[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanduschoten schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:26:
[...]

Ik had ook de indruk dat je voornamelijk negatief over het spel bent en doe dan de aanname dat je er geen plezier meer aan beleeft. Het lijkt nogal sterk dat je veelal geïrriteerd bent over het spel en alles er omheen, maar blijkbaar vind je het nog leuk maar uit je het wat anders dan ik zou doen, ook prima :)

Als Xbox speler ben ik wel tevreden over de updates (vooral de laatste), we zitten qua content niet zo ver meer achter de PC versie, het spel loopt ook soepeler nu.
Als ik de PC versie zie dan heb ik uiteraard wel weer zin in nieuwe maps, maar dat is nog ff wachten, komt er ook aan.
Ik ben vooral negatief over de updates, of eigenlijk het gebrek daar aan. Er komen zeer sporadisch nieuwe maps bij, af en toe een nieuw voertuig of wapen en voornamelijk crates met een prijskaartje. Bugs die er al maanden in zitten worden niet opgelost, features die beloofd zijn worden niet geïntroduceerd en na elke patch zijn er wel weer een paar hotfixes nodig omdat er nieuwe bugs zijn geïntroduceerd.

Het spel is nog steeds prima speelbaar, het is alleen jammer dat de kwaliteit de afgelopen maanden nauwelijks vooruit is gegaan. En dat is jammer als je al sinds het eerste uur speelt, dan worden de bugs steeds frustrerender.

Al zou ik niet weten wat je, naast de updates, nog moet bediscussiëren over dit spel. Een video van de zoveelste chicken dinner? Of de zoveelste onmogelijke headshot? Gaat na een tijd ook vervelen toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 19-07-2018 11:47 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Custom servers lijkt net op de crap van Battlefield 1.
Ik snap dat het gratis is of iets extra's maar je kunt niks instellen
(loot/çicle/ect ect)

Of was dit wel het geval in de test servers?

Edit-->>
Stond dus verborgen :/

[ Voor 9% gewijzigd door PatRamon op 19-07-2018 11:50 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tsurany schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Ik ben vooral negatief over de updates, of eigenlijk het gebrek daar aan. Er komen zeer sporadisch nieuwe maps bij, af en toe een nieuw voertuig of wapen en voornamelijk crates met een prijskaartje. Bugs die er al maanden in zitten worden niet opgelost, features die beloofd zijn worden niet geïntroduceerd en na elke patch zijn er wel weer een paar hotfixes nodig omdat er nieuwe bugs zijn geïntroduceerd.

Het spel is nog steeds prima speelbaar, het is alleen jammer dat de kwaliteit de afgelopen maanden nauwelijks vooruit is gegaan. En dat is jammer als je al sinds het eerste uur speelt, dan worden de bugs steeds frustrerender.
Op de Xbox is het op dit moment wel leuk spelen (niet tov de PC, daar is al meer content) maar daar komen we steeds dichter bij de PC versie terecht, terwijl het sinds december (dacht ik) is uitgekomen. Dus binnen een jaar naar de PC versie , toen het bij jullie geen beta versie meer werd maar de 1.0 versie. Nu is er nog voldoende te wensen, maar over all ben ik wel tevreden. Nog geen spel gehad waar ik zoveel plezier (en spanning :P) aan beleeft heb of überhaupt zoveel speeluren aan heb gespendeerd.
PatRamon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:48:
Custom servers lijkt net op de crap van Battlefield 1.
Ik snap dat het gratis is of iets extra's maar je kunt niks instellen
(loot/çicle/ect ect)

Of was dit wel het geval in de test servers?
Ik zag een youtube filmpje van wachyjacky waarin (dacht ik) best veel in te stellen was?

Filmpje hieronder begint als het goed is bij het custom server stukje

[ Voor 16% gewijzigd door janvanduschoten op 19-07-2018 11:54 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
janvanduschoten schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:49:
[...]
Ik zag een youtube filmpje van wachyjacky waarin (dacht ik) best veel in te stellen was?

Filmpje hieronder begint als het goed is bij het custom server stukje

[video]
Beetje vaag van pubg.
Maak eerst custom aan maken en pas in de server lobby kun je de tijden en waarden aanpassen.
Zou toch bij het maken van de server moeten? |:(
Maar Thx :)

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-dubbelpost-

[ Voor 96% gewijzigd door Kecin op 19-07-2018 12:03 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Jorissie87 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Goede argumentatie ook. Noem dan op zijn minst waarmee ik de “plank mis sla”. Je kan toch niet ontkennen dat veel van jouw comments negatief zijn? Lees ze voor de grap eens terug. Het is voornamelijk klagen over wat er wel niet allemaal mis is met het spel (of dat andere mensen in jouw ogen verkeerde beweringen doen). Ik ben volgens mij ook niet de eerste die hier een opmerking over maakt, andere mensen valt dit blijkbaar ook op. Het is heel veel roepen wat anderen allemaal verkeerd doen maar als je zelf een keer feedback krijgt is het natuurlijk maar onzin. Ik zit ook met regelmaat op andere game-topics maar er zijn er maar weinig zo zuur als deze. Zal er bij deze over ophouden want we raken off-topic.
Dit is 1 van de redenen dat ik bijna nooit meer in dit topic lees. De negatieve vibe is gewoon vervelend. We weten dat het spel nog lang niet af is. En ja soms heb je bugs/glitches whatever. Maar daarom blijft het spel nog wel awesome :). Met je eens dus.

Wat een feest die custom servers zeg. Briljant om tegen al je vrienden 1vs1 te spelen en tegelijkertijd op Discord te zitten. Lach me kapot :P

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 19-07-2018 12:03 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Jammer.... je moet 10 players hebben om te starten :/
-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1QfRd3AzL3ylRVKw9oFVr1Yk/full.jpg
Ik denk dat eind 2019 pubg main screen er zo uitziet 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door PatRamon op 19-07-2018 13:06 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
het geklaag in dit topic over pubg is net zo vervelend als het geklaag over het geklaag, waar dan weer over geklaagd wordt en verder over wordt geklaagd waarna het geklaag over negativiteit inmiddels zo luidruchtig begint te worden dat dat geklaag ook gewoon een grote bijdrage vormt aan het negatieve beeld waarover initieel werd geklaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jorissie87

No diggity

gotfurrr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:22:
het geklaag in dit topic over pubg is net zo vervelend als het geklaag over het geklaag, waar dan weer over geklaagd wordt en verder over wordt geklaagd waarna het geklaag over negativiteit inmiddels zo luidruchtig begint te worden dat dat geklaag ook gewoon een grote bijdrage vormt aan het negatieve beeld waarover initieel werd geklaagd.
Ik zou zeggen, los het bij de bron op :+

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

Tsurany schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Al zou ik niet weten wat je, naast de updates, nog moet bediscussiëren over dit spel. Een video van de zoveelste chicken dinner? Of de zoveelste onmogelijke headshot? Gaat na een tijd ook vervelen toch?
Eigenlijk kan ik Tsurany wel volgen... Ik denk dat hij de kritiek meer uit als haat-liefde verhouding voor het spel. Waar hij een early starter was en dacht dat het spel ging verbeteren groeit eerder zijn frustratie omdat het spel net niet groeit.
Zelf voel ik dat ook aan... Ik speel het spel nog wekelijks, maar veel minder dan vroeger. En telkens weer open ik de patch notes met het verlangen dat er iets van performance fixes in zitten, maar helaas...
En waar velen roepen dat er weldra vervangers zullen zijn voor PUBG zou ik liever PUBG toch nog zien doorgroeien naar een volwaardig spel.

Langs de andere kant mogen we inderdaad niet richting een Reddit gaan waar elke bericht een klaagzang wordt :-)
Dus wie zin heeft, deze week ergens 's avonds eens spelen?

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:39
Ze hadden toch in een mission statement van een paar maand geleden vol triomf aangekondigd dat ze de server/dsync/netcode issues gingen aanpakken? Dat was hun topprioriteit de komende maanden...
Blijkbaar toch niet echt?

Ik denk dat er daarom bij vele de illusie gecreëerd werd dat er op relatief snelle termijn binnen deze context snelle verbeteringen zouden komen. Echter klopt dit (weeral) niet en speel je natuurlijk de criticasters (terecht) in hun kaarten.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 15:19
Jorissie87 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Goede argumentatie ook. Noem dan op zijn minst waarmee ik de “plank mis sla”. Je kan toch niet ontkennen dat veel van jouw comments negatief zijn? Lees ze voor de grap eens terug. Het is voornamelijk klagen over wat er wel niet allemaal mis is met het spel (of dat andere mensen in jouw ogen verkeerde beweringen doen). Ik ben volgens mij ook niet de eerste die hier een opmerking over maakt, andere mensen valt dit blijkbaar ook op. Het is heel veel roepen wat anderen allemaal verkeerd doen maar als je zelf een keer feedback krijgt is het natuurlijk maar onzin. Ik zit ook met regelmaat op andere game-topics maar er zijn er maar weinig zo zuur als deze. Zal er bij deze over ophouden want we raken off-topic.
Amen! Het topic wordt onwijs negatief beïnvloed hierdoor, je merkt gewoon dat het hier steeds minder actief wordt.

Ontopic: Is er eigenlijk al iets meer bekend over die nieuwe "sneeuw" map die een tijdje geleden geteased werdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Nemm schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Amen! Het topic wordt onwijs negatief beïnvloed hierdoor, je merkt gewoon dat het hier steeds minder actief wordt.

Ontopic: Is er eigenlijk al iets meer bekend over die nieuwe "sneeuw" map die een tijdje geleden geteased werdt?
Die map zit i 1 van de zoveel.betaal kistjes. Nee zonder dollen het is stil rond de nieuwe map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:28:
Ze hadden toch in een mission statement van een paar maand geleden vol triomf aangekondigd dat ze de server/dsync/netcode issues gingen aanpakken? Dat was hun topprioriteit de komende maanden...

Ik denk dat er daarom bij vele de illusie gecreëerd werd dat er op relatief snelle termijn binnen deze context snelle verbeteringen zouden komen. Echter klopt dit (weeral) niet en speel je natuurlijk de criticasters (terecht) in hun kaarten.
Wat er volgens mij veranderd is is dat er meer op 'zero-ping' achtige wijze wordt gewerkt.

Het is dus minder dat mensen met een extreem goede ping meer voordeel hebben ten opzichte van iemand met een ping van > 100. Dat zie je ook in de vele clips (d-sync) in waarin iemand op het moment dat ie duidelijk de hoek om is nog eens neergeschoten wordt.

Ach ja. De meeste mensen die lopen te klagen behoren vaak tot de groep die halverwege afgeschoten wordt en gefrustreerd de headset neersmijt ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Verwijderd wat bedoel jij met zero ping manier van werken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xant0r
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-08 09:00
kazzzdafke schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:28:

Denk dat het wel top prioriteit is hoor, het is alleen niet zo makkelijk op te lossen als een schakelaartje overhalen. Neemt niet weg dat het allemaal wel heel lang duurt (alles in pubg overigens). Speel het zelf ook een stuk minder als voor heen. Helemaal als je dan speelt dat er weer iets onbenulligs is waar je aan dood gaat, zoals in BF1 op bepaalde dingen of momenten waarop het vaulten niet lukt. Maak me er niet zo druk om, speel het gewoon minder tot dat er weer echte goede updates zijn en/of nieuw mapje waardoor het weer beetje vers aan voelt. Sanhok is namelijk niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-10 02:54
Joh waarom zoveel reacties elke keer als Tsurany wat zegt, laat de man toch lekker met rust. Hij zegt zijn mening over de spel, je mag ook je mening geven. Maar laten wij niet iedereen bij roepen om met zn allen tegen hem te gaan. Dat verziek juist veel meer dan een comment over de update.

Back on topic, ik vond het prima dat ze skins toevoegen, gebruik ik toch niet en boeit mij niet.
Ik heb zelf ook niet veel issues met de game, (ik ben maar casual speler) dus je hoort mij ook niet klagen.
Wat wel belangrijk voor mij is dat ze het spel interessant(er) blijven maken. Dus new maps, new modus, e.d. is voor mij tof. Maar als ze het als betaald optie zet dan wordt het anders..........

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Zucht en weer een game de wc in omdat pubg besloot dat ik ipv de awm een ump oppak, en vervolgens kan ik niks meer met de ump, niet droppen niet verwisselen, niks. Echt dit spel soms, ik snap niet hoe ze dit zo inconsistent kunnen laten draaien, het is gewoon een prestatie op zich.

Andere games gaan wel gewoon goed, hitreg gaat goed geen vage desync onzin. De andere pot lijkt het alsof het niet eens uit early access is gekomen.
Nemm schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Ik denk eerder doordat er steeds minder mensen het spelen omdat er ofwel de nieuwigheid af is, men er klaar mee is om welke reden dan ook, of de frustratie zoals toch wel veel mensen hebben dat er WEER een devver het grote geld ruikt en daarvoor gaat en elke belofte met een zucht en een scheet de deur van pubg corporate uitvliegt.

[ Voor 44% gewijzigd door SouLLeSSportal op 19-07-2018 22:29 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik denk eerder dat de game minder gespeeld wordt door de moeilijkheidsgraad.
Meeste mensen die ik ken die afhaken is omdat ze nu eenmaal niet de beste zijn, en meerdere games na elkaar geen kills halen of zelfs niet schieten is niet zo leuk.

Maar als de bottom 20% afhaakt, zijn plots anderen de slechtste... en die halen dan plots geen kills meer... die haken ook af.
Ik denk echt dat velen afhaken omdat het gemiddelde niveau blijft stijgen, en dan vooral bij de top 10%.
De bugs/issues maken vele personen weinig tot niet uit denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:39
BobbyDgtl schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:31:
Ik denk eerder dat de game minder gespeeld wordt door de moeilijkheidsgraad.
Meeste mensen die ik ken die afhaken is omdat ze nu eenmaal niet de beste zijn, en meerdere games na elkaar geen kills halen of zelfs niet schieten is niet zo leuk.

Maar als de bottom 20% afhaakt, zijn plots anderen de slechtste... en die halen dan plots geen kills meer... die haken ook af.
Ik denk echt dat velen afhaken omdat het gemiddelde niveau blijft stijgen, en dan vooral bij de top 10%.
De bugs/issues maken vele personen weinig tot niet uit denk ik.
Ik denk dat je hier op een mooi pad bent. Alleen zijn de bugs / issues de reden dat mensen écht over de streep gaan om te stoppen.

Ikzelf speel al een tijdje niet meer, volg nog steeds het topic omdat ik hoop dat er een heilige graal update komt die alles perfect maakt (een mens mag dromen toch?).

De reden dat ik ben gestopt is voor mij echt een combinatie van beide redenen. Ik zou mezelf niet tot de slechtste gamers rekenen omdat ik best wel eens een potje gewonnen heb, vaak in top 10s eindig en/of in ieder geval de eerste 50 overleef. Ga ik dood, dan graag doordat ik domme beslissingen neem/de ander beter is/ een combinatie van beide.

De doorslaggevende factor voor mij is de desync, slechte hitregistratie, bullet penetration. Dat maakt de game voor mij oneerlijk en té onvoorspelbaar om mee om te gaan in de toch al beperkte game-tijd die ik beschikbaar heb.

Samenvattend: Moeilijkheidsgraad zorgt ervoor dat men twijfelt over het investeren van hun tijd in deze game. De bugs/issues geven het zetje over de rand.

[ Voor 3% gewijzigd door Mavors op 20-07-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PUBG op de Xbox One X is voor mij ook veel te moeilijk aan het worden.
Als ik iemand tegen komt kan ik amper een paar kogels afschieten en dan
ben ik al dood. Ik heb wel veel van de game genoten en ik heb al een
chicken dinner en twee en halve dag echte speeltijd erop zitten.

Ik speel en geniet nu meer van H1Z1 op de PS4 Pro en
ik zit met smart te wachten op meer Battle Royale games
zoals Warface en Black Ops IIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb hetzelfde hoor. Ik geniet nog best van het spel (heb hem niet zo lang), maar in 1 op 1 gevechten verlies ik nagenoeg altijd.

Laatst wel 2e geworden, had 4 man gezien, 3 gekilled en de laatst schoot mij dood.

Het gear zoeken en beetje sneaky rond lopen bevalt me wel.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Nieuwe mode toch wel leuk, lekker groot team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, paar leuke potjes gehad. Zeker als je met aardig wat man weet te overleven krijg je leuke shootouts.
Ook flink wat zware wapens te pakken gekregen. Op een gegeven moment werd ons squad beschoten door een enkele vijand, die kreeg gelijk vier AWM schoten op 'm af en was direct dood :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Event mag er wel in blijven, in tijden niet zoveel fun gehad. Op Pochinki landen met 4 squads van 8 of helemaal alleen in Yasnaya en er met 5 flareguns uit komen :D AWM en MK14 als loadout is echt een leuke speelstijl :D

En een nuttige verbetering is dat je nu bij het slepen van meerdere items automatisch enkel oppakt wat je kan dragen. Je hoeft niet meer te kijken hoeveel je nu op kan pakken en de split stack optie te gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 22-07-2018 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Tsurany schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:47:
En een nuttige verbetering is dat je nu bij het slepen van meerdere items automatisch enkel oppakt wat je kan dragen. Je hoeft niet meer te kijken hoeveel je nu op kan pakken en de split stack optie te gebruiken.
Hebben ze eindelijk een lichaam looten gelijk getrokken met de grond looten? Echt wel een goeie verbetering! Scheelt toch een paar seconden elke keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

Weet iemand hier hoe je op de PC individuele mensen kan muten?
Ik zag op Reddit iemand een post maken ivm. het muten op xbox van bepaalde teammates.

Iemand die een handige manier hier heeft voor gevonden? (op Reddit zelf stellen ze wel bepaalde zaken voor).

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutellaah schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:44:
Weet iemand hier hoe je op de PC individuele mensen kan muten?
Ik zag op Reddit iemand een post maken ivm. het muten op xbox van bepaalde teammates.

Iemand die een handige manier hier heeft voor gevonden? (op Reddit zelf stellen ze wel bepaalde zaken voor).
We schieten 'm gezamelijk gewoon dood. Of laten het lijken op een ongeluk ofzo. :+

Niets storender dan iemand die met iedere toetsslag en muisklik te horen valt, los van enige echo's bij actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbyDgtl schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:38:
[...]

Hebben ze eindelijk een lichaam looten gelijk getrokken met de grond looten? Echt wel een goeie verbetering! Scheelt toch een paar seconden elke keer!
Niet helemaal. Met 'F' pakte je inderdaad het maximale op wat je kon dragen. Echter met drag&drop was dat niet zo, of je het nou van de grond pakte of van een lichaam. Wat ze nu hebben gedaan is dat je ook met drag&drop enkel oppakt wat je maximaal kan dragen.

Feature is nog niet helemaal perfect, zou graag een indicator willen wanneer je niet alles op pakt. Als een lichaam 140 kogels heeft zie je nu niet snel of je 10 kogels, 80 kogels of alle 140 kogels oppakt. Je moet het dus wel even goed in de gaten houden. Een apart geluid voor full stack of partial stack zou een goede oplossing zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Tsurany schreef op zondag 22 juli 2018 @ 23:47:
Event mag er wel in blijven, in tijden niet zoveel fun gehad. Op Pochinki landen met 4 squads van 8 of helemaal alleen in Yasnaya en er met 5 flareguns uit komen :D AWM en MK14 als loadout is echt een leuke speelstijl :D
Kunnen ze het gelijk renamen naar "Vultures Event". Toch vrij frustrerend als je nog geen seconde de kans krijgt om bodies of boxes te looten omdat je teamgenoten allemaal die ene AWM met 40 kogels willen. 8)7
Je hoort het aasgieren geluid al als een teamfight voorbij is of een drop landt.

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insehh schreef op maandag 23 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Kunnen ze het gelijk renamen naar "Vultures Event". Toch vrij frustrerend als je nog geen seconde de kans krijgt om bodies of boxes te looten omdat je teamgenoten allemaal die ene AWM met 40 kogels willen. 8)7
Je hoort het aasgieren geluid al als een teamfight voorbij is of een drop landt.
Het is wel een modus die je niet met randoms moet spelen maar met een groepje die elkaar ook wat gunt. Dat je drie AWM's treft en iedereen snapt dat je maar 20 kogels pakt en niet alle 60 :+
Al is het ook geen probleem als je vier flares weet te bemachtigen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:19

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Ik heb de discussie omtrent de Discord naar PUBG Discord Discussie. verplaatst. Graag daar de discussie op een nette en constructieve manier voortzetten. Overige berichten worden direct de prullenbak ingegooid!

[ Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 23-07-2018 21:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Erg leuk om met meer dan 30+ NL tweakers in een costum server te zitten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/928GtCrGwCfgMvbyGw7jVxH5/full.jpg
*Joinde later nog meer
*Discord overlay kon het niet meer aan :P
Tenminste geen hackers in de game ^^

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 23-07-2018 22:44 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Mijn eerste ervaringen na ca. 30 uur spelen;

- Mikken blijft enorm lastig
- Erg veel zooi achter een paywall gestopt; experience/skins/kleding
- Game is best vermakelijk.
- Weinig diversiteit in maps
- stijle leercurve
- geardrops zijn extreem willekeurig, de ene keer vind je alles binnen 2 huisjes, de andere keer vind je helemaal niets.

Al met al vermaak ik me wel met de game, ik vraag me alleen af of ik volgend jaar dit spel nog steeds speel met de huidige content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mad-Matt geardrops zijn inderdaad random maar er zijn huizen waar meer loot per vierkante meter is of die groter zijn en minder deuren hebben waardoor je sneller klaar bent. De juiste huisjes kennen helpt enorm in het verhogen van je kans op goede loot. Al kan je natuurlijk altijd pech hebben.

En ik ben het met je eens dat er weinig diversiteit in mappen is. Je hebt er nu drie waarvan Erangel en Sanhok een vrij constante ervaring bieden, elk gebied ziet er min of meer hetzelfde uit. Enkel Miramar kent wat verschillende omgevingen en dan met name het contrast tussen de noord en zuid kant. Maar het zou geen kwaad kunnen als ze wat meer maps uitbrengen op korte termijn, als ze op het huidige tempo door gaan worden velen het wel beu vanwege het gebrek aan nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat vermoed ik ook ja. Wat meer diversiteit in wapens zou ook leuk zijn, maar niet perse nodig.
De maps gaan wel snel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:27:
@Mad-Matt geardrops zijn inderdaad random maar er zijn huizen waar meer loot per vierkante meter is of die groter zijn en minder deuren hebben waardoor je sneller klaar bent. De juiste huisjes kennen helpt enorm in het verhogen van je kans op goede loot. Al kan je natuurlijk altijd pech hebben.

En ik ben het met je eens dat er weinig diversiteit in mappen is. Je hebt er nu drie waarvan Erangel en Sanhok een vrij constante ervaring bieden, elk gebied ziet er min of meer hetzelfde uit. Enkel Miramar kent wat verschillende omgevingen en dan met name het contrast tussen de noord en zuid kant. Maar het zou geen kwaad kunnen als ze wat meer maps uitbrengen op korte termijn, als ze op het huidige tempo door gaan worden velen het wel beu vanwege het gebrek aan nieuwe content.
Wat moeten ze nu? Focussen op content zoals nieuwe maps of netcode/server performance verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 18:59
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Wat moeten ze nu? Focussen op content zoals nieuwe maps of netcode/server performance verbeteren?
Netcode verbeteren, regio blokering, cheaters beter aanpakken/detecteren.

De huidige maps geven zat voldoening op het moment dat de overall game ervaring beter word.

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:57:
[...]

Waarom moet er een keuze gemaakt worden? Afgezien van het optimaliseren van objecten op de maps kunnen content teams zich volledig richten op nieuwe maps, voertuigen en wapens terwijl de network en server engineers zich op performance en stabiliteit richten.

Als er geen nieuwe content uit komt zal de game ook veel sneller afsterven. Als er geen verbetering is in de performance ook. Beiden zijn cruciaal om spelers vast te houden. Het is redelijk bizar dat ze in anderhalf jaar tijd slechts twee mappen hebben weten te releasen, dat is te weinig.
Als ze nu een extra Mini Royale map hadden met een uniek thema en een Battle Royale map hadden met een ander uniek thema zouden ze spelers veel beter vast houden omdat er dan weer wat nieuws te ontdekken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Waarom moet er een keuze gemaakt worden? Afgezien van het optimaliseren van objecten op de maps kunnen content teams zich volledig richten op nieuwe maps, voertuigen en wapens terwijl de network en server engineers zich op performance en stabiliteit richten.

Als er geen nieuwe content uit komt zal de game ook veel sneller afsterven. Als er geen verbetering is in de performance ook. Beiden zijn cruciaal om spelers vast te houden. Het is redelijk bizar dat ze in anderhalf jaar tijd slechts twee mappen hebben weten te releasen, dat is te weinig.
Als ze nu een extra Mini Royale map hadden met een uniek thema en een Battle Royale map hadden met een ander uniek thema zouden ze spelers veel beter vast houden omdat er dan weer wat nieuws te ontdekken was.
Ik speel gewoon in op toekomstige posts. Als ze een nieuwe map of wat dan ook gaan aankondigen zijn de eerste comments toch: dat ze focussen op de netcode etc...
En daar maak jij je ook schuldig aan.

Gisteren trouwens 2 potjes pubg opgestart na 6 of 8 maand csgo gespeeld te hebben. Wat is dat een stroperige game zeg. Zo "traag" in response movement, jak. Hoe heb ik het ooit zo leuk gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:11:
[...]

Ik speel gewoon in op toekomstige posts. Als ze een nieuwe map of wat dan ook gaan aankondigen zijn de eerste comments toch: dat ze focussen op de netcode etc...
En daar maak jij je ook schuldig aan.
Dat komt omdat beide verbeteringen hand in hand moeten gaan. Het is niet een kwestie van keuzes maken, zowel de technische stabiliteit als de hoeveelheid content moeten altijd de aandacht blijven krijgen. Waar het bij PUBG mis gaat is dat de hoeveelheid nieuwe content redelijk beperkt blijft tot een enkele nieuwe map en wat wapens en een voertuigje terwijl de technische stabiliteit ook genegeerd lijkt te worden. Op beide vlakken wordt geen vooruitgang geboekt
Alle communicatie van PUBG Corp gaat over skins, events en tournaments terwijl de technische stabiliteit of nieuwe maps amper aandacht krijgen in de communicatie. Enkel af en toe een post dat er aan gewerkt wordt (of gaat worden na het tournooi) zonder enige details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:20
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:08:
[...]

Ik zie het probleem niet zo met weinig map variatie. Erangel is gewoon een dijk van een map die altijd leuk blijft om te spelen. Juist door vaak een map te spelen en elk hoekje te kennen wordt het juist leuker als je het mij vraagt omdat je dan nog beter kan inspelen op de circles. Die circle shifts zorgen er ook voor dat elke game anders aanvoelt.

Ik heb bijvoorbeeld op Miramar een heel groot gedeelte van de map nog niet gezien terwijl deze al best een lange tijd uit is, granted ik heb die ook wel wat minder gespeeld. Moet zeggen dat je hier ook iets te veel center circles hebt waardoor de buitenkant van de map ook weinig gebruikt wordt.

Sanhok is nog niet zo heel lang uit maar ook hier zijn er nog steeds delen waar ik bijna niet of zeer weinig geweest bent. Dus als je dan een keer een wat afwijkende circle hebt voelt het toch weer al nieuw aan.

Ik ben iig nog niet echt uitgekeken op de maps, alleen Miramar kan soms een beetje tedious zijn omdat er early game zo weinig actie is.

Qua wapen variatie zit ik een beetje in een mix. Wat nieuwe wapens erbij is nooit verkeerd maar ik moet ook niet echt zeggen dat ik er op zit te wachten. Maar ook in de wapens kan je aardig wat verifiëren, of dit een optimale load out is dan nog wel tweede. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zit te klagen over optimalisaties enzo.. maar het laatste jaar is het spel ontzettend bruikbaar geworden. Ze kunnen ook niet bizar veel meer op dit punt omdat ze aan een ietwat oudere engine (versie) vast zitten t.o.v de nieuwere engine die Epic uitgebracht heeft.

Als je 3 sounds tegelijk maar kunt horen (blijkbaar) dan noem ik dat geen optimalisatie meer maar een beperking van het spel. Alsof een team voor je staat te knokken en je door het geknal heen diegene boven je niet meer hoort lopen ofzo.

Aan netcode valt weinig aan te passen hier nu. Je hebt gewoon 100 spelers tegelijk en alles moet voorzien worden van data. En het moet ook eens syncen met elkaar. Je merkt dat naar mate het aantal players minder wordt (omdat ze doodgegaan zijn) het spel beter loopt.

Denk ook dat ze gewoon een limit per game-sessie op een server hebben staan. Zo kan je namelijk meer games op 1 server draaien en dat scheelt voor hun weer resources. Ik heb vroeger in de gamehosting business het e.a gedaan, en ik weet wat er bij komt kijken.

CPU performance ligt ook redelijk goed. Op mijn 8320 op 4.8Ghz draait het spel seamless in combinatie met een RX580 eerlijk gezegd. En dan speel ik op 2560x1080 met frames ruim boven de 110 FPS op een 72Hz scherm.

Als je ziet wat fortnite het afgelopen jaar in het laatje heeft gebracht dan is de keuze voor skins en troep natuurlijk duidelijk. Ook Bluehole wil geld verdienen en er zit blijkbaar een enorme doelgroep achter wat geld wil stukslaan op useless skins en troep.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:27:
Iedereen zit te klagen over optimalisaties enzo.. maar het laatste jaar is het spel ontzettend bruikbaar geworden. Ze kunnen ook niet bizar veel meer op dit punt omdat ze aan een ietwat oudere engine (versie) vast zitten t.o.v de nieuwere engine die Epic uitgebracht heeft.
Ik raad je toch aan om geen andere "degelijke" games te spelen.
Na een jaartje PUBG dacht ik idd dat het na de vele öptimalisaties" echt wel goed zat.

Mja tot je een BF of CS game opstart. Dan wordt pijnlijk duidelijk dat pubg echt brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:31:
[...]

Ik raad je toch aan om geen andere "degelijke" games te spelen.
Na een jaartje PUBG dacht ik idd dat het na de vele öptimalisaties" echt wel goed zat.

Mja tot je een BF of CS game opstart. Dan wordt pijnlijk duidelijk dat pubg echt brak is.
Ik speel niet veel meer; vroeger was het L2D / L2D2, soms een single player Doom op Ultra violence ofzo, tegenwoordig gewoon PubG en dat is het.

Ik kan me voorstellen dat de paste van die games veel beter aanvoelt; de titels die je noemt ook al gespeeld, maar zo'n battle royale in de breedste zin is gewoon taxerend op alles op internet. Zie je CS of BF met 100 spelers tegelijk? En draait ook dat nog soepel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@jantje 2 het hangt ook sterk af van het aantal speeluren. Iemand die weinig speelt zal nog niet uitgekeken zijn op de nieuwe maps, iemand die wat meer speelt wellicht al wel. Op elke mogelijke landingsplek in Sanhok ben ik al meerdere keren geland en heb ik al gevechten gehad. Bovendien lijkt alles op elkaar, zit weinig variëteit in die map.

Erangel ken ik volledig uit m'n hoofd, elke stad in geland en elke mogelijke cirkel wel een keer gehad. Dan is het niets anders dan continue hetzelfde truckje uithalen. Enige wat diversiteit toevoegt is de cirkel, de map zelf doet dat totaal niet meer. Hier zouden ze eens wat aanpassingen mogen doorvoeren. Wellicht wat steden veranderen, verwijderen of toevoegen. Dat de map, met zijn basis layout, toch wat frisser aanvoelt.

En Miramar, tja... in het begin was ik enthousiast omdat er een leuke diversiteit was en de eindcirkels echt leuk konden zijn. Maar mid game is die map doodsaai, als je de gevechten rondom jouw landingsplaats gevonden hebben ben je daarna 20 minuten lang aan het reizen zonder enige actie.

Dus wat mij betreft mag er daarom wel wat nieuws bij komen, als je een potje of vijf a zes per avond speelt en elk potje op een unieke map speelt voelt het veel minder repetitief aan dan wanneer je drie keer achter elkaar op dezelfde map speelt.

@Verwijderd het is bruikbaar inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil een betere ervaring dan enkel "bruikbaar", zeker als het op de performance in de laatste cirkels aan komt als er minder dan 64 man leeft. En andere games laten zien dat het zeker mogelijk is, alleen PUBG Corp krijgt het gewoon niet goed voor elkaar.

Een engine kan je upgraden, het is een ingrijpende procedure maar zeker niet onmogelijk. Echter komt daar ook een stukje kwaliteit van code om de hoek kijken, als je veel smerige trucjes gebruikt kan dit veel meer werk gaan kosten. En ook de rest van de code kan constant geoptimaliseerd worden, dat is niet in een enkele nacht gebeurd natuurlijk maar sinds de 1.0 release heb ik eigenlijk nog geen merkbare vooruitgang gezien.

En dan hebben we nog bugs die er al maanden in zitten die maar niet opgelost worden. Van kleine imperfecties tot echt storende bugs. En dan zijn er nog simpele quality of life dingetjes als geen ready knop in event mode of geen refresh knop in je friendslist.

Voor alsnog is het een prima speelbaar spel maar steeds meer spelers haken af door of een gebrek aan nieuwe content of door frustraties met betrekking tot de technische stabiliteit. Ze hebben altijd aangegeven dit spel als een live service te willen ontwikkelen, dat betekent wel dat je content frequenter uit moet rollen en beter moet communiceren met je spelers.

En het grote nadeel van Battle Royale tov shooters als Battlefield is dat je echt 80+ man tegelijk beschikbaar moet hebben om een ronde te kunnen starten. Mensen kunnen niet halverwege een match joinen waardoor je player base een stuk hoger moet zijn om een goede matchmaking experience te kunnen onderhouden. Je ziet het al in de OC regio, veel te weinig spelers die daar nog spelen om fatsoenlijk te kunnen matchmaken.

Wat dat betreft is het komende jaar erg interessant. Hoe zal Islands of Nyne ontwikkelen? Wat zal Battlefield V brengen qua Battle Royale modus? Kan Tencent in de Europese markt doorbreken? En kan Mavericks: Proving Ground echt 400 man aan via hun multi-server systeem?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 24-07-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:48:
En kan Mavericks: Proving Ground echt 400 man aan via hun multi-server systeem?
Multi-server? Is dat niet gewoon on demand scaling van Azure servers?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:34:

Zie je CS of BF met 100 spelers tegelijk? En draait ook dat nog soepel?
Dat is voorlopig een droom. De feel van een cs in een BR game 😁
Maar we gaan zien wat de grote big boy gaat doen met zijn BF V BR..!?

[ Voor 38% gewijzigd door kazzzdafke op 24-07-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:58:
[...]

Multi-server? Is dat niet gewoon on demand scaling van Azure servers?
Wat ze proberen te realiseren is meerdere servers tegelijk inzetten voor een enkele game instance. Load wordt dus verdeeld over meerdere fysieke/virtuele servers. Details heb ik nog niet gezien maar als concept is het heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Idd, IaaS dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dat ze de mogelijkheid moeten bieden om zelf servers te huren c.q te hosten voor Pubg. Als je een goede (virtual) machine hebt staan volledig ingericht voor Pubg dan kan het wel eens interessant worden. Ik vermoed dat ze nu op 1 machine gewoon meerdere games tegelijk hebben draaien voor een region, en dat kan wel eens vertraging opleveren die spelers allemaal tegelijk kunnen ervaren.

BF had ook de mogelijkheid om servers bij hun alleen te huren; tegen betaling, maar dat ging niet helemaal 100. Pubg zou dat ook moeten bieden vindt ik. Dan zou ik zelf een 24/7 server al op kunnen gooien in Amsterdam en gewoon een heerlijk lage ping c.q latency kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, dat gebeurt natuurlijk op de achtergrond wel maar dat is niet anders dan bij PUBG. Het innovatieve is juist dat ze een enkele game instance over meerdere servers willen verdelen om dus horizontaal te schalen in plaats van verticaal.

@Verwijderd dat zal niet snel gebeuren denk ik. Immers haalt dat elke mogelijkheid weg om in de toekomst geld te kunnen vragen voor custom servers. Bovendien moeten ze software support leveren op niet gecertificeerde hardware, dat kost ook veel tijd. Een tragische ontwikkeling in de game wereld, zelf servers hosten zal denk ik volledig gaan verdwijnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 24-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Nee, dat gebeurt natuurlijk op de achtergrond wel maar dat is niet anders dan bij PUBG. Het innovatieve is juist dat ze een enkele game instance over meerdere servers willen verdelen om dus horizontaal te schalen in plaats van verticaal.
Owkay ja duidelijk! Daar kijk ik wel naar uit ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 09:43

n3z

looyenss schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Netcode verbeteren, regio blokering, cheaters beter aanpakken/detecteren.

De huidige maps geven zat voldoening op het moment dat de overall game ervaring beter word.
Vooral die regioblock kijk ik erg naar uit. Als ik met een groepje Chinezen speel schieten ze mij 4 uit 5 keer gewoon neer om mijn loot te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n3z schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:49:
[...]

Vooral die regioblock kijk ik erg naar uit. Als ik met een groepje Chinezen speel schieten ze mij 4 uit 5 keer gewoon neer om mijn loot te pakken.
Daarom beste via de Tweakers Discord spelen: https://discord.gg/WQDp4u9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Spelen met een redelijk bekende groep is gewoon veel beter. Ook al ken je niemand, je joint zo'n server en voor je het weet zit je in een squad, iedereen met microfoon en er wordt gewoon beter gecommuniceerd. En hoe meer je speelt hoe meer mensen je kent.

En het is natuurlijk gezellig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

mijn standaard speelmaatje gaat einde van de week op vakantie (de sukkel), zal dan eens tweakers discord joinen, kijken of deze noob ergens in een squad mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
Tsurany schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:53:
[...]

Ik zou de normale discord pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*snip* modbreak gemist?

[ Voor 90% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
*snip* op de man

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
*snip*

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 11:39

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

*snip*

[ Voor 124% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:55 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
*snip*.

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
*snip*

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
-knip-

laten we dit anders doen.

Verder met pubg: Aangezien de nvidia kaarten nog steeds op zich laten wachten, en ik een beetje ongeduldig begin te worden. welke kaart heb je nodig om op 1080p rond de 144 fps uit te komen in vuurgevechten.

[ Voor 93% gewijzigd door gotfurrr op 24-07-2018 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• looyenss
*snip*

[ Voor 97% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
gotfurrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 19:44:
-knip-

Verder met pubg: Aangezien de nvidia kaarten nog steeds op zich laten wachten, en ik een beetje ongeduldig begin te worden. welke kaart heb je nodig om op 1080p rond de 144 fps uit te komen in vuurgevechten.
Denk dat dat eerder aan de processor ligt, met een 1060 of 1070 moet dat al lukken.
Game voelt nog steeds niet echt volledig geoptimaliseerd, zelfs op de meest highend systemen heb je nog framedrops.
Denk dat je de meeste kans maakt met een 8700k of 8600k @ 5+ ghz en een mid-range GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Hier heb je een beetje indicatie van de invloed van CPU. https://nl.hardware.info/...-cpu-core-scaling-a-ryzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
ahh thx, toch een ti dus. Dan maar echt even doorbijten en wachten op de volgende kaarten.

@unfor heb nu een 6700k @ 4.6ghz, zou toch niet echt de grootste bottleneck moeten zijn hoop ik?

[ Voor 11% gewijzigd door gotfurrr op 24-07-2018 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
gotfurrr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:13:
[...]

ahh thx, toch een ti dus. Dan maar echt even doorbijten en wachten op de volgende kaarten.

@unfor heb nu een 6700k @ 4.6ghz, zou toch niet echt de grootste bottleneck moeten zijn hoop ik?
Nee, zou prima moeten draaien, maar mijn ervaring met de 1080ti was dat zelfs die nog af en toe onder de 60 dropte, ligt gewoon aan de game.
Ik ben sindsdien gedowngrade naar een 1060 omdat ik een leuk bedrag kon vangen voor de ti en ik ervaar nog steeds goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Speel momenteel met een Titan XP icm een 7820X en eigenlijk draait het wel prima. Met 5820K hiervoor trouwens ook. Op 3440x1440. Alleen niet alles op max zetten. Sowieso niet echt nuttig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looyenss
[...]

Ik heb dezelfde cpu (met een 980ti), als ik mn hardware monitor is mn cpu zeker niet de bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
looyenss schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:36:
[...]

Ik heb dezelfde cpu (met een 980ti), als ik mn hardware monitor is mn cpu zeker niet de bottleneck
de game is de grootste bottleneck, maar dan random, 7700k en 1070ti hier en draait meestal wel goed rond de 120-144 frames op 1080p maar dipt in steden en bepaalde drukke momenten zomaar even onder de 60. Dat samen met de lag/desync maakt het meer een loterij in het begin wie een kill krijgt dan skills.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
Voor wie het gemist heeft:
Ircghost schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:32:
Modbreak:Ik heb de discussie omtrent de Discord naar PUBG Discord Discussie. verplaatst. Graag daar de discussie op een nette en constructieve manier voortzetten. Overige berichten worden direct de prullenbak ingegooid!
Dus graag weer on-topic, en alleen op een volwassen manier reageren in het Discord topic.

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 24-07-2018 21:58 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat ik trouwens echt supergoed gedaan vind is het geluid als je in zee springt, dat klinkt echt of je onder water bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
-knip-

FYI: ik heb met een 8700k en 1080ti regelmatig minder dan 144fps op 1080p/vrij low settings. Wel nooit grote dips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:15
[...]

Ik heb zelf ook een 6700k zonder overclock dus 4.2ghz. Een 1070 ti (ASUS Strix) en ik heb eigenlijk constant 144 fps (met 144hz scherm), natuurlijk zijn er drops, maar ik zit nooit onder de 110.

EDIT\

Ik speel wel op (net wat hoger dan) competitive settings. Op ultra zat ik rond de 110/120 fps steady.

[ Voor 10% gewijzigd door ak0nnmgn op 25-07-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-knip-

Heb je al een Gsync scherm? Dat zal het beste resultaat geven gezien PUBG op geen enkel systeem echt boven 144hz consistent kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 03-10 12:25
Heb een i5 8400 met een RX580 en haal overal 80+ frames. Mijn GPU zit op 100% en CPU op 60%, dus de GPU is in deze game de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shroud knalt ook met een 1080 of 1080ti. Het is in ieder geval die richting op en niet alles staat bij de meeste streamers op 'max'. Hoge FPS is leuk maar het stelt niets voor als het in elkaar zakt in een vuurgevecht. Ik heb met een RX580 alles op low staan m.u.w texture quality (ultra) en view distance (ultra) met AA op medium. Dat lijkt de sweetspot op een antieke 8320 @ 4.8Ghz te zijn en draait erg goed.

Sws wil m'n PC al een langere tijd upgraden, maar Zen2 lijkt me erg interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
titelfix, wat trollende reacties opgeruimd, en beide Discord servers aan topicwaarschuwing toegevoegd.
Alle discussie daarover nog altijd graag in het daarvoor bestemde topic. Dus aub ook geen werving meer...

[ Voor 34% gewijzigd door Geronimous op 26-07-2018 22:14 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Jeroenimoes schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:12:
[mbr] titelfix, wat trollende reacties opgeruimd, en beide Discord servers aan topicwaarschuwing toegevoegd.
Alle discussie daarover nog altijd graag in het daarvoor bestemde topic. Dus aub ook geen werving meer...[/]
Nou ben ik niet echt bekend met de afkortingen, maar bxo is de xbox one? :+

Het is warm en vrijdag, ik denk dat iedereen het je wel vergeeft *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghighoegha
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-09 11:09
Nog mensen die het pgi event kijken. Vind bijna alle games toch wel erg tof om te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat weer lekker vandaag. Gekilled door iemand met een lag switch, geen loot te vinden in huizen of een random disconnect net als je wilt landen. Soms heb je echt van die dagen dat de game gewoon niet mee wilt werken. Wordt eens tijd dat alle matches standaard volgens PGI regels zijn, dan is het op technisch gebied nog wel een kut spel maar heb je in ieder geval veel meer kans op gear.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 29-07-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik werd vandaag gekilled (net als 50% van de server) door een vliegende auto. In een huis. Dit was de eerste 1000% obvious hacker/exploiter. Moest stiekem wel lachen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
ghighoegha schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:48:
Nog mensen die het pgi event kijken. Vind bijna alle games toch wel erg tof om te kijken
Staat op naast me als ik aan het werken ben, idd leuk te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:20
Hi friends,

Now that PGI 2018 has concluded, a major patch is coming to test servers within the next 12 hours. The patch will include several fixes and quality-of-life improvements that you’ve been asking for.

Full patch notes will be made available when the patch is pushed to test servers. In the meantime, here’s a little preview of some of the changes:

Limb penetration will be implemented
Graphics “sharpening” will be added as separate toggle in the settings.
You’ll be able to mute individual teammates while in-game.
Quality-of-life improvements are coming to colorblind mode.
Quality-of-life improvements are also coming to loot stack splitting (more control).
Vehicle sounds will be reduced when driving in first-person perspective.
You’ll be able to adjust your FPS cap (including by setting it to “uncapped”).
You’ll also be able to set your in-game FPS cap and lobby FPS cap separately.

Once this patch hits live servers next week, we’ll have a lot more to announce about our plans to continue rolling out bug fixes, quality-of-life changes, and systemic improvements to PUBG.

Love,
The PUBG Team
Ben benieuwd, eindelijk limb penetration...

edit:

volledige patchnotes zijn er inmiddels ook :o klik

[ Voor 5% gewijzigd door JoowrusZ op 01-08-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56

ScreamGT

joejoe

Oh wauw, dat ziet er verdomd goed uit! Ook de bomen en extra gebouwen die geplaatst gaan worden. Dat gaat veel meer dynamiek geven bij battles rondom die areas.

Wat nu nog fijn zou zijn is het verkleinen van de regio’s, want met mensen uit Rusland of Roemenië spelen is simpelweg kudt. Ik ben allang blij wanneer ik een persoon uit het Verenigd Koningrijk of Scandinavië spreek. Communicatie gaat zoveel soepeler en het is fijner spelen. En laat map selection terugkomen.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede patch qua content, zeker wat map updates. Enkel dit baart mij zorgen:
You can now place map markers without opening the map.
Right-clicking while pressing the Alt key places a marker on the map at the aimed spot.
Key bindings for this may be customized in the Options menu.

Dat werkt ook als een soort spot systeem om heel eenvoudig vijanden te spotten. Eenvoudig markeren exact waar een vijand is midden in combat. Maakt communicatie minder relevant en kan slecht communicerende teams teveel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:04
Tsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:13:
Right-clicking while pressing the Alt key places a marker on the map at the aimed spot.

Dat werkt ook als een soort spot systeem om heel eenvoudig vijanden te spotten. Eenvoudig markeren exact waar een vijand is midden in combat. Maakt communicatie minder relevant en kan slecht communicerende teams teveel helpen.
Niks mis mee toch? Wij gebruiken de map op die manier best vaak om ff te laten weten welk gebouw exact de tegenstand zit. Ipv de ellenlange discussie welk gebouw met de blauwe onderkant het nou is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik speel meestal in slecht communicerende teams, dus tzal ons helpen... Maar ik vind het zoveel charmes hebben om te roepen tegen elkaar en niet te weten over wat den anderen bezig zit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Persoonlijk denk ik juist dat het gewenst is om het gat tussen de ervaren, goed spelende, groep wat kleiner te maken met de casual spelers. Omdat er geen systeem is die jou in lobby's plaatst met spelers van gelijk niveau is het voor de casual spelers steeds minder interessant om dit spel te spelen, je wordt gewoon overal weggespeeld. Voor iedereen is het van belang dat de playerbase groot blijft dus wat mij betreft een welkome toevoeging.

Daar komt bij dat ik kleurenblind ben dus als een teammate roept bij dat bruine gebouw weet ik vaak nog niet waar hij bedoeld :+

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 01-08-2018 11:20 ]

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prosac schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Niks mis mee toch? Wij gebruiken de map op die manier best vaak om ff te laten weten welk gebouw exact de tegenstand zit. Ipv de ellenlange discussie welk gebouw met de blauwe onderkant het nou is. :+
Maar dit werkt dus ook voor bomen, stenen, heuvels,... Je kan dus tot op de centimeter nauwkeurig een locatie markeren met een enkele knop zonder überhaupt een kaart te hoeven openen.
En dat maakt duidelijke communicatie redelijk overbodig en juist communicatie is iets wat een goed team onderscheid van een slecht team. Genoeg spelers die wel de reflexen hebben maar niet duidelijk kunnen maken waar ze een vijand zien en dus alsnog gevechten verliezen. En die skill is nu redelijk overbodig.
Jorissie87 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Persoonlijk denk ik juist dat het gewenst is om het gat tussen de ervaren, goed spelende, groep wat kleiner te maken met de casual spelers. Omdat er geen systeem is die jou in lobby's plaatst met spelers van gelijk niveau is het voor de casual spelers steeds minder interessant om dit spel te spelen, je wordt gewoon overal weggespeeld. Voor iedereen is het van belang dat de playerbase groot blijft dus wat mij betreft een welkome toevoeging
Ik zie persoonlijk liever dat spelers gedwongen worden zichzelf te verbeteren in plaats van hulpmiddelen aangereikt te krijgen. Dat spreekt mij ook het meeste aan bij PUBG, teamwork en communicatie is veel belangrijker dan reactievermogen.

Een betere optie zou zijn dat je een kleine ping krijgt op de map die een locatie van zeg 10 meter doorsnee markeert, geen permanente marker die exact aangeeft waar iemand is.

[ Voor 37% gewijzigd door Tsurany op 01-08-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
Prosac schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:15:
[...]

Als het over gebouwen gaat is het meestal wel vrij makkelijk aan te duiden op de map.

Als het over bomen of rotsen gaat is het al wat moeilijker, en nu gaat de foutenmarge plots naar 0...
Te gemakkelijk, te snel en te juist gaat het zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:20
BobbyDgtl schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Als het over gebouwen gaat is het meestal wel vrij makkelijk aan te duiden op de map.

Als het over bomen of rotsen gaat is het al wat moeilijker, en nu gaat de foutenmarge plots naar 0...
Te gemakkelijk, te snel en te juist gaat het zijn.
Foutmarge 0? Jullie gaan er meteen vanuit dat dit ook gaat werken, het is nog steeds PUBG he... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:19:
[...]

Maar dit werkt dus ook voor bomen, stenen, heuvels,... Je kan dus tot op de centimeter nauwkeurig een locatie markeren met een enkele knop zonder überhaupt een kaart te hoeven openen.
En dat maakt duidelijke communicatie redelijk overbodig en juist communicatie is iets wat een goed team onderscheid van een slecht team. Genoeg spelers die wel de reflexen hebben maar niet duidelijk kunnen maken waar ze een vijand zien en dus alsnog gevechten verliezen. En die skill is nu redelijk overbodig.

[...]

Ik zie persoonlijk liever dat spelers gedwongen worden zichzelf te verbeteren in plaats van hulpmiddelen aangereikt te krijgen. Dat spreekt mij ook het meeste aan bij PUBG, teamwork en communicatie is veel belangrijker dan reactievermogen.

Een betere optie zou zijn dat je een kleine ping krijgt op de map die een locatie van zeg 10 meter doorsnee markeert, geen permanente marker die exact aangeeft waar iemand is.
Eens, denk ook niet dat er veel spelers zijn die niet willen verbeteren maar het moet ook kunnen natuurlijk. Niet iedereen heeft de mogelijkheid/tijd/zin om iedere avond de PC aan te slingeren om het(zelfde) spel te spelen. Ik gok dat zo'n 90% van de spelers casual is die het spel 1 a 2 keer per week speelt. Die gaan nooit het niveau bereiken van de spelers die het dagelijks spelen. Dan heb ik het nog geeneens over mensen met meer aanleg/inzicht. Uiteindelijk wil je dat het spel voor iedereen leuk is, als je telkens binnen de eerste 5 minuten dood bent haken mensen snel af. Andersom is het voor ervaren spelers ook niet leuk om altijd maar tegen noobs te moeten spelen (tenzij je last hebt van een klein ego), je wilt toch je uitdaging. Dit soort hulpmiddelen maken daarin een verschil. Toch zie ik liever een systeem waarin iedereen een eigen rank heeft en met spelers van gelijk niveau in een lobby komt. Het hoeven er geen 18 te zijn zoals csgo, 5 ofzo is genoeg. De playerbase is er immers (nog) groot genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:34:
Toch zie ik liever een systeem waarin iedereen een eigen rank heeft en met spelers van gelijk niveau in een lobby komt. Het hoeven er geen 18 te zijn zoals csgo, 5 ofzo is genoeg. De playerbase is er immers (nog) groot genoeg voor.
Dat lijkt mij inderdaad een veel betere optie. En het zal ook wat defensievere speelstijl als gevolg hebben op de hogere ranks, niet alleen uit angst om rank te verliezen maar ook omdat matchmaking langer duurt en je niet te snel uit de match wilt liggen.
Dan krijg je wellicht ook wat meer gameplay zoals in PGI te zien was, waar spelers veel meer vanuit zelfbehoud reageren op situaties.

En dan kan je prima zulke systemen enkel in de laagste ranks laten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 01-08-2018 11:40 ]

Pagina: 1 ... 126 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord