[TK] 2017 Formatietopic Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 68 Laatste
Acties:
  • 165.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37
alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:30:
Daar hebben ze aardig de tijd voor genomen :/
Ach ja, nu kunnen ze wel vlot door over 'rechts' in een minderheidsvariant of met CU en SGP.

Dit was de keuze van Pechtold, dit moest eerst mislukken voordat D66 mee zou doen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Weet niet of dat wel zo vlot zal gaan, nu zal D'66 degeen zijn die allerlei zaken moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik wil weten waarom het mis is gegaan. Blijkt het het CDA te zijn op klimaat, dan zou dit op zijn zachts zegt schofterig zijn...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:57
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:33:
[...]

Ach ja, nu kunnen ze wel vlot door over 'rechts' in een minderheidsvariant of met CU en SGP.

Dit was de keuze van Pechtold, dit moest eerst mislukken voordat D66 mee zou doen.
Haha ja SGP aan de macht... Laten we dan maar niet meer met het vingertje wijzen als het gaat om gelijkheid en gelijke rechten. Man man, terug naar begin vorige eeuw.

Persco op NOS nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En nu maar hopen dat Pechtold zijn rug recht houd, en een dikke middelvinger naar CDA/VVD opsteekt aangaande een CU/SGP kabinet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Morrar schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:32:

En kun je de volgende partij meteen mooi onder druk zetten dat er haast bij is en dat ze maar moeten slikken.
Die volgende kan hard to get gaan spelen. En D66 kan het nu ook harder gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Geklapt op migratie, ook problemen op klimaat...
Nee, D66 gaat hier ook absoluut niet blij mee zijn...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voorspelling van mijn kant: GL en CDA die niet door 1 deur konden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 16:38
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:38:
Inside informatie?
Nu GL maar inwisselen voor CU en echt aan de slag ermee!

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Misschien maar weer eens VVD en CDA met gedoogsteun van PVV proberen dan he... Migratie komen ze wel uit lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het liep vast op de inhoud. De verkiezingsprogramma's liepen tever uiteen. Joh Schippers... No shit sherlock. De druppel was migratie. Toneelstuk voor de bühne om GroenLinks te lozen, Cu kom er maar in. Maar om daar nu 8 weken voor te gebruiken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bean77 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:40:
[...]

Inside informatie?
Schippers zegt het net zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Schippers zegt het net zelf...
Dat d66 absoluut niet blij mee is?

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, Schippers had natuurlijk ook een duidelijke VVD-agenda. D66 moet gewoon weglopen en de popcorn erbij pakken, maar onder geen beding meewerken aan over reli-rechts. Dan kunnen alle zwakkere groepen het wel bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 15-05-2017 18:43 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Joosie200 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:41:
Het liep vast op de inhoud. De verkiezingsprogramma's liepen tever uiteen. Joh Schippers... No shit sherlock. De druppel was migratie. Toneelstuk voor de bühne om GroenLinks te lozen, Cu kom er maar in. Maar om daar nu 8 weken voor te gebruiken :F
Alleen CU is te krap. Er sneuvelen wel eens wat politici, met name aan de VVD kant. Dus moet er iets kleins bij, zoals SGP of een andere splinter.

@gambieter: ik hoop het ook, maar vrees het ergste...

[ Voor 5% gewijzigd door Morrar op 15-05-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:38:
Dat ligt eraan hoe scherp het eisenpakket van GroenLinks was. Heel voorzichtig zeg ik dat het niet helemaal is uit te sluiten dat andere partijen geoordeeld hebben dat dit eisenpakket volgens hun simpelweg onhaalbaar is. En wie zegt dat D66 daar niet bij zit?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Bean77 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:41:
[...]

Dat d66 absoluut niet blij mee is?
Misschien omdat D66 qua klimaat en migratie dus aan de kant van GL staat. O-)
Verder kan D66 nu alles gaan slikken in deze formatie. Leuk om te doen voor een van de meest progressieve partij van Nederland, om met conservatief tot zeer conservatief te gaan regeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:44:
Verder kan D66 nu alles gaan slikken in deze formatie. Leuk om te doen voor een van de meest progressieve partij van Nederland, om met conservatief tot zeer conservatief te gaan regeren...
Mwoh, alleen als Pechtold zo dom is om perse te willen meeregeren en het schandknaapje van CDA/VVD te worden. Laat het maar op nieuwe verkiezingen aankomen, zou ik zeggen, dat interimkabinet draait wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Inside informatie?
CU is helemaal niet zo rechts. Die zullen ook wat eisen hebben. En waarom moet in de ogen van een aantal van jullie iedereen maar blind meewerken met CDA en VVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:42:
[...]

