Het grote motortopic deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste
Acties:
  • 289.435 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:53

-tom-562

Oliesjeik

tdw schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Die CBF600 was de lesmotor (eerste motor die ik vol open trok dus). :+ M'n FZ6 (ong. 100 pk) heb ik tijdens de proefrit ook opengetrokken, en daarbij was ik wel echt oprecht bang er vanaf te lazeren :+
Was die CBF600 dan begrenst ofzo, volgens mij moeten die motoren nauwelijks voor elkaar onder doen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

-tom-562 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:48:
[...]

Was die CBF600 dan begrenst ofzo, volgens mij moeten die motoren nauwelijks voor elkaar onder doen :P
Nee, voor zover ik weet gewoon de volle 75 pk. Ik vond 'm gewoon écht niet snel :+ Maarja, daarom is het een Honda

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CBF600 heeft 76 pk, dus da's wel ruwweg slechts driekwart van die FZ6.

Toen ik weer eens op de CBF600SA reed, schrok ik best wel. Zo licht. Zo weinig vermogen :+

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 07-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:31
Tijdens het lessen inderdaad ook gehad. Tweede les die ik had, slalommen oefenen, dus moest elke keer terug rijden om weer van voren te benaderen. Ik dacht, hop gas open. Dat duurde 0,2 seconde denk ik, toen zat ik praktisch op de bijrijders-plek :+
Heeft wat lesjes geduurd voordat ik dat weer heb gedaan

Was een ER-6N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jaag dat ding eens in de toeren. Dan gaat ie vast harder.
Versnelling terug wil ook helpen.

Als ik ga vergelijken:
Ik heb gelest op een XJ6, dat was meer dan voldoende (78pk, 59Nm koppel) en sneller dan mijn huidige motor (XJ600S Diversion met 61pk). Beide zijn is een 4-cilinders. En ff inhalen is zo gepiept.
Zo'n MT-07 heeft een 32-cilinder met 74,80 pk (@ 9000 tpm), maar trekt net waarschijnlijk net iets harder met max koppel van 68 Nm (@ 6500 tpm).
Natuurlijk is de motor leren kennen ook een ding. Wanneer je de motor beter kent en beter kunt rijden kun je hem waarschijnlijk ook beter toepassen. Lijkt mij verder best een fijn apparaat zo'n MT-07.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 10:32
tdw schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:
[...]

Klopt inderdaad, maar deze app kun je ook offline gebruiken en spritmonitor niet vziw. Dat is waarom ik destijds Road Trip heb gekocht, kun je in het buitenland ook tanken ;)
Oh, dat zou wel kunnen. Maar dan kan je het nog wel bewaren (bonnetje/ergens opschrijven/goed geheugen hebben) en dan later in Spritmonitor zetten. Daarnaast heb je vanaf volgende week toch ook gewoon internet in de hele EU met je huidige databundel. Dus dat is niet echt een goed argument meer :P
[...]

Lijkt me heel erg sterk. Dan ga ik vanaf nu tweedehands motoren van een jaar of 2 oud kopen en gratis geld printen 8)7
Zoals daar staat, de nieuwwaarde regeling geld bij een motor die je nieuw koopt, niet die je tweedehands koopt. Dan geld de aanschafwaarderegeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 11:13
CodeCaster schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:20:
Lekker weekendje door de Eifel en Ardennen gereden met collega's. *O* Op een gegeven moment kwam een Tracer-versie van de MT-09 aan op het terras waar we even wat gingen drinken, en diezelfde stond daarna bij het hotel.

Ik ben verliefd op dat ding. O+

[afbeelding]

Maar hij is nog wel een beetje duur, Goedhart heeft er een van € 10.000 (met < 5000 km op de teller)... Misschien maar eens een dagje huren dus.
En Hyperpro is een must bij deze dingen. Anders gaat hij boven de 160km/u "weaven" (zwabberen, alsof het voorwiel van de grond komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Tankiej schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:18:
[...]

Oh, dat zou wel kunnen. Maar dan kan je het nog wel bewaren (bonnetje/ergens opschrijven/goed geheugen hebben) en dan later in Spritmonitor zetten. Daarnaast heb je vanaf volgende week toch ook gewoon internet in de hele EU met je huidige databundel. Dus dat is niet echt een goed argument meer :P
Als ik het niet direct invul ga ik het vergeten :+ En idd, met de huidige databundels maakt het mij ook niet meer uit. Inmiddels heb ik Road Trip, omdat EU data nog geen gemeengoed was 4 jaar geleden.
[...]

Zoals daar staat, de nieuwwaarde regeling geld bij een motor die je nieuw koopt, niet die je tweedehands koopt. Dan geld de aanschafwaarderegeling ;)
De voorwaarden verder zelf niet gelezen, alleen de forumpost :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ultraman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:08:
[...]

Jaag dat ding eens in de toeren. Dan gaat ie vast harder.
Versnelling terug wil ook helpen.

Als ik ga vergelijken:
Ik heb gelest op een XJ6, dat was meer dan voldoende (78pk, 59Nm koppel) en sneller dan mijn huidige motor (XJ600S Diversion met 61pk). Beide zijn is een 4-cilinders. En ff inhalen is zo gepiept.
Zo'n MT-07 heeft een 3-cilinder met 74,80 pk (@ 9000 tpm), maar trekt net waarschijnlijk net iets harder met max koppel van 68 Nm (@ 6500 tpm).
Natuurlijk is de motor leren kennen ook een ding. Wanneer je de motor beter kent en beter kunt rijden kun je hem waarschijnlijk ook beter toepassen. Lijkt mij verder best een fijn apparaat zo'n MT-07.
De MT-07 is een parallel twin (2 cilinders dus). De MT-09 heeft er 3 ;)

Iedereen die zeurt dat hij/zij te weinig pk's (om bv. in te halen) heeft moet is op een 125 gaan rijden. Dan leer je pas werken! :D

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
PilatuS schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:01:
[...]
Iemand anders heeft in dezelfde bocht de motor de vangrail ingereden: YouTube: Motorcycle Crash - MT-09 (2017) into crash barrier

Hij pakt hier wat meer zo'n streep. Bij mij was het een heel klein stukje waar ik overheen reed. Ik weet dat ik die dingen moet vermijden dus ga niet op zo'n streep rijden, maar die bocht ligt het vol met die dingen dus pakte helaas toch een stukje mee. Dan hoef je echt niet hard te gaan of gekke dingen te doen om grip te verliezen.
Dit is ook een mooi gevalletje van Target Fixation: hij is bang voor de vangrail en daardoor keek hij ernaar. Dan rij je er gewoon recht op af.
Oplossing: countersteering en de bocht in blijven kijken.

Theorie is mooi, maar met weinig ervaring in dit soort gevallen gaat het toch vaak fout (ook bij mij gebeurd..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BvZwolle schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:32:
[...]

Dit is ook een mooi gevalletje van Target Fixation: hij is bang voor de vangrail en daardoor keek hij ernaar. Dan rij je er gewoon recht op af.
Oplossing: countersteering en de bocht in blijven kijken.

Theorie is mooi, maar met weinig ervaring in dit soort gevallen gaat het toch vaak fout (ook bij mij gebeurd..)
De persoon die hier de vangrail in gaat is ook een beginnende rijder. Met wat meer ervaring was het hier vast gewoon goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 15:30
BvZwolle schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:19:
[...]

En Hyperpro is een must bij deze dingen. Anders gaat hij boven de 160km/u "weaven" (zwabberen, alsof het voorwiel van de grond komt)
Het 2017 model heeft verbeterde vering, maar dat zwabberen komt door de handkappen en hoge ruitjes en topkoffers en nog wat factoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

caesar1000 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:31:
[...]

De MT-07 is een parallel twin (2 cilinders dus). De MT-09 heeft er 3 ;)
Ah, thanks. Ik ken de MT-09 inderdaad.

Zou die lesmotor op 35 kW zijn afgesteld?

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 07-06-2017 23:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ultraman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Niet als je voor vol A gaat. Als je alle lessen doet op een A motor en afrijdt op A2, krijg je een A2 rijbewijs. De CBR500 waar ik op reed had nét voldoende paardjes, origineel af fabriek. Ben benieuwd wat daar nog van over was na al die jaren misbruik.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Maegrim schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Het 2017 model heeft verbeterde vering, maar dat zwabberen komt door de handkappen en hoge ruitjes en topkoffers en nog wat factoren :+
Heb zelf een Triumph Tiger 1050 van 2008. 220km/u op de autobahn met handkappen en koffers: geen centje pijn... Kan ook met mijn gewicht te maken hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:44
Heb in januari mijn CB500 (1995) gekocht en heb sindsdien alleen maar de bandenspanning in de gaten gehouden en verder niets aan onderhoud gedaan. Kwam er straks achter dat ik er inmiddels bijna 4000 km mee gereden heb.

Weet iemand hoe het zit met de onderhoudsintervallen? Is het nu tijd om eens aan een (kleine?) onderhoudsbeurt te denken? Weet natuurlijk niet echt zeker wat de vorige eigenaar er nog aan gedaan had voor ik 'm kocht. Ben zelf niet superhandig, geen tijd en geen locatie, dus dat wordt naar een garage brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Osiris schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:50:
CBF600 heeft 76 pk, dus da's wel ruwweg slechts driekwart van die FZ6.

Toen ik weer eens op de CBF600SA reed, schrok ik best wel. Zo licht. Zo weinig vermogen :+
Dat is idd wel weinig, had toch wel verwacht at zoiets ook gewoon 100 pk had :P

Ohja, gisteravond wilde ik mijn motor op marktplaats zetten, kost dat tegenwoordig gewoon 24 euro 8)7 8)7
Ik probeer het eerst maar eens een tijdje op Speurders, koop mijn motor!!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Anoniem: 727534 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 20:54:
Wat is jullie idee bij de Kawasaki Ninja 650 2017...
Als ik zo de acceleration filmpjes kijk op youtube lijkt hij mij wat aan de trage kant heeft ook maar 70pk?
Zou dit vlug gaan vervelen?
Om even het een en ander in het perspectief te plaatsen.

Yamaha XT660X minder dan 50pk:

Honda CB500 minder dan 50pk:

Kawasaki Ninja 300 minder dan 50pk:

Etc etc etc ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:26
-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Ohja, gisteravond wilde ik mijn motor op marktplaats zetten, kost dat tegenwoordig gewoon 24 euro 8)7 8)7
Denk ook aan autoscout24. Is ook gratis en kijken de meeste mensen ook wel op.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 09:20
-tom-562 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:43:
[...]

Probeer ook even het motor-forum; daar hebben ze ook een sectie voor advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Panini schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Probeer ook even het motor-forum; daar hebben ze ook een sectie voor advertenties.
I know, daar heeft de motor al te koop gestaan, alleen toen kreeg ik geen reacties :P zal 'm daar vanavond weer op zetten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-06 10:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Melkunie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 08:30:
Heb in januari mijn CB500 (1995) gekocht en heb sindsdien alleen maar de bandenspanning in de gaten gehouden en verder niets aan onderhoud gedaan. Kwam er straks achter dat ik er inmiddels bijna 4000 km mee gereden heb.

