Dat zeg ik, als je net even verkeerd terecht komt.
Weet je, het is soms veilig, en soms niet. De mensen die afgeleid worden op een moment dat dit kan zijn het probleem niet. De mensen die gewend raken om even snel hun mobieltje te pakken zullen dat ook doen op plekken waar dat mogelijk niet veilig is. Of op plekken waar zij niet kunnen inschatten óf het veilig is.
Die laatste groep mensen zijn levensgevaarlijk voor ons motorrijders. Wij hebben geen kreukelzone, geen airbags, geen veiligheidskooi, geen gordels. Zodra wij onderuit gaan zijn we projectielen. Een automobilist heeft veel minder redenen om voorzichtig te zijn want zeker in een moderne auto ben je enorm veilig.
Ik zie het vaak genoeg. En ik probeer dat te anticiperen. Een automobilist op de snelweg die tijdens het inhalen op zijn mobiel aan het kijken is, en af en toe een blik naar voren werpt. Hij vergeet zijn zijspiegels te gebruiken, en kijkt al helemaal niet over zijn schouder in zijn dode hoek, en geeft geen richting aan.
Hij vind dat dit prima kan.
Meestal gaat dat goed. Soms gaat dat fout. Auto vs. auto levert blikschade op. Auto vs. motorrijder levert een begrafenis op.
Aangegeven, Ja, na het lessen. Was niet een val in de zin van een ongeluk. Maar bij het remmen een foutje gemaakt en haast stilstaand omgedonderd omdat ik de motor niet meer kon houden.tdw schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:21:
Poll: Ben je wel eens gevallen?
• Nee
• Ja, tijdens het lessen
• Ja, na het lessen
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Het leven is onvoorspelbaar maar je kan wel dingen doen om de kansen te verkleinen.
Voor mij is vaak rijden een risico beperking (zondag rijders maken potentieel meer foutjes) Meer ervaring en regelmaat maak je een betere rijder.
RVO doen
Goede kleding
Veilige motor (ABS traction control etc)
Niet rijden als ik met niet 100% voel.
en bij extreem slecht weer lekker de auto pakken het moet leuk blijven.
Dus als je probeert de risico's te beperken dan is de kans ook klein dat het misgaat. maar je heb niet overal controle over dus dat moet je los laten. Verder veilig rijden. En als je pech hebt en helaas misschien echt heel veel pech tja dan houd het op. That is life.
Voor mij is vaak rijden een risico beperking (zondag rijders maken potentieel meer foutjes) Meer ervaring en regelmaat maak je een betere rijder.
RVO doen
Goede kleding
Veilige motor (ABS traction control etc)
Niet rijden als ik met niet 100% voel.
en bij extreem slecht weer lekker de auto pakken het moet leuk blijven.
Dus als je probeert de risico's te beperken dan is de kans ook klein dat het misgaat. maar je heb niet overal controle over dus dat moet je los laten. Verder veilig rijden. En als je pech hebt en helaas misschien echt heel veel pech tja dan houd het op. That is life.
Zoals @Dryhte en @PilatuS ook al aangeven valt het vaak wel mee bij een kleine val. Bij een val met hogere snelheid zou je in het beste geval inderdaad niks tegenkomen en daarna weer met weinig serieuze verwondingen opstaan, maar feit blijft dat je op straat heel veel objecten (naast mede weggebruikers) hebt waar je tijdens een val tegenaan kan komen. Dan maakt snelheid vanzelfsprekend een wereld van verschil.Blue-eagle schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:25:
[...]
Waarom onderschat iedereen dat toch...
Een motor in stilstand kan omvallen en de lesser tegen de grond aan katapulteren. Dan heb je impact-schade en kan je heel simpel gezegd met 300 kg aan kracht met je knie of heup tegen een planeet aankomen. Je hoofd idem dito: helm naar de klote en met een beetje pech een leuke hersenschudding of ontwrichte nek, of erger.
En met hogere snelheid ten val komen levert vaak alleen problemen op zodra je obstakels raakt. Vangrails zijn dodelijk, bomen ook. Maar tot dat moment glijd je vooral blij rechtdoor. Dan hou je d'r alleen brandblaren aan over als je alleen maar motorjeans draagt
Vallen op alle snelheden kan enorm schadelijk en ook dodelijk zijn, is wat ik probeer te zeggen; onderschat vallen op lage snelheid niet. De enige motorrijder die ik ooit heb zien verongelukken overleed juist op lage snelheid omdat hij de balans kwijt raakte en onder een vrachtwagen kwam tijdens het filerijden. Balans op een machine met centrifugale krachten is makkelijker op hogere snelheden.
TL;DR: Vallen doe je sneller bij lage snelheden.
Ja, er is altijd de kans dat je bij een val op lage snelheid toch grote gevolgen ondervindt, maar deze kans is kleiner dan bij een hogere snelheid.
[ Voor 5% gewijzigd door caesar1000 op 01-08-2017 16:06 ]
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
Zit ik me hier druk te maken dat ik het financieel niet ga redden om motorrijlessen, motor + onderhoud en toebehoren + kleding te betalen, lees ik hoe krap het budget van Santho is.
Kan ik eigenlijk morgen wel beginnen met lessen
Mijn motoren is mijn enigste vervoer.
En wat risico betreft vind ik dit altijd wat lastig.
Tuurlijk je wil risico's uitsluiten als je op de openbare weg rijdt en dus wil aankomen op de adres.
Maaaarrrrr voor de hobby mag ik graag lekker door mulzand heen jagen en dat soort gein, dan zoek je dus risico eigenlijk bewust op, maar dat ook weer om te leren zodat het risico in het vervolg weer minder wordt.
Daar waar ik begon met motorrijden en zandpaden vol trots met 50km/h afreed vind ik het nu heerlijk om diezelfde wegen met 120km/h te rijden staand en hangend achterover.Soms de motor draaien door voetje aan de grond en een dot gas, of driftend door de bocht terwijl het zand paar meter hoog de bossen invliegt.
En ja die 120km/h is niet veilig, maar het gevoel is heerlijk en de skills wil ik ontwikkelen.
(even voor de engeltjes)
De wegen waar ik over praat zijn lange wegen langs het kanaal hier of stukken tussen de akkers (soms akkers) en laatst toevallig een nieuwe weg die hier aangelegd wordt en waar dus niemand op rijdt. De ploeg die er aan het werk was vond het fantastisch!
En wat risico betreft vind ik dit altijd wat lastig.
Tuurlijk je wil risico's uitsluiten als je op de openbare weg rijdt en dus wil aankomen op de adres.
Maaaarrrrr voor de hobby mag ik graag lekker door mulzand heen jagen en dat soort gein, dan zoek je dus risico eigenlijk bewust op, maar dat ook weer om te leren zodat het risico in het vervolg weer minder wordt.
Daar waar ik begon met motorrijden en zandpaden vol trots met 50km/h afreed vind ik het nu heerlijk om diezelfde wegen met 120km/h te rijden staand en hangend achterover.Soms de motor draaien door voetje aan de grond en een dot gas, of driftend door de bocht terwijl het zand paar meter hoog de bossen invliegt.
En ja die 120km/h is niet veilig, maar het gevoel is heerlijk en de skills wil ik ontwikkelen.
(even voor de engeltjes)
De wegen waar ik over praat zijn lange wegen langs het kanaal hier of stukken tussen de akkers (soms akkers) en laatst toevallig een nieuwe weg die hier aangelegd wordt en waar dus niemand op rijdt. De ploeg die er aan het werk was vond het fantastisch!
Ik zou iedereen een cursus off road willen aanraden, ook al zie je daarna nooit meer een bospad.
De beheersing van je motor kan er alleen maar op vooruit
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Lol ik heb het daarom zelf jaren uitgesteld maar omdat ik freelancer was nu heb ik het wel doorgezet niet dat er nu opeens meer geld was maar omdat het nu een nut had dus kon ik het verantwoorden. Mijn eerste plan was alleen de lessen te kunnen betalen + examen de rest zie ik wel.FastFred schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:05:
Zit ik me hier druk te maken dat ik het financieel niet ga redden om motorrijlessen, motor + onderhoud en toebehoren + kleding te betalen, lees ik hoe krap het budget van Santho is.
Maar iedereen kan rijden als je wilt en voor weinig kosten kan je best aardig motor rijden maar zoals als dat een motor heeft zijn er kosten. Onderhoud kan je meestal zelf (ik niet maar goed als je wilt besparen) en eenoude motor kost niet heel veel maar goed dan mag je wel sleutelen.
Zou als ik jouw was al je je geld heb voor je lessen alvast maar beginnen de rest komt wel je weet toch niet wat je over een jaar heb aan inkomsten of je gaat freelancen kan je opeens heel makkelijk een motor kopen of een leasebak met motor er naast etc. verzin het maar je weet toch nooit wat de toekomst precies wordt. Plus je kan soms langer bezig zijn met lessen dan je denkt.
Als ik gevaarlijk rijd hoor ik dat graag, misschien heb ik het zelf niet eens door. Klootzakken met je telefoon onder het rijden of wheelies maken keur ik ten zeerste af en dat zal ik dus ook eerlijk tegen wie dan ook zeggen. Doe er mee wat je wilt, maar dat heeft niet met mooreelridder of wat dan ook te maken. Dat heeft meer te maken met persoonlijke ervaringen met familie en kennissen. Gelukkig is daar alles goed gekomen maar je wenst het niet iemand anders toe. Beter voorkomen als genezen laten we maar zeggenkneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:50:
[...]
Ben ik helemaal voor, maar dat roepen van mafketel en kneus vind ik dieptriest.
Maar ik zal voortaan niet eerlijk zeggen hoe het zit en maar doen alsof ik perfect rij en anderen uitschelden als ik het er niet mee eens ben
Misschien dat je mijn opmerkingen ziet als zijnde een belediging, maar dat is niet op die wijze bedoeld. Ik lees uit jouw berichten dat jij veel off-road rijd, daar is de situatie misschien dan anders. Ik heb echter geen ervaring met off-road dus ik zal daarover niet ordelen. Er zijn echter genoeg mensen op de weg (auto, motor of fiets) die er niet eens bij stilstaan. Ik heb een manager die er echt trots op was dat hij in het verkeer lekker het nieuws op zijn telefoon kon lezen, pas nadat ik er wat van zei bekeek hij het ook op een andere wijze. We kunnen hier op het forum ook van elkaar leren.
Maar het is toch wel hetzelfde als je in de auto zit en de andere automobilisten(of zelfs motorrijders) zitten op hun telefoon? Je moet altijd anticiperen en het voor jezelf veilig houden. Je kan wel op je strepen gaan staan van "ik heb voorrang" of "die deed dit fout" of "die zit op zijn mobiel te klooien en houdt geen rekening met mij" maar uiteindelijk ben je alleen in staat om je eigen acties onder controle te houden en heb je geen enkele invloed op de rest om je heen. Dus lijkt mij weinig zin hebben om tekeer te gaan erover of een onderscheid te gaan maken tussen auto's en motors.Blue-eagle schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
Weet je, het is soms veilig, en soms niet. De mensen die afgeleid worden op een moment dat dit kan zijn het probleem niet. De mensen die gewend raken om even snel hun mobieltje te pakken zullen dat ook doen op plekken waar dat mogelijk niet veilig is. Of op plekken waar zij niet kunnen inschatten óf het veilig is.
Die laatste groep mensen zijn levensgevaarlijk voor ons motorrijders. Wij hebben geen kreukelzone, geen airbags, geen veiligheidskooi, geen gordels. Zodra wij onderuit gaan zijn we projectielen. Een automobilist heeft veel minder redenen om voorzichtig te zijn want zeker in een moderne auto ben je enorm veilig.
Ik zie het vaak genoeg. En ik probeer dat te anticiperen. Een automobilist op de snelweg die tijdens het inhalen op zijn mobiel aan het kijken is, en af en toe een blik naar voren werpt. Hij vergeet zijn zijspiegels te gebruiken, en kijkt al helemaal niet over zijn schouder in zijn dode hoek, en geeft geen richting aan.
Hij vind dat dit prima kan.
Meestal gaat dat goed. Soms gaat dat fout. Auto vs. auto levert blikschade op. Auto vs. motorrijder levert een begrafenis op.
Als je weet dat je kwetsbaarder bent op de motor, pas je rijgedrag er dan ook op aan lijkt mij..
Ik ga er gewoon vanuit dat iedereen (inclusief ikzelf) een idioot is op de weg en dus voldoende afstand moet houden. Mensen die graag te hard rijden en er heel graag langs willen laat ik er gewoon langs. Ik zit er liever achter dan ervoor.
Mensen die op hun Smartphone zitten en dit ook duidelijk zie aan hun slingeren ga ik proberen (veilig) te passeren en/of met grote afstand erachter/uit de buurt blijven.
Mensen die opeens opzij gaan zonder knipperlichten en zonder te kijken kan ik ook aardig goed inschatten welke dat zijn. Die hebben naar mijn mening een bepaalde rijstijl als je goed oplet op de rijstijl en goed vooruit kijkt! kun je precies voorspellen welke automobilisten van plan zijn op te schuiven zonder te kijken en zonder indicatie.
Denk dat het beste is om altijd een bufferzone om jezelf heen proberen te behouden zodat bij idiote acties je nog voldoende tijd en ruimte hebt om uit te wijken.
Ja helaas is dat niet voldoende in alle situaties. Maar zoals jij zei soms gaat het goed en soms gaat het fout. Je hebt jezelf alleen maar in de hand en de rest kan je het beste zover mogelijk uit de buurt blijven. Denk niet dat er zo'n groot verschil moet zijn tussen motorrijder of automobilist vanwege een kreukelzone. In allebei de gevallen gaat dit op en zijn genoeg automobilisten die ook doodgereden worden.
Nu moet ik wel zeggen, ik heb nog geen A rijbewijs. Dus misschien dat ik mijn mening wel bij zal stellen volgend jaar en ook tekeer ga tegen iedereen die op zijn mobiel zit. Maar vooralsnog denk ik dat de verantwoordelijkheid bij mijzelf ligt en niet bij anderen op de weg
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Nog nooit echt gevallen, wel een keer klem gezeten.
Ik wilde de motor parkeren in het tuinhuis en op de een of andere manier kreeg ik het voor elkaar om half om te vallen, resultaat: ik zat klem tussen de motor en het tuinhuis
Ik heb toen maar net zo lang de toeter ingedrukt gehouden totdat er iemand naar buiten kwam om te helpen
Ik wilde de motor parkeren in het tuinhuis en op de een of andere manier kreeg ik het voor elkaar om half om te vallen, resultaat: ik zat klem tussen de motor en het tuinhuis
Ik heb toen maar net zo lang de toeter ingedrukt gehouden totdat er iemand naar buiten kwam om te helpen
A yawn is a silent scream for coffee.
Als ik motorrijbewijs heb en een motor gekocht (momenteel neig ik naar een CB 600F van ongeveer 2005) heb is stalling nog een probleem. Ik heb wel een berging achter m'n huis, maar die is bereikbaar via zo'n anderhalf meter brede brandgang met kliko's aan 1 zijde. Met m'n fiets kom ik daar soms al amper langs, en dan moet ik de bocht nog maken door de deur
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 01-08-2017 16:28 ]
@Santho Helemaal gelijk jij ben verantwoordelijk voor je eigen veiligheid niemand anders dus zorg je dat je zelf verstandig door het verkeer heen komt als iemand raar / vreemd doet gewoon er snel lang en niet meer over na deken vrije ruimte pakken en veilig rijden. En rij regelmatig niet soms of alleen het weekend dat zal al een wereld van verschil maken.
Ik lekker bezig bij mijn VRO dus de intro ronde waar rij je en hoeveel heb je ongeveer al gereden aan km en hoeveel jaar. Dus de meeste een paar en 2000-20k etc maar veel in de lage kilometers en veel jaren. Kom ik ehhhh een maand of 3-4 en 8000 kilometer.
In mijn groepje waren alleen maar zondag/mooi weer rijders.
Ik lekker bezig bij mijn VRO dus de intro ronde waar rij je en hoeveel heb je ongeveer al gereden aan km en hoeveel jaar. Dus de meeste een paar en 2000-20k etc maar veel in de lage kilometers en veel jaren. Kom ik ehhhh een maand of 3-4 en 8000 kilometer.
met @Santho .
Je leven is een stuk makkelijker als je er vanuit gaat dat je de fouten van anderen zult moeten corrigeren.
Zeker op de motor is anticiperen je belangrijkste activiteit. Maar over het algemeen valt het ook wel mee.
Mijn laatste rit van 4200km heb ik twee keer moeten uitkijken (NL-ers in het buitenland
nog erger dan in eigen land).
Wel een bestelbus achterop mijn koffer gehad, bij het wachten bij een spoorwegovergang. Had zijn rem niet voldoende ingetrapt en liet de bus naar voren rollen terwijl ie met andere dingen bezig was.
Je leven is een stuk makkelijker als je er vanuit gaat dat je de fouten van anderen zult moeten corrigeren.
Zeker op de motor is anticiperen je belangrijkste activiteit. Maar over het algemeen valt het ook wel mee.
Mijn laatste rit van 4200km heb ik twee keer moeten uitkijken (NL-ers in het buitenland
Wel een bestelbus achterop mijn koffer gehad, bij het wachten bij een spoorwegovergang. Had zijn rem niet voldoende ingetrapt en liet de bus naar voren rollen terwijl ie met andere dingen bezig was.
Als je merkt wat een motor allemaal in het zand doet en hoe je dat gebruiken moet heb je daar op de weg best veel aan.Least Inkling schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:11:
Ik zou iedereen een cursus off road willen aanraden, ook al zie je daarna nooit meer een bospad.
Het is af en toe wel leuk dat er veel mensen op allroad motoren nog nooit zand zijn in geweest en zich doodschrikken over wat er allemaal gebeurd met een fiets als het geen asfalt onder het rubber heeft.
Rechtdoor heel hard kan iedereen op een asfaltweg, maar offroad zul je zien dat veel mensen opeens verkrampt met de billen bij elkaar zitten. Je moet leren een gedeelte van de controle uit handen te geven en beseffen dat een motorfiets ook het liefst rechtdoor gaat.
Dat merk je ook wel als je mooi plat in de bocht met een wegmotor de rem aantikt, het eerste wat er gebeurd is dat je fiets rechtop wil en rechtdoor wil rijden, die fout heb ik al zoveel gezien.
Ook het uitbreken van een achterwiel wordt vaak zo overgecompenseerd dat het fout moet gaan, terwijl het vrij eenvoudig is om weer recht te komen.
Als ik ga lessen wil ik direct daarna een motor + nodige shit kunnen kopen en wil ik gewoon rijden. Daar moet niet nog een jaar ofzo tussen zitten omdat ik ff het geld niet heb voor een motor, dan verwaterd het allemaal weer.MeZZiN schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:12:
Zou als ik jouw was al je je geld heb voor je lessen alvast maar beginnen de rest komt wel je weet toch niet wat je over een jaar heb aan inkomsten of je gaat freelancen kan je opeens heel makkelijk een motor kopen of een leasebak met motor er naast etc. verzin het maar je weet toch nooit wat de toekomst precies wordt. Plus je kan soms langer bezig zijn met lessen dan je denkt.
Ik overweeg ook een aanhangerrijbewijs, heb ik de laatste tijd steeds vaker nodig, maar ja, 9 jaar geleden m'n rijbewijs gehaald, dus een opfrislesje autorijden zal ook niet verkeerd zijn denk ik
Hier hebben ze gisteren mijn vaste w/w route (60km/h weg) ook weer her en der wat reparatiestukken bestrooid met grind. Ik ging met 65km/h een bocht door en voelde de auto een stapje op zij maken, moet er niet aan denken dat je daar met de motor rijd. Ik pak met de auto nu ook een andere route om steenslag op de auto te voorkomendarkkingll schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:45:
[...]
Gisteravond nog iemand onderuit zien glijden, was ook met lage snelheid over vers grind. Gelukkig bleef de schade beperkt tot de zijkoffer waar wat krasjes op zaten. Ik ben zelf met 70 km/h wel eens over een auto gekatapulteerd(hij reed onverwachts toch de kruising op terwijl hij eerst stil stond). Op een pijnlijke enkel en enorme spierpijn na nergens last van. De motor daarentegen![]()
Maar goed, als je net even verkeerd terecht komt...

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 01-08-2017 16:50 ]
Nou is het wel zo dat de huidige all roads veel te zwaar zijn (zeker de GSA met zijn 260kg).kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:46:
[...]
...
Het is af en toe wel leuk dat er veel mensen op allroad motoren nog nooit zand zijn in geweest en zich doodschrikken over wat er allemaal gebeurd met een fiets als het geen asfalt onder het rubber heeft.
...rest van het verhaal...
Die willen zich alleen maar ingraven in (mul) zand.
Klinkt leuk allemaal, maar ik beperk me tot gravel en een droog bospaadje
Scheelt me heel vaak 260kg oprapen
Met mijn 220kg rd07 is het ook goed te doen hoor de learning curve is wat flinker omdat je wat meer angst hebt voor de kg's maar niks is mooier als je over een akker langs een snelweg jaagt en gelijk op gaat met de auto'sLeast Inkling schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:51:
[...]
Nou is het wel zo dat de huidige all roads veel te zwaar zijn (zeker de GSA met zijn 260kg).
Die willen zich alleen maar ingraven in (mul) zand.
Klinkt leuk allemaal, maar ik beperk me tot gravel en een droog bospaadje![]()
Scheelt me heel vaak 260kg oprapen
Wat erger is als je vast komt te zitten...

Was best een klusje om deze er weer uit te krijgen
(let ook even op alle gevaren en overstekende mensen etc.
[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 01-08-2017 16:59 ]
Das toch ook een 21 inch voorwiel? de GSA is een 19 inch, dus wat minder off road mobiel.
Wel leuk zo'n blubberfiets, gaat er bij mij ook nog komen. Zoveel wensen
Edit: en wat dacht je van kievitseieren @kneusteun milieubarbaar

[ Voor 17% gewijzigd door Least Inkling op 01-08-2017 17:04 ]
Voel je niet beledigd, maar uit deze post kan je hopelijk wel snappen dat sommigen hier je aanspreken. 8 kilometer rechtdoor is een redelijke beschrijving van een weg waar wel eens meerdere weggebruikers tegelijk komen. Dus excuses voor mijn aannames, mijn bericht was zeker niet beledigend bedoelt, maar ik vindt wel dat wij elkaar mogen aanspreken op gedrag wat mogelijk fataal zou kunnen zijn (voor jou of een ander)kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:02:
[...]
Gedeeltelijk.
Als ik op de motor zit dan wil ik niet steeds stoppen om op mijn telefoon te checken of het belangrijke appjes zijn etc.
Dus als ik op een weg rij waar het de komende 8 kilometer immer gerade aus is dan wil ik best wel eens een app sturen. En als ik spotify heb opstaan kan ik rustig met een hand ff een ander album aanzetten.
Hoop lui doen meteen janken, maar het heeft met inschatten te maken.
Meeste wat ik doe als app is btw met de front cam selfie sturen en dan zien mensen dat ik aan het rijden ben en dan is dat ook meteen gedaan.
Een paar posts later opeens zeg je dat je dit met 15 km/h doet op een off-road weggetje waar verder geen hond, kat, poes of mens is. Maar dat is niet uit het bovenstaande bericht te halen.
Uit je latere posts blijkt dat je veiligheid serieus neemt, goede zaak, houden zo! Veel plezier, ik ben klaar met deze discussie!
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk groter dan in theorie
Mee eens! En nu weer snel over leuke dingen pratenbyn124 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:05:
[...]
Voel je niet beledigd, maar uit deze post kan je hopelijk wel snappen dat sommigen hier je aanspreken. 8 kilometer rechtdoor is een redelijke beschrijving van een weg waar wel eens meerdere weggebruikers tegelijk komen. Dus excuses voor mijn aannames, mijn bericht was zeker niet beledigend bedoelt, maar ik vindt wel dat wij elkaar mogen aanspreken op gedrag wat mogelijk fataal zou kunnen zijn (voor jou of een ander)
Een paar posts later opeens zeg je dat je dit met 15 km/h doet op een off-road weggetje waar verder geen hond, kat, poes of mens is. Maar dat is niet uit het bovenstaande bericht te halen.
Uit je latere posts blijkt dat je veiligheid serieus neemt, goede zaak, houden zo! Veel plezier, ik ben klaar met deze discussie!
Heb nu bijna 15k km op de Versys, vroeg iemand van de week niet of het een idee was om m rond de 24k beurt in te ruilen voor wat nieuws... Shit nu zit ik meteen te kijken naar andere fietsen
Klopt wat je zegt, maar daarom het stukje over inschatten.byn124 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:05:
[...]
Voel je niet beledigd, maar uit deze post kan je hopelijk wel snappen dat sommigen hier je aanspreken. 8 kilometer rechtdoor is een redelijke beschrijving van een weg waar wel eens meerdere weggebruikers tegelijk komen. Dus excuses voor mijn aannames, mijn bericht was zeker niet beledigend bedoelt, maar ik vindt wel dat wij elkaar mogen aanspreken op gedrag wat mogelijk fataal zou kunnen zijn (voor jou of een ander)
8km lang was in dit geval een verwijzing naar de weg langs kanaal, dat kan niemand lezen, maar ook niemand kan lezen dat het om de bebouwde kom zou gaan of de snelweg. Dus vraag ipv maar aan te nemen hoe en wat.
Dus de verwijzing van het inschatten is het cruciale stukje in de tekst. Ga er van uit dat de meeste mensen wel aardig kunnen inschatten wat veilig is en wat niet. Daarom zeg ik ook dat snelheid ook zo een voorbeeld is. Ik neem aan dat niemand hier zijn fiets doortrekt tot de 200km/h in een woonwijk dus als iemand zegt dat hij hem even heeft doorgetrokken ga ik ook niet roepen dat het een koekwous/mongool of weet ik veel wat is.
Maar akkoord einde discussie...
Ik rijd dag in dag uit, weer of geen weer.
maar 1x echt met schrik gereden, als het plots 15cm onverwacht had gesneeuwd en ik als een dwaas toch niet de trein had gepakt. Als je wagens voor je ziet wegglijden richting vangrails als ze hun remmen aantikken besef je wel plots dat je slecht bezig bent. Als die was gevallen had ik em nooit van zen leven kunnen rechtzetten, en had ik nooit iemand kunnen bellen om me te kunnen helpen.
Achja jongendom.
De valpartijen:
paar jaar geleden op de 125cc, filefilteren en wagen voor me wisselt zonder aangeven, voorrem op witte meet: schade aan de motor een €300 en aan mij een operatie aan de pols en 6% invalide
jaartje daarna: de vriendin komt uit de garageweg, kijkt enkel naar rechts wegens eenrichting en moet dan alles dichtknijpen voor groep fietsers langs links. tank recht op een paaltje..
Schade een 500euro aan uitblutsen en ineens een nieuwe kleur op alle gelakte onderdelen.
2j geleden, traag in de regen rijden (pijpenstelen), te traag over putdeksel met een tikje achterrem. onderuit gegleden:
Schade aan de motor: plastic kap afgebroken (hint: hoe cool het ook is om een custom kleur te laten spuiten.. een nieuw onderdeel moet altijd terug naar de spuiterij!) en ik last van men enkel waar de motor op viel (gelukkig deftige botten). toch meer als een jaar last van gehad.
vorige week: stelvio op rijden, bus voor ons stopt plots terwijl ik een groepje trage tourders inhaal in de binnenbocht, schuin stilstaan en motor moeten laten vallen. geen schade buiten men ego.
dus ik val toch 1x per 15.000km gemiddeld zo blijkt.
daarom altijd deftige kledij als er gereden word.
(heiliger als de paus? Nah als het echt bloedheet is en ik rij naar het volgende dorp dan is dit ook gewoon in short en tshirt, oud genoeg om zelf verantwoordelijk te zijn).
Vallen hoort er bij, willen of niet.. blij dat ik nog nooit een echte schuiver gemaakt heb.
Als af en toe je je wiel is voelt zetten bij grind of w.e. blijf je nadenken, altijd rijden naar wat er in de bocht kan liggen, niet wat je voor de bocht ziet liggen.
maar 1x echt met schrik gereden, als het plots 15cm onverwacht had gesneeuwd en ik als een dwaas toch niet de trein had gepakt. Als je wagens voor je ziet wegglijden richting vangrails als ze hun remmen aantikken besef je wel plots dat je slecht bezig bent. Als die was gevallen had ik em nooit van zen leven kunnen rechtzetten, en had ik nooit iemand kunnen bellen om me te kunnen helpen.
Achja jongendom.
De valpartijen:
paar jaar geleden op de 125cc, filefilteren en wagen voor me wisselt zonder aangeven, voorrem op witte meet: schade aan de motor een €300 en aan mij een operatie aan de pols en 6% invalide
jaartje daarna: de vriendin komt uit de garageweg, kijkt enkel naar rechts wegens eenrichting en moet dan alles dichtknijpen voor groep fietsers langs links. tank recht op een paaltje..
Schade een 500euro aan uitblutsen en ineens een nieuwe kleur op alle gelakte onderdelen.
2j geleden, traag in de regen rijden (pijpenstelen), te traag over putdeksel met een tikje achterrem. onderuit gegleden:
Schade aan de motor: plastic kap afgebroken (hint: hoe cool het ook is om een custom kleur te laten spuiten.. een nieuw onderdeel moet altijd terug naar de spuiterij!) en ik last van men enkel waar de motor op viel (gelukkig deftige botten). toch meer als een jaar last van gehad.
vorige week: stelvio op rijden, bus voor ons stopt plots terwijl ik een groepje trage tourders inhaal in de binnenbocht, schuin stilstaan en motor moeten laten vallen. geen schade buiten men ego.
dus ik val toch 1x per 15.000km gemiddeld zo blijkt.
daarom altijd deftige kledij als er gereden word.
(heiliger als de paus? Nah als het echt bloedheet is en ik rij naar het volgende dorp dan is dit ook gewoon in short en tshirt, oud genoeg om zelf verantwoordelijk te zijn).
Vallen hoort er bij, willen of niet.. blij dat ik nog nooit een echte schuiver gemaakt heb.
Als af en toe je je wiel is voelt zetten bij grind of w.e. blijf je nadenken, altijd rijden naar wat er in de bocht kan liggen, niet wat je voor de bocht ziet liggen.
Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.
Dat was mijn eerste motor, een xtz750 (nog steeds spijt dat hij weg is) mooie fiets en lekker agressief.Least Inkling schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:02:
Das toch ook een 21 inch voorwiel? de GSA is een 19 inch, dus wat minder off road mobiel.
Nu heb ik een africa twin en gebruik hem op dezelfde wijze, het kan namelijk echt wel.
Had hier al eerder filmpje geplaatst met voorbeeld hoe je als een beest tekeer kan gaan op die dingen.
YouTube: AFRICA TWIN RD 04 IVAN REPLICA BY BOANO RACE PARTS
GSA kan ook wel wat hebben
YouTube: Fast OffRoad with my BMW R 1200 GS Adventure
Het is alleen wel duur als je keer goed op je plaat gaat
[ Voor 11% gewijzigd door kneusteun op 01-08-2017 17:17 ]
Als alles volgens planning gaat zijn wij eind augustus weer terug in NL.kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:14:
[...]
Dat was mijn eerste motor, een xtz750 (nog steeds spijt dat hij weg is) mooie fiets en lekker agressief.
Nu heb ik een africa twin en gebruik hem op dezelfde wijze, het kan namelijk echt wel.
Had hier al eerder filmpje geplaatst met voorbeeld hoe je als een beest tekeer kan gaan op die dingen.
YouTube: AFRICA TWIN RD 04 IVAN REPLICA BY BOANO RACE PARTS
Dan gaat de Fazer de deur uit en komt er ook een xtz 750.
Dat is echt zo een jongens droom fiets voor mij. Nog nooit op gereden maar toen ik klein was blafte die dingen door de Sahara op weg naar Dakar. Nu zijn ze nog wel te vinden in redelijke staat en is er nog zat zooi voor te krijgen.
Over een paar jaar is het echt oude meuk en zijn ze of niet meer te vinden of zijn ze verschrikkelijk duur.
https://www.bennetts.co.u...op-10-old-adventure-bikes
Leuke verzameling "old scool bikes" waarbij hun conclusie wel is dat de XTZ de vetste van de hele serie was.
@vallen discussie:
Les motor om laten vallen tijdens het "uit een parkeervak rijden". Kneep de voorrem in en daar lag het ding op de grond.
Vespa 1 keer laten omvallen (paar weken geleden) zonder dat ik er zelf bij op zat.
Op de Jiffy met volle bepakking neer gezet, 2 stappen weg gelopen en daar ging ze

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 01-08-2017 17:22 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Fijne fiets, mits wat werk. Voorvork lijkt een lege huls.. elke rem actie wordt gevolgd door een duik naar beneden!!! after market veer doet al redelijk wat.Bommes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:18:
[...]
Als alles volgens planning gaat zijn wij eind augustus weer terug in NL.
Dan gaat de Fazer de deur uit en komt er ook een xtz 750.
Dat is echt zo een jongens droom fiets voor mij. Nog nooit op gereden maar toen ik klein was blafte die dingen door de Sahara op weg naar Dakar. Nu zijn ze nog wel te vinden in redelijke staat en is er nog zat zooi voor te krijgen.
Over een paar jaar is het echt oude meuk en zijn ze of niet meer te vinden of zijn ze verschrikkelijk duur.
@vallen discussie:
Les motor om laten vallen tijdens het "uit een parkeervak rijden". Kneep de voorrem in en daar lag het ding op de grond.
Vespa 1 keer laten omvallen (paar weken geleden) zonder dat ik er zelf bij op zat.
Op de Jiffy met volle bepakking neer gezet, 2 stappen weg gelopen en daar ging ze![]()
Stuur is in mijn optiek standaard veel te laag! als je staat moet je bukken en dus je gewicht verdeling niet lekker als je echt door zand wil.
Remmen doen het wel en daar is ook alles mee gezegd.
Maar het mooiste is dat ding gaat in verhouding tot zijn grootste tegenstander de xrv750 wel als de brandweer! net wat vlotter in acceleratie.
Voor de rest zijn er wel wat dingen waar je op moet letten bij aankoop zoals roest op bochten en vooral scheuren in frame!! probleem is dat het frame wat zwakke punten heeft en helaas wel eens wil scheuren.
De prijzen zijn wel echt dramatisch gestegen! had mijne in de kleurstelling die ik (en vele anderen) het tofst vinden helemaal netjes en origineel voor 1200 gekocht met 50k op de teller.
Heb hem verkocht voor 1450 met kale bande verotte bochten lekke vorken en een ketting die helemaal op was.
Afgelopen week heeft een maat van me zijne in het "aparte" blauw met antraciet en roze, en technisch best wel op, verkocht voor 1900,-!!!!
Als je niet op je telefoon had zitten kijken was je vast niet zo diep weggezakt.kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 16:58:
[...]
Met mijn 220kg rd07 is het ook goed te doen hoor de learning curve is wat flinker omdat je wat meer angst hebt voor de kg's maar niks is mooier als je over een akker langs een snelweg jaagt en gelijk op gaat met de auto's![]()
Wat erger is als je vast komt te zitten...
[afbeelding]
Was best een klusje om deze er weer uit te krijgen
(let ook even op alle gevaren en overstekende mensen etc.)
/jk /carryon
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Heb het redelijk bijgehouden eigenlijk (voor de mensen die van OCD houdentdw schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 15:21:
Poll: Ben je wel eens gevallen?
• Nee
• Ja, tijdens het lessen
• Ja, na het lessen
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Begin met mn 1e motor, in chronologische volgorde.
NX250: 10 keer, 1x chagrijnig, 6x offroad en 3x op straat (woonwijk, stad, snelweg)
VF400F: 2 keer (rotonde aangereden & rotonde kon nog sneller rond)
GSX550: 1 keer (vals spelen, het was de nieuwe eigenaar tijdens proefrit)
VFR750F: 1 keer (rotonde diesel)
NX250: 0 keer (verkoop)
VF500F: 0 keer (absoluut wonder, geregeld als een mongool mee gereden)
VF1000F: 0 keer (verkoop)
VFR750F: 0 keer
NTV650: 2 keer (hersenschudding @ A67 & in het bos afgestapt)
NT650V: 0 keer
VFR750F: 2 keer (laten vallen door vader & gestuntel van mezelf)
F650GS: 8 keer (afgestapt tijdens offroad)
Buiten die hersenschudding met mn NTV eigenlijk niks boeiends.
leeg
Je gaat zeker voor het record ofzo4x2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:53:
[...]
Heb het redelijk bijgehouden eigenlijk (voor de mensen die van OCD houden)
NX250: 10 keer, 1x chagrijnig, 6x offroad en 3x op straat (woonwijk, stad, snelweg)
Hier gelukkig maar 2x gevallen. 1x tijdens lessen met de 8 toen ik even de balans verloor. Toen heel rustig en langzaam omgevallen. Zowel kleding als motor had niets.
Later nog 1x met de SV toen ik veel te snel door een langzame bocht wou. Toen ging het achterwiel er vandoor. Motor had redelijk wat schade, maar wel puur allemaal krassen en niets groots. Toch wel duur al die kappen en kleine onderdelen. Had zelf niets maar het pak was wel helemaal kapot, dus een goede reden om een mooi pak van leer te kopen. Sindsdien rij ik ook wat rustiger omdat ik echt gevallen ben door te lomp te doen.
Damn. Ziet er uit alsof je beter die zijwieltjes weer terug kan zetten.4x2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:53:
[...]
Heb het redelijk bijgehouden eigenlijk (voor de mensen die van OCD houden)
Hier 1x laten vallen. Op een steile helling kreeg ik mijn voet te laat aan de grond en daarna kon ik het gewicht niet meer dragen. Wel gecontroleerd neer kunnen leggen, waardoor de schade beperkt bleef tot een paar krasjes en een afgebroken koppelingshendel.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Zou een XRV 750 dan een betere keuze zijn??kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:26:
[...]
Fijne fiets, mits wat werk. Voorvork lijkt een lege huls.. elke rem actie wordt gevolgd door een duik naar beneden!!! after market veer doet al redelijk wat.
Stuur is in mijn optiek standaard veel te laag! als je staat moet je bukken en dus je gewicht verdeling niet lekker als je echt door zand wil.
Remmen doen het wel en daar is ook alles mee gezegd.
Maar het mooiste is dat ding gaat in verhouding tot zijn grootste tegenstander de xrv750 wel als de brandweer! net wat vlotter in acceleratie.
Voor de rest zijn er wel wat dingen waar je op moet letten bij aankoop zoals roest op bochten en vooral scheuren in frame!! probleem is dat het frame wat zwakke punten heeft en helaas wel eens wil scheuren.
De prijzen zijn wel echt dramatisch gestegen! had mijne in de kleurstelling die ik (en vele anderen) het tofst vinden helemaal netjes en origineel voor 1200 gekocht met 50k op de teller.
Heb hem verkocht voor 1450 met kale bande verotte bochten lekke vorken en een ketting die helemaal op was.
Afgelopen week heeft een maat van me zijne in het "aparte" blauw met antraciet en roze, en technisch best wel op, verkocht voor 1900,-!!!!
Uit het linkje wat ik plaatste vind ik de Cagiva Elefant ook wel een erg vette machine, met de Ducati 900 V-twin
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bekijk het van de andere kant, ik heb de grens proefondervindelijk opgezochtEthirty schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:02:
[...]
Damn. Ziet er uit alsof je beter die zijwieltjes weer terug kan zetten.
leeg
XRV heeft ook wel issues.Bommes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:05:
[...]
Zou een XRV 750 dan een betere keuze zijn??
Uit het linkje wat ik plaatste vind ik de Cagiva Elefant ook wel een erg vette machine, met de Ducati 900 V-twin
Iets meer een kameel, scheelt niet veel maar iets minder vclot.
Heb ook de vering van hyperpro dus ik weet niet wat normaal is.
Nadelen bij rd07 is spanningsregelaar en uitgaande as.
Voor de rest is het blok een echte buffel.
Cagiva schijnt ook goed te zijn! Wil ik ook nog een keer rijden, maar vind ze maar eens

Maar je zou kunnen kijken naar die xt660z of dergelijke, zijn iets lichtere fietsen waarmee de boel wat handelbaarder is, de huidige allroads worden allemaal net wat te lomp gemaakt in mijn ogen en zijn meer tour fietsen met de uitstraling van een allroad.
Het 1 pitter idee van de xt 660 staat me niet zo aan.
Ik heb al een Vespa die niet echt snelweg geschikt is, voor woon-werk en langere afstanden wil ik wel wat hebben dat een beetje door blaft als het moet zeg maar.
Er staat dacht ik nu 1 Cagiva op MP van dat type, echter wel met de 750cc Ducati .
Ik heb al een Vespa die niet echt snelweg geschikt is, voor woon-werk en langere afstanden wil ik wel wat hebben dat een beetje door blaft als het moet zeg maar.
Er staat dacht ik nu 1 Cagiva op MP van dat type, echter wel met de 750cc Ducati .
Een bekende van me heeft met die xt660 UK,IJsland,Zweden,Noorwegen,Finland etc gedaan. Het is natuurlijk geen 200km/h kachelen maar gaat dikke prima hoor.Bommes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:22:
Er staat dacht ik nu 1 Cagiva Elefant op MP van dat type, echter wel met de 700cc Ducati .
Heb nog een bmw f650 ook 1 pitter en gaat ook prima op snelweg.
Heb de mt03, die dezelfde blok heeft als de xt660 serie. En ik rij gerust de snelweg op hoor. Topsnelheid is ongeveer 160 tot 170 dus wat dat betreft niet super hoog. Maar als je gas geeft met normale snelweg snelheid wil ie wel hoor.Bommes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:22:
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Okay, ik was in de war met de oude xt600(e).kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:25:
[...]
Een bekende van me heeft met die xt660 UK,IJsland,Zweden,Noorwegen,Finland etc gedaan. Het is natuurlijk geen 200km/h kachelen maar gaat dikke prima hoor.
Dat blijft wel voor eeuwig door kachellen maar vind ik toch iets te veel off-road.
De "nieuwe" 660 Z Tenere is voor mij te nieuw en daar mee buiten mijn budget.
Ik ga toch gewoon voor mijn eerste gevoel en xtz. Ik heb de tijd, Fazer verkopen dan kan ik met de Vespa wel een tijd overbruggen.
In het na seizoen is het sowieso "fijn" winkelen voor motoren.
01-07-2017 Try-Out gehad
01-08-2017 (vandaag) AVB gehaald
09-08-2017 Op voor mijn theorie examen.
En dan... als het meezit en het mogelijk is om voldoende lessen in te plannen in mijn vakantie AVD op 29-08-2017. Indien dat niet mogelijk is moet ik anderhalve week later vrij zien te krijgen op mijn werk (de dag na mijn vakantie)
01-08-2017 (vandaag) AVB gehaald

09-08-2017 Op voor mijn theorie examen.
En dan... als het meezit en het mogelijk is om voldoende lessen in te plannen in mijn vakantie AVD op 29-08-2017. Indien dat niet mogelijk is moet ik anderhalve week later vrij zien te krijgen op mijn werk (de dag na mijn vakantie)
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bospaden, zandpaden en meer van dat soort beschaafd spul gaat prima met zo'n tenere.Bommes schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:36:
[...]
Okay, ik was in de war met de oude xt600(e).
Dat blijft wel voor eeuwig door kachellen maar vind ik toch iets te veel off-road.
De "nieuwe" 660 Z Tenere is voor mij te nieuw en daar mee buiten mijn budget.
Ik ga toch gewoon voor mijn eerste gevoel en xtz. Ik heb de tijd, Fazer verkopen dan kan ik met de Vespa wel een tijd overbruggen.
In het na seizoen is het sowieso "fijn" winkelen voor motoren.
Met niveautje MTB paden is ie al behoorlijk zwaar (het gaat wel, maar de sportschool hoeft 's avonds niet meer
Door de dikke blub en over niet bestaande paden is gewoon kut, dan is mn F650 al veel te zwaar.
Oftewel: bedenk ff wat je wilt, imho is een echte enduro beter op straat dan een allroad in de drek
leeg
Gefeliciteerd! Hoe lang zijn je lessen dan? Mijn rijschool had lessen van 3 tot 3,5 uur. Dus met 11 dagdelen ben je dan klaar. Heb zelfs een hele vrijdag van 09.00 tot 16.30 op de motor gezeten 
Vandaag all-risk verzekering geregeld voor motor en kleding. Uiteindelijk dus voor een nieuwe Ninja 650 maar 27 euro per maand. Als ik kies voor winterstopkorting, dan zelfs maar 20 euro. Maar de winter is ook nooit zo streng, dus wil dan ook kunnen rijden
Ook kettingslot besteld, rugprotectors (voor mij en mijn vrouw) en heup protectors. Mooi ruimte voor in mijn lederen pak, dus laten we er maar gebruik van maken.
Vandaag all-risk verzekering geregeld voor motor en kleding. Uiteindelijk dus voor een nieuwe Ninja 650 maar 27 euro per maand. Als ik kies voor winterstopkorting, dan zelfs maar 20 euro. Maar de winter is ook nooit zo streng, dus wil dan ook kunnen rijden
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Mooie rit naar Monschau, fijne bochtjes hier... Maar de alp heeft helaas een probleempje ontwikkeld. Geen enorm ding (denk ik), maar bij stationair draaien valt de motor langzaam stil. De motor rijd verder helemaal prima, voldoende vermogen, bokt niet, maar dus wel stilvallen bij het stoplicht tenzij ik een beetje gas blijf bij geven. Best irritant. Bovendien ploft de uitlaat volcontinue als ik rustig door een dorpje tokkel, ik denk dat het er wel mee te maken heeft.
Luchtfilter verwijderd, maar dat gaf geen verschil.
Iemand een idee?
Luchtfilter verwijderd, maar dat gaf geen verschil.
Iemand een idee?
Thnx!Ophidian schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:45:
Gefeliciteerd! Hoe lang zijn je lessen dan? Mijn rijschool had lessen van 3 tot 3,5 uur. Dus met 11 dagdelen ben je dan klaar. Heb zelfs een hele vrijdag van 09.00 tot 16.30 op de motor gezeten
Bij mij doen ze het in lessen van 2 uur per keer. Wellicht dat het een idee is om een keer een dubbele les te plannen indien het daarmee wel haalbaar zou zijn. Toch wel prettig om na 1 week vakantie gewoon "vakantie" te gaan vieren
[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 01-08-2017 20:49 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Standaard honda check: spanningsregelaar (laadspanning dus), kan ooit rare dingen veroorzaken.HTT-Thalan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:46:
Iemand een idee?
Meer aannemelijk: stationairsproeier waar wat rommel in is gekomen, niks aan te doen zonder de carb open te maken
Ook aannemelijk: CO stelschroef dr uit getrild, zou niet moeten kunnen, maar zal niet voor het eerst zijn.
Makkelijke oplossing: stationair wat hoger zetten, carburateurfietsen zijn daar sowieso gevoelig voor, bij een wisselende buitentemperatuur moet je daar vaak wat aan draaien (daarom is ie ook makkelijk bereikbaar)
leeg
Het is maar wat je wilt, Bommels heeft nu een Fazer 600 en die tokkelt lekker rustig door op de snelweg. Ikzelf ben ook blij met de gixxer kun je lekker 180 de hele dag rijden en meters maken op de snelweg. Dat doe je niet met een motor die continue op 80% van zijn toeren bereik zit...kneusteun schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:25:
[...]
Een bekende van me heeft met die xt660 UK,IJsland,Zweden,Noorwegen,Finland etc gedaan. Het is natuurlijk geen 200km/h kachelen maar gaat dikke prima hoor.
Hier trouwens in een bijna 50dkm en een 6 jaar officieel mijn rbw een motor echt grandioos afgeschreven. Voor die tijd onnoemelijk veel geflikkerd en gedaan (met enkele lichamelijke herinneringen) maar verder op een bijna crash na met de vorige motor (over 2 wielen de bocht uit bijna) helemaal geen issues. Niet laten ontwikkelen of wat dan ook.
[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 01-08-2017 21:25 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil maar ik ben ook net 41 geworden dus dan mag ik ondertussen aangekomen zijn bij mijn midlifecrisis..4x2 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 20:44:
[...]
Bospaden, zandpaden en meer van dat soort beschaafd spul gaat prima met zo'n tenere.
Met niveautje MTB paden is ie al behoorlijk zwaar (het gaat wel, maar de sportschool hoeft 's avonds niet meer)
Door de dikke blub en over niet bestaande paden is gewoon kut, dan is mn F650 al veel te zwaar.
Oftewel: bedenk ff wat je wilt, imho is een echte enduro beter op straat dan een allroad in de drek
Ik heb zo een fantasie dat ik diverse offroad grind/zandpaden in de Alpen in kan gassen gewoon omdat mijn veel te grote motor het kan.
In NL heb ik veel meer aan een FJR of zo iets, daar wil ik gewoon goed, comfortabel en snel mijn woon werk kilometers kunnen blaffen.
Ongeveer wat nu met mijn Fazer ook perfect kan maar voor dat ding ben ik eigenlijk net iets te groot. Of de kniehoek is voor mijn 41 jaar oude lijf net iets te sportief. Maar het rijd perfect, snel als ik dat wil maar ook rustig rond tokkelen. Offroad ben ik er nog niet mee geweest dus dat weet ik nog niet
Overigens ben ik enkel in de buurt van de Alpen met de camper en dus mijn Vespa. Kans dat ik dus met een eventueel aangeschafte super Tenere op dat Alpen grindpad terecht kom in nihil..

Ik weet het niet, een Fazer vind ik zo 13 in een dozijn. Zo een dikke jaren 90 allroad spreekt mijn 41 jarige midlifecrisis hoofd iets meer aan
Gewoon iets anders dan de anders
Aprilia Caponord
Guzi Stelvio
Cagiva Elefant
Eerste serie Ducati Multistrada
Suzuki DR 800 Big
Vespa GTS (check die heb ik al)
Yamaha XTZ 750
Eerste serie Triumph Tiger (de streamer)
Dat soort shit vind ik lauw.. (wacht dat is niet echt 41 jarige taal
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"
IK ZEG: GOED BEZIG!!!caesar1000 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:29:
Inmiddels staat Het grote motortopic deel 20 online!
Laat de foto's maar komen!
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vroem naar deel 20
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dit topic is gesloten.