Ik zie het eerder als het ongelukje van Max/Rai/Vet in Spa. Perez zit daar gewoon aan de binnenkant en kan remmen, maar hoeft dat zeker niet. Stroll kan hier zoals hij doet proberen de normale race lijn te volgen om Perez te dwingen, maar hij had veel beter hier wat ruimer kunnen sturen. Hij gooit hiermee zijn eigen race weg, terwijl dit niet had gehoeven.Anoniem: 172410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:39:
[...]
Ik zie Perez ook meer schuld dragen dan Stroll. Het lijkt er dan ook op dat de rookies altijd meer moeten uitleggen dan de anderen. Perez had goed zicht, had controle en reed niet voorop. Stroll had meer ruimte kunnen laten, maar je hoeft tegelijk ook niet aan de kant voor iedere stuntpiloot die 'm ernaast prakt.
Volgens mij proberen ze bij Peptalk elke week op Skype te zitten met Max. Zal wel een afspraak zijn zeker?
Verstappen BV heeft inderdaad contract met Ziggo.TheBrut3 schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:51:
Volgens mij proberen ze bij Peptalk elke week op Skype te zitten met Max. Zal wel een afspraak zijn zeker?
Zo moet hij bijvoorbeeld ook als eerste naar Jack in 'the pen'.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Anoniem: 172410
Had gekund, maar niet gehoeven. Zoals gezegd hoef je niet aan de kant voor iedereen die 'm binnendoor prakt. Als ze eenmaal doorhebben dat je daarvoor wijkt, heb je schijn van kans meer om ook maar iets te verdedigen.Hogader schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:50:
Ik zie het eerder als het ongelukje van Max/Rai/Vet in Spa. Perez zit daar gewoon aan de binnenkant en kan remmen, maar hoeft dat zeker niet. Stroll kan hier zoals hij doet proberen de normale race lijn te volgen om Perez te dwingen, maar hij had veel beter hier wat ruimer kunnen sturen. Hij gooit hiermee zijn eigen race weg, terwijl dit niet had gehoeven.
Dat geldt ook andersom. Ziggo draagt op de on-track kleding ook reclame voor verstappen.nl (zie ook de reactie van Rosberg vorig seizoen tijdens een Pen interview)Rivanov schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:52:
[...]
Verstappen BV heeft inderdaad contract met Ziggo.
Zo moet hij bijvoorbeeld ook als eerste naar Jack in 'the pen'.
Klopt volledig, maar in dit geval is hij zelf het haasje.Anoniem: 172410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:53:
[...]
Had gekund, maar niet gehoeven. Zoals gezegd hoef je niet aan de kant voor iedereen die 'm binnendoor prakt. Als ze eenmaal doorhebben dat je daarvoor wijkt, heb je schijn van kans meer om ook maar iets te verdedigen.
Als er een gevecht was dan zou ik ze kunnen volgen maar dat was met Perez/Stroll en Magnussen/Ericcson nou juist niet het geval. Perez en Magnussen waren bij lange na niet langszij om de bocht te mogen claimen. Dit vind ik wel nadelig voor degene die dat wel mag doen dan eraf wordt getikt, Ericcson kon in Australie nog doorrijden maar Stroll in China niet.melantrix schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:32:
[...]
FIA heeft aangegeven dat ze niet zomaar meer een straf uitdelen tenzij het ernstig is oid. ze willen meer naar een "laat de coureurs het zelf uitvechten" dynamiek gaan.
Ik denk dat de stewards een bedenkelijk precedent hiermee heeft geschapen. Dit kan namelijk ook een wapen worden voor het kampioenschap later in het jaar; wil je dat degene voor je niet in de punten komt dan claim je gewoon de bocht en tik je hem slim en tactisch eraf, je zal er toch niet voor gestraft worden.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Jaa helaas kan ik het niet kijken, Max komt inderdaad in Peptalk via FaceTime.Rivanov schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:48:
Max vanavond via Skype in Peptalk op Ziggo.
Zo, net thuis, en zo F1 weekend bij Ziggo met aansluitend Peptalk waar een item met Max in zit
19u
19u
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
De officiële F1 YT pagina wordt ook steeds beter nu Bernie weg is. Kijk eens aan, is dat Max die even het halve veld inhaalde? 
Blijft prachtig om te zien. Het pure talent om zo in te kunnen halen, in auto's die door iedereen werden afgeschreven als hopeloos voor inhalen en met een mindere motor dan de meeste auto's die hij hier inhaalde.
Oh en ga de comment section niet in, hartstikke giftig...
Blijft prachtig om te zien. Het pure talent om zo in te kunnen halen, in auto's die door iedereen werden afgeschreven als hopeloos voor inhalen en met een mindere motor dan de meeste auto's die hij hier inhaalde.
[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2017 19:05 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat me opvalt is dat Max wegrijd in de 2e versnelling bij de start(zie display op stuur). Waarschijnlijk om wheelspin te voorkomen. Zou de rest dat ook gedaan hebben? Misschien kon SAI beter in de 4e versnelling wegrijden op die slicksDaniëlWW2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:04:
De officiële F1 YT pagina wordt ook steeds beter nu Bernie weg is. Kijk eens aan, is dat Max die even het halve veld inhaalde?
[video]
Ja. SAI reed in 3 weg geloof ik.kevlar01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:26:
[...]
Wat me opvalt is dat Max wegrijd in de 2e versnelling bij de start(zie display op stuur). Waarschijnlijk om wheelspin te voorkomen. Zou de rest dat ook gedaan hebben? Misschien kon SAI beter in de 4e versnelling wegrijden op die slicks
I stand corrected. Je ziet in de beelden duidelijk dat hij in zijn 1e versnelling wegrijdt.
[ Voor 18% gewijzigd door ATS op 10-04-2017 19:51 ]
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nee, Sainz reden gewoon in zn eerste versnelling weg, zie http://www.ziggosporttota...chten-dat-ik-gek-was.html
[Vimeo: https://vimeo.com/212385845]
en op f1.com team radio
https://www.formula1.com/..._team_radio_in_China.html
en op f1.com team radio
https://www.formula1.com/..._team_radio_in_China.html
[ Voor 58% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 20:01 ]
Ook niet netjes van Ziggo, hebben ze Max op skype: Ja, eerst even reclame.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
nog wat leesvoer: http://www.silverstone.co.uk/news/crofty-blog-china-2017/ ( Wel in een vreselijk lettertype..)
Programma bij ziggo Formule 1 - het weekend was overigens goed te pruimen.
Voor tijdens de koffiebreak morgenochtend.
Drivetribe - The 17 funniest tweets from the Chinese Grand Prix
o.a.

Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor alle gemorste koffies en eventuele vervolgschade..
Programma bij ziggo Formule 1 - het weekend was overigens goed te pruimen.
Voor tijdens de koffiebreak morgenochtend.
Drivetribe - The 17 funniest tweets from the Chinese Grand Prix
o.a.
Disclaimer: ik ben niet verantwoordelijk voor alle gemorste koffies en eventuele vervolgschade..
[ Voor 52% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 22:35 ]
Gaan we nou echt doen alsof Honda en Torro Rosso grote concurrenten voor de Red Bulls zijn?DaniëlWW2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 19:04:
[video]
Maar ik ben ook blij dat we na de te verwachten saaiere race in Australie nu toch wat inhaalacties gezien hebben. Vooral de inhaalacties voorin het veld tussen gelijkwaardige auto's zonder DRS waren mooi om te zien. Dat Mercedes/Ferrari/RBR in staat zijn het veld door te komen na een slechte kwali vind ik minder verrassend
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nee, ik doelde op dat Max gewoon een hele serie aan Mercedes en Ferrari aangedreven auto's passeerde. Dat plaatst alle negativiteit over de aero ook wel in een ander daglicht, naast dat Max gewoon op briljante wijze erdoorheen reed.fsfikke schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:05:
[...]
Gaan we nou echt doen alsof Honda en Torro Rosso grote concurrenten voor de Red Bulls zijn?![]()
Maar ik ben ook blij dat we na de te verwachten saaiere race in Australie nu toch wat inhaalacties gezien hebben. Vooral de inhaalacties voorin het veld tussen gelijkwaardige auto's zonder DRS waren mooi om te zien. Dat Mercedes/Ferrari/RBR in staat zijn het veld door te komen na een slechte kwali vind ik minder schokkend
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Vergeet niet dat VER ook voorbij Ferrari's, een Mercedes en een Red Bull is gereden.. (en dat dat in een tijdspanne van een paar rondes gebeurde.)fsfikke schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:05:
[...]
Gaan we nou echt doen alsof Honda en Torro Rosso grote concurrenten voor de Red Bulls zijn?![]()
Maar ik ben ook blij dat we na de te verwachten saaiere race in Australie nu toch wat inhaalacties gezien hebben. Vooral de inhaalacties voorin het veld tussen gelijkwaardige auto's zonder DRS waren mooi om te zien. Dat Mercedes/Ferrari/RBR in staat zijn het veld door te komen na een slechte kwali vind ik minder verrassend
Uiteraard hoort een RB op kwaliteit in de top 6 te komen na een slechte kwalificatie. Dat doen voor dat de race op 1/5 raceafstand is is gewoon bijzonder.
Uh, niet eens 1/10 van de race was voorbij en Max was al vierde, dammit, nu ga ik twijfelen...nachtnet schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:11:
[...]
Vergeet niet dat VER ook voorbij Ferrari's, een Mercedes en een Red Bull is gereden.. (en dat dat in een tijdspanne van een paar rondes gebeurde.)
Uiteraard hoort een RB op kwaliteit in de top 6 te komen na een slechte kwalificatie. Dat doen voor dat de race op 1/5 raceafstand is is gewoon bijzonder.
Wanneer haalde Max, Bottas nu weer in?

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-04-2017 23:14 ]
op 1/56e reed hij al p7..DaniëlWW2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:12:
[...]
Uh, niet eens 1/10 van de race was voorbij en Max was al vierde.
Ja, maar rondje 5 van de 56 was hij toch al vierde? Raikkonen was hij al voorbij dacht ik en Riccardo ook. Het was nog vroeg ja.
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:16:
[...]
Ja, maar rondje 5 van de 56 was hij toch al vierde? Raikkonen was hij al voorbij dacht ik en Riccardo ook. Het was nog vroeg ja.

even hier kijken.. Ronde 5 was VER al 4e. ronde 11 2e
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 23:23 ]
Ja, rondje 5 was Max al vierde plek. Ben dus niet helemaal gek.nachtnet schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:21:
[...]
[afbeelding]
even hier kijken.. Ronde 9/10?
voor de volledigheid de hele lap chart:

Wel beetje jammer dat de kleuren op een zwarte achtergrond niet helemaal goed uitkomen..

Wel beetje jammer dat de kleuren op een zwarte achtergrond niet helemaal goed uitkomen..
[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 23:42 ]
Die val van Hulkenberg. Holy shitnachtnet schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:28:
[afbeelding]

1 pitstop* op verkeerde moment en je ligt achteraan. Verval van Massa over een veel langere periode is eigenlijk meer

*Weet eigenlijk niet precies waarom HUL in die eerste rondes zoveel verliest..
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 11-04-2017 00:39 ]
Die Williams lijkt in koelere condities niet vooruit te branden te zijn? Twee jaar terug was het een hele goede auto, die is sterk afgegleden in de laatste seizoenen.nachtnet schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:38:
1 pitstop op verkeerde moment en je ligt achteraan. Verval van Massa over een veel langere periode is eigenlijk meer
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het was een pitstop naar slicks aan het eind van de eerste ronde. Nog voor de Virtual Safety Car en Safety Car, plus 3 keer van de baan af, dan wel spinnen (zie interview Ziggo). En die eerste ronde op slicks zal ook al zonder die spins niet vlot zijn geweest. Wat overigens voorkomen had kunnen worden, als ze ala RBR gewoon 1 van de coureurs voor zijn opwarmronde op slicks hadden laten rijden. Want Max gaf aan dat dat de reden was dat hij dat niet deed. Ricciardo meldde dat het niet sneller zou zijn. Tuurlijk, het droogde nog verder op, maar was lang niet voldoende.nachtnet schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:38:
[...]
1 pitstop* op verkeerde moment en je ligt achteraan. Verval van Massa over een veel langere periode is eigenlijk meer
*Weet eigenlijk niet precies waarom HUL in die eerste rondes zoveel verliest..
Ik kan om zoveel verschillende redenen echt niet wachten om straks die eerste rondes in de Onboard video van Canal+ te zien. Onboard: au Coeur de la F1Martinspire schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:42:
[...]
Het was een pitstop naar slicks aan het eind van de eerste ronde. Nog voor de Virtual Safety Car en Safety Car, plus 3 keer van de baan af, dan wel spinnen (zie interview Ziggo). En die eerste ronde op slicks zal ook al zonder die spins niet vlot zijn geweest. Wat overigens voorkomen had kunnen worden, als ze ala RBR gewoon 1 van de coureurs voor zijn opwarmronde op slicks hadden laten rijden. Want Max gaf aan dat dat de reden was dat hij dat niet deed. Ricciardo meldde dat het niet sneller zou zijn. Tuurlijk, het droogde nog verder op, maar was lang niet voldoende.

Ze mogen nu wel beelden uitzenden, maar alleen met matglas erover?Rivanov schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:08:
Hier nog de embedded versie van Max bij Peptalk.
[video]
Nee, dat heeft de eigenaar van het YouTube kanaal gedaan vanwege de rechten.MikeyMan schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 07:34:
[...]
Ze mogen nu wel beelden uitzenden, maar alleen met matglas erover?
Op Peptalk zelf zijn de beelden uiteraard wel te zien, aangezien Ziggo de rechten wél heeft.
nachtnet schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:28:
[afbeelding]

Fixed
helaas nog niet alle kleuren helemaal lekker

[ Voor 7% gewijzigd door kevlar01 op 11-04-2017 07:56 ]
Maar Max eindigde wel op 45 seconde achter een Mercedes. Werk aan de winkel. In normale omstandigheden komen ze 0,5 seconde per ronde te kort.DaniëlWW2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:08:
[...]
Nee, ik doelde op dat Max gewoon een hele serie aan Mercedes en Ferrari aangedreven auto's passeerde. Dat plaatst alle negativiteit over de aero ook wel in een ander daglicht, naast dat Max gewoon op briljante wijze erdoorheen reed.
Ze komen rustig nog een seconde te kort, zie ook de kwalificatie. In ronde 14-16 lag hij vlak achter hamilton, na 58 rondes blijkbaar 45s achter hem. Dat is dus gebeurd in die 40-45 rondjes.alwaysleft schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:42:
[...]
Maar Max eindigde wel op 45 seconde achter een Mercedes. Werk aan de winkel. In normale omstandigheden komen ze 0,5 seconde per ronde te kort.
Klopt, theoretisch gezien kan de auto van RBR niet opboksen tegen de Ferrari en Mercedes. In de praktijk (zoals 2 dagen geleden) zie je dat het wel kan.alwaysleft schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:42:
[...]
Maar Max eindigde wel op 45 seconde achter een Mercedes. Werk aan de winkel. In normale omstandigheden komen ze 0,5 seconde per ronde te kort.
Zoals pit fout(en) voor Kimi, een ontiegelijk domme fout van Bottas (slippen achter een sc? come on) heeft ervoor gezorgd dat ze gewoon dikke pech hadden. Uiteraard, in het voordeel van Max.
Dit is natuurlijk ook de reden dat Max en etc er vanuit gaan dat ze komend weekend de 5e en 6e plek zullen pakken, droge baan, kans op fouten direct een stuk minder dus het komt komend weekend weer meer op de auto aan.
Kan je er vanuit gaan dat HAM het nog relaxt gedaan heeft, hij wilde zekerheid terwijl hij ook nog meer had kunnen pushen. Max ging vooral op het begin veel meer voor het pushen om bij de Mercedes in de buurt te komen (op het moment toen Max in de buurt kwam reed HAM zo'n beetje met 2 vingers in de neus hé, vergeet dit niet. Toen de baan droger werd was het doei doei en vloog HAM ervandoor). HAM had het gat nog veel groter kunnen maken maar koos zekerheid voor de snelheid, ook wel logisch.. Pushen had hij kunnen doen indien Vettel een gevaar zou vormen. Stel HAM had dat gedaan, dan was het gat nog wel een stukkie groter geweestMalt007 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:48:
[...]
Ze komen rustig nog een seconde te kort, zie ook de kwalificatie. In ronde 14-16 lag hij vlak achter hamilton, na 58 rondes blijkbaar 45s achter hem. Dat is dus gebeurd in die 40-45 rondjes.
[ Voor 35% gewijzigd door LopendeVogel op 11-04-2017 08:59 ]
Tijdens Ted's Notebook werd dit ook aangehaald. Bleek dat Massa enorme problemen had zijn banden op temperatuur te krijgen na de Safety Car en dat dit voor een groot deel bijdroeg aan zijn verval. Geen idee of dit te relateren is aan het gebrek aan downforce (gezien de hoge topsnelheden die ze haalden), maar dit is iets wat vorig jaar ook al speelde. En ook toen had ik al het idee dat ze op downforce gebied wat te kort kwamen; al werd dat nog wat gemaskeerd door Manor vorig seizoen.gambieter schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 00:39:
[...]
Die Williams lijkt in koelere condities niet vooruit te branden te zijn? Twee jaar terug was het een hele goede auto, die is sterk afgegleden in de laatste seizoenen.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ik neem aan dat je ook de (door FOM niet uitgezonden) beelden hebt gezien waar Verstappen hem achter de SC (bijna) kwijt was en een Brazilië stijl reddingsactie nodig had om hem nog op de baan te houden? Daarnaast zag je ook dat anderen moeite hadden om de auto in het rechte spoor te houden (Sainz die achterstevoren in bocht 3/4 stond en vervolgens door het gras ook nog eens de muur aantikte, en volgensmij ook Hulkenberg die achterstevoren heeft gestaan).LopendeVogel schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:49:
een ontiegelijk domme fout van Bottas (slippen achter een sc? come on)
Natuurlijk was het een knullige actie, en vooral omdat het ook nog eens op een recht stuk gebeurde en achter de SC. Maar "ontiegelijk domme fout" is misschien wat overtrokken, ook gezien hij zeker niet de enige was.
... en niet te vergeten Hamilton die vriendelijk doch dringend vroeg of Bernd Maylander een beetje gas wilde geven omdat zijn banden toch wel erg afkoelden.
De achterstand is inderdaad minstens een seconde en dan ook nog op een zachtere compound. De RB's reden op supersofts t.o.v. de Mercedessen op softs.Malt007 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:48:
[...]
Ze komen rustig nog een seconde te kort, zie ook de kwalificatie. In ronde 14-16 lag hij vlak achter hamilton, na 58 rondes blijkbaar 45s achter hem. Dat is dus gebeurd in die 40-45 rondjes.
Kan natuurlijk ook zo zijn dat RB wat beter voor de banden is waardoor ze de race konden rijden op SS. Neem tenslotte aan dat Ferrari en Merc de snelste variant gebruiken waarmee ze de race optimaal kunnen rijden. Aangezien er amper trainingen gereden zijn hadden die teams ook genoeg setjes SS over tenslotte.Erapaz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:21:
[...]
De achterstand is inderdaad minstens een seconde en dan ook nog op een zachtere compound. De RB's reden op supersofts t.o.v. de Mercedessen op softs.
Ik geloof dat de meeste setjes banden moeten worden teruggeven na zoveel minuten in de training sessies. Tenminste dat was in 2016 zo.
Ik meen dat de coureurs maar met 6 setjes banden ofzo "het weekend" (kwalificatie+race) aanvangen.
Ergens wel goed.. want anders gaan teams heel zuinig zijn met het rijden op bepaalde banden. Je wilt natuurlijk wel baanactie zien op vrijdag en zaterdag ochtend.
Ik meen dat Verstappen wel iets gezegd had over de hardere compound, en dat de auto nog niet genoeg downforce genereerde om die warm genoeg te houden. Dat is wel erg pijnlijk om te zeggen eigenlijk, want dan zit er een serieus gat tussen Merc/Ferrari en RBR.
Maarja ze werden ook 45 seconde zoek gereden in een drie kwart tot twee-derde race afstand ofzoiets.
Ik meen dat de coureurs maar met 6 setjes banden ofzo "het weekend" (kwalificatie+race) aanvangen.
Ergens wel goed.. want anders gaan teams heel zuinig zijn met het rijden op bepaalde banden. Je wilt natuurlijk wel baanactie zien op vrijdag en zaterdag ochtend.
Ik meen dat Verstappen wel iets gezegd had over de hardere compound, en dat de auto nog niet genoeg downforce genereerde om die warm genoeg te houden. Dat is wel erg pijnlijk om te zeggen eigenlijk, want dan zit er een serieus gat tussen Merc/Ferrari en RBR.
Maarja ze werden ook 45 seconde zoek gereden in een drie kwart tot twee-derde race afstand ofzoiets.
[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 11-04-2017 15:17 ]
Volgens mij waren Ferrari en Mercedes van tevoren van plan de race uit te rijden op de softs.Malt007 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:01:
[...]
Kan natuurlijk ook zo zijn dat RB wat beter voor de banden is waardoor ze de race konden rijden op SS. Neem tenslotte aan dat Ferrari en Merc de snelste variant gebruiken waarmee ze de race optimaal kunnen rijden. Aangezien er amper trainingen gereden zijn hadden die teams ook genoeg setjes SS over tenslotte.
De planning van Red Bull was van tevoren al om twee stints op supersofts te doen.
De enige vraag die dan nog rest is waarom Mercedes en Ferrari ook de laatste stints op de supersofts reden. Hadden ze nog wel (nieuwe) supersoft setjes? Er moesten er inderdaad een aantal ingeleverd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Racierox op 11-04-2017 14:47 ]
Racierox schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:34:
[...]
De enige vraag die dan nog rest is waarom Mercedes en Ferrari ook de laatste stints op de supersofts reden.
Verbaas mij hier ook over...
Nieuwe softs vs gebruikte SS.Racierox schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:34:
[...]
Volgens mij waren Ferrari en Mercedes van tevoren van plan de race uit te rijden op de softs.
De planning van Red Bull was van tevoren al om twee stints op supersofts te doen.
De enige vraag die dan nog rest is waarom Mercedes en Ferrari ook de laatste stints op de supersofts reden. Hadden ze nog wel (nieuwe) supersoft setjes? Er moesten er inderdaad een aantal ingeleverd worden.
Max vertelde ook dat hij de laatste 5 ronden erg last had van versleten voorbanden.
En op het eind van zijn 1e stint op de SS ook. Dus wat dat betreft waren Softs helemaal niet zo'n slecht idee.
Raikkonen reed zijn laatste stint wel op ss volgens mij.
Klopt helemaal. Rondje 40 naar de rode streep.Tommy The Cat schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:12:
Raikkonen reed zijn laatste stint wel op ss volgens mij.
Testing, one, two ...
hardware-lover schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:32:
[...]
Klopt helemaal. Rondje 40 naar de rode streep.

even uit een eerdere post van Nachtnet geleend
Inderdaad SS banden. I stand corrected, had eerder beweerd dat hij nog op soft reed op de laatste stint. Neemt niet weg dat Ferrari de strategie niet helemaal op orde had met Raikkonen. Hopelijk voor hem gaat dat in Bahrein beter. De Ferrari schijnt het beter te doen in warmere condities volgens Motorsport.com, wat te wijten is aan de kortere wielbasis tov de Mercedes, die het in koelere omstandigheden beter zou moeten doen qua banden.
Iemand die dat kan verklaren?
Sainz, wauwkevlar01 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:54:
[...]
[afbeelding]
even uit een eerdere post van Nachtnet geleend
Ja hoor, maar wat heeft Sainz met Mercedes of Ferrari te maken of Brazilië 2016? Een paar tweakers hadden het erover dat de RBR wel de Mercedes/Ferrari aan kan en dat afgelopen zondag daar het bewijs van is.RobertMe schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:39:
[...]
Ik neem aan dat je ook de (door FOM niet uitgezonden) beelden hebt gezien waar Verstappen hem achter de SC (bijna) kwijt was en een Brazilië stijl reddingsactie nodig had om hem nog op de baan te houden? Daarnaast zag je ook dat anderen moeite hadden om de auto in het rechte spoor te houden (Sainz die achterstevoren in bocht 3/4 stond en vervolgens door het gras ook nog eens de muur aantikte, en volgensmij ook Hulkenberg die achterstevoren heeft gestaan).
Natuurlijk was het een knullige actie, en vooral omdat het ook nog eens op een recht stuk gebeurde en achter de SC. Maar "ontiegelijk domme fout" is misschien wat overtrokken, ook gezien hij zeker niet de enige was.
Van de ene kant klopt dat natuurlijk wel, maar dat komt ook natuurlijk door een pit fout van Kimi en lomp rijgedrag van Bottas. Dit kwam niet doordat de RBR auto beter is dan de Ferrari of Mercedes.
Even teruglezen waar de discussie over ging lijkt me beter?
Waarschijnlijk het starten op slicks ipv intermediates
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Aangezien het volgende deeltje al is verschenen (volgens mij is er wat misgegaan met de timer
) gaat deze dicht. 
[F1 2017] Race 3 - GP van Bahrain
[F1 2017] Race 3 - GP van Bahrain
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1