Klopt, "links", en het niet echt bestaande midden, moet, hoe jammer ik het ook vindt, echt beter worden in de marketing, of in ieder geval de marketing van conservatief rechts kunnen ondermijnen. Roemer deed overigens wel een leuke poging tijdens het Carré debat, door te zeggen dat de VVD en D66 allebei in dezelfde EU-fractie zitten die pro-EU is,, dus hoezo wilt de VVD minder Europa?
En het erge is eigenlijk dat het helemaal niet moeilijk is, genoeg van de VVD-fabels zijn zo makkelijk doorheen te prikken met een beetje achtergrond informatie, het verbaast me echt dat zelfs Klaver er eigenlijk niks mee deed.
Overigens, zelfs al doet "links" dat wel, dan wordt dat door "rechts" natuurlijk makkelijk weggezet als leugens

De vrije zondag wilt men niet afschaffen als in "je moet iedere zondag werken", men wil ruimte geven zodat je op zondag open kan, maar bijvoorbeeld op maandag dan je deuren dicht kan houden.
Sowieso werken er al hele volksstammen al eeuwen op zondag. Ziekenhuizen, verpleeghuizen, brandweer, politie, het leger, grote fabrieken, die gaan echt niet dicht in het weekend of op zondag. Nu komen er alleen winkels bij, en wordt niemand verplicht. In de "steden" hier zijn alleen een paar supermarkten open op zondag, niet eens alle supermarkten.
Overigens is een hellend-vlak argument in dit geval niet veel meer dan een drogreden. Tabak en alcohol zijn ook legaal, toch wordt ik niet gedwongen om te roken of te drinken. Het homohuwelijk idem dito, niemand wordt gedwongen om homo te zijn en om te trouwen. Kan ik niet zeggen van het heterohuwelijk

Klopt, die grens was inderdaad redelijk uit de lucht geplukt, maar, daar hebben "we" uiteindelijk zelf voor gekozen, da's nog wel het meest debiele.
[...]
Naast dat fonds zijn er best dingen geweest die de PvdA heeft binnengehaald:
- kinderpardon
- illegaliteit niet strafbaar
- missie naar Mali
- wet werk en zekerheid
- wet DBA
- windmolens op zee
- minder gas uit Groningen
- terugdraaien maatregelen uit Rutte 1
- meer geld voor allerlaagste inkomens
Het probleem van de PvdA is dat de gemiddelde PvdA kiezer dit helemaal niet belangrijk vindt, dit vooral wensen zijn van een heel kleine groep 'dinosaurussen' op het partijbureau. De leden van de PvdA zijn geen goede afspiegeling meer van de achterban.
Kinderpardon zou ik wel vrij typisch PvdA noemen, en dat laatste ook wel, maar daar heb ik dan weer weinig van gemerkt.
Dat het partijbureau geen afspiegeling is van de kiezers of de leden is volgens mij een probleem wat bijna iedere partij heeft, de vraag is meer: hoe spin je het zodat het lijkt alsof de partijleiding het gewone volk steunt. De VVD lukt dat heel goed.
[...]
Kijk naar de leeftijdsopbouw van mensen die op de PvdA gestemd hebben en je ziet het werkelijke probleem. Een heel grote groep die vorige keer PvdA gestemd heeft is niet op een andere partij gaan stemmen maar ligt nu onder de grond. Met 1%(!) van de stemmen in de groep 18-25 hebben ze echt een existentieel probleem...
Het is inderdaad een partij waar veel mensen op stemmen omdat men dat 50 jaar geleden ook al deed, maar het feit dat de jongeren er niet op stemmen komt omdat ze geen thema's hebben die jongeren aanpreken. Net als 50+ bijvoorbeeld
GL, D66 en VVD waren het populairst onder de jonge kiezers, en zeker die eerste twee begrijp ik wel, die derde lukt met een paar denkfouten en hele grote dingen vergeten

[...]
Volgens mij kan VVD+D66+SP gewoon door, de samenwerking gaat heel goed en ze hebben GL helemaal niet nodig.
Klopt, het was ook meer een grapje, ik zag Amsterdam al als een soort hipster-groene stad, waar het hoofdvervoersmiddel de bakfiets is, waar rekeningrijden ook opgaat voor brommers en waar alleen nog maar electroboten door de grachten mogen glijden.
Soort horrorscenario dus
People as things, that’s where it starts.