Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste
Acties:
  • 290.534 views

Onderwerpen

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:03:
Lol. Het dat filteren? Door de file heen knallen met 80 kilometer per uur.
Zo noemen de Amerikanen het. En nee, met 80 tussen stilstaande auto's door rijden is niet de bedoeling. Zie hier de spelregels, samengevat:
Rijd rustig tussen de file door. Dat wil zeggen dat het snelheidsverschil tussen de motor en de auto die u passeert, niet meer mag zijn dan 10 km/u.
[...]
gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2017 10:07 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

@CodeCaster Was een beetje sarcastisch bedoelt qua snelheid. Alleen wist ik niet dat alarmlichten niet de bedoeling waren...? Niet dat ik dat kan op mijn motorfiets.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-11 16:18
Net weer stukje A16 kunnen filteren. Vlak voor de splitsing richting Capelle / Feijenoord was een ongeluk gebeurd. Zag net volgende bericht: https://twitter.com/vid/status/870172008675504129 :S

Leek alsof de motorrijder achterop de witte auto geklapt was. Redelijk wat schade aan de achterkant, achterruit lag er uit. Zou mij niets verbazen als de witte auto last-minute van rijbaan gewisseld is, heb ik daar al vaker mee gemaakt. Zie [url="https://https://www.google.nl/maps/@51.9335829,4.5367114,3a,75y,170.92h,56.99t/data=!3m6!1e1!3m4!1sbCdSpW4RfMvRHsuV6-eYwg!2e0!7i13312!8i6656"]hier (maps)[/url].

Zag ook nog even een politie auto (die niets met het bovenstaande incident te maken had) vol een rauwstoet onderbreken. Was duidelijk met vlaggetjes en al aangegeven, chauffeurs keken niet erg vriendelijk richting de agent :P

[ Voor 15% gewijzigd door aidanl op 01-06-2017 10:13 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 16:42
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:08:
@CodeCaster Was een beetje sarcastisch bedoelt qua snelheid. Alleen wist ik niet dat alarmlichten niet de bedoeling waren...? Niet dat ik dat kan op mijn motorfiets.
Alarmlichten kunnen verwarring veroorzaken bij automobilisten. En ik denk ook dat wanneer alle filterende motorrijders alarmlichten hanteren bij het filteren, de hulpdiensten en dergelijke minder snel opvallen omdat men dan denkt 'Oh zal wel zo'n filterende motormuis zijn'. (ja alarmlichten bij pliesie zijn blauw, maar 90% van de koekblikkers denkt niet logisch).

YouTube: MotorcycleGeek

Verwijderd

@Leviathius Is ook wel logischer. De meeste mensen kunnen totaal niet om gaan met hulpdiensten. Zag recentelijk nog bijna een ambulance op een auto klappen, omdat de auto gewoon doorreed terwijl de ambulance de kruising over wilde gaan. Kijken is blijkbaar moeilijk.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:08:
Mijn fiets kan het ook niet, maar ik zie er altijd veel met alarmlichten rijden ja. Kan me voorstellen dat een automobilist je dan wel eerder aan ziet komen.

Moest gisteravond nog voor een meeting richting kantoor. Besloten om het leaseblik maar thuis te laten staan en de motor te pakken. Heerlijk weertje en lekker stukje kunnen file filteren. Zoals hierboven al gezegd, wordt het steeds meer een automatisme.

• aidanl
Leviathius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Alarmlichten kunnen verwarring veroorzaken bij automobilisten. En ik denk ook dat wanneer alle filterende motorrijders alarmlichten hanteren bij het filteren, de hulpdiensten en dergelijke minder snel opvallen omdat men dan denkt 'Oh zal wel zo'n filterende motormuis zijn'. (ja alarmlichten bij pliesie zijn blauw, maar 90% van de koekblikkers denkt niet logisch).
InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Mijn fiets kan het ook niet, maar ik zie er altijd veel met alarmlichten rijden ja. Kan me voorstellen dat een automobilist je dan wel eerder aan ziet komen.
Ik rijd altijd file met alarmlichten. Discussie hebben we hier al eens eerder gevoerd, dat ze daar niet voor bedoeld zijn en dat koekblikkers ze irritant vinden. Echter wanneer ik een koekblikker er over hoor klagen, dan wijs ik ze er op dat ze de motorrijder wel gezien hebben. Liever dat ze me zien en aan mij ergeren als dat ze mij niet zien en ik straks onder een auto lig.

Overigens zie ik ook genoeg rijders overschakkelen op grootlicht wanneer ze de file in rijden.

[ Voor 40% gewijzigd door aidanl op 01-06-2017 10:20 ]

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nu ik eindelijk wat meer ruimte heb wil ik eens op zoek gaan naar een stadsmotor. Oud brikje wat lekker makkelijk parkeert in de stad en directe omgeving. Voor de langere en mooie tochtjes heb ik al een mooie motor, R1200GS(A) maar juist alleen 'even' naar de stad, terrasje, boodschappen doen, naar het werk (andere kant van de stad) zoek ik een motor. Natuurlijk zelf ook even zitten kijken en kom elke keer weer op een BMW K75 uit. Zonder kuipwerk maar twee kleine koffertjes of zo een topkoffer is wel praktisch.

Wikipedia: BMW K 75-serie
(die blauwe rechtsboven)

Hebben jullie nog goeie tips behalve bovenstaand?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Tja, meeste motorrijders rijden nou eenmaal al met alarmlichten aan, dus doe ik het zelf ook. Tevens vind ik het ook wel helpen, het maakt ook duidelijk aan de automobilist waar je net voor bent ingevoegd of je weer verder gaat filteren of dat je daar blijft.
aidanl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Zag ook nog even een politie auto (die niets met het bovenstaande incident te maken had) vol een rauwstoet onderbreken. Was duidelijk met vlaggetjes en al aangegeven, chauffeurs keken niet erg vriendelijk richting de agent :P
Een rouwstoet is ook geen 'eenheid' zoals een militaire colonne dat wel is. Dwz: een rouwstoet mag onderbroken worden, als de helft door groen gaat moet de tweede helft stoppen etc. Kortom: individuele voertuigen die toevallig dezelfde route rijden en bij elkaar willen blijven. Ik geef ze over t algemeen de ruimte, maar een agent heeft daar geen tijd voor.
Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:06:
Filteren gaat altijd het prettigst in de winter, als er verder geen motoren op de weg zijn :+
Haha ja dat klopt absoluut. Hoewel in de lente/zomer automobilisten wel iets meer bewust zijn van ons motorrijders.
erikafoort schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:21:
Nu ik eindelijk wat meer ruimte heb wil ik eens op zoek gaan naar een stadsmotor. Oud brikje wat lekker makkelijk parkeert in de stad en directe omgeving. Voor de langere en mooie tochtjes heb ik al een mooie motor, R1200GS(A) maar juist alleen 'even' naar de stad, terrasje, boodschappen doen, naar het werk (andere kant van de stad) zoek ik een motor. Natuurlijk zelf ook even zitten kijken en kom elke keer weer op een BMW K75 uit. Zonder kuipwerk maar twee kleine koffertjes of zo een topkoffer is wel praktisch.

(die blauwe rechtsboven)

Yamaha Fazer, Honda Hornet, Yamaha Diversion etc. ook al overwogen? Maar een K75 naked in onverprutse toestand is ook wel een mooi apparaat :Y

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 01-06-2017 10:23 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• aidanl
noes schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:21:
[...]

Een rouwstoet is ook geen 'eenheid' zoals een militaire colonne dat wel is. Dwz: een rouwstoet mag onderbroken worden, als de helft door groen gaat moet de tweede helft stoppen etc. Kortom: individuele voertuigen die toevallig dezelfde route rijden en bij elkaar willen blijven. Ik geef ze over t algemeen de ruimte, maar een agent heeft daar geen tijd voor.
Deze agent had niet bepaald haast, dus uit respect zou je dan kunnen zeggen dat je even wacht tot het mogelijk is in te halen. Overigens geld er volgens mij toch een verbod:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2010/06/24/per-1-juli-verbod-om-rouwstoet-te-doorsnijden

Op de website van Monuta:
De hoogte van de boete voor het doorsnijden van een rouwstoet is 90 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door aidanl op 01-06-2017 10:27 ]

• InZane
noes schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:21:
Haha ja dat klopt absoluut. Hoewel in de lente/zomer automobilisten wel iets meer bewust zijn van ons motorrijders.
En doordeweeks tijdens de spits gedragen automobilisten zich over het algemeen wat voorspelbaarder. In het weekend heb je altijd van die klapharken met het verkeersinzicht van een goudvis.

(die blauwe rechtsboven)

Rode Hayabusa :+
aidanl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:25:
[...]

Deze agent had niet bepaald haast, dus uit respect zou je dan kunnen zeggen dat je even wacht tot het mogelijk is in te halen. Overigens geld er volgens mij toch een verbod:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2010/06/24/per-1-juli-verbod-om-rouwstoet-te-doorsnijden

[...]
Hoe weet jij dat ie geen haast had?

[ Voor 68% gewijzigd door InZane op 01-06-2017 10:27 ]

Verwijderd

Ik zie alleen maar blauwe motoren...?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-11 14:22

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter

(die blauwe rechtsboven)

Wil je voor in de stad niet juist liever iets lichters en wendbaarders hebben dan een alsnog redelijk logge K75? Als het een BMW moet zijn, oude 1cylinder F650GS bijvoorbeeld?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aidanl
InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Hoe weet jij dat ie geen haast had?
Omdat ik er binnendoor al zo´n 30km achter zat en die agent lekker relaxed een bakkie zat te drinken in zijn dienst auto ;) stond bij het stoplicht nog even mee te praten, hij vond de oranje Versys wel een mooie motor haha.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]

Wil je voor in de stad niet juist liever iets lichters en wendbaarders hebben dan een alsnog redelijk logge K75? Als het een BMW moet zijn, oude 1cylinder F650GS bijvoorbeeld?
Plus dat je daarbij voor in de stad iets wilt wat makkelijk start en warmdraait. Ik pak mijn motor eigenlijk nooit voor korte stukjes , omdat starten op choke en warmdraaien toch weer een paar minuten extra tijd kost.

Is een motor Vespa niks voor in de stad?

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]
Ik zie alleen maar blauwe motoren...?
Ik bedoelde de uitvoering die helemaal bovenaan staat.
https://nl.wikipedia.org/...e#/media/File:BMW_K75.jpg
Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:31:
[...]
Ach, ik heb een Honda F6C gereden, alles daarna is niet echt log meer :-)
Ja, de F650GS heeft ook al een paar keer mijn aandacht getrokken. Het hoeft niet perse een BMW te zijn maar ik vind de BMW's vaak wel mooi.
Erapaz schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:40:
[...]
Plus dat je daarbij voor in de stad iets wilt wat makkelijk start en warmdraait. Ik pak mijn motor eigenlijk nooit voor korte stukjes , omdat starten op choke en warmdraaien toch weer een paar minuten extra tijd kost.

Het zal soms een wat langer ritje zijn maar voornamelijk kort. Mocht ie een keer niet starten is dat niet direct een ramp, dan pak ik de andere motor :-). Warmdraaien blijft een issue met elke stadsbike lijkt mij.
Euh... nee... geen Vespa :-)

[ Voor 28% gewijzigd door erikafoort op 01-06-2017 10:42 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@erikafoort je hebt denk ik over mn bericht gelezen, maar wat dacht je van Yamaha Fazer etc.?
aidanl schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:25:
[...]

[...]
Hmm grappig, was ik niet van op de hoogte. Is ook een beetje halfslachtige maatregel, vind ik. Bedankt voor je info :)

• erikafoort
  • Niet online
noes schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:43:
@erikafoort je hebt denk ik over mn bericht gelezen, maar wat dacht je van Yamaha Fazer etc.?
klopt, niet gezien! thx
Ja, alleen de Fazer ga ik nog eens beter bekijken. De overige spreken mij niet direct aan.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

[...]

Que? Choke? Als het vroeg in de ochtend is, ja, maar warmdraaien doen ik alleen in de winter. Ik pak de motor juist eerder, omdat het minder brandstof verbruikt en ik heb geen parkeerkosten. En wendbaarheid... Tenzij je een pan European oid rijd zit het gebrek aan wendbaarheid vooral op het zadel, niet eronder :p.

Verwijderd

Dat vind ik ook één van de grootste voordelen van motorrijden, je verbruik is laag en je kunt altijd voor de deur parkeren, hoeft niet te zoeken naar een plek en hebt geen parkeerkosten.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Warmdraaien werkt sowieso een stuk beter terwijl je rustig rijdt zodat het blok daadwerkelijk een beetje belast word ipv alleen wat staat te idlen.

• InZane
[...]

Paar minuten warmdraaien? Als ik met de CBR wegga start ik het ding pas als ik erop zit. Choke erop, starten, handschoenen rustig aan doen, ondertussen al de choke iets terugzetten omdat de toeren oplopen, verdergaan met handshoenen, tikkie in 1 en wegrijden. Als ik de wijk uit ben gaat het laatste streepje choke eraf.
Ben meer tijd kwijt met het hok uit de garage rijden en keren op de oprit en het aantrekken van m'n motorpak en laarzen.

Voor in en net buiten de stad zou ik trouwens ook een motorscooter overwegen :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

erikafoort schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:48:
[...]

klopt, niet gezien! thx
Ja, alleen de Fazer ga ik nog eens beter bekijken. De overige spreken mij niet direct aan.
Fazer is wel een aanrader, gebruik m zelf ook als stad/pekelbrommer naast mn supersport. Stuurt heel makkelijk, voelt erg licht en kost weinig. Met iets van 100pk nog lekker vlot ook :)
Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:54:
Warmdraaien werkt sowieso een stuk beter terwijl je rustig rijdt zodat het blok daadwerkelijk een beetje belast word ipv alleen wat staat te idlen.
Ook vriendelijker voor de buren :Y

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:54:
Je kan beter met lage belasting warm rijden, beetje toeren maken mag zolang je hem naar niet gelijk op zijn flikker geeft, koud heb je weinig tot geen smering en daar slijt je motor echt onwijs van... Zelfde met je motor stationair laten lopen vooraleer je wegrijdt, dat is echt slecht voor je blok en lagers en alles. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:13:
[...]

Je kan beter met lage belasting warm rijden, beetje toeren maken mag zolang je hem naar niet gelijk op zijn flikker geeft, koud heb je weinig tot geen smering en daar slijt je motor echt onwijs van... Zelfde met je motor stationair laten lopen vooraleer je wegrijdt, dat is echt slecht voor je blok en lagers en alles. :X
Dat is precies wat ik zeg :P

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 21:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Natuurlijk zelf ook even zitten kijken en kom elke keer weer op een BMW K75 uit. Zonder kuipwerk maar twee kleine koffertjes of zo een topkoffer is wel praktisch.

De K75 stond ook hoog op mijn verlanglijst maar uiteindelijk toch een modernere F700GS gekozen. Maar als die ooit wordt ingeruild voor iets groters (R1200/K1300 oid) zou ik eerder een 300/400 cc scooter of Honda NC700/750 met DCT erbij nemen voor in de stad.

Een automaat of DCT is veel fijner in de stad, heeft m'n koekblik ook :P . Ook heeft zo'n Honda NC een bagagevak waar je je helm of ander klein spul in kwijt kan, hoef je niet met een topkoffer te rijden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:14:
[...]

Dat is precies wat ik zeg :P
Nja N+2 dus :+ Maar zit te zoeken en er wordt meer overgeschreven ook, zeker in de winter met auto's laten draaien :X

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
Dan is een Scarver wellicht ook een mooie optie. ;) heeft ook lekker veel opslagruimte geloof ik.

[ Voor 31% gewijzigd door darkkingll op 01-06-2017 11:24 ]

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-10 16:15
Warmdraaien is inderdaad onzin. Ik laat hem meestal een paar seconden stationair draaien, en rijd dan rustig weg. Eerste paar KM laag in toeren houden.

Volgens het boekje van Yamaha moet je de motor eerst warm laten draaien om het brandstofverbruik te verlagen :P Beetje rare opmerking van Yamaha, een warme motor verbruikt inderdaad minder. Maar als de motor stationair draait verbruikt die brandstof waar niks mee gedaan wordt, rustig warmrijden kom je tenminste nog mee vooruit.

Verwijderd

Mijn motor wordt sowieso niet echt lekker warm. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat er geen thermostaat meer in zat (geen idee waarom) en sindsdien wordt hij wel iets warmer. Maar nog steeds vind ik het maar lauw. De meter slaat amper uit.

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48

(die blauwe rechtsboven)

Een motorscooter klinkt toch wel ideaal voor je gebruiksdoeleinden. Tmax maybe?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Thoit
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:40:
Mijn motor wordt sowieso niet echt lekker warm. Ik kwam er op een gegeven moment achter dat er geen thermostaat meer in zat (geen idee waarom) en sindsdien wordt hij wel iets warmer. Maar nog steeds vind ik het maar lauw. De meter slaat amper uit.
Werkt de thermostaat wel? Dit kan je testen door de thermostaat in een bak met heet water te gooien, en na een tijdje moet die open gaan.

Verwijderd

Thoit schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Werkt de thermostaat wel? Dit kan je testen door de thermostaat in een bak met heet water te gooien, en na een tijdje moet die open gaan.
Hij gaat wel open, want anders zou de meter niet uitslaan lijkt mij. Maar hij komt tot misschien een vierde, terwijl mijn oude motor al halverwege was. Beiden een Honda, maar wel tien jaar tussen.

• Thoit
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:45:
[...]

Hij gaat wel open, want anders zou de meter niet uitslaan lijkt mij. Maar hij komt tot misschien een vierde, terwijl mijn oude motor al halverwege was. Beiden een Honda, maar wel tien jaar tussen.
Hij kan nog steeds warm worden met de thermostaat open, maar misschien niet warm genoeg :> Ik zou het gewoon even controleren, dan weet je altijd zeker dat de thermostaat het goed doet.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:41
Mijn motor geeft tijdens het rijden ook een temperatuur van 75-80 graden aan hoor. Pas als je stil gaat staan bij een stoplicht in de brandende zon loopt hij op tot 90 graden. Goede koeling via de lucht dus

* lolgast heeft ooit een Alfa 156 gehad met een lekke radiator en daardoor weinig koelvloeistof. Die koelde alleen als ik 80+ km/u reed :+

Verwijderd

@lolgast In mijn Golfje vroeger schoot de thermostaat omhoog als de v-snaar weer eens gebroken was. Daar kon je amper mee rijden, want die werd meteen heel erg heet. Ik zette dan de aanjager op vol vermogen om nog iets van de warmte af te voeren. Zit je daar met warm weer in een auto met warme aanjager...

• InZane
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:45:
[...]

De meter van mijn Honda van +20 jaar oud komt ook niet boven een kwart uit als ik aan het rijden ben. Prima toch?

Verwijderd

@InZane Ja ik weet het niet. Maar hij wordt in ieder geval niet te heet... Maar er zit ook zo'n vervelend kuip op, dus ik kan niet echt aan de radiateur voelen of 'ie warm of te warm wordt.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik heb ook een K100 gereden, die was niet helemaal top met alleen maar korte stukjes. Schuimende olie en zo :X
Nu ik eindelijk wat meer ruimte heb wil ik eens op zoek gaan naar een stadsmotor. Oud brikje wat lekker makkelijk parkeert in de stad en directe omgeving.
(die blauwe rechtsboven)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:52:
[...]

De meter van mijn Honda van +20 jaar oud komt ook niet boven een kwart uit als ik aan het rijden ben. Prima toch?
In de winter zit ik net boven minimum bij snelweg snelheden, met warm weer op 35 tot 40%, bij file filteren loopt het op tot 65% indien het buiten ook warm is. Heter dan dat heb ik het nooit zien worden, dus de koeling werkt prima.

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 10:20
lolgast schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:47:
Mijn motor geeft tijdens het rijden ook een temperatuur van 75-80 graden aan hoor. Pas als je stil gaat staan bij een stoplicht in de brandende zon loopt hij op tot 90 graden. Goede koeling via de lucht dus

* lolgast heeft ooit een Alfa 156 gehad met een lekke radiator en daardoor weinig koelvloeistof. Die koelde alleen als ik 80+ km/u reed :+
90 graden valt sowieso nog wel mee. Rijdend zit ik al tussen de 80-90 graden, voor verkeerslichten e.d. 100+(fan slaat aan bij 106 geloof ik)

Gewoon veel 80+ wegen nemen en klaar ;)

Het lijkt mij niet verstandig om aan de radiator te voelen hoe warm deze is.. Tenzij je houd van verbrand vlees.

[ Voor 8% gewijzigd door darkkingll op 01-06-2017 11:58 ]

• lolgast
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:53:
@InZane Ja ik weet het niet. Maar hij wordt in ieder geval niet te heet... Maar er zit ook zo'n vervelend kuip op, dus ik kan niet echt aan de radiateur voelen of 'ie warm of te warm wordt.
TopTip: https://nl.aliexpress.com...2114.48010208.4.15.oYsI9l

;)

Verwijderd

@lolgast Is dat wat? Wel eens overwogen zo eentje te bestellen...
djiedjee schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:54:
Ik heb ook een K100 gereden, die was niet helemaal top met alleen maar korte stukjes. Schuimende olie en zo :X

[...]
Ik heb tot nu toe heel veel ellende gezien met BMW's. Vaak typische mankementen die midden in het motorblok zaten. Dus dan kan de hele boel uit elkaar...

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 11:59 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-10 21:48
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:58:
Je kan daarmee de temperatuur meten door middel van een laser.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:47:

Met koud weer 70-75 ja, met dit weer 80-85, filerijdend rond de 90-95, maar ga niet stilstaan dan zit ie zo te loeien op 105 graden plus de hitte die mooi omhoog komt. :X

• lolgast

[...]

Ik heb tot nu toe heel veel ellende gezien met BMW's. Vaak typische mankementen die midden in het motorblok zaten. Dus dan kan de hele boel uit elkaar...
Als je van deze de feedback leest moet het blijkbaar best betrouwbaar zijn:
https://nl.aliexpress.com...f-bd29-030a68e8ea48&tpp=1

Verwijderd

@Joopieboy Lekker zweten tussen je benen... !

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:03
Die ervaring heb ik nog niet, die K100 bleef wel rijden verder. Heb nu een R1200GS, ook geen problemen tot nu toe.
[...]

Verwijderd

@djiedjee Gek genoeg ging het om een K100 en K75. Ik weet niet waarom die zo'n problemen gaven, maar het was echt niet normaal. Ondertussen tufte mijn 25 jaar oude Honda rustig verder.

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 23:26
Leuk zo een rits aan de binnenzijde van je broek. Kap die boven de vering zit heeft al lichte "krassen". :/

Verwijderd

@Ari Gold Is het zadel nog wel heel?

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:13
@lolgast zal zo'n IR thermometer bestellen, bedankt voor de tip :)

• InZane
Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 11:59:
[...]

Met koud weer 70-75 ja, met dit weer 80-85, filerijdend rond de 90-95, maar ga niet stilstaan dan zit ie zo te loeien op 105 graden plus de hitte die mooi omhoog komt. :X
Hou op, schei uit. Stond vorige week nog op een rustig kruispunt stil voor een rood verkeerslicht voor linksaf. Nou, mooi dat ik niet werd gedetecteerd. Na minutenlang voor een rood licht stil staan, terwijl je gefrituurd wordt, op een verder leeg kruispunt, ben ik maar door rood gereden :|

Het was hier trouwens: https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 01-06-2017 13:19 ]

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 13:20
InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Hou op, schei uit. Stond vorige week nog op een rustig kruispunt stil voor een rood verkeerslicht voor linksaf. Nou, mooi dat ik niet werd gedetecteerd. Na minutenlang voor een rood licht stil staan, terwijl je gefrituurd wordt, op een verder leeg kruispunt, ben ik maar door rood gereden :|
Idd vervelend ook al paar keer tegengekomen. Melding maken bij MAG of wegbeheerder helpt wel. Vaak is het opgelost nadat ik er melding van had gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door spookz0r op 01-06-2017 12:42 ]

• Leviathius
@stoplichtdetectie: Ik heb 2 hele sterke Neodymium magneten onder mijn motor geplakt. Dit schijnt te helpen met de detectie bij bepaalde lussen en tot nu toe werkt het prima. Ik wordt bijna overal wel opgemerkt :D

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Iemand hier al gereden op de nieuwe HD Street Rod (750)?

Ik ga zaterdag proefrijden en ben er 99% zeker van dat ik er 1 in de bestelling doe. Ben helemaal verliefd voor het eerst op een motor.

Hiervoor een Suzuki GS550 custom caferacer uit 1980 gehad als mijn eerst bike. Nu ben ik toe aan iets compleet nieuws.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

charrel

Cortisol4life..

[...]

Rij al 130k km's met mijn 1200gs uit 2005. Nog geen ernstige problemen gehad. Veel motoren, veel km's dan slijt/ gaat er naar verhouding net zoveel stuk als andere merken. Misschien nog wel minder bij bmw's.

• InZane
Xecuter NL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:17:
Zag 'm laatst wel in MotoMe langskomen:

Verder niet echt mijn ding trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 01-06-2017 13:28 ]

• lolgast
Leviathius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:10:
@stoplichtdetectie: Ik heb 2 hele sterke Neodymium magneten onder mijn motor geplakt. Dit schijnt te helpen met de detectie bij bepaalde lussen en tot nu toe werkt het prima. Ik wordt bijna overal wel opgemerkt :D
Dat moet ik ook eens doen. Tijdje geleden stond ik met een groepje van 5 motorrijders en nog werden we niet gedetecteerd. Toen maar ver genoeg door gereden zodat de auto achter ons boven de lus kon gaan staan en warempel, 10 seconde later was het groen (we stonden er al 3 minuten)

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
Ik heb er een klein magneetje uit een harde schijf onder geplakt, die is nog onvoldoende :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zou van morgenochtend tot zondagavond een rit gaan maken door de Eifel en Ardennen. Maar toen bleek m'n keerring lek:

Voorvork keerring lek

Nu kan ik dus kiezen: ergens een spoedreparatie regelen, of last-minute een motor huren.

Zou wel een mooie kans zijn om eens te kijken hoe zo'n MT-09 nou rijdt, maar dat is me niet echt € 400 waard (4 dagen, 1000+ km), en de reparatie zal ook minstens edit: rond de € 200 zijn...

Iemand nog een motor met Kriega-lussen en Ram-mount te leen? :+

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2017 14:44 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ga zaterdag proefrijden en ben er 99% zeker van dat ik er 1 in de bestelling doe. Ben helemaal verliefd voor het eerst op een motor.

Hiervoor een Suzuki GS550 custom caferacer uit 1980 gehad als mijn eerst bike. Nu ben ik toe aan iets compleet nieuws.
Wel gezien bij de dealer maar niet mee gereden.
Ik denk ook niet dat het iets voor mij is. Deze heeft een hoog brommer gehalte vergeleken met mijn FatBob.
Ben benieuwd wat je er van vind.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• spruit89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45

Dit is de opvolger van de street twin.
Ik hoop dat de onderdelen al van een betere kwaliteit zijn want van de street twin staat het internet vol...
Roest, plastic die verkleurd door UV

Een impressie van de verschillende problemen:
https://www.youtube.com/watch?v=UqpSvsfXkr0

Heeft de street rod al abs dit had de street 750 ook niet...

Ik zou zeker ook eens proefrijden met de roadster 1200 ;)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:22

A13X

Dude

CodeCaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:55:
en de reparatie zal ook minstens € 200 zijn...
was de laatste keer bij de XF650 voor 2 poten inclusief (de)montage maar €140 kwijt

Awesome

Verwijderd

Ik zou van morgenochtend tot zondagavond een rit gaan maken door de Eifel en Ardennen. Maar toen bleek m'n keerring lek:
Wat is er precies lek dan, ik zie alleen maar een natte zuiger.
Raym09 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:24:
[...]

was de laatste keer bij de XF650 voor 2 poten inclusief (de)montage maar €140 kwijt
Ik was de laatste keer 30 euro kwijt voor stofkappen, keerringen en olie. Doe het zelf FTW.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 14:37 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:35:
[...]

Wat is er precies lek dan, ik zie alleen maar een natte zuiger.
Er moet toch iets lek zijn, wil vocht erdoor kunnen? :) Hij is niet slechts aan het "zweten", hij zit van onder tot boven onder de olie, in het echt duidelijker zichtbaar dan op de foto. Net buiten beeld boven de foto zit een zwarte ring van olie en vuil om de zuiger.
Raym09 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:24:
Die 200 was een schatting van mij op basis van wat de monteur zei. Materiaal plus 2-4 uur arbeid, kan inderdaad een paar tientjes schelen. Maar hij, noch garages in de buurt, hebben er vandaag de tijd of spullen voor.
Ik was de laatste keer 30 euro kwijt voor stofkappen, keerringen en olie. Doe het zelf FTW.
Ik zou het ook graag zelf doen, maar ben slechts langzaam bezig mijn collectie gereedschap en ervaring op te bouwen. :)

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Er moet toch iets lek zijn, wil vocht erdoor kunnen? :) Hij is niet slechts aan het "zweten", hij zit van onder tot boven onder de olie, in het echt duidelijker zichtbaar dan op de foto. Net buiten beeld boven de foto zit een zwarte ring om de poot van olie en vuil.

[...]

Ik zou het ook graag zelf doen, maar ben slechts langzaam bezig mijn collectie gereedschap en ervaring op te bouwen. :)
Die keerringen gaan te pas en te onpas kapot bij oude motoren. Als je ook ziet hoe kwetsbaar ze zijn...

Je leert het alleen als je het probeert hé. En als je het je 100 euro scheelt, kan je ook denken dat je jezelf 100 euro geeft voor het leren van de vaardigheid. :D

Sowieso een beetje doorloop is volgens mij niet zo erg. Zolang het er maar niet uit komt gutsen of spuiten.

Ik moest de stofkappen ook vervangen de laatste keer. Als ik alleen keerringen nodig had gehad en het minder haast had, had ik ze uit China kunnen halen en was ik voor een tientje en wat olie klaar geweest. Heb wel remblokken gekocht op die manier en dat gaat tot nu toe prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2017 14:48 ]

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 17:28
Zondagskindje schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Wel gezien bij de dealer maar niet mee gereden.
Ik denk ook niet dat het iets voor mij is. Deze heeft een hoog brommer gehalte vergeleken met mijn FatBob.
Ben benieuwd wat je er van vind.
Ja dat is natuurlijk geen vergelijk met een FatBob, maar dat is dan ook niet wat ik zoek ;)
spruit89 schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:59:
[...]

Dit is de opvolger van de street twin.
Ik hoop dat de onderdelen al van een betere kwaliteit zijn want van de street twin staat het internet vol...
Roest, plastic die verkleurd door UV

Een impressie van de verschillende problemen:
https://www.youtube.com/watch?v=UqpSvsfXkr0

Heeft de street rod al abs dit had de street 750 ook niet...

Ik zou zeker ook eens proefrijden met de roadster 1200 ;)
Ja heb ik allemaal gelezen, die Street 750 was gewoon ruk, daar was iedereen het (ondanks het redelijke succes: 35.000 verkocht) wel over eens. Daarentegen is bijna de gehele pers wel weer enthousiast over de Street Rod, welk echt alleen het platform leent van de Street 750, maar echt een andere motor is. Ik ben erg benieuwd. Dit is voor mij een hele stap van een oud klein besje naar een nieuwe HD. Ik zoek iets wendbaars en snel. En nieuw.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Die zou ik denk ik moeten lijmen, zo weinig staal zit er op mijn S1000RR :+

Gelukkig loop ik niet zo vaak tegen dit probleem aan, laatst in het Westland wel, maar gelukkig stopte er toen na 3 mins een auto achter me. Stond al op het punt via het fietspad te rijden (die hadden een knopje, wat wél werkte).

Tevens, er zijn ook lussen waardoor ik liever níet wil worden opgemerkt :*)

• InZane
Xecuter NL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:02:
Ik zoek iets wendbaars en snel. En nieuw.
En dan koop je een HD? :+

/me rent

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:24

-tom-562

Oliesjeik

InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:27:
[...]

Zag 'm laatst wel in MotoMe langskomen:

[video]

Verder niet echt mijn ding trouwens :)
Ik zag de intro bij die aflevering en dacht 'He vet, een HD die ik wél tof vind' :P Tijdens die review werd me al snel duidelijk dat het dus niks voor mij is :P

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:38:
[...]

Het was hier trouwens: https://www.google.nl/map...!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
Kun je melden he:
http://www.mag-nl.org/cms/index.php?page=groen-licht

In Asten ook gedaan nadat ik een kwartier had gestaan. _O- Kreeg netjes na een tijd reactie dat het probleem bekend was en de lichten al zo gevoelig mogelijk stonden.

Maar idd zo een gixxer met 150pk is leuk maar wordt godsakke heet, gewoon niet te doen. :X

• Thoit
Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Kun je melden he:

In Asten ook gedaan nadat ik een kwartier had gestaan. _O- Kreeg netjes na een tijd reactie dat het probleem bekend was en de lichten al zo gevoelig mogelijk stonden.

Maar idd zo een gixxer met 150pk is leuk maar wordt godsakke heet, gewoon niet te doen. :X
Een luchtgekoelde motor wordt nog veel warmer. De GSXR750 van mij was te doen in de zomer aan het stoplicht, nu met de Diversion merk ik toch dat die een stuk meer warmte afstraalt.

• InZane
Joopieboy schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:15:
[...]

Kun je melden he:

Ik heb 't net gemeld! Dank je! :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Minder nieuws over Schaaf..:
"Major crash details: I can make plenty of jokes about crashing my snowboard but now isn’t the right time. My good friend and one of the most amazing street riders on Youtube ‘Schaaf’, the man who this episode is dedicated to, had a horrible accident last Wednesday. Schaaf had a lowside which resulted in a 50 meter plunge off the road and down a gorge and into a tree. They operated and have removed one of his kidneys and his spleen but he is alive and at the end of the day that is all that matters. "
bron:YouTube: I DIDN'T LET GO!!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

charrel

Cortisol4life..

[afbeelding]

Nu kan ik dus kiezen: ergens een spoedreparatie regelen, of last-minute een motor huren.

Waar woon je? Wil wel even helpen hoor, trek je poot eruit en dan even langs een motorboer. Half uurtje werk en dan kan je iets later in de ochtend gewoon vertrekken!
Rij anders even langs hyperpro, die doen het zo even. Als je het even uitlegt dat je het weekend weg gaat. Gok ik. Als je bedrijf geregistreerd staat in je woonplaats dan is dat lekker dichtbij ;)

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 01-06-2017 16:04 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

charrel schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:00:
[...]

Waar woon je? Wil wel even helpen hoor, trek je poot eruit en dan even langs een motorboer. Half uurtje werk en dan kan je iets later in de ochtend gewoon vertrekken!
Rij anders even langs hyperpro, die doen het zo even. Als je het even uitlegt dat je het weekend weg gaat. Gok ik. Als je bedrijf geregistreerd staat in je woonplaats dan is dat lekker dichtbij ;)
Bedankt voor het aanbod, maar vandaag niet meer nodig! Ik heb een motor van een vriend weten te lenen! *O*

Hyperpro zit inderdaad om de hoek. :) Ik ben helaas niet moeilijk te vinden op Internet, misschien eens tijd voor een nieuw accountje hier en daar. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 01-06-2017 16:18 ]

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:26
Xecuter NL schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 15:02:

[...]

Ja heb ik allemaal gelezen, die Street 750 was gewoon ruk, daar was iedereen het (ondanks het redelijke succes: 35.000 verkocht) wel over eens. Daarentegen is bijna de gehele pers wel weer enthousiast over de Street Rod, welk echt alleen het platform leent van de Street 750, maar echt een andere motor is. Ik ben erg benieuwd. Dit is voor mij een hele stap van een oud klein besje naar een nieuwe HD. Ik zoek iets wendbaars en snel. En nieuw.
De enige HD waar ik wendbaar en snel mee associeer is de XR1200X 8), overigens ook een bruut apparaat waar je eventueel naar zou kunnen kijken, is tweedehands maar wel goedkoper maar je krijgt er een stuk meer voor terug!
Afbeeldingslocatie: https://www.motorcycledaily.com/wp-content/uploads/2010/06/061410middle.jpg

Als ik een motor voor in de stad zou kopen dan zou het sowieso een motorscooter worden, meer praktisch dan dat wordt het niet. Ook zijn de K75 en K100 vrij bulletproof en de best gebouwde bmw motorfietsen volgens velen. Er zijn alleen een aantal problemen met het cardan maar net zoals bij elk merk is het zo dat met goed onderhoud alles intact blijft. Het is gewoonlijk dat die K fietsen makkelijk de 100000km halen en heb er zelfs een paar gezien met meer dan 400000 op de klok. Die blokken zijn echt bulletproof met goed onderhoud. Mijn ervaring baseer ik op mijn handel in K motorfietsen wat ik een tijdje in het verleden heb gedaan. Zelfs zonder onderhoud blijven die motorfietsen lopen, er was een eigenaar die al 30k had gereden zonder enige vorm aan onderhoud aan de fiets te doen. Die K75 reed ook gewoon netjes en zonder problemen.

Mijn motorfietsen worden trouwens niet heel gelukkig als ik ze niet laat warmdraaien als het koud is. Zelfs als ik rustig de motorfietsen warmrij dan gebeurt het af en toe nog dat ze dan uitvallen. Zal wel iets Italiaans zijn :p.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 01-06-2017 16:18 ]

Verwijderd

cyntax schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 16:15:
[...]

De enige HD waar ik wendbaar en snel mee associeer is de XR1200X 8), overigens ook een bruut apparaat waar je eventueel naar zou kunnen kijken, is tweedehands maar wel goedkoper maar je krijgt er een stuk meer voor terug!
[afbeelding]
+1 Helaas maakt Harley de XR1200X niet meer :-( Zo'n Harley sportster blok is echt prachtig, wie vindt de onderstaande XR1200X en sound nu niet mooi :9~ O+

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11 16:56
lolgast schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 13:44:
[...]

Dat moet ik ook eens doen. Tijdje geleden stond ik met een groepje van 5 motorrijders en nog werden we niet gedetecteerd. Toen maar ver genoeg door gereden zodat de auto achter ons boven de lus kon gaan staan en warempel, 10 seconde later was het groen (we stonden er al 3 minuten)
Werd laatst ook niet gedetecteerd, na 3 keer heel de stoplicht cyclus gehad te hebben maar besloten dat er niemand meer achter mij kwam. Omdat ik een 80 weg moest kruisen leek het mij ook niet slim om gewoon te gaan. Dus maar over de streep gekropen naar de wachtplaats voor fietsers en op de knop gedrukt. Tegemoetkomende fietsers keken wat raar.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001

steveman

Comfortabel ten onder

Wat een rare foto... heb het idee dat het voorwiel niet in lijn is met de rest van de motor, maar een eind verderweg staat van de camera... :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Leviathius
steveman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:32:
[...]

Wat een rare foto... heb het idee dat het voorwiel niet in lijn is met de rest van de motor, maar een eind verderweg staat van de camera... :o
Klopt, dit specifieke model is gemaakt om heel hard linksom de bocht door te gaan. Dan blijft je voorwiel meer rechtop in de bocht :9

Ben het met je eens hoor, lijkt idd zo.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-11 21:40

Ethirty

Who...me?

Leviathius schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:53:
[...]

Klopt, dit specifieke model is gemaakt om heel hard linksom de bocht door te gaan. Dan blijft je voorwiel meer rechtop in de bocht :9
Nascar editie? :P

"Look, they're making a left turn"

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• lolgast
Wederom geen motorritje deze week en dus geen test van onze nieuwe Sena set. Ik zit alweer even in het ziekenhuis zodat mijn vriendin en schoonmoeder niet hoeven auto te rijden...

Positief nieuws: Wifi hier is snel genoeg om te kunnen zoeken naar een carbon hugger, dus die is besteld O-)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dat zelfbescherming of bescherming voor de rest van het verkeer daar? :+

En zelfde met vakanties, meestal geef je toch stiekem geld uit. :D

• lolgast
Twee emotionele vrouwen in een auto, mag jij raden wie er beschermd moet worden :+

Vrije dagen zijn inderdaad ook niet goed voor mijn banksaldo nee...

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

steveman schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 18:32:
[...]

Zoveel schuine lijnen in een foto en de motor staat zelf ook al scheef! Plus dat je normaliter een stuur scheef zet als ie op de jiffy staat, dus het is sowieso raar om te zien ;)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tylen schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Pirelli SuperCorsa?? SC2's gaan best lang mee.
Afgelopen woensdag aanwezig geweest bij Assen, gestart in 3A (een na snelste groep). Dit was echter een halve sessie door een crash. Deze sessie vooral achter mijn maat aan gereden.

2e sessie mocht ik als 2e groepje van start in 3A, mocht vooraan...had nog niks begrepen van de baan dus eerst maar wat lui voor gelaten.

3e en 4e sessie was ik een groep naar beneden gewaardeerd... toen wel wat last van oponthoud. En helaas geen snelle rijders meer om aan te haken.

Rondetijden, niet slecht voor een eerste keer op Assen met een nieuwe motor. De motor rijdt super en is echt erg snel. Ik laat erg veel tijd liggen door te vroeg te remmen en soms verkeerde lijnen te pakken. Houding kan ook beter. Al met al erg tevreden, alles heel gehouden :) Donderdag ga ik weer :*)

code:
1
2
3
4
02:23.125   2   114.445 00:23.171   00:00.427   2
02:14.329   5   121.939 00:22.576   00:00.171   7   
02:10.816   7   125.214 00:05.330   00:00.914   7
02:09.947   6   126.051 00:02.627   00:00.054   6

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fH3kJ6o.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O7zpg2l.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ghostrider op 01-06-2017 22:31 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:56

Vrijdag

De Zwarte

lolgast schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:12:
Twee emotionele vrouwen in een auto, mag jij raden wie er beschermd moet worden :+
Daarom óók daar ATGATT :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• cyntax
Haha zoveel commentaar op de foto die ik heb gepost van de XR1200X, hierbij dan een betere :P.
Wel licht gemod.
Afbeeldingslocatie: https://www.drivearabia.com/news/wp-content/uploads/2013/03/Fast-and-Furious-6-Harley-Davidson.jpg

Hier ken ik trouwens de XR1200X ook van, deze zag ik voorbij komen in F&F6 en ik moest weten wat voor HD dat was!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Kt0bR5MmQBU]

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 01-06-2017 22:33 ]

• lolgast
Vrijdag schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:30:
[...]
Daarom óók daar ATGATT :P
Vandaag heb ik mijn helm meegenomen :+

Heb even naar de weersvoorspelling van aankomend lange weekend gekeken, maar dat ziet er ook niet super uitnodigend uit.. :/

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Rick-Jan

always connected

Iemand nog tips voor een relatief goedkope helm (max rond de 225€) ik heb nu een airoh maar die maakt zo'n herrie (zelfs met oordopjes) dat is niet leuk meer op langere ritten. Wellicht een oud high end model?

Bijvoorbeeld de Scorpion EXO 1000 of 1200.

Het lijkt mij handig om ergens te passen ipv online kopen denk ik maar dan kan ik alvast oriënteren.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Thoit

[afbeelding]

Zou wel een mooie kans zijn om eens te kijken hoe zo'n MT-09 nou rijdt, maar dat is me niet echt € 400 waard (4 dagen, 1000+ km), en de reparatie zal ook minstens edit: rond de € 200 zijn...

Je hebt inmiddels al een andere motor geregeld, maar mocht je het laten vervangen controleer dan ook waar de lekkende keerring vandaan komt. Bij een BMW K75 lekken ze namelijk heel vaak door wat roest op de vorkpoten. Het is dan ook erg lastig geworden om nog goede poten te vinden voor een acceptabele prijs.

• cyntax
Thoit schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:52:
[...]

Je hebt inmiddels al een andere motor geregeld, maar mocht je het laten vervangen controleer dan ook waar de lekkende keerring vandaan komt. Bij een BMW K75 lekken ze namelijk heel vaak door wat roest op de vorkpoten. Het is dan ook erg lastig geworden om nog goede poten te vinden voor een acceptabele prijs.
Als het roest/steenslag niet al te erg is dan kan je het laten weg laten polijsten. Ik heb dat laten doen met de binnen vorkpoten van mijn toenmalige K75S. Kostte volgens mij 150 euro ofzo inclusief demontage/montage op de motorfiets, nieuwe olie en lage frictiekeringen.

• A13X
  • Registratie: November 2015

A13X

Dude

Rick-Jan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 07:52:
Iemand nog tips voor een relatief goedkope helm (max rond de 225€) ik heb nu een airoh maar die maakt zo'n herrie (zelfs met oordopjes) dat is niet leuk meer op langere ritten. Wellicht een oud high end model?

Het lijkt mij handig om ergens te passen ipv online kopen denk ik maar dan kan ik alvast oriënteren.
Ik heb een Scorpion EXO 500 maar die is alles behalve stil :( geen idee hoe deze types zijn maar zou het wel proberen te testen voor je ze koopt.

Awesome

• lolgast

De enige tip die ik je kan geven: Koop een helm met zo min mogelijk rotzooi erop geplakt. Schuifjes voor ventilatie prima, maar dat kan ook op normale manieren. Spoilers voegen ook niets toe, zorgen alleen maar voor geruis.
Ik heb het al een paar keer gezegd hier, ik rij nu met een Schuberth SR1
Afbeeldingslocatie: https://www.motardinn.com/f/2/27238_3/schuberth-sr1-techonology-glossy.jpg

Mijn volgende helm zal eerder iets van een C4 of R2 worden dan de SR2. Al die zooi maakt alleen maar herrie

Edit: Zoiets bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://www.motozoom.com/imports/afbeeldingen/detailed/791491-3.jpg?v=1496384225
Nu €126 (Klik op plaatje)

Over de opmerking "oud high-end model". De modellen van vorig jaar zijn misschien in de aanbieding, high-end valt dan nog steeds buiten het budget. Helmen kunnen niet oneindig op de plank blijven liggen tot ze verkocht worden, omdat ze poreus en dus onveiliger worden. Een high-end model van 4 jaar geleden ga je niet vinden (hoop ik..)

[ Voor 15% gewijzigd door lolgast op 02-06-2017 08:32 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-11 14:53

Ben best tevreden met mijn hjc is-17. En ook rond de 200/250 afhankelijk van de kleur/print.

Gaan er nog mensen naar de 4 uurs race van assen as dinsdag?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 23:26
harley schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
[...]

Ben best tevreden met mijn hjc is-17. En ook rond de 200/250 afhankelijk van de kleur/print.

De IS-17 is alles behalve stil, zelfs met oordoppen. Een echte windvanger. Voor een prijs van 190 euro ook niet zo gek.

• Leviathius

Heb de Scorpion EXO-510 Air en ondanks de ventilatie mogelijkheden vind ik hem toch best wel stil. Op de snelweg hoor je heel veel windruis natuurlijk. Maar volgens mij is dat bij vrijwel elke helm als je 130km/u rijdt. Oordopjes helpen een hoop hierbij. Let wel, ik heb nog 0,0 referentiemateriaal, dus misschien moet je dit met een korreltje zout nemen. :9

Wat wel waar is, is wat Lolgast zegt. Neem een helm met zo min mogelijk gaten, randen, gleuven en weet ik veel wat. Kijk ook goed naar of er kieren tussen elementen zitten zoals het vizier en ventilatie-gaten.

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

harley schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
[...]

4 uurs race van Assen???

De 501 is pas 1 Juli. Dinsdag is een wedstrijd van de ZAC dat is toch minder gezellig dan de OWCup (Lees snellere rijders, vol paddock, etc)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.