9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Volgens mij wordt het op die manier wel eerlijker voor spelers zoals ik, ik speel het spel alleen en heb geen vrienden die het spelen. Als ik een keer squad wil doen of duo (sowieso nodig voor bepaalde achievements) word ik random ingedeeld, meestal bij irritant gillende kinderen of Indiase spelers. Maakt communicatie niet makkelijker, dit nieuwe systeem zou beter werken zonder dat een team met vaste vrienden / LAN party er groot nadeel van ondervinden.Tsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:19:
[...]
Maar dit werkt dus ook voor bomen, stenen, heuvels,... Je kan dus tot op de centimeter nauwkeurig een locatie markeren met een enkele knop zonder überhaupt een kaart te hoeven openen.
En dat maakt duidelijke communicatie redelijk overbodig en juist communicatie is iets wat een goed team onderscheid van een slecht team. Genoeg spelers die wel de reflexen hebben maar niet duidelijk kunnen maken waar ze een vijand zien en dus alsnog gevechten verliezen. En die skill is nu redelijk overbodig.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ter illustratie... Gisteren passeerden twee gasten inclusief oogkleppen mij. Beide heren waren zo vriendelijk om niet veel later te gaan stilstaan, nog geen 50 meter verderop. Met mijn M24 trakteerde slachtoffer #1 op een headshot. Ik wilde snel switchen naar mijn UMP om slachtoffer #2 neer te maaien, maar i.p.v. op 1 drukte ik door de stress op Q. Daar sta je dan, naar links leunend met het wapen dat je nog moet doorladen. Jullie raden vast al wie het uiteindelijk niet overleefd heeft.
Iemand tips op dit vlak? Hoe gaan jullie bijvoorbeeld om met dit soort situaties waarbij je a.s.a.p van wapen moet switchen?
Niet zo moeilijk: gewoon op de juiste knop klikken :-)Beun de Haas BV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:55:
Graag jullie mening over keybinds voor wapens.
Ter illustratie... Gisteren passeerden twee gasten inclusief oogkleppen mij. Beide heren waren zo vriendelijk om niet veel later te gaan stilstaan, nog geen 50 meter verderop. Met mijn M24 trakteerde slachtoffer #1 op een headshot. Ik wilde snel switchen naar mijn UMP om slachtoffer #2 neer te maaien, maar i.p.v. op 1 drukte ik door de stress op Q. Daar sta je dan, naar links leunend met het wapen dat je nog moet doorladen. Jullie raden vast al wie het uiteindelijk niet overleefd heeft.
Iemand tips op dit vlak? Hoe gaan jullie bijvoorbeeld om met dit soort situaties waarbij je a.s.a.p van wapen moet switchen?
Eigenlijk is dit bij mij nog nooit mis gegaan. Ik heb crouch op Q en jump op E, dus al pak ik de verkeerde, dan crouch ik en doe ik toch nog een movement actie. Wie weet scheelt dat nog wat, maar ik denk het niet. Gewoon op de juiste knop drukken!
Verder gave updates in de patch! De spot is statisch en prima als je met randoms in een squad speelt. Verder geeft het je wat meer houvast als je moeite hebt met communicatie. Niet zo'n ramp wat mij betreft.
[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-08-2018 12:07 ]
Mag ik vragen met welke keys je dan leant?StealthyPeanut schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:06:
Ik heb crouch op Q en jump op E, dus al pak ik de verkeerde, dan crouch ik en doe ik toch nog een movement actie. Wie weet scheelt dat nog wat, maar ik denk het niet. Gewoon op de juiste knop drukken!
Even copy-paste van een post van wat weken terug:Beun de Haas BV schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:19:
[...]
Mag ik vragen met welke keys je dan leant?
Peak links - CTRL
Peak rechts - SPACE
Crouch = Q
Jump = E
Vault = Alt
Free camera while running = CapsLock
Hiermee kan ik gewoon vrij bewegen terwijl ik peak, zonder dat mijn ASDW in de knoei komt. Hiermee is het peaken rondom muren, bomen en obstakels echt veel vloeiender en fijner geworden. Ook het healen gaat volledig automatisch met:
Bandage = 4
RedBull 5
Painkiller = 6
First Aid = 7
Med Kit = 8
Ik heb je dit inderdaad eerder zien posten, en opnieuw verbaas ik me er echt overStealthyPeanut schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:22:
[...]
Even copy-paste van een post van wat weken terug:
Peak links - CTRL
Peak rechts - SPACE
Crouch = Q
Jump = E
Vault = Alt
Free camera while running = CapsLock
Hiermee kan ik gewoon vrij bewegen terwijl ik peak, zonder dat mijn ASDW in de knoei komt. Hiermee is het peaken rondom muren, bomen en obstakels echt veel vloeiender en fijner geworden. Ook het healen gaat volledig automatisch met:
Bandage = 4
RedBull 5
Painkiller = 6
First Aid = 7
Med Kit = 8
@ hierboven Welke toetsen je kiest is ook weer niet zo belangrijk, wel als je als van semi-pro een pro wilt worden bijv. Maar voor de meeste casual gamers zijn de standaard bindings best prima, en is het vooral een kwestie van wennen. En een fat-finger momentje hebben we allemaal wel eens.
Denk wel na over welke knoppen het snelst te bedienen zijn en plaats hier de acties die je het vaakst uitvoert of die het belangrijkst zijn (denk vooral aan meds). O ja, en ik heb sinds een maand springen en vaulten gescheiden, dat is ook wel prettig (was wel even wennen).
Het komt alleen op de map he, dus niet een pijl boven de plek ingame waar je op richt zoals met RB siege of een spot chevron zoals bij BF. Je hoeft nu alleen de kaart niet open te trekken om te plaatsen.Tsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:13:
Goede patch qua content, zeker wat map updates. Enkel dit baart mij zorgen:
You can now place map markers without opening the map.
Right-clicking while pressing the Alt key places a marker on the map at the aimed spot.
Key bindings for this may be customized in the Options menu.
Dat werkt ook als een soort spot systeem om heel eenvoudig vijanden te spotten. Eenvoudig markeren exact waar een vijand is midden in combat. Maakt communicatie minder relevant en kan slecht communicerende teams teveel helpen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Hij verschijnt wel in je kompas dus je kan exact in die richting kijken en via de minimap bepalen hoe ver het is. Voorheen was het dus "enemy 200 meter my 145, left from rock halfway up the hill", nu is het "enemy green". Dat is een aardig verschil.SouLLeSSportal schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:39:
[...]
Het komt alleen op de map he, dus niet een pijl boven de plek ingame waar je op richt zoals met RB siege of een spot chevron zoals bij BF. Je hoeft nu alleen de kaart niet open te trekken om te plaatsen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Het wordt iets simpeler ja, maar iedereen kan het gebruiken, dus spelers die al sneller en beter waren worden hierdoor ook sneller dus in essentie veranderd er niet heel veel wezenlijks.Tsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:58:
[...]
Hij verschijnt wel in je kompas dus je kan exact in die richting kijken en via de minimap bepalen hoe ver het is. Voorheen was het dus "enemy 200 meter my 145, left from rock halfway up the hill", nu is het "enemy green". Dat is een aardig verschil.
De skill gap wordt verkleind en dat is wel een wezenlijk onderdeel van het spel dat veranderd. Persoonlijk vind ik dat een negatieve verandering juist omdat ik communicatie een essentiele skill vind voor dit spel.SouLLeSSportal schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:01:
[...]
Het wordt iets simpeler ja, maar iedereen kan het gebruiken, dus spelers die al sneller en beter waren worden hierdoor ook sneller dus in essentie veranderd er niet heel veel wezenlijks.
Dat is ook wat ik bij een event als PGI een groot verschil vond maken, de communicatie in teams en hoe ze samen werken. De meeste overwinningen werden behaald door tactiek en communicatie, niet door reactievermogen.
Maar dat is dus persoonlijke voorkeur, voor anderen kan het best enkel een simpele QoL feature zijn.
Edit: Dit maakt scope zeroing ook veel eenvoudiger. Met een snelle klik kan je via de map perfect de afstand zien en je scope dus aanpassen. Verwacht dus meer headshots te krijgen van snipers als je stil staat.
[Video: https://gfycat.com/SpanishDizzyAmethystinepython]
[ Voor 14% gewijzigd door Tsurany op 01-08-2018 13:30 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, klinkt niet slecht. Ik gebruik de double tap voor hold op A en E (azerty). Gaat vlot genoeg meestal, maar als ik wat links rechts wil juken struikel ik soms over mijn knoppen met bv links peaken en links inhouden aangezien doubletap soms te traag is.StealthyPeanut schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:22:
[...]
Peak links - CTRL
Peak rechts - SPACE
Crouch = Q
Jump = E
Ik ga het morgen eens testen!
Dit echt maar weinig verschil maken hoor, ik zie nu wel vaker markers precies staan op targets op de map maar als er dan nog 1-5 bomen zijn moet je toch echt even zelf bepalen welke van de boom het is. In huizen blijft het toch hetzelfde want die mark je gewoon al via de map. Daarnaast succes in de heat of de moment even rustig je markertje goed plaatsen, je moet toch uit cover om die marker ook daadwerkelijk neer te zetten. IK verwacht meer headshots omdat mensen te graag een marker willen zettenTsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
De skill gap wordt verkleind en dat is wel een wezenlijk onderdeel van het spel dat veranderd. Persoonlijk vind ik dat een negatieve verandering juist omdat ik communicatie een essentiele skill vind voor dit spel.
Dat is ook wat ik bij een event als PGI een groot verschil vond maken, de communicatie in teams en hoe ze samen werken. De meeste overwinningen werden behaald door tactiek en communicatie, niet door reactievermogen.
Maar dat is dus persoonlijke voorkeur, voor anderen kan het best enkel een simpele QoL feature zijn.
Edit: Dit maakt scope zeroing ook veel eenvoudiger. Met een snelle klik kan je via de map perfect de afstand zien en je scope dus aanpassen. Verwacht dus meer headshots te krijgen van snipers als je stil staat.
[video]
Ik denk dat je je er drukker om aan het maken bent dan nodig is, dit is een QoL die je iets sneller kan laten bepalen waar iemand ongeveer zit, het is nog steeds niet 100% precies.
Andere QoL is mss vaste kleur per speler, bepaald in lobby? Heeft niemand dat last van dat elk potje de kleur weer anders is? Vroeger lijkt constanter te zijn, wie eerst erin krijg geel, enz. en op basis van de pc snelheid bepaald (die veranderd natuurlijk niet na een potje). Dus zolang de mensen in je squad zelfde blijven zou het zelfde volgorde moeten blijven. Maar nu lijkt vaker anders. Kan ook aan mij liggen.
Verder is de FPS cap echt welkom!!!
Life is too short to drive boring cars
Idd, ik was vroeger altijd geel. Tegenwoordig (laatste week ofzo) niet meer altijd, terwijl de rest nog steeds op dezelfde patat speelt.gergs schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:48:
Andere QoL is mss vaste kleur per speler, bepaald in lobby? Heeft niemand dat last van dat elk potje de kleur weer anders is? Vroeger lijkt constanter te zijn, wie eerst erin krijg geel, enz. en op basis van de pc snelheid bepaald (die veranderd natuurlijk niet na een potje). Dus zolang de mensen in je squad zelfde blijven zou het zelfde volgorde moeten blijven. Maar nu lijkt vaker anders. Kan ook aan mij liggen.
Verder is de FPS cap echt welkom!!!
Is niet zo erg, maar nu moet ik altijd kijken welke kleur ik ben terwijl ik vlieg.
Het vergt wel echt enige wenning en aanpassing, maar ik wil niet meer terug. Zeker omdat spatiebalk altijd jump/vault was en dit nu uit elkaar getrokken is. Ook peaken met ctrl en space is echt wennen, maar daarna merk ik dat het automatisch gaat en ik het veel meer gebruik, waardoor je een lastigere target ben (je hoofd zit niet boven je lichaam).BobbyDgtl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Ja, klinkt niet slecht. Ik gebruik de double tap voor hold op A en E (azerty). Gaat vlot genoeg meestal, maar als ik wat links rechts wil juken struikel ik soms over mijn knoppen met bv links peaken en links inhouden aangezien doubletap soms te traag is.
Ik ga het morgen eens testen!
Altijd als ik peakte, kwam ik met 1 van de 4 movement knoppen in de knoei. En dan ben je niet zo mobiel als je zou willen zijn in veel situaties. Ook links-rechts-links-rechts-links-rechts peaken om een boom heen gaat veel beter voor mij.
Ik heb de map overigens op mijn muis zitten, Toch wel handiger dan de M.
Z gewoon prone en X en C om mijn firemode the switchen (hier wel te vaak de verkeerde knop gepakt, waardoor ik hem gewoon op 2 knoppen heb gezet
None takenfloriz87 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:38:
[...]
Ik heb je dit inderdaad eerder zien posten, en opnieuw verbaas ik me er echt over(niet vervelend bedoeld overigens).
dVoor rechts te leanen (E) lijkt dit vlot te gaan, maar voor links helemaal niet. A en Q staan niet perfect boven elkaar op dit keyboard. Mss lukt het thuis wel beter.
Never ever financial advice...
Staat zo ook ingesteld hier als secondary, maar ik kan niet deftig afwisselen en singletappen/aimen als ik dat doe. Mijn hersenen blokkeren volledig :-) Dan is A en E voor mij toch een pak beter.kazzzdafke schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:11:
Waarom niet thumb buttons van de muis?
Ik heb ook al gelezen om pedalen te gebruiken van een racestuur. dat lijkt me ook wel een fantastisch idee! (Komt vooral van Arma met hun incremental leanen)
We waren er direct al klaar mee.
Overigens wel foutje van pubg, want na eerste potje is hij weer op TPP gesprongen.
En natuurlijk moeten ze wat doen aan de zichtbaarheid op grote afstanden. Dat je zelf denkt veilig in gras/graan te liggen en dat blijkt dat je voor de tegenstander gewoon in open veld ligt.
Ben echter nog geen game tegengekomen die net zo lekker speelt. Nu 2x beta Fear the Wolves, maar vond dat te traag en te moeizaam vinden van loot.
Zie onderstaande hoe het is op 6:50
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-08-2018 20:52 ]
Het geeft aan exact welke boom het is, je hoeft dus niet eens meer te communiceren welke boom. En bij grote gebouwen kan je het exacte raam markeren waar je iemand zag.jantje 2 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:47:
[...]
Dit echt maar weinig verschil maken hoor, ik zie nu wel vaker markers precies staan op targets op de map maar als er dan nog 1-5 bomen zijn moet je toch echt even zelf bepalen welke van de boom het is. In huizen blijft het toch hetzelfde want die mark je gewoon al via de map. Daarnaast succes in de heat of de moment even rustig je markertje goed plaatsen, je moet toch uit cover om die marker ook daadwerkelijk neer te zetten. IK verwacht meer headshots omdat mensen te graag een marker willen zetten
Het haalt letterlijk alle benodigde communicatie weg en vervangt die door een enkele druk op de knop. Het kost tijd noch moeite om zo'n marker te plaatsen.
Het is op de milimeter nauwkeurig, een mooie indicator die je gewoon op bomen en rotsen kan plaatsen.Ik denk dat je je er drukker om aan het maken bent dan nodig is, dit is een QoL die je iets sneller kan laten bepalen waar iemand ongeveer zit, het is nog steeds niet 100% precies.
Zie ook deze uitleg van Shroud: https://clips.twitch.tv/RelentlessConcernedTomatoNinjaGrumpy
[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 01-08-2018 21:04 ]
Mmm, ja ik wist niet dat je deze ook letterlijk in game zag. Ik dacht dat die alleen op de map geplaatst wordt. Dit maakt het inderdaad wel makkelijker, daar heb je gelijk in. Ben benieuwd hoe dit zal gaan op de live server. Ik denk dat het grootste verschil zal zijn dat je nu wat eerder door meerdere mensen beschoten zal gaan worden. Aan de andere kant levert actief flanken nu wel meer op omdat de marker dan adjusted moet worden en als iemand dan niet oplet zit die nog steeds naar die marker te gapenTsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:50:
[...]
Het geeft aan exact welke boom het is, je hoeft dus niet eens meer te communiceren welke boom. En bij grote gebouwen kan je het exacte raam markeren waar je iemand zag.
Het haalt letterlijk alle benodigde communicatie weg en vervangt die door een enkele druk op de knop. Het kost tijd noch moeite om zo'n marker te plaatsen.
[...]
Het is op de milimeter nauwkeurig, een mooie indicator die je gewoon op bomen en rotsen kan plaatsen.
Zie ook deze uitleg van Shroud: https://clips.twitch.tv/RelentlessConcernedTomatoNinjaGrumpy
9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:12 ]
Die op het moment 53% ge-upvote is.
De vraag is nu :
Hard remove ( feature compleet weg)
Soft remove (de ingame marker verwijderen)
IMHO, mogen ze voor een soft remove gaan.
Feature is nice, maar te overkill om direct die gehele marker te laten zien in-game
Compas en minimap is OK,
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Maar in squadplay zie ik het wel als een prima feature tot een bepaald skillevel. Zou zoiets kunnen zijn: Als je bij de de top 40% komt, verdwijnt de feature uit de game. Want als je met totale randoms zit, geen vrienden hebt en toch graag niet-solo speelt, is een marker kunnen zetten toch wel erg fijn. Zeker omdat niet iedereen talk aan heeft staan.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 02-08-2018 14:11 ]
https://i.redd.it/wk4mc4dcjnd11.png
[ Voor 52% gewijzigd door Pablo op 02-08-2018 14:14 ]
En zelfs al gaat de 3D marker weg, je kan via je kompas exact zien waar iemand zit. Tenzij er veel hoogteverschil is heb je alsnog een enorm hoge nauwkeurigheid. Het is een te groot hulpmiddel en zal slechte spelers veel te veel opkrikken.
vroeger veel America's Army gespeeld en ook op competitive waren wij aardig aanwezig in de ranglijsten.Tsurany schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:
Het is een te groot hulpmiddel en zal slechte spelers veel te veel opkrikken.
Deze feature werd toen met veel tegenzin ingevoerd en bleek achteraf flink mee te vallen.
Nu zijn de maps 20x kleiner als die van PUBG, dus wellicht niet geheel vergelijkbaar, maar slechte spelers zullen niet overnight goed worden, vanwege deze functie.
Ik wacht nog even af met oordelen hierover.
En vooralsnog is het een Testserver Feature... Wellicht passen ze het aan, voordat het naar Live gaat
-edit: ping makers op Crates is te overdreven ben ik van mening

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo op 02-08-2018 16:29 ]
Vaarwel bedoel je dat grijze gebouw met het platte dak?!
Vaarwel voor jou of voor mij rechts?!
Ik juich de marker-feature alleen maar toe.
[ Voor 8% gewijzigd door Beun de Haas BV op 02-08-2018 16:07 ]
[Video: https://clips.twitch.tv/InquisitiveLitigiousChickenOptimizePrime]
Jawadde... van wat ben jij zo bang?Tsurany schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:27:
Schijnt dat je het perfect kan gebruiken op eem crate drop om zo exact te weten waar deze land.
En zelfs al gaat de 3D marker weg, je kan via je kompas exact zien waar iemand zit. Tenzij er veel hoogteverschil is heb je alsnog een enorm hoge nauwkeurigheid. Het is een te groot hulpmiddel en zal slechte spelers veel te veel opkrikken.
Dat je een keertje meer neer gaat door iemand die goed kan schieten maar minder goed communiceren?
Wil je geen tegenstand en enkel makkelijke WWCD?
Een simpele marker, wat een heisa. Dat het makkelijker wordt, waarschijnlijk. Maar dat is weer voor iedereen. Een callout maken wanneer je beschoten wordt en zo je team informeren is nog altijd sneller dan eerst dekking meoten zoeken en dan proberen te peaken om de marker te zetten. Dus goed communicerende teams hebben nog altijd een voordeel.
Waar ik bang van ben is dat games steeds meer en meer voor de casual spelers ontwikkeld worden vanuit het oogpunt dat iedereen direct op niveau mee moet kunnen spelen.kazzzdafke schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Jawadde... van wat ben jij zo bang?
Dat je een keertje meer neer gaat door iemand die goed kan schieten maar minder goed communiceren?
Wil je geen tegenstand en enkel makkelijke WWCD?
Een simpele marker, wat een heisa. Dat het makkelijker wordt, waarschijnlijk. Maar dat is weer voor iedereen. Een callout maken wanneer je beschoten wordt en zo je team informeren is nog altijd sneller dan eerst dekking meoten zoeken en dan proberen te peaken om de marker te zetten. Dus goed communicerende teams hebben nog altijd een voordeel.
Ik vind het een slechte ontwikkeling dat slechte spelers allerlei hulpmiddelen krijgen om te compenseren voor het missen van kwaliteiten. Laat ze maar tijd stoppen in het verbeteren van skills. Willen ze dat niet of kunnen ze dat niet? Dan verliezen ze van spelers die dat wel willen en kunnen.
Zo gaat het op het lokale trapveldje ook, waarom moeten spelers bij games wel enorm bij de hand genomen worden?
En dat betekent niet dat ik wil pubstompen, ik verlies vaak genoeg gevechten omdat we niet duidelijk genoeg comminiceren of te laat een vijand opmerken. En dat vind ik prima, ik hoef geen hulpmiddel om dat soort situaties te voorkomen. Het laat zien dat de vijand meer skills had, daar is niks mis mee.
[ Voor 6% gewijzigd door SirLct op 02-08-2018 17:00 ]
Life is too short to drive boring cars
Ben het hier, wonderbaarlijk, eens met Tsurany. Pubg is een skill based game. Een groot deel van de skill van een goede Squad is goede communicatie. Dat halen ze hierdoor weg. Dat casual games dat prettig vinden is mooi, maar daar zit je playerbase niet. Mooie feature voor Fortnite dus, maar niet voor PUBG.gergs schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:59:
Ik vind dat ze het goed doet, de meer casual players omarmen! yeay! De skillers kan zichzelf opgeven voor PGI of tournament enz. zonder de marker.
Het enige wat nu gebeurde was : enemy op blauwe marker en dan af en toe nog het object erbij maar ook dat is eigenlijk niet nodig. Je kan die mark ook super snel spammen dus als je iemand op afstand ziet lopen kan je hem gewoon telkens remarken zodat je team die gast precies kan volgen. Ik las zelfs dat mensen het al rebinden op schieten dus gewoon permaspots hebt. Doritos schieten 2.0 hier
Ik vind het dan geen eens erg of het moeilijker of makkelijker wordt maar heel de charme van het callen is hier gewoon weg door. Het had juist wat om aan je team uit te leggen waar iemand zich bevond.
Het systeem is prima zolang je marker gewoon op de map beland, dan is het niet 100% precies maar heb je wel enig idee waar je moet kijken en dan kan je op basis van de instructies van je team de plaats vinden. Ik hoop echt dat ze het gaan terugbrengen naar zoiets.
[ Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 03-08-2018 10:13 ]
Als je vaak met een vast team speelt, dan kun je inderdaad wel zonder omdat je op elkaar afgestemd ben (waaronder de communicatie). Ik denk echter dat de grote meerderheid met afwisselende teammates speelt (al dan niet random), in dat kader is de nieuwe functie wel handig.
Het feit dat random teams nu beter kunnen communiceren betekend niet automatisch dat ze gaan winnen! Taggen van enemies is maar 1 aspect van de game, er zijn nog veel meer zaken waar goede communicatie voor nodig is welke niet met een marker te fixen zijn.
Niet mee eens; daar is de testserver ook voor imho. De feedback geeft dan duidelijk aan wat er moet gebeuren.Steefanus schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:46:
Het komt ook wel een beetje op me over van; we gooien hem er gewoon blind in en dan zien we wel wat we moeten veranderen als de storm over is. Laten we even rustig afwachten hoe dit ontwikkeld op de normale servers en niet gaan janken voordat we geslagen zijn. Denk dat alle voor- en nadelen nu wel besproken zijn. Ben zelf vooral benieuwd naar de feature.
Niet zonder feedback op de live servers gooien en het dan weer terug moeten draaien (wat al vaker is gebeurd, na 2 uur testserver).
Dus dit doen ze prima imho. Even ervan uitgaande dat de feature nog niet live staat.
Dat je er beter door wordt vind ik een rare vergelijking, ja je weet waar iemand zit, maar alsnog moet je raak schieten. Het wordt makkelijker om iemand te vinden, dat ben ik met je eens, maar je kan het toch ook zelf gebruiken?
De heerlijke communicatie met 'de derde boom vanaf de tweede linkersteen op 165' verdwijnt wel
Ik zeg toch ook niet dat het ze het op de liveserver blind neer plompenStealthyPeanut schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:55:
[...]
Niet mee eens; daar is de testserver ook voor imho. De feedback geeft dan duidelijk aan wat er moet gebeuren.
Niet zonder feedback op de live servers gooien en het dan weer terug moeten draaien (wat al vaker is gebeurd, na 2 uur testserver).
Dus dit doen ze prima imho. Even ervan uitgaande dat de feature nog niet live staat.
[YouTube: https://youtu.be/In4uL8H1e2w]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.
Lekkere pot man! KlasseRexomnium schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:27:
Heerlijk als ze de stats hebben gereset. Gisteren veel mensen tegengekomen van wie de aim en awereness nóg slechter zijn dan die van mij
[video]
Steam/Discord: Flimovic

Ik had 2 weken geleden net hetzelfde, maar dan in de 8-man squad event mode.Tsurany schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 14:20:
Eventmode is fun maar met randoms spelen is wat minder
[afbeelding]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
helaas geen patch notes ( want Pubg Corp & Communicatie is lastig), maar de ingame ping marker is weg....
op de map en kompas is hij nog wel zichtbaar.... Zo is het ping-systeem perfect IMHO
Edit: het hele ping systeem lijkt weg te zijn....

[ Voor 10% gewijzigd door Pablo op 06-08-2018 14:56 ]
De ping marker is gewijzigd.
is nog mogelijk, maar laat alleen een marker op de Map zien!
(kompas staat niet in de patchnotes, ook zelf nog niet getest btw)
Ben ik ook voor. Kwam vandaag toevallig de eerste speler uit NL tegen (buiten mijn vriendengroep).Noxa schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:58:
Is er een Tweakers community op de xbox bij wie ik eens kan aanhaken? Vind die squads erg vet maar ik kom nooit nederlanders tegen (wel hilarische duitsers overigens).
[ Voor 90% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:11 ]
Zonder direct een reden te noemen, lijkt het erop dat Bluehole vooral naar de kritiek van de populaire streamers heeft geluisterd. Ergens begrijp ik dat wel. Vanuit het perspectief van de makers, want de Shrouds, DrDisRespects, enzovoort zijn de ambassadeurs van je game die je simpelweg tevreden moet houden. En vanuit het perspectief van deze hardcore spelers, want die zien met enige opluchting een 'noob friendly feature' verdwijnen.
Toch vind ik het teleurstellend dat de feature al zo snel gesneuveld is. Niet iedereen heeft de skills in zijn eentje School, Hacienda of Ruins leeg te vegen. Niet iedereen heeft altijd maar een vaste groep spelers om dagelijks mee te kunnen spelen. Ergens moet je de spelers - die afhankelijk van communicatie met wildvreemden zijn - tegemoet komen. Een grote groep spelers die daarnaast nog niet de kans hebben gehad op de testservers te kunnen spelen of de luxe hebben hun stem te laten horen, wordt op deze manier genegeerd. Zonde, naar mijn mening.
Grote uitdaging is nu eenmaal de enorme diversiteit aan spelers. Sommigen hebben godlike aim, anderen niet. Sommigen zijn communicatief erg sterk, anderen niet. En dan zijn er nog allerlei niveaus daar tussen.
Met een dergelijke feature moet je zorgen dat iedereen geholpen is zonder dat de verschillen in niveaus te ver overbrugd worden.
Daarnaast wil je voorkomen dat het spel dat professionals spelen enorm verschilt van het spel dat de amateurs spelen dus je moet wel goed luisteren naar de professionals die je spel onder de aandacht houden.
Heb er nu 350 uur in zitten, en ben nog lang niet op het niveau van spelers die er 900 uur in hebben zitten. Wel merk ik met de week beter te worden, in zowel aim als tactiek. Oefening baart kunst.
Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North
Dat is te eenvoudig. Vroeger toen ik nog op de middelbare school zat had ik tijd zat om me een slag in de rondte te gamen, en zat ik qua niveau dichtbij de pro's bij 2 spellen. Simpelweg omdat ik gemiddeld 2 a 3 uur per dag kon gamen. Nu is mijn situatie heel anders, en heb ik daar geen tijd meer voor, en al zou ik dat wel hebben, zou ik dat alsnog niet doen. Een casual gamer dus. Die groep is naar ik vermoed best groot, en het lijkt mij verstandig om die er ook bij te betrekken. Wat dat betreft mis ik de matchmaking. Gelukkig kan ik nog best meekomen en pak ik zo nu en dan nog wel een WWCD, maar af en toe ik zie zulke noobs dat ik daar gewoon medelijden mee heb. Ranking-based matchmaking mag weer worden ingevoerd, ook al heeft het wat "mitsen en maren".ScreamGT schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:22:
Als amateur speler zal je altijd moeite hebben om mee te komen in een game. Je kan niet verwachten dat 1 uur gamen per dag je in de top 10 van een potje plaatst. Als je dat wel verwacht, adviseer ik die spelers om Tetris te gaan spelen.
En nog even wat er gezegd is vanuit PUBG over pingen (zoals @Tsurany al aangaf):
O, en nog een nieuw ideetje van PUBG om de community meer te betrekken bij het optimaliseren (fix) van de game: https://fix.pubg.com/Hi everyone,
Last week on our test servers, we implemented a change to the marker system, which allowed players to easily place a 3D marker without opening the map. Our intention for this change was to make marking easier while supplementing call-outs and communication during fights.
Our team had lengthy discussions regarding this system, including how it affected gunplay, and we came to the conclusion that the new system needs some more tuning before it is ready for live servers. Because of this, we have removed 3D markers from the test servers and they will not be included in PC 1.0 Update #19. We are going to make some adjustments to the marker system to minimize its effect on gunplay and will be putting a revised version back on the test servers soon for another round of testing and feedback.
The test server exists specifically for this reason, so that we can squash bugs and hear your early feedback on new features to the game, so a big thanks to everyone who posted their thoughts on this new system. We look forward to hearing what you think of our revisions once the updated version rolls around.
Cheers guys
Laten we wel reel blijven. PUBG is een meer realistische shooter en zo'n marker-systeem haalt al het tactische en realistische uit het spel.Beun de Haas BV schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:30:
Vandaag wordt update #19 uitgerold, maar zonder de notoire marker feature.
Zonder direct een reden te noemen, lijkt het erop dat Bluehole vooral naar de kritiek van de populaire streamers heeft geluisterd. Ergens begrijp ik dat wel. Vanuit het perspectief van de makers, want de Shrouds, DrDisRespects, enzovoort zijn de ambassadeurs van je game die je simpelweg tevreden moet houden. En vanuit het perspectief van deze hardcore spelers, want die zien met enige opluchting een 'noob friendly feature' verdwijnen.
Toch vind ik het teleurstellend dat de feature al zo snel gesneuveld is. Niet iedereen heeft de skills in zijn eentje School, Hacienda of Ruins leeg te vegen. Niet iedereen heeft altijd maar een vaste groep spelers om dagelijks mee te kunnen spelen. Ergens moet je de spelers - die afhankelijk van communicatie met wildvreemden zijn - tegemoet komen. Een grote groep spelers die daarnaast nog niet de kans hebben gehad op de testservers te kunnen spelen of de luxe hebben hun stem te laten horen, wordt op deze manier genegeerd. Zonde, naar mijn mening.
Communicatie is de sleutel.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Point taken. Maar als ik een rode lijn zie in wat voor baan mijn frag grenade gegooid gaat worden, dan kan een marker er ook wel vanaf.ComputerHoed schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Laten we wel reel blijven. PUBG is een meer realistische shooter en zo'n marker-systeem haalt al het tactische en realistische uit het spel.
Dit vind ik altijd zo'n dooddoener ("realistische" shooter)... Er zitten zoveel elementen in games, ook in deze, die verre van realistisch zijn dat je in mijn optiek niet van "realistische shooter" kunt spreken. Ik begrijp je redenatie trouwens wel maar ik zou liever zelf spreken over "gameplay elementen" en welke daarvan wel / niet leuk zijn in de setting van een game.ComputerHoed schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Laten we wel reel blijven. PUBG is een meer realistische shooter en zo'n marker-systeem haalt al het tactische en realistische uit het spel.
Als ik een voorbeeld mag noemen, het is realistisch dat mijn kogels uit de loop komen ipv. uit het camera perspectief. Maar het is totaal onrealistisch dat ik mijn geweer niet een cm hoger kan optillen om net over dat randje heen te kunnen schieten ipv. in de muur.
In het kader van de 3d marker zou je kunnen zeggen dat dit element ervoor zorgt dat tegenstanders te makkelijk door teammates te spotten zijn en er geen hele nauwkeurige communicatie meer nodig is. Of het één of ander realistischer is als het andere doet er wat mij betreft niet toe, puur alleen maar welke van de twee je leuker vind. Want als realisme, as such, belangrijk is dan zou je na een kogel in je been iig minder hard moeten kunnen rennen (en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen waarbij ieder zijn eigen mening heeft of realisme wel of niet leuker is dan de manier waarom het in game werkt).
[ Voor 24% gewijzigd door Sharkware op 08-08-2018 15:50 ]
Daarbij is een realistische shooter verder van de werkelijkheid dan een echte milsim waar geen healing etc in zit. Pubg heeft op gebied van wapen realisme nog het meeste realistisch maar de rest is echt meer arcade dan ook maar ergens in de buurt van milsim. Het concept gaat erom dat je met een realistische insteek een tactische manier van spelen moet gebruiken. Zelfde geldt bij csgo, en dat is nog minder realistisch wat betreft. Bij dergelijke games hoort imho geen ingame marker ping. Rb6 siege imho ook niet.
Helemaal niet, sorry is toch echt overdreven.ComputerHoed schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:47:
[...]
Het tactische van , hoe pak je iets aan, hoe beweeg je, hoe spot je blijft. Schieten en alle skills daarbij blijven, het enige wat er is is dat het iets makkelijker word om door te geven waar zich iets bevind, dat is alles.
Dat is wat een goede matchmaking zou moeten voorkomen. Helaas stopt de huidige auto matching mensen die in de top 0,5% spelen samen met mensen die in de bottom 10% zitten.MRTNbos schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:10:
@Tsurany Ander nadeel is wel dat de kans bestaat dat een groot deel van de amateur groep gaat afhaken. Als amateur speler wil je ook een leuke game ervaring hebben, en niet als slachtvoer voor de pro's dienen.
En een groot deel van die vaardigheden wordt indirect beïnvloed door het wel of niet duidelijk hebben waar vijanden zitten. Flanken of juist ontwijken is een stuk makkelijker als jij een marker hebt die altijd op de vijand staat waardoor je eenvoudig en rondtrekkende beweging kan maken zonder die positie uit het oog te verliezen.k995 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:33:
[...]
Helemaal niet, sorry is toch echt overdreven.
Het tactische van , hoe pak je iets aan, hoe beweeg je, hoe spot je blijft. Schieten en alle skills daarbij blijven, het enige wat er is is dat het iets makkelijker word om door te geven waar zich iets bevind, dat is alles.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2018 19:10 ]
Die marker komt niet magisch boven vijanden he? Je moet die nog steeds zien en plaatsen.Tsurany schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:07:
En een groot deel van die vaardigheden wordt indirect beïnvloed door het wel of niet duidelijk hebben waar vijanden zitten. Flanken of juist ontwijken is een stuk makkelijker als jij een marker hebt die altijd op de vijand staat waardoor je eenvoudig en rondtrekkende beweging kan maken zonder die positie uit het oog te verliezen.
Flanken/ontwijken veranderd daar echt niks aan buiten dat spelers die voor gelijk welke reden het lastiger hebben dat te communiceren dat nu snel en duidelijk kunnen overbrengn.
k995 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 23:52:
[...]
Die marker komt niet magisch boven vijanden he? Je moet die nog steeds zien en plaatsen.
Flanken/ontwijken veranderd daar echt niks aan buiten dat spelers die voor gelijk welke reden het lastiger hebben dat te communiceren dat nu snel en duidelijk kunnen overbrengn.
Plaatsen is een kwestie van een knop indrukken? Daar komt weinig techniek/vaardigheid bij kijken afaik.
Flanken/ontwijken wordt wel degelijk makkelijker (dat geef je in je eigen zin eigenlijk zelf ook aan).. zeker als je als team al wat uit elkaar zit en daarmee een graad aangeven zeker een stukje lastiger is. Zelfs voor wat meer ervaren spelers zal t spel wat 'makkelijker' worden hierdoor.
Had net overigens nog een 3D-marker op de live servers, maar die vaagde wel na 5sec weer weg. Speelt verder lekker.. bedacht me pas nu dat we net wat fights hadden in Yasnaya en daar eigenlijk weinig framedrops gehad.
Signature
Het komt voor dat je tegen mensen speelt die vele malen beter zijn dan jijzelf, So What? Ga je je hier nu dan écht druk over maken, omdat je wat vaker gekilled wordt dan normaal?
Als je het leger ik gaat bepaal je ook niet wie je tegenstander is en hoelang deze in dienst is.
Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North
In het leger doen ze ook niet aan rangen en sorteren op vaardighedenScreamGT schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:31:
Wat een gedoe over matchmaking.
Het komt voor dat je tegen mensen speelt die vele malen beter zijn dan jijzelf, So What? Ga je je hier nu dan écht druk over maken, omdat je wat vaker gekilled wordt dan normaal?
Als je het leger ik gaat bepaal je ook niet wie je tegenstander is en hoelang deze in dienst is.

Iemand die weinig speelt en dus lage rating heeft maar toevallig wel een k/d ratio van 4+ tegen wie ga je die matchen? Matchen is best moeilijk en ingewikkeld proces omdat er zoveel factoren zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 09-08-2018 09:34 ]
Vind ik een slechte vergelijking. Het is net leuk het spel te kunnen spelen tegen gelijken... Wat is er net zo spannend aan een voetbalwedstrijd in de Champions League? Dat 2 ploegen van hoog niveau tegen elkaar spelen.ScreamGT schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:31:
Wat een gedoe over matchmaking.
Wel zo gaat het ook in games... Als je kan spelen tegen gelijke tegenstanders wordt het spannender...
Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz
Voor mij is het een uitdaging wetende dat er spelers in de game zitten die een tandje beter zijn dan mijzelf, zo hou ik mijzelf scherp.
Dan zit jij waarschijnlijk zelf al op het niveau dat je een kans hebt tegen die spelers. Maar er zijn zat spelers die het bij iedere drop gelijk moeten afleggen in het eerste duel. Als je in de bottom 10-20 % zit betekent dat grofweg ook dat je 4 van de 5 duels verliest. Dat zijn over het algemeen ook de spelers die net begonnen zijn. Als jij net met een spel begint en je wordt de eerste 10-20 drops gelijk zo afgemaakt is de lol er snel af en laat je het spel al snel liggen. De instapdrempel maak je daarmee erg hoog.ScreamGT schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:49:
ach fair enough, dan verschillen wij daarin van mening.
Voor mij is het een uitdaging wetende dat er spelers in de game zitten die een tandje beter zijn dan mijzelf, zo hou ik mijzelf scherp.
Oefening baart kunst.Jorissie87 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:15:
[...]
Dan zit jij waarschijnlijk zelf al op het niveau dat je een kans hebt tegen die spelers. Maar er zijn zat spelers die het bij iedere drop gelijk moeten afleggen in het eerste duel. Als je in de bottom 10-20 % zit betekent dat grofweg ook dat je 4 van de 5 duels verliest. Dat zijn over het algemeen ook de spelers die net begonnen zijn. Als jij net met een spel begint en je wordt de eerste 10-20 drops gelijk zo afgemaakt is de lol er snel af en laat je het spel al snel liggen. De instapdrempel maak je daarmee erg hoog.
Dan ga je maar de eerste 20 potjes dood & dan gaat het daarna beter.
Ik heb het spel ook pas écht onder de knie na 200 uur spelen.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
EN die komt vanzelf? Spotten ed blijft gewoon hetzelfde. Als je slecht daarin was blijf je dat en heb je geen idee vanwaar je beschoten word.mouzetc schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 01:18:
[...]
![]()
Plaatsen is een kwestie van een knop indrukken? Daar komt weinig techniek/vaardigheid bij kijken afaik.
Enkel voor teams die nu moeite met communiceren hebben, daar veranderd er niks voor. Teams die nu al goed communiceren veranderd er niks.Flanken/ontwijken wordt wel degelijk makkelijker (dat geef je in je eigen zin eigenlijk zelf ook aan).. zeker als je als team al wat uit elkaar zit en daarmee een graad aangeven zeker een stukje lastiger is. Zelfs voor wat meer ervaren spelers zal t spel wat 'makkelijker' worden hierdoor.
En nee niks makkelijker het blijft hetzelfde, het spel is niet spotten maar de laatste overblijven. Je schiet niet plots beter door dit.
Als ik het goed had was dat voor de volgende patch? dacht dat ze datn daarvoor grote verbteringen in gedacht hadden.Had net overigens nog een 3D-marker op de live servers, maar die vaagde wel na 5sec weer weg. Speelt verder lekker.. bedacht me pas nu dat we net wat fights hadden in Yasnaya en daar eigenlijk weinig framedrops gehad.Desync nog geen last van gehad, maar zal niet in 1 patch gefixed zijn.
Je reacties slaan in mijn optiek echt nergens opk995 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:34:
[...]
EN die komt vanzelf? Spotten ed blijft gewoon hetzelfde. Als je slecht daarin was blijf je dat en heb je geen idee vanwaar je beschoten word.
[...]
Enkel voor teams die nu moeite met communiceren hebben, daar veranderd er niks voor. Teams die nu al goed communiceren veranderd er niks.
En nee niks makkelijker het blijft hetzelfde, het spel is niet spotten maar de laatste overblijven. Je schiet niet plots beter door dit.
[...]
Als ik het goed had was dat voor de volgende patch? dacht dat ze datn daarvoor grote verbteringen in gedacht hadden.
Maar heeft niet iedere speler dat gewoon gehad? Ik denk dat ik ondanks veel shooter ervaring ook de eerste 20 potjes maar 5 personen heb omgelegd. Game heeft geen lage drempel, maar dat komt later in de game wel ten goede. Mijn eerste solo WWCD was ook pas na 100 solo potjes. Ik denk juist dat die spanning en onkunde op het begin t aantrekken om verder te gaan en te willen verbeteren..Jorissie87 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:15:
[...]
Dan zit jij waarschijnlijk zelf al op het niveau dat je een kans hebt tegen die spelers. Maar er zijn zat spelers die het bij iedere drop gelijk moeten afleggen in het eerste duel. Als je in de bottom 10-20 % zit betekent dat grofweg ook dat je 4 van de 5 duels verliest. Dat zijn over het algemeen ook de spelers die net begonnen zijn. Als jij net met een spel begint en je wordt de eerste 10-20 drops gelijk zo afgemaakt is de lol er snel af en laat je het spel al snel liggen. De instapdrempel maak je daarmee erg hoog.
[ Voor 32% gewijzigd door mouzetc op 09-08-2018 11:06 ]
Signature
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Yasnaya, eigen team waren alle drie door 1 gedood voor ik kon helpen, dacht ik maak er een kort spel van en schiet 1 vanuit een appartement neer en zorg ervoor dat ze hem niet konden healen.
De overige 3 kwamen wraak nemen (vanuit hun standpunt) :
Ik dacht ik schiet er 1 neer en gooi er een molotov cocktail op zodat het maar 2 tegen 1 is.
Blijkt (wist ik niet) dat die molotov gewoon door die trappen gaat en zich over de verdiepen verspreid gevolg 2 kills en de laastte liet zich verrassen.
Dat is recentelijk toegevoegd, werkt zo te zien erg lekkerk995 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:58:
Ik dacht ik schiet er 1 neer en gooi er een molotov cocktail op zodat het maar 2 tegen 1 is.
Blijkt (wist ik niet) dat die molotov gewoon door die trappen gaat en zich over de verdiepen verspreid gevolg 2 kills en de laastte liet zich verrassen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 09-08-2018 15:05 ]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar wat de één vindt dat wel overgenomen moet worden, vindt de ander weer van niet en andersom.SouLLeSSportal schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:34:
Een realistische shooter houdt niet in dat alles uit de werkelijke wereld dient te worden meegenomen.
...
Theoretisch voorbeeldje: Van mij mogen mensen wel wat sneller omvallen, van jou niet. Mijn variant is realistischer maar tegelijkertijd vind ik misschien dat de marker er wel in moet zitten en jij vindt van niet, daar is jouw variant realistischer. Puur zeggen, het is een realistische shooter, dus hoort er geen marker in te zitten gaat niet op. Want dan moet je dat doortrekken naar alle keuzes: Het is een realistische schooter dus moeten ze na 1 kogel dood (of iig bijna nutteloos) zijn.
Uiteindelijk blijft het een afweging tussen wat voor gameplay je wel/niet leuk vindt.
Het is natuurlijk aan eenieder om te zeggen wat zij wel in de game willen en wat niet.Sharkware schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:23:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar wat de één vindt dat wel overgenomen moet worden, vindt de ander weer van niet en andersom.
Theoretisch voorbeeldje: Van mij mogen mensen wel wat sneller omvallen, van jou niet. Mijn variant is realistischer maar tegelijkertijd vind ik misschien dat de marker er wel in moet zitten en jij vindt van niet, daar is jouw variant realistischer. Puur zeggen, het is een realistische shooter, dus hoort er geen marker in te zitten gaat niet op. Want dan moet je dat doortrekken naar alle keuzes: Het is een realistische schooter dus moeten ze na 1 kogel dood (of iig bijna nutteloos) zijn.
Uiteindelijk blijft het een afweging tussen wat voor gameplay je wel/niet leuk vindt.
De afweging bij mij is dat er niet iets is in de werkelijkheid die iets dergelijks als een spotting ping zou kunnen vervangen, enige wat een beetje in de buurt komt is een IR laser maar dan heb je ook IR goggles nodig om te zien en kan het niet in het daglicht zijn.
De andere zaken zijn vooral gericht op het vervangen van wat je normaliter doet op gevoel en wat je niet goed kan via tobo en monitor, aimpoint met crosshair, granaat werpen bv. Daar trek ik de lijn van wat wel in een realistische shooter kan en wat niet, strikt gezien zou healen met energy drankje ook niet echt passen maar goed dat is een beetje een dingetje wat in de BR games zit wat helpt met de gameplay zoals je aangaf. Tactische shooter zoals csgo of siege is dan ook een heel ander verhaal wat daar in kan en wat niet.

De enige ekte...
En smokes, eergisteren zat ik in een squad waar ik en een ander teamlid een tiental smokes gebruikt hebben om een paar 100m open terrein te doorkruisen met langs weerskanten andere squads .Insehh schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:59:
Die molotov's zijn nu ook gewoon een must om mee te nemen zodra je een cirkel in een dorp gaat hebben oid....![]()
Die ronde nog gewonnen
Zag het de pro's ook doen in PGI. Liefst een enkel ammo type gebruiken zodat je zoveel mogelijk smokes, frags en molotovs mee kan dragen. Regelmatig open velden overgestoken met een enorm rookgordijn, werkt perfectk995 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:10:
[...]
En smokes, eergisteren zat ik in een squad waar ik en een ander teamlid een tiental smokes gebruikt hebben om een paar 100m open terrein te doorkruisen met langs weerskanten andere squads .
Die ronde nog gewonnen
Ik heb er tig maanden op gehamerd dat van mijn teamgenoten iedereen minimaal één Smoke meeneemt. Ligt er een kistje met appetijtelijke goodies of je teamgenoot knocked op de grond? Bij twijfel gewoon smoken die handel.
Gebruik het nooit, puur omdat smoke mij juist aantrekt. Zie/hoor ik ergens smoke, ga ik gelijk kijken. Vaak zat gehad dat er ineens 1 of meerdere de smoke uitrennen, dan lig/zit ik al klaar met mn karBeun de Haas BV schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:32:
Smokes zijn echt het meest ondergewaardeerde item van PUBG. Het zijn namelijk lifesavers.
Ik heb er tig maanden op gehamerd dat van mijn teamgenoten iedereen minimaal één Smoke meeneemt. Ligt er een kistje met appetijtelijke goodies of je teamgenoot knocked op de grond? Bij twijfel gewoon smoken die handel.
Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold
Ja, maar je gebruikt het ook alleen in situaties waar je het nodig hebt natuurlijkKorkss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:56:
[...]
Gebruik het nooit, puur omdat smoke mij juist aantrekt. Zie/hoor ik ergens smoke, ga ik gelijk kijken. Vaak zat gehad dat er ineens 1 of meerdere de smoke uitrennen, dan lig/zit ik al klaar met mn kar
Als je door het open moet rennen en 2 squads weten toch wel waar je zit, dan ga je ze niet niet gooien, omdat anderen je misschien dan zien. En als je buddy knocked ligt, je je auto wilt pakken in open vuur of je een body wel MOET looten.
[ Voor 8% gewijzigd door mouzetc op 10-08-2018 19:01 ]
Signature
Trekt ook granaten aan, maar in dit geval wisten ze waar we zaten en was het bij de laatste cirkels en moesten we wel .Korkss schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:56:
[...]
Gebruik het nooit, puur omdat smoke mij juist aantrekt. Zie/hoor ik ergens smoke, ga ik gelijk kijken. Vaak zat gehad dat er ineens 1 of meerdere de smoke uitrennen, dan lig/zit ik al klaar met mn kar
Eens! Ik neem ook vaak meer mee om ze vervolgens af te geven aan mn teammatesBeun de Haas BV schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:32:
Smokes zijn echt het meest ondergewaardeerde item van PUBG. Het zijn namelijk lifesavers.
Ik gooi ze ook vaak ter afleiding ":P
Deze win aan te danken:
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Erg irritant. Iemand anders hier ook last van? Of eventueel tips? (Ik heb een GTX 1070 en speel zo'n beetje alles op low)
Wel raar. Hier alles op high/ultra (1 of 2 dingen op medium) met een 1060 en ik haal makkelijk 60fps op 1080p, ook na de laatste update.Beun de Haas BV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:22:
Ik kan - helaas - voorzichtig concluderen dat de laatste update mijn framerate geen goed gedaan heeft. In hectische situaties zoals close-range shootouts heb ik redelijk last van 'stotteringen'. Ook viel me gisteren op dat Miramar met een ondergaande zon ook niet echt helpt.
Erg irritant. Iemand anders hier ook last van? Of eventueel tips? (Ik heb een GTX 1070 en speel zo'n beetje alles op low)
Ik ook man, grote stad op de OG map had ik ook maar 60 FPS. Zit normaliter ruim boven de 100 zonder drops onder de 100.Beun de Haas BV schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:22:
Ik kan - helaas - voorzichtig concluderen dat de laatste update mijn framerate geen goed gedaan heeft. In hectische situaties zoals close-range shootouts heb ik redelijk last van 'stotteringen'. Ook viel me gisteren op dat Miramar met een ondergaande zon ook niet echt helpt.
Enige wat hij doet is constant herhalen dat alles later komt. Ik heb geen enkel inhoudelijk argument gehoord. Het is jammer dat ze niet open comminiceren met de community en vooral voor kleine PR stunts lijken te gaam.Rexomnium schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:57:
Leuk Q&A-filmpje met PlayerUnknown. Vooral op de rant "Fix de game eerst voordat je nieuwe content maakt" geeft hij een logisch antwoord.
[video]
Ja? Vind je? Een platform waarop je te kennen geeft aan welke bugs je werkt en hoe je het spel beter, vloeiender etc. wilt maken, is volgens mij ongekend.Tsurany schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:57:
[...]
Enige wat hij doet is constant herhalen dat alles later komt. Ik heb geen enkel inhoudelijk argument gehoord. Het is jammer dat ze niet open comminiceren met de community en vooral voor kleine PR stunts lijken te gaam.
Echter staan er issues nog steeds open van 2 jaar geleden
Ze hadden dit beter in alpha fase opgericht, dan een jaar na 1.0 "definitief afgewerkt product" fase.
De beste man erkent problemen, ook die er al langer zijn, en heeft een traject opgezet om verbetering te brengen. Dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hulde, en geduld.
De enige ekte...
Ik had het specifiek over de video, daar wordt geen enkele nuttige informatie verstrekt. De website is inderdaad redelijk interessant en diepgaand maar het gaat vooral belangrijk zijn welk resultaat daar uit komt.Rexomnium schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:57:
[...]
Ja? Vind je? Een platform waarop je te kennen geeft aan welke bugs je werkt en hoe je het spel beter, vloeiender etc. wilt maken, is volgens mij ongekend.
Volgens mij ging het niet specifiek om de video, maar stelde je in je laatste zin dat Bluehole niet open communiceert met hun gebruikers. Volgens mij is dat juist wel zo en zijn ze een stuk transparanter dan welke A-studio dan ook...Tsurany schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:59:
[...]
Ik had het specifiek over de video, daar wordt geen enkele nuttige informatie verstrekt. De website is inderdaad redelijk interessant en diepgaand maar het gaat vooral belangrijk zijn welk resultaat daar uit komt.
Tsurany schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:57:
[...]
Enige wat hij doet is constant herhalen dat alles later komt. Ik heb geen enkel inhoudelijk argument gehoord. Het is jammer dat ze niet open comminiceren met de community en vooral voor kleine PR stunts lijken te gaam.
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |