games die alles serverside registreren... Welke dat allemaal zijn? Ga met een ping van 500ms in een rechte lijn lopen, als de server je elke keer terugzet dan is geen geen lag compensation afaik.
Ik ken eerlijk gezegd geen games die fully server side zijn. Noem er eens een paar?

Lag compensation is nix anders dan het 'favor the shooter' idee. De client side registration. Elke game heeft t.

@DAMAGE in welk team speel je dit spel dan esports en is t ook je werk? Ja natuurlijk speel ik t casual. Ik wil natuurlijk ook een goede netcode en ervaring, maar vind t niet belangrijk dat t op esports cs niveau is. Zeker niet omdat ik met 100 man speel op een giga map. Enkel fortnite doet dat kennelijk redelijk goed. Maar ook pubg doet t prima.

Zoals ik al zei hebben alle spellen dit. Enkel cs heeft zo lage delays dat je het nauwelijks merkt.

Als pubg esports is, moet t werken aan die frametimes, responsiveness algemeen, movement delay en custom servers met minder delays/hogere tickrate algemeen.

Ik heb bv r probleem dat, wat ik ook probeer, framerate van 120fps heb, maar frametimes die enorm schommelen van 15 tot pikes van 120. Enorme hickups in mn gameplay dus.

Ik zag dat battlenonsense tips gaf hoe je dit kon verbeteren. Maar bij mij helpt t nog niet.

• Low-Tech
  • Laatst online: 19-04 14:19
JDx schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:24:
Waarom blijven random teams in drukke plaatsen landen? Ik snap dat je actie wil, maar doe dan solo, als je echt wil winnen moet je ergens ver weg landen, want de kans is veel te groot dat je sowieso 1 mate verliest in een drukke plaats.

En dat verkleint de kansen al snel verder in het spel.

M'n steam is trouwens JayNL en ingame JDxJayNL
Echt zo niet mee eens, het is meer random als in welke wapens je vindt maar daarna kan je met teamplay goed een drukke stad clearen. Maar waar het vooral om gaat is dat het totaal ligt aan je speelstijl, niet iedereen kan/wil zo of op een andere manier spelen. Het heet ook niet voor niets een chickendiner dus dat snap ik ook wel weer ;)

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, 8800 GT

• neolite
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19-04 23:48

neolite

Immer kritisch

DAMAGE schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 19:40:
Esports ready mate!

[YouTube: PEEKER'S ADVANTAGE & DESYNC EXPLAINED/DEMONSTRATION - PUBG]

Nu je dit weet ben je dus altijd de gene die peekt. Ik had al het idee dat meer aggressief spelen je meer een voordeel gaf in deze game, maar dit laat wel zien dat je eigenlijk nooit open peeks wilt doen. Zelfs geen angles houden. Iets wat je dus vaak wel doet in CSGO. Hoewel dat daar ook een ding is, is dat lang niet zo prominent aanwezig. Belangrijk is dat je aim wel onpoint is. Zoals je in de video ziet werkt het beide kanten op. Mis je shots en ga je terug in cover dan is er dus nog steeds een window waarin jij gekilled kunt worden ondanks dat je voor jouw view al lang in cover was. Flink frustrerend, maar hoe meer mensen hiervan weten hoe slimmer je er mee om kunt gaan.
Met name dat je dus nog gewoon een tijdje geraakt kunt worden terwijl je al weer in cover bent is echt een grote ergernis. Alleen als je dit eenmaal weet en je gaat je spel hierop aanpassen is het lang zo vervelend niet meer. Dat PUBG er wat aan zou kunnen doen door spelers met een slechte verbinding de spreekwoordelijke vinger te geven snap ik wel. Maar er is een enorm grote groep spelers die niet de luxe heeft van een hele goede verbinding en die dan door Bluehole buitenspel gezet zouden worden.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@KeesFluitman Ik speel pubg niet op esports niveau. Maar ik heb mijn spellen altijd wel competitief gespeeld en vroeger wel op team basis gespeeld. Dat waren andere games en in een tijd dat esports nog maar net in opkomst was. Maar ik blijf de esports scene volgen. Of dat nu met CS is of met PUBG of welke game dan ook. Een game dat een esport wil zijn, en PUBG wil dat (en is dat) moet wat aan zulke dingen doen. Het feit dat ik nu niet in een team speel en mijn geld er niet mee verdien maakt nog niet dat ik er niet wat van mag vinden. Ik benader alle games die ik speel op die manier en dat is dan ook mijn persoonlijke maatstaaf voor games. Als er toernooien zijn waar het om veel geld draait dan moet zo'n game gewoon goed zijn en dat is hij op het moment nog steeds niet. Ik irriteer mij aan zulke dingen in games. Dat andere mensen er geen problemen mee hebben kan prima, maar dat zegt niets over het feit dat het niet bizar is dat zulke dingen in een esports game zitten. Tuurlijk kun je om sommige dingen heen spelen. Maar het zal er altijd voor zorgen dat je bepaalde situaties moet vermijden omdat de game je niet toe staat om het te doen ipv dat je skill niveau het niet toe staat. De game limiteert je kunnen op zo'n moment. Dat vind ik jammer. Tot de tijd dat ze het fixen zullen we het moeten abusen.

@neolite zeker. Je moet je er op aanpassen. Ik doe dat ook zeker. Maar er zullen altijd situaties blijven bestaan waar je wel in cover moet gaan en je nog wat ticks damage pakt. Dat kun je nooit 100% vermijden ook al weet je wat je moet doen. Je kunt er gewoon niets tegen doen welke/hoeveel skill je ook ontwikkelt. En dat is altijd gaar in game design.

DAMAGE wijzigde deze reactie 08-03-2019 15:39 (12%)

• neolite

neolite

Immer kritisch

DAMAGE schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:37:
@neolite zeker. Je moet je er op aanpassen. Ik doe dat ook zeker. Maar er zullen altijd situaties blijven bestaan waar je wel in cover moet gaan en je nog wat ticks damage pakt. Dat kun je nooit 100% vermijden ook al weet je wat je moet doen. Je kunt er gewoon niets tegen doen welke/hoeveel skill je ook ontwikkelt. En dat is altijd gaar in game design.
En wat is het alternatief? Iedereen buitensluiten die geen goede verbinding heeft?

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

• KeesFluitman
DAMAGE schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:37:
@KeesFluitman Ik speel pubg niet op esports niveau. Maar ik heb mijn spellen altijd wel competitief gespeeld en vroeger wel op team basis gespeeld. Dat waren andere games en in een tijd dat esports nog maar net in opkomst was. Maar ik blijf de esports scene volgen. Of dat nu met CS is of met PUBG of welke game dan ook. Een game dat een esport wil zijn, en PUBG wil dat (en is dat) moet wat aan zulke dingen doen. Het feit dat ik nu niet in een team speel en mijn geld er niet mee verdien maakt nog niet dat ik er niet wat van mag vinden. Ik benader alle games die ik speel op die manier en dat is dan ook mijn persoonlijke maatstaaf voor games. Als er toernooien zijn waar het om veel geld draait dan moet zo'n game gewoon goed zijn en dat is hij op het moment nog steeds niet. Ik irriteer mij aan zulke dingen in games. Dat andere mensen er geen problemen mee hebben kan prima, maar dat zegt niets over het feit dat het niet bizar is dat zulke dingen in een esports game zitten. Tuurlijk kun je om sommige dingen heen spelen. Maar het zal er altijd voor zorgen dat je bepaalde situaties moet vermijden omdat de game je niet toe staat om het te doen ipv dat je skill niveau het niet toe staat. De game limiteert je kunnen op zo'n moment. Dat vind ik jammer. Tot de tijd dat ze het fixen zullen we het moeten abusen.

ik probeer je niet aan te vallen. Ik vraag me gewoon af wat je doel is. Iedereen wil idealiter no latency no bugs. Dat is naar mijn mening duidelijk nog onmogelijk in de proporties die PUBG heeft. ROE, Apex, Cod blackout, ze laten allemaal zien dat ze pubg niet kunnen evenaren in netcode en uberhaupt niet 'esports' ready zijn.

Ik probeer t in perspectief te zien, al kan ik me in veel van je kritiek vinden. Ik denk gewoon dat jij t redelijk definitief afdoet, terwijl ik t alsnog mooi vind om te zien als esport, ondanks zijn mankementen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

neolite schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:47:
[...]

En wat is het alternatief? Iedereen buitensluiten die geen goede verbinding heeft?
Tsja. Dat lijkt mij ook niet wenselijk inderdaad. En het is al sinds jaar en dag zo dat mensen met de beste verbinding eigenlijk in het nadeel zijn. Was vroeger al zo. Maar goed; ik denk dat er toch nog best wel wat verbetering in de game zelf zit. En denk ook wel dat ze er aan blijven werken.

@KeesFluitman no worries my friend no offense taken!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ooooh hahaha LMAO gister werd ik gekilled in PUBG en het voelde al een beetje raar. Ik had al zo iets van hier klopt iets niet helemaal. Dus ik kijk de killcam en ik zie hem inderdaad op mij schieten in een opening van een deur terwijl hij mij nog helemaal niet gezien kon hebben en niet wist dat ik daar was. Waren ook maar een paar tapjes maar ze waren wel raak. Dus ik die kerel reporten en mijn maatjes uitleggen wat er gebeurd was. Zie ik net tot mijn verbazing dat die kerel inderdaad verbannen is. Blijkt ie het nog te hebben gestreamed ook. Wut?

https://www.twitch.tv/videos/392363024?t=06h21m48s

Als je vanaf daar kijkt zie je duidelijk dat hij op mij schiet zonder dat hij mij gezien heeft. Verder kun je duidelijk zijn low FOV aimbot aan het werk zien. IMO. Je ziet zijn crosshair namelijk bij stellen steeds op target.

Het aller grappigste is nog dat hij aan het einde van zijn stream ook daadwerkelijk verbannen wordt. Die kerel heeft 4k volgers. En in de chat zeggen ze ook nog: 'Shroud is that you?' :')

Voor de extra ROFL's:

https://www.twitch.tv/videos/392363024?t=06h50m27s

Banned terwijl hij aan het streamen is. LOL! Ironisch genoeg met een muziekje op de achtergrond met 'it's all over for yooouuuuhoooouuuu :')' Gaat ie daarna ook nog een beetje stoer doen hoe die nou verbannen kan zijn. 'Because i play squads. Because i destroy them all alone'. Lijkt mij niet dat je daarom verbannen wordt. Zijn zat goede spelers die ook mensen destroyen en niet verbannen zijn.

Als dit geen blatant cheater is weet ik het ook niet meer. Vooral die twee tapjes die hij op mij deed door de deur opening precies toen ik er langs rende (op mijn scherm raakte hij mij ook en vond het al vreemd) terwijl hij mij daar voor helemaal nog niet gezien had. Ook hoe hij mij uiteindelijk killed vind ik vreemd. Met een bult cover er tussen en zelfs op zijn scherm kan hij mij eigenlijk al niet eens zien. Heel vreemd. Speel de clip maar eens op zijn traagst af. 8)7

DAMAGE wijzigde deze reactie 09-03-2019 17:25 (37%)

• KeesFluitman
DAMAGE schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:55:
ooooh hahaha LMAO gister werd ik gekilled in PUBG en het voelde al een beetje raar. Ik had al zo iets van hier klopt iets niet helemaal. Dus ik kijk de killcam en ik zie hem inderdaad op mij schieten in een opening van een deur terwijl hij mij nog helemaal niet gezien kon hebben en niet wist dat ik daar was. Waren ook maar een paar tapjes maar ze waren wel raak. Dus ik die kerel reporten en mijn maatjes uitleggen wat er gebeurd was. Zie ik net tot mijn verbazing dat die kerel inderdaad verbannen is. Blijkt ie het nog te hebben gestreamed ook. Wut?

Als je vanaf daar kijkt zie je duidelijk dat hij op mij schiet zonder dat hij mij gezien heeft. Verder kun je duidelijk zijn low FOV aimbot aan het werk zien. IMO. Je ziet zijn crosshair namelijk bij stellen steeds op target.

Het aller grappigste is nog dat hij aan het einde van zijn stream ook daadwerkelijk verbannen wordt. Die kerel heeft 4k volgers. En in de chat zeggen ze ook nog: 'Shroud is that you?' :')

Voor de extra ROFL's:

Banned terwijl hij aan het streamen is. LOL! Ironisch genoeg met een muziekje op de achtergrond met 'it's all over for yooouuuuhoooouuuu :')' Gaat ie daarna ook nog een beetje stoer doen hoe die nou verbannen kan zijn. 'Because i play squads. Because i destroy them all alone'. Lijkt mij niet dat je daarom verbannen wordt. Zijn zat goede spelers die ook mensen destroyen en niet verbannen zijn.

Als dit geen blatant cheater is weet ik het ook niet meer. Vooral die twee tapjes die hij op mij deed door de deur opening precies toen ik er langs rende (op mijn scherm raakte hij mij ook en vond het al vreemd) terwijl hij mij daar voor helemaal nog niet gezien had. Ook hoe hij mij uiteindelijk killed vind ik vreemd. Met een bult cover er tussen en zelfs op zijn scherm kan hij mij eigenlijk al niet eens zien. Heel vreemd. Speel de clip maar eens op zijn traagst af. 8)7
Je moet ook eens op zn ogen letten. Links is zijn chat, maar rechts kijkt ie steeds ff snel. Daar heeft ie die map cheat, dat ie weet waar mensen zitten. Heel opvallend dit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mouzetc
DAMAGE schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:55:

Voor de extra ROFL's:

Gebeurd niks gek naar mijn idee. Dit is aan t begin van een game, waar hij waarsch 4 parachutes heeft zien landen. Staat gewoon de standaard hoeken te houden en reageert snel. Nadat hij jouw knocked loopt er iemand rechts door t open en die ziet ie niet eens (heel laat). En alleen tijdens het healen kijkt ie op zn 2e scherm.. deze gast is een streamer, die kijkt naar zn chat? Een echte radar had ie de 2e man allang gezien.. een radar op een 2e scherm zal t echt niet zijn (dat is te traag en te moeilijk om zo snel bewegingen van enemies te volgen). Als je vervolgens 4 reports krijgt (ga ik vanuit vanuit jouw team), dan kan er een automattisch systeem in gang worden gezet dat ie 1 dag gebanned wordt. Gebeurd zeer regelmatig met betere spelers en is na een dag weer voorbij. Ik zie hier geen enkele cheat en denk dat je gewoon je verlies moet nemen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@mouzetc ik respecteer jouw kijk op dit verhaal maar die twee taps door de deur in dat gebouw waar hij mij ‘zag’ zijn blatant AF. Ik zag t in de deathcam terug en het klopt gewoon niet. Hij killede mij vervolgens en ik weet precies waar ik vandaan kwam en nog zie ik mijn character niet op zijn scherm. Misschien 1ms heel snel. Te kort om zo accuraat te schieten. Daarnaast die spray die hij dan doet zie je gewoon dat zijn aimbot de aim bij stelt. Zijn eigen mouse movements zie je tegen gewerkt worden.

Ik noem mensen niet snel en ook niet graag een cheater maar in mijn optiek is dit te verdacht. Hij heeft ook meerdere pubg accounts zag ik. Tsja.

• mouzetc
DAMAGE schreef op zondag 10 maart 2019 @ 00:46:
@mouzetc ik respecteer jouw kijk op dit verhaal maar die twee taps door de deur in dat gebouw waar hij mij ‘zag’ zijn blatant AF. Ik zag t in de deathcam terug en het klopt gewoon niet. Hij killede mij vervolgens en ik weet precies waar ik vandaan kwam en nog zie ik mijn character niet op zijn scherm. Misschien 1ms heel snel. Te kort om zo accuraat te schieten. Daarnaast die spray die hij dan doet zie je gewoon dat zijn aimbot de aim bij stelt. Zijn eigen mouse movements zie je tegen gewerkt worden.

