Het gaat er niet om of iets lelijk of simpel is, het gaat er om dat je een betrouwbare hitreg hebt in dit geval.Grotman schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:21:
CS:GO speelt lekker omdat het een oude engine en game is, en vooral erg simpel en lelijk in vergelijking met modernere games, zoals PUBG. Er is geen andere game dat soepeltjes draait en de hitreg van CS:GO heeft met 100 spelers op een enorme map, met die hoeveelheid textures en objecten als PUBG.
Ik vind het prima spelen hoor, maar ik gebruik ook andere standaarden dan CS:GO voor deze game. Of ik moet steeds geluk hebben, maar ik speel het met veel plezier nog en heb weinig tot niks te klagen. Ik moet wel eens reconnecten als de servers te vol zitten, maar dat kost me dan een keer 20 seconden.
Mijn vergelijking met CSGO is dat CSGO public servers relatief matig zijn ingesteld en toch niet snel een oneerlijk gevoel geven.
Zo is bij mijn weten peekersadvantage nog steeds aanwezig op public CSGO servers en is de tickrate 64 ipv 128.
ESEA draaide bijvoorbeeld met settings die peekersadvantage minimaliseerde en 128 tickrate. (dat zijn 2 afzonderlijke dingen in csgo)
PUBG geeft met de huidige netcode vaak wel een oneerlijk gevoel:
- damage krijgen terwijl je denkt in cover te zijn achter hard cover
- damage krijgen terwijl je denkt dat je prone bent of crouched, terwijl de server vind dat je dat nog niet bent
- damage die je in bursts krijgt ipv in een goede volgorde. Ooit insta doodgegaan door supersnelleonmogelijke double taps? dat dus.
- spelers die stutteren/warpen
- peeking advantage
natuurlijk zal het niet snel 128 tick CSGO kwaliteit worden, maar de beleving zou wel veel eerlijker moeten aanvoelen imho. of dat nou op 20tick, 30 of 128 tick is.