Alleen CU is te krap. Er sneuvelen wel eens wat politici, met name aan de VVD kant. Dus moet er iets kleins bij, zoals SGP of een andere splinter.
CDA, CU, VVD en D66 is toch 76 zetels? Kan dus prima. Was altijd al het alternatief wat als een zwaard van Damocles boven GroenLinks bundelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Mwoh, alleen als Pechtold zo dom is om perse te willen meeregeren en het schandknaapje van CDA/VVD te worden. Laat het maar op nieuwe verkiezingen aankomen, zou ik zeggen, dat interimkabinet draait wel door.
Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen, na een volslagen rampkabinet van twee maanden met de PVV...
Ben bang dat Pechtold te machtsgeil zal blijken en D66 de nek omdraait omdat hij even minister wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

alexbl69 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:42:
[...]

Dat ligt eraan hoe scherp het eisenpakket van GroenLinks was. Heel voorzichtig zeg ik dat het niet helemaal is uit te sluiten dat andere partijen geoordeeld hebben dat dit eisenpakket volgens hun simpelweg onhaalbaar is. En wie zegt dat D66 daar niet bij zit?
GL is zich natuurlijk heel erg bewust van het debacle van de PvdA en zal zich niet zelf in de vingers willen snijden voor marginale doelstellingen. Hopelijk kimt kilometerheffing daar niet bij want dan sniijdt de VVD zich in de vingers, alhoewel ik niet denk dat ze het zich beseffen dus het zou zo maar eens kunnen gebeuren.
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:46:
[...]

Ik hoop ook op nieuwe verkiezingen, na een volslagen rampkabinet van twee maanden met de PVV...
Ben bang dat Pechtold te machtsgeil zal blijken en D66 de nek omdraait omdat hij even minister wil spelen...
Ik ben bang dat WIlders met zijn kamikaze actie toen hij gedoogsteun gaf het voor het komende decennia heeft verpest. Ook zijn bijna autistische volharding om niet van zijn punten af te wijken is dodelijk, PVV is dood. Alleen weten ze het nog niet. Op naar de nieuwe rechtse partijen die hopelijk wel bereid zijn te schipperen met een deel van hun idealen teneinde het andere deel te verwezenlijken.

[ Voor 34% gewijzigd door MrMonkE op 15-05-2017 18:50 . Reden: quote gast ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Inside informatie?
Nouja, dat is nog de vraag, immers is het (officieel dan) op een punt geklapt waar de CU niet ver verwijderd is van GL (migratie).
Ook kan je je afvragen of D66 wel trek heeft in zo'n coalitie.

Het verbaast me dat migratie wordt aangevoerd als reden en niet milieu, immers daar zaten CDA en GL met elkaar in de clinch (al was dat vooral een strategie van CDA om GL eruit te werken om CU erin te krijgen).

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 15-05-2017 18:49 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
anandus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:48:
[...]
Het verbaast me dat migratie wordt aangevoerd als reden en niet milieu, immers daar zaten CDA en GL met elkaar in de clinch (al was dat vooral een strategie van CDA om GL eruit te werken om CU erin te krijgen).
Ik had ook het klimaatkonijn verwacht :P Als je ziet dat het Cdja en Dwars gewoon in de clinch lagen hierom had ik dat verwacht als antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrMonkE schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:46:
Ik ben bang dat WIlders met zijn kamikaze actie toen hij gedoogsteun gaf het voor het komende decennia heeft verpest. Ook zijn bijna autistische volharding om niet van zijn punten af te wijken is dodelijk, PVV is dood. Alleen weten ze het nog niet. Op naar de nieuwe rechtse partijen die hopelijk wel bereid zijn te schipperen met een deel van hun idealen teneinde het andere deel te verwezenlijken.
Uh, moet ik echt gaan wijzen op dat Wilders vrij consistent meestemt met de VVD en CDA, ook op sociale punten. Of zal ik eens beginnen over de AOW op 65? ;)
https://partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Nee, kan gewoon. Komt alleen niet uit voor het CDA en de VVD. Kan als laatste redmiddel wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als je je de debatten nog kunt herinneren was het wel -in mijn optiek- Buma die extreem tegen de idealen van de PVV aanschurkte. Ik kan me voorstellen dat als dat niet puur was om zieltjes te winnen bij de verkiezingen ze daar nu met GL op stuk lopen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:33:
Wat wint Pechtold er dan bij?

Met GL in de coalitie was het mogelijk geweest eventuele "schuld" af te schuiven op GL bij volgende verkiezingen, in elke andere mogelijke coalitie zal D66 de rol van de PvdA als blaamschaap krijgen.

Ja, dat wil Pechtold natuurlijk maar al te graag.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Joosie200 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:46:
[...]

CDA, CU, VVD en D66 is toch 76 zetels? Kan dus prima. Was altijd al het alternatief wat als een zwaard van Damocles boven GroenLinks bundelde.
Lees de post; meerderheid van slechts 1 zetel in de kamer kan je bij 1 relletje verliezen.

Daarnaast heeft die combi slechts de helft van de zetels in de eerste kamer.

Het wordt dan al snel een vrij instabiel verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:52:
[...]

Uh, moet ik echt gaan wijzen op dat Wilders vrij consistent meestemt met de VVD en CDA, ook op sociale punten. Of zal ik eens beginnen over de AOW op 65? ;)
https://partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Nee, kan gewoon. Komt alleen niet uit voor het CDA en de VVD. Kan als laatste redmiddel wel degelijk.
Meestemmen met dingen waar je het mee eense bent is makkelijk.
Dat heeft niets met formaties of gedogen van een beleid te maken.
Mijn punt is dat ze Wilders niet kunnen vertrouwen omdat hij ze vorige keer heeft laten vallen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:46:
[...]

Nee ... omdat hij bereid is zichzelf en zijn partij op te offeren om het "juiste" te doen - je snapt het niet 8)

Enfin, iedereen die de afgelopen weken de berichten heeft gevolgd van CDA coryfeeën en ontluisterde senioren zal dit hebben zien aankomen.

Als serieuze vraag, zijn er nu echt mensen verbaasd van deze fase in het spel?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk dat GL en D66 ook nog wel een andere lezing zullen geven dan Schippers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:42
Ach, minderheidskabinet en GroenLinks die dan vervolgens regelmatig bij springt in ruil voor een klein beetje wisselgeld. Met het leenstelsel hebben ze al laten zien dat ze graag voor niets meedoen (het is nou niet alsof die opbrengst echt bij het onderwijs terecht komt, is meer een verzachting van eerdere bezuinigingen), dus waarom zou dat niet op een iets meer structurele basis kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Morrar schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:53:
[...]

Lees de post; meerderheid van slechts 1 zetel in de kamer kan je bij 1 relletje verliezen.

Daarnaast heeft die combi slechts de helft van de zetels in de eerste kamer.

Het wordt dan al snel een vrij instabiel verhaal...
Sinds wanneer is dat een probleem voor Rutte? Ken je Rutte 1 nog? Of Rutte 2 gedurende de rit? Rutte wil Rutte 3 veiligstellen, liefst met ruime meerderheid in beide kamers natuurlijk. Maar als het niet anders kan dan maar door een kabinet met 75+1 zetels in TK en helft van de EK. De afgelopen kabinetten heeft Rutte wel geleerd hoe is wetsvoorstellen van zijn kabinetten erdoor kan loodsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
MrMonkE schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Meestemmen met dingen waar je het mee eense bent is makkelijk.
Dat heeft niets met formaties of gedogen van een beleid te maken.
Mijn punt is dat ze Wilders niet kunnen vertrouwen omdat hij ze vorige keer heeft laten vallen.
Als laatste keuze, alternatief zijn dan verkiezingen, en die kan je verliezen...
Virtuozzo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:54:
[...]

Nee ... omdat hij bereid is zichzelf en zijn partij op te offeren om het "juiste" te doen - je snapt het niet 8)

Enfin, iedereen die de afgelopen weken de berichten heeft gevolgd van CDA coryfeeën en ontluisterde senioren zal dit hebben zien aankomen.

Natuurlijk zag ik het aankomen. Ik zie ook aankomen dat Pechtold, D66 vermoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe reeel zijn nieuwe verkiezingen, wie moet die uitschrijven? Rutte? Humor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
[...]

Dat ging niet over migratie, toch? Of doet dat er dan ook niet toe, en is het een handig excuus?

[ Voor 9% gewijzigd door Brent op 15-05-2017 19:02 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Neen.
Precies volgens plan dit. Dat ze er pas na twee maanden mee buiten zou komen had ik niet verwacht. Ik had dit bericht al veel eerder verwacht. Maarja het moest er wel serieus uit zien natuurlijk naar de buitenwereld toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Waarom nieuwe verkiezingen? Ik vind dat een kamer gewoon vier jaar moet zitten. Klapt een kabinet? Dan proberen ze maar wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RTL begon het ook al weer mooi te framen. Of Klaver geen water bij de wijn wou doen...
Ja, want je moet natuurlijk alleen maar slikken als je niet rechts bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:03:
RTL begon het ook al weer mooi te framen.
Fritsje Wester zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:44:
[...]

Misschien omdat D66 qua klimaat en migratie dus aan de kant van GL staat. O-)
Veel aannames in het stukje tekst. Wordt gewoon onderhandelen, maar wel met een partij die meer bij de andere partijen staat.
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:46:
[...]

CU is helemaal niet zo rechts. Die zullen ook wat eisen hebben. En waarom moet in de ogen van een aantal van jullie iedereen maar blind meewerken met CDA en VVD?
Wie heeft het over blind meewerken? Ook hier een vertekende vraag. CU gaat heel normaal onderhandelen (als ze uitgenodigd worden) met de rest van de partijen. Niemand heeft het over blind meewerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4evCMWAAIV78Q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dido schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:52:
Hij kan zo minister worden, dit is zijn laatste kans.

Hoe onwaarschijnlijk ook, een combinatie van CDA, VVD, SGP, FvD en PVV hangt ook nog boven de markt (in een gedoogvariant). D66 staat minder sterk nu dan je denkt...
Transportman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:56:
Ach, minderheidskabinet en GroenLinks die dan vervolgens regelmatig bij springt in ruil voor een klein beetje wisselgeld.
Dat kan zeker: met GroenLinks op milieugebied, PvdA over sociale zaken en de PVV op integratie en migratie.

[ Voor 32% gewijzigd door hoevenpe op 15-05-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:06:
[...]

Hoe onwaarschijnlijk ook, een combinatie van CDA, VVD, SGP, FvD en PVV hangt ook nog boven de markt (in een gedoogvariant). D66 staat minder sterk nu dan je denkt...
En nog eens minister van een hele mooie ministerie zoals Onderwijs. Of voor mij part buitenlandse zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

A joke always gets better when Sheldon explains it :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Dan is Rutte een leugenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
[...]

PVV zal nooit meer in een kabinet komen. Noem eens een PVV'er die geschikt is als minister? Personen met enige competenties en PVV sympathie zijn allang bij de FvD. Wilders zelf moet zijn partij strak in de teugels houden en Bosma loopt iedereen die geen racist wil zijn met een boog omheen.

FvD is veel te risicovol, het imago van de partij wordt geframed als alles wat maar not done is, niemand van 'het partijkartel' :+ zal zich daarmee willen associeren zolang de lange termijn koers onbekend is.

Ik gok op een minderheidskabinet of nieuwe verkiezingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou en? Doet hij een Keizertje en verklaart zichzelf integer ;)

Rutte weet ook echt wel dat hij met dergelijke prima donna's niets kan beginnen, en dat het prijsschieten is voor de oppositie.
HallonRubus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:12:
Personen met enige competenties en PVV sympathie zijn allang bij de FvD.
Wie dan?

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 15-05-2017 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
HallonRubus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:12:
[...]

PVV zal nooit meer in een kabinet komen. Noem eens een PVV'er die geschikt is als minister? Personen met enige competenties en PVV sympathie zijn allang bij de FvD. Wilders zelf moet zijn partij strak in de teugels houden en Bosma loopt iedereen die geen racist wil zijn met een boog omheen.

FvD is veel te risicovol, het imago van de partij wordt geframed als alles wat maar not done is, niemand van 'het partijkartel' :+ zal zich daarmee willen associeren zolang de lange termijn koers onbekend is.

Ik gok op een minderheidskabinet of nieuwe verkiezingen.
Ik zie niet zo snel een samenwerking met de PVV op welk gebied dan ook. Van Rutte weten we dat hij niks van de PVV moet hebben. Kereltje Pechtold moet er ook niks van hebben en ook Buma heeft een zeer grote afkeer. Nee hun trots is sterker dan de optie PVV.
Pechtold ziet ook wel dat de enige weg waarin hij nog kan oogsten een constructie is met CU. Dus eindelijk gaat het wel werken na wat onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:11:
[...]

A joke always gets better when Sheldon explains it :+
True that :+

Toch had ik een dood klimaatkonijn willen zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_4ieHKXoAIuEzO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DaniëlWW2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:03:
RTL begon het ook al weer mooi te framen. Of Klaver geen water bij de wijn wou doen...
Ja, want je moet natuurlijk alleen maar slikken als je niet rechts bent...
Ja commerciele Tv-zenders zijn bijna per definitie rechts, hun kijkers ook denk ik.

Maar goed, nu moet D'66 maar de belangen van het linkse smaldeel verdedigen, pfff, vind het bijna jammer dat pvdA zegt " wij even niet" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Die is wel grappig... :)

Maar serieus: als Pechtold nu echt alle andere combinaties zou blokkeren kan het alsnog op tafel komen, nieuwe verkiezingen lossen niets op en dan krijg je alleen maar een nog grotere PVV en FvD.

De sleutel ligt nu bij Segers: die kan een paar serieuze kruimels scoren met 5 zetels (veel geld voor defensie, geen beëindigd leven) of er komt een minderheidskabinet met afwisselend steun van GL, PvdA, CU en/of PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Sjah schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:19:
Maar goed, nu moet D'66 maar de belangen van het linkse smaldeel verdedigen, pfff, vind het bijna jammer dat pvdA zegt " wij even niet" .
De PvdA heeft even andere problemen, zoals de partij herbouwen. :P
Ondertussen zal nu Pechtold, en niet Klaver het mikpunt gaan worden. Hij moet nu maar gaan buigen of barsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
[...]

Nouja, dat is nog de vraag, immers is het (officieel dan) op een punt geklapt waar de CU niet ver verwijderd is van GL (migratie).
Ook kan je je afvragen of D66 wel trek heeft in zo'n coalitie.

Nou GL had toch een significant andere insteek op migratie dan de VVD/CDA. Die willen in de regio oplossen, terwijl Klaver hier iedereen wilde binnenhalen als de nieuwe verlosser. CU kan zich als verlosser opwerpen om goede afspraken mee te maken.

Voor D66 is het niet de eerste keus, maar Pechtold zal ook inzien dat er weinig andere reële opties zijn. Over links wil hij ook absoluut niet de meest rechtse partij zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Bean77 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:25:
[...]

Nou GL had toch een significant andere insteek op migratie dan de VVD/CDA. Die willen in de regio oplossen, terwijl Klaver hier iedereen wilde binnenhalen als de nieuwe verlosser.
Volgens jou of volgens Groen Links?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dido schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:52:
[...]

Met GL in de coalitie was het mogelijk geweest eventuele "schuld" af te schuiven op GL bij volgende verkiezingen, in elke andere mogelijke coalitie zal D66 de rol van de PvdA als blaamschaap krijgen.

Ja, dat wil Pechtold natuurlijk maar al te graag.
Dat zeg ik ook al tegen anderen afgelopen maanden: D66 wilde GL er bij want dan konden ze pronken met GL's inbreng op milieugebied als D66-pronkstuk, en bij mislukken van stuff konden ze GL en CDA de schuld geven. Bij Pechtold en co krijg ik altijd het idee dat ze met een driedubbele agenda werken. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
ijdod schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:30:
[...]

Volgens jou of volgens Groen Links?
In de verkiezingsdebatten en met name het migratiedebat tussen klaver en Rutte kwam overduidelijk het standpunt naar voren (en ik neem aan van de partij gl) dat Klaver zei dat hij de vluchtelingen in NL wilde opvangen en niet in erbarmelijke omstandigheden in de regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bart-Willem schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:30:
Dat zeg ik ook al tegen anderen afgelopen maanden: D66 wilde GL er bij want dan konden ze pronken met GL's inbreng op milieugebied als D66-pronkstuk, en bij mislukken van stuff konden ze GL en CDA de schuld geven. Bij Pechtold en co krijg ik altijd het idee dat ze met een driedubbele agenda werken. :X
Je bedoelt wat ze allemaal zullen doen, de eer opeisen voor wat leuk is en een zondebok zoeken voor wat niet leuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

gambieter schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Je bedoelt wat ze allemaal zullen doen, de eer opeisen voor wat leuk is en een zondebok zoeken voor wat niet leuk is?
Jep, behalve dat D66 doet alsof ze de wereldbeker gewonnen hebben. :P Zit schijnbaar een bepaalde strategie achter ( * Bart-Willem kent een paar D66-prominenten waar zeer regelmatig contact mee is).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:19:
[...]
Maar serieus: als Pechtold nu echt alle andere combinaties zou blokkeren kan het alsnog op tafel komen, nieuwe verkiezingen lossen niets op en dan krijg je alleen maar een nog grotere PVV en FvD.
Maar als Rutte nu met PVV en FvD gaat kan de hele oppositie hem neerzetten als leugenaar. Daar kan hij nooit geloofwaardig uitkomen en zo'n kabinet zal nooit een mooi einde opleveren voor zijn carrière.
Bean77 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:32:
[...]
In de verkiezingsdebatten en met name het migratiedebat tussen klaver en Rutte kwam overduidelijk het standpunt naar voren (en ik neem aan van de partij gl) dat Klaver zei dat hij de vluchtelingen in NL wilde opvangen en niet in erbarmelijke omstandigheden in de regio.
Dat heeft Klaver niet gezegd. Ook Klaver is voorstander van opvang in de regio. Klaver, en ook Pechtold, wil echter geen maximum noemen wat we moeten of kunnen opvangen. Dat is een verschil met andere partijen maar het wordt heel anders geframed, door de andere partijen en nu ook door jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:50:
[...]

Maar als Rutte nu met PVV en FvD gaat kan de hele oppositie hem neerzetten als leugenaar. Daar kan hij nooit geloofwaardig uitkomen en zo'n kabinet zal nooit een mooi einde opleveren voor zijn carrière.

[...]

Dat heeft Klaver niet gezegd. Ook Klaver is voorstander van opvang in de regio. Klaver, en ook Pechtold, wil echter geen maximum noemen wat we moeten of kunnen opvangen. Dat is een verschil met andere partijen maar het wordt heel anders geframed, door de andere partijen en nu ook door jou.
Tja, dan is hij wel 11 jaar premier geweest, dus gaat die toch t zakenleven in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Volgens mij wordt hij al jaren als niets anders weggezet, of is deze maand die 1000,- eindelijk overgemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:53:
[...]

Volgens mij wordt hij al jaren als niets anders weggezet, of is deze maand die 1000,- eindelijk overgemaakt? :P
Maar even serieus: zou je willen dat zo'n FvD en PVV kabinet er komt? Wie moet er dan nog de schuld krijgen van alle ellende in het land? "links" kun je het dan niet meer in de schoenen schuiven en zal weer gaan groeien. Want zo opportunistisch is de kiezer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Dan heb ik toch een totaal andere beleving van het verkiezingsdebat tussen rutte en klaver dan jij.
Ik hoor toch echt Klaver zeggen dat hij vluchtelingen wil opvangen.
YouTube: NOS Debat: Mark Rutte (VVD) vs. Jesse Klaver (GroenLinks)
Overigens hoor je bij 6:00 nog een opening mbt migratie tbv CU tussen neus en lippen door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:58:
Maar even serieus: zou je willen dat zo'n FvD en PVV kabinet er komt?
Nee, want een partij als de PVV kan helemaal de regeringsverantwoordelijkheid niet aan. Men moet gewoon in de oppositie blijven om zo de regering scherp te houden en op onderwerpen de regering aan een meerderheid te helpen.

Het punt is vooral dat Pechtold zich ook beseft dat zijn ministersschap nog geen gelopen race is, dat CDA en VVD overduidelijk elkaar stevig vast houden en het spel slim strategisch uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:01:
[...]

Nee, want een partij als de PVV kan helemaal de regeringsverantwoordelijkheid niet aan. Men moet gewoon in de oppositie blijven om zo de regering scherp te houden en op onderwerpen de regering aan een meerderheid te helpen.

Het punt is vooral dat Pechtold zich ook beseft dat zijn ministersschap nog geen gelopen race is, dat CDA en VVD overduidelijk elkaar stevig vast houden en het spel slim strategisch uitspelen.
En voor Pechtold is het tijd om te oogsten. Hij zal zeker niet nog 4 jaar in de oppositie willen en dan afscheid nemen terwijl hij nooit heeft kunnen regeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
Ik ben benieuwd of D66 deze keer serieus onderzoek heeft gedaan wat voor een soort kiezers op die partij hebben gestemd, want de partij kent een geschiedenis van winnen over midden/progressief maar uiteindelijk toch altijd buigen in rechtse coalities. De partij trekt op die manier het kabinetsbeleid naar rechts, terwijl dat mogelijkerwijs geen afspiegeling is van waarop de kiezer z'n stem heeft laten blijken.

De ironie is dat de partij op die manier niet in staat is de zogenaamde rol van genuanceerde middenpartij en nuance te vervullen waar mensen naar op zoek zijn als ze op D66 stemmen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Bean77
Hier opvangen betekent niet dat je ze niet ook in de regio opvangt. Die tegenstelling is ook te stupide voor woorden: de meeste vluchtelingen worden al in de regio opgevangen.

@hoevenpe
Pechtold weet dat ook wel. Maar als CDA en VVD elkaar zo stevig vasthouden is dat nog geen reden om toe te geven. Pechtold weet ook dat Rutte en Buma weinig uitwegen hebben. Ook hij kan het strategisch spelen. Het wordt het spel van het wachten. Net een WK wielrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Zonde! Het had zo mooi kunnen worden, maar de conservatieven van het CDA vooral denk ik willen er niet aan.

Zou mooi zijn als D66 solidair zou zijn en er ook uit zou stappen...

:z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Durven mensen al voorspellingen te doen wie er gaat aanschuiven? :P

* Bart-Willem denkt: VVD, CDA, D66 en PvdA (inzake: D66 wil absoluut geen CU/SGP erbij hebben, en PvdA zal blij zijn dat Dijsselbloem dan als Financiën-minister kan blijven en Asscher voor een of andere fop-ministerie).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:54
Allemaal een toneelstukje. Over 3 weken gaan ze weer praten 'want ze moeten wel' en dan kan kunnen ze compromissen verkopen. CU ontloopt GL amper op deze onderwerpen, behalve inkomensverdeling misschien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Denk eerst VVD, CDA, D66 en CU. > onoverbrugbaar qua ethische kwesties
Denk daarna VVD, CDA, D66 en PVDA > CDA wil geen vierde aan de wagen.
Ergens in januari volgend jaar krijg je dan het minderheidskabinet van VVD, CDA, D66.

Of wat kennelijk de aanloop was tot Paars I: daar gingen de partijen ook uiteen om later tot elkaar te komen. Minderheidskabinet heeft Rutte, Pechtold of Birma geen zin in. Gl mag weer aanschuiven en tekent bij het kruisje voor een programma dat de andere drie al hebben uitonderhandeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Joosie200 op 15-05-2017 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ph4ge schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:14:
CU ontloopt GL amper op deze onderwerpen, behalve inkomensverdeling misschien.
Er is een groot verschil: GroenLinks had fors gewonnen, met 14 zetels was dit moment om de idealen te verwezenlijken. CU had 5 zetels en hield 5 zetels, geen gedoe met de achterban en daarom veel minder 'gewicht' om grote eisen te kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Probleem is dat de punten waar CU op kan scoren niet te verteren zijn voor D66.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou het niet weten, want alles heeft behoorlijke minpunten:

Over radicaal-rechts met de PVV en FvD: Dat heeft het CDA de vorige keer veel goeds gedaan :X Die partij is net herrezen uit de as, precies hetzelfde flikken als de vorige keer is genoeg om een PvdA'tje te doen.

Christelijk: Met alleen de CU is het echt te krap, en de CU is een soort christelijke GL, dus het zou me al verbazen als dat wel werkt. Maar als je ook nog eens de SGP erbij doet moet je vreselijk conservatief worden, wat niks is voor D66.

Centrum met PvdA: Dat is gewoon zelfmoord voor de PvdA.

Regenboogcoalitie: CDA met alle progressieve partijen: Gaat niks worden met het CDA, veel te links, progressief en groen.

VVD met wat linkse partijen: Dat wordt ook niks, want te links, te progressief, te groen. En de SP wil sowieso niet mee met de VVD.

Dus tja, of een minderheidskabinet die telkens gaat shoppen, wat dus veel gedoe gaat opleveren, kan je Rutte 1 na gaan doen, of een paar maanden aankloten met bovenstaande dingen, om vervolgens VVD, CDA, D66 en GL nog eens te proberen.

Nieuwe verkiezingen zie ik ook niet gebeuren, met dat gedoe rond die VVD-pief krijgt de VVD klappen.

Of we delen Nederland gewoon in tweeën, ene deel conservatief, andere deel progressief :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:17:
[...]

Er is een groot verschil: GroenLinks had fors gewonnen, met 14 zetels was dit moment om de idealen te verwezenlijken. CU had 5 zetels en hield 5 zetels, geen gedoe met de achterban en daarom veel minder 'gewicht' om grote eisen te kunnen stellen.
Bovendien vind ik de CU stabieler dan GL. Met hen kan je goede afspraken maken en Segers zal hier ook voor staan. Segers zal zich ook realiseren dan een kabinet waar hij in zit met Pechtold, Rutte en Buma een zeer degelijk en solide kabinet is met veel perspectief voor CU om zich te profileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 00:11

defiant

Moderator General Chat
CDA/VVD/D66 is zo ongeveer de slechtst mogelijke, nog enigszins realistische, coalitie voor de PvdA zowel voor de opbouw van de partij alsmede profilering. Ik snap niet dat mensen serieus denken dat het ook maar enigszins haalbaar is. Gedoogsteun op basis van losse beleidsonderwerpen is het enigste wat ik me nog kan voorstellen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Bean77
Stop nu eens met alles in jouw rechtse wereldbeeld te framen. GL is niet instabiel. GL heeft enkel een andere mening.

En je doet net of CU maar moet tekenen bij het kruisje. Als ze zo nodig zijn, waarom zouden ze dan beleid van een ander gaan uitvoeren zonder wisselgeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
defiant schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:21:
CDA/VVD/D66 is zo ongeveer de slechtst mogelijke, Gedoogsteun op basis van losse beleidsonderwerpen is het enigste wat ik me nog kan voorstellen.
Mwah, we hadden al de C3. Ik zie niet in waarom er met een minderheidskabinet geen nieuwe C3 kan opstaan. Heb je als nog meerderheden op meerdere beleidsterreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:24:
@Bean77
Stop nu eens met alles in jouw rechtse wereldbeeld te framen. GL is niet instabiel. GL heeft enkel een andere mening.

En je doet net of CU maar moet tekenen bij het kruisje. Als ze zo nodig zijn, waarom zouden ze dan beleid van een ander gaan uitvoeren zonder wisselgeld?
En als jij het doet vanuit je linkse perspectief, dan komen we een eind O+

Maar nogmaals, CU gaat gewoon onderhandelen. En ik heb alle vertrouwen dat daarin een compromis gevonden wordt. Alleen jij zegt dat ze bij een kruisje moeten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Heh. Bij het CDA is het feest bij de borrel vanavond.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Joosie200 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:25:
[...]

Mwah, we hadden al de C3. Ik zie niet in waarom er met een minderheidskabinet geen nieuwe C3 kan opstaan. Heb je als nog meerderheden op meerdere beleidsterreinen.
Maar het geeft wel kans op een enorme bitchfight.

De PVV die zegt dat ze niks meer steunen als er meer windmolens komen.
GL die zegt dat Rutte de boom in kan als hij vluchtelingen gaat pesten.
CU die de andere wang toekeert als vrijwillig levenseinde er komt.

Onder aan de streep bereik je op die manier helemaal niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Bean77
Ik frame niet dat de ene partij stabieler is dan de ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:28:
Heh. Bij het CDA is het feest bij de borrel vanavond.
Ook bij een hoop VVD stemmers is nu een biertje geopend hoor... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Bier? Champagne!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:28:
@Bean77
Ik frame niet dat de ene partij stabieler is dan de ander.
frame mij dan niet dat ik doe dat CU moet tekenen bij het kruisje. :+
Heb hier de polonaise al ingezet :P

[ Voor 26% gewijzigd door Bean77 op 15-05-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:21
Het grote genieten op rechts is begonnen. Niks duurzaamheid, die olie gaat nooit op en dat klimaat loopt zo'n vaart niet. :+

D66 gaat nu gewoon voor de bijl, VVD-CDA-D66-CU-SGP en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Waarvoor men maar de kwart heeft betaald via wat schimmige regelingen natuurlijk :+

Overigens zie ik de reden voor het feestje niet, of is het een positief iets dat een land onbestuurbaar is? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:55
defiant schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:21:
CDA/VVD/D66 is zo ongeveer de slechtst mogelijke, nog enigszins realistische, coalitie voor de PvdA zowel voor de opbouw van de partij alsmede profilering. Ik snap niet dat mensen serieus denken dat het ook maar enigszins haalbaar is. Gedoogsteun op basis van losse beleidsonderwerpen is het enigste wat ik me nog kan voorstellen.
Maar wat is het gewicht van D'66 in die minderheidscoalitie, op grote rechtse punten kunnen CDA en VVD vrij gemakkelijk om D'66 heen de PVV, SGP en FvD staan immers toch al klaar aan de flanken om mee te stemmen. Als keizergate blijft aanhouden zouden ze misschien wel de gok kunnen nemen op nieuwe verkiezingen en te hopen op VVD zetels. Officieel geen VVD, CDA, PVV, FvD, SGP maar in de achterkamers zal er regelmatig vast wat te regelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dit soort onderbuik statements zonder onderbouwing voegen niets toe aan de discussie, laat het dan ook achterwege.

[ Voor 70% gewijzigd door defiant op 15-05-2017 20:38 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:29:
[...]

De blinde schapen? Ja, de écht blinde volgelingen. De partijleiding? Nee. De meer nuchtere leden? Nee. De leden afhankelijk van posities, benoemingen, verdelingen en opdrachten van de verbonden netwerken? Helemaal niet.

Zeker, er zijn scenario's te bewerken, maar als we even heel nuchter naar de effecten kijken, dan volgt uit deze situatie een overwicht voor CDA.

Herinner je je nog de confrontaties VNO/NCW en het opdraven van Balkenende's nieuwe groene netwerkje? Dit is nu precies wat de VVD zocht te vermijden, aangezien VVD en CDA in een machtspolitieke conflict zitten: concurrentie voor dezelfde netwerken. En dus ook voor overwicht in bestuur & beleid, los van kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat onze rechtse vrinden niet beseffen: hoe rechtser het feestje nu, hoe groter de kans dat de kiezer daarna weer voor links gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:34:
Wat onze rechtse vrinden niet beseffen: hoe rechtser het feestje nu, hoe groter de kans dat de kiezer daarna weer voor links gaat.
Dat is juist goed, balans.
Zo werkt onze democratie het best.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobinHood schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:32:
Overigens zie ik de reden voor het feestje niet, of is het een positief iets dat een land onbestuurbaar is? :/
Liever de eigen blinde chauffeur met alleen een rechterarm, dan een competent iemand die de bus probeert veilig bij de eindbestemming te brengen. Je moet het electoraat niet al te hoog inschatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Bean77 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:03:
[...]

En voor Pechtold is het tijd om te oogsten. Hij zal zeker niet nog 4 jaar in de oppositie willen en dan afscheid nemen terwijl hij nooit heeft kunnen regeren.
Pechtold is in een vorig leven al een keer minister geweest en ik heb eigenlijk niet het idee dat dat hem goed bevallen is of dat hij daar goed in was. Zelfs als D66 gewoon in een volgend kabinet komt kan hij beter iemand anders uit de partij minister laten worden en zelf lekker fractievoorzitter blijven. Capabele kandidaten genoeg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Als je de politiek volgt dan weet je dat het de meest normale situatie is.
De kunst is tegen de tijd van de verkiezingen de zwarte piet (sorry sylvana) niet tussen je kaarten te hebben zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Virtuozzo schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:33:
[...]

De blinde schapen? Ja, de écht blinde volgelingen. De partijleiding? Nee. De meer nuchtere leden? Nee. De leden afhankelijk van posities, benoemingen, verdelingen en opdrachten van de verbonden netwerken? Helemaal niet.

Zeker, er zijn scenario's te bewerken, maar als we even heel nuchter naar de effecten kijken, dan volgt uit deze situatie een overwicht voor CDA.

Herinner je je nog de confrontaties VNO/NCW en het opdraven van Balkenende's nieuwe groene netwerkje? Dit is nu precies wat de VVD zocht te vermijden, aangezien VVD en CDA in een machtspolitieke conflict zitten: concurrentie voor dezelfde netwerken. En dus ook voor overwicht in bestuur & beleid, los van kabinet.
Is de VVD met een lading progressieve partijen dan misschien toch wel mogelijk? Onder het mom van "Alles behalve het CDA meer macht geven!"?

Ik bedoel, als Rutte het zo kan spinnen dat links de duivel is, kan hij ook wel spinnen dat de VVD samen met wat progressieve partijen de ultieme mix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Die tijden zijn voorbij. Ook hier zijn de verkenning voor informatietechnologische beïnvloeding druk aan de gang, worden contracten al in voorbesprekingen gezet, en zijn de ontwikkelingen in media en smaakmakers al goed op weg in de lijn van het "goede" populisme, zoals dat heet.

Ik begrijp wat je wil zeggen, en in theorie van bestel heb je gelijk. De praktijk is echter hevig aan het verschuiven, structureel en diep. De mens is stuurbaar, als individu en groep. Dit is nu wetenschap én instrument. De deuren zijn gewoon open.

Pagina: 1 ... 19 ... 68 Laatste

Dit topic is gesloten.