Ik noem mensen niet snel en ook niet graag een cheater maar in mijn optiek is dit te verdacht. Hij heeft ook meerdere pubg accounts zag ik. Tsja.
En kill nummer 5 is dan onzichtbaar op zn radar? En persoon nummer 6 mist ie 40 shots?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Je kunt die shit gewoon togglen he...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeesFluitman
mouzetc schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:05:
[...]

En kill nummer 5 is dan onzichtbaar op zn radar? En persoon nummer 6 mist ie 40 shots?
Ik vind zijn radar opvallend 2 min nadat hij hen heeft gekilled. Hij wil de Appartements pushen..en zijn hoofd staat recht, maar zijn ogen springen telkens even naar rechts (links is chat, niet rechts).

• Secsytime
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

mouzetc schreef op zondag 10 maart 2019 @ 01:05:
[...]

Overduidelijk een cheater, snap niet waarom je hierover wil discussiëren.

• KeesFluitman
Secsytime schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat we altijd mogen discussieren. opvallend is een groot woord. Ik vind t bemerkenswaardig en idd af en toe vreemd. Maar pas later vond ik t opvallend hoe hij steeds met zijn ogen sprong.
Hebben jullie dat niet ook gezien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01:54
Secsytime schreef op zondag 10 maart 2019 @ 11:56:
[...]

waarom is het overduidelijk een cheater? ik zeg niet dat hij niet cheat, ik zie alleen heel weinig argumenten waarom hij wel zou cheaten.

Als ik voor mijn scherm zit kijk ik ook af en toe naar links/rechts/omhoog/beneden, niemand zit strak center screen te staren 24/7.

Daarnaast worden er genoeg mensen getempbanned, bijv faze ubah 2x afgelopen week. een tempban is niets anders dan een check op bepaalde stats/reports per tijdunit.

Volgens mij schiet hij hier gewoon solo een team er uit, kan gebeuren, next. wie weet cheat hij wel idd, maar zo 100% obvious is dat imho nou ook weer niet, ik zou me eerder focussen op het gegeven dat hij alleen 3x een 1v1 mag spelen tegen een squad. terwijl dat 1x een 3v1 zou moeten zijn = gg. denk ik dan he. imho etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Klopt, kun je allemaal zeggen, en zal ook waarheid in zitten. Wij waren met 3 man overigens. Maar die twee taps door de deur die raak waren zijn voor mij een deadgivaway. hij had mij daar niet gezien. Ik rende er langs en gewoon uit het losse polsje zo twee kogeltjes er op. Full sprint. Maar iedereen mag er verder van denken wat hij/zij wil natuurlijk.

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-04 00:43

Angeloonie

The Division 2 Addict

Topicstarter
Lol dit was voor mij ook direct een report geweest, echt onmogelijk dat hij die schoten bij de deur kon plaatsen zonder cheats.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Whiteflashh
Ik vind hem ook erg sketchy hoor.
Of hij is next level goed, of hij heeft er een beetje hulp bij.
Ik vermoed het laatste.

• neolite

neolite

Immer kritisch

De beelden en de reacties hierboven geven aan hoe moeilijk het is om te bepalen of iemand aan het cheaten is als je het puur van de beelden moet hebben. Deze streamer zit overduidelijk in een grijs gebied, het ziet er wat "bijzonder" uit. Maar om nu keihard te beweren dat hij cheat, of dat hij het niet doet, is heel erg moeilijk op basis van deze beelden.

Hier ligt op dit moment de grootste uitdaging van de game. Het is als moderator enorm moeilijk om iemand die subtiel cheat te detecteren. Het is geen automatische lock-on, geen tracking door muren heen d.m.v. richten of het ontbreken van recoil. Een goede speler met de wetenschap waar andere spelers zich bevinden door "hulpmiddelen" pak je bijna niet. En om nu iedereen die een beetje "sketchy" speelt gelijk maar te bannen? Om detectie toegang te geven tot de windows kernel? Het is echt niet zo zwart wit als mensen graag willen geloven.

