Bean77 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:59:
[...]
@
Virtuozzo Presenteert het als een feit te vermelden dat d66 niet vertrekt, ongeacht wat. Dat is onjuist door hem gesteld. 1 we kunnen namelijk allemaal niet in de toekomst kijken. 2, het noemen van de naam lousewies van der laan laat wel blijken dat hij historisch ook wat gemist lijkt te hebben dat d66 zich nogal eens laat beïnvloeden tot het opblazen van kabinetten. Dat is feitelijk het geval geweest.
Het wordt toch eens tijd om van je fixatie af te stappen. In de uitwisseling doorliepen we één scenario, stipten we de variabelen aan, om dan tot één conclusie en één observatie te komen voor dat scenario. In de uitwisseling daar aan voorafgaand was reeds duidelijk gemaakt dat de verschillende variabelen onderhevig zijn / kunnen zijn aan beslissingen. Zowel vanuit dynamiek van organisatie als van individu als ten gevolge van druk voortvloeiende uit veranderingen in publieke perceptie.
Jij komt vervolgens weer eens te vuur en te zwaard aanzetten, ogenschijnlijk niet op discussie gericht, maar op een doelwit van persoon, klimt op het altaar van moraliteit en logica met het manteltje van redelijkheid om dan met een magisch feit te zwaaien alsof het een banier van superioriteit is.
Vervolgens vragen twee mensen waar je precies op duidt, maar in plaats van gewoon daar op in te gaan kies je er weer voor stellingen proberen te bevestigen als Waarheid. Weeral op de persoon gericht, en opnieuw totaal - bewust weeral? - voorbij gaand aan het simpele gegeven dat die persoon zelf herhaaldelijk in vorige berichten gewezen heeft op de historische correlaties in kwetsbaarheden van een D66, het slachtofferen, het struikelen en het laten struikelen.
Met een magisch feit ter afleiding, ik moet zeggen, het is alsof je script met een beetje coaching beter aan het worden is, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Kun je - voor de verandering - die fixaties eens loslaten, wat minder voor de kick gaan, wat meer voor de inhoud? Al was het maar voor de simpele reden dat - als ik je verwijzing hier moet volgen - D66 - zoals we reeds meermaals besproken hebben - zekere kwetsbaarheden heeft, in het verleden verantwoordelijk voor menig struikelen. Waarbij we voor context en verloop van ontwikkelingen gerelateerd aan dit topic ook meermaals kleine verkenningen voorbij hebben zien komen die wijzen naar een op zijn minst hoog potentieel dat het huidige D66 ongeacht relatieve koerswisseling (na die wisseling van de interne wacht) nog steeds dezelfde kwetsbaarheden kent. En met de door jouw gekozen weg en wandeling kom je enkel bij mooie brandstapels uit, en niet bij wat terdege een factor in dit alles is. Waar gaat nu de aandacht naar uit? Was dit de bedoeling?
Heel serieus, volledig oprecht, ga eens fietsen met die vreemde vendetta, laat je wat minder kennen, gebruik het forum waar het voor is.
Welkom in de wijde wondere wereld. Het gaat niet om jouw ervaring. Wel een heel mooi voorbeeld ter verkenning van bias, zoals eerder in het topic herhaaldelijk voorbij kwam. Daarvoor mijn dank, je krijgt zelden dit soort materiaal aangereikt, meestal moet je er naar zoeken.
Interpretatie is nu juist een van die kwetsbaarheden. Leer er eens weerstand aan te bieden. Ja, informatie is nooit zonder lading. En nee, mensen zijn pas in staat tot rationaliseren nadat een gevoelsmatig perspectief gevormd is - maar dat maakt interpretatie niet neutraal. Integendeel. Teken aan de wand om dat gewoon niet te doen, en nuchter naar verloop van observaties te kijken, niet omdat die zo gruwelijk relevant zijn, maar om de verschillende mogelijke scenario's van effecten uit te werken. Die effecten zijn immers het enige relevante.
En dan nog, interpreteer totdat je blauw in het gezicht ziet. Maar als dat reden is om elke keer weer iemand op de korrel te nemen met insinuaties en verdraaiing van perspectief? Mijn god, het was als grapje bedoeld maar ik vraag me serieus af of je doorhebt hoe inderdaad Trumpiaans dat retorisch trucje van met het feitje gooien is? Ik mag oprecht hopen dat je dat niet weet.
[...]
niet al teveel van geleerd

Missing a point. Pak die spiegel er eens bij.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.