Life is too short to drive boring cars
Mocht nog iemand willen spelen maar geen duo partner hebben stuur maar een DMMurtnR schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
PUBG'ers,
Een aantal enthousiastelingen in de Tweakers.net - PUBG discordserver hebben een duo toernooi opgezet. Het zal leuk zijn als een heel aantal teams mee doen. Zie de informatie hieronder.
Tweakers.net - PUBG Duo Tournament #1
---
Bij deze willen we graag ons eerste "test" tournament aankondigen.
Om te kijken hoeveel animo er is voor een tournament willen we deze graag kort houden en kijken of alles gaat zoals verwacht.
Structuur
Teamgroote: 2 (Duo)
Aantal matches: 3
Map: Sanhok (3x)
Winconditie: Placement & Kills (10 punten per kill)
Start matches: 22/09/2018 - 14:00 (Nederlandse tijd)
Registratie: https://goo.gl/forms/hHJ2przP8J0LiNFX2
Link naar het tournament: https://www.toornament.co...1214213545984/information
Goed idee! Ga proberen thuis te zijn om 14uur. En anders doe ik wel een andere keer mee.MurtnR schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
PUBG'ers,
Een aantal enthousiastelingen in de Tweakers.net - PUBG discordserver hebben een duo toernooi opgezet. Het zal leuk zijn als een heel aantal teams mee doen. Zie de informatie hieronder.
---
Om te kijken hoeveel animo er is voor een tournament willen we deze graag kort houden en kijken of alles gaat zoals verwacht.
Structuur
Al veel inschrijvingen gehad?
Ik ben niet één van de initiatief nemers, maar ik begreep dat er op dit moment 12 inschrijven zijn, dus 24 man. Ik las al wat berichten dat het tijdstip wat ongelukkig uitkomt voor bepaalde mensen. Jammer, maar misschien iets om de volgende keer (als het bevalt) te evalueren.multynoob schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:24:
[...]
Goed idee! Ga proberen thuis te zijn om 14uur. En anders doe ik wel een andere keer mee.
Al veel inschrijvingen gehad?
Ik hoop in ieder geval dat het leuke vermakelijke potjes worden! Succes morgen
Btw: Jullie kunnen je nog aanmelden! Doe gezellig mee
[ Voor 4% gewijzigd door MurtnR op 22-09-2018 11:32 ]
Paar vrienden van me doen ook mwe. Aangezien het een test is lijkt me een groter aantal beter. Spreken wel engels maar ik vertaal welMurtnR schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:19:
PUBG'ers,
---
Structuur
Suicide bombers heten ze
Om eerlijk te zijn kreeg ik te horen "dat ze geen baat hebben" bij dit?
Ieder ze eigen keuze natuurlijk maar echt welkom voelen ze zich niet.
Volgens mij is het o.a. de bedoeling meer Nederlandse spelers aan te trekken. Gooi je er nu anderstalige mensen bij dan zijn het er volgend toernooi weer meer. En die moet je dan allemaal later weer vertellen dat de discord voor Nederlandstalig publiek is, et cetera. Komt alleen maar gezeik van.ApC_IcE schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:50:
Wat was eigenlijk de echte reden dat engels sprekende mensen niet mee mogen doen?
Om eerlijk te zijn kreeg ik te horen "dat ze geen baat hebben" bij dit?
Ieder ze eigen keuze natuurlijk maar echt welkom voelen ze zich niet.
Wat ik in de wandelgangen begreep was dat de volgende ook op een gunstiger tijdstip wordt gepland.k995 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:44:
Wou graag meedoen maar 14h is redelijk onmogelijk op een zaterdag .
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Gisteren een ronde of 4 ~ 5 gedaan via Tweakers Discord. Lachen man.
Grootste nadeel van solo is dat ik me enorm ga vervelen als er even geen actie is. Dan moet ik mezelf elke keer inhouden om maar niet dom te gaan pushen. Beste tactiek blijft toch om je buiten de gevechten te houden en enkel te schieten als het moet. Heb dan ook maar 3 solo's gespeeld dit seizoen en door mezelf buiten gevechten te houden ben ik 1e, 7e en 2e geworden. Maar vergeleken met squad is dat wel ontzettend saai, heb dan per ronde 4 kills dus 4 momenten van actie/spanning verdeeld over 30 minuten.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 10:19:
Solo is ruk. 1x knockdown is direct kill. Aan de andere kant als je in solo weet te overleven dan ben je best een goede player al denk ik zelf.
Gisteren een ronde of 4 ~ 5 gedaan via Tweakers Discord. Lachen man.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Brutale mensen hebben de halve wereld.
Hotspots landen in solo heeft veel meer met geluk te maken dan met tactiek en skills, dat schiet niet op als je wilt winnen en geen genoegen neemt met alles onder de top 10.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:05:
Je kunt ook gewoon in hotspots landen, erop of eronder. Zo is hoe je pubg ook moet (leren) spelen naar mijn inziens. Alles op de safe zone spelen zorgt dat je altijd 2de eindigt in een solo ofzo.
Brutale mensen hebben de halve wereld.
Natuurlijk is het leuk om de gunplay te oefenen maar als je dat eenmaal redelijk onder de knie hebt dan hoeft dat ook niet meer.

Wist niet dat de disc voor NL only is. Of dat het toernooi voor meer mensen ind de discord is.Xa!pt schreef op zondag 23 september 2018 @ 02:32:
[...]
Volgens mij is het o.a. de bedoeling meer Nederlandse spelers aan te trekken. Gooi je er nu anderstalige mensen bij dan zijn het er volgend toernooi weer meer. En die moet je dan allemaal later weer vertellen dat de discord voor Nederlandstalig publiek is, et cetera. Komt alleen maar gezeik van.
Maakt niet uit. We hebben onze eigen servers en blijven daar.
Eerste zin in de welkomst channel:ApC_IcE schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:20:
[...]
Wist niet dat de disc voor NL only is. Of dat het toernooi voor meer mensen ind de discord is.
Maakt niet uit. We hebben onze eigen servers en blijven daar.
'Welkom op de discord van de Tweakers.net community. Een plaats waar iedereen zijn/haar plezier kan vinden in het matchen met onbekende spelers uit Nederland.'
Net als dat Tweakers.net Nederlands is; een community voor Nederlandse(/Belgische) mensen. Om uniek te blijven snap ik het ook wel (discord).
Weet iemand hoe het met de Flare guns werkt? Gisteren een paar potten gedaan, waar we 4 flares hebben afgeschoten, maar geen enkel auto / drop hebben gekregen..
[ Voor 3% gewijzigd door mouzetc op 23-09-2018 20:02 ]
Signature
Ja, daar gebeurde niets mee.. In de circle stonden op de map 8x UAZ. Na de 3e circle werden dit 3x drop 5x UAZ oid. Alles wat we afschoten kwam niks van uit de lucht.Tsurany schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:22:
@mouzetc op de map is te zien wat beschikbaar is. Drop krijg je in de witte cirkel en auto buiten, mits beschikbaar.
Signature
Het gaat echt om per cirkel als eerste te zijn die in de nieuwe cirkel een flare recht omhoog schiet. Als dat gelukt is komt er een drop icoon op de map te staan.mouzetc schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:54:
[...]
Ja, daar gebeurde niets mee.. In de circle stonden op de map 8x UAZ. Na de 3e circle werden dit 3x drop 5x UAZ oid. Alles wat we afschoten kwam niks van uit de lucht.
Wat wel belangrijk is: tijdens de eerste cirkel zijn er geen loot crates. Iedereen die dus enthousiast dat ding afschiet wanneer ze em vinden hebben pech. Het werkt pas vanaf de 2e witte cirkel.
Het lijkt voor mij iets soepeler te lopen dan een paar maanden terug.
Echter merk ik wel dat de aim in PUBG veel moeilijker is dan in CS. Waar ik in CS makkelijk flicks maak naar hoofden en heel snel on target zit, lijkt dat echt in de verste verte niet in PUBG. Daar heb ik veel meer tijd nodig om on target te komen. Ik krijg het gewoon niet goed.
Never ever financial advice...
- Gevoeligheid staat niet gelijk.
- Verlaging van je FPS in PUBG tijdens het draaien.
- Grotere map waardoor er minder snel "bekende" situaties voorkomen.
- Meer dynamiek in de maps. Iemand kan bijvoorbeeld net langs de stoel door het raam op jou schieten, of net door de bomen jou zien waardoor het lastiger is om tijdens het draaien de tegenstander te localiseren. Ook glooiend terrein maakt de (hoogte)positie van een tegenstander net wat minder voorspelbaar.
en staat je vertical sens modifier op 1?MRTNbos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:59:
Enig idee waardoor dat komt? Wat schoten voor de boeg:
- Meer dynamiek in de maps. Iemand kan bijvoorbeeld net langs de stoel door het raam op jou schieten, of net door de bomen jou zien waardoor het lastiger is om tijdens het draaien de tegenstander te localiseren. Ook glooiend terrein maakt de (hoogte)positie van een tegenstander net wat minder voorspelbaar.
Gevoeligheid kan ik niet gelijk zetten... Ik heb in CS een gevoeligheid van 450dpi en sens van 1.49.MRTNbos schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:59:
Enig idee waardoor dat komt? Wat schoten voor de boeg:
Das vrij laag.
Als ik daar PUBG mee wil spelen, dan moet ik 1 meter doen ofzo om te looten en rond te geraken
En dan vind je het gek dat het schieten niet goed lukt? Je hele muscle memory is verdwenen.kazzzdafke schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:57:
[...]
Gevoeligheid kan ik niet gelijk zetten... Ik heb in CS een gevoeligheid van 450dpi en sens van 1.49.
Das vrij laag.
Als ik daar PUBG mee wil spelen, dan moet ik 1 meter doen ofzo om te looten en rond te geraken
Mja maar er zijn andere games waaronder BO4 waar ik ook een hogere sens heb, en het wel prima in lukt. PUBG lijkt voor mij een latere responsivness te hebben dan ik gewoon ben.Tsurany schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:03:
[...]
En dan vind je het gek dat het schieten niet goed lukt? Je hele muscle memory is verdwenen.
LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Oke thx! Doe ik dat.SouLLeSSportal schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:09:
Volgens mij zal je altijd je permanent te bewaren highlights ergens anders moeten plaatsen, dus elke avond na de games die overzetten. Maar lijkt me beter die vraag op nvidia thread te vragen. Daar zitten meer mensen die hiervan meer weten gok ik.
edit:
Antwoord gevonden:
Heeft dus met storage ruimte te maken die ze forceren. Dan inderdaad gewoon na een sessie de highlights eruit pikken.Users are given full control over which Highlights are captured, and whether the feature is on or off, so gamers only get the types of videos they want. And the amount of storage space used is limited to avoid your hard drive overflowing with your awesomeness.
[ Voor 35% gewijzigd door Rappa1985 op 01-10-2018 13:59 ]
Dat je daarna zo even zelfvergenoegd naar je beeldscherm staart en zo'n beetje besmuikt lacht om alle minder bedeelden in het spel die je hebt omgelegd.
(En dat je direct in het volgende potje kansloos 93e wordt...)
[YouTube: PUBG Hide & Seek Chicken Diner]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
200 iq playRexomnium schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:53:
Soms heb je van die momentjes in PUBG waarvan je achteraf denkt: "toch best aardig slim van mij".
Dat je daarna zo even zelfvergenoegd naar je beeldscherm staart en zo'n beetje besmuikt lacht om alle minder bedeelden in het spel die je hebt omgelegd.
[YouTube: PUBG Hide & Seek Chicken Diner]
Steam/Discord: Flimovic
FTW!BobbyDgtl schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:
En voor die reden speel ik nooit 3rd person :-)
Same, dit kan ik gewoon niet serieus nemen.BobbyDgtl schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:
Het is opgenomen vanuit de herhaling, hij speelt wel gewoon First Person.BobbyDgtl schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:26:
De enige ekte...
Duidelijk niet? Je ziet hem toch naar de tegenstanders kijken en pre-aimen via third person camera? Allemaal prima hoor maar dit is duidelijk TPP.
Hmm, bij nader inzien zou je maar zo gelijk kunnen hebben... @Rexomnium Wat is deze? Speel je nu gewoon 3rd personNickThissen schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:32:
[...]
Duidelijk niet? Je ziet hem toch naar de tegenstanders kijken en pre-aimen via third person camera? Allemaal prima hoor maar dit is duidelijk TPP.
Nice, wel zware gok om op dakkie te gaan liggen of had je beide spelers al gespot?Rexomnium schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:53:
Soms heb je van die momentjes in PUBG waarvan je achteraf denkt: "toch best aardig slim van mij".
In third person is dat geen gok aangezien dit het hoogste punt is op dat moment. Dat levert altijd het meeste voordeel.Rappa1985 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:55:
[...]
Nice, wel zware gok om op dakkie te gaan liggen of had je beide spelers al gespot?
https://pubg.op.gg/user/rexomniumFlimovic schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:55:
[...]
Hmm, bij nader inzien zou je maar zo gelijk kunnen hebben... @Rexomnium Wat is deze? Speel je nu gewoon 3rd person
Jup.
De enige ekte...
Ik speel solo altijd in third person, vinnik gewoon leuker, sorryFlimovic schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:55:
[...]
Hmm, bij nader inzien zou je maar zo gelijk kunnen hebben... @Rexomnium Wat is deze? Speel je nu gewoon 3rd person
Jammer, het was juist mijn doel dat je mij nu eindelijk eens serieus ging nemen. Helaas, weer mis.Tsurany schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Same, dit kan ik gewoon niet serieus nemen.
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Prima toch, whatever floats your boat! Nog steeds lekker gespeeld.Rexomnium schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:03:
[...]
Ik speel solo altijd in third person, vinnik gewoon leuker, sorry.
Wheel menu werkt niet goed, als je te snel heropend registreert hij niks meer wat ook niet heel handig is. Verder een te langzame manier om naar je grenade te switchen en aangezien ik toch niet meer bij me draag dan smokes en frags is even snel nog een keer op de grenade knop drukken net zo makkelijk.
Zelfde geld voor meds, dit systeem voegt enkel een vertraging toe vergelijken met de hotkeys gebruiken.
Rank systeem is leuk maar niets meer dan een kopie van PUBG.op.gg en voegt verder niks toe. Matchmaking is niet verbeterd en ook in-game zit het verstopt in de menu's Boven de 2000 rating zit je bovendien allemaal in dezelfde rang en is er toch niks meer om voor te spelen. Terwijl juist daar het verschil tussen top 100 en top 1000 gigantisch is en leuk zou zijn om daar echt onderscheid te maken.
Map selection is erg fijn, eindelijk niet meer 6x Miramar achter elkaar!
Skin tradeup systeem... disabled? Kennelijk werkte dat niet goed.
Terwijl, elke keer als je je eigen mening post, je toch weer serieus genomen wordt hier.Rexomnium schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:03:
Jammer, het was juist mijn doel dat je mij nu eindelijk eens serieus ging nemen. Helaas, weer mis.
Terwijl dezelfde lui in de beginfase, toen er nog geen FPP was, ook gewoon TPP speelde. En toen was het leuk, want je speelde de nieuwe game PUBG.
Vroeger was ook iedereen stoer met een Jojo en een Sega. Nu niet meer, toch lekker mee rondrennen als je dat leuk vind.
De enige ekte...
Heb probleem niet in CS:GO of andere games, dus vraag me af of hier nog iemand last van heeft/dit bekend voorkomt?
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Hier ook vroeger alleen maar TPP, in early access vooral. Goede oude tijd.
Nu bak ik echt niets meer van in TPP.
Die discussie is er helemaal niet. Wat de charme voor de één is, is voor de andere het breekpunt. En aangezien we kunnen kiezen, maakt dat allemaal niet uit :-)gergs schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:42:
TPP of FPP.. toch niet weer deze discussie.........
Hier ook vroeger alleen maar TPP, in early access vooral. Goede oude tijd.
Nu bak ik echt niets meer van in TPP.
Even kort fragmentje van wat ik bedoel. En je kan hier een leuk bijkomend effect zien dat de schaduw van de enemy boven mij dwars door alles heen op de vloer gerendered is. Oftewel sinds de laatste patch worden muren etc niet meer berekend bij de lichtbepaling

[ Voor 46% gewijzigd door Bloodhoundje op 05-10-2018 15:15 ]
Is het echt zo gesteld? Want het lijkt echt heel slecht te zijn nu...
[ Voor 10% gewijzigd door Nutellaah op 05-10-2018 13:13 ]
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Buiten het vliegtuig valt het goed mee. Zal wel snel gefixt zijn.Nutellaah schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:12:
Ik speel al een maandje niet meer en wou dit wel nog eens doen dit weekend, maar Reddit (en hier ook) staat weer vol met nieuwe bugs (invisible on buggy, lower fps, plane jumping direction, veel Chinese hackers die nu EU servers kiezen sinds de region lock, ...) sinds de nieuwe patch.
Is het echt zo gesteld? Want het lijkt echt heel slecht te zijn nu...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Onvoorstelbaar toch. HOE kan zoiets nou over het hoofd gezien worden? Ik wacht ook al maanden om de game weer eens kans te geven en elke keer is er wel weer iets wat 't vertrouwen in de game weer schaadt.BobbyDgtl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:30:
[...]
Buiten het vliegtuig valt het goed mee. Zal wel snel gefixt zijn.
Je springt er gewoon niet uit naar de richting dat je kijkt en het lijkt zot laggy te zijn op dat moment.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Onvoorstelbaar toch. HOE kan zoiets nou over het hoofd gezien worden? Ik wacht ook al maanden om de game weer eens kans te geven en elke keer is er wel weer iets wat 't vertrouwen in de game weer schaadt.
Zo'n ramp is dit wel niet. Is voor iedereen hetzelfde.
De vraag is of het over het hoofd gezien wordt of dat dit een geaccepteerd issue is. Dit zie je met een eerste playtest al direct dus het moet wel bekend zijn. Er is gewoon een beslissing genomen dat dit issue niet belangrijk genoeg is om een release uit te stellen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:21:
[...]
Onvoorstelbaar toch. HOE kan zoiets nou over het hoofd gezien worden? Ik wacht ook al maanden om de game weer eens kans te geven en elke keer is er wel weer iets wat 't vertrouwen in de game weer schaadt.
Precies, dat moet dus willens en wetens zo zijn uitgebracht. Terwijl de 'fix pubg' campagne nog in volle gang zou moeten zijn. Natuurlijk is het vliegtuig geen game-breaking issue voor de mensen die nu nog steeds veel spelen, die zijn al veel meer gewend. Maar alle mensen die ondertussen zijn afgehaakt door alle technische problemen, die ga je niet terugwinnen op deze manier.Tsurany schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:35:
[...]
De vraag is of het over het hoofd gezien wordt of dat dit een geaccepteerd issue is. Dit zie je met een eerste playtest al direct dus het moet wel bekend zijn. Er is gewoon een beslissing genomen dat dit issue niet belangrijk genoeg is om een release uit te stellen.
Bloedirritant dat ze de zaak maar niet op de rit kunnen krijgen daar, het kan zo'n geweldige game zijn.
Daar is de desert map bij uitstek geschikt voor?Tsurany schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 15:58:
Ik vind het vooral vervelend dat ik niet meer op AS kan spelen. Deed dat om die driving missies te halen, lekker ver springen, motor pakken en rondrijden tot iemand je neer schiet. Dat is op EU lastiger omdat spelers daar wel kunnen mikken.
20km rijden op motoren en dan looten en schieten. Ging prima
Dat kan inderdaad. Maar ik moest op een gegeven moment 50 kilometer rijden dus heb maar gewoon een motor gepakt in solo en ben uiteindelijk blijven rijden tot ik ergens in de top 20 dood ging doordat ik van m'n motor vielApC_IcE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:31:
[...]
Daar is de desert map bij uitstek geschikt voor?
20km rijden op motoren en dan looten en schieten. Ging primawerden nog eerste ook
Heel herkenbaarTsurany schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:58:
[...]
Dat kan inderdaad. Maar ik moest op een gegeven moment 50 kilometer rijden dus heb maar gewoon een motor gepakt in solo en ben uiteindelijk blijven rijden tot ik ergens in de top 20 dood ging doordat ik van m'n motor viel

Nog op de NA server gespeeld, maakte niets uit.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
De serverlag is echt niet normaal. Ook met achter een steen zitten kun je gewoon nog een seconde lang geraakt worden.
Kijk ik de killcam, stond ik niet achter de muur nog.
Het is bij vlagen soms een ramp. Maar vaak ligt het ook aan mijn skills hoor.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
PUBG er ook helemaal afgooien, checken of alle data in de PUBG mappen ook verwijderd is daarna en dan opnieuw installeren?DAMAGE schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:16:
Heb sinds vrijdag een nieuwe videokaart dus ik dacht PUBG weer een kans te geven. Nu krijg ik steeds halverwege het potje een foutmelding van Battleeye: courupted data. Ik heb gegoogled en de files van Battleeye verwijderd en toen PUBG de files laten controlleren in Steam maar het mocht niet baten. Iemand een idee wat ik kan doen om dit te verhelpen? Ben al meerdere potjes uit gegooid. Schiet niet op zo.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Goed gezien. nu moet ik zeggen dat ik potjes met een ping van 100+ lijkt alsof ik voordeel heb.MRTNbos schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:48:
Ja, nu je zelf geen server mee kan selecteren valt me op (door "network diagnostics" aan te zetten) dat je het ene potje een ping van 20-40ms kan hebben, maar een andere keer makkelijk rond 100ms of >200ms zit.
Ik denk echt lag compensation.
Voor de vijand jou de hoek om ziet komen of ziet peeken is alweer aardig wat tijd verstreken. Geeft inderdaad een flink voordeel.ApC_IcE schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:55:
[...]
Goed gezien. nu moet ik zeggen dat ik potjes met een ping van 100+ lijkt alsof ik voordeel heb.
Ik denk echt lag compensation.
Precies dat. En als ik een lage ping heb is het dus andersom.Tsurany schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:04:
[...]
Voor de vijand jou de hoek om ziet komen of ziet peeken is alweer aardig wat tijd verstreken. Geeft inderdaad een flink voordeel.
Super irritant
Welke GPU heb je?Bloodhoundje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:31:
Hrm, iemand anders die sinds laatste patch ook slechtere fps heeft? Daarnaast zijn alle schaduwzones compleet verdwenen en is alles gewoon superfel verlicht indoors. Zo erg dat het gewoon pijn doet aan mijn ogen.
edit:
Even kort fragmentje van wat ik bedoel. En je kan hier een leuk bijkomend effect zien dat de schaduw van de enemy boven mij dwars door alles heen op de vloer gerendered is. Oftewel sinds de laatste patch worden muren etc niet meer berekend bij de lichtbepaling![]()
[YouTube: light bug pubg 5/10/18]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Geforce GTX1060. En ben er sinds vannacht inderdaad ook achter. Dit blijkt een bug te zijn in de laatste Geforce drivers. Heb zojuist een rollback gedaan naar de vorige driver versie en het probleem is nu opgelost
Je heb dus de gratis wallhack verwijderd ?Bloodhoundje schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:38:
[...]
Geforce GTX1060. En ben er sinds vannacht inderdaad ook achter. Dit blijkt een bug te zijn in de laatste Geforce drivers. Heb zojuist een rollback gedaan naar de vorige driver versie en het probleem is nu opgelost
Haha, ja klopt

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 12-10-2018 20:50 ]
je hebt 4 van de 6 kills in een squad game?Tsurany schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:49:
Ik heb mijn ultieme hoogtepunt wel bereid. Een squad game waarbij ik persoonlijk meer dan 50% van alle vijandige spelers heb neergeschoten!
[Afbeelding]
Dat is toch niet uitzonderlijk?
[YouTube: PUBG: Funny & WTF Moments Ep. 209]
Bij 4.54 zie je mijn maat (je hoort mij) wel een heel coole motor kill maken
https://forums.playbattle...tchmaking-related-issues/Tsurany schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:32:
Volgens mij is de desync nog nooit zo erg geweest. Wordt nu regelmatig doodgeschoten door iemand die niet eens te zien is omdat hij op mijn scherm nog achter een steen of muur zit. Nieuwe regio systeem is echt bagger, speel soms in NL servers maar soms opeens US of Ukraine.
Er zaten, zoal ik het lees, ook maar 6 vijanden in de hele game... was dus meer een grapje.ApC_IcE schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:33:
[...]
je hebt 4 van de 6 kills in een squad game?
Dat is toch niet uitzonderlijk?
Sharkware schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Er zaten, zoal ik het lees, ook maar 6 vijanden in de hele game... was dus meer een grapje.
Iemand de oplossing? Komt pas sinds vandaag voor...
Edit: Het valt me ook op dat zodra ik mijn inventory open, de muiscursor steevast rechts onder in de hoek bevindt...
[ Voor 13% gewijzigd door RMB op 17-10-2018 18:32 ]
haha lijkt me ook
Gisteren via reddit discord 3 potjes gehad, kwam best aardige mensen tegen, wel allemaal uit UK met soms dikke accent
In tweakers discord kennen we inmiddels wel elkaar maar joh wat weinig mensen de laatste tijd (ik spel wel wat laat meestal)
Wel zo dat bij de reddit discord de kans dat je de volgende keer weer met zelfde mensen spelen is wel heel klein.. Zit iets van 80k members en tegen een uur of 1 snachts waren nog zeker 10-15 squads channels vol
COD speelt vlotter, ROE is in bijna alle opzichten beter dan PUBG, BR modus van BF V en noem maar op.
Zolang dat hele FixPubg net zo'n wassen neus blijkt als alle andere beloftes maar ze wel vrolijk skins blijven toevoegen, niet meer dan terecht. Betrap heel af en toe nog iemand in m'n steam friends die pubg speelt, maar de rest is of nog aan het wachten (waarschijnlijk tevergeefs) of heeft de moed al opgegeven.Beun de Haas BV schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:28:
Het is inderdaad een dooie boel, zeker sinds Blackout uit is. Vind het ook jammer (maar begrijpelijk) dat de Shrouds en DrDisrespects geen content voor PUBG meer maken.
Als je dan ziet hoe goed Blackout wordt ontvangen, begint dat toch wel te kriebelen, zelfs voor de niet CoD spelers.
Hoezo wassen neus? Waar baseer je dat op?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Zolang dat hele FixPubg net zo'n wassen neus blijkt als alle andere beloftes maar ze wel vrolijk skins blijven toevoegen, niet meer dan terecht. Betrap heel af en toe nog iemand in m'n steam friends die pubg speelt, maar de rest is of nog aan het wachten (waarschijnlijk tevergeefs) of heeft de moed al opgegeven.
Als je dan ziet hoe goed Blackout wordt ontvangen, begint dat toch wel te kriebelen, zelfs voor de niet CoD spelers.
Ik ben t spel begonnen nadat ik de blackout beta gespeeld had. Nu moet ik zeggen dat mij pubg veel beter bevalt. Netcode is beter dan cod, dus geen idiote desync en t spel is gewoon veel en veel tactischer, diepgaander, geluid is strak etc etc.
Ik kan erin komen dat cod blackout leuk is, maar pubg is op dit moment en in deze staat (pc) leuker.
Omdat het nog precies dezelfde problemen heeft als vóór die hele 'campagne'. Inconsistente framerates, je kan nog steeds niet vertrouwen dat wat je ziet ook echt zo is, nog steeds zompige input of in elk geval niet lekkere snappy input van muis/tobo en nog altijd vage deaths door vehicle physics, smokes die anders door clients gerenderd worden en zo kan ik nog wel het een en ander opnoemen.KeesFluitman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:57:
[...]
Hoezo wassen neus? Waar baseer je dat op?
Ik ben t spel begonnen nadat ik de blackout beta gespeeld had. Nu moet ik zeggen dat mij pubg veel beter bevalt. Netcode is beter dan cod, dus geen idiote desync en t spel is gewoon veel en veel tactischer, diepgaander, geluid is strak etc etc.
Ik kan erin komen dat cod blackout leuk is, maar pubg is op dit moment en in deze staat (pc) leuker.
Als de spanning van de chicken dinner weg is, dan worden dit soort dingen tamelijk frustrerend. Helemaal als je in een squad speelt en er om de paar potjes altijd wel iemand iets overkomt.
Pubg en geen desync gaan niet samen in 1 zin.KeesFluitman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:57:
[...]
Hoezo wassen neus? Waar baseer je dat op?
Ik heb aardig wat pibg gespeeld en door alle foutjes, bugs, desync, en beloftes waarmee niks gebeurd. Ben in best wel klaar met de game. Vermaak me nu prima met blackout en gewoon cod. Niet dat ik zeg dat die game beter is. Maar pubg is niet zo goed dat ik er nog eens 1000 uur in pomp.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
PC Update #23
Niks spannends zo te zien. Wel blij dat ze die Play Zone wat transparanter maken, want die blauwe waas was vooral in het voordeel van vervelende blue zone campertjes.
call of duty blackout en geen desync gaan ook niet samen in 1 zin. Fortnite ging ook lange tijd niet samen in 1 zin met geen desync. Ik vind de ervaring echt niet zo erg als jullie zeggen. in Blackout was die veel erger bij tijden en daar was ik zelfs bijna nooit achter cover (je was toch aan het springen en rennen en sliden). In pubg is cover zoveel belangrijker, dat het daarom ook meer opvalt wnnr het gebeurt.Korkss schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:36:
[...]
Pubg en geen desync gaan niet samen in 1 zin.
Ik heb aardig wat pibg gespeeld en door alle foutjes, bugs, desync, en beloftes waarmee niks gebeurd. Ben in best wel klaar met de game. Vermaak me nu prima met blackout en gewoon cod. Niet dat ik zeg dat die game beter is. Maar pubg is niet zo goed dat ik er nog eens 1000 uur in pomp.
en als blackout naar jou mening ook niet beter is, en je enkel en alleen dat spel speelt omdat je even iets anders wilt, dan is dat toch iets heel anders?
Wat fortnite of CoD doet heeft toch niets te maken met het feit dat pubg nog steeds een groot aantal van exact dezelfde fundamentele technische problemen heeft als dat er waren in early acces. Het enige wat we zien zijn wat quality of life improvements links en rechts, maar vooral extra monetization opties. Afgelopen maanden aan #fixpubg heeft in elk geval niets gebracht op bovengenoemde punten.KeesFluitman schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:27:
[...]
call of duty blackout en geen desync gaan ook niet samen in 1 zin. Fortnite ging ook lange tijd niet samen in 1 zin met geen desync. Ik vind de ervaring echt niet zo erg als jullie zeggen. in Blackout was die veel erger bij tijden en daar was ik zelfs bijna nooit achter cover (je was toch aan het springen en rennen en sliden). In pubg is cover zoveel belangrijker, dat het daarom ook meer opvalt wnnr het gebeurt.
en als blackout naar jou mening ook niet beter is, en je enkel en alleen dat spel speelt omdat je even iets anders wilt, dan is dat toch iets heel anders?
Dat jij die issues (nog) niet niet zo erg vindt, heel dikke prima, maar dat geldt dus niet voor iedereen. Het moment dat ik in een afgesloten ruimte met de loop op een dichte deur doodgeschoten kan worden door iemand die kennelijk niet alleen diezelfde deur open heeft gedaan en ondertussen al naast me staat terwijl ik nog naar een dichte deur staar.... Als je om de zoveel tijd zulke extremen mee maakt, wie zegt me dan dat de rest wel klopt? Dat je nooit zeker kan zijn van of het nou je eigen fout is of dat de game weer eens iets bizars doet, dát gaat me veels te grijs en met mij nog een paar miljoen mensen.
Inderdaad niets essentieels weer.Beun de Haas BV schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:21:
Vers van de pers:
PC Update #23
Niks spannends zo te zien. Wel blij dat ze die Play Zone wat transparanter maken, want die blauwe waas was vooral in het voordeel van vervelende blue zone campertjes.
Will this fix all the issues caused in update 22 or will it introduce new problems? Find out next week on Reddit PUBG.
[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:01 ]
Ach prima. Zoiets heb ik nog nooit gezien sinds ik t speel en nog nooit meegemaakt. Maar ik ben ook vrij nieuw. Ik kan me ook in veel klachten vinden wnnr je t sinds release speelt.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:43:
[...]
Wat fortnite of CoD doet heeft toch niets te maken met het feit dat pubg nog steeds een groot aantal van exact dezelfde fundamentele technische problemen heeft als dat er waren in early acces. Het enige wat we zien zijn wat quality of life improvements links en rechts, maar vooral extra monetization opties. Afgelopen maanden aan #fixpubg heeft in elk geval niets gebracht op bovengenoemde punten.
Dat jij die issues (nog) niet niet zo erg vindt, heel dikke prima, maar dat geldt dus niet voor iedereen. Het moment dat ik in een afgesloten ruimte met de loop op een dichte deur doodgeschoten kan worden door iemand die kennelijk niet alleen diezelfde deur open heeft gedaan en ondertussen al naast me staat terwijl ik nog naar een dichte deur staar.... Als je om de zoveel tijd zulke extremen mee maakt, wie zegt me dan dat de rest wel klopt? Dat je nooit zeker kan zijn van of het nou je eigen fout is of dat de game weer eens iets bizars doet, dát gaat me veels te grijs en met mij nog een paar miljoen mensen.
[...]
Inderdaad niets essentieels weer.Deze reddit post vond ik wel erg treffend:
Will this fix all the issues caused in update 22 or will it introduce new problems? Find out next week on Reddit PUBG.
Iedereen zijn recht te kiezen. Toch is er altijd een hype. Nu is t anti pubg pro cod vroeger was t anti battlefield pro pubg etc etc.
[ Voor 23% gewijzigd door MurtnR op 18-10-2018 16:33 ]
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |