pilskes schreef op woensdag 17 april 2019 @ 21:54:
Wij hebben dus ook zo'n Samsung onding. Gekocht eind 2013, in 2017 de eerste klachten gehad, afgelopen tijd worden ze steeds erger. Heb hem al diverse malen gekalibreerd, maar nog steeds worden programma's niet afgemaakt.
Nu heb ik alle tips en how-to's gelezen en als de machine dezelfde klachten blijft houden, dan ga ik aan het solderen! Mocht dit geen succes zijn, dan gaat hij weg, Ik heb geen zin meer in ellende met dit ding.
Even een off-topic vraag: wat is er waar van de "nep" Bosch wasmachines (zwarte/rode/zilveren Bosch letters?) Is er ergens aan te zien welke wel goed zijn en welke niet?
Ik kom op internet maar bar weinig klachten tegen over Bosch wasmachines...Als je op Samsung wasmachines zoekt daarentegen....
Ik heb me een tijd geleden in de wereld van de wasmachines verdiept toen onze wasmachine toe was aan vervanging.
Neppe Bosch wasmachines bestaan niet, er valt ook niks te herleiden n.a.v. een bepaalde kleur letters. Bosch maakt zoals meer fabrikanten dat doen in verschillende prijsklassen wasmachines met daarbij een bepaalde prijs/ kwaliteit verhouding.
De 8 serie van Bosch wordt in Duitsland gemaakt, bij sommige 8 serie modellen staat er aan de voorkant 'Made in Germany' op de wasmachine. Bij sommige 8 Serie modellen staat dit alleen op de sticker aan de achterkant.
Deze wasmachines (8 serie en Home Professional) zouden in theorie bestand zijn tegen meer wasbeurten, echter als je de technische tekeningen vergelijkt tussen een 6 serie en 8 serie Bosch wasmachine dan zijn deze zo goed als hetzelfde opgebouwd. Beide series hebben een gesealde kuip met 3 veren en 3 stootdempers.
Qua prijs/ kwaliteit zit je bij Bosch goed, voordeel van Bosch is dat onderdelen goed en lang leverbaar zijn daarnaast brengen ze ook niet elke jaar of om het jaar nieuwe modellen op de markt die intern en qua uiterlijk weer compleet anders zijn dan voorgaande modellen zoals Samsung dat doet.
Zoals je wellicht al uit dit topic hebt opgemerkt is de kwaliteit van Samsung wasmachines matig tot slecht, meerdere winkels beamen dit ook. Er zijn zelfs winkels die Samsung wasmachines uit hun assortiment hebben gehaald.
Naast de 'gewone' lijn heeft Bosch ook nog een 'Exclusiv' lijn. De Exclusiv lijn heeft zilverkleurige accenten waaronder het logo van Bosch, deze lijn is voor de vakhandel zodat zij niet op prijs hoeven te concurreren met dozenschuivers waarbij je na de garantieperiode van 2 jaar scheef wordt aangekeken als je jouw garantie wilt claimen.
Ik adviseer je minimaal een Bosch 6 serie wasmachine, intern bijna hetzelfde als de 8 serie die in Duitsland wordt gemaakt. Ik heb deze wasmachine bij de vakhandel gekocht met een eigen technische dienst en met onderhandelen waren we uiteindelijk ongeveer 70 euro meer kwijt dan bij een dozenschuiver. Tot op heden zeer tevreden met de Bosch WAT28695NL.