The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Screenshot, ook leuk, die GPS overlay
Mini-clipje, even gedownsized naar formatje aardappel
Ik heb even geen goede clip liggen die kort genoeg.. Alle video's zijn praktisch allemaal >3GB..
Ik heb nog wat materiaal liggen om de windruis bij de microfoon weg te houden, dat is de volgende stap
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 04-06-2017 13:32 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hehe ja ben er ook blij mee. Heeft maar 80 paardjes maar weegt ook maar iets van 175kg nat. Dus gaat aardig vooruit.nMad schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:06:
[...]
Haha super toevallig! Laatste stukje reed ik af en toe nog achter je, kon je niet bijhouden hahaVette motor zo'n ducati monster.
Wat betreft die wrap om de uitlaatpijpen heen, de verkoper had daar een heel verhaal over. De essentie is om de warmte vast te houden van je uitlaatgassen zodat de uitlaten warmer worden wat _kan_ resulteren in meer vermogen. Het valt nu erg op omdat het nog erg nieuw is, over een paar maanden zal het wat verkleurd zijn en daardoor wat minder opvallen. Maar misschien haal ik het er ook wel af, ik weet het niet.
Ik bedenk me net. Ben jij die lange jongen met kort rood haar en sproeten? Dan hebben we nog ff gekletst bij het halen van de lunch. Ik zat ook naast die dude met wie je het had over front end developement.
Wat betreft die uitlaat. Ach ja wie weet als je het laat zitten en de gassen zijn heet genoeg dat je een soort after burner krijgt
Stuur je wel ff DM, praat wat handigergebruikershaes schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:26:
[...]
Hehe ja ben er ook blij mee. Heeft maar 80 paardjes maar weegt ook maar iets van 175kg nat. Dus gaat aardig vooruit.
Ik bedenk me net. Ben jij die lange jongen met kort rood haar en sproeten? Dan hebben we nog ff gekletst bij het halen van de lunch. Ik zat ook naast die dude met wie je het had over front end developement.
Wat betreft die uitlaat. Ach ja wie weet als je het laat zitten en de gassen zijn heet genoeg dat je een soort after burner krijgt
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
#hoedannMad schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:06:
[...]
Haha super toevallig! Laatste stukje reed ik af en toe nog achter je, kon je niet bijhouden hahaVette motor zo'n ducati monster.
Wat betreft die wrap om de uitlaatpijpen heen, de verkoper had daar een heel verhaal over. De essentie is om de warmte vast te houden van je uitlaatgassen zodat de uitlaten warmer worden wat _kan_ resulteren in meer vermogen.
Het is allemaal niet heel spannend en ingewikkeld. Check ook het import draadje op motor-forum. Staat heel veel informatie op, zeker ook mbt invoer proces. Maar inderdaad, verkoopcontract dubbel getekend (eentje voor jou en een voor de verkoper). Ik had er zelf twee uitgeprint die ik van mobile.de gevist had maar de beste man had zelf ook al dubbel contract geregeld. Duitsers zijn vrij secuur met dat soort dingen. Daarna plaat eraf halen en ermee naar wat volgens mij verkehrstassenambt oid heet. Check wel even openingstijden en locaties van te voren en reken op lang wachten (zat zelf ongeveer 3 kwartier in de wachtrij.)Eoghlear schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:22:
Iemand hier die wel eens een motor in Duitsland heeft gekocht? Wat heb je allemaal met de verkoper geregeld (particulier in dit geval)?
Iets van een verkoopcontract? En moet je de motor daar afmelden op het postkantoor?
Ga maandag naar een mooie Versys kijken.
Heeft te maken met het 'afzuigen' van de gassen.. Hetere uitlaatgassen aan het einde van het traject moeten daarbij helpen. Hoe exact weet ik niet.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Anoniem: 134660
Ben blij met de spullen, het rijdt allemaal top. Vooral die handschoenen zijn heel comfortabel.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 134660 op 04-06-2017 19:43 ]
Vanmiddag voor het eerst met de Sena 10S gereden samen. Niks op aan te merken! Kwaliteit is goed, afstand meer dan respectabel (op ruim 1 km rijden voor mijn vriendin konden we nog communiceren).
Later op de avond nog een ritje gedaan, kreeg ik de tekst "Ik wil naar huis, draai maar om. Het waait te hard!" in mijn oor getetterd. Er zitten dus ook nadelen aan zo'n setje
Nog iets heel anders. Ik heb hier nog een permanente aansluiting op de accu voor het oudere model Optimate liggen, is voor de meeneem voor diegene die er interesse in heeft. Let even goed op de aansluiting, dat had ik dus niet gedaan

