Mwoah, ik vind het best meevallen. Hij is in ieder geval stiller dan mijn vorige helm(waar minder poespas op zat)Ari Gold schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:55:
[...]
De IS-17 is alles behalve stil, zelfs met oordoppen. Een echte windvanger. Voor een prijs van 190 euro ook niet zo gek.
Bedankt voor de reacties tot nu toe, na wat vergelijken ziet de EXO-510 er goed uit! Ik ga eens wat soortgelijke helmen zoeken en deze ook meenemen in de vergelijking.
De IS-17 schijnt wel wat luidruchtig te zijn inderdaad.
[ Voor 15% gewijzigd door Rick-Jan op 02-06-2017 09:19 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ga sowieso passen ipv blind online bestellen, elk hoofd is anders en de meeste mensen hebben maar een paar merken die lekker zittenRick-Jan schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:18:
Bedankt voor de reacties tot nu toe, na wat vergelijken ziet de EXO-510 er goed uit! Ik ga eens wat soortgelijke helmen zoeken en deze ook meenemen in de vergelijking.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dat. En slechte pasvorm == meer ruis.Chakotay schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:44:
[...]
Ga sowieso passen ipv blind online bestellen, elk hoofd is anders en de meeste mensen hebben maar een paar merken die lekker zitten
Speaking of.. ik wil otoplastieken laten maken, heeft iemand goede tips waar en welk merk? Voorkeur voor sterke demping. Tevens, is een zachte of harde otoplastiek beter, of is dat kwestie van voorkeur?
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb mijn doppen bij Alpine laten maken. Eerst de standaard demping. Laatst geswitched naar sterkere demping. Dit ervaar is ik als prettiger. Het is alsnog wel mogelijk om een gesprek te voeren.
Let op dat door je helm je gehoorgangen vervormen, genoeg om je op maat gemaakte doppen te laten lekken (met windruis als gevolg).
Ik prefereer(de) zacht met een opvallend kleurtje (ivm vallen op de grond)
Ik prefereer(de) zacht met een opvallend kleurtje (ivm vallen op de grond)
Ik heb zachte, laten maken bij Beterhoren. Daar konden ze je perfect adviseren over welke filters er in horen.noes schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:56:
[...]
Dat. En slechte pasvorm == meer ruis.
Speaking of.. ik wil otoplastieken laten maken, heeft iemand goede tips waar en welk merk? Voorkeur voor sterke demping. Tevens, is een zachte of harde otoplastiek beter, of is dat kwestie van voorkeur?
Ben er erg tevreden over, fijne en goede pasvorm en zelfs na 3 jaar nog perfect.
Ben 1 keer terug geweest voor controle van de pasvorm en of ze nog goed afsluiten en dat was ok en gratis.
Kosten iets meer dan 100 euro dacht ik.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb ze van Alpine. Bevallen perfect, had ik echt eerder moeten doen. Ik heb ze via een aanbieding, waren volgens mij €90. Als je oren vervormen, passen ze de vorm gratis aannoes schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 09:56:
[...]
Dat. En slechte pasvorm == meer ruis.
Mee eens! Ik heb ook een IS-17 maar ben aan het kijken naar wat anders om die reden.Ari Gold schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:55:
[...]
De IS-17 is alles behalve stil, zelfs met oordoppen. Een echte windvanger. Voor een prijs van 190 euro ook niet zo gek.
Thanks voor de ervaringen
opvallend kleurtje sowieso, dacht aan rood of blauw, op de grond laten vallen zal mij zeker ook nog eens gebeuren.
Heb jij ook zachte @lolgast ?
Ja zachte, ik rij met deze: Alpine Moto-Safe. Staan vaak op motorbeurzen voor het aanmeten, misschien staat er binnenkort wat op de planning waar je ze kunt verwachten?noes schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:16:
Thanks voor de ervaringenopvallend kleurtje sowieso, dacht aan rood of blauw, op de grond laten vallen zal mij zeker ook nog eens gebeuren.
Edit: Ik heb de mijne meermaals laten vallen, kan ze tot nu altijd goed spotten. Ze hebben door het zachtere materiaal wel de eigenschap om als een stuiterbal weg te springen, dus opletten tijdens het vallen kan je zomaar 10 minuten zoeken schelen
[ Voor 31% gewijzigd door lolgast op 02-06-2017 10:42 ]
Krijg bij langere ritjes toch wel beetje last van m'n achterwerk, dus zat een beetje te zoeken naar andere zadels. Kom ik op een bagster zadel uit.. Heeft iemand van hier daar ervaring mee?
De prijzen varieëren van 299 tot 399 (evt meer voor customized, andere kleuren/lager/hoger/verwarming/e.d.)
Er kunnen testritjes gemaakt worden, echter zit ik zeeland. Om dan even naar de andere kant van NL te rijden voor een testritje, vindt ik ook wat ver gaan..
http://www.bagsterstore.nl/suzuki-bandit-30061769.html
De prijzen varieëren van 299 tot 399 (evt meer voor customized, andere kleuren/lager/hoger/verwarming/e.d.)
Er kunnen testritjes gemaakt worden, echter zit ik zeeland. Om dan even naar de andere kant van NL te rijden voor een testritje, vindt ik ook wat ver gaan..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Ik kon ook kiezen qua kleur bij de mijne.. ik ben voor knal oranje gegaan.. om bovengenoemde reden en een beetje patriotismelolgast schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:17:
[...]
Ja zachte, ik rij met deze: Alpine Moto-Safe. Staan vaak op motorbeurzen voor het aanmeten, misschien staat er binnenkort wat op de planning waar je ze kunt verwachten?
Edit: Ik heb de mijne meermaals laten vallen, kan ze tot nu altijd goed spotten. Ze hebben door het zachtere materiaal wel de eigenschap om als een stuiterbal weg te springen, dus opletten tijdens het vallen kan je zomaar 10 minuten zoeken schelen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb het originele zadel van m'n Buell aan laten passen door iemand op het motorforum, dat is aanzienlijk goedkoper en ziet er minstens zo goed uit.mr_zippey schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:45:
Krijg bij langere ritjes toch wel beetje last van m'n achterwerk, dus zat een beetje te zoeken naar andere zadels. Kom ik op een bagster zadel uit.. Heeft iemand van hier daar ervaring mee?
Comfortniveau kun je zelf ook deels bepalen, ik ben voor het speciale schuim uit de VS gegaan wat ook bij rolstoelen gebruikt wordt. Lekker comfortabel is het nu.
Je moet alleen wel je zadel naar 'm opsturen (hij woont in Belgie) of je motor een paar dagen bij 'm neerzetten voor het beste resultaat.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ik bedoel dezeTylen schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:59:
[...]
4 uurs race van Assen???
De 501 is pas 1 Juli. Dinsdag is een wedstrijd van de ZAC dat is toch minder gezellig dan de OWCup (Lees snellere rijders, vol paddock, etc)
http://www.rszmotorsport.nl/zac-races/endurance/
Ben er zelf ook rijdt niet mee maar ons team met een gsxr750 s1000rr en een cbr1000rr wel.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Topic: Remmen
Gebruiken jullie 'Sintered' of 'Organic' remblokjes. Ga binnenkort mijn blokjes vervangen maar weet niet goed welke ik moet kiezen.
Ik lees dat de 'Sintered' versie meer warmte nodig heeft en dat dat in de regen wel eens problemen kan geven. Ze zorgen er ook voor dat de remschijf sneller slijt en zijn luidruchtiger.
Organische blokjes zijn weer zachter maar slijten daardoor sneller.
Wat er nu op zit weet ik niet, ik weet alleen dat ze bijna op zijn en dat ik nieuwe nodig heb.
Als ik puur financieel bezig ben heb ik liever nieuwe remblokken dan remschijven, maarrrr.....
Wat raden jullie aan ?
Gebruiken jullie 'Sintered' of 'Organic' remblokjes. Ga binnenkort mijn blokjes vervangen maar weet niet goed welke ik moet kiezen.
Ik lees dat de 'Sintered' versie meer warmte nodig heeft en dat dat in de regen wel eens problemen kan geven. Ze zorgen er ook voor dat de remschijf sneller slijt en zijn luidruchtiger.
Wat er nu op zit weet ik niet, ik weet alleen dat ze bijna op zijn en dat ik nieuwe nodig heb.
Als ik puur financieel bezig ben heb ik liever nieuwe remblokken dan remschijven, maarrrr.....
Wat raden jullie aan ?
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Gesinterd, puur vanwege de bite en het meer remmen op temperatuur. Nadeel met de Brembo's die ik heb is soms wat piepen als ze koud zijn, en ze schijnen iets meer belastend voor de schijf te zijn. Koud remmen ze iig al goed genoeg, en warm dan is het echt feest. 
Geluid heb ik echt geen last van, ook niet als ze warm zijn.
Geluid heb ik echt geen last van, ook niet als ze warm zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 02-06-2017 18:22 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik hou het bij de standaard blokjes. Daarmee remt mijn motor toch al alsof je een anker uitgooit. Verder remt ie ook op de motor flink af waardoor ik bij rustig rijden alleen de laatste paar meters hoef te remmen. Als ik dus wel eens flink rem gaat dat nu al zo hard dat ik geen behoefte heb aan meer remkracht als de slijtage van de schijven daardoor hoger word.
Nou ja, echt nét een filmpje van capt. Aders daarover gezienbyn124 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:59:
Topic: Remmen
Wat raden jullie aan ?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, ook nét gezien. Ik twijfel nog steeds
Slijtageverschil is ook weer niet zo dramatisch héPilatuS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:29:
Ik hou het bij de standaard blokjes. Daarmee remt mijn motor toch al alsof je een anker uitgooit. Verder remt ie ook op de motor flink af waardoor ik bij rustig rijden alleen de laatste paar meters hoef te remmen. Als ik dus wel eens flink rem gaat dat nu al zo hard dat ik geen behoefte heb aan meer remkracht als de slijtage van de schijven daardoor hoger word.
Capt. Aders, ik moest lachensteveman schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 18:55:
[...]
Nou ja, echt nét een filmpje van capt. Aders daarover gezien
[video]
Zo snel slijten remschijven nou ook weer niet.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Zo de eerste 1000 kilometers zitten erop. Nu nog even een afspraakje maken.
Nette tijden voor de eerste keer op Assen. Het was een lekkere dag en de baan was erg snel. Snap alleen niet waarom je niet in 3b bent begonnen?Ghostrider schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 22:24:
[...]
Afgelopen woensdag aanwezig geweest bij Assen, gestart in 3A (een na snelste groep). Dit was echter een halve sessie door een crash. Deze sessie vooral achter mijn maat aan gereden.
2e sessie mocht ik als 2e groepje van start in 3A, mocht vooraan...had nog niks begrepen van de baan dus eerst maar wat lui voor gelaten.
3e en 4e sessie was ik een groep naar beneden gewaardeerd... toen wel wat last van oponthoud. En helaas geen snelle rijders meer om aan te haken.
Rondetijden, niet slecht voor een eerste keer op Assen met een nieuwe motor. De motor rijdt super en is echt erg snel. Ik laat erg veel tijd liggen door te vroeg te remmen en soms verkeerde lijnen te pakken. Houding kan ook beter. Al met al erg tevreden, alles heel gehoudenDonderdag ga ik weer
![]()
code:
1 2 3 4 02:23.125 2 114.445 00:23.171 00:00.427 2 02:14.329 5 121.939 00:22.576 00:00.171 7 02:10.816 7 125.214 00:05.330 00:00.914 7 02:09.947 6 126.051 00:02.627 00:00.054 6
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, ik ga mee doen. Maar morgen eerst de ocwupharley schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
[...]
Gaan er nog mensen naar de 4 uurs race van assen as dinsdag?
Regenbandjes mee xos. We houden het niet droog
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Vandaag me kriega us 10 binnengekregen.
Met de kwaliteit zit het wel goed, dat merk je wel meteen.
Monteren van de bevestiging lussen is echt een eitje. Al moest ik wel naar een geschikte plek zoeken.
Moet eerlijk zeggen dat ik hem groter had verwacht..
Dacht trouwens dat bij de us10 ook een shoulder strap zat, evenals 2 koppel stukjes om de bevestiging straps aan elkaar te klikken als je de tas er niet op heb. Blijkt dat de shoulder strap alleen bij de us20 en us30 zitten..
Och maakt niet uit, zelf maar wat verzinnen.
.
Vanmiddag ook nog even langsgeweest bij dynojet Rotterdam, afspraak gemaakt om me motor af te laten stellen over 2 weken.
Monteren van de bevestiging lussen is echt een eitje. Al moest ik wel naar een geschikte plek zoeken.
Dacht trouwens dat bij de us10 ook een shoulder strap zat, evenals 2 koppel stukjes om de bevestiging straps aan elkaar te klikken als je de tas er niet op heb. Blijkt dat de shoulder strap alleen bij de us20 en us30 zitten..
Och maakt niet uit, zelf maar wat verzinnen.
Vanmiddag ook nog even langsgeweest bij dynojet Rotterdam, afspraak gemaakt om me motor af te laten stellen over 2 weken.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Dat happen zit bij mijn motor wel goed. Heb inderdaad wel eens vaker gehoord dat mensen het net dat beetje extra vonden. Dan is het ook zeker geen slecht idee.Joopieboy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 19:58:
[...]
Slijtageverschil is ook weer niet zo dramatisch héMaar ik mis met de standaard blokken van de gixxer gewoon net even dat happen, en dat is nu opgelost door goeie remblokken. Ligt natuurlijk aan je motor of je het echt nodig hebt. Ondanks dat ik ook veel op de motor afrem.
Het lijkt inderdaad maar een klein tasje, de 20 overigens ook. Heb je hem al gevuld?thijsco19 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:15:
Vandaag me kriega us 10 binnengekregen.![]()
Net nog even een stukje wezen sturen. Jeans gleden alsmaar omhoog zodat ik bijna continue met blote enkels reed
Bijna de eerste 1000 erop, kijken of ik volgende week een beurtje kan laten doen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De 20 is best ruim. Heb ik al meerdere keren als bagage voor een weekje hotel gebruikt - naast laptoptas weliswaar.Ethirty schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Het lijkt inderdaad maar een klein tasje, de 20 overigens ook. Heb je hem al gevuld?
[…]
Verwijderd
Remblokken zijn vooral belangrijk als je heel sportief rijdt. Ik forens vooral, dus voor mij gewoon standaard remblokjes die niet teveel kosten. Laatste keer blokken uit China gehaald. Die doen het prima voor de 3 euro (!) voor een setje...
Opzich hou ik ook wel van spullen uit China hoor, maar remblokjes weet ik niet. Ben bang dat ze een keer uit elkaar vallen als je keihard remt. Kan best dat dit niet terecht is hoor, maar ik zou het zelf niet kopen.Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:03:
Laatste keer blokken uit China gehaald. Die doen het prima voor de 3 euro (!) voor een setje...
Verstandig... En dat met je eigen veiligheid. Toch lullig als er op je grafsteen staat 'maar zijn remmen waren wel goedkoop'...Verwijderd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:03:
Remblokken zijn vooral belangrijk als je heel sportief rijdt. Ik forens vooral, dus voor mij gewoon standaard remblokjes die niet teveel kosten. Laatste keer blokken uit China gehaald. Die doen het prima voor de 3 euro (!) voor een setje...
Hier zou ik toch wel bang voor zijn: http://www.thevog.net/thr...nished-front-brake.58026/
Ik heb ook gesinterde voor en achter blokken besteld samen met een verse kettingset.. Daarnaast ook nog een complete koppelingset (pakking + veren + frictie + staal) en een setje bougies.
Begin van het jaar al voorband olie + filter en luchtfilter vervangen. Doe tijdens het vervangen van mn remblokken de remvloeistof ook gelijk vernieuwen.
Kan ik voorlopig weer lekker kms maken.
@SpongeRob goeie tip, ik zal eens kijken.
Begin van het jaar al voorband olie + filter en luchtfilter vervangen. Doe tijdens het vervangen van mn remblokken de remvloeistof ook gelijk vernieuwen.
Kan ik voorlopig weer lekker kms maken.
@SpongeRob goeie tip, ik zal eens kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_zippey op 02-06-2017 23:48 ]
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Jongens, ik moet een zonde bekennen..
Reed vandaag door Overvecht, Utrecht, op weg naar huis en pardoes zat er een mede-motorrijder in m'n achteruitkijkspiegel.
Dus ik groet hem netjes toen hij me voorbijkwam.
FOUT! Nooit moeten doen!
Het was er zo eentje rijdend in shirtje, korte broek, slippers, rode-puntjes-helm en toen 'ie schuin voor me reed maakte 'ie een wheelie..
Nou, dan weten jullie ook wel waar ik 't over heb
Voel me nog steeds schuldig dat ik dat heb gegroet
Reed vandaag door Overvecht, Utrecht, op weg naar huis en pardoes zat er een mede-motorrijder in m'n achteruitkijkspiegel.
Dus ik groet hem netjes toen hij me voorbijkwam.
FOUT! Nooit moeten doen!
Het was er zo eentje rijdend in shirtje, korte broek, slippers, rode-puntjes-helm en toen 'ie schuin voor me reed maakte 'ie een wheelie..
Nou, dan weten jullie ook wel waar ik 't over heb
Voel me nog steeds schuldig dat ik dat heb gegroet
Achja, zo kwam ik er vandaag ook 2(shirts spijkerbroek/schoenen) tegen vlak voor de verkeerslichten(die op groen stonden, verkeer rijdend ) om even links in het halen over de linkerafslag baan te gaan en in te voegen om vervolgens rechts er meteen af te gaan.
Je hebt overal mensen voor, in elke laag van de bevolking. Gewoon een keer diep zuchten, lekker door rijden en proberen het verschil te maken.
Je hebt overal mensen voor, in elke laag van de bevolking. Gewoon een keer diep zuchten, lekker door rijden en proberen het verschil te maken.
Ik moet nog beginnen met lessen, ben nu bezig met mijn theorie. Toch ben ik al aan het oriënteren op een motor natuurlijk.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een naked bike of een chopper. Van de chopper vind ik het geluid gaaf maar ook de motoren zelf. Toch als ik een naked bike zie rijden vind ik dat ook wat hebben. Het lijkt mij ook lekkerder en soepel rijden. Hou je het ook langer vol op een naked bike? En wat hou je het langst vol qua houding? Chopper lijkt mij meer recht op zittende en een naked bike meer hangend/steunend. Ik weet dat ik het gewoon moet gaan testen.
Lastig.. Gelukkig heb ik nog even.
Ik zit heel erg te twijfelen tussen een naked bike of een chopper. Van de chopper vind ik het geluid gaaf maar ook de motoren zelf. Toch als ik een naked bike zie rijden vind ik dat ook wat hebben. Het lijkt mij ook lekkerder en soepel rijden. Hou je het ook langer vol op een naked bike? En wat hou je het langst vol qua houding? Chopper lijkt mij meer recht op zittende en een naked bike meer hangend/steunend. Ik weet dat ik het gewoon moet gaan testen.
😲
Wat je zelf al zegt, gewoon gaan testen. Ik heb zelf een naked 1e motor(cb1000r) en dat kwam erg overheen met de les motor (6rn) het stuurt gewoon heel erg makkelijk. Wat chopper betreft daar kan ik niet over mee praten. Het ligt ook een beetje aan wat voor soort persoon je bent denk ik. Wil je graag snel sturen en wat harder of wat meer relax en touren. (wat overigens ook prima met een naked kan.)
Vooral als je merkt dat een sport-tour ook fantastisch fijne en mooie motoren zijnmswp schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:37:
Had een naked en nu een sport-tour. 1x op een chopper gereden als vervangend vervoer, maar ik vond het maar niks die passieve houding en zo laag. Zit ontspannen, dat wel, maar meer van de categorie slaapverwekkend.mswp schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:37:
Ik moet nog beginnen met lessen, ben nu bezig met mijn theorie. Toch ben ik al aan het oriënteren op een motor natuurlijk.
Nou is de keuze zeer persoonlijk en afhankelijk van je lichaamsbouw en de specifieke motor waar je op zit. De ene naked is de andere niet. Hoek van je benen, rechte rug of juist voorover gebogen (of zelfs iets achterover), je zal echt moeten proberen, kijken, testen en dan nog zal je waarschijnlijk door de jaren heen een paar keer van gedachte veranderen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Op remmen zou ik nooit besparen. Gisteren mijn motor opgehaald na een remrevisie. Kost wat, maar hij remt nu weer prima. Vooral het doseren was heel lastig voor de revisie.
Blokken en schijven waren nog prima.
De spullen die ik uit china via o.a. aliexpres heb besteld waren tot nu toe altijd een teleurstelling. Action camera met een krasje in de lens, diverse accesoires die na normaal gebruik afbraken, Van die korte hendels die eigenlijk net niet lekker passen, tenzij je er met een hamer op slaat.
Voor blokjes en schijven betaal ik dus liever wat meer, maar dan weet ik wel dat het betrouwbaar spul is.
Voor blokjes en schijven betaal ik dus liever wat meer, maar dan weet ik wel dat het betrouwbaar spul is.
Verwijderd
Dan stop je toch je jeans in motorlaarzen, dat doen sinds jaar en dag heel veel motorrijders.Ethirty schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Net nog even een stukje wezen sturen. Jeans gleden alsmaar omhoog zodat ik bijna continue met blote enkels reedWel hoge schoenen aan, maar volgende keer toch weer mijn laarzen aan..
/me draagt op het werk vaak ook zijn jeans in zijn motorlaarzen.
Heb zelf 2 jaar lang een setje hendel gehad die perfect werkten voor iets van 25 euro. Later voor merk hendels gegaan en merkte er totaal geen verschil in. De speling was ook gelijk bij de goedkope en dure. Heb nog een vizier omdat ik 70 euro voor een stukje plastic veel te duur vond. Deze uit China is ook nog eens zeer donker wat je hier in de EU niet kan kopen. Rij er nu zo'n 4 jaar mee rond ofzo en bevalt erg goed. Heb ook nog 2 ruitjes voor de SV uit China gehaald. Was totaal 30 euro inclusief verzenden. Heb er 1tje verkocht voor 30 euro dus was de mijne gratis. Van een merk was zo'n ruitje hier iets van 80 euro wat ik echt belachelijk vind voor een stukje plastic.
Alleen de hendels vond ik een beetje tricky maar die hebben in 2 jaar tijd geen problemen gegeven. Het vizier en ruitje ben ik erg tevreden mee. Alleen dingen voor de remmen zou ik niet uit China willen hebben. De hendels vond ik al wat tricky, maar blokken, schijven of klauwen heb ik toch liever van een goed merk met de juiste kwaliteitscontrole.
Alleen de hendels vond ik een beetje tricky maar die hebben in 2 jaar tijd geen problemen gegeven. Het vizier en ruitje ben ik erg tevreden mee. Alleen dingen voor de remmen zou ik niet uit China willen hebben. De hendels vond ik al wat tricky, maar blokken, schijven of klauwen heb ik toch liever van een goed merk met de juiste kwaliteitscontrole.
[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 03-06-2017 11:41 ]
Verwijderd
Ik heb met choppers en naked bikes heel veel ervaring en ik vind ze beide leuk. Ik rij nu een naked bike maar dat komt omdat ik elke dag woon/werk verkeer doe. Dat zou ik in principe ook op een chopper kunnen doen maar wil je een chopper optisch mooi houden dan moet je daar niet elke dag mee door weer en wind rijden.mswp schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 00:37:
Als ik geen woon/werk verkeer zou doen dan stond hier lekker een mooie v-rod of zo voor de deur
V-rods
Dat zeg ikVerwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:37:
[...]
Dan stop je toch je jeans in motorlaarzen, dat doen sinds jaar en dag heel veel motorrijders.
/me draagt op het werk vaak ook zijn jeans in zijn motorlaarzen.
Het ziet er maar oncomfortabel uit in die gekke houding.
#team_UTC+1
Net effe wat spullen erin gepropt. Afhankelijk wat je allemaal mee wilt nemen kan er nog best veel in.Ethirty schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:14:
[...]
Het lijkt inderdaad maar een klein tasje, de 20 overigens ook. Heb je hem al gevuld?
Zo had ik net een paar schoenen, korte broek, t-shirt, 2 paar sokken en 2 onderbroeken erin zitten. Toilet spul paste er denk ik ook nog wel bij.
Voor de mensen die weleens een weekendje of langer ergens heen gaan, neem je dan ook schoenen mee of loop je dan gewoon op je motorlaarzen (of motorschoenen) als je niet op de motor zit?
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Duidelijk, bedankt voor de reacties wat remmen betreft!
Ik ga lekker gesinterde remmen proberen. Merk het wel als ze niet bevallen. Gelukkig zijn blokjes niet zo duur. Het 'extra' slijten van de schijven neem ik dan wel voor lief.
Ik ga lekker gesinterde remmen proberen. Merk het wel als ze niet bevallen. Gelukkig zijn blokjes niet zo duur. Het 'extra' slijten van de schijven neem ik dan wel voor lief.
Knoop doorgehakt, cursus geboekt, 25 dollar pp korting kunnen bedingen omdat ik nog 3 collega's heb geregeld die mee gaan
. Ik zal pogen wat materiaal te schieten, en de dashcam gaat ook mee, want ik heb ook een toffe auto gehuurd
.
Morgenochtend staat de taxi klaar om me naar Schiphol te brengen en dan kan het feest beginnen
.
Morgenochtend staat de taxi klaar om me naar Schiphol te brengen en dan kan het feest beginnen
[ Voor 17% gewijzigd door HTT-Thalan op 03-06-2017 12:49 ]
Ik heb het ff gemist, wat ga je doen?HTT-Thalan schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 12:48:
Knoop doorgehakt, cursus geboekt, 25 dollar pp korting kunnen bedingen omdat ik nog 3 collega's heb geregeld die mee gaan. Ik zal pogen wat materiaal te schieten, en de dashcam gaat ook mee, want ik heb ook een toffe auto gehuurd
.
Morgenochtend staat de taxi klaar om me naar Schiphol te brengen en dan kan het feest beginnen.
Ik ga voor werk naar het buitenland, maar in de vrije tijd die we krijgen hebben we een dirt bike cursus geboekt, lekker door de bagger racen
Ja dat hoor ik ook van iedereen inderdaad. Zit nu met een schuin oog te kijken naar een Annitori, die komt zonder invoerkosten op €270, dus dat valt opzich wel mee. Maar aankopen zijn altijd en en en hePilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:31:
[...]
Als je het hebt wil je nooit meer zonder. Als het niet al te duur is zou ik het gewoon doen
Ja! Heb er ook één, kan alleen up quickshiften, maar dat gaat toch zo snel! Zonder merkbare onderbreking in aandrijving schakel je door. Kan je niet adviseren over merk, bij mij staat er BMW opPilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 14:31:
[...]
Als je het hebt wil je nooit meer zonder. Als het niet al te duur is zou ik het gewoon doen
Verwijderd
Remrevisie is heel erg eenvoudig en kun je prima zelf doen als je een beetje handig bent. Kost je alleen een flesje remvloeistof en een revisieset/ringen. Ik merk dat doseren vaak vooral afhangt van ontluchting van de remmen, want als ik dat gedaan heb remt de motor altijd een tijdje heel erg scherp.Erapaz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 11:31:
Op remmen zou ik nooit besparen. Gisteren mijn motor opgehaald na een remrevisie. Kost wat, maar hij remt nu weer prima. Vooral het doseren was heel lastig voor de revisie.
Niet alles uit China is nep en het is ook zo dat in China heel veel motorrijders zijn dus er zal genoeg legitiem spul rondslingeren.PilatuS schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:09:
[...]
Opzich hou ik ook wel van spullen uit China hoor, maar remblokjes weet ik niet. Ben bang dat ze een keer uit elkaar vallen als je keihard remt. Kan best dat dit niet terecht is hoor, maar ik zou het zelf niet kopen.
Proberen kun je altijd toch? Voor die paar euro zie ik het probleem niet. Ik heb ook nog een achterrem, dus het is niet zo dat alles meteen verloren is als mijn voorrem het begeeft. Moet ook zeggen dat ik tot nu toe veel ellende heb gehad met remblokken uit Nederlandse motorzaken, dus was er wel een beetje klaar mee...Joopieboy schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:32:
[...]
Verstandig... En dat met je eigen veiligheid. Toch lullig als er op je grafsteen staat 'maar zijn remmen waren wel goedkoop'...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 18:42 ]
Voor zover ik weet zijn vrijwel alle aftermarket quickshifters alleen omhoog. Er komen nu wel wat fietsen uit die ook omlaag hebben met autoblipper, maar dat is ook pas net.noes schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:17:
[...]
Ja! Heb er ook één, kan alleen up quickshiften, maar dat gaat toch zo snel! Zonder merkbare onderbreking in aandrijving schakel je door. Kan je niet adviseren over merk, bij mij staat er BMW op
Niet alles uit China is troep nee, maar weet jij in dit geval of het goed of slecht is ? Zoals ik al aangaf koop ik ook genoeg uit China hoor, alleen remblokken vind ik nogal een risico. Als de pads van het metaal afvallen tijdens hard remmen op de snelweg bij spontane file heb je niets meer aan alleen die achterrem. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, ik vind het alleen een slecht plan om 2 tientjes te besparen op iets wat zo enorm belangrijk is.Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:26:
[...]
Niet alles uit China is nep en het is ook zo dat in China heel veel motorrijders zijn dus er zal genoeg legitiem spul rondslingeren.
[...]
Proberen kun je altijd toch? Voor die paar euro zie ik het probleem niet. Ik heb ook nog een achterrem, dus het is niet zo dat alles meteen verloren is als mijn voorrem het begeeft. Moet ook zeggen dat ik tot nu toe veel ellende heb gehad met remblokken uit Nederlandse motorzaken, dus was er wel een beetje klaar mee...
Over het quickshifter vehaal:
Die Annitori kan zowel push als pull, tegelijk. Dus je kunt hem voor zowel up- als downshifts gebruiken (wordt ook gedaan). Zelf adverteren ze op de website met de tekst dat hun product alleen geschikt is voor upshifts
Remblokjes: Die koop ik echt never via Ebay of welke vergelijkbare website dan ook. Het is vast hetzelfde materiaal, maar ik kan niet geloven dat die goedkope €3 blokjes ook getest zijn
Die Annitori kan zowel push als pull, tegelijk. Dus je kunt hem voor zowel up- als downshifts gebruiken (wordt ook gedaan). Zelf adverteren ze op de website met de tekst dat hun product alleen geschikt is voor upshifts
Remblokjes: Die koop ik echt never via Ebay of welke vergelijkbare website dan ook. Het is vast hetzelfde materiaal, maar ik kan niet geloven dat die goedkope €3 blokjes ook getest zijn
Betekent push en pull niet dat ie geschikt is voor normaal en GP schakelen ? Als ie de onsteking zowel up als down onderbreekt kan je het inderdaad gebruiken voor omhoog en omlaagschakelen. Je zal dan alleen bij omlaag zelf tussengas moeten geven zonder een autoblipper om een versnelling omlaag te gaan.lolgast schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:37:
Over het quickshifter vehaal:
Verwijderd
Ik rij sowieso heel erg defensief, dus hard remmen doe ik eigenlijk nooit. Zelfs niet bij spontane files want die zie ik van mijlenver aankomen.PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:31:
[...]
Niet alles uit China is troep nee, maar weet jij in dit geval of het goed of slecht is ? Zoals ik al aangaf koop ik ook genoeg uit China hoor, alleen remblokken vind ik nogal een risico. Als de pads van het metaal afvallen tijdens hard remmen op de snelweg bij spontane file heb je niets meer aan alleen die achterrem. Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, ik vind het alleen een slecht plan om 2 tientjes te besparen op iets wat zo enorm belangrijk is.
Dat klopt, daar is het voor gemaakt. Alleen omdat hij beide functies aan kan hebben staan kan hij in theorie dus gebruikt worden voor downshifts. Of het bevoorderlijk is voor de technische staat van je motor laat ik dan even in het middenPilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:40:
[...]
Betekent push en pull niet dat ie geschikt is voor normaal en GP schakelen ? Als ie de onsteking zowel up als down onderbreekt kan je het inderdaad gebruiken voor omhoog en omlaagschakelen. Je zal dan alleen bij omlaag zelf tussengas moeten geven zonder een autoblipper om een versnelling omlaag te gaan.
@maximiliaan_nl We zien het vergelijkend waren onderzoek graag tegemoet dan maar.
[ Voor 6% gewijzigd door lolgast op 03-06-2017 18:48 ]
De meeste verstandige motorrijders rijden heel defensief. Maar dat betekend niet dat er niet zomaar iets kan gebeuren waardoor je vol in de ankers moet. Ik vind niet dat je dit kan gebruiken als reden om met goedkope blokjes te rijden, je hebt gewoon niet altijd in de hand wat er gebeurt.Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:43:
[...]
Ik rij sowieso heel erg defensief, dus hard remmen doe ik eigenlijk nooit. Zelfs niet bij spontane files want die zie ik van mijlenver aankomen.
Verwijderd
Als ik er aan denk dat zal ik volgend jaar als de blokken er een jaar in zitten een foto plaatsen van de blokken...lolgast schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:47:
[...]
@maximiliaan_nl We zien het vergelijkend waren onderzoek graag tegemoet dan maar.
"Is goedkoop" genoeg reden voor jou?PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:49:
[...]
De meeste verstandige motorrijders rijden heel defensief. Maar dat betekend niet dat er niet zomaar iets kan gebeuren waardoor je vol in de ankers moet. Ik vind niet dat je dit kan gebruiken als reden om met goedkope blokjes te rijden, je hebt gewoon niet altijd in de hand wat er gebeurt.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 18:51 ]
Voor remschijven kan je hier terecht wat betreft ervaringen http://www.motor-forum.nl...messages/384982/0/0/china
Verwijderd
@spookz0r Ik koop sowieso bewust geen merkspul, want de kans is groter dat je imitatie krijgt.
Het is niet het topic er voor, maar ik heb heel veel goede spullen uit China gehaald. Dus ik ben niet heel terughoudend met spullen bestellen. Al is het alleen al om het feit dat je met al het geld dat je bespaard prima ook spul kunt proberen. Remblokken is natuurlijk wel op het randje want het draagt een risico met zich mee, maar toch durf ik het wel aan want ik merk het wel als het remmen moeilijker gaat.
Het is niet het topic er voor, maar ik heb heel veel goede spullen uit China gehaald. Dus ik ben niet heel terughoudend met spullen bestellen. Al is het alleen al om het feit dat je met al het geld dat je bespaard prima ook spul kunt proberen. Remblokken is natuurlijk wel op het randje want het draagt een risico met zich mee, maar toch durf ik het wel aan want ik merk het wel als het remmen moeilijker gaat.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 18:59 ]
Nee, maar China wel. Die gasten maken alles na wat ze maar kunnen. Soms doen ze dat net zo goed als een bekende fabrikant en soms doen ze het zo bagger dat het ronduit gevaarlijk is. Zelfde verhaal met goedkope laders voor telefoons die spontaan in brand vliegen. Ik heb geen probleem met aftermarket blokjes die niet van Brembo zijn maar van een andere fabrikant, alleen spullen uit China is gewoon gokken of het goed of slecht is.
Verwijderd
Ik denk dat je je verstand moet gebruiken bij spul uit China. Want er zit veel slecht spul tussen. Maar ik heb tot nu toe eigenlijk altijd wel goede spullen ontvangen. In het begin ben ik wel een paar keer de mist ingegaan, maar inmiddels gaat het eigenlijk altijd wel goed.PilatuS schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:59:
[...]
Nee, maar China wel. Die gasten maken alles na wat ze maar kunnen. Soms doen ze dat net zo goed als een bekende fabrikant en soms doen ze het zo bagger dat het ronduit gevaarlijk is. Zelfde verhaal met goedkope laders voor telefoons die spontaan in brand vliegen. Ik heb geen probleem met aftermarket blokjes die niet van Brembo zijn maar van een andere fabrikant, alleen spullen uit China is gewoon gokken of het goed of slecht is.
Vooral elektronica is vragen om moeilijkheden, dus dat bestel ik ook niet meer. Ik koop vooral onderdelen en/of componenten voor reparaties of apparaten.
Mjah ik wil niet het riscio nemen dat het toch die ene keer niet goed gaat met spul uit China. Helemaal niet wat remmen betreft. Als ik een spiegel bestel uit China die eraf valt dan is dat niet zo erg. Als mijn remmen het niet doen zoals verwacht kan het naar worden.
BvZwolle heeft inmiddels de Yamaha XJ6 Diversion verkocht en een Suzuki GSX650FA voor de deur staan...
(Is overigens te koop...)
Ik heb echt 2 linkerhanden, dus daar begin ik niet aan bij iets cruciaals als remmen. Daarbij is een revisieset al 100 euro, tel daarbij een dag werk op en je zit al over het bedrag wat ik nu betaald heb.Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:26:
[...]
Remrevisie is heel erg eenvoudig en kun je prima zelf doen als je een beetje handig bent. Kost je alleen een flesje remvloeistof en een revisieset/ringen. Ik merk dat doseren vaak vooral afhangt van ontluchting van de remmen, want als ik dat gedaan heb remt de motor altijd een tijdje heel erg scherp.
Nevermind. Had niet naar je gebruikersnaam gekeken.
Volgende keer even beginnen met
code:
Dan krijg je je tekst in het rood en valt het tenminste op. 1
| /me |
[ Voor 49% gewijzigd door sypie op 03-06-2017 20:07 ]
Dat ben ik zelf, neem maar via DM contact op. Woon in Stadhagen.sypie schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:06:
[...]
Nevermind. Had niet naar je gebruikersnaam gekeken.
Volgende keer even beginnen metcode:Dan krijg je je tekst in het rood en valt het tenminste op.
1 /me
In rood is een beetje te, het is hier geen Marktplaats
[ Voor 8% gewijzigd door BvZwolle op 03-06-2017 20:46 ]
En bij remblokken weet je het gewoon niet, dat is het probleem dat ik ermee heb. Je weet niet hoe de blokken op de houder vastzitten en als dat niet goed is heb je een probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:02:
[...]
Ik denk dat je je verstand moet gebruiken bij spul uit China. Want er zit veel slecht spul tussen.
@BvZwolle Niet mijn type motor, sorry.
Ik mag me ook melden in dit topic
Iets meer dan een week mijn motorrijbewijs en 2 dagen in het bezit van een Yamaha TDM850. Is de afgelopen winter compleet gereviseerd door een hobbyist, al het denkbare is vervangen / afgesteld / gesmeerd. Erg blij mee, vooral met mijn lengte (1,90 meter) is een wat grotere motor erg fijn om op te rijden. Uitlaten klinken ook erg goed

Vandaag toertocht gereden georganiseerd door de rijschool waar ik mijn motorrijles heb gehad. Stuk of 40 motoren, erg gaaf! Wel ff wennen om in zo'n grote groep te rijden.

Vandaag toertocht gereden georganiseerd door de rijschool waar ik mijn motorrijles heb gehad. Stuk of 40 motoren, erg gaaf! Wel ff wennen om in zo'n grote groep te rijden.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Twee idd! Lijken vrij klein omdat de motor zelf nogal groot is. Geluid wat eruit komt is wel erg fijn, voegt wel wat toe aan de beleving moet ik zeggen!
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Iemand hier die wel eens een motor in Duitsland heeft gekocht? Wat heb je allemaal met de verkoper geregeld (particulier in dit geval)?
Iets van een verkoopcontract? En moet je de motor daar afmelden op het postkantoor?
Ga maandag naar een mooie Versys kijken.
Iets van een verkoopcontract? En moet je de motor daar afmelden op het postkantoor?
Ga maandag naar een mooie Versys kijken.
Dis is pas een klein lief akratje.

Vandaag een tourtocht gedaan met m'n oude rijschool. 32 motoren in totaal. Was wel ff wennen zo'n grote groep en ook best vermoeiend om alles om je heen in de gaten te houden. Maar alles verliep goed en toch 150km afgelegd.
[ Voor 26% gewijzigd door gebruikershaes op 03-06-2017 22:33 ]
Zoek de uitlaatgebruikershaes schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:30:
[...]
Dis is pas een klein lief akratje.
[afbeelding]
Ik ben heulemaal niet zo'n uitlaat-fetishist, maar gezien het formaat van mijn ZZR maken de twee redelijk subtiele, doch niet al te kleine Acra's aan weerszijden, die zeer fraai parallel lopen aan de buddy seat (of in ieder geval dat gedeelte van de motor
Maakt de motor toch "af" vind ik
LOL ik schrijf net hetzelfde. Ik was daar ook bij. Zat nog te kijken naar je pijpen en waarom je ze gewrapped had. Ik reed op de ducati monster. Volgens mij hebben we elkaar niet gesproken.nMad schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:24:
Ik mag me ook melden in dit topicIets meer dan een week mijn motorrijbewijs en 2 dagen in het bezit van een Yamaha TDM850. Is de afgelopen winter compleet gereviseerd door een hobbyist, al het denkbare is vervangen / afgesteld / gesmeerd. Erg blij mee, vooral met mijn lengte (1,90 meter) is een wat grotere motor erg fijn om op te rijden. Uitlaten klinken ook erg goed
![]()
[afbeelding]
Haha super toevallig! Laatste stukje reed ik af en toe nog achter je, kon je niet bijhouden hahagebruikershaes schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:36:
[...]
LOL ik schrijf net hetzelfde. Ik was daar ook bij. Zat nog te kijken naar je pijpen en waarom je ze gewrapped had. Ik reed op de ducati monster. Volgens mij hebben we elkaar niet gesproken.
Wat betreft die wrap om de uitlaatpijpen heen, de verkoper had daar een heel verhaal over. De essentie is om de warmte vast te houden van je uitlaatgassen zodat de uitlaten warmer worden wat _kan_ resulteren in meer vermogen. Het valt nu erg op omdat het nog erg nieuw is, over een paar maanden zal het wat verkleurd zijn en daardoor wat minder opvallen. Maar misschien haal ik het er ook wel af, ik weet het niet.
Moet je het wel vanaf het blok doen, bochten meewrappen. Nu ziet het er een beetje maf uit, vind ik. Verder wel toffe fietsnMad schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:06:
[...]
Haha super toevallig! Laatste stukje reed ik af en toe nog achter je, kon je niet bijhouden hahaVette motor zo'n ducati monster.
Wat betreft die wrap om de uitlaatpijpen heen, de verkoper had daar een heel verhaal over. De essentie is om de warmte vast te houden van je uitlaatgassen zodat de uitlaten warmer worden wat _kan_ resulteren in meer vermogen. Het valt nu erg op omdat het nog erg nieuw is, over een paar maanden zal het wat verkleurd zijn en daardoor wat minder opvallen. Maar misschien haal ik het er ook wel af, ik weet het niet.
Nadeel is dat als het nat wordt het wel iets harder rot onder de wrap mocht je geen rvs hebben.
Dat uitlaat systeem viel mij gelijk op inderdaad en er moet vast wel leuk geluid uit komen. Niks negatiefs ofzo maar meer voor jouw informatie, maar de Akrapovic demper die erop zit is niet echt maar een replica. Wat het voor mij weggaf is de dempertip, Akra heeft nooit 1 gemaakt met titanium tip op de hexagonal modellen, die zijn altijd van carbon geweest. Ook gaf de sticker die erop zit het weg. Die heeft wat relief wat een echte niet heeft. De uitlaat clamps van Akra zijn ook altijd carbon.nMad schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:24:
Ik mag me ook melden in dit topicIets meer dan een week mijn motorrijbewijs en 2 dagen in het bezit van een Yamaha TDM850. Is de afgelopen winter compleet gereviseerd door een hobbyist, al het denkbare is vervangen / afgesteld / gesmeerd. Erg blij mee, vooral met mijn lengte (1,90 meter) is een wat grotere motor erg fijn om op te rijden. Uitlaten klinken ook erg goed
![]()
[afbeelding]
Hier kan je die Akra halen trouwens als iemand nog een goedkope demper nodig heeft
Ik zou als ik jou was ook het wrap eraf halen en kijken wat eronder zit, misschien heeft de vorige eigenaar voor de bochten eronder een regenpijp gebruikt ofzo. Verder lijkt het mij een nette fiets
Ik weet dat het een replica is. Stond ook in de advertentie. Uitlaatbochten zijn van RVS en laatste omwikkelde stuk van staal. Heb de wrap er al afgehaald toen ik de motor kwam bezichtigen. Hij heeft ze ingespoten met beschermend materiaal tegen roestvorming: https://www.rustbuster.nl/Aanbiedingen/Inoxspray.htm
Denk dat ik het er binnenkort maar afhaal idd
Denk dat ik het er binnenkort maar afhaal idd
[ Voor 31% gewijzigd door nMad op 04-06-2017 09:06 ]
Gelukkig lag er nog 1 op zolder en samen met een paar sleutelringen heb ik nu een schouderbandthijsco19 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 21:15:
Dacht trouwens dat bij de us10 ook een shoulder strap meegeleverd zou worden. Blijkt dat de shoulder strap alleen bij de us20 en us30 zitten..
Och maakt niet uit, zelf maar wat verzinnen..
Hoe simpel kan het zijn..
Voor de mensen die weleens een weekendje of langer ergens heen gaan, neem je dan ook schoenen mee of loop je dan gewoon op je motorlaarzen (of motorschoenen) als je niet op de motor zit?
Ik neem mijn schoenen al mee als ik langer dan 2 uur ergens ben
(verjaardagen ofzo). Niets zo oncomfortabel als lopen op motorlaarzen
Inderdaad. Of als het mooi weer is: slippers en korte broeklolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:47:
Ik neem mijn schoenen al mee als ik langer dan 2 uur ergens ben(verjaardagen ofzo). Niets zo oncomfortabel als lopen op motorlaarzen
Laarzen oncomfortabel? Daarom heb ik van Alpinestatus de tour laarzen (die tevens waterdicht zijn) en daar loop ik rustig de hele dag op. Beter dan sneakers of wat dan ook. Wilde eerst de sport laarzen van hun maar die zijn veel stugger en liepen idd veel minder prettig.
Maar met dit soort weer heb ik altijd een paar lichtgewicht adidasjes bij samen met een dun broekje. Toch net wat luchtiger. Voor een najaar loop ik vaak met mijn motorjeans en laarzen. Bijna niemand die het opvalt.
Was mijn eerste, en gelijk tweede motor, maar best veel lol mee gehad en een hoop aan aangepast.

Maar met dit soort weer heb ik altijd een paar lichtgewicht adidasjes bij samen met een dun broekje. Toch net wat luchtiger. Voor een najaar loop ik vaak met mijn motorjeans en laarzen. Bijna niemand die het opvalt.
Feli! Kun je best nog wat leuks van maken!BvZwolle schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 19:14:
BvZwolle heeft inmiddels de Yamaha XJ6 Diversion verkocht en een Suzuki GSX650FA voor de deur staan...
Was mijn eerste, en gelijk tweede motor, maar best veel lol mee gehad en een hoop aan aangepast.

[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 04-06-2017 09:55 ]
Ik rij met Alpinestar SMX-6 laarzen, daar zit echt geen beweging in die noodzakelijk is voor lekker lopen. Eigenlijk gewoon geen bewegingJoopieboy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 09:52:
Laarzen oncomfortabel? Daarom heb ik van Alpinestatus de tour laarzen (die tevens waterdicht zijn) en daar loop ik rustig de hele dag op. Beter dan sneakers of wat dan ook. Wilde eerst de sport laarzen van hun maar die zijn veel stugger en liepen idd veel minder prettig.
...
@lolgast, die heb ik ook, alleen dan niet de perforated versie. Vind het wel meevallen, kan er best op lopen. Alleen zijn ze zo warm met dit weer.
Slippers zijn sowieso een goed idee maar dan beperk je jezelf tot warm weer. Nou is dat niet zo erg, als het wat kouder is (lange broeken weer) kan ik natuurlijk de laarzen aanhouden. Maar een hele dag die laarzen aanhouden lijkt me dan ook weer niet fijn.
Slippers zijn sowieso een goed idee maar dan beperk je jezelf tot warm weer. Nou is dat niet zo erg, als het wat kouder is (lange broeken weer) kan ik natuurlijk de laarzen aanhouden. Maar een hele dag die laarzen aanhouden lijkt me dan ook weer niet fijn.
Die vented variant is echt fantastisch, maar je moet niet in de regen terechtkomen 
De eerste 5 minuten rijden na aanschaf wist ik al dat de volgende laarzen ook vented worden
De eerste 5 minuten rijden na aanschaf wist ik al dat de volgende laarzen ook vented worden
avb in de pocket! Een uur voor mijn examen ging ik nog wat oefenen met mijn instructeur en een andere kandidaat, en toen ging het echt perfect. Gewoon een 10/10. Helaas tijdens het examen ging het best slordig, ik remde niet gelijkmatig bij de precisiestop en ik raakte een pionnetje bij de langzame slalom. Terwijl juist die langzame slalom mijn sterke punt was, die gaat altijd perfect bij mij.
Maargoed geslaagd is geslaagd! Ik ben happy!
Maargoed geslaagd is geslaagd! Ik ben happy!
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Misschien wel ideaal voor mijn zweetpoten.lolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:41:
Die vented variant is echt fantastisch, maar je moet niet in de regen terechtkomen
Dit topic is gesloten.
![]()