[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Shotgun nerf vond ik nou echt niet nodig eigenlijk. Dit is een van de weinige games waar je een shotgun realistisch kan maken zonder de balans te verstoren, omdat er vrij weinig close range combat is. En als je een shotgun wil houden voor de laatste cirkel zul je er toch echt een ander wapen voor moeten inleveren waardoor je die cirkel misschien niet eens haalt.

In de meeste shooters zijn shotguns onrealistisch slecht zowel qua damage als range, omdat je veel meer close range hebt waardoor een realistische shotgun de enige goeie optie zou zijn wat dus helemaal de balans verstoord.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeBMW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:17

DikkeBMW

Live '25

Benieuwd of ze nog gaan oplossen dat carepackages buiten de map droppen. Rijd je op open water tegen de onzichtbare muur aan, ligt de crate er ineens buiten haha.

fookin mad fer it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Ah jammer nerf op de vector, maar was natuurlijk te verwachten. Ben benieuwd naar het nieuwe wapen, als ik de notes goed begrijp is er een zeer kleine kans dat je hem ook "in het wild" tegen kan komen?
Helaas voor mij komende 2 weken geen PUBG ivm werk, ben benieuwd naar jullie ervaringen! Succes met het nieuwe leaderbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
NickThissen schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 17:45:
Shotgun nerf vond ik nou echt niet nodig eigenlijk. Dit is een van de weinige games waar je een shotgun realistisch kan maken zonder de balans te verstoren, omdat er vrij weinig close range combat is. En als je een shotgun wil houden voor de laatste cirkel zul je er toch echt een ander wapen voor moeten inleveren waardoor je die cirkel misschien niet eens haalt.

In de meeste shooters zijn shotguns onrealistisch slecht zowel qua damage als range, omdat je veel meer close range hebt waardoor een realistische shotgun de enige goeie optie zou zijn wat dus helemaal de balans verstoord.
Zal ongetwijfeld een video komen waar de verschillen duidelijk worden. Daarnaast ben ik van mening dat de shotgun te overpowered is. Teveel van het goede. Die one shots van insane range word ik een beetje moe van, vooral i.c.m. delay / lag.

Overigens speel ik nooit met een shotgun. Altijd AR/Sniper of SMG/Sniper.
Gemini NL schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:18:
Ah jammer nerf op de vector, maar was natuurlijk te verwachten. Ben benieuwd naar het nieuwe wapen, als ik de notes goed begrijp is er een zeer kleine kans dat je hem ook "in het wild" tegen kan komen?
Helaas voor mij komende 2 weken geen PUBG ivm werk, ben benieuwd naar jullie ervaringen! Succes met het nieuwe leaderbord.
Blijkbaar in de crate en ook 'los'. Ik gok zo dat de drop rate minder is dan de Vector.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
oViechiel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:44:
[...]

Zal ongetwijfeld een video komen waar de verschillen duidelijk worden. Daarnaast ben ik van mening dat de shotgun te overpowered is. Teveel van het goede. Die one shots van insane range word ik een beetje moe van, vooral i.c.m. delay / lag.
De lag maakt het natuurlijk veel erger lijken ja. Verder heb ik zelf nog nooit echt gemerkt dat ze over te grote range kunnen raken, zelf ben ik meestal kansloos vanaf meer dan 10-20 meter, en dat is volgens mij ook al niet helemaal realistisch.
oViechiel schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:44:
[...]
Overigens speel ik nooit met een shotgun. Altijd AR/Sniper of SMG/Sniper.
Geeft dat niet al aan dat de shotguns niet OP zijn?

Het mooie van dit spel is dat je niet voor elke game je wapen kan bepalen. Je moet gaan zoeken en zal steeds keuze moeten maken of je iets oppakt of toch houdt wat je al had. Aan de hand van je keuze kun je dus goed merken hoe de balans ligt. Als ik al een AR en een sniper heb dan ga ik die echt niet inleveren voor een shotgun, dus is een shotgun minder goed. Dat is in principe geen probleem, maar dat geeft naar mijn mening aan dat de shotgun dus niet nog minder goed hoeft te worden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
•Fixed a bug that caused vehicles to be spawned in garages consistantly. Vehicles should be spawned at a higher rate in garages, but not at 100%

Interesting.. Geen fixed carspawns meer dus. Dat gaat de early round gameplay aardig veranderen weer denk ik, gezien nu toch veel mensen direct voor een fixed carspawn jumpen.

Wordt ook weer een mapupdate voor @ShatterNL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

GeoffLx schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:02:
•Fixed a bug that caused vehicles to be spawned in garages consistantly. Vehicles should be spawned at a higher rate in garages, but not at 100%

Interesting.. Geen fixed carspawns meer dus. Dat gaat de early round gameplay aardig veranderen weer denk ik, gezien nu toch veel mensen direct voor een fixed carspawn jumpen.

Oh sjit, dit gaat wat routes veranderen inderdaad :)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-06 12:31
NickThissen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:48:
[...]

De lag maakt het natuurlijk veel erger lijken ja. Verder heb ik zelf nog nooit echt gemerkt dat ze over te grote range kunnen raken, zelf ben ik meestal kansloos vanaf meer dan 10-20 meter, en dat is volgens mij ook al niet helemaal realistisch.

[...]

Geeft dat niet al aan dat de shotguns niet OP zijn?

Het mooie van dit spel is dat je niet voor elke game je wapen kan bepalen. Je moet gaan zoeken en zal steeds keuze moeten maken of je iets oppakt of toch houdt wat je al had. Aan de hand van je keuze kun je dus goed merken hoe de balans ligt. Als ik al een AR en een sniper heb dan ga ik die echt niet inleveren voor een shotgun, dus is een shotgun minder goed. Dat is in principe geen probleem, maar dat geeft naar mijn mening aan dat de shotgun dus niet nog minder goed hoeft te worden.
Die double barrel shotgun met choke kan op aardige range best wat raken.

Nja, (bijna) elke game heb ik wel een SMG + AR. Vind ik een sniper dan swap ik die altijd voor m'n AR.

Uiteindelijk vind ik het denk ik niet fijn om 'limited' te zijn met een wapen (shotgun in dit geval), maar dat komt gewoon puur door de range.

Vanmiddag de test server maar is opstarten en alles rustig testen.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

NickThissen schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:48:
[...]

Mwaah, realistisch juist wel, game technisch niet altijd leuk. Games doen ons geloven dat shotguns niet zo ver komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
IdieEasy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Mwaah, realistisch juist wel, game technisch niet altijd leuk. Games doen ons geloven dat shotguns niet zo ver komen...

[video]
Het is niet zozeer dat games zich specifiek richten op de shotgun. In games is het vaak veel lastiger om spelers over grote afstanden te laten vechten vanwege level design dus je merkt dat vrijwel alle wapens daar flink op worden aangepast.
Ik ben zelf absoluut geen expert op het gebied van wapens maar volgens mij kan je de volgende classificatie maken als je kijkt naar de echte wereld:
Assault Rifles -> tot ~300 meter
Designated Marksman Rifles -> ~250 tot ~500 meter
Sniper Rifles -> ~500 tot ~2000 meter

Echter in games zie je vaak dat multiplayer mappen niet zo groot zijn en dat gevechten op afstanden boven de ~300 meter echt zeldzaam zijn. Kijk naar Battlefield 4, daar komende meeste gevechten toch voor op afstanden onder de 300 meter. Je moet dus de effective ranges van je wapens flink inkorten om toch nog dat onderscheid te kunnen maken. Dat betekent ook dat wapens zoals SMG's en shotguns mee moeten schalen om daar een duidelijk onderscheid te krijgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Grotman schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:
[...]

Je hebt qua healing:
Bandages - Kleine heals t/m max 75% HP. Niet te veel van meenemen, niet efficiënt qua gewicht/ruimte in je backpack. Ik neem max 15 mee in het begin, later laat ik ze liggen
First Aid - Grote heals tot 75% van je health. Altijd meenemen als je kan.
Med Kit - Geeft je volle 100% HP, altijd meenemen dus.

Redbull/Painkillers geven je oa heal over time en ook boven de 75%. Deze werken dus ook goed als je een tijdelijk buiten de cirkel verblijft, bijv als je te laat de witte cirkel bereikt. Altijd meenemen.
Adrenalineshot: Geven je alle boosts die Redbulls en Painkillers je kunnen geven, maar droppen alleen in crates.
dank voor post - maakt het de beginners wat makkelijker

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
IdieEasy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:52:
[...]

[video]
Dat is toch precies wat ik zeg? Meeste games komen shotguns niet veel verder dan 20 meter en dat is niet realistisch. Maar realistische shotguns zijn in de meeste games gewoon te goed dus worden ze wat minder gemaakt voor balans.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:53

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

himlims_ schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 12:06:
[...]

dank voor post - maakt het de beginners wat makkelijker
Nog een tip: als je actie verwacht of weet dat je iemand gaat engagen en je hebt er voldoende: boosters pakken. Kunnen je tijdens de battle healing geven en net dat verschil tussen leven en dood bieden.

Bij de laatste cirkel pak ik ze altijd, omdat de Healing over Period langer duurt dan de game nog duurt.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Niet online
Family Guy schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:25:
[...]

Nog een tip: als je actie verwacht of weet dat je iemand gaat engagen en je hebt er voldoende: boosters pakken. Kunnen je tijdens de battle healing geven en net dat verschil tussen leven en dood bieden.

Bij de laatste cirkel pak ik ze altijd, omdat de Healing over Period langer duurt dan de game nog duurt.
Of daarvoor als je merkt aan een situatie dat je bijvoorbeeld tegen actie aan gaat lopen terwijl de cirkel in je rug begint te dringen. Je krijgt op den duur health terug op momenten dat je geen tijd hebt om te medden (vanwege actie of de cirkel), en je rent sneller als je volledig volgeboost bent, wat weer helpt met de cirkel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43

beany

Meeheheheheh

De VSS speelt heerlijk trouwens!

Zit een scope op (4x) die je niet kan vervangen. Er zit ook een silencer standaard op. Standaard 10 kogels en met extended mag 20 kogels. Keuze uit single shot of auto fire.

Er gaat 9mm in.

Net op de test server gespeeld en je merkt duidelijk verbetering in het gun play mechanisme. Client crashed nog wel helaas af en toe. Ben benieuwd of ze dat kunnen fixen voor morgen, anders lijkt het mij verstandig de patch uit te stellen!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
net een mega geweldige Duo gehad met een maat.

voor het eerst ook een winner op duo YAY! nu heb ik op alle 3 de speelmodes een win hahaha
Voelde me de koning te rijk hahaha

hier is het filmpje. YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS First Winner in DUO YAHOOOOO

best kort maar 12 minuten maar best veel actie. Goed teamspel en wat geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-08 14:25
GeoffLx schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:02:

Zekert, al bezig met updaten aan de hand van de Test server enz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Net altijd leuk, ik zat 1ste etage, beneden iemand begane grond, ik sloeg een raam open en sprong naar beneden (bij sommige ramen kan dit), kom via benedendeur naar binnen en vind de tegenstander die daar lekker op de trap naar boven zat te kijken. Ben ook eens een keer van een dak naar de tweede verdieping van een gebouw naast me gesprongen, dat verwachtte de tegenstander ook niet :D

En ook hier toen ik uit de bocht vloog en ff wat flips maakte, geen damage taken.
[YouTube: https://youtu.be/FoardRL4ZQE?t=3m39s]

Vanaf 3:40

Overigens is de hunt naar een solo win nog steeds niet over :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:13
Due to several major issues w/ the Test Server build, we need to push the monthly update to next week to give us time to resolve them fully.

We'll have more updates on an expected ETA for the monthly patch early next week. Apologies for this delay and thank you for your patience!

Spijtig, maar geen patch vandaag.
Speelde gisteren wel al beter op de test server (aiming enz) echter crashte het Idd erg veel.

[ Voor 19% gewijzigd door kazzzdafke op 25-05-2017 09:27 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Ze laten de test server wel online:

https://twitter.com/PUBAT...status/867650722938081281

Overigens terecht dat ze de patch uitstellen. In 3,5 uur tijd 3 crashes gehad.

[ Voor 29% gewijzigd door beany op 25-05-2017 10:26 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

Had gisteravond een vervelende bug, uiteindelijk toch 2de geworden. Op het eind kon ik echt niks meer zien en werd ik uit het 'niets' doodgeschoten haha. :p

http://imgur.com/a/mU7f5

Vandaag al een paar games gespeeld zonder problemen, dus denk dat het eenmalig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:25:
Due to several major issues w/ the Test Server build, we need to push the monthly update to next week to give us time to resolve them fully.

We'll have more updates on an expected ETA for the monthly patch early next week. Apologies for this delay and thank you for your patience!

Spijtig, maar geen patch vandaag.
Speelde gisteren wel al beter op de test server (aiming enz) echter crashte het Idd erg veel.
Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Zoals een post hierboven wordt gezegd krijgen we toch de update vandaag op stable omdat ze het zo snel hebben kunnen fixen :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Grotman schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Thanks! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Grotman schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:02:
[...]

Zoals een post hierboven wordt gezegd krijgen we toch de update vandaag op stable omdat ze het zo snel hebben kunnen fixen :)F
Ik hoop dat ze het gefixed hebben, het is ineens erg snel dat ze met het nieuws komen dat de patch alsnog vandaag uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Laatst online: 12-09 18:30
Update is zojuist live gegaan, 5.5GB Clientside update. Je moet steam restarten om de update te downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dwz3qeF.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Op welke gfx settings spelen jullie trouwens ? Alles laag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
Lijkt me een gaat spel, is het niet heel eentonig omdat je iedere keer dezelfde map speelt? Twijfel een beetje tussen dit spel en overwatch.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bassbounce schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 18:38:
Lijkt me een gaat spel, is het niet heel eentonig omdat je iedere keer dezelfde map speelt? Twijfel een beetje tussen dit spel en overwatch.
Het is echt heel erg anders natuurlijk. Dit is veel voorzichtiger en bedacht spelen. Overwatch is rammen en knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
418O2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:45:
Ik heb de settings gemixt tussen medium en ultra. Resolution scale op 120%. Ik zit op 1920x1080. Is even werk geweest om te kijken wat een goede mix was. Alles op low lijkt voornamelijk CPU intensief, beetje mixen en kijken wat de GPU en CPU load is. De drops in FPS krijg ik er ook niet uit. Dat zal tegen de tijd wel geoptimaliseerd worden.

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zal wat pielen en kwam deze guide tegen

https://amp.reddit.com/r/...ive_high_fps_settings_v3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik zit achter een raampje te campen, valt er ineens voor mijn ruit een airdrop.
Thanks for the free solo win :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-08 14:25
Weer een nieuwe versie van m'n map vandaag :) 0.6!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjvk9oW.jpg
Two versions: One map with Garage Buildings only and one with all Vehicle Spawn % !

Today's Patch (05/25/2017) added Motorcycles without sidecar and removed 100% Vehicle Spawns. The locations are still the same, but the Garages now no longer have a 100% Spawn of a vehicle, but a "higher" chance of spawning one.

You can also find this guide on Steam

Or discuss it on the official Battlegrounds forum.

Clarification on the legend:
  • High % Loot (Red): High Risk, High Reward locations - Lots of players will go here if the airplane flies over or near it.
  • Medium % Loot (Yellow): Medium Risk, Medium Reward locations - Good for a squad of 3-4 players, but can vary based on RNG.
  • Low % Loot (Blue): Low Risk, Low Reward locations - Usually safe locations, but only has loot for 1-2 players, varies a lot based on RNG.
  • Garages: Garage buildings that have a High % of spawning vehicles (Dacia/Motorbike-Sidecar)
  • High % Gun Loot: Places where you'll find a guns >90% of the time.
  • Vehicle Spawn %: Possible locations where vehicles can spawn.
  • Boat Spawn %: Possible locations where boats can spawn.
Main map legend idea inspired by /u/Pvtjace

0.6 Changes:
  • Garages no longer spawn 100% Vehicle, so the 100% Vehicle markers have been changed to "Garage Markers", in those buildings there's a High possiblity of spawning Vehicles
  • Added Underground maps for the Bunkers! "Bunkers", "Gunrange Bunkers" and "Zharki Bunker" now all have Underground maps! (credit to [JACKET](http://steamcommunity.com...1904771&searchtext=tunnel) for his "Bunkers" map)
  • Added a few more Vehicle Spawn % markers
  • Added a few more Boat Spawn % markers
  • Added "Zharki Bunker" (East of Zharki)
  • Changed "Pochinki Hills" to "Pochinki East Hill"
  • Added "Pochinki South Hills"
  • Improved Loot % visibility (Stroke around circles) and adjusted some locations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ik net nog niet zo blij met de update :( Voor de update had ik goeie config settings gevonden waarmee ik overal 100-150 fps kon halen. Spel zag er niet echt uit maar goed, stuk beter dan 50-60 fps met drops naar 30.

Na de update werken deze settings niet meer omdat schaduwen allemaal te donker zijn en ik in huizen alleen maar schaduwen zie en niks anders (looten is onmogelijk). Zonder de config opties zit ik terug op 60 fps :(

Heeft iemand goeie settings gevonden die met de patch ook nog werken?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb sinds de update wel regelmatig een zwart vlakje als ik inzoom met de red dot. Hebben anderen dat ook al gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ik zit op z'n 80fps. Af en toe eens naar de 60 maar verder geen gekke dingen.. Weet niet wat jullie pc specs zijn maar kan mijn instellingen wel even posten.

Na de patch weliswaar de eerste crash gehad maar na de patch vind ik de game wel soepeler lopen.

EDIT: Fullscreen en 1920*1080.

Brightness: 50
Screen scale: 120
Anti-a: High
Postprocessing: Medium
Shadows: Medium
Textures: Ultra
Effects: Medium
Foliage: Medium
View distance: Ultra
Motion Blur: Uit

[ Voor 61% gewijzigd door TheLarger1 op 26-05-2017 00:01 ]

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:19
Ik heb wat filmpjes zitten bekijken en ik zie zoveel spelers langdurig zitten te campen. Is dit een groot probleem bij Battleground?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
noud schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 02:38:
Ik heb wat filmpjes zitten bekijken en ik zie zoveel spelers langdurig zitten te campen. Is dit een groot probleem bij Battleground?
BG is geen call of duty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Na de update moet ik zeggen dat het een stuk soepeler loopt, framerates in de lobby zitten nu rond de 60fps (waar dit eerst altijd 40fps was).

In game is hij nu ook veel stabieler, bij mij zit hij rond de 80 fps, zonder rare drops in dorpen/gebouwen.

Fullscreen op 2560x1440
Screenscale op 100% (wat is precies het nut om dit hoger te zetten?)
Verder alle settings op Ultra, Motionblur uit.

1 ding waar ik pas na 10 minuten rondsluipen achter kwam was dat mijn UMP met demper ineens een heel ander (en ook harder) geluid maakte, oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
418O2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:33:
Ik heb sinds de update wel regelmatig een zwart vlakje als ik inzoom met de red dot. Hebben anderen dat ook al gemerkt?
Dit heb ik ook voor de patch aldoor gehad. En niet alleen bij de red dot kan ik je vertellen.
Een vierkantje dat af en toe oppopt als je door het vizier kijkt.

Gister ff 1 potje gedaan en dacht dat het toen wel meeviel met het vierkantje. zal er vandaag eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

sorted.bits schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 07:17:
Na de update moet ik zeggen dat het een stuk soepeler loopt, framerates in de lobby zitten nu rond de 60fps (waar dit eerst altijd 40fps was).

In game is hij nu ook veel stabieler, bij mij zit hij rond de 80 fps, zonder rare drops in dorpen/gebouwen.

Fullscreen op 2560x1440
Screenscale op 100% (wat is precies het nut om dit hoger te zetten?)
Verder alle settings op Ultra, Motionblur uit.

1 ding waar ik pas na 10 minuten rondsluipen achter kwam was dat mijn UMP met demper ineens een heel ander (en ook harder) geluid maakte, oops.
Zet je foilage op very low. Ik las dat als je die hoog zet jij denkt dat je in een dik begroeid stuk gras ligt en je denk dat niemand je kan zien iemand anders die op very low speelt je gewoon ziet liggen.. :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
m0nk schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Zet je foilage op very low. Ik las dat als je die hoog zet jij denkt dat je in een dik begroeid stuk gras ligt en je denk dat niemand je kan zien iemand anders die op very low speelt je gewoon ziet liggen.. :+
Ik dacht dat dit sowieso al was opgelost in een eerdere patch? Ik heb er wel wat mee lopen experimenteren, maar ik moet zeggen dat het niet veel verschil maakt (voor mijn gevoel?).

Maar goed, 150 potjes verder, nog steeds geen chicken dinner. Een paar keer 2e, 10 tot 15% in de top 10, op zicht best leuk.

Heb even wat squad en duo gedaan, maar ik zat elke keer bij 16 - 20 jarigen in een groep (zelf 37), die alles vrij serieus namen. Allemaal goed en prima natuurlijk, maar ik vind LFG'en voor deze game nog best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
sorted.bits schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Ik dacht dat dit sowieso al was opgelost in een eerdere patch? Ik heb er wel wat mee lopen experimenteren, maar ik moet zeggen dat het niet veel verschil maakt (voor mijn gevoel?).

Maar goed, 150 potjes verder, nog steeds geen chicken dinner. Een paar keer 2e, 10 tot 15% in de top 10, op zicht best leuk.

Heb even wat squad en duo gedaan, maar ik zat elke keer bij 16 - 20 jarigen in een groep (zelf 37), die alles vrij serieus namen. Allemaal goed en prima natuurlijk, maar ik vind LFG'en voor deze game nog best lastig.
Wil best een keer samen spelen hoor :)
Ik kan serieus zijn maar ook prima om een beetje lol te maken en te gaan yolo'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
sorted.bits schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Kom naar discord, schat dat de gemiddelde leeftijd tussen 20-30 zit, ik zelf 34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
unfor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Kom naar discord, schat dat de gemiddelde leeftijd tussen 20-30 zit, ik zelf 34.
Ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik heb in die twee potjes vis discord niet het idee gehad dat ik met kinderen speelde. Ik ben 31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:19:
[...]

Jezus 34? :o

@sorted.bits LFG op Discord is easy. Ik heb nog geen infantiele mensen gezien of mensen die het spel te serieus nemen. Iedereen wilt natuurlijk graag winnen maar kan er ook goed om lachen als het faliekant mislukt.

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 26-05-2017 10:29 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
418O2 schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 17:45:
Ik heb alles op Ultra staan, behalve Post-processing en Foliage, die heb ik beide op Very low staan. Daarnaast heb ik de Resolution scaling op 120 gezet. Bij mij zorgt die combinatie ervoor dat m'n game er lekker scherp en strak uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:24:
[...]

Ik weet niet hoe oud iedereen is, maar ik heb in die twee potjes vis discord niet het idee gehad dat ik met kinderen speelde. Ik ben 31.
29 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 20:25
Echte leeftijd is 30 maar voel me soms 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Al twee keer een crash gehad tijdens een gevecht. De update van gisteren heeft weinig goeds gebracht, helaas.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

Family Guy schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:53:
Al twee keer een crash gehad tijdens een gevecht. De update van gisteren heeft weinig goeds gebracht, helaas.
Apart, toen de patch nog op de test server stond had ik in 3.5 uur tijd 3 crashes, maar op de gewone servers nog geen enkele crash gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nee 117 is lekker jong :o

31 hier btw :+

Patch heeft performance bij mij wel iets verhoogd maar niet gigantisch veel, maar wat mij vooral opviel was dat er meer lag is. Items oppakken moest soms wel 3x voordat hij hem daadwerkelijk pakte.

[ Voor 43% gewijzigd door Angeloonie op 26-05-2017 14:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Zo doe je dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Toch weer wat fps terug gevonden met de eerdere config tweaks. Het probleem met de schaduwen verholpen door alle tweaks die iets met schaduwen hadden weg te laten. Daarna loopt het wel weer soepel in de meeste plekken, drops tot 60 in steden. Met een 144 Hz scherm wel irritant maar prima speelbaar.

In twee dagen tot twee keer gewonnen in Duo's, dat gaat ons een stuk beter af dan squads merk ik :) Eentje waar ik 10 kills had (en m'n teammate 0 maar die deed wel het vuile werk zoals down gaan zodat ik wist waar ze zaten :+), eentje met ieder 5 kills en een heel mooi lang eind gevecht. Toevallig twee bomen in de laatste cirkel maar niemand durfde te pushen haha... Uiteindelijk speelden we het wel grappig, ze kregen mijn teammate down, ik deed alsof ik ging reviven maar zat eigenlijk gewoon klaar met m'n AK op full auto, dus ze pushen maar waren compleet kansloos :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nog een mooie chicken dinner gehad met wat Tweakers op Discord :D

Daarvoor met @unfor een duo waarbij we op het eind werden aangevallen door 4 man. Duidelijk teamers dus. Gelijk maar gerapporteerd met video bewijs :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unfor
Tsurany schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:26:
Net nog een mooie chicken dinner gehad met wat Tweakers op Discord :D

Daarvoor met @unfor een duo waarbij we op het eind werden aangevallen door 4 man. Duidelijk teamers dus. Gelijk maar gerapporteerd met video bewijs :)

En weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
[quote]unfor schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 23:54:
[...]

[video]

En weer...
[/quote

echt kloten van die teamers zeg! Heb ik bewust nog niet meegemaakt.

Moest wel lachen om jullie scheldpartij haha.

Hier nog een filmpje van ons waarbij we in het begin geambushed worden maar ik ze echt miraculeus kan killen en een AWM krijg.
mn maat speelde niet heel lekker zullen we maar zeggen haha had meer in gezeten.

YouTube: PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS AWM is NOT a one shot kill

maar goed het was fun hehe

EN ik dacht dat een AWM altijd een one shot kill was. nee dus.

[ Voor 40% gewijzigd door beebie121 op 27-05-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Zo die gasten zijn ook wel echt ongelofelijk triest zeg, kwam ook op solo paar weken geleden wat Chinezen tegen die lekker met z'n 3en aan het teamen waren. Allemaal zelfde kleding aan.

Overigens, die 3de persoon die jij killde Tsurany had wel lekkere loot zeg. Das wel nice als je uit de military base komt met alles lvl 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Omdat het veels te lekker weer is, wie wil er spelen ? Ik zit in de discord room#3

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Na een tijd dit topic gelezen te hebben en hier en daar wat gameplay bekeken ben ik toch maar overstag gegaan en heb ik de game gekocht. Sowieso met de achterliggende gedachte dat als het niks een refund aangevraagd kan worden.

Maar dat heb ik niet gedaan! Ik had de game in een veel ergere staat verwacht. Controls zijn soepel genoeg, het ziet er redelijk uit en na wat settings omlaag gegooid te hebben loopt het goed genoeg.

Het concept is simpelweg verslavend. Je wilt hoe dan ook winnen! Toen ik mijn eerste game in ging was natuurlijk een groot drama, want ik werd direct neergeschoten een paar seconden nadat ik geland was. Toen ik eenmaal alles ging begrijpen ging het hard en kwam ik al vrij snel meerdere keren in de top 10. Mijn speelstijl is niet alles rustig afwachten maar gewoon actief blijven en schieten waarvan ik zeker weet dat ik ze kan killen. De leukste manier imo.

Kortom, €30,- goed gebruikt tot nu toe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

vinom schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:13:
Na een tijd dit topic gelezen te hebben en hier en daar wat gameplay bekeken ben ik toch maar overstag gegaan en heb ik de game gekocht. Sowieso met de achterliggende gedachte dat als het niks een refund aangevraagd kan worden.

Maar dat heb ik niet gedaan! Ik had de game in een veel ergere staat verwacht. Controls zijn soepel genoeg, het ziet er redelijk uit en na wat settings omlaag gegooid te hebben loopt het goed genoeg.

Het concept is simpelweg verslavend. Je wilt hoe dan ook winnen! Toen ik mijn eerste game in ging was natuurlijk een groot drama, want ik werd direct neergeschoten een paar seconden nadat ik geland was. Toen ik eenmaal alles ging begrijpen ging het hard en kwam ik al vrij snel meerdere keren in de top 10. Mijn speelstijl is niet alles rustig afwachten maar gewoon actief blijven en schieten waarvan ik zeker weet dat ik ze kan killen. De leukste manier imo.

Kortom, €30,- goed gebruikt tot nu toe!
Vergeet de Discord niet te joinen om met anderen te spelen. Duo/Squad is erg leuk om te doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
beany schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Vergeet de Discord niet te joinen om met anderen te spelen. Duo/Squad is erg leuk om te doen!
Ook omdat anderen je veel sneller de do's and don'ts kunnen vertellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch Thumper
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-12-2020

Dutch Thumper

Uplay & Origin: waxinelichtje

YouTube: THE SNEAKY CAR STRAT (Playerunknown's Battlegrounds)

yolo in PUBG en dan ook nog succesvol zijn xD

Sorry. I was busy talking about my feelings and killing people

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Vandaag in solo meegemaakt dat 3 mensen volgens mij bij elkaar hoorden.
Ze gingen met zen drietjes tegen de rest, beetje jammer dat je dan gekilled wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D3TTs34Q0eDB6EBTQ0Z5iXMB/full.png

Lekker druk op Discord :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

@Tsurany idd, heb maar een extra room aangemaakt https://discord.gg/MfFqHzR

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is deze game goed alleen te spelen? Of heb je dan geen kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Frank1973 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:36:
Voor zover ik in filmpjes heb gezien heb je een aparte solo queue, maar zelfs daar wordt veel in groepsverband gewerkt.
Daarom laat ik zelf het spel ook maar links liggen totdat er een leuke deal is, en totdat de game wat betere optimalisatie heeft. 1070 + i5-6600 schijnt hij zelfs niet optimaal op te lopen :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
corset schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:48:
[...]

Voor zover ik in filmpjes heb gezien heb je een aparte solo queue, maar zelfs daar wordt veel in groepsverband gewerkt.
Daarom laat ik zelf het spel ook maar links liggen totdat er een leuke deal is, en totdat de game wat betere optimalisatie heeft. 1070 + i5-6600 schijnt hij zelfs niet optimaal op te lopen :-(
Hmmmmm, toch heel kort door de bocht voor deze verslavende en super plezante game.
Solo is Idd solo, en als er een team is, filmpje maken en opsturen. Dan worden ze gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
kazzzdafke schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Hmmmmm, toch heel kort door de bocht voor deze verslavende en super plezante game.
Solo is Idd solo, en als er een team is, filmpje maken en opsturen. Dan worden ze gebanned.
Niet kort door de bocht, als een game me niet leuk lijkt bij de eerste filmpjes, ga ik echt geen 30 euro betalen "Omdat mensen zeggen dat het wat is" :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Filmpjes?

Je kan de game aankopen en dan refund vragen indien nok?

Maar ik zeg ook niet dat je hem MOET kopen e :)
Ik persoonlijk vind het de 30€ meeeeer dan waard, getuige dat er maar 1 map is en ik het nog altijd even graag speel na meer dan een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:47

Louw Post

Cerenas

[...]

Zelf nog niet echt gemerkt. Heb de game nu een weekje en vooral solo gespeeld en kwam meestal wel top 10/20 terecht.

Game is inderdaad wel aardig zwaar op het moment, heb nu een beetje medium settings op mijn Ryzen 1600 en RX 580 met ongeveer 80fps en vele fps drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 08:36:
Het is wel aardig alleen te spelen alleen vind ik het persoonlijk vrij saai. Juist in duo en zeker in squad modus is het spel echt een pareltje omdat je dan heerlijk hectische gevechten hebt en samen moet coördineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Tsurany schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:40:
[...]

Het is wel aardig alleen te spelen alleen vind ik het persoonlijk vrij saai. Juist in duo en zeker in squad modus is het spel echt een pareltje omdat je dan heerlijk hectische gevechten hebt en samen moet coördineren.
Dood = dood en je bent alles kwijt?? Respawn je dan of moet je een andere game zoeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank1973 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Dood = dood en je bent alles kwijt?? Respawn je dam of moet je een andere game zoeken??
Dood = dood = match over. Nieuwe match zoeken dus :)

Kan soms snel gaan, kan soms aardig tijdje duren. Als je als laatste over blijft heb je er zo'n 20 tot 25 minuten op zitten. Je springt in het begin uit een vliegtuig en kan dus zelf min of meer je landingsplek uitzoeken, dat bepaalt enorm je overlevingskansen in de eerste 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Laatst online: 11-09 18:41
Frank1973 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Dood = dood en je bent alles kwijt?? Respawn je dan of moet je een andere game zoeken??
Zoals Tsurany al zei, het kan snel gaan, het kan even duren :) .
Wellicht ben je bekend met DayZ, waar ik het wel vaker mee vergelijk. Daar is het ook zo, dood is dood. Maar bij DayZ doe je er soms dagen over om goeie gear te krijgen, om vervolgens in 1 seconde neergeschoten te worden. Dat vond ik een te groot verschil en werd het voor mij meer een 'looting / walking simulator'.

In PUBG is het wel echt gericht op combat en encounters. Bijvoorbeeld al door de cirkel waar je in moet blijven. Goeie loot kun je in de eerste 5 minuten al hebben, soms duurt het wat langer. Maar al met al vind ik het een snel spelend spel. Je moet wel tactisch blijven, rustig nadenken etc, maar een ronde duurt geen uren.

Het blijft jammer als je goeie gear hebt en neer wordt geschoten, maar de kans is groot dat je 15 minuten later in een nieuwe ronde weer goeie gear verzameld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Bedankt guys!! Elke game begin je op 0 of word je doormiddel van xp beter met andere gear??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je moet elke ronde opnieuw gear zoeken. Je krijgt wel XP maar daarmee krijg je alleen kleding die verder niks van voordeel oplevert.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 22:37
[...]

Ben het niet met je eens, ik draai op het bovenstaande systeem (1070 OCed tot 2GHz en i5-6600k tot 4.5GHz) op 1440p alles ultra pakt die rond de 60FPS. Iets lagere settings en je hangt rond de 80. Heel goed te doen hoor.

Zeker wetende dat dit heel waarschijnlijk alleen nog maar beter gaat worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgertje op 28-05-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:24
Dat is knap dan. Dat haal ik niet met mijn systeem. GTX 1070, 6700K, 32GB RAM. Duikt vaak genoeg onder de 60 met alles op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Speel het hier op een Ryzen 7 1700 @ 3,7Ghz en GTX 980 op ultra settings. Hangt rond de 60fps met veel dips, maar goed speelbaar. Ik stoor me eigenlijk nooit aan de dips, maar ik ken er genoeg die zeggen niks te kunnen raken als ze niet 100+ fps halen. Slechte verliezers zijn dat vaak...

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is dat "hit by vehicle" toch waardeloos zeg... Ik zit gvd stil achter een grote rots, een auto rijdt er tegen op aan de andere kant, en ik ben dood 8)7 Compleet belachelijk.

Ik snap dat het door lag komt maar het is echt belachelijk dat dit niet opgelost wordt. Het probleem is gewoon dat de auto tussen twee server ticks door de rots heen rijdt, dus op mijn client wordt ik geraakt. Dit is gewoon een probleem dat opgelost kan worden!! Fatsoenlijke checks op zowel client als server en dit is gewoon te voorkomen. De server weet dat er een steen ligt en dat de auto daar niet doorheen kan, ik mag dan niet dood gaan als mijn client dat zegt want de server moet beter weten. Elk online spel werkt zo maar niet dit blijkbaar... Hopen dat ze het nog oplossen maar dit soort dingen zijn vaak fundamenteel en veranderen nooit meer ben ik bang :X
hubhib schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:12:
Slechte verliezers zijn dat vaak...
:S
Of misschien ben je niet goed genoeg om het verschil te merken? :$

Sorry maar als je het verchil tussen 60 en 100+ fps niet merkt dan klopt er iets niet. Zelfs op 60 Hz scherm moet je dat kunnen merken, en op 144 Hz is het dag en nacht... Nou is 60 fps niet onspeelbaar, maar het maakt echt enorm verschil in een vuurgevecht als je snelle reacties nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 28-05-2017 18:09 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBladee
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-07-2020
hubhib schreef op zondag 28 mei 2017 @ 17:12:
Speel het hier op een Ryzen 7 1700 @ 3,7Ghz en GTX 980 op ultra settings. Hangt rond de 60fps met veel dips, maar goed speelbaar. Ik stoor me eigenlijk nooit aan de dips, maar ik ken er genoeg die zeggen niks te kunnen raken als ze niet 100+ fps halen. Slechte verliezers zijn dat vaak...
Is dat zo? Zeker nog nooit met 144fps+ op een 144Hz paneeltje gespeel zeker? Niks te kunnen raken vindt ik dan inderdaad wel een groot woord. Maar sinds ik op 144Hz speel raak ik meer schoten en spot ik enemies eerder... Er zijn hier en daar gebieden dat ik ook rond de 60 zit met het meeste op low (i5 4690k @4.7gHz, gtx 970). Maar in bijvoorbeeld een bosrijk gebied zit ik rond de 100-140fps in de meeste steden is het rond de 80.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Overigens merk ik dat Solo spelen veel leuker is als je niet kostte wat kost voor de win gaat, maar gewoon lekker agressief aanvallen. Daarmee eindig ik veel vaker in de top 5 dan voorzichtig rond sneaken tot de laatste cirkel, meestal gaat het dus nog veel beter ook. En mocht het een keer mis gaan dan heb je in ieder geval een leuk potje gehad met flink wat kills, ipv 30 min lang niemand zien en dan dood gaan als P2 :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NickThissen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:07:
Ik snap dat het door lag komt maar het is echt belachelijk dat dit niet opgelost wordt.
Sommige mensen moeten echt ver bij early access games vandaan blijven. Pas als het bij release niet opgelost is mag je gaan klagen. Tot die tijd gewoon accepteren dat er nog optimalisaties nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Tsurany schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Sommige mensen moeten echt ver bij early access games vandaan blijven. Pas als het bij release niet opgelost is mag je gaan klagen. Tot die tijd gewoon accepteren dat er nog optimalisaties nodig zijn.
Hmm, niet mee eens. Dit zijn game-breaking problemen en die mogen er in zitten in early access maar ze moeten wel aan de top van de prioriteiten lijst staan. Dit is geen server optimalisatie probleem, dit is gewoon een probleem van netcode die niet klopt. Ja, dit kun je oplossen door de server tickrate enorm hoog te maken, maar ook met lage tick rate mag dit niet gebeuren. Het probleem is eigenlijk simpel:
1. De tickrate is laag zodat de auto een grote afstand aflegt tussen twee server ticks.
2. De server denkt dat ik geraakt ben omdat hij interpoleert dat de auto mij zou raken, en daarmee geen rekening houdt met de steen.
3. Mijn client krijgt van de server te horen dat de auto mij raakt, ook al zie ik op mijn scherm dat hij de steen raakt.
4. Maar omdat de server gelijk heeft, ben ik toch dood.

Dit is op verschillende manieren op te lossen, onder andere door betere netcode op de server (interpolatie kan rekening houden met obstakels) of cross-check met de client. In dat geval kan het nog voorkomen dat je bijvoorbeeld schade oploopt wat later weer ongedaan wordt (server zegt dat je geraakt werd, client corrigeert dat het niet waar is), maar dat is beter dan andersom.

Dit soort dingen zijn geen optimalisatie, dit is de kern van de netcode. Het zou kunnen dat ze die nog gaan verbeteren, maar tot die tijd mag er best over geklaagd worden zodat het probleem duidelijk is en ze het aan kunnen pakken. Als iedereen maar zwijgt over alle bugs dan heb je ook niks aan early access?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 12:39
Tsurany schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Sommige zaken zijn wel zwaar frustrerend en game brekend voor mij. Vandaag ook meerdere potjes gehad waarin ik achter cover stond en alsnog gekilled werd na het peaken. Te frustrerend als je net 20 minuten bezig bent geweest en aardig ver bent in het potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wvdveer schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:05:
[...]

Sommige zaken zijn wel zwaar frustrerend en game brekend voor mij. Vandaag ook meerdere potjes gehad waarin ik achter cover stond en alsnog gekilled werd na het peaken. Te frustrerend als je net 20 minuten bezig bent geweest en aardig ver bent in het potje.
Latency zijn ze nog druk mee bezig, volgende patch zal op server optimalisatie gericht zijn. Het kan frustrerend zijn maar tot nu toe hebben de developers laten zien dat ze het spel duidelijk serieus willen ondersteunen.
NickThissen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:38:
Dit soort dingen zijn geen optimalisatie, dit is de kern van de netcode. Het zou kunnen dat ze die nog gaan verbeteren, maar tot die tijd mag er best over geklaagd worden zodat het probleem duidelijk is en ze het aan kunnen pakken. Als iedereen maar zwijgt over alle bugs dan heb je ook niks aan early access?
Er is een groot verschil tussen opbouwende kritiek en zinloos gezeur. Als iemand zegt "het is echt belachelijk dat dit niet opgelost wordt" valt dat bij mij echt onder zinloos gezeur waar niemand wat mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja het is nou eenmaal enorm frustrerend omdat het menig potje gewoon verpest. Gelukkig is het lang niet elk potje, maar stel je voor dat het wel zo was, dan zou niemand meer spelen en hebben ze ook niks aan early access. Early access mag best bugs hebben maar als het spel erdoor niet speelbaar is of mensen er geen plezier aan beleven dan is het concept early access mislukt. Nu zeg ik niet dat dit zo is momenteel, maar ik vind het ook een beetje raar om over elke klacht te roepen "ja maar het is early access"...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:26:
Tsja het is nou eenmaal enorm frustrerend omdat het menig potje gewoon verpest. Gelukkig is het lang niet elk potje, maar stel je voor dat het wel zo was, dan zou niemand meer spelen en hebben ze ook niks aan early access. Early access mag best bugs hebben maar als het spel erdoor niet speelbaar is of mensen er geen plezier aan beleven dan is het concept early access mislukt. Nu zeg ik niet dat dit zo is momenteel, maar ik vind het ook een beetje raar om over elke klacht te roepen "ja maar het is early access"...
Het gaat er niet om dat er een klacht is, het gaat om de aanname dat ze het niet op gaan lossen en dat dit "compleet belachelijk" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Zijn de servers plat? kom er niet in namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
NickThissen schreef op zondag 28 mei 2017 @ 18:07:

[...]

:S
Of misschien ben je niet goed genoeg om het verschil te merken? :$

Sorry maar als je het verchil tussen 60 en 100+ fps niet merkt dan klopt er iets niet. Zelfs op 60 Hz scherm moet je dat kunnen merken, en op 144 Hz is het dag en nacht... Nou is 60 fps niet onspeelbaar, maar het maakt echt enorm verschil in een vuurgevecht als je snelle reacties nodig hebt.
Ik ben idd maar een middelmatige speler. Maar nou vind ik het verschil tussen 30 fps en 60 fps ook groter dan van 60 fps naar 144 fps. De hele 144hz hype doet me niet zoveel.

Bij een game als pubg is het jezelf tactisch positioneren ten opzichte van de vijand volgens mij nog altijd belangrijker dan razendsnelle reflexen. De keren dat ik sterf is het omdat ik me niet goed heb opgesteld ten opzichte van een vijand en niet omdat mijn reflexen niet snel genoeg waren.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Klopt, servers plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:41
Kwam er toch nog in, dus maar even solo sinds weken.

Meteen een 2de plek, 62 gestart.
Vanaf hier begon het echt, ik zat eerst in een huis met iemand anders. (hoorde hem)

4 Kills en de laatste had ik ook moeten hebben persoonlijk, zag hem te laat dacht dat hij in het huis zat.
Ook nog even het kruipen door cornfield tactiek toegepast. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik pak gelijk de Chicken Dinner in solo. Ook een paar leuke momenten gehad.

Kill nr 2, hij dacht veilig te zijn achter de muur. Toen bedacht ik wat slims :D

Kill nr 5, ik had dood moeten zijn maar hij was wel heel stupid :+

En dan pak je zo de Chicken Dinner *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilswordfish
  • Laatst online: 28-02 15:20
hubhib schreef op zondag 28 mei 2017 @ 20:31:
[...]

Ik ben idd maar een middelmatige speler. Maar nou vind ik het verschil tussen 30 fps en 60 fps ook groter dan van 60 fps naar 144 fps. De hele 144hz hype doet me niet zoveel.

Bij een game als pubg is het jezelf tactisch positioneren ten opzichte van de vijand volgens mij nog altijd belangrijker dan razendsnelle reflexen. De keren dat ik sterf is het omdat ik me niet goed heb opgesteld ten opzichte van een vijand en niet omdat mijn reflexen niet snel genoeg waren.
In een spel zoals dit is het verschil tusse 60 en 144 minimaal. Kheb een 27" 144hz scherm en een 60hz, je ziet een verschil maar in een spel zoals dit maakt het echt niet uit.

Net omdat je tactisch moet spelen en dit niet als zomaar een shooter moet behandelen.

Verschil tussen 30 fps en 60fps is inderdaad wel veel meer dan tussen 60 en 144 heb ik nu zelf ook gemerkt met een 144 te hebben. Maar het is wel leuk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zojuist ook aangemeld op Discord! :) Ik zal het in de gaten houden als ik weer ga spelen, lijkt me leuk om in team/duo te gaan spelen!
Tot nu toe 1 keer gedaan in duo, was zeer de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Netsrek schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:45:
Zojuist ook aangemeld op Discord! :) Ik zal het in de gaten houden als ik weer ga spelen, lijkt me leuk om in team/duo te gaan spelen!
Tot nu toe 1 keer gedaan in duo, was zeer de moeite waard!
Welkom! Ik heb me een aantal weken geleden na >150 solo rondjes ook aangemeld op de Discord, en vind het spel met duo/squad vele malen leuker.

Voor de echte prestaties is het echter wel aan te raden om met een vast(er) team te spelen, al is dat op dit moment niet aan de orde. Wanneer is eigenlijk de Leaderboard Swipe?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:39
Gisteren het spel gekocht, 1x solo, netjes kills gemaakt en uiteindelijk 11e geworden. 's avonds nog 2x gesquad, 2x nog niet heel best gespeeld, merk dat ik nog niet scherp genoeg ben, dus komende dagen nog maar paar keer solo rondjes doen, voor de ervaring :)
Pagina: 1 ... 13 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord