4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Jammer. Wil de echte verhoudingen zien.nachtnet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:45:
Het Regent!!
En daar gaan we weer met de speculatiesJackson6 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:42:
[...]
Ik denk juist dat het bij RB niet zal gaan lukken.
Van Red Bull weet je in ieder geval dat ze goed geleid worden en goed georganiseerd zijn. Maar de Renault-motor houdt ze echt tegen op dit moment. Ik denk echt dat hun chassis goed is, dus of het met RBR gaat lukken om kampioen te worden hangt ervan af of Renault nog wat leuke updates kan uitbrengen dit seizoen.
Normaal heb je de "wet van de remmende voorsprong", maar als de gespeculeerde pk-winsten van Mercedes waar zijn geldt die wet niet voor Mercedes
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
U trolling?nachtnet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:45:
Het Regent!!
Net te laat voor Alonso dan
[ Voor 11% gewijzigd door Saffie_time op 25-03-2017 07:47 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zit jij nu te trollen?nachtnet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:45:
Het Regent!!
"When you grow up your heart dies"
Niet eens, bron is andrew benson bbc bocht 13 zou nat zijn.
@sjaool https://twitter.com/andrewbensonf1/status/845526803707936768
[ Voor 18% gewijzigd door nachtnet op 25-03-2017 07:48 ]
Als je bij de eerste 4 races niet op podium staat heb en krijg je geen kampioenswagen dat jaar, tenminste, dat is mijn ervaring/mening.sjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:44:
[...]
Ze hebben geld genoeg om die auto verder te ontwikkelen. Plus het tokensysteem om de motor verder te ontwikkelen is ook vervallen. Er zijn opties genoeg om de RB weer een kampioenswagen te maken. Verder moeten ze ook een beetje mazzel hebben natuurlijk. Of ze gaan een regel invoeren om de Mercedes langzamer te maken. Opties genoeg. Wil niet zeggen dat ik het binnen nu en twee jaar zie gebeuren bij Red Bull.
Het is nog geen zondag. En je weet dat de Red Bulls een psychologisch voordeel hebben op de Ferrari's.UltraSub schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:47:
[...]
Als je bij de eerste 4 races niet op podium staat heb en krijg je geen kampioenswagen dat jaar, tenminste, dat is mijn ervaring/mening.
[ Voor 18% gewijzigd door Goron op 25-03-2017 07:49 ]
Net te laat voor ALO.
Waiting on the world to change
Is dat ook niet gewoon F1 zoals het altijd geweest is. 1 team heeft alles helemaal, perfect op orde en de rest kan enkel volgen. Neem Ferrari met Schumacher. Brawn die niet te kloppen waren. Toen RB en nu dus Mercedes. Ze zullen verslagen worden. We hoopten dat de kaarten meer geschud zouden zijn door geheel nieuwe regels etc. Maar blijkbaar heeft M heel goed werk geleverd.Grrrrrene schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:46:
[...]
En daar gaan we weer met de speculatiesHet grote probleem is Mercedes, dat team is niet te verslaan, jaar na jaar. Ze laten geen steken vallen, zoals Ferrari wel af en toe doet (en een beetje veel in 2016). Je weet gewoon dat de kans groot is dat Mercedes er komend jaar goed voor staat, lekker doorontwikkelt en hun voorsprong op de rest behoudt. Ferrari zit er nu goed bij, kan waarschijnlijk voor mooie gevechten zorgen, maar kunnen ze het ontwikkelingstempo van Mercedes volgen? Volgt er weer een typisch Italiaanse crisis door de Italiaanse manier van een team leiden?
Van Red Bull weet je in ieder geval dat ze goed geleid worden en goed georganiseerd zijn. Maar de Renault-motor houdt ze echt tegen op dit moment. Ik denk echt dat hun chassis goed is, dus of het met RBR gaat lukken om kampioen te worden hangt ervan af of Renault nog wat leuke updates kan uitbrengen dit seizoen.
Normaal heb je de "wet van de remmende voorsprong", maar als de gespeculeerde pk-winsten van Mercedes waar zijn geldt die wet niet voor Mercedes
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik zie nog steeds paars in alle sectors :-)Goron schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:49:
Bah regen, ik wil weten wie de snelste is op een droge baan
I am the great Cornholio!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Geldt alleen voor Q1.nachtnet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:26:
Als de pole straks naar 1:22.470 of sneller gaat valt Palmer buiten de 107%
"Any driver eliminated during Q1 whose best qualifying lap exceeds 107% of the fastest time set during that session, or who fails to set a time, will not be allowed to take part in the race."
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
I am the great Cornholio!
[ Voor 9% gewijzigd door mjjveldt op 25-03-2017 07:53 ]
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Is ook zo, maar zo'n dominantie duurt doorgaans 2, 3, 4 seizoenen en dan komt er een verandering van de reglementen en neemt normaalgesproken een ander team het stokje over. Mercedes heeft ondanks de flinke aero-veranderingen gewoon weer een dijk van een auto neergezet.Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:49:
[...]
Is dat ook niet gewoon F1 zoals het altijd geweest is. 1 team heeft alles helemaal, perfect op orde en de rest kan enkel volgen. Neem Ferrari met Schumacher. Brawn die niet te kloppen waren. Toen RB en nu dus Mercedes. Ze zullen verslagen worden. We hoopten dat de kaarten meer geschud zouden zijn door geheel nieuwe regels etc. Maar blijkbaar heeft M heel goed werk geleverd.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Iets dat we met deze nieuwe wagen al vaker gezien hebben en volgens mij nog veel vaker gaan zien dit jaar.Goron schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:53:
Achterkant gaat er gewoon vandoor bij Ricciardo
Het is ook Q3, als je dan niet pusht...Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:54:
Geeft maar aan dat de auto echt niet goed is als ze dus beiden zo over het randje moeten pushen.
Exocet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:55:
RIC tiende dan toch? Die ligt morgen zo weer achter Max

Ja, maar bij een bak wissel (wat niet onlogisch is als je hem zo ziet) P15.Exocet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:55:
RIC tiende dan toch? Die ligt morgen zo weer achter Max
Tja je hebt pushen en je hebt een positie proberen te bereiken die onhaalbaar is met deze auto. Dit is gewoon p5 materiaal. Meer niet.
Max heeft ook nog geen tijd gezet he...
Jammer RIC maar morgen een geweldige inhaalrace voor de boeg
Met zo'n instelling zou Alonso al lang gestopt zijn. Een goede coureur kan een hok juist verder brengen dan waar het op papier zou horen.Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:55:
[...]
Tja je hebt pushen en je hebt een positie proberen te bereiken die onhaalbaar is met deze auto. Dit is gewoon p5 materiaal. Meer niet.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Alsof ze nooit pushen in Q3..Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:54:
Geeft maar aan dat de auto echt niet goed is als ze dus beiden zo over het randje moeten pushen.
Als je niet meer probeert het maximale uit de auto te halen kun je net zo goed stoppen met racen.Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:55:
[...]
Als hij niet pusht zit Max op p5 en hij op p6. Bovendien is dit zijn thuisrace en het zit dit weekend niet echt mee. Hij had beter een rondje op oude banden kunnen zetten om iig een tijd te hebben en daarna pushen. Dan start je misschien eens p6 of p7 als je 2e rondje niet lukt. Nu heb je niks: p10 of misschien wel p15 bij een bakwissel.Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:55:
[...]
Dat is waar. Had zelf ook gehoopt dat Mclaren een betere auto/motor zou hebben om mee te komen met de top 10 Om daar te kunnen vechten, helaas hebben ze nog flinke problemen. Ik denk dat Honda het ook wel even anders zag toen ze aankondigden weer in de F1 terug te keren.Grrrrrene schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:54:
[...]
Is ook zo, maar zo'n dominantie duurt doorgaans 2, 3, 4 seizoenen en dan komt er een verandering van de reglementen en neemt normaalgesproken een ander team het stokje over. Mercedes heeft ondanks de flinke aero-veranderingen gewoon weer een dijk van een auto neergezet.
Mercedes heeft inderdaad niet zitten slapen en een mooie auto gebouwd. Ferrari en RedBull zitten er wél dichter bij heb ik het idee.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik ben bang alleen Ferrari op dit moment.Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:58:
[...]
Mercedes heeft inderdaad niet zitten slapen en een mooie auto gebouwd. Ferrari en RedBull zitten er wél dichter bij heb ik het idee.
Het maximale is p5.sjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:57:
[...]
Als je niet meer probeert het maximale uit de auto te halen kun je net zo goed stoppen met racen.
Daar had ie niet veel moeite voor hoeven doen.
Ik heb nog niet direct het idee dat RBR dichterbij zit dan einde vorig seizoen.... Voor Ferrari lijkt dat zeker wel zo te zijn inderdaad.Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:58:
Dat zeg jij... als je het niet probeert kom je nergens.Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:59:
[...]
Het maximale is p5.
Want hij staat easy voor VER?Phusebox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:59:
[...]
Het maximale is p5.
Veel stuurbewegingen ook. Is gewoon het chassis.Daniel_Elessar schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:00:
Wat me trouwens opviel. Bij onboard beelden van Stroll zat hij zo te schudden, knieën en armen. Dan zie je RAI, Hamilton die zitten gewoon strak. Fysiek toch minder?
Blijkbaar is het juist als je het wel probeert kom je nergens.sjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:00:
[...]
Dat zeg jij... als je het niet probeert kom je nergens.
Die Renault ging er eerder ook ogenschijnlijk zonder reden af. Ben benieuwd of we dit vaker gaan zien.Spotmatic schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:59:
Ik heb wel het idee dat de RB's momenteel makkelijk uitbreken aan de achterkant.
Flickr PSN ID= cheironnl
Precies, niet op zulke opmerkingen van hem reageren.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ja, ik weet het. Ik duikel er met open ogen in.
Uiteraard, maar gezien te tijden zouden ze eigenlijk vrij makkelijk P5-P6 moeten kunnen rijden, zet dan eerst een bankerlap en ga dan de 2de run alles of niets.sjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:00:
[...]
Dat zeg jij... als je het niet probeert kom je nergens.
* Grrrrrene deelt croissantjes en jus uit aan iedereeen
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2017 08:03 ]
Ik denk dat ze vanwege de dreigende regen daar niet op wilden gokken.Dennism schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:01:
[...]
Uiteraard, maar gezien te tijden zouden ze eigenlijk vrij makkelijk P5-P6 moeten kunnen rijden, zet dan eerst een bankerlap en ga dan de 2de run alles of niets.
Maar met de dreiging van regen zoals hier was is dat dan weer helemaal anders.
En dat doe je misschien in je 2e rondje in Q3 maar niet in je eerste.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
We moeten onze echo-chamber rein houden!Grrrrrene schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:02:
Jongens, zullen we niet bezoekers met een andere mening bashen?
Max is God
F1 is Life!
/s
Zou best kunnen, heb Massa nog niet on board gezien vanuit dezelfde hoek. Maar als het de auto zélf is hebben die toch ook nog behoorlijk wat werk.Razorbite schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:01:
[...]
Veel stuurbewegingen ook. Is gewoon het chassis.
En ik denk dat bij RB de motor nog een behoorlijke rol speelt. Ze hebben genoeg mogelijkheden om bij nog dichterbij te komen al zitten ze nu ook niet echt slecht. We zien het morgen in de race hoe het zich verhoud in de lange runs.

Float like a butterfly, sting like a bee.
Gaan we de sponsor nu ook nog verheerlijken?
Hallo Dumbo.
Misschen voelden de bandjes minder lekker aan?nachtnet schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:03:
Heel benieuwd of en waarom VET aan het sandbaggen was tijdens Q2
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Jawel, zijn alleen alweer 5 minuten onderweg.martinusz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:
Is die Q klok niet stil gezet??
Jawel.martinusz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:
Jawel, die stond op 8 minuten en telt nu weer gewoon door.martinusz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:
Maar was die dreiging er wel echt? Ze zouden nu natuurlijk klaar geweest zijn zonder die crash en geen regen geweest, maar ook alle bronnen die ik gezien heb verwachten niet meer dan een paar spetters in die periode tot einde officiële kwalificatie tijd, en voor zover ik weet hebben die teams een stuk betere weer informatie dan dat ik zo kan vinden op internetsjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:02:
[...]
Ik denk dat ze vanwege de dreigende regen daar niet op wilden gokken.
Jawel, maar VER is nog ff een peukie aan het doen, daarom blijft hij nog binnen.martinusz schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:
Serieus: waarom zo lang binnen blijven?
Ah zat ik ff mis, dacht dat we in de 10 minuten nog zaten.sjaool schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:
[...]
Jawel, die stond op 8 minuten en telt nu weer gewoon door.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit de woensdag na de race. Een nieuw racetopic wordt de woensdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - Deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1