Ik heb wel interesse. Ik heb zelf nog een optimate 3 liggen zonder accu connectorlolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:50:
@Hamza Voor de beloofde tag
Vanmiddag voor het eerst met de Sena 10S gereden samen. Niks op aan te merken! Kwaliteit is goed, afstand meer dan respectabel (op ruim 1 km rijden voor mijn vriendin konden we nog communiceren).
Later op de avond nog een ritje gedaan, kreeg ik de tekst "Ik wil naar huis, draai maar om. Het waait te hard!" in mijn oor getetterd. Er zitten dus ook nadelen aan zo'n setje
Nog iets heel anders. Ik heb hier nog een permanente aansluiting op de accu voor het oudere model Optimate liggen, is voor de meeneem voor diegene die er interesse in heeft. Let even goed op de aansluiting, dat had ik dus niet gedaan
[afbeelding]
[afbeelding]
Kun je een DM sturen met de prijs ?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Wij met de vriendengroep allemaal de Sena 20s gekocht. Nu met 6 man tegelijkertijd elkaar afzeiken... Heerlijk en een extra dimensie van samen rijden.lolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:50:
@Hamza Voor de beloofde tag
Das raar, hier geen orkaan gezien..lolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 21:50:
[...]
Nee klopt
Maar ik moet zeggen, het waaide behoorlijk stevig af en toe op de A50 hier en aangezien we weer onderweg naar het ziekenhuis waren zat ze denk ik gewoon niet zo lekker in haar vel en heeft ze zichzelf bang laten maken. Binnendoor terug gereden voelde ze zich prettiger.
We halen de rit vanmiddag wel weer in. Er blijkt helemaal 0,0 bescherming in de rug van haar Revit Xena jas te zitten, dus we rijden ff naar een motorzaak verderop. Mooi ritje van een uur met omrijden
Maar had ze last van turbulentie of andere dingen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ze zijn ook allemaal hetzelfdeJoopieboy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:58:
Vrouwen heGaan zichzelf op lopen vreten.
Maar had ze last van turbulentie of andere dingen?

Veel last van windvlagen zei ze. En met je bakkes vol in de tegenwind op een naked is blijkbaar ook niet lekker

Ik ben verliefd op dat ding.

Maar hij is nog wel een beetje duur, Goedhart heeft er een van € 10.000 (met < 5000 km op de teller)... Misschien maar eens een dagje huren dus.
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2017 10:34 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Leuke dingen inderdaad! Maar waarom op de middenbok en ook nog eens de jiffy uit?CodeCaster schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:20:
Lekker weekendje door de Eifel en Ardennen gereden met collega's.Op een gegeven moment kwam een Tracer-versie van de MT-09 aan op het terras waar we even wat gingen drinken, en diezelfde stond daarna bij het hotel.
[afbeelding]
Maar hij is nog wel een beetje duur, Goedhart heeft er een van € 10.000 (met 100 km op de teller)... Misschien maar eens een dagje huren dus.
Ja ik ook wel, maar inderdaad nog te duurCodeCaster schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:20:
Lekker weekendje door de Eifel en Ardennen gereden met collega's.Op een gegeven moment kwam een Tracer-versie van de MT-09 aan op het terras waar we even wat gingen drinken, en diezelfde stond daarna bij het hotel.
[afbeelding]
Maar hij is nog wel een beetje duur, Goedhart heeft er een van € 10.000 (met 100 km op de teller)... Misschien maar eens een dagje huren dus.
Waarschijnlijk stond 'ie eerst op de jiffy en daarna op de middenbok gezet? En vervolgens niet ingeklapt.InZane schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:52:
[...]
Maar waarom op de middenbok en ook nog eens de jiffy uit?
Hoe duur is zo'n tracer nieuw dan? Ik vind 10k nog wel meevallen voor een motor, maar als 'ie maar 10 500 nieuw was.. Dan is 't een ander verhaal misschien
Met een beetje accessoires al snel 15k, dus 10k voor een uit de verhuur met weinig kilometers op de teller is goed te doen. Maar dat heb ik er gewoon niet voor over, zeker niet zolang ik nog geen stalling heb.Osiris schreef op maandag 5 juni 2017 @ 10:16:
[...]
Waarschijnlijk stond 'ie eerst op de jiffy en daarna op de middenbok gezet? En vervolgens niet ingeklapt.
Hoe duur is zo'n tracer nieuw dan? Ik vind 10k nog wel meevallen voor een motor, maar als 'ie maar 10 500 nieuw was.. Dan is 't een ander verhaal misschien
Sta nu wel weer voor de beslissing: nog meer geld tegen die Fazer aansmijten, of gewoon een ander halen. Na ruim twee jaar en 12 miljoen meter (
[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2017 10:19 ]
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik wilde m'n ZZR gewoonweg hebben
Maar die MT-09 Tracer ziet er wel leuk uit, redelijk compact allemaal, wel kuipje. Niets voor mij, maar zou 't wel overwegen als ik een ander was
[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 05-06-2017 10:24 ]
Voor de verandering, nog iets anders

Het gaat niet zozeer om het gebruik, het gaat om wat je budget is en wat je het waard vindt. Sommige willen persé een limited edition hebben van een Panigale of HP4 en leggen daar 70k à 80k voor neer. Ik vind het complete onzin en een rationele afwezig over het gebruik van die dingen is ook twijfelachtig.lolgast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:19:
Het ligt er natuurlijk aan waar je de motor voor gebruikt en wat je kunt besteden. Ik zie mezelf nooit meer dan €7.000 uitgeven aan een motor en zelfs dat bedrag klinkt al belachelijk. Gebruik hem dan ook alleen voor plezier en mooi weer ritjes. Mijn huidige 749s was €4.750 en daar heb ik meerdere nachtjes over nagedacht
Voor de verandering, nog iets anders. Gisteren lopen kloten met banden oppompen van de CB1, dus:
[afbeelding]
De nieuwe GS-en verkopen ook best goed en zijn al snel 25k. Tja, als mensen dat graag willen.
Ik ben ook nog opzoek naar een voetpomp met een goede meter. Heb nu een losse meter, is irritant, maar wel nauwkeurig.
Hoe goed werkt het?

Motoren zijn echt wel pussy magnets ja
Waarom niet? Doe ik ook altijd. De jiffy moet uit voor de middenbok naar beneden kan, waarom zou ik die weer terugvouwen als ie eenmaal staat? Da's alleen maar extra moeite en als ik 'm verkeerd van de middenbok rijd, dan heb ik nog kans dat ie op de jiffy landtInZane schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:52:
[...]
Leuke dingen inderdaad! Maar waarom op de middenbok en ook nog eens de jiffy uit?
Ik heb die pomp ook. Geen idee hoe nauwkeurig ie is maar na het pompen rijdt m'n motor altijd weer heerlijkMaegrim schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:34:
Volgens mij heb ik ook zo'n ding, als pomp is het prima maar de drukmeter is waardeloos
Van de week naar een paar vriendelijke kerels geweest die me even vertelden dat m'n brandstofstatus extreem laag was:

En maar vloeken en schelden op m'n motor, want te weinig ruimte en alles moest los. Ik zat ook te vloeken en schelden want na een paar uur rijden had ik altijd last van m'n linker pols

Daar was ik dus maar net optijd bij.
Terug naar huis gereden waar ik me bedacht dat m'n ketting eigenlijk ook wel wat aandacht kon gebruiken

Schakelt en koppelt nu in ieder geval weer heerlijk
Toen ik toch al m'n gereedschap bij me had gelijk maar wat extra onderdelen gedemonteerd en m'n motor gewassen
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De drukmeter van mijn Michelin pomp is wel nauwkeurig, heb dit gecontroleerd met een aantal andere drukmetertjes. Het hoeft dus niet zo te zijn dat al die pompen onnauwkeurig zijn.Maegrim schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:34:
Volgens mij heb ik ook zo'n ding, als pomp is het prima maar de drukmeter is waardeloos
Mwa, dat is niet wat er staat. Hij zegt dat het als drukmeter waardeloos is, niet dat ie onnauwkeurig is, en daar kan ik ook wel een aantal argumenten voor bedenken:cyntax schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:57:
[...]
De drukmeter van mijn Michelin pomp is wel nauwkeurig, heb dit gecontroleerd met een aantal andere drukmetertjes. Het hoeft dus niet zo te zijn dat al die pompen onnauwkeurig zijn.
- Nogal lomp om onderweg mee te nemen
- Ongebruiksvriendelijk doordat je 'm moet vastschroeven aan je ventiel ipv er ff simpel op drukken
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Voor mij is het na het OV en fiets m'n primaire vervoersmiddel. Ik woon in Alphen aan den Rijn, waar je in de spits niet uitkomt, tenzij je op de motor bent.lolgast schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:19:
Het ligt er natuurlijk aan waar je de motor voor gebruikt en wat je kunt besteden. Ik zie mezelf nooit meer dan €7.000 uitgeven aan een motor en zelfs dat bedrag klinkt al belachelijk. Gebruik hem dan ook alleen voor plezier en mooi weer ritjes. Mijn huidige 749s was €4.750 en daar heb ik meerdere nachtjes over nagedacht
M'n budget is nu zo'n 3000-5000, bij lange na niet genoeg om om het even welke versie van de MT-09 te kopen. En dan nog, eigenlijk moet ik eerst m'n achtertuin verbouwen zodat m'n toekomstige fiets droog kan staan.
wachten tot iemand er een om een boom vouwtCodeCaster schreef op maandag 5 juni 2017 @ 12:05:
[...]
Voor mij is het na het OV en fiets m'n primaire vervoersmiddel. Ik woon in Alphen aan den Rijn, waar je in de spits niet uitkomt, tenzij je op de motor bent.Het ligt zo lekker centraal in de Randstad, maar je komt nergens...
M'n budget is nu zo'n 3000-5000, bij lange na niet genoeg om om het even welke versie van de MT-09 te kopen. En dan nog, eigenlijk moet ik eerst m'n achtertuin verbouwen zodat m'n toekomstige fiets droog kan staan.
"Opknapper, beetje valschade"

Het is wel weer even wennen, lang geleden! Ongelofelijk hoe zulke 'snelle' auto's zulke trage automaatbakken krijgen

Getest MT07 / Tracer 700 / XSR700 van de zwaardere weggebleven omdat ik hoe dan ook met een 700 wou starten. Positief verrast wat rijd dat stukken beter dan de XJ6 van de rijschool. Op zich een beetje zoals ik verwacht had zowel de MT07/XSR700 rijden heel leuk, de Tracer vind ik zelf wat lomp, leuke motor als je dag dagelijks in weer en wind wil rijden. De XSR rijd leuk maar is niet zo mijn ding die retro look, dus het wordt 99% zeker de MT07 nu nog wat twijfelen over welke opties direct en welke later.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
712641
'MuricaHTT-Thalan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:52:
Ongelofelijk hoe zulke 'snelle' auto's zulke trage automaatbakken krijgen. Aan stick shift doen ze helaas niet
.
Kijk naar het interieur, ze bezuinigen op alles. Voor 'onze' prijzen koopt niemand dat spul.HTT-Thalan schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:52:
Tja, ik dacht, als ik het aantal wielen verdubbel, moet ik dat met de cylinders ook maar doen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is wel weer even wennen, lang geleden! Ongelofelijk hoe zulke 'snelle' auto's zulke trage automaatbakken krijgen. Aan stick shift doen ze helaas niet
.
De Tracer werkt ook prima voor alleen plezier-ritjes hoor.Tomsworld schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:57:
Getest MT07 / Tracer 700 / XSR700 van de zwaardere weggebleven omdat ik hoe dan ook met een 700 wou starten. Positief verrast wat rijd dat stukken beter dan de XJ6 van de rijschool. Op zich een beetje zoals ik verwacht had zowel de MT07/XSR700 rijden heel leuk, de Tracer vind ik zelf wat lomp, leuke motor als je dag dagelijks in weer en wind wil rijden.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat zeg ik niet, maar het is minder waar ik op zoek naar ben, traceert 700 en mt07 beiden hetzelfde blok maar toch een totaal andere rijervaring. Soit ik begin ongeduldig te worden, ik wil rijdenEthirty schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:29:
[...]
Kijk naar het interieur, ze bezuinigen op alles. Voor 'onze' prijzen koopt niemand dat spul.
[...]
De Tracer werkt ook prima voor alleen plezier-ritjes hoor.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Oh aha, dat zou het verklaren. Ik hoef de jiffy niet uit te doen om de middenbok te kunnen gebruiken. Ik dacht dat dat op alle motoren zo wastdw schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:54:
[...]
[afbeelding]
Motoren zijn echt wel pussy magnets ja
[...]
Waarom niet? Doe ik ook altijd. De jiffy moet uit voor de middenbok naar beneden kan, waarom zou ik die weer terugvouwen als ie eenmaal staat? Da's alleen maar extra moeite en als ik 'm verkeerd van de middenbok rijd, dan heb ik nog kans dat ie op de jiffy landt

Ook ik mag dus op zoek naar een nieuwe achterband (begin juli mogen we weer een paar dagen op pad, naar Garmisch-Partenkirchen dit keer)
Het wordt een beginnersmotor, dus ik zoek naar iets van max 1500 euro. Heeft iemand een idee wat voor richting ik moet gaan zoeken? Ik heb een ongelofelijke voorliefde voor honda maar eventueel kan een ander merk natuurlijk ook. Als het nodig is kan ik ook wat meer geld uitgeven maar ik ben nogal zeikerig met geld, dus liever niet iets van 5k ofzo. Ik rij ook al 2 jaar met een auto van 400 euro dus ik heb een lage standaard voor afwerking en luxe, maar ik wil wel een relatief betrouwbare motor. Alle reparaties aan mijn auto doe ik zelf, en ik ben van plan om dat met de motor ook te doen.
Mijn rij-instructeur zei dat ik een BMW GS1200 ofzo moest kopen, alleen dat ligt te ver boven mijn budget
(overigens wil ik er ook een reis mee maken naar oost-europa)
Heeft iemand een goed idee voor een geschikte motor voor mij? Een naked bike lijkt me heel fijn, ik heb daar nu ook les op. (honda cb500) Maar die lijken minder geschikt voor lange afstanden. Is een honda transalp misschien een goed idee? Of een suzuki GS750? Of is het beter om een wat zwaarder motorblok te nemen gezien de afstanden die ik op de snelweg ga afleggen?
Veel vragen, ik weet het, maar ik begin ook helemaal op 0 in mijn orientatie naar een motorfiets eigenlijk.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
haha ik snap precies wat je bedoeld!kneusteun schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:07:
GS1200 is wel goede tip, gaf hij er geiten wollen sokken en een looprekje bij kado?
Maar het boeit me niet zo hoe het eruitziet, als het maar lekker rijdt.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
XJ900s?
Niet mooi, maar wel praktisch en cheap.
@darkkingll ; is triumph nogwel de kwaliteit die ze vroeger leverden? Want ik krijg er altijd een beetje een zure smaak van in mijn snavel
Als je niet perse super veel vermogen wilt is een xj600s ook prima, een stuk lichter en degelijk blok.epic_gram schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:39:
Ik zat te kijken naar een bmw k100, wat vinden jullie daarvan? Die XJ900s is ook interessant!
@darkkingll ; is triumph nogwel de kwaliteit die ze vroeger leverden? Want ik krijg er altijd een beetje een zure smaak van in mijn snavel
http://www.motor-forum.nl...ersion-XJ600S-9127-k.html
Bovenstaande ziet op de foto's supernetjes uit
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
VFR750 of 800epic_gram schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:05:
Ik ben vast op zoek naar een motor waarmee ik wat langere afstanden kan rijden op de snelweg. Wekelijks Delft-Enschede als het kan, en dagelijks zo'n 20km hoofdzakelijk snelweg.
Het wordt een beginnersmotor, dus ik zoek naar iets van max 1500 euro. Heeft iemand een idee wat voor richting ik moet gaan zoeken? Ik heb een ongelofelijke voorliefde voor honda maar eventueel kan een ander merk natuurlijk ook. Als het nodig is kan ik ook wat meer geld uitgeven maar ik ben nogal zeikerig met geld, dus liever niet iets van 5k ofzo. Ik rij ook al 2 jaar met een auto van 400 euro dus ik heb een lage standaard voor afwerking en luxe, maar ik wil wel een relatief betrouwbare motor. Alle reparaties aan mijn auto doe ik zelf, en ik ben van plan om dat met de motor ook te doen.![]()
Mijn rij-instructeur zei dat ik een BMW GS1200 ofzo moest kopen, alleen dat ligt te ver boven mijn budget![]()
![]()
(overigens wil ik er ook een reis mee maken naar oost-europa)
Heeft iemand een goed idee voor een geschikte motor voor mij? Een naked bike lijkt me heel fijn, ik heb daar nu ook les op. (honda cb500) Maar die lijken minder geschikt voor lange afstanden. Is een honda transalp misschien een goed idee? Of een suzuki GS750? Of is het beter om een wat zwaarder motorblok te nemen gezien de afstanden die ik op de snelweg ga afleggen?
Veel vragen, ik weet het, maar ik begin ook helemaal op 0 in mijn orientatie naar een motorfiets eigenlijk.

oeps dubbel
InZane schreef op maandag 5 juni 2017 @ 15:13:
[...]
Oh aha, dat zou het verklaren. Ik hoef de jiffy niet uit te doen om de middenbok te kunnen gebruiken. Ik dacht dat dat op alle motoren zo was
Zal wel een Yamaha-dingetje zijn dan
~ James May
Misschien omdat de middenbok alleen als after-market te krijgen is en niet origineel?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nou, als je een goede start hebt misschienTylen schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:35:
@xos hoe was je "vuur"doop? Geweldig he die start en eerste ronde.

