[F1 2017] Race 3 - GP van Bahrain + Testdagen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:
  • 56.678 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

fsfikke schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:49:
Sainz moet drie plekjes opschuiven in Rusland voor die actie op Stroll.
En terecht, dat was gewoon een domme Maldonado-actie van Sainz. Met drie plekken komt hij nog goed weg.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
fsfikke schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:49:
Sainz moet drie plekjes opschuiven in Rusland voor die actie op Stroll.
Goed besluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:24

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:59
Hoorde ik op Sky nu goed dat Toto Wolf een berichtje van Rosberg had gekregen, met "great addition to the team"? Ik zou het eerder sarcastisch opvatten dan echt serieus.

En ook in Teds Notebook een interessant "verhaal" over ALO. Tegen de Spaanse pers zou hij gezegd hebben dat hij elke race als een gek zal stampen, rijd hij niet in de punten, zal die alsnog in de laatste ronde de auto in de pits parkeren. En dat is nu juist ook de ronde waarin hij deze race is uitgevallen. Ook is er nog wat semantisch geneuzel over waarom hij uitviel. ALO zei dan "engine problem". McLaren zegt dat hij wat voelde met de motor en daardoor uit voorzorg is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:25

vhal

ಠ_ಠ

Wat een tenenkrommend interview was dat met HAM :X

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:52

rammes

koekebakker 1e klas

vhal schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:05:
[...]

Wat een tenenkrommend interview was dat met HAM :X
Jack moet echt aan zijn volzinnen in het Engels werken.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:51:
[...]

En terecht, dat was gewoon een domme Maldonado-actie van Sainz. Met drie plekken komt hij nog goed weg.
Hoeveel punten kost hem dit?

Hamilton kreeg er twee. Sainz meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:22
ANdrode schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:13:
[...]

Hoeveel punten kost hem dit?

Hamilton kreeg er twee. Sainz meer?
Nope ook voor Sainz 2 punten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9jawogWsAIjSYt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Dijkstraat schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:15:
[...]
Nope ook voor Sainz 2 punten.
8)7 ik snap het niet helemaal.

Mijn gok:
Iemand direct schade berokkenen => straf op startopstelling
Gevaarlijk/onaangepast gedrag => strafpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 07:25

vhal

ಠ_ಠ

rammes schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:12:
[...]

Jack moet echt aan zijn volzinnen in het Engels werken.
Dat is een ding ja :P maar hij roept iets en verwacht dat de coureur het vervolgens afmaakt als reactie. Bij HAM was het behoorlijk awkward...die had er duidelijk geen zin in.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

vhal schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:20:
[...]

Dat is een ding ja :P maar hij roept iets en verwacht dat de coureur het vervolgens afmaakt als reactie. Bij HAM was het behoorlijk awkward...die had er duidelijk geen zin in.
Ik vind dat echt een bloedirritante manier van interviewen. Gewoon iets poneren en dan een reactie verwachten, alsof ze beste maatjes zijn ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Iemand stats kunnen vinden van het aantal inhaalacties? Ik heb het gevoel dat er behoorlijk wat waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
UltraSub schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:30:
Iemand stats kunnen vinden van het aantal inhaalacties? Ik heb het gevoel dat er behoorlijk wat waren.
Volgens de pure pit wall van Mercedes 48 in totaal.
https://www.mercedesamgf1...cedes-amg-f1/purepitwall/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
48 inderdaad met 18x DRS. Lijkt me niet dat het slechter gaat met de 2017 auto's, gezien de mate van close racing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniellammers
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-01 15:30
Die kopgroep in het begin, ongelooflijk!

You won't catch me driving a racecar that I've build. - Colin Chapman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

daniellammers schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:37:
Die kopgroep in het begin, ongelooflijk!
Soort Bottas train en tegelijk DRS-train qua inhaalacties. :)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

vhal schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:20:
Dat is niet de schuld van Hamilton. Een fatsoenlijke journalist weet dat hij open vragen moet stellen. Nu weet ik dat Plooij zichzelf geen journalist acht, maar dat is dan ook wel erg duidelijk. Door de vraagstelling maakt hij het Hamilton erg makkelijk om korte antwoorden te geven en geeft hij tegelijk weinig ruimte om meer informatie te verstrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wel apart dat Ted weet te vertellen dat Alonso blijkbaar ergens heeft gezegd dat indien hij niet in de punten ligt, hij in de laatste ronde de pit ingaat en opgeeft.

Wel dramatisch dat de Honda nog steeds giga problemen heeft! Geen power, grote problemen met de betrouwbaarheid.. Erger kan het iig niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

pilskes schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:58:
Wel apart dat Ted weet te vertellen dat Alonso blijkbaar ergens heeft gezegd dat indien hij niet in de punten ligt, hij in de laatste ronde de pit ingaat en opgeeft.
Nou, het viel mij de vorige keer ook al op, toen hij namelijk door de Renault en de Force India in de laatste rondes werd ingehaald klaagde hij ook ineens over een probleem en zette hem aan de kant.
Nu Ted dat idd vermeld zou het mij niks verbazen en hij komt er natuurlijk makkelijk mee weg, iedereen gelooft wel dat de McLaren weer een probleem heeft :P

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Het heeft ook wel voordelen, vervangen van onderdelen zonder straf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

Humma Kavula schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:02:
[...]

