Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.537 views

Onderwerpen

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
Bioflap schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:05:
[...]

Ja ze lijken nu een beetje licht suede te zijn. Hoe vielen ze qua maat? Heb best grote poten, dus hoop dat ze passen.

Ik vind Alpinestar schoenen ook mooi, maar die zijn denk ik wel een stukje lager.. Dat lijkt mij dan weer eng ofzo.
Op deze foto zie je de kleur best wel goed van hoe het werkelijk is vs de productfoto:
GoedAfbeeldingslocatie: https://shop.held.de/media/image/41/ce/78/008563-00-52-02_600x600.jpgFoutAfbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/017848/files/033760240/540x540x2/held-cattleman-motorschoenen.jpg

De maat was prima voor mij. Heb normaal maat 44 en bij deze ook. Moest wel even wennen aan dat je wat meer ruimte hebt bij de voorste helft van je voet. Ben namelijk sneakers gewend.

YouTube: MotorcycleGeek

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
Leviathius schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:14:
[...]

Op deze foto zie je de kleur best wel goed van hoe het werkelijk is vs de productfoto:
Goed[afbeelding]Fout[afbeelding]

De maat was prima voor mij. Heb normaal maat 44 en bij deze ook. Moest wel even wennen aan dat je wat meer ruimte hebt bij de voorste helft van je voet. Ben namelijk sneakers gewend.
Ik vind het eigenlijk wel mooi! Maar wel apart, ook bij MotorKledingCenter staat de donkere kleur. Je mag toch verwachten dat ze op het minst een normale afbeelding toevoegen..

Nu nog ff kijken of ik ze voor een mooie prijs kan vinden xD

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinds ik niet meer met een SS op de openbare weg rijd heb ik eigenlijk altijd een motorjeans aan met een paar motorschoenen van Puma. Diezelfde schoen is er eventueel ook in 't wit met een rode streep én is dan geperforeerd voor extra ventilatie.

Woensdag naar de Eifel voor een dag of 4 á 5 en dan gaat bij vertrek overigens de lederen combi aan met een paar Berik laarzen. Die Puma's gaan samen met een Jeans (én een regenpak) mee in één van de koffertjes op m'n brommertje (dat spul kan ik ook aantrekken in de avond voor op een terras, ofzo).

Voor een weekendje met één overnachting heb je vaak niet véél meer nodig dan schoon ondergoed / sokken / T-Shirt en wat toilet materiaal (Tandenborstel + pasta, Deo, dat soort spul), zeker niet als je in een motorjeans aan het toeren bent. Hotels hebben, afhankelijk van de categorie / prijsklasse, ook gewoon zeep en shampoo op de kamer en je komt s'avonds vaak toch niet veel verder dat 't terras van 't hotel. Wordt 't op 't terras te fris .... Hotel Bar 2-The-Recue :)

[ Voor 73% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 15:07 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-11 16:22
wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:49:
Sinds ik niet meer met een SS op de openbare weg rijd heb ik eigenlijk altijd een motorjeans aan met een paar motorschoenen van Puma. Diezelfde schoen is er eventueel ook in 't wit met een rode streep én is dan geperforeerd voor extra ventilatie.

Woensdag naar de Eifel voor een dag of 4 á 5 en dan gaat bij vertrek overigens de lederen combi aan met een paar Berik laarzen. Die Puma's gaan samen met een Jeans (én een regenpak) mee in één van de koffertjes op m'n brommertje (dat spul kan ik ook aantrekken in de avond voor op een terras, ofzo).

Voor een weekendje met één overnachting heb je vaak niet véél meer nodig dan schoon ondergoed / sokken / T-Shirt en wat toilet materiaal (Tandenborstel + pasta, Deo, dat soort spul), zeker niet als je in een motorjeans aan het toeren bent. Hotels hebben, afhankelijk van de categorie / prijsklasse, ook gewoon zeep en shampoo op de kamer en je komt s'avonds vaak toch niet veel verder dat 't terras van 't hotel. Wordt 't op 't terras te fris .... Hotel Bar 2-The-Recue :)
Dat zijn ook mooie schoenen! Ergens vind ik het wel een prettig idee om laarzen te hebben, maar schoenen zijn mooier. Helemaal in combinatie met jeans. Eens even rondkijken waar ik mooie kan vinden :)

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:51
Osiris schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:13:
Vandaag wel een beetje mazzel gehad..

Reed over de A28 richting m'n werk en op een gegeven moment zat er een mede-motorrijder achter me.

Even spieken wat voor iets natuurlijk, leek op de FJR-lampjes, mogelijk een motoragent dus. (Of ander model die ik herken van motormuizen iig :+)

Maar: witte helm! En de politie rijdt met fluo-geel rond. Dus het gas kon d'r gewoon op, m'n standaard max + 30 km/h.

Maar ook met 160 km/h was m'n vrolijke vriend redelijk vlak achter me, dus op een gegeven moment maar naar rechts.. Als hij nóg harder wil, moet 'ie 't lekker zelf weten.

Is &@£&#@* die motor wit met blauw en bekende striping, inclusief mooie blauwe zwaailamp achterop en een LED-balkje achterop, waarvan ik verwachtte dat 'ie elk moment aan kon gaan :X

Maar 't bleef gelukkig bij een "WTF doe jij nou allemaal"-gebaar (of iets dergelijks?) :o Niet eens een "rustig aan"-gebaar o.i.d., maar z'n linkerhand kwam met de handpalm naar achteren gericht rechts van 'em. Snap t niet echt, maar positief zag het er iig niet uit..

Maar hij reed gelukkig gewoon door :)
Witte helm en je beschrijving van de motorfiets doet mij heel erg denken aan de motorrijders Marechaussee.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:38

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:49:

Voor een weekendje met één overnachting
Wat kettingspray vindt de motor wellicht ook nog wel leuk, 75ml flesje van S100 (te vullen met de grote 400ml bus).

(En als het nog plek over lijkt te zijn) reserve rem- en koppellingshendel. (Eigenlijk sowieso wel handig om onder de buddyseat te wurmen)

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 29-05-2017 16:13 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:11:
[...]

Wat kettingspray vindt de motor wellicht ook nog wel leuk, 75ml flesje van S100 (te vullen met de grote 400ml bus).

(En als het nog plek over lijkt te zijn) reserve rem- en koppellingshendel. (Eigenlijk sowieso wel handig om onder de buddyseat te wurmen)
Die reserve rem/koppeling hendels kun je gewoon thuis laten als je met korte (Titax?) hendels rijd :) Busje kettingvet is inderdaad een goede... Dat paste bij m'n R6 nog nét onder het (duo) seatovertje, bij m'n huidige brommer past er serieus NIETS meer onder het gehele zadel dus dat moet dan maar in 't tanktasje. (Oké.... De Groene Kaart van de verzekering heb ik nog nét onder 't zadel kunnen moffelen, maar daarmee houdt 't dan ook wel op).

Voor reparaties onderweg heb ik zo'n pasje van Yamaha.... Bel -> 't is STUQUE, doe's komen maken, NU!!.... -> Kan niet? -> NIEUWE BROMMER DAN!! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 17:13 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:17

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Volgende maand, na San Francisco, nog een paar dagen Rome. En ipv een 125cc mag ik ditmaal een echte mannenbrommer huren 8).

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 21:40

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Voor reparaties onderweg heb ik zo'n pasje van Yamaha.... Bel -> 't is STUQUE, doe's komen maken, NU!!.... -> Kan niet? -> NIEUWE BROMMER DAN!! :P
Ja, dat is wel chill bij een nieuwe motor. Moet je wel nóg een pasje meenemen (met <4 kan ik niet gaan rijden), maar het is het waard. :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:44
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170529_02902233

Deze heeft héél veel geluk gehad...

En Schaaf blijkbaar zwaar gevallen:
https://www.instagram.com/p/BUru7PYF-C1/

[ Voor 32% gewijzigd door Anoshky op 29-05-2017 19:20 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje inherent aan de manier waarop er in .BE wegen worden "herstelt". Rond Brussel is het merendeel van de "A" ('E") wegen nog van dicht asfaltbeton en dat spul wordt in de winter écht stugue gereden waardoor er gaten ontstaan waar een volledig wiel in past. In het voorjaar wordt er vervolgens wat zachter asfalt in gestort zodat 't gat dicht is....Met deze temperaturen komt dat spul weer tot een praktisch vloeibare toestand in vergelijk tot 't overige asfaltbeton.

De E34/A67 (Antwerpen - Eindhoven) wordt nu gelukkig aan beide kanten goed (lees: volledig) onder handen genomen, maar ook die weg wil je met de motor eigenlijk niet rijden op de "oude" stukken (Vanaf Rijsel tot Antwerpen is 't nu klaar.... Vanaf de NL grens tot aan Rijsel is nog een "bende".).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 19:03 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
cyntax schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:44:
[...]

Witte helm en je beschrijving van de motorfiets doet mij heel erg denken aan de motorrijders Marechaussee.
Ja dat bedacht ik me later ook.. Verklaart mogelijk ook 't gebrek aan prent, heb toch best vaak en lang +30 km/h gereden :+ (Voor zover een motor-agent dat boeiend vindt overigens.. Geen idee eigenlijk..)

[ Voor 12% gewijzigd door Osiris op 29-05-2017 19:05 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisteren terug van een lang weekend op de motor. Dit keer Maastricht - Trier - Koblenz - Winterberg - Marburg - nurburg - Aken gedaan grofweg. 1500 km, hoofdzakelijk b en c wegen. Schitterende stukken gezien. De blinde hele krappe bochten blijven wel een dingetje. En gisteren een onwijze hoosbui langs gehad. Het schuim stond op de wegen, dat doet toch ook wel iets.

Maar al met al schitterende rit, heerlijk weer en prima bier!

Moet alleen wel echt een nieuwe helm. Ben helemaal klaar met m'n C3. Zit heerlijk, maar is zo lek als een mandje.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2017 19:08 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MikeyMan Weet je ook waarom ze daar géén Heineken bier (pilsener) óf een andere buitenlandse biervariant hebben op tap? :P

Je moet voor de grap eens kijken wat een Duitse brouwer aan eisen heeft qua water afname... .

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Iemand bekend met deze kerel?

YouTube: WALTERRIFIC

hele leuke video's, althans, dat vind ik. Vooral de vrolijke ondertoon is vermakelijk :).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:15:
@MikeyMan Weet je ook waarom ze daar géén Heineken bier (pilsener) óf een andere buitenlandse biervariant hebben op tap? :P

Je moet voor de grap eens kijken wat een Duitse brouwer aan eisen heeft qua water afname... .
Haha, ik vroeg het me wel al af. Overigens een hoop laf spul te krijgen daar. Niet alles is even lekker. Heb zelfs in mijn onwetendheid ineens bierbowl voor m'n neus gekregen.

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Niet om het een of ander, en natuurlijk is het erg voor Schaaf, maar ik heb soms wel gedacht dat het een keer flink mis zou gaan. Er zijn gedeeltes in video's waar je ziet dat hij het veilig houdt en binnen de perken, maar soms vind ik het toch wel erg op 't randje gaan (helaas). :|

Daarom vind ik het juist op bijvoorbeeld de Posbank belangrijk om een behoorlijke marge aan te houden. Ga je daar naar beneden dan heb je net als Schaaf '...had a lowside crash, immediately followed by a 50meter plunge into the deep forest. The left side of my tummy and upper body apparently hit a tree.". Dan heb je geluk dat je het kunt navertellen.

Heb Schaaf toch maar even beterschap gewenst. :/

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mensen hier, en mijn vrouw ook, hebben nog over hem geroepen dat hij nog wel een keer genadeloos hard op zijn plaat zou gaan, vroeger of later. Het is dus vroeger geworden :P. En dat is nummer twee, ik volg 4 motorrijders op youtube, en twee ervan (deze en yammie noob) hebben dus nu een mega-crash gehad waarbij ze in hun handjes mogen knijpen dat ze nog leven. Die schaaf heb ik dan geen beelden van gezien, maar die van yammie was echt totaal te vermijden en superstom van hem.

Die andere twee (walterrific en royal jordanian) zie ik niet zo snel iets doms doen, zij rijden (op de video's dan toch) best bedachtzaam.

Ik vind het goed om zulke berichten te blijven lezen, dan blijf ik er alert op dat het gevaar overal zit, zelfs als je niet je best doet om het op te zoeken. Ik hou het voorlopig lekker bij cruisen op de snelweg, en als ik spanning wil zoek ik de modder wel op.

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11 19:15
HTT-Thalan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Mensen hier, en mijn vrouw ook, hebben nog over hem geroepen dat hij nog wel een keer genadeloos hard op zijn plaat zou gaan, vroeger of later. Het is dus vroeger geworden :P. En dat is nummer twee, ik volg 4 motorrijders op youtube, en twee ervan (deze en yammie noob) hebben dus nu een mega-crash gehad waarbij ze in hun handjes mogen knijpen dat ze nog leven. Die schaaf heb ik dan geen beelden van gezien, maar die van yammie was echt totaal te vermijden en superstom van hem.

Die andere twee (walterrific en royal jordanian) zie ik niet zo snel iets doms doen, zij rijden (op de video's dan toch) best bedachtzaam.

Ik vind het goed om zulke berichten te blijven lezen, dan blijf ik er alert op dat het gevaar overal zit, zelfs als je niet je best doet om het op te zoeken. Ik hou het voorlopig lekker bij cruisen op de snelweg, en als ik spanning wil zoek ik de modder wel op.
RJ haalt af en toe nog wel eens dingetjes uit waarvan ik denk 'muah,,, niet veel "margin for error"'. Als een van die auto's ineens gas geeft of toch iets verder naar rechts gaat, dan is ie de sjaak.

Edit: en Walterrific heeft er weer een sub bij xD Wel een geinige kerel :P

[ Voor 3% gewijzigd door mamorunl op 29-05-2017 19:58 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lullig voor Schaaf, maar zoals hij rijd in veel filmpjes moest dit gewoon gebeuren. Er komt een moment dat je even wat minder mazzel heb en zonder enige marge gaat het dan goed fout.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
HTT-Thalan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:41:

Als niet motorrijder volg ik Walter en RJ ook en Walter is pas nog onderuit gegaan in een flauwe linkerbocht omdat ie oordopjes met muziek op had en wat nummers door wilde spoelen op de telefoon op z'n tank, niet bepaald handig. Met oortjes in tijdens het rijden is tot daar aan toe, handsfree bellen of communicatie met andere rijders, maar muziek tijdens het rijden is imo not done.

Daarbij rijd Walter in Amerika, daar wordt je al op de bon geslingerd als je te hard (echter binnen de geldende snelheidslimiet) accelereert, ik zou daar ook rustig aan doen no matter what.

RJ is een verdomd goeie rijder, weet waar het wel en niet kan.

mede door de content van RJ, ik volg hem al jaaaaaaren op Youtube, wil ik ook ooit wel eens mijn motorrijbewijs halen, momenteel alleen niet de financiële middelen voor

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 29-05-2017 20:07 ]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

FastFred schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:02:
mede door de content van RJ, ik volg hem al jaaaaaaren op Youtube, wil ik ook ooit wel eens mijn motorrijbewijs halen, momenteel alleen niet de financiële middelen voor
Als je wel een helm hebt en bij voorkeur natuurlijk beschermende kleding, mag je vast wel een keer mee liften bij een Tweakers ritje. Welke regio woon je?

• FastFred
@HTT-Thalan Geen van dat alles. Woon in Groenlo, Achterhoek. Ok, een helm misschien binnenkort wel, ben vorig jaar begonnen met wat hobbymatig karten :)

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 29-05-2017 20:15 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Daarbij rijd Walter in Amerika, daar wordt je al op de bon geslingerd als je te hard (echter binnen de geldende snelheidslimiet) accelereert, ik zou daar ook rustig aan doen no matter what.
En toch rijden Jake the gardensnake en zijn vriendjes gewoon met >80mph op hun achterwiel over de snelweg en zijn er ontelbaar veel filmpjes over hoe mensen als hooligans door de bergen bij LA (of andere bochtenparadijzen) scheuren.

Denk dat het wel meevalt als je weet waar het kan. Niet dat je het dan maar moet doen overigens. Zie het effect van geen marge.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53
[...]
Met oortjes in tijdens het rijden is tot daar aan toe, handsfree bellen of communicatie met andere rijders, maar muziek tijdens het rijden is imo not done.
Heb eigenlijk altijd muziek aan tijdens het rijden, zelf nog wel ooit tijdens een circuitsessie op zandvoort muziek ingehad.

Sterker nog, heb speciaal daarvoor een bluetooth (sena 3S-W) headset aangeschaft omdat op de V-Rod (en inmiddels FJR) standaard geen radio zit waar ik die op de goldwing altijd aan heb staan.
Bluetooth headset is inmiddels wel ge-upgrade naar een Sena 10S wegens de mogelijk tot kunnen communiceren met mijn zoontje en vrouw en ook de betere geluidskwaliteit.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Osiris
  • Niet online
Hier ook muziek (Spotify) via een Sena op tijdens 't woonwerkverkeer hoor.

Als de wegsituatie meer en meer aandacht behoeft, gaat er raar genoeg steeds minder en minder aandacht naar m'n muziek, tot 't moment dat ik niet eens meer doorheb dat 't überhaupt aanstaat ;)

edit:
Overigens deelde ik je sentiment m.b.t. muziek eerder wel hoor. Gevaarlijk, leidt af, et cetera. Totdat ik woonwerk ging doen. Toch maar eens geprobeerd. En wat blijkt? No problemo. Voor mij dan. Of er randomized controled trials zijn gedaan weet ik niet :P

[ Voor 33% gewijzigd door Osiris op 29-05-2017 20:35 ]

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Muziek leidt vele malen minder af dan communicatie met iemand anders :N

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

xos schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:09:
[...]

Klopt, morgen inrijden en wat proberen met de vering aangezien ik momenteel 1 achterband per 4 sessies kapot rijdt. En dan zaterdag de vuurdoop. Het weer is nog wel even afwachten.
Het weer wordt gewoon goed ;). Ik ga je morgen wel volgen op de livetiminng. Ik stuur je even een pb voor je naam ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Osiris
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aNDzIcLeFQs3uxNaFOUt7nMZ/full.jpg

Even Q&D fotootje voordat ik weer terug naar huis reed.

* Osiris is tevreden :Y

edit:
Eigenlijk had ik vandaag ff alle zooi voor 't glas weg moeten poetsen.. Zit vol vliegjes e.d. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 29-05-2017 20:45 ]

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 23:26
Osiris schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:45:
[...]

[afbeelding]

Even Q&D fotootje voordat ik weer terug naar huis reed.

* Osiris is tevreden :Y

edit:
Eigenlijk had ik vandaag ff alle zooi voor 't glas weg moeten poetsen.. Zit vol vliegjes e.d. :+
Eng gezicht. :P

Afbeeldingslocatie: http://plzcdn.com/xead.nl/upload/3758bc5bf64b34c18efb034168f9dc57U3Bpbm5lbm9nZW4uanBn.jpg

• Osiris
  • Niet online
Juist door z'n koplampen ben ik compleet verzot op de ZZR O+ Én dat lieve hartje erboven natuurlijk :P

Hoe gaaf :D

edit:
En iets zegt me dat m'n groene monster nu nóg meer opvalt :+

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 29-05-2017 20:53 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Exact mijn gedachte! Wel gaaf overigens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Osiris schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:34:

Als de wegsituatie meer en meer aandacht behoeft, gaat er raar genoeg steeds minder en minder aandacht naar m'n muziek, tot 't moment dat ik niet eens meer doorheb dat 't überhaupt aanstaat ;)

edit:
Overigens deelde ik je sentiment m.b.t. muziek eerder wel hoor. Gevaarlijk, leidt af, et cetera. Totdat ik woonwerk ging doen. Toch maar eens geprobeerd. En wat blijkt? No problemo. Voor mij dan. Of er randomized controled trials zijn gedaan weet ik niet :P
In de auto kijk ik (of eigenlijk luisteren, ik kijk zelden naar het schermpje, tenzij ik volledig stilsta) een aflevering star trek, maar dat doe ik vooral bij langzaamrijdend tot stilstaand verkeer en dan nog is het vooral omdat de radio zo weinig interessants te melden heeft. Vaak is het ook gewoon Spotify wat er op staat.

Op de motor heb ik genoeg aan het geluid van de v-twin en wat er om me heen gebeurt. Mijn volgende helm word er wel eentje met ingebouwde communicatiesetje en bluetooth verbinding.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hier ook altijd muziek aan hoor. Heb er best wat werk van gemaakt om alles aan elkaar te knopen:
Heb een Garmin 595LM (met eventueel spotify), een Ipod nano met een versterkertje ertussen en een portofoon aangesloten op een bedraadde intercom, zodat ik ook met m'n vrouw achterop kan praten.

Enige kink in de kabel is nog wat gekloot met de microfooningang van de garmin voor telefoon. Heb een filtertje geknutseld, maar die werkt niet helemaal. Maar eens een topic voor aanmaken :)

• PilatuS
  • Niet online
Het mooiste vind ik bij een motor nog altijd 2 koplampen. Eventueel daar in weer 4 lampen. Meer dan 4 lampen vind ik dan ook weer niet echt mooi. Ook vind ik 1 lamp weer minder mooi dan 2.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:16
PilatuS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:59:
Het mooiste vind ik bij een motor nog altijd 2 koplampen. Eventueel daar in weer 4 lampen. Meer dan 4 lampen vind ik dan ook weer niet echt mooi. Ook vind ik 1 lamp weer minder mooi dan 2.
Twee lampen boven elkaar, telt dat ook? ;)

Las toevallig gisteren dat bij de USA-versie van de 749/999 het dim- en grootlicht precies andersom zit dan bij de EU versie :?. Bij de USA is dimlicht boven, bij mij is dat de onderste lamp..

@PilatuS hieronder -O- :(:)

[ Voor 3% gewijzigd door lolgast op 29-05-2017 21:15 ]

• PilatuS
  • Niet online
lolgast schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:13:
[...]

Twee lampen boven elkaar, telt dat ook? ;)
Nope :P

Vind van mijn eigen motor de koplamp ook niet echt mooi.
@PilatuS hieronder -O- :(:)
Smaak he :P

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 29-05-2017 21:16 ]

• lolgast
Haha gelukkig wel. Anders moest ik nog langer zoeken :+

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
Nou, ik ben jaloers op al jullie ritjes..

Mijn Kawa staat dood in de garage.
Wilde zaterdag eind van de middag met m'n zoontje een stukje toeren, doet hij helemaal niets.
Alle lampen branden, knipper- en remlicht doen het maar verder niks.
Geen brandstofpomp die druk bouwt, geen oliedruklampje, echt niets. Scermpje met brandstof, temperatuurmeter, km-standen enz. verlicht wel maar is maagdelijk leeg.

Het kan zijn dat ik de druppellader verkeerd om heb aangesloten; 1 van de vorige eigenaren heeft de aansluitkabel verkeerd gemonteerd dus op die plug is de plus de min en de min de plus. Misschien dat ik daarmee een fout heb gemaakt.
Heb inmiddels alle zekeringen gecontroleerd en de hoofdzekering (onder de acculade, k*t klus bij deze fiets, wat een engineering error) vervangen, maar nog steeds niets.

Zou het kunnen dat ik met de druppellader de ECU heb vernield?

• lolgast
@Japiooo Das zuur :(. Normaal gesproken zorgt verkeerdom aansluiten van de accu(lader) er hooguit voor dat de hoofdzekering eruit knalt, maar als iemand de polen verkeerom aansluit mag joost weten wat er nog meer gerommeld is...

Welke lader heb je? Want mijn optimate detecteert een omgedraaid stroomcircuit en past zich daarop aan (en geeft dat aan)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je oliedruk lampje zou sowieso moeten gaan branden op het moment dat je 't contact aan zet, er is dan 0.0 aan oliedruk aanwezig en dat MOET gezien worden.

Start die fiets eens over middels een "Jump-Start" vanuit een auto. Klinkt gewoon als een volledig lege accu (dus minder dan 12V aan spanning op het moment).

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 21:35 ]

• Japiooo
wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:30:
Je oliedruk lampje zou sowieso moeten gaan branden op het moment dat je 't contact aan zet, er is dan 0.0 aan oliedruk aanwezig en dat MOET gezien worden.

Start die fiets eens over middels een "Jump-Start" middels een auto. Klinkt gewoon als een volledig lege accu (dus minder dan 12V aan spanning op het moment).
Das een goeie, dat advies kreeg ik ook van Premium motors, maar ik zou echt niet weten hoe ik bij deze fiets de startkabels op de polen moet krijgen.

Btw; de versnellingsbak staat in neutraal, maar dat zie 'ie ook niet.

• lolgast
Nu ik @wimmel_1 zo lees over de lege accu gaat er iets dagen bij het woord 'druppellader'. Heb je toevallig geshopt bij de Lidl? Want doe jezelf (iedereen die dit leest trouwens) een plezier en gooi dat ding linea-recta in de kliko. Internet staat vol met verhalen over leeggetrokken accu's door dat ding. Van het merk Dunlop volgens mij...

Edit: Ze hebben er ook een gehad van "Ultimate Speed" die is net zo erg :+

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 29-05-2017 21:41 ]

• Japiooo
Nee, dit is al een oudje dat ik al tijden heb liggen, geen nieuwerwetse slimmigheden. Een Excell met 300mA / 3.6VA output.
Doet zeker al 15 jaar dienst.
Maar ik denk dat ik idd eerst moet checken of de accu nog ok is; mocht iemand een slimmigheidje weten hoe de startkabels te koppelen houd ik me aanbevolen.

Kijk maar eens naar dit filmpje..

YouTube: Kawasaki... may I ask, "What were you thinking?"

[ Voor 0% gewijzigd door Japiooo op 29-05-2017 21:48 . Reden: Typo ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je bent dus een half uur aan't sleutelen om alléén maar aan de accupolen te kunnen komen? Dammn..... Ik schrap Kawasaki nu meteen van m'n ooit nog te gaan willen rijden lijstje met motoren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 21:54 ]

• lolgast
Japiooo schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:47:
Nee, dit is al een oudje dat ik al tijden heb liggen, geen nieuwerwetse slimmigheden. Een Excell met 300mA / 3.6VA output.
Maar ik denk dat ik idd eerst moet checken of de accu nog ok is; mocht iemand een slimmigheidje weten hoe de startkabels te koppelen houd ik me aanbevolen.

Ik heb niet heel veel verstand van accu's en elektrische circuits, maar als je een druppellader verkeerdom aangesloten zou hebben, heeft hij dan misschien de accu hartstikke leeg getrokken? Ik denk dat het dan sowieso beter is om gewoon deze accu eruit te halen en een accu te lenen van een motorzaak om de hoek, met als afspraak dat als hij werkt je het geld met de motor komt brengen. Lijkt me minder zonde van je tijd als ik dat filmpje zo eens zie..

• caesar1000

caesar1000

U want some?

wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 18:53:
Beetje inherent aan de manier waarop er in .BE wegen worden "herstelt". Rond Brussel is het merendeel van de "A" ('E") wegen nog van dicht asfaltbeton en dat spul wordt in de winter écht stugue gereden waardoor er gaten ontstaan waar een volledig wiel in past. In het voorjaar wordt er vervolgens wat zachter asfalt in gestort zodat 't gat dicht is....Met deze temperaturen komt dat spul weer tot een praktisch vloeibare toestand in vergelijk tot 't overige asfaltbeton.

De E34/A67 (Antwerpen - Eindhoven) wordt nu gelukkig aan beide kanten goed (lees: volledig) onder handen genomen, maar ook die weg wil je met de motor eigenlijk niet rijden op de "oude" stukken (Vanaf Rijsel tot Antwerpen is 't nu klaar.... Vanaf de NL grens tot aan Rijsel is nog een "bende".).
Hier een stukje van Europarlementariër Cora van Nieuwenhuizen (in de laatste MotoPlus), zelf motorrijdster, over ons BPM en dat van België. Voor die €2.000-3.000 die je hier meer voor een nieuwe motor neer moet tellen krijg je dan dus ook wel weer een goed wegdek. (Maar het blijft veel geld :>)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RZ9eIwX8cdZN9qWby9CJfskp/full.png

Half missende stukje: "Ons hele belastingstelsel zou eigenlijk een keer goed tegen het licht gehouden moeten worden, daar is iedereen het wel over eens."

@duitslandrit

Voor de mensen die het nog niet doorhadden: vanaf nu bespreken we deze rit in dit topic. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door caesar1000 op 29-05-2017 22:04 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Osiris
  • Niet online
@caesar1000 Je snapt dat van het BPM-stukje maar 3 regels te lezen zijn? :o

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Osiris schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:59:
@caesar1000 Je snapt dat van het BPM-stukje maar 3 regels te lezen zijn? :o
Gaat rechtsboven verder. :+

• lolgast
Weggevallen tekst:
Ons hele belastingstelsel zou eigenlijk een keer goed tegen het licht gehouden moeten worden,

• Japiooo
lolgast schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
[...]

Ik heb niet heel veel verstand van accu's en elektrische circuits, maar als je een druppellader verkeerdom aangesloten zou hebben, heeft hij dan misschien de accu hartstikke leeg getrokken? Ik denk dat het dan sowieso beter is om gewoon deze accu eruit te halen en een accu te lenen van een motorzaak om de hoek, met als afspraak dat als hij werkt je het geld met de motor komt brengen. Lijkt me minder zonde van je tijd als ik dat filmpje zo eens zie..
Als je het eens hebt gedaan heb je de accu in 10 minuten eruit, maar daarvoor moet ook de voedingskabel naar de startmotor eraf. Tja dan heeft een startkabel weinig nut ;-)

Maar krijg net via kawasakiworld een gouden tip, kan die morgen uitproberen en dan weet ik meer.
Ga sowieso een nieuwe accu halen, maar blijf het vreemd vinden dat er genoeg power voor de lampen is maar niet genoeg voor een neutraal lampje..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

caesar1000 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:00:
[...]

Gaat rechtsboven verder. :+
Als er één land tol zou mogen gaan heffen aan buitenlandse chauffeurs / bedrijven vanwege de kwaliteit van de wegen dan is 't Nederland wel. De rede dat we 't hier NIET moeten willen gaan doen (net zoals .BE dat niet moet willen) is het feit dat we een doorvoerland zijn met een héél GROOT achterland (vanuit Rotterdam / Antwerpen).

Extra belasting op de brandstof heeft mede daarom ook geen enkele zin doordat er amper/geen brandstof verkocht wordt aan buitenlandse chauffeurs... Nederland is te klein om er zónder te moeten tanken op én neer doorheen te kunnen rijden als je ± 1000L aan Diesel bij je hebt in de brandstoftanks van een truck.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 29-05-2017 23:41 ]

• Japiooo
wimmel_1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Je bent dus een half uur aan't sleutelen om alléén maar aan de accupolen te kunnen komen? Dammn..... Ik schrap Kawasaki nu meteen van m'n ooit nog te gaan willen rijden lijstje met motoren :)
Nou, geldt volgens mij alleen voor de ZX12.. M'n ZZR1100's was ook geen probleem en simpel genoeg ala Honda VFR..
Ach, vervang maar eens de keerring op de uitgaande as van een BMW K-serie, word je ook niet vrolijk van ;-)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

't Is maar goed dat ik in een 1-delig pak rijd, anders was m'n broek zojuist afgezakt! Man man man, 2 seconden nadat ik groen heb nog doodleuk m'n pad kruizen, en niet achteraan in een treintje of zo, nee in z'n uppie. W T F...

Ohja, wat ik zeggen wou: ik hoop dat ze zithouding straks met superbike stuur op m'n cbr net zo fijn is als op m'n Hornet nu, heeerlijk zeg in vergelijking!

Ook terug te zien aan de 0,5mm ongebruikt rubber vs de 1cm ongebruikt... en dat na een dagje Lelystad (VS alleen op straat) :')
Ah, dat filmpje, mja ik geloof er geen donder van, hij heeft gewoon mazzel gehad imho
:D

WTF, ik vind de 4 inbussen al te veel gedoe op m'n cbr! :o

[ Voor 49% gewijzigd door steveman op 29-05-2017 23:22 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
HTT-Thalan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:19:

hele leuke video's, althans, dat vind ik. Vooral de vrolijke ondertoon is vermakelijk :).
Walterific maakt inderdaad wel vermakelijke filmpjes! Echter is hij ook recentelijk nog gevallen. Ergens eind vorig jaar zat hij te kutten met zn telefoon op zijn stuur en reed in een bocht rechtdoor tegen een stoeprand aan. Resultaat was een gebroken sleutelbeen. Volgens mij staat er nog een video van op zijn kanaal.

edit:
Muziek gaat eigenlijk wel, dat is eigenlijk gewoon background noise. Net als dat je het geluid van het verkeer om je heen hebt, valt gewoon weg in de achtergrond. Vind bellen wel wat gevaarlijker, merk dat ik vaak in het gesprek op ga en dan toch echt minder zit op te letten. Als ik tegenwoordig op de motor gebeld wordt vraag ik ze later terug te bellen :)

Overigens zondag heerlijk van Capelle tot aan Vianen over de dijken gereden. Was de eerste keer voor mijn vriendin, moet nog beetje aan bochtjes wennen. Alleen die kl*te hooikoorts hielp niet mee. Gelukkig thuis kunnen komen, maar daarna heel mijn ogen dicht gewreven. Zag vanmorgen nog steeds niet. Nu gelukkig wel weer, al zie ik er wel stoned uit :+

[ Voor 51% gewijzigd door aidanl op 29-05-2017 23:38 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:39

Staat je killswitch wel goed?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:59

A13X

Dude

Muziek middels in ears doe ik niet meer aan, dan hoor je echt alleen muziek en niet je omgeving.

Nu met de bluetoothset en speakers in de helm hoor ik het omliggende verkeer ook nog en is het gewoon een achtergrond muziekje. Heb toch meestal wel iets van muziek in mijn hoofd zitten tijdens het rijden dus daadwerkelijk muziek erbij maakt weinig verschil.

Awesome

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 12:06

Ktenolix

Pijlsnel

HTT-Thalan schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:19:

Volg hem al een tijdje. Komische vent. Een channel zonder gescheld of gekke acties. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57

Same here. woon/werk verkeer is gewoon saai (net als in de auto) en dan vind ik een muziekje er bij heerlijk. Gebruik in-ears daarvoor van Shure. Wel zet ik de telefoon verder op vliegtuigmodus omdat ik weinig zin heb in bellers (die ik toch niet kan opnemen) of allerlei appjes etc.

In the end.. muziek wel of niet op de motor blijft een lopende discussie. De een vind het not done, de ander wel. Ik vind niet dat ik omgevingsgeluid hoef te horen om op te letten. In mijn auto staat de muziek harder dan op de motor. Daarnaast zijn er mensen met een hele luidruchtige motor en dat heb ik dan weer niet. De muziek hoeft dan ook niet hard.

[ Voor 21% gewijzigd door Miss_80 op 30-05-2017 08:40 ]

• GeeMoney
  • Nu online
Ktenolix schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Volg hem al een tijdje. Komische vent. Een channel zonder gescheld of gekke acties. :)
Ik heb hem ook een tijdje gevolgd maar wat ik eigenlijk zelf heb met al die motor vloggers is dat ik ze na 3 maanden wel gezien heb.
Zijn intro is wel geniaal.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:11

thijsco19

KTM 990 SMT

Tankiej schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:45:
[...]

Ik weet niet of je motor een metalen tank heeft, maar anders mag je mijn tanktas wel lenen, zit vast met magneten :)
Nope kunststof..

Twijfel of ik een tanktas wel mooi vind. Is overigens hetzelfde met een koffer maar die heb ik nog liggen en lijkt mij meer praktischer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:18

Vrijdag

De Zwarte

Miss_80 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 08:38:
[...]

Same here. woon/werk verkeer is gewoon saai (net als in de auto) en dan vind ik een muziekje er bij heerlijk. Gebruik in-ears daarvoor van Shure. Wel zet ik de telefoon verder op vliegtuigmodus omdat ik weinig zin heb in bellers (die ik toch niet kan opnemen) of allerlei appjes etc.

In the end.. muziek wel of niet op de motor blijft een lopende discussie. De een vind het not done, de ander wel. Ik vind niet dat ik omgevingsgeluid hoef te horen om op te letten. In mijn auto staat de muziek harder dan op de motor. Daarnaast zijn er mensen met een hele luidruchtige motor en dat heb ik dan weer niet. De muziek hoeft dan ook niet hard.
Ik heb het nooit geprobeerd eigenlijk. Rij met gewoon oordopjes van Alpine Stars en in tegenstelling tot als ik in de auto of ov zit heb ik helemaal geen behoefte aan muziek. Raar, want normaal heb ik áltijd wel muziek op staan. Misschien dat ik me meer zen voel als ik motor rij :P
thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Nope kunststof..

Twijfel of ik een tanktas wel mooi vind. Is overigens hetzelfde met een koffer maar die heb ik nog liggen en lijkt mij meer praktischer.
Ik heb een Kriega Drybag 30L. Die kan je heel eenvoudig achterop vastmaken, zelfs op mijn Hawk. Voor iets kleiner kan je ook de 20L nemen.
https://www.motorkledingcenter.nl/bagage/tassen/zadeltassen/

[ Voor 18% gewijzigd door Vrijdag op 30-05-2017 09:14 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Kriega drypack, dat is een goede.
Kan makkelijk achterop binden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• lolgast
thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
Ja natuurlijk :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f4yyDqa.jpg

* lolgast had voor dit soort dingen beter een biposto kunnen hebben

[ Voor 13% gewijzigd door lolgast op 30-05-2017 09:24 ]

• Japiooo
BartW schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 06:36:
[...]

Staat je killswitch wel goed?
Ja. Killswitch zorgt dat de motor niet start. Wat er nu aan de hand is lijkt me killing.
Vanmiddag eens testen of de motor wel wil starten via startkabels, zal blij zijn als ik de motor weer hoot snorren.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Spanbandje er omheen en vast zittie. ;) :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

lolgast schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:23:
[...]

[afbeelding]

Dan krijg je 3e graads bagage :+

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:11:
[...]

Nope kunststof..

Ik heb een tijdje met een tanktas gereden maar vond het hoogst onpraktisch tijdens tanken enzo. En je moest hem ook niet te hoog stapelen want dan werd het sturen ook wat lastiger op een thundercat. Ik ben vrij snel over gestapt naar een tas die achterop kon (en een rugzak voor naar kantoor)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Miss_80 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:32:
[...]

Ik heb een tijdje met een tanktas gereden maar vond het hoogst onpraktisch tijdens tanken enzo. En je moest hem ook niet te hoog stapelen want dan werd het sturen ook wat lastiger op een thundercat. Ik ben vrij snel over gestapt naar een tas die achterop kon (en een rugzak voor naar kantoor)
Dat die tanktas eraf moet met tanken had ik niet eens aan gedacht. Nog een reden om het niet te doen. Hou niet van onpraktische dingen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Japiooo schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Ja. Killswitch zorgt dat de motor niet start. Wat er nu aan de hand is lijkt me killing.
Vanmiddag eens testen of de motor wel wil starten via startkabels, zal blij zijn als ik de motor weer hoot snorren.
Als je wel verlichting hebt, maar geen neutraal lampje, staat je motor dan wel in neutraal?
Kan je achterwiel draaien? Zo ja, hij kan ook tussen versnellingen in staan. Schakel eens helemaal terug (terwijl je een beetje aan het achterwiel draait) tot in zijn 1 en tik hem dan in zn vrij.

Wise enough to play the fool

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Gewoon een verwijderbare koffer achterop knallen. Is minder mooi maar het rijd zo veel prettiger zonder iets aan je lijf te hebben hangen.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:23:
[...]

[afbeelding]

Je met Kriega tot 20L ook op je tank kwijt met een extra strap. En dat is best een hoop als je niet bang bent voor wat kreukels in je tshirt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ethirty op 30-05-2017 10:20 ]

#team_UTC+1

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:44
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:18:
Gewoon een verwijderbare koffer achterop knallen. Is minder mooi maar het rijd zo veel prettiger zonder iets aan je lijf te hebben hangen.
Koffer is een heel pak duurder dan een tas en je blijft met die afgrijselijke beugel zitten als je hem er af haalt...

• Maegrim
thijsco19 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:17:
[...]

[...]

[...]

Probleem is dat ik op dit moment geen mogelijkheid heb om iets mee te nemen. :+
Heb nog een koffer liggen van de vorige motor alleen geen bevestiging spul..
Op de VFR kon ik ook niks meenemen, daar heb ik nu een tasje op voor woonwerk spulletjes

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OMU1Tzl.jpg

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
'00 VFR800Fi (Rood)

Er zijn geen orginele koffers voor dit model, alleen aftermarket en die zijn foei, maar dan ook echt foei lelijk.

Dus, mijn setup afhangend van situatie en noodzaak:

Bagster Tankhoes incl. (oude versie van) tas (In dezelfde kelur als de motor uiteraad);
Redelijk makkelijk nog met tanken, 2 mechanische clipjes los bij de zadel en ik kan em omhoog weg klappen richting m'n stuur tijdens het tanken, tanken klaar, terug klappen en clipjes weer vast.
Ja, het is een extra handeling, maar wel eentje van maar een paar seconden.

Kriega R25 rugtas
Tja. Kriega. Top kwaliteit, top spul.

Louis Moto-Detail tail rol en panniers.
Voor als ik echt op reis ga. Geen lelijke beugels die vast zitten, systeem is best makkelijk en schaalbaar.

----------------------

Morgen richting Isle of Man, dus dan rijd ik met het volledige tank, rug, panniers en rol tas samenstelling!

Hoop wel op beter weer tijdens mijn verblijf dan de afgelopen dagen daar.
2/2 practice sessions geannuleerd vanwege mist en het weer vooruitblik belooft ook niet heel erg veel.
Regen voorspelling was iig al genoeg voor mij om aan een nieuwe motorjas te gaan.

Had de RevIt Gear 2 al maar vanmiddag toch maar de Ignition 2 jas erbij scoren.

Keek natuurlijk al veel langer naar de jas maar had weinig reden om em nog aan te schaffen, nu met het vooruitblik op ruim 5 uur regen rijden overmorgen en dan nog 11 dagen op een regenachtige IoM verblijven.... ja... ik wil wel aan iets wat (beter) waterdicht is dan m'n huidige (5 jaar oude) Voltiac (of voorloper ervan)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

GeeMoney schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:08:
[...]

Ik heb hem ook een tijdje gevolgd maar wat ik eigenlijk zelf heb met al die motor vloggers is dat ik ze na 3 maanden wel gezien heb.
Zijn intro is wel geniaal.
650ib houdt ik al een tijdje vol met volgen ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoshky schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:20:
[...]

Koffer is een heel pak duurder dan een tas en je blijft met die afgrijselijke beugel zitten als je hem er af haalt...
Da's achter je, daar zie je niks van 8).

Uiteraard maakt het uit wat voor type motor je rijd. Ik vind de estethiek minder belangrijk, het gaat me vooral om de functie. Als ik het geld kon missen zou ik ook een 2017 AT rijden, maar die zou niet meer of minder kunnen dan ik nu kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BERkST0A5142XrdlI2cd8kr9/full.jpg

en normaliter hangen die zijkoffers er niet aan, want dat filtert makkelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nxGDfVi66SEgC4yEYIpnG2d5/full.jpg

En die lelijke bult achterop daar merk ik helemaal niks van tijdens het rijden, daar moet bij gezegd worden dat ik ook eigenlijk nooit boven de 130 uit kom (wat ook het aanbevolen maximum is voor al mijn koffers). Het is wel verdomd handig dat ik altijd wat achterin kan gooien, ook als ik zomaar opeens besluit dat ik nog even wat boodschappen mee wil pikken.

Verwijderd

De allerlaatste video van Schaaf op de openbare weg op een beest van een motor. Of hij ooit nog terugkomt met dit soort filmpjes is natuurlijk allerminst zeker. Wellicht een mooie afsluiting van het Schaaf tijdperk.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:12:
De allerlaatste video van Schaaf op de openbare weg op een beest van een motor. Of hij ooit nog terugkomt met dit soort filmpjes is natuurlijk allerminst zeker. Wellicht een mooie afsluiting van het Schaaf tijdperk.

[video]
Godskolere, wat een bizar snel apparaat is dat. En dan rijd hij zich bijna dood op een AT :o.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[video]
Ik snap de verheerlijking van dit soort dwaas rijgedrag op de openbare weg niet. Ja hij blijft netjes op zijn eigen rijstrook en haalt niet lomp in, maar wat een snelheid. Daar is niet op te anticiperen door andere weggebruikers.
Tot nu toe gaat het goed, hij raakt gelukkig niemand anders.

Doe normaal op de openbare weg.

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:29:
[...]
Ik snap de verheerlijking van dit soort dwaas rijgedrag op de openbare weg niet.
Waarschijnlijk herken ik er wel wat van mezelf in ;) :P

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:44

Secsytime

Automagisch

[video]
Niet dat ik het iemand toewens, maar als je zo op de openbare weg rijdt, dan gaat het natuurlijk een keer goed fout.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:51
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:11:
[...]

Da's achter je, daar zie je niks van 8).

Uiteraard maakt het uit wat voor type motor je rijd. Ik vind de estethiek minder belangrijk, het gaat me vooral om de functie. Als ik het geld kon missen zou ik ook een 2017 AT rijden, maar die zou niet meer of minder kunnen dan ik nu kan:

[afbeelding]

en normaliter hangen die zijkoffers er niet aan, want dat filtert makkelijker:

[afbeelding]

En die lelijke bult achterop daar merk ik helemaal niks van tijdens het rijden, daar moet bij gezegd worden dat ik ook eigenlijk nooit boven de 130 uit kom (wat ook het aanbevolen maximum is voor al mijn koffers). Het is wel verdomd handig dat ik altijd wat achterin kan gooien, ook als ik zomaar opeens besluit dat ik nog even wat boodschappen mee wil pikken.
Heb ook sinds kort een beauty case achterop de TR zitten en ik zou echt niet zonder meer willen! Eerst maakte ik vooral gebruik van een rugtas en een Kriega US30 maar zo een topkoffer is net wat praktischer om spul mee in te vervoeren. In mijn topbox staat trouwens een max snelheid van 100km/h maar heb er ook zonder problemen max 140km/h mee gereden (als test). Ik ben eigenlijk benieuwd of het daadwerkelijk gevolgen heeft en of het misschien alleen te maken heeft met het juridische, zodat die fabrikanten zichzelf indekken bij mogelijk verlies van bagage.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xueL2Us.jpg

Het vreemde is namelijk dat dit model koffer volgens mij ook op R1200GSen zit en die zijn gerate voor max 180km/h. Ik denk ook dat de bottleneck de montageplaat is waarop de bagage wordt gemonteerd.

Wat is de max snelheid die jullie wel eens hebben gereden met een topbox achterop?

Ik vind overigens dat wegrace gedrag van bepaalde mensen prima. Ze moeten het lekker zelf weten en dat is hun eigen verantwoordelijkheid die ze bij een eventueel ongeluk ook gewoon moeten nemen, als ze maar niemand anders meenemen met hun capriolen. Persoonlijk hou ik teveel van het leven om zulke risico's te nemen. Racen kan gecontroleerd en veiliger op het circuit.

• Maegrim
cyntax schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Wat is de max snelheid die jullie wel eens hebben gereden met een topbox achterop?
boven de 180 ging de CB1300 slingeren :Y

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb 160 aangetikt met alle koffers erop en eraan. Niks gemerkt.

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:29:
[...]
Ik snap de verheerlijking van dit soort dwaas rijgedrag op de openbare weg niet. Ja hij blijft netjes op zijn eigen rijstrook en haalt niet lomp in, maar wat een snelheid. Daar is niet op te anticiperen door andere weggebruikers.
Tot nu toe gaat het goed, hij raakt gelukkig niemand anders.

Doe normaal op de openbare weg.
Ik heb er een hoop van hem gezien, mooi om te zien, maar eigenlijk is het geen doen op de openbare weg. Hij perst zich met regelmaat met hoge snelheid tussen auto's en rotswanden door, haalt fietsers met enorme snelheidsverschillen in en houdt met regelmaat verdomd weinig afstand.

• lolgast
@Verwijderd! Hoe is het met de versnellingsbak-perikelen? :D

Verwijderd

lolgast schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:40:
@Verwijderd! Hoe is het met de versnellingsbak-perikelen? :D
Aan het wachten op de nieuwe bak :) Zou er met een week of twee moeten zijn als het goed is, ben benieuwd :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

200ish. Gaat ie wel van zuipen :+ De topbox zat er bij thuiskomst nog op. Rond de 130-140 met topkoffer doe ik dagelijks met woonwerk-verkeer wel. Geen idee waar deze voor gerate is eigenlijk. Het ding zat op de motor toen ik hem kocht, erzit geen stickertje (meer) op en heb de originele handleiding er ook niet bij.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
[...]

Ik heb de Kawasaki versie van de Givi V47. Volgens mij zit er een sticker in dat je niet harder als 120 mee moet rijden maar ik heb er 170 mee gehaald. Zoals @Chakotay al zei, motor krijgt er wel doorst van :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:15:
Ik heb deze set van sw motech voor op mijn Hornet. Als ze niet in gebruik zijn, 97% van de tijd, dan kun je de beugels er ook af halen. Dan houder zit dan verborgen achter de bijrijders voetsteun.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:10

4x2

lộn xộn quá

Het vreemde is namelijk dat dit model koffer volgens mij ook op R1200GSen zit en die zijn gerate voor max 180km/h. Ik denk ook dat de bottleneck de montageplaat is waarop de bagage wordt gemonteerd.

Hoogstwaarschijnlijk heeft die rating niks te maken met de fysieke bevestiging van de koffer, maar met het invloed op het rijgedrag van de motor.
Gewicht achter de achteras heeft een behoorlijke invloed en sommige motoren zijn er gevoeliger voor dan anderen.
Zal dus wel een gevalletje zijn "als er iemand achterop zit, met een bijna lege tank, iets overbeladen koffer en dan over een flinke hobbel/richel in de weg rijden met meer dan de max snelheid"

Iets van 240km/h op de teller overigens, harder ging mn VFR niet, heb er zelfs rondjes nurburgring mee gedaan :+
Maar ik meen dat ik die bevestiging zelf gemaakt had, dus waarschijnlijk zat ie verder naar voren dan normaal.

leeg

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:23:
Ik heb 160 aangetikt met alle koffers erop en eraan. Niks gemerkt.
Ik heb dezelfde set als u, in ieder geval de zijkoffers.
Daarmee de 200 aangetikt en niks gemerkt, ik gebruik eigenlijk alleen de topkoffer want de rest is puur voor vakantie etc.
Mijn vriendin moet ook nog even setje hebben en dan kunnen we echt alles meeslepen wat nodig is _/-\o_

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:33:
[...]

Ik heb dezelfde set als u, in ieder geval de zijkoffers.
Daarmee de 200 aangetikt en niks gemerkt, ik gebruik eigenlijk alleen de topkoffer want de rest is puur voor vakantie etc.
Mijn vriendin moet ook nog even setje hebben en dan kunnen we echt alles meeslepen wat nodig is _/-\o_
Vierkante alu koffers staan natuurlijk een stuk stoerder, maar deze koffers zijn inderdaad net iets aërodynamischer :+.

Verwijderd

Zijkoffers is ook niet alles >:)

[YouTube: https://youtu.be/h4rMPREhuB8]

Verwijderd

Wie dacht dat de bovenste video stom was, hier nog eentje :X :F

• lolgast
Uhm... Hoe vaker ik kijk hoe minder ik er van begrijp. Vooral die tweede :X

Good luck ook met die weer overeind krijgen, zo tegen de berg op

Edit: Na nader beluistert te hebben zegt hij volgens mij: "I hit that hole and tried to correct it and caught that (ik denk het grind op de weg)". (vanaf 4:18)
Das nog steeds geen excuus voor die tweede die eraf kukelt :+

[ Voor 46% gewijzigd door lolgast op 30-05-2017 14:22 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Aan die zwarte auto op 3:50 te zien is er erg weinig grip in die bocht... Maar hoe je het voor elkaar krijgt om er dan in de binnenkant vanaf te rijden :?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• FastFred
Waar ik met m'n kop niet bij kan is waarom die 2e motor er vervolgens op z'n dooie gemakje zo achteraan rijd, de afgrond in :S

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:59

A13X

Dude

lolgast schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:15:
Uhm... Hoe vaker ik kijk hoe minder ik er van begrijp. Vooral die tweede :X

Good luck ook met die weer overeind krijgen, zo tegen de berg op
De eerste rijd te kort langs het paaltje op en rijd er vol met zijn zijkoffer tegenaan, om de motor niet naar links te laten vallen trek hij hem naar rechts....en dan schiet de koffer eraf en schiet hij door naar rechts de plomp in.

De tweede, bocht te kort (en te langzaam?) genomen en zo naast de weg terecht gekomen? De voorste rijder denkt volgens mij naast de weg te kunnen stoppen en had verwacht daar te kunnen staan?

Awesome

Pagina: 1 ... 61 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.