Hoop wel dat alles goed is met de jongen die zorgde voor de herstart. Volgens mij stond zijn pak ook in de brand.
Anoniem: 325917
Nu zat ik zo te denken aan een pilot power voor, en een pilot road achter. Dit omdat er van het zomer veel kilometers gemaakt zullen worden. Road schijnt een stuk langer mee te gaan dan de power.
Is dit een goede combi? Of beter de road ook voor?
En welke bevallen het beste? Mpr 3 of 4?
Ik denk dat het voor een deel wel gebruik is aangezien iemand die z'n motor voor woon werk gebruikt en veel km's moet maken sneller bv. een GS zal kopen omdat die toch wel comfortabeler is dan een motor van bv. €4000.Rody schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:53:
[...]
Het gaat niet zozeer om het gebruik, het gaat om wat je budget is en wat je het waard vindt. Sommige willen persé een limited edition hebben van een Panigale of HP4 en leggen daar 70k à 80k voor neer. Ik vind het complete onzin en een rationele afwezig over het gebruik van die dingen is ook twijfelachtig.![]()
De nieuwe GS-en verkopen ook best goed en zijn al snel 25k. Tja, als mensen dat graag willen.
In veel van die gevallen vervangt die GS trouwens ook de auto van die gebruiker dus kan hij zo budget vrij maken voor de aanschaf van de motor.
[ Voor 9% gewijzigd door caesar1000 op 05-06-2017 18:26 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Mooi is die misschien niet nee, bulletproof wel. Ik heb er probleemloos 100.000km mee gereden. Alleen die uitlaat moest vervangen worden. De rest was nooit, behalve standaard slijtage delen, echt nodig
Aanrader als je goedkoop een betrouwbare motor wil met voldoende pk.
Tippie. Als je de baan oprijd heb je rechts aan het einde van de pitsstraat een streepje om de start te oefenen. Elke keer als je de baan opgaat doe je een proefstartje en dan went het vanzelf.xos schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:35:
[...]
Nou, als je een goede start hebt misschien. Zowel de start als de herstart verprutst. Viel te ver terug in toeren en schakelde de tweede keer ook mis. Denk dat ik bij beide starts een plek of 8 verloor. Wel wat plekken goed gemaakt tijdens de race maar was de aansluiting kwijt met mensen die het tempo reden wat ik ook zou kunnen rijden. Daarna werd ik meegezogen in een groep die zo rond de 1:55 reden wat makkelijk te volgen was. Onder andere jij had al verteld dat het door het weer fysiek erg zwaar was dus ik heb niet alles op alles gezet om de race gewoon lekker uit te rijden. En dat was gelukt, uiteindelijk op dezelfde plek geeindigd waar ik ook gestart was en conditioneel geen probleem om het vol te houden. Al met al ben ik dus tevreden en kijk uit naar de volgende
.
Hoop wel dat alles goed is met de jongen die zorgde voor de herstart. Volgens mij stond zijn pak ook in de brand.
Oef zijn pak zelf ook??? Dan hoop ik idd ook dat het goed gaat met hem.
Zelf had ik ook een slechtte start. Ik kwam rechts in de verdrukking waardoor ik een paar plekken weer in moest leveren. HEb de hele wedstrijd met 1 iemand lopen spelen. Was erg leuk. Ik remde hem eruit bij de GT en hij pakte mij weer terug in de Strubben. Wel raar overigens. Ik was altijd iedereen de baas in de Strubben, maar sinds die crash niet meer

Meteen een ritje meegemaakt, heerlijk fris!
Dan maar een doelloos berichtje van maken. Vandaag weer lekker gereden, deze keer zonder slecht nieuws via het communicatie setje
Uiteindelijk 200km gedaan ofzo, praktisch alles binnendoor. En een rugprotector rijker voor de jas van mijn vriendin.
[ Voor 167% gewijzigd door lolgast op 05-06-2017 19:47 ]
Helaas wél een boete van €25,- opgelopen doordat ik de rode reflector onder de korte kentekenplaat-houder niet gemonteerd had (ligt nieuw in doos op zolder). Verder waren ze tijdens de controle uitermate geïnteresseerd in het gat van de, officieel Yamaha accessoire, Akrapovic uitlaat en de afwezigheid van een dB-killer. Er werd zelfs een duimstok in gestoken om me te laten zien dat er NIETS in de demper zat....
Na het opsporen van het E-Keurmerkje én het overleggen van het bijbehorende pasje werd ik pas gelooft in m'n uitspraak dat 't gewoon standaard fabrieksmateriaal bijbehorend bij de fiets is
In de tijd dat ze bezig waren met mijn fiets konden andere motorrijders gewoon doorrijden dus €25,- well spent.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Is ook een beetje een gok en na 2 uur rijden zit ie inderdaad al aardig onder. Vond de bruine variant in het echt alleen niet zo mooi van kleur en zwart is mooi, maar in de zon toch weer warm. Hopen dat het allemaal niet te snel smerig wordtJoopieboy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:32:
Fijn jack is dat idd! Dat wit durfde ik niet vanwege vliegen en rotzooi
Wauw echt zoeken duswimmel_1 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:41:
Sinds een paar uurtjes weer terug van een paar dagen Sauerland met vooral lekker sturen én rustig wennen aan de MT-10. Vergelijk met een R6.... On-Mo-Ge-Lijk, maar wat een Smile zet zo'n brommer op je bakkes tijdens 't rijden daar!!
Helaas wél een boete van €25,- opgelopen doordat ik de rode reflector onder de korte kentekenplaat-houder niet gemonteerd had (ligt nieuw in doos op zolder). Verder waren ze tijdens de controle uitermate geïnteresseerd in het gat van de, officieel Yamaha accessoire, Akrapovic uitlaat en de afwezigheid van een dB-killer. Er werd zelfs een duimstok in gestoken om me te laten zien dat er NIETS in de demper zat....
Na het opsporen van het E-Keurmerkje én het overleggen van het bijbehorende pasje werd ik pas gelooft in m'n uitspraak dat 't gewoon standaard fabrieksmateriaal bijbehorend bij de fiets is
In de tijd dat ze bezig waren met mijn fiets konden andere motorrijders gewoon doorrijden dus €25,- well spent.

Klinkt als een goed weekend!
Yups, ze waren écht aan het zoeken, maar wel op een uiterst vriendelijke manier waarbij ze zelfs ook nog uitleg gaven waarom ze daar allemaal op lette. Moest zelfs 't contact aanzetten om te laten zien dat er toch wel écht rode achterlicht en rem LED's achter het witte achterlicht glaasje zaten, zelfde met de knipperlichten. Maar op zich wel goed dat ze op die manier bezig zijn daar, ze maken er veel mensen toch nét even iets meer bewust van dat je je spullen gewoon op orde moet hebben.Joopieboy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Wauw echt zoeken dusMaar alleen de reflector? Das gaaf
Klinkt als een goed weekend!
De 2018 editie van 't weekend is al weer geboekt!! Is altijd Su-Per gezellig met ± 50 man in een hotel welke er allemaal zijn om overdag een beetje gezellig met elkaar te motorrijden en vervolgens te "socialisen" in de avond.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
En dat ze strenger worden is ook wel logisch met al het gedoe daar. Maar dat kan voor mij nog leuk worden met een achterlicht met geïntegreerde knippers en natuurlijk ook geen reflector.
wimmel_1 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 20:41:
Vanmiddag naar motorkledingcenter in Tilburg geweest om wat zomer spul te halen. Ik was snel klaar want ze hadden niks meer...
In iedergeval niet iets wat ik zocht of iets in mijn maat.
(Textiel doorwaai jas en broek van alpinestars)
Weet iemand een winkel waar alpinestars ruim aanwezig is?
Zojuist maar een paar vented smx6 laarzen besteld.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Succes daarmee, ik heb uiteindelijk maar wat van Rev'it gekocht.thijsco19 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
[...]
#team_UTC+1

Tja vind het meeste van alpinestars mooi. Vooral de kleuren combo.
Moet wel zeggen dat ik af en toe ook wel naar revit zit te kijken, zit ook zeker mooi spul tussen.
In welke hoek zoek je het? Ik heb mijn handschoenen en laarzen van Alpinestar bij Termaat gekocht, maar die zitten in Nijmegen..thijsco19 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
[...]
![]()
![]()
Vanmiddag naar motorkledingcenter in Tilburg geweest om wat zomer spul te halen. Ik was snel klaar want ze hadden niks meer...
In iedergeval niet iets wat ik zocht of iets in mijn maat.
(Textiel doorwaai jas en broek van alpinestars)
Zojuist maar een paar vented smx6 laarzen besteld.
Voor mijn motor eigenlijk ook een heleboel vergelijken, alleen ik heb geen flauw idee waar ik allemaal op letten. Voor mijn gevoel met een budget rond de 3.500 zou je toch wel wat leuks moeten vinden. Een nadeel is dat ik 2 linkerhanden heb, dus als er iets gesleuteld moet worden dat ik al vrij snel richting een garage moet. Ik wil de motor vooral inzetten voor de langere afstanden en mogelijk richting vakanties zoals Duitsland of Engeland. Tweedehands particulier valt dus af, maar ik zit heel erg te lezen van, waar moet ik allemaal op letten. Helaas heb ik niemand in de omgeving die me hierbij tips kan geven, dus heeft iemand goed leesvoer voor mij?
Alleen betreft alpinestars niet super veel, als ze iets hebben is het voornamelijk leer.
Overigens vond ik Hans van wijk voor kleding beter/uitgebreider.
Gefeliciteerd! Klinkt alsof je een tourmotor zoekt? Aprillia Futura is een vergeten model, kan je voor jouw budget vinden incl koffers. Was een concurrent van de Honda VFR, wat overigens ook een aanrader schijnt te zijn, maar wat gewilder dus voor die prijs een iets oudere. Verder natuurlijk de BMW K en R series bekijken. Als je een motor bij een zaak koopt krijg/koop je meestal garantie, maar het kost wel meer. Bij een particulier kan je evt een aankoopkeuring doen, bel een zaak in de buurt van te voren op en overleg of dat bij hun kan.P-Storm schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:26:
Sinds afgelopen woensdag heb ik mijn AVD gehaald, dus nu werd het tijd voor mij om rond te kijken wat er allemaal is. Nu ben ik ook op zoek naar wat de optimale verzekering is in combinatie met pech-hulp. Heeft iemand hier een gouden tip voor?
Voor mijn motor eigenlijk ook een heleboel vergelijken, alleen ik heb geen flauw idee waar ik allemaal op letten. Voor mijn gevoel met een budget rond de 3.500 zou je toch wel wat leuks moeten vinden. Een nadeel is dat ik 2 linkerhanden heb, dus als er iets gesleuteld moet worden dat ik al vrij snel richting een garage moet. Ik wil de motor vooral inzetten voor de langere afstanden en mogelijk richting vakanties zoals Duitsland of Engeland. Tweedehands particulier valt dus af, maar ik zit heel erg te lezen van, waar moet ik allemaal op letten. Helaas heb ik niemand in de omgeving die me hierbij tips kan geven, dus heeft iemand goed leesvoer voor mij?
Pechhulp kan bij anwb, daar hoef je je verzekering niet voor uit te zoeken. Zelf zit ik via tussenpersoon bij Voogd en Voogd, dat is bij mijn schades goed bevallen.
Ik ken die webshop wel, wist alleen niet dat ze ook een fysieke winkel hadden.... Was daar praktisch langs gereden, ze waren ook nog open die dag.Leviathius schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:36:
@thijsco19 Motorkledingstore in Breda heeft erg veel van Alpinestars op voorraad. En geen flauwekul dat er dingen alleen via de webshop te koop zijn, want de winkel is het magazijn zeg maar. Is vlakbij Rotjeknor en hebben een ruim assortiment met een hoop kortingen.
En? Vandaag een heerlijk fris WW ritje gehad?Melkunie schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:29:
Afgelopen tijd was het woon/werken eigenlijk niet meer leuk, veel te warm af en toe in m'n all-weatherpak, maar ben de komende tijd wel van plan zo veel mogelijk met de motor te gaan doordat de verkeerssituatie rond m'n werk volslagen klote is op het moment. Goed excuus dus voor een zomersetje
[afbeelding]
[afbeelding]
Meteen een ritje meegemaakt, heerlijk fris!
Awesome
Ja lekker op de trapfiets tegen de wind en regen in
Mjah, ik heb nog niet heel veel met mijn Triumph gereden, maar inmiddels staat de teller op 47xxx km, waarvan sowieso de laatste 3000 zonder problemen.epic_gram schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:39:
Ik zat te kijken naar een bmw k100, wat vinden jullie daarvan? Die XJ900s is ook interessant!
Als @epic_gram +/- 1500 euro wil uitgeven, krijgt ie daar natuurlijk wel een 'iets' oudere of meer gebruikte Triumph voor dan jij nu hebt. Ik heb zelf nu iets van 16k km gereden met m'n Tiger 800 en het enige probleem is een kapotte versnellingsindicatorsensor geweest (onder garantie vervangen). Maar dat is natuurlijk ook nog een relatief nieuwe motor, totaal onvergelijkbaar met wat er 20 jaar geleden aan Triumphs verkocht werd.darkkingll schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:56:
[...]
Mjah, ik heb nog niet heel veel met mijn Triumph gereden, maar inmiddels staat de teller op 47xxx km, waarvan sowieso de laatste 3000 zonder problemen.
Voor een budget van 1500 euro en plannen om een reis richting oost Europa te gaan, zou ik naar Japanse merken kijken. Bijvoorbeeld de Transalp of een Diversion/XJ die al genoemd werden
Mjah, mijn Speedfour was van 2005(met als basis een model van voor de eeuwwisseling) en heb ik ook wel wat meer dan 1500euro voor betaald.Tankiej schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:08:
[...]
Als @epic_gram +/- 1500 euro wil uitgeven, krijgt ie daar natuurlijk wel een 'iets' oudere of meer gebruikte Triumph voor dan jij nu hebt. Ik heb zelf nu iets van 16k km gereden met m'n Tiger 800 en het enige probleem is een kapotte versnellingsindicatorsensor geweest (onder garantie vervangen). Maar dat is natuurlijk ook nog een relatief nieuwe motor, totaal onvergelijkbaar met wat er 20 jaar geleden aan Triumphs verkocht werd.
Voor een budget van 1500 euro en plannen om een reis richting oost Europa te gaan, zou ik naar Japanse merken kijken. Bijvoorbeeld de Transalp of een Diversion/XJ die al genoemd werden
Voor rond de 1500,- zijn echter wel wat leuke (oudere) tiger's te koop.
Maar met een Yamaha ofzo is ook niks mis.
[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 06-06-2017 09:16 ]
Ik heb 9 maanden geleden voor €1350,- een Yamaha FZS 600 Fazer uit 2000 op de kop getikt. Inmiddels meer dan 11.000 km gereden en nog geen problemen. Inmiddels wel een nieuwe kettingset en banden gemonteerd. Oliewissel ga ik komend weekend uitvoeren.
Al met al een probleemloze motor voor weinig geld.
XBL: DonFrans
Weet je dat wel zeker? Ik vind er op Marktplaats welgeteld 1 voor een prijs onder de 2000, op Motoroccassion vind ik er geen één onder de 2000. Zoveel keuze in Tigers heb je volgens mij niet voor dat geld, als je überhaupt al keuze hebtdarkkingll schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:15:
[...]
Mjah, mijn Speedfour was van 2005(met als basis een model van voor de eeuwwisseling) en heb ik ook wel wat meer dan 1500euro voor betaald.
Voor rond de 1500,- zijn echter wel wat leuke (oudere) tiger's te koop.
Maar met een Yamaha ofzo is ook niks mis.En wellicht wel zo makkelijk, zeker als je ergens in de balkan ofzo met pech komt te staan.
Ja ging prima met de Fiat Punto, heerlijk droog in 5km file. Temperatuur was prima
Heb er 1 gevonden van sw motech, maar die vind ik wel aardig aan de prijs.. liefst wil ik er 2 schakelaars, of 2 losse of een dual.
Ja hoop olie en zooi weer, en ik zat midden in een tyfes bui vanochtend.Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 06:46:
Vandaag even opletten het kan glad zijn op de weg.

Ja dat zijn zeker aanraders. Heb er vorig jaar ook zo één gekocht ls stads/winterfiets, hele winter mee door de pekel geploegd, geen probleem.Frans92 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:20:
@epic_gram
Ik heb 9 maanden geleden voor €1350,- een Yamaha FZS 600 Fazer uit 2000 op de kop getikt. Inmiddels meer dan 11.000 km gereden en nog geen problemen. Inmiddels wel een nieuwe kettingset en banden gemonteerd. Oliewissel ga ik komend weekend uitvoeren.
Al met al een probleemloze motor voor weinig geld.
Een BMW K100 is ook zeker mooi.epic_gram schreef op maandag 5 juni 2017 @ 16:39:
Mocht je naar een Honda Transalp willen gaan kijken dan kunnen @HTT-Thalan en ik wel helpen met tips. Voor €1500 kun je een XL600v (PD06) uit de jaren '80-'90 vinden, dit is een mooie en zo te lezen goed onderhouden.
Ga er wel vanuit dat motorrijden gewoon geld kost. Zo kocht ik een nieuwe helm en gereedschap zoals een oliefiltersleutel. Met 2800+km gereden zit ik nu op €0,92 per gereden km aan kosten, dat is met aanschaf, verzekering, benzine, gereedschap, etc. erbij.
Achteraf had ik bijvoorbeeld €200 euro van mijn moter moeten afpraten, hoogbejaarde banden ('01 & '07) en een achterremklauw met een roestige cub en een vastgeroeste locking pin.
* Grubeater gaat zometeen die bejaarden laten vervangen, er komen Heidenau K76's op.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.
Leuk (hoewel...) om die kilometer kosten inzichtelijk te maken. Ik zit op een vergelijkbaar bedrag nu, dan neem ik ook de aanschaf mee. Ik heb de motor pas 5 maanden (2200 km), dus zolang ik hem niet afschrijf gaat dat bedrag per kilometer nog flink naar beneden. Zonder aanschaf zit ik nu op 30 cent per km.Grubeater schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 10:43:
[...]
Een BMW K100 is ook zeker mooi.
Mocht je naar een Honda Transalp willen gaan kijken dan kunnen @HTT-Thalan en ik wel helpen met tips. Voor €1500 kun je een XL600v (PD06) uit de jaren '80-'90 vinden, dit is een mooie en zo te lezen goed onderhouden.
Ga er wel vanuit dat motorrijden gewoon geld kost. Zo kocht ik een nieuwe helm en gereedschap zoals een oliefiltersleutel. Met 2800+km gereden zit ik nu op €0,92 per gereden km aan kosten, dat is met aanschaf, verzekering, benzine, gereedschap, etc. erbij.
Achteraf had ik bijvoorbeeld €200 euro van mijn moter moeten afpraten, hoogbejaarde banden ('01 & '07) en een achterremklauw met een roestige cub en een vastgeroeste locking pin.
* Grubeater gaat zometeen die bejaarden laten vervangen, er komen Heidenau K76's op.
Dit is voor een zx6r uit 2000, exclusief kleding.
Zonder aanschaf zit ik op 13 ct/km.
Met aanschaf zit ik op 25 ct/km.
Nu vind mijn werkgever mij zo lief dat ik 20% korting krijg bij de pomp, dus dat scheelt ook wel.
Kleding is niet meegenomen hierin.
XBL: DonFrans
Ik heb op dit moment Contintental SportAttacks onder de Hornet (2008) liggen. De achterband slijt echter heel erg hard (begint vierkant te worden met slechts 5500 km en zit nog 1-2mm tot de indicator). Ik rijd meer lange stukken dan waar de band voor bedoeld is lijkt me. Dit zijn de banden die er al op zaten toen ik hem kocht. vandaar dat ik naar iets anders kijk.
De voorband is verder nog niks mis mee dus ik wil eerst alleen de achterband wisselen. Ik had zelf naar de Bridgeston T30 gekeken? Die zou een stugger middenvlak hebben waardoor die langer mee gaat als je lange afstanden rijdt.
Hier ideeën/ervaringen?
All-Round nerd | iRacing Profiel
Contintental SportAttack III is een fijne band. Steviger in het midden, waardoor je daar minder slijt. Is je bandenspanning wel op orde? En is die 5500km incl de km van de vorige eigenaar?w4rguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:
Wat zijn de ervaringen met banden hier?
Ik heb op dit moment Contintental SportAttacks onder de Hornet (2008) liggen. De achterband slijt echter heel erg hard (begint vierkant te worden met slechts 5500 km en zit nog 1-2mm tot de indicator). Ik rijd meer lange stukken dan waar de band voor bedoeld is lijkt me. Dit zijn de banden die er al op zaten toen ik hem kocht. vandaar dat ik naar iets anders kijk.
De voorband is verder nog niks mis mee dus ik wil eerst alleen de achterband wisselen. Ik had zelf naar de Bridgeston T30 gekeken? Die zou een stugger middenvlak hebben waardoor die langer mee gaat als je lange afstanden rijdt.
Hier ideeën/ervaringen?
Dit topic is gesloten.