[F1 2017] Race 2 - GP van China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:
  • 61.987 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

kevlar01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 08:20:
[...]

Hij reed eigenlijk veel te lang op die soft band. Riep hij ook meermaals over de board radio.
Als hij eerder had gestopt, dan had hij waarschijnlijk de 3e plek gehad. Als je ziet hoe dicht hij en Bottas nog bij de Red Bulls kwamen, dan had de race niet nog 3 ronden langer moeten duren.

Blijf het nog steeds bizar vinden dat Ferrari hem op 'het matje' wil roepen om zijn functioneren te bespreken, terwijl ze hem gewoon te lang laten rondrijden om versleten banden. :?
Inderdaad erg vaag, maar iemand moet schijnbaar de schuld krijgen, totaal oneerlijk. :F

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Nou ja, Raikonnen is vrij consequent langzamer dan Vettel, dus in die zin is enige kritiek wel terecht toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

kevlar01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 06:31:
[video]
Kwam deze nog tegen... die ronde is nagenoeg foutloos. Geef deze man een Williams of een Force India en hij zet hem op de 2e startrij :P
In een Fiat Panda is het ook makkelijk nette rondjes rijden O-)

* Anoniem: 172410 trippelt verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Ik vond de staande start een verademing. Eindelijk weer het spelletje, wie gokt er op slicks (Sainz) en pakt het goed uit (uiteindelijk wel!). Een stuk beter dan achter de safety car starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
[...]

Hij reed eigenlijk veel te lang op die soft band. Riep hij ook meermaals over de board radio.
Als hij eerder had gestopt, dan had hij waarschijnlijk de 3e plek gehad. Als je ziet hoe dicht hij en Bottas nog bij de Red Bulls kwamen, dan had de race niet nog 3 ronden langer moeten duren.

Blijf het nog steeds bizar vinden dat Ferrari hem op 'het matje' wil roepen om zijn functioneren te bespreken, terwijl ze hem gewoon te lang laten rondrijden om versleten banden. :?
Op reddit is dat stuk van het transcript gepost. Kan me voorstellen dat Kimi niet heel blij was met de strategen van Ferrari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:09
kevlar01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 06:31:
[video]
Kwam deze nog tegen... die ronde is nagenoeg foutloos. Geef deze man een Williams of een Force India en hij zet hem op de 2e startrij :P
Klopt, maar die keuze maakt hij mede zelf natuurlijk. McLaren betaalt hem een veelvoud van wat Williams of FI willen/kunnen betalen. Consequentie van die vette cheque is wel dat hij hopeloos achteraan rijdt.

Weet zeker dat als Alonso had gewild (lees: bereid was salaris in te leveren) hij inmiddels best wel in een iets betere auto had kunnen zitten. Maar hij maakt blijkbaar een andere afweging en dat is zijn goed recht. Is waarschijnlijk ook de reden dat hij niet al te opzichtig moppert over de slechte prestaties van McLaren. Sterker, hij zit er vaak genoeg over te grappen en te grollen tijdens de race.
[...]

Snap hier ook werkelijk helemaal niks van. Lijkt er soms op alsof ze express proberen zijn race te frustreren 8)7 . Vettel halen ze naar binnen voor nieuw rubber, terwijl ze Raikkonen - die al ronden lang klaagt dat zijn banden op zijn - nog tig extra rondjes laten zwabberen waarbij hij 2 seconden per ronde en de kans op een podium verliest 8)7 . Volledig bezopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:58
NRG-81 schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:31:
[...]

Volgens mij niet under investigation, maar noted. Nieuwe term die door de FIA gebruikt wordt, althans niet eerder gezien
Volgens mij betekend dat Noted dat de raceleiding een signaal heeft gegeven naar de stewards. Dan kunnen de stewards beslissen om het in behandeling te nemen. Pas als de stewards hem in behandeling nemen wordt hij Under Investigation.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:37:
[...]

Snap hier ook werkelijk helemaal niks van. Lijkt er soms op alsof ze express proberen zijn race te frustreren 8)7 . Vettel halen ze naar binnen voor nieuw rubber, terwijl ze Raikkonen - die al ronden lang klaagt dat zijn banden op zijn - nog tig extra rondjes laten zwabberen waarbij hij 2 seconden per ronde en de kans op een podium verliest 8)7 . Volledig bezopen.
*Pakt alu-hoedje..

Stel, stel... Dat ze bij Ferrari al bezig zijn een politiek spelletje te spelen om zo de plek van RAI voor te bereiden voor een andere rijder in 2018...? Ik noem maar een Max bv....

*Zet alu-hoedje weer terug op de plank..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 22:49
Erapaz schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:28:
Ik vond de staande start een verademing. Eindelijk weer het spelletje, wie gokt er op slicks (Sainz) en pakt het goed uit (uiteindelijk wel!). Een stuk beter dan achter de safety car starten.
Hoezo? wat is hier nieuw aan dan. Die nieuwe regel is : als er achter de saftey car gestart wordt, dat de daadwerkelijke start staande is. Nu was er nergens iets over een saftey car te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:01:
Stel, stel... Dat ze bij Ferrari al bezig zijn een politiek spelletje te spelen om zo de plek van RAI voor te bereiden voor een andere rijder in 2018...? Ik noem maar een Max bv....
Waarom zou Verstappen dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:02:
[...]

Als de doorontwikkeling van de RB achter blijft tov de twee andere top teams.. Hij heeft maar één doel.. WK worden. Natuurlijk zal hij zolang mogelijk trouw blijven aan RB maar als dit jaar de techniek achter blijft zie ik hem wel vertrekken ja..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 16:23
[...]

*Pakt alu-hoedje..

Goed punt, want simpelweg zijn contract (van iemand in de nadagen van zijn F1 carrière!) niet verlengen is natuurlijk geen optie voor Ferrari. Daarvoor moeten ze wel hun eigen races gaan saboteren, al vanaf het begin van het seizoen.

Ik denk dat je iets op het spoor bent hier. d:)b :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 172410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:02:
[...]

Welke F1 coureur wil niet voor Ferrari rijden ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13:58
Hackus schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:20:
[...]

Ik denk Hamilton niet ;)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Alonso :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
[...]

Klopt, maar die keuze maakt hij mede zelf natuurlijk. McLaren betaalt hem een veelvoud van wat Williams of FI willen/kunnen betalen. Consequentie van die vette cheque is wel dat hij hopeloos achteraan rijdt.

Weet zeker dat als Alonso had gewild (lees: bereid was salaris in te leveren) hij inmiddels best wel in een iets betere auto had kunnen zitten. Maar hij maakt blijkbaar een andere afweging en dat is zijn goed recht. Is waarschijnlijk ook de reden dat hij niet al te opzichtig moppert over de slechte prestaties van McLaren. Sterker, hij zit er vaak genoeg over te grappen en te grollen tijdens de race.
Vergeet ook niet dat zijn doel is om nog eenmaal Wereldkampioen te worden. Dat gaat niet lukken bij een klantenteam. Aangezien ze bij Merc en Ferrari (en RBR) ze niet op Alonso zitten te wachten, was het McLaren Honda project eigenlijk zijn enige mogelijkheid (Renault was destijds niet als fabrieksteam actief).

Hij heeft alleen de pech dat Honda (en McLaren?) zijn zaakjes nog echt op orde heeft.

Wat een heerlijke race trouwens, genieten vanaf de eerste tot de laatste ronde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-06 14:53
Heeft iemand de afterrace persconferentie al voorbij zien komen? kan hem nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:10:
Als de doorontwikkeling van de RB achter blijft tov de twee andere top teams.. Hij heeft maar één doel.. WK worden. Natuurlijk zal hij zolang mogelijk trouw blijven aan RB maar als dit jaar de techniek achter blijft zie ik hem wel vertrekken ja..
Dat is maar net hoe de wind waait. Ferrari is de afgelopen jaren nou niet echt een overtuigende partij geweest en Red Bull strijdt steevast voorin mee. Als coureur heb je er meer aan om zo'n team op te bouwen dan om zo'n marginaal verschil te verhuizen.
Een coureur elders al prima op zijn plek is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

*Pakt alu-hoedje..

Naast Vettel? Verstappen zal niet komen om tweede rijder te worden en ik weet niet of Vettel graag een directe concurrent naast zich wil.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ankona schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:36:
[...]

Naast Vettel? Verstappen zal niet komen om tweede rijder te worden en ik weet niet of Vettel graag een directe concurrent naast zich wil.
Precies dit. Nu mag hij racen met zijn teamgenoot. Hamilton zou hem niet naast zich willen volgens mij en bij Ferrari ben je of 1e of 2e rijder. Hij zit bij Red Bull volgens mij gewoon heel goed.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hij zal zijn kans pakken als Vettel of Hamilton vertrekken, niet om naast ze te komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ergens toch ook wel weer jammer. Niets tegen RB, maar het zou leuk zijn om eens te zien wat Max kan in hetzelfde materiaal als Lewis of Vettel.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ankona schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:42:
Hij zal zijn kans pakken als Vettel of Hamilton vertrekken, niet om naast ze te komen.
Welke kans heeft hij daar die hij nu niet heeft? De onderlinge verschillen zijn klein en kunnen het volgende seizoen met gemak anders liggen.

Sowieso is de Red Bull waarschijnlijk ijzersterk als die motor eindelijk een beetje op orde is.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-04-2017 10:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Dat klopt, maar hij klaagde al veel eerder over een probleem met de motor, terwijl op dat moment de baan nog zodanig nat was dat ik me afvroeg: wat moe je met dat extra vermogen dan? Dat kun je helemaal niet kwijt op de baan. Dat was toen ze net van inters op slicks overgeschakeld waren. Die banden waren gewoon steenkoud.
Ik snap daar ook he-le-maal niks van, maar het blijven Italianen en Kimi blijft een Fin. Bijzondere combinatie :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Denk dat heel veel (top-)coureurs zo'n aanbieding met een zekere reserve zullen bekijken. Natuurlijk, Ferrari is mythisch, en een overwinning met een Ferrari (zeker een kampioenschap) is voor velen 'waardevoller' dan dezelfde prestatie met een ander team.

Maar het is mede waardevoller omdat succes met een Ferrari veel meer moeite kost dan succes met een ander merk. Naast je tegenstanders op de baan heb je namelijk ook af te rekenen met een bedrijfscultuur die niet zo dynamisch is als bij andere teams.

Dat maakt de prestaties van Schumacher extra groot. Hoewel hij wel het geluk heeft gehad dat het toen hij kwam dusdanig beroerd ging dat Ferrari toestond dat er geen enkele Italiaan op een bepalende post terecht kwam. Toen Schumacher Ferrari weer op de kaart had gezet is ook hij er - tezamen met zijn niet Italiaanse trawanten - op traditioneel Italiaanse wijze uitgeflikkert waarna de ellende weer snel terug kwam.

Vettel probeert die prestatie te evenaren, maar aangezien hij niet van de Italianen afkomt lukt hem dat vooralsnog niet.

Maar terugkomend op de vraag 'Max naar Ferrari'? Lijkt me zeer, zeer onverstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

maussert schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:31:
[...]

Vergeet ook niet dat zijn doel is om nog eenmaal Wereldkampioen te worden. Dat gaat niet lukken bij een klantenteam. Aangezien ze bij Merc en Ferrari (en RBR) ze niet op Alonso zitten te wachten, was het McLaren Honda project eigenlijk zijn enige mogelijkheid (Renault was destijds niet als fabrieksteam actief).

Hij heeft alleen de pech dat Honda (en McLaren?) zijn zaakjes nog echt op orde heeft.

Wat een heerlijke race trouwens, genieten vanaf de eerste tot de laatste ronde!
Red Bull is altijd een klantenteam geweest en is toch 4x kampioen geworden. De verhoudingen met Renault waren misschien een klein beetje anders, maar het zijn niet alleen fabrieksteams die kampioenschappen binnen halen. Verder ben ik het wel met je eens dat je meer kans op succes hebt bij een groot fabrieksteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexbl69 schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:49:
Denk dat heel veel (top-)coureurs zo'n aanbieding met een zekere reserve zullen bekijken. Natuurlijk, Ferrari is mythisch, en een overwinning met een Ferrari (zeker een kampioenschap) is voor velen 'waardevoller' dan dezelfde prestatie met een ander team.

Maar het is mede waardevoller omdat succes met een Ferrari veel meer moeite kost dan succes met een ander merk.
Dit komt me eerlijk gezegd nogal over als een theoretisch verhaal. Waardevoller of lastiger? Ik zie dat niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:08

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

*Pakt alu-hoedje..

Max staat tot 2019 onder contract bij Red Bull en die laten hun goudhaantje echt niet zomaar opstappen naar een ander team.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alonso rijdt echt niet rond voor het salaris. Hij is ooit ingestapt bij McLaren met het idee dat hij met dat team aan een kampioenschap wilde bouwen en dat plan lijkt hij te willen volgen.

De grappen over de auto lijken meer een kwestie van niet weten wat hij er anders mee aan moet, want we hebben alle stadia van acceptatie voorbij zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Lijkt er inderdaad op dat er flink aan de stoelpoten van de Fin wordt gezaagd: Baas Ferrari uit frustratie over Räikkönen.

Wat is dat team toch een onberekenbare slangenkuil :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 20:45
Ankona schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:36:
[...]

No offense maar ik denk niet dat Max zich al in een positie bevindt waarbij hij kan eisen 1e rijder te worden bij een team als Mercedes of Ferrari (of Red Bull)..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

alexbl69 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:07:
Lijkt er inderdaad op dat er flink aan de stoelpoten van de Fin wordt gezaagd: Baas Ferrari uit frustratie over Räikkönen.

Om die reden snap ik ook de halleluja over Ferrari nooit. Het is een onbetrouwbaar stelletje politici daar in de hoge boom. Eerst wordt hij buiten gehouden door het team als hij zegt dat de banden echt niet goed meer zijn en daarna gaan ze hem de schuld geven van het slechte resultaat... Echt zo slecht om zo om te gaan met je mensen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:09:
No offense maar ik denk niet dat Max zich al in een positie bevindt waarbij hij kan eisen 1e rijder te worden bij een team als Mercedes of Ferrari (of Red Bull)..
Het is duidelijk dat hij kampioenschapsmateriaal is met de juiste auto. Daar zijn er maar weinig van.
Gé Brander schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:09:
Om die reden snap ik ook de halleluja over Ferrari nooit. Het is een onbetrouwbaar stelletje politici daar in de hoge boom. Eerst wordt hij buiten gehouden door het team als hij zegt dat de banden echt niet goed meer zijn en daarna gaan ze hem de schuld geven van het slechte resultaat... Echt zo slecht om zo om te gaan met je mensen.
Italianen. Dat gaat niet om goed of slecht, het gaat om de show :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 18-05 16:38
Als honda blijft prutsen zie ik Alonso nog wel naar Renault verhuizen einde seizoen.
Eerste rijder naast Hulkenberg, en 2018 meedoen voor WRC.

Max gewoon lekker vertrouwd bij RBR ... Met Helmut Marko als vader figuur die duidelijk van hem gecharmeerd is zit je niet verkeerd.

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Anoniem: 172410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:10:
[...]

Het is duidelijk dat hij kampioenschapsmateriaal is met de juiste auto. Daar zijn er maar weinig van.

[...]
Dat moet ten eerste nog maar blijken en ten tweede geldt die stelling voor wel meer coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:14:
Dat moet ten eerste nog maar blijken en ten tweede geldt die stelling voor wel meer coureurs.
Het moet blijken of hij kampioen gaat worden, maar materiaal is het zeker. Dat geldt inderdaad voor meer coureurs, maar niet veel coureurs. Dat zijn er maar een handvol.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 10-04-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
Hann1BaL schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:55:
[...]

Red Bull is altijd een klantenteam geweest en is toch 4x kampioen geworden. De verhoudingen met Renault waren misschien een klein beetje anders, maar het zijn niet alleen fabrieksteams die kampioenschappen binnen halen. Verder ben ik het wel met je eens dat je meer kans op succes hebt bij een groot fabrieksteam.
Klopt, maar in die tijd reed Renault zelf niet mee als fabrieksteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:51
Hann1BaL schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:55:
[...]

Vergeet Williams ook niet. Hebben het in het verleden als niet fabrieksteam ook best aardig gedaan

Vincere Per Belli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maussert
  • Nu online
Klopt ook, maar waar ik eigenlijk meer op doel is dat als je WDC wilt worden, je in een auto moet zitten die aangedreven wordt door een motor waarvan de leverancier niet zelf als constructeur meedoet aan het kampioenschap (dat geldt ook voor de succesjaren van Williams zo uit mijn hoofd) ;) En dat is waarom Fernando in het McLaren project gestapt is.

edit: Sterker nog - als Renault straks weer voor de knikkers meerijdt, heeft RBR wel een probleem als klantenteam en dan kan onze Max toch maar beter bij een écht fabrieksteam zitten. Of Honda moet zijn zaakjes op orde krijgen :+ (RBR Honda).

edit2: en over Max naast een Vettel of Hamilton..."To be the best, you have to beat the best". O-)

[ Voor 32% gewijzigd door maussert op 10-04-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:51
Heerlijke race gezien, knap van Max weer.
Hopelijk volgend seizoen naar Mercedes of Ferrari :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

https://www.f1today.net/n...rcedes-gaat-niet-gebeuren

Hamilton ziet Alonso niet graag komen.
"Als je twee kilo aan beide kanten hebt, vervolgens twee kilo weghaalt en er vier voor in de plaats doet, wat is het punt? Je hebt een balans nodig", zei hij.
Met zo'n uitspraak komt het over alsof hij bang is dat Alonso beter is als hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

O,o... deze kop gaat een heel eigen leven leiden bij de mensen die alleen koppen scannen en het Engels niet geheel machtig zijn. Verstappen: Holding off Ricciardo ‘not nice’ :P

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 10-04-2017 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Zo! Leuk om al die reacties op mijn '*Alu-hoedje' post te lezen ;)

No worries mensen, ik gooi er af en toe gewoon een 'wat als' doorheen aangezien wij ook vaak genoeg op deze manier op de bank aan het discussiëren zijn. Juist in de topsport en met námen in de F1 worden de meest vage afspraken gemaakt, deals besloten en beslissingen genomen waar 'het volk' pas jaren later achterkomt..

Verbaas mij erover dat er nog geen echt goede Hollywood blockbuster over gemaakt is ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:53:
Verbaas mij erover dat er nog geen echt goede Hollywood blockbuster over gemaakt is ;)
Rush was niet goed genoeg voor je?

[ Voor 40% gewijzigd door sjaool op 10-04-2017 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15:56

Wom

alexbl69 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:07:

Lijkt onderdeel van een spelletje om Kimi langzaam er uit te werken oid. Doet me erg denken aan hoe Schumacher weg gemoeten is, voor Kimi notabene. Wetende dat Perez Renault heeft afgewezen en voor maar één jaar verlengd heeft gokt hij op een zeteltje daar. Maar denk dat er een bepaalde TR coureur wel eens mee kan gaan lopen als de zaken zich zo blijven ontwikkelen.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wom schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:03:
[...]

Lijkt onderdeel van een spelletje om Kimi langzaam er uit te werken oid. Doet me erg denken aan hoe Schumacher weg gemoeten is, voor Kimi notabene. Wetende dat Perez Renault heeft afgewezen en voor maar één jaar verlengd heeft gokt hij op een zeteltje daar. Maar denk dat er een bepaalde TR coureur wel eens mee kan gaan lopen als de zaken zich zo blijven ontwikkelen.
Sainz naar Ferrari?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:58:
[...]

Rush was niet goed genoeg voor je?
[video]
Klopt idd, goede film met een leuke inkijk in de (race) tijd van Lauda en Hunt!

Maar meer het verhaal achter de F1 (de business, deals etc.). Rush gaat echt over de strijd en vriendschap tussen deze twee mannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wilde dit net ook posten :) Sainz heeft ondertussen zoveel goede races gereden dat ie echt wel een serieuze kandidaat is voor een top zitje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 15:56

Wom

Sainz zal na dit jaar 'iets' moeten gaan doen. Dit is zijn derde jaar in de TR en gezien de commentaren dat 'Red Bull het sterkte rijdersduo van de grid heeft' door Red Bull zelf zie ik daar niet direct een verschuiving. Sainz zal dus naar een ander team willen/moeten. Waarom zou dit dan niet Ferrari kunnen zijn? Ferrari heeft de naam om gevestigde namen in de auto te willen, maar denk dat zeker na dit seizoen Sainz aan een stap hoger toe is.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9CTUnwXsAAG7k2.jpg

Online Magazine - Motorsport Monday 210 +60m

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9Cm-ooXUAA8BIN.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9CyELNV0AAxjzM.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9CyEHwV0AAuzLw.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9CF_WkXgAA0sVx.jpg:largeBeste Sectoren in de race.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9CVTF6W0AE_AOb.jpg:largeSpeed traps

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:53:
[..]
Dit is best een aardige F1 film.. :+
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BNmE4MGI1ZjQtN2UyMS00NTdkLWJkNzMtYWE0NTg3ZTcyNDgzXkEyXkFqcGdeQXVyNjUzNzcwMjc@._V1_.jpg

SAI naar Ferrari lijkt mij ook de meest voor de hand liggende weg. (tenzij RAI verder in het seizoen gewoon een paar races wint, dan blijft hij nog wel een jaartje..)(en wordt het lastig voor SAI om een goede stoel te vinden. (misschien Williams?))

[ Voor 6% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neocon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-04-2022
Tot waneer loopt het contract van RIC?
Kan me voorstellen dat als hij max dit jaar niet in een RB kan verslaan dat hij het wel in een andere auto wil gaan proberen.

Hoop wel dat Sainz volgend haar bij een top team komt. Ben benieuwd wat er gebeurd als hij zich er vooraan mee gaat bemoeien.

Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waren de geruchten over SAI + Ferrari er niet al veel langer? Ik denk dat die zelfs vorig jaar al gingen toen RAI nog niet bevestigd was. Lijkt mij in ieder geval dat hij zich voldoende in de picture heeft gereden om zo'n stap te maken, hetzelfde als Perez, of wellicht Hulkenberg maar die heeft nu dan al de stap naar een fabrieksteam gemaakt. Kvyat zie ik dan weer eerder doorschuiven naar een team als Williams of Force India. Alhoewel het daarbij ook eraan zal liggen hoe STR dit seizoen rijd en of ze hem willen houden. Voor hetzelfde geldt blijkt dat Williams of Force India dit seizoen achter STR eindigen en zou dat dus een stap achteruit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

neocon schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:16:
[...]

Tot waneer loopt het contract van RIC?
Kan me voorstellen dat als hij max dit jaar niet in een RB kan verslaan dat hij het wel in een andere auto wil gaan proberen.

Hoop wel dat Sainz volgend haar bij een top team komt. Ben benieuwd wat er gebeurd als hij zich er vooraan mee gaat bemoeien.
Contract van Ric loopt tot en met het einde van 2018.

Bron: http://www.telegraph.co.u...despite-ferrari-interest/

[ Voor 11% gewijzigd door Bensimpel op 10-04-2017 12:25 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:46

Chiron

Moderator Discord
Ik zie eerder Ricciardo naar Ferrari gaan en Sainz doorschuiven van STR naar RB inderdaad.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48
Chiron schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:23:
Ik zie eerder Ricciardo naar Ferrari gaan en Sainz doorschuiven van STR naar RB inderdaad.
zouden ze dat risico nog een keer nemen? of zouden het echt de mensen eromheen geweest zijn die dat onhoudbaar maakten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Chiron schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:23:
Ik denk niet dat Vettel zit te wachten op zijn oude teamgenoot (die hem in hun laatste seizoen samen volkomen weggereden heeft.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wognummer schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:25:
[...]

zouden ze dat risico nog een keer nemen? of zouden het echt de mensen eromheen geweest zijn die dat onhoudbaar maakten?
Dat zegt men wel ja, dat het niet om Carlos en Max mislukte, maar om de teamgenoten die niet met elkaar konden opschieten. Ik zie Daniel ook wel vertrekken als hij een teleurstellend seizoen heeft bij RBR. Als RAI bij Ferrari zou blijven en Mercedes is aan het eind van het seizoen blij met Bottas, waar moet SAI dan heen? Wat is dan een stap omhoog vanaf Toro Rosso? Die hebben gewoon een erg goede auto dit seizoen. Het enige team dat misschien in 2018 beter zou kunnen zijn is in mijn ogen Renault. FI is een enorme gok, Williams kwakkelt al een aantal jaren en zou je vanwege de naam misschien kiezen. Wil je je vingers branden aan McLaren/Honda? En hoe ontwikkelt Haas zich?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Eigenlijk zou je iets uit HAAS verwachten. Maar dat team ontpopt zich nog niet echt als kweekvijver.
Ocon misschien?

Max zie ik eerder het stuurtje van HAM overnemen mocht die besluiten dat het mooi geweest is. Misschien had hij vorig jaar wel wat minder gretig moeten zijn en had hij nu in de wagen van BOT kunnen zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

kevlar01 schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:33:
https://www.f1today.net/n...rcedes-gaat-niet-gebeuren

Hamilton ziet Alonso niet graag komen.

[...]

Met zo'n uitspraak komt het over alsof hij bang is dat Alonso beter is als hij?
Ik heb daar in een tweet naar HAM op gereageerd (maak 'm maar trending :)):
https://twitter.com/albino_71/status/851330664070868992

Grote mond tijdens de persco dat hij wil dat ALO ook mee kan strijden, maar niet in een Merc blijkbaar.
Hij zegt ook meer strijd vooraan toe te juichen, maar of we dat dan moeten geloven...
Ankona schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:30:
Misschien had hij vorig jaar wel wat minder gretig moeten zijn en had hij nu in de wagen van BOT kunnen zitten.
Dat denk ik niet hoor. Dat hij het zo goed deed/doet in de RB is alleen maar positief.

[ Voor 37% gewijzigd door albino71 op 10-04-2017 12:32 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

De coureurs die op het moment voor Ferrari rijden, altijd. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:06:
[...]

Maar meer het verhaal achter de F1 (de business, deals etc.). Rush gaat echt over de strijd en vriendschap tussen deze twee mannen.
Een soort van Wolf of Wallstreet achtig iets met een Bernie in de hoofdrol. Hm... misschien heb je daar wel een idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Gé Brander schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:09:
[...]

Dit inderdaad. Voor zo'n team/ploeg mensen wil je toch niet werken :? * Destruction heeft niets met Ferrari, o.a door dit soort dingen.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:15:
[...]

Een soort van Wolf of Wallstreet achtig iets met een Bernie in de hoofdrol. Hm... misschien heb je daar wel een idee. :P
Yep, met als afsluitend hoofdstuk de deal met Liberty Global :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Ferrari is op de achtergrond al lang bezig om Giovinazzi klaar te stomen om Raikkonen te vervangen volgend jaar, ik denk niet dat ze een 'externe' coureur aan gaan trekken.

*edit*
Ik verbaas me ook wel een beetje over de harde woorden van Marchionne maar zoals gewoonlijk weten wij maar een deel van het verhaal.

Ja Kimi was afgelopen weekend duidelijk minder snel dan Vettel en maakte in de beginfase van de race een nogal fletse indruk. Aan de andere kant heeft het team inderdaad punten verspeeld door hem zo lang buiten te laten blijven, ik begrijp die keuze ook niet helemaal.

[ Voor 54% gewijzigd door Grimmie187 op 10-04-2017 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

D-Ed schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:17:
[...]

Yep, met als afsluitend hoofdstuk de deal met Liberty Global :)
Waarbij hij aan de kant wordt geschoven en als sikkeneurige oude man zijn laatste dagen in het rusthuis slijt met zijn 51 jaar jongere vrouw. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Iemand al opgevallen dat het dubbelop Rood/Wit/Blauw was op het podium? ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TzIL6GVnlE8mDwu5d0GKlOMn/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Gé Brander schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:21:
Iemand al opgevallen dat het dubbelop Rood/Wit/Blauw was op het podium? ;)
[afbeelding]
Dan hadden ze wel op elkaar moeten gaan liggen >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:19:
Ferrari is op de achtergrond al lang bezig om Giovinazzi klaar te stomen om Raikkonen te vervangen volgend jaar, ik denk niet dat ze een 'externe' coureur aan gaan trekken.
ik zie GIO alleen een kleine kans maken op het RAI stoeltje als hij de rest van het jaar bij Sauber gaat rijden. (en daar ook echt goede dingen laat zien. (zoals bijvoorbeeld SAI nu doet bij STR.)) Ik verwacht eerder dat ze GIO een jaartje parkeren bij Sauber.
SAI is een grotere kanshebber.
*edit*
Ik verbaas me ook wel een beetje over de harde woorden van Marchionne maar zoals gewoonlijk weten wij maar een deel van het verhaal.

Ja Kimi was afgelopen weekend duidelijk minder snel dan Vettel en maakte in de beginfase van de race een nogal fletse indruk. Aan de andere kant heeft het team inderdaad punten verspeeld door hem zo lang buiten te laten blijven, ik begrijp die keuze ook niet helemaal.
Ik snap niet dat je publiek bekend maakt dat je na 2 races niet tevreden bent met jouw rijder. 8)7 Prima om eens een gesprek over/met RAI te willen. Maar om dat nu vooraf via de pers naar buiten te brengen? :?

In mijn ogen vergelijkbare on-mogelijke eis om binnen enkele races winnend op het podium te staan. Ferrari lijkt er dan goed in om eigen succes te ondergraven met metershoge verwachtingen. (een beetje zoals de Nederlandse fans bij succes een WK-winst verwachten en bij tegenslag alles dramatisch vinden :+)

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 10-04-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
nachtnet schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:29:
[...]
ik zie GIO alleen een kleine kans maken op het RAI stoeltje als hij de rest van het jaar bij Sauber gaat rijden. (en daar ook echt goede dingen laat zien. (zoals bijvoorbeeld SAI nu doet bij STR.)) Ik verwacht eerder dat ze GIO een jaartje parkeren bij Sauber.
SAI is een grotere kanshebber.

[...]
Ik zie ze geen rijder aantrekken om een eventueel gat naar Giovinazzi op te vullen, zolang Kimi 1 a 2 plekken achter Vettel blijft finishen en constructeurspunten voor het team blijft halen is daar totaal geen reden voor. Sainz gaat dit echt niet beter doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:19:
Ferrari neemt traditioneel altijd een coureur met 3, 4 of 5 jaar ervaring. Daar zullen ze nu ook niet echt van gaan afwijken denk ik.

Anders krijg je straks een Strololo in je 2e auto en kun je de WCC wel vergeten :+
(denk ook dat Williams hierdoor dit jaar niet erg hoog zal eindigen in de WCC)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:33:
[...]

Ik zie ze geen rijder aantrekken om een eventueel gat naar Giovinazzi op te vullen, zolang Kimi 1 a 2 plekken achter Vettel blijft finishen en constructeurspunten voor het team blijft halen is daar totaal geen reden voor. Sainz gaat dit echt niet beter doen..
Daarom ook het voorbehoud eerder. SAI is meer dan prima en talentvol. RAI is voor mij nog niet afgeschreven.. Alleen als RAI bij Ferrari weggaat zie ik SAI wel als passend talent om dat stoeltje te vullen. (meer dan HUL, PER of GIO)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

toolkist schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:27:
[...]

Dan hadden ze wel op elkaar moeten gaan liggen >:)
U vraagt, wij draaien ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R1Cb3WwConzaswoBKB8LavHr/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
YakuzA schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:34:
[...]

Ferrari neemt traditioneel altijd een coureur met 3, 4 of 5 jaar ervaring. Daar zullen ze nu ook niet echt van gaan afwijken denk ik.

Anders krijg je straks een Strololo in je 2e auto en kun je de WCC wel vergeten :+
(denk ook dat Williams hierdoor dit jaar niet erg hoog zal eindigen in de WCC)
Die traditie is nog niet zo oud hoor ;)

Toen Enzo er nog was nam Ferrari juist per definitie jonge/onervaren coureurs aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:33:
[...]

Dit inderdaad. Goed, Kimi heeft Seb niet kunnen aanvallen en staat er niet kort achter, maar eindigde wel voor Bottas en snoept op die manier toch wat puntjes weg voor Merc. Wat valt er dan te klagen?

Wat willen ze dan, een Hamilton en Rosberg (Of idd Senna/Prost) situatie, rollend door de paddock en elkaar van de baan duwen :? Ik zou in hun schoenen juist blij zijn. Je hebt (op dit moment) een goede auto en 2 coureurs die elkaar niet in de weg zitten (ok, minimaal dan :+). Prima toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 10-04-2017 13:40 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:35:
[...]

Die traditie is nog niet zo oud hoor ;)

Toen Enzo er nog was nam Ferrari juist per definitie jonge/onervaren coureurs aan.
Kan me niet zo snel meer een rookie herinneren (die vaste rijder was) uit de jaren 80 tot nu :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 april 2017 @ 13:50:
[...]

Kan me niet zo snel meer een rookie herinneren (die vaste rijder was) uit de jaren 80 tot nu :)
Denk dat Alesi het meest in de buurt komt; na iets meer dan een jaar Tyrrell.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Heb het nog niet voorbij zien komen, maar:

Stroll legt schuld van crash bij Perez: "Ik zat ervoor".

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pLS9fIV09so]
Het lijkt mij er meer op dat Stroll niet in z'n spiegel gekeken heeft, er vanuit is gegaan dat er niemand reed en gewoon volop ingestuurd heeft. Eigen schuld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Nu online
Destruction schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:39:

[video]
Het lijkt mij er meer op dat Stroll niet in z'n spiegek gekeken heeft, er vanuit is gegaan dat er niemand reed en gewoon volop ingestuurd heeft. Eigen schuld dus.
Mee eens, Perez kan hier nergens heen behalve het gras op. Stroll laat een gat en Perez zit op de normale racelijn. Stroll had dus niet zo scherp in moeten sturen. Ook in mijn ogen een fout van Stroll.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Destruction schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:39:

[video]
Het lijkt mij er meer op dat Stroll niet in z'n spiegek gekeken heeft, er vanuit is gegaan dat er niemand reed en gewoon volop ingestuurd heeft. Eigen schuld dus.
Inderdaad, was ook under investigation bij de fia, die hebben er ook niks mee gedaan, ach goede leercurve voor hem. (en weer een puntje op: https://www.hasstrollcrashedyet.com/ :+ )

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:24
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9DTNa1XcAA83VC.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9DTOooXsAIfiq0.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9DTQ1tXUAENAE0.jpg:large

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Anbji16xozo]

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 10-04-2017 14:46 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9DVls0W0AIm8S1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C9DMaciXYAUVlKj.jpg
@Rivanov Die zaten bij mij ook onder de [ctrl+V] :+Vanavond op Ziggo Sport - F1 het weekend (19:00u). & Peptalk (19:30)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbx00498/0010/1/1010/569/445/gallery/images/2_vr_gallerychn_424123123.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbx00498/0010/1/1010/569/445/gallery/images/6_vr_gallerychn_424123123.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/1010/569/445/gallery/images/5_vr_gallerychn_424123123.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.redbull.com/rbx00498/0010/1/1010/569/445/gallery/images/9_vr_gallerychn_424123123.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image3.redbull.com/rbx00498/0010/1/1010/569/445/gallery/images/13_vr_gallerychn_424123123.jpg
Bron:http://www.redbullracing.com/gallery/china-his-hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:15
Bensimpel schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:43:
[...]

Inderdaad, was ook under investigation bij de fia, die hebben er ook niks mee gedaan, ach goede leercurve voor hem. (en weer een puntje op: https://www.hasstrollcrashedyet.com/ :+ )
Dus geen goede leercurve want hij vind zelf dat het niet zijn fout Is. Als ik hem zo op tv zie vind ik het ook iemand die niet zo snel zijn hand in eigen biezen zal steken maar eerder ergens anders zal zoeken ( maar dat Is gewoon een gevoel dat ik bij hem heb)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Mwah, ik vind het ook niet 100% fout van Stroll. Hij zit er tenslotte gewoon voor en stuurt niet scherper in dan noodzakelijk om de bocht te halen (zie onboard Stroll). Perez had prima kunnen zien dat dit gat altijd zou verdwijnen..

[ Voor 4% gewijzigd door Grimmie187 op 10-04-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernaast is ernaast... Ook je auto terugbrengen aan de finish hoort erbij. Ik vind het zeker wel een fout van stroll.

Iemand al de press conference gevonden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
MikeyMan schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:20:
Ernaast is ernaast... Ook je auto terugbrengen aan de finish hoort erbij. Ik vind het zeker wel een fout van stroll.

Hij zat er helemaal niet 'naast', zeker niet volgens de geldende FIA regels:

B. Attacker less than half-way alongside

Afbeeldingslocatie: https://f1metrics.files.wordpress.com/2014/08/f1_apex_b.png

In this case, the attacker has only their front wing alongside the defender’s rear wheel. The defender has the right to the racing line. A collision at the apex is entirely the fault of the attacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:36
Vorige race hadden ze Magnussen ook niet bestraft met een vergelijkbaar incident toen hij Ericsson eraf knalde. Ik vond het toen ook al raar, hier was Occon ook duidelijk de veroorzaker.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
MikeyMan schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:20:

Niet gezien. Wel het transcript van die persco.
http://www.fia.com/events...venttiming-information-27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:26:
[...]
Hij zat er helemaal niet 'naast', zeker niet volgens de geldende FIA regels:

B. Attacker less than half-way alongside

[afbeelding]

In this case, the attacker has only their front wing alongside the defender’s rear wheel. The defender has the right to the racing line. A collision at the apex is entirely the fault of the attacker.
Volgens de onboard van Perez zat zijn voorvleugel zowat ter hoogte van het barge board van Stroll (die eerder wat wijd ging), en zag ie al aankomen dat Stroll in zou gaan sturen en ging wat van zijn gas af. Daarna vloog Stroll over zijn rechter-voorwiel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11:07
Lasmibalsingh schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:31:
Vorige race hadden ze Magnussen ook niet bestraft met een vergelijkbaar incident toen hij Ericsson eraf knalde. Ik vond het toen ook al raar, hier was Occon ook duidelijk de veroorzaker.
FIA heeft aangegeven dat ze niet zomaar meer een straf uitdelen tenzij het ernstig is oid. ze willen meer naar een "laat de coureurs het zelf uitvechten" dynamiek gaan.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Lasmibalsingh schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:31:
De discussie blijft natuurlijk altijd: hoever zit de aanvallende partij ernaast. Precies de discussie waarvan de FIA dit jaar gezegd heeft dat ze niet meer in gaan grijpen.

Ik vind het dus gewoon een race-incident, maar zeker niet eenzijdig de schuld van Stroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Grimmie187 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:34:
[...]

De discussie blijft natuurlijk altijd: hoever zit de aanvallende partij ernaast. Precies de discussie waarvan de FIA dit jaar gezegd heeft dat ze niet meer in gaan grijpen.

Ik vind het dus gewoon een race-incident, maar zeker niet eenzijdig de schuld van Stroll.
Mee eens! Stroll kon het niet zien vanuit die hoek en in de start van de race rijd je veel in elkaars buurt. Dan gebeuren er wel eens zaken. Perez zat er nog niet volledig naast en had dus ook moeten inhouden.

Racing incident, goede call van de wedstrijdleiding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
Je kon in de livefeed nog nét zien dat Bottas weggleed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lzzgAfm.gif

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 06-06 14:53
Rivanov schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:33:

[afbeelding]
Letterlijk 10x lopen kijken naar de verkeerde Merc (Hamilton) dat ik helemaal niets zag.. zucht, ja dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:52:
Mee eens! Stroll kon het niet zien vanuit die hoek en in de start van de race rijd je veel in elkaars buurt. Dan gebeuren er wel eens zaken. Perez zat er nog niet volledig naast en had dus ook moeten inhouden.

Racing incident, goede call van de wedstrijdleiding.
Ik zie Perez ook meer schuld dragen dan Stroll. Het lijkt er dan ook op dat de rookies altijd meer moeten uitleggen dan de anderen. Perez had goed zicht, had controle en reed niet voorop. Stroll had meer ruimte kunnen laten, maar je hoeft tegelijk ook niet aan de kant voor iedere stuntpiloot die 'm ernaast prakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Stroll had zich wel verdienstelijk naar Q3 gereden en stond gewoon netjes op p10 bij de start. Bij mij heeft hij voorlopig nog voordeel van de twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rivanov schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:33:

[afbeelding]
Haha, das nog erger dan ik dacht _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gelukkig maar dat-ie de hand in eigen boezem steekt en gewoon zegt dat-ie een fout maakte, een claim dat dit de schuld van iemand anders was had-ie nooit kunnen verdedigen, dit is duidelijk genoeg zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Max vanavond via Skype in Peptalk op Ziggo.

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1