• KeesFluitman
neolite schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:00:
De beelden en de reacties hierboven geven aan hoe moeilijk het is om te bepalen of iemand aan het cheaten is als je het puur van de beelden moet hebben. Deze streamer zit overduidelijk in een grijs gebied, het ziet er wat "bijzonder" uit. Maar om nu keihard te beweren dat hij cheat, of dat hij het niet doet, is heel erg moeilijk op basis van deze beelden.

Hier ligt op dit moment de grootste uitdaging van de game. Het is als moderator enorm moeilijk om iemand die subtiel cheat te detecteren. Het is geen automatische lock-on, geen tracking door muren heen d.m.v. richten of het ontbreken van recoil. Een goede speler met de wetenschap waar andere spelers zich bevinden door "hulpmiddelen" pak je bijna niet. En om nu iedereen die een beetje "sketchy" speelt gelijk maar te bannen? Om detectie toegang te geven tot de windows kernel? Het is echt niet zo zwart wit als mensen graag willen geloven.
Het is zeker grijs. Ofwel, moeilijk te zien. Maar Damage geeft duidelijk aan dat hij een fractie van een seconde door een deuropening liep en hij insta 2 shots raakte. Daarnaast begrijp ik niet wat er niet duidelijk is aan de radar. Hij beweegt alleen zijn ogen, de hele tijd, naar rechts. Dat is geen natuurlijke beweging.

• Korkss
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:23
Tja, ben ook eens banned geweest op pubg. Weet precies voor welk stukje dat was, kwamen 2 full squads me pushen. Wel squad voor squad en ik raakte gewoon alles. Zat erna ook zo van wtf gebeurde hier. Dag erna was ik dus banned voor 24 uur. Nooit meer wat van gehoord gelukkig.
Dus dat mensen mij al als cheater zagen (ben gewoon jan gemiddeld met alles namelijk) zegt denk ik genoeg.

Acer predator XB271HU - i7 7700k -MSI Z270 PGC - Gigabyte Aorus 1080ti - 16gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik weet er alles van. Ik word ook regelmatig voor cheater uit gemaakt in csgo. Mijn steam profiel staat er vol mee. Het is daarom dat ik mensen niet snel voor cheater uitmaak. Meestal doen mensen dat om hun eigen onkunde te verhullen. Of voor hun ego. Zo van; hij is beter dan mij; dat kan niet want ik ben de beste gamer ooit dus moet hij wel cheaten. Ik haat dat soort uitspattingen. Maar zoals ik al aan gaf, dat door de deur schieten gaf m voor mij weg. Daarna wat verder zitten kijken en hij heeft meerdere pubg accounts. Hoeft niets te zeggen maar na zijn acties spreekt het zeker niet in zijn voordeel. Het maakt verder ook niet veel uit natuurlijk, het blijft maar een random game tegen randoms, maar met cheats streamen op twitch mag niet. En gebeurt helaas nog altijd.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:10
KeesFluitman schreef op maandag 11 maart 2019 @ 12:12:
[...]

Het is zeker grijs. Ofwel, moeilijk te zien. Maar Damage geeft duidelijk aan dat hij een fractie van een seconde door een deuropening liep en hij insta 2 shots raakte. Daarnaast begrijp ik niet wat er niet duidelijk is aan de radar. Hij beweegt alleen zijn ogen, de hele tijd, naar rechts. Dat is geen natuurlijke beweging.
Moeilijke casus dit, maar gezien de vele reacties toch maar even het potje verder afgekeken. Z'n ooggedrag is wat merkwaardig, maar ik weet zijn schermorientatie niet. Ik vind de laatste kill (18kill WWCD uiteindelijk) toch wel opvallend, ik snap niet hoe hij hem opeens spot:

nevermind had geen geluid aan 8)7

floriz87 wijzigde deze reactie 11-03-2019 15:02 (6%)

Pagina: 1 ... 133 134 135 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True