Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.537 views

Onderwerpen

Verwijderd

Hoera bijzondere verrichtingen gehaald! Ik deed een precisiestop ipv een stopproef, ik vergat de laatste pion bij de snelle slalom en ik liet de motor in het vak staan bij het lopen met de motor. Ik stond er naast, "klaar!". "nee gek ook weglopen" "oh ja!"

Maar toch gehaald 8-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2017 14:25 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Gefeliciteerd!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:16
Goed bezig inderdaad! Op naar de volgende stap :D

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:25:
Hoera bijzondere verrichtingen gehaald! Ik deed een precisiestop ipv een stopproef, ik vergat de laatste pion bij de snelle slalom en ik liet de motor in het vak staan bij het lopen met de motor. Ik stond er naast, "klaar!". "nee gek ook weglopen" "oh ja!"

Maar toch gehaald 8-)
Gefeliciteerd! *O*

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:52
HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Vierkante alu koffers staan natuurlijk een stuk stoerder, maar deze koffers zijn inderdaad net iets aërodynamischer :+.
Deze zaten er al op.
En bij heavyduties.ro waren de alu varianten nog wel betaalbaar maar voor alleen de looks vind ik het wat overdreven.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:53:
Wie dacht dat de bovenste video stom was, hier nog eentje :X :F

[video]
Die bovenste valt nog mee, hij overcompenseert nadat hij met zn koffer de paal heeft geraakt. Hij heeft nog mazzel dat zijn motor niet plons deed nadat hij op t dek viel, dan was ie zeker afgeschreven, nu maakt hij nog een kans.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de GIVI v47 en die is wat ronder, dus die zal ook beter gestroomlijnd zijn, maar op mijn VFR1200F ben ik tot de 170 gegaan zonder problemen. Het probleem is ook niet zozeer de plaat of de bevestiging, maar meer de wind die de koffer vangt. De aerodynamica zorgt ervoor dat de balans van het gewicht op de motor raar wordt verdeeld. Op hogere snelheden komt er best veel gewicht op het achterwiel terecht waardoor je voorwiel minder downforce heeft. Dus op hoge snelheid een bocht nemen met koude banden of een glad wegdek kán mogelijk een probleem geven.

Gelukkig is mijn motor best zwaar dus 't effect van die koffer zal wel meevallen :+

Die "max 120 km/u" onzin is vast bedoeld voor die super lichte motoren die voor en achter meer in balans zijn qua gewicht. Als je dan 150 gaat rijden is die topkoffer praktisch een spoiler die als een hefboom werkt en je voorwiel voorziet van significant minder gewicht.

In een rechte lijn is 't prima wat harder te rijden. Als 't slecht weer is (koude banden, koud wegdek, nat wegdek) zou ik vooral niet te hard rijden, zeker niet als er bochten aankomen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom zit er dan geen spoiler op die koffers? 8)

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

geen koffer maar wel een tas, op de heen en terugweg op de autobahn waar nog onbeperkt mag en kan, stukken 200+ gereden(met het verkeer mee), zonder problemen, volgens de GPS 227km/h als top, op deze snelheid begon het allemaal wat glibberig aan te voelen. Na een blik op de achterband bleek ook wel waarom! nu zat ik nog wel rechtop, dus die tas ving helemaal geen wind.

verder heerlijk weekend in Tsjechië kunnen sturen.
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/sojim477v/IMG_1032.jpg

Hierbij de banden die ik begin februari er onder heb laten leggen dus op gereden, dus ben weer op zoek naar banden voor de motor, deze keer mogen ze iets meer km's aan kunnen... Weet alleen niet goed voor welke band ik nu zal moeten gaan. Wil wel meer bochtjes nemen, maar in Nederland rij je toch meer rechtdoor dan in bochten. Deze zijn nu aan vervanging toe met enkel een kleine 8000 km.

[ Voor 13% gewijzigd door Patrock op 30-05-2017 19:58 ]

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:52

thijsco19

KTM 990 SMT

Zo, de kriega US10 dryback zojuist besteld. (voorbereiding op de Duitsland rit O-) )

Evenals een 12V naar 5V step down converter (waterdicht) en een wireless charger om te gaan knutselen. :D

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Patrock Met welke bandenspanning heb je gereden ? Mijn band heeft er nooit zo uitgezien, ook niet met hogere snelheden.

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:47

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

PilatuS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:09:
@Patrock Met welke bandenspanning heb je gereden ? Mijn band heeft er nooit zo uitgezien, ook niet met hogere snelheden.
2.5 voor en 2.9 achter. Voor vertrek gecontroleerd en bij thuiskomst. Controleer de bandenspanning zoiezo wekelijks. Had het vorige week ook al toen ik bij een stoplicht een beetje vlot weg reed. Zelfde gerul van de achterband. Abs waarschwingslampje gaat dan ook knipperen. Op hoge snelheid dan weer niet.

• PilatuS
  • Niet online
Normale spaning dus. Wel apart dat de band er gelijk zo uit gaat zien met 200km/u.

Verwijderd

Schaaf Youtube Since you folks like to ask about my body position while cornering. Here's the proof: I don't move my body an inch. I'm way too lazy for that.

Schaaf

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:26:
Schaaf Youtube Since you folks like to ask about my body position while cornering. Here's the proof: I don't move my body an inch. I'm way too lazy for that.

[afbeelding]
Had die misschien wel moeten doen :9 :+

• PilatuS
  • Niet online
Secsytime schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:44:
[...]

Had die misschien wel moeten doen :9 :+
Gewoon niet op de max rijden op straat. Zodra je de stepjes gaat schrapen zit je op de max. Of je er dan naast hangt of niet maakt eigenlijk niet uit. Alleen met er naast hangen kan je sneller door de bocht. Ga je dan alsnog schrapen zit je nog steeds op de max, je gaat alleen wat harder.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 21:40

Ethirty

Who...me?

thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:04:
Zo, de kriega US10 dryback zojuist besteld. (voorbereiding op de Duitsland rit O-) )
Dat was voor mij wellicht ook de betere keus geweest dan de 20. Ik krijg hem niet vol genoeg waardoor ik de tas niet strak op de achterkant gesnoerd krijg en het ding nog alle kanten op schuift. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Haha _O- .
Ben nu effe filmpjes aan het kijken op YouTube en zit juist te twijfelen of de 10 niet te klein is. 8)7
Zal wel meevallen denk maar die 20 lijkt namelijk niet zo super groot.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:53:
Haha _O- .
Ben nu effe filmpjes aan het kijken op YouTube en zit juist te twijfelen of de 10 niet te klein is. 8)7
Heb zelf de Kriega R25. Die tas krijg ik ook amper vol genoeg om echt comfortabel te zitten. Heb de straps eigenlijk continu op zijn strakst zitten...

Maar als je hem vol wilt proppen gaat er bizar veel in. 2 broeken, 4 shirts, jas, motorhoes, ondergoed voor 7 dagen en een flesje water, quickstarter, startkabels etc. Geen probleem. Compleet bizar.

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:53:
Haha _O- .
2 grote handdoeken en 2 dikke hoodies en nog was het nog een en al lucht. Je kan er echt meer in kwijt dan je denkt, met name door de compressie. Mijn rugzak is groter, maar er past aanzienlijk minder in.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Ethirty schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:01:
[...]

2 grote handdoeken en 2 dikke hoodies en nog was het nog een en al lucht. Je kan er echt meer in kwijt dan je denkt, met name door de compressie. Mijn rugzak is groter, maar er past aanzienlijk minder in.

[video]
Kwam dit filmpje tegen net nadat ik mijn vorig bericht poste.
Is inderdaad toch aardig ruim. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je hem vult. :9

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:04

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:26:

[afbeelding]
Hij zit anders niet rechtop, maar wijkt toch af van de middellijn van de motor naar de verkeerde kant. Leuk voor een haarspeld bocht maar niet op dat tempo wat ie vaak rijdt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik gebruik de Kriega US20 voor woonwerkverkeer. Ik neem mee:

• Waterfles 500ml
• Schoenen
• Pot gel
• Broodtrommel
• Bose koptelefoon in z'n case
• Grote tupperwarebak met fruit (anders overleeft m'n banaan de rit niet :+ )

En dan zit 'ie voor de helft à driekwart vol. Voor een weekend weg laat ik die drie opbergdozen weg, en dan passen er makkelijk nog een vest, spijkerbroek, sokken, ondergoed en wat shirts bij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Kwam zojuist dit filmpje tegen.
Geweldig!!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
PilatuS schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Gewoon niet op de max rijden op straat. Zodra je de stepjes gaat schrapen zit je op de max. Of je er dan naast hangt of niet maakt eigenlijk niet uit. Alleen met er naast hangen kan je sneller door de bocht. Ga je dan alsnog schrapen zit je nog steeds op de max, je gaat alleen wat harder.
Nah niet helemaal. Door met je lichaam te gaan hangen, kan je even snel door de bocht maar de motor staat rechter. Dus minder op de limiet.
Je kan wel nog harder dus, maar op een moment gaan de stepjes toch komen :)

Never ever financial advice...

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Door met je lichaam te gaan hangen, kan je even snel door de bocht maar de motor staat rechter. Dus minder op de limiet.
Je kan wel nog harder dus, maar op een moment gaan de stepjes toch komen :)
Dat zeg ik toch ook :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

thijsco19 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:08:
[...]

Kwam dit filmpje tegen net nadat ik mijn vorig bericht poste.
Is inderdaad toch aardig ruim. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je hem vult. :9
Zo vol als lukt, dan werkt zo'n tas het beste.

Probeer je eens 10 grote 1,5l flessen limonade voor te stellen, en dan hou je nog ruimte over! Als je dat overigens wil proberen dan moet je ze wellicht wel leeg gieten in je tas, want het volume van de 10 flessen op zich vormt denk ik wel een probleem. :+

#team_UTC+1

Verwijderd

Ethirty schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Dat was voor mij wellicht ook de betere keus geweest dan de 20. Ik krijg hem niet vol genoeg waardoor ik de tas niet strak op de achterkant gesnoerd krijg en het ding nog alle kanten op schuift. :')
Daarom heb ik naast een 20 een 10 gekocht voor mijn woon/werk ritjes :P

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:39:
[...]

Daarom heb ik naast een 20 een 10 gekocht voor mijn woon/werk ritjes :P
Mja, daar dacht ik ook al aan, maar om nou gelijk nóg meer geld er tegenaan te gooien, voor ik ook maar 1 meter met de 20 heb gereden. :P

#team_UTC+1

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Mja, daar dacht ik ook al aan, maar om nou gelijk nóg meer geld er tegenaan te gooien, voor ik ook maar 1 meter met de 20 heb gereden. :P
Waar heb je anders vakantiegeld voor gekregen? :P :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Vrijdag schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:41:
[...]

Waar heb je anders vakantiegeld voor gekregen? :P :+
Uhm goed punt. Ik dacht dat ik het al ergens voor gereserveerd had, maar ik ben al weer vergeten waarvoor.

Oh ja, een TT450, een custom mount, tanktas en nog wat ander spul.

#team_UTC+1

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:54
Ja maar je "vergat" een beetje dat de motor door het ernaast hangen wel rechterop komt, dus minder op de limiet voor dezelfde snelheid. Da's beter! :)

Never ever financial advice...

• PilatuS
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Ja maar je "vergat" een beetje dat de motor door het ernaast hangen wel rechterop komt, dus minder op de limiet voor dezelfde snelheid. Da's beter! :)
Alleen met er naast hangen kan je sneller door de bocht.
En waarom kan je sneller door de bocht ? Juist, doordat de hellingshoek met ernaast hangen minder word.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Naast Kriega is SW-motech ook waard om naar te kijken. Zij hebben ook een heel aardig assortiment.

Heb nu zelf een paar jaar de drybag 350 en die gaat bij mij ook op niet motor gerelateerde trips mee. Tas kun je als je er weinig in doet heel compact oprollen zodat je hem altijd goed vast kunt zetten. Deze tassen kun je net als de Kriega tassen ook aan elkaar vastzetten mocht je er meerdere willen combineren.

Dagelijs woon werk heb ik genoeg aan een vrij ruime Ion Two tanktas, toevallig ook van SW-motech :+ (oh, en voor extra ruimte woon-werk en boodschapjes heb ik ook nog een huge topcase van hetzelfde merk)

YouTube: SW-Motech Bags Connection Dry Bags 350 & 600

Geen ervaringen met Kriega, wellicht dat ik daar ooit ook nog eens wat van aanschaf, maar voorlopig ben ik met mijn huidige bagage-mogelijkheden aardig tevreden.

[Signature]

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ethirty schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:55:
[...]

Uhm goed punt. Ik dacht dat ik het al ergens voor gereserveerd had, maar ik ben al weer vergeten waarvoor.

Oh ja, een TT450, een custom mount, tanktas en nog wat ander spul.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/81y8s.jpg

Ik zeg doen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:15:
[...]
Godskolere, wat een bizar snel apparaat is dat. En dan rijd hij zich bijna dood op een AT :o.
Nou deze AT heeft hij dus total loss gereden :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FMWaSDjPaI1oczKXVgWNYcEX/full.png

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Tomsworld schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 16:29:
Ik ga me ook durven tonen in dit topic, deze week 1e keer les gehad. Had het veel vroeger moeten doen.
En voila geslaagd voor manoeuvres en openbare weg, papieren zijn in het gemeentehuis dus binnen een weekje heb ik het fysieke bewijs.

Nu volgende fase motor kopen 8)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Tomsworld schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:09:
[...]

En voila geslaagd voor manoeuvres en openbare weg, papieren zijn in het gemeentehuis dus binnen een weekje heb ik het fysieke bewijs.

Fuck, dat is wel snel haha. Netjes :P

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Osiris
  • Niet online
België hè :+

• lolgast
Tomsworld schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 00:09:
[...]

Proficiat *O*. Al enig idee wat voor iets je wilt? Naked, enduro, sport?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hmm, had hier nog iemand een TomTom Rider 4xx? Die van mij geeft sinds een paar dagen geen trajectcontroles met gemiddelde snelheid meer weer in de routebalk, terwijl dit wel aanstaat. Nog iemand last van toevallig?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Ik heb geen last van een TomTom :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Afgelopen lang weekend is MrsT haar grand-tour vnade UK begonnen in de campervan, en ik ben op de motor het eerst stuk met haar mee gereden. 460 mijl gereden... in convoy rijden met een '88 VW T25 is trouwens wel een ervaring... beetje de haas en de schildpad..

Maar op de weg terug naar huis een 'cracking' weg gevonden: de A396.. 50km non-stop bochtjes! En amper dorpjes..
https://www.google.co.uk/...-3.491207!2d50.902049!3e0

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Op Netflix staat een serie genaam: The Motorbike Show. Erg leuk.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-11 21:23

LordKnox

Opperbaas.

Hoppa. Keuring bij het RDW is goed gegaan. Ik moet nu nog alleen maar BPM aangifte doen, betalen en kenteken laten maken. Heeft iemand ervaring met aangifte doen van de BPM? De belastingdienst-website vind ik verre van gebruikersvriendelijk. Op het RDW kreeg ik de tip om www.bpmtelex.nl/ eens te bekijken. Iemand die daar ervaring mee heeft?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ze hebben het hier in Spanje een stuk beter bekeken :Y. Het stikt hier van de motoren, ben nu bij ons kantoor in Madrid, en je vind makkelijk 30 of 40 motoren voor een willekeurig kantoor. Zag onder andere een CB125R staan, logisch dat ze voor woon-werk verkeer neigen naar de meer economische modellen.
caesar1000 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:44:
[...]

Nou deze AT heeft hij dus total loss gereden :/

[afbeelding]
Het kleinkind van mijn Alpje ;( wat zonde....

[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 31-05-2017 11:05 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:21
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:04:
Ze hebben het hier in Spanje een stuk beter bekeken :Y. Het stikt hier van de motoren, ben nu bij ons kantoor in Madrid, en je vind makkelijk 30 of 40 motoren voor een willekeurig kantoor. Zag onder andere een CB125R staan, logisch dat ze voor woon-werk verkeer neigen naar de meer economische modellen.

[...]
Ze rijden niet alleen om economische redenen op de 125cc modellen. Volgens mij krijg je in Spanje nog steeds A1 'cadeau' bij je B rijbewijs. Auto is lastig in een grote stad, dus rijden ze voornamelijk op de lichte motoren (alhoewel je dat ook weer onder 'economische redenen' kan hangen natuurlijk) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 31-05-2017 11:28 ]

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:44
ToolkiT schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:35:
Afgelopen lang weekend is MrsT haar grand-tour vnade UK begonnen in de campervan, en ik ben op de motor het eerst stuk met haar mee gereden. 460 mijl gereden... in convoy rijden met een '88 VW T25 is trouwens wel een ervaring... beetje de haas en de schildpad..

Maar op de weg terug naar huis een 'cracking' weg gevonden: de A396.. 50km non-stop bochtjes! En amper dorpjes..
https://www.google.co.uk/...-3.491207!2d50.902049!3e0
Ik hoop dat ik hier ook ooit eens zo'n wegje ontdek :(

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
L-VIS schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:46:
Hi!
Ik heb sinds een paar maanden ook mijn rijbewijs (A), en volgende week ga ik verhuizen waardoor ik ongunstiger ten opzichte van mijn werk kom te wonen. Ideaal dus voor de motor zou je zeggen. Mijn concrete vraag is eigenlijk zijn er mensen die het hele jaar door op motor naar het werk gaan? En op wat voor motor doe je, of kun je dat doen? Ik wil er binnenkort 1tje vaan aanschaffen, dus tips waarom de ene wel of niet handig is voor ww verkeer zijn welkom.
Ik heb de volgende motoren op het oog:
Suzuki Bandit
Yamaha FZ6
Suzuki GSR600
Ducati Multistrada (rond 2005, ik weet het hij is lelijk maar daarom heeft het wel wat :) )
Kawasaki Z750

Ik weet dat er veel verschil zit tussen de motoren, maar juist daarom zoek ik wat do or dont's :)
Nou mijn vakantiegeld is ook op ;)
Het is toch een Suzuki Bandit geworden (1200S touring), uit 2002. Ik heb ook een aantal keer gereden op de 600/650, maar het koppel onderin van die 1200 was toch lekkerder. Voor woon/werk lijkt hij mij echt goed geschikt. Halve kuip, met voor mij voldoende bescherming en een bulletproof blok. *me is happy! Net opgehaald en meteen naar het werk gescheurd. Helaas moet ik dus nu wachten voor dat ik naar huis ga....

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:15

A13X

Dude

Tylen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:54:
Op Netflix staat een serie genaam: The Motorbike Show. Erg leuk.
Reeds verslonden, Henry Cole heeft overigens nog veel meer motor gerelateerde show. Heeft ook een tijdlang op discovery of travel planet een show van hem gedraaid over de mooiste routes van de wereld.

http://www.henrycole.tv/

Awesome

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoshky schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:17:
[...]

Ik hoop dat ik hier ook ooit eens zo'n wegje ontdek :(
Helaas is die weg wel 2 uur rijden bij mijn huis vandaan.. maar was een mooi ritje gister :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:29:
[...]

Helaas is die weg wel 2 uur rijden bij mijn huis vandaan.. maar was een mooi ritje gister :)
Dan zit je waarschijnlijk ook op grofweg dezelfde afstand in Dartmoor Park, ook een erg mooie omgeving. Wel een beetje tussen de paarden enzo door slingeren soms :P

• kneusteun

[...]

Het kleinkind van mijn Alpje ;( wat zonde....
Zelfs met de originele twin is het een heel andere motor ;)
Het heeft meer weg van de XTZ750 vanwege het blok, want dat is nu een parallel twin.

Wil eigenlijk de verkoop cijfers wel eens zien, want ik heb het idee dat ik ze veel zie.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:05:
[...]

Dan zit je waarschijnlijk ook op grofweg dezelfde afstand in Dartmoor Park, ook een erg mooie omgeving. Wel een beetje tussen de paarden enzo door slingeren soms :P
Darthmoor is iets verder.. 3 uur ofzo.. daar ga ik waarschijnijk aankomende weken ook wel komen.. weet nog niet of ik dan met auto of motor ga..

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kneusteun schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 13:28:
[...]

Zelfs met de originele twin is het een heel andere motor ;)
Het heeft meer weg van de XTZ750 vanwege het blok, want dat is nu een parallel twin.

Wil eigenlijk de verkoop cijfers wel eens zien, want ik heb het idee dat ik ze veel zie.
I reject your premise and substitute my own :p.

Het begon allemaal met de alp!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-11 19:15
L-VIS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Nou mijn vakantiegeld is ook op ;)
Het is toch een Suzuki Bandit geworden (1200S touring), uit 2002. Ik heb ook een aantal keer gereden op de 600/650, maar het koppel onderin van die 1200 was toch lekkerder. Voor woon/werk lijkt hij mij echt goed geschikt. Halve kuip, met voor mij voldoende bescherming en een bulletproof blok. *me is happy! Net opgehaald en meteen naar het werk gescheurd. Helaas moet ik dus nu wachten voor dat ik naar huis ga....
Mooi man! Da's ook wel een leuk bakkie :D

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Ik denk dat als ze de TA nu nog maakten, ik er eentje had ;) al ben ik wel happy met de CB500X hoor... alleen de veren zijn onvoldoende goed in het slikken van oneffenheden. Mijn dagelijkse bocht (Gent, Ringvaart > R4 in Merelbeke, ca. 270° hobbeldehobbel aan autosnelweg snelheden...)

[ Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 31-05-2017 14:25 ]

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Raym09 schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Reeds verslonden, Henry Cole heeft overigens nog veel meer motor gerelateerde show. Heeft ook een tijdlang op discovery of travel planet een show van hem gedraaid over de mooiste routes van de wereld.

http://www.henrycole.tv/
Ik ga even verder zoeken naar content van hem. Thnx. Leuke vent idd.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:17:
[...]

XT500 ;)
en dan is er vast wel iets wat nog eerder was uit die categorie.
BMW was de eerste zware allroad model wat meedeed aan de dakar geloof ik.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

L-VIS schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:45:
[...]

Helaas moet ik dus nu wachten voor dat ik naar huis ga....
In plaats van rook/koffiepauze neem je gewoon een "blokje om" pauze 8)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Theorie in de pocket. Vanochtend gehaald met 2 fout. Nog een paar lessen en dan AVB examen plannen denk ik. M'n schoenen en jas zijn ook onderweg:
Revit Taylor
Afbeeldingslocatie: https://www.motorcorner.nl/media/catalog/product/cache/2/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/b/fbr041_0150uf_300rgb08.jpg
Revit Vigor
Afbeeldingslocatie: https://lbm-shop.de/shop/bilder/produkte/gross/Revit-Vigor-Motorradjacke.jpg

• Anoshky
Maandag: Vrijdag wordt het schitterend weer, zonnetje, 25°.
Ik neem dus een dagje vrijaf en ben al routes aan het uitstippelen in Noord-Frankrijk om een dagje het hoofd leeg te maken op de motor.

Woensdag: Vrijdag:, regen, regen, regen.
Dagje vrijaf annuleren is nu de vraag ipv waar ga ik heen :/

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

lolgast schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Proficiat *O*. Al enig idee wat voor iets je wilt? Naked, enduro, sport?
Yamaha MT07 waarschijnlijk.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
@Anoshky In Nederland zal het vrijdag droog blijven zegt Weeronline nu (in Breda). Misschien moet je je routes verplaatsen naar Belgie/Ardennen? Daar zal het vast ook wel droog blijven als dat voor Breda ook voorspeld is. Voor Noord-Frankrijk wordt inderdaad een kleine kans op regen gegeven.

YouTube: MotorcycleGeek

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Anoshky weet niet waar je naar toe wilde, maar zo te zien is het prima weer in het noorden in de nationale parken daar. Misschien een buitje hier of daar, niets om voor thuis te blijven

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zeg Luxemburg!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
LordKnox schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:55:
Hoppa. Keuring bij het RDW is goed gegaan. Ik moet nu nog alleen maar BPM aangifte doen, betalen en kenteken laten maken. Heeft iemand ervaring met aangifte doen van de BPM? De belastingdienst-website vind ik verre van gebruikersvriendelijk. Op het RDW kreeg ik de tip om www.bpmtelex.nl/ eens te bekijken. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Been there, done it. Je moet 2 formulieren van de belastingdienstsite invullen en opsturen. De 1e keer is het moeilijk maar de 2e keer is het appeltje eitje.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Anoshky schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 16:44:
Maandag: Vrijdag wordt het schitterend weer, zonnetje, 25°.
Ik neem dus een dagje vrijaf en ben al routes aan het uitstippelen in Noord-Frankrijk om een dagje het hoofd leeg te maken op de motor.

Woensdag: Vrijdag:, regen, regen, regen.
Dagje vrijaf annuleren is nu de vraag ipv waar ga ik heen :/
Sorry, ik kan er niks aan doen ;(

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ze hebben het hier in Spanje een stuk beter bekeken :Y. Het stikt hier van de motoren, ben nu bij ons kantoor in Madrid....
He, je bent bij mij in de stad.
*Zwaait

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 15:28
Vrijdagochtend vroeg naar de Eifel t/m Maandag ;) Hotel in Schleiden voor 3 nachten.
Vanaf daar wat rondtoeren ook richting de rivier de Moezel ( Koblenz naar Trier bv ).

• Osiris
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 18:58:
[...]

Sorry, ik kan er niks aan doen ;(
Klopt, is @Verwijderd z'n schuld.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Chaot schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 19:39:
[...]

He, je bent bij mij in de stad.
*Zwaait
*terugzwaait

Ben nu bij een restaurant, net heel gesprek gehad met de taxichauffeur en een opticien (zocht een zonnebril). Blij dat die Spaanse studie nog eens goed van pas komt :).

Veel potentiële vriendinnetjes voor @caesar1000 gezien, meiden op Duke 125's :p. Sowieso populair hier, die a1 motoren.

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Osiris schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:12:
[...]

Klopt, is @Verwijderd z'n schuld.
:o Dat is grappig. Wie had dat verwacht _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 31-05-2017 20:27 ]

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 07:14
Vandaag maar weer eens in de buidel getast en begonnen met een zomer collectie opbouwen.

Lekker zomer jasje:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Dy0gYrl.jpg

En een paar zomer handschoenen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bbGxTBSl.jpg

Duurde even voor ik een paar had wat gewoon goed paste, meestal is er 1 vinger te kort en de pink te lang :/
Deze paste gewoon perfect.
Prijs viel mee, in totaal € 218,00 armer :)

Nu nog op zoek naar een broek, jeans staat me op zich niet zo aan, dus dat wordt nog een uitdaging.

[ Voor 10% gewijzigd door Freubel op 31-05-2017 20:37 ]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:20
Was vanmorgen mijn handschoenen in mijn kledingrek vergeten dacht ik. Dus ik vloekend terug twee trappen op, terwijl ik al laat was voor werk. Liggen ze daar ook niet... Nou ja, dan maar de all-seasons mee naar beneden genomen en hopen op het beste. Liggen mijn dure zomerhandschoenen nog netjes op de motor. Parkeergarages in Amsterdam zijn allemaal zo slecht nog niet. <3

*klopt af*

It's funny. But not ha-ha funny.

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Freubel schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:36:
Vandaag maar weer eens in de buidel getast en begonnen met een zomer collectie opbouwen.

Lekker zomer jasje:
[afbeelding]

En een paar zomer handschoenen:
[afbeelding]

Duurde even voor ik een paar had wat gewoon goed paste, meestal is er 1 vinger te kort en de pink te lang :/
Deze paste gewoon perfect.
Prijs viel mee, in totaal € 218,00 armer :)

Nu nog op zoek naar een broek, jeans staat me op zich niet zo aan, dus dat wordt nog een uitdaging.
Mooie jas! Wat is het merk/type?

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

HTT-Thalan schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 20:19:
[...]

Veel potentiële vriendinnetjes voor @caesar1000 gezien, meiden op Duke 125's :p. Sowieso populair hier, die a1 motoren.
Moet ik toch maar naar Spanje verhuizen. :+

Heb al wel contact gehad met een Duke rijdster uit Portugal... :>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/alZbwEjg3txxtHIeBv2IzV8J/full.png

[ Voor 18% gewijzigd door caesar1000 op 01-06-2017 00:21 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Waarom zo evil ?

8)

Je hebt de keuze uit 2 trajecten bij ons -> alles via de rijschool ( minstens 12 uur ) (en dan kan je direct beide examens ) of deel via de rijschool ( 9 uur ) en stuk voorlopig rijbewijs (1 tot 12 maanden), maar hoe dan ook manoevers moet je geslaagd zijn voor je op de openbare weg mag. Vroeger was het veel eenvoudiger. ( Half België heeft een motorrijbewijs en heeft waarschijnlijk zo'n ding nog niet van dichtbij gezien ).

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 12:06

Ktenolix

Pijlsnel

Nieuwe kleding besteld en gisteren een deel al binnen gekregen:
Rev'it! Stealth
Afbeeldingslocatie: https://www.revzilla.com/product_images/0172/9878/revit_stealth_hoody_dark_blue_zoom.jpg
Met daarbij de Seesoft backprotector. Echter volgens mij verkeerde maat besteld. De maattabel volgens de website gaf aan dat ik maat 05 nodig had bij revit textielpak van maat L. In de jas zelf staat maat 04. Vanmiddag maar even contact opnemen. :p

Alpinestars Lunar Drystar
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/167915/files/104095634/800x800x2/alpinestars-lunar-drystar.jpg
Deze heeft een langere levertijd (5-7 werkdagen), dus daar moet ik helaas nog even op wachten.

Ik had al een Rev'it! Vendome kevlar jeans, wat hiermee het setje compleet maakt. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

• Freubel
Erapaz schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 23:39:
[...]

Mooie jas! Wat is het merk/type?
Jasje is de "Hoodini" van Macna en de handschoenen de "Jet Evo II" van Furygan :)

• Osiris
  • Niet online
@Freubel Misschien domme vraag hoor, maar wat is bij 't dragen van een helm het praktische nut van zo'n hoody? :P

• Freubel
Osiris schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 06:27:
@Freubel Misschien domme vraag hoor, maar wat is bij 't dragen van een helm het praktische nut van zo'n hoody? :P
Geen, gelukkig zijn ze afritsbaar :o
Wat ook het tweede is wat ik gedaan heb, eerste was een rug protector in het zakje schuiven :+

• Osiris
  • Niet online
Je zal 'em ook wel prima als reguliere jas kunnen dragen en dat de hoody daar voor is ofzo. :)

• Freubel
Osiris schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 06:35:
Je zal 'em ook wel prima als reguliere jas kunnen dragen en dat de hoody daar voor is ofzo. :)
Zou zo maar eens goed kunnen, als ik hem vergelijk met mijn gore-tex gelamineerde normale motorjas is het een verademing :|
Ding weegt nog niet de helft en is veel losser en flexibeler :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 09:51:
Hmm, had hier nog iemand een TomTom Rider 4xx? Die van mij geeft sinds een paar dagen geen trajectcontroles met gemiddelde snelheid meer weer in de routebalk, terwijl dit wel aanstaat. Nog iemand last van toevallig?
Volgens mij werkt dat alleen als Bluetooth-tethering staat ingeschakeld op je telefoon, wat Android standaard uitzet na een reboot.

• Anoshky
CodeCaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Volgens mij werkt dat alleen als Bluetooth-tethering staat ingeschakeld op je telefoon, wat Android standaard uitzet na een reboot.
Android zet het zelfs uit bij het uitschakelen van Bluetooth.
Ik gebruik deze app hiervoor, moet nooit meer het vinkje van tethering aanzetten :-)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Vanochtend voor het eerst file gefilterd. Toch wel een soort van spannend, zeker langs vrachtwagens..
Maar het is gelukt *O* _O-

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Wel goed uit je doppen kijken hé, want het merendeel van de koekblikkers doet dat niet voor je:)

Wordt vanzelf een automatisme, dat filteren.

• darkkingll
Laatste keer dat ik filterde vond niet iedereen dat even fijn volgens mij. Ik hoorde opeens een Duitser nogal schelden(was met bloemetjesdag in Groningen).. Dat was alweer ruim een jaar geleden. Sindsdien niet meer een file tegengekomen.

Was gisteren trouwens wel raak. Moest eerst omrijden wegens dit: http://www.112drenthe.nl/...met-vrachtwagen-op-de-n34 ;w
En toen, tijdens de omleiding nog een motorrijder die volgens mij onderuit was gegaan.. Die had gelukkig amper schade.

[ Voor 7% gewijzigd door darkkingll op 01-06-2017 09:27 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

thijsco19 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:13:
Vanochtend voor het eerst file gefilterd. Toch wel een soort van spannend, zeker langs vrachtwagens..
Maar het is gelukt *O* _O-
Vrachtwagens worden snel het minst spannend, want zijn het meest voorspelbaar. Ze rijden in het midden van hun rijbaan, en belangrijker, blijven daar. Wel zorgen dat je in één van hun 15 spiegels controleert of de chauffeur jou ook ziet.

Aan de andere kant, mocht het verkeerd gaan, dan heb je bij het onder een vrachtwagen komen gegarandeerd een probleem, in tegenstelling tot een personenauto.

Hoe filteren jullie bij een ritsstrook? Waar een snelweg van 4 naar 3 banen gaat, met bordjes "Vanaf hier ritsen", staat altijd een file van een kilometer. Ik ga dan níet tussen de ritsstrook en de baan ernaast rijden, maar nog een naar rechts, omdat je altijd mensen hebt die hun auto in een gaatje kwakken. Het meest trieste zijn die mensen die hun auto de laatste honderd meter weer óp de ritsstrook gooien, om zo maar liefst twee auto's in te halen en hem weer naar rechts te knallen.

De meeste automobilisten lijken er geen probleem mee te hebben dat ik een baan meer naar rechts rijd, en blijven gewoon ruimte voor me maken als ik dat doe.

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-11 07:50
LordKnox schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:55:
Je kan de BPM zelf berekenen via http://www.fastguzzi.nl

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

darkkingll schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:26:
Laatste keer dat ik filterde vond niet iedereen dat even fijn volgens mij. Ik hoorde opeens een Duitser nogal schelden(was met bloemetjesdag in Groningen).. Dat was alweer ruim een jaar geleden. Sindsdien niet meer een file tegengekomen.
...
In Duitsland is het ook niet "erlaubt", dat filteren. Afgelopen zondag teruggeknald op de A61, met veel files.
In mijn eentje ga ik daar niet filteren, alleen er waren grote groepen NL'ers die dat wel deden, dus ben ik erachteraan gegaan.

Sommige Duitsers sturen wel bewust naar binnen, kijkend in hun spiegels. Merendeel echter geeft gewoon de ruimte.

• lolgast
CodeCaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:30:
[...]
...

Hoe filteren jullie bij een ritsstrook? Waar een snelweg van 4 naar 3 banen gaat, met bordjes "Vanaf hier ritsen", staat altijd een file van een kilometer. Ik ga dan níet tussen de ritsstrook en de baan ernaast rijden, maar nog een naar rechts, omdat je altijd mensen hebt die hun auto in een gaatje kwakken. Het meest trieste zijn die mensen die hun auto de laatste honderd meter weer óp de ritsstrook gooien, om zo maar liefst twee auto's in te halen en hem weer naar rechts te knallen.

De meeste automobilisten lijken er geen probleem mee te hebben dat ik een baan meer naar rechts rijd, en blijven gewoon ruimte voor me maken als ik dat doe.
Ik blijf zo lang mogelijk links. Voordeel van zo'n rits-strook is dat je zeker weet dat er geen auto van rechts naar links gaat, dus kun je behoorlijk makkelijk filteren.
Ik vind het overigens gruwelijk irritant als een motorrijder niet langs de linkse maar rechtse banen filtert. Als automobilist probeer je mee te denken door aan een kant meer ruimte te laten, wurmt zo'n (*$@! zich alsnog aan de andere kant langs de auto.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

lolgast schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Voordeel van zo'n rits-strook is dat je zeker weet dat er geen auto van rechts naar links gaat, dus kun je behoorlijk makkelijk filteren.
Dat is dus niet zo, ik zie het dagelijks gebeuren.

Ik heb het over waar de A12 zich bij de A4 voegt.
Ik vind het overigens gruwelijk irritant
Noted. :)

[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2017 09:42 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:07:
[...]

Trajectcontroles zijn vaste flitsers, daar heeft hij geen internetverbinding voor nodig :) Vreemde was dat ik de TC op de A12 bij Utrecht gistermiddag zonder internetverbinding wel zag, en vanochtend met niet. Misschien staat hij weer uit in is hij daarom uit de DB met actieve flitsers gehaald? Ik ga het maar niet testen :+
Anoshky schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Ik gebruik deze app hiervoor, moet nooit meer het vinkje van tethering aanzetten :-)
Geniaal, dankje! Erg irritant dat tethering om de haverklap uitgaat.
[...]

Hoe filteren jullie bij een ritsstrook?
Ligt heel erg aan de drukte, flow van het verkeer en de ruimte. Soms als het echt heel erg vast staat en daardoor weinig ruimte is wat eerder een baan naar rechts, of met een auto mee-ritsen als daardoor een gat ontstaat. Als het wat soepeler gaat pas bij het rits-bordje, soms bij een ruime redresseerstrook helemaal links erom heen.

Laatste optie is bij muurvaste lange weef-stroken welke uitkomen op een net zo stilstaande enkele rijstrook naar de volgende snelweg, zoals op de dagelijkse parkeerplaats die ze ring Utrecht noemen (vanaf Zeist A28-A27-A12), daar wil ik wel eens helemaal rechts erlangs gaan een beetje tussen de rijbaan en vluchtstrook in.

Wat @lolgast zegt is ook belangrijk om op te letten, als er ook andere motoren zijn wel een beetje in dezelfde baan blijven. Behalve als ze wel midden tussen de rijstroken gaan rijden maar niet filteren, dan ga ik er toch echt aan de andere kant langs :P

[ Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 01-06-2017 09:49 ]

• darkkingll
Least Inkling schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:38:
[...]

In Duitsland is het ook niet "erlaubt", dat filteren. Afgelopen zondag teruggeknald op de A61, met veel files.
In mijn eentje ga ik daar niet filteren, alleen er waren grote groepen NL'ers die dat wel deden, dus ben ik erachteraan gegaan.

Sommige Duitsers sturen wel bewust naar binnen, kijkend in hun spiegels. Merendeel echter geeft gewoon de ruimte.
Ik weet dat het in Duitsland niet mag, daar doe ik het ook niet(al doen sommige duitsers het zelf wel). Dit was echter gewoon in Nederland.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Hoe filteren jullie bij een ritsstrook? Waar een snelweg van 4 naar 3 banen gaat, met bordjes "Vanaf hier ritsen", staat altijd een file van een kilometer. Ik ga dan níet tussen de ritsstrook en de baan ernaast rijden, maar nog een naar rechts, omdat je altijd mensen hebt die hun auto in een gaatje kwakken.
Precies zo. Je weet zeker dat mensen daar een baan gaan opschuiven en er zal er altijd minimaal één zijn die niet voldoende spiegelt en geen richtingaanwijzer gebruikt.

Vanmorgen had ik een Diavel achter me die net zoals @lolgast zo lang mogelijk links bleef en zo vlot mogelijk. Flink revven met die Duc, maar dat zorgde er wél voor dat een automobilist vlak voor mij van hem schrok en voor hem ruimte ging maken... daar waar ik net langs wilde. Uiteindelijk toch weer voor de Diavel terecht gekomen omdat er een auto stil stond half tussen 2 rijstroken.

Daar heb ik trouwens een gruwelijke hekel aan: automobilisten die persé een baan willen opschuiven waar het eigenlijk nog niet past (in de file) en daardoor stil komen te staan schuin op/tussen de rijstroken. Onmogelijk om lekker langs te gaan, want langs de voorkant is het gevaarlijk (wat als ie zo gaat rijden) en langs de achterkant wil er altijd wel een auto weer langs zodra het past.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Trajectcontroles zijn vaste flitsers, daar heeft hij geen internetverbinding voor nodig :) Vreemde was dat ik de TC op de A12 bij Utrecht gistermiddag zonder internetverbinding wel zag, en vanochtend met niet. Misschien staat hij weer uit in is hij daarom uit de DB met actieve flitsers gehaald? Ik ga het maar niet testen :+
Ik heb de Rider 400, en heb minstens één keer gehad dat de trajectcontrole niet werd weergegeven op de A4 bij Schiphol, en op dat moment stond tethering uit op mijn telefoon. N=1 en zo, maar toch. Sindsdien controleer ik voor het wegrijden of ik rode stipjes zie op de map. :+

Speaking of, ik moet hem nog updaten. Even 7 GB over de USB-kabel pompen. -O-
filteren
Duidelijk, bedankt. :)
Anoshky schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 08:12:
Thanks, ik ga hem proberen..

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2017 10:04 ]

Verwijderd

Lol. Heet dat filteren? Door de file heen knallen met 80 kilometer per uur.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Filteren gaat altijd het prettigst in de winter, als er verder geen motoren op de weg zijn :+

Pagina: 1 ... 62 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.