[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Tsurany schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Wellicht komt voor hen de ban van Shroud in PUBG wel goed uit, kan hij nu een paar dagen lang dit spel streamen en hopen dat er enige hype komt. Het spel lijkt mij namelijk al dood voor het uitgekomen is. En qua gameplay lijkt het niet eens op PUBG.
zoals ik het zie willen ze niet eens een hype, ze willen de basis goed neerzetten. daarom zijn ze ook begonnen met 50 spelers en een relatief kleine map ipv 100 spelers.

als ze de netcode en performance goed op orde hebben dan is dat al een hele grote stap in de goede richting. gameplay is natuurlijk het belangrijkste en daarvoor moet ik het echt zelf spelen, maar so far dingen die me wel bevallen: (ja ik weet dat het een ander spel is dan pubg, maar er zijn ook overeenkomsten)

- movement, ze proberen er een soort van quake achtige skill based movement in te bouwen, geen idee of dat lekker speelt. maar skillbased klinkt wel fijn.
- spray patterns : hoera, eindelijk. klinkt makkelijk, is het nooit als het goed is gedaan.
- gun play : lijkt goed te zijn over nagedacht, ik vind de futuristische setting niet echt tof, maar de combinatie met realistische gunplay en futuristische zooi kan natuurlijk best ok zijn.

focus ligt volledig op een competitieve BR game neerzetten, lukt dat? geen idee, ga ik het proberen morgen? hell yeah! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Waarom is shroud 7 dagen geband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

BobbyDgtl schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:05:
Waarom is shroud 7 dagen geband?
ik dacht 30dagen, maar hij stapte bij iemand in een auto, die overduidelijk een hacker was. 9 (vliegende auto)
hebben ze een stuk meegelift en als gevolg daarvanzijn shroud en Wadu gebanned

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
is Ring of Elysium ook al een stille dood gestorven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

https://steamcommunity.co...etail/1687045485858884730
Patchnotes, voor Patch#17

Right now we’re developing new plans to resolve various problems facing PUBG, prioritizing server performance, client-side performance, anti-cheat, and bugs. While we’ll continue shipping new content and preparing for PGI over the next few weeks, we intend to have more concrete info to share about these plans shortly after PGI is over.

Met andere woorden, we hebben sinds de vorige en huidige patch geen idee wat we gesloopt hebben.
Maar we kijken na ons Event wel hoe we dit gaan aanpakken..

Pfff Bluehole.... i love your game, hate your company

[ Voor 19% gewijzigd door Pablo op 11-07-2018 10:17 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 11:56
Jaded schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:10:
Volgens mij alleen nog maar in China beschikbaar, en geen FPP dus wat dat betreft snap ik dat Islands of Nine op dit moment de betere papieren heeft.

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:08
Jaded schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:10:
De beta is afgelopen zover ik weet, dus niemand kan het nu niet spelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:36:
ik wil jullie er trouwens aan herinneren dat 12 juli de perfecte BR game in early access komt : Islands of Nyne.

O-)
Dat ik door dit forum scroll en dit soort meuk moet tegen komen. Anders maak je even eigen topic aan. :z

Mensen die redelijk veel aan het zeiken zijn over de game maar elke dag weer uurtjes aantikken. Ook ik heb issues, maar ik wacht rustig af tot de volgende patch uitkomt. Er is op elke game wel iets aan te merken. ;w
Amper last gehad van desync of andere rare dingen, vind het wel apart dat iemand on-stream gewoon lekker mee kan liften met hackers, kan roepen dat hij toch geen ban krijgt (want publiciteit) en ermee wegkomt. 8)7

Wie komt er vanavond mee in mijn Harry Potter auto op Sanhok? 8)7 8)7 :F

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:08:
[...]

Dat ik door dit forum scroll en dit soort meuk moet tegen komen. Anders maak je even eigen topic aan. :z

Mensen die redelijk veel aan het zeiken zijn over de game maar elke dag weer uurtjes aantikken. Ook ik heb issues, maar ik wacht rustig af tot de volgende patch uitkomt. Er is op elke game wel iets aan te merken. ;w
Amper last gehad van desync of andere rare dingen, vind het wel apart dat iemand on-stream gewoon lekker mee kan liften met hackers, kan roepen dat hij toch geen ban krijgt (want publiciteit) en ermee wegkomt. 8)7

Wie komt er vanavond mee in mijn Harry Potter auto op Sanhok? 8)7 8)7 :F
uhh shroud heeft gewoon een 30 dagen ban hoor. (neem even aan dat je die bedoelt.)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

SouLLeSSportal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:11:
[...]

uhh shroud heeft gewoon een 30 dagen ban hoor. (neem even aan dat je die bedoelt.)
Gisterochtend nog niets van teruggezien, nu lees ik het inderdaad. Nieuws niet helemaal gevolgd, excusez. :+
Wel terecht overigens, vind 30 dagen nog erg mild. :F

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Gisterochtend nog niets van teruggezien, nu lees ik het inderdaad. Nieuws niet helemaal gevolgd, excusez. :+
Bedoel ik verder ook niet mee hoor, maar stond toevallig hierboven ook genoemd, zelf hoorde ik het op stream van wtfmoses dat shroud geband was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 17:28
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:13:
[...]

Ik vermoed dat de situatie je niet helemaal bekend is. Shroud werd gekilled door iemand met een vliegende auto. Start volgende game, wordt daarin opnieuw gekilled door dezelfde wizard (die dus ook stream sniped). In game 3 komt hij hem opnieuw tegen, en dan is hij het zat en besluit te teamen ipv weer te schieten. Overigens is de bekende streamsniper Wadu hier ook bij betrokken. Ze cheaten dus zelf niet, maar teamen wel met een cheater. Het is niet helemaal duidelijk waar ze de ban voor hebben gekregen (volgens mij kreeg Shroud een andere melding als Wadu). Shroud heeft nergens gezegd dat hij er toch wel mee wegkomt. Hij gaf juist aan: waarschijnlijk ga ik hier gezeik mee krijgen, maar het zal me worst wezen, dit is het leukste potje dat ik in lange tijd heb gespeeld.

Het voornaamste probleem dat hier speelt is dat Bluehole het niet voor elkaar lijkt te krijgen cheaters effectief aan te pakken. Deze cheat in het bijzonder lijkt heel eenvoudig te kunnen worden tegengegaan. Shroud wordt 3 games op een rij geconfronteerd met een extreem obvious cheat, waar Bluehole niks aan doet, en Shroud zelf wordt vervolgens een paar uur later gebanned.

Als Bluehole niks had gedaan hadden ze ook een slecht figuur geslagen, mee eens. Oftewel, de grote verliezer hier is (eens te meer) Bluehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

floriz87 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Ik vermoed dat de situatie je niet helemaal bekend is. Shroud werd gekilled door iemand met een vliegende auto. Start volgende game, wordt daarin opnieuw gekilled door dezelfde wizard (die dus ook stream sniped). In game 3 komt hij hem opnieuw tegen, en dan is hij het zat en besluit te teamen ipv weer te schieten. Overigens is de bekende streamsniper Wadu hier ook bij betrokken. Ze cheaten dus zelf niet, maar teamen wel met een cheater. Het is niet helemaal duidelijk waar ze de ban voor hebben gekregen (volgens mij kreeg Shroud een andere melding als Wadu). Shroud heeft nergens gezegd dat hij er toch wel mee wegkomt. Hij gaf juist aan: waarschijnlijk ga ik hier gezeik mee krijgen, maar het zal me worst wezen, dit is het leukste potje dat ik in lange tijd heb gespeeld.

Het voornaamste probleem dat hier speelt is dat Bluehole het niet voor elkaar lijkt te krijgen cheaters effectief aan te pakken. Deze cheat in het bijzonder lijkt heel eenvoudig te kunnen worden tegengegaan. Shroud wordt 3 games op een rij geconfronteerd met een extreem obvious cheat, waar Bluehole niks aan doet, en Shroud zelf wordt vervolgens een paar uur later gebanned.

Als Bluehole niks had gedaan hadden ze ook een slecht figuur geslagen, mee eens. Oftewel, de grote verliezer hier is (eens te meer) Bluehole.
Dat is dan een verkeerd vermoeden, ik was de bewuste stream zelf aan het kijken. :-)

Hij gaf zelfs in een gesprek met Justin aan dat "Bluehole er waarschijnlijk toch niet veel mee zou doen, want hij zorgde voor zoveel publiciteit. Hij zou zelfs zijn hele team kunnen tk'en en ermee wegkomen."

Alleen dat soort uitspraken al. Ban, weg ermee. ;w

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Dat is dan een verkeerd vermoeden, ik was de bewuste stream zelf aan het kijken. :-)

Hij gaf zelfs in een gesprek met Justin aan dat "Bluehole er waarschijnlijk toch niet veel mee zou doen, want hij zorgde voor zoveel publiciteit. Hij zou zelfs zijn hele team kunnen tk'en en ermee wegkomen."

Dat is wel de realiteit als ontwikkelaars gaan samenwerken met streamers. Shroud is nodig voor events en wordt ingezet om crates te verkopen, ze hebben zelf een afhankelijkheid gecreëerd. Ze hebben nu een ban gegeven aan z'n main account maar hij mag gewoon een tweede account gebruiken.
Typisch geval van halve maatregelen, wel laten lijken alsof ze wat doen maar eigenlijk doen ze helemaal niks. Laat ze die cheaters eens aanpakken... vliegende auto's moet gewoon niet mogelijk zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 11-07-2018 12:59 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:54:
[...]

Ok, dat is inderdaad een sneue uitspraak. Anyhow, ik ben bang dat PUBG nog niet helemaal dood is omdat er nog een aantal populaire streamers zijn die de game spelen. Beetje een kip-ei discussie. Ik begrijp streamers die zich afzetten tegen de game (vanwege inadequate maatregelen tegen cheaters) en ik begrijp Bluehole wanneer het zich afzet tegen illegale activiteiten van streamers.

Shroud heeft natuurlijk ook een probleem wanneer hij niets doet. Hij speelt het spel mee met de stream snipers en verwelkomt ze eerder dan dat hij erover zeurt (itt doc / grimmz ea). Maar wanneer daar iemand tussen zit die jou steeds (dmv cheats) dood maakt heb je een probleem. Los gezien van het feit dat het ridicuul is dat het vliegen met auto's nu al een half jaar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Tsurany schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Dat is wel de realiteit als ontwikkelaars gaan samenwerken met streamers. Shroud is nodig voor events en wordt ingezet om crates te verkopen, ze hebben zelf een afhankelijkheid gecreëerd. Ze hebben nu een ban gegeven aan z'n main account maar hij mag gewoon een tweede account gebruiken.
Typisch geval van halve maatregelen, wel laten lijken alsof ze wat doen maar eigenlijk doen ze helemaal niks. Laat ze die cheaters eens aanpakken... vliegende auto's moet gewoon niet mogelijk zijn.
Blijkt an sich maar weer dat die BattleEye melding over "bannen op basis van hardware of IP" ook nergens op slaat. Wel weer 30 piek in het laatje van Bleuhole.

Overigens was er gisteren ergens een discussie op reddit (link kwijt, jammer de pammer) over de privacygevoeligheid van de data die PUBG Corp (zou) verzamelen via BattleEye. Volgens mij slaan ze daar in sommige landen ook de plank mee mis. :X

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:24
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:49:
- spray patterns : hoera, eindelijk. klinkt makkelijk, is het nooit als het goed is gedaan.
Spray patterns zijn imo het slechtste dat ooit aan shooters is toegevoegt. Ja het is te leren (wel moeilijk) en maakt competative minder RNG maar het verpest volledig de skill van aimen waar je wil schiten en zelf de random recoil onder controle proberen te houden.

Is ook 1 van de redenen dat ik CS altijd links heb laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Insehh schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Blijkt an sich maar weer dat die BattleEye melding over "bannen op basis van hardware of IP" ook nergens op slaat. Wel weer 30 piek in het laatje van Bleuhole.
Wellicht met echte cheaters wel, hier zullen ze een diplomatieke oplossing gekozen hebben omdat het kwijtraken van je populairste streamer niet handig is.
Overigens was er gisteren ergens een discussie op reddit (link kwijt, jammer de pammer) over de privacygevoeligheid van de data die PUBG Corp (zou) verzamelen via BattleEye. Volgens mij slaan ze daar in sommige landen ook de plank mee mis. :X
Dat zal voor vrijwel elk bedrijf gelden dat niet onder strikt toezicht staat en dit niet als core business heeft. Vraag me af welke game developer wel aan GDPR voldoet, ik gok dat vrijwel geen een jou een overzicht van data aan kan leveren op jouw verzoek.
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Spray patterns zijn imo het slechtste dat ooit aan shooters is toegevoegt. Ja het is te leren (wel moeilijk) en maakt competative minder RNG maar het verpest volledig de skill van aimen waar je wil schiten en zelf de random recoil onder controle proberen te houden.

Ik heb spray patterns ook nooit begrepen. Het is puur een kunstje leren dat zelfs veel te eenvoudig te scripten is.

[ Voor 23% gewijzigd door Tsurany op 11-07-2018 13:26 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:23:
[...]

haha

hoeveel tegenstrijdige dingen kan je in een zin stoppen, dit moet wel een wereld record zijn. d:)b *;

- patterns leren is easy to learn, hard to master = goed
- maakt competetive minder rng = goed
- verpest volledig de skill van aimen waar je wilt schieten = huh!?
- en zelf de random recoil onder controle proberen te houde = wut!?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 13:00
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:45:
[...]

haha

hoeveel tegenstrijdige dingen kan je in een zin stoppen, dit moet wel een wereld record zijn. d:)b *;

Wellicht is een iets minder sarcastische toon ook wel eens fijn!

Het punt wat gemaakt wordt is dat een spray pattern een random effect moet simuleren, maar dat eigenlijk helemaal niet is omdat het te voorspellen is. Hierdoor kun je door veel oefenen het random effect behoorlijk compenseren. Een andere optie is om gewoon echt random recoil aan wapens te koppelen, zodat je pas tijdens het schieten kan gaan compenseren.

Dit is iets waar ik me best wel in kan vinden.

Wellicht is het beter als je een algemeen BR topic start en daar je meningen uit i.p.v. elke keer hier je gal te spuwen (met een neerbuigend toontje) terwijl je toch niet meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:45:
[...]

haha

- aangeleerd trucje is kennis, geen vaardigheid. In mijn ogen dus niet goed.
- minder RNG is wel goed (en de reden dat het in CS zit)
- je mikt doelbewust niet op de plek waar je wil schieten om te compenseren voor de recoil is wat ik bedoelde.
- De vaardigheid van real-time reageren op recoil RNG zit er dus niet meer in.

Niet zo veel tegenstrijdigheden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
MRTNbos schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:
[...]

Wellicht is een iets minder sarcastische toon ook wel eens fijn!

Het punt wat gemaakt wordt is dat een spray pattern een random effect moet simuleren, maar dat eigenlijk helemaal niet is omdat het te voorspellen is. Hierdoor kun je door veel oefenen het random effect behoorlijk compenseren. Een andere optie is om gewoon echt random recoil aan wapens te koppelen, zodat je pas tijdens het schieten kan gaan compenseren.

Dit is iets waar ik me best wel in kan vinden.

Wellicht is het beter als je een algemeen BR topic start en daar je meningen uit i.p.v. elke keer hier je gal te spuwen (met een neerbuigend toontje) terwijl je toch niet meer speelt.
ik speel nog steeds! verder moet je me vooral zo serieus blijven nemen. Ik mag toch wel hopen dat je inmiddels door hebt dat mijn gal en game adviezen niet altijd even serieus zijn, maar goed.

in ieder geval zijn spray patterns gewoon de manier om een goede speler minder rng te geven en dus consistenter te laten winnen. Geen idee waarom random recoil beter zou zijn gelet op een competitive aspect, er zijn natuurlijk andere argumenten om random recoil in te voeren. Vaak is dit de drang naar realisme en het tegengaan van anti recoil scripts.

PUBG recoil is af en toe te random imho, soms schiet je letterlijk alles on target op 100 meter full auto, de andere game schiet je met dezelfde gun en attachments een perfect cirkeltje om iemand heen op 20 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:54:
[...]

- aangeleerd trucje is kennes, geen vaardigheid. In mijn ogen dus niet goed.
- minder RNG is wel goed (en de reden dat het in CS zit)
- je mikt doelbewust niet op de plek waar je wil schieten om te compenseren voor de recoil is wat ik bedoelde.
- De vaardigheid van real-time reageren op recoil RNG zit er dus niet meer in.

Niet zo veel tegenstrijdigheden hoor.
wat is dan het verschil tussen een trucje en vaardigheid? volgens mij is een trucje heel goed kunnen doen juist de vaardigheid? het kunnen compenseren van realtime RNG is dan toch ook een trucje?

je neemt csgo als voorbeeld, je mikt inderdaad doelbewust niet op de plek waar je wil schieten. een pro speler (een echte dan he) weet echter precies waar de kogels komen in een spray, en daarom zal een pro ook 99.99% van de tijd winnen tegen iemand die ook sprayed maar geen idee heeft wat er gebeurd.

puur competitive gezien wil je dat toch? je wilt toch dat iemand die perfect kogels kan plaatsen eigenlijk altijd wint van iemand die dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56

ScreamGT

joejoe

gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:59:
[...]

ik speel nog steeds! verder moet je me vooral zo serieus blijven nemen. Ik mag toch wel hopen dat je inmiddels door hebt dat mijn gal en game adviezen niet altijd even serieus zijn, maar goed.
Serieus heb ik je nooit genomen, andere denk ik ook niet. Het is meer de manier waarop jij iets duidelijk probeert te maken, en de ondertoon die vaak gebruikt wordt.

Wat betreft die andere BR game, maak er een topic over en ga los.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:06:
[...]

wat is dan het verschil tussen een trucje en vaardigheid? volgens mij is een trucje heel goed kunnen doen juist de vaardigheid? het kunnen compenseren van realtime RNG is dan toch ook een trucje?
Een trucje kan je een aap leren. Iets begrijpen en zelfstandig keuzes maken en handelen niet. Op het HBO leer je vooral trucjes op de universiteit vooral vaardigheden.
je neemt csgo als voorbeeld, je mikt inderdaad doelbewust niet op de plek waar je wil schieten. een pro speler (een echte dan he) weet echter precies waar de kogels komen in een spray, en daarom zal een pro ook 99.99% van de tijd winnen tegen iemand die ook sprayed maar geen idee heeft wat er gebeurd.
De vraag bij csgo is vooral waarom beweegt je crosshair niet omhoog volgens het spray pattern zodat je daadwerkelijk daar schiet waar je crosshair is? Dat zou veel logischer zijn. Nu is er een kunstmatig trucje toegevoegt zodat je wat meer uit je hoofd moet leren en minder reageert op wat er daadwerkelijk op je scherm gebeurt.
puur competitive gezien wil je dat toch? je wilt toch dat iemand die perfect kogels kan plaatsen eigenlijk altijd wint van iemand die dat niet kan?
Dat kan je ook doen door recoil helemaal weg te halen. Nu laat je vooral iemand met het beste geheugen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 13:59:
[...]
in ieder geval zijn spray patterns gewoon de manier om een goede speler minder rng te geven en dus consistenter te laten winnen. Geen idee waarom random recoil beter zou zijn gelet op een competitive aspect, er zijn natuurlijk andere argumenten om random recoil in te voeren. Vaak is dit de drang naar realisme en het tegengaan van anti recoil scripts.

PUBG recoil is af en toe te random imho, soms schiet je letterlijk alles on target op 100 meter full auto, de andere game schiet je met dezelfde gun en attachments een perfect cirkeltje om iemand heen op 20 meter.
Waarom zou een speler ingedeeld moeten worden hoe erg hij de game kan voorspellen? Dat zou hetzelfde zijn als iemand een patroon in de redzone vind en daardoor altijd hier dwars doorheen kan rennen zonder ooit geraakt te worden.

Een goede speler wordt in mijn ogen niet alleen gebaseerd op recoil correctie. Een goede speler die alle zaken (terrein, cirkel, wel/niet schieten etc) meeneemt zal gemiddeld altijd hoger komen dan een speler die dit minder doet.

Consequentie van "echt random" is dat je met full auto een groter risico neemt, terwijl je ook de optie hebt voor bursts/tapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Wat hij bedoelt is dat wanneer een spray pattern niet random is, je gewoon een spray sequentie moet aanleren (komt in de buurt van kennis), en deze steeds afdraaien om de kogels te plaatsen waar jij ze wilt hebben. Dit in tegenstelling tot een random spray pattern, waarbij je moet anticiperen op de beweging, iedere keer op een andere manier. Hierbij zal het meer gaan om reactiesnelheid en handcoordinatie (vaardigheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Een trucje kan je een aap leren. Iets begrijpen en zelfstandig keuzes maken en handelen niet. Op het HBO leer je vooral trucjes op de universiteit vooral vaardigheden.

[...]

De vraag bij csgo is vooral waarom beweegt je crosshair niet omhoog volgens het spray pattern zodat je daadwerkelijk daar schiet waar je crosshair is? Dat zou veel logischer zijn. Nu is er een kunstmatig trucje toegevoegt zodat je wat meer uit je hoofd moet leren en minder reageert op wat er daadwerkelijk op je scherm gebeurt.

[...]

Dat kan je ook doen door recoil helemaal weg te halen. Nu laat je vooral iemand met het beste geheugen winnen.
dude, zeg je nou dat hbo studenten apen zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:11:
[...]

dude, zeg je nou dat hbo studenten apen zijn? :+
nee, alleen dat ze vergeleken met universitaire studenten vaak wat minder slim zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
floriz87 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:11:
[...]

Wat hij bedoelt is dat wanneer een spray pattern niet random is, je gewoon een spray sequentie moet aanleren (komt in de buurt van kennis), en deze steeds afdraaien om de kogels te plaatsen waar jij ze wilt hebben. Dit in tegenstelling tot een random spray pattern, waarbij je moet anticiperen op de beweging, iedere keer op een andere manier. Hierbij zal het meer gaan om reactiesnelheid en handcoordinatie (vaardigheden).
je gaat hier alleen vanuit dat je random recoil KAN compenseren. dit is imho nogal een grote aanname, dit kan namelijk lang niet altijd.

verder zijn er zat redenen te bedenken waarom je juist random recoil wil hebben, ik ben ook niet perse tegen. maar als je alleen kijkt naar dingen die goed zijn voor een competitive setting, dan wil je toch dat recoil te compenseren is? of dat nou random is of patterns, maar bij random recoil gaat de recoil vaak sneller dan je reactievermogen of je krijgt een niet te compenseren standaardafwijking van een game kado.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:13:
[...]

nee, alleen dat ze vergeleken met universitaire studenten vaak wat minder slim zijn >:)
mooi dit, eerst vindt iemand mij neerbuigend (ok fair enough, point taken), daarna kom jij met een apenvergelijking en deze stelling. ik vind het helemaal mooi, ga je zo wel weer netjes op tijd naar jaarclubeten en je sociëteit? vergeet ook niet dat het afgeven op HBO studenten alleen leuk is tijdens je studententijd, daarna is het vooral totale onzin. veel plezier verder daar he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:13:
[...]

Pf, wat ben jij een kinderachtige 'universitaire student' zeg. :O

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:17:
[...]

je gaat hier alleen vanuit dat je random recoil KAN compenseren. dit is imho nogal een grote aanname, dit kan namelijk lang niet altijd.

verder zijn er zat redenen te bedenken waarom je juist random recoil wil hebben, ik ben ook niet perse tegen. maar als je alleen kijkt naar dingen die goed zijn voor een competitive setting, dan wil je toch dat recoil te compenseren is? of dat nou random is of patterns, maar bij random recoil gaat de recoil vaak sneller dan je reactievermogen of je krijgt een niet te compenseren standaardafwijking van een game kado.
Ik probeerde te verduidelijken wat eerder gezegd werd. Zelf heb ik hier geen uitgesproken mening over. Behalve dat scripted recoil wat mij betreft onzin is. Scripted recoil (oftewel, niet-random recoil die steeds dezelfde patronen volgt) is niet realistisch en oefent geen vaardigheid. Je moet vooral veel spelen om de volgorde te leren kennen, en zodra je die onder de knie hebt ben je "beter" dan anderen. De vraag die hierboven dus, wat mij betreft terecht, gesteld wordt is of deze spelers daadwerkelijk beter zijn. Of wil je dat de spelers met de beste vaardigheden (reactietijd, hand-oog coordinatie, enemy awareness, strategie) boven komen drijven?

Het gaat hierbij ook gewoon domweg om voorkeuren, het een is niet beter dan het andere. Maar de een voelt zich meer thuis (en is er vaak simpelweg beter in) bij random en een ander bij scripted. Ik was vroeger behoorlijk goed in instagib games, snelle reactie en aim, maar in PUBG ben ik maar matig.

[ Voor 26% gewijzigd door floriz87 op 11-07-2018 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:23:
[...]

mooi dit, eerst vind iemand mij neerbuigend (ok fair enough, point taken), daarna kom jij met een apenvergelijking en deze stelling. ik vind het helemaal mooi, ga je zo wel weer netjes op tijd naar jaarclubeten en je sociëteit? vergeet ook niet dat het afgeven op HBO studenten alleen leuk is tijdens je studententijd, daarna is het vooral totale onzin. veel plezier verder daar he :+
Het was een grapje, was dat niet duidelijk? Was omdat jij de link legde tussen beide delen van mijn bericht. Wat ik bedoelde is dat trucjes en kennis vaak makkelijker is dan vaardigheid leren. Vandaar de vergelijking tussen HBO en universiteit. Beide zijn prima slimme mensen maar er is wel een (klein) verschil. Niemand noemt serieus een HBO student een aap, zou heel gek zijn als dat wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
floriz87 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Ik probeerde te verduidelijken wat eerder gezegd werd. Zelf heb ik hier geen uitgesproken mening over. Behalve dat scripted recoil wat mij betreft onzin is. Scripted recoil (oftewel, niet-random recoil die steeds dezelfde patronen volgt) is niet realistisch en oefent geen vaardigheid. Je moet vooral veel spelen omdat de volgorde te leren kennen, en zodra je die onder de knie hebt ben je "beter" dan anderen. De vraag die hierboven dus, wat mij betreft terecht, gesteld wordt is of deze spelers daadwerkelijk beter zijn. Of wil je dat de spelers met de beste vaardigheden (reactietijd, hand-oog coordinatie, enemy awareness, strategie) boven komen drijven?

Het gaat hierbij ook gewoon domweg om voorkeuren, het een is niet beter dan het andere. Maar de een voelt zich meer thuis (en is er vaak simpelweg beter in) bij random en een ander bij scripted. Ik was vroeger behoorlijk goed in instagib games, snelle reactie en aim, maar in PUBG ben ik maar matig.
je kan alleen beter zijn in het compenseren van random recoil als deze ook daadwerkelijk te compenseren is door een speler.

zodra random recoil betekent dat je vanwege wat voor reden dan ook in meer of mindere mate een stukje niet te compenseren random recoil krijgt, dan werkt dat gewoon niet goed samen met een competitive setting.

het leren van een recoil pattern zou vooral een trucje zijn in een plat 2d vlak, waarbij in elke situatie je muis dezelfde beweging moet maken om een pattern te compenseren.

in een game schiet je in een 3d omgeving, afhankelijk van afstand/grootte/beweging target is een vast pattern ook geen vast te leren altijjd hetzelfde pattern meer. je kan niet simpelweg een pattern leren (als in, leer een vaste beweging met je muis) en die overal op toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:35:
[...]
het leren van een recoil pattern zou vooral een trucje zijn in een plat 2d vlak, waarbij in elke situatie je muis dezelfde beweging moet maken om een pattern te compenseren.

in een game schiet je in een 3d omgeving, afhankelijk van afstand/grootte/beweging target is een vast pattern ook geen vast te leren altijjd hetzelfde pattern meer. je kan niet simpelweg een pattern leren en die toepassen op elk doel in een 3d omgeving.
ja wel, dat kan dus wel. Omdat de kogels wel altijd in een (bullet drop daargelaten) rechte lijn van jouw pov vandaan bewegen maakt het dus niet uit of het om 3D of 2D gaat. Want je scherm zet het namelijk altijd om naar 2D waardoor je atlijd op een 2D plaatje mikt en het pattern dus hetzelfde is.

Alleen beweging van jezelf of je target verandert daar iets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Philip Ross op 11-07-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:50
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:38:
[...]

ja wel, dat kan dus wel. Omdat de kogels wel altijd in een (bullet drop daargelaten) rechte lijn van jouw pov vandaan bewegen maakt het dus niet uit of het om 3D of 2D gaat. Want je scherm zet het namelijk altijd om naar 2D waardoor je atlijd op een 2D plaatje mikt en het pattern dus hetzelfde is.

'afhankelijk van afstand/grootte/beweging' ; Volgens mij mis je iets?

Je spreekt jezelf 2x tegen.. je zegt ja, maar benoemd zelf beweging en bullet drop die je zelf ineens niet meeneemt?

[ Voor 9% gewijzigd door mouzetc op 11-07-2018 14:41 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:09:
[...]

[...]

[...]

Blijkbaar heb je op beide niet gestudeerd anders had je wel wat anders aan gegeven over HBO. Waarom je dit uberhaupt noemt als voorbeeld is gewoonweg nutteloos.
Je logica klopt gewoon niet, skill is hoe goed je bent, hoe je omgaat met een bepaalde game in dit geval, hoe het zit bij pubg is dat de RNG van de eerste 5 kogels verwaarloosbaar is. Als je meer nodig hebt ben je over het algemeen toch al niet zo goed...

Spray pattern van csgo is totaal anders dan bij pubg, naast dat het een totaal andere insteek is qua gameplay ook niet echt een vergelijking waar je wat aan hebt.

Het overgrote deel van de kills die men maakt in competetive shooters zoals csgo of pubg zijn single of bursts. Die paar keer dat een volle spray nodig is heb je in pubg wat deviatie op de spray pattern. Wat is nu het grote probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:40:
[...]

'afhankelijk van afstand/grootte/beweging' ; Volgens mij mis je iets?
Nee hoor. Want afstand en grootte hebben er 0 invloed op. beweging noem ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:41:
[...]

Nee hoor. Want afstand en grootte hebben er 0 invloed op. beweging noem ik wel.
Omdat je ineens bullet drop verwaarloost? Doet PUBG dit? Nee. Grootte, prima, maar verder spreek je jezelf tegen of maak je je eigen regels volgens mij O-)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
Een full random patroon komt bij mij over als een afweging tussen kwaliteit en kwantiteit.

Op full auto heb je meer afwijking, dus de kans dat er een hoop kogels mis aan. Aan de andere kant wel een potentiele hogere dmg/tijd. Ga je naar burst/single shot dan ben je zekerder, alleen duurt het iets langer.

Hier kun je als speler dan en afweging tussen maken in elke situatie (waarbij full auto naar mijn mening niet meteen de prullenbak in hoeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
SouLLeSSportal schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:40:
[...]

Blijkbaar heb je op beide niet gestudeerd anders had je wel wat anders aan gegeven over HBO.
Je logica klopt gewoon niet, skill is hoe goed je bent, hoe je omgaat met een bepaalde game in dit geval, hoe het zit bij pubg is dat de RNG van de eerste 5 kogels verwaarloosbaar is. Als je meer nodig hebt ben je over het algemeen toch al niet zo goed...

Spray pattern van csgo is totaal anders dan bij pubg, naast dat het een totaal andere insteek is qua gameplay ook niet echt een vergelijking waar je wat aan hebt.

Het overgrote deel van de kills die men maakt in competetive shooters zoals csgo of pubg zijn single of bursts. Die paar keer dat een volle spray nodig is heb je in pubg wat deviatie op de spray pattern. Wat is nu het grote probleem dan?
Ik heb prima ervaring met HBO en universiteit maar daar gaat het hier niet om. Het was een slechts een te simpel gekozen vergelijking tussen kennis en vaardigheid.

Ik weet dat het bij csgo anders is dan in pubg, maar als hier iemand gaat lopen verkondigen dan een spray pattern een positief iets is en beter is dan wat pubg nu heeft dan reageer ik daar wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:35:
[...]

zodra random recoil betekent dat je vanwege wat voor reden dan ook in meer of mindere mate een stukje niet te compenseren random recoil krijgt, dan werkt dat gewoon niet goed samen met een competitive setting.
In competitive gaming kan je prima een stukje randomness invoeren. Dat is er nu ook al in PUBG, de een heeft nou eenmaal betere loot dan de andere bijvoorbeeld. Of de een vindt wel een auto en de ander niet. Plaatsing van de cirkel maakt ook heel veel uit. Allerlei random factoren waar je op moet anticiperen, dat zou met recoil ook kunnen.

Overigens beweer ik niet dat de recoil in PUBG niet random genoeg is, zoals iemand eerder leek te beweren, wat mij betreft is het random genoeg, of misschien zelfs te random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Omdat je ineens bullet drop verwaarloost? Doet PUBG dit? Nee. Grootte, prima, maar verder spreek je jezelf tegen of maak je je eigen regels volgens mij O-)
Ik verwaarloos bullet drop niet. Het heeft gewoon geen effect op je spray pattern. Lees eerst een goed wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Ik verwaarloos bullet drop niet. Het heeft gewoon geen effect op je spray pattern. Lees eerst een goed wat ik zeg.
je hebt gelijk dat voor wat betreft het perfect controleren van een spray het niet uitmaakt of het 2d of 3d is, in dit geval is het inderdaad gewoon altijd 2d (in csgo) zodra er bullet drop is dan is 3d wel weer een ding . dus dat is dan ook gelijk het enige punt in deze discussie waar ik je gelijk in moet geven.

in een game is de grootte van een target echter wel van belang natuurlijk, kogels on target krijgen op een groot doel is makkelijker dan een klein doel. met of zonder pattern.

verder ben ik het niet eens met je andere verwerpelijke ideeën :+

[ Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 11-07-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:44:
[...]

Niet van invloed op je spray pattern inderdaad, maar wel op waar je kogels aankomen als je 2D of 3D beredeneert.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:16

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mooie update in de Xbox PTS server, begint nu op de PC versie te lijken met een extra wapen, 3 x en 6x scopes, etc.

Thebeardguys heeft al een rondje spelen op youtube gezet met ook wat testjes met recoil op de M4 met diverse grips en een paar verschillend nades

Volledige patchnotes van de PTS vind je hier> https://forums.playbattle...684-xbox-pts-patch-notes/

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:49:
[...]

Niet van invloed op je spray pattern inderdaad, maar wel op waar je kogels aankomen als je 2D of 3D beredeneert.
Absoluut, maar heeft dus niks met de discussie over spray pattern te maken.
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:48:
[...]

je hebt gelijk dat voor wat betreft het perfect controleren van een spray het niet uitmaakt of het 2d of 3d is, in dit geval is het inderdaad gewoon altijd 2d (in csgo) zodra er bullet drop is dan is 3d wel weer een ding . dus dat is dan ook gelijk het enige punt in deze discussie waar ik je gelijk in moet geven.

in een game is de grootte van een target echter wel van belang natuurlijk, kogels on target krijgen op een groot doel is makkelijker dan een klein doel. met of zonder pattern.
Maar ook dat heeft niets met spray pattern te maken. Want ook zonder dat is een kleiner target moeilijker te raken.
verder ben ik het niet eens met je andere verwerpelijke ideeën :+
Jij noemt het verwerpelijk. Ik zeg gewoon dat er verschil is tussen HBO en universiteit. Daar is niks verwerpelijks aan. Ik hang er ook geen waarde oordeel aan, dat deed jij door min woorden te verdraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:57:
[...]

[...]

Maar ook dat heeft niets met spray pattern te maken. Want ook zonder dat is een kleiner target moeilijker te raken.

[...]

Jij noemt het verwerpelijk. Ik zeg gewoon dat er verschil is tussen HBO en universiteit. Daar is niks verwerpelijks aan. Ik hang er ook geen waarde oordeel aan, dat deed jij door min woorden te verdraaien.
Je zegt letterlijk dat je op hbo hoofdzakelijk trucjes leert en uni vaardigheden. Ik weet niet wat je hebt gestudeerd maar nogmaals dat is niet aangeven dat er een verschil is, maar gewoon een foutieve insinuatie dat HBO niks geleerd wordt maar alleen wat trucjes worden toegepast. Denk dat de meeste mensen hier dat niet echt waarderen.

Als je een (algemeen) verschil wil aangeven tussen hbo en uni is dat de uni meer richt op theorie en ontwikkeling van... en de hbo meer zich richt op het in de praktijk doorvoeren en uitvoeren van...

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-07-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 14:57:

Waarom niet? Volgens mij ging het erom dat Gotfurr aangeeft dat "het leren van een recoil pattern zou vooral een trucje zijn in een plat 2d vlak, waarbij in elke situatie je muis dezelfde beweging moet maken om een pattern te compenseren."

Waarop de discussie verdergaat dat dit volgens jou zo blijkt te zijn en Gotfurr (en ik) aangeeft dat dit dus niet het geval is. Dit door diepte, bullet velocity en bulletdrop (en dat dit vervolgens zijn uitwerking weer heeft op bewegende targets).

Jouw quote:
Ja wel, dat kan dus wel. Omdat de kogels wel altijd in een (bullet drop daargelaten) rechte lijn van jouw pov vandaan bewegen maakt het dus niet uit of het om 3D of 2D gaat. Want je scherm zet het namelijk altijd om naar 2D waardoor je atlijd op een 2D plaatje mikt en het pattern dus hetzelfde is.

Dus naar mijn idee, doet dit er wel degelijk toe?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Waarom niet? Volgens mij ging het erom dat Gotfurr aangeeft dat "het leren van een recoil pattern zou vooral een trucje zijn in een plat 2d vlak, waarbij in elke situatie je muis dezelfde beweging moet maken om een pattern te compenseren."

Waarop de discussie verdergaat dat dit volgens jou zo blijkt te zijn en Gotfurr (en ik) aangeeft dat dit dus niet het geval is. Dit door diepte, bullet velocity en bulletdrop (en dat dit vervolgens zijn uitwerking weer heeft op bewegende targets).

Jouw quote:

[...]

helaas heeft hij wel gelijk voor games zoals csgo zonder bulletdrop/velocity etc, het doet mij ook pijn om dat toe te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Jouw quote:

[...]

Nee, want het spray pattern leren blijft gewoon een simpele 2D beweging die je over je normale aim heen doet. Dat truc heeft helemaal niks te maken met al die andere variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Nee, want het spray pattern leren blijft gewoon een simpele 2D beweging die je over je normale aim heen doet. Dat truc heeft helemaal niks te maken met al die andere variabelen.
ja je hebt hier gelijk. wat betreft pattern maakt het niet uit, wat betreft raak schieten wel.

en nu hop, ga genieten van je gelijk en geef nog even wat extra af op die hbo cursisten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:14:
[...]

helaas heeft hij wel gelijk voor games zoals csgo zonder bulletdrop/velocity etc, het doet mij ook pijn om dat toe te geven.
Natuurlijk, 2D geen twijfel mogelijk. Maar volgens mij hadden we het ook over PUBG & CSgo, maar wellicht ben ik te laat ingesprongen en heb ik even gemist dat we het over CSgo spray patterns hebben.

edit
wat betreft pattern maakt het niet uit, wat betreft raak schieten wel.
Dat dus ^

[ Voor 14% gewijzigd door mouzetc op 11-07-2018 15:20 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:17:
[...]

ja je hebt hier gelijk. wat betreft pattern maakt het niet uit, wat betreft raak schieten wel.

en nu hop, ga genieten van je gelijk en geef nog even wat extra af op die hbo cursisten :+
Jammer dat je zo op de man moet spelen. Ik maak 1 wat onhandige vergelijking en je blijft daar over doorgaan. Je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt zonder meteen een sneer te maken over dat ik "maar moet gaan genieten" van mijn gelijk.
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:17:
[...]

Natuurlijk, 2D geen twijfel mogelijk. Maar volgens mij hadden we het ook over PUBG & CSgo, maar wellicht ben ik te laat ingesprongen en heb ik even gemist dat we het over CSgo spray patterns hebben.

edit

[...]

Dat dus ^
Ook voor games MET bullet drop is het spray pattern een 2D pattern.

[ Voor 27% gewijzigd door Philip Ross op 11-07-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:25:
[...]

Jammer dat je zo op de man moet spelen. Ik maak 1 wat onhandige vergelijking en je blijft daar over doorgaan. Je kan ook gewoon toegeven dat je ongelijk hebt zonder meteen een sneer te maken over dat ik "maar moet gaan genieten" van mijn gelijk.

[...]

je had/hebt gelijk. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:20
We kunnen natuurlijk wel discussiëren over het feit, dat als we een game hebben waar al zoveel verschillende variabelen zijn, Loot, circles, teams en dan ook nog eens random recoil dat we dan niet één zekere factor moeten inbouwen om eventueel de ander variabelen wat te compenseren? :+

#hashtag# late to the party #hashtag#

En daarnaast als recoil door middel van een muisbeweging te compenseren is, is dat denk ik vooral gezien vanuit een statische omgeving? Op het moment dat iemand beweegt blijft de compensatie wel het zelfde maar de muis movement moet je op zo'n moment wel aanpassen als je met de target mee moet bewegen. Ook de variabelen die al eerder genoemd zijn zoals bulletdrop, afstand, stance met schieten spelen allemaal mee. Zou de average player echt het verschil gaan merken met een vast patroon en iedereen als een mini-shroud rond gaan lopen? :)

Ik denk eerder dat mensen die er tijd in stoppen beloond gaan worden door gewoon beter te zijn doordat ze het trucje door hebben maar als ze dan een situationale aweneress hebben van een aap ( no pun intended) dan nog kunnen ze outplayed worden door een speler die wat minder is. Schieten is één ding en is in CSGO het belangrijkste. in PUBG gaat het niet alleen om het schieten en zal de invloed daarom ook minder zijn wanneer er een vast patroon zal zijn. Of val ik nu ook de categorie van een }:O die het niet begrijpt -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:25:
[...]

[...]

Waarom moet zou je dan je spray pattern moeten veranderen in 3D tov 2D op een ver running target? Nogmaals, spray-pattern blijft hetzelfde, wat je zegt, maar waar je kogels uiteindelijk eindigen zal verschillen (in PUBG en CSgo als je hetzelfde patroon aan je wapen hebt en deze op dezelfde manier beheerst). Uiteraard op short-range wat minder merkbaar.

TLDR, eenzelfde patroon van 2D naar 3D kan een andere uitwerking hebben. 3D moet je je patroon aanpassen aan de variabelen oms als doel een target te raken. Ik denk(!) dat je daarom door de variabelen niet kan zeggen dat het altijd neerkomt op 2D patroon. Wel denk ik dat de verschillen zo niet denderend zijn, dat je bijna kan aannemen dat je van een 2D patroon uit kan gaan?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Waarom moet zou je dan je spray pattern moeten veranderen in 3D tov 2D op een ver running target? Nogmaals, spray-pattern blijft hetzelfde, wat je zegt, maar waar je kogels uiteindelijk eindigen zal verschillen (in PUBG en CSgo als je hetzelfde patroon aan je wapen hebt en deze op dezelfde manier beheerst). Uiteraard op short-range wat minder merkbaar.

TLDR, eenzelfde patroon van 2D naar 3D kan een andere uitwerking hebben. 3D moet je je patroon aanpassen aan de variabelen oms als doel een target te raken. Ik denk(!) dat je daarom door de variabelen niet kan zeggen dat het altijd neerkomt op 2D patroon. Wel denk ik dat de verschillen zo niet denderend zijn, dat je bijna kan aannemen dat je van een 2D patroon uit kan gaan?
Een spray pattern verandert de hoek waarin je schiet. Dit kan je compenseren door tegengesteld te draaien waardoor de richting waarin de kogel vertrekt hetzelfde blijft. Dit staat 100% los van waar je op aan het richten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:54:
[...]

Een spray pattern verandert de hoek waarin je schiet. Dit kan je compenseren door tegengesteld te draaien waardoor de richting waarin de kogel vertrekt hetzelfde blijft. Dit staat 100% los van waar je op aan het richten bent.
Dat klopt, ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Het feit is dat je niet voor je lol je pattern probeert te controleren. Uiteindelijk wil je een target raken. Hierin haal ik het 2D vs 3D naar boven, wat een verschillende uitwerking kan hebben in het daadwerkelijk raken van targets. Daar draait het uiteindelijk om met schieten in shooters. Nogmaals, spray pattern blijft hetzelfde, dat hebben we nu beiden 3x opgemerkt, maar uitwerking van 2D is anders dan de uitwerking in 3D. In 3D moet je je pattern schakelen naar astandverandering door beweging van de target. In 2D hoef je niet te schakelen. Again, dat is mijn idee. .. of voeren we nu beiden een andere discussue? :/

Edit, ik snap nu je redenatie dat 2D hetzelfde is als 3D, maar het verschil ligt in wel of geen bulletdrop / velocity. :9

[ Voor 7% gewijzigd door mouzetc op 11-07-2018 16:05 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 17:55
Het is wel niet zo dat de spray pattern exact gat in gat is, ook al laat je er een macro op los.
Er zit nog altijd wat afwijking op, die naarmate de afstand groter wordt en je dus niet meer kan sprayen (of dan wordt het heel onnauwkeurig)

Ik spreek hier wel over csgo.

Pubg is gewoon heel erg random, op zivh niet erg voor een "realitsiche" shooter, hetzij dat er zoveel extra's aan die randomness zijn toegevoegd dat het geheel niet meer leuk is en je eigenlijk meer geluk moet hebben om recoil comp te houden dan skills.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
kazzzdafke schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:00:
Het is wel niet zo dat de spray pattern exact gat in gat is, ook al laat je er een macro op los.
Er zit nog altijd wat afwijking op, die naarmate de afstand groter wordt en je dus niet meer kan sprayen (of dan wordt het heel onnauwkeurig)

Ik spreek hier wel over csgo.

Pubg is gewoon heel erg random, op zivh niet erg voor een "realitsiche" shooter, hetzij dat er zoveel extra's aan die randomness zijn toegevoegd dat het geheel niet meer leuk is en je eigenlijk meer geluk moet hebben om recoil comp te houden dan skills.
In feite als een spray pattern 100% zit ingebakken, dan zou je met uiterste precisie je crosshair op 1 plek kunnen houden (of dus een script draaien), ongeacht de afstand. Ik ken CS verder niet hoor. Maar idd als deze niet 100% gelijk is, dan is dat niet te doen.

Houd me verder afzijdig wat van wat PUBG nodig heeft of wat beter is :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:58:
[...]

Dat klopt, ik denk dat iedereen het daar mee eens is. Het feit is dat je niet voor je lol je pattern probeert te controleren. Uiteindelijk wil je een target raken. Hierin haal ik het 2D vs 3D naar boven, wat een verschillende uitwerking kan hebben in het daadwerkelijk raken van targets. Daar draait het uiteindelijk om met schieten in shooters. Nogmaals, spray pattern blijft hetzelfde, dat hebben we nu beiden 3x opgemerkt, maar uitwerking van 2D is anders dan de uitwerking in 3D. In 3D moet je je pattern schakelen naar astandverandering door beweging van de target. In 2D hoef je niet te schakelen. Again, dat is mijn idee. .. of voeren we nu beiden een andere discussue? :/
Je moet het je zo voor stellen. Een shooter is als een 3D wereld die geprojecteerd word op een bal rondom jouw player model. Als iemand op 0º van je staat moet je op 0º mikken. ongeacht de afstand. Als de recoil je dan naar rechts laat bewegen, zeg naar 5º dan moet je dus 5º compenseren om weer op 0º uit te komen. Nogmaals ongeacht van de afstand tot het doelwit.

Deze compensatie projecteer je vervolgens op de rest van je beweging (dus de afstand+snelheid) maar de compensatie zelf zal altijd hetzelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 17:55
mouzetc schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:03:
[...]

In feite als een spray pattern 100% zit ingebakken, dan zou je met uiterste precisie je crosshair op 1 plek kunnen houden (of dus een script draaien), ongeacht de afstand. Ik ken CS verder niet hoor. Maar idd als deze niet 100% gelijk is, dan is dat niet te doen.
Dat is het dus niet. Er is een kleine deviatie op het patern, in losse naast elkaar sprays niet te zien, maar op dezelfde plaats is het geen stipje maar een dikke bol. Op grotere afstand geen bol maar dus spray weer..

Vorbeeldje:

YouTube: CSGO anti Recoil all mouse

EDIT: daarom dat je vanaf een bepaalde afstand weer moet tappen of singleshotten, met voldoende tijd ertussen dat de recoil weer gereset is. Maar niet te lang want dan..

[ Voor 10% gewijzigd door kazzzdafke op 11-07-2018 16:11 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Philip Ross schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:04:
[...]

Je moet het je zo voor stellen. Een shooter is als een 3D wereld die geprojecteerd word op een bal rondom jouw player model. Als iemand op 0º van je staat moet je op 0º mikken. ongeacht de afstand. Als de recoil je dan naar rechts laat bewegen, zeg naar 5º dan moet je dus 5º compenseren om weer op 0º uit te komen. Nogmaals ongeacht van de afstand tot het doelwit.

Deze compensatie projecteer je vervolgens op de rest van je beweging (dus de afstand+snelheid) maar de compensatie zelf zal altijd hetzelfde zijn.
Yes, als ik in CSgo op een moving target spray in 2D, dan aim ik op de target (hitscan) en op dat punt controleer/counter ik de recoil. Dat de target kleiner wordt (dus bijvoorbeeld met hoge snelheid schuin van mij af beweegt), betekend in dit geval dat ik gewoon een kleiner mikpunt heb.

Het verschil zit hem dan in (PUBG in) de bullet speed / bullet drop, waardoor ik naarmate de target verder van mij af beweegt ik steeds iets hoger en voor iets meer hem moet gaan zitten. Uiteindelijk is 2D dan ook toe te passen in PUBG, maar daar heb je dus ballistics.

In dezelfde map, zelfde situatie, zelfde patronen alleen het verschil in hitscan vs ballistics, zou je dus je compensatie t.o.v. elkaar aan moeten passen. Je spray op de target houden is daardoor een stuk lastiger op bewegende targets, omdat deze niet meer rechtlijnig is met de met het punt wat je wilt raken. Laten we het zo stellen dat het wel een spray pattern heeft, maar dat je deze enorm moet bijstellen inderdaad. Denk dat jij gelijk hebt, maar ik dat punt wilde maken :9

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of die gepost was maar bij deze. Klopt het dat je maar 3 geluiden tegelijk zult of kunt horen? Ik vindt dat jammer. In een echte omgeving hoor je ook alle geluiden, en niet gestripte geluiden. Als er gevochten wordt en iemand loopt boven/naast je dan moet je dat toch gewoon kunnen horen?

Of is het omdat ze zoveel mogelijk 'performance' eruit willen halen? Dan moet men maar een wat betere PC gebruiken vindt ik. Zelfs op mijn 8320 @ 4.8Ghz draait het prima :> Gezanik om cheats; het is de gebruikte unreal engine dat gewoon exploitbaar is voor cheats. Epic moet gewoon eens wat beter naar hun engine gaan kijken.

En indien mogelijk de boel over naar Vulkan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 20:53:

Ik weet niet of die gepost was maar bij deze. Klopt het dat je maar 3 geluiden tegelijk zult of kunt horen? Ik vindt dat jammer. In een echte omgeving hoor je ook alle geluiden, en niet gestripte geluiden. Als er gevochten wordt en iemand loopt boven/naast je dan moet je dat toch gewoon kunnen horen?

Of is het omdat ze zoveel mogelijk 'performance' eruit willen halen? Dan moet men maar een wat betere PC gebruiken vindt ik. Zelfs op mijn 8320 @ 4.8Ghz draait het prima :> Gezanik om cheats; het is de gebruikte unreal engine dat gewoon exploitbaar is voor cheats. Epic moet gewoon eens wat beter naar hun engine gaan kijken.

En indien mogelijk de boel over naar Vulkan. :>
Dat is al busted, klopt niet, maar geluid wordt wel meer weggewassen bij de htrf setting. 30 man die schieten, plus auto en lopende persoon was alles te horen maar door het vele luide geluid van schieten hoor je er weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 03-10 11:49
Net begonnen met deze game, maar na het best aardig kunnen spelen van CSGO en diverse battelfield titels valt dit me toch zwaar hoor. De recoil vooral op afstand valt me erg lastig te compenseren. Het spotten van spelers is erg lastig, vooral degenen die campen. Het komt vaak voor dat ik geen auto vind en een eind moet rennen en ergens onderweg vanachter een boom neergeknald te worden. Any tips voor beginners vanuit hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snuurtje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:07:
Net begonnen met deze game, maar na het best aardig kunnen spelen van CSGO en diverse battelfield titels valt dit me toch zwaar hoor. De recoil vooral op afstand valt me erg lastig te compenseren. Het spotten van spelers is erg lastig, vooral degenen die campen. Het komt vaak voor dat ik geen auto vind en een eind moet rennen en ergens onderweg vanachter een boom neergeknald te worden. Any tips voor beginners vanuit hier?
Speel met squads, neem 2 wapens welk geschikt zijn voor close range & lange range. M416 bijv in combinatie met een Kar98. Maar als je dat niet vinden kunt voldoet een AKM + een SKS met scope ofzo ook.

De recoil op wapens kan je compenseren door juist de items te vinden die op het wapen passen. Je hebt bijv een silencer en een compensator. Beide hebben voor en nadelen. Aan jou de keuze wat het lekkerst speelt.

Vooral veel uren spelen, dan krijg je het vanzelf onder de knie. En het is het de moeite waard. Persoonlijk is de M16A4 het meest irritante wapen met burst-fire. Op close combat en aim zonder attachments schiet het ding alle kanten op dankzij de enorme recoil. Ben zelf een keer gekilled omdat ik door het bos rende en voor me een tegenstander gecampt zag zitten. Zoom in, eerst schot raak, de tweede en derde schot schieten de lucht in dankzij recoil en ik wordt vervolgens afgeschoten. :'( :')

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 03:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Snuurtje schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 23:07:
Als je ervaring hebt in shooters dan komt het aimen in pubg ook wel goed. Om beter te worden moet je gewoon veel spelen en vaak dood gaan. Verspeel je tijd niet met looten en sneaken naar een top 10 plek, waarbij je andere spelers bewust vermijdt en gevechten dus uit de weg gaat. Later als je weet hoe je duels moet winnen kan je altijd alsnog voorzichtig gaan spelen.

Spring gewoon ergens random waar wat huisjes bij elkaar staan, hoeft geen grote stad te zijn - maar mag wel natuurlijk, het belangrijkste om te hebben?

- een vest
- een helm
- een rugzak
- een ump of assault rifle + reddot/holo/2x whatever
- beetje ammo (rond de 60-80 is al genoeg)
- misschien wat bandages, een first aid, wat boosts, maar besteed hier niet al te veel tijd aan

dit zou je al vrij snel moeten hebben, wat nu? -> zoek een auto, dat betekent dat je moet rennen en dus de map leert kennen en wellicht dat je al tegenstanders tegenkomt of hoort. hoor je een enemy schieten/lopen/feesten? ga niet bang in een hoekje luisteren naar voetstappen, ren gewoon op de schoten af en ga een duel aan.

stel dat je niemand vind en je vind na wat rennen een auto? mooi! kijk waar de witte cirkel is, rij in de witte cirkel rond in je auto net zo lang totdat er op je wordt geschoten. Zodra dat gebeurt, rij naar een plek waarbij je denkt dat je de schutter kan zien en ga het gevecht aan.

je gaat vaak dood, en je verliest in het begin waarschijnlijk elk duel. maar op die manier leer je wel schieten en de map. bovendien is doodgaan minder pijnlijk omdat je niet 3 uur hebt lopen zoeken naar je perfecte outfit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Laatst online: 03-10 11:49
Goeie tips, thanks, ga ik zeker eens toepassen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik moet zeggen: op de nieuwe map is het hotdroppen een stuk leuker en voor m'n gevoel minder luck-based. Dit komt denk ik door de grotere spawnrate van AR en SMG wapens, waardoor je echt al snel een prima wapen hebt. Ook zijn de locaties handiger om beter ontworpen om een hotdrop eerlijker te maken dan bijvoorbeeld School. De verschillende bases en ook de dorpjes zijn echt leuk.

Het komt echt vaak voor dat ik met 5+ kills de hotdrop overleef en dan mijn pot vervolg. Dit had ik op Miramar of Erangel echt een stuk minder. Hiermee is het wel echt een mini-royale en geen battle royale meer eigenlijk. Niks mis mee overigens, maar het is een ander spel geworden.

Ik merk trouwens ook dat mijn nieuwe button-lay-out echt vruchten afwerpt:

Peak links - CTRL
Peak rechts - SPACE
Crouch = Q
Jump = E
Vault = Alt
Free camera while running = CapsLock

Hiermee kan ik gewoon vrij bewegen terwijl ik peak, zonder dat mijn ASDW in de knoei komt. Hiermee is het peaken rondom muren, bomen en obstakels echt veel vloeiender en fijner geworden. Ook het healen gaat volledig automatisch met:

Bandage = 4
RedBull 5
Painkiller = 6
First Aid = 7
Med Kit = 8

Alleen nu de Syringe een worldspawn is, moet ik deze nog even locaten eigenlijk. Misschien op 3, want de side-arm gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:19:
Ik moet zeggen: op de nieuwe map is het hotdroppen een stuk leuker en voor m'n gevoel minder luck-based. Dit komt denk ik door de grotere spawnrate van AR en SMG wapens, waardoor je echt al snel een prima wapen hebt. Ook zijn de locaties handiger om beter ontworpen om een hotdrop eerlijker te maken dan bijvoorbeeld School. De verschillende bases en ook de dorpjes zijn echt leuk.

Het komt echt vaak voor dat ik met 5+ kills de hotdrop overleef en dan mijn pot vervolg. Dit had ik op Miramar of Erangel echt een stuk minder. Hiermee is het wel echt een mini-royale en geen battle royale meer eigenlijk. Niks mis mee overigens, maar het is een ander spel geworden.

Ik merk trouwens ook dat mijn nieuwe button-lay-out echt vruchten afwerpt:

Peak links - CTRL
Peak rechts - SPACE
Crouch = Q
Jump = E
Vault = Alt
Free camera while running = CapsLock

Hiermee kan ik gewoon vrij bewegen terwijl ik peak, zonder dat mijn ASDW in de knoei komt. Hiermee is het peaken rondom muren, bomen en obstakels echt veel vloeiender en fijner geworden. Ook het healen gaat volledig automatisch met:

Bandage = 4
RedBull 5
Painkiller = 6
First Aid = 7
Med Kit = 8

Alleen nu de Syringe een worldspawn is, moet ik deze nog even locaten eigenlijk. Misschien op 3, want de side-arm gebruik ik nooit.
Dat je daarmee kan spelen, kudos voor je, zou mij niet lukken, maar ik vind op zich de standaard knoppen wel ok om te leanen als je a of d met q en e samen indrukt. Ik zou de syringe gewoon vanuit tab doen, zo vaak gebruik je die niet en gebruiken duurt te lang om snel even te doen tijdens gevecht voor een hotkey. Dan kan je beter even een blikje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:49:
[...]

Dat je daarmee kan spelen, kudos voor je, zou mij niet lukken, maar ik vind op zich de standaard knoppen wel ok om te leanen als je a of d met q en e samen indrukt. Ik zou de syringe gewoon vanuit tab doen, zo vaak gebruik je die niet en gebruiken duurt te lang om snel even te doen tijdens gevecht voor een hotkey. Dan kan je beter even een blikje pakken.
Ik kwam met peaken niet altijd uit, omdat ik vaak ook met het vooruit of achteruit schuin lopen wilde peaken. Dan kom ik echt in de knoei met m'n vingers :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:07
meer mensen die in de nieuwe map echt constant dood gemaakt worden met de vector...dacht dat de vector en ump shit waren maar hoe goed die lui er mee knalde was echt crazy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrHarry schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07:
meer mensen die in de nieuwe map echt constant dood gemaakt worden met de vector...dacht dat de vector en ump shit waren maar hoe goed die lui er mee knalde was echt crazy!
Waarom dacht je dat ze shit waren? De Vector heeft een van de hoogste DPS in het spel en de UMP is ontzettend stabiel. Op korte afstand zijn het zeer goede wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Klopt. Na de laatste buff zijn de UMP en Vector volwaardige fullgame wapens geworden. Met name op een map als Sanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
MrHarry schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:07:
zijn al een tijdje erg goed op close range ja, sinds de grotere wapenupdate.
Tsurany schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:09:
[...]

Waarom dacht je dat ze shit waren? De Vector heeft een van de hoogste DPS in het spel en de UMP is ontzettend stabiel. Op korte afstand zijn het zeer goede wapens.
Ik denk dat hij niet elke update heeft meegekregen :)

Welkom iedereen op pagina 500 van dit threadje. :9

[ Voor 35% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-07-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:01:
[...]

zijn al een tijdje erg goed op close range ja, sinds de grotere wapenupdate.

[...]

Ik denk dat hij niet elke update heeft meegekregen :)
Dat kan, is alleen al een aantal maanden geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:19:
Ik hoor dit van meer mensen maar ik snap er eigenlijk niks van. Ik heb hotdrops nooit leuk gevonden puur voor de reden dat de lag op het begin veel te erg is. Als ik hotdrop heb ik er ALTIJD last van dat ik achter muren nog dood ga of ik al dood ben voordat ik iemand zie peaken. Als ik niet hotdrop maar gewoon ergens op een goeie locatie (max paar mensen ipv 15+) dan heb ik er veel minder last van en vind ik het spel veel leuker.

Na 2 potjes hotdrop heb ik het wel gezien voor de avond, doet me echt geen plezier zo'n lag festijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 14:06
NickThissen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Ik hoor dit van meer mensen maar ik snap er eigenlijk niks van. Ik heb hotdrops nooit leuk gevonden puur voor de reden dat de lag op het begin veel te erg is. Als ik hotdrop heb ik er ALTIJD last van dat ik achter muren nog dood ga of ik al dood ben voordat ik iemand zie peaken. Als ik niet hotdrop maar gewoon ergens op een goeie locatie (max paar mensen ipv 15+) dan heb ik er veel minder last van en vind ik het spel veel leuker.

Na 2 potjes hotdrop heb ik het wel gezien voor de avond, doet me echt geen plezier zo'n lag festijn.
Dit.. terwijl het me erg leuk lijkt om direct vol in het vuur gevecht te zitten.. Echter ineens dood vallen op de grond en dan pas je tegenstander zien is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
NickThissen schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:26:
[...]

Ik noem het hotdrop, maar geen Bootcamp (misschien paar keer gedaan). Ik bedoel meer een snelle drop in een dorp (mannetje of 8 denk ik) of Alpha, Bravo of Charlie bijvoorbeeld met ook 10 man max. Dit is prima te doen, want ik drop direct in een huisje en zorg dat ik eerst wat loot verzamel. Daarna kan ik gewoon doorknallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:02:
[...]

Ik noem het hotdrop, maar geen Bootcamp (misschien paar keer gedaan). Ik bedoel meer een snelle drop in een dorp (mannetje of 8 denk ik) of Alpha, Bravo of Charlie bijvoorbeeld met ook 10 man max. Dit is prima te doen, want ik drop direct in een huisje en zorg dat ik eerst wat loot verzamel. Daarna kan ik gewoon doorknallen!
Hier is de ervaring daarmee heel random. Soms inderdaad 4 kills, maar vaak genoeg 0 of 1. Reden: wapens nog niet gespawnt, parachute klooit of lag. Even los gezien van mijn eigen falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:49:
[...]

zoals ik het zie willen ze niet eens een hype, ze willen de basis goed neerzetten. daarom zijn ze ook begonnen met 50 spelers en een relatief kleine map ipv 100 spelers.

als ze de netcode en performance goed op orde hebben dan is dat al een hele grote stap in de goede richting. gameplay is natuurlijk het belangrijkste en daarvoor moet ik het echt zelf spelen, maar so far dingen die me wel bevallen: (ja ik weet dat het een ander spel is dan pubg, maar er zijn ook overeenkomsten)

- movement, ze proberen er een soort van quake achtige skill based movement in te bouwen, geen idee of dat lekker speelt. maar skillbased klinkt wel fijn.
- gun play : lijkt goed te zijn over nagedacht, ik vind de futuristische setting niet echt tof, maar de combinatie met realistische gunplay en futuristische zooi kan natuurlijk best ok zijn.

focus ligt volledig op een competitieve BR game neerzetten, lukt dat? geen idee, ga ik het proberen morgen? hell yeah! O-)

[video]
Mijn geld al weer terug gevraagd en gekregen, game werkt niet eens :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
For fucks sake...

Helm weg, geen instant knock....

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 14-07-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
Tsurany schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 15:07:
For fucks sake...

[video]
Helm weg, geen instant knock....
neckshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies waar de helm niet zit. Kansloos dat dit nog niet aangepast is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
Tsurany schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:11:
[...]

Precies waar de helm niet zit. Kansloos dat dit nog niet aangepast is.
why fix game? lets put in extra skins to make extra moneyz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vergeet je Deadmouse items niet te halen als je ook Twitch Prime hebt. Kan vandaag nog, maar verwacht morgen ook nog wegens alle problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
How to redeem crate
Open PUBG and link your PUBG account to your Twitch account.
Check and see if you have Amazon/Twitch Prime, if you don't you will need to use the trial or buy it for a month. If not, you're unable to complete the following steps.
On July 16th, head to https://www.twitch.tv/prime.
Scroll down until you see 'Free In-Game Loot & More.'
Find the 'Deadmau5 Crate' promo and click 'Learn More.'
Upon signing in on the website with your Twitch account and click 'Claim Your Loot Now.'
Crate will appear in your PUBG in-game inventory.

Het gaat inderdaad nog steeds.

[ Voor 95% gewijzigd door BobbyDgtl op 17-07-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
deadmau5 spullen krijg je als je twitch aanmeld in game ;)
En natuurlijk twitch prime hebt

https://www.primagames.co...w-get-deadmau5-crate-pubg
crate is only available from July 16th, starting at 12:00PM PT through July 17th at 11:59PM PT
The Mau5 Hat
Tee-5hirt
Mau5hoes
5porty Jacket
5lick Blazer
Black Jean5
Blue Jean5

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:20
Hey everyone,

PUBG 1.0 patch #18 has just been deployed to test servers. This patch features a new, Sanhok-exclusive DMR and vehicle, as well as custom matches for everyone via the new custom match open beta. As always, the patch will deploy to live servers once the testing period is complete.

Without further ado, let’s get into it!

New Weapon: QBU (Sanhok Exclusive)

YouTube™-video: PUBG - New Sanhok Weapon - QBU
Weergaven: 126,399
The QBU is a new 5.56mm DMR coming exclusively to Sanhok. It features a bipod, which will greatly reduce recoil when shooting from prone status. The QBU replaces the Mini14 on Sanhok.

The QBU is a new, Sanhok-exclusive DMR with a standard magazine of 10 rounds of 5.56mm ammo, which can be increased to 20 with an extended magazine.
There is bipod attached to QBU—it will greatly reduce recoil when you shoot while prone.
The QBU replaces the Mini 14 on Sanhok.

New Vehicle: Rony (Sanhok Exclusive)

YouTube™-video: PUBG - New Sanhok Vehicle - Rony
Weergaven: 53,084
The Rony is a new pickup truck that can only be found on Sanhok. This truck holds up to 4 passengers and excels at moving across Sanhok's hilly landscapes.The Rony is one of the larger vehicles on...

The Rony is a new pickup truck that can only be found on Sanhok (from the automaker that brought you the Mirado)!
This truck holds up to 4 passengers and excels at moving across Sanhok's hilly landscapes.
The Rony is one of the larger vehicles on Sanhok, so it can be used for cover as well as transportation!

Custom Match

Custom match UI has been updated and custom match creation is available for all players, in open beta on our test servers. Our plan is to expand this test to live servers, once the system is proven to be stable.
Read the full details in our Custom Match Update - Open Beta Test announcement.
Custom match list can now be viewed after selecting custom match game mode.
Normal mode: Classic battle royale rules—be the last person (or team) standing
Zombie mode: Play as either humans or zombies. Only one faction can win.
War mode: Team deathmatch with respawns. The team with the most points (kills and knocks) wins.
eSports mode: PGI 2018 eSports rule will be applied
After selecting your preferred game mode, custom matches can now be created using presets.
Each game mode currently has one default preset available.
Additional presets which will allow you to easily enjoy other game modes will be added in the future.
After creating the match, the settings can be adjusted using the options in the BASIC, RULES, and SPAWNS menus.
BASIC: Set session name, game mode, password, server region, map, weather, etc.
RULES: Set number of players, team size, gameplay, Blue Zone settings.
SPAWN: Set the types of weapons available and spawn rates.
Things to keep in mind when creating custom matches:
The number of total created custom games at once are limited.
At least 10 players are required to start the match.
While this update is on the test servers, only 2 players will be required to start matches.
You can keep the game in a waiting room for up to two hours
Custom game spectating feature has been disabled temporarily.
This feature will be reopened after maintenance work.

UI / UX

In Options > Control tab, now gamepad related options will only be displayed when the gamepad is connected

Bug Fixes

Fixed an issue where, when dragging items from a loot crate or the field, players couldn’t acquire items because the item amounts were automatically divided
Fixed an issue where, when the backpack was full, players couldn’t throw away extended mags
Fixed an issue where the camera would rotate 180 degrees upon death, making it difficult to understand which direction you were killed from.
Fixed an issue allowing players to see through some buildings on Sanhok
The crossbow zeroing will always remain at 25m even with a scope attached.

Thanks everyone,
The PUBG Team
Mooie update, ben benieuwd naar de custom games die gaan komen!

WJ heeft er ook iets moois over:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:32
Mensen die nu/vanmiddag willen spelen?

https://steamcommunity.com/profiles/76561197963669553/ - Add me (ja ik zit ook op de Discord :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update is weer een mooie afleiding. Nieuw voertuigje, nieuw wapentje en na anderhalf jaar eindelijk custom servers voor iedereen. Dan nog flink wat gratis skins uitdelen via allerlei rare promotie onderdelen en nog wat gelimiteerde skins die voor enorm veel geld verhandeld gaat worden.
Ondertussen amper technische verbeteringen of bugfixes, amper echte content en nog steeds geen ETA over limb penetration of het nieuwe cirkel systeem wat alweer maanden geleden aangekondigd/getest was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tsurany schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:10:
De update is weer een mooie afleiding. Nieuw voertuigje, nieuw wapentje en na anderhalf jaar eindelijk custom servers voor iedereen. Dan nog flink wat gratis skins uitdelen via allerlei rare promotie onderdelen en nog wat gelimiteerde skins die voor enorm veel geld verhandeld gaat worden.
Ondertussen amper technische verbeteringen of bugfixes, amper echte content en nog steeds geen ETA over limb penetration of het nieuwe cirkel systeem wat alweer maanden geleden aangekondigd/getest was.
Als je het allemaal zo lang, zo tegen vindt vallen, stop dan gewoon met het spel. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor je is om hier steeds te komen klagen over het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janvanduschoten schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:55:
[...]

Als je het allemaal zo lang, zo tegen vindt vallen, stop dan gewoon met het spel. Ik kan me niet voorstellen dat het leuk voor je is om hier steeds te komen klagen over het spel.
Waarom zou ik moeten stoppen met spelen enkel omdat ik enorm teleurgesteld ben in de updates en de werkwijze van PUBG Corp?
Kwaliteit van het spel is nog net zo als een half jaar geleden en dat is prima speelbaar. Ik had alleen gehoopt dat er daadwerkelijk verbeteringen zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Waarom zou ik moeten stoppen met spelen enkel omdat ik enorm teleurgesteld ben in de updates en de werkwijze van PUBG Corp?
Kwaliteit van het spel is nog net zo als een half jaar geleden en dat is prima speelbaar. Ik had alleen gehoopt dat er daadwerkelijk verbeteringen zouden zijn.
Maar het is wel iedere keer hetzelfde, iedere keer ben je weer teleurgesteld en iedere keer doet Bluehole het niet goed in jouw ogen. Je zou inmiddels ook je verwachtingen bij kunnen stellen en accepteren dat dit de realiteit is in plaats van de 1000ste comment hier te plaatsen dat het weer allemaal kut is en niet zoals jij hoopt. Dat weten we inmiddels echt allemaal wel. Ik kom amper op dit forum maar iedere keer als ik hier kom wordt er weer geklaagd over hoe slecht de updates nu weer zijn. Ik maakte de vergelijking eerder en ik zal hem weer maken (zeker gezien dit forum één grote herhaling van comments blijkt te zijn). Stop gewoon met spelen! Een duidelijker statement naar Bluehole kun je niet maken. Ga niet hier zitten klagen en als iemand je daar op aanspreekt ineens zeggen dat het spel toch wel leuk genoeg is om te spelen. Nogmaals: Het is inmiddels vergelijkbaar met een situatie waarbij je ieder jaar met tegenzin naar hetzelfde festival gaat waarvan je de optredende artiesten niet leuk vind met als enige reden dat toen je vroeger ging het nog wel leuk was.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jorissie87 je slaat de plank weer eens volledig mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Tsurany schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:17:
Ik had ook de indruk dat je voornamelijk negatief over het spel bent en doe dan de aanname dat je er geen plezier meer aan beleeft. Het lijkt nogal sterk dat je veelal geïrriteerd bent over het spel en alles er omheen, maar blijkbaar vind je het nog leuk maar uit je het wat anders dan ik zou doen, ook prima :)

Als Xbox speler ben ik wel tevreden over de updates (vooral de laatste), we zitten qua content niet zo ver meer achter de PC versie, het spel loopt ook soepeler nu.
Als ik de PC versie zie dan heb ik uiteraard wel weer zin in nieuwe maps, maar dat is nog ff wachten, komt er ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:17:
Goede argumentatie ook. Noem dan op zijn minst waarmee ik de “plank mis sla”. Je kan toch niet ontkennen dat veel van jouw comments negatief zijn? Lees ze voor de grap eens terug. Het is voornamelijk klagen over wat er wel niet allemaal mis is met het spel (of dat andere mensen in jouw ogen verkeerde beweringen doen). Ik ben volgens mij ook niet de eerste die hier een opmerking over maakt, andere mensen valt dit blijkbaar ook op. Het is heel veel roepen wat anderen allemaal verkeerd doen maar als je zelf een keer feedback krijgt is het natuurlijk maar onzin. Ik zit ook met regelmaat op andere game-topics maar er zijn er maar weinig zo zuur als deze. Zal er bij deze over ophouden want we raken off-topic.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Pagina: 1 ... 125 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord