Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:25:
[...]
Nee ik persoonlijk wil wapens nuttig maken door ze te laten uitblinken in de rol waar ze voor ontworpen zijn. Langere afstanden. Zolang je AR's de mogelijkheid gaat geven om die rol te blijven vullen dan kom je nergens en blijf je de AR meta behouden.
"Wapens moet je balanceren door ze in bepaalde omstandigheden beter te laten presteren dan andere wapens"
Dat is dus letterlijk precies wat je doet door de snipers de mogelijkheid te geven om een 8x te gebruiken en rifles te limiteren tot een 4x. Een 4x is meer dan voldoende voor een assault rifle. Je doet overigens net alsof de 8x dan nergens meer op te gebruiken is. Je hebt nog altijd een SKS/Mini14/Kar98K/MK14/M24/AWM dat is meer dan voldoende keuze om een 8x op te gooien, en dat is dan nog los van de wapens die ze in de toekomst willen gaan toevoegen. Neemt niet weg dat de SKS en Mini14 evengoed een buffje nodig hebben om een solide plek te krijgen. Al moet je natuurlijk wel gaan uitkijken dat we geen release Mini14 scenarios gaan krijgen.
Wapens toevoegen for the sake of balance is in mijn optiek sowieso een verkeerde zet. Want dan duw je de huidige generatie wapens nog verder weg dan dat ze al zijn. Overigens maakt het me geen zak uit uit wat voor eeuw de wapens komen. Het is een spel, niet de realiteit. Als we realistisch willen doen dan zou een 8x scope ook op een pistol moeten kunnen. Game balance =/= generatie wapens in mijn ogen. Zolang de wapens behaven zoals hun werkelijke variant kun je in-game feitelijk de nummers gewoon aanpassen zodat het in het spel een solide plek heeft.
Damage fall off zou nog een redelijke zet kunnen zijn, echter vraag ik me dan af waar dat schip strand want momenteel merk je daar al niet veel van.
En nogmaals, early game looten = 1 onderdeel van het spel. Het vervolg scenario is nog altijd mensen killen en je benodigheden daar vanaf zien te halen. In hoeveel van jouw potjes heb jij in de laatste circel gezeten zonder 4x & 8x? Ik kan me de laatste keer dat ik niet beide heb gehad in de laatste circel niet eens meer herinneren.
A sniper rifle is not a class of weapon.
"Sniper" is a military qualification, something you have to go to a special school to earn.
Therefore, a sniper rifle is whatever rifle a qualified sniper is using.
A DMR (designated marksman rifle) is a typical assault or battle rifle that has a scope on it and sometimes a longer barrel, bipod, free float handguard or special ammunition. It can be used by anyone in the unit that the Lt. or Sgt. hands it to. Whoever gets the DMR becomes the DM. It is meant to supplement a regular squad or platoon by giving them the ability to engage targets at distances slightly longer than the regular issued weapons are good for. It is a middle ground weapon between assault rifles and what a sniper is capable of with his specialized rifle.
The biggest difference between DMR's and a dedicated snipers rifle is that DMR's will ALWAYS be semi-auto whereas a snipers rifle can be semi-auto or bolt action.
Many rifles that people think are "sniper rifles" are really DMR's, like the Romanian PSL and the Soviet SVD Dragunov. The SVD was the first rifle ever designed to be a DMR since the Soviets wanted something with a little more range when they switched to AK's. People call them sniper rifles but they are actually DMR's.
---
dit stuk vind ik ook helemaal gelden voor een game als pubg:
de game moet je niet zaken opleggen zoals het verwijderen van de 8x op de m16, dit is gewoon een matige design keuze. de game moet je opties bieden om zelf in te schatten wat je wil gebruiken voor wat je zelf belangrijk vind op dat moment. Ja dat moeten gebalanceerde opties zijn ,maar geen opgelegde opties.
dat een m16 met een 8x gemiddeld beter presteerde dan een sks met een 8x.... so what, waarom zou een sks in alles beter moeten zijn met een 8x?
Waarom zou een m4 met een 8x slechter op afstand moeten zijn dan een kar98k met een 8x?
Je moet gewoon een keuze kunnen maken, kan nu al. wil je accuraat kunnen spammen ook op bewegende doelen-> m4, wil je op statische doelen headshots schieten -> kar98k
Als je dus ingame een 8x vind, dan geeft de game je eigenlijk een sniper rol als optie. maar als je dan alleen een m16 hebt, dan kan dat dus niet = slechte design keuze.
als je een kar98k vind, dan geeft de game je een rifle. geen sniper rifle.