[F1 2017] Race 2 - GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste
Acties:
  • 62.206 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

Cranzai schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:10:
http://www.auto-motor-und...-china-2017-11987953.html

Red Bull heeft de nodige hoeveelheid aan nieuwe aerodynamische elementen naar shanghai laten komen. Hiermee hopen ze het "afstellings-window" te vergroten zodat ze de auto makkelijker naar hun wens kunnen instellen.
De grote vraag gaat natuurlijk zijn: Zit daar een T-wing bij?? :+

Ik ben erg benieuwd naar hun updates en wat het gaat brengen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd ook weer niet teveel van. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze de aansluiting een beetje kunnen vinden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Denk dat iemand al wel een foto had genomen als RBR een T-wing bij had. Die dingen lijken mij niet makkelijk te verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Edd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:12:
[...]

De grote vraag gaat natuurlijk zijn: Zit daar een T-wing bij?? :+

Ik ben erg benieuwd naar hun updates en wat het gaat brengen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd ook weer niet teveel van. Maar het zou natuurlijk wel leuk zijn als ze de aansluiting een beetje kunnen vinden.
Mijn vermoeden is dat het flapjeswerk is en verder weinig spectaculairs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Cranzai schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:03:
[...]

Mijn vermoeden is dat het flapjeswerk is en verder weinig spectaculairs
Flapjeswerk. Mooi woord. En ik ben ook bang dat de o zo mooie slank elegant RB13 meer en meer richting MERC en FER gaat mbt aero-vormgeving.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 6 april 2017 @ 19:07:
[...]

Flapjeswerk. Mooi woord. En ik ben ook bang dat de o zo mooie slank elegant RB13 meer en meer richting MERC en FER gaat mbt aero-vormgeving.
Daar heb ik niet zoveel problemen mee als het maar werkt. Als slank en elegant betekent dat je weinig marge hebt in je setup en de kleinste verandering van omstandigheden al enorme effecten heeft op hoe je auto zich gedraagt, zou ik geen fan meer zijn van slank en elegant (voor auto's dan he? :P).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Volgens Ricciardo komen ze downforce te kort aan de achterzijde. Een T-wing zou m.i. (hoe lelijk ook) dit misschien wel kunnen verbeteren.

https://www.f1today.net/n...wnforce-aan-de-achterkant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

kevlar01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:29:
Volgens Ricciardo komen ze downforce te kort aan de achterzijde. Een T-wing zou m.i. (hoe lelijk ook) dit misschien wel kunnen verbeteren.

https://www.f1today.net/n...wnforce-aan-de-achterkant
Horner heeft al aangeven dat RBR in China en Bahrein het gat moet gaan dichten. Daarbij is Newey zich terdegen bewust van zijn status en hetgeen hij kan verliezen. Ik verwacht zeker aanpassingen in de voorvleugel. Wellicht nieuwe boards en ook nog een T-wing. Maar zoveel aanpassingen na één race lijkt mij teveel van het goede. Ze hebben al deze nieuwe voorstellen en ontwerpen vast nog niet kunnen testen en doorrekenen in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 16:32

iichel

Gazoooo

DF aan de achterkant opkrikken is best simpel... gewoon meer rear wing...
de DF aan de achterkant is vooral de achtervleugel en de diffuser.
de diffuser beter laten werken kan ook door tweaks aan de voorvleugel/bargeboards/splitter/batwing natuurlijk....

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Woudloper schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:39:
[...]

Horner heeft al aangeven dat RBR in China en Bahrein het gat moet gaan dichten. Daarbij is Newey zich terdegen bewust van zijn status en hetgeen hij kan verliezen. Ik verwacht zeker aanpassingen in de voorvleugel. Wellicht nieuwe boards en ook nog een T-wing. Maar zoveel aanpassingen na één race lijkt mij teveel van het goede. Ze hebben al deze nieuwe voorstellen en ontwerpen vast nog niet kunnen testen en doorrekenen in de fabriek.
Ik denk dat de T-wing bij RBR tijdens de test snel in ontwikkeling is gegaan mochten ze dat daarvoor nog niet gedaan hebben. Die boards lijkt mij lastiger om perfect te krijgen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jasphur schreef op donderdag 6 april 2017 @ 21:01:
[...]

Ik denk dat de T-wing bij RBR tijdens de test snel in ontwikkeling is gegaan mochten ze dat daarvoor nog niet gedaan hebben. Die boards lijkt mij lastiger om perfect te krijgen.
McLaren heeft er nu ook eentje: http://www.autosport.com/...s-aggressive-twing-design

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Daarstraks was op Ziggo Racing t programma GP Confidential te zien. Best wel n cool programma waar ze goed de technische verschillen uitleggen in filosofie op het gebied van downforce, motor etc etc. Aanrader.

Ze hadden het ook bijv over de wielbasis van de Ferrari vs de Mercedes. De Ferrari heeft n 20cm kortere wielbasis dan de Mercedes, waardoor de lucht die van de wielen afkomt, minder afstand aflegt tot het bargeboard gedeelte(die sowieso zeer veel verschilt van de Merc).

Ook zou de kortere wielbasis handiger zijn op kleine circuits met krappe bochten(zoals Melbourne maar ook bijv Monaco of Singapore). De langere wielbasis van de Mercedes geeft meer stabiliteit op circuits met lange doordraaiers zoals China, Maleisië, Silverstone etc)

Met dat in het achterhoofd, ben ik wel benieuwd hoe de verhoudingen liggen, ergens ook jammer (gek genoeg) dat het wellicht een regenrace zou kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
kevlar01 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:20:
Daarstraks was op Ziggo Racing t programma GP Confidential te zien. Best wel n cool programma waar ze goed de technische verschillen uitleggen in filosofie op het gebied van downforce, motor etc etc. Aanrader.
Ah fijn dat ik voor het eten nog op rec heb gedrukt van de HDD recorder.. Straks nog even kijken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Brembo brakefacts China:

Christian Horner Explains the Pitwall of Redbull Racing - F1 2017

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iYemKQ6DieQ]

[ Voor 43% gewijzigd door albino71 op 06-04-2017 23:08 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:56

Edd

Het schijnt dus dat RB de achterwielophanging heeft aangepakt om de problemen aan te pakken? Als we tenminste dit artikel op motorsport mogen geloven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
YouTube: 2017 China - Paddock Uncut

Max zijn blik :P

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 07-04-2017 02:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ja hoor... zet je om 4 uur je wekker... rooie vlag... :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
Haha lekker dan... zitten we dan met ons goede gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:10
Toch lijkt het me niet onbegaanbaar, of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

green flag...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:17
Max P1 :)F voor wat het waard is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
zetje01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 04:41:
Toch lijkt het me niet onbegaanbaar, of zo...
De medical helicopter kon niet vliegen vanwege de mist :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MaXeRs schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 05:17:
Max P1 :)F voor wat het waard is. ;)
Max is gewoon de snelste in de regen samen met Hamilton. Zie Brazilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tijdens de rest van het weekend is het droog tijdens de sesies is de voorspelling. Nu mistig op het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 15:03

Mad-Matt

TheDoctor#2181

alwaysleft schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:00:
Tijdens de rest van het weekend is het droog tijdens de sesies is de voorspelling. Nu mistig op het circuit.
klopt, maar tijdens de race geven ze nog steeds regen op.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 12:22

p0st

Dutch Reefer

Zo ik ben blij dat ik vannacht de verleiding heb kunnen weerstaan om op te staan, gezien alle rode vlaggen en de beperkte tracktime van de coureurs. Natuurlijk mooi dat Max P1 staat al zegt dat weinig als 8 rondjes het meeste is wat er gereden is :9

Vandaag even werken en dan vanavond FP1 (deels) en FP2 terugkijken, en morgen vroeg uit de veren voor FP3. Fijn dat het raceweekend weer begonnen is :D

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

en de volledige crew van Ferrari en Merc binnen zijn gebleven, toch jammer.

Persoonlijk vind ik dat ze verplicht de baan op moeten en als leek snap ik het ook niet, met zoveel regenkans op racedag, dan wil je toch een paar rondjes in de regen doen om even het gevoel te krijgen wat deze wagen doet.

edit:

Lees nu ook dichte mist, verklaart meer

[ Voor 9% gewijzigd door Mad-Matt op 07-04-2017 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 11:46
Mad-Matt schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:10:
en de volledige crew van Ferrari en Merc binnen zijn gebleven, toch jammer.

Persoonlijk vind ik dat ze verplicht de baan op moeten en als leek snap ik het ook niet, met zoveel regenkans op racedag, dan wil je toch een paar rondjes in de regen doen om even het gevoel te krijgen wat deze wagen doet.
Nouja, ze konden maar even de baan op omdat er vrijwel de hele sessie rode vlaggen waren. Die waren er niet zozeer vanwege de natte baan, maar omdat de medische helicopter door slecht weer (of smog, not sure) geen toestemming had om te landen bij het ziekenhuis (en rijden daardoor te gevaarlijk was) afaik. Dus in principe was dit meer een gevalletje pech dan echt onwil denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Mad-Matt schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:01:
[...]

klopt, maar tijdens de race geven ze nog steeds regen op.
Welke weer site check jij? Ik weather.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45

Hoogie2004

Whohooooo

De meeste bronnen die ik kan vinden (specifiek voor het circuit) geven regen voor zaterdag-zondag nacht. Tot ongeveer 10-12 in de ochtend op zondag. Als ze al echte regen voorspellen. Het kon wel eens behoorlijk droog blijven...

Bronnen:
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/16242:25:CH
http://www.myweather2.com...nternational-Circuit.aspx

En natuurlijk Google zelf:
https://www.google.nl/web...rnational+circuit+weather

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoogie2004 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:29:
[...]

De meeste bronnen die ik kan vinden (specifiek voor het circuit) geven regen voor zaterdag-zondag nacht. Tot ongeveer 10-12 in de ochtend op zondag. Als ze al echte regen voorspellen. Het kon wel eens behoorlijk droog blijven...

Bronnen:
https://weather.com/weather/hourbyhour/l/16242:25:CH
http://www.myweather2.com...nternational-Circuit.aspx

En natuurlijk Google zelf:
https://www.google.nl/web...rnational+circuit+weather
crap, dat zou vervelend zijn.

(Blijf mezelf verbazen dat anno 2017 we het nog niet eens kunnen worden wat voor weer het over 2 dagen wordt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:16

Chiron

Moderator Discord
Regen daar betekent niet dat het urenlang miezert, zoals het hier in Nederland weleens doet.
Het is daar echt kraan aan kraan uit.
10% kans kan dus ook betekenen dat er in 10 minuten in 24 uur een godsonmogelijke hoeveelheid water kan vallen :9

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Chiron schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:31:
Regen daar betekent niet dat het urenlang miezert, zoals het hier in Nederland weleens doet.
Het is daar echt kraan aan kraan uit.
10% kans kan dus ook betekenen dat er in 10 minuten in 24 uur een godsonmogelijke hoeveelheid water kan vallen :9
Soms wel inderdaad, maar het kan hier ook soms echt urenlang (zowel hard en zacht) regenen. Hard is vaak een wat groter probleem omdat er vooral van die kleine tunneltjes onder viaducten dan veel water kan staan.

Ik hecht verder zelf niet zoveel waarde aan de voorspellingen, gebruik zelf regelmatig die van Google om het weer te checken, maar vooral wat betreft neerslaginformatie zitten ze er daar regelmatig naast. Ik heb dan ook nog wel hoop dat we gewoon een natte race krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Weeronline heeft geen weerstations in China, Weather.com wel. Weather.com geeft gewoon droge race en kwali aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Google zelf is als bron Weather.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
alwaysleft schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:43:
Google zelf is als bron Weather.com
Hopen maar dat die het mis hebben dan... Hoewel een droge race ook niet verkeerd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

http://www.weeronline.nl/Azie/China/Jiading/3636776

Officieel ligt het in 'Jiading', wat 30 km van Shanghai af ligt.
Niet dat het weer daar grandioos anders zal zijn dan in Shanghai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

kevlar01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:48:

Dat was de reden dat ik het weer opzocht voor 'Sjanghai International Circuit', volgens mij krijg je dan de juiste informatie.

We zullen het wel zien, maar ik denk dat er een beetje teveel hoop op een regenrace is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Hoogie2004 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:49:
[...]

Dat was de reden dat ik het weer opzocht voor 'Sjanghai International Circuit', volgens mij krijg je dan de juiste informatie.

We zullen het wel zien, maar ik denk dat er een beetje teveel hoop op een regenrace is...
Ik denk dat de kans wel bestaat dat het gaat regenen. Of het echt een volledige regenrace word, dat zullen we inderdaad moeten afwachten.
Heb er sowieso zin in, ongeacht het weer :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4RJw5k1nBMQ]
spin van Hulkenberg in FP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En dan nemen we na die seizoen afscheid van het circuit in Maleisië. Erg jammer, want de laatste 17 jaar waren ze erbij op de F1-kalender.

Benieuwd welk circuit daarvoor terug gaat komen. Verwacht dat Liberty andere criteria hanteert voor het binnenhalen van circuits dan de voorganger(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
kevlar01 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:48:

Jiading ligt in Shanghai en is gewoon een van de districten. Zo'n district is overigens vrij groot, zo woon ik ook in het Jiading-district, maar dat is nog altijd zo'n 15km van het circuit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het is vrij simpel, in het droge kan Red Bull voorlopig niet meedoen om de winst. Dus dan is het niet raar als "we" hopen op een regenrace toch?

En zelfs zonder oranje bril zijn de regenraces over het algemeen de F1 wedstrijden die je je blijft herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Regenrace, doen ze daar dan nog aan? Of gaan ze dan weer in toer modus achter de safetycar rondjes rijden?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Ankona schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:58:
Regenrace, doen ze daar dan nog aan? Of gaan ze dan weer in toer modus achter de safetycar rondjes rijden?
Dit jaar doen ze toch aan staande starts na een safety car? Ik heb zelf iig wel goede hoop dat het vanaf dit jaar beter gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 15:31
Goedemorgen!
Ah, ook FP2 is vertraagd, begint weer goed :O

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
Woudloper schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:57:
En dan nemen we na die seizoen afscheid van het circuit in Maleisië. Erg jammer, want de laatste 17 jaar waren ze erbij op de F1-kalender.

Benieuwd welk circuit daarvoor terug gaat komen. Verwacht dat Liberty andere criteria hanteert voor het binnenhalen van circuits dan de voorganger(s).
Op ziggo melden ze net dat er 2 voor terugkomen: de gp van Duitsland en de gp van Frankrijk. Jammer dat Maleisië er mee stopt maar wel tof dat die 2 weer terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wederom problemen met de mist en alle veiligheidsmaatregelen. De trauma helicopter kan het circuit niet bereiken. Lijkt erop dat de FP2 wordt vertraagd. Wat een slecht begin van dit Formule 1 weekeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Vreemd, zo aan de beelden te zien is er ZAT zicht!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Spotmatic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:00:
Bij het ziekenhuis kan het natuurlijk anders zijn :)
Voor zover ik begreep kon de helicopter in FP1 bij het ziekenhuis niet landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
Spotmatic schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:00:
Probleem is het zich bij het ziekenhuis waar de heli nu niet mag landen. Zicht bij het circuit is wel oké idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Snowdog schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:59:
[...]

Dit jaar doen ze toch aan staande starts na een safety car? Ik heb zelf iig wel goede hoop dat het vanaf dit jaar beter gaat zijn.
Nog meer een reden om af te vragen waarom "na een safetycar". Wat voegt dat toe?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ankona schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:03:
[...]

Nog meer een reden om af te vragen waarom "na een safetycar". Wat voegt dat toe?
Ze geven de coureurs zo eerst een paar 'sighting laps', waarmee ze de plassen e.d. kunnen zien, en een beetje de baan droogrijden, alvorens ze starten. Overigens is het niet zo dat ze bij regen nu altijd eerst de SC voor het veld hebben, alleen bij extreme omstandigheden, die normaal een SC-start hadden betekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
En als er nu een zwaar ongeluk in de omgeving van het circuit gebeurt... Ook geen trauma helicopter die gaar vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik bedenk me net dat dit best een goede test-case is voor een weekend met minder training :+

Als ze alleen FP3 hebben, en dan Q wordt de volgorde misschien ook wel door elkaar gegooid, omdat je veel minder tijd hebt om alles uit te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als het zo mistig blijft zal FP2 niet doorgaan. Het gebruik kunnen maken van een Traumahelicopter is een vereiste. Schijnbaar is er geen backup-plan aanwezig in deze situaties (zoals permanente ambulances die bij de medische post staat).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
Goedemorgen ook present.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8ygguTUQAEExJ1.jpg
De lap count van vanmorgen..
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8ye3WGUQAAiXFW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Woudloper schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:18:
Als het zo mistig blijft zal FP2 niet doorgaan. Het gebruik kunnen maken van een Traumahelicopter is een vereiste. Schijnbaar is er geen backup-plan aanwezig in deze situaties (zoals permanente ambulances die bij de medische post staat).
Nouja, het zal nu waarschijnlijk nog niet superdruk zijn op de weg, maar mocht je met zon ambulance in een file terechtkomen, dan heb je ook een groot probleem. Want dan sta je ook met een ambulance wel een tijdje vast. Denk dat een helicopter in China geen overbodige luxe is als iemand echt snel moet worden geholpen.

Kunnen ze niet gewoon een noodkliniek op het circuit maken ofzo, geld hebben ze bij de FIA en organisaties van deze races toch geen gebrek aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
"Gelukkig" is er weinig FP2 spektakel. Kan er toch weinig van zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
nachtnet schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:21:
Goedemorgen ook present.

[afbeelding]
De lap count van vanmorgen..
[afbeelding]
Je bent 4 en half uur te laat. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
https://twitter.com/redbullracing/status/850230793704046592

Wel leuk hoe ze elkaar zo kutten :D

[ Voor 24% gewijzigd door LopendeVogel op 07-04-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 15:23
Nog steeds wachten totdat de medical helicopter in Shanghai zelf kan landen. FP2 is dus nu ook nog niet van start en het blijft wachten op het bericht van het ziekenhuis (om de 10 min) met de mededeling dat ze kunnen landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
Snowdog schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:23:
[...]

Nouja, het zal nu waarschijnlijk nog niet superdruk zijn op de weg, maar mocht je met zon ambulance in een file terechtkomen, dan heb je ook een groot probleem. Want dan sta je ook met een ambulance wel een tijdje vast. Denk dat een helicopter in China geen overbodige luxe is als iemand echt snel moet worden geholpen.

Kunnen ze niet gewoon een noodkliniek op het circuit maken ofzo, geld hebben ze bij de FIA en organisaties van deze races toch geen gebrek aan toch?
Ze hebben een behoorlijk geavanceerd medical center op de circuits als de F1 er is. Die heli is puur voor de echte kritische noodgevallen. Deze regel is een van de gevolgen van de hoeveelheid dodelijke ongevallen in de F1 in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Snowdog schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:23:
[...]

Er is al een redelijk geavanceerd medical centre aanwezig op ieder circuit..
The first port of call for most drivers involved in an accident will be the circuit’s medical centre, which is nothing short of a miniature hospital. It must be equipped with the latest medical devices, including full resuscitation equipment and its own operating theatre, and be manned at all hours by one of three shifts, each including an orthopaedic surgeon, an anaesthetist and six paramedics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ondanks de uitleg van Whiting vind ik het onbegrijpelijk dat ze geen backupplan hebben in deze situaties. Het is niet zoiets als: "Oh, er is smog in China. Dat wist ik niet". Het is een gegeven dat dit met enige regelmaat voorkomt. Daarbij weet je al lang dat het ziekenhuis op 38 kilometer afstand is.

Bijzonder dat hier schijnbaar nooit eerder over nagedacht is of dat ze het risico hebben geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Woudloper schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:29:
Ondanks de uitleg van Whiting vind ik het onbegrijpelijk dat ze geen backupplan hebben in deze situaties. Het is niet zoiets als: "Oh, er is smog in China. Dat wist ik niet". Het is een gegeven dat dit met enige regelmaat voorkomt. Daarbij weet je al lang dat het ziekenhuis op 38 kilometer afstand is.

Bijzonder dat hier schijnbaar nooit eerder over nagedacht is of dat ze het risico hebben geaccepteerd.
Is dit niet alleen van toepassing bij de vrije trainingen? Volgens mij wordt tijdens de kwali + race gebruik gemaakt van het interne ''ziekenhuis'' op het circuit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
LuPo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:25:
[...]

Je bent 4 en half uur te laat. :+
:+ Zo te zien heb ik weinig gemist.. (bovendien had niemand die wel al 41/2 uur aanwezig is hier een samenvatting van fp1 gepost .. :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ga voor een FP1 echt niet m'n bed uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Welk backup plan voor een trauma helikopter zou er kunnen bestaan?
Mijn gok is dat dat er gewoon niet is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Je bent liefhebber of je bent het niet.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:56
YakuzA schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:33:
[...]

Mijn gok is dat die er gewoon niet is.
Traumadrone :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Dan ga ik maar even een verse koffie zetten..

Kan ik nog Iemand nog een virtueel kopje bijschenken?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8ykXK3VYAI6F3z.jpg:large
BBC heeft er ook weinig zin in.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nieuwe turbo voor Grosjean. Is het Ferrari turbospook van vorig jaar terug? :o

/edit
En nog wat andere onderdeeltje bij coureurs
https://www.motorsport.co...bo-for-chinese-gp-890479/

[ Voor 46% gewijzigd door YakuzA op 07-04-2017 08:38 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
[...]

Een trauma arts die op het circuit aanwezig is. En eventueel vervoer van een slachtoffer met de ambulance naar het ziekenhuis.
In Nederland neemt de heli ook niemand mee. Die is er alleen om een arts snel ter plaatse te krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mad-Matt schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 07:30:
[...]
(Blijf mezelf verbazen dat anno 2017 we het nog niet eens kunnen worden wat voor weer het over 2 dagen wordt :) )
Dat komt omdat weer voorspellen gewoon heel erg moeilijk is. Er staan 24/7 supercomputers te blazen om alle modellen in rekening te brengen, maar een lagedruk gebied boven europa die zich net even anders voortbeweegt dan voorwacht, heeft invloed op het weer in China. Van alle modellen wordt dan het meest waarschijnlijke geprojecteerd. 24 uur vooruit voorspellen gaat bijna foutloos, 48 uur vooruit gaat in zo'n (volgens mij) 80% van de gevallen goed en daarna neemt de 'kans' dat het weer goed gegokt wordt heel snel af.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32

Ze rijden daar al meer dan 10-15 jaar. Voorgaande jaren ging het wel goed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50

swv

Gelukkig is de volgende GP al over een week :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Zonde dit. ik Dacht ga even wat later beginnen met klussen vandaag, had ik dus niet hoeven doen...

[ Voor 4% gewijzigd door mathy_ op 07-04-2017 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
LOL

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8ymAzGVwAAR4LD.jpg:large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8yl0UtVoAEyiQ3.jpg:large

@Rivanov FOM die via twitter VET een suggestie laat doen:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8ymf_VU0AAU3Bi.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door nachtnet op 07-04-2017 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Hmm dus ze gaan de nieuwe onderdelen bij 1 auto/coureur vervangen?
Ergens wel logisch, maar als ze zeker van de zaak zouden zijn (wat ze waarschijnlijk niet kunnen zijn), dan zou je toch beide wagens deze upgrades geven of?

Ik ben benieuwd hoe dit gaat..

@nachtnet
Ja de L van Lozer ja, niet de L van ej je mist de L haha :P

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 07-04-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Mooie interactie daarzo :)
Verder alleen maar vlaggen op Twitter :/ maar deze is wel mooi:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C8yl0UtVoAEyiQ3.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
LopendeVogel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:48:
[...]

Hmm dus ze gaan de nieuwe onderdelen bij 1 auto/coureur vervangen?
Ergens wel logisch, maar als ze zeker van de zaak zouden zijn (wat ze waarschijnlijk niet kunnen zijn), dan zou je toch beide wagens deze upgrades geven of?

Ik ben benieuwd hoe dit gaat..
Dit zijn niet perse upgrades maar meer "nieuwe" vervangingsonderdelen voor de Powerunit-pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
nachtnet schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:50:
[...]

Dit zijn niet perse upgrades maar meer "nieuwe" vervangingsonderdelen voor de Powerunit-pool.
Ouch dat kan natuurlijk ook, ik had de hoop dat dit verbeterde onderdelen waren (nja goed, zullen wel verbeterd zijn, het oude zal wel problemen hebben) in de zin van betere prestaties vergeleken de huidige.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ze hadden het erover dat de Chinese politie geen 'clear path' over de weg wil faciliteren. Dat zou een backup kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat er niet over na is gedacht? Er is betere medische zorg op het circuit aanwezig dan veel Nederlandse steden hebben, maar voor de uitzonderlijke ernstige gevallen moet een helicopter standby staan. Die moet wel kunnen vliegen.

Je kan moeilijk een volwaardig ziekenhuis op zo'n circuit neerzetten, voor zover dat er niet al staat.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yRGZVHB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Iemand nog nieuwe flapjes gespot op de Red Bulls? ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Klok-klepelvraag: Als de situatie blijft zoals die nu is. En er geen verdere sessies meer worden gereden (fp3/Q)
Start dan de race met de resultaten van FP1? (ik dacht van wel.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

LopendeVogel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:53:
[...]

Ouch dat kan natuurlijk ook, ik had de hoop dat dit verbeterde onderdelen waren (nja goed, zullen wel verbeterd zijn, het oude zal wel problemen hebben) in de zin van betere prestaties vergeleken de huidige.

Ik ben benieuwd!
De eerste echte upgrades komen pas na 5-6 GPs. Van Grosjean weten we zeker dat hij een kapotte TC heeft. Vandoorne en de McHonda... tsja, die motor heeft wat problemen met vibraties en olie 'oppompen'.

De uitzondering is dat de Renault teams met een 2016 MGU-K rondrijden. Deze is in ieder geval 12kg, terwijl de 2017 versie 5kg lichter is. De 2017 MGU-K had wat problemen met betrouwbaarheid. 5kg lichter in F1 is... best veel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
iichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:56:
[...]

De eerste echte upgrades komen pas na 5-6 GPs. Van Grosjean weten we zeker dat hij een kapotte TC heeft. Vandoorne en de McHonda... tsja, die motor heeft wat problemen met vibraties en olie 'oppompen'.

De uitzondering is dat de Renault teams met een 2016 MGU-K rondrijden. Deze is in ieder geval 12kg, terwijl de 2017 versie 5kg lichter is. De 2017 MGU-K had wat problemen met betrouwbaarheid. 5kg lichter in F1 is... best veel :p
Dat klopt, die info had ik inderdaad al meegekregen. Maar zoals bij Ricciardo nu de CE vervangen wordt, is dit nav de problemen die hij afgelopen GP had. Of is hier toch iets leukers aan de hand (in de zin van, een vernieuwde / betere versie)? Ik heb (helaas) niet mee gekregen dat Ricciardo een ''defecte'' CE had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

nachtnet schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:55:
Klok-klepelvraag: Als de situatie blijft zoals die nu is. En er geen verdere sessies meer worden gereden (fp3/Q)
Als het weer slecht blijft, kunnen ze dan wel racen? Kan het iig zo snel niet in de sporting regulations vinden.
LopendeVogel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:59:
[...]

Dat klopt, die info had ik inderdaad al meegekregen. Maar zoals bij Ricciardo nu de CE vervangen wordt, is dit nav de problemen die hij afgelopen GP had. Of is hier toch iets leukers aan de hand (in de zin van, een vernieuwde / betere versie)? Ik heb (helaas) niet mee gekregen dat Ricciardo een ''defecte'' CE had?
RIC had in Australië een defecte sensor in zijn versnellingsbak in de rondes voor de start, en daarna een kapotte brandstofpomp, volgens de bronnen.

[ Voor 42% gewijzigd door iichel op 07-04-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
iichel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:00:
[...]

Als het weer slecht blijft, kunnen ze dan wel racen? Kan het iig zo snel niet in de sporting regulations vinden.
Als de heli niet kan vliegen of landen, wordt er niet gereden.

Smog is een groot probleem in China, hopelijk triggert dit wat bij ze wbt luchtvervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ja, volgens FP1. Paar rondes achter de SC en halve punten galore.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Als de medische helicopter het ziekenhuis niet kan bereiken / niet kan vliegen (dus ook als hij stuk is), wordt er niet gereden.

Bij een kapotte helicopter zullen ze moeten wachten tot er een vervangende op het circuit aanwezig is (is ooit voorgekomen, ik dacht Silverstone...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Als tijdens de race omstandigheden ook zo zijn dat de medical helicopter niet kan vliegen.. dan delay &/of rode vlag.

mijn vraag is meer in de situatie dat er tot de race niet meer gereden wordt.. (en dat de omstandigheden bij race start verbeterd zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Nope, een grid opstelling kan alleen ontstaan uit een qualifying practice.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Señor Sjon schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:01:
[...]

Ja, volgens FP1. Paar rondes achter de SC en halve punten galore.
Als dat zo is, hebben Hamilton en Ferrari dikke pech...
31.1 No driver may start in the race without taking part in at least one practice session.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1