Weet iemand hoe het zit met de onderhoudsintervallen? Is het nu tijd om eens aan een (kleine?) onderhoudsbeurt te denken? Weet natuurlijk niet echt zeker wat de vorige eigenaar er nog aan gedaan had voor ik 'm kocht. Ben zelf niet superhandig, geen tijd en geen locatie, dus dat wordt naar een garage brengen :)
4000km is normaal wat laag als onderhouds-interval, maar een 2ehands gekochte motor zou ik na aankoop zeker goed nakijken en op zijn minst verse vloeistoffen geven. (olie en remvloeistof iig, zo'n CB500 is luchtgekoeld dacht ik) In jouw geval dus even naar een garage brengen ergens. Ga met zo'n oude fiets zeker niet naar een merkdealer, dan word je arm van het arbeidsloon. Hier kan je wat korte ervaringen lezen van garages in het hele land, om eventueel een nuttige uit te zoeken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Whoop er is een plekje vrijgekomen voor aankomend weekend op Oschersleben. Had officieel een bedrijfsuitje maar die gaat niet meer door dus ik kan de wedstrijden in Duitsland gaan rijden. #ZinIn.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Guy was duidelijk van slag...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-06 14:23

Klein beurtje is dan niet verkeerd. Kettingspanning controleren.Oliewissel, nieuw oliefilter, bougies, luchtfilter checken,etc.
Nog nooit zo'n blik van Guy gezien. :/ Die heeft echt schrik voor de SP2 die af en toe een eigen wil lijkt te hebben. Bij John is volgens de berichten het gas open blijven staan waardoor hij hard is gecrasht.

[ Voor 48% gewijzigd door Willem30 op 08-06-2017 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Tylen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:09:
Whoop er is een plekje vrijgekomen voor aankomend weekend op Oschersleben. Had officieel een bedrijfsuitje maar die gaat niet meer door dus ik kan de wedstrijden in Duitsland gaan rijden. #ZinIn.
Nice, veel plezier en hopelijk een goed resultaat! :*)
Adrenaline giert wellicht nog door zijn aderen op dit moment. Gelukkig goed afgelopen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Anders zoek je even naar een (digitale) werkplaatshandleiding, dan weet je meteen welke intervallen de fabriek aanraadt. Ook zou ik het onderhoud zelf doen als ik jou was, want bij zo'n oude motor kan een garage heel snel heel duur worden. Eventueel geen vriend waar je het kunt doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Als ik zo de acceleration filmpjes kijk op youtube lijkt hij mij wat aan de trage kant heeft ook maar 70pk?
Dit soort motoren zijn prima te rijden, zoveel vermogen heb je niet nodig. De Ninja 650 is echter de naam ninja niet waard. Het is meer een tourmotor, net als de Honda CBR650F.
Ninja 650 is de nieuwe naam voor de ER6F, een ER6N met kappen dus. Hij heeft bijvoorbeeld ook een normaal stuur en geen clipons.

Als je een makkelijke tourmotor met een iets sportief uiterlijk zoekt, dan dikke prima. Zoek je een supersport, dan verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Willem30 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:50:
[...]

Nog nooit zo'n blik van Guy gezien. :/ Die heeft echt schrik voor de SP2 die af en toe een eigen wil lijkt te hebben. Bij John is volgens de berichten het gas open blijven staan waardoor hij hard is gecrasht.
Ik blijf het toch apart vinden dat deze races uberhaubt nog gereden mogen worden. Afgelopen 24 uur 3 doden.... (waaronder 1 nederlander voor degene die het nog niet wisten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Tylen Ja het is inderdaad haast niet te geloven dat dat nog mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
[Video: https://www.facebook.com/BMW.Motorrad.UK/videos/1347771038670485/?hc_ref=NEWSFEED]

Als je ook ziet hoe die motor(rijder) door elkaar geschud wordt op die snelheden... Lunatics...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoshky op 08-06-2017 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 19:16

byn124

Thunderace

@Tylen @maximiliaan_nl

Ieder zijn ding. Iedereen kent de risico's en doet er vrijwillig aan mee, inclusief toeschouwers!

Het stijgt mij ook te boven dat mensen dit nog steeds doen, net als door een straat rennen met een kudde stieren achter je aan.

Sommige geloven snijden bij kleine jongetjes een stuk van de l*l af. Iets met cultuur en traditie.

Er zijn vast ook wel dingen die jullie en ik doen die andere mensen niet snappen, wat leven we toch op een mooie prachtige diverse planeet (nee geen sarcasme)!

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

byn124 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:15:
@Tylen @maximiliaan_nl

Het stijgt mij ook te boven dat mensen dit nog steeds doen, net als door een straat rennen met een kudde stieren achter je aan.
Niet dat de meeste Spanjaarden dat nog goedkeuren... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727534

Erapaz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:05:
[...]

Dit soort motoren zijn prima te rijden, zoveel vermogen heb je niet nodig. De Ninja 650 is echter de naam ninja niet waard. Het is meer een tourmotor, net als de Honda CBR650F.
Ninja 650 is de nieuwe naam voor de ER6F, een ER6N met kappen dus. Hij heeft bijvoorbeeld ook een normaal stuur en geen clipons.

Als je een makkelijke tourmotor met een iets sportief uiterlijk zit, dan dikke prima. Zoek je een supersport, dan verder zoeken.
Klopt hier was ik ook al achter :D heb er dit weekend op gezeten en moet zeggen de houding is perfect. Val perfect met mijn knieen in de tank en zit lekker recht en stabiel. Heb het vermogen niet kunnen testen i.v.m. nog geen rijbewijs. Ik was wel op zoek naar een stoer sport uiterlijk met de zit van een tour en dat denk ik hier wel in gevonden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Anoniem: 727534 Jij bent zeker niet erg lang? Ik ben voor de meeste supersports veel te groot namelijk.

[ Voor 42% gewijzigd door 712641 op 08-06-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ja, zeker als beginner is de Ninja 650 een hele mooie motor natuurlijk. Kijk dan ook eens naar de Honda, in naked vorm vond ik dat een hele makkelijke motor om te rijden, waardoor het motorrijden erg leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:18:
@Anoniem: 727534 Jij bent zeker niet erg lang? Ik ben voor de meeste supersports veel te groot namelijk.
ik ben +/- 1.82 ofzo... voor een supersport ben ik ook te groot vind ik zelf maar deze past perfect door de tour zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

712641

@Anoniem: 727534 Ah oké. Ja ik vind supersports altijd zo klein, heb ook meer met crossmotoren/naked bikes.

[ Voor 3% gewijzigd door 712641 op 08-06-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06 14:30
Willem30 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:50:
Wow. Guy Martin heeft wel spannendere dingen meegemaakt. Dus als hij nu zo'n blik zijn ogen heeft zegt dat wel wat. Hij kijkt alsof hij helemaal niet meer wil opstappen.
Anoniem: 727534 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:20:
[...]
ik ben +/- 1.82 ofzo... voor een supersport ben ik ook te groot vind ik zelf maar deze past perfect door de tour zit.
Wat een onzin! 1.82. Ik ben een stukje langer en ik ben op supersport machines op vakantie geweest naar italie en oostenrijk. En ik ben echt niet de enige. Prima te doen.

Maar een supersport koop je niet voor het comfort he!

[ Voor 32% gewijzigd door FragDaddy op 08-06-2017 11:23 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Guy gaf van te voren ook aan dat ze er nog echt niet klaar voor zijn met de motor van dit jaar. Ben benieuwd of hij nog gaat meedoen aan de Senior TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Erapaz schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:22:
Guy gaf van te voren ook aan dat ze er nog echt niet klaar voor zijn met de motor van dit jaar. Ben benieuwd of hij nog gaat meedoen aan de Senior TT.
Dit is niet een blik van "oh, de motor heeft wat technische probleempjes".. Hij lijkt wel doodsbang.

Vreemd, want zo is hij normaal nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Wow. Guy Martin heeft wel spannendere dingen meegemaakt. Dus als hij nu zo'n blik zijn ogen heeft zegt dat wel wat. Hij kijkt alsof hij helemaal niet meer wil opstappen.

[...]

Wat een onzin! 1.82. Ik ben een stukje langer en ik ben op supersport machines op vakantie geweest naar italie en oostenrijk. En ik ben echt niet de enige. Prima te doen.

Maar een supersport koop je niet voor het comfort he!
Wat is dat nou weer voor een achterlijke reactie zeg.....
Wie zegt dat het onzin is????? Ik zit zelf met mijn lengte en hoe ik ben niet fijn op een supersport dat heb ik zelf mee gemaakt dus ga niet lopen lullen dat het onzin is dat merk ik zelf toch....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-06 01:58
FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Dit is niet een blik van "oh, de motor heeft wat technische probleempjes".. Hij lijkt wel doodsbang.

Idd. Was een andere Guy dan normaal.

Daarbij is het ook Honda dus is het not done om openlijk kritiek te geven. Ze waren de motor van McGuiness wel weer aan het ombouwen maar denk niet dat Guy gaat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:24:
[...]

Een klein (technisch?) probleem was in dit geval de oorzaak van deze crash. Hij had een false neutral op een punt waar je engine braking nodig hebt om te vertragen. Dit kan zelfs nog een rijdersfoutje zijn. Ik snap dat je je vertrouwen kwijt bent als de motor niet doet wat je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anoshky
Anoniem: 727534 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Wie zegt dat het onzin is????? Ik zit zelf met mijn lengte en hoe ik ben niet fijn op een supersport dat heb ik zelf mee gemaakt dus ga niet lopen lullen dat het onzin is dat merk ik zelf toch....?
Hoooo rustig, hier zijn we vriendelijk en lief voor elkaar *;

Wat hij probeert duidelijk te maken is dat positie nogal persoonlijk is.
Lange mensen kunnen echt wel comfortabel zitten op een supersport.
Dat jij het als niet comfortabel beschouwd, is ook perfect mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Anoniem: 727534 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:25:
[...]

Wauw :X

Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar een beetje minder aanvallend mag wel... Ik ben 1,89 en rij op een supersport. Is het mega comfortabel? Nee. Rijdt het prima? Jazeker! Heb ik een dikke smile op mijn gezicht als ik rij? Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoshky schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:30:
[...]

Hoooo rustig, hier zijn we vriendelijk en lief voor elkaar *;

Wat hij probeert duidelijk te maken is dat positie nogal persoonlijk is.
Lange mensen kunnen echt wel comfortabel zitten op een supersport.
Dat jij het als niet comfortabel beschouwd, is ook perfect mogelijk.
Liefde is uit sommige dingen ver te zoeken. Als er gewezen wordt dat het onzin is wat ik lul ga ik er tegen in ja... maar zal wel aan mij liggen d:)b *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25

Vrijdag

De Zwarte

Hij heeft meer dan mijn Hawk GT :P Ik vind het een hele mooie motor om te zien en heb er ook op de motorbeurs even op gezeten. Voor de vertically challenged mensen zoals ik (1m71) is het qua zithoogte/houding erg prettig. Vermogen etc. is iets waar ik eigenlijk nooit naar kijk. Ik beoordeel een motor vooral op de looks :9

MotoMe heeft een tijdje terug deze motor ook getest:

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

712641 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:17:
[...]

Niet dat de meeste Spanjaarden dat nog goedkeuren... :D
Do tell! Voor zover ik weet is het dit jaar weer georganiseerd.Linkje

Edit: typo!
Maegrim schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:46:
[...]

oh dus jij organiseert dat?! :( :( :(

:P

[ Voor 21% gewijzigd door byn124 op 08-06-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel is het zo dat oudere supersports heel anders zitten dan de huidige generatie supersports dus niet fijn zitten op een supersport is wel heel generaliserend.

Maar goed het is dezelfde misvatting als "naked bikes zijn niet geschikt voor de snelweg want je waait eraf."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Anoniem: 249002 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:39:
Wel is het zo dat oudere supersports heel anders zitten dan de huidige generatie supersports dus niet fijn zitten op een supersport is wel heel generaliserend.

Maar goed het is dezelfde misvatting als "naked bikes zijn niet geschikt voor de snelweg want je waait eraf."
Naked bike op snelweg = Stierennek kweken 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
byn124 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:38:
[...]

Do tell! Voor zover ik weet ik het dit jaar weer georganiseerd.Linkje
oh dus jij organiseert dat?! :( :( :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 14:57

Bergie

Lekker belangrijk...

Vrijdag schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:43:
[...]
Daar kwam ik laatst ook achter toen ik hem in duitsland even open trok. Tegen de 200kmh vond mijn nek het ook wel leuk geweest :X

Maar lekker belangrijk; dat soort snelheden rij ik toch bijna nooit.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 12-06 15:55
Bergie schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:51:
[...]

Daar kwam ik laatst ook achter toen ik hem in duitsland even open trok. Tegen de 200kmh vond mijn nek het ook wel leuk geweest :X

Tip: een goede, lichtgewicht helm scheelt al een heel stuk! (Met een spoilertje enzo)

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vrijdag schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Ik vind de ideale snelwegsnelheid op mijn naked zo'n 140 km/h dat hou ik ook de hele dag vol. Verder noem ik de snelweg altijd de hellweg want als iets saai is op de motor is het wel de snelweg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
Ik ben altijd snel weg van de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 15:32

Least Inkling

Product of the cold war

Hear hear met boven^

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:19

Frans92

VFR800

Met woon-werk en woon-school verkeer ben ik toch altijd wel blij met snelweg hoor ;) Anders ga ik ook het liefst binnendoor

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

byn124 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:38:
[...]

Do tell! Voor zover ik weet is het dit jaar weer georganiseerd.Linkje

Edit: typo!

[...]
Het is traditie. Wat ik begreep van een Spanjaard vinden ze het zelf ook maar barbaars, maar ja tradities...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met al die mobilisten die op je leven uit zijn en iedereen chronisch te langzaam (naar jouw smaak ;)) rijdt, is ook de snelweg soms een uitdaging hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

[...]

Ik zou mij eerder druk maken om je gehoor. Want bij zulke snelheden ben je snel klaar met je gehoorbeschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-06 07:55
[...]

Ik heb het toevallig van de week op (een heel rustig moment en plek) ook eens gedaan, maar zal het niet snel weer doen.. Is niet relaxed, maar wel cool om een keer gedaan te hebben op m'n Bandit.

Als ik ff doortrek kom ik meestal tot de 180 en laat dan het gas maar weer los. Dan vindt ik het ook wel weer leuk geweest. Zoals @Anoniem: 249002 zegt rondom 140 op snelweg is goed te doen, soms ff richting 160 om (nog) sneller in te halen.. :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Anoniem: 249002 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:02:
[...]

Ik vind de ideale snelwegsnelheid op mijn naked zo'n 140 km/h dat hou ik ook de hele dag vol. Verder noem ik de snelweg altijd de hellweg want als iets saai is op de motor is het wel de snelweg.
Same. Helemaal omdat ik nogal vol in de wind zit met mijn naked. Hiervoor had ik een sportfiets(Kawasaki GPX600R) waar ik zelfs bij 210 nergens last van had, met de Triumph is het boven de 150 niet echt leuk meer qua wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 14:57

Bergie

Lekker belangrijk...

712641 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:28:
[...]

Ik zou mij eerder druk maken om je gehoor. Want bij zulke snelheden ben je snel klaar met je gehoorbeschadiging.
Daar heb ik gelukkig otoplastieken voor :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

@Bergie Als ze mij nou eens verteld hadden dat motorrijden gehoorschade veroorzaakt.... Lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 727534 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Liefde is uit sommige dingen ver te zoeken. Als er gewezen wordt dat het onzin is wat ik lul ga ik er tegen in ja... maar zal wel aan mij liggen d:)b *O*
Je schrijft best wel botte reacties joh! Is niet heel vriendelijk! En is ook niet nodig!

Je liet in je post niet blijken dat je praktijkervaring had, dus ik dacht dat je alleen van horen zeggen had begrepen dat supersports oncomfortabel zijn. En er zijn dus genoeg mensen die dat niet vinden. En daar ben ik er eentje van. Het was dus mijn mening dat het onzin is dat een supersport fiets niet comfortabel is en niet om jou praktijkervaring als onzinnig te verklaren.

Gewoon een simpel leesfoutje.

Je had ook gewoon kunnen zeggen:
"Goh, nou ja, mijn ervaringen op supersport motorfietsen zijn anders en ik vind het niet fijn."

Maargoed, als je een kort lontje hebt dan zeg ik de volgende keer niets meer hoor. sterker nog, ik lul maar wat uit mijn nek, ik kom net kijken op dit forum en ik heb verder ook geen enkel idee waar ik over praat op motor gebied ofzo. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door FragDaddy op 08-06-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

It's getting hot in here!
FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:47:
[...]

... ik kom net kijken op dit forum ...
17 jaar ? ... Wauw.

[ Voor 78% gewijzigd door 712641 op 08-06-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:36
Frans92 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:22:
Met woon-werk en woon-school verkeer ben ik toch altijd wel blij met snelweg hoor ;) Anders ga ik ook het liefst binnendoor
Woon-werk moet ik wel over de snelweg. Ik woon tussen de rivieren en moet toch het water over. De veerdienst duurt me echt te lang en is ook te duur.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
Woon-werk is in de ochtend/avond half binnendoor, half snelweg, en 's middags volledig bochtjes *O*

Ik kreeg net trouwens nieuwe banden binnen van Pneus waarvan de voorband uit juni 2017 komt... niemand kan nog zeggen dat je bij de online bandenboer ouwe banden krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 20:19

Frans92

VFR800

Napsju schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Woon-werk moet ik wel over de snelweg. Ik woon tussen de rivieren en moet toch het water over. De veerdienst duurt me echt te lang en is ook te duur.
Als ik binnendoor zou moeten rijden, zou ik dwars door Rotterdam moeten in de spits. Dan rijd ik er drie kwartier over ipv één kwartier :P
Duurt me ook iets te lang :)

XBL: DonFrans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:47:
[...]

Je schrijft best wel botte reacties joh! Is niet heel vriendelijk! En is ook niet nodig!
Heb je even een PB gestuurd om het wat te verduidelijke hoe het vanuit mijn kant over kwam zonder hier nog meer off topic te blijven en de lucht te klaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Prima opgelost toch :)

En dan kom ik even melden dat ik naar werk ga, met een omweggetje. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Napsju schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 12:57:
[...]

Als je nou echt heel hard rijdt kan je misschien net de overkant van het water halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragDaddy
Anoniem: 727534 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Heb je even een PB gestuurd om het wat te verduidelijke hoe het vanuit mijn kant over kwam zonder hier nog meer off topic te blijven en de lucht te klaren.
Dank! Ik zal voortaan wat beter lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 08-06-2017 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
En niet vergeten als je elkaar tegenkomt op de motor: Handje opsteken he *;

Had hier van de week trouwens nog een discussie over terwijl ik samen met mijn vriendin een rondje reed met de motor. Ik steek altijd mijn hand op. Mijn vriendin vaak niet als ze ziet dat ze bij mij (ik rij voorop) toch niet reageren en ze gaf aan dat het altijd dezelfde soort rijders zijn, dus waarom ik toch altijd mijn hand opsteek.
Als supersport rijder heb je vaak ook al een naam van asociale motorrijder en snelhiedsmaniac zonder te genieten van het rijden zelf. Als je dan ook nog eens geen hand opsteekt naar de rijder die dat al van je denkt krijgen ze alleen maar meer gelijk vinden ze. Dus dat spreek ik graag tegen door mijn handje op te steken. Naar alles en iedereen op de motor :z

@aidanl Ik doe net een ninja-edit terwijl je me quote :*)

[ Voor 85% gewijzigd door lolgast op 08-06-2017 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 22:04
lolgast schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:01:
Als alle rijders dat nou eens deden :P

Ik maar zwaaien naar motor agenten en choppers maar krijg niet vaak een zwaai terug ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

byn124 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:15:
@Tylen @maximiliaan_nl

Ieder zijn ding. Iedereen kent de risico's en doet er vrijwillig aan mee, inclusief toeschouwers!
Ieder zijn ding idd. Maar het is niet jezelf die je ermee hebt ;) Mensen laten vrienden/gezinnen/etc achter. En wat denk je van de verzekering premies etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:08
aidanl schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:06:
[...]

Ik maar zwaaien naar motor agenten en choppers maar krijg niet vaak een zwaai terug ;w
Ik probeer het toch zo veel mogelijk, soms als je aan het koppelen bent is het wat lastig :P . Laatst een groep van zo'n 30 choppers, ik bleef maar zwaaien, maar op een enkeling na zwaaiden ze allemaal terug.

Wat wel opvalt is dat het roof-boxer vooroordeel vaak wel uitkomt, en die zwaaien dus vaak niet terug :| .

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
[...]

Choppers zwaaien eerder terug dan de BMW-toerbuffels is mijn ervaring. Juist de mannen met grijze baarden op de choppers zwaaien eigenlijk altijd wel.

Wie geen zwaai verdienen zijn de driewieler-motorscooters :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 12-06 14:23
19 Juni schijnt het "Ride To Work Day" te zijn.
https://www.nieuwsmotor.n...-work-day-maandag-19-juni

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• byn124

byn124

Thunderace

Tylen schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:12:
[...]

Ieder zijn ding idd. Maar het is niet jezelf die je ermee hebt ;) Mensen laten vrienden/gezinnen/etc achter. En wat denk je van de verzekering premies etc etc.
Ik wil geen heel filosofisch relaas gaan houden hier hoor, we zijn in het motortopic :P . In het kort:

Iedereen kent de risico's, ook familieleden/vrienden/etc. Natuurlijk wel heel vervelend dat je er als naaste in meegezogen word. Maar goed, wat is het leven zonder risico's ?
Jij gaat immers zelf ook naar het circuit, met alle mogelijke gevolgen van dien. Bij de IOMTT is de kans op fatale gevolgen natuurlijk significant hoger.

Dat iemand 'vrijwillig' voor de dood kiest heb ik helaas zelf mogen meemaken, het is erg zuur.
Aan de andere kant was de persoon in kwestie volledig overtuigd van de keuze die gemaakt werd en had ik alleen daarom ook vrede met de keuze.

Alle andere bijkomende kosten: Die zijn na zoveel jaar, naar mijn verwachting, echt wel meegenomen in het kostenplaatje. Het gebeurd ieder jaar namelijk opnieuw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03:10
Tof, alleen als ik hem duw naar me werk ben ik sneller dan als ik rij.
Dan kan ik namelijk binendoor en is het 500m anders is het 4 stoplichten en 1km :'(

Soms wel balen dat ik daardoor niet echt met de motor naar het werk kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:28
Kwam deze laatst weer tegen in mijn bookmarks, nog van toen ik net begon te rijden :P.
Ben toch lekker op een 600cc super sport begonnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s4wtm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

Ultraman schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:10:
[...]

Het is wel de bedoeling dat iemand die voor A2 lest ook op een 35 kW MT-07 rijdt ja. (Alhoewel het natuurlijk voor een rijschool handiger is om gewoon elke MT-07 vol vermogen te hebben :+ )
Anoshky schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:14:
[video]

Als je ook ziet hoe die motor(rijder) door elkaar geschud wordt op die snelheden... Lunatics...
En niet te vergeten: dit zijn de eerste beelden van een racende HP4 Race na de officiële aankondigingstrailer. ;)
FragDaddy schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:20:
[...]
[...]
Guy Martin realiseert zich ook wel dat de dood (alweer) erg dichtbij kwam. Daarnaast: was hij daarna niet gelijk opgestaan en naar de kant gerend dan had het nog heel anders af kunnen lopen. :/

[ Voor 16% gewijzigd door caesar1000 op 08-06-2017 14:52 ]

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

lolgast schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:01:
Ik zwaai ook naar alles en iedereen, het leukste blijf ik zwaaien in een bocht vinden. Vaak krijg ik dan een krampachtig knikje of een paar trillende vingertjes terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoshky schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:14:
[video]

Wat n gaaf ding is dat he, de HP4 Race :*)
cyntax schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:29:
Kwam deze laatst weer tegen in mijn bookmarks, nog van toen ik net begon te rijden :P.

[afbeelding]
Zowel hier als op M-F worden zo vaak deze dooddoeners uit de kast gehaald. Ook als beginner kan je je prima vermaken op een 1000cc sportsbike of hayabusa. Erger me er altijd een beetje aan. Als het je droom is: lekker doen. Heb ik ook gedaan, geen spijt van :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Laatst online: 23:21

A13X

Dude

caesar1000 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:34:
[...]
Het is wel de bedoeling dat iemand die voor A2 lest ook op een 35 kW MT-07 rijdt ja. (Alhoewel het natuurlijk voor een rijschool handiger is om gewoon elke MT-07 vol vermogen te hebben :+ )
Vroegah, toen ik voor mijn A op 25kW aan het lessen was reed ik tijdens het lessen juist op vol vermogen. Alleen de laatste paar lessen op 25kW, maar dat is dan ineens ruk als je vlot van je plek wilt komen :X

Mijn rijschool had welgeteld 1 25kW motor de rest stond op vol vermogen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

noes schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:59:
Zowel hier als op M-F worden zo vaak deze dooddoeners uit de kast gehaald. Ook als beginner kan je je prima vermaken op een 1000cc sportsbike of hayabusa. Erger me er altijd een beetje aan. Als het je droom is: lekker doen. Heb ik ook gedaan, geen spijt van :Y
En toch denk ik persoonlijk en qua ervaring dat als je goed wilt leren rijden het niet verstandig is (uitzonderingen daargelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Anoniem: 249002 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:50:
[...]

Ik zwaai ook naar alles en iedereen, het leukste blijf ik zwaaien in een bocht vinden. Vaak krijg ik dan een krampachtig knikje of een paar trillende vingertjes terug :+
+1 Blijft leuk om die tweestrijd te zien bij veel mensen: Ik wil terug zwaaien maar bocht dus durf het stuur niet met een hand vast te houden >:)
Of voor een stoplicht en dan hopen dat iemand met links wil zwaaien uit automatisme :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
[...]

Meeste gasten op choppers die lijken vaak het volgende credo te volgen: 'boos kijken en niet zwaaien' :+

Motoragenten zwaaien eigenlijk altijd wel terug heb ik gemerkt.
cyntax schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:29:

[afbeelding]
Wat een hoop kul op één pagina

[ Voor 29% gewijzigd door Panini op 08-06-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Ik zwaai ook altijd naar iedereen, behalve motoragenten eigenlijk...
Vaak ook naar scooters. Heb zelf 2 jaar met een 125cc scooter gereden en ik kreeg nooit handjes terwijl ik me toen wel motard (gebruiken jullie dat woord in NL?) voelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Anoshky schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:53:
Ik zwaai ook altijd naar iedereen, behalve motoragenten eigenlijk...
Vaak ook naar scooters. Heb zelf 2 jaar met een 125cc scooter gereden en ik kreeg nooit handjes terwijl ik me toen wel motard (gebruiken jullie dat woord in NL?) voelde :+
Waarom zwaai je niet naar motoragenten?
Tja daar zijn een hoop discussies over. Veel motorrijders zien scooterrijders nou eenmaal niet als 'echte' motorrijders. Net zoals MP3 rijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Anoniem: 249002 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:42:
[...]

En toch denk ik persoonlijk en qua ervaring dat als je goed wilt leren rijden het niet verstandig is (uitzonderingen daargelaten).
Tja aan de andere kant, als je uiteindelijk op een supersport wil rijden kan je wel lekker op een 350cc 1 cyl naked beginnen, maar het rijdt zó anders dat je eigenlijk net zo goed meteen had kunnen beginnen op een supersport. Verder kan je je met beide misdragen en met beide veel te hard rijden voor de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 22:04
Panini schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Tja daar zijn een hoop discussies over. Veel motorrijders zien scooterrijders nou eenmaal niet als 'echte' motorrijders. Net zoals MP3 rijders.
vaak genoeg al per ongeluk scooter rijders gegroet, ook al eens zo'n 50cc schakel brommertje. Die krengen zijn soms best lastig te onderscheiden op afstand :+

Politie wil soms wel groeten, maar grootste deel niet. Ach het kan mij niets verotten, gewoon lekker zwaaien :D

Had laatst ruim 2 maanden niet meer met mijn auto gereden, alleen maar motor. Merkte dat ik per ongeluk motoren ging groeten vanuit de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Panini schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:55:
[...]

Ik vind het gewoon raar om te doen... Voel me er niet goed bij.
Maar ik ben sowieso nogal paranoia. Ik denk dan als ik zwaai dat ze me een boete gaan geven of zo, terwijl ik wel weet dat het niet zo is, maar toch :+
aidanl schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:
[...]

vaak genoeg al per ongeluk scooter rijders gegroet, ook al eens zo'n 50cc schakel brommertje. Die krengen zijn soms best lastig te onderscheiden op afstand :+

Politie wil soms wel groeten, maar grootste deel niet. Ach het kan mij niets verotten, gewoon lekker zwaaien :D

Had laatst ruim 2 maanden niet meer met mijn auto gereden, alleen maar motor. Merkte dat ik per ongeluk motoren ging groeten vanuit de auto :+
Ja, naar 50cc zwaai ik niet. Naar alles +124cc :p
En ik bepaalde mensen die ik elke ochtend op mijn route naar het werk zie.
Als ik dan eens met de auto ben en ik zie die mensen ben ik ook altijd enorm geneigd om te zwaaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
noes schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Tja aan de andere kant, als je uiteindelijk op een supersport wil rijden kan je wel lekker op een 350cc 1 cyl naked beginnen, maar het rijdt zó anders dat je eigenlijk net zo goed meteen had kunnen beginnen op een supersport. Verder kan je je met beide misdragen en met beide veel te hard rijden voor de situatie.
Dat vind ik maar een kromme bewering. Maar iedereen is vrij om te gaan rijden wat hij of zij wilt vind ik. Alleen is de kans dat jezelf hartstikke kapot rijdt met een beginnersfout op een 1000cc super sport vele malen groter dan op een 350cc 1cylinder naked.

Je kan inderdaad op beide fietsen flink misdragen maar ik heb nog nooit een beginner gelijk wheelies zien trekken op een A2 fiets. Terwijl je op een S1000RR met 0,5cm handvat draai al op de 250km/h kan zitten en met target fixation je jezelf onbedoeld in een auto boort.

Zelf heb ik vandaag trouwens de RSV1000R Factory verkocht, een van de redenen is gewoon omdat IK vind dat 1000cc supersports silly zijn voor op de openbare weg. Mijn liefde voor super sport motorfietsen is daarmee niet minder alleen heb ik persoonlijk geen toepassing voor dat soort motoren op de openbare weg. Mijn plan was ook om met de RSV het circuit op te gaan maar dat ga ik waarschijnlijk ook maar max 2x per jaar doen, dan kan ik net zo goed een circuit R6je uit 2000 halen voor een prikkie. Volgende week dinsdag de Nuda ophalen :9~ . Daarmee heb ik evenveel fun met minder vermogen, meer poser-credits en minder kans om mijn rijbewijs kwijt te raken.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 08-06-2017 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cyntax schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Dat vind ik maar een kromme bewering. Maar iedereen is vrij om te gaan rijden wat hij of zij wilt vind ik. Alleen is de kans dat jezelf hartstikke kapot rijdt met een beginnersfout op een 1000cc super sport vele malen groter dan op een 350cc 1cylinder naked.
Ben ik niet met je eens. Een 350cc 1 cilinder rijd veel moeilijker dan een 1000cc 4 cilinder. Schakel een beetje lomp terug met die 350cc en je achterwiel blokkeerd. Doe hetzelfde met een 1000cc en er gebeurt niets.

Opzich vind ik dat een 1000cc 4 cilinder prima kan als eerste motor. Een 1000+cc V-Twin zou ik dan wel weer sterk afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Anoshky schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:13:
[...]

Ik vind het gewoon raar om te doen... Voel me er niet goed bij.
Maar ik ben sowieso nogal paranoia. Ik denk dan als ik zwaai dat ze me een boete gaan geven of zo, terwijl ik wel weet dat het niet zo is, maar toch :+

[...]

Ja, naar 50cc zwaai ik niet. Naar alles +124cc :p
En ik bepaalde mensen die ik elke ochtend op mijn route naar het werk zie.
Als ik dan eens met de auto ben en ik zie die mensen ben ik ook altijd enorm geneigd om te zwaaien :P
Klinkt inderdaad heel erg paranoia :+. Meeste vinden het alleen maar fijn.
Vaak zat ook praatjes met motoragenten gehad over type motoren enz. Terwijl ik weet dat zij me dan kunnen bekeuren vanwege m'n uitlaat oid.

Het zijn niet allemaal eikels ;)
aidanl schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:
[...]

Moet voor een aantal mooie gezichten zorgen bij motorrijders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
PilatuS schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:28:
[...]

Ben ik niet met je eens. Een 350cc 1 cilinder rijd veel moeilijker dan een 1000cc 4 cilinder. Schakel een beetje lomp terug met die 350cc en je achterwiel blokkeerd. Doe hetzelfde met een 1000cc en er gebeurt niets.

Opzich vind ik dat een 1000cc 4 cilinder prima kan als eerste motor. Een 1000+cc V-Twin zou ik dan wel weer sterk afraden.
Daarom komen moderne A2 fietsen met slipper clutches :+ . Maar je hebt wel gelijk, alleen is de kans dat je op hoge snelheid verongelukt kleiner denk ik, dus ook met een blokkerend achterwiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

PilatuS schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:28:
[...]

Ben ik niet met je eens. Een 350cc 1 cilinder rijd veel moeilijker dan een 1000cc 4 cilinder. Schakel een beetje lomp terug met die 350cc en je achterwiel blokkeert. Doe hetzelfde met een 1000cc en er gebeurt niets.

Exact dat bedoel ik.

Er is zoveel meer van belang voor een beginnende motorrijder dan puur blokinhoud en vermogen. Karakter van gasgeven (aan/uit gedrag bijv wil je liever niet als beginner), vertrouwen die remmen kunnen geven, gevoel wat koppeling etc geeft. Zithouding hoort daar ook wel een beetje bij, maar dat is ook grotendeels voorkeur en gewenning: iemand die altijd racefietsen en mountainbikes heeft gereden zal zich prettiger voelen bij een sportieve dan een 'rechtop' zit.

Pagina: 1 ... 67 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.