[PC/XBO/PS4] PLAYERUNKNOWN's Battlegrounds Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Zoals ik al aangaf. Dergelijke rating is geen bewijs. Dus ze kunnen gewoon geen ban geven op basis daarvan alleen. Dus als ze dan alsnog de replays etc moeten checken is dat gewoon handmatig werk.

Daarnaast moeten ze voorzichtig zijn welke stats wel toegestaan zijn en welke niet. Want als je te voorzichtig bent ontsnapt 99% van je cheaters terwijl als je te streng bent ban je je top 1% legit players.
Rating is geen bewijs nee, maar een optelling van bepaalde stats is wel degelijk bewijs, zie de voorbeelden.

Zelfs de top 1% van de spelers haalt niet zoveel wins en consistent zoveel damage. Die kunnen ook best games hebben met >1500 damage oid, maar niet als gemiddelde.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:42
Angeloonie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Rating is geen bewijs nee, maar een optelling van bepaalde stats is wel degelijk bewijs, zie de voorbeelden.

Zelfs de top 1% van de spelers haalt niet zoveel wins en consistent zoveel damage. Die kunnen ook best games hebben met >1500 damage oid, maar niet als gemiddelde.
nee, het is geen bewijs. Want het is mogelijk dat iemand dat legit haalt, alleen niet waarschijnlijk.

Bewijs is als iets 100% zeker is en dat kan gewoon niet door alleen naar stats te kijken.

Daarnaast, als je alleen die absurde cheaters in de top aanpakt dan blijft 99.9% van de cheaters gewoon zonder problemen verder cheaten en hebben de normale spelers er niets aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Philip Ross op 22-02-2018 10:49 ]

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:42:
[...]

Zoals ik al aangaf. Dergelijke rating is geen bewijs. Dus ze kunnen gewoon geen ban geven op basis daarvan alleen. Dus als ze dan alsnog de replays etc moeten checken is dat gewoon handmatig werk.

Daarnaast moeten ze voorzichtig zijn welke stats wel toegestaan zijn en welke niet. Want als je te voorzichtig bent ontsnapt 99% van je cheaters terwijl als je te streng bent ban je je top 1% legit players.
er hoeft ook geen bewijs te zijn. dat is het positieve en negatieve. statistieken zijn een prima extra middel om te gebruiken, alleen de verschillende waardes staan natuurlijk dan nog open voor discussie (is 40% headshot ratio verdacht, of 60? etc).

ze moeten gewoon op verschillende lagen checken, dat lijken ze nu te gaan doen, maar een van de belangrijkste zit er nog niet in: kan wat een speler NU doet wel? springt hij boven op een drop? INSTABAN. roept Tsurany weer wat over zijn 200IQ -> INSTABAN. :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:49:
[...]

nee, het is geen bewijs. Want het is mogelijk dat iemand dat legit haalt, alleen niet waarschijnlijk.
Het is zeker wel bewijs, als ze gewoon op basis van de beste games of reeksen van de legit topspelers een standaard vaststellen en daar nog een flinke marge opzetten dan is de kans 0% dat het onterecht is. Kijk maar eens naar de stats van de goede streamers, die halen geen waarden die in de buurt van de cheaters komen.
Statistiek is gewoon bewijs, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik zeg ook niet dat iedereen met een k/d van 15 gebanned moet worden, maar enkel als dat zo is over een langere reeks en in combinatie met wat andere verdachte waarden.

_Niemand_ haalt over >10 games (of maak er >30 van) een HS rating van hoger dan 80% (of zelfs 60% lijkt mij, maar goed, ruime marge). Iemand die dus een HS rating heeft van 92.3% over 72 games is gewoon 100% aan het cheaten, zeker als je daarbij ook nog eens een hoge win ratio en damage & K/d bij neemt.
Bewijs is als iets 100% zeker is en dat kan gewoon niet door alleen naar stats te kijken.
Dat is het dus simpelweg wel, niemand kan een bepaalde hoge score (k/d, HS, dmg) voor een lange reeks volhouden ,dat gebeurt simpelweg niet.
Daarnaast, als je alleen die absurde cheaters in de top aanpakt dan blijft 99.9% van de cheaters gewoon zonder problemen verder cheaten en hebben de normale spelers er niets aan.
Ja, omdat je niet iedereen kunt pakken moet je dan maar de rest die overduidelijk wel aangepakt kan worden laten gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 22-02-2018 11:18 ]

• Philip Ross
Angeloonie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:16:
Het is zeker wel bewijs, als ze gewoon op basis van de beste games of reeksen van de legit topspelers een standaard vaststellen en daar nog een flinke marge opzetten dan is de kans 0% dat het onterecht is. Kijk maar eens naar de stats van de goede streamers, die halen geen waarden die in de buurt van de cheaters komen.
Statistiek is gewoon bewijs, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik zeg ook niet dat iedereen met een k/d van 15 gebanned moet worden, maar enkel als dat zo is over een langere reeks en in combinatie met wat andere verdachte waarden.

_Niemand_ haalt over >10 games (of maak er >30 van) een HS rating van hoger dan 80% (of zelfs 60% lijkt mij, maar goed, ruime marge). Iemand die dus een HS rating heeft van 92.3% over 72 games is gewoon 100% aan het cheaten, zeker als je daarbij ook nog eens een hoge win ratio en damage & K/d bij neemt.
nee, er is geen 0%, er is een 0.0000001% dat er ergens een wonderkind talent rondloopt met het geluk van de duivel die dit wel kan.
Dat is het dus simpelweg wel, niemand kan een bepaalde hoge score (k/d, HS, dmg) voor een lange reeks volhouden ,dat gebeurt simpelweg niet.
Dat het niet gebeurt is geen bewisj dat het niet KAN gebeuren.
Ja, omdat je niet iedereen kunt pakken moet je dan maar de rest die overduidelijk wel aangepakt kan worden laten gaan?
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat resoruces steken in iets dat slechts een heel klein deel cheaters aanpakt zonde is en dat ze dus terecht al hun resources in een algemene oplossing steken.

• gotfurrr
Angeloonie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:16:
[...]

[...]

[...]

eens, overigens is een van de meest succesvolle anticheats een die kijkt naar wat menselijk mogelijk is inderdaad. zowel obv statistieken als technisch in game

• Philip Ross
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:23:
[...]

eens, overigens is een van de meest succesvolle anticheats een die kijkt naar wat menselijk mogelijk is inderdaad. zowel obv statistieken als technisch in game
maar het is ook een van de manieren die het meeste problemen oplevert. Ik ken voldoende spellen waarin spelers ten onrechte gebanned werden doordat ze boven een bepaalde grens presteerden.

• gotfurrr
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:24:
[...]

maar het is ook een van de manieren die het meeste problemen oplevert. Ik ken voldoende spellen waarin spelers ten onrechte gebanned werden doordat ze boven een bepaalde grens presteerden.
je hoeft ze ook niet gelijk te perma-bannen, maar geef ze een temban van 24 uur en laat het reviewen door iemand.

alles is beter dan het huidige brakke systeem waarbij cheaters gewoon weken/maanden kunnen doorgaan

• Philip Ross
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:25:
[...]

je hoeft ze ook niet gelijk te perma-bannen, maar geef ze een temban van 24 uur en laat het reviewen door iemand.

alles is beter dan het huidige brakke systeem waarbij cheaters gewoon weken/maanden kunnen doorgaan
Maar dan kom je er dus weer op dat het handmatig werk is. Precies het argument waarom ik vind dat dit te veel tijd kost. Het gaat echt maar om een paar cheaters die dergelijk hoog staan en er is al beperkte mankracht.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
[...]

Over een serie van 20 games consistent zulke games spelen? Nee, daar geloof ik echt niets van.

[...]

En? Statistiek bewijst dat bepaalde scores gewoon onmogelijk haalbaar zijn door mensen. Dus als je een gemiddele pakt van de alleberste spelers en dáár nog een marge overheen gooit sluit je gewoon uit dat je per ongeluk iemand onterecht zou bannen.

[...]

De resources om zoiets op te lossen is simpelweg verwaarloosbaar, iedere programmeur kan zo'n scriptje in een halve dag bouwen.

[ Voor 149% gewijzigd door Angeloonie op 22-02-2018 11:39 ]

Verwijderd

En hoe denken jullie over X aantal reports per match = kick van server?

X aantal keren per X aantal matches = Temp ban --> Review door PUBG?

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:30:
En hoe denken jullie over X aantal reports per match = kick van server?

X aantal keren per X aantal matches = Temp ban --> Review door PUBG?
Dat zou sowieso al zo moeten werken, onbegrijpelijk dat dit er niet in zit. (mits de reports van verschillende teams komen uiteraard)

Geen idee wat het raporten nu daadwerkelijk doet, maar ook dat lijkt mij een duidelijk middel.

> 12 reports per game (in squad, solo zou ik de lat lager leggen) + onrealistische stats > (temp) Ban.

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 22-02-2018 11:32 ]

• Philip Ross
Angeloonie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Over een serie van 20 games consistent zulke games spelen? Nee, daar geloof ik echt niets van.

[...]

En? Statistiek bewijst dat bepaalde scores gewoon onmogelijk haalbaar zijn door mensen. Dus als je een gemiddele pakt van de alleberste spelers en dáár nog een marge overheen gooit sluit je gewoon uit dat je per ongeluk iemand onterecht zou bannen.

[...]

De resources om zoiets op te lossen is simpelweg verwaarloosbaar, iedere programmeur kan zo'n scriptje in een halve dag bouwen.
Statistiek is nooit bewijs. Zo simpel is het. Statistiek is namelijk altijd kansrekening.

• gotfurrr
er wordt nu al een temp ban gegeven voor teveel reports, volgens mij is een soort van pro speler gisteren getempbanned daarvoor.

er zijn gewoon zaken te meten die niet kunnen, je moet niet alleen naar overall statistieken kijken, maar ook naar de statistieken in 1 game en/of een verzameling van de beste games van een speler.

Cheaters doen er nu al vaak wat aan door ook slechte games te spelen.

neem nu dit account, alle lekker 2 seizoenen aan het hacken:

https://pubg.op.gg/user/lo0olz?server=eu

alleen al meten op headshot % zou insta bans moeten opleveren.

• gotfurrr
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Statistiek is nooit bewijs. Zo simpel is het. Statistiek is namelijk altijd kansrekening.
er hoeft ook geen bewijs te zijn, dit is geen juridische zaak.

er moet ruim voldoende verdenking zijn om een speler te bannen. Iemand die 80% headshots schiet over 30 games, is gewoon super verdacht en mag wat mij betreft uit de game worden gehaald. ook als er nooit sluitend bewijs wordt gevonden

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Nou dan geloof je dat toch lekker, statistiek is gewoon bewijs dat er iets niet klopt in deze gevallen. NIEMAND haalt >80% headshots in combinatie met een hoge K/D en winrate in een langere serie van games zonder hacks. Dat is gewoonweg onmogelijk voor menselijke spelers.

Natuurlijk is er een kans dat iemand 20x op rij de loterij wint, maar denk je nou echt dat dat gaat gebeuren?

[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 22-02-2018 11:38 ]

• Philip Ross
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:37:
[...]

er hoeft ook geen bewijs te zijn, dit is geen juridische zaak.

er moet ruim voldoende verdenking zijn om een speler te bannen. Iemand die 80% headshots schiet over 30 games, is gewoon super verdacht en mag wat mij betreft uit de game worden gehaald. ook als er nooit sluitend bewijs wordt gevonden
oh, dat ben ik wel helemaal met je eens hoor.

Maar de vraag is vooral waar ga je de grens leggen.
- Grens to hoog -> 99% can cheaters ontsnapt
- Grens te laag -> onterechte bans voor top spelers (vaak streamers) -> slechte publiciteit.
Angeloonie schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:38:
[...]

Nou dan geloof je dat toch lekker, statistiek is gewoon bewijs dat er iets niet klopt in deze gevallen. NIEMAND haalt >80% headshots in combinatie met een hoge K/D en winrate in een langere serie van games zonder hacks. Dat is gewoonweg onmogelijk voor menselijke spelers.

Natuurlijk is er een kans dat iemand 20x op rij de loterij wint, maar denk je nou echt dat dat gaat gebeuren?
Ik ben het met je eens dat die gevallen heel duidelijk zijn. Maar het gaat juist om de grens gevallen. En statistiek =/= bewijs. het is slechts een indicatie dat er iets niet klopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Philip Ross op 22-02-2018 11:40 ]

• gotfurrr
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:38:
[...]

oh, dat ben ik wel helemaal met je eens hoor.

Maar de vraag is vooral waar ga je de grens leggen.
- Grens to hoog -> 99% can cheaters ontsnapt
- Grens te laag -> onterechte bans voor top spelers (vaak streamers) -> slechte publiciteit.

[...]

Ik ben het met je eens dat die gevallen heel duidelijk zijn. Maar het gaat juist om de grens gevallen. En statistiek =/= bewijs. het is slechts een indicatie dat er iets niet klopt.
statistieken alleen zijn geen super goed middel tegen hackers, grensgevallen zijn soms lastig en sowieso passen cheaters hun statistieken aan om onder bepaalde waardes te blijven.

maar dit soort gasten:

https://pubg.op.gg/user/ywesf?server=eu

spelen nu al 2 seizoenen (wel relatief weinig games gelukkig), en die hadden door wat simpele monitoring op statistieken al na 10 games geinstabanned moeten zijn, nee in plaats daarvan laat bluehole ze gewoon een paar seizoenen spelen. en dit zijn maar 2 voorbeelden, er zijn er echt super veel van natuurlijk. Ook in FPP (dit zijn ook fpp spelers als voorbeeld) daar kom ik ze ook steeds vaker tegen.

neem nou die ywesf dude.

speelt een game:

Combat
1,716
Damage
16 (13)
Kill (Headshot)

dan zou zn account al geflagged moeten worden imho

dan komt game 2:

Combat
2,642
Damage
21 (18)
Kill (Headshot)

zn account zou nu een tempban moeten krijgen imho, maar nee. hij kan gewoon 2 seizoenen lang dit soort onzinnige games spelen. niet heel veel gelukkig, maar nog steeds veel meer dan zou moeten kunnen.

Ze moeten gewoon tempbannen op overall statistieken en op individuele games.

edit: ja als je naar deze 2 games kijkt, dan zou dat ook gewoon een goede speler kunnen zijn. maar die tempban is gewoon nodig om daar zeker van te zijn, ik zou het zelf niet heel erg vinden als ik een tempban krijg omdat ik 2 bizar goede games speel.

[ Voor 25% gewijzigd door gotfurrr op 22-02-2018 11:58 ]

• Philip Ross
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:49:
[...]

statistieken alleen zijn geen super goed middel tegen hackers, grensgevallen zijn soms lastig en sowieso passen cheaters hun statistieken aan om onder bepaalde waardes te blijven.

maar dit soort gasten:

https://pubg.op.gg/user/ywesf?server=eu

spelen nu al 2 seizoenen (wel relatief weinig games gelukkig), en die hadden door wat simpele monitoring op statistieken al na 10 games geinstabanned moeten zijn, nee in plaats daarvan laat bluehole ze gewoon een paar seizoenen spelen. en dit zijn maar 2 voorbeelden, er zijn er echt super veel van natuurlijk. Ook in FPP, daar kom ik ze ook steeds vaker tegen.

neem nou die ywesf dude.

speelt een game:

Combat
1,716
Damage
16 (13)
Kill (Headshot)

dan komt game 2:

Combat
2,642
Damage
21 (18)
Kill (Headshot)

zn account zou nu een tempban moeten krijgen imho, maar nee. hij kan gewoon 2 seizoenen lang dit soort onzinnige games spelen. niet heel veel gelukkig, maar nog steeds veel meer dan zou moeten kunnen.

Ze moeten gewoon tempbannen op overall statistieken en op individuele games.

edit: ja als je naar deze 2 games kijkt, dan zou dat ook gewoon een goede speler kunnen zijn. maar die tempban is gewoon nodig om daar zeker van te zijn, ik zou het zelf niet heel erg vinden als ik een tempban krijg omdat ik 2 bizar goede games speel.
natuurlijk moeten ze bannen op statistiek, en op vreemde replays, op reports, op 3rd party programmas die op de achtergrond draaien, op proyx's en nog veel meer.

Wat ik bedoel is dat je met bannen op statistiek een verwaarloosbare impact gaat hebben en dus in mijn ogen de resources beter aan andere dingen besteed kunnen worden.

Ik zou echt heel erg boos zijn als ik een onterechte ban krijg omdat ik een potje goed speel. 50% kans dat als het me een tweede keer gebeurt ik een refund doe.

• gotfurrr
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:59:
[...]

natuurlijk moeten ze bannen op statistiek, en op vreemde replays, op reports, op 3rd party programmas die op de achtergrond draaien, op proyx's en nog veel meer.

Wat ik bedoel is dat je met bannen op statistiek een verwaarloosbare impact gaat hebben en dus in mijn ogen de resources beter aan andere dingen besteed kunnen worden.

Ik zou echt heel erg boos zijn als ik een onterechte ban krijg omdat ik een potje goed speel. 50% kans dat als het me een tweede keer gebeurt ik een refund doe.
je moet niet alleen bannen op statistiek, maar je moet statistieken gebruiken in je algemene aanpak van cheats.

Dit zijn alleen voorbeelden waarbij monitoring op statistieken deze spelers al wel hadden gebanned, terwijl ze nu gewoon nog games aan het verneuken zijn.

die lo0olz speelt bijvoorbeeld een maand geleden deze squad games:

Combat
2,326
Damage
17 (14)
Kill (Headshot)

Combat
2,996
Damage
26 (14)
Kill (Headshot)

Combat
2,783
Damage
22 (17)
Kill (Headshot)

en zo zullen er nog vele honderden/duizenden soortegelijke accounts zijn, waarbij spelers niet elke game godmode gaan, maar af en toe een paar onmenselijke games spelen, dan weer ff rustig aan doen, poosje niet spelen, en dan weer 2 of 3 games ver#@# voor anderen

[ Voor 10% gewijzigd door gotfurrr op 22-02-2018 12:04 ]

• Philip Ross
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:02:
[...]

je moet niet alleen bannen op statistiek, maar je moet statistieken gebruiken in je algemene aanpak van cheats.

Dit zijn alleen voorbeelden waarbij monitoring op statistieken deze spelers al wel hadden gebanned, terwijl ze nu gewoon nog games aan het verneuken zijn.

die lo0olz speelt bijvoorbeeld een maand geleden deze squad games:

Combat
2,326
Damage
17 (14)
Kill (Headshot)

Combat
2,996
Damage
26 (14)
Kill (Headshot)

Combat
2,783
Damage
22 (17)
Kill (Headshot)

en zo zullen er nog vele honderden/duizenden soortegelijke accounts zijn, waarbij spelers niet godmode gaan, maar af en toe een paar onmenselijke games spelen, dan weer ff rustig aan doen, poosje niet spelen, en dan weer 2 of 3 games ver#@# voor anderen
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Want ik hoef geen voorbeelden te zien want ik ben het met je eens dat als statistiek meegenomen word die spelen al een ban zouden hebben.

Mijn punt is juist dat statistiek slechts een hele kleine impact heeft en dus geen prioriteit hoeft te hebben in tegenstelling tot wat Angeloonie claimde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
Philip Ross schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:05:
[...]

Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal. Want ik hoef geen voorbeelden te zien want ik ben het met je eens dat als statistiek meegenomen word die spelen al een ban zouden hebben.

Mijn punt is juist dat statistiek slechts een hele kleine impact heeft en dus geen prioriteit hoeft te hebben in tegenstelling tot wat Angeloonie claimde.
nee ik begrijp je wel, maar ik wil mijn punt gewoon nog 10 keer herhalen. daar is dit forum toch voor? :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
[...]

Hoe klein de impact ook mag zijn in jouw ogen, de cheaters die wij tegen kwamen in games had je hiermee er direct uit kunnen vissen dus daar had ik direct profijt van gehad.

Zelfs een kleine impact maakt een verschil, zeker als dit doodeenvoudig te regelen is. Waarom zou je in godsnaam niet een ontwikkelaar een middag laten klooien met een scriptje als je daarmee 10% (of meer) van de cheaters al kunt bannen? Daar zitten alleen maar voordelen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 10:49:
[...]

er hoeft ook geen bewijs te zijn. dat is het positieve en negatieve. statistieken zijn een prima extra middel om te gebruiken, alleen de verschillende waardes staan natuurlijk dan nog open voor discussie (is 40% headshot ratio verdacht, of 60? etc).
En het mooie aan statistiek is dat je op tientallen waarden automatisch kan controleren. Waarom naar een headshot ratio alleen kijken, waarom niet gelijk kijken naar het type wapen, de afstand, scope die gebruikt is en hoe veel de tegenstander bewoog. Een 40% headshot ratio kan, een 40% headshot ratio met een micro uzi op 100 meter terwijl de tegenstander rent? Zeer onwaarschijnlijk.
Realtime data processing kan dat soort dingen perfect detecteren, die kijkt niet enkel naar een paar losse getallen maar combineert ontzettend veel informatie om een veel beter beeld te krijgen.
ze moeten gewoon op verschillende lagen checken, dat lijken ze nu te gaan doen, maar een van de belangrijkste zit er nog niet in: kan wat een speler NU doet wel? springt hij boven op een drop? INSTABAN. roept Tsurany weer wat over zijn 200IQ -> INSTABAN. :+
Dat zijn inderdaad cruciale checks maar zal waarschijnlijk vanwege performance niet volledig ingebouwd zijn. De beste methode is te zorgen dat bovenmenselijke acties (teleporteren, door objecten heen schieten, bulletdrop negeren,... ) niet mogelijk is doordat de server automatisch corrigeert.
[...]

Vergeet niet dat het wellicht een klein aantal cheaters is die je zo pakt maar dat dit wel de meest opvallende en dus de meest storende cheaters zijn. De cheaters die de meeste overlast veroorzaken zijn de cheaters die een paar rondes lang de meest onmogelijke acties uitvoeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 22-02-2018 12:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gotfurrr
Tsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:20:
[...]

En het mooie aan statistiek is dat je op tientallen waarden automatisch kan controleren. Waarom naar een headshot ratio alleen kijken, waarom niet gelijk kijken naar het type wapen, de afstand, scope die gebruikt is en hoe veel de tegenstander bewoog. Een 40% headshot ratio kan, een 40% headshot ratio met een micro uzi op 100 meter terwijl de tegenstander rent? Zeer onwaarschijnlijk.
Realtime data processing kan dat soort dingen perfect detecteren, die kijkt niet enkel naar een paar losse getallen maar combineert ontzettend veel informatie om een veel beter beeld te krijgen.

[...]

Dat zijn inderdaad cruciale checks maar zal waarschijnlijk vanwege performance niet volledig ingebouwd zijn. De beste methode is te zorgen dat bovenmenselijke acties (teleporteren, door objecten heen schieten, bulletdrop negeren,... ) niet mogelijk is doordat de server automatisch corrigeert.
ohhh na 1 jaar eindelijk een post van je waar ik het volledig mee eens ben. wat is dit. ^) <3 oOo oOo oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:22:
[...]

ohhh na 1 jaar eindelijk een post van je waar ik het volledig mee eens ben. wat is dit. ^) <3 oOo oOo oOo
We schieten er alleen niks mee op vrees ik, ik zie PUBG dit namelijk niet op korte termijn implementeren ;(

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• frackz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 15:37
Ik wil geen PUBG basher zijn of worden, maar het meest merkwaardige vind ik dat ze er na elke update erin slagen om iets te vernielen, net zoals de update vandaag (hevige microstutter voor ongeveer iedereen..)

Dit was ook aanwezig op de Testserver, hier hebben veel mensen melding over gemaakt. Maar zo te zien interesseert het hun geen kloten. Waar dient de Testserver dan voor?
SomerenV schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 23:30:
Dev post een changelog met allemaal veranderingen:
Spelers: "Jullie moeten er alles aan doen om cheaters aan te pakken!"
Dev:"Oké, gaan we ons daar vol op focussen."

Even later post de dev wat over het cheater-probleem:
Spelers: "Waarom zijn er geen grote updates meer?"
Dev: "Omdat we ons nu op cheaters aan het focussen zijn."

Voor sommigen is het volgens mij nooit goed. Maar kijk voor de gein eens hoe gruwelijk ver PUBG gekomen is. Daar kunnen enorm veel ontwikkelaars nog wel wat van leren. Al vanaf dag 1 zeg ik dat ik geloof in Bluehole/PUBG en dat durf ik nu nog steeds te zeggen. Ik laat ze lekker doen wat ze willen. Uiteindelijk komt dat toch wel bij de spelers terecht. Heel die updatecycle was er juist vanwege het early access gedeelte en toen is al aangegeven dat dat zou veranderen na 1.0. En dat is prima. Telkens een versie klaar moeten stomen voor de test server en die data bijhouden en analyseren kost gewoon heel wat manuren. Als ze dat wat meer achter de schermen willen doen, prima. Ondertussen blijf ik gewoon genieten van PUBG en kijk ik door de enkele mindere zaken heen.
Lijkt me maar kort door de bocht...alsof iemand die zich met optimalisatie van netcode bezighoudt, opeens mee gaat helpen met Anticheat. Ik denk dat hier weinig van klopt. Sterker nog, ik denk dat ze heel hard aan het werken zijn aan héél veel dingen, maar er is gewoon geen communicatie. Hierdoor lijkt het alsof ze weinig tot niets doen.

[ Voor 67% gewijzigd door frackz op 22-02-2018 12:50 ]

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:46
Merkt iemand performance problemen met de patch van vandaag? (PC 1.0 Update #6)

Bij mij is de framerate omlaag geduikeld tot het punt dat het niet speelbaar is. Ik zal vanavond weer eens alle instellingen af gaan om te kijken of er wat aan te doen is :(

Gisteravond (voor de patch draaide die nog prima, bijna WWCD gehaald :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frackz
Welja schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:04:
Merkt iemand performance problemen met de patch van vandaag? (PC 1.0 Update #6)

Bij mij is de framerate omlaag geduikeld tot het punt dat het niet speelbaar is. Ik zal vanavond weer eens alle instellingen af gaan om te kijken of er wat aan te doen is :(

Gisteravond (voor de patch draaide die nog prima, bijna WWCD gehaald :) )
Nieuwe bug in de laatste patch. Replay en Deathcam uitschakelen zou het probleem verhelpen.

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:40
frack schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Nieuwe bug in de laatste patch. Replay en Deathcam uitschakelen zou het probleem verhelpen.
Waar kan dit dan?

Nvm.. heb het al! Helpt geen K*T

[ Voor 7% gewijzigd door Korkss op 22-02-2018 13:20 ]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

heb je wel gezocht?

Settings -> gameplay -> naar beneden scrollen? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korkss
  • Laatst online: 14:40
ApC_IcE schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:20:
[...]

heb je wel gezocht?

Settings -> gameplay -> naar beneden scrollen? :')
Hahaha zat bij de verkeerde settings. Excuus maar had mn post al gewijzigd ;)

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-09 22:45
Dat ze er na elke update in slagen iets te slopen valt mij niet eens op. Maar goed, het is niet dat dit alleen bij Bluehole zo is. Ik kan me van DICE ook nog wel herinneren dat die bij BF3 of 4 bij elke update weer iets anders kapot wisten te maken.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Korkss schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:19:
[...]

Waar kan dit dan?

Nvm.. heb het al! Helpt geen K*T
hier helpt het prima. alle stutter is weg

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:00
gotfurrr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 11:49:
[...]

speelt een game:

Combat
1,716
Damage
16 (13)
Kill (Headshot)

dan komt game 2:

Combat
2,642
Damage
21 (18)
Kill (Headshot)

Het moet dan wel inderdaad een combinatie zijn, je zegt nu wel dat je een tempban niet erg vindt maar als je daardoor een week niet kan spelen ( stel je hebt maar 1 account ) dan is dat natuurlijk wel heel erg zuur omdat je gewoon goed gespeeld hebt. Want binnen 24 uur gaan ze je report daar echt niet afwerken hoor, dat is te optimistisch gedacht :+ Je wordt dan eigenlijk genaaid omdat je goed bent, daar heb ik een hekel aan... *kuch* WoT * kuch*

Zelfde als een systeem met X aantal reports in een X aantal tijd, niet doen! * kuch * WoT * kuch * leuk een ban krijgen voor unsportmanship omdat je clantag X hebt of gewoon beter ben dan de tegenstander.

zoals @Tsurany zei moeten ze inderdaad op die manier checken. Beweegt iemand in X seconde X aantal meter ban = onmogelijk. X aantal headshots in X aantal seconden etc. Heel veel dingen zijn er inderdaad simpel er uit te halen.

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 22-02-2018 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
  • Laatst online: 29-09 17:46
frack schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 13:07:
[...]

Thx! Ga het strakjes ff testen!

EDIT: het heeft bij mij geholpen, draait weer lekker!

[ Voor 10% gewijzigd door Welja op 22-02-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, ik zat net in de laatste 4, weer zo'n kansloos AWM schot op mijn hoofd -_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:25:
Jammer, ik zat net in de laatste 4, weer zo'n kansloos AWM schot op mijn hoofd -_-
Hoezo kansloos? Die speler zag zijn kans en pakte hem. Volgende keer niet stil blijven zitten!

Verwijderd

cmegens schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Hoezo kansloos? Die speler zag zijn kans en pakte hem. Volgende keer niet stil blijven zitten!
Ik rende super hard hoor! :P Toevalstreffer vanuit hem/ haar ook denk ik...

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:12
.

[ Voor 105% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Verwijderd

Deleon78 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 17:26:
[...]

"Tuurlijk! Het kan uiteraard niet zo zijn dat iemand gewoon beter was en goed kan schieten. Het moet wel toeval zijn, want ik ben #1! " 8)7
Inderdaad, dat heb jij goed gelezen. Dat is exact wat ik zeg :X

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:28

m0nk

16-09-2003 15.15

Denk speel even een opwarm potje solo FPP op de Asian server
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nqJHXpTrj0nO613lNTBjoQ2e/full.jpg

Eergisteren al duo 1st game chicken dinner, nu deze.. Gaat lekker :D

[ Voor 20% gewijzigd door m0nk op 22-02-2018 19:12 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!
m0nk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:11:
[afbeelding]

Lekkere latency abuse d:)b

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Nah die gasten hebben geen kogel op me afgevuurd, alle kills met een mini behalve de laatste. Zal wel meevallen die latency abuse :z

m0nk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:32:
[...]

Nah die gasten hebben geen kogel op me afgevuurd, alle kills met een mini behalve de laatste. Zal wel meevallen die latency abuse :z
Een ping van 400 vs een ping van 50? Enorm voordeel voor jou, als je een beetje blijft bewegen heb je een ontzettend groot voordeel. Daarom dat ze ping ook limiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Tsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:35:
[...]

Een ping van 400 vs een ping van 50? Enorm voordeel voor jou, als je een beetje blijft bewegen heb je een ontzettend groot voordeel. Daarom dat ze ping ook limiteren.
Ping van rond de 140, maar goed. Nvmd! Laat me lekker blij zijn. En het is maar een screenshotje he.. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door m0nk op 22-02-2018 19:42 ]

Verwijderd

m0nk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:11:
[afbeelding]

Mooi man! Ik kill gemiddeld 7 players per week :+

Iemand nog suggesties om video's mee te bewerken (freeware)? Movie maker is niet meer! *Komt onder zijn steen vandaan gekropen* het is er niet meer! :'(

/drama

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
m0nk schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:37:
[...]

Ping van rond de 140, maar goed. Nvmd! Laat me lekker blij zijn. En het is maar een screenshotje he.. ;)
:-) _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:20:
[...]

[...]

[...]

Vergeet niet dat het wellicht een klein aantal cheaters is die je zo pakt maar dat dit wel de meest opvallende en dus de meest storende cheaters zijn. De cheaters die de meeste overlast veroorzaken zijn de cheaters die een paar rondes lang de meest onmogelijke acties uitvoeren.
Misschien moet je bij Bluehole gaan werken want je weet het allemaal zó goed _/-\o_ Dat zie je overigens ook vaker. Mensen die allemaal wel even zeggen hoe het cheater-probleem aangepakt moet worden. Punt is dat wij niet weten wat ze bij Bluehole allemaal doen, wat ze implementeren en hoe hun systemen werken. Ik heb ook wel zo m'n ideeën over hoe je cheaters kunt bestrijden maar ik weet niet in hoeverre dat strookt met hoe het er in het echt ook aan toe gaat dus ik hou m'n mond. Ze werken er aan, ze geven er regelmatig updates over, dus ik ben tevreden.

Al dat betweterige gedoe dat je op diverse fora en op Steam ziet vind ik mogelijk nog irritanter dan de cheaters zelf. Iedereen weet het beter, iedereen weet wat de perfecte maatregel is tegen cheaters en iedereen loopt lekker hun mening rond te schreeuwen met de bedoeling dat de ontwikkelaars het gaan zien als de heilige graal.

De enige mening die ik heb over het hele cheaterprobleem is dat je ze in cheat-servers moet stoppen. Niet bannen, maar een koekje van eigen deeg geven. Maar goed, ik heb sowieso weinig last van cheaters dus mij hoor je niet gek veel klagen :+ Ik hou gewoon de updates in de gaten en blijf plezier beleven aan potjes in Erangel én Miramar en ik zie vanzelf wel wanneer er nieuwe content komt. De game heeft me tot nu toe minder dan een cent per uur gekost. Geen enkele andere game of vorm van entertainment die daar bij in de buurt komt. En zelden zoveel plezier beleefd aan een game, ondanks een aantal probleempjes door de maanden heen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Een systeem als Fairfight heeft zich al snel en effectief bewezen in diverse games tegen aimbotters, goed voor de overgrote meerderheid van de cheats.
Helaas niet tegen de sneaky cheaters die alleen wallhacks gebruiken.

En ja, er was in het begin wat gezeur met false positives bij de top spelers, maar dat is een kwestie van cijfertjes tweaken.

Maar goed, gisteren voor het eerst in 2 maand tijd weer eens een duidelijke cheater (en toevallig net de enige game waar we per ongeluk op NA zaten) tegen gekomen dus voor mij valt het allemaal wel mee.

[ Voor 44% gewijzigd door unfor op 22-02-2018 20:28 ]

SomerenV schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Misschien moet je bij Bluehole gaan werken want je weet het allemaal zó goed _/-\o_ Dat zie je overigens ook vaker. Mensen die allemaal wel even zeggen hoe het cheater-probleem aangepakt moet worden. Punt is dat wij niet weten wat ze bij Bluehole allemaal doen, wat ze implementeren en hoe hun systemen werken. Ik heb ook wel zo m'n ideeën over hoe je cheaters kunt bestrijden maar ik weet niet in hoeverre dat strookt met hoe het er in het echt ook aan toe gaat dus ik hou m'n mond. Ze werken er aan, ze geven er regelmatig updates over, dus ik ben tevreden.

Al dat betweterige gedoe dat je op diverse fora en op Steam ziet vind ik mogelijk nog irritanter dan de cheaters zelf. Iedereen weet het beter, iedereen weet wat de perfecte maatregel is tegen cheaters en iedereen loopt lekker hun mening rond te schreeuwen.
Kijk naar systemen als Fairfight, die werken prima en krijgen cheaters gebanned. Daarnaast ben ik vanuit mijn vak ook nauw betrokken bij streaming analytics dus weet ik wat er op dit vlak mogelijk is. Het wordt ook gebruikt bij het detecteren van (financiële) fraude of het controleren van industriële machines.
Het zal alleen een hoop geld kosten en vereist specifieke kennis om het fatsoenlijk te implementeren.

• SomerenV
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:33:
[...]

Kijk naar systemen als Fairfight, die werken prima en krijgen cheaters gebanned. Daarnaast ben ik vanuit mijn vak ook nauw betrokken bij streaming analytics dus weet ik wat er op dit vlak mogelijk is. Het wordt ook gebruikt bij het detecteren van (financiële) fraude of het controleren van industriële machines.
Het zal alleen een hoop geld kosten en vereist specifieke kennis om het fatsoenlijk te implementeren.
Mijn gok is dat waar jij verstand van hebt wel even wat anders is dan waar ze zich bij Bluehole mee bezig houden. Sure, het analyseren van bepaalde data zal wel overlap hebben, maar waarschijnlijk is er heel wat meer waar jij, ik en het overgrote deel van de groep gamers totaal geen verstand van hebben. Zelfs games als Counter Strike, Call of Duty en Battlefield (niet de kleinste zeg maar) hebben nog altijd last van cheaters. Het is gewoon een gruwelijk complex probleem waar je tegenop moet boxen en cheaters gaan ontzettend ver om bepaalde zaken uit te voeren. Puur en alleen al om die reden ga ik er gewoon niks over zeggen en om die reden stoor ik me ook aan een bepaalde groep die wel even de oplossing denkt te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bekse
SomerenV schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:18:
[...]

Al dat betweterige gedoe dat je op diverse fora en op Steam ziet vind ik mogelijk nog irritanter dan de cheaters zelf. Iedereen weet het beter, iedereen weet wat de perfecte maatregel is tegen cheaters en iedereen loopt lekker hun mening rond te schreeuwen met de bedoeling dat de ontwikkelaars het gaan zien als de heilige graal.

De enige mening die ik heb over het hele cheaterprobleem is dat je ze in cheat-servers moet stoppen. Niet bannen, maar een koekje van eigen deeg geven. Maar goed, ik heb sowieso weinig last van cheaters dus mij hoor je niet gek veel klagen :+ Ik hou gewoon de updates in de gaten en blijf plezier beleven aan potjes in Erangel én Miramar en ik zie vanzelf wel wanneer er nieuwe content komt. De game heeft me tot nu toe minder dan een cent per uur gekost. Geen enkele andere game of vorm van entertainment die daar bij in de buurt komt. En zelden zoveel plezier beleefd aan een game, ondanks een aantal probleempjes door de maanden heen.
Prachtig verwoord, eindelijk mijn gedachten op papier maar het zijn niet mijn woorden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SomerenV schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:39:
[...]

Mijn gok is dat waar jij verstand van hebt wel even wat anders is dan waar ze zich bij Bluehole mee bezig houden. Sure, het analyseren van bepaalde data zal wel overlap hebben, maar waarschijnlijk is er heel wat meer waar jij, ik en het overgrote deel van de groep gamers totaal geen verstand van hebben. Zelfs games als Counter Strike, Call of Duty en Battlefield (niet de kleinste zeg maar) hebben nog altijd last van cheaters. Het is gewoon een gruwelijk complex probleem waar je tegenop moet boxen en cheaters gaan ontzettend ver om bepaalde zaken uit te voeren. Puur en alleen al om die reden ga ik er gewoon niks over zeggen en om die reden stoor ik me ook aan een bepaalde groep die wel even de oplossing denkt te hebben.
Als je er zelf geen verstand van hebt kan het wellicht te complex zijn om er een mening over te vormen maar waarom reageer je dan zo negatief als anderen aangeven het wel te begrijpen?

De grootste reden waarom er niet meer aan gedaan wordt is dat het simpelweg te duur is en het veel server capaciteit kost. Anti cheat methoden blijven ook een kosten/baten afweging.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 22-02-2018 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Als je er zelf geen verstand van hebt kan het wellicht te complex zijn om er een mening over te vormen maar waarom reageer je dan zo negatief als anderen aangeven het wel te begrijpen?
Omdat ik met vrij veel zekerheid durf te zeggen dat die anderen die het 'aangeven te begrijpen' het eveneens niet begrijpen. Ik ben cameraman/fotograaf en ik ken vrij veel mensen die ook een camera hebben en zeggen dat ze er wel verstand van hebben, maar als puntje bij paaltje komt hebben ze alleen verstand van wat algemene zaken en kennen ze wat krachttermen en that's it. Zodra de materie ook maar een beetje moeilijker wordt en hun kennis op de proef gesteld worden vallen ze door de mand. Iedereen kan roepen dat L-lenzen goed zijn, dat alles lager dan f/2.8 het beste is voor lowlight zaken en dat een grotere sensor voor een kleinere DoF zorgt, maar dat maakt ze nog geen (goede) fotograaf.

Het merendeel van de mensen denkt ergens verstand van te hebben. Of dat nou anti-cheat maatregelen zijn, fotografie, voetbal of whatever, ze schreeuwen maar wat op basis van wat ze denken te weten. En omdat veel anderen die er nog minder verstand van hebben vrij snel flabbergasted zijn gaan die er weer in mee. Daarom reageer ik zo negatief. En nee, dit hele gebeuren is niet dermate complex dat ik er geen mening over kan vormen. Ik weet simpelweg niet hoe bepaalde systemen werken en hoe Bluehole bepaalde systemen inzet en hun data analyseert dus ik ga ze niet even zeggen hoe ze het moeten doen. Cheaters zijn kut en Bluehole is er mee bezig. Dat is wat we zeker weten. Al het andere is onzinnige speculatie wat mij betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 22-02-2018 21:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03
Cheaters zijn er en zullen er blijven. Bedenkt Bluehole een beheersmaatregel, de cheaters bouwen er wel weer omheen.

Vergelijk het met inbrekers. Hoe zwaar je een huis ook beveiligd, linksom of rechtsom komen ze echt wel binnen als ze dat zo graag willen...

Nu betekent dat niet dat ze er dan maar niks aan hoeven/moeten doen, maar naar mijn idee doen ze hun stinkende best en waar ik eerder nog wel eens door een vermoedelijke cheater werd gekilld, heb ik dat nu totaal niet meer. Ik merk progressie dan wel het aantal cheaters is gedaald (of ik zit er nooit bij in de server :+)

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09 11:47
Ik heb na de update inderdaad ook lagere framerates. Zat meestal redelijk stabiel rond de 100FPS, heb nu regelmatig drops tot 40-50.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Dreifarben schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:15:
Ik heb na de update inderdaad ook lagere framerates. Zat meestal redelijk stabiel rond de 100FPS, heb nu regelmatig drops tot 40-50.
Ik had juist gisteren het idee dat mijn framerates een stuk hoger zijn dan normaal. Normaal speel ik met 40-50 fps, terwijl ik gisteren toch snel 70fps aantikte voor perioden op rij.
Ben toch benieuwd waarom ze dit soort veranderingen niet in de changelog zetten. Ze hebben 'iets' gedaan wat het voor sommige mensen beter maakt, en voor anderen een stuk minder, maar wat dat ''iets' is... who knows...

Het vastlopen tijdens het laadscherm is jammer genoeg weer niet gefixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framerate drops of "stotteringen" terwijl je toch een vloeiende FPS zou moeten hebben kun je meestal oplossen door in de settings de deatch cam en highlights uit te zetten. Bij mij heeft het in ieder geval geholpen om met 80+fps geen stotteringen meer te hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 19-09 13:14
Aardappelbakker schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:28:
Cheaters zijn er en zullen er blijven. Bedenkt Bluehole een beheersmaatregel, de cheaters bouwen er wel weer omheen.

Vergelijk het met inbrekers. Hoe zwaar je een huis ook beveiligd, linksom of rechtsom komen ze echt wel binnen als ze dat zo graag willen...

Nu betekent dat niet dat ze er dan maar niks aan hoeven/moeten doen, maar naar mijn idee doen ze hun stinkende best en waar ik eerder nog wel eens door een vermoedelijke cheater werd gekilld, heb ik dat nu totaal niet meer. Ik merk progressie dan wel het aantal cheaters is gedaald (of ik zit er nooit bij in de server :+)

Edit: typo
klopt maar in plaats van 30x per jaar, 1x per jaar inbraak maakt wel degelijk een verschil :) dat is wat je wil bereiken, de occasional cheater zal je altijd hebben maar de hoeveelheid die je in pubg ziet, ongeacht je eigen ervaring, is stukken hoger dan andere games, vooral omdat het hier zoveel loont en in principe de game voor de mensen in die round verpest. In battlefield valt het mee, je springt een andere server in en klaar. CSGO is beetje gelijk aan pubg qua impact, maar daar is de pakkans een stuk hoger door betere overwatch en vac bans.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:34:
[...]

klopt maar in plaats van 30x per jaar, 1x per jaar inbraak maakt wel degelijk een verschil :) dat is wat je wil bereiken, de occasional cheater zal je altijd hebben maar de hoeveelheid die je in pubg ziet, ongeacht je eigen ervaring, is stukken hoger dan andere games, vooral omdat het hier zoveel loont en in principe de game voor de mensen in die round verpest. In battlefield valt het mee, je springt een andere server in en klaar. CSGO is beetje gelijk aan pubg qua impact, maar daar is de pakkans een stuk hoger door betere overwatch en vac bans.
In CS:GO kwam ik anders in het verleden voldoende cheaters tegen waarbij op hun steam profile gewoon stond .xx dagem sinds laatste VAC ban. Dus dat systeem liet ze gewoon weer toe na een paar dagen ban. Ik ben daar meer cheaters tegen gekomen dan in pubg al weet ik niet of dat tegenwoordig in CS:GO nog steeds zo erg is als een paar jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
Philip Ross schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:59:
[...]

In CS:GO kwam ik anders in het verleden voldoende cheaters tegen waarbij op hun steam profile gewoon stond .xx dagem sinds laatste VAC ban. Dus dat systeem liet ze gewoon weer toe na een paar dagen ban. Ik ben daar meer cheaters tegen gekomen dan in pubg al weet ik niet of dat tegenwoordig in CS:GO nog steeds zo erg is als een paar jaar geleden.
Komt omdat de cheaters heel goedkope keys kunnen halen, naast het feit dat csgo sowieso al vrij goedkoop is. Maak die prijs 49e en je hebt al een verlaging van cheaters. Maar goed, om niet weer in de hele discussie wat te doen bij cheaters te komen laten we het er op houden dat ze strontvervelend zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Komt omdat de cheaters heel goedkope keys kunnen halen, naast het feit dat csgo sowieso al vrij goedkoop is. Maak die prijs 49e en je hebt al een verlaging van cheaters. Maar goed, om niet weer in de hele discussie wat te doen bij cheaters te komen laten we het er op houden dat ze strontvervelend zijn. ;)
Dank de lootboxes en 'cosmetic items' maar, er is/was gewoon grof geld te verdienen met cheaten in PUBG, zeker voor een hoop mensen in Azië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Nu online
Philip Ross schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:59:
[...]

VAC bans zijn permanent, die worden niet na een bepaalde tijd opgeheven.
VAC bans zijn wel apart per spel, als je dus op CS:GO tegen iemand speelt waarbij op zijn profiel staat dat hij x dagen geleden een VAC ban heeft gekregen was die dus niet voor CS:GO maar een ander spel dat VAC gebruikt zoals CS:Source of Garry's mod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Was toch echt wel een verschil qua squad waar je mee speelt. Gisteravond 2 leuke potten gehad met o.a. mouze, fijne comms en heldere plays. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update: stuttering is weg heb ik de indruk.
Alleen... het spel boeit me niet meer. Kan wel, na 1 jaar :)
Alleen zie ik nog steeds (zeker sinds laatste update) weer erge dsync :/
Snap niet dat Squad met 80 spelers op een map wel goeie hitreg voor mekaar krijgt, zelfde engine, met bijna evenveel spelers.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09 21:28
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Totaal offtopic: Oplossing is hardware ban. Wil je weer cheaten? Prima, niet alleen een nieuw account aanmaken. Koop ook maar een nieuwe pc (tenzij ze dat ook kunnen manipuleren natuurlijk). Zal waarschijnlijk niet gebeuren aangezien dan mogelijk een aantal internet cafes hun deuren kunnen sluiten.

Ik bak er helemaal niks van. Extra vroeg droppen om zoveel mogelijk te looten en 10-20 minuten later bij de eerste vijand gelijk word neergemaaid :). Heb nu zo'n 3 uur in de game zitten en nog geen enkele kill :).

Misschien toch de spanning die me parten speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmzzzz.. 3 spelletjes gedaan na de nieuwe patch, 3x terug gekilled terwijl ik in cover zat. Wtf.. het was beter, maar weer compleet naar de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Wtf is er mis met dit spel na de update? Ik kan geen loot vinden de eerste minuut ofzo. Letterlijk 4 potjes achter... Pecado 2x, school, en shelter gedropt, ik zie iedereen looten terwijl er niks ligt en loop zelf kansloos zonder loot rond. Zie hier en daar een first aid ofzo liggen maar geen wapens. 2 meter verderop staat iemand in het niets te graaien en heeft ineens een SKS in z'n handen?!
Kansloos dit...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
luxzenburcht schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:23:
[...]

Totaal offtopic: Oplossing is hardware ban. Wil je weer cheaten? Prima, niet alleen een nieuw account aanmaken. Koop ook maar een nieuwe pc (tenzij ze dat ook kunnen manipuleren natuurlijk). Zal waarschijnlijk niet gebeuren aangezien dan mogelijk een aantal internet cafes hun deuren kunnen sluiten.

Ik bak er helemaal niks van. Extra vroeg droppen om zoveel mogelijk te looten en 10-20 minuten later bij de eerste vijand gelijk word neergemaaid :). Heb nu zo'n 3 uur in de game zitten en nog geen enkele kill :).

Tja houd je toch, behoorlijke learning curve, beste is actie niet uit de weg te gaan maar juist in milbase etc droppen als je het spelletje in de basis snapt. Daar leer je omgaan met de actie zodat je niet compleet dichtslaat als je dan toch iemand tegenkomt.
School is wel leuk of pochinki, apartments is loottechnisch niet heel goed maar vooral solo prima te doen, omdat je toch wel in het midden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:57:
Wtf is er mis met dit spel na de update? Ik kan geen loot vinden de eerste minuut ofzo. Letterlijk 4 potjes achter... Pecado 2x, school, en shelter gedropt, ik zie iedereen looten terwijl er niks ligt en loop zelf kansloos zonder loot rond. Zie hier en daar een first aid ofzo liggen maar geen wapens. 2 meter verderop staat iemand in het niets te graaien en heeft ineens een SKS in z'n handen?!
Kansloos dit...
Dit heb ik echt al sinds oktober of zo. Eerste 20 seconden ligt er niets voor mij, terwijl mensen om me heen looten. Ik heb er maar mee leren leven en hou er reken ik mee ivm waar ik drop.
Aan mijn setup ligt het niet, eentje met veel slechtere setup heeft er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Nivve schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Dit heb ik echt al sinds oktober of zo. Eerste 20 seconden ligt er niets voor mij, terwijl mensen om me heen looten. Ik heb er maar mee leren leven en hou er reken ik mee ivm waar ik drop.
Aan mijn setup ligt het niet, eentje met veel slechtere setup heeft er geen last van.
Heeft het type loot altijd een vaste plek waar het spawnt of verschilt dit per ronde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/slhUjjxj899jiuJ1hkA3Lm2y/full.jpg
Parkeren doe je zo :+
Gelukkig heel uit gekomen zonder "fall damage"

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 23:40

Grvy

Bot

ik ben sinds kort ook begonnen maar soms heb ik echt het idee dat ik alleen met cheaters zit.. maar natuurlijk, iedereen die mij killed terwijl ik ze niet zie moet ook wel cheaten. :+ :D

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
Ekstergroen schreef op zondag 25 februari 2018 @ 11:15:
[...]

Heeft het type loot altijd een vaste plek waar het spawnt of verschilt dit per ronde?
Plekken zijn vast, wat er spawnt is random.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmegens
luxzenburcht schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:23:
[...]

Tip: spring op drukke plekken. Pecado, school, military, etc. Je gaat in begin veel dood, maar het is de manier om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
Nivve schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:33:
[...]

Plekken zijn vast, wat er spawnt is random.
Dat wist ik niet! En ik maar denken dat het niet random was 8)7

Gisteren trouwens mijn eerste Chicken Dinner binnengehaald. Ik had toevallig een buggy meegenomen naar de laatste 2 cirkels (beide in een open veld), die gebruikte ik als meegebrachte dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Nu online
cmegens schreef op zondag 25 februari 2018 @ 17:40:
[...]

Tip: spring op drukke plekken. Pecado, school, military, etc. Je gaat in begin veel dood, maar het is de manier om te leren.
Zelfs na 300+ uur ga ik nog steeds snel dood op die plekken :+ Ofja, Pecado kunnen we ons meestal wel staande houden maar School vind ik echt een drama, vooral omdat de tickrate in het begin nogal laag is. Military is wel geinig maar doet 't 'm niet voor mij. Dan zou ik eerder voor Pochinki kiezen. Wat minder hectisch maar alsnog voldoende actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Gisteren weer een kippie met onze squad! Gaat echt stukken beter door duidelijke communicatie, rollenverdeling en goede teamwork.

Daarna met mijn broer nog een duo gedaan; ging prima. Lekkere loot gevonden in Yasmaya (erg goede lootspot trouwens! Nooit heel erg druk, maar veel lvl3 gevonden al) en de cirkel hadden we mee. Wij volgepakt een UAZ gevonden en richting Mylta Power gereden. De huisjes net links ervan ingenomen en 2 mensen gespot 150 meter verderop in de sloot. Na wat rake shots (en zij hebben geen idee waar het vandaan komt) raak ik wat gefrustreerd dat ik de kill niet maak. Ik gooi wat granaten en krijg het geweldige idee om linksom te gaan flanken. Ik pak een prima route, maar wordt neergeschoten omdat hij gewoon betere cover heeft en ik te enthousiast was (staand lopen zonder ADS). Gewoon zo stom van me om dat te doen, maar toch doe ik het.

Waar gaat het mis? Ik denk dat ik teveel BF heb gespeeld waar een death niet zoveel voorstelt. Even 15 seconde wachten en opnieuw spawnen. Dat moet ik echt uit mijn systeem krijgen, want ik heb mijn eigen pot verpest maar zeker die van mijn broer. Terwijl het gewoon lekker ging.

Stom |:(

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:47
Nog een leuke tip voor een landingsplek in Miramar die weinig mensen kennen:
Linksboven in de map net boven de tekst "Ruinas(ruins)" is een lootspot met military grade loot. met 2 man is daar vaak genoeg loot kwa wapens/healing om voorzien te zijn.

Heb er tientallen drops op gedaan en bijna altijd kom ik weg met een sniper,ar lvl 2/3 vest/helmet/backpack, 2-3 first aid kits en boosters. Soms ook met een 4x/8x.

Ruins bevat veel loot op een kleine geconcentreerde locatie. de oranje omcirkelde plekken eromheen zijn daarna goede follow up routes voor loot.

Zie minimap:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2s64uht.png

Vaak probeer ik in La Cobrería een auto te pakken en daarvandaan naar Ruins te rijden (grootste kans om een auto te vinden :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
Deleon78 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:21:
Ruins geven inderdaad goede loot, maar ik ben daar al een tijd niet meer gedropt (dus rechtstreeks), omdat de kans op auto beperkt is en er toch wel vaak meerdere droppen. Met de auto er naar toe is inderdaad wel een goed plan. Is die geul goed berijdbaar?
Als je in de bocht van de weg rechtdoor rijd ligt er een zandweg die je voor 80% kan volgen, laatste stukje zonder te boosten rijden en je bent er zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
SomerenV schreef op zondag 25 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Zelfs na 300+ uur ga ik nog steeds snel dood op die plekken :+ Ofja, Pecado kunnen we ons meestal wel staande houden maar School vind ik echt een drama, vooral omdat de tickrate in het begin nogal laag is. Military is wel geinig maar doet 't 'm niet voor mij. Dan zou ik eerder voor Pochinki kiezen. Wat minder hectisch maar alsnog voldoende actie.
Zelf ook meer dan 300+ uren er in zitten en ik warm altijd eerst een paar potjes solo op op die plekken. Gaat mij niet om de prestatie, maar om mijn aim te oefenen met kills. Heb in begin echt uren lopen grinden op die plekken en je skills met kills worden echt beter (niet dat ik nu goed ben hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:49

KipCurreh

Nightcrawler

Bloodhoundje schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:04:
Nog een leuke tip voor een landingsplek in Miramar die weinig mensen kennen:
Linksboven in de map net boven de tekst "Ruinas(ruins)" is een lootspot met military grade loot. met 2 man is daar vaak genoeg loot kwa wapens/healing om voorzien te zijn.

Heb er tientallen drops op gedaan en bijna altijd kom ik weg met een sniper,ar lvl 2/3 vest/helmet/backpack, 2-3 first aid kits en boosters. Soms ook met een 4x/8x.

Ruins bevat veel loot op een kleine geconcentreerde locatie. de oranje omcirkelde plekken eromheen zijn daarna goede follow up routes voor loot.

Zie minimap:
[afbeelding]

Vaak probeer ik in La Cobrería een auto te pakken en daarvandaan naar Ruins te rijden (grootste kans om een auto te vinden :P).
Onder Ruins (staat hier net niet op de afbeelding denk ik) is er ook een kleine nederzetting met een 10-tal 2 story huizen waar meestal ook wel goede loot ligt..

Leuk om te droppen, maar auto wordt hier vaak een probleem.. 8)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
KipCurreh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Onder Ruins (staat hier net niet op de afbeelding denk ik) is er ook een kleine nederzetting met een 10-tal 2 story huizen waar meestal ook wel goede loot ligt..

Auto is geen probleem als je bij La Cobrería dropt, daar staan altijd auto's ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-09 17:17
KipCurreh schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:39:
[...]

Hier ben ik zelf ook al een paar keer gedropt, zo goed als altijd alleen en wanneer je de tijd hebt om alle huizen te doen, heb je inderdaad een mooie loot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58

Rexomnium

Vincam aut moriar

Iemand al geprobeerd om de gecensureerde versie te spelen? Bloed wordt blauw en ik vind het beter opvallen zo, vooral met lange-afstandschoten.

-RatingKorean toevoegen aan de Launch Options en schiet je ook edelen neer :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Rexomnium schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:17:
Iemand al geprobeerd om de gecensureerde versie te spelen? Bloed wordt blauw en ik vind het beter opvallen zo, vooral met lange-afstandschoten.

-RatingKorean toevoegen aan de Launch Options en schiet je ook edelen neer :)
Nja, ik ga het spel niet veranderen in één of andere sci-fi shooter om het bloed beter te kunnen zien :+ . Het oog wil ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:18
StealthyPeanut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:36:
[...]

Nja, ik ga het spel niet veranderen in één of andere sci-fi shooter om het bloed beter te kunnen zien :+ . Het oog wil ook wat!
Ik moet zeggen dat ik echt zeer regelmatig totaal niet zie of ik iemand hit of niet.. soms wel echt van belang, omdat dat je volgende actie kan bepalen. Ben dan ook wel een beetje kleurenblind /3 Blauw gaat idd wel erg ver, maar ga het toch eens proberen.. ga er een beetje vanuit dat het gewoon safe is om te gebruiken?

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gedachte over het blauwe bloed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
Toch wel een duidelijk verschil. Jammer dat het niet server-side bepaald wordt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deleon78 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:39:
Toch wel een duidelijk verschil. Jammer dat het niet server-side bepaald wordt :)
Zoals zoveel dingen in PUBG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
.

[ Voor 97% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bekse
Deleon78 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:04:
Start het nieuwe seizoen ofzo? Stats worden vandaag niet bijgehouden geloof ik.
Yep

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• frackz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelbakker
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:03
Bizar hoe goed je kan aimen, echt respect voor! Ik ben altijd een paar seconde aan het zoeken :+

Vette video's! Smaakt naar meer :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel al sinds het kon met blauw bloed. Rood bloed zie ik niet. Ik loop iedere keer als een debiel te schieten zonder te weten of ik iets raak (op lange afstand). Zo'n K9 is ook serieus rampzalig voor mij, dan blijf ik schieten tot het niet meer loopt... :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gotfurrr
lekker geschoten hoor, maar waarom gebruik je een kar als je een m4 hebt? :+ O-)
Pagina: 1 ... 104 ... 141 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord