foutcode LE1, Tjonge wat een lijst met problemen met die Samsung machines, ik ben nu ook de pineut en heb dit forum doorgespit maar geen oplossing kunnen vinden dus hoop ik dat er iemand is die mij kan adviseren.
De foutcode LE1 betekent bij mijn machine dat de lek sensor water heeft gedetecteerd MAAR alles is droog. Ik heb de machine opengehaald en er is absoluut geen lekkage te zien. Ik heb de lek sensor los gehaald en doorgemeten op weerstand en deze is droog maximaal, als ik hem in het water doop dan komt er wel geleiding dus een meetbare weerstand, de bedrading heb ik nagelopen tot de laatste stekker naar het controle paneel en dat zit allemaal goed verbonden. Door uitzetten (echt stekker er uit!) en weer aanzetten krijg je na 5 seconde alweer de fout melding als je dan op de machine de aan/uit knopt indrukt gaat de melding uit, direct daarna weer aanzetten en een programma kiezen gaat goed en de wasmachine draait gewoon zijn programma. Aan het eind moet je de stekker er uit trekken om de deur na 2 minuten open te kunnen doen.
Ik ben bang dat het ook een fout in de print is maar ik wil eerst uitsluiten dat het een defect is van de lek sensor, volgens mij zijn dat slechts losse contacten die een geleiding meten als ze nat worden en kan dat nooit elektrisch kapot zijn, ik heb de sensor ook los gekoppeld maar dan blijft de melding precies hetzelfde.
Kan iemand hier adviseren?
De foutcode LE1 betekent bij mijn machine dat de lek sensor water heeft gedetecteerd MAAR alles is droog. Ik heb de machine opengehaald en er is absoluut geen lekkage te zien. Ik heb de lek sensor los gehaald en doorgemeten op weerstand en deze is droog maximaal, als ik hem in het water doop dan komt er wel geleiding dus een meetbare weerstand, de bedrading heb ik nagelopen tot de laatste stekker naar het controle paneel en dat zit allemaal goed verbonden. Door uitzetten (echt stekker er uit!) en weer aanzetten krijg je na 5 seconde alweer de fout melding als je dan op de machine de aan/uit knopt indrukt gaat de melding uit, direct daarna weer aanzetten en een programma kiezen gaat goed en de wasmachine draait gewoon zijn programma. Aan het eind moet je de stekker er uit trekken om de deur na 2 minuten open te kunnen doen.
Ik ben bang dat het ook een fout in de print is maar ik wil eerst uitsluiten dat het een defect is van de lek sensor, volgens mij zijn dat slechts losse contacten die een geleiding meten als ze nat worden en kan dat nooit elektrisch kapot zijn, ik heb de sensor ook los gekoppeld maar dan blijft de melding precies hetzelfde.
Kan iemand hier adviseren?
:strip_exif()/f/image/Lc87XEbbBmbBOsMhARuymL1M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/697R8HYnxlq7X2LkbbijxncZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MUYv7E27C1QERfjXf4q35nRu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x2gNinCWZS1FVEptpTYwouBz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1X2mq114MfsRaTMhpudwYqUa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/romj8ZhaC4rkCn0W4qq6ZLaP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xGKZbbdcRFya3li2N0uH0dAP.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L8B9cQu1uMkIRhkTWXqfpR9c.webp?f=fotoalbum_large)
/f/image/qiSkhOzzVvvBJY2sTtHjQlJA.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/riz234XtVor8UIRvq9lWKFaw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B4pSttoNIfyIbkUWEqvC3myN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GHk9Yz2sBPbuW6HPY6vp2LzO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AUKZNnfyq0UH3pSiyPNr73rn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dD5k6D8Wdsq5FKCYVgWmhc6Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TnueT1Hsfl1YzjT1wTF3Wel9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/xTHoxlE3cjX6hEXwNeEG9fei.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sLahwuXfWGu2nBLyFhvwclBp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lZEt5cRsqLD40xrkGY0XrM9A.jpg?f=fotoalbum_large)