Tsurany schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:25:
[...]
Sommige mensen moeten echt ver bij early access games vandaan blijven. Pas als het bij release niet opgelost is mag je gaan klagen. Tot die tijd gewoon accepteren dat er nog optimalisaties nodig zijn.
Hmm, niet mee eens. Dit zijn game-breaking problemen en die mogen er in zitten in early access maar ze moeten wel aan de top van de prioriteiten lijst staan. Dit is geen server optimalisatie probleem, dit is gewoon een probleem van netcode die niet klopt. Ja, dit kun je oplossen door de server tickrate enorm hoog te maken, maar ook met lage tick rate mag dit niet gebeuren. Het probleem is eigenlijk simpel:
1. De tickrate is laag zodat de auto een grote afstand aflegt tussen twee server ticks.
2. De server denkt dat ik geraakt ben omdat hij interpoleert dat de auto mij zou raken, en daarmee geen rekening houdt met de steen.
3. Mijn client krijgt van de server te horen dat de auto mij raakt, ook al zie ik op mijn scherm dat hij de steen raakt.
4. Maar omdat de server gelijk heeft, ben ik toch dood.
Dit is op verschillende manieren op te lossen, onder andere door betere netcode op de server (interpolatie kan rekening houden met obstakels) of cross-check met de client. In dat geval kan het nog voorkomen dat je bijvoorbeeld schade oploopt wat later weer ongedaan wordt (server zegt dat je geraakt werd, client corrigeert dat het niet waar is), maar dat is beter dan andersom.
Dit soort dingen zijn geen optimalisatie, dit is de kern van de netcode. Het zou kunnen dat ze die nog gaan verbeteren, maar tot die tijd mag er best over geklaagd worden zodat het probleem duidelijk is en ze het aan kunnen pakken. Als iedereen maar zwijgt over alle bugs dan heb je ook niks aan early access?