[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:30:
[...]

maar lootboxes kan je negeren en er geen geld aan uitgeven.
En dat is nu net het hele discussie punt. Dat negeren is blijkbaar toch lastiger vanwege de gok elementen die er in zitten. Jij weet je misschien in te houden, maar een hele grote groep (jonge) gamers kan dat niet.
StealthyPeanut schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
[...]

Onzin vind ik.

Een game ontwikkelen kost bakken en bakken meer geld dan 10 jaar geleden. Maar de prijzen zijn haast gelijk gebleven.

Bekijk de video even. Lootboxen zijn volledig optioneel en ik ben het helemaal met @Tsurany eens. Dit is gewoon een prima oplossing, zonder mensen te verplichten om er een pay2win of verplichting van te maken. Top!
Die video rammelt aan alle kanten. Er worden allerlei aannames gedaan maar ik zie nergens een degelijke onderbouwing.
Daarnaast zijn de verkoopaantallen de laatste jaren flink gestegen, dus de inkomsten zijn ook gegroeid. Hoe dat zich verhoud met de gemaakte kosten word nergens duidelijk (en zal ook per ontwikkelaar verschillen).

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:18:
[...]

Dat gok element verhoogt juist de omzet enorm. Het zorgt er voor dat zeldzaamheid gecreëerd wordt, items onderling verhandeld worden en daar dus een flink percentage op gepakt wordt.
Spelers zullen veel sneller 100 euro neerleggen voor een heel zeldzaam item met beperkte oplage dan dat ze 100 euro neerleggen voor een skin die iedereen gewoon rechtstreeks kan kopen.

[...]

Dit is echt te triest voor woorden _O- _O- _O-
Maanden lang hebben ze lopen zeveren dat map selection erg ingewikkeld is om te implementeren en uiteindelijk hebben ze voor de meest simpele oplossing gekozen die vrijwel elke game gebruikt in z'n server browsers _O-
Triest of niet, ik ben er erg blij mee! Bye bye Miramar!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChojinZ schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:21:
[...]

En dat is nu net het hele discussie punt. Dat negeren is blijkbaar toch lastiger vanwege de gok elementen die er in zitten. Jij weet je misschien in te houden, maar een hele grote groep (jonge) gamers kan dat niet.
Dan is het simpelweg een kwestie van een leeftijdsbeperking op de Steam marketplace te zetten. En als volwassen gamers zich dan niet in kunnen houden is dat jammer maar helaas.
Die video rammelt aan alle kanten. Er worden allerlei aannames gedaan maar ik zie nergens een degelijke onderbouwing.
Daarnaast zijn de verkoopaantallen de laatste jaren flink gestegen, dus de inkomsten zijn ook gegroeid. Hoe dat zich verhoud met de gemaakte kosten word nergens duidelijk (en zal ook per ontwikkelaar verschillen).
Aan de andere kant is het verhaal in de basis vrij logisch. Kosten stijgen sowieso al door inflatie maar de prijzen van games zijn de afgelopen jaren eigenlijk niet gestegen, in ieder geval niet op de pc.
Daarnaast kan je hier nog extra informatie vinden:
- https://www.wired.com/2011/02/dice-blockbuster-games/
- https://www.pcgamer.com/how-much-should-games-cost/
- http://www.ign.com/articl...time-and-purchasing-power
- https://venturebeat.com/2018/01/23/the-cost-of-games/

Zeker als je kijkt naar de gigantische kosten in infrastructuur om multiplayer games beschikbaar te houden is het niet gek dat er ook gekeken wordt naar een manier om ook na de verkoop nog een regelmatige stroom van inkomsten te houden.
Flimovic schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:21:
[...]

Triest of niet, ik ben er erg blij mee! Bye bye Miramar!
Ik ben er ook zeker blij mee, had het alleen liever maanden geleden gezien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Ben ik nu echt nog de enige die liever miramar speelt dan erangel? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

BobbyDgtl schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:40:
Ben ik nu echt nog de enige die liever miramar speelt dan erangel? :-)
Vast niet de enige, maar (relatief gezien) wel een van de weinige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:31:
[...]

Dan is het simpelweg een kwestie van een leeftijdsbeperking op de Steam marketplace te zetten. En als volwassen gamers zich dan niet in kunnen houden is dat jammer maar helaas.
Daar is de wet op de kansspelen in dat geval het niet mee eens. Dat is (op dit moment) nog een overheids monopoly, mits het als een kansspel wordt aangemerkt.

Ik denk persoonlijk dat Steam de marketplace voor bepaalde games zal moeten gaan sluiten in bepaalde landen indien de games niet aangepast worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
StealthyPeanut schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
[...]
Onzin vind ik.

Een game ontwikkelen kost bakken en bakken meer geld dan 10 jaar geleden. Maar de prijzen zijn haast gelijk gebleven.

Bekijk de video even. Lootboxen zijn volledig optioneel en ik ben het helemaal met @Tsurany eens. Dit is gewoon een prima oplossing, zonder mensen te verplichten om er een pay2win of verplichting van te maken. Top!
Lol, trap daar toch niet in en ga nou geen lootboxes verdedigen. Die video is louter onderbuik bedrijfskunde middelbare school.

De markt is oneindig veel groter en makkelijker te bereiken dan 20 jaar geleden, distributiekosten zijn veel goedkoper geworden, digitaal kan je jaaaaaaaren nog je game aan de man brengen, geen restpartijen om nog te dumpen, ze kunnen van kant-en-klare engines gebruik maken in plaats van telkens zelf 1 ontwikkelen, social media marketing/youtube etc. etc.

Het draait aan het einde van de rit om marge maal volume. Prijs an zich zegt helemaaaaaaaaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theHoff schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:51:
[...]

Daar is de wet op de kansspelen in dat geval het niet mee eens. Dat is (op dit moment) nog een overheids monopoly, mits het als een kansspel wordt aangemerkt.

Ik denk persoonlijk dat Steam de marketplace voor bepaalde games zal moeten gaan sluiten in bepaalde landen indien de games niet aangepast worden.
Vraag me af hoe ze dat willen handhaven. Een VPN is zo opgezet waardoor de Steam marketplace wel toegankelijk zal zijn. En verbieden op land van aankoop lijkt me ook niet realistisch, juridisch een nachtmerrie en eenvoudig te omzeilen met aankopen via VPN of via key sites.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:53:
[...]

Lol, trap daar toch niet in en ga nou geen lootboxes verdedigen. Die video is louter onderbuik bedrijfskunde middelbare school.

De markt is oneindig veel groter en makkelijker te bereiken dan 20 jaar geleden, distributiekosten zijn veel goedkoper geworden, digitaal kan je jaaaaaaaren nog je game aan de man brengen, geen restpartijen om nog te dumpen, ze kunnen van kant-en-klare engines gebruik maken in plaats van telkens zelf 1 ontwikkelen, social media marketing/youtube etc. etc.

Het draait aan het einde van de rit om marge maal volume. Prijs an zich zegt helemaaaaaaaaal niets.
Als je het over louter onderbuik gevoel hebt... ik mis in jouw post ook enig niveau van argumentatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-09 14:33

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:31:
[...]

"Jammer", Dan is er helemaal geen gokwet nodig toch?

Als je moet betalen voor een lootbox is het gokken. En dat is gericht op whales, whales die vaak helemaal niet zoveel geld te besteden hebben.
Ook daar is veel onderzoek naar gedaan, gewoon even wat hits van google:

https://www.gamasutra.com...xamining_the_.php?print=1
http://www.adweek.com/dig...-in-app-purchase-revenue/

In f2p games wist je dat je dit had die zijn er helemaal in op aan het gaan.
Dat dit nu ook naar betaalde spellen komt, nu met skins, later met "power" kopen (zie battlefront 2) is een slechte ontwikkeling in mijn ogen. Ja, skins zijn niet van invloed op het spel, maar maak het niet random, want dan speel je dus bewust in op het gok-element waar veel mensen vatbaar voor zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:57:
[...]
Als je het over louter onderbuik gevoel hebt... ik mis in jouw post ook enig niveau van argumentatie.
Dat heet Hitchens' Razor. The burden of proof regarding the truthfulness of a claim lies with the one who makes the claim, and if this burden is not met, the claim is unfounded, and its opponents need not argue further in order to dismiss it.

Het is aan jou om je stelling te onderbouwen dat die lootboxes 'nodig' zijn, die video onderbouwt helemaal niets. Mocht je toch cijfers zoeken voor je stelling dan zou ik de jaarverslagen van de grote uitgevers aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:57:
[...]

Vraag me af hoe ze dat willen handhaven. Een VPN is zo opgezet waardoor de Steam marketplace wel toegankelijk zal zijn. En verbieden op land van aankoop lijkt me ook niet realistisch, juridisch een nachtmerrie en eenvoudig te omzeilen met aankopen via VPN of via key sites.
Eens, maar met goksites doen ze niet anders dan je omschrijft. Het houdt weinig/niks tegen, handhaving is vrijwel onmogelijk. Alleen de eventuele opbrengsten zouden ze wat mee kunnen, als inbeslagname. Maar ook daar is de kans nihil op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IdieEasy schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:02:
[...]

"Jammer", Dan is er helemaal geen gokwet nodig toch?

Als je moet betalen voor een lootbox is het gokken. En dat is gericht op whales, whales die vaak helemaal niet zoveel geld te besteden hebben.
Ook daar is veel onderzoek naar gedaan, gewoon even wat hits van google:

https://www.gamasutra.com...xamining_the_.php?print=1
http://www.adweek.com/dig...-in-app-purchase-revenue/

In f2p games wist je dat je dit had die zijn er helemaal in op aan het gaan.
Dat dit nu ook naar betaalde spellen komt, nu met skins, later met "power" kopen (zie battlefront 2) is een slechte ontwikkeling in mijn ogen. Ja, skins zijn niet van invloed op het spel, maar maak het niet random, want dan speel je dus bewust in op het gok-element waar veel mensen vatbaar voor zijn.
Natuurlijk is het gokken en gokken richt zich altijd op een selectieve groep spelers die constant terug komen en over het algemeen meer verliezen dan ze ooit zullen winnen. Maar daar heb ik persoonlijk geen moeite mee zolang het optioneel blijft. Als je geen gameplay voordeel kan krijgen door te gokken vind ik het prima dat een kleine groep hun spaarpot stuk slaat op games, dat is hun goed recht.
Wat dat betreft ben ik ook wat liberaler dan sommige anderen.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:05:
[...]

Dat heet Hitchens' Razer. The burden of proof regarding the truthfulness of a claim lies with the one who makes the claim, and if this burden is not met, the claim is unfounded, and its opponents need not argue further in order to dismiss it.
Volgens mij heb je die uitspraak niet helemaal goed begrepen. Zodra jij namelijk tegenargumenten in gaat brengen moet jij die kunnen onderbouwen. Je kan niet de noodzaak tot bewijs wegwuiven omdat je reageert op iets waar, volgens jou, ook geen bewijzen zijn aangedragen.
Het is aan jou om je stelling te onderbouwen dat die lootboxes 'nodig' zijn, die video onderbouwt helemaal niets. Mocht je toch cijfers zoeken voor je stelling dan zou ik de jaarverslagen van de grote uitgevers aanraden.
Heb je die URL's gezien die ik eerder gepost heb? Daar zijn genoeg cijfers in terug te vinden die aangeven dat de kosten van games enorm gestegen zijn terwijl prijzen relatief gelijk gebleven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

Voor wie zich eens wil bewijzen: Republic of Gamers organiseert een tornooitje om op zoek te gaan naar de 4 beste PUBG spelers van de Benelux. Met deze 4 willen ze een topteam vormen.
Een mooie reclame campagne, maar ook leuk om eens deel te nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nutellaah op 19-04-2018 14:38 ]

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
LootBoxes allemaal prima als het alleen maar cosmetic blijft,
Pas bij "pay to win" ingrijpen.

Voordeel voor "ons" rotzooi voor hoge prijze verkopen en van dat geld nieuwe games kopen.
Puur omdat wij Hollanders zijn. :+

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:10:
[...]
Volgens mij heb je die uitspraak niet helemaal goed begrepen. Zodra jij namelijk tegenargumenten in gaat brengen moet jij die kunnen onderbouwen. Je kan niet de noodzaak tot bewijs wegwuiven omdat je reageert op iets waar, volgens jou, ook geen bewijzen zijn aangedragen.

[...]

Heb je die URL's gezien die ik eerder gepost heb? Daar zijn genoeg cijfers in terug te vinden die aangeven dat de kosten van games enorm gestegen zijn terwijl prijzen relatief gelijk gebleven zijn.
Juist ja, de logica ontbreekt aan alle kanten als je stelt: prijs van game blijft gelijk -> Ontwikkelkosten stijgen -> Lootboxes zijn nodig.

Je kan oneindig bronnen geven dat de prijs van de game gelijk blijven en de ontwikkelkosten stijgen, daarmee geef je nog steeds geen enkele onderbouwing voor het feit dat lootboxes nodig zijn. Als je dat niet wil zien, prima, maar het helpt je stelling niet. :)

Anyhow, die dingen kunnen me niet snel genoeg uit games verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:29:
[...]

Juist ja, de logica ontbreekt aan alle kanten als je stelt: prijs van game blijft gelijk -> Ontwikkelkosten stijgen -> Lootboxes zijn nodig.

Je kan oneindig bronnen geven dat de prijs van de game gelijk blijven en de ontwikkelkosten stijgen, daarmee geef je nog steeds geen enkele onderbouwing voor het feit dat lootboxes nodig zijn. Als je dat niet wil zien, prima, maar het helpt je stelling niet. :)

Anyhow, die dingen kunnen me niet snel genoeg uit games verdwijnen.
Indien kosten sneller stijgen dan opbrengsten zal een bedrijf op zoek gaan naar methoden om alsnog de gewenste winst te behalen. Een van die methoden kan dus lootboxes zijn aangezien daar relatief veel geld verdiend kan worden met relatief weinig investering. Een ander alternatief is bijvoorbeeld (pre-order)DLC het het verhogen van de prijzen of enkel nog games ontwikkelen met een vrijwel gegarandeerde opbrengst.

Wat dat betreft hebben lootboxes bij mij de voorkeur zolang ze puur cosmetisch zijn en geen directe impact hebben op de gameplay. En dat is, vooralsnog, bij PUBG het geval. Jij hebt duidelijk een andere voorkeur, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 12:29
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:05:
[...]

Mocht je toch cijfers zoeken voor je stelling dan zou ik de jaarverslagen van de grote uitgevers aanraden.
Is niet aan te raden omdat het in veel gevallen de stelling juist tegen spreekt. :+
Wat voorbeelden:
http://mmoculture.com/201...-record-profits-for-2017/
nieuws: EA ziet omzet uit verkoop van 'extra content' flink stijgen

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:35:
[...]

Indien kosten sneller stijgen dan opbrengsten zal een bedrijf op zoek gaan naar methoden om alsnog de gewenste winst te behalen. Een van die methoden kan dus lootboxes zijn aangezien daar relatief veel geld verdiend kan worden met relatief weinig investering. Een ander alternatief is bijvoorbeeld (pre-order)DLC het het verhogen van de prijzen of enkel nog games ontwikkelen met een vrijwel gegarandeerde opbrengst.

Wat dat betreft hebben lootboxes bij mij de voorkeur zolang ze puur cosmetisch zijn en geen directe impact hebben op de gameplay. En dat is, vooralsnog, bij PUBG het geval. Jij hebt duidelijk een andere voorkeur, prima.
De ontwikkelkosten zijn gewoon een investering waarop een rendement moet worden gehaald voor de aandeelhouders. (even aangenomen dat ontwikkelkosten niet gedeeltelijk verspreid kunnen worden over meerdere games (engine, textures, models)) Of je er 1 verkoopt of 40 miljoen, die vaste kosten heb je nou eenmaal gemaakt.

Als ze met hogere ontwikkelkosten meer inkomsten genereren door meer additionele games te verkopen dan dat de marge per game kleiner wordt (je vaste prijs), ga je er netto altijd op vooruit.

Nu, waarom ik zo fel tegen lootboxes ben, het geeft een aantal heel perverse prikkels aan de kwaliteit van de game. De simpele zijn natuurlijk dat zoals met pubg cheaten wordt aangemoedigd, want daar kan/kon je grof geld mee verdienen bij verkoop van skins die je met battlepoints hebt gekocht. Dit helpt de game niet maar nog erger, alle energie die wordt gestopt in anti-cheat, gaat niet naar het verbeteren van de game.

Het grotere plaatje vind ik nog kwalijker, namelijk dat games kwalitatief minder goed hoeven te worden om toch hetzelfde rendement op je investering te halen. Je kan met minder verkoopaantallen toe als je grof casht op de lootboxes, ergo minder geld te steken in de ontwikkeling van de game zelf bij de zelfde rate of return. Wat voor ons op de lange termijn als consument gewoon slechtere games betekent. :/
Helaas 2 pijnlijke voorbeelden. De top comment is spot-on wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:08:
[...]

De ontwikkelkosten zijn gewoon een investering waarop een rendement moet worden gehaald voor de aandeelhouders. (even aangenomen dat ontwikkelkosten niet gedeeltelijk verspreid kunnen worden over meerdere games (engine, textures, models)) Of je er 1 verkoopt of 40 miljoen, die vaste kosten heb je nou eenmaal gemaakt.

Als ze met hogere ontwikkelkosten meer inkomsten genereren door meer additionele games te verkopen dan dat de marge per game kleiner wordt (je vaste prijs), ga je er netto altijd op vooruit.
En dan is het dus de vraag of dat daadwerkelijk gaat lukken. Op een gegeven moment ben je zo sterk afhankelijk van massale verkopen dat games die slechts een paar miljoen exemplaren verkopen voor een flink verlies zorgen die door andere games opgevangen moet worden.
Nu, waarom ik zo fel tegen lootboxes ben, het geeft een aantal heel perverse prikkels aan de kwaliteit van de game. De simpele zijn natuurlijk dat zoals met pubg cheaten wordt aangemoedigd, want daar kan/kon je grof geld mee verdienen bij verkoop van skins die je met battlepoints hebt gekocht. Dit helpt de game niet maar nog erger, alle energie die wordt gestopt in anti-cheat, gaat niet naar het verbeteren van de game.

Het grotere plaatje vind ik nog kwalijker, namelijk dat games kwalitatief minder goed hoeven te worden om toch hetzelfde rendement op je investering te halen. Je kan met minder verkoopaantallen toe als je grof casht op de lootboxes, ergo minder geld te steken in de ontwikkeling van de game zelf bij de zelfde rate of return. Wat voor ons op de lange termijn als consument gewoon slechtere games betekent. :/
Om constant inkomsten te genereren uit een game via lootboxes moet je wel zorgen dat je actieve spelers hebt. Het behouden van spelers lang na release is dus juist cruciaal. Je ziet het ook bij games als Fortnite, de enige manier waarop Epic inkomsten heeft is als ze genoeg spelers behouden. En je moet al snel een grote groep spelers hebben omdat slechts een kleine subset aan spelers echt veel uitgeven aan lootboxes.

Een slechte game die massaal verlaten wordt door z'n spelers zal nog amper geld opleveren met lootboxes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:33:
En dan is het dus de vraag of dat daadwerkelijk gaat lukken. Op een gegeven moment ben je zo sterk afhankelijk van massale verkopen dat games die slechts een paar miljoen exemplaren verkopen voor een flink verlies zorgen die door andere games opgevangen moet worden.
Daar heb ik geen seconde medelijden mee, dan zijn dus of de games niet goed genoeg (te weinig verkopen) of de prijs te laag. Het staat ze helemaal vrij om de prijs te verhogen of het geld elders te investeren. De prijs mag dan wel hetzelfde blijven voor AAA games, de single player gaat er vaak of uit of wordt korter en de MP heeft nog een paar maanden nodig om acceptabel te worden en vergt nog een season pass en wat DLCs om compleet te krijgen.
Om constant inkomsten te genereren uit een game via lootboxes moet je wel zorgen dat je actieve spelers hebt. Het behouden van spelers lang na release is dus juist cruciaal. Je ziet het ook bij games als Fortnite, de enige manier waarop Epic inkomsten heeft is als ze genoeg spelers behouden. En je moet al snel een grote groep spelers hebben omdat slechts een kleine subset aan spelers echt veel uitgeven aan lootboxes.

Een slechte game die massaal verlaten wordt door z'n spelers zal nog amper geld opleveren met lootboxes.
Hoeveel geld het op moet leveren hangt natuurlijk puur af van hoeveel je er in geïnvesteerd hebt. Als het je bijna niets kost (tijd en geld), hoeft het ook niet (in absolute aantallen) zoveel op te leveren. Als het procentueel ten opzichte van je investering maar goed rendeert.

EPIC lacht zich helemaal de ballen uit de broek wat dat betreft, schitterend betaald de Unreal 4 Engine doorontwikkelen op basis van wat ze toch al hadden liggen (sunk costs), omkatten en meeliften op de hype met Fortnite Battle Royale.

Zelfs al zal de playerbase nu helemaal instorten dan trekken ze nog wekenlang de champagne open om te drinken op deze gigantische klapper die ze hebben gehad met alleen al in februari iets van 125 miljoen dollar omzet. Idem met PUBG.

Zolang ze met minimale inzet meer kunnen verdienen aan extra lootboxes dan additionele game verkopen door veel energie te stoppen in het verbeteren van de game, dan zal het bedrijf daar toch op focusen. Iets wat gezien de tergens langzame ontwikkeling van PUBG sinds 1.0 niet heel ondenkbaar is. Ik snap ze volkomen, maar voor ons als gamers worden games en de gamesindustrie niet beter dankzij lootboxes, of je ze nu koopt of niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
Tsurany schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:18:

[...]

Dit is echt te triest voor woorden _O- _O- _O-
Maanden lang hebben ze lopen zeveren dat map selection erg ingewikkeld is om te implementeren en uiteindelijk hebben ze voor de meest simpele oplossing gekozen die vrijwel elke game gebruikt in z'n server browsers _O-
En? Kunnen ze jou nog blij maken of niet? Kolere wat een liters azijn gaan er bij jou in.

Wat mij betreft: wat fijn dat ik een spel gekocht heb wat zich blijft bemoeien met de playerbase en zich probeert te verbeteren. Zo ook met de map selection voor mij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:31
Bekse schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:58:
[...]

En? Kunnen ze jou nog blij maken of niet? Kolere wat een liters azijn gaan er bij jou in.

Wat mij betreft: wat fijn dat ik een spel gekocht heb wat zich blijft bemoeien met de playerbase en zich probeert te verbeteren. Zo ook met de map selection voor mij.
Daarbij hebben ze volgens nooit gezegd dat het ingewikkeld is om te implementeren. Ze zeiden al vanaf het begin dat:
- Map-selectie er komt.
- Ze een zo goed mogelijke implementatie willen.
- Ze willen voorkomen dat sommige maps niet aan de 100 spelers komen.

Ik kan niet in mijn glazen bol kijken dus geen idee wat ze allemaal getest hebben, maar blijkbaar is dit de beste oplossing, hoe simpel die uiteindelijk ook blijkt te zijn.

*mod-edit* Iets minder op de man mag ook wel.

Maar goed, prima implementatie. En ik ben het ook eens met jou dat het positief is dat ze nog steeds zo actief zijn naar de community toe. In dat opzicht is de experimentele server ook een prima oplossing. De spelers al vroeg betrekken bij het proces van het maken van een map en feedback snel implementeren in de volgende iteratie. Van mij mogen ze zo doorgaan :) Het tempo waarop ze voorheen met updates kwamen was leuk en aardig, maar bijna niet vol te houden. Liever dat ze overal wat meer tijd voor nemen en goed afwerken dan dat de kwaliteit minder wordt omdat ze perse X aantal updates per week/maand naar de community willen geven.

Wat de lootboxes betreft, we zien wel hoe dat gaat lopen. Bij een (semi) pay2win game gericht op jongeren/kinderen snap ik wel dat ze het aan willen pakken. Maar PUBG is 16+, niet pay2win, alleen cosmetische items en je wordt nergens gedwongen of gepusht die krengen te kopen of te verhandelen. Zelf vind ik het wel geinig om af en toe lootboxes door te verkopen, maar ik ben echt totaal niet vatbaar voor dat gokelement. De meesten zijn er waarschijnlijk niet vatbaar voor. Bij mobiele games heb je 'whales' die voor verreweg de meeste omzet zorgen omdat ze absurd veel ingame aankopen doen en dat zal bij PC games niet veel anders zijn lijkt me. Zou zonde zijn als heel dat systeem daardoor op de schop moet.

[ Voor 32% gewijzigd door Ircghost op 20-04-2018 09:57 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:32

KipCurreh

Nightcrawler

Wow die plane marker is wel lelijk gedaan, met dat rood-witte verloop tijdens de vlucht..

Maar wel blij dat 't erbij zit nu :*)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:52
KipCurreh schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:58:

Waarom? Miste je dat echt?
Ik vind dat een deel van de originele gedachte weg is. Het wordt allemaal veel makkelijker en ...Mja..

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:26
KipCurreh schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:58:
Wow die plane marker is wel lelijk gedaan, met dat rood-witte verloop tijdens de vlucht..

Van mij mogen ze het er weer uithalen. Vind dat soort hulpmiddelen niet echt leuk ofzo. Heb dan liever dat ze een optie erin bouwen dat je de lijn zelf kan tekenen in plaats van dat het voor je word gedaan.

Sowieso is dat ooit wel handig als je een soort van zou kunnen tekenen op de map, om zaken aan te geven of om strategie uit te stippelen.

In real life zou je dat immers ook kunnen doen. Een automatische lijn komt niet op mijn landkaart terecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekse schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:58:
[...]

Ik ben er zeker blij mee hoor. Alleen dit is een eenvoudige feature die al vier maanden geleden beloofd is en nu pas beschikbaar komt. Destijds werd genoemd dat het lastig was ivm queue tijden echter nu blijkt de oplossing daar gewoon geen rekening mee te houden. Zo lastig blijkt het dan niet te zijn. Ik vind het bizar dat er zo lang op gewacht moet worden. We wachten ook nog op het onthouden van perspective en regio, dat moet ook vaak genoeg nog aangepast worden.

PUBG blijft een fantastisch spel vanwege zijn gameplay maar alles er omheen is gewoon van een lagere kwaliteit en dat is erg jammer. Dit soort problemen zorgt er voor dat op een gegeven moment spelers wat anders gaan zoeken en een spel dus zijn publiek verliest. En zodra een groot deel van het publiek weg loopt zal de ondersteuning ook erg snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Aardappelbakker schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 08:35:
[...]

Van mij mogen ze het er weer uithalen. Vind dat soort hulpmiddelen niet echt leuk ofzo. Heb dan liever dat ze een optie erin bouwen dat je de lijn zelf kan tekenen in plaats van dat het voor je word gedaan.

Sowieso is dat ooit wel handig als je een soort van zou kunnen tekenen op de map, om zaken aan te geven of om strategie uit te stippelen.

In real life zou je dat immers ook kunnen doen. Een automatische lijn komt niet op mijn landkaart terecht :D
Tenzij je natuurlijk een tablet hebt met wat intelligente software. Tis tenslotte 2018 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:57

Jorissie87

No diggity

Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:02:
[...]

Ik ben er zeker blij mee hoor. Alleen dit is een eenvoudige feature die al vier maanden geleden beloofd is en nu pas beschikbaar komt. Destijds werd genoemd dat het lastig was ivm queue tijden echter nu blijkt de oplossing daar gewoon geen rekening mee te houden. Zo lastig blijkt het dan niet te zijn. Ik vind het bizar dat er zo lang op gewacht moet worden. We wachten ook nog op het onthouden van perspective en regio, dat moet ook vaak genoeg nog aangepast worden.

PUBG blijft een fantastisch spel vanwege zijn gameplay maar alles er omheen is gewoon van een lagere kwaliteit en dat is erg jammer. Dit soort problemen zorgt er voor dat op een gegeven moment spelers wat anders gaan zoeken en een spel dus zijn publiek verliest. En zodra een groot deel van het publiek weg loopt zal de ondersteuning ook erg snel volgen.
Maar als Bluehole een update livegooit waar iets aan mankeert kom jij hier altijd verkondigen dat ze dat allemaal veel te snel doen en beter hadden moeten testen. Nu nemen ze er een keer wat meer de tijd voor en is het weer niet goed. Wat wil je nu precies 8)7

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Flimovic schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]

Tenzij je natuurlijk een tablet hebt met wat intelligente software. Tis tenslotte 2018 ;)
Zit wat in, maar heb in de game niet per se het gevoel dat je daar in 2018 leeft :9

Van beide is natuurlijk wat te zeggen, maar vind het wel tof dat ze dingen blijven ontwikkelen en proberen. +1 voor Bluehole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Jorissie87 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]

Maar als Bluehole een update livegooit waar iets aan mankeert kom jij hier altijd verkondigen dat ze dat allemaal veel te snel doen en beter hadden moeten testen. Nu nemen ze er een keer wat meer de tijd voor en is het weer niet goed. Wat wil je nu precies 8)7
Ik vind zelf dat het aan het issue is waar ze aan werken. Zoals een map selecter hoort geen maanden te duren dus ja dat vind ik te lang. Complexe netcode.issues daar weet je gewoon van dat het lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:22:
[...]

Wat ik wil is heel simpel, features+bugfixes op tijd en fatsoenlijk getest. Dat bepaalde features er zo lang over doen komt echt niet doordat ze het weken aan het testen zijn. Kijk maps, voertuigen, wapens,... duurt allemaal lang omdat je ze uitgebreid moet testen. Ik ben daarom ook zeer positief over de experimental server, ook al is hij maar zeer kort online. Echter map selectie, regio onthouden of een party management menu is niet zo complex. Dat is eenvoudig te ontwikkelen en relatief eenvoudig te testen. Door juist dat soort kern zaken stabiel te hebben zorg je er voor dat de focus enkel op gameplay ligt en niemand gaat klagen over randzaken.

Bluehole heeft ontzettend goed gescoord met het concept maar dat concept kan eenvoudig gekopieerd worden door anderen. Ze moeten dus het product naar een hoger niveau trekken om playercount te behouden en niet te verliezen aan andere games.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 20-04-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:30
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:32:
[...]

Wat ik wil is heel simpel, features+bugfixes op tijd en fatsoenlijk getest. Dat bepaalde features er zo lang over doen komt echt niet doordat ze het weken aan het testen zijn. Kijk maps, voertuigen, wapens,... duurt allemaal lang omdat je ze uitgebreid moet testen. Ik ben daarom ook zeer positief over de experimental server, ook al is hij maar zeer kort online. Echter map selectie, regio onthouden of een party management menu is niet zo complex. Dat is eenvoudig te ontwikkelen en relatief eenvoudig te testen. Door juist dat soort kern zaken stabiel te hebben zorg je er voor dat de focus enkel op gameplay ligt en niemand gaat klagen over randzaken.

Bluehole heeft ontzettend goed gescoord met het concept maar dat concept kan eenvoudig gekopieerd worden door anderen. Ze moeten dus het product naar een hoger niveau trekken om playercount te behouden en niet te verliezen aan andere games.
De dingen die jij aanhaalt boeien mij dus veel minder. Ik heb juist de 2 maps, de wapens en de gear allemaal wel gezien. Ze mogen van mij die kleine map wel live gooien, nieuwe wapens, nieuwe gadgets, voertuigen, etc. Dat ik dan in een menu mn regio weer opnieuw moet aanklikken, of ik geen map kan kiezen neem ik voor lief.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Alhoewel ik nu slechts één reactie heb aangepast, wil ik wel een signaal teruggeven. De discussie is vrij scherp, prima op zichzelf. Maar ga a.u.b. niet over de grens van alleen op de man spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Ik ben veel meer hyped voor het event van dit weekend! Hetzelfde als het allereerste event wat ze hebben gedaan maar nu met flareguns waarmee je een armored UAZ kan laten droppen.
Dus weer gezellig 8 man op Erangel droppen. Dat was in mijn ogen het beste event. Met 8 man winnen is echt geweldig en leuk om met strategie en tactieken te winnen is echt geweldig!
Ik kan geen link geven naar het nieuws, is hier geblokt:(

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellsau schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:28:
Ik ben veel meer hyped voor het event van dit weekend! Hetzelfde als het allereerste event wat ze hebben gedaan maar nu met flareguns waarmee je een armored UAZ kan laten droppen.
Dus weer gezellig 8 man op Erangel droppen. Dat was in mijn ogen het beste event. Met 8 man winnen is echt geweldig en leuk om met strategie en tactieken strategie winnen is echt geweldig!
Ik kan geen link geven naar het nieuws, is hier geblokt:(
Dit event lijkt het beste tot nu te zijn.
  • Een squad van 8
  • Flare gun
  • Armored UAZ
  • Erangel
https://gfycat.com/FoolhardyNeighboringFallowdeer

auto-play video un-embed

Je hebt met een squad van 8 wel twee armored UAZ's nodig aangezien er maar 4 man in kunnen. Wel ideaal om bruggen over te stormen denk ik, al schijn je nog steeds mensen er uit te kunnen schieten.

[ Voor 1% gewijzigd door Geronimous op 21-04-2018 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Nutellaah schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:14:
Voor wie zich eens wil bewijzen: Republic of Gamers organiseert een tornooitje om op zoek te gaan naar de 4 beste PUBG spelers van de Benelux. Met deze 4 willen ze een topteam vormen.
Een mooie reclame campagne, maar ook leuk om eens deel te nemen.
Lijkt me leuk om mee te doen. Vraag me af op welke gegevens ze selecteren.
Mijn winrating is niet spectaculair omdat ik graag hotdrop (geen loot simulator voor mij :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

frack schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:53:
[...]

Mijn winrating is niet spectaculair omdat ik graag hotdrop (geen loot simulator voor mij :))
Ik heb me ook ingeschreven, al is het maar voor de fun. Winnen zal ik niet doen, maar het zal wel een spannend gevoel met zich meebrengen. :)
Veel succes! :P

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als ik de regels goed begrijp is het first come first serve.

"The first 100 solo/25 teams that register will play the series. "
https://rog-benelux.nl/wp...n-player-series-rules.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
[...]

Loot simulator? Lol :+ .

En hoe noem je hotdroppen? Loterij simulator?

Heb me ook geregistreerd! Leuk om mee te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:00:
[...]

Als ik de regels goed begrijp is het first come first serve.

"The first 100 solo/25 teams that register will play the series. "
https://rog-benelux.nl/wp...n-player-series-rules.pdf
Dan denk ik dat het wel heel snel vol gaat zitten. :)
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:00:
[...]

Loot simulator? Lol :+ .

En hoe noem je hotdroppen? Loterij simulator?

Heb me ook geregistreerd! Leuk om mee te doen.
Met hotdroppen bedoel ik Pecado of Pochinki (of Pozo/Georgopol als we daarover vliegen). Dat is op zich geen loterij. Als je in de Arena land in Pecado of Pozo dan wordt het wel een loterij..dat doe ik dan ook niet.
Voor mij blijft de game echter interessant door te hotdroppen én trachten te killen/overleven. Lukt aardig goed.
Heb momenteel geen interesse om te chuten of een voertuig te zoeken en naar de andere kant van de map te rijden.
We hebben dit een weekje geprobeerd, we wonnen 50%, maar de fun was helemaal weg...
Als er werkelijk een competitive mode komt met andere cirkels en geen redzone, dan wil ik dat zeker eens proberen. Ik wil hier niemand mee aanvallen, ik snap dat dit voor iedereen anders ervaren wordt, deel gewoon mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
frack schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:09:
[...]

Met hotdroppen bedoel ik Pecado of Pochinki (of Pozo/Georgopol als we daarover vliegen). Dat is op zich geen loterij. Als je in de Arena land in Pecado of Pozo dan wordt het wel een loterij..dat doe ik dan ook niet.
Voor mij blijft de game echter interessant door te hotdroppen én trachten te killen/overleven. Lukt aardig goed.
Heb momenteel geen interesse om te chuten of een voertuig te zoeken en naar de andere kant van de map te rijden.
We hebben dit een weekje geprobeerd, we wonnen 50%, maar de fun was helemaal weg...
Als er werkelijk een competitive mode komt met andere cirkels en geen redzone, dan wil ik dat zeker eens proberen. Ik wil hier niemand mee aanvallen, ik snap dat dit voor iedereen anders ervaren wordt, deel gewoon mijn mening. :)
Ik probeer altijd in een stadje te droppen waar een handjevol mensen landen. Soms een keer all-in naar Hacienda bijvoorbeeld, maar dat blijftecht een gok.

Heb een tijd in Pochinki, Pecado etc geland (beetje aan de rand of in ieder geval niet in een echte hotspot), maar soms na 3 huizen 1 pistool. En dan neergeschoten worden door een shotgun. Dan is het plezier er snel vanaf helaas. De loot is me echt te willekeurig (en soms gewoon niets) om nog een serieus potje zo te landen. Maar soms is het qua actie wel gewoon leuk en als het meezit nog met goede loot ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:30
Tsurany schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:32:
[...]

Ben het helemaal met je eens, sommige dingen moeten gemakkelijk te fixen zijn + te testen in een closed omgeving door alleen de devs zelf. Een goed voorbeeld wat je hiervan geeft is bv. party management.

Verder zijn die nieuwe maps en events heel leuk maar wat meer focus op de game an sich kan geen kwaad. Het komt namelijk nog steeds voor dat ik op random momenten door de lucht wordt geslingerd in een vehicle of ik rij mezelf dood tegen een stapeltje afvalzakken |:( Als ze dit nou eerst eens gaan fixen mogen ze van mij daarna verder met maps, guns, gadgets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:18:
[...]

Ik probeer altijd in een stadje te droppen waar een handjevol mensen landen. Soms een keer all-in naar Hacienda bijvoorbeeld, maar dat blijftecht een gok.

Heb een tijd in Pochinki, Pecado etc geland (beetje aan de rand of in ieder geval niet in een echte hotspot), maar soms na 3 huizen 1 pistool. En dan neergeschoten worden door een shotgun. Dan is het plezier er snel vanaf helaas. De loot is me echt te willekeurig (en soms gewoon niets) om nog een serieus potje zo te landen. Maar soms is het qua actie wel gewoon leuk en als het meezit nog met goede loot ook!
En dan heb je eindelijk een shotgun gevonden ipv een pistool, wordt je natuurlijk met een AKM neergeknald :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 09:51

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:35:
[...]

En dan heb je eindelijk een shotgun gevonden ipv een pistool, wordt je natuurlijk met een AKM neergeknald :O
Beter als dat je enkel een handgun vind maar inmiddels wel 3x red dot, 1x holo graphic een 2x / 4x en een 8x scope...

Dan kom je een enemy tegean met uiteraard een ander wapen.

Gisteravond iets vaags mee gemaakt. Schiet iemand een headshot in de auto. Ik ga looten, de auto rolt terug met 1 km/h raakt mij en ik ben instant dood, overreden. ;w

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
icy schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:06:
[...]

Gisteravond iets vaags mee gemaakt. Schiet iemand een headshot in de auto. Ik ga looten, de auto rolt terug met 1 km/h raakt mij en ik ben instant dood, overreden. ;w
E-sports readyyyyyyyy! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Waarschijnlijk iets met een vaag stukje heuvel wat omhoog komt. Had gisteren hetzelfde met een berg op rijden. Zie niets, maar wel ergens een klein steentje ofzo wat omhoog kwam. :9

Wel een andere plek hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 20-04-2018 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:54
.

[ Voor 96% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
StealthyPeanut schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:18:
[...]

Hoe meer je met je squad hotdrops doet, hoe beter het zal gaan. Soms doe ik het ook solo squad, maar dat loopt niet zo vaak heel goed af. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Die arcade-mode op mobiel is één grote hotdrop, heerlijk, meteen vol in de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
frack schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:13:
[...]

Hoe meer je met je squad hotdrops doet, hoe beter het zal gaan. Soms doe ik het ook solo squad, maar dat loopt niet zo vaak heel goed af. :o
Het is niet per se dat het niet goed gaat, maar je bent afhankelijk van een paar volledig willekeurige zaken:
- Lootspawn (te vaak gewoon te bepalend early game, waardoor geluk veel belangrijker is dan skill).
- Netcode/Tickrate (ook al schiet je soms iemand gewoon 100% neer, hij draait om en knalt jou af).

En dan nog het feit dat als er 1 squadmember doodgaat, het voor niemand leuk is. Potje voorbij en opnieuw beginnen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paar potjes event mode gedaan met een vol squad van 8, heerlijk chaotisch :D Het is zo prachtig om met een squad van 8 het vuur te openen, door velden te manouvreren en omsingelt te zijn door vijanden. Geeft echt een episch gevoel. Echt tijden niet meer zoveel fun gehad *O* *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Dev Blog: Weapon Balance Patch Incoming

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/27971017/3b88ffdbc75eed2b68a5fa066dcace04772ec784.jpg

Hey friends,

Based on your feedback, we’re preparing to ship a number of changes to weapon balance and attachments very soon.

We’ll save the exact numeric balance changes for the patch notes, but today we want to pull back the curtain a bit and explain our goals.

According to our research, only a few specific types of weapons (ARs) are used in most situations. We believe the choice about which gun to use should be based on personal preference and its effectiveness in any given situation, rather than simply “which gun is strongest.” Our goal is to make it so no one gun will feel objectively better than the others.

Alongside the weapon balance changes, we plan to make some changes to weapon attachments. Again, the goal here is to provide you with a wider array of attachment options so you can choose one that best fits your combat situation (rather than any one “best” attachment).

Finally, expect some changes to the level three helmet. It’s a game-changing item that can impact the outcome of a match—basically, it gives you an extra life in situations where a headshot would otherwise kill you. We don’t want luck alone to determine who gets items like this, so we’re removing it from the normal loot spawn tables and limiting it to care packages only.

We’ll test all of these changes on the test servers first. This is the first time we are attempting a balance patch of this scope. The plan is to keep tweaking and tuning each weapon over time, so we’ll need your help (and all your honest feedback) to get it right.

Once we’re ready to push these changes to live servers, we’ll include all the specifics on the changes in the patch notes.

With love,
PUBG Corp.

Bron: https://steamcommunity.co...etail/3229520292657294288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 02-10 00:17
Tsurany schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 14:03:

Dev Blog: Weapon Balance Patch Incoming

Hey friends,

Based on your feedback, we’re preparing to ship a number of changes to weapon balance and attachments very soon.

We’ll save the exact numeric balance changes for the patch notes, but today we want to pull back the curtain a bit and explain our goals.

According to our research, only a few specific types of weapons (ARs) are used in most situations. We believe the choice about which gun to use should be based on personal preference and its effectiveness in any given situation, rather than simply “which gun is strongest.” Our goal is to make it so no one gun will feel objectively better than the others.

Alongside the weapon balance changes, we plan to make some changes to weapon attachments. Again, the goal here is to provide you with a wider array of attachment options so you can choose one that best fits your combat situation (rather than any one “best” attachment).

Finally, expect some changes to the level three helmet. It’s a game-changing item that can impact the outcome of a match—basically, it gives you an extra life in situations where a headshot would otherwise kill you. We don’t want luck alone to determine who gets items like this, so we’re removing it from the normal loot spawn tables and limiting it to care packages only.

We’ll test all of these changes on the test servers first. This is the first time we are attempting a balance patch of this scope. The plan is to keep tweaking and tuning each weapon over time, so we’ll need your help (and all your honest feedback) to get it right.

Once we’re ready to push these changes to live servers, we’ll include all the specifics on the changes in the patch notes.

With love,
PUBG Corp.

Bron: https://steamcommunity.co...etail/3229520292657294288
Errrmagerrrd! Level 3 helm weg is idd best game-breaking. Weet niet hoe ik dat vind eigenlijk. Had verder t idee dat de M4 zonder attachments al generfd was laatst patch.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik snap niet waarom ze dan niet even doorpakken en meteen ook het L3 vest in de carepackage stoppen.
Maar wellicht worden we nog verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
unfor schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:46:
Ik snap niet waarom ze dan niet even doorpakken en meteen ook het L3 vest in de carepackage stoppen.
Maar wellicht worden we nog verrast.
Ik denk dat de impact van het level 3 vest een stuk minder is.
mouzetc schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 17:09:
[...]

Errrmagerrrd! Level 3 helm weg is idd best game-breaking. Weet niet hoe ik dat vind eigenlijk. Had verder t idee dat de M4 zonder attachments al generfd was laatst patch.
Het maakt de skill gap wel groter, er is geen simpele bescherming meer tegen de Kar98k. Alleen het maakt de Kar98k ook wel een stuk sterker en dat had niet perse gevoeven. Het was al de enige non-crate sniper die interessant was.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 02-10 00:17
Tsurany schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat de impact van het level 3 vest een stuk minder is.

[...]

Het maakt de skill gap wel groter, er is geen simpele bescherming meer tegen de Kar98k. Alleen het maakt de Kar98k ook wel een stuk sterker en dat had niet perse gevoeven. Het was al de enige non-crate sniper die interessant was.,
Het zou natuurlijk kunnen dat ze de KAR iets lager is HS dmg maken.. insta tot 99% health oid.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mouzetc schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 20:41:
[...]

Het zou natuurlijk kunnen dat ze de KAR iets lager is HS dmg maken.. insta tot 99% health oid.
Dat kan inderdaad, zou ik wel vreemd vinden aangezien de Kar98k dan echt een keiharde nerf krijgt. De garantie op een instant bij een level 2 helm maakt de Kar98K zo goed. Daardoor is het de perfecte opener in een gevecht, snel een vijand knocken zodat het opeens 4vs3 of 2vs1 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 21:21
Tsurany schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 00:44:
Paar potjes event mode gedaan met een vol squad van 8, heerlijk chaotisch :D Het is zo prachtig om met een squad van 8 het vuur te openen, door velden te manouvreren en omsingelt te zijn door vijanden. Geeft echt een episch gevoel. Echt tijden niet meer zoveel fun gehad *O* *O*
Ik heb er gemixte gevoelens bij. Ik had liever gezien dat het kleine teams waren. Heb er 4 potjes van gespeeld. Eerste game was top, chickendinner gescored. 2e game zijn we 3e geworden en was leuk. En toen kwam de 3e game....
Ik was lekker op dreef, 5 kills. Had een ghillie, m24, Aug en bergen aan boosters/healing. Helemaal decked out. Ik rijd naar "school" toe om daar mijn overige random teammates te helpen. Ze hadden allemaal laag hp, weinig healing en geen boosters meer. Dus ik heb iedereen healing en boosters gegeven zodat ze weer door konden. So far so good.
En toen kwam het. De rus die ik net healing gaf en op weg had geholpen loopt achter me aan, schiet 2 kogels door mijn kop, execute me en loot al mijn gear :(. Toen was de lol er wel vanaf om met randoms in 8 man squads te spelen. Besluit je je teammates te helpen. Krijg je als dank een teamkill omdat hij het wssch niet kon verkroppen dat ik goede gear bij elkaar had gesprokkelt :/ .

Dus dat was voor mij het moment dat ik geen random teammates meer wil hebben. Heb daarna nog 1 potje gedaan in die modus samen met 1 vriend. Dus duo queue met autofill uitgezet. En die hebben we gewonnen. 2 man squad vs leger aan 8 man squads oOo .

Nu weer terug op de ouderwetse modus, wachtende op de komende patch waarin eindelijk map select mogelijk wordt :*) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bloodhoundje ik speelde dan ook met 8 man waar ik altijd mee samen speel, dan is de ervaring denk ik heel anders dan met randoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Bloodhoundje schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:27:
[...]
En toen kwam het. De rus die ik net healing gaf en op weg had geholpen loopt achter me aan, schiet 2 kogels door mijn kop, execute me en loot al mijn gear :(.
Hem een report aan zijn broek gegeven?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV
Net wat aparts meegemaakt samen met @Aardappelbakker We speelden Duo, maar Bram had al het idee dat er iets niet helemaal klopte. Dat werd bevestigd toen er in totaal 4 man onze kamer in kwamen. Uiteindelijk bleek in de replay dat twee teams samen aan het werken waren :X Die samenwerking was wel van korte duur overigens :+

Maar het zorgde voor redelijk wat chaos :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:38
SomerenV schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:45:
Net wat aparts meegemaakt samen met @Aardappelbakker We speelden Duo, maar Bram had al het idee dat er iets niet helemaal klopte. Dat werd bevestigd toen er in totaal 4 man onze kamer in kwamen. Uiteindelijk bleek in de replay dat twee teams samen aan het werken waren :X Die samenwerking was wel van korte duur overigens :+

[video]
_O- Hoe die laatste gast uit het raam vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
floriz87 schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:05:
[...]

_O- Hoe die laatste gast uit het raam vliegt.
Ja dat was wel echt de kers op de taart :+ Dat team dat in de boxing arena zat heeft mij kort na die schietpartij trouwens uit de auto gesniped, dus ons feest was ook van korte duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 21:21
notgib schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:17:
[...]

Hem een report aan zijn broek gegeven?
Uiteraard, via de replay heb gereport. Hopelijk doen ze er wat mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-09 11:31
SomerenV schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:45:

[video]
hahhahaha moest zo hard lachen om die gast die uit het raam vloog!!! mn collega's keken ff raar op hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:39
Gisteren 3 potjes Event gespeeld en nadat het laatste potje klaar was stond ik naar een ban te kijken tot de 23ste.

In de 2de partij van de avond ging ik even wat drinken halen en toen ik terug kwam waren de afk uit het vliegtuig gegooid in totaal en stuk of 11. Ik land bij een gebouw en pak meteen m4 op.

Daarna loop ik terug de heuvel op waar de rest geland was en schiet 10headshots van 1 meter afstand de hele groep neer. Daarna dus gebanned ik neem aan voor dit. Prima systeem hoor en als je dan mailed krijg je een standaard reply en zeggen ze dat het systeem klopt en ze verder niet in detail kunnen vertellen wat nu de precieze reden is.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Tr!gger schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:10:
Gisteren 3 potjes Event gespeeld en nadat het laatste potje klaar was stond ik naar een ban te kijken tot de 23ste.

In de 2de partij van de avond ging ik even wat drinken halen en toen ik terug kwam waren de afk uit het vliegtuig gegooid in totaal en stuk of 11. Ik land bij een gebouw en pak meteen m4 op.

Daarna loop ik terug de heuvel op waar de rest geland was en schiet 10headshots van 1 meter afstand de hele groep neer. Daarna dus gebanned ik neem aan voor dit. Prima systeem hoor en als je dan mailed krijg je een standaard reply en zeggen ze dat het systeem klopt en ze verder niet in detail kunnen vertellen wat nu de precieze reden is.
Hackert. :D

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Tr!gger schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:10:

In de 2de partij van de avond
-knip-
krijg je een standaard reply en zeggen ze dat het systeem klopt en ze verder niet in detail kunnen vertellen wat nu de precieze reden is.
Super storend (wel begrijpelijk voor zon grote playerbase) maar wel ergerlijk. Stel dat je wel echt gewoon goed bent en gebanned wordt heb je geen poot om op te staan.

Moet je nou echt een rechtzaak dan starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:24
ApC_IcE schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:01:
[...]

Super storend (wel begrijpelijk voor zon grote playerbase) maar wel ergerlijk. Stel dat je wel echt gewoon goed bent en gebanned wordt heb je geen poot om op te staan.

Moet je nou echt een rechtzaak dan starten?
Rechtzaak starten lijkt me een beetje vergezocht. Ik zou zelf op reddit contact zoeken met 1 van de community managers. Er is er laatste 1 van League Of Legends overgestapt naar Pubg (Was 1 van de betere, naam was dacht ik iets van octopus ofzo 8)7)

Gewoon via de normale weg net zolang spammen totdat je iemand te pakken hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Deleon78 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 00:24:
Je ban was dus minder dan een dag? Ik zou me er niet al te druk om maken, hoewel het wel een kwalijke zaak is...
Ik vermoed een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Van op Reddit
"PUBG Announces $2,000,000 prizepool tournament. LAN will be held in Berlin this July."
Zo zeg..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
frack schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:30:
Van op Reddit
"PUBG Announces $2,000,000 prizepool tournament. LAN will be held in Berlin this July."
Zo zeg..
Zooo.... gedurfd om met een game met toch wel aardig wat bugs zo'n tournament te starten :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:32:
[...]

Zooo.... gedurfd om met een game met toch wel aardig wat bugs zo'n tournament te starten :o .
De LAN cliënt is een oudere build met minder bugs, maar bugs zijn inderdaad evenwel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Latency en desync zullen wel geen probleem zijn in een LAN omgeving dus dat moet het wel een stuk stabieler zijn. Al zou het hilarisch zijn als een team verliest omdat hun voertuig uit het niets gaat tollen en de lucht in vliegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Laatst online: 27-09 11:52

Dennis de Vries

Redacteur
Ik heb van de week via de Parsec dienst ook PUBG kunnen proberen, en ik was direct verkocht! Was al een fan van Fortnite dat ik af en toe bij vrienden speel, maar PUBG is veel meer intens, vooral als je met voice chat en een squad samen speelt.

Heb zelfs €1300 uitgetrokken en daar een game PC van besteld, zo erg was ik onder de indruk. En dat terwijl ik ooit een PS4 heb gehad maar verder niks. Wat een spel zeg!

[ Voor 12% gewijzigd door Dennis de Vries op 24-04-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Dennis de Vries schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:13:
Ik heb van de week via de Parsec dienst ook PUBG kunnen proberen, en ik was direct verkocht! Was al een fan van Fortnite dat ik af en toe bij vrienden speel, maar PUBG is veel meer intens, vooral als je met voice chat en een squad samen speelt.

Heb zelfs €1300 uitgetrokken en daar een game PC van besteld, zo erg was ik onder de indruk. En dat terwijl ik ooit een PS4 heb gehad maar verder niks. Wat een spel zeg!
Je had eventueel ook een xbox kunnen kopen, alhoewel die versie nog wat werk nodig heeft is met vrienden gamen wat fijner dan solo op de pc :-)

Binnenkort een 2e xbox aanschaffen zodat vriendinlief en ik tegelijkertijd kunnen gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Laatst online: 27-09 11:52

Dennis de Vries

Redacteur
icy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:25:
[...]

Je had eventueel ook een xbox kunnen kopen, alhoewel die versie nog wat werk nodig heeft is met vrienden gamen wat fijner dan solo op de pc :-)

Binnenkort een 2e xbox aanschaffen zodat vriendinlief en ik tegelijkertijd kunnen gamen.
Mijn vrienden gamen allemaal op de PC of PS4, dus dat zou niet werken. Daarnaast heb ik wel eens filmpjes gezien van de Xbox versie, en daar werd ik niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
icy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:25:
[...]

Niet echt mee eens. Ik speel soms echt met voorkeur solo zelfs; lekker je eigen pad trekken!

Om dan de nadelen van een console te nemen om met vrienden te kunnen gamen...... nha, een keer wel leuk, maar op de pc is de community echt groot genoeg (ook hier op GoT of andere platforms) om altijd betrouwbare en leuke medespelers te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:00:
[...]

Niet echt mee eens. Ik speel soms echt met voorkeur solo zelfs; lekker je eigen pad trekken!

Om dan de nadelen van een console te nemen om met vrienden te kunnen gamen...... nha, een keer wel leuk, maar op de pc is de community echt groot genoeg (ook hier op GoT of andere platforms) om altijd betrouwbare en leuke medespelers te vinden!
Ik heb ze beide en maak er beide gebruik van, maar met reallife vrienden te ouwehoeren is altijd erg fijn. Danwel in de stad danwel via de console

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
icy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:35:
[...]

Ik heb ze beide en maak er beide gebruik van, maar met reallife vrienden te ouwehoeren is altijd erg fijn. Danwel in de stad danwel via de console
Beide is natuurlijk nog beter :). Maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk.

Als ik zou moeten kiezen weet ik het wel O+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:20:
[...]

Beide is natuurlijk nog beter :). Maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk.

Als ik zou moeten kiezen weet ik het wel O+ .
PC/Xbox = PC als ik er maar 1 mag kiezen.

Heb na 50 uur pas eindelijk het gevoel qua shooten gevonden met een thumbstick :+

[ Voor 5% gewijzigd door Meneer iCy op 24-04-2018 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Een nieuw hoogtepunt 8) (Squad FPP)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OIuxHvB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Vertaalde nieuwe patchnotes volgens Reddit. Voorstander van veel dingen, maar de grips vind ik too much.
Bron: https://www.reddit.com/r/...3/patch_notes_translated/
Pistols:
Damage increased for P92, P1911, P18C, R1895, and R45

Shotguns:
Increased damage on limb shots
Decreased damage on S686 and S1897, spread reduced by 25%
Sawed-off can now equip choke.

SMG:
Increased damage on limb shots
Micro UZI, UMP, Vector damage slightly increased*
Reduced vertical recoil
Faster ADS
Less shaking/recoil when moving while in ADS

AR:
Decreased damage on all 5.56 rifles.
Reload time increased by 30% for M16A4, SCAR-L, M416
Reload time increased by 10% for AKM*
Reduced recoil recovery
Every AR except the AKM have greater vetical/horizontal recoil
ARs cannot equip 8x
Added recoil animation

DMR:
Increased damage on body and limb shots.
Decreased damage on SKS
Slightly increased damage on VSS and Mini
Increased vertical/horizontal recoil
Reduced recoil recovery
Added recoil animation.

ETC:
Increased damage on DP28 and M249
Cannot use 8x on DP28 and M249
Crossbow's reload speed reduced from 4 seconds to 3.5

Grenade:
Explosion damage increased for frag, removed fall damage from frag.
Capacity changes for nades:
Frag: From 12 to 18
Motolov: From 18 to 16
Smoke: From 16 to 14
Stun: From 14 to 12

ADS:
Greater sway during ADS
Sway increased when not holding breath, and slightly increased when holding breath.
Cheekpad can reduce sway

Movement balance:
Characters now move slower when holding SR rifles, M249 or DP28.
Aim punch is reduced, but is now proportional to the damage you received.

Item balance:
Level 3 helmets can only be obtained through crates
SR extended quickdraw mags can only be obtained through crates
Reduced the spawn rate of AR extended quickdraw mags
DMRs can now use AR attachments
Adrenaline syringes now spawn on the world map.
Casting time for adrenaline syringes reduced from 8 seconds to 6 seconds.
Map selection added, UI updated.

New Weapon:
SLR. World spawn. 7.62 sniper rifle.
Stronger than SKS, but greater recoil.
Same mag capacity as SKS and accepts extended mag

New vehicle added to Miramar:
Named Mirado, a 4 seater sedan

New attachments:
Duckbillo (S1819, S12K): Increases horizontal spread, decreases vertical spread.
LightGripo (UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS): Increases vertical/horizontal damage, reduces recoil recovery time.
ThumbGripo(UMP9, AUG, M416, SCAR-L, SKS): Increases horizontal recoil, decreases vertical recoil. Greater recoil recovery time.
HalfGripo(UMP9, Vector, AUG, M416, SCAR-L, SKS): Decreases vertical/horizontal recoil, faster recoil recovery.
Added 3x and 6x. 6x is adjustable from 3x ~ 6x
Red dots, hologram sights and 2x can now change colors and shapes(cross, arrow, etc).

Water:
Breath recovery delay after rising to the surface increased from 1s to 4s.
Breath loss increased in water (with full breath bar, maximum time in water change from 35s to 15s)
Damage from breath loss under water increased from 4hp/s to 10hp/s.

Also some changes to Miramar, and some bug fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 27-09 13:36
Hoeveel grips hebben we nodig 8)7 Maar even afwachten op de daadwerkelijke notes maar dit slaat nergens op, 3 nieuwe grips voor een totaal van 5 waarvan nu totaal niet meer duidelijk is welke wat doet (moeten we dit echt gaan onthouden?).

Verder wel ok. 8x van AR af vind ik wel een goeie. Jammer dat er dan een 3x-6x bij komt, die lijkt me dan weer erg OP op een AR?? 3x is nog net te doen op relatief korte afstand, en 6x is prima te doen zelfs op heel grote afstand, dus met zo'n scope ben je meteen klaar en hoef je niet eens meer te wisselen. Doe juist die dan in een crate spawn?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@frack de grips vind ik zo ook wat overkill. In een game als Battlefield snap ik het nog enigszins aangezien je dan gewoon je loadout kiest. Nu is de keuze enorm maar ben je nog steeds afhankelijk van wat je vind. Dus je perfecte combinatie zal toch lastig worden om voor elkaar te krijgen.
Zelfde met de 3x en 6x scope, voegt dat echt wat toe? Je zal al snel een persoonlijke voorkeur krijgen maar je blijft afhankelijk van welke scopes je vind.

De weapon balance zelf ziet er wel goed uit, Onderscheid tussen DMR en AR wordt groter, voor close combat wordt wisselen naar de SMG interessanter. Ze mogen ook wel iets doen met mobiliteit, dat je met een SMG sneller kan draaien of klimmen dan met een AR. De mobiliteitsvoordelen van kleinere wapens komen in dit spel niet helemaal goed naar voren denk ik.

Ook leuk als de sawed off een choke krijgt, wordt het echt een nuttig wapen :)

En we hebben nog dat nieuwe wapen tegoed, de FN FAL? Wordt dat die 7.62 DMR?

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2018 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
frack schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:37:
Vertaalde nieuwe patchnotes volgens Reddit. Voorstander van veel dingen, maar de grips vind ik too much.

[...]
Ik vind dat ze het schieten moeilijker mogen maken, maar zoals ze het nu doen wordt het moeilijk vanwege extra random shit. Wellicht dat beter aimen en single shots nu wel beter wordt dan ogen dicht en spammen als een idioot of gewoon full auto. dat zou dan wel weer ok zijn imho.

ik vind verandering prima, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat spelen. Vraag me wel af of ze niet teveel willen balancen in 1 keer, maar who knows. misschien gaat het wel gewoon in 1 keer goed :z :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 27-09 13:36
Tsurany schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:47:

Zelfde met de 3x en 6x scope, voegt dat echt wat toe? Je zal al snel een persoonlijke voorkeur krijgen maar je blijft afhankelijk van welke scopes je vind.
De losse 3x en 6x vind ik een goeie toevoeging, die zijn nog divers genoeg dat je moet gaan kiezen, dat lijkt me prima. Maar dat de 6x ook kan uitzoomen tot 3x en alles daartussen vind ik veel te sterk. Waarom is dat nodig? Laat dat lekker op de 8x om die juist wat sterker te maken.
Wel een beetje vreemd niet...? Een choke gebruik je voor de spread te minderen terwijl een sawed off juist dient om de spread te verhogen? :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 23:52
@frack
NickThissen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:51:

[...]

Wel een beetje vreemd niet...? Een choke gebruik je voor de spread te minderen terwijl een sawed off juist dient om de spread te verhogen? :+
LOL idd, ik denk dat @Tsurany niet echt de reden achter een sawed off of verkorte loop ziet :D
Dus dan ga je je wapen korter maken om meer spread te hebben voor close combat (hip fire) en daarna een choke opzetten om weer verder te kunnen schieten en toch te moeten mikken?? 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 26-04-2018 13:55 ]

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NickThissen schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:51:
[...]

De losse 3x en 6x vind ik een goeie toevoeging, die zijn nog divers genoeg dat je moet gaan kiezen, dat lijkt me prima. Maar dat de 6x ook kan uitzoomen tot 3x en alles daartussen vind ik veel te sterk. Waarom is dat nodig? Laat dat lekker op de 8x om die juist wat sterker te maken.
In hoeverre verschilt de 3x dan echt van de 4x? Wanneer zal je een 3x gebruiken boven een 4x scope? Ik denk dat het dan vooral van het type af gaat hangen mbt voorkeur.
De 3x tot 6x variabele zoom scope is inderdaad vreemd. Gaat dan wellicht de ultieme scope worden?
Als je er vanuit een real world perspectief naar kijkt is het inderdaad vreemd, waarom de loop afzagen om hem daarna weer van schroefdraad te voorzien?
Echter in de game vind ik de spread van de sawed off zo hoog dat het effectieve bereik ontzettend klein is. Door er een choke op te zetten kan je hem dus weer wat nuttiger maken. Het voorkomt wel het meedragen van een shotgun in je primary of secondary slot. Alternatief zou zijn om de sawed off standaard minder spread te geven, dan ben je er natuurlijk ook :+

In feite zou je het ook op kunnen lossen met een mini shotgun zoals de Tac-14.

Andere wijzigingen:

UI / UX
• Added a setting item to the option menu to adjust the vertical sensitivity of the mouse.
• Sensitivity can be adjusted by dragging the mouse or entering text directly.
• We added a setting item to the option menu so that we can change the R key, which is a shortcut key for the killer watching, to another key.

World
Mirama map has been improved as shown below.
• We expanded the oasis in the map north area and placed the building around the oasis to allow the item to be spawned.
• Additional units of small units around towns and villages were placed to spawn items. o On the other hand, the number of buildings placed more than necessary in certain cities and towns has been reduced.
• Some objects that are interfering with combat in cities and towns have been removed.
• Additional coverings such as trees and rocks were placed.
• The complex internal structure of some buildings has been modified more simply.

Bug fixes
• Mitigates the occurrence of abnormal crashes when a motorcycle crashes onto a terrain or other vehicle.
• Fixed a problem where a motorcycle could not get on the side with a motorcycle when boarding.
• Fixed a problem in which when a character moves while shooting, a shell that falls on the floor moves along the character.
• Fixed an issue where the magnetic field wait time is fixed to 1 second in the lower right UI when entering the last magnetic field.
• Fixed a problem where the magnetic field boundary sound effect can not be heard when reconnecting.
• Fixed a problem where a character camera would break through the school ceiling during certain actions.
• Fixed a number of problems with terrain, curl, and strange terrain that are trapped by Erangel, Mirama Map's characters.
• Fixed an issue where Erangel did not penetrate bullets in some curtains.
• Erangel Fixed an issue where an unusual orange light appeared inside some buildings.
• Fixed a conflict between a magazine and a character.
• Fixed a problem where the footsteps sounded unnatural when moving within a wooden building
• Fixed a problem where the character on the floor seemed to be halfway down when approaching the character from a distance.
• Fixed the phenomenon that it was impossible to go directly to the quantity input popup window in the item window / when using Emoto, intermittently.
• The text on the UMP side of the new Equinox box skins was output at 45 ACP, corrected to 9mm.
• Corrected the reloading action to match the completion time of the reload sound.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/m9ee9f0mf8u01.jpg

[Video: https://i.imgur.com/X7kb3Ym.gifv]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9eEpKDl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hMHSIAT.jpg
Wikipedia: L1A1 Self-Loading Rifle

[ Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 26-04-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
En vanaf wanneer op de testserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbyDgtl schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:22:
En vanaf wanneer op de testserver?
Nu. Althans las op Reddit dat er een ~10GB patch was. Gok dan vanavond/morgen servers online en ergend volgende week op live. Althans, gebaseerd op het verleden.
Maar wellicht morgen al live, sommige patches gaan erg snel live :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Ben benieuwd naar de reticle/crosshairs van de 6x, als die goed genoeg zijn, dan is de rest voor AR iig overbodig, op snipers is de 8x wel wat fijner denk ik. Die extra chokes, tja ze werkten al niet echt denderend in BF vooral de duckbill is nutteloos, die 2x in het jaar dat je daar voordeel mee hebt in dit spel is verwaarloosbaar.

Voor de rest lijkt het wel prima, al wordt het verschil tussen goede loot vinden en niet vinden wel steeds groter wat dus zorgt dat de rng ook meer invloed zal gaan hebben. Dat vind ik dan wel wat minder.
Edit: de aug is dus ook iets minder sterk. dus eigenlijk is er nog steeds niks veranderd in die zin? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-04-2018 14:35 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 12:38
Behalve de 6x variable scope voor AR vind ik de rest eigl goede balancing.
Maar de SLR.... meer recoil dan de SKS? mogen wij niets raken ofzo?

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reactie van Community Coördinator:
Hey, there was an issue with preparing the patch notes on one of our sites and it seems it got nabbed quickly and shared.

These aren't the actual final notes but we will be sharing them soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Oeeh! Ik krijg gewoon echt zin om te spelen van deze patchnotes. Flinke veranderingen die ze hebben doorgevoerd, kan zomaar eens op sommige vlakken flink aanpassen zijn voor sommige spelers.

Zin in! :D

Edit:
  • Decreased damage on all 5.56 rifles.
  • Reload time increased by 30% for M16A4, SCAR-L, M416
  • Reload time increased by 10% for AKM*
  • Reduced recoil recovery
  • Every AR except the AKM have greater vetical/horizontal recoil
  • ARs cannot equip 8x
  • Added recoil animation

Bovenstaande is dan wel een beetje een domper :X

[ Voor 54% gewijzigd door Aardappelbakker op 26-04-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
gergs schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:39:
Behalve de 6x variable scope voor AR vind ik de rest eigl goede balancing.
Maar de SLR.... meer recoil dan de SKS? mogen wij niets raken ofzo?
Zoals het in deze gegevens lijkt zit die tussen sks en mk14 in, wat meer damage dan sks en minder recoil of gelijk aan mk14 gok ik.

De aanpassing van de mini14 is feitelijk zo dat die nog slechter is, 1 damage extra maar wel nog meer recoil erbij. :O

[ Voor 13% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-04-2018 14:57 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aardappelbakker schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:51:
Oeeh! Ik krijg gewoon echt zin om te spelen van deze patchnotes. Flinke veranderingen die ze hebben doorgevoerd, kan zomaar eens op sommige vlakken flink aanpassen zijn voor sommige spelers.

Zin in! :D

Edit:
  • Decreased damage on all 5.56 rifles.
  • Reload time increased by 30% for M16A4, SCAR-L, M416
  • Reload time increased by 10% for AKM*
  • Reduced recoil recovery
  • Every AR except the AKM have greater vetical/horizontal recoil
  • ARs cannot equip 8x
  • Added recoil animation

Bovenstaande is dan wel een beetje een domper :X
Ik weet niet zo goed of dat een domper is. Met de huidige staat is de M416 + Kar98k eigenlijk de beste combinatie die je kan hebben uitgezonderd crate weapons. Daar mag wel wat verschil in komen, SMG's die beter zijn in de laatste cirkels en de DMR's die zich met de AR's kunnen meten.
Ik hoop vooral dat dit zorgt voor meer diversiteit en dat wapens zoals de UMP ook na de eerste minuten nog relevant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
Tsurany schreef op donderdag 26 april 2018 @ 14:58:
[...]

Ik weet niet zo goed of dat een domper is. Met de huidige staat is de M416 + Kar98k eigenlijk de beste combinatie die je kan hebben uitgezonderd crate weapons. Daar mag wel wat verschil in komen, SMG's die beter zijn in de laatste cirkels en de DMR's die zich met de AR's kunnen meten.
Ik hoop vooral dat dit zorgt voor meer diversiteit en dat wapens zoals de UMP ook na de eerste minuten nog relevant zijn.
Eens eens, het was meer ook een persoonlijke domper omdat ik nogal fan ben van de 5.56 wapens. Maar vind de updates en meer balans wel tof (zo klinkt het in ieder geval!) :)
Pagina: 1 ... 115 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord