@
jantje 2 het hangt ook sterk af van het aantal speeluren. Iemand die weinig speelt zal nog niet uitgekeken zijn op de nieuwe maps, iemand die wat meer speelt wellicht al wel. Op elke mogelijke landingsplek in Sanhok ben ik al meerdere keren geland en heb ik al gevechten gehad. Bovendien lijkt alles op elkaar, zit weinig variëteit in die map.
Erangel ken ik volledig uit m'n hoofd, elke stad in geland en elke mogelijke cirkel wel een keer gehad. Dan is het niets anders dan continue hetzelfde truckje uithalen. Enige wat diversiteit toevoegt is de cirkel, de map zelf doet dat totaal niet meer. Hier zouden ze eens wat aanpassingen mogen doorvoeren. Wellicht wat steden veranderen, verwijderen of toevoegen. Dat de map, met zijn basis layout, toch wat frisser aanvoelt.
En Miramar, tja... in het begin was ik enthousiast omdat er een leuke diversiteit was en de eindcirkels echt leuk konden zijn. Maar mid game is die map doodsaai, als je de gevechten rondom jouw landingsplaats gevonden hebben ben je daarna 20 minuten lang aan het reizen zonder enige actie.
Dus wat mij betreft mag er daarom wel wat nieuws bij komen, als je een potje of vijf a zes per avond speelt en elk potje op een unieke map speelt voelt het veel minder repetitief aan dan wanneer je drie keer achter elkaar op dezelfde map speelt.
@Verwijderd het is bruikbaar inderdaad, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik wil een betere ervaring dan enkel "bruikbaar", zeker als het op de performance in de laatste cirkels aan komt als er minder dan 64 man leeft. En andere games laten zien dat het zeker mogelijk is, alleen PUBG Corp krijgt het gewoon niet goed voor elkaar.
Een engine kan je upgraden, het is een ingrijpende procedure maar zeker niet onmogelijk. Echter komt daar ook een stukje kwaliteit van code om de hoek kijken, als je veel smerige trucjes gebruikt kan dit veel meer werk gaan kosten. En ook de rest van de code kan constant geoptimaliseerd worden, dat is niet in een enkele nacht gebeurd natuurlijk maar sinds de 1.0 release heb ik eigenlijk nog geen merkbare vooruitgang gezien.
En dan hebben we nog bugs die er al maanden in zitten die maar niet opgelost worden. Van kleine imperfecties tot echt storende bugs. En dan zijn er nog simpele quality of life dingetjes als geen ready knop in event mode of geen refresh knop in je friendslist.
Voor alsnog is het een prima speelbaar spel maar steeds meer spelers haken af door of een gebrek aan nieuwe content of door frustraties met betrekking tot de technische stabiliteit. Ze hebben altijd aangegeven dit spel als een live service te willen ontwikkelen, dat betekent wel dat je content frequenter uit moet rollen en beter moet communiceren met je spelers.
En het grote nadeel van Battle Royale tov shooters als Battlefield is dat je echt 80+ man tegelijk beschikbaar moet hebben om een ronde te kunnen starten. Mensen kunnen niet halverwege een match joinen waardoor je player base een stuk hoger moet zijn om een goede matchmaking experience te kunnen onderhouden. Je ziet het al in de OC regio, veel te weinig spelers die daar nog spelen om fatsoenlijk te kunnen matchmaken.
Wat dat betreft is het komende jaar erg interessant. Hoe zal Islands of Nyne ontwikkelen? Wat zal Battlefield V brengen qua Battle Royale modus? Kan Tencent in de Europese markt doorbreken? En kan Mavericks: Proving Ground echt 400 man aan via hun multi-server systeem?
[
Voor 4% gewijzigd door
Tsurany op 24-07-2018 10:55
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N