Nou, het viel mij de vorige keer ook al op, toen hij namelijk door de Renault en de Force India in de laatste rondes werd ingehaald klaagde hij ook ineens over een probleem en zette hem aan de kant.
Nu Ted dat idd vermeld zou het mij niks verbazen en hij komt er natuurlijk makkelijk mee weg, iedereen gelooft wel dat de McLaren weer een probleem heeft :P
Daar zal, zoals hierboven als vermeld is, wel over gesproken zijn binnen het team. Geen uitzicht op een top 10 positie dan de wagen aan de kant zetten. Lijkt mij niet dat Alonso dit uit eigen beweging doet, zo professioneel is hij wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Blijft altijd een tof item om te kijken. En ook + punten voor de cameraman altijd die erbij loopt en soms de sneaky shots weten te maken, en zo af en toe ook voor de nodige humor zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Hippocampus schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:04:
Had BOT ook niet een enorme kak bandenwissel tijdens de safety car of heb ik dat verkeerd gezien?
BOT gaf dat aan in zijn post race interview, en volgens Ted's notebook waren het wheelguns of de flessen perslucht die niet goed functioneerden. Verder heb ik nog geen pitstop data kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:59
Hippocampus schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:26:
[...]

BOT gaf dat aan in zijn post race interview, en volgens Ted's notebook waren het wheelguns of de flessen perslucht die niet goed functioneerden. Verder heb ik nog geen pitstop data kunnen vinden.
Volgensmij is op TV in eerste instantie een herhaling van de pitstop van BOT geweest (onder vermelding van onderzoek naar HAM + RIC), en daarop zag je idd dat de pitstop niet vlekkeloos ging. En zoals je zelf al aangeeft. Ted had het ook erover in zijn notebook. Wheelguns deden het niet goed door een gebrek aan perslucht of iets dergelijks (in ieder geval lag de oorzaak bij de perslucht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:43:
[...]

Dat is niet de schuld van Hamilton. Een fatsoenlijke journalist weet dat hij open vragen moet stellen. Nu weet ik dat Plooij zichzelf geen journalist acht, maar dat is dan ook wel erg duidelijk. Door de vraagstelling maakt hij het Hamilton erg makkelijk om korte antwoorden te geven en geeft hij tegelijk weinig ruimte om meer informatie te verstrekken.
Hij zegt dat hij geen journalist is, maar dat is echt een zwaktebod. Hij speelt namelijk wel de journalist en zijn vragen zijn tenenkrommend.
Cursusje interviewtechnieken zou hem niet misstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9jt-2IXUAALXFN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9juA1JWsAI-_n8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9kWVs8V0AA2JXC.jpg

@Rivanov Top! Veel video's.. maar zit er ook het Podium interview post-race interview bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
[YouTube: https://youtu.be/aOFaswg_fiE]
[YouTube: https://youtu.be/8-WqFrhwihk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vt2909fsAiU]

Iemand anders ook opgevallen dat er deze week in de pen heel veel nieuwe gezichten waren die de voice-recordertjes vasthielden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 19:38
Wat een race, ongelofelijk! Overal actie, in de kopgroep, in het midden. Gewoonweg pure racegenot, hoop dit ook te zien in de volgende races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
lapchart via reddit
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rfog8ldoazry.png

Ga morgen zoeken naar de officiële. Die is wat minder druk.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C89A9NaWsAEefO1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-06 19:38
nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 01:47:
lapchart via reddit
[afbeelding]

Ga morgen zoeken naar de officiële. Die is wat minder druk.
[afbeelding]
Denk dat die net zo druk is, aangezien de inhaalacties er in blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Wat een lompe actie van Sainz, komt heel gefrustreerd over dit seizoen.
In GP China bakte die er helemaal niks van en nu dit man man man leek wel zo'n kamikaze actie uit een racespel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 00:44:
[video]
[video]
[video]

Iemand anders ook opgevallen dat er deze week in de pen heel veel nieuwe gezichten waren die de voice-recordertjes vasthielden?
Jup. Met name Red Bull wisselt nogal vaak. James was nu ingewisseld voor een jonge dame bij Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-06 01:36
Jammer van Max. Had hier voor de race al aangegeven dat als RBR twee verschillende strategieën zou hanteren ze wellicht op het podium konden komen.

Dat leek met de gok van Verstappen die Vettel volgde qua strategie toch echt te gaan gebeuren, hij zou zo voor de Mercedesen de baan op komen. Of hij ook tweede zou eindigen weten we niet vanwege Hamilton zijn pace op het einde maar Max zag er wel veel sneller uit dan Ricciardo en Bottas gisteren.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Domme actie van Sainz gisteren, heb hem nog niet zoiets zien doen.
Snap niet hoe hij dacht daar nog voor te kunnen kruizen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:41
LockeJohn schreef op maandag 17 april 2017 @ 05:45:
In GP China bakte die er helemaal niks van
Je bedoelt de race waar ie 7e werd, net achter de topteams? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

shdx schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:10:
[...]

En Australie 8e, nee hij is prima bezig maar wel jammer van die actie van gisteren.

[ Voor 4% gewijzigd door ScrooLoose op 17-04-2017 08:12 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 15:34
shdx schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:10:
[...]

Puur geluk. Kon na 1 rondje al bijna drie keer uitstappen. Door die SC kon hij vervolgens mooi omhoog kruipen. Absoluut een resultaat wat niet bij zn prestaties hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Erapaz schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:37:
[...]

Hij zegt dat hij geen journalist is, maar dat is echt een zwaktebod. Hij speelt namelijk wel de journalist en zijn vragen zijn tenenkrommend.
Cursusje interviewtechnieken zou hem niet misstaan.
Het leuke van die manier van vragen stellen is natuurlijk wel, dat de coureur zijn standaard riedeltje niet kan afsteken en gedwongen wordt na te denken voor hij antwoord. Laat Plooy maar gewoon doorgaan met de manier waarop hij het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

210667 schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:20:
[...]

Het leuke van die manier van vragen stellen is natuurlijk wel, dat de coureur zijn standaard riedeltje niet kan afsteken en gedwongen wordt na te denken voor hij antwoord. Laat Plooy maar gewoon doorgaan met de manier waar hij het op doet.
Dat is wel waar. Toch heb ik het gevoel dat Jack dat niet uit Jounalistieke handigheid doet :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

JvS schreef op maandag 17 april 2017 @ 09:24:
[...]

Dat is wel waar. Toch heb ik het gevoel dat Jack dat niet uit Jounalistieke handigheid doet :P.
Die kennelijke onbeholpenheid maakt het dan juist leuk. Het, bijvoorbeeld, alleen maar met ja-of nee antwoorden vragenspelletje met Saintz was gewoon wel grappig. Saintz had de neiging om alle antwoorden toch te gaan verklaren en er als een politicus op te gaan antwoorden.

Maar goed..je vindt het wat, of je vindt het niets. Heb er niet zoveel moeite mee.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
In GP China bakte die er helemaal niks van en nu dit man man man leek wel zo'n kamikaze actie uit een racespel.
Jij bakt er ook niet zoveel van he? Welke race van China heb je gekeken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
Razorbite schreef op maandag 17 april 2017 @ 08:41:
[...]

Puur geluk. Kon na 1 rondje al bijna drie keer uitstappen. Door die SC kon hij vervolgens mooi omhoog kruipen. Absoluut een resultaat wat niet bij zn prestaties hoort!
Wat een onzin weer allemaal.....op een natte baan er maar 1 keer af gegaan op slicks (gebeurd de beste) en niet drie keer. Kom even met goede feiten. En de tactiek was ook om juist met deze tactiek naar voren te komen.

Jammer dat je voor dit soort opmerkingen geen minnetjes kunt geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 17-04-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

^^ met bvbal79

Dat laatste klopt echt niet, SAI nam wellicht wat meer risico in China, maar reed verder een (meer dan) prima race.

Wel heb ik de indruk na de eerste GP's (wellicht iets te vroege constatering, maar toch) dat SAI zich -met iets teveel nadruk- probeert te profileren als 'een van de top rijders', wellicht om zijn kansen op een stoel bij Merc, Fer of RB te vergroten voor het komende seizoen.
Hopelijk heeft hij door deze foute actie niet nu al zijn kansen verspeelt...
(begrijp me niet verkeerd, fouten mogen gemaakt worden, maar dit was echt een rookie fout en eentje die makkelijk voorkomen had kunnen worden).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nou de wijze hoe Sainz spinde en vervolgens de muur toucheerde is anders aardig knullig.

Het was een gewaagde gok om op slicks te rijden, maar tegen de tijd dat dit incident gebeurde reed Bottas en het hele veld er ook al op. Het is dan toch redelijk knullig om op die manier een spin te herstellen. De aanvankelijke spin zag er nog redelijk vreemd uit, dat kon misschien elke coureur overkomen zijn.

Sainz wil natuurlijk al te graag aanspraak maken op een ander team stoeltje dat hopelijk als upgrade zal dienen. Maar lijkt mij wel dat hij niet moet gaan willen overperformen, en gewoon de races op goede plekken finishen.
Maarja, seizoen is nog lang..

TBH wat ik interessanter vanochtend vond op Reddit: Force India is stiekem opgeklomen naar P4 in constructeurs. Williams al op P5..
Oke de Williams liep voor geen meter in China, maar wanneer zouden ze achter hun oren gaan krabben als Massa de auto elke race in Q3 propt en in de punten kan finishen (waar die auto thuis hoort - achter of tussen de RBR's), maar Stroll in Q1 of Q2 er al uit ligt en ook in de race geen potten leek te breken?

[ Voor 28% gewijzigd door Hans1990 op 17-04-2017 10:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
en nog wat leesvoer voor deze 2e paasdag.

Afbeeldingslocatie: https://www.motorsportweek.com//admin/ckfinder/userfiles/images/Magazine/cover-211.jpg

Motorsport Monday - 211 +50min

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9mbkjnXUAAWqUl.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9kqWLfXYAAVCoR.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9lW056VYAAZJeX.jpg:large

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 17-04-2017 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik las de persconferentie nog even na (had gister het podium ook wel gezien) en wel prettig dat Vettel gewoon reageert op DC i.p.v. op z'n Hamilton's direct zich naar het publiek te richten en helemaal niet een reactie geeft op een vraag of opmerking.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Toch behoorlijk wat schade aan de RBR van Max als je die foto van @nachtnet zo ziet. Zo heel hard leek de impact in de barrier eigenlijk niet naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Robsta86 schreef op maandag 17 april 2017 @ 11:41:
Toch behoorlijk wat schade aan de RBR van Max als je die foto van @nachtnet zo ziet. Zo heel hard leek de impact in de barrier eigenlijk niet naar mijn gevoel.
Valt wel mee toch met de schade? Wat ik zo snel op de foto kan zien:
  • 2 kale banden (omdat deze blokkeerden)
  • 1 kapotte neus (+ Neusvleugel)
  • Wat schade aan de plank & vloer
  • Misschien wat draagarmen van de voorwielophanging die beschadigd zijn
Maar het was wel een behoorlijke impact (Genoeg om iedere leasebak af te schrijven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

YouTube: 2017 Bahrain Grand Prix: Race Highlights

Race highlights met Crofty en Brundle.
Kan helaas niet embedden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:42
sjaool schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:00:
[...]

Max heeft in ieder geval een podiumplek gehad... valt uit en staat nog steeds boven RIC. Top race van Max... je weet wel die jongen met als manager Raymond Vermeulen.
En Ricciardo is in de eerste race, in zijn thuisland, niet uitgevallen? Ja Max lijkt het tot zover beter te doen, indien beiden auto's gewoon vooruit komen en kunnen remmen.. Maar het is niet dat Ricciardo alle races uitgereden heeft, Max uitvalt en alsnog boven Ricciardo staat hé :P

Ja gisteren was Max duidelijk de betere van de 2, Ricciardo kon niks ,deed niks en faalde keihard voor zijn team (vind ik...).. Het is dat het niet ''mag'' want ik riep hier: laat Ricciardo aub uitstappen en laat Max in die auto zitten, dit wordt hem niet zo.
Ricciardo kon Massa niet eens tegenhouden, ze (ook rai) reden Ricciardo voorbij alsof het niks was. Max wilde de strijd aangaan met Mercedes, Ricciardo? Die had zijn handen vol aan ene Massa 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Hans1990 schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:38:
Nou de wijze hoe Sainz spinde en vervolgens de muur toucheerde is anders aardig knullig.

Het was een gewaagde gok om op slicks te rijden, maar tegen de tijd dat dit incident gebeurde reed Bottas en het hele veld er ook al op. Het is dan toch redelijk knullig om op die manier een spin te herstellen. De aanvankelijke spin zag er nog redelijk vreemd uit, dat kon misschien elke coureur overkomen zijn.
knullig om een spin te herstellen? Probeer jij het dan even om in het natte gras(!!!) je spin te herstellen.

Vind Sainz ook geen topper, zeker niet na laatste race. Maar kom allemaal hier even met echte feiten in plaats van maar wat te roepen en alsof je zelf de heilige graal bent....

[ Voor 26% gewijzigd door bvbal79 op 17-04-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:31:
[...]

en knullig om een spin te herstellen? Probeer jij het dan even om in het natte gras(!!!) je spin te herstellen.
Je mag er toch vanuit gaan dat Sainz ook wel weet dat gras glad is? Hij had ook op de baan kunnen herstellen; hij had mazzel dat zijn race niet daar eindigde. Dus "knullig" mistaat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:31:
[...]

Nog een die feiten en verhalen in zijn hoofd door elkaar haalt. Ga de race terug kijken. Het moment dat Sainz van de baan af vloog was rondje 1. Knap dat de rest dan ook al op Slicks reed 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

en knullig om een spin te herstellen? Probeer jij het dan even om in het natte gras(!!!) je spin te herstellen.

Het werd op TV uitgezonden toen ze inderdaad al een paar ronden verder waren, vandaar dat jij denkt dat het allemaal veel later is gebeurd.

Vind Sainz ook geen topper, zeker niet na laatste race. Maar kom allemaal hier even met echte feiten in plaats van maar wat te roepen en alsof je zelf de heilige graal bent....
Nou nou, persoonlijk de discussie aanpakken is ook een ding.

Nou, feiten, hopla dan:

https://www.formula1.com/...rd-action-from-china.html

Video 3

van Doorne komt voor bij zetten (te zien op moment dat Sainz spinned), plus nog een rits auto's in aantocht. Echter zouden die er allemaal al voorbij moeten zijn omdat Sainz zat te harken bij de start. Hoe kan dat bij bocht 3 dan al omgedraaid zijn?
Na spin zie je full course yellows knipperen, vanwege de crash van Giovinazzi.

Dus zonder twijfel dit is NIET lap 1. De auto's die in aantocht zijn, zijn al naar binnen geweest voor slicks vanwege SC. Die slicks zijn nog warmer. Als je al 3-4 rondjes op trage pace rijdt op een natte baan, dan ga je ongetwijfeld temperatuur verliezen. Dan is dit de uitgekozen bocht om spontaan te spinnen. Kan gebeuren.

Spinnen op gras deed Bottas ook. Water is nat. Het zijn coureurs die voor miljoenen in die auto zitten, je zou toch zeggen dat ze weten dat heuvel af op het gras niet handig is. Vooral als je net al spinned op het stuk asfalt er naast.
Wat ik had verwacht is dat Sainz even toeren op motor gooide en de koppeling liet schieten. In Monaco kunnen ze dat allemaal, maar in China opeens niet meer.

Zoals ik zei - de eerste spin kan ik inkomen, want koude slicks, nat, etc.
Maar de rest was onhandig.

Maargoed, dit gaat eigenlijk niet over de GP van Bahrain maar China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

LopendeVogel schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:50:
[...]

En Ricciardo is in de eerste race, in zijn thuisland, niet uitgevallen? Ja Max lijkt het tot zover beter te doen, indien beiden auto's gewoon vooruit komen en kunnen remmen.. Maar het is niet dat Ricciardo alle races uitgereden heeft, Max uitvalt en alsnog boven Ricciardo staat hé :P

Ja gisteren was Max duidelijk de betere van de 2, Ricciardo kon niks ,deed niks en faalde keihard voor zijn team (vind ik...).. Het is dat het niet ''mag'' want ik riep hier: laat Ricciardo aub uitstappen en laat Max in die auto zitten, dit wordt hem niet zo.
Ricciardo kon Massa niet eens tegenhouden, ze (ook rai) reden Ricciardo voorbij alsof het niks was. Max wilde de strijd aangaan met Mercedes, Ricciardo? Die had zijn handen vol aan ene Massa 8)7 |:(
Hè bah, doe dat nou niet! Je maakt me wakker uit mijn mooie illusie. :P :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hans1990 schreef op maandag 17 april 2017 @ 13:57:
[...]

Maargoed, dit gaat eigenlijk niet over de GP van Bahrain maar China.
Precies dit, het lijkt wel alsof iemand niet (of stiekem toch wel) feiten en verhalen door elkaar gooit, maar verschillende topics.

Laten we het wel aub ontopic houden want ik vroeg me al af waar hij het over had, nja niet over deze GP in Bahrain...

Deze saaie (voor sommige schijnbaar frustrerende) discussie kan ook gewoon in het F1 2017 (algemeen) topic, hier hoort deze duidelijk niet thuis en zorgt alleen maar voor verwarring..

Ik dacht al hu Sainz en spinnen? Nee Sainz en kamikazee, althans, gisteren.. Maar het gaat schijnbaar over een totaal andere race (wat ik uiteraard ook gezien heb, ook daar was hij lekker agressief bezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Zover als ik het kan zien, na 3 races, heeft Max Ricciardo in de pocket! Ik kan niet zeggen dat ik Ric in 1 van de afgelopen races sterker vond dan Max.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
pilskes schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:13:
Zover als ik het kan zien, na 3 races, heeft Max Ricciardo in de pocket! Ik kan niet zeggen dat ik Ric in 1 van de afgelopen races sterker vond dan Max.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat ontwikkelen!
Nou het grote verschil tussen deze 2, wat ook gisteren weer te zien was (maar ook 2016):
Ricciardo - Safe, Max - actie / minder safe
Ricciardo - lief / teamplayer, Max - ''agressiever'' / winnen-winnen-winnen, ten koste van alles
Ricciardo heeft in mijn ogen ook minder de winners mentaliteit die Max wel heeft.
Ricciardo lijkt in mijn ogen zoiets te hebben van ach als ik de race uitrij is het goed, het liefst een aantal punten pakken. Max lijkt in mijn ogen meer zoiets te hebben van: alles of niets.
Voordeel van Ricciardo is natuurlijk wel dat hij eigenlijk alle races wel uitrijd (zolang de auto functioneert natuurlijk) en kijkend naar het verleden van Max gaat er bij Max nog weleens wat fout = geen punten, ook al laat hij meer toffe acties zien.

Dit was gisteren wederom weer goed te zien, Ricciardo durft niet, zijn ballen zijn geklotst. Max boeit het niet zo, Mercedes? Kom maar op. Ricciardo kijkt in zijn zijspiegel en is al bang en gaat aan de kant. Ricciardo durft de confrontatie niet aan want dit kan uitlopen op een kaboem en 0 punten. Max denkt kom maar op ik pak je enja als het kaboem wordt, jammer dan.

Vele vinden het een perfect rijders duo, ik niet. 2 totaal verschillende mentaliteiten. Ricciardo is lachen en lief doen, Max is agressief (op de baan en ook deels daarbuiten), niet lief doen maar knallen. Ricciardo is denk ik te zachtaardig voor Max, Max heeft weinig aan Ricciardo (tot zover, dit seizoen). Ricciardo kan Max niet omhoog krikken want Max wilt maar 1 ding: winnen, ook als dit ten koste gaat van Ricciardo. Gisteren was dit wederom zichtbaar.
Hij wilde Ricciardo pakken, ook al was het (in mijn ogen tenminste) heel tricky, en Max pakte Ricciardo zonder pardon.

Hopen dat de verstandhouding goed blijft tussen deze 2, want ik denk (ik ben er bang voor) dat Ricciardo de schijt aan Max gaat krijgen, niet zozeer omdat Max betere posities weet te scoren, maar dankzij het gedrag van Max.
Laat Max maar lekker naast Hamilton of Vettel rijden, past beter bij elkaar ( op elk gebied ).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ricciardo lief doen en makkelijk aan de kant en geen gewaagde inhaalacties? _O-

Nee zijn naam is niet voor niets de honey badger. Dit jaar met Vettel al laten zien dat hij niet bang is om agressief te rijden en vorig jaar echt heel veel gedurfde acties uitgevoerd.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
Max heeft zelf ook al eens aangegeven dat hij liever alles of niks heeft dan behouden rijden en wat puntjes pakken.

Ik mag dat wel. Gewoon vol er voor gaan en als het dan een keer mis gaat dan is dat maar zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De race net op Ziggo herhaald. Ik denk dat VER goed kans op een podium als hij niet de muur in was gegaan. Hij had ongeveer dezelfde tactiek als VET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Migrator schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:28:
Ricciardo lief doen en makkelijk aan de kant en geen gewaagde inhaalacties? _O-

Nee zijn naam is niet voor niets de honey badger. Dit jaar met Vettel al laten zien dat hij niet bang is om agressief te rijden en vorig jaar echt heel veel gedurfde acties uitgevoerd.
Ja... Ricciardo agressief op Vettel? Gisteren uiteraard niet, en daarvoor ook niet. Vettel pakt Ricciardo op elk moment zodra Vettel dat wilt en dat nodig acht.

Ik wil niet zeggen dat Ricciardo een pannenkoek is, maar ik had het (mocht dat nog niet duidelijk zijn) over de verschillen tussen Ricciardo en Verstappen. Ook gisteren waren die wederom goed zichtbaar. Ricciardo beter verdedigen dan Max? No way. Ricciardo beter aanvallen dan Max? No way, gewoonweg niet... Hiermee schrijf ik niet direct Ricciardo af he, want hij doet het beter dan veel andere coureurs. Again, ik had het over Max vs Daniel.
TheBrut3 schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:32:
De race net op Ziggo herhaald. Ik denk dat VER goed kans op een podium als hij niet de muur in was gegaan. Hij had ongeveer dezelfde tactiek als VET.
Nja je herhaald daar natuurlijk wel de woorden die Max Verstappen al uitgesproken heeft:
Max dacht een goede kans op het podium te hebben, dankzij dezelfde tactiek als Vettel (vroege pit).

Goedemorguh

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 17-04-2017 14:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
even nog een plaatje van Twitter.. Het is tenslotte pasen. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9nWRtDXsAA_a9E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Weinig commentaar hier op de duels die PAL, KVY, ALO, & ERI leverden in het 2e deel van de race. PAL die zijn neusvleugel stuk tijd op KVY :X :?

Wel goed te zien dat er ook echt close-racing mogelijk was. top 6 die eerste ronden dicht bij elkaar bleven.

commentaar RIC/VER verplaatst naar f1 2017 topic.

[ Voor 56% gewijzigd door nachtnet op 17-04-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:56:
Weinig commentaar hier op de duels die PAL, KVY, ALO, & ERI leverden in het 2e deel van de race. PAL die zijn neusvleugel stuk tijd op KVY :X :?

Wel goed te zien dat er ook echt close-racing mogelijk was. top 6 die eerste ronden dicht bij elkaar bleven.

commentaar RIC/VER verplaatst naar f1 2017 topic.
Kvyat had in het begin ook n flinke worsteling met Sainz, dat ging maar net goed. Die twee willen natuurlijk laten zien wat ze kunnen, met Gasly die staat te trappelen voor een van hun zitjes voor volgend jaar.

Mooie gevechten inderdaad in het middenveld. Palmer blijft me toch tegenvallen. Geruchten dat Alonso naar Renault zou gaan helpen hem dan ook niet echt...

Ben wel verrast over Massa(of eigenlijk eerder Williams). Die lijken tot dusver duidelijk het 4e team te zijn. Strollolol wederom pech, deze keer niet zijn (helemaal) zijn fout. Hopelijk krabbelt hij gedurende dit seizoen op, anders is t lastig te verkopen om hem in de F1 te houden, ondanks zijn prestaties in de supportklasses.

En ook balen natuurlijk voor Max, die de RB13 in ronde 13 laat stranden(mss hadden ze RB13 toch maar over moeten slaan als naam) :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
YouTube: Max Verstappen verstoort Olav Mol

[ Voor 8% gewijzigd door Formula one op 17-04-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
Die is wel leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
Max heeft gereageerd op alle ophef die is ontstaan na zijn reactie over Brazilië:
I feel like I need to clarify my remarks that were made after this weekends qualifying session. Being a passionate racer, I was very disappointed with my last stint and gave an emotional reaction that was taken out of context. By no means did I mean to insult the Brazilian people who I greatly respect and are always very nice to me when I visit the country. One of the highlights of my career was last years Brazilian GP and it was extra special to do this in the country that brought us legendary drivers such as Senna, Fittipaldi and Piquet. I would like to apologize to any Brazilians that feel offended and look forward to racing in your country again. 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Dijkstraat schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:50:
Max heeft gereageerd op alle ophef die is ontstaan na zijn reactie over Brazilië:

[...]
Bron?

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
Facebook van Max https://www.facebook.com/.../posts/1450988488275906:0

[ Voor 18% gewijzigd door Dijkstraat op 17-04-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

ah thanks... heb geen facebook :X

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 18:41
Je merkt het aan alles dat Max goed gesettled is in de F1 wereld. Hij wordt elke race ontspannener en dan komt er een hele leuke grappig kant van hem naar boven. Ik vind het leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:33:
[...]

Ja... Ricciardo agressief op Vettel? Gisteren uiteraard niet, en daarvoor ook niet. Vettel pakt Ricciardo op elk moment zodra Vettel dat wilt en dat nodig acht.
Mexico 2016 vergeten ofzo? Om Ricciardo neer te zetten als mak lammetje is mijns inziens niet terecht. Dat hij in de eerste drie races overklast wordt door Max meen ik ook te zien, maar ja, dat is pas ~1/7e van het seizoen, misschien duurt wennen aan de nieuwe auto wel wat langer bij RIC?

Ik denk wel dat Ricciardo meer de teamplayer is die inderdaad minder risico wil nemen met VER. Ik zie hem meer als de Mark Webber en VER als de Vettel van destijds. iets met multi twenty-one ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Dijkstraat schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:50:

[...]
Dat heb ik dan volledig gemist...? :? Wat heeft Max gezegd over Brasil dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
AzzKickah schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:21:
[...]

Dat heb ik dan volledig gemist...? :? Wat heeft Max gezegd over Brasil dan?
http://www.espn.co.uk/f1/...l-says-brazilian-comments

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 14:46

Chiron

Moderator Discord
TheBrut3 schreef op maandag 17 april 2017 @ 14:32:
Ik meen Max ook over de boordradio iets heb horen zeggen meteen nadat Vettel de pits indook voor zn undercut, of ze dat wellicht ook moesten gaan proberen. Max duikt daarna ook meteen de pits in. Dat is wel opmerkelijk als ze aanvankelijk voor een eenstopper gingen en Max bepaalt dat het toch anders moet. Laat staan dat je je met zulke zaken in je hoofd bezig kan houden terwijl je in de kop van het klassement over het circuit beukt :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Volgens mij was het idee niet om voor 1 stop te gaan, dat heeft Wehrlein alleen gedaan verder niemand. Maar het idee was om uit het groepje weg te komen waar hij vast zat om zo in schone lucht te komen. Als daarna die safety car kwam zat hij natuurlijk op goud, net als Vettel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Chiron schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:44:
[...]

Ik meen Max ook over de boordradio iets heb horen zeggen meteen nadat Vettel de pits indook voor zn undercut, of ze dat wellicht ook moesten gaan proberen. Max duikt daarna ook meteen de pits in. Dat is wel opmerkelijk als ze aanvankelijk voor een eenstopper gingen en Max bepaalt dat het toch anders moet. Laat staan dat je je met zulke zaken in je hoofd bezig kan houden terwijl je in de kop van het klassement over het circuit beukt :)
Ja, blijf me af en toe verbazen over wat VER op en rond de baan allemaal ziet, begrijpt en kan verwerken.. (Nu zal dat voor andere coureurs waarschijnlijk net zo zijn..) Ik denk dat een serieus gevecht hier met HAM niet eens heel snel in het voordeel van HAM had uitgevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-06 02:12

Bullet NL

Eigen Wijs

nachtnet schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:11:
[...]

Ja, blijf me af en toe verbazen over wat VER op en rond de baan allemaal ziet, begrijpt en kan verwerken.. (Nu zal dat voor andere coureurs waarschijnlijk net zo zijn..) Ik denk dat een serieus gevecht hier met HAM niet eens heel snel in het voordeel van HAM had uitgevallen.
Ik denk dat VER meneer HAM de baas is wanneer ze over gelijkwaardig materiaal beschikken.
HAM kan een goed stukje sturen, maar vergeet niet de zijn auto de afgelopen jaren consequent een stukje extra heeft kunnen brengen t.o.v. al het andere wat er in het rond rijd.

Je ziet VER echt andere lijnen rijden dan HAM, iets wat deze laatste ook toegegeven heeft na de race in China.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:26

franssie

Save the albatross

[...]

VET/Ferrari had het goed gezien dat ze vast zaten en toen VER dat ook inzag (omdat VET naar binnen ging) wilde hij mee op de strategie van Ferrari. Bij RBR waren ze snel genoeg om de tip van VER op te volgen. Jammer van de remmen, had spannend(er) kunnen worden maar VET/Ferrari verdien wel de credits voor deze strategie wijziging. Het gaat er immers niet om wie het langst voorop rijdt, het gaat erom wie in de laatste ronde het eerst finisht (misschien moeten ze nog eens een bolletjestrui oid introduceren).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 14:46

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ook dat meldde VER al over de radio, dat ie sneller was dan HAM maar dat ie 'stuck' zat. Het viel wel op hoe kort hij achter HAM bleef plakken, normaliter zou HAM weg moeten rijden met zn Mercedes. Ook opvallend dat de Renaults heel hard gingen, en las al ergens dat ze bij Mercedes denken dat de RB's met flink teruggeschroefd vermogen rijden, om blokken te sparen. 4 blokken slopen en je zit met de gridstraffen namelijk, de verwachting is dat naarmate het seizoen vordert de gaskraan verder open gaat, wellicht dat ze dit in Bahrain al een stukje opgeschroefd hebben, en bij Renault zelfs nog iets meer risico genomen hebben.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
Chiron schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:17:
[...]

Ook dat meldde VER al over de radio, dat ie sneller was dan HAM maar dat ie 'stuck' zat. Het viel wel op hoe kort hij achter HAM bleef plakken, normaliter zou HAM weg moeten rijden met zn Mercedes. Ook opvallend dat de Renaults heel hard gingen, en las al ergens dat ze bij Mercedes denken dat de RB's met flink teruggeschroefd vermogen rijden, om blokken te sparen. 4 blokken slopen en je zit met de gridstraffen namelijk, de verwachting is dat naarmate het seizoen vordert de gaskraan verder open gaat, wellicht dat ze dit in Bahrain al een stukje opgeschroefd hebben, en bij Renault zelfs nog iets meer risico genomen hebben.
Volgens mij zat iedereen gewoon vast achter Bottas, dus zo normaal is het niet dat HAM weg had moeten rijden. Daarnaast zag VER natuurlijk maar enkele meters voor zich Vettel de pits in duiken, dan is het logisch (ik riep het ook al voor de boordradio open was) VER hetzelfde wil proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
[Vimeo: https://vimeo.com/213556103]
[Vimeo: https://vimeo.com/213542496]

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 17-04-2017 22:46 . Reden: 2 videos naar algemene topic verplaatst ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Alonso staat bekend om het denkwerk dat hij in de auto doet, maar helaas heeft dat tegenwoordig allemaal niet zoveel zin. Ik hoop echt dat hij nog een keer mee mag doen voordat hij te oud is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

swv

Bespreken we nog ergens de test in Bahrein? Ik volg nu https://www.f1today.net/n...ag-van-de-test-in-bahrein en zie dat HAM stil is komen te staan en er daardoor voor 20 minuten een rode vlag was.

Stiekem hoop ik dat zijn motor nu begon te protesteren door wat die te voorduren kreeg in die eindsprint van zondag. Hoewel ik daarvan onder de indruk was, hoop ik voor het kampioenschap dat het in het vervolg wat milder gaat en dit geen gewoonte wordt :P. Mocht dat namelijk niet zo zijn dan heeft Mercedes nog erg veel reserve. Al hoewel rijderskwaliteit hier ook van belang is. Volgens HAM hebben ze bij Mercedes nog wat moeite met het omgaan met de banden, dus dat kan dat gevoel nog wat temperen.

Om weer af te sluiten met de test: Het kan natuurlijk net zo zijn dat er nu met andere onderdelen (ook motorisch) worden gereden natuurlijk. Maar een beetje hopen mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze zullen echt geen race blokken gebruiken tijdens de tests. Misschien juist experimentele blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Two @ScuderiaFerrari cars on track today. #Seb5 is testing Pirelli 2018 tyres: a blind test. @Anto_Giovinazzi is doing a normal programme.

08:21 - 18 Apr 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

MikeyMan schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:21:
Ze zullen echt geen race blokken gebruiken tijdens de tests. Misschien juist experimentele blokken.
Daar ga ik ook wel vanuit, en dat de reden van het stilvallen die nieuwe onderdelen is. Note aan mijzelf: Daar zijn immers de testdagen voor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Als je met de test een andere motor gebruikt gaat dat dan af van de 4 motors die je mag gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 13:08
Formula one schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:43:
Als je met de test een andere motor gebruikt gaat dat dan af van de 4 motors die je mag gebruiken ?
Ze gaan voor deze test-dagen geen motoren uit de officiele pool gebruiken. Lijkt me ook niet verstandig als je er maar 4 voor het seizoen hebt. Die zijn echt alleen voor de races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

McLaren op 2 rondes, terwijl de rest op 14 rondes zit... :X

Je zou toch verwachten dat ze zitten te hunkeren naar deze testtijd....

[ Voor 4% gewijzigd door kevlar01 op 18-04-2017 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

alwaysleft schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:31:
Coronel over Alonso Indy 500: "Knettergek."
Tja, Tom moet gewoon racen... en zeker niet te veel praten :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke nieuwe poging: Motor was misschien niet helemaal het goede woord. Ik had beter aandrijflijn kunnen gebruiken. Dus mijn vraag: gebruiken ze voor de tests een 'nieuwe' auto dan? Of anders gezegd een auto waarvan praktisch alle onderdelen vervangen zijn ten opzichte van de race-auto, op wellicht delen van het chassis en bodywork na, voor de test? Of zullen er ook delen van de aandrijflijn in de race-auto terugkomen in de test?

Ik ga er zelf ook vanuit dat de onderdelen die dit jaar gereguleerd zijn niet gebruikt worden in de test, maar dan ben ik alsnog wel benieuwd of er onderdelen zijn waar zowel met test als met de race gereden wordt en die het dan zwaar te verduren hebben gekregen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 15:34
sww89 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:13:
Oke nieuwe poging: Motor was misschien niet helemaal het goede woord. Ik had beter aandrijflijn kunnen gebruiken. Dus mijn vraag: gebruiken ze voor de tests een 'nieuwe' auto dan? Of anders gezegd een auto waarvan praktisch alle onderdelen vervangen zijn ten opzichte van de race-auto, op wellicht delen van het chassis en bodywork na, voor de test? Of zullen er ook delen van de aandrijflijn in de race-auto terugkomen in de test?

Ik ga er zelf ook vanuit dat de onderdelen die dit jaar gereguleerd zijn niet gebruikt worden in de test, maar dan ben ik alsnog wel benieuwd of er onderdelen zijn waar zowel met test als met de race gereden wordt en die het dan zwaar te verduren hebben gekregen ;)
Alle teams hebben 3 chassis. De onderdelen waar je een gridstraf voor kunt krijgen bij vervangen (gearbox, PU) zullen zeker testversies zijn. Daar zijn deze dagen ook voor bedoelt. Betrouwbaarheid, tyrewear, aero en nieuwe onderdelen testen.

Voor RB wel perfect dat ze nu de remmen extra kunnen testen onder deze omstandigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rlZrLXUAEqphj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rlasVXsAEGJJQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rlcN_XYAAvltA.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rleYpXkAAGqRO.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rd7-NWAAET9jq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9rSx9XXsAAO3f7.jpg

@kevlar01 Bedankt voor de heads-up van de missende img tags..

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 18-04-2017 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Razorbite schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:22:
[...]

Alle teams hebben 3 chassis. De onderdelen waar je een gridstraf voor kunt krijgen bij vervangen (gearbox, PU) zullen zeker testversies zijn. Daar zijn deze dagen ook voor bedoelt. Betrouwbaarheid, tyrewear, aero en nieuwe onderdelen testen.

Voor RB wel perfect dat ze nu de remmen extra kunnen testen onder deze omstandigheden.
Nu je het zegt ook wel logisch daar de teams met één auto testen en eventueel rijders wisselen tussen de ochtend en middag.

Ik heb mij tot vorig jaar nooit zo in F1 verdiept. Vroeger als klein kind stond de tv met enige regelmaat aan op de zondag en keek ik weleens mee als ik niet door iets anders afgeleid was. In 2005 won mijn vader bij de lokale Renault dealer toegangskaarten voor de GP van Europa op de Nurburgring. Dat was echt vet 8) Toen was ik net aan het puberen. Om maar even aan te geven dat ik op de leeftijd zat dat ik inmiddels kon begrijpen wat er allemaal op de baan gebeurde :+ Tja daarna verwaterde het een beetje. En nu ik sinds een jaar meelees hier heb ik begrepen dat de F1 ook een beetje inkakte. Door de digitalisering (lees: dat we in een tijd leven waarin we elke poep en een scheet goed kunnen volgen), voor mij gratis F1 op Ziggo en Max Verstappen, is mijn interesse terug. Het feit dat ik in de afgelopen jaren een vrij actieve Tweaker ben geworden, leer ik graag meer over de technischere kant van de sport. Tv kijken is een ding, maar wat ik in dit topic lees maakt het des interessanter!

Ik heb op zolder nog een opname op dvd gevonden van de GP waar ik bij was. Dus nu even rippen en binnenkort maar eens kijken. Jaja, toen zat Ollie nog bij SBS6.

Goed we zijn weer wat minuten verder. Ik zie dat er weer gas gegeven wordt. Aardige tijden zo op mediums. Waarom test iedereen op mediums? Ik zag volgens mij in het overzicht van f1today wel een keertje softs langskomen volgens mij, wat ook te zien is op de foto van Stroll, maar nu dus mediums. Het enige setje banden dat de teams nog over hebben na het raceweekend? Of om lange testruns te kunnen maken? Of toeval en dat er later vandaag nog afgewisseld wordt...

Zijn er al upgrades gespot? En McLaren is nog steeds drama.. :N
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1