[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 16:37

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Dus iemand met veel speeluren mag niet "klagen" en iemand met weinig speeluren wel? We hebben het over een bedrijf dat honderden miljoenen euro's verdiend heeft en elke dag nog vele tienduizenden euro's pakt puur aan cosmetische items die verkocht worden via Steam Market. Dan mag je in mijn ogen zeker kritische opmerkingen maken over de ontwikkeling van het product.
Ik merk dat de focus al maanden lang niet meer ligt op gameplay ontwikkelen en stabiliteit introduceren maar op zoveel mogelijk geld uit het spel trekken. Ik vind dat een slechte ontwikkeling en denk dat het uiteindelijk voor de ondergang van het spel gaat zorgen. En de enige manier om daar wat tegen te doen is zorgen dat zo min mogelijk spelers die cosmetics kopen. Zodra een bedrijf merkt dat ze spelers verliezen of hun producten niet meer verkocht worden zullen ze er kritisch naar gaan kijken.

Zolang iedereen braaf blijft kopen en we elk tegengeluid proberen weg te filteren zal er ook geen verandering plaats vinden.

[...]

Heb je die post goed gelezen? Je moet elke dag heel wat uur spelen wil je überhaupt de gratis cosmetics kunnen verdienen. Zelfs gamers die elke avond een paar potjes spelen gaan dat nog niet halen zonder de pass te kopen.
Ze introduceren de veelgevraagde mogelijkheid om je username te veranderen maar maken dit enkel beschikbaar voor gamers die echt elke dag kunnen spelen. Hoor je daar niet bij dan mag je kennelijk niet je naam veranderen.
Van mij mag je klagen zoveel je wilt, zolang je het spel blijft spelen verandert er toch niets en gaat Bluehole lekker door. Het enige wat ik aangeef is dat als je kijkt naar hoeveel plezier je hebt gehad voor die 30 euro (die je waarschijnlijk al meerdere keren hebt terugverdient als je niets geeft om crates of cosmetics) dat een tientje extra voor dan geen breekpunt mag zijn. Vind je de features geen toegevoegde waarde hebben koop je het niet en bespaar je die 10 euro. Vind je echter dat het spel zich niet goed ontwikkeld, dat er teveel snelle cashgrabs geintroduceerd worden of dat de kwaliteit van het spel ondermaats is dan stop je toch met spelen? Een beter signaal dan dat kun je niet afgeven en als je niet de enige bent dan gaat Bluehole daar echt wel op anticiperen, zo niet dan heb jij je vele uren plezier gehad en komt er vanzelf wel een nieuw/beter spel voor terug.

Het komt nu een beetje over alsof je ieder jaar naar hetzelfde festival gaat waar de kaartjes iedere keer duurder worden en je de optredende artiesten niet leuk vind maar je wel iedere keer stug blijft gaan omdat het vroeger wel zo leuk was.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mouzetc schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:47:
[...]

Ik had het over de pass, zie ook de laatste zin. Jij niet toch? Level 16 moet namelijk makkelijk te doen zijn in een maand, ook als je niet zoveel speelt. Moet je wel je prio's recht hebben.
Met de pass is het te doen inderdaad, dat is volgens mij ook het idee. Mensen zien dat ze de parachute skin niet halen en kopen dan toch nog maar even snel de pass.
Jorissie87 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:59:
Vind je de features geen toegevoegde waarde hebben koop je het niet en bespaar je die 10 euro.
En dat doe ik dus, ik koop die pass niet. Maar als mensen niet weten welke issues die pass allemaal met zich mee brengt kunnen ze niet de juiste afweging maken. Daarom vind ik het belangrijk om dat te bespreken op het forum, zorgen dat anderen de juiste informatie hebben om te bepalen of ze die pass wel of niet willen kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
in mijn zoektocht naar DE warmup game voor pubg, quake champions. super goed allemaal. :O :') :z :z :z :z

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=IGKmxi10dZI&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:20
Er is niks mis met spelers belonen. Fortnite heeft ook die Battle Pass en dat lijkt goed te werken. Waar ik echter jeuk van krijg is dat juist de spelers die er vanaf het begin bij zijn nauwelijks beloond worden, of dat je met normale potjes nauwelijks beloond wordt. En werkelijk álle cosmetics zitten in kratjes, waarvan er veel ook nog eens een sleutel nodig hebben. De enige manier om die sleutel te krijgen is geld betalen.

Ik snap best dat Bluehole wat extra geld wil verdienen om alles up & running te houden en dat ze daarom lootboxes en events introduceren. Helemaal prima. Maar de manier waarop ze het doen is gewoon niet heel erg goed. In normale potjes kun je letterlijk niks winnen bepaalde credits. Maar vervolgens is de kans groot dat je met je verdiende credits een lootbox wint waar een sleutel voor nodig is. Stel je voor dat je op de kermis bij de schiettent een prijs wint, maar om die prijs te claimen moet je nog een paar euro extra betalen.

Lootboxes vind ik niet perse een issue maar zoals PUBG het geïmplementeerd heeft vind ik niet goed. Er zijn 11 crates:

Wanderer Crate
Survivor Crate
Biker Crate
Desperado Crate
Militia Crate
Fever Crate
Aviator Crate
Raider Crate
Equinox Crate
Triumph Crate

Vijf daarvan gebruiken een sleutel. Maar de kans op dubbele items is groot, de kans op weer een spijkerbroek of wit shirt is groot. Je hebt weinig opties om je personage te personaliseren omdat werkelijk alles random is met maar een kleine kans op de mooiere items. En dan hebben we het nog niet gehad over de weapon skins die qua looks vaak nergens op slaan.

Als PUBG het goed aan wil pakken doen ze het als volgt:
- De meeste cosmetics niet in crates maar vrij beschikbaar en te kopen met credits.
- Twee crates. Eentje met weapon skins, eentje met cosmetics.
- In crates alleen unieke items die niet los met credits te kopen zijn.
- De mogelijkheid credits in te wisselen voor (korting op) keys voor crates.
- Events voor iedereen beschikbaar maar met een pass kun je unieke items unlocken en mag je mee doen aan exclusieve events.
- Af en toe unieke items die voor een bepaalde periode met echt geld te koop zijn of die je kunt winnen door bepaalde achievements te halen. Bijvoorbeeld tijdens bepaalde (nationale) feestdagen.

Je kunt best veel doen om alles fris te houden en om wat extra geld te verdienen maar hoe het in PUBG zit is gewoon de meest luie manier.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Van mij mogen ze letterlijk alle cosmetics achter een pay wall gooien/houden. Zolang er geen schijn van pay2win is, kan er toch weinig op tegen zijn?

Er zijn zat betere manieren te bedenken, maar het is nou ook weer niet zo dat je daar recht op hebt toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
gotfurrr schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:13:
Van mij mogen ze letterlijk alle cosmetics achter een pay wall gooien/houden. Zolang er geen schijn van pay2win is, kan er toch weinig op tegen zijn?

Er zijn zat betere manieren te bedenken, maar het is nou ook weer niet zo dat je daar recht op hebt toch? :+
Waar speel je voor als alles wachter een paywall zit? Puur voor de eer spelen gaat op den duur ook vervelen. Het is niet voor niets dat je bij wedstrijden doorgaans wat kunt winnen. Maar PUBG heeft niks van dat alles. Als je wint krijgt je credits waar je mee kunt gokken en that's it. En wat je daarmee kunt winnen is vaak dermate saai dat je dan net zo goed niks kunt winnen.

Het is ook niet dat je als speler ergens recht op hebt, maar er moet in mijn ogen een fatsoenlijke afweging gemaakt worden tussen bepaalde zaken die je kunt winnen/kopen/unlocken. In GTA Online heb je echt belachelijk veel cosmetische items. Sommige goedkoop, sommige heel duur en sommige exclusief te winnen tijdens events. Dan kun je ervoor kiezen om die dingen te kopen met ingame verdiende credits of met credits die je met echt geld gekocht hebt.

Dat systeem is relatief makkelijk om te zetten naar PUBG. Goedkope (lees: normale) cosmetische items te koop met ingame credits. De meer unieke en zeldzame items in kratjes waar je een sleutel voor moet kopen. Op die prijs kun je een korting krijgen door ingame credits in te zetten en als je er héél veel credits tegenaan gooit is het gratis. En dan tijdens events kun je het zo doen dat een exclusief even-item vrij te spelen is door X, Y en Z objectives te halen of door een bepaald bedrag neer te tikken, maar dat kan dan alleen in een bepaalde periode. Dan verdien je als bedrijf nog steeds meer dan genoeg geld maar komt het een stuk minder shady over dan hoe het nu gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
SomerenV schreef op maandag 25 juni 2018 @ 18:35:
[...]

Waar speel je voor als alles wachter een paywall zit?
Omdat het leuk is? Waar speel je ander voor? Dat mini rokje dat niemand anders heeft of zo?
Puur voor de eer spelen gaat op den duur ook vervelen. Het is niet voor niets dat je bij wedstrijden doorgaans wat kunt winnen. Maar PUBG heeft niks van dat alles. Als je wint krijgt je credits waar je mee kunt gokken en that's it. En wat je daarmee kunt winnen is vaak dermate saai dat je dan net zo goed niks kunt winnen.
Dat je met wedstrijden iets van winnen hebt is om de beste te krijgen omdat je met mensen bezig bent vanwie dit hun job bijna is. Niks te maken met casual play.
Het is ook niet dat je als speler ergens recht op hebt, maar er moet in mijn ogen een fatsoenlijke afweging gemaakt worden tussen bepaalde zaken die je kunt winnen/kopen/unlocken. In GTA Online heb je echt belachelijk veel cosmetische items. Sommige goedkoop, sommige heel duur en sommige exclusief te winnen tijdens events. Dan kun je ervoor kiezen om die dingen te kopen met ingame verdiende credits of met credits die je met echt geld gekocht hebt.
Intreseert me echt helemaal niks .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
k995 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:19:
[...]

Omdat het leuk is? Waar speel je ander voor? Dat mini rokje dat niemand anders heeft of zo?

[...]

Dat je met wedstrijden iets van winnen hebt is om de beste te krijgen omdat je met mensen bezig bent vanwie dit hun job bijna is. Niks te maken met casual play.

[...]

Intreseert me echt helemaal niks .
Jou boeit het allemaal niet maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het merendeel het wel boeit. Een game blijft voor de meesten niet eeuwig leuk als er geen beloningen zijn, mijzelf inclusief. Juist in een game als PUBG wil je je personage wat kunnen customizen maar die opties zijn enorm karig. Al helemaal als je, kijkende naar mezelf, een hekel hebt aan lootboxes.

Maar goed, het feit dat ze zo de focus op die meuk leggen terwijl de game in de basis gewoon een puinhoop is vind ik nog veel kwalijker. Eerst je game fixen, dan los gaan met allerlei extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SomerenV schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Jou boeit het allemaal niet maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het merendeel het wel boeit.
Geen idee,
Een game blijft voor de meesten niet eeuwig leuk als er geen beloningen zijn, mijzelf inclusief. Juist in een game als PUBG wil je je personage wat kunnen customizen maar die opties zijn enorm karig. Al helemaal als je, kijkende naar mezelf, een hekel hebt aan lootboxes.
Ik heb liever nieuwe maps, wapens en betere gameplay.
Maar goed, het feit dat ze zo de focus op die meuk leggen terwijl de game in de basis gewoon een puinhoop is vind ik nog veel kwalijker. Eerst je game fixen, dan los gaan met allerlei extra's.
Tja je kan niet alles willen, je zegt het zelf dat dit een "luie" oplossing is en dus snel in elkaar geflanst, wat je wil zal meer tijd en middelene vragen die ze elders niet aan kunnen besteden.

Wat vind je dan een puinhoop aan het spel zelf trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
k995 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Geen idee,

[...]

Ik heb liever nieuwe maps, wapens en betere gameplay.

[...]

Tja je kan niet alles willen, je zegt het zelf dat dit een "luie" oplossing is en dus snel in elkaar geflanst, wat je wil zal meer tijd en middelene vragen die ze elders niet aan kunnen besteden.

Ik zal mezelf even quoten.
SomerenV schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 23:44:
Hier is de game van de PC verdwenen. Hits die niet registreren, houterige mechanics wat betreft manouvreren, te vaak op houten kozijntjes en spijlen schieten terwijl je er niet op richt, gare vehicle physics, compleet onbetrouwbare loot (ja, ik weet 't, RNG, maar het gaat vaak nergens over), geen info over ping te zien, audio die inconsistent is en vast nog wel wat andere zaken.

En het ergste vind ik nog wel dat de focus bij Bluehole op die f*cking kratjes lijkt te liggen. Steeds meer van dat soort rotzooi terwijl de game gewoon nog altijd niet 'af' is. Ik heb ze lang het voordeel van de twijfel gegeven maar ik ben er klaar mee. Ik heb er genoeg plezier uitgehaald dus het boeit me niet of ik het nu een tijd wel of niet speel. Over een paar maandjes zie ik wel wat de staat de game is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

P-Nut schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:21:
[...]

het overkomt de beste...... zo ook shroud:

YouTube: Shroud Experienced The Biggest D-Sync Ever! (Shroud) | #PUBG

YouTube: Dr DisRespect Rages at D-Sync Death & Tweets Clip!

Overigens lijkt het alléén maar erger te worden voor mijn gevoel.
Tweede link is van 1 aug 2017, daarnaast is Dr DisRespect z'n karakter ook dat hij raged.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 16:56
True schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Tweede link is van 1 aug 2017, daarnaast is Dr DisRespect z'n karakter ook dat hij raged.
Ik begrijp dat dr disrespect een karikatuur is. Dat iets al oud is geeft alleen des te meer aan dat het probleem tot op heden niet verholpen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 17:28
P-Nut schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:17:
[...]

Ik begrijp dat dr disrespect een karikatuur is. Dat iets al oud is geeft alleen des te meer aan dat het probleem tot op heden niet verholpen is
Bij mij tot op heden wel. Verbaast me dat de discussie helemaal niet gaat over de improvements van update #15. Wordt alleen maar azijn gepist. Begrijpelijk, maar jammer dat de verbeteringen niet meer genoemd kunnen worden, terwijl ze er wel degelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
SomerenV schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Ik zal mezelf even quoten.
Elke online spel dat ik speel heeft zijn eigenaardigheden of issues.

Meestal als je een spel beu word komen die dan bovendrijven, dat (imho) zie je nu veel op fora zoals hier, mensen zijn het wat beu en dan word elk klein dingetje uitvergroot uit frustratie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
k995 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:50:
[...]

Elke online spel dat ik speel heeft zijn eigenaardigheden of issues.

Meestal als je een spel beu word komen die dan bovendrijven, dat (imho) zie je nu veel op fora zoals hier, mensen zijn het wat beu en dan word elk klein dingetje uitvergroot uit frustratie .
Muah, die frustraties waren er al, maar onder het mom 'ze kunnen het nog fixen' besteedde ik daar niet al teveel aandacht aan. Bluehole heeft in een jaar tijd echt enorm veel weten te fixen dus gaf ik ze lang het voordeel van de twijfel en keek ik voor zover mogelijk door de gebreken heen. Ik heb er ook veel plezier aan beleefd, dus die 30 euro is prima besteed wat mij betreft.

Maar als een ontwikkelaar steeds meer dingetjes aan de zijlijn gaat doen en problemen nauwelijks opgelost worden dan verdwijnt bij mij de positiviteit steeds meer. In de basis zijn er gewoon nog voldoende zaken die niet lekker aanvoelen en dat wringt bij mij. Je kunt zo tal van shooters aanhalen die gewoon vele malen beter aanvoelen en lekkerder werken. Het enige grote voordeel dat PUBG nog heeft is dat het de enige realistische battle royale game is. Dat is ook de enige reden dat ik het zo lang heb gespeeld. Als er eerder een betere realistische game was uitgekomen in dat genre was ik allang overgestapt.

En het kunnen allemaal wel kleine frustraties zijn maar als je die bij elkaar optelt dan zijn het stiekem toch best veel frustraties en daar heb ik gewoon geen zin meer in. Ik ben ook niet de enige gezien het sterk dalende spelersaantal. Het is nu een half jaar geleden dat versie 1.0 uitgekomen is maar kwalitatief is de game er nauwelijks op vooruit gegaan. En da's zonde want in hun early access periode waren ze echt lekker bezig. Het lijkt nu weer enigszins de goede kant op te gaan maar daarom kijk ik over een paar maanden ook wel wat de staat van de game is. Als het dan nog steeds een houterige bende is met serieuze netwerkproblemen dan is het permanent exit voor mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:50
Ik snap niet helemaal waar men die netwerkproblemen vandaan haalt. Een beetje is reactie tot SomerenV en wat anderen. Dit spel is afgelopen patch echt 100x verbeterd naar mijn (en vele anders) idee. Framerates zijn op Miramar zeker nog niet helemaal top, maar hopelijk krijgen ze daar nog wat aan gedaan.

-Sanhok loopt als een zonnetje atm (niet de eerste 30sec als er 10+ man om je heen dropt).
-Hitreg is acceptabel geworden.
-Desync lijkt echt een enorme stap gemaakt te hebben (geef t nu zeker een 8).
-Cheaters lijken enorm af te nemen (in 2000uur circa 6 obvious cheaters tegengekomen).

Dat je randjes schiet.. tsjah, dat gebeurd. Dat hoort bij het spel en gaan ze niet 'fixen', want die zijn er nou eenmaal. Tuurlijk, kan vervelend zijn, zou (misschien) anders kunnen, maar dat probleem ligt echt bij de speler.

Dat hele verhaal dat er spelers afhaken is toch ook iets normaals? Fortnite zal binnen een half jaar ook minstens 30% van zijn spelers verliezen. Verwacht je echt dat iedereen dit blijft spelen? Ja, er zullen spelers weggaan door bugs/slechte optimalisatie, maar mijn verwachting is dat veel mensen gewoon interesse verliezen in een spel naarmate je het vaker speelt. Zoals wordt aangegeven is het spel een jaar uit.. hoeveel mensen spelen nu echt een jaar lang dezelfde game?

Dat het spel wat houterig aanvoelt valt niks op aan te merken. Zeker als je even CS of COD speelt. Het zijn uiteraard wel even andere soort games.

Zoals K955 aangeeft denk ik ook dat mensen zeker na wat verveling of geen progressie kunnen boeken dingen steeds negatiever gaan aanschouwen, terwijl er juist laatste patch een hoop verbeterd is.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide map typen aangekruist, 4x achter elkaar Sanhok. Switch naar enkel Battle Royale, Sanhok.... wtf :+

Ik hoop trouwens wel dat ze solo's in squad matches gaan verbieden. Zo sneu is dat, solo spelers die hooguit een kill halen en enkel lopen te trollen :(

[ Voor 43% gewijzigd door Tsurany op 26-06-2018 23:39 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-10 19:44
Heb het spel al 2 maandjes niet aangeraakt. Was er nog al klaar mee haha. Maar nu de nieuwe map uit is probeer ik het toch nog een keertje.
Hopen dat desync beetje is afgenomen want dat was toch wel mijn struikelblok om het niet meer te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 21:29
Nog iemand hier die Sanhok helemaal niets vindt? Heb het momenteel uit mijn queue gehaald, maar misschien vraagt het gewoon even gewenning....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:07
EliHiel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:40:
Nog iemand hier die Sanhok helemaal niets vindt? Heb het momenteel uit mijn queue gehaald, maar misschien vraagt het gewoon even gewenning....
Vind het zelf juist heerlijk! Veel meer snellere combat, minder snipers doordat er niet veel grote open plekken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-10 13:00
Baelrog schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:40:
[...]

