Tweaker Mega Moto Meet

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Mooie plannen, klinkt goed, erg veel zin in :)
Tankiej schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:35:
De routes! Hier te krijgen!
Het idee wat we (@caesar1000 en ik) nu hebben (het is een idee, we staan open voor andere ideeën):
Zaterdagochtend vertrekken vanuit Venlo, na de nodige stops (lunch, tankstops en evt. koffie ergens), rond een uur of 16.00 bij het hotel aankomen. Dan even inchecken bij het hotel, troep in de kamers gooien etc., en weer op de motor! Dit maal een ritje naar Brünnchen (33km, +/- ruim halfuur) om even te kijken wat voor prutsers er op dat moment rondrijden op de Nordschleife. Daarna iets eten bij een restaurant daar in de buurt, om vervolgens weer terug naar het hotel te gaan. Niet al te laat maken, liever niet in het donker daar rijden lijkt me.
Dat zou opzich moeten lukken, vanaf het restaurant dat we bedacht hebben naar hotel is het +/- 20km (klein halfuurtje rijden schat ik in).

Nu is dit slechts ons idee, wellicht zijn er mensen die dit helemaal niet willen, of veel betere ideeën hebben. Je kan ook bij het hotel blijven en daar eten (heet niets voor niets Restaurant und Gasthaus Zur Burgschänke lijkt me) en het rondje bij de ring overslaan. Of we kunnen het rondje naar de Ring doen, daar een halfuurtje kijken en weer terug naar het hotel. Dan zijn we rond 18.30 - 19.00 weer terug bij het hotel.
Voor mij is het helemaal goed. Het enige dat ik kan bedenken dat het extra rondje hiermee voor iedereen verplicht is (want samen eten :)) Wanneer we zouden eten bij het hotel kan een ieder besluiten wel of niet een extra rondje te rijden :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:16

A13X

Dude

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:47:
Check, klinkt goed :) 121km dat red ik nog wel op een tank ;) Zal zorgen ik vol in Venray kom, dat scheelt ook weer. :) En van mij mag er vanaf het hotel ook wel een iets groter rondje hoor, zoveel leuks te zien en te rijden daar!
Ik zou naar Venlo rijden als ik jou was :+

Ziet er mooi uit @Tankiej d:)b

Voor mij is het 80km naar Venlo dus die 45km naar de eerste tankstop red ik nog wel op dezelfde tank.

Gisteren nog even de thee kleurige remvloeistof vervangen en er voor nieuwe blokken opgezet dus de motor is er ook klaar voor.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Venlo, Venray, een pot nat. :+ Ga wel binnendoor via Venray :+

En goed onderhoud zeker als je zo een stuk gaat rijden is belangrijk. Ook de reden dat ik nu preventief alvast de voorband eraf gooi voor een verse en nog wat dingetjes aanpak. :) Moet gewoon 200% zijn, alhoewel dit geen 'normaal' Eifel weekend wordt dus zo spannend is dat niet. :+

Maar met gewoon woon/werk had ik de voorband nog wel een maand ofzo goed kunnen gebruiken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22
Wat doen jullie met kleding e.d.? Ik wil eigenlijk het minimale meenemen, dus zelfs geen spijkerbroek en schoenen. Tijdens het eten enz zit je ook met je motorbroek aan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik doe m'n spijkerbroek gewoon ook aan tijdens 't rijden, neem alleen een regenpak mee en een paar laarzen als extra kleding.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Ik neem gewoon spijkerbroek en schoenen etc. mee, toch ruimte genoeg in m'n topkoffer. Maar als je bagageruimte beperkt is, kan je die eventueel thuislaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:51

Vrijdag

De Zwarte

ShininNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:08:
Wat doen jullie met kleding e.d.? Ik wil eigenlijk het minimale meenemen, dus zelfs geen spijkerbroek en schoenen. Tijdens het eten enz zit je ook met je motorbroek aan, toch?
Als het weer goed blijft, draag ik alleen mijn Revit Corona en doorwaaijas. Neem ik een regenpak mee.
Mocht het regenachtig worden, dan mijn reguliere broek & jas en alleen een regenjas. Onder mijn gewone motorbroek draag ik dan een legerbroek. Verder neem ik mee: 1 schoon shirt, boxershort & paar sokken en mijn tweede paar handschoenen.
Daarnaast een toilettas en misschien slippers ofzo.
Past allemaal prima in mijn Kriega 30L.

Ohja, qua geld, is het handig om wat contant mee te nemen? Ik ga er vanuit dat we niet overal kunnen pinnen? En qua drinken/eten, maken we een pot of is het ieder voor zich?

* Vrijdag is misschien wat voorbarig :P

/edit: Ik doe ipv een spijkerbroek eronder eigenlijk liever een legerbroek. Mocht mijn motorbroek tóch water door laten dan is een legerbroek een stuk sneller droog. Trainingsbroek kan ook natuurlijk, is ook zo droog en zit lekker los er onder.

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2017 16:45 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Als het weer goed blijft, draag ik alleen mijn Revit Corona en doorwaaijas. Neem ik een regenpak mee.
Mocht het regenachtig worden, dan mijn reguliere broek & jas en alleen een regenjas. Onder mijn gewone motorbroek draag ik dan een spijkerbroek of legerbroek. Verder neem ik mee: 1 schoon shirt, boxershort & paar sokken en mijn tweede paar handschoenen.

Ohja, qua geld, is het handig om wat contant mee te nemen? Ik ga er vanuit dat we niet overal kunnen pinnen? En qua drinken/eten, maken we een pot of is het ieder voor zich?

Handig om wat contant mee te nemen voor het geval dat, hoeft ook niet zoveel te zijn voor maar 2 dagen natuurlijk. Maar mijn ervaring is dat je eigenlijk overal wel kan pinnen ondertussen :)

Ik ben voor ieder voor zich qua drinken/eten, zoveel is het niet en scheelt een hoop gereken/gedoe achteraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:22
Ik moet het helaas laten afweten :(

Krijg net bericht dat m'n broertje 1 dag eerder terugkomt van oefening (marine) op zondagmiddag, dus dat word me echt te krap qua terugreis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:03:
[...]

Mocht het regenachtig worden, dan mijn reguliere broek & jas en alleen een regenjas. Onder mijn gewone motorbroek draag ik dan een legerbroek. Verder neem ik mee: 1 schoon shirt, boxershort & paar sokken en mijn tweede paar handschoenen.

/edit: Ik doe ipv een spijkerbroek eronder eigenlijk liever een legerbroek. Mocht mijn motorbroek tóch water door laten dan is een legerbroek een stuk sneller droog. Trainingsbroek kan ook natuurlijk, is ook zo droog en zit lekker los er onder.
Licht inpakken scheelt veel, en voor de paar voorspelde druppels red je het wel met een gewone jeans. Doorwaai zou ik niet doen, het kan heel erg fris zijn in de Eifel, zeker 's ochtends. Lekker je gewone jas zonder voering die je kan open ritsen. :) En vergeet ook voor 's avonds niet een dun vest/dunne trui.

En contact geld is wel een must, ik neem meestal 100-150 euro mee, stel je ook aan de kant wordt gehaald kan je iig zo aftikken...

Brommer is trouwens klaar voor weekendje Eifel, zal dit jaar niet zo serieus zijn maar wilde toch graag even mijn 'oude' sportbandje voor vervangen hebben, nieuwe koppelingshendel en glijpennen voor de klauwen voor vanwege speling. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/07/2017-07-04-14.09.44-Custom-338x600.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 04-07-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Ik ga op vakantie en ik neem mee:
  • gopro voor het nageslacht
  • regenjas voor over mijn power ranger pak
  • spijkerbroek en schoenen voor Savonds
Ik vertrek vanuit zeeland zaterdag ochtend. Er waren er hier een paar uit Rotterdam en Breda die mee wouden rijden volgens mij, ik zoek straks even in dit topic. Diegene die nog niets hadden aangegeven en wel mee willen rijden stuur mij een DM. Dan spreken we iets af.

op de parking bij .... je kan me herkennen aan de rode broek en de roos achter mijn oor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Licht inpakken scheelt veel, en voor de paar voorspelde druppels red je het wel met een gewone jeans. Doorwaai zou ik niet doen, het kan heel erg fris zijn in de Eifel, zeker 's ochtends. Lekker je gewone jas zonder voering die je kan open ritsen. :) En vergeet ook voor 's avonds niet een dun vest/dunne trui.

En contact geld is wel een must, ik neem meestal 100-150 euro mee, stel je ook aan de kant wordt gehaald kan je iig zo aftikken...

Brommer is trouwens klaar voor weekendje Eifel, zal dit jaar niet zo serieus zijn maar wilde toch graag even mijn 'oude' sportbandje voor vervangen hebben, nieuwe koppelingshendel en glijpennen voor de klauwen voor vanwege speling. :)
[afbeelding]
Ah thnx voor de info! Misschien idd maar gewoon mijn normale jas aan idd.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Brommertje hier is er ook klaar voor incl. de navigatie welke zojuist de routes heeft gekregen (Thanks @Tankiej , ik heb ze alleen wel even (intern) hernoemt :) ).

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/pqnn.jpg

Zaterdagochtend nog even de koffertjes er op klikken en we kunnen.... 't Is dat m'n regenpak niet in m'n tanktas past incl. een toilettas en wat schoon ondergoed anders hadden de koffertjes ook thuis kunnen blijven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

charrel

Cortisol4life..

Wel rekening gehouden met de wegen die dicht zijn in het weekend voor motoren?
Is er nog plek in het hotel? heel misschien haak ik ook nog aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:38:
Moet je even met @Tankiej schakelen... Er zijn helaas geloof ik inmiddels 2 afzeggingen en hij kan de kamers tot en met vandaag (morgen?) nog vast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01-2024

caesar1000

U want some?

ShininNL schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:51:
Ik moet het helaas laten afweten :(

Krijg net bericht dat m'n broertje 1 dag eerder terugkomt van oefening (marine) op zondagmiddag, dus dat word me echt te krap qua terugreis.
Helaas! Misschien tot bij de volgende Tweakers rit!
Vergeet niet om even de betaling etc. met @Tankiej af te handelen. ;)
Er zijn 2 bedden vrij gekomen. 1 in een eenpersoonskamer en 1 in een tweepersoonskamer.
Mocht je meewillen dan zou ik de laatste grote post van @Tankiej even doorlezen voor wat informatie en voor reserveren zo snel mogelijk @Tankiej een DM sturen voor de reservering.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Ik heb nog een bed bij mij op de kamer vrij. Anders moet je een 1 persoonskamer huren, is 62 tov van 40 eu. Mocht je meewillen, graag zsm laten weten, weet ik of ik mijn kamer omboek naar 1persoons of dat we samen de 2persoons pakken...
Vrijdag schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:11:
[...]

Hij is zo snel dat hij rondjes om ons heenrijdt jonguh! 8)
Vanzelfsprekend. Iedereen weet dat een Ninja300 elke motor, die meer rijdt dit weekend, eruit trekt! Vooral die MT10 van @wimmel_1. Iedereen weet natuurlijk dat 300 meer is dan 10.... :+

[ Voor 27% gewijzigd door DragonSlayer666 op 04-07-2017 21:21 ]

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:19:
[...]

Ik heb nog een bed bij mij op de kamer vrij. Anders moet je een 1 persoonskamer huren, is 62 tov van 40 eu. Mocht je meewillen, graag zsm laten weten, weet ik of ik mijn kamer omboek naar 1persoons of dat we samen de 2persoons pakken...

[...]

Vanzelfsprekend. Iedereen weet dat een Ninja300 elke motor, die meer rijdt dit weekend, eruit trekt! Vooral die MT10 van @wimmel_1. Iedereen weet natuurlijk dat 300 meer is dan 10.... :+
Nou, dan ben ík de snelste. Want ik heb een Hawk GT 650 :*) Ik rij zo hard, dat ik om de 130km moet tanken 8)

Qua slaapplaats: Ik heb gewoon Tankiej betaald, geen flauw idee met wie, dat zie ik dan wel weer. Ik snurk niet en heb ook geen zweetvoeten, mocht dat een doorslaggevende factor zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Tankiej schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:29:
Ik neem gewoon spijkerbroek en schoenen etc. mee, toch ruimte genoeg in m'n topkoffer. Maar als je bagageruimte beperkt is, kan je die eventueel thuislaten :)
Dat gaat bij mij niet passen :9 .
Bij mij gaat echt alleen het broodnodige mee, als broek heb ik gewoon mijn motorbroek aan en als schoeisel me motorlaarzen. Lekker simpel houden :+

Vorige week heeft me motor een paar daagjes bij de garage gelogeerd, nieuwe voorvork olie, nieuwe voorvork oliekeerringen, nieuwe remvloeistof en een algehele check vanwege deze rit. Had nog gevraagd wat hij van mijn banden vond en hij zei dat ze nog wel mee konden, dus daar vertrouw ik dan op.
Ben stiekem best zenuwachtig, word mijn eerste echte grote / lange rit. oOo

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee even een serieuze noot, geen wedstrijden, pochen, doen of roepen dat je sneller of meer bent, ABSOLUUT elkaar onderweg niet inhalen, gewoon gek gedoe of gestunt of ander geneuzel.

Mocht iemand de ring op willen doe dat even in je eigen weekend, weinig zin om een weekend naar ziekenhuis en toestanden te moeten. Dan is voor ons ook het hele weekend naar de knoppen.

Als ik voor mij en wimmel mag praten, en zeker wimmel die heeft zoveel ervaring met supersports en het wat snellere werk, en ik rijd dagelijks en al jaar en dag Eifel sinds ik mijn rijbewijs heb. Probeer je alsjeblieft niet meer te vinden of menen. :)

Danku ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn Hawk gaat bokken boven de 140km/u Heeft wat met de pomp te maken, hoewel dat er eentje is voor een SV650. Is in elk geval een mooi excuus om niet al te hard te gaan :P

Hard gaan vind ik ook niet zo boeiend trouwens, dan zie ik zo weinig van de omgeving. Misschien moet mijn volgende motor maar een cruiser worden. Een Vulcan S lijkt me toch wel wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Af en toe een beetje "knallen" (ik heb ongeveer 1.5-2 cm schaamranden en gebruik enkel kissing the mirror, voor de rest amper verzitten), vind ik heerlijk. Maar enkel als ik alleen ben. In groepen is het meer uitzicht genieten en een beetje karren. Ik rijd rustig overal achteraan, tips altijd welkom. Rijd pas 1,5 jaar oid, dus ik ga zeker geen Tylen acties doen, laat staan Rossi... en schijnbaar vind tomtom die route niet zo leuk,
heb nu al 3x een andere afstand gekregen bij inladen, dus ik kar rustig achter de leider aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het is én blijft gewoon de bedoeling om gezellig samen uit én thuis te komen waarbij er dan toevallig eens een paar kilometers in het buitenland gereden gaan worden met de motor.

De Eifel is sowieso géén circuit maar gewoon openbare weg waar regels gelden (100Km/h óf 70Km/h). Ook al zijn die regels anders dan in NL waarbij de 60 Zônes de overhand aan het nemen zijn, er wordt normaal gereden.....

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-07-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je ziet het rond de Ruhrsee idd. Heel veel 50-60-70 daar tegenwoordig. :) Eifel is nog redelijk gespaard maar ook daar al veel controles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:37:
Af en toe een beetje "knallen" (ik heb ongeveer 1.5-2 cm schaamranden en gebruik enkel kissing the mirror, voor de rest amper verzitten), vind ik heerlijk. Maar enkel als ik alleen ben. In groepen is het meer uitzicht genieten en een beetje karren. Ik rijd rustig overal achteraan, tips altijd welkom. Rijd pas 1,5 jaar oid, dus ik ga zeker geen Tylen acties doen, laat staan Rossi... en schijnbaar vind tomtom die route niet zo leuk,
heb nu al 3x een andere afstand gekregen bij inladen, dus ik kar rustig achter de leider aan :+
Ik heb de routes zojuist even ná gelopen..... Die "schaamranden" gaan er écht wel vanaf, en je zal op sommige 100Km'h stukken die snelheid écht niet willen gaan halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DragonSlayer666
wimmel_1 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:45:
[...]

Ik heb de routes zojuist even ná gelopen..... Die "schaamranden" gaan er écht wel vanaf, en je zal op sommige 100Km'h stukken die snelheid écht niet willen gaan halen.
Oh, ik zal ze er vast wel af kunnen rijden als ik mijn best doe, maar die randen boeien me helemaal niks. Daarom stond schaamranden ook tussen aanhalingstekens. Liever dat ik raar aangekeken wordt omdat ik "schaamranden" heb, dan overal zo plat mogelijk en geen marge hebben om maar te laten zien dat ik grote cojones heb...

[ Voor 2% gewijzigd door DragonSlayer666 op 04-07-2017 21:48 . Reden: i can no longer grammar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik weet het waarschijnlijk pas zaterdag ochtend, dus boek maar lekker om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Voor mensen die geïnteresseerd zijn: @R0y. en ik hebben rond 07:45 afgesproken bij de Mac in Breda, Kruisvoortlaan 101: https://www.google.nl/map...m2!3d51.582376!4d4.730507

Kunnen we daar even bakje doen, tanken bij Haan Princenhage Breda en dan naar Venlo rijden. Moet je ook die kant op/kom je daar vandaan, dan kan je uiteraard aansluiten :) Plan is zo rond 08:00 weg te rijden zodat we met wat marge op tijd in Venlo aankomen.

[ Voor 67% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2017 22:07 . Reden: Link aangepast :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor mij wordt 't A2 - A67 en dan een klein stukje A73 tót de kruising met de A74 ... Blind op de CruiseControl snelweg rijden, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Voor mij is het A1 -> A30 -> A12 -> A50 -> A73. Mocht er iemand daar langs komen en aan willen haken: Shoot me a DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:52:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn: @R0y. en ik hebben rond 07:45 afgesproken bij de Mac in Breda, Kruisvoortlaan 101: https://www.google.nl/sea...m1!1e3!3sEAE,lf:1,lf_ui:4

Kunnen we daar even bakje doen, tanken bij Haan Princenhage Breda en dan naar Venlo rijden. Moet je ook die kant op/kom je daar vandaan, dan kan je uiteraard aansluiten :) Plan is zo rond 08:00 weg te rijden zodat we met wat marge op tijd in Venlo aankomen.
Ik kom vanuit omgeving Rotterdam dus Breda ligt op de route voor mij.
Effe snel gekeken, via de a20, a4, a15 en a16 naar breda is voor mij ongeveer 45 minuten. Dus zo rond 7 uur weg.
Beetje vroeg op voor een zaterdag maar moet lukken :D .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:52:
Voor mensen die geïnteresseerd zijn: @R0y. en ik hebben rond 07:45 afgesproken bij de Mac in Breda, Kruisvoortlaan 101: https://www.google.nl/sea...m1!1e3!3sEAE,lf:1,lf_ui:4

Je linkt werkt volgens mij niet helemaal goed. Laat een route van Breda naar Arnhem zien. :+

Mochten jullie nog vrienden/kennissen hebben die ook echt heel graag meegaan dan is daar nu dus nog plek voor! ;)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

thijsco19 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:05:
[...]

Effe snel gekeken, via de a20, a4, a15 en a16 naar breda is voor mij ongeveer 45 minuten. Dus zo rond 7 uur weg.
Voor mij A13, A20, A16 en het belangrijkste: Vrijdagavond op tijd naar bed! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:11:
[...]

Voor mij A13, A20, A16 en het belangrijkste: Vrijdagavond op tijd naar bed! :P
Hoe gaat jullie route na het bijeenkomen bij Breda? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

caesar1000 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:16:
[...]

Hoe gaat jullie route na het bijeenkomen bij Breda? :)
Volgens Googlemaps is het A16, A58, stukje A2, A67. Ik heb geen navigatie maar dit lijkt me de meest eenvoudige "bijna niet te missen" route te zijn :)

https://www.google.nl/map....1523752!2d51.3514341!3e0

Ik gooi mijn tank in Breda helemaal vol, dan haal ik het mooi naar de Total bij de Mac in Tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Vrijdag schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:21:
[...]

Volgens Googlemaps is het A16, A58, stukje A2, A67. Ik heb geen navigatie maar dit lijkt me de meest eenvoudige "bijna niet te missen" route te zijn :)

https://www.google.nl/map....1523752!2d51.3514341!3e0

Ik gooi mijn tank in Breda helemaal vol, dan haal ik het mooi naar de Total bij de Mac in Tegelen.
Zo kunnen anderen, mochten die daar ergens langs de route wonen, ook nog aansluiten. ;)

Als je nog 46.7 km wacht met tanken kun je 'm in Duitsland nog een tikkeltje goedkoper vol gooien (eerste tankstop). Ik weet alleen niet of jouw tank die extra km's nog wel redt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

caesar1000 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:28:
[...]

Zo kunnen anderen, mochten die daar ergens langs de route wonen, ook nog aansluiten. ;)

Als je nog 46.7 km wacht met tanken kun je 'm in Duitsland nog een tikkeltje goedkoper vol gooien (eerste tankstop). Ik weet alleen niet of jouw tank die extra km's nog wel redt. :+
True true :P

Helaas, dat red ik niet. Er gaat een miezerige 10L in en ik kan echt max 135/138km op een tank ;( En om nou met een fles peut rond te gaan rijden is ook weer zoiets :P Dat bewaar ik voor als ik solo om de wereld ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DragonSlayer666 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:05:
Voor mij is het A1 -> A30 -> A12 -> A50 -> A73. Mocht er iemand daar langs komen en aan willen haken: Shoot me a DM!
Ik gok dat je ter hoogte van Nijmegen van de A50 over gaat naar de A73?

Voor mij is het stukje Maaswaal weg N322 en dan 80km A73 vanaf Nijmegen :Z

Morgen nog even mijn rits fixen zodat mijn jas aan mijn broek kan en dan gaan bedenken wat er mee gaat en waarin.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Poe, ik weet nog niet of ik in het leren pak ga of textiel. Ik neem beiden sowieso mee, volgens mij staat er voor donderdag of vrijdag wel regen voorspelt op mijn route, dus dan is het niet echt aangenaam om in het leer te gaan. Misschien dat ik eenmaal in NL de koffers eraf haal en textiel achterwege laat, of andersom, maar dat zien we dan wel.

Verder een busje spray mee, wat klein gereedschap, gopro, motorolie mocht het nodig zijn (die KTM zuipt flink), en wat kleding. Wil ook nog een paar dagen in NL blijven, dus een beetje kleding moet ook mee, incl. schoeisel. Rugzakje ofzo lijkt me prima daarvoor.

Mooi dat het allemaal rond is, met de route en dat de meeste mensen meegaan! Heb er zin in!

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:05:
[...]

Top!
Raku schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:23:
Poe, ik weet nog niet of ik in het leren pak ga of textiel. Ik neem beiden sowieso mee, volgens mij staat er voor donderdag of vrijdag wel regen voorspelt op mijn route, dus dan is het niet echt aangenaam om in het leer te gaan. Misschien dat ik eenmaal in NL de koffers eraf haal en textiel achterwege laat, of andersom, maar dat zien we dan wel.

Verder een busje spray mee, wat klein gereedschap, gopro, motorolie mocht het nodig zijn (die KTM zuipt flink), en wat kleding. Wil ook nog een paar dagen in NL blijven, dus een beetje kleding moet ook mee, incl. schoeisel. Rugzakje ofzo lijkt me prima daarvoor.

Mooi dat het allemaal rond is, met de route en dat de meeste mensen meegaan! Heb er zin in!
Ik krijg altijd last van mijn schouders als ik een rugzak met inhoud (een broek en een shirt weegt natuurlijk vrij weinig) om doe op de motor.

Een busje kettingspray is inderdaad geen verkeerd idee :) Heb zelf ook altijd een banden reparatie setje mee onder mijn zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Raym09 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:13:
[...]
Ik gok dat je ter hoogte van Nijmegen van de A50 over gaat naar de A73?
Klopt helemaal. Ik ga vanavond even een mooi plekje zoeken om te meeten, ondertussen haken @Tankiej en misschien @caesar1000 ook aan. Eens zien wat dan het handigst is.

Neemt er iemand ook een paddockstand mee? Scheelt een hoop motorrijders die met een busje geknield lopen :+. En kan ik van iemand een busje lenen dan? Gebruik zelf alleen maar potten, moet kijken of die in mijn tas past... (wil ook geen hele hutkoffer mee sjouwen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DragonSlayer666 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Klopt helemaal. Ik ga vanavond even een mooi plekje zoeken om te meeten, ondertussen haken @Tankiej en misschien @caesar1000 ook aan. Eens zien wat dan het handigst is.

Neemt er iemand ook een paddockstand mee? Scheelt een hoop motorrijders die met een busje geknield lopen :+. En kan ik van iemand een busje lenen dan? Gebruik zelf alleen maar potten, moet kijken of die in mijn tas past... (wil ook geen hele hutkoffer mee sjouwen O-)
Mac Beuningen, rij je praktisch langs :)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Onze route voor vrijdag ook af. De eerste keer wat gemaakt in Basecamp, dat werkt best goed :)
Raku schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:23:

Dat is de reden dat ik gisteren nog even een regenpak heb gekocht. Verder neem ik geen gereedschap en olie mee. Je mag wel wat kleding in een van mijn koffers stoppen ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Raym09 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:57:
[...]

Mac Beuningen, rij je praktisch langs :)
True, punt is alleen dat Tankiej bij Ede de A30 op komt en Caesar1000 komt vanaf Arnhem bij de A12 de A50 op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

DragonSlayer666 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:22:
[...]
True, punt is alleen dat Tankiej bij Ede de A30 op komt en Caesar1000 komt vanaf Arnhem bij de A12 de A50 op...
Op de A50 zit net na Heteren een tankstation, kan Ceasar1000 vanaf Arnhem via Driel zo naar toe, A30 bij Ede is voor mij geen bekend terrein.

De keuze word meer hoeveel stops je wilt maken, gezien de onderlinge afstand is 3 het minste omrijden voor ieder maar dat neemt wel meer tijd in beslag.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
ephymerous schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Dat is de reden dat ik gisteren nog even een regenpak heb gekocht. Verder neem ik geen gereedschap en olie mee. Je mag wel wat kleding in een van mijn koffers stoppen ;)
Neem je ook de paddockstand van @DragonSlayer666 mee? :9
DragonSlayer666 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:39 :En kan ik van iemand een busje lenen dan? Gebruik zelf alleen maar potten, moet kijken of die in mijn tas past... (wil ook geen hele hutkoffer mee sjouwen O-)
Natuurlijk mag dat. Ik neem wel van dat action spul mee omdat dat een klein busje is ipv de grote die ik van s100 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DragonSlayer666 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:39:
[...]

Paddockstand? Ik heb gewoon een middenbok :+

Maar daar zijn wel andere makkelijke oplossingen voor; op de zijstandaard, ene persoon trekt hem een beetje omhoog waardoor achterwiel van de grond komt en persoon 2 kan dan de ketting in spuiten. Komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

ephymerous schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:14:
Het is meer een probleem om het vanuit hier naar NL te krijgen. Ik kan in NL wel wat bij mijn ouders of bij jou dumpen ;)

Vandaag ook maar even een usb lader gefixed zodat ik iig iets van navigatie heb. Gooi gewoon mijn telefoon onder het transparante deel van de tanktas. Nieuwe band was ook nodig, ik denk niet dat ik het met 1mm zou gaan redden, dus lekker vers onderweg.

[ Voor 23% gewijzigd door Raku op 05-07-2017 17:20 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Thoit loktag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo, net nog de groene kaart opgevraagd, die had ik nog niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bij mij wordt er nu nog een vers setje banden ondergezet. Plan was alleen de achterband, de voorband kon nog wel, dacht ik. Zonet nog even beter gekeken, zit die ook al bijna op de slijtnokken (in het midden) :')
Kan ik in ieder geval weer even vooruit!
Vrijdag schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:40:
Zo, net nog de groene kaart opgevraagd, die had ik nog niet :X
Heb je in principe ook niet nodig. Is volgens mij alleen in België nog verplicht om bij je te hebben. Maar is wel handig, alle relevante verzekeringgegevens staan er op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat wél makkelijk om mee te nemen is is het bewijsje van een eventuele aftermarket uitlaat waarop vermeldt is dat die betreffende uitlaat ook daadwerkelijk een E Keurmerk voor JOUW type motorfiets heeft. Als je zo'n ding niet hebt dan is 't vaak alsnog te downloaden op de site van de fabrikant van die demper.

Ik had een maand geleden zowat een complete APK te pakken tijdens een controle waarbij ze zelfs met een duimstok gingen kijken hoe ver ze in de demper konden komen met dat ding. Pas nadat ik de bijbehorende papierwinkel liet zien was 't weer oké..... En kreeg ik vervolgens een boete van €25,- voor een ontbrekend reflectortje :S

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 06-07-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:12:
Wat wél makkelijk om mee te nemen is is het bewijsje van een eventuele aftermarket uitlaat waarop vermeldt is dat die betreffende uitlaat ook daadwerkelijk een E Keurmerk voor JOUW type motorfiets heeft. Als je zo'n ding niet hebt dan is 't vaak alsnog te downloaden op de site van de fabrikant van die demper.

Ik had een maand geleden zowat een complete APK te pakken tijdens een controle waarbij ze zelfs met een duimstok gingen kijkenen hoe ver ze in de demper konden komen met dat ding. Pas nadat ik de bijbehorende papierwinkel liet zien was 't weer oké..... En kreeg ik vervolgens een boete van €25,- voor een ontbrekend reflectortje :S
Ai, daar heb ik helemaal geen papieren van. Heb de motor gekocht mét die slip on en diegene waar ik het van heb gekocht had 'm ook al gekocht met slip on. Crap, op de site van de fabrikant kan ik er ook niets van vinden:
http://www.bsm-exhausts.com/
http://www.bsm-exhausts.com/images/prodsheet/1355.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die dingen staan meestal vermeldt als download op de site van die specifieke demper, althans bij Akrapovic en Leovince is dat zo geregeld.

BSM is volgens mij een beetje vergelijkbaar met dat fabriekje van Superpole hier in Kaatsheuvel? Voor dat soort bedrijven is het simpelweg financieel totaal niet interessant / haalbaar om zo'n keuring uit te laten voeren.

Wat ze tijdens een controle overigens doen is visueel controleren óf er een dB killer aanwezig is, is dat ding er niet dan gaan ze verder op onderzoek uit middels die duimstok methode om te verifiëren of er misschien zo'n ding intern geplaatst is. Dat ding van mij is gewoon helemaal open en dus zónder dB kiler ..... En is daarmee goedgekeurd. De feitelijke demper en katalysator zitten achter een EXUP klep welke praktisch dicht staat als de motor stationair loopt, bij 3000 Rpm's staat 't ding alsnog volledig open.

Voor die van mij [url=hhttps://www.akrapovic.com/#!/motorcycle/product/road/16861/documents?brandId=41&modelId=788&yearId=4513]Akrapovic spul...[/] :9

Ik heb ook nog de linkpijp hier liggen om de volledige katalysator + demper tussen het spruitstuk en die Slip-On demper uit te halen maar daar wordt je niet vrolijk van als je er achter rijdt óf ergens woont waar ik dán ga rijden.

Óók niet als je er op de brommer zélf zit, overigens.

[ Voor 49% gewijzigd door Will_M op 06-07-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo ziet mijn uitlaat er uit:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mAce5F/IMG_20170510_130305599_Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/faFcsv/IMG_20170510_130319896_Medium.jpg
how do i upload pictures

Zit niet heel diep toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zit keurig een "killer" in ge-bout dus ze kijken dan al niet meer verder tenzij ze écht veel tijd over hebben. Kan je verzekeren dat ze die tijd daar niet écht hebben vanwege 't aanbod aan motorrijders :)

Bij mij ziet 't er zó uit...

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/im0w2r.jpg

En voor de NON Apple users ligt de brommer waarschijnlijk op z'n kant.... Grrrrr EXIF.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 06-07-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ha mooi, moet nu alleen nog even kijken hoe ik de reflector er aan kan fabrieken. Kan natuurlijk gaatje boren in de kentekenplaat maar ik vermoed dat daar weer een hele andere categorie aan boete voor staat :P

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/b3Q5ea/IMG_20170624_005607870_Medium.jpg

Stukje plankendrager misschien gebruiken.
wimmel_1 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:54:

En voor de NON Apple users ligt de brommer waarschijnlijk op z'n kant.... Grrrrr EXIF.
Welnee, je gaat gewoon keihard de bocht door 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Vrijdag op 06-07-2017 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-09 10:21
@Vrijdag volgens mij zitten de meeste kentekens al door middel van schroeven aan de kentekenplaathouder, dus ik zou niet weten waarom je daar geen extra gaatje in zou mogen maken.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mag ook gewoon :)

@wimmel_1 ik mis de optie schaamranden bij je :+

[ Voor 61% gewijzigd door Joopieboy op 06-07-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:45:
Mag ook gewoon :)

@wimmel_1 ik mis de optie schaamranden bij je :+
Met een 190/55 achterband is die optie ook niet aanwezig op de openbare weg.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even voor de personen welke over de A2, A50 óf A58 richting de startlocatie Venlo/Tegelen komen: Er staan grote Matrix borden langs de weg welke normaliter aangeven hoeveel minuten vertraging je op gaat lopen in de spits maar die borden geven nú aan dat da A67 afgesloten is ná "de Hogt".

Richting Venlo is de A2/A67 tussen "de Hogt" en "Leenderheide" gewoon vrij, het is alleen het deel richting Antwerpen wat opnieuw geasfalteerd gaat worden dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goed om te weten! Wij komen langs Eindhoven Airport en gaan dan "onder de High Tech Campus door richting Venlo dus dan hebben we er mooi geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik kan echt niet mee, dacht ik dat ik het rijk alleen had.... alleen mijn jongste dochter blijft thuis omdat ze niet lekker is. Geniet ervan heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Morgen ook maar even wat informatie over mijn uitlaat printen. Heeft e keur en db killer maar liever te veel dan te weinig.

http://www.mlmparts.com/nl/hurric-sp.html

Even een andere vraag. Ik heb de reservering via de creditcard van mijn vriendin gedaan, daar is nog niets van afgeschreven. Gewoon cash betalen dan want ik neem aan dat ik daar niets kan met die CC omdat die niet op mijn naam staat?

[ Voor 41% gewijzigd door R0y. op 06-07-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Voor mij is de Eifel maar een uurtje rijden, dus ik kom er al heel veel. Tevens is bij ons op zaterdag altijd de belangrijkste verbouw dag (complete huis zijn we aan het verbouwen). Dus weekenden weg met de motor zit er nu niet in. Alleen de zondagen (als er geen MotoGP is) is een optie.

[ Voor 52% gewijzigd door Thoit op 07-07-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
R0y. schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:18:
Morgen ook maar even wat informatie over mijn uitlaat printen. Heeft e keur en db killer maar liever te veel dan te weinig.

http://www.mlmparts.com/nl/hurric-sp.html

Even een andere vraag. Ik heb de reservering via de creditcard van mijn vriendin gedaan, daar is nog niets van afgeschreven. Gewoon cash betalen dan want ik neem aan dat ik daar niets kan met die CC omdat die niet op mijn naam staat?
Ja, lijkt me wel handig om het dan contant mee te nemen. Officieel mag je niets betalen met die creditcard, dus ik zou het er niet op gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Het weer voor zaterdag ziet er goed uit, ideaal voor een doorwaaijas. Voor zondag word er wel wat regen voorspeld, verschilt nog per website of het in de middag of in de avond is.

Denk dat ik gewoon me doorwaaijas aan trek, zit een wind/water proof liner bij die ik dan wel meeneem kan ik die altijd er nog in doen. Broek doe ik wel me normale broek aan, dan wel zonder een andere broek eronder. Word denk anders te warm.

Vanmiddag denk nog een rondje doen, om weer effe 'in te komen'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tankiej
Weersvoorspelling ziet er goed uit, heb er zin in! :D

Nog even wat praktische info, gedeeltelijk in de herhaling.

Wat Motorweekend!
Waar Naar de Eifel, startpunt McDonalds Tegelen bij Venlo (https://goo.gl/maps/1ARdgGdmsro)
Wanneer 8 & 9 juli 2017. Korte briefing voor vertrek om 9.30, of eerder wanneer iedereen er is.
Routes Hier!

Voor degenen die geen programma hebben om GPX-files te kunnen lezen, heb ik ze even geupload voor de visualisatie:
- Heenreis (206km) http://www.gpsvisualizer....0703101852-34010-map.html
- Rondje Hotel-Ring-Hotel (60km) http://www.gpsvisualizer....0703102001-34010-map.html
- Terugreis (198km) http://www.gpsvisualizer....0703102040-34010-map.html

Veel relevante informatie is in m'n vorige uitgebreide post ook terug te vinden: Tankiej in "Tweaker Mega Moto Meet"

Haal je 9.30 morgenochtend niet?
Wat te doen wanneer je pech krijgt, of om andere redenen 9.30 bij het startpunt niet meer haalt?
Probeer in ieder geval één iemand van de groep hierover in te lichten, bij voorkeur @caesar1000 of mij. We zijn allemaal Tweakers met een smartphone en databundel, neem ik aan, dus stuur een DM hier op Tweakers of plaats iets hier in het topic. Mocht je geen smartphone of databundel hebben en deze mogelijkheid niet hebben om dit te doen, meld het dan even z.s.m. dan deel ik mijn telefoonnummer met je.

Wat betreft het rijden in de groep, quote ik het bericht van @Joopieboy:
Joopieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:28:
Hee even een serieuze noot, geen wedstrijden, pochen, doen of roepen dat je sneller of meer bent, ABSOLUUT elkaar onderweg niet inhalen, gewoon gek gedoe of gestunt of ander geneuzel.

Mocht iemand de ring op willen doe dat even in je eigen weekend, weinig zin om een weekend naar ziekenhuis en toestanden te moeten. Dan is voor ons ook het hele weekend naar de knoppen.

Als ik voor mij en wimmel mag praten, en zeker wimmel die heeft zoveel ervaring met supersports en het wat snellere werk, en ik rijd dagelijks en al jaar en dag Eifel sinds ik mijn rijbewijs heb. Probeer je alsjeblieft niet meer te vinden of menen. :)

Danku ;)
Exact dit.

Verdere aanvulling
We rijden met een redelijke groep (12 motoren), het kan zomaar voorkomen dat een deel ergens door kan rijden en één of meer rijders erachter niet. We spreken af dat je je achterligger in de gaten houdt. Wanneer je deze niet ziet op het moment dat we afwijken van 'rechtdoor rijden', dan ga je (op een veilige plaats) staan waar diegene jou goed kan zien en wacht daar totdat deze achterligger weer bij je is. Dit betekent dus ook dat, mocht jij die achterligger zijn, je er vanuit kan gaan dat je de weg kan volgen tot je degene voor je weer ziet.

Onthoud goed wat voor motor er achter je rijdt, zodat je echt pas doorrijdt als diegene er is. Niet bij een toevallige andere motorrijder, die er vast ook genoeg zijn! Dit is ook één van de redenen dat we onderweg absoluut niet gaan inhalen.
Ben je niet blij met de plek in de groep? Regel dit dan bij één van de stops die we hebben.

Natuurlijk klinkt dit allemaal als een hoop gedoe voor een leuk weekendje weg, maar ik vind het wel belangrijk om dit soort dingen goed af te spreken. Zeker ook als er mensen bij zijn die voor het eerst in een dergelijke groep in het buitenland (of in ieder geval de Eifel) gaan rijden, die we volgens mij wel in de groep hebben.
Naast dit alles is het natuurlijk ook erg belangrijk om plezier te hebben. Maar dat moet vast lukken, we hebben immers plezier in het motorrijden en exact dat gaan we doen d:)b

Even een tag voor iedereen die mee gaat:
@caesar1000
@Joopieboy
@wimmel_1
@R0y.
@ephymerous
@Vrijdag
@Raym09
@Raku
@dread
@thijsco19
@DragonSlayer666

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Check! :)

Even een kopie van mijn berichtje net naar jouw, zag nog 2 dingetjes in de routes:
Trouwens, in jouw route heen pakte ie het stuk bij Heimbach niet helemaal lekker, terug had je een punt net voor Zweifall van de weg afstaan. Maar ik heb ze nu in mijn telefoon staan, aangepast en wel. Dankjewel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gezellig! Raku is hier om 15:00 uur en dan rijden we door naar Venlo :)

Overigens zonder zijn DB killer, die is op de autobahn kwijtgeraakt. Geen enkele motorzaak op de route Dedemsvaart - Venlo heeft een DB killer voor de fabrieks Akra onder zijn 690R uit 2015 liggen :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
ephymerous schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:47:
Gezellig! Raku is hier om 15:00 uur en dan rijden we door naar Venlo :)

Overigens zonder zijn DB killer, die is op de autobahn kwijtgeraakt. Geen enkele motorzaak op de route Dedemsvaart - Venlo heeft een DB killer voor de fabrieks Akra onder zijn 690R uit 2015 liggen :X
Pajic ook niet? Of is dat te ver van de route af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Ik kwam gisteren op de website van louis een extra stille DB killer voor mijn uitlaat tegen, binnenkort maar eens bestellen. Was iets van €30,- zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Is er eigenlijk in Tyre een manier om een route om te zetten van waypoints naar echt een route? Tomtom geeft namelijk nu bij elke optie voor routeplanning een andere route...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47:
Is er eigenlijk in Tyre een manier om een route om te zetten van waypoints naar echt een route? Tomtom geeft namelijk nu bij elke optie voor routeplanning een andere route...
Ik heb Tyre nooit gebruikt, maar ik kan in Basecamp er wel een 'spoor'/track van maken, wellicht dat dat je probleem verhelpt. Kan wel pas einde van de middag/avond, zodra ik thuis ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Tankiej schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Pajic ook niet? Of is dat te ver van de route af?
Thanks d:)b We zijn daar rond 17:00 uur en hij gaat ter plekke wat fixen oOo

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zo net nog een lekker rondje gereden van 80 tot 100 km. Daarna helemaal vol getankt, zo effe de ketting in spuiten en effe wassen.

Overigens lekker met me doorwaai pak gereden. Was echt heerlijk!
Doe van het weekend in ieder geval me doorwaaijas aan, broek moet ik nog even bekijken.
Het zal sochtends en s'avonds misschien beetje fris zijn maar dat is dan jammer, de rest van de dag zal het wel lekker zijn.

Nah, normale jas zal wel goed zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door thijsco19 op 07-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zo, nieuwe broek, schoenen en een regenjasje gekocht. MKC is vast blij met me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Tankiej schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:38:
[...]

Ja, lijkt me wel handig om het dan contant mee te nemen. Officieel mag je niets betalen met die creditcard, dus ik zou het er niet op gokken :)
Ga ik doen, ik heb ze ook nog een email gestuurd vanochtend maar geen reactie op ontvangen. Lijkt mij sterk dat ze contact geld niet zouden accepteren namelijk..

Update: email terug ontvangen. Is geen enkel probleem :)

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 07-07-2017 18:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ephymerous
Demper wordt as we speak helemaal gefixed, ook nieuw wol :)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/19679307_10211208262174632_2484700479012005357_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=9b09cc5df218cbebb4fe00f4f72e1162&oe=5A0A8112

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:47:
Opslaan als GPX voor Garmin. Dan krijg je een tracks route. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:04

dread

Sluwe vlaming

Guys, minder prettig nieuws hier. Wegens een onverwachte familie aangelegenheid kan ik helaas niet mee. Ik baal er echt van maar heb helaas geen keuze.

Ik wens jullie veel plezier. Het weer ziet er super uit! Geniet en ik zie de foto's wel voorbijkomen..

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Gezien de totale stilte gisteren hebben jullie het vast naar je zin!

Zo jammer dat ik niet mee kon.

Veel plezier nog vandaag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
Zo, weer thuis! Was een mooi weekend; lekker weer gehad, gezellige mensen, lekker gereden *D

@Joopieboy @caesar1000 @DragonSlayer666 jullie zouden toch ook meerijden dat laatste stukje? Na de 1e bocht na de mac waren we jullie al kwijt? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier staat de brommer ook weer binnen met een ingevette ketting. Zelf inmiddels ook al weer helemaal gewassen en geschoren + in pak (geen motorpak maar zo'n ding met jasje/dasje...).... Klaar om zometeen naar een etentje te gaan :*)

Was een gezellig weekendje met een stel gezellige medetweakers en zéér zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tankiej schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:45:
Zo, weer thuis! Was een mooi weekend; lekker weer gehad, gezellige mensen, lekker gereden *D

@Joopieboy @caesar1000 @DragonSlayer666 jullie zouden toch ook meerijden dat laatste stukje? Na de 1e bocht na de mac waren we jullie al kwijt? :o
Stoplicht ging mee op rood toen jullie er door waren, eer wij weer mochten was het alweer een paar minuten verder (helaas). Ben nog een heel stuk met de jongens mee op gereden en inmiddels een goed half uur thuis.

Was een top weekend! :) Leuke iedereen zo te leren kennen en het gezicht achter de username te zien. Zat ideeën ook weer voor een vervolg. :)

Foto's komen nog wel. ;)

En idd, ketting ingevet, ik ga zo ook even scheren en onder de douche :Y

Trouwens nog goed kansloos bij de Ruhrsee, ben er al een paar jaar niet meer geweest maar zoveel wegen afgesloten voor motoren en ook een local die luid toeterend bijna op Raku inreed, wat een gekke mensen. -O-

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2017 20:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DragonSlayer666
Klopt, maar als stoplichten niet meewerken... :9

Nu net thuis, ketting gesteld en ingevet, nu eerst zelf even ontvetten.

Was zeer leuk en voor herhaling vatbaar! Heel gezellige groep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Klikbaar:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iN9eaF/IMG_20170709_123358424.jpg
Foto maken van het foto maken van de motoren :P
Even de gezichten weggehaald

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mVQwNv/IMG_20170709_123716443.jpg
Mijn crappy foto :') maar wél bewijs dat we ook in de Eifel waren! 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gSF7Ua/IMG_20170709_212612451.jpg
Ketting ingespoten en nu lekker een welverdiende rust in de stalling O+

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 10-07-2017 00:11 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Vrijdag : Even een weetje om NOOIT meer te vergeten >:) :9

Eiffel met dubbel "f" is de achternaam van onderr andere een "oudijzer boer" die in 1889 een torentje opgeleverd heeft in Parijs (en nog véél meer monumenten gecreeëerd heeft in de vorm van bijv. spoorbruggen).

WIj waren afgelopen weekend in het "Naturpark EIfel" met één "f" (Hohe Eifel, om specifiek te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

wimmel_1 schreef op zondag 9 juli 2017 @ 23:05:
@Vrijdag : Even een weetje om NOOIT meer te vergeten >:) :9

Eiffel met dubbel "f" is de achternaam van onderr andere een "oudijzer boer" die in 1889 een torentje opgeleverd heeft in Parijs (en nog véél meer monumenten gecreeëerd heeft in de vorm van bijv. spoorbruggen).

WIj waren afgelopen weekend in het "Naturpark EIfel" met één "f" (Hohe Eifel, om specifiek te zijn).
Statue of Liberty is ook wel een monumentje ;)

Jullie hebben een leuk weekeinde gehad - volgend jaar hoop ik mee te kunnen, rij normaal niet met anderen maar voor Tweakers moet je toch een uitzondering kunnen maken ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En nou écht thuis zonder nog verdere verplichtingen te hebben :>

@Tankiej Nogmaals dank voor het uitzetten van de routes én het voor-rijden gedurende het weekend: SU-PER!!

@ Iedereen die vóór dit weekend nog nooit in "het buitenland" had gereden met een motor en daarbij ook nog eens geen of weing ervaring had met wegen die kunnen steigen/dalen in (soms zéér korte) bochten: HULDE en bedankt voor 't gezellige weekend (en waarschijnlijk smaakt het nu naar méééééér bij de meeste mensen welke er bij waren?) !! :)

En last but not least: UIteraard nog even special en éxtra KuDo's voor de persoon welke de T.Net goodie gergeld had 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 10-07-2017 02:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Wij waren gister om 20:30 weer in Dedemsvaart. Heerlijk weekend zo. Prachtige wegen en een tof gezelschap. Bedankt allen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Ondertussen alweer met de motor op het werk, stom genoeg in die 10 minuten dat ik gisteren thuis was vergeten wat vet op de ketting te spuiten. Zo eens even kijken of ze hier wat vet hebben en anders rustig naar huis en hem vanavond wat liefde geven.

@Tankiej Super bedankt voor de organisatie, de mooie routes en het voorrijden _/-\o_ het was prachtig en ik heb genoten van elke km. (en gevloekt in die korte haarspeldbochten naar de ring, maar ook van die bochten heb ik genoten)

@ iedereen bedankt voor de gezelligheid en de mooie kilometers d:)b

Volgens mij zat er wel wat in die laatste tank benzine...het weekend begonnen met 1:20,8, daarna elke keer 1:18,5 en de laatste tank gisteren van 1:13,2 :X (zal wel beetje vlot doorgereden hebben op de snelweg nadat ik thuis weer wegreed :9 ) Dat was denk een @Vrijdag tankstop, moest bij 150km over op reserve :+

[ Voor 4% gewijzigd door A13X op 10-07-2017 08:52 ]

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tankiej
Jullie ook bedankt uiteraard! Ik vond het organiseren leuk om te doen. Bij de route terug (gisteren) waren een paar dingetjes die naar mijn mening beter konden, maar uiteindelijk was het erg geslaagd volgens mij!
Wat mij betreft mag dit wel in de herhaling, maar dan een dagje erbij (vrijdag t/m zondag bijv.). Dan hebben we een volledige dag om alleen maar mooie weggetjes te rijden *D

Wat betreft de foto('s); ik zie dat @Vrijdag mensen onherkenbaar heeft gemaakt, ik weet niet of er mensen zijn die dat willen voor het posten hier op het forum? Of dat we de foto's delen in een DM aan elkaar oid?
Mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als je een beetje zoekt ben ik toch al genoeg te vinden op internet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tankiej Lijkt me dat de foto's toch wel gewoon zonder die "smiley;s" hier geplaatst kunnen worden? Als we niet aan het rijden waren hielden we onze helmen toch ook niet op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
*verkeerd topic*

[ Voor 93% gewijzigd door darkkingll op 10-07-2017 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Betreft foto's: ik heb de gezichten weggesmilied omdat ik niet wist hoe men er over zou denken :) Zelf vind ik het nooit zo tof om met mijn hoofd overal te staan tenzij enigszins onherkenbaar door helm, zonnebril of glas drinken voor me. Dit trouwens ook tot groot ongenoegen als iemand een foto wil maken tijdens een etentje ofzo :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caesar1000

caesar1000

U want some?

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor dit mooie weekend waarin we, zonder enige echte problemen, en met prachtig weer, veel leuke en vaak ook bochtige km's hebben kunnen maken! De beloofde 'volgende rit' gaat er zeker komen want het zal bij veel naar meer smaken! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rYYC9qFkVHIrVDIwXchAAT03/full.jpg

Gelukkige kon @Vrijdag wel nog een heel stuk rustig met @Joopieboy, @DragonSlayer666 en mijzelf meetokkelen. :)

@foto's plaatsen
Vrijdag schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:26:
Betreft foto's: ik heb de gezichten weggesmilied omdat ik niet wist hoe men er over zou denken :) Zelf vind ik het nooit zo tof om met mijn hoofd overal te staan tenzij enigszins onherkenbaar door helm, zonnebril of glas drinken voor me.
Mij lijkt dit toch wel de beste oplossing. De een vindt het niet erg, de ander misschien wel een beetje. Voor de rest van de foto's/onbewerkt wijken we wel even uit naar een nader aan te maken DM/Whatsapp groep. Degene die meelezen en meer willen zien: ga de volgende keer gewoon mee! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Gisteravond (rond 21:00) thuisgekomen. Lekker op de bank gaan liggen, dat had mijn zitvlak nodig na de rit terug:9 De rit van Limburg naar Zeeland ging wel een stuk sneller als normaal...

Het was erg leuk en we hadden super weer (mocht zelfs een paar graden koeler voor mij :8 ). Iedereen bedankt voor het leuke weekend!

Ik wil a.s. weekend eens gaan kijken wat ik met de GoPro beelden kan, ik heb gisteren even gespiekt en de actie door de beroemde steen waar ik mijn leven bijna door verloor richting de ring was duidelijk te zien in het filmpje.

En natuurlijk veel plezier met de Tweakers zonnebril, ik ga straks een bericht richting Tweakers sturen wat ze precies met de foto willen die Tankiej heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Goed te lezen dat de rit is bevallen! Jammer genoeg kon ik niet mee door het trouwen van een familielid, maar ik ga de volgende keer graag mee!

XBL: DonFrans

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tankiej
Hoi :W

Na een succesvol weekend vorig jaar, moeten we dit natuurlijk proberen te overtreffen! Ik had hier eigenlijk iets eerder mee willen beginnen, maar het schoot er een beetje bij in. @caesar1000 kwam er onlangs weer mee en gaf aan dat we vorig jaar rond eind mei begonnen met plannen en toen kwam het ook allemaal goed, dus daar gaan we nu weer voor :)

@caesar1000 & @Tankiej presenteren: Tweakers motorweekend 2018!

Het goede nieuws; er staat nog niets vast. Wanneer en waar is nog geheel te bepalen. Het lijkt me goed om dit samen vast te stellen.
Wat betreft wanneer, hier heb ik een datumprikker voor aangemaakt. In eerste instantie heb ik er alleen de weekenden in gezet die ik zelf kan. Keuze is wat beperkt, ik had al wat meer plannen dan ik had gedacht.. Mocht er niets bruikbaars uit komen, dan komt er een nieuwe datumprikker met meer data en zal (waarschijnlijk?) @caesar1000 de organisatie ter plaatse op zich nemen
Graag invullen: https://datumprikker.nl/pcxgnntrx2icnu3q

Daarnaast hebben we nog de waar. Vorig jaar waren we in de Eifel, mooi gebied om rond te kijken, maar men wil ook wel eens wat anders. Zelf had ik Luxemburg in gedachten en @caesar1000 kwam nog met Sauerland. Geef s.v.p. in onderstaande poll jouw voorkeur aan.
Poll: Waar gaan we heen
Luxemburg
Eifel
Sauerland
Maakt me niet uit
Anders (graag specificeren in reactie)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400501&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

We hebben nagedacht over 3 dagen i