Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste
Acties:
  • 289.465 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
w4rguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:
Wat zijn de ervaringen met banden hier?

Ik heb op dit moment Contintental SportAttacks onder de Hornet (2008) liggen. De achterband slijt echter heel erg hard (begint vierkant te worden met slechts 5500 km en zit nog 1-2mm tot de indicator). Ik rijd meer lange stukken dan waar de band voor bedoeld is lijkt me. Dit zijn de banden die er al op zaten toen ik hem kocht. vandaar dat ik naar iets anders kijk.

De voorband is verder nog niks mis mee dus ik wil eerst alleen de achterband wisselen. Ik had zelf naar de Bridgeston T30 gekeken? Die zou een stugger middenvlak hebben waardoor die langer mee gaat als je lange afstanden rijdt.

Hier ideeën/ervaringen?
Michelin Pilot Road 2/3/4 en ik moet zeggen dat de Pirello Angel(GT) ook prima zijn voor iedere motorrijder die niet het circuit op gaat.
Je kunt er hard zat mee door de bochten en ruim 15.000km mee rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:43

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

xos schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Nette tijden voor de eerste keer op Assen. Het was een lekkere dag en de baan was erg snel. Snap alleen niet waarom je niet in 3b bent begonnen?
Bedankt.

Ja dat vroeg ik mij ook af, maar me maatje rijdt vaker op Assen. Op basis van andere circuit ervaring en weg ervaring daar in mee gegaan.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

thijsco19 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:52:
Iemand ervaring met schakelaars aan het stuur?
Heb er 1 gevonden van sw motech, maar die vind ik wel aardig aan de prijs.. liefst wil ik er 2 schakelaars, of 2 losse of een dual.
Dealextreme verkoopt die dingen voor weinig.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

w4rguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:
Wat zijn de ervaringen met banden hier?

Ik heb op dit moment Contintental SportAttacks onder de Hornet (2008) liggen. De achterband slijt echter heel erg hard (begint vierkant te worden met slechts 5500 km en zit nog 1-2mm tot de indicator). Ik rijd meer lange stukken dan waar de band voor bedoeld is lijkt me. Dit zijn de banden die er al op zaten toen ik hem kocht. vandaar dat ik naar iets anders kijk.

De voorband is verder nog niks mis mee dus ik wil eerst alleen de achterband wisselen. Ik had zelf naar de Bridgeston T30 gekeken? Die zou een stugger middenvlak hebben waardoor die langer mee gaat als je lange afstanden rijdt.

Hier ideeën/ervaringen?
Zelf nu de T30 Evo eronder liggen, en als je het niet te gek maakt geweldige band. Veel vertrouwen. Slijtage valt tot nu toe nog mee, ben benieuwd of deze ook gaat cuppen als ie verder versleten is. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 19:38

charrel

Cortisol4life..

Jelte schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:55:
[...]
Michelin Pilot Road 2/3/4 en ik moet zeggen dat de Pirello Angel(GT) ook prima zijn voor iedere motorrijder die niet het circuit op gaat.
Je kunt er hard zat mee door de bochten en ruim 15.000km mee rijden :)
Als jij er 15.000km mee rijdt is dat geen garantie dat iemand anders dat ook red. Ken mensen met een trail attack2 die er 25.000km mee doen, ik red er amper 10.000km mee. Maar een sport Tour band kan überhaupt langer meer dan een pure sportband en daar kan je op de weg prima mee uit de voeten. Ook op sportieve machines. Roadsmart 3, pilot road, roadtec z01 kan je volgens mij allemaal niet echt mee misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

noes schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Contintental SportAttack III is een fijne band. Steviger in het midden, waardoor je daar minder slijt. Is je bandenspanning wel op orde? En is die 5500km incl de km van de vorige eigenaar?
De vorige eigenaar ken ik zelf niet, heb hem via een dealer gekocht. De rijder daarvoor had er al wel mee gereden, maar exact hoevee lis niet bekend. Je kon de randen van de sticker nog wel een beetje in het rubber zien, dus veel was het niet.

Ik denk nog zo'n 2.000 km te kunnen rijden op deze band voor hij echt op is. In augustus ga ik naar Oostenrijk en dan wil ik de nieuwe band al wel ingereden hebben. Vandaar dat ik me nu al orienteer. Mijn ketting moet ook gewisseld worden, dus wel zo efficiënt om dat in 1 klap te doen. De voorband (ook een sportattack) is nog wel prima en die kan nog wel door tot de winter.

De bandenspanning achter leek ook ietsje achter te laten (2.7 ipv 2.9 bar). Maakt dat veel uit? Ik hoef niet opnieuw zo'n die-hard sportband. maar Iets wat tour/sport is lijkt me prima.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Anoniem: 249002 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 06:46:
Vandaag even opletten het kan glad zijn op de weg.
Begint inmiddels ook aardig te waaien hier. Dat wordt een slalom tussen takken door op de terugreis gok ik zo.
Daar komt dan de regen nog bij. Wordt een interessante rit :9
Ben op de naked die heeft minder last van de wind dan de alp. Die staat met een lekke radiatorslang Begon een beetje koelvloeistof te spugen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:33:
[...]

Als jij er 15.000km mee rijdt is dat geen garantie dat iemand anders dat ook red. Ken mensen met een trail attack2 die er 25.000km mee doen, ik red er amper 10.000km mee. Maar een sport Tour band kan überhaupt langer meer dan een pure sportband en daar kan je op de weg prima mee uit de voeten. Ook op sportieve machines. Roadsmart 3, pilot road, roadtec z01 kan je volgens mij allemaal niet echt mee misgaan.
Natuurlijk verschilt dat bij iedereen :)

Wel vraag ik me af waarom je een wat meer sportieve band zou nemen ipv zo'n toerband. Wat is het voordeel daarvan op de openbare weg?
Wetende dat ik met de Pilot Roads nog nooit een stap opzij heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
lolgast schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:41:
Die vented variant is echt fantastisch, maar je moet niet in de regen terechtkomen ;)

De eerste 5 minuten rijden na aanschaf wist ik al dat de volgende laarzen ook vented worden
thijsco19 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Zojuist maar een paar vented smx6 laarzen besteld.
Alpinestars heeft welgeteld 0 vented laarzen in hun assortiment voor Europa dit jaar.
Ik wou zeer graag de SMX6 v2 vented maar kan je dus enkel in USA/Canada krijgen.

@thijsco19 , waarschijnlijk zijn het v1 die ze nog op stock hadden?

Ik heb Faster vented schoenen en die zou ik bijna het hele jaar door kunnen rijden, alleen niet zo veilig als laarzen.
Dus nu draag ik alleen nog die schoenen als het +25 graden is, maar vanaf +15 zweten mijn voetjes al aardig hard in mijn laarzen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoshky op 06-06-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoshky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:26:
[...]

[...]

Alpinestars heeft welgeteld 0 vented laarzen in hun assortiment voor Europa dit jaar.
Ik wou zeer graag de SMX6 v2 vented maar kan je dus enkel in USA/Canada krijgen.

Ik heb Faster vented schoenen en die zou ik bijna het hele jaar door kunnen rijden, alleen niet zo veilig als laarzen.
Dus nu draag ik alleen nog die schoenen als het +25 graden is, maar vanaf +15 zweten mijn voetjes al aardig hard in mijn laarzen.
Jep, inderdaad de 'v1' versie. Gelukkig maar want die is een stukkie goedkoper dan de V2.
Ghostrider schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:09:
[...]

Dealextreme verkoopt die dingen voor weinig.
Er staan inderdaad aantal schakelaars op de bekende Chinese sites maar die zijn niet precies wat ik zoek :X .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:41
Mijn motor is omgewaaid vandaag ;( :'(

schade

Waarschijnlijk niet de moeite waard meer om te repareren (SV1000S uit 2005 (maar ouder model) met 62k op de teller).

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Balen! Ik hou ook mijn hart vast met deze wind. Er ligt ook nog eens een zandberg in de straat, dus mijn motor wordt gezandstraald en de ketting zit onder het zand. Kan nooit gezond zijn.

Misschien een tweedehands tank op marktplaats zoeken voor jouw SV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:22

Least Inkling

Product of the cold war

Zure schade altijd @Beerkeeper. Ik zou daar wel wat in investeren, zou daar niet tegen kunnen, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wilco1985 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:00:
[...]

Begint inmiddels ook aardig te waaien hier. Dat wordt een slalom tussen takken door op de terugreis gok ik zo.
Daar komt dan de regen nog bij. Wordt een interessante rit :9
Ben op de naked die heeft minder last van de wind dan de alp. Die staat met een lekke radiatorslang Begon een beetje koelvloeistof te spugen |:(
Ik ben vanmiddag even naar de dealer gereden om wat olie bij te laten vullen na 't afgelopen weekend. Er staat nu ±4500 Km (totaal) op de teller waarvan er afgelopen weekend ±1700 gemaakt zijn en er mocht 400 cc aan olie bij (tegen de kosten van €0,00 dus over service hoor je mij daar ook NOOIT klagen!!).

Er lag onderweg inderdaad al redelijk wat aan afgewaaid hout en takken op de weg waar je omheen moest slalommen.

http://www.omroepbrabant....toplichten+vallen+om.aspx

P.S: Uiteraard ook gefeliciteerd met je verjaardag!!

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 06-06-2017 17:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Beerkeeper schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:44:

[afbeelding]

Waarschijnlijk niet de moeite waard meer om te repareren (SV1000S uit 2005 (maar ouder model) met 62k op de teller).
jezus wat kl*te! Stiekem nu wel blij met de 37,5 euro die ik betaal per maand aan een parkeerplaats in een garage...

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Een deuk in je tank is natuurlijk voornamelijk esthetisch, dus ik zou er niet teveel aan doen als je niet teveel geeft om het uiterlijk van je motor. Hooguit even in de gaten houden dat het niet gaat roesten op de plekken waar de lak is gescheurd.

[ Voor 26% gewijzigd door 712641 op 06-06-2017 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Beerkeeper Aan de schade te zien stond je fiets op de/een middenbok. Waarom parkeer je dat apparaat niet gewoon op de jiffy (eventueel in de versnelling)?

Als je je fiets op de jiffy parkeert heb je een "bredere" 3-hoek qua contact met de ondergrond en staat je fiets een héél stuk stabieler. Een middenbok is alleen makkelijk om de ketting te smeren, voor de rest is het een on-ding wat de hellingshoek tijdens het rijden ook nog eens (onnodig) beperkt.

P.S: Afgelopen weekend ook weer eens aangetoond dat je zélfs een MT-10 gewoon van vers kettingvet kunt voorzien in je eentje door de fiets óver het kantelpunt van een jiffy te trekken en tegen je heup te laten leunen waarbij 't achterwiel dus los van de grond is gekomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 06-06-2017 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beerkeeper
wimmel_1 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:25:
@Beerkeeper Aan de schade te zien stond je fiets op de/een middenbok. Waarom parkeer je dat apparaat niet gewoon op de jiffy (eventueel in de versnelling)?

Als je je fiets op de jiffy parkeert heb je een "bredere" 3-hoek qua contact met de ondergrond en staat je fiets een héél stuk stabieler. Een middenbok is alleen makkelijk om de ketting te smeren, voor de rest is het een on-ding wat de hellingshoek tijdens het rijden ook nog eens (onnodig) beperkt.

P.S: Afgelopen weekend ook weer eens aangetoond dat je zélfs een MT-10 gewoon van vers kettingvet kunt voorzien in je eentje door de fiets óver het kantelpunt van een jiffy te trekken en tegen je heup te laten leunen waarbij 't achterwiel dus los van de grond is gekomen.
Helaas, hij stond wel op de jiffy (beter gezegd: Ik heb helemaal geen middenbok :+ ).
Hij stond wel met de jiffy tegen de wind in, net dikke pech gehad...
Least Inkling schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:06:
Zure schade altijd @Beerkeeper. Ik zou daar wel wat in investeren, zou daar niet tegen kunnen, maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken
Het is een woon-werk fiets geworden. Ik spaar op mijn gemakje door en kijk volgend jaar of iets dergelijks voor een nieuwe(re) :)
Het vermogen van de 1000 is wel leuk hoor, eigenlijk het koppel, maar de volgende motor moet meer toer worden, vleugje sport mag. Denk aan een Yamaha MT-07 of toch richting een BMW (F800).

Scheelt dat de volgende schade minder pijn doet :P
Erapaz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:50:
Balen! Ik hou ook mijn hart vast met deze wind. Er ligt ook nog eens een zandberg in de straat, dus mijn motor wordt gezandstraald en de ketting zit onder het zand. Kan nooit gezond zijn.

Misschien een tweedehands tank op marktplaats zoeken voor jouw SV?
Er is geen blauwe beschikbaar, maar thanks voor de tip :)
w4rguy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:13:
[...]

jezus wat kl*te! Stiekem nu wel blij met de 37,5 euro die ik betaal per maand aan een parkeerplaats in een garage...
Dat scheelt zeker :) Je gebruikt hem niet voor woon-werk neem ik aan?
712641 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:20:
Een deuk in je tank is natuurlijk voornamelijk esthetisch, dus ik zou er niet teveel aan doen als je niet teveel geeft om het uiterlijk van je motor. Hooguit even in de gaten houden dat het niet gaat roesten op de plekken waar de lak is gescheurd.
Precies. Dat roesten ben ik een beetje bang voor, maar met schuurpapier en een beetje bijlakken moet het wel te verhelpen zijn :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Balen. :( Ebay al geprobeerd?

Overigens, hier(Emmen) schijnt de zon gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
@Beerkeeper Klote zeg :( Ik zou inderdaad proberen een tank te scoren als dat niet te duur is. En Motorparts-Online in de gaten houden. Daar staat er nu ook een op, maar die heeft nog meer schade ;)

Edit:
Niet helemaal motor gerelateerd maar het komt nogal eens voorbij. Verbruik en wel of geen brandstof indicator/lampje. Nu heeft mijn auto dat uiteraard sowieso allemaal wel, maar als je op de motor net zo'n gare telling hebt als mijn Audi, kom je toch bedrogen uit als je dat pompstation in FR aan de snelweg overslaat 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b7DXzyw.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door lolgast op 06-06-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:54
Vandaag ook maar naar m'n werk gegaan op de ZZR1400 in de regen en de wind. Was nog best goed te doen, ben plat op de tank gaan liggen wat er waarschijnlijk een beetje maf uit ziet als je maar 100 rijdt :P

Alleen 1 x in een bocht op de snelweg dat ik toch een flinke windstoot kreeg en moest corrigeren, verder lekker rustig aan gedaan in de bochten, die pilot roads 4 geven geen krimp _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door ShininNL op 06-06-2017 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@lolgast Ik heb m'n VW Golf dan ook al wat wijzer gemaakt en de standaard tankinhoud (volgens de software) opgetrokken naar de werkelijke 50 Liter. De software gaat van 45 Liter Diesel uit, áf fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:34

Ethirty

Who...me?

lolgast schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:06:

Niet helemaal motor gerelateerd maar het komt nogal eens voorbij. Verbruik en wel of geen brandstof indicator/lampje. Nu heeft mijn auto dat uiteraard sowieso allemaal wel, maar als je op de motor net zo'n gare telling hebt als mijn Audi, kom je toch bedrogen uit als je dat pompstation in FR aan de snelweg overslaat 8)7
[afbeelding]
Want met een halve tank redt jij geen ~300km? :o

Ik heb in mijn Octavia nooit meer de 43L kunnen tanken, ook niet met nog 10km te gaan volgens de boordcomputer. Maar volgens Skoda zit er echt een 50L tank in. :? Ik ga maar niet testen of ik nou nog wel of niet 100km kan rijden als mijn tank zegt leeg te zijn. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ethirty schreef op maandag 5 juni 2017 @ 17:20:
[...]

Misschien omdat de middenbok alleen als after-market te krijgen is en niet origineel?
De FZ6 is standaard met middenbok geleverd

Ben er overigens gister achter gekomen dat het wel mogelijk is om de middenbok uit te klappen zonder de jiffy uit te klappen, maar als je de jiffy uitklapt gaat het makkelijker
Frans92 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:30:
Wel een leuk sommetje die kosten per kilometer :)

Zonder aanschaf zit ik op 13 ct/km.
Met aanschaf zit ik op 25 ct/km.
Nu vind mijn werkgever mij zo lief dat ik 20% korting krijg bij de pomp, dus dat scheelt ook wel.
Kleding is niet meegenomen hierin.
Afbeeldingslocatie: http://img.twiekers.net/albums/userpics/10001/aosd8ful.jpg
Hoop dit jaar de kosten per kilometer wat te drukken (lees: meer te rijden) :P

In deze prijs is meegenomen: brandstof, verzekering, MRB, onderhoud en reparaties en kettingvet. Kleding reken ik niet mee, dat is namelijk niet 'specifiek' aan een motor maar kan ook bij andere motoren gebruikt worden.

De app die ik hiervoor gebruik heet Road Trip, enkel beschikbaar voor iOS

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tdw schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:53:
[...]

De FZ6 is standaard met middenbok geleverd

Ben er overigens gister achter gekomen dat het wel mogelijk is om de middenbok uit te klappen zonder de jiffy uit te klappen, maar als je de jiffy uitklapt gaat het makkelijker
Het ging toch om een Tracer 900 :?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
... die ook standaard met middenbok geleverd wordt ...

[ Voor 61% gewijzigd door Maegrim op 06-06-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:54:
[...]

Het ging toch om een Tracer 900 :?
Ja, maar ook die wordt standaard met middenbok geleverd

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Oh, ik was in de veronderstelling dat die zonder geleverd werden. Zeker alleen de 700 dan.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:49:
[...]

Want met een halve tank redt jij geen ~300km? :o

Ik heb in mijn Octavia nooit meer de 43L kunnen tanken, ook niet met nog 10km te gaan volgens de boordcomputer. Maar volgens Skoda zit er echt een 50L tank in. :? Ik ga maar niet testen of ik nou nog wel of niet 100km kan rijden als mijn tank zegt leeg te zijn. :+
Nou het ging meer om het feit dat er al 400km+ was gereden met die tank en hij bij 330 resterend nog meer dan half vol aangaf ;)
Overigens: Gemiddeld haal ik 650km op een tank, dus dat is net aan (ik rij benzine, ongeveer 1/15)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

thijsco19 schreef op maandag 5 juni 2017 @ 22:24:
Oh, woon bij Rotterdam in de buurt, maar ben bereid om stukje te rijden als ik zeker weet iets te vinden.
@lolgast zei het inderdaad ook al: bij Termaat hebben ze echt heel veel! ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Dju die heb ik hier door de straat zien komen! Ik dacht nog, de Stamrijders rijden nooit op dinsdag. Wel dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-06 03:18
caesar1000 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:51:
[...]

@lolgast zei het inderdaad ook al: bij Termaat hebben ze echt heel veel! ;)
Hou er wel rekening mee dat die tent nog ouderwets lunchpauze heeft en je er dus mooi uitgezet wordt, ondanks je vanplan bent voor 1500,- aan crap te kopen.
Ow en mocht je het vergeten, ze komen t ook pas 5 min voor tijd melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 17-06 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DraZ666 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:06:
[...]

Hou er wel rekening mee dat die tent nog ouderwets lunchpauze heeft en je er dus mooi uitgezet wordt, ondanks je vanplan bent voor 1500,- aan crap te kopen.
Die zaak staat vol met kleding en accessoires, je kunt je kont er niet keren.
Termaat zit voor mij bijna om de hoek, en toch rij ik naar de Polo in Kleve. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 14:56

Frans92

VFR800

tdw schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:53:

*knip*

De app die ik hiervoor gebruik heet Road Trip, enkel beschikbaar voor iOS
Ziet er netjes uit! Ik gebruik Spritmonitor, die ziet er wat minder geavanceerd uit.
Maar ik heb geen Apple, dus deze app gaat het sowieso niet worden :P

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 19:48
Frans92 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:05:
[...]

Ziet er netjes uit! Ik gebruik Spritmonitor, die ziet er wat minder geavanceerd uit.
Maar ik heb geen Apple, dus deze app gaat het sowieso niet worden :P
Maar alles wat daar staat kan ook met Spritmonitor voor zover ik weet, dus je hebt er helemaal geen andere app voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727534

Aangezien ik richting het eind van mijn motorrijbewijs ga heb ik dit weekend een motor gezien en ben ik verliefd geworden :D De motor die mijn aandacht volledig heeft is een nieuwe Kawasaki Ninja 650 KRT edition.

Nu heb ik bij verzekeringen zitten kijken en ben ik uitgekomen bij de verzekering van de KNMV en vraag me af wat ze exact bedoelen met 3 jaar nieuwwaarde-/aankoopwaarderegeling wil dit zeggen dat als ik binnen 3 jaar mijn motor total loss rijd ik de nieuwwaarde terug krijg dus mijn bedrag dat ik betaald heb bij aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06 20:17

LordKnox

Opperbaas.

Ai. Zojuist uit de file gekomen. Vond het apart dat er file stond op dat stuk want normaliter kan ik redelijk doorrijden. Op een gegeven moment gingen beide rijbanen zelfs dicht. Dan is het wel serieus. Bleek er een motorrijder bij betrokken te zijn. Ik kon niet goed zien of die ergens tegenaan is geknald of gewoon onderuit. Er was in ieder geval wel een ambulance bij en de motor zag er niet heel fijn meer uit. Hopen dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:20:
Aangezien ik richting het eind van mijn motorrijbewijs ga heb ik dit weekend een motor gezien en ben ik verliefd geworden :D De motor die mijn aandacht volledig heeft is een nieuwe Kawasaki Ninja 650 KRT edition.

Nu heb ik bij verzekeringen zitten kijken en ben ik uitgekomen bij de verzekering van de KNMV en vraag me af wat ze exact bedoelen met 3 jaar nieuwwaarde-/aankoopwaarderegeling wil dit zeggen dat als ik binnen 3 jaar mijn motor total loss rijd ik de nieuwwaarde terug krijg dus mijn bedrag dat ik betaald heb bij aanschaf?
Dat bedoelen ze er inderdaad mee als ik dit lees:
Nieuwwaarderegeling
Als je een nieuwe motor hebt gekocht, wil je er zo lang mogelijk van genieten. Onze nieuwwaarderegeling neemt alle zorgen weg. Je motor is namelijk 3 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd. De nieuwwaarderegeling geldt voor de WA & Beperkt Casco en de WA & Uitgebreid Casco dekkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik inderdaad ook al gelezen maar er staat dat die tegen nieuwwaarde verzekerd is... Daarmee wist ik niet zeker dat ze bedoelen dat je de nieuwwaarde uitgekeerd krijgt bij total loss.
Tankiej schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:34:
[...]

Dat bedoelen ze er inderdaad mee als ik dit lees:

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:43:
Dat had ik inderdaad ook al gelezen maar er staat dat die tegen nieuwwaarde verzekerd is... Daarmee wist ik niet zeker dat ze bedoelen dat je de nieuwwaarde uitgekeerd krijgt bij total loss.

[...]
In de polisvoorwaarden staat het nog in iets andere woorden, maar het komt op hetzelfde neer; mocht hij binnen 3 jaar na aankoop total los zijn, dan krijg je de nieuwwaarde terug (dus wat die motor op dat moment, van total los gaan, nieuw kost). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:23
Beerkeeper schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:44:

[afbeelding]

Zonde ;(

Ik was vergeten om de motorhoes van mijn motor vast te zetten. :+ Dus die lag een tuin verderop. De hoes heb ik daarna maar met trekbandjes vastgezet.
DraZ666 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:06:
[...]

Leuke winkel maar de arrogantie van de medewerkers daar..... :/ Wilde daar eens een specifieke jas passen die goed zat en me beviel. Toch kraakten ze het af en wilden ze me een andere jas aansmeren.
Gelukkig zijn er meer winkels.

[ Voor 35% gewijzigd door Willem30 op 07-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Tankiej schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:18:
[...]

Maar alles wat daar staat kan ook met Spritmonitor voor zover ik weet, dus je hebt er helemaal geen andere app voor nodig :P
Ja, ik was ook niet van plan te veranderen :) Vind Spritmonitor wel prima zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:02:
[...]

Zonde ;(

Ik was vergeten om de motorhoes van mijn motor vast te zetten. :+ Dus die lag een tuin verderop. De hoes heb ik daarna maar met trekbandjes vastgezet.

[...]
Je mag blij zijn dat je de bandjes niet had vast gedaan. Storm en motorhoes zijn geen goede combinatie. Risico dat je motor omwaait is erg groot.
Kun je beter de hoes er een keer niet op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Grubeater schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Die zaak staat vol met kleding en accessoires, je kunt je kont er niet keren.
Termaat zit voor mij bijna om de hoek, en toch rij ik naar de Polo in Kleve. :+
Meh, aanbod is echt stukken minder dan bij Termaat :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik heb nooit problemen gehad bij Termaat hoor, ook mijn vriendin niet. En als ze dicht gaan om te lunchen ga je zelf toch ook gewoon lunchen :+ (Heb het zelf nooit meegemaakt overigens)
Laatste wat ik er kocht waren handschoenen. Toen was het super druk in de winkel dus alle medewerkers waren al bezig met klanten. Ondanks dat hebben ze me duidelijk uitgelegd waar ik met mijn wensen uit moest kiezen en als ik er 2 à 3 had gekozen kon ik gewoon even langslopen bij die verkoper, dan hielp hij me als zijn klant aan het omkleden was d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-06 21:59

epic_gram

undercover moderator

Frans92 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:20:
@epic_gram
Ik heb 9 maanden geleden voor €1350,- een Yamaha FZS 600 Fazer uit 2000 op de kop getikt. Inmiddels meer dan 11.000 km gereden en nog geen problemen. Inmiddels wel een nieuwe kettingset en banden gemonteerd. Oliewissel ga ik komend weekend uitvoeren.
Al met al een probleemloze motor voor weinig geld.
zoiets is dus precies wat ik zoek! Ik denk dat het deze wordt, of de xj900f of de BMW k100.

Ik hou jullie op de hoogte! :D (en ik sta natuurlijk nogsteeds open voor andere ideeen)

edit: Klopt het dat je met een grotere motor (dus de k100 of xj900f) minder toeren maakt als je zegmaar 130 op de snelweg rijdt? Want dat is wel het doel erachter eigenlijk. Anders kan ik net zogoed een 600cc kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door epic_gram op 07-06-2017 12:19 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:36

thijsco19

KTM 990 SMT

Anoshky schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:26:
Nou. Ook daar uitverkocht.. dat terwijl op hun website gewoon nog op voorraad staat.

Ziet er naar uit dat ik gewoon te laat ben, was ik al bang voor.
Een vented broek en jas zal gelukkig al een hoop schelen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

epic_gram schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:06:
[...]

zoiets is dus precies wat ik zoek! Ik denk dat het deze wordt, of de xj900f of de BMW k100.

Ik hou jullie op de hoogte! :D (en ik sta natuurlijk nogsteeds open voor andere ideeen)

edit: Klopt het dat je met een grotere motor (dus de k100 of xj900f) minder toeren maakt als je zegmaar 130 op de snelweg rijdt? Want dat is wel het doel erachter eigenlijk. Anders kan ik net zogoed een 600cc kopen.
Vaak wel. Maar.. dat is per motor en motortype anders. Je kan hier zelf invloed op uitoefenen door met je kettingwielen aan de slag te gaan, maatje kleiner achter en groter voor en je motor draait langzamer op zelfde snelheid (niet mogelijk als je cardan aandrijving hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door noes op 07-06-2017 12:25 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
En vergeet het aantal versnellingen niet! Vijf of zes versnellingen kan behoorlijk verschil maken in de hoeveelheid toeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

[...]

Ik ben zeker benieuwd wat het gaat worden!
De Fazer draait met 130 km/h iets van 6500-7000 rpm. Dan weet je dat in ieder geval :) Gemiddeld rijd ik 1 op 18,5. Rustig een tourtochtje is vaak boven de 1 op 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-06 22:42
Frans92 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:27:
[...]

Ik ben zeker benieuwd wat het gaat worden!
De Fazer draait met 130 km/h iets van 6500-7000 rpm. Dan weet je dat in ieder geval :) Gemiddeld rijd ik 1 op 18,5. Rustig een tourtochtje is vaak boven de 1 op 20.
Tja de CB500X draait met 130km/h om en bij de 6000rpm. (lijkt af te hangen van tegenwind)

de tip die ik kreeg om 'zuinig' te rijden is onder 6k rpm te blijven - en dat lijkt te werken op de dagen dat ik me daaraan wens te houden ;) vanmorgen betrapte ik mezelf op 140 rijden in 5de ipv 6de - vreemd want normaal heb ik het omgekeerde (proberen schakelen naar een onbestaande 7de versnelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92

Frans92

VFR800

Dryhte schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Tja de CB500X draait met 130km/h om en bij de 6000rpm. (lijkt af te hangen van tegenwind)

de tip die ik kreeg om 'zuinig' te rijden is onder 6k rpm te blijven - en dat lijkt te werken op de dagen dat ik me daaraan wens te houden ;) vanmorgen betrapte ik mezelf op 140 rijden in 5de ipv 6de - vreemd want normaal heb ik het omgekeerde (proberen schakelen naar een onbestaande 7de versnelling)
Waar ik woon en werk geldt er op de snelweg een limiet van 100 of 80 km/h. Daar rijd ik zuinig, maar er is ook een bepaalde weg die nogal uitnodigt tot doortrekken in de 1, 2 en soms 3 :P Dus daar keldert het verbruik vaak weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Best bizar dat je met een tikkie gas los in de bocht al zo hard op je plaat kan gaan:

(actie vanaf 1 minuut)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 11:12

A13X

Dude

Ook het aantal cilinders telt mee, een 1 of 2 cilinder maakt ook vaak minder toeren dan een 4 cilinder.

Een freewind (Suzuki XF650) draait max maar 7-8000 toeren, en die draait iets van 3500 toeren rond de 120-130.

Persoonlijk gehad en dat was ook een fijne woonwerk motor, reed netjes 1:20+ en zijn redelijk goedkoop te vinden. Het is alleen nooit een populair model geweest dus er rijden er niet mega veel rond.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

epic_gram schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 13:11:
Best bizar dat je met een tikkie gas los in de bocht al zo hard op je plaat kan gaan:

[video] (actie vanaf 1 minuut)
Heb er geen geluid want "werk" maar ik zie zijn snelheid niet zakken en zijn toerental ook niet dus laat hij wel gas los?

Zou eerder denken dat het aan de buitentemperatuur van 5 graden Celsius (koude banden) en al die teerstrepen op de weg ligt.

Oeps dubbele post :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat is wel een erg plotselinge crash idd... Erg hard gaat hij ook niet. Ik neem aan dat het een mijlenteller is, maar dan is het alsnog maar een krappe 70 kph.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:10
Lees al in de comments bij de video dat hij koud was buiten, de weg vochtig was en bazaaid met 'tar-stripes' aka de zwarte dodemans strepen en dat hij op Diablo Corsa banden rijdt. Tja dan moet je niet op een koude dag met vochtig wegdek bochtjes gaan pakken in de bergen 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 22:28

byn124

Thunderace

edit: Zie hierboven

[ Voor 87% gewijzigd door byn124 op 07-06-2017 13:26 ]

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met een tikkie gas los in bovenstaande video ga je op deze manier echt niet onderuit.

Heeft voor 100% zeker aan andere factoren gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

ik denk dat jullie even met geluid aan moeten luisteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Die hele weg ligt vol met van die zwarte patchstreepjes. Als er iets glad is dan zijn het die dingen wel. Of het nou koud of warm is maakt ook weinig uit.

Paar weken terug zelf het voorwiel 10cm opzij voelen gaan. Kon de lijn houden dus geen probleem. Iemand anders heeft in dezelfde bocht de motor de vangrail ingereden: YouTube: Motorcycle Crash - MT-09 (2017) into crash barrier

Hij pakt hier wat meer zo'n streep. Bij mij was het een heel klein stukje waar ik overheen reed. Ik weet dat ik die dingen moet vermijden dus ga niet op zo'n streep rijden, maar die bocht ligt het vol met die dingen dus pakte helaas toch een stukje mee. Dan hoef je echt niet hard te gaan of gekke dingen te doen om grip te verliezen.

Gas los is natuurlijk niet handig, maar alleen daardoor zou ie niet moeten crashen.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 07-06-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Laatst online: 10:53
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Paar weken terug zelf het voorwiel 10cm opzij voelen gaan. Kon de lijn houden dus geen probleem. Iemand anders heeft in dezelfde bocht de motor de vangrail ingereden: YouTube: Motorcycle Crash - MT-09 (2017) into crash barrier
Ik weet zeker dat ik heel wat harder had gevloekt

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Die hele weg ligt vol met van die zwarte patchstreepjes. Als er iets glad is dan zijn het die dingen wel. Of het nou koud of warm is maakt ook weinig uit.

Hij pakt hier wat meer zo'n streep. Bij mij was het een heel klein stukje waar ik overheen reed. Ik weet dat ik die dingen moet vermijden dus ga niet op zo'n streep rijden, maar die bocht ligt het vol met die dingen dus pakte helaas toch een stukje mee. Dan hoef je echt niet hard te gaan of gekke dingen te doen om grip te verliezen.

Gas los is natuurlijk niet handig, maar alleen daardoor zou ie niet moeten crashen.
Yep zwarte teer streepjes moet je niet op komen en al helemaal niet als het nat is.
Tenzij je een beetje extra spanning aan je rit wilt toevoegen. :)
Je filmpje is toch voornamelijk doelfixatie door de schrik van een beetje grip verlies. Mogelijk ook gas dicht gedaan waardoor de motor overeind komt.
Ik zeg altijd maar zo je kan beter blijven sturen met het risico onderuit te glijden dan niet meer te sturen en op de verkeerde weghelft terecht te komen. (of in de vangrail in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
wilco1985 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Yep zwarte teer streepjes moet je niet op komen en al helemaal niet als het nat is.
Tenzij je een beetje extra spanning aan je rit wilt toevoegen. :)
Je filmpje is toch voornamelijk doelfixatie door de schrik van een beetje grip verlies. Mogelijk ook gas dicht gedaan waardoor de motor overeind komt.
Ik zeg altijd maar zo je kan beter blijven sturen met het risico onderuit te glijden dan niet meer te sturen en op de verkeerde weghelft terecht te komen. (of in de vangrail in dit geval)
Ze zijn eigenlijk altijd wel link die dingen, wat minder als het koud is, maar vooral inderdaad bij nat weer, maar ook zeker bij heet weer zijn ze erg link.

Ik ben trouwens niet de persoon in het filmpje hoor. Heb alleen in dezelfde bocht het voorwiel 10cm opzij voelen gaan en gelukkig de bocht gewoon kunnen halen. Het filmpje was alleen even om de bocht en situatie aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Ze zijn eigenlijk altijd wel link die dingen, wat minder als het koud is, maar vooral inderdaad bij nat weer, maar ook zeker bij heet weer zijn ze erg link.

Ik ben trouwens niet de persoon in het filmpje hoor. Heb alleen in dezelfde bocht het voorwiel 10cm opzij voelen gaan en gelukkig de bocht gewoon kunnen halen. Het filmpje was alleen even om de bocht en situatie aan te geven.
Klopt. Als het erg warm is dan smelten ze een beetje.
Heb ooit eens ergens gelezen dat er geëxperimenteerd wordt met motorrijder vriendelijke teerstrepen. Geen idee hoe ver het daar mee is maar voordat alle strepen vervangen zijn dan zijn we 30 jaar verder gok ik :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
Nieuwe motor opgehaald :*)
Ander karakter qua rijden van mijn oude moto en andere zit. Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn gaat zijn.

Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/349785196-suzuki-sv650s-yoshimura.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.2dehands.be/f/normal/349785196_1-suzuki-sv650s-yoshimura.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:04:
[...]

Dat is de bocht in Arnhem boven de blauwe golven of niet (vanuit het centrum richting gelderdome)? Die is überhaupt al notoir glad al helemaal in de winter bij vorst.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:46
[...]

Als je de K100 overweegt, kijk dan ook zeker naar de K75. Die rijdt een stuk fijner vind ik doordat die minder trillingen heeft van het drie cilinderblok. Daarnaast is de K75 zuiniger, ietsje lichter en heeft dat fijne drie cilinder geluid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:57:
Ander karakter qua rijden van mijn oude moto en andere zit. Ben benieuwd hoe dit op de lange termijn gaat zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie fiets hoor :) Heb zelf een SV1000S gehad en daar zo'n 30.000km een hoop lol mee gehad.
Raym09 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Dat is de bocht in Arnhem boven de blauwe golven of niet (vanuit het centrum richting gelderdome)? Die is überhaupt al notoir glad al helemaal in de winter bij vorst.
Klopt, is inderdaad in Arnhem. Dat hele stuk ligt vol met van die patchstreepjes. In de winter kom ik er gelukkig nooit met de motor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06 20:38
Panini schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:57:
Mooie motor! Heb sinds vorig jaar het zelfde type :*)
Ben benieuwd wat je van de rijeigenschappen vindt, ik moest erg wennen toen ik van een bandit(les motor) af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
Tweakietweak schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Mooie motor! Heb sinds vorig jaar het zelfde type :*)
Ben benieuwd wat je van de rijeigenschappen vindt, ik moest erg wennen toen ik van een bandit(les motor) af kwam.
Goede smaak 8)

Ben ook erg benieuwd. Heb hiervoor een GSXR600 uit '98 gehad. Tijdens de proefrit merkte ik al een hoop verschil. Keertje in het rood ook omdat ik gewend ben een 4 pitter in de 'toeren te janken'
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Mooie fiets hoor :) Heb zelf een SV1000S gehad en daar zo'n 30.000km een hoop lol mee gehad.

[...]

Klopt, is inderdaad in Arnhem. Dat hele stuk ligt vol met van die patchstreepjes. In de winter kom ik er gelukkig nooit met de motor :P
Wilde eigenlijk ook de 1000 kopen, maar daar kon ik maar geen mooie occasion van vinden :/. Dit was een goede deal gezien het bouwjaar en aantal km's, dus dan wil ik best wat cc'tjes inleveren. Ik hoop er ook een hoop lol mee te hebben.

De motor klinkt in ieder geval heerlijk. Yoshimura uitlaat + 2 pitter.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 07-06-2017 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:46
Weer even een diepte investering gedaan.
Slotreminder

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qV437swt.jpg

Rugprotector

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8yXnsMPt.jpg

Haakse ventielverleng set

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fFc1ERet.jpg

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
Gewoon bij een bandenwissel haakse ventielen laten plaatsen, vaste prik hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55
Freelance schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:22:
[...]

Ik weet zeker dat ik heel wat harder had gevloekt
Nou, anders ik wel. Maar mooi klassiek voorbeeldje van glibber, schrik en target fixation.

Die 'tar snakes' zijn echt rotdingen, al helemaal als ze middenin een bocht zitten. Gelukkig valt het hier in Nederland nog relatief mee met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Hoe mooi ik het ook vind, je bent ook gewoon een idioot als je daaraan mee doet. Met geen enkele mogelijkheid kun je mij laten geloven dat het verantwoord is om op die manier over dat eiland te racen.

Uiteraard vervelend voor de nabestaande, het zal niet hun keus geweest zijn om op deze manier onderdeel van het evenement te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een interview met Jochem voor zijn dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:39
Er hemelen 2-3 per jaar op Man tijdens de TT toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-06 21:01
Vanavond de Versys weg gebracht voor onderhoud en een Yamaha XJ6 uit 2009 mee gekregen. Leuk ding en standaard al een leuk geluid. Merk wel hoe fijn mijn hoge ruit presteert. Moest op de snelweg echt op de tank gaan liggen om op normale wijze te kunnen rijden, al zal dat ook wel liggen aan de sterke wind vandaag.

Overigens reed ik vanmiddag met de Versys met topkoffer over een fly-over bij den haag. Door de zijwind voelde ik de achterkant gewoon weg glijden, minder prettig gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Tankiej schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:18:
[...]

Klopt inderdaad, maar deze app kun je ook offline gebruiken en spritmonitor niet vziw. Dat is waarom ik destijds Road Trip heb gekocht, kun je in het buitenland ook tanken ;)
Tankiej schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 08:49:
[...]

In de polisvoorwaarden staat het nog in iets andere woorden, maar het komt op hetzelfde neer; mocht hij binnen 3 jaar na aankoop total los zijn, dan krijg je de nieuwwaarde terug (dus wat die motor op dat moment, van total los gaan, nieuw kost). :)
Lijkt me heel erg sterk. Dan ga ik vanaf nu tweedehands motoren van een jaar of 2 oud kopen en gratis geld printen 8)7
Dryhte schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Dat lijkt me sterk, tenzij je versnellingsbak van gelei gemaakt is.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is jullie idee bij de Kawasaki Ninja 650 2017...
Als ik zo de acceleration filmpjes kijk op youtube lijkt hij mij wat aan de trage kant heeft ook maar 70pk?
Zou dit vlug gaan vervelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:
Als ik zo de acceleration filmpjes kijk op youtube lijkt hij mij wat aan de trage kant heeft ook maar 70pk?
70pk is meer dan zat om lol mee te hebben hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 19:00
Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:
Ligt eraan wat je gewend bent. 70PK moet in ieder geval meer dan genoeg zijn om vlot door het verkeer te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
Met bijna net zoveel koppel. Dat zit wel goed hoor, met de fun verhoudingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou mijn eerste motor worden en inderdaad zou het voor het begin genoeg moeten zijn. Zit alleen in de knoop met het idee of het vlug genoeg is om even vlug in te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:00:
Het zou mijn eerste motor worden en inderdaad zou het voor het begin genoeg moeten zijn. Zit alleen in de knoop met het idee of het vlug genoeg is om even vlug in te halen.
Ja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja

~ James May

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Niet alleen voor het begin is het genoeg hoor. 70pk is snel zat. Kijk maar eens naar filmpjes van Schaaf met zijn CB500 die minder vermogen heeft. Meer dan 70pk is misschien wel leuk, maar nodig is het echt niet. Verder is het ook leuk om later nog eens te upgraden dan gelijk met 150pk te beginnen. Qua inhalen is het ook echt geen probleem hoor. Met 30pk of minder kan dat soms lastig zijn, maar niet met 70pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik neem aan dat je nu bezig bent met rijlessen? Op welke motor rij je nu, en heb je die wel eens goed opengetrokken? Echt, als je met een motor met 70PK niet vlot kan inhalen doe je iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wekko306 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Ik neem aan dat je nu bezig bent met rijlessen? Op welke motor rij je nu, en heb je die wel eens goed opengetrokken? Echt, als je met een motor met 70PK niet vlot kan inhalen doe je iets goed fout.
Ik les nu op een MT07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattdice
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 11:26
Vorige week zaterdag ben ik ook begonnen met motorlessen :).
Ik hoop dat ik een beetje snel door de voertuigbeheersing lessen kom. Hoeveel lessen hadden jullie ongeveer nodig om deel te nemen aan het AVB examen?

Ook heb ik nog een paar laarzen nodig? Welke laarzen van rond de 100 euro kunnen jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wekko306 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Op welke motor rij je nu, en heb je die wel eens goed opengetrokken?
Weet nog goed toen ik met lessen voor het eerst de CB500 vol opentrok. Holy shit wat ging dat hard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000

Bergie

Lekker belangrijk...

InZane schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:25:
[...]

Nou, anders ik wel. Maar mooi klassiek voorbeeldje van glibber, schrik en target fixation.

Die 'tar snakes' zijn echt rotdingen, al helemaal als ze middenin een bocht zitten. Gelukkig valt het hier in Nederland nog relatief mee met die dingen.
Beetje knullige 'crash' idd. Met die snelheid had hij hem ook nog wel overeind kunnen trekken en vol in de ankers kunnen gaan denk ik. Had ie gelijk zijn ABS kunnen testen :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:14
mattdice schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:18:
Vorige week zaterdag ben ik ook begonnen met motorlessen :).
Ik hoop dat ik een beetje snel door de voertuigbeheersing lessen kom. Hoeveel lessen hadden jullie ongeveer nodig om deel te nemen aan het AVB examen?

Ook heb ik nog een paar laarzen nodig? Welke laarzen van rond de 100 euro kunnen jullie mij aanraden?
AVB heb ik volgens mij 4 lessen (x2 uur) gehad. AVD daarna nog 6 (x2 uur). AVB heb ik helaas over moeten doen omdat mijn eerste examen helemaal verkeerd ging door zenuwen. Bij AVD toen maar wat meer geld besteed aanw at extra lessen. Examens zijn helemaal duur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:23
Ik heb een Yamaha R3. 40PK volgens mij en zelfs dat is zat om even vlug in te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:
[...]

Weet nog goed toen ik met lessen voor het eerst de CB500 vol opentrok. Holy shit wat ging dat hard :P
Ik weet nog wel dat ik de CBF600 wel eens vol opentrok.

Ik was oprecht teleurgesteld :')
Bergie schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Beetje knullige 'crash' idd. Met die snelheid had hij hem ook nog wel overeind kunnen trekken en vol in de ankers kunnen gaan denk ik. Had ie gelijk zijn ABS kunnen testen :+
Tijdens AVB heb ik de ABS ook even getest, gewoon om te voelen. Als je bij het poortje vol in de remmen kleunt is je stopafstand ongeveer even lang als de afstand tussen de poortjes ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Ik weet nog wel dat ik de CBF600 wel eens vol opentrok.

Ik was oprecht teleurgesteld :')
Ligt er vast aan wat je tot daar aan toe gereden hebt. Toen ik mijn eerste motor, een Hornet met 100pk voor het eerst boven de 9.000 toeren trok was dat voor mij ook nogal, holy shit :P

Vermogen went natuurlijk wel enorm snel, maar 70pk is gewoon flink snel als je niet meer gewent bent. De 150 achterwiel pk die ik nu heb ben ik nu ook wel aan gewent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Ligt er vast aan wat je tot daar aan toe gereden hebt. Toen ik mijn eerste motor, een Hornet met 100pk voor het eerst boven de 9.000 toeren trok was dat voor mij ook nogal, holy shit :P

Vermogen went natuurlijk wel enorm snel, maar 70pk is gewoon flink snel als je niet meer gewent bent. De 150 achterwiel pk die ik nu heb ben ik nu ook wel aan gewent.
Die CBF600 was de lesmotor (eerste motor die ik vol open trok dus). :+ M'n FZ6 (ong. 100 pk) heb ik tijdens de proefrit ook opengetrokken, en daarbij was ik wel echt oprecht bang er vanaf te lazeren :+

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Dan kan je het waarschijnlijk redelijk vergelijken, aangezien die ook ongeveer 70PK haalt uit een 2-cilinder.
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:19:
[...]

LOL, hier hetzelfde verhaal met de ER5 waar ik op leste. En de ZX6R waarop ik daarna een proefrit maakte. Dat gevoel was wel weg toen die eenmaal op 25kW begrensd was...

[ Voor 44% gewijzigd door Wekko306 op 07-06-2017 21:50 ]

Pagina: 1 ... 66 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.