[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 13:05
Prima update lijkt me zo. Grips zijn misschien niet nodig maar meer keuze kan geen kwaad.

Daarnaast is die extra sway welkom. Spel is te makkelijk nu, vooral de ARs.
En geen 8x op AR _/-\o_

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
oViechiel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:09:
Prima update lijkt me zo. Grips zijn misschien niet nodig maar meer keuze kan geen kwaad.

En geen 8x op AR _/-\o_
ik hoop wel dat de horizontal recoil niet te veel wordt, dat zorgt alleen maar voor meer rng of je wel iets raakt of niet, wat meer vertical maakt full sprayen nog steeds mogelijk maar moeilijker, dat is alleen maar prima.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De 6x scope:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XQGjbQy.jpg

De 3x scope:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GaGlh1f.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2018 15:41 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
SouLLeSSportal schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:33:
[...]

ik hoop wel dat de horizontal recoil niet te veel wordt, dat zorgt alleen maar voor meer rng of je wel iets raakt of niet, wat meer vertical maakt full sprayen nog steeds mogelijk maar moeilijker, dat is alleen maar prima.
Touché.

@Tsurany ik zie nu al dat die 3x niks voor mij is. Teveel lijntjes en gekke dingen.
Die 6x ziet er beter uit!

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oViechiel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:47:
[...]

Touché.

@Tsurany ik zie nu al dat die 3x niks voor mij is. Teveel lijntjes en gekke dingen.
Die 6x ziet er beter uit!
Ik had nog gevraagd aan de Reddit poster of het een bug was maar helaas niet. Had iets gehoopt in de trant van een M145, wel een favoriet van mij uit Battlefield 4. Wil de nieuwe scope wel even proberen maar hij lijkt wel erg veel te blokkeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Tsurany schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:50:
[...]

Ik had nog gevraagd aan de Reddit poster of het een bug was maar helaas niet. Had iets gehoopt in de trant van een M145, wel een favoriet van mij uit Battlefield 4. Wil de nieuwe scope wel even proberen maar hij lijkt wel erg veel te blokkeren.
3x is gewoon een gehandicapte 4x, de 6x is de nieuwe go to scope zie ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
SouLLeSSportal schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:54:
[...]

3x is gewoon een gehandicapte 4x, de 6x is de nieuwe go to scope zie ik al.
Ja, vooral als je kan uit/inzoomen. Ziet er ook beter uit dan een 4x.

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:54
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oViechiel schreef op donderdag 26 april 2018 @ 15:09:

En geen 8x op AR _/-\o_
Dit, heerlijke patch. Die geen 8x op AR kon me niet snel genoeg komen. Al lijkt het me wel vrij duidelijk dat de nieuwe 6x de go-to scope word voor AR's wat dat betreft.

Overigens weten we allemaal toch binnen no-time wat de go-to attachments worden zodra WackyJacky weer een video released.
Deleon78 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:19:
In de dmg-overzichten ontbreekt de KAR98, of ben ik nou scheel? :)
Das dan ook een sniper die hele class staat er niet bij, daar hebben ze overigens ook niets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Deleon78 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 16:19:
In de dmg-overzichten ontbreekt de KAR98, of ben ik nou scheel? :)
Bolt-action lijken ze niet aan te raken, en lijkt me ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 100% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat gespeeld en mijn ervaring is als volgt:

Scopes
De 6x scope is een fijne scope voor AR's, helaas geen zeroing. Hij moet nog wel z'n eigen uiterlijk krijgen op de grond, nu ziet hij er identiek uit aan de 8x en weet je dus niet wat het is tot je hem op pakt.
De 3x scope is erg matig. De enige scope waar de lenskapjes er nog op zitten en dat neemt teveel ruimte in. Verder vind ik persoonlijk de belijning niet fijn, zie er geen toegevoegde waarde in.
De 2x is verbeterd nu je een rode sight kan gebruiken, dat kijkt fijner.
De holo met een groene sight is vrij nutteloos maar leuk voor wie dat fijn vind.
De red-dot heeft nu customizable sights, erg fijn. Wordt alleen niet onthouden welke je kiest als je hem op een ander wapen zet.

Grips
Het lijkt complex maar volgens mij is het vrij eenvoudig:
Light Grip, speciaal voor single shot. Je hebt meer recoil maar de recovery is ook sneller. Je zit dus weer sneller op je target. Ideaal voor DMR's met veel recoil.
Thumb Grip, voor burst fire. Je hebt meer horizontale recoil en minder verticale recoil. In korte bursts is horizontale recoil vaak minder een factor waardoor het een goede ruil is.
Half Grip, all-round grip die waarschijnlijk minder totale impact heeft maar erg divers in te zetten is.
Angled Grip, voor full auto. Je hebt minder horizontale recoil terwijl je verticale recoil hetzelfde blijft. In full auto is recoil dus makkelijker te controleren.
Vertical Grip, voor single shot. Minder verticale recoil waardoor je sneller achter elkaar kan blijven vuren.

Afhankelijk van de exacte stats is de vraag hoeveel overlap er is en of bepaalde grips duidelijk beter zijn dan andere. Ik vind het idee leuk maar ik denk dat het in de praktijk teveel gepuzzel wordt om te kijken wanneer je nu welke grip nodig hebt. In de huidige situatie heeft een grip nooit een negatief effect waardoor een grip altijd beter is dan geen grip. In de nieuwe situatie is dat anders, daar zijn er scenario's waarbij het weglaten van een grip soms beter is dan een grip te gebruiken die niet met dat wapen werkt.

Andere attachments
Een DMR kan zowel AR als DMR attachments gebruiken. Een AR geen DMR attachments. Waarschijnlijk gedaan zodat het eenvoudiger is een DMR volledig uitgerust te krijgen. Ik vind het een verwarrende ontwikkeling en had dan liever gezien dat de DMR specifieke attachments ook verdwenen om het wat simpeler te houden.

Al met al weet ik niet of dit echt een verbetering is. PUBG is geen survival game waarbij je uren lang je perfecte uitrusting verzamelt of juist een shooter waarbij je elke keer met de door jou gewenste uitrusting spawned. Attachments waren voorheen simpel te begrijpen en de keuzes minimaal. Nu zijn de keuzes een stuk groter geworden waardoor je soms teveel tijd kwijt kan zijn met het samenstellen van je wapens in plaats van de daadwerkelijke vuurgevechten.

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2018 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Veel wijzigingen waar iedereen weer aan moet wennen. Straks weet je precies wat welke grip doet en welke scope je wanneer nodig hebt.

Meer variatie is imho meestal een positieve verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste toevoeging aan de game is die muscle car, wat een geluid! _/-\o_

De SLR is een goed wapen, erg hoge recoil maar prachtig geluid en lekkere damage. AR's zijn een stuk onnauwkeuriger, SMG's zijn nu een goede toevoeging. Ik zeg een prima patch, enkel de grips zijn twijfelachtig maar daar wennen we wel aan. Een probleem is het niet echt, meer de vraag of het echt wat toevoegt.
De scopes zijn welkom, al is het soms even wat chaos. De 6x scope is erg fijn om mee te schieten en een prima toevoeging.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2018 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:26

Woei, lekkere kip met @SomerenV ! :9 Lang geleden dat we dat hebben gehad, maar we spelen de laatste tijd ook meer gewoon yolo en wie zien het wel dan echt tactisch... Is misschien ook wel te merken in onze communicatie O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
Aardappelbakker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 21:21:
[video]

Woei, lekkere kip met @SomerenV ! :9 Lang geleden dat we dat hebben gehad, maar we spelen de laatste tijd ook meer gewoon yolo en wie zien het wel dan echt tactisch... Is misschien ook wel te merken in onze communicatie O-)
Wat is er mis met onze communicatie? Die is feilloos :Y Eerst schieten, dan praten!

Maar eindelijk weer eens kip. Te lang geleden :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
Solo kipje vandaag op de test server. Mijn eerste kill gelijk met de SLR + 3x scope :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Heeft iemand zich hier ingeschreven voor dat ROG/Brash toernooi? Reeds bevestiging gehad? :)

[ Voor 6% gewijzigd door frackz op 27-04-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

frack schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 01:49:
Heeft iemand zich hier ingeschreven voor dat ROG/Brash toernooi? Reeds bevestiging gehad? :)
Ik heb me ingeschreven en heb reeds een mailtje gehad met info over de beschikbare dagen. Daarin staat dat je kan kiezen welke dag je online zal zijn.
Nu weet ik niet of dat een bevestiging is dat ik mag deelnemen, maar ik zal wel een dag opgeven en klaar zitten op dat uur. :)

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Nutellaah schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 08:59:
[...]

Ik heb me ingeschreven en heb reeds een mailtje gehad met info over de beschikbare dagen. Daarin staat dat je kan kiezen welke dag je online zal zijn.
Nu weet ik niet of dat een bevestiging is dat ik mag deelnemen, maar ik zal wel een dag opgeven en klaar zitten op dat uur. :)
Dat lijkt me inderdaad een uitnodiging :P. Is het de bedoeling dat je één game speelt of meerdere? Was me niet volkomen duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

frack schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:19:
[...]

Dat lijkt me inderdaad een uitnodiging :P. Is het de bedoeling dat je één game speelt of meerdere? Was me niet volkomen duidelijk.
Het is mij ook niet volkomen duidelijk. Ik heb geantwoord op de mail dat ik deze zondag beschikbaar ben...

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 00:17
Nutellaah schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:24:
[...]

Het is mij ook niet volkomen duidelijk. Ik heb geantwoord op de mail dat ik deze zondag beschikbaar ben...
Als het goed is speel je 3 matches. Beste 100 van de 300 gaan naar de squad qualifiers (zo gebrijp ik het, 100 man over 3 zondagen). Je neemt van elke match punten mee.. deze bouw je dus in de loop van het toernooi op. Ik speel waarschijnlijk 6 mei :D

http://brashesports.eu/se...player-tournament-series/

[ Voor 23% gewijzigd door mouzetc op 27-04-2018 10:07 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
mouzetc schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:57:
[...]

Als het goed is speel je 3 matches. Beste 100 van de 300 gaan naar de squad qualifiers (zo gebrijp ik het, 100 man over 3 zondagen). Je neemt van elke match punten mee.. deze bouw je dus in de loop van het toernooi op. Ik speel waarschijnlijk 6 mei :D

http://brashesports.eu/se...player-tournament-series/
Ik begrijp de link tussen solo en squads ook nog niet helemaal. :P Bij squad kan je teams creëren van 4 tot 6 members. Maar geen idee of die de solo games moeten gespeeld hebben.
Ik wilde 29 april omdat op 6 mei misschien de nieuwe patch er al is.

http://rog-benelux.nl/wp-...n-player-series-rules.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:38

Rexomnium

Vincam aut moriar

Zo lekker om aan 't begin een kratje te vinden met een AWM, supressor, level 3 helm en een 8x scope. Je voelt je de hele tijd tegelijkertijd oppermachtig en enorm kwetsbaar omdat je zo veel te verliezen hebt. Ging ook wel lekker, maar de cirkel RNG fuckte mij weer eens heel hard zonder enige vorm van glijmiddel. Maar toch tevreden met het resultaat. Voor mij is elk potje met meer dan 3 kills geslaagd. :)

[YouTube: https://youtu.be/KM2gEpfrBxU]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
Tsurany schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:59:
Even wat gespeeld en mijn ervaring is als volgt:

Scopes
De 6x scope is een fijne scope voor AR's, helaas geen zeroing. Hij moet nog wel z'n eigen uiterlijk krijgen op de grond, nu ziet hij er identiek uit aan de 8x en weet je dus niet wat het is tot je hem op pakt.
De 3x scope is erg matig. De enige scope waar de lenskapjes er nog op zitten en dat neemt teveel ruimte in. Verder vind ik persoonlijk de belijning niet fijn, zie er geen toegevoegde waarde in.
De 2x is verbeterd nu je een rode sight kan gebruiken, dat kijkt fijner.
De holo met een groene sight is vrij nutteloos maar leuk voor wie dat fijn vind.
De red-dot heeft nu customizable sights, erg fijn. Wordt alleen niet onthouden welke je kiest als je hem op een ander wapen zet.

Grips
Het lijkt complex maar volgens mij is het vrij eenvoudig:
Light Grip, speciaal voor single shot. Je hebt meer recoil maar de recovery is ook sneller. Je zit dus weer sneller op je target. Ideaal voor DMR's met veel recoil.
Thumb Grip, voor burst fire. Je hebt meer horizontale recoil en minder verticale recoil. In korte bursts is horizontale recoil vaak minder een factor waardoor het een goede ruil is.
Half Grip, all-round grip die waarschijnlijk minder totale impact heeft maar erg divers in te zetten is.
Angled Grip, voor full auto. Je hebt minder horizontale recoil terwijl je verticale recoil hetzelfde blijft. In full auto is recoil dus makkelijker te controleren.
Vertical Grip, voor single shot. Minder verticale recoil waardoor je sneller achter elkaar kan blijven vuren.

Afhankelijk van de exacte stats is de vraag hoeveel overlap er is en of bepaalde grips duidelijk beter zijn dan andere. Ik vind het idee leuk maar ik denk dat het in de praktijk teveel gepuzzel wordt om te kijken wanneer je nu welke grip nodig hebt. In de huidige situatie heeft een grip nooit een negatief effect waardoor een grip altijd beter is dan geen grip. In de nieuwe situatie is dat anders, daar zijn er scenario's waarbij het weglaten van een grip soms beter is dan een grip te gebruiken die niet met dat wapen werkt.

Andere attachments
Een DMR kan zowel AR als DMR attachments gebruiken. Een AR geen DMR attachments. Waarschijnlijk gedaan zodat het eenvoudiger is een DMR volledig uitgerust te krijgen. Ik vind het een verwarrende ontwikkeling en had dan liever gezien dat de DMR specifieke attachments ook verdwenen om het wat simpeler te houden.

Al met al weet ik niet of dit echt een verbetering is. PUBG is geen survival game waarbij je uren lang je perfecte uitrusting verzamelt of juist een shooter waarbij je elke keer met de door jou gewenste uitrusting spawned. Attachments waren voorheen simpel te begrijpen en de keuzes minimaal. Nu zijn de keuzes een stuk groter geworden waardoor je soms teveel tijd kwijt kan zijn met het samenstellen van je wapens in plaats van de daadwerkelijke vuurgevechten.
Hmm, ik ben ook wel wat sceptisch als ik dit zo lees.

Is het verschil tussen de grips een beetje duidelijk merkbaar/voelbaar? Zodat je er nog een beetje mee overweg kan zonder eerst uren met elke combinatie van wapen en attachment te hoeven spelen?

Dit verhoogt wel de impact van RNG en heeel veel uren spelen en wat je zegt, het moet geen survival game gaan worden waar je eerst je hengel nog even moet samen stellen alvorens te kunnen eten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Drama nu om te spelen... krijg alleen maar de "servers are too busy" melding. Algemeen probleem?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:40
JohnnyV76 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:06:
Drama nu om te spelen... krijg alleen maar de "servers are too busy" melding. Algemeen probleem?
Jup: http://downdetector.com/status/playbattlegrounds :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
De nieuwe scopes lijken op de test server compleet verkeerd, of ligt het gewoon aan mij? Na 4 potjes elke keer hetzelfde, kogels komen gewoon niet waar ik mik. Ik raak totaal niks. Kogels slaan zowel horizontaal als verticaal naast m'n mikpunt in. Alsof de geweren gewoon veel minder accurate zijn geworden?? Daarna potje normale server en niks aan de hand. Vond er niks aan zo, kan gewoon niks raken op meer dan 200 meter, puur random kermis schieten :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

m0nk

16-09-2003 15.15

NickThissen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:12:
De nieuwe scopes lijken op de test server compleet verkeerd, of ligt het gewoon aan mij? Na 4 potjes elke keer hetzelfde, kogels komen gewoon niet waar ik mik. Ik raak totaal niks. Kogels slaan zowel horizontaal als verticaal naast m'n mikpunt in. Alsof de geweren gewoon veel minder accurate zijn geworden?? Daarna potje normale server en niks aan de hand. Vond er niks aan zo, kan gewoon niks raken op meer dan 200 meter, puur random kermis schieten :(
Recoil van AR's zijn aangepast ook toch?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb het niet over recoil, gewoon single shot komen m'n kogels niet waar ik mik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:31:
[...]

Hmm, ik ben ook wel wat sceptisch als ik dit zo lees.

Is het verschil tussen de grips een beetje duidelijk merkbaar/voelbaar? Zodat je er nog een beetje mee overweg kan zonder eerst uren met elke combinatie van wapen en attachment te hoeven spelen?

Dit verhoogt wel de impact van RNG en heeel veel uren spelen en wat je zegt, het moet geen survival game gaan worden waar je eerst je hengel nog even moet samen stellen alvorens te kunnen eten. Ben benieuwd!
Als antwoord op je vraag:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FRZRFm1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

steveman

Comfortabel ten onder

Voor het eerst sinds maanden weer eens spelen. Krijg een ghillie uit een krat... Maar was even vergeten dat die niet zoveel zin hebben op lange afstand in dit spel _O- :')

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:30
Nou heb nu enkele uren op de testserver gespeeld. Moet zeggen dat ik niet echt wat snap van bluehole. Bedoel de testserver zou ons toch moeten laten testen? Waarom is dan de droprate van alle nieuwe spullen en wapens zo bizar laag? Ik kom echt amper nieuwe scopes/grips tegen, super vaak een M16 maar verder ook weinig qua AR's etc. Dusja als ik dan een grip vind kan die weer niet op mijn M16.

Heb dus na 6+ uur spelen nog werkelijk geen idee wat ik van alles moet vinden. Ben ook maar weer op de normale servers verder gegaan, aangezien daar de hitreg veel beter lijkt. Zoals hierboven ook al iemand zei, op de testserver lijken de kogels soms dwars door spelers heen te gaan etc.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Korkss ik heb enkel squad games gespeeld maar vrijwel elke match hadden we meerdere 3x en 6x scopes, konden we kiezen uit diverse grips en hadden we keuze welke AR we wilde gebruiken. Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad of kom je niet in gebieden met veel loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Tsurany schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:16:
@Korkss ik heb enkel squad games gespeeld maar vrijwel elke match hadden we meerdere 3x en 6x scopes, konden we kiezen uit diverse grips en hadden we keuze welke AR we wilde gebruiken. Waarschijnlijk heb je gewoon pech gehad of kom je niet in gebieden met veel loot.
Ik heb enkel solo gespeeld, waarschijnlijk pech, maar dat lijkt me toch moeilijk te geloven na 6+ uur?!
Gebieden met weinig loot dan? Tja als pochinki, severny, shooting range, prison, primorsk, rozhok de plekken zijn voor troep dan is dat het geval idd.
Ik ga iedergeval de testserver niet meer op als het zo blijft. Zie de veranderingen wel als ze live gaan.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

m0nk

16-09-2003 15.15

NickThissen schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 22:13:
Ik heb het niet over recoil, gewoon single shot komen m'n kogels niet waar ik mik.
Had je er niet bij gezegd/stond er niet bij, sorry! Ik had er geen last van iig op de test server gisteren..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

Half grip is de spray grip naast de angled, thumb and vertical voor tapfire. lightweight alleen voor smg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:12:
[video]

Half grip is de spray grip naast de angled, thumb and vertical voor tapfire. lightweight alleen voor smg.
Vraag me vooral af wat de resultaten zullen zijn op een SMG. En helaas laat hij ook geen burst fire zien op afstand. Ik ben met name benieuwd vanaf welke afstand horizontal recoil een probleem gaat worden in burst fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
Korkss schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 10:14:
Nou heb nu enkele uren op de testserver gespeeld. Moet zeggen dat ik niet echt wat snap van bluehole. Bedoel de testserver zou ons toch moeten laten testen? Waarom is dan de droprate van alle nieuwe spullen en wapens zo bizar laag? Ik kom echt amper nieuwe scopes/grips tegen, super vaak een M16 maar verder ook weinig qua AR's etc. Dusja als ik dan een grip vind kan die weer niet op mijn M16.

Heb dus na 6+ uur spelen nog werkelijk geen idee wat ik van alles moet vinden. Ben ook maar weer op de normale servers verder gegaan, aangezien daar de hitreg veel beter lijkt. Zoals hierboven ook al iemand zei, op de testserver lijken de kogels soms dwars door spelers heen te gaan etc.
Dan doe je het toch echt fout :+ We hebben nu misschien 3 of 4 keer een potje gespeeld op de Test Server en élke keer met 3x, 6x en 4x scopes, minimaal twee keer dat nieuwe wapen en diverse van de nieuwe attachments. De 6x scope is trouwens wel echt heel chill. Die mag wat mij betreft de 4x vervangen. Dus een 2x, 3-6x, 8x en 15x. De 4x zit er nu maar een beetje tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
SomerenV schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:37:
[...]

Dan doe je het toch echt fout :+ We hebben nu misschien 3 of 4 keer een potje gespeeld op de Test Server en élke keer met 3x, 6x en 4x scopes, minimaal twee keer dat nieuwe wapen en diverse van de nieuwe attachments. De 6x scope is trouwens wel echt heel chill. Die mag wat mij betreft de 4x vervangen. Dus een 2x, 3-6x, 8x en 15x. De 4x zit er nu maar een beetje tussenin.
Ja schijnbaar snap ik er niks van na 500 uur.
Ik heb de scopes ook wel gehad en ook verschillende grips, maar ik vind de droprate te laag icm de wapens waar ze op kunnen.
Als ik iets moet testen moet het te testen spul in overvloed te vinden zijn. Maargoed das mijn mening erover.
Ik bedoel dan vind ik 4 grips, maar verder alleen een m16 en een kar.
Vind ik een m4 of een slr, is er opeens geen grip te vinden. Zal aan mij liggen maar ik vind dat bizar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51

Vuvuzela

My spire is forming

Korkss schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:13:
[...]
Ik heb de scopes ook wel gehad en ook verschillende grips, maar ik vind de droprate te laag icm de wapens waar ze op kunnen.
Als ik iets moet testen moet het te testen spul in overvloed te vinden zijn. Maargoed das mijn mening erover.
Vind ik een m4 of een slr, is er opeens geen grip te vinden. Zal aan mij liggen maar ik vind dat bizar.
Zo gaat dat toch altijd.. Als je na je landing meteen een 8x en of SR suppressor vind. Dan ga je die ronde nooit meer een sniper vinden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korkss schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 17:13:
[...]

De test server is er om een nieuwe build te testen. Niet om specifiek items te testen. Ze gaan dus normaliter geen andere droprate aanhouden aangezien dat een vertekend beeld geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Tsurany schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 20:40:
[...]

De test server is er om een nieuwe build te testen. Niet om specifiek items te testen. Ze gaan dus normaliter geen andere droprate aanhouden aangezien dat een vertekend beeld geeft.
Een testserver is er om dingen te testen lijkt me O-) dat kan dus technisch zijn, maar ook gewoon dingen die wat minder technisch zijn. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20
Zouden ze ook niet balance testen? Technische zaken zijn makkelijker te testen dan random zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:32:
[...]

Een testserver is er om dingen te testen lijkt me O-) dat kan dus technisch zijn, maar ook gewoon dingen die wat minder technisch zijn. oOo
Als je een nieuwe build test met nieuwe items wil je ook controleren of die in balans is. Als je enorm veel items gaat droppen dan kan je die balans niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Tsurany schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:39:
[...]

Als je een nieuwe build test met nieuwe items wil je ook controleren of die in balans is. Als je enorm veel items gaat droppen dan kan je die balans niet testen.
hoezo kan je de balans niet testen dan, ik wil minstens 3 goede argumenten van je horen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:44:
[...]

hoezo kan je de balans niet testen dan, ik wil minstens 3 goede argumenten van je horen *O*
Je kan toch moeilijk testen of spawnrates gebalanceerd zijn als je alles drie keer zoveel dropt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
Tsurany schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:01:
[...]

Je kan toch moeilijk testen of spawnrates gebalanceerd zijn als je alles drie keer zoveel dropt?
En toch heb ik het idee dat er momenteel in de test server een stuk meer scopes te vinden zijn dan normaal. In de test server hebben we eigenlijk elk potje wel jackpot vrij snel, maar dat is in de normale server totaal niet aan de orde. Mijn gok is dan ook dat ze wel degelijk meer scopes droppen zodat mensen er wat meer kunnen testen aangezien die verandering toch wel de grootste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Laatste tijd veel goeie potjes gehad maar ik irriteer mij mateloos aan de invisible walls in de game. Aim je op iemand zijn hoofd over iets heen, je schiet en de kogel komt niet waar je mikt maar komt lager waardoor je dus iets als wat een easy headshot zou moeten zijn afketst tegen datgene waar jij voor jouw view overheen mikt. Bloed irritant.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AsUejbV.png

De omschrijving past lang niet altijd bij de datamined stats. Vergelijkbaar met de Vector nerf waarvan de patcj notes aangeven dat het een buff is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nog steeds zoveel crashes als je veel tegelijk doet rondom inventory/map/alt-tab ... als ik dat vergelijk met een game als Overwatch zijn dat toch de fijne details die PUBG nog lang zal missen.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Cassius schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:03:
Nog steeds zoveel crashes als je veel tegelijk doet rondom inventory/map/alt-tab ... als ik dat vergelijk met een game als Overwatch zijn dat toch de fijne details die PUBG nog lang zal missen.
Nooit last van, geen hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:14
Ik zag er geen ander topic voor dus vraag het maar eens hier, spelen sommige ook PUBG Mobile? Aangezien PUBG niet op mijn pc draait heb ik dat paar dagen geleden maar eens geïnstalleerd op mijn S5 neo.. Draait op de laagste settings best aardig. En speelt nog best vermakelijk ook :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Bekse schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:24:
[...]
Nooit last van, geen hardware probleem?
Als ik de afgelopen maanden de crashcount van PUBG moet afzetten tegen die van Overwatch, Fornite, UT en Dota ... is het denk ik 50:0 of misschien 50:1 als mn GPU overclock een beetje te scherp stond. Ik ben al lang gestopt met het stoppen van crash reports naar mn vrienden bij Bluehole O+ .

Van dit soort vragen aan tweakers stellen ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 17:01

ComputerHoed

Electronica <3

DAMAGE schreef op zondag 29 april 2018 @ 03:19:
Laatste tijd veel goeie potjes gehad maar ik irriteer mij mateloos aan de invisible walls in de game. Aim je op iemand zijn hoofd over iets heen, je schiet en de kogel komt niet waar je mikt maar komt lager waardoor je dus iets als wat een easy headshot zou moeten zijn afketst tegen datgene waar jij voor jouw view overheen mikt. Bloed irritant.
Dat is harstikke logisch, aangezien je scope boven je loop zit.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frackz
Toch één goede game gehad :)
[YouTube: https://youtu.be/K9yL1-XqKXA?t=1983]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ComputerHoed schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:13:
[...]

Dat is harstikke logisch, aangezien je scope boven je loop zit.
Ja, zeker. Maar je barrel steekt er dan ook overheen, maar toch kun je er niet schieten. Als je barrel nu ook op een positie zit zodat je visueel kunt zien dat de game het inderdaad niet toe laat dat zo kunt schieten, dan heb ik er vrede mee, maar dat is dus niet het geval en maakt het frustrerend. Aangezien het een computer game is dan is het wel fijn als de kogels ook daadwerkelijk komen waar je mikt. Er zitten wel meer gekke dingen in de game die gewoon niet kloppen. Als je hipfire ergens op mikt en daarna inscoped dan merk je dat je op een hele andere plek mikt dan waar je met je hipfire crosshair op mikt.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
TgR_KILLER schreef op zondag 29 april 2018 @ 20:01:
Ik zag er geen ander topic voor dus vraag het maar eens hier, spelen sommige ook PUBG Mobile? Aangezien PUBG niet op mijn pc draait heb ik dat paar dagen geleden maar eens geïnstalleerd op mijn S5 neo.. Draait op de laagste settings best aardig. En speelt nog best vermakelijk ook :p
Ik speel PUBG Mobile op een iPhone 6s met de Graphics op high en de beeldkwaliteit op HD en ik heb eigenlijk nooit last van lag, qua gameplay heb je eigenlijk de zelfde ervaring buiten het feit dat je de mobiele versie niet in first person kan spelen.

Vanavond een heerlijke pot gespeeld. Qua cirkel zat ik continu perfect alleen zag het er in eerste instantie niet naar uit dat ik wel eens last man standing zou kunnen worden, tot dat ik in de laatste 4 cirkels zat. Eerst in een stadje een team van 2(ik speelde Squad mode, al mijn teammates waren al dood) te grazen genomen , daarna bezit genomen van dat huis. Vervolgens gewacht op de volgende cirkel, een huis opgeschoten. Vanuit dat huis weer 2 kills gemaakt. Bij de laatste cirkel noodgedwongen dat huis moeten verlaten maar ondanks 2 hits(het was inmiddels 1 vs 1) toch nog in een ander huis terecht gekomen. Vanuit de bovenverdieping mijn 12de chicken diner behaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb mobile maar 1x als squad (4) gespeeld. En dat was eigenlijk per ongeluk omdat ie daar default op staat xD. Dat potje wel meteen gewonnen, 8 kills en we waren met zijn 3en nog levend.

Lag heb ik ook nooit last van, en het ziet er dan wel niet geweldig uit, de gameplay is wel tof. Alleen heb ik soms echt het idee dat er verschillende gasten op emulators spelen met toetsenbord en muis. net nog was bij de laatste 15, komt er zon gast aan geraced in een auto, springt achter mij eruit en voor ik om kan draaien ben ik al dood. Hoe je dat voor elkaar krijgt geen idee.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
In het begin speel je in de mobile versie vaak tegen bots, dat doen ze om jou kennis te laten maken met de game. Naarmate je vaker speelt en hoger in ranking komt , ga je tegen menselijke tegenstanders spelen.

Neemt niet weg dat die cheaters in de mobiele versie het bloed onder je nagels vandaan halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
DAMAGE schreef op zondag 29 april 2018 @ 03:19:
Nog erger zijn kleine balkjes en spijlen. Al te vaak gehad dat ik een heel magazijn leegschoot, gericht op iemand, maar alleen dat soort kleine meuk raakte dat tussen ons in stond. Of eigenlijk een headshot moeten hebben maar een spijl raken. Nu snap ik dat PUBG realistisch wil zijn maar haal de colliders van dat soort kleine objecten af. In het echt zou een kogelregen dat soort balkjes en spijlen compleet aan gort schieten maar in deze game zijn ze onverwoestbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

En ik maar denken, man wat voelt die game laggy.. jahoor, weer drie games op Asia server gespeeld.. Ik snap niet hoezo ze die shit automagisch opeens veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Sjonge jonge, dus alleen de half grip is er als serieuze optie bij gekomen?

In de tussentijd is het spel nog steeds zo random als de pest. Af en toe heb je van die sessies waarin er potje na potje wel iets geks gebeurt. Loot/vehicles die in sommige potjes seconden later pas spawnt, loot die je oppakt en dan tóch opeens bij een tegenstander in de handen blijkt te zijn ook al was ik er veel eerder bij, kogels die soms gewoon verdwijnen of in een one-way invisible wall terecht komen kennelijk, cirkels die gedurende zeg 10 potjes, cirkel na cirkel, gewoon niet verder weg kunnen vallen, voertuigen die opeens ontploffen.....

En de potjes daarna, werkt alles ineens zoals behoren en valt alles goed en kom je fluitend in de top 10 zonder echt wat te hoeven doen.

De impact van weapon inbalances is wat dat betreft echt te verwaarlozen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:21:
[...]

Sjonge jonge, dus alleen de half grip is er als serieuze optie bij gekomen?
De thumb grip is ook een prima grip in single shot of burst situatiez waar horizontal recoil minder impact heeft.

De light grip zou voor een SKS nog wel eens fijn kunnen zijn icm een 8x scope omdat de sway minder is en de animation kick ook een stuk minder is. En dan denk ik vooral aan situaties waarbij je op afstand sniped met een relatief lagere fire rate.
Zou het alleen nog uit moeten proberen aangezien het lastig is deze combinatie zelf te testen.

---------------------------------------------------

Net een update uit waarin EU test servers zijn toegevoegd en de 6x scope een eigen world model heeft gekregen. Sound bug schijnt gefixt te zijn. Kon nog geen patchnotes vinden op dit na:

Three more quick changes:
  • Added a separate EU server option on the Test Server
  • Removed the glass from all windows with bars on Erangel
  • Added 26 community-created graffiti images to buildings in Erangel and Miramar

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 30-04-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:25:
[...]

De thumb grip is ook een prima grip in single shot of burst situatiez waar horizontal recoil minder impact heeft.

De light grip zou voor een SKS nog wel eens fijn kunnen zijn icm een 8x scope omdat de sway minder is en de animation kick ook een stuk minder is. En dan denk ik vooral aan situaties waarbij je op afstand sniped met een relatief lagere fire rate.
Zou het alleen nog uit moeten proberen aangezien het lastig is deze combinatie zelf te testen.
Ja dat bedoelde ik ook, hoe ga je er aan wennen/goed mee worden als het elke keer nét wel weer even anders is door wel/geen compensator of stock, of toch net een andere scope.

Dan kan je het beter simpel houden voor jezelf en gaan voor consistentie lijkt me; vertical voor single shot en angled/half voor full auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Wat bedoelen ze met animation kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
SomerenV schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:59:
[...]

Nog erger zijn kleine balkjes en spijlen. Al te vaak gehad dat ik een heel magazijn leegschoot, gericht op iemand, maar alleen dat soort kleine meuk raakte dat tussen ons in stond. Of eigenlijk een headshot moeten hebben maar een spijl raken. Nu snap ik dat PUBG realistisch wil zijn maar haal de colliders van dat soort kleine objecten af. In het echt zou een kogelregen dat soort balkjes en spijlen compleet aan gort schieten maar in deze game zijn ze onverwoestbaar.
Wat mij betreft hebben ze daar inderdaad de plank echt misgeslagen. We willen een realistische game neerzetten, dus implementeren we een mechanic die realistischer is dan andere fps games (kogel komt uit camera) met het gevolg dat het eindresultaat nog minder realistisch is... (elk weldenkend persoon gaat of net iets verder rechtop staan zodat zijn geweer wel over de vensterbalk heen schiet of steekt zijn geweer tussen de tralies door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
Sharkware schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:01:
[...]

Wat mij betreft hebben ze daar inderdaad de plank echt misgeslagen. We willen een realistische game neerzetten, dus implementeren we een mechanic die realistischer is dan andere fps games (kogel komt uit camera) met het gevolg dat het eindresultaat nog minder realistisch is... (elk weldenkend persoon gaat of net iets verder rechtop staan zodat zijn geweer wel over de vensterbalk heen schiet of steekt zijn geweer tussen de tralies door)
Als je dat doet in de game tript ie helemaal omdat je dan te dicht op een vensterbank of raam staat. Ben je aan het aimen, beweeg je iets, gaat ie uit de ADS en schiet je alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Toch niet helemaal onrealistisch

Maar inderdaad het wegdraaien van het geweer op zo'n kleine balkjes slaat nergens op en is vreselijk irritant.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
NickThissen schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:38:
Toch niet helemaal onrealistisch

[video]

Maar inderdaad het wegdraaien van het geweer op zo'n kleine balkjes slaat nergens op en is vreselijk irritant.
In PUBG zou je in plaats van de motorkap de zijkant geraakt hebben :+ Punt is dat je nu vaak gewoon niet precies weet of je een balkje, vensterbank of muurtje wel of niet gaat raken. Puur op zicht zou je dan zeggen van niet, maar dan schiet je en raak je alsnog iets wat buiten je beeld zit. En met een gevecht in een trappenhuis, of wanneer je door tralies heen schiet op afstand ben je 9 van de 10 keer meer op van die kleine spijlen aan het schieten dan op hetgeen erachter zit. Nu komt dat gelukkig niet héél vaak voor, maar als het gebeurt is het wel gruwelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
Deleon78 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:02:
In het eggie moet je echter wel degelijk bewust zijn van de loop tov scope. Je kan zeggen wat je wilt, maar het klopt wel gewoon.
Ik kan het niet uit ervaring bevestigen, maar tegen een stalen/gietijzeren tralie schieten zou ik ook zeker niet proberen :P
Maar TOCH blijft het superirritant omdat je gewoon niet genoeg feeling hebt met de omgeving in een computerspel waardoor het ook lastig corrigeren is. Ik zou het er ook uitgelaten hebben, hoewel het met nades imho weer wel een goed effect heeft.
Verschil is wel dat je in het echt 99% van de tijd wel merkt wanneer je loop geblokkeerd wordt door iets. Richten gaat ook wat makkelijker dan met een muis. Als ontwikkelaar moet je wat mij betreft de afweging maken tussen realisme en plezier. Zodra realisme boven plezier staat doe je iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar goed, als je loop ergens tegenaan zit wat moet het spel dan doen? Gewoon de kogels uit de camera laten komen zoals bij CoD ofzo? Dan gaat lekker iedereen "headglitchen" oftewel net je ogen boven een obstakel laten uitkomen en magisch toch kunnen terugvuren. Dat is zowel nog meer onrealistisch als nog meer irritant (om tegen te spelen in dat geval).

Een andere optie is om gewoon je crosshair (of je hele beeld als je scoped in bent) weg te draaien, oftewel gewoon je crosshair daadwerkelijk je loop te laten volgen en niet midden in je beeld laten. Dan is het in ieder geval meteen duidelijk dat je niet raak gaat schieten. Het grootste probleem is dat je crosshair vrolijk op de tegenstander staat en je kogels ondertussen ergens de lucht of grond in gaan.
Dit soort oplossingen zijn echter ook vreselijk irritant. Weg bewegen van crosshair is nog wel te doen maar als je scoped bent werkt dat ook niet lekker (zou niet weten hoe dat te doen behalve gewoon de camera weg draaien). Ik zie niet zo snel een oplossing.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:06:
Maar goed, als je loop ergens tegenaan zit wat moet het spel dan doen? Gewoon de kogels uit de camera laten komen zoals bij CoD ofzo? Dan gaat lekker iedereen "headglitchen" oftewel net je ogen boven een obstakel laten uitkomen en magisch toch kunnen terugvuren. Dat is zowel nog meer onrealistisch als nog meer irritant (om tegen te spelen in dat geval).

Een andere optie is om gewoon je crosshair (of je hele beeld als je scoped in bent) weg te draaien, oftewel gewoon je crosshair daadwerkelijk je loop te laten volgen en niet midden in je beeld laten. Dan is het in ieder geval meteen duidelijk dat je niet raak gaat schieten. Het grootste probleem is dat je crosshair vrolijk op de tegenstander staat en je kogels ondertussen ergens de lucht of grond in gaan.
Dit soort oplossingen zijn echter ook vreselijk irritant. Weg bewegen van crosshair is nog wel te doen maar als je scoped bent werkt dat ook niet lekker (zou niet weten hoe dat te doen behalve gewoon de camera weg draaien). Ik zie niet zo snel een oplossing.
10KM boven het speelveld in het midden een camera ophangen waar de kogels uit komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NickThissen schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:06:
Maar goed, als je loop ergens tegenaan zit wat moet het spel dan doen?
De simpelste oplossing is zorgen dat objecten precies de juiste hoogte hebben. Dat is niet realistisch maar geeft wel de meest realistische beleving.
Andere optie zou zijn om de speler automatisch z'n wapen iets te verhogen maar dat is technisch veel lastiger.

Maar om eerlijk te zijn vind ik het geen gigantisch probleem. Enkel huizen met tralies zijn echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

SomerenV schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:03:
[...]

Verschil is wel dat je in het echt 99% van de tijd wel merkt wanneer je loop geblokkeerd wordt door iets. Richten gaat ook wat makkelijker dan met een muis. Als ontwikkelaar moet je wat mij betreft de afweging maken tussen realisme en plezier. Zodra realisme boven plezier staat doe je iets fout.
Dit dus. Je kunt in de game je zicht niet zo vrij bewegen om zulke kleine oneffenheden te spotten. Daar lijkt het gewoon alsof het vrij is om te vuren, terwijl de game dan vaak 'denied' roept. Bij Battlefield 4 hadden ze dit ook een tijdje om headglitchen tegen te gaan. Maar later weer teruggedraaid omdat het gewoon super irritant is en niet fijn speelt. Vervelende is namelijk dat je vaak ook je positie weg geeft door net die ene kogel te schieten die dan niet raak is. Daar heb ik al verschillende potten op verloren. Laatst stond ik gewoon, zag 3 man zitten, ik mik op zijn hoofd, maar de kogel beland net in het zand en dus geen easykill. En dat terwijl ik ook nog eens hoger stond dan de enemy. Heel vaag. De kogel komt dus niet precies waar je mikt op bepaalde angles waardoor je dus meer van jezelf moet exposen dan hoeveel je zou denken dat nodig is, visueel gezien. Gaan ze vast nog wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Shiny Disco schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:53:
In het begin speel je in de mobile versie vaak tegen bots, dat doen ze om jou kennis te laten maken met de game. Naarmate je vaker speelt en hoger in ranking komt , ga je tegen menselijke tegenstanders spelen.

Neemt niet weg dat die cheaters in de mobiele versie het bloed onder je nagels vandaan halen
Is het officieel cheaten als je in een emulator speelt? Geen idee, irritant is het wel :p.

Bots kan je super makkelijk herkennen imho. Die rennen b.v. steeds rondjes om het huis waar je in zit en knal je zo af.
Ben wel beter in afstand dan in close combat. Neem de M416/m16/AK of welke AR dan ook. Zet op single shot met een X4 of X2 scope erop. En knal alles op range af :P. Zo haal ik best wel wat kills door gewoon ergens centraal op een berg te zitten in 1 van de laatste cirkels en gewoon alles te overzien. Best een grappig spelletje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Deleon78 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:02:
In het eggie moet je echter wel degelijk bewust zijn van de loop tov scope. Je kan zeggen wat je wilt, maar het klopt wel gewoon.
Ik kan het niet uit ervaring bevestigen, maar tegen een stalen/gietijzeren tralie schieten zou ik ook zeker niet proberen :P
Maar TOCH blijft het superirritant omdat je gewoon niet genoeg feeling hebt met de omgeving in een computerspel waardoor het ook lastig corrigeren is. Ik zou het er ook uitgelaten hebben, hoewel het met nades imho weer wel een goed effect heeft.
Gietijzer, niet zo spannend, eerste schot aan gruzelementen.Staal daarentegen is heel wat lastiger. Maar goed, dit is een spel waar je vooral op tactiek en goede aim moet kunnen vertrouwen. Normaliter heb je geen grote last van tralies omdat je er wel omheen aimed of tussendoor gaat met je loop. Hier heb je geen indicatie of het nu wel of niet ertegen aan zit, zelfs als je denkt ik aim er niet op, kan de kick van je wapen daar wel voor zorgen of nog erger die discrepantie tussen ads en hipfire aim... :X

Btw: saillant detail is dat de horizontal recoil van de akm serieus hard gebuffed is, maar nog wel hoger vertical recoil heeft. Ondanks dat de patchnotes dit niet laten zien.

TgR_KILLER schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:48:
[...]

Is het officieel cheaten als je in een emulator speelt? Geen idee, irritant is het wel :p.

Bots kan je super makkelijk herkennen imho. Die rennen b.v. steeds rondjes om het huis waar je in zit en knal je zo af.
Ben wel beter in afstand dan in close combat. Neem de M416/m16/AK of welke AR dan ook. Zet op single shot met een X4 of X2 scope erop. En knal alles op range af :P. Zo haal ik best wel wat kills door gewoon ergens centraal op een berg te zitten in 1 van de laatste cirkels en gewoon alles te overzien. Best een grappig spelletje :+
uhm even denken, 1. third party programma waarin je het spel speelt, om 2. een oneerlijk voordeel te krijgen door muis en tobo te gebruiken? :> Ik zou maar even de TOU lezen hiervoor.

[ Voor 23% gewijzigd door SouLLeSSportal op 30-04-2018 21:00 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iK1UXYT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UmiYNCl.png
Een van de nieuwe graffiti tags... Welke idioot bedenkt dat dit een goed idee is?

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 01-05-2018 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:26:
Een van de nieuwe graffiti tags... Welke idioot bedenkt dat dit een goed idee is?
Soms verbaasd BlueHole mij nog steeds met onlogische beslissingen.

net zoals de, wat erop lijkt de verborgen AKM buff die nergens vermeld wordt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Rrperh.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Pablo op 01-05-2018 09:45 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pablo schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Soms verbaasd BlueHole mij nog steeds met onlogische beslissingen.
Hier een album met graffiti: https://m.imgur.com/a/FGrbymY

Past naar mijn idee totaal niet in de game. Lijken meer plakplaatjes dan graffiti tags. Had dan liever wat billboards gezien, dan past het wat beter dan zo tegem de eerste verdieping van een huis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Past naar mijn idee totaal niet in de game. Lijken meer plakplaatjes dan graffiti tags. Had dan liever wat billboards gezien, dan past het wat beter dan zo tegem de eerste verdieping van een huis aan.
Volledig mee eens, wat een onzin. Krijgt een veel te hoog fortnite-gehalte op deze manier. Cartoon-achtige zooi in een realistische game, dat past totaal niet. Leuk dat je de community erbij wilt betrekken, maar doe dat dan wel op een passende manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 11:30

Pablo

Rito pls

dan vindt ik die Graffitit's nog wel mee vallen.
Maar de graffititis die je eerst liet zien waarvan je echt goed moet kijken of het geen enemy's zijn, gaan naar mijn idee te ver.....

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
sommige graffiti's zijn ook geplaatst op super onlogische plekken... op 2e verdieping buiten muur waar je nergens kan staan? zweef de taggers soms?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wauw haha.. nog nooit gezien, nieuw in de game?
Damn ik zie mezelf al zitten in het heetst vd strijd, loop je de hoek om zie je dit. Hartslag x 100, muis all over the place, magazijn leeg in die muur, locatie verraden en weer terug in de lobby. Denkend van WTF gebeurde daar, replay kijken en zien dat het grafitti is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Korkss schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Wauw haha.. nog nooit gezien, nieuw in de game?
Damn ik zie mezelf al zitten in het heetst vd strijd, loop je de hoek om zie je dit. Hartslag x 100, muis all over the place, magazijn leeg in die muur, locatie verraden en weer terug in de lobby. Denkend van WTF gebeurde daar, replay kijken en zien dat het grafitti is.
Er was een patch voor de test server, daar zat dit in. Geen idee of het naar de live servers komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Er zitten er twee in die wel leuk blenden met het gebouw, zo had de rest ook moeten zijn. Nu lijkt het alsof de graffiti er speciaal voor de PUBG match erop is geplakt ipv dat het een 20 jaar leegstaand eiland is geweest met even verweerde graffiti over die 20 jaar.
Dan had het qua immersie nog steeds goed geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:24:
[...]

Er was een patch voor de test server, daar zat dit in. Geen idee of het naar de live servers komt.
Ik hoop 't toch niet. Ik heb me al een paar keer hier op verkeken nu en het irriteert me mateloos deze graffiti haha.

De UMP met een thumb grip is trouwens wel echt ontzettend doel vast geworden. Dat dingt blijft vrijwel op dezelfde plek als je 'm op full auto schiet. Bizar sterk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

theHoff schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:00:
[...]

Ik hoop 't toch niet. Ik heb me al een paar keer hier op verkeken nu en het irriteert me mateloos deze graffiti haha.

De UMP met een thumb grip is trouwens wel echt ontzettend doel vast geworden. Dat dingt blijft vrijwel op dezelfde plek als je 'm op full auto schiet. Bizar sterk zo.
al is de damage van de gun wel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:18:
[...]

al is de damage van de gun wel omlaag.
Omhoog bedoel je? Damage van de UMP is verhoogt in de test server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Volgens mij ook omhoog, en vrijwel zonder enige vorm van recoil is dat ding effectiever dan een M416 op afstanden tot 30-40 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Gisteren weer een leuk aantal potjes gespeeld, 1 waarbij we in een server terecht kwamen met 35 man. Dat geeft weer een compleet nieuwe ervaring moet ik zeggen ;). Dat werd een WWCD.

Daarna later op de avond nog een keer 2e geworden. Verder niet bijzonder indrukwekkende scores, maar weer bijzonder gezellige potten (hier en daar een rage-quiter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
theHoff schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Volgens mij ook omhoog, en vrijwel zonder enige vorm van recoil is dat ding effectiever dan een M416 op afstanden tot 30-40 meter.
De UMP heeft ook een lagere TTK dan een M416 als je de tegenstander in de armen of benen raakt. In de torso of het hoofd heeft de M416 weer een voordeel. Echter hebben we het dan wel over een enkele kogel verschil, de UMP zal een stuk accurater schieten waardoor hij inderdaad een stuk effectiever kan zijn op afstanden waar je met de M416 sneller een kogel zal missen dan met de UMP.
Heb er zelf ook al een paar kills mee gemaakt waarbij recoil control erg belangrijk was. Zelfs met een 3x scope is het nog redelijk te doen en blijft recoil binnen de perken.

Patch #12 naar live servers

Hi everybody,

Soon the ranked season will end and all leaderboards will freeze. Twenty-four hours after the season ends, we'll take down the live servers for a brief maintenance period. Once maintenance is done, the new season will start and we';ll bring all the latest changes (listed in the update #12 notes) from the test server to the live server.

Full update schedule below:

Season ends:
May 1, 7pm PDT / May 2, 4am CEST / May 2, 11am KST

Live server maintenance begins:
May 2, 7pm PDT / May 3, 4am CEST / May 3, 11am KST

Live server maintenance should wrap up roughly four hours after it begins.

Good luck in the new season!

With love,
PUBG Corp.

Bron: https://steamcommunity.co...etail/1651009712420886593

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 01-05-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:35

Secsytime

Automagisch

Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:53:
[...]

De UMP heeft ook een lagere TTK dan een M416 als je de tegenstander in de armen of benen raakt. In de torso of het hoofd heeft de M416 weer een voordeel. Echter hebben we het dan wel over een enkele kogel verschil, de UMP zal een stuk accurater schieten waardoor hij inderdaad een stuk effectiever kan zijn op afstanden waar je met de M416 sneller een kogel zal missen dan met de UMP.
Heb er zelf ook al een paar kills mee gemaakt waarbij recoil control erg belangrijk was. Zelfs met een 3x scope is het nog redelijk te doen en blijft recoil binnen de perken.

Hi everybody,

Soon the ranked season will end and all leaderboards will freeze. Twenty-four hours after the season ends, we'll take down the live servers for a brief maintenance period. Once maintenance is done, the new season will start and we';ll bring all the latest changes (listed in the update #12 notes) from the test server to the live server.

Season ends:

With love,
PUBG Corp.

Wat is nou het hele idee achter de "seasons"? Er zijn geen rewards oid toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Secsytime schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Wat is nou het hele idee achter de "seasons"? Er zijn geen rewards oid toch?
Het is een tijdsgebonden competitie om te voorkomen dat iemand die al maanden niet meer speelt nog steeds bovenaan staat. Zo speel je in deze competitie enkel tegen spelers die nu nog actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Wow. Ik dacht dat ie omlaag was. Ik was gestopt te spelen er mee. Ga hem nu weer oppakken. Vond et een prima ding tot ik op een gegeven moment ergens las dat ie generfed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:07:
[...]

Wow. Ik dacht dat ie omlaag was. Ik was gestopt te spelen er mee. Ga hem nu weer oppakken. Vond et een prima ding tot ik op een gegeven moment ergens las dat ie generfed was.
http://battlegrounds.party
Kan je eenvoudig test en live vergelijken. Helaas is er nog geen site vergelijkbaar met Symthic voor PUBG dus recoil/pattern is lastig te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:53:
[...]

Hi everybody,

Season ends:

With love,
PUBG Corp.

Beetje jammer dat die tijden vooraf niet bekend zijn. Had nog graag de leaderboards willen pushen.

Volgende seizoen weer een kans :)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oViechiel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:49:
[...]

Beetje jammer dat die tijden vooraf niet bekend zijn. Had nog graag de leaderboards willen pushen.

Volgende seizoen weer een kans :)
Je hebt de hele avond nog ;)

Al was het wel te verwachten met zo'n grote balancing patch, je ziet vaker dat ze een patch combineren met een leaderboard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oViechiel
Tsurany schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:50:
[...]

Je hebt de hele avond nog ;)

Al was het wel te verwachten met zo'n grote balancing patch, je ziet vaker dat ze een patch combineren met een leaderboard reset.
True. Het halen van veel punten hoog in de leaderboard is wel echt drama... wat gaat dat langzaam.

Ben benieuwd naar de balancing / test resultaten. Heb eigenlijk niet kunnen spelen op de testservers.

Wanbeleid is ook beleid.

Pagina: 1 ... 116 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord