[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreifarben schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:43:
Sinds de nieuwe update (of toch terugdraaien anti-cheat) draait alles inderdaad vlotter dan voor de originele update. Ben wel tevreden.

Hopelijk gaan ze nu zonder testing die anti-cheat niet weer zomaar in productie gooien.
https://twitter.com/PUBG_help/status/973829529633480705

We gaan het morgen zien ben ik bang. Eens zien of ze het probleem gevonden hebben, of dat ze gewoon weer eigenwijs gaan lopen doen.
Welja schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:36:
Volgens mij net gekilled door een cheater in FPS. :(
Hij wist precies waar ik zat en zijn wapen snapte supersnel naar me toe. Ook bijzondere stats: https://pubg.op.gg/user/Index_26?server=eu :?

Ik snap die ranking dan ook niet, ik zit beduidend lager in ranking dan mr cheat. Zet die godlike mensen lekker bij elkaar.
Denk dat dat met de ping based matchmaking te maken heeft. Ik hang bij duo's ook in de top 150 ong. maar als ik dan terugkijk naar waar mijn tegenstanders staan dan staan ze ook bij lange na niet bij mij in de buurt in veel gevallen.

https://pubg.op.gg/user/DonkeyPooper?server=eu tenminste als ik in m'n match history terug kijk vind ik m'n tegenstander in de meeste gevallen niet erg in de buurt zitten. Iets wat me de laatste tijd al vaker opviel.

Dat is overigens zonder twijfel een cheater. Je kunt duidelijk zien wanneer ie toggled. 30+ kills in een potje is uitzonderlijk hoog. Zeker als je dan vervolgens vele potjes geen pepernoot raak schiet. Om vervolgens ineens weer godlike te gaan. 30+ kills zie je vaak alleen mensen als Shroud halen omdat de helft van hun servers streamsnipers zijn. En niet eens serieus een poging doen. (Niet dat Shroud een slechte speler is overigens, maar heeft zelf al meerder malen toegegeven dat de uitzondelijke hoeveelheid kills voornamelijk komt door de hoge hoeveelheid streamsnipers, zodra ie off stream speelt zijn de kills een stuk lager).

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je nu schuin links of rechts kijken terwijl je schiet op de Xbox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:10:
Hoe kun je nu schuin links of rechts kijken terwijl je schiet op de Xbox?
links is right trigger en linker knuppeltje indrukken rechts is aimen (right trigger) en rechter knuppeltje.

Google helpt best wel met dit soort dingen.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:48:
[...]

SKS mag an sich wel een buff hebben, dat ding gaat van ruk naar semi-ruk als ie fully kitted is. En je hebt de snipers wel weer redelijk op een lijn, met een degelijke spot in de huidige meta.
Niet mee eens... De SKS en de power ervan ligt echt wel in hoe goed de schutter is. Als iemand met een goede AIM mij in het vizier krijgt met een SKS is het echt van: TAPTAPTAP en dood. ik heb nog geen eens de kans om me te verweren of wat dan ook.
Andere kant merk je ook: als de schutter niet goed is, dan is het van: fwiep fwiep fwiep blam blom... hit.. en weer 20 misses :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ik heb met de SKS echt een haat-liefde verhouding. De ene keer haal ik de ene kill na de andere en de volgende keer raak ik geen pepernoot.

De SKS met supp/comp, angled, extended, cheekpad, RD of 4x is hij prima. Het nadeel bij dit wapen is alleen: Hij heeft attachments nodig om werkbaar te zijn. Dus als ik hem pas wat later vind in de game, heb ik geen tijd meer om hem compleet te looten. Of hij moet in iemand z'n kissie zitten met veel attachments.

Dat vind ik zo mooi aan de AKM en M16; deze zijn laat te vinden en alsnog gewoon compleet te krijgen. Je hebt immers amper wat nodig (scopie heeft iedereen wel, extended is leuk, geen must). Alleen de compensator vind ik voor de AKM wel noodzakelijk. M16 + supp is killing!

Zoals hieronder geschreven; hij valt alleen een beetje tussen wal en schip. DPB mag wel iets omhoog imho.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-03-2018 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazzzdafke schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Niet mee eens... De SKS en de power ervan ligt echt wel in hoe goed de schutter is. Als iemand met een goede AIM mij in het vizier krijgt met een SKS is het echt van: TAPTAPTAP en dood. ik heb nog geen eens de kans om me te verweren of wat dan ook.
Andere kant merk je ook: als de schutter niet goed is, dan is het van: fwiep fwiep fwiep blam blom... hit.. en weer 20 misses :)
Dat argument kun je natuurlijk op ieder wapen toepassen. Het is vrij logisch dat als de schutter goed kan aimen dat je kans vrijwel nihil is om te reageren. Dat staat verder los van het wapen. Je kan iemand nog een AWM geven, maar als ie niet raak weet te schieten heb je er niets aan.

Als je puur naar de statistische gevens van het wapen gaat kijken doet vrijwel iedere assault rifle identiek wat de SKS doet. Je bent genoodzaakt een headshot te raken met de SKS om er echt de vruchten van te plukken. Het scheelt je in de meeste gevallen 1 bullet. Vergeleken met een AR, waarbij een fully kitted M4 nog eens beduidend minder recoil heeft van een fully kitted SKS. Het probleem van dat wapen is gewoon dat ie in een mwoah positie zit. Raak je geen headshot dan kan een M4 bijna identiek wat een SKS kan, met minder recoil wat meer garantie geeft op de volgende hit.

https://docs.google.com/s...AGFMNj4/htmlview?sle=true

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:48:
Overigens blijf ik van mening dat de 8x geen plaats heeft op een AR. Maakt niet uit hoeveel wapens je toevoegt. Mijn insziens is dat ook geen balance reply; voeg nieuwe wapens toe dan is het probleem opgelost. Dus met andere woorden de huidige snipers hebben al niet echt een plek, laten we die nog verder wegstoppen en de nieuwere wapens wel een kans geven. Pak gewoon de 8x van die AR's af, buff de Mini14 een beetje, SKS mag an sich wel een buff hebben, dat ding gaat van ruk naar semi-ruk als ie fully kitted is. En je hebt de snipers wel weer redelijk op een lijn, met een degelijke spot in de huidige meta. Kar98K is prima verder, net als de snipers uit de crates, niets mis mee.
Jij wilt matige wapens weer nuttig maken door andere wapens op onrealistische wijze te beperken, ik vind dat echt een verkeerde oplossing. Wapens moet je balanceren door ze in bepaalde omstandigheden beter te laten presteren dan andere wapens, niet door ze te beperken in de scopes die je er op kan plaatsen.

En Bluehole heeft gewoon de verkeerde wapens gekozen, verouderde DMR's en snipers uit de vorige eeuw tegenover moderne AR's. Dan is het onmogelijk om de wapens fatsoenlijk te balanceren zonder over te gaan op onrealistische methoden zoals het beperken van scopes of het buffen van de DMR's.

De SKS is een prima upgrade boven de AKM maar als je kijkt naar de M416 zal de SKS altijd een rare upgrade blijven. Een zwaarder kaliber wapen maar de effective firing range is een stuk beperkter simpelweg omdat het een verouderd design is. De MK14 past daar een stuk beter tussen, die voegt echt wat toe en heeft een geheel eigen rol.

Ik zie liever dat de SKS en Mini14 een niche wapen blijven die je puur neemt voor de extra damage per kogel of een hogere bullet velocity dan dat we AR's gaan beperken terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Wellicht de SKS en Mini14 weer iets nauwkeuriger maken door recoil te beperken. En de spread van DMR's zou op grote afstand een stuk kleiner moeten zijn dan die van AR's. En wellicht wat met de damage drop off werken, al slaat dat in deze game eigenlijk ook nergens op.
Dat je een mogelijkheid weggenomen word op een bepaalde combinatie vind ik geen minpunt. Het forceert je keuzes te maken. Het is notabene een Battle Royale, niet een TDM waarbij iedereen met een gelijke kit rondloopt. Tot in de laatste circel heeft ieder gevecht wel een team dat qua firepower er beter voorstaat, neemt niet weg dat ze dan nog altijd raak moeten schieten. En dat blijft het mooie aan dit spel, iemand kan nog zo'n goeie gear hebben, het maakt je niet gelijk godlike. Slim spelen is het halve werk.
Looten blijft altijd een belangrijk onderdeel van het spel maar je moet wel zorgen dat de kits waar mensen de laatste cirkel mee inkomen niet te veel van elkaar verschillen. Er zijn flink wat open gebieden en als je daar met een M416 met 2x tegenover een SKS met 8x komt te staan is dat geen fijne strijd. Zeker niet als je nog een 8x in je backpack hebt zitten die je niet mag gebruiken omdat je het juiste wapen niet hebt.

Natuurlijk kan je dan het gevecht winnen als je de betere speler bent maar juist met matchmaking is het doel dat spelers van min of meer gelijke skills tegenover elkaar staan en dan zijn de wapens die je in handen hebt veel bepalender. Zeker in de lagere ratings kan de kit veel bepalender zijn dan in de hogere ratings.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2018 12:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:01:
[...]
Jij wilt matige wapens weer nuttig maken door andere wapens op onrealistische wijze te beperken, ik vind dat echt een verkeerde oplossing. Wapens moet je balanceren door ze in bepaalde omstandigheden beter te laten presteren dan andere wapens, niet door ze te beperken in de scopes die je er op kan plaatsen.

En Bluehole heeft gewoon de verkeerde wapens gekozen, verouderde DMR's en snipers uit de vorige eeuw tegenover moderne AR's. Dan is het onmogelijk om de wapens fatsoenlijk te balanceren zonder over te gaan op onrealistische methoden zoals het beperken van scopes of het buffen van de DMR's.

Ik zie liever dat de SKS en Mini14 een niche wapen blijven die je puur neemt voor de extra damage per kogel of een hogere bullet velocity dan dat we AR's gaan beperken terwijl dat eigenlijk nergens voor nodig is. Wellicht de SKS en Mini14 weer iets nauwkeuriger maken door recoil te beperken. En de spread van DMR's zou op grote afstand een stuk kleiner moeten zijn dan die van AR's. En wellicht wat met de damage drop off werken, al slaat dat in deze game eigenlijk ook nergens op.
Nee ik persoonlijk wil wapens nuttig maken door ze te laten uitblinken in de rol waar ze voor ontworpen zijn. Langere afstanden. Zolang je AR's de mogelijkheid gaat geven om die rol te blijven vullen dan kom je nergens en blijf je de AR meta behouden.

"Wapens moet je balanceren door ze in bepaalde omstandigheden beter te laten presteren dan andere wapens"

Dat is dus letterlijk precies wat je doet door de snipers de mogelijkheid te geven om een 8x te gebruiken en rifles te limiteren tot een 4x. Een 4x is meer dan voldoende voor een assault rifle. Je doet overigens net alsof de 8x dan nergens meer op te gebruiken is. Je hebt nog altijd een SKS/Mini14/Kar98K/MK14/M24/AWM dat is meer dan voldoende keuze om een 8x op te gooien, en dat is dan nog los van de wapens die ze in de toekomst willen gaan toevoegen. Neemt niet weg dat de SKS en Mini14 evengoed een buffje nodig hebben om een solide plek te krijgen. Al moet je natuurlijk wel gaan uitkijken dat we geen release Mini14 scenarios gaan krijgen.

Wapens toevoegen for the sake of balance is in mijn optiek sowieso een verkeerde zet. Want dan duw je de huidige generatie wapens nog verder weg dan dat ze al zijn. Overigens maakt het me geen zak uit uit wat voor eeuw de wapens komen. Het is een spel, niet de realiteit. Als we realistisch willen doen dan zou een 8x scope ook op een pistol moeten kunnen. Game balance =/= generatie wapens in mijn ogen. Zolang de wapens behaven zoals hun werkelijke variant kun je in-game feitelijk de nummers gewoon aanpassen zodat het in het spel een solide plek heeft.

Damage fall off zou nog een redelijke zet kunnen zijn, echter vraag ik me dan af waar dat schip strand want momenteel merk je daar al niet veel van.

En nogmaals, early game looten = 1 onderdeel van het spel. Het vervolg scenario is nog altijd mensen killen en je benodigheden daar vanaf zien te halen. In hoeveel van jouw potjes heb jij in de laatste circel gezeten zonder 4x & 8x? Ik kan me de laatste keer dat ik niet beide heb gehad in de laatste circel niet eens meer herinneren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Nee ik persoonlijk wil wapens nuttig maken door ze te laten uitblinken in de rol waar ze voor ontworpen zijn. Langere afstanden. Zolang je AR's de mogelijkheid gaat geven om die rol te blijven vullen dan kom je nergens en blijf je de AR meta behouden.
Dan moet je dus daadwerkelijk goede DMR's in de game stoppen. De MK14 is beter dan AR's, de SKS is dat simpelweg niet omdat het in werkelijkheid ook een verouderd ruk wapen is.
"Wapens moet je balanceren door ze in bepaalde omstandigheden beter te laten presteren dan andere wapens"

Dat is dus letterlijk precies wat je doet door de snipers de mogelijkheid te geven om een 8x te gebruiken en rifles te limiteren tot een 4x. Een 4x is meer dan voldoende voor een assault rifle. Je doet overigens net alsof de 8x dan nergens meer op te gebruiken is. Je hebt nog altijd een SKS/Mini14/Kar98K/MK14/M24/AWM dat is meer dan voldoende keuze om een 8x op te gooien, en dat is dan nog los van de wapens die ze in de toekomst willen gaan toevoegen. Neemt niet weg dat de SKS en Mini14 evengoed een buffje nodig hebben om een solide plek te krijgen. Al moet je natuurlijk wel gaan uitkijken dat we geen release Mini14 scenarios gaan krijgen.
Dat is dus niet wat je doet. Door scopes te beperken laat je de DMR's niet beter presteren, je plaatst een kunstmatige limiet op de andere wapens. Dat maakt een SKS niet sterker of nauwkeuriger, het veranderd hem enkel in een grotere verrekijker.
Wapens toevoegen for the sake of balance is in mijn optiek sowieso een verkeerde zet. Want dan duw je de huidige generatie wapens nog verder weg dan dat ze al zijn. Overigens maakt het me geen zak uit uit wat voor eeuw de wapens komen. Het is een spel, niet de realiteit. Als we realistisch willen doen dan zou een 8x scope ook op een pistol moeten kunnen. Game balance =/= generatie wapens in mijn ogen. Zolang de wapens behaven zoals hun werkelijke variant kun je in-game feitelijk de nummers gewoon aanpassen zodat het in het spel een solide plek heeft.
Als je de wapens echt wilt balanceren moet je de Battlefield stijl hanteren. Je deelt de effective range van alle wapens door X waardoor een SMG niet echt bruikbaar is na 20 meter, een AR niet bruikbaar is na 100 meter en een DMR niet bruikbaar is na 200 meter. Het slaat helemaal nergens op maar je hebt wel een artificiële balans zonder dat je op zoek hoeft te gaan naar een set wapens die daadwerkelijk bij elkaar passen.

Echter dat is niet wat ze met PUBG willen bereiken. Wapens krijgen de eigenschappen die ze in werkelijkheid ook hebben en dat betekent nu eenmaal dat ook AR's op afstand gewoon nuttig zijn. Dat moet je dan balanceren door de juiste wapens uit te kiezen, niet door met cijfertjes te rommelen.

En laten we eerlijk zijn, het enige grote probleem is de SKS. De Mini14 hoeft maar iets nauwkeuriger te zijn om nog steeds een prima primary wapen te zijn, de SKS moet echter zoveel verbeteringen ondergaan dat het vrij weinig zin meer heeft. Dus de SKS langzaam uitfaseren voor een modernere DMR die daadwerkelijk beter is dan een AR en we zijn er eigenlijk al.
Damage fall off zou nog een redelijke zet kunnen zijn, echter vraag ik me dan af waar dat schip strand want momenteel merk je daar al niet veel van.
Ze kunnen het vrij beperkt houden maar wel er voor zorgen dat een 5.56 kogel na een meter of 200 meer damage inlevert dan een 7.62 kogel waardoor de AK en de SKS toch weer wat nuttiger worden op afstand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Welja schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:41:
Nu nog beter geluid (ben net weer in mijn rug geschoten terwijl ik hem voor me hoorde) en iets fijnere loot. Nu is het vaak zo dat je in een dorpje maar 1 AR vind en verder alleen wat pistolen. Dan is er natuurlijk weinig weerstand voor degene die de AR heeft. (Hoewel sommigen wel heel erg raak kunnen schieten met een p92 :? )
Komt dit niet omdat het stereo geluid is, dus als het precies achter je is hetzelfde klinkt als van voren?

Tip: zodra je shots hoort, draai je een beetje om het geluid te lokaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoowrusZ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:38:
[...]

Komt dit niet omdat het stereo geluid is, dus als het precies achter je is hetzelfde klinkt als van voren?

Tip: zodra je shots hoort, draai je een beetje om het geluid te lokaliseren.
Met HRTF is het prima mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds deze patch heb ik een issue met het geluid.. en ik zeg: IK..
Tot nu toe kon ik altijd heel snel achterhalen vanwaar een geluid kwam, hoor ik zaken echt wel sneller dan andere etc....

Sinds de patch regelmatig dat ik gewoon compleet verkeerd het geluid oppik. Lijkt alsof soms links rechts van bullet impact worden omgedraaid bijna, alsook voor achter. Nooit gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Ik vind het geluid close range in bvb gebouwen 100x beter. Ik kon nooit goed inschatten of iemand op mijn niveau zat of erboven, nu kan dat wel. En ben ook heeeel blij dat de achtergrond geluiden weg zijn.

Een probleem waar ik gisteren wel last van had: crashes! Een keer of 5 op drie uur tijd..heel vervelend. Op Reddit lees ik er niks over en hier ook niet, dus ik vrees een alleenstaand geval. We zullen zien straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

kazzzdafke schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:09:
Sinds deze patch heb ik een issue met het geluid.. en ik zeg: IK..
Tot nu toe kon ik altijd heel snel achterhalen vanwaar een geluid kwam, hoor ik zaken echt wel sneller dan andere etc....

Sinds de patch regelmatig dat ik gewoon compleet verkeerd het geluid oppik. Lijkt alsof soms links rechts van bullet impact worden omgedraaid bijna, alsook voor achter. Nooit gehad!
Je bent niet de enige. Mijn squad maatjes en ik hebben er ook last van.. Denk, of hoop dat het een kwestie van wennen is..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frack schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:12:

Een probleem waar ik gisteren wel last van had: crashes! Een keer of 5 op drie uur tijd..heel vervelend. Op Reddit lees ik er niks over en hier ook niet, dus ik vrees een alleenstaand geval. We zullen zien straks.
@NINjak heeft meer crashes dan potjes dat hij kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0nk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Je bent niet de enige. Mijn squad maatjes en ik hebben er ook last van.. Denk, of hoop dat het een kwestie van wennen is..
Ok goed om te horen.... allé niet goed, maar toch dat het niet aan mij ligt :)

EDIT: ik hoor mijn eigen voetstappen ook soms .. later. Moeilijk te omschrijven, maar.. ik denk soms dat er iemand anders close is, maar dan is het mezelf. Ook ervoor nooit last van..

[ Voor 22% gewijzigd door kazzzdafke op 14-03-2018 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
kazzzdafke schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:15:
[...]

@NINjak heeft meer crashes dan potjes dat hij kan spelen :)
Overdrijven is ook een vak.. 8)7 maar met de laatste patch(es) is het (af en toe) wel feest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 11:16

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

NINjak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Overdrijven is ook een vak.. 8)7 maar met de laatste patch(es) is het (af en toe) wel feest.
NINjak, voor de eerste map was opgestart lag je er al 5 keer uit gisteren... Waarschijnlijk zal er vandaag wel weer een fix komen of de vorige fix te fixen.

Ikzelf heb het idee dat het omgevingsgeluid van de wind is harder is geworden misschien dat je daardoor de andere geluiden minder goed hoor?

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

kazzzdafke schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Ok goed om te horen.... allé niet goed, maar toch dat het niet aan mij ligt :)

EDIT: ik hoor mijn eigen voetstappen ook soms .. later. Moeilijk te omschrijven, maar.. ik denk soms dat er iemand anders close is, maar dan is het mezelf. Ook ervoor nooit last van..
Yep, gisteren ook een aantal calls dat er iemand in ons/het huis zat, bleek dat er helemaal niemand was of in een ander huis zat.. Zal er vanavond weer op letten.. Hoop dat het een kwestie van wennen is..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Marsmellow voor mij is het windgeluid enz net stiller geworden :) Dat is ook wat andere merken.

Maar het plaatsen van het geluid was TOP voor mij, nu een gok. Ik zat gisteren nog wegens de situatie in een f3ckshed, en werd beschoten door een silent KAR. Ik kon zweren dat hij in Noord zat, verschillende rond gedraaid etc..
Maar ik kwam buiten en zat recht voor me, op SW. Echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazzzdafke schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:16:

Dat is een bug die er al maanden in zit en al heel vaak besproken is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
The_Marsmellow schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:19:
[...]
NINjak, voor de eerste map was opgestart lag je er al 5 keer uit gisteren... Waarschijnlijk zal er vandaag wel weer een fix komen of de vorige fix te fixen.

Ikzelf heb het idee dat het omgevingsgeluid van de wind is harder is geworden misschien dat je daardoor de andere geluiden minder goed hoor?
Eruit? Nee man, heel dat ***spel crashde en bleef maar crashen tijdens het (opnieuw) laden. Zelfs nog de test versie geprobeerd en die had helemaal geen problemen. 8)
Er moest een reset aan te pas komen om hem weer te kunnen opstarten. |:(

Ik hoor zat om mij heen. De wind, auto's, vliegtuig en ? zijn duidelijk minder hard/aangepast.

Vervang *** met K*T of AAA dat mag jij (degene die dit leest) helemaal zelf bepalen. Al ga ik zelf voor de eerste optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:33:
[...]

Dat is een bug die er al maanden in zit en al heel vaak besproken is ;)
Wel, ik heb em pas sinds de patch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Er zijn enkele grote rotsen te zuiden van San Martin waar je geen voetstappen op maakt. Volledig geluidsloos. Laat de cirkel daar maar eens op eindigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
BobbyDgtl schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:00:
Er zijn enkele grote rotsen te zuiden van San Martin waar je geen voetstappen op maakt. Volledig geluidsloos. Laat de cirkel daar maar eens op eindigen!
Niet enkel die rotsen, meerdere rotsen hebben het. Zal wel heel snel gefixt worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:25:
[...]

En nogmaals, early game looten = 1 onderdeel van het spel. Het vervolg scenario is nog altijd mensen killen en je benodigheden daar vanaf zien te halen. In hoeveel van jouw potjes heb jij in de laatste circel gezeten zonder 4x & 8x? Ik kan me de laatste keer dat ik niet beide heb gehad in de laatste circel niet eens meer herinneren.
A sniper rifle is not a class of weapon.

"Sniper" is a military qualification, something you have to go to a special school to earn.

Therefore, a sniper rifle is whatever rifle a qualified sniper is using.

A DMR (designated marksman rifle) is a typical assault or battle rifle that has a scope on it and sometimes a longer barrel, bipod, free float handguard or special ammunition. It can be used by anyone in the unit that the Lt. or Sgt. hands it to. Whoever gets the DMR becomes the DM. It is meant to supplement a regular squad or platoon by giving them the ability to engage targets at distances slightly longer than the regular issued weapons are good for. It is a middle ground weapon between assault rifles and what a sniper is capable of with his specialized rifle.

The biggest difference between DMR's and a dedicated snipers rifle is that DMR's will ALWAYS be semi-auto whereas a snipers rifle can be semi-auto or bolt action.

Many rifles that people think are "sniper rifles" are really DMR's, like the Romanian PSL and the Soviet SVD Dragunov. The SVD was the first rifle ever designed to be a DMR since the Soviets wanted something with a little more range when they switched to AK's. People call them sniper rifles but they are actually DMR's.

---

dit stuk vind ik ook helemaal gelden voor een game als pubg:
de game moet je niet zaken opleggen zoals het verwijderen van de 8x op de m16, dit is gewoon een matige design keuze. de game moet je opties bieden om zelf in te schatten wat je wil gebruiken voor wat je zelf belangrijk vind op dat moment. Ja dat moeten gebalanceerde opties zijn ,maar geen opgelegde opties.

dat een m16 met een 8x gemiddeld beter presteerde dan een sks met een 8x.... so what, waarom zou een sks in alles beter moeten zijn met een 8x?

Waarom zou een m4 met een 8x slechter op afstand moeten zijn dan een kar98k met een 8x?

Je moet gewoon een keuze kunnen maken, kan nu al. wil je accuraat kunnen spammen ook op bewegende doelen-> m4, wil je op statische doelen headshots schieten -> kar98k

Als je dus ingame een 8x vind, dan geeft de game je eigenlijk een sniper rol als optie. maar als je dan alleen een m16 hebt, dan kan dat dus niet = slechte design keuze.

als je een kar98k vind, dan geeft de game je een rifle. geen sniper rifle. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik snap de hele discussie omtrent weapon balancing niet in deze game. Je kan toch niet kiezen welk wapen je pakt, je bent toch uitgewezen op RNG welk wapen je toevallig tegen komt? Wat maakt het uit dat een SKS iets minder goed is dan een KAR, als je een KAR tegenkomt pak je de KAR, als je geen KAR tegenkomt dan heb je een keer wat minder geluk en moet je het met de SKS doen.

Goed, het heeft geen zin om wapens zo slecht te maken dat mensen ze zelfs laten liggen ook al hebben ze nog geen alternatief (ik pak bijv zelden een vector op zelfs niet early game tenzij ik weet dat er mensen dichtbij zijn). Maar je bent toch in eerste instantie afhankelijk van de wapens die je tegenkomt, en kan daarna zelf besluiten om te upgraden als je iets tegenkomt wat beter is?

Het mooie is dat de overweging om te upgraden niet alleen van het wapen afhangt maar ook of je er attachments of ammo voor hebt (ik zou bijv de Mini niet zo snel inwisselen voor de SKS als ik totaal geen attachments of 7.62 ammo heb). In de ene game wissel je wel, de andere game niet.

Dit is toch totaal niet vergelijkbaar met een game als BF of COD waar je zelf kan kiezen met welk wapen je speelt? In die games is weapon balance zowat het belangrijkste onderdeel van de hele game, maar in PUBG is het eigenlijk niet echt van belang.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoowrusZ
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:55
Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Met HRTF is het prima mogelijk :)
Ik moet zeggen, heb niet alles gelezen... maar wel dit:

HRTFs are typically measured in an anechoic chamber to minimize the influence of early reflections and reverberation on the measured response. HRTFs are measured at small increments of θ such as 15° or 30° in the horizontal plane, with interpolation used to synthesize HRTFs for arbitrary positions of θ. Even with small increments, however, interpolation can lead to front-back confusion, and optimizing the interpolation procedure is an active area of research.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14
Het gaat erom of een wapen nut heeft in de rol die die moet hebben, de m16 geen 8x erop kunnen doen was een brakke keuze, die gemaakt werd omdat die mini14 rol non existent werd nadat die generfd werd.
De sks is nog steeds een bruikbaar wapen maar wordt nu ondergesneeuwd door het feit dat een m4 met 8x over het algemeen net zo goed doet met kills maken dan de sks. Die DMR is in de game om op langere afstand met meer dpb te worden gebruikt, voorzover ik kan bepalen. De m4 is een wapen wat op midrange zou moeten uitblinken maar eigenlijk alle 5.56 wapens zijn wat te goed tov de 7.62 wapens en dan vooral de DMR en AR's.
Ben het met je eens dat ze je in pubg niet hoeven te beperken in scope keuze waar je die op zet. Ik zou het zelfs beter vinden als je ook op de uzi en tommy gun een rds kan drukken.

De sks moet wat dat betreft een betere plek krijgen, net zoals een kar98 tov een m24 minder 'goed' is maar wel nog steeds erg goed is omdat je die in de wereld kan vinden, ipv crate only. Dat heeft de sks tov van de m14 niet echt. Ik vind beide maar meh, met attachements is het net aan ok, maar dan heb ik weer liever de sks dan de m14. Ik kan er weinig mee met die gun.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JoowrusZ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:15:
[...]

Ik moet zeggen, heb niet alles gelezen... maar wel dit:

HRTFs are typically measured in an anechoic chamber to minimize the influence of early reflections and reverberation on the measured response. HRTFs are measured at small increments of θ such as 15° or 30° in the horizontal plane, with interpolation used to synthesize HRTFs for arbitrary positions of θ. Even with small increments, however, interpolation can lead to front-back confusion, and optimizing the interpolation procedure is an active area of research.
Dat gaat over opname van geluid en interpolatie, dat is in games niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frackz
Ik had eerlijk gezegd wel een M4 nerf verwacht. Zal vast nog wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutellaah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 20:39

Nutellaah

Bits N Sites

Wat ik sinds de patch opmerk (of het is puur mentaal) dat er precies minder loot te vinden is.
Zelf heb ik het hele spel met een DP rond gelopen en kwam ik zelfs in de eindcirkels minder mensen tegen met een M4/M16/Kar enz.
Zelfs de squads waarmee ik speelde zeiden hetzelfde...
Het leuke hieraan was dat ik eindelijk eens verplicht werd te spelen met wapens die ik normaal nooit zou gebruiken.

Steam: Nutella | Tweakers: Nutellaah
i7-9700K | MSI Z390-A PRO | MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio | 16GB DDR4 @ 3200 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nutellaah schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:30:
Wat ik sinds de patch opmerk (of het is puur mentaal) dat er precies minder loot te vinden is.
Zelf heb ik het hele spel met een DP rond gelopen en kwam ik zelfs in de eindcirkels minder mensen tegen met een M4/M16/Kar enz.
Het leuke hieraan was dat ik eindelijk eens verplicht werd te spelen met wapens die ik normaal nooit zou gebruiken.
Zelf niks van gemerkt, gewoon de normale hoeveelheid AR's gevonden. Heb nog geen tonde zonder 5.56 AR hoeven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15
Nutellaah schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:30:
En ik en m'n teamgenoot hebben exact hetzelfde gevoel. Het stomme is wel dat het compleet random is. Maar we vinden sinds een week of 2/3 een stuk vaker dan eerder dat de loot echt bar slecht is. Maar soms dan hebben we ook jackpot na jackpot. Dus het lijkt erop dat de spreiding van loot aangepast is en dat die spreiding soms de mist in gaat. Wat ik eerst bijvoorbeeld nooit had maar nu wel is dat ik soms meerdere huizen in ga en dan uiteindelijk alsnog alleen maar een pistool heb met wat kogels, en misschien wat attachments, maar geen AR/UMP/Uzi, geen rugzak, geen vest. Ook heel vaak dat we gewoon nauwelijks red dots of holographics tegenkomen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Er is een Flaregun toegevoegd met de laatste patch:

Deze kan je de lucht in schieten en dan komt het vliegtuig met een dubbele airdrop voor je. Hier zitten 2 crateweapons in.

Wat vinden jullie? Ik hou er wel van :). Hoop alleen ze verder niet teveel richting andere shooters bewegen... Voor nu alleen in custom games geloof ik, maar belooft wel wat goeds.

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-03-2018 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SomerenV schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:45:
[...]

En ik en m'n teamgenoot hebben exact hetzelfde gevoel. Het stomme is wel dat het compleet random is. Maar we vinden sinds een week of 2/3 een stuk vaker dan eerder dat de loot echt bar slecht is. Maar soms dan hebben we ook jackpot na jackpot. Dus het lijkt erop dat de spreiding van loot aangepast is en dat die spreiding soms de mist in gaat. Wat ik eerst bijvoorbeeld nooit had maar nu wel is dat ik soms meerdere huizen in ga en dan uiteindelijk alsnog alleen maar een pistool heb met wat kogels, en misschien wat attachments, maar geen AR/UMP/Uzi, geen rugzak, geen vest. Ook heel vaak dat we gewoon nauwelijks red dots of holographics tegenkomen.
En het potje daarna heb je dus weer 6 holo's vast. Dat hadden wij van de week. Geen wapen te vinden, maar wel een bult sights. Potje daarna hele leuke wapens (M4, SCAR-L, AKM) en met het hele team 1 2x scope en een red dot.

Ach, het blijft een stukje geluk, soms frustrerend, maar 't speelt nog steeds leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:04:
Er is een Flaregun toegevoegd met de laatste patch:

[video]

Deze kan je de lucht in schieten en dan komt het vliegtuig met een dubbele airdrop voor je. Hier zitten 2 crateweapons in.

Wat vinden jullie? Ik hou er wel van :). Hoop alleen ze verder niet teveel richting andere shooters bewegen... Voor nu alleen in custom games geloof ik, maar belooft wel wat goeds.
Op custom games? Prima. Maar dit is niet iets wat in normale matches terecht moet komen aangezien zo'n flare gun vinden een te groot voordeel met zich mee brengt. Gegarandeerd twee crate weapons lijkt me niet echt gebalanceerd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tsurany schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:16:
[...]

Op custom games? Prima. Maar dit is niet iets wat in normale matches terecht moet komen aangezien zo'n flare gun vinden een te groot voordeel met zich mee brengt. Gegarandeerd twee crate weapons lijkt me niet echt gebalanceerd meer.
De invulling ervan mag wel wat anders idd, maar vind het wel prima. Dan 1 crateweapon per 2 personen ofzo (squad). En speciale items zoals een verrekijker, rangefinder, traangasgranaten, M203, MAV, Mortar, C4? etc. Wat variatie erin!

Idee vind ik wel leuk. Wat er dan komt, is nader in te vullen. Iedereen weet ook meteen waar je zit, dus het is niet zonder consequenties.

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-03-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:22:
[...]

De invulling ervan mag wel wat anders idd, maar vind het wel prima. Dan 1 crateweapon per 2 personen ofzo (squad). En speciale items zoals een verrekijker, rangefinder, traangasgranaten, M203, MAV, Mortar, C4? etc. Wat variatie erin!

Idee vind ik wel leuk. Wat er dan komt, is nader in te vullen. Iedereen weet ook meteen waar je zit, dus het is niet zonder consequenties.
In het voorbeeld filmpje wordt hij midden in een open veld gebruikt, dan is het een risico. Maar op zowel Erangel als Miramar zijn genoeg compounds te vinden waar je 360 graden vrij zicht hebt. Je kan dan de crate in het midden van zo'n compound bestellen waardoor hij achter gebouwen en muren valt (of wellicht zelfs op een dak van een verdieping) terwijl je de omgeving in de gaten houd vanuit die gebouwen. En als je het helemaal slim speelt kies je een compound die tegen de cirkel aan zit waardoor vijanden vanuit een enkele richting kunnen komen.
Het zal voor een ander squad vrijwel onmogelijk worden om zo'n compound in te nemen zonder slachtoffers waardoor de kans erg klein is dat ze je aan zullen vallen. Het is dus in de praktijk min of meer gelijk aan het direct vinden van zulke items in de spelwereld.

Ik vind dat er te weinig risico aan vast zit waardoor geluk teveel impact gaat hebben op de ronde. Het hele idee aan de crate drops is juist dat de hele sterke wapens op een vooraf onbekende plek vallen en zelden zonder risico geloot kunnen worden. Bij het zelf kunnen kiezen van een drop locatie wordt er toch teveel risico weggehaald.

Wellicht zou er voor gekozen kunnen worden om er wat first aids, boosters, ammo en normale wapens in te stoppen? Het is dan nog steeds een toevoeging maar de impact gaat ietwat beperkt zijn. De speler die al goede loot heeft zal er minder aan hebben en de spelers met slechte loot kunnen het speelveld zo wat meer gelijk trekken.

En absoluut geen indirecte wapens, dat kan een game als dit echt volledig verpesten.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 15-03-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:29
Een ander openstaand puntje is het wel/niet aanwezig zijn van gras. Gisteren een duo waarbij één van de laatste cirkels (met totaal nog 6man levend) in een vrij open stuk viel (ongeveer tussen grote Mylta Power, Mylta en prison). Daarin maar 1 kleine compound, waar bij helaas niet bij konden komen, o.a. door onze positie in de vorige cirkel en de aanwezigheid van een andere squad.

Nu dachten we: kleine cirkel dus in het gras liggen gaat wel...onze tegenstanders moesten we, ook met een 4x, alsnog tussen het gras zien te onderscheiden. Helaas werden we er wel uitgescoped en op de deathcam waren we een mooi target op een kale vlakte! Gecombineerd met een M24&8x scope aan hun kant moesten we genoegen nemen met een 3e plaats.

Ik hoop echt dat ze hier iets aan gaan doen, want als het gras mij hinderd in wat ik kan zien als ik lig, zou dit voor mijn tegenstanders (binnen zeg 200-300meter) ook zo moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
2 wapens is wat overdreven, een long range setup met crate weapon of AR met suppressor ofzo kan prima, het is niet zo dat je tig van die flareguns vindt. Dat je die in een compound kan laten droppen zorgt wel dat iedereen in de buurt weet dat daar mensen zitten. Het geeft je informatie als tegenstanders en daarmee kun je omgaan hoe je wilt, je kan ze aanvallen voor de loot, je kan er rekening mee houden en ze voor nu ontwijken ivm matige positie etc. Wat wellicht zorgt voor wat meer actie midgame.
Probleem blijft wel dat je dan daar voor zou moeten zorgen, hoe kan je zorgen dat je dit midgame kan gebruiken maar niet onnodig 10 min rond moet lopen voordat je hem kan gebruiken? Het direct laten gebruiken zorgt voor een flink voordeel voor die speler die de flaregun direct kan vinden al is het met het bijkomende risico snel te worden gepushed.

Of dat je de drop in een groter gebied kan droppen dan direct op de flare, zeg cirkel van 100 meter?

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 15-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
ik vind zo'n flare gun wel wat hebben, bovendien is geen enkel drop wapen zo overpowered dat het een automatische win is.

enige drop wapen wat echt super sterk is, de AWM, kan je dan balancen door er nog minder ammo bij te geven.

wat mij betreft geef je in squads elk squad al een flaregun bij de start (even aanname dat de server dat trekt he, waarschijnlijk niet :+ )

dit balanceert dan een beetje de RNG ongein. zo heb ik vandaag in solo squads geheel pochinki geloot solo, met als resultaat: een ak, een m16, een m4, 20000 shotguns, 20000 umps.

[ Voor 19% gewijzigd door gotfurrr op 15-03-2018 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Der is weer zo een k*tpatch geweest... en ik krijg weer geen hits registered....... gvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:07
gotfurrr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:02:
ik vind zo'n flare gun wel wat hebben, bovendien is geen enkel drop wapen zo overpowered dat het een automatische win is.

enige drop wapen wat echt super sterk is, de AWM, kan je dan balancen door er nog minder ammo bij te geven.

wat mij betreft geef je in squads elk squad al een flaregun bij de start (even aanname dat de server dat trekt he, waarschijnlijk niet :+ )

dit balanceert dan een beetje de RNG ongein. zo heb ik vandaag in solo squads geheel pochinki geloot solo, met als resultaat: een ak, een m16, een m4, 20000 shotguns, 20000 umps.
Prima toch? Meer dan één M4 heb je ook niet nodig, of was je van plan er 2000 stuks mee te nemen? >:)

Flare gun lijkt mij opzich ook wel een geinige optie, toch wel een beetje risky omdat je wel je positie weggeeft en mensen weten waar je zit. Geef inderdaad een AWM 5 shots dan is het nog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15
TERW_DAN schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:14:
[...]

En het potje daarna heb je dus weer 6 holo's vast. Dat hadden wij van de week. Geen wapen te vinden, maar wel een bult sights. Potje daarna hele leuke wapens (M4, SCAR-L, AKM) en met het hele team 1 2x scope en een red dot.

Ach, het blijft een stukje geluk, soms frustrerend, maar 't speelt nog steeds leuk.
Precies dat ja. Het ene potje kom je misschien één of twee AR's tegen met bar weinig kogels, het andere potje kom je meer kogels tegen dan je mee kunt nemen. Soms loop je een heel potje te klote met red dots en holographics, het andere potje heb je een overvloed aan scopes. Hoe random loot gespawned wordt lijkt dus een beetje scheef te lopen nu en dan.

Maar wat je zegt, het blijft een leuk spel, misschien juist omdat het zo random is.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:58
Ligt steam nou plat?

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Apart.. mn friendlist laadde niet ofzo, iedereen bleef offline. Maar is al weer werkende.

Verder een heerlijke avond pubg duo’s zeg. Moet de aanpassing aan de x2 lof geven, eindelijk is die bruikbaar in mijn ogen. Ook de x8 is veel beter nu!
De discussie over de guns doet me vrdr niet veel, pak wat voor handen is. Maar mn top3 aan assaults zijn toch :

M4
Scar
M16

Daarbij een Kar en ik ben helemaal happy! Vandaag ook weer heerlijke kills met de kar zeg, kan daar echt blij van worden >:)

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:51
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:33

Jorissie87

No diggity

Korkss schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:07:
[...]

Apart.. mn friendlist laadde niet ofzo, iedereen bleef offline. Maar is al weer werkende.

Verder een heerlijke avond pubg duo’s zeg. Moet de aanpassing aan de x2 lof geven, eindelijk is die bruikbaar in mijn ogen. Ook de x8 is veel beter nu!
De discussie over de guns doet me vrdr niet veel, pak wat voor handen is. Maar mn top3 aan assaults zijn toch :

M4
Scar
M16

Daarbij een Kar en ik ben helemaal happy! Vandaag ook weer heerlijke kills met de kar zeg, kan daar echt blij van worden >:)
Ik had hetzelfde. Was online en zat met een vriend te chatten en ineens kreeg ik de melding dat ik "offline" was terwijl steam zei dat ik nog online was. Ook waren al mijn vrienden daardoor ineens "offline" terwijl het aan mijn kant leek te liggen. Opnieuw aangemeld en alles was weer normaal.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
Deleon78 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:01:
[...]

Dit is echt al retelang het geval en kan je gewoon rekening mee houden. Om te onthouden hoe het werkt: Je redeneert verkeerd om.
Als jij bij hun geen gras ziet, zien zij geen gras bij jou.
Ik weet dat dit speelt, maar de cirkel was nu al erg klein. Daarbij zag ik (met en zonder 4x) bij hun gras. Echter hun bij mij niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ben ik de enige die zich irriteert aan de timer vd cirkel richting het einde vd match? Soms is het echt 1:50 minuut ofzo en is het best een eindje lopen. Als je dan in gevecht komt onderweg, wat niet raar is in een kleinere cirkel, kun je al bijna leave game drukken. Of je gaat door de kogels dood of de cirkel haalt je in terwijl je damage hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Korkss schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:21:
Ben ik de enige die zich irriteert aan de timer vd cirkel richting het einde vd match? Soms is het echt 1:50 minuut ofzo en is het best een eindje lopen. Als je dan in gevecht komt onderweg, wat niet raar is in een kleinere cirkel, kun je al bijna leave game drukken. Of je gaat door de kogels dood of de cirkel haalt je in terwijl je damage hebt.
Zelfs in kleinere cirkels is het bij de hand hebben van een voertuig zeer handig om in zulke situaties te blijven leven. Daarnaast komt dit vooral voor als je constant bij de rand blijft hangen, dan is de kans het grootst dat je ver moet lopen. Zorg je dat je in het midden van de cirkels blijft dan is de kans altijd >50% dat je niet hoeft te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik snap dat zoiets irriteert op moment dat je lekker gaat en bij de laatste 20 zit oid. Maar hoe had je het graag anders gezien?

Mbt hierboven: vriend van me had ook problemen met steam. En PUBG liep ook niet helemaal lekker gisterenavond. Een potje flinke lag (paar honderd ms vertraging bij alles de eerste 3 minuten), en vaak kwam ik of anderen de lobby of de match niet in. En 1 potje hoorde ik iemand niet naar mij toelopen terwijl degenen die met mij meekeken dat wel hoorden :/ . Sinds de laatste grote update zijn de prestaties wat wisselvalliger geworden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:18
floriz87 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:28:
[...]
En 1 potje hoorde ik iemand niet naar mij toelopen terwijl degenen die met mij meekeken dat wel hoorden :/
Dit heb ik ook vaak. Een maat van mij hoort mensen vaak lopen als hij aan het spectaten is die ik niet hoor. Zelfde gebeurt andersom, als ik aan het spectaten ben hoor ik soms dingen die hij niet hoort. Zit dit tussen mijn oren of hebben andere mensen dit ook regelmatig?

Het gebeurt trouwens alleen dan als de afstand tussen mij en de tegenstander nog groot is. Het lijkt er dus op dat de afstand waarop geluiden worden afgespeeld anders is als je speelt dan wanneer je spectate.

[ Voor 17% gewijzigd door Sharkware op 16-03-2018 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:44

KipCurreh

Nightcrawler

Gisteren in volle finale gekilled door een Winchester (!)..
Ik was fully lvl 2 en 2 hits later lag ik tegen de stenen, 5de

Ik zat toch even met ongeloof naar die killfeed te staren :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:42

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wij bekijken bij het zien van een nieuwe cirkel altijd naar de tijd en hoever we moeten lopen, daarop baseren we ons plan. Vermijden we het gevecht omdat de cirkel prioriteit heeft? Of kunnen we onderweg een gevecht aan?

Sure, het is kort tijd, maar meestal aan het einde ook maar een 30 sec echt lopen vanuit het verste stuk van blauwe naar witte cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
1 woord:

VOERTUIGEN

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRTNbos
Dat is een afweging. Met een kleine cirkel geef je wel gelijk je positie weg, maar kun je wel snel de cirkel in. Lopend kun je (afhankelijk van het landschap) wat meer omzichtig te werk, maar kost je wel kostbare tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KipCurreh schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:41:
Gisteren in volle finale gekilled door een Winchester (!)..
Ik was fully lvl 2 en 2 hits later lag ik tegen de stenen, 5de

Ik zat toch even met ongeloof naar die killfeed te staren :)
Winchester doet veel damage inderdaad. Je moet alleen wel met die iron sights overweg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

winchester ervaring:

Gisteren omgedraaid.
Begin van de game, enemy had geen enkele armor. Ik had met 2 schoten hem nog niet neer. Bloed spatten overal. 3e hit was ie pas knocked. Dsync en alles zal me een rotzorg zijn. Als ik full level 2(of3) ben en 1 schot en ik ben neer. In vergeijking met dit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MRTNbos schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Dat is een afweging. Met een kleine cirkel geef je wel gelijk je positie weg, maar kun je wel snel de cirkel in. Lopend kun je (afhankelijk van het landschap) wat meer omzichtig te werk, maar kost je wel kostbare tijd.
Mijn ervaring;

Solo is lopend vaak erg goed te doen. Je kunt goed sluipen en van cover naar cover, zonder echt op te vallen. Met een squad is dat echt een heel stuk moeilijker. Haast onmogelijk om onopvallend te bewegen met nog veel mensen alive.

Daarom gaan wij bij een nieuwe cirkel vaak direct snel naar een beter locatie, centraal binnen die cirkel. En dat het liefst met voertuigen! Dan maak je even wat meer geluid, maar heb je zoveel meer kan om te overleven. Als je de cirkel "ride" kan je vaak maar 1 kant op. Terwijl de kans ontzettend groot is dat daar al mensen zitten die je gewoon op zitten te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:26:
winchester ervaring:

Gisteren omgedraaid.
Begin van de game, enemy had geen enkele armor. Ik had met 2 schoten hem nog niet neer. Bloed spatten overal. 3e hit was ie pas knocked. Dsync en alles zal me een rotzorg zijn. Als ik full level 2(of3) ben en 1 schot en ik ben neer. In vergeijking met dit. :')
Ik heb een leuke link gevonden tijdens het uitzoeken: http://battlegrounds.party/weapons/
Met full level 2 kan je enkel in 1 schot neergaan als je geen 100% health hebt. zie stats
Zonder armor kan je 3 schoten nodig hebben als het limb shots zijn: zie stats

Trouwens wel een erg mooie site, neemt zelfs afstand in de evaluatie mee! Zo zie je dat de M16 op level 2 armor altijd een schot extra nodig heeft op meer dan 216 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Tsurany schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:47:
[...]

Ik heb een leuke link gevonden tijdens het uitzoeken: http://battlegrounds.party/weapons/
Met full level 2 kan je enkel in 1 schot neergaan als je geen 100% health hebt. zie stats
Zonder armor kan je 3 schoten nodig hebben als het limb shots zijn: zie stats

Trouwens wel een erg mooie site, neemt zelfs afstand in de evaluatie mee! Zo zie je dat de M16 op level 2 armor altijd een schot extra nodig heeft op meer dan 216 meter afstand.
mooie link ;)
best interessant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApC_IcE schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:54:
[...]

mooie link ;)
best interessant :9
Het geeft de info erg eenvoudig weer. Zo is duidelijk te zien dat qua SMG's de Vector als enige een lagere TTK heeft dan AR's, de rest is beduidend slechter.
En dat full auto de AK echt ruk is met z'n TTK en niet de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:58:
[...]

Het geeft de info erg eenvoudig weer. Zo is duidelijk te zien dat qua SMG's de Vector als enige een lagere TTK heeft dan AR's, de rest is beduidend slechter.
En dat full auto de AK echt ruk is met z'n TTK en niet de moeite waard is.
je kan niet obv alleen TTK zomaar concluderen dat de AK ruk is.

Als TTK als enige stat belangrijk zou zijn dan moet je altijd een shotgun meenemen. er spelen echter veel meer variabelen dan TTK of een wapen al dan niet goed is.

De AK is helemaal niet zo slecht, zolang je er maar niet verder mee hoeft te schieten dan 20 meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:51:
[...]

je kan niet obv alleen TTK zomaar concluderen dat de AK ruk is.

Als TTK als enige stat belangrijk zou zijn dan moet je altijd een shotgun meenemen. er spelen echter veel meer variabelen dan TTK of een wapen al dan niet goed is.

De AK is helemaal niet zo slecht, zolang je er maar niet verder mee hoeft te schieten dan 20 meter :+
Dat klopt, maar volgens mij was al min or meer duidelijk dat de AK ook de meest onnauwkeurige AR is. Dus z'n enige voordeel is de damage maar dat blijkt dus ook tegen te vallen aangezien het niks oplevert behalve in heel specifieke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 29-09 17:46
Net weer een update via steam gehad en het hapert weer als een malle.... onspeelbaar.

[ Voor 54% gewijzigd door Welja op 16-03-2018 17:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En de flare gun :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Die verdraaide cirkels hebben me al een paar keer hard en meedogenloos gepakt. Cirkelmanagement is dan ook cruciaal.

Zeker als je Squad speelt, is het handig als er één iemand vrijwel altijd de cirkel in de gaten houdt. Eentje die bij wijze van spreken continu met zijn vinger op zijn horloge zit te tikken. Irritant soms, maar broodnodig op het moment dat elke seconde buiten de Play Zone het verschil tussen leven en dood kan uitmaken.

Is er een nieuwe cirkel? Dan moet je richting de end game vrijwel direct een knoop doorhakken wat het volgende plan is. Is door de afstand wachten sowieso geen optie meer? Dan zetten wij het meteen op het lopen (vergeet niet te boosten). Heb je nog tijd zat? Dan kun je het beste zo lang mogelijk wachten met lopen, tenzij je echt op een waardeloze plek zit.

Zit je echter midden in een shootout met een andere groep? Dan is het verstandig óf te pushen óf het hazenpad te kiezen. Hoe vaak ik tegen het einde wel niet mensen eindeloos kogels zie uitwisselen, om vervolgens als 'winnaar' uit de bus te komen. Oh wacht, daar is de blauwe cirkel. R.I.P. Volgende keer beter joh.

Richting end game prefereer ik de benenwagen overigens. Met Solo of Duo kom je nog wel redelijk met een auto weg, maar in Squad ben je echt een mobiele schietschijf. Dat hippiebusje mag qua bepantsering dan wel een verkapte Leopard-tank zijn, maar met een razende snelheid van welgeteld 7 kilometer per uur de berg op is echt zelfmoord. Gebruik laat in de game een voertuig alleen als laatste strohalm, zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Nou weer een avondje waarbij de servers weer drie x niks waren.
1x dood doordat character niet ging liggen en op beeld van tegenstander gewoon bleef staan.
1x dood doordat de motor in pochinki zonder enige logische reden over de kop slaat.
2x dood met dikke desync achter een muur.
hits die weer totaal niks doen op stil staande characters, tenminste op mijn beeld blijkbaar.
spelers die een hoek peeken, ik niet kan zien maar zij mij wel.
Die 4x4 bronco is echt gewoon een slagschip die in stroop rijdt, onbruikbaar zo slecht rijdt die nu.
Dice plz fix!

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 17-03-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 29-09 17:46
Ik heb net weer een paar potjes duo's gedaan waar ik toch weer geen last heb van die framedrops/stutters. Ik snap er echt niks van.
Zal de oorzaak dan toch meer een server side probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Welja schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 02:36:
Ik heb net weer een paar potjes duo's gedaan waar ik toch weer geen last heb van die framedrops/stutters. Ik snap er echt niks van.
Gistermiddag een paar potjes squad en liep als een trein.houden zo!
Al is de “BattleEye Client not responding” nummer [25] en daarna niet kunnen rejoinen wel echt een hel. Gebeurt minimaal 1x per dag. Als ik van solo naar een squad ga of iets.

Reinstall gedaan van game etc.
Vanavond steam maar eens reinstallen.

Volgende stap is windows. Maar dat is zo rigoreus. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je in godsnaam Windows daarvoor installen!!?? Voor iets wat 1x op een dag gebeurd en bij volgende patch er wss uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
Welja schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 02:36:
Ja dat is het 100% zeker imho. Al sinds het begin. Je merkt het vooral als je in een gebied bent met veel andere spelers. Fps blijft dan wel ongeveer gelijk, alleen loopt het dan helemaal niet meer soepel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

kazzzdafke schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:55:
Waarom zou je in godsnaam Windows daarvoor installen!!?? Voor iets wat 1x op een dag gebeurd en bij volgende patch er wss uit is.
Omdat het een leuk spel is,
Deze pc alleen een game pc is met steam, discord, teamspeak en drivers.

En omdat het best vervelend is om met 4 man te starten en als eerdt er uit ligt en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar, het zou dus gewoon aan het spel kunnen liggen iswm de drivers/combo van je pc.
Dan kan je reinstallen zoveel je wil?

Bij de ene patch heb ik rare dingen en andere van de groep niet en visa versa. Dus....

[ Voor 26% gewijzigd door kazzzdafke op 18-03-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun de Haas BV
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 20:43
Rijden? Of toch maar lopen? Ik leg het drie gasten nog één keer uit...

[YouTube: https://youtu.be/6IGuU7W6KHs]

(OBS stond helaas uit, maar gelukkig is er nog de replay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

kazzzdafke schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:09:
Maar, het zou dus gewoon aan het spel kunnen liggen iswm de drivers/combo van je pc.
Dan kan je reinstallen zoveel je wil?

Bij de ene patch heb ik rare dingen en andere van de groep niet en visa versa. Dus....
Zeker dat dat het zou kunnen zijn.
Ik wacht de volgende patch af. Alhoewel we vd week met iemand anders extra account eens gaan proberen op mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-09 15:27
Zijn er mensen met een LG G502 ?

Ik speelde altijd met een LG 400 (opvolger MX518) maar die heeft het begeven. Mijn sensivity was voor alles hetzelde ook al keek ik downsight of zoomde ik in.

Met de nieuwe muis is de sens vele hoger als ik inzoom. Geen idee waarom ik heb niets aangepast maar het is wel rete irritant. Je kan de sens aanpassen voor alles in game maar ik vraag me toch af waarom het ineens zo verschillend is geworden.

*offtopic* ik snap niet waarom LG ooit van de MX518 serie is afgestapt. Die was enorm populair en robust. ;(

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingSig op 19-03-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SmokingSig heb je ook al naar de DPI van je muis gekeken. Het kan goed zijn dat de standaard DPI van de G502 hoger is dan die van de 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Tsurany schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:21:
@SmokingSig heb je ook al naar de DPI van je muis gekeken. Het kan goed zijn dat de standaard DPI van de G502 hoger is dan die van de 400.
Tsurany,

Via de LG software heb ik 4 mappings (350 - 400 - 500 -700 dpi) doch maakt het niet uit welke ik kies het verschil is er. Ik zal vanavond nog wat prutsen om het deftig te krijgen. Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronline77
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-06 18:05
En wel het juiste profiel geselecteerd Wux?

Ik gebruik ook de G502 en vergis me soms wel eens in het profiel wat ik geselecteerd heb.

iRacing Profiel - https://www.twitch.tv/ronline77

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
SmokingSig schreef op maandag 19 maart 2018 @ 08:30:
[...]

Tsurany,

Via de LG software heb ik 4 mappings (350 - 400 - 500 -700 dpi) doch maakt het niet uit welke ik kies het verschil is er. Ik zal vanavond nog wat prutsen om het deftig te krijgen. Toch bedankt.
ahh sensitivity en muizen, mijn meest zinvolle, nuttige hobby binnen een hobby waar ik ook dagelijks van profiteer in mijn normale leven :+

dat gezegd hebbende:

een muis kan een afwijking hebben, 400dpi kan per muis verschillend zijn (elke dpi setting uiteraard), soms is 400dpi 380 of 420 etc. terwijl dan een andere muis wel netjes op de 400 dpi zit, dit kan leiden tot verschillende sensitivities als je 2 muizen vergelijkt.

dit lijkt echter niet je probleem te zijn, je zegt namelijk dat je sensitivity tussen normaal/ads/scopes nu anders is.

2 dingen over pubg en sensitivity:

1. de ingame sliders zijn ontzettend bagger.

hoe hoger de dpi die je gebruikt, hoe erger het is. voorbeeldje:

stel ik zet de slider ingame op 50 en gebruik 400 dpi, dan is de normale sensitivity (waarmee je rond kijkt) vergelijkbaar met 2.701860 sensitivity in csgo. Echter, als jij die slider op 50 zet, dan wordt deze in de config file random weggeschreven in een range tussen de 50.0 en 50.99.

50.99 is met 400 dpi vergelijkbaar met een sensitivity van 2.827893. wat een verschil he. nou. voor mij wel. Daarom kan je het beste je sensitivity in de config file aanpassen. Dit verschil wordt groter als je hogere dpi gebruikt.

zie: https://mouse-sensitivity.com

2. PUBG gebruikt 100% monitor match voor scopes
Scopes gebruiken verschillende FOV's, het matchen van sensitivity tussen verschillende fov's is bijna niet te doen.

100% monitor match betekent dat je sensitivity hetzelfde is als je vanaf het midden van je scherm naar de rand op het scherm beweegt. (moet je wel dezelfde sensitivities gebruiken voor de scopes)

maakt dit wat uit? niet echt, persoonlijke voorkeur blablabla. Shroud, imho de beste aimer van de hele pubg playerbase, heeft verschillende sensitivities voor bijna alles.

eigenlijk had ik net zo goed kunnen zeggen: stel voor alles dezelfde sensitivity in, maar dan wel in de config file EN je kan nooit voor verschillende FOV's dezelfde sensitivity hebben helaas (in geen enkele game). 100% monitor match is gewoon iets om een constante factor te hebben voor verschillende fov's, maar je kan net zo goed 75% monitor match gebruiken, of 0. maar zonder calculator kan je die voor pubg niet zelf vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door gotfurrr op 19-03-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Bedankt voor de uitleg. Ik zal het verder moeten tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mijn DPI staat op 400 en ben met deze gegevens begonnen;

http://www.pubgconfig.com/shroud/

Daarna ben ik hier en daar wat gaan plussen en minnen, maar dit was wel de basis. Gaat prima! Ik merk dat een lage DPI en daarna ingame sensitivity verhogen fijner werkt, dan andersom.

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-03-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een erg lage sensitivity werkt voor mij in PUBG niet goed.
In CS bv werkt dat prima, omdat je daar niet moet looten en vrij "rechtdoor" beweegt.. In pubg is dat looten met een low sens echt bullcrap en is het lopen veel dynamischer, ik zou hier bewegingen van +50cm constant moeten maken met de muis, wat niet haalbaar is... Maar ik merk het wel aan mijn aim, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
kazzzdafke schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:24:
Een erg lage sensitivity werkt voor mij in PUBG niet goed.
In CS bv werkt dat prima, omdat je daar niet moet looten en vrij "rechtdoor" beweegt.. In pubg is dat looten met een low sens echt bullcrap en is het lopen veel dynamischer, ik zou hier bewegingen van +50cm constant moeten maken met de muis, wat niet haalbaar is... Maar ik merk het wel aan mijn aim, maar ja...
wat is erg laag ?

In CS gebruikte ik een sense van 2.45 en 400 dpi. Alle pro's zitten ongeveer tussen 1.2 en 3.5, waarbij 1.2 en 3.5 echt uitschieters zijn naar onder en naar boven. (alles op 400 dpi)

in csgo is het zo dat bijna niemand consistent goed kan schieten met een hogere sense dan 3.5, gemiddelde van de pro's ligt zo rond de 2.5

uiteindelijk na 1298123812 uur pubg kom ik op ongeveer dezelfde sensitivity uit in pubg als in csgo. ik denk ook dat de range van csgo goed te vertalen is naar pubg, de meeste pubg spelers schieten ook niet consistent goed met een hogere sensitivity dan 3.5 (vertaalt naar csgo). er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, ook zou ik nooit mn sensitivity aanpassen omdat die te hoog zou zijn volgens anderen. pas als je merkt dat je sniper shots gaat missen die je eigenlijk zou moeten hitten, tja dan misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Lage DPI met hogere ingame sens werkt voor mij fijner dan andersom. In het begin met looten wat wennen, maar uiteindelijk werkt het voor mij veel beter en sneller. En ik ben beter geworden in gevechten. Dat vind ik toch net wat belangrijker, dan het looten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 1.7 met 600DPI in CSGO.
Misschien dan DPI naar 400 brengen en de ingame sense omhoog krikken. Wat zou dat dan moeten zijn?

Alsnog vind ik zo een lage sense in pubg niet prettig gewoon. Het stoort.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
kazzzdafke schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:45:
Misschien dan DPI naar 400 brengen en de ingame sense omhoog krikken. Wat zou dat dan moeten zijn?

Nja, het moet natuurlijk niet, maar het heeft mij geholpen. Maar vind je dat het slecht gaat of beter moet dan?

Ik ben van de settings van Shroud uitgegaan (http://www.pubgconfig.com/shroud/) en dat gaan tweaken.

Het draaien en lopen gaat ineens ook makkelijker op "precies" 90 graden. Dus ik loop sneller door gebouwen en het looten went ook.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-03-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr

dan gewoon zo laten toch? lagere sensitivity is echt geen garantie op beter schieten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:49:
[...]

dan gewoon zo laten toch? lagere sensitivity is echt geen garantie op beter schieten,
Denk ik ook ja maar... dat werkt dus voor mij in pubg niet.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
StealthyPeanut schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:43:
Lage DPI met hogere ingame sens werkt voor mij fijner dan andersom. In het begin met looten wat wennen, maar uiteindelijk werkt het voor mij veel beter en sneller. En ik ben beter geworden in gevechten. Dat vind ik toch net wat belangrijker, dan het looten.
wat is er fijner aan dan? de sliders in pubg zijn niet lineair, dus 50 met 400 dpi is niet hetzelfde als 25 met 800 dpi

sommige engines vinden het wel ok om ingame een hogere sense waarde te hebben, maar ue4 is er daar niet een van bij mijn weten.

edit: 50 ingame @ 400 dpi = 35 ingame @ 800 dpi

dus 35 @ 800 dpi is niet 70 @ 400 dpi. je kan die ingame waardes dus niet zomaar verdubbelen

[ Voor 10% gewijzigd door gotfurrr op 19-03-2018 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr

ik zou je dpi niet veranderen, heeft geen zin (vermoed ik, tenzij iemand kan aantonen dat ue4 engine graag hogere sensitivity waardes heeft)

1.7 @ 600 dpi in csgo, is 2.55 @ 400 dpi in csgo.

Als je dat vertaalt naar pubg kom je op ongeveer 40 uit ingame @ 600dpi voor de normale sense als je 103 fov gebruikt.

dit is geen hele nauwkeurige berekening, verder ben je in csgo 75 monitor match gewend en niet 100 monitor match zoals in pubg. dit kan je wel zo omzetten, maar dat wordt een lang verhaal en moet in de pubg config file. als je die sensitivities wil hebben stuur maar een pm.

[ Voor 5% gewijzigd door gotfurrr op 19-03-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Laatst online: 14:22
Even een vraagje of de mensen hier ook last hebben van het volgende.... Sinds de laatste patch heeft mijn game buddy last van crashes bij het opstarten van de game. Na +- 30 pogingen lukt het soms om in de game te komen. Hij kan dan 1 potje spelen, en als die pot is afgelopen crash de game weer direct. Op internet al van alles opgezocht en geprobeerd, maar niks helpt tot nu toe. Iemand anders die dit ook herkent en een goede tip heeft? Bij voorbaat dank :)

p.s. 2 weken terug zijn pc opnieuw geïnstalleerd en de laatste drivers erop gezet. Toen liep alles soepel tot de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
gotfurrr schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:51:
[...]

wat is er fijner aan dan? de sliders in pubg zijn niet lineair, dus 50 met 400 dpi is niet hetzelfde als 25 met 800 dpi

sommige engines vinden het wel ok om ingame een hogere sense waarde te hebben, maar ue4 is er daar niet een van bij mijn weten.

edit: 50 ingame @ 400 dpi = 35 ingame @ 800 dpi

dus 35 @ 800 dpi is niet 70 @ 400 dpi. je kan die ingame waardes dus niet zomaar verdubbelen
Het werkt voor mij fijner. Geheel persoonlijk. Ik heb sinds 2012 geen pc meer aangeraakt en CSGO nooit gespeeld. Ik heb dus ook totaal geen richtlijn of basis. Ik had een Coolermaster Devastator 3 muis, waar ik geen DPI in kon stellen. Nu een Logitech G403 muis genomen en naar 400DPI gegaan met de Shroud settings (hier en daar een plusje en minnetje gedaan).

Ik merk gewoon dat ik veel sneller door gebouwen heen beweeg, accurater ben met schieten (ik schiet niet meer door of terug bij een snelle reactie). Iets wat ik wel had met die CM muis.

Ik heb 800DPI niet geprobeerd, maar misschien stond daar die CM-muis wel op, of misschien 600. Geen idee. Wat ik wel weet: Ingame bij PUBG doe ik nu sneller wat ik wil, dan dat ik deed. Dus voor mij persoonlijk veel beter, maar zeker niet voor iedereen. Kwestie van uitproberen.

Nogmaals; ik deel gewoon wat voor mij heeft gewerkt. Eerst zat ik ingame rond de 30 sens met andere windows muis settings. Nu met 400 DPI en rond de 55 sens merk ik dat ik merkbaar beter ben.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-03-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:28
Nemm schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:10:
Even een vraagje of de mensen hier ook last hebben van het volgende.... Sinds de laatste patch heeft mijn game buddy last van crashes bij het opstarten van de game. Na +- 30 pogingen lukt het soms om in de game te komen. Hij kan dan 1 potje spelen, en als die pot is afgelopen crash de game weer direct. Op internet al van alles opgezocht en geprobeerd, maar niks helpt tot nu toe. Iemand anders die dit ook herkent en een goede tip heeft? Bij voorbaat dank :)

p.s. 2 weken terug zijn pc opnieuw geïnstalleerd en de laatste drivers erop gezet. Toen liep alles soepel tot de patch.
Enige advies dat ik je kan geven is de game opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Gisteren toch weer enkele issues gehad. Deuren sloten niet of vertraagd, Als ik iemand had neergelegd kwam er "You killed X, 0 kills" en enorm veel last van rubberbanding. Bizar.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
StealthyPeanut schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Het werkt voor mij fijner. Geheel persoonlijk. Ik heb sinds 2012 geen pc meer aangeraakt en CSGO nooit gespeeld. Ik heb dus ook totaal geen richtlijn of basis. Ik had een Coolermaster Devastator 3 muis, waar ik geen DPI in kon stellen. Nu een Logitech G403 muis genomen en naar 400DPI gegaan met de Shroud settings (hier en daar een plusje en minnetje gedaan).

Ik merk gewoon dat ik veel sneller door gebouwen heen beweeg, accurater ben met schieten (ik schiet niet meer door of terug bij een snelle reactie). Iets wat ik wel had met die CM muis.

Ik heb 800DPI niet geprobeerd, maar misschien stond daar die CM-muis wel op, of misschien 600. Geen idee. Wat ik wel weet: Ingame bij PUBG doe ik nu sneller wat ik wil, dan dat ik deed. Dus voor mij persoonlijk veel beter, maar zeker niet voor iedereen. Kwestie van uitproberen.

Nogmaals; ik deel gewoon wat voor mij heeft gewerkt. Eerst zat ik ingame rond de 30 sens met andere windows muis settings. Nu met 400 DPI merk ik dat ik merkbaar beter ben.
aha ok, dat je nu merkbaar beter schiet heeft niet te maken met de 400 dpi op zich. maar gewoon omdat 400dpi icm je nieuwe ingame settings gewoon beter voor je werkt, maar als je dat zou vertalen naar waardes die hetzelfde zijn op 800 dpi dan komt dat op hetzelfde neer.

ik was even benieuwd of de ue4 engine lage dpi + hoge ingame waardes beter trok, dat lijkt dus niet zo te zijn zoals ik al dacht.
Pagina: 1 ... 108 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord