wimmel_1 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:25:
@
Beerkeeper Aan de schade te zien stond je fiets op de/een middenbok. Waarom parkeer je dat apparaat niet gewoon op de jiffy (eventueel in de versnelling)?
Als je je fiets op de jiffy parkeert heb je een "bredere" 3-hoek qua contact met de ondergrond en staat je fiets een héél stuk stabieler. Een middenbok is alleen makkelijk om de ketting te smeren, voor de rest is het een on-ding wat de hellingshoek tijdens het rijden ook nog eens (onnodig) beperkt.
P.S: Afgelopen weekend ook weer eens aangetoond dat je zélfs een MT-10 gewoon van vers kettingvet kunt voorzien in je eentje door de fiets óver het kantelpunt van een jiffy te trekken en tegen je heup te laten leunen waarbij 't achterwiel dus los van de grond is gekomen.
Helaas, hij stond wel op de jiffy (beter gezegd: Ik heb helemaal geen middenbok

).
Hij stond wel met de jiffy tegen de wind in, net dikke pech gehad...
Het is een woon-werk fiets geworden. Ik spaar op mijn gemakje door en kijk volgend jaar of iets dergelijks voor een nieuwe(re)

Het vermogen van de 1000 is wel leuk hoor, eigenlijk het koppel, maar de volgende motor moet meer toer worden, vleugje sport mag. Denk aan een Yamaha MT-07 of toch richting een BMW (F800).
Scheelt dat de volgende schade minder pijn doet

Erapaz schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:50:
Balen! Ik hou ook mijn hart vast met deze wind. Er ligt ook nog eens een zandberg in de straat, dus mijn motor wordt gezandstraald en de ketting zit onder het zand. Kan nooit gezond zijn.
Misschien een tweedehands tank op marktplaats zoeken voor jouw SV?
Er is geen blauwe beschikbaar, maar thanks voor de tip

Dat scheelt zeker

Je gebruikt hem niet voor woon-werk neem ik aan?
712641 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:20:
Een deuk in je tank is natuurlijk voornamelijk esthetisch, dus ik zou er niet teveel aan doen als je niet teveel geeft om het uiterlijk van je motor. Hooguit even in de gaten houden dat het niet gaat roesten op de plekken waar de lak is gescheurd.
Precies. Dat roesten ben ik een beetje bang voor, maar met schuurpapier en een beetje bijlakken moet het wel te verhelpen zijn