Jammer genoeg niet, omdat Wilders nu lekker slachtoffertje kan spelen.hoevenpe schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:38:
[...]
En daarmee is de onvrede bij dat deel van het electoraat verdwenen? Die bal komt vanzelf een keer terug.
Als ik op veilige afstand woonde had ik heel graag een kabinet met Wilders gezien, dat zou het einde van de PVV zijn, of in ieder geval het einde van de huidige vorm. Het vervelende is alleen dat in de maanden voordat het kabinet als een kaartenhuis instort, er ontzettend veel schade zal zijn in Nederland zelf.
Ik mag hopen dat je toch wel doorhebt dat je de islam in Nederland totaal niet kan vergelijken met de kerk?[...]
Veel linkse partijen in de jaren 60 hadden dit juist als doel: omverwerpen van bestaande structuren en het bestrijden van de gevestigde orde van kerk en staat (lees: ARP/CHU/KVP)
In zoverre is het nu niet heel anders, alleen zijn partijen als de PvdA en GL tegenwoordig gewoon onderdeel van die hoogopgeleide elite.
Waarom was het toen bon-ton om de katholieke kerk keihard te bestrijden maar als nu de nieuwe onderklasse hetzelfde wil met de islam moeten ze genegeerd worden? Daar zit imo de kern van de teloorgang op links.
We hebben een whopping 5% moslims in Nederland, in de jaren 70 was de meerderheid van de Nederlanders nog christen.
En de islam heeft geen politieke macht in Nederland. Ik hoor heel veel Christenen blèren over voltooid leven, maar geen enkele moslim. Er is een christelijke partij in Nederland die dol is op homo's pesten, maar geen islamitische. Ook hoor ik geen enkele islamitische organisatie die tegen euthanasie, orgaandononatie of abortus is.
En ook in het dagelijks leven ligt de islam niemand in de weg. Winkels zijn niet dicht op vrijdag. Er ligt varkensvlees in de winkels, net als alcohol, en je kan gewoon wiet kopen.
Dat is allemaal nu trouwens, 40 jaar geleden was de kerk, zoals gezegd, echt de elite. Als de kerk er niet achterstond, of hevig tegen je was, had je toch best wel een probleem. Nee, niet zozeer publiekelijk, er werd gewoon aan wat touwtjes getrokken, en plots was je TV-programma van de buis.
People as things, that’s where it starts.