Vind het zelf juist heerlijk! Veel meer snellere combat, minder snipers doordat er niet veel grote open plekken zijn.
Snelle acties, en minder long range ben ik mee eens. Het enige nadeel vind ik wel dat je bij de latere cirkels nagenoeg geen tijd hebt om "normaal" te spelen. Als de nieuwe cirkel aan de andere kant valt en je hebt een beetje terrein tegen kun je alleen maar met samengeknepen billen een sprintje trekken en hopen dat je niet gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EliHiel schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:40:
Het is in mijn ogen echt een andere vorm van gameplay. Het is veel sneller, niet op looten gericht en puur een kwestie van zo snel mogelijk vijanden afschieten terwijl je allemaal langzaam naar het midden beweegt. Het is een leuke afwisseling tussen de echte Battle Royale mappen maar vraagt wel een andere mindset.
Het heeft een aantal sterke kanten, zoals cirkel snelheid, die hopelijk ook snel naar de andere mappen komen. En de map steekt goed in elkaar, weinig open gebieden waardoor je nooit echt vanaf afstand kapot geschoten wordt terwijl je krampachtig probeert weg te komen. Veel meer gevechten op medium afstand gedurende de game wat voor een meer constante spanning zorgt.

Maar ik kan goed begrijpen dat sommigen het niet leuk vinden. Ik denk dat het ook echt een verbetering zou zijn als alle mappen elkaar netjes opvolgen want na twee keer achter elkaar Sanhok heb ik wel even behoefte aan een andere map. Ik zou liever zien dat ze gewoon keurig rouleren. Dus Erangel, Sanhok, Miramar, Erangel,...
MRTNbos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Snelle acties, en minder long range ben ik mee eens. Het enige nadeel vind ik wel dat je bij de latere cirkels nagenoeg geen tijd hebt om "normaal" te spelen. Als de nieuwe cirkel aan de andere kant valt en je hebt een beetje terrein tegen kun je alleen maar met samengeknepen billen een sprintje trekken en hopen dat je niet gezien wordt.
Groot voordeel is dat je altijd sneller kan bewegen dan de cirkel. Als je constant in beweging blijft en niet krampachtig aan een rand blijft hangen kom je nooit echt in de problemen. Je kan zelfs tijdens het rennen naar de cirkel nog rustig een kort vuurgevecht aangaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 27-06-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Ik heb op Mobile de ene keer wel de mogelijkheid om nog een pistool te dragen (naast twee andere wapens) en de andere keer niet, ik kan maar niet ontdekken waar het verschil in zit. Zijn er anderen die dit ook hebben?

Vind het overigens maar bijzonder irritant want al die auto-pickup ammo voor dat pistool neemt dan ook weer onnodig veel ruimte van mijn backpack in.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
MRTNbos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Huh? Dit is juist op Sanhok veel beter... Map is veel kleiner dus je hoeft nooit ver te lopen, cirkel is langzamer en je kan hem altijd voorblijven, etc. Het is bijna triviaal om in de cirkel te blijven, ik kijk zelfs meestal niet eens meer op de fullscreen map en zie vanzelf wel in de minimap of ik in de buurt van de cirkel zit of niet. Op de grote map moet je juist om de 5s checken of je niet genaaid bent door de cirkel en meteen weg moet rennen. Heerlijk dat het op Sanhok niet hoeft.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
NickThissen schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:42:
[...]

Huh? Dit is juist op Sanhok veel beter... Map is veel kleiner dus je hoeft nooit ver te lopen, cirkel is langzamer en je kan hem altijd voorblijven, etc. Het is bijna triviaal om in de cirkel te blijven, ik kijk zelfs meestal niet eens meer op de fullscreen map en zie vanzelf wel in de minimap of ik in de buurt van de cirkel zit of niet. Op de grote map moet je juist om de 5s checken of je niet genaaid bent door de cirkel en meteen weg moet rennen. Heerlijk dat het op Sanhok niet hoeft.
Afstanden zijn beter, maar de tijden zijn ook korter. En aangezien een vuurgevecht nog steeds evenveel tijd kost ben ik zelf al een paar keer (solo en squad) in de problemen gekomen hierdoor. Spelers die dan net de cirkel mee hebben, kunnen lekker prijs schieten zonder dat je de tijd hebt om goed om te lopen of een vuurgevecht aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
MRTNbos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:01:
[...]

Afstanden zijn beter, maar de tijden zijn ook korter. En aangezien een vuurgevecht nog steeds evenveel tijd kost ben ik zelf al een paar keer (solo en squad) in de problemen gekomen hierdoor. Spelers die dan net de cirkel mee hebben, kunnen lekker prijs schieten zonder dat je de tijd hebt om goed om te lopen of een vuurgevecht aan te gaan.
Yip, vooral in squads een iets groter probleem. Firefights die langer dan 20 seconden duren zijn vaak heel problematisch. En zeker omdat een andere squad dan tijd genoeg heeft om zich te positioneren aan de rand kan je meestal nergens heen. Maar om het zelf te doen bij andere squads, fantastisch :-) Soms is het een schietkraam!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Ben opzoek naar wat andere redelijk fanatieke spelers.
Speel nagenoeg elke dat 1/2 uurtjes vooral met randoms kan het soms tot frustratie lijden.

Naam steam: R_utger

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
Tsurany schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 22:36:
Beide map typen aangekruist, 4x achter elkaar Sanhok. Switch naar enkel Battle Royale, Sanhok.... wtf :+

Ik hoop trouwens wel dat ze solo's in squad matches gaan verbieden. Zo sneu is dat, solo spelers die hooguit een kill halen en enkel lopen te trollen :(
Er zijn ook solo spelers die een hele squad wegschieten of een Chicken Dinner halen... Beetje druk maken om niets dit... alsof er geen squads zijn waarbij er spelers zijn die het niet boeit of ze dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharkware schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Er zijn ook solo spelers die een hele squad wegschieten of een Chicken Dinner halen... Beetje druk maken om niets dit... alsof er geen squads zijn waarbij er spelers zijn die het niet boeit of ze dood gaan.
Die zijn er erg weinig. Ik speel niet squads om vervolgens solo spelers tegen te komen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
Tsurany schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:24:
[...]

Die zijn er erg weinig. Ik speel niet squads om vervolgens solo spelers tegen te komen persoonlijk.
Tja, dat zul je altijd hebben in een "public" setting. Ook al speel je alleen tegen random squads, dan zijn er nog squads die niet samenwerken (en apart van elkaar droppen waardoor je alsnog tegen een solo speelt). In mijn optiek een probleem dat je niet op gaat lossen. Misschien met een betere matchmaking. Ranked/unranked bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sharkware schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:48:
[...]

Tja, dat zul je altijd hebben in een "public" setting. Ook al speel je alleen tegen random squads, dan zijn er nog squads die niet samenwerken (en apart van elkaar droppen waardoor je alsnog tegen een solo speelt). In mijn optiek een probleem dat je niet op gaat lossen. Misschien met een betere matchmaking. Ranked/unranked bijvoorbeeld.
Een begin zou dus zijn om solo's en duo's te weren uit de squad matchmaking, die hebben tenslotte hun eigen queue al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Sommige mensen willen 1 vs 2-3-4 oefenen om beter te worden en gaan dan solo vs squad, beetje jammer om daar over te gaan miepen vind ik. Die mensen te weren omdat er al een andere optie is is nonsens. Het is vrij om dat te kiezen, ook duo's en trio's kunnen squad games doen dus waarom niet in je eentje. Jammer voor jou als je dan een keertje wordt gekilled door zo iemand maar dat zal sporadisch zijn, en minder vaak dan door lag of andere BS van de game zelf.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:03
R-utger schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:41:
Ben opzoek naar wat andere redelijk fanatieke spelers.
Speel nagenoeg elke dat 1/2 uurtjes vooral met randoms kan het soms tot frustratie lijden.

Naam steam: R_utger
Zie onderaan de pagina:

Let op:
Samen spelen met Tweakers?
Discord: PC Gaming Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Zo random hoe dit spel speelt, de ene keer raakt alles en heb je zo 4-5 kills, de andere pot zie je gewoon letterlijk de kogel van je m24 door iemand heen gaan en gaat gewoon alles mis door de slechte server waar je in zit blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Tsurany schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:49:
[...]

Een begin zou dus zijn om solo's en duo's te weren uit de squad matchmaking, die hebben tenslotte hun eigen queue al.
Waarom? Als je bij een squad genoeg members uitschakelt zijn er ook steeds minder mensen over tot een 'squard' nog maar 1 persoon is. Ik zie het probleem ook niet zo met gemengde of kleinere squads, je hebt vooral je eigen speelstijl te beheersen, in wat voor omgeving je dan zit zou niet uit moeten maken.
mouzetc schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:15:
[..]Zoals wordt aangegeven is het spel een jaar uit.. hoeveel mensen spelen nu echt een jaar lang dezelfde game? [..]
Ik ;) Sinds dat het uitgekomen is speel ik UT99, UT2004, Q3A, UrT, SC1, SC1:BW, SC2, AoE2. Het probleem met veel nieuwe games is de laatste ~10 jaar dat ze vooral op gimmicks drijven, tijdelijke playerbases hebben en veel harder proberen te spelen op transacties, reclames en collectables, zonder dat de gameplay nou echt beter of 'anders' wordt. De nieuwste UT lijkt dan wel weer op 2004 en 99, dus daar hebben ze zichzelf weer teruggebracht naar waar het om draait: goede gameplay. AoE is met userpach en wololokingdoms (en voobly) prima te draaien en er is een actieve community, SC1 gaat langzaam dood (maar dat mag na 20 jaar ook wel), en SC2 is een waardige opvolger. Al met al dus genoeg games en gamers die het langer dan een jaartje na de spotlight gehad te hebben blijven doen.

Nu heeft PUBG het voordeel dat ze een combinatie van 'uitgebreide' genre (neem een FPS, Arena shooter, en Ghost Recon, stop het in een blender met wat speed en een japanse VHS van Battle Royale en je hebt PUBG), een actieve playerbase en veel aandacht, maar tenzij ze de core gameplay op een betrouwbaar niveau kunnen brengen (en het daar houden) verdwijnt het net zo snel als alle Battlefield en CoD/MoH/random console shooter XYZ delen die de laaste 10+ jaar zijn uitgebracht. Herinneren mensen zich Black en Killzone nog? Of Mag? Of de orginele Prey? En misschien de klassieke Ghost Recon en Rainbow Six releases? Het verschil in commerciele management en industrialisatie van de game-markt zou PUBG nog wel eens parten kunnen gaan spelen. (lees: transacties en collectibles, console sales, vooral zo veel mogelijk tieners aantrekken, en ergens later nog een keertje de technical debt inhalen als de game zo lang bestaat)

[ Voor 66% gewijzigd door johnkeates op 30-06-2018 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Als je dan over games langer dan een jaar hebt, vergeet je dan WoW niet? zo ongeveer de godfather of longterm gaming :P Of minecraft wat veel mensen ook nog spelen na jaren. Beide natuurlijk niet echt shooters maar ik heb csgo, ut99 ut2k4, bf1942, bf2, rainbow six en ghost recon (de old school dan) jaren gespeeld. Als we nog eens een lan met vrienden doen spelen we ook altijd nog wel een paar potten generals en AoE3, bf1942 desert combat en wat andere old school games.

Waarom? Deels omdat nostalgie maar vooral omdat de gameplay gewoon goed was, het werkte (op generals brakke code na voor lan games) gewoon en het is dikke lol zonder xp of progressie etc. Gewoon fun door gameplay.

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-06-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:50
Mijn post hierboven kan weer de prullenbak in! Wat een drama :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Laatst online: 03-10 16:06
Recent geupgrade van Radeon R9-280X RoyalQueen 3GB naar Radeon RX580 8GB Gaming. PUBG ziet er nu een stuk beter uit (heb de settings nu uiteraard ook wat op kunnen schroeven), maar ik vind het nog steeds "stroperig" aanvoelen, terwijl FPS wel in orde lijkt.

Is dit "gewoon" zoals PUBG is, stroperige/houterige feel?

Of zou het kunnen dat ik wat verkeerd doe, de RX580 zou deze game toch wel redelijk moeten kunnen draaien lijkt me? (I5-2500K, 16GB DDR3, 1920x1080 op een 4K scherm@60Hz (dus niet de native resolutie))
UHD resolutie nog niet geprobeerd, maar dat zal de kaart wel niet trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
hahahahah ahaahaha aahaha a:

Now that Sanhok is out, it’s time for us to refocus our efforts on these core problems. This week, the dev team sat down to talk about the many ways we can address longstanding bugs, quality-of-life issues, core system optimization, and more efficient anti-cheat. We’ve begun to put together a very large to-do list, and our plan is to begin talking in more specific detail about that list soon. In the meantime, we want to use this post to collect your feedback. What are the bugs that drive you nuts? What QoL changes do we absolutely HAVE to implement? In what ways would you like to see the game’s performance improve? The more specfic your answers are, the better.

Share in the comments below, and we’ll be back to talk about this stuff with you very soon.

----

hahahahaha

hahaahahahahaa

pubg. /uninstall

wat een super, super, super mooie kans voor de eerste de beste andere realistische BR game.

islands of nyne, do it.

performance was altijd hun top prioriteit, GELUKKIG HEBBEN ZE DEZE WEEK DAN OOK EEN LIJST GEMAAKT MET DE THINGS TO DO. super snel allemaal _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door gotfurrr op 30-06-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
gotfurrr schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:42:

Now that Sanhok is out, it’s time for us to refocus our efforts on these core problems. This week, the dev team sat down to talk about the many ways we can address longstanding bugs, quality-of-life issues, core system optimization, and more efficient anti-cheat. We’ve begun to put together a very large to-do list, and our plan is to begin talking in more specific detail about that list soon. In the meantime, we want to use this post to collect your feedback. What are the bugs that drive you nuts? What QoL changes do we absolutely HAVE to implement? In what ways would you like to see the game’s performance improve? The more specfic your answers are, the better.

Share in the comments below, and we’ll be back to talk about this stuff with you very soon.

----

hahahahaha

hahaahahahahaa

pubg. /uninstall

wat een super, super, super mooie kans voor de eerste de beste andere realistische BR game.

islands of nyne, do it.

performance was altijd hun top prioriteit, GELUKKIG HEBBEN ZE DEZE WEEK DAN OOK EEN LIJST GEMAAKT MET DE THINGS TO DO. super snel allemaal _/-\o_
Ik begrijp dat jij er helemaal klaar mee bent (al een tijdje volgens mij dus had je hier eigenlijk al niet meer verwacht), maar als ik de game opstart heb ik een solide ervaring zonder gamebreaking bugs. Nu nog wat uitgebreider met 3 maps om te spelen. Mooi zo.

Het kan zeker beter, maar genoeg games meegemaakt die echt heel veel slechter waren 7 maanden na launch.
brtk schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:29:
Recent geupgrade van Radeon R9-280X RoyalQueen 3GB naar Radeon RX580 8GB Gaming. PUBG ziet er nu een stuk beter uit (heb de settings nu uiteraard ook wat op kunnen schroeven), maar ik vind het nog steeds "stroperig" aanvoelen, terwijl FPS wel in orde lijkt.

Is dit "gewoon" zoals PUBG is, stroperige/houterige feel?

Of zou het kunnen dat ik wat verkeerd doe, de RX580 zou deze game toch wel redelijk moeten kunnen draaien lijkt me? (I5-2500K, 16GB DDR3, 1920x1080 op een 4K scherm@60Hz (dus niet de native resolutie))
UHD resolutie nog niet geprobeerd, maar dat zal de kaart wel niet trekken.
Geen idee. Probeer eens op 1440p, daar speel ik ook op met mijn rx580 8gb.

En beschrijf eens meer wat je bedoelt. Ik wil ook best wat cappen om te testen als je wilt.

[ Voor 20% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-06-2018 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
gotfurrr schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:42:

----

hahahahaha

hahaahahahahaa

pubg. /uninstall

islands of nyne, do it.

Bullshit, ze hebben gewoon niets te melden, en dan komen ze met deze bla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
StealthyPeanut schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:03:
[...]

Ik begrijp dat jij er helemaal klaar mee bent (al een tijdje volgens mij dus had je hier eigenlijk al niet meer verwacht), maar als ik de game opstart heb ik een solide ervaring zonder gamebreaking bugs. Nu nog wat uitgebreider met 3 maps om te spelen. Mooi zo.

Het kan zeker beter, maar genoeg games meegemaakt die echt heel veel slechter waren 7 maanden na launch.

[...]
sorry, in mijn enthousiasme was ik een beetje spastisch aan het tikken op mijn toetsenbord.

verder vind ik je passief agressieve toontje niet prettig om te ervaren, ik merk dat ik gewoon een beetje emotioneel wordt van je melding dat je mij hier al niet meer had verwacht. -O- d:)b :Y :Y :Y :Y :Y

gelukkig heb jij wel een solide ervaring zonder gamebreaking bugs, dat is net zo informatief als mijn semi-niet-zo-grappige post hiervoor. :z
floriz87 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:03:
[...]

Bullshit, ze hebben gewoon niets te melden, en dan komen ze met deze bla.
dat dus d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door gotfurrr op 30-06-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
StealthyPeanut schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:03:
[...]

Ik heb in de ongeveer 6 x dat ik sanhok heb gespeeld al 2 plekken gevonden waar ik gewoon vast kom te zitten, zoals je ook op die reserve wielen van de vrachtauto's op erangel kon komen vast te zitten op de brug.
1. bij de graafmachine bij Tat mok in de grote schuren.
2. bij kampong (geloof ik) een of ander reclame bord voor een gebouw.

Beide gewoon terwijl je ertegen aan loopt, kom je vast achter een muur waar je ook niet meer uit geressed kan worden, alleen wellicht met een voertuig en dan instappen. Verder zijn er zat stukken met rotsen waar je vast kan komen te zitten al dan niet permanent.

De lag in de early game is er nog steeds tot op een punt dat mensen je al neerschieten voordat je ze om de hoek ziet komen etc.

Noem ik toch echt wel gamebreaking.
Mijn pc is meer dan capabel qua framerate met 1070 Ti en 7700k, 16gb ram en ssd als game schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-07-2018 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oh1wcINau4HwINz61Fhqfq7M/full.png

Ping en tickrate info via je afterburner overlay!
https://github.com/xHeaven/tickMeter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Dit weekend voor het eerst de nieuwe map gedaan, meteen 2 keer top 10.

Lekker veel wapens en knallen maar, heb zelf nog een hoop te leren in dat departement dus goede oefening voor mij.

Speelervaring was erg soepel, geen bugs of lag o.i.d. en design is echt prima gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015

CoeliJoeli

Gamer

Heb PUBG vorige week aangeschaft en ik vermaak me er heel erg mee!

Het brengt mij deels terug naar de tijd dat ik zo af en toe Delta Force mocht spelen.

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Laatst online: 03-10 16:06
Geen idee. Probeer eens op 1440p, daar speel ik ook op met mijn rx580 8gb.

En beschrijf eens meer wat je bedoelt. Ik wil ook best wat cappen om te testen als je wilt.
Volgens mij draait de game op ongeveer 60fps (scherm is ook 60Hz), maar t voelt houterig, de bewegingen van de karakters, het klimmen/springen e.d.

Kijk regelmatig naar een paar van die streamers, die filmpjes lijken altijd veel soepeler te zijn qua bewegingen, wisselen van wapen, bediening van de inventory, attachments droppen/wisselen etc. (worden die filmpjes bewerkt/versnelt misschien?)

Zou 60fps voldoende zijn om enigszins "normaal" mee te kunnen doen met PUBG, of er in ieder geval wat beter in te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
brtk schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Volgens mij draait de game op ongeveer 60fps (scherm is ook 60Hz), maar t voelt houterig, de bewegingen van de karakters, het klimmen/springen e.d.

Kijk regelmatig naar een paar van die streamers, die filmpjes lijken altijd veel soepeler te zijn qua bewegingen, wisselen van wapen, bediening van de inventory, attachments droppen/wisselen etc. (worden die filmpjes bewerkt/versnelt misschien?)

Zou 60fps voldoende zijn om enigszins "normaal" mee te kunnen doen met PUBG, of er in ieder geval wat beter in te worden?
Ik zou ook op een 60Hz scherm toch aanraden zo'n hoog mogelijke framerate proberen te behalen.
Mijn advies: low settings, high textures, medium post process, ultra antialiasing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:50

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister voor het eerst een paar potjes gedaan. Jeetje, best een moeilijke game.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Mad-Matt schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:22:
Het is even wennen inderdaad, dat maakt het ook haast onmogelijk om nu nog in te stappen. Vrijwel iedereen met wie je in een server komt heeft al meer dan 200 uur ervaring met uitschieters van 1000+ uur. Probeer daar maar eens van te winnen. Advies: speel zoveel mogelijk squads/duo's met mensen die al ervaring hebben en laat hen zoveel mogelijk uitleggen. Dat i.c.m. regelmatig spelen is de snelste leerschool. De nieuwe map Sanhok is in ieder geval alvast een goede map om de controls en wapens onder de knie te krijgen.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Dat geloof ik graag :) . Wat vind je moeilijk precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRTNbos
Begin is de game basics:
- Welke wapens zijn er, welke attachements kunnen op welke wapens en welke combinaties zijn "goed".
- Snelheid van de game. Hoeveel spelers zijn er over, waar valt de zone en hoeveel tijd heb je nodig om er te komen.
- Map kennis. Waar zijn de open vlaktes (die je meestal wil mijden), en waar heb je leuke cover. Waar kun je rotsen/kliffen oplopen en waar niet.
- Huizen kennis: hoe steken de huizen in elkaar, en waar ligt de loot? Dit helpt enorm om snel te looten, en dus sneller klaar te zijn voor de actie.

Aan de ene kant is duo's / squads spelen handig, al kan het wel zo zijn dat deze spelers zoveel sneller gaan dat je geen idee hebt wat er precies allemaal gebeurt.

In dat kader vind ik solo games ook zeker handig. Dan kun je afgelegen droppen, en op je eigen tempo de game verkennen.

Daarnaast streamers/youtube filmpjes kijken om een idee te krijgen hoe de (semi)pro's het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat ik lastig vind is:

- Mapkennis (komt vanzelf)
- Snel dingen oppakken, ik moet echt stil staan, kijken, pakken en dan verder.
- snel zaken op je wapen zetten
- het mikken/terugslag is erg wennen en met de stijl van het spel moet je hier lang spelen om dit onder de knie te krijgen

Ik speel met een collega die al aardig wat ervaring heeft (300+ uren), die geeft veel goede tips.
1 op 1 tegen mensen leg ik het vrijwel altijd binnen 3 seconde af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharkware
Mad-Matt schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 18:09:
Wat ik lastig vind is:

- Mapkennis (komt vanzelf)
- Snel dingen oppakken, ik moet echt stil staan, kijken, pakken en dan verder.
- snel zaken op je wapen zetten
- het mikken/terugslag is erg wennen en met de stijl van het spel moet je hier lang spelen om dit onder de knie te krijgen

Ik speel met een collega die al aardig wat ervaring heeft (300+ uren), die geeft veel goede tips.
1 op 1 tegen mensen leg ik het vrijwel altijd binnen 3 seconde af
De meeste dingen komen wel snel denk ik.
- Mapkennis komt idd vanzelf.
- Zaken oppakken zou ik altijd via de inventory doen en dan rechtsklik of slepen (afhankelijk daarvan of het in een kist zit of op de grond ligt is het een sneller dan het ander, maar ik sleep eigenlijk bijna altijd).
- Snel zaken op je wapen zetten, ook hier: slepen of rechtsklik, leer je vanzelf wel sneller te doen. Als je eenmaal weet wat er allemaal op welke gun kan weet je ook wel wat je nog mist. Als je het dan ziet liggen sleep je het bijna vanzelf meteen op het juiste wapen.
- Het mikken en de terugslag... Tja die is in deze game inderdaad erg lastig aan te leren. In het weekend zijn af en toe eventmodes waarbij je nadat je dood bent weer opnieuw spawnt. Hier kun je makkelijker oefenen. Voor de rest helpt het om op drukke plekken te droppen zodat je altijd gedwongen bent snel dingen op te rapen en meteen te gaan schieten. Als je dit vaak gedaan hebt krijg je de wapens snel een stuk beter onder de knie. PS: in de game is de standaard horizontale mouse sensitivity niet gelijk aan de verticale. Dit kun je in de opties aanpassen. Dan voelt het misschien vertrouwder als je ervaring met andere fps games hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brtk schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:13:
[...]

Ik speel met een RX580 maar alles op high / ultra is niet te doen. Je komt vaak genoeg in momenten dat er heel veel gebeurd in beeld en dat het terugschiet naar 40FPS ofzo.

Wat ik heb ontdekt is dat:

1, het overklokken van je monitor aanzienlijk kan schelen. Mijn monitor draait op 2560x1080 / 60hz en heb het op 72hz gekregen, zonder verlies van frameskipping.

2: de settings teruggedraaid, alles low op textures & view distance op ultra. AA op medium, vsync uit.

Het overklokken van de RX580 maakt niet zoveel uit in Frames. Van 1366 naar 1450 tot zelfs 1500Mhz core maakt niet zoveel uit. Je levert flink wat stroom in voor een paar FPS meer. De RX580 is dan ook een chip dat aardig zijn efficientiecurve voorbij raakt na de 1400mhz. Dus het was puur op geheugen mikken, de timings van bijv. 1625MHz overnemen en die toepassen op de 2000Mhz timings was stap 1, en het overklokken van het geheugen naar 2020Mhz (echt nul errors via HwInfo).

Dan de PCI-E bus van 100 naar 105Mhz. 109 lukt ook nog maar dan krijgt m'n NIC weer issues enzo. Voor absolute stabiliteit is 105Mhz de sweetspot.

Al met al is bovenstaand dan ook een stuk rapper en het verschil tussen 60 en 72Hz is in Pubg zeker waar te nemen. Het spel draait nu op 120FPS gemiddeld en in drukke momenten op 70 a 80. Vsync aan is leuk maar dat komt met input lag. Dat gaat dus ten koste van de snelheid op waarop jij kunt reageren in game.

Oh ja, screen size. Ook een leuke. Als je die op 70% zet dan mis je '30%' van het gezichtsveld wat je normaal hebt. Ik heb 'm op 103 staan, hierdoor rendert je GPU net iets meer 'veld' dan normaal. Als je het op 70% zet dan is de kans aanzienlijk dat je vijanden van veraf gewoon compleet niet ziet. Ik denk dat 105 of zelfs 110% nog beter zal zijn maar dat trekt een RX580 gewoon niet. Minder dan 100 kan ook, dat brengt extra FPS maar gaat wel ten koste van het verre zicht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
@jism screen size is over of undersampling. (Renderen op hogere of lagere resolutie dan native)
Je ziet er niet meer of minder om, het word wel lelijk als je gaat undersamplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:25:
[...]

Ik speel met een RX580 maar alles op high / ultra is niet te doen. Je komt vaak genoeg in momenten dat er heel veel gebeurd in beeld en dat het terugschiet naar 40FPS ofzo.

1, het overklokken van je monitor aanzienlijk kan schelen. Mijn monitor draait op 2560x1080 / 60hz en heb het op 72hz gekregen, zonder verlies van frameskipping.

2: de settings teruggedraaid, alles low op textures & view distance op ultra. AA op medium, vsync uit.

Het overklokken van de RX580 maakt niet zoveel uit in Frames. Van 1366 naar 1450 tot zelfs 1500Mhz core maakt niet zoveel uit. Je levert flink wat stroom in voor een paar FPS meer. De RX580 is dan ook een chip dat aardig zijn efficientiecurve voorbij raakt na de 1400mhz. Dus het was puur op geheugen mikken, de timings van bijv. 1625MHz overnemen en die toepassen op de 2000Mhz timings was stap 1, en het overklokken van het geheugen naar 2020Mhz (echt nul errors via HwInfo).

Dan de PCI-E bus van 100 naar 105Mhz. 109 lukt ook nog maar dan krijgt m'n NIC weer issues enzo. Voor absolute stabiliteit is 105Mhz de sweetspot.

Al met al is bovenstaand dan ook een stuk rapper en het verschil tussen 60 en 72Hz is in Pubg zeker waar te nemen. Het spel draait nu op 120FPS gemiddeld en in drukke momenten op 70 a 80. Vsync aan is leuk maar dat komt met input lag. Dat gaat dus ten koste van de snelheid op waarop jij kunt reageren in game.

Oh ja, screen size. Ook een leuke. Als je die op 70% zet dan mis je '30%' van het gezichtsveld wat je normaal hebt. Ik heb 'm op 103 staan, hierdoor rendert je GPU net iets meer 'veld' dan normaal. Als je het op 70% zet dan is de kans aanzienlijk dat je vijanden van veraf gewoon compleet niet ziet. Ik denk dat 105 of zelfs 110% nog beter zal zijn maar dat trekt een RX580 gewoon niet. Minder dan 100 kan ook, dat brengt extra FPS maar gaat wel ten koste van het verre zicht.
je haalt 2 dingen door elkaar, FOV (hoe breed/hoog is je zichtveld) en screenscale (op welke resolutie wordt je zichtveld gerenderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

k995 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:43:
Als toevoeging:

De game kan echt niet omgaan met het vasthouden van connecties. Er is wel eens een keer dat mijn PUBG crashed (Bro reporter is your friend, yo) of dat ik een kleine timeout heb in mijn connectie. Zodra je dan probeert te reconnecten, komt er een connection failed of ik krijg niet eens de optie om te reconnecten. Daar mogen ze ook wel eens naar kijken...

En ja, mijn PC is prima in orde. Dat mijn connectie wat langzamer is, so be it. De connectiviteit en sessie module van PUBG is gewoon een pile of crap, en die mag best eens gefixt worden. :F
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 00:25:
[...]

Geen problemen mee, kom sinds ik mijn nieuwe PC heb met alles op ultra niet onder de 130 FPS. Nu heb ik sommige dingen teruggezet naar competitive settings, but still. O-)

[ Voor 60% gewijzigd door Insehh op 04-07-2018 11:34 ]

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoowrusZ
Geen problemen mee, kom sinds ik mijn nieuwe PC heb met alles op ultra niet onder de 130 FPS. Nu heb ik sommige dingen teruggezet naar competitive settings, but still. O-)
Niet dat je nu ineens iets raakt, maar de FPS heb je! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gotfurrr schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:43:
[...]

je haalt 2 dingen door elkaar, FOV (hoe breed/hoog is je zichtveld) en screenscale (op welke resolutie wordt je zichtveld gerenderd)
Screenscale inderdaad. FOV is niet zo belangrijk. Screenscale gaat tot in de diepte, dus hoever vooruit je GPU rendert. Probeer maar eens, van 100% naar 70% en wellicht 120%. Dan zie je dat dit invloed heeft op met name de diepte maar ook ten koste gaat van performance.

Die diepte is gewoon net ff belangrijk om mensen van echt veraf te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:15:
[...]

Screenscale inderdaad. FOV is niet zo belangrijk. Screenscale gaat tot in de diepte, dus hoever vooruit je GPU rendert. Probeer maar eens, van 100% naar 70% en wellicht 120%. Dan zie je dat dit invloed heeft op met name de diepte maar ook ten koste gaat van performance.

Die diepte is gewoon net ff belangrijk om mensen van echt veraf te kunnen zien.
Neen. Screenscale = het schalen van resolutie zoals ik al eerder zei.
Oftewel op 110% rendert 1080p op 1188p intern op de videokaart en schaalt dat weer terug naar 1080p wat zorgt voor minder aliasing.
In feite is het een vorm van antialiasing voorheen ook wel bekend als supersampling, echter kan het ook negatief renderen om je performance te verbeteren. (Afrader, eerst alles low en als dat niet werkt gooi dan je pc bij het oud vuil.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar test screen scale maar eens. Zet je het op 70%, dan is de diepte in hoeverre je kunt kijken een stuk minder t.o.v 100%. Vijanden op lange afstand ga je niet eens zien meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:47:
Ja, maar test screen scale maar eens. Zet je het op 70%, dan is de diepte in hoeverre je kunt kijken een stuk minder t.o.v 100%. Vijanden op lange afstand ga je niet eens zien meer.
Dat komt doordat het aantal pixels waaruit je tegenstander bestaat minder word, waardoor het er op langere afstand blokkerig uit ziet.
Het is niet zo dat ze ineens niet meer gerenderd worden op bepaalde afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Nou dit spel kan ook weer de ijskast in, hitreg is nog steeds echt om te huilen. RIP pubg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
SouLLeSSportal schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:05:
Nou dit spel kan ook weer de ijskast in, hitreg is nog steeds echt om te huilen. RIP pubg.
Tot snel! :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015

CoeliJoeli

Gamer

SouLLeSSportal schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 23:05:
Persoonlijk heb ik daar geen last van en ben ik nog steeds blij dat ik via de Steamsale Pubg heb aangeschaft :D

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De servers lijken wel echt met de dag slechter te worden nu. Vlak na de "Sanhok release" patch was het echt goed vond ik, zelden zo weinig lag of desync gezien. Paar dagen later kwam weer een nieuwe update en was het weer terug bij af, en gisteravond was het gewoon echt drama. Continu loot die ik niet kan oppakken, continu teleporteren, bijv als ik probeer te springen echt 9/10 keer warped hij weer terug naar de grond. En vuurgevechten zijn compleet random, vrijwel elk close range gevecht is (vanuit mijn client gezien) 1-shot-KO. In de deathcam zit hij dan 3 sec ongestoord een magazijn op mij te lossen maar dat heb ik dus nooit gezien aan mijn kant en ik val gewoon dood neer zodra ik hem zie peaken.

Erg jammer. Ik snap niet waarom het zoveel beter was na die patch om daarna binnen 1-2 weken weer slechter dan ooit te zijn. Alsof ze na de patch even betere servers gebruiken om goeie reviews te krijgen en wat mensen weer terug te pakken, en daarna om kosten te besparen weer terug naar slechte servers :X

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
CoeliJoeli schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:30:
[...]

Persoonlijk heb ik daar geen last van en ben ik nog steeds blij dat ik via de Steamsale Pubg heb aangeschaft :D
Good for you I suppose. Maar mensen die al wat meer spelen merken dat dus echt wel.
NickThissen schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:44:
De servers lijken wel echt met de dag slechter te worden nu. Vlak na de "Sanhok release" patch was het echt goed vond ik, zelden zo weinig lag of desync gezien. Paar dagen later kwam weer een nieuwe update en was het weer terug bij af, en gisteravond was het gewoon echt drama. Continu loot die ik niet kan oppakken, continu teleporteren, bijv als ik probeer te springen echt 9/10 keer warped hij weer terug naar de grond. En vuurgevechten zijn compleet random, vrijwel elk close range gevecht is (vanuit mijn client gezien) 1-shot-KO. In de deathcam zit hij dan 3 sec ongestoord een magazijn op mij te lossen maar dat heb ik dus nooit gezien aan mijn kant en ik val gewoon dood neer zodra ik hem zie peaken.

Erg jammer. Ik snap niet waarom het zoveel beter was na die patch om daarna binnen 1-2 weken weer slechter dan ooit te zijn. Alsof ze na de patch even betere servers gebruiken om goeie reviews te krijgen en wat mensen weer terug te pakken, en daarna om kosten te besparen weer terug naar slechte servers :X
Mee eens, ik heb van het weekend een aantal goede potjes gehad maar met de week werd het vrij snel weer stroop, hits die niet doorkomen, direct na droppen spul op pakken die dan opeens toch niet opgepakt is, hits die op hitboxen worden gemaakt die 2-3 meter achterlopen qua plek.

Als het werkt is het een toffe game maar ze hebben wederom weer eens wat verkloot en loopt het weer als dikke stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Klopt hier ook bij de Sanhok release draaide de map super en de servers ook.
Het draaid nu bagger, duurt weer lang met spullen oppakken of dat de loot te voorschein komt.
Maar zijn we inmiddels al gewend van pubg :z .

Vandeweek: Islands of Nyne dat uitkomt
En Augustus mavericks beta
BFV met Royale later op de release.

Players dalen zeer hard bij pubg hopelijk gaan ze dat nog inzien voordat het spel uitsterft hoe ze bezig zijn.
Maar hoe vaak hebben we het hier al over gehad op tweakers _O-

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Mjah islands of nyne is wel ok maar voor nu denk ik nog wat te beperkt om lang leuk te zijn, iets andere insteek.

Mavericks lijkt veelbelovend maar ook wederom andere insteek in de zin van veel grotere map en mogelijkheden en veel meer spelers.

BF V is leuk maar verwacht ik niet echt veel van voor de BR mode, die komt pas later idd dus kan nog wel even duren.

De andere BR games zijn voor zover ik nu kan zien nog niet echt wat, of erg early access en dus nog kats niet gebalanceerd of goed werkend, of niet mijn ding.
Realm royale doet beetje de insteek van fortnite, fractured lands lijkt wel aardig maar ook beetje beperkt nog, Fear the wolves voorzover te zien ook wel aardig al heb ik een beetje rare smaak van de devvers, die ook survarium hebben gemaakt.
Europa lijkt wel interessant, Rings of elysium met meer destructie mogelijkheden maar of het ook pubg qua realisme in gunplay heeft weet ik niet.
De rest lijkt me allemaal maar meh.

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 05-07-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
SouLLeSSportal schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:34:
Mjah islands of nyne is wel ok maar voor nu denk ik nog wat te beperkt om lang leuk te zijn, iets andere insteek.

Mavericks lijkt veelbelovend maar ook wederom andere insteek in de zin van veel grotere map en mogelijkheden en veel meer spelers.

BF V is leuk maar verwacht ik niet echt veel van voor de BR mode, die komt pas later idd dus kan nog wel even duren.

De andere BR games zijn voor zover ik nu kan zien nog niet echt wat, of erg early access en dus nog kats niet gebalanceerd of goed werkend, of niet mijn ding.
Realm royale doet beetje de insteek van fortnite, fractured lands lijkt wel aardig maar ook beetje beperkt nog, Fear the wolves voorzover te zien ook wel aardig al heb ik een beetje rare smaak van de devvers, die ook survarium hebben gemaakt.
Europa lijkt wel interessant, Rings of elysium met meer destructie mogelijkheden maar of het ook pubg qua realisme in gunplay heeft weet ik niet.
De rest lijkt me allemaal maar meh.
12 juli, islands of nyne. dag pubg. dag desync. hallo perfecte game.

(misschien)

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 14:39
gotfurrr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:18:
[...]

(misschien)

That optimism }:O Juig nu niet te vroeg he, straks kom je over een maand weer terug bij PUBG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-10 22:11
[...]

(misschien)

Misschien ben je tegen die tijd al wel weer uitgekeken op de Battle Royale gamemode. :)

Zelf merk ik dat ik nu vooral een shooter met spanning en diepgang mis (uitdagende gunplay) zonder er meteen weer een dagtaak van te hoeven maken om alle ins en outs te leren zoals met bijvoorbeeld CS:GO of lens te worden geslagen met een zweep in Overwatch. PUBG leek dat te bieden, als de game niet zo rammend vol zat met fouten. Je kan gewoon niet (meer) vertrouwen dat wat je ziet ook echt zo is, tot die tijd raak ik de game niet meer aan.

Na een paar weken geen PUBG te hebben gespeeld, is voor mij wel duidelijk dat de gamemode an sich niet datgene is wat mis net zo min als die kleine 50 locked crates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:52:
[...]

Misschien ben je tegen die tijd al wel weer uitgekeken op de Battle Royale gamemode. :)

Zelf merk ik dat ik nu vooral een shooter met spanning en diepgang mis (uitdagende gunplay) zonder er meteen weer een dagtaak van te hoeven maken om alle ins en outs te leren zoals met bijvoorbeeld CS:GO of lens te worden geslagen met een zweep in Overwatch. PUBG leek dat te bieden, als de game niet zo rammend vol zat met fouten. Je kan gewoon niet (meer) vertrouwen dat wat je ziet ook echt zo is, tot die tijd raak ik de game niet meer aan.

Na een paar weken geen PUBG te hebben gespeeld, is voor mij wel duidelijk dat de gamemode an sich niet datgene is wat mis net zo min als die kleine 50 locked crates. :)
Battle Royale gamemode is gewoon een leuke game mode.
Pubg zal ook niet vervelen buiten de error's/bug/problemen.
Het is gewoon een goed concept maar tja als het niet goed werkt ben je er af en toe klaar mee, en hoop je op een andere dev. die het wel voor elkaar krijgt. :z

Oude game's van vroeger zullen nooit meer echt goed terug komen, helaas

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
[...]

(misschien)

Ik begrijp echt niet hoe iemand maar enigzins denkt dat islands of nyne een goede BR game word.
Alles wat ik gezien heb doet mij denken aan een flut game met random assets uit de store.
YouTube: Shroud & DrDisRespect Islands of Nyne: Battle Royale FULL STREAM

[ Voor 14% gewijzigd door unfor op 05-07-2018 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit niet. Die hickup is echt alleen op het begin bij mij maar als alles en iedereen het vliegtuig is en geland is dan gaat het gewoon goed.

Ik denk dat ze met optimalisaties van servercode ook zoveel mogelijk servers proberen te offloaden. Dus een minimale load om nog meer players tegelijk te kunnen huisvesten. En dan krijg je dat gedoe wellicht ja. :P

Bedoel ik speel hier nog met een 10/1 vanuit portugal en het is echt niet cool als je vriendin ff gaat instagrammen of videobellen over wifi ofzo onder het gamen door. :P

En dan nog, dan werkt het relatief 'goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Relatief is een vrij ruim te interpreteren begrip, als het goed gaat dan hitten shots waar je schiet, kan je spul gewoon oppakken zonder problemen en vertraging, ook in latere stadia van de game.
Ik heb ook vaak genoeg gezien dat een andere speler mij beschiet vanachter een steen en dat ik op mijn beeld niet zie dat die peeked door op te staan maar hij wel gewoon mij in beeld ziet en raakt, en mijn pc en internet is prima genoeg dat dit geen probleem op moet leveren. Ik heb ook gewoon hits gehad die midgame niet registreerde op stilstaande spelers terwijl ik 100% zou moeten raken. Dan is er gewoon iets fout in de basis van die game dat niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
unfor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:13:
[...]

Ik begrijp echt niet hoe iemand maar enigzins denkt dat islands of nyne een goede BR game word.
Alles wat ik gezien heb doet mij denken aan een flut game met random assets uit de store.
YouTube: Shroud & DrDisRespect Islands of Nyne: Battle Royale FULL STREAM
kwaliteits post! goede argumenten gecombineerd met gedegen kennis van zaken, hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
gotfurrr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:18:
[...]

kwaliteits post! goede argumenten gecombineerd met gedegen kennis van zaken, hulde!
Ik zie dat ik een gevoelig snaartje raak.
Maar serieus: Wat zie jij er in?
Ik zie echt de appeal niet, ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat deze game niet succesvol gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
unfor schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Ik zie dat ik een gevoelig snaartje raak.
Maar serieus: Wat zie jij er in?
Ik zie echt de appeal niet, ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat deze game niet succesvol gaat worden.
ik zit hier te sidderen van zurigheid inderdaad, je hebt me. d:)b

Maar mijn eerste post was niet echt serieus bedoelt, het is meer dat ik gewoon op zoek ben naar de eerste de beste nieuwe BR game omdat ik klaar ben met PUBG, bovendien lees ik wel goede verhalen over islands.

paar dingen die me goed lijken:

- spray patterns
- focus op server performance / netcode
- focus op competitive scene / settings

verder heb ik er weinig verwachtingen bij, behalve hoop. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister weer een paar potjes gedaan, enorm veel pech gehad.
Continu ver buiten de cirkels gedropt en het was meer rennen dan echt spelen. (We konden ook geen auto's vinden).

Wel nog 2 man af weten te schieten in huisjes, helaas elke keer gepakt door de 2e schutter.

Is het mogelijk om ergens in de game te oefenen met langere afstandschoten? (Geen idee wat de bullet-drop is of hoever ik voor een lopend/rennend mannetje moet mikken om hem te raken. Als ik wat proefschoten heb kom ik er verder in de game wel uit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Mad-Matt schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:33:
Continu ver buiten de cirkels gedropt en het was meer rennen dan echt spelen. (We konden ook geen auto's vinden).

Wel nog 2 man af weten te schieten in huisjes, helaas elke keer gepakt door de 2e schutter.

Is het mogelijk om ergens in de game te oefenen met langere afstandschoten? (Geen idee wat de bullet-drop is of hoever ik voor een lopend/rennend mannetje moet mikken om hem te raken. Als ik wat proefschoten heb kom ik er verder in de game wel uit)
wackyjacky101 op youtube, succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
...
Dit is er helaas niet. Ik denk dat veel spelers dit wel graag zouden willen. Een leuke shooting range waar je alle wapens met attachements naar keuze kan gebruiken om diverse targets (stil, bewegend, rijdend) te raken waarbij je per schot de damage info krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:40

ComputerHoed

Electronica <3

Wanneer je schiet met een SR, houd dan je linkermuis-knop ingedrukt om te kijken waar het schot land.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb de laatste tijd ook meer en meer last van desync issues. Regelmatig het onderspit delven door schoten die niet geregistreerd worden, of nog geraakt worden als je al lang achter cover zit...

Ik kan me niet herinneren dat ik voor Sanhok hier zoveel last van had. Nu lijkt het wel bijna ieder rondje te gebeuren. Zo is de fun er ook snel af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

Gisteren sinds weken weer een paar potjes gespeeld (3 man squad) en gelijk mn eerste chicken op Sanhok gepakt. Een leuke map en door meer actie ook gelijk veel meer kills dan in Erangel of Mirramar. Hadden een potje zelfs 18 kills met zn 3-en. Weinig last gehad van performance issues overigens maar wel 2x doodgegaan doordat ik knocked was maar na revive nog steeds op de grond bleef liggen met 0,0 sec reztime remaining. Precies als die blauwe cirkel eraan kwam. Stomme bug die ik ook al eens op Shrouds steam zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

ScreamGT

joejoe

De online perfomance issues beginnen nu wel parten te spelen.
Veel ghosting, mensen die rond springen, auto's die uit het niets rond beginnen te vliegen... lag spikes, en beste ook.

Ik hoop oprecht dat dit nu wordt aangepakt, want zo is het niet speelbaar.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ScreamGT schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:28:
De online perfomance issues beginnen nu wel parten te spelen.
Veel ghosting, mensen die rond springen, auto's die uit het niets rond beginnen te vliegen... lag spikes, en beste ook.

Ik hoop oprecht dat dit nu wordt aangepakt, want zo is het niet speelbaar.
ze hebben dit sinds early access in begin 2017 eigenlijk alleen aangepakt met pleisters, de enige echte netwerk performance fix die ze ooit hebben doorgevoerd was een bugfix in..... de UE engine/server zelf (DDOS beveiliging die werd getriggerd door de game zelf, waarschijnlijk was dit geen eens een bug maar meer brakke code van blueballs zelf)

anyhoe, ze weten gewoon niet hoe ze het moeten fixen, het enige wat ze hebben laten zien is dat ze in staat zijn minimale performance optimalisaties te doen (zoals verspreid spawnen ipv allemaal bij elkaar, vliegtuig niet meer renderen van binnen) en het verhullen van hun eigen brakke netwerk performance ->

ohhhh je hebt last van rubberbanding? nou dan doen we toch net alsof je niet rubberband clientside, beetje interpolatie hier en daar en hop je lijkt clientside gewoon soepel te bewegen.Maar serverside, waar het uiteindelijk allemaal om draait, fixen we helemaal niks! -> desync lijkt weg, is niet zo in werkelijkheid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
gotfurrr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:19:
[...]
...
anyhoe, ze weten gewoon niet hoe ze het moeten fixen
...
Shroud gaf ook al zoiets aan, de gasten weten gewoon niet meer waar ze mee bezig zijn...
https://clips.twitch.tv/C...=clips_api&tt_content=url

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoowrusZ
gotfurrr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:19:
[...]

ze hebben dit sinds early access in begin 2017 eigenlijk alleen aangepakt met pleisters, de enige echte netwerk performance fix die ze ooit hebben doorgevoerd was een bugfix in..... de UE engine/server zelf (DDOS beveiliging die werd getriggerd door de game zelf, waarschijnlijk was dit geen eens een bug maar meer brakke code van blueballs zelf)

anyhoe, ze weten gewoon niet hoe ze het moeten fixen, het enige wat ze hebben laten zien is dat ze in staat zijn minimale performance optimalisaties te doen (zoals verspreid spawnen ipv allemaal bij elkaar, vliegtuig niet meer renderen van binnen) en het verhullen van hun eigen brakke netwerk performance ->

ohhhh je hebt last van rubberbanding? nou dan doen we toch net alsof je niet rubberband clientside, beetje interpolatie hier en daar en hop je lijkt clientside gewoon soepel te bewegen.Maar serverside, waar het uiteindelijk allemaal om draait, fixen we helemaal niks! -> desync lijkt weg, is niet zo in werkelijkheid _/-\o_
Ga alsjeblieft een ander spel doen 8)7. Als je er zo veel last van hebt, waarom speel je het dan nog? Het begint hier een zeikforum te worden ipv een forum voor mensen die enthousiast zijn over de game.

We weten dat het niet goed geoptimaliseerd is, we weten dat er enorme desync is. deal with it. Of ga iets anders spelen :X

Ik zelf geniet nog steeds volop van het spel, al is het maar om de gezelligheid met anderen. En ja, als er een betere/andere versie van Battle Royal uit komt ga ook ik dat waarschijnlijk spelen. Tot die tijd geniet ik van PUBG. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

@JoowrusZ welkom in de Tweakers gaming forums :) Voor al uw e-sport pro's met problemen. Maar goed, @gotfurrr heeft wel degelijk een punt, maar het blijven herhalen is inderdaad zinloos :) Ben sinds paar dagen weer eens wat potjes aan het spelen maar de nieuwe map is wel geinig. Verder dan 2e in squads niet gekomen, maar vermaak me wel weer even.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Het probleem is ook dat iedereen ineens een expert lijkt te zijn in hoe hun game in elkaar zit. Er worden zoveel onzinnige dingen steeds maar herhaald door meer en meer mensen dat iedereen het begint te geloven en compleet vergeet dat iemand ooit iets uit rage riep waar hij niks vanaf weet.

Het spel draait brak ja maar het grootste probleem is nog wel het ping verschil waardoor je dingen krijgt als "dood gaan achter cover". Dit is helemaal geen desync, puur een resultaat van hoge ping, trage servers en client-side hit detection. Op het beeld van de ander was je helemaal nog niet in cover en heeft hij je gewoon eerlijk geraakt. Ja, jammer dat jij dat niet kan zien, en zeker frustrerend, maar het is niet alsof hij 2 seconden langer had om je te raken ofzo. Die 2 sec verschil werken ook de andere kant op namelijk als jij de hoek om komt duurt het 2 sec voordat de ander dat ziet. Op dat moment heb jij het voordeel.

Desync is iets heel anders namelijk dat je client en server niet meer (goed) communiceren waardoor je vrolijk aan het rondlopen bent terwijl de server denkt dat je nog ergens anders bent. Zo zie je wel eens dat mensen 4 magazijnen leegschieten op iemand die het niet eens door lijkt te hebben (op de server sta je ergens een km verder niks te doen). Ook dat komt veel voor in PUBG maar heeft weinig met hit registratie ofzo te maken.

Verder vind ik al die streamers ook maar irritant moet ik zeggen, ze hoeven maar een ding te roepen en het wordt meteen als waarheid verspreid. "Oh ja PUBG kan niet meer dan 3 geluiden tegelijk afspelen" riep Shroud een tijd geleden, nog geen uur later stond Reddit er vol mee inclusief gescheld dat de devs niet weten waar ze mee bezig zijn. Bleek later totaal niet te kloppen maar dat terzijde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
JoowrusZ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 08:50:
[...]

Ga alsjeblieft een ander spel doen 8)7. Als je er zo veel last van hebt, waarom speel je het dan nog? Het begint hier een zeikforum te worden ipv een forum voor mensen die enthousiast zijn over de game.

We weten dat het niet goed geoptimaliseerd is, we weten dat er enorme desync is. deal with it. Of ga iets anders spelen :X

Ik zelf geniet nog steeds volop van het spel, al is het maar om de gezelligheid met anderen. En ja, als er een betere/andere versie van Battle Royal uit komt ga ook ik dat waarschijnlijk spelen. Tot die tijd geniet ik van PUBG. :)
nee, jouw post voegt lekker nuttige positieve shit toe aan het geheel. super goed voorbeeld, leadership by example _/-\o_

verder heb ik je verhaal gelezen en mijn antwoord is en blijft: zeker toch wel niet soms.
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:16:
Het probleem is ook dat iedereen ineens een expert lijkt te zijn in hoe hun game in elkaar zit. Er worden zoveel onzinnige dingen steeds maar herhaald door meer en meer mensen dat iedereen het begint te geloven en compleet vergeet dat iemand ooit iets uit rage riep waar hij niks vanaf weet.

Het spel draait brak ja maar het grootste probleem is nog wel het ping verschil waardoor je dingen krijgt als "dood gaan achter cover". Dit is helemaal geen desync, puur een resultaat van hoge ping, trage servers en client-side hit detection. Op het beeld van de ander was je helemaal nog niet in cover en heeft hij je gewoon eerlijk geraakt. Ja, jammer dat jij dat niet kan zien, en zeker frustrerend, maar het is niet alsof hij 2 seconden langer had om je te raken ofzo. Die 2 sec verschil werken ook de andere kant op namelijk als jij de hoek om komt duurt het 2 sec voordat de ander dat ziet. Op dat moment heb jij het voordeel.

Desync is iets heel anders namelijk dat je client en server niet meer (goed) communiceren waardoor je vrolijk aan het rondlopen bent terwijl de server denkt dat je nog ergens anders bent. Zo zie je wel eens dat mensen 4 magazijnen leegschieten op iemand die het niet eens door lijkt te hebben (op de server sta je ergens een km verder niks te doen). Ook dat komt veel voor in PUBG maar heeft weinig met hit registratie ofzo te maken.

Verder vind ik al die streamers ook maar irritant moet ik zeggen, ze hoeven maar een ding te roepen en het wordt meteen als waarheid verspreid. "Oh ja PUBG kan niet meer dan 3 geluiden tegelijk afspelen" riep Shroud een tijd geleden, nog geen uur later stond Reddit er vol mee inclusief gescheld dat de devs niet weten waar ze mee bezig zijn. Bleek later totaal niet te kloppen maar dat terzijde.
ja we noemen gewoon alles desync, laten we het anders netcode gerelateerde issues noemen. ook goed?

in een fps hoort de netcode gewoon eerlijk en goed te zijn, daar kan je dan heel serieus jezelf over opwinden (zoals ik af en toe) of je kan je schouders ophalen en er mee dealen (zoals jij, hulde daarvoor trouwens).

maar laten we eerlijk zijn, de game is gewoon super leuk - en daarom vind ik het jammer dat de basis fucked up is -> en daarom jammer en huil ik er af en toe over. nuttig? nee, absoluut niet. maar gelukkig hoeft niet alles nuttig te zijn in dit leven. :z

[ Voor 57% gewijzigd door gotfurrr op 11-07-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:16:
Maar als het spel gewoon goed werkte en het geluid niet constant problemen gaf dan zouden mensen ook een stuk minder snel dit soort uitspraken geloven. Het had mij ook niet verbaasd als het wel bleek te kloppen, het zou een typisch Bluehole issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ik wil jullie er trouwens aan herinneren dat 12 juli de perfecte BR game in early access komt : Islands of Nyne.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

Tsurany schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:30:
[...]

Maar als het spel gewoon goed werkte en het geluid niet constant problemen gaf dan zouden mensen ook een stuk minder snel dit soort uitspraken geloven. Het had mij ook niet verbaasd als het wel bleek te kloppen, het zou een typisch Bluehole issue zijn.
Nee, mensen moeten altijd k*nkeren over dingen, dat is nou eenmaal de natuur van het beestje... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:36:
ik wil jullie er trouwens aan herinneren dat 12 juli de perfecte BR game in early access komt : Islands of Nyne.

O-)
Kijk uit met zo'n uitspraak "de perfecte BR game". Ja, ik zie je O-) maar toch 8)
Ik ga eens kijken hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:36:

O-)
Wellicht komt voor hen de ban van Shroud in PUBG wel goed uit, kan hij nu een paar dagen lang dit spel streamen en hopen dat er enige hype komt. Het spel lijkt mij namelijk al dood voor het uitgekomen is. En qua gameplay lijkt het niet eens op PUBG.

En dan lees je dit in de 17.1 patch notes:
"It was discovered that planned server optimizations for Sanhok hadn’t been properly applied, and this was resolved with a hotfix pushed out on July 9th. "
:N

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 11-07-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb er weinig vertrouwen in, spel ziet er gewoon totaal niet leuk uit, totaal anders dan PUBG. Lijkt meer op Fortnite.

Al die andere opties lijken me ook kansloos. Mavericks klinkt leuk maar no way dat ze dit waar gaan maken, geloof er gewoon niks van en weet zeker dat het gaat falen. Daarnaast klinkt "1000 spelers op een map die 38 duizend keer groter is dan alles samen!!!!" leuk voor marketing maar speelt het ook leuk? Lijkt me een chaos eerlijk gezegd. Maps in PUBG zijn meer dan groot genoeg, begin eerst maar eens met die schaal.

CoD is gewoon totaal ander spel, en BFV zal waarschijnlijk een afterthought zijn (maar daar laat ik me graag verrassen want die engine / stijl lijkt me nog het beste passen bij een BR game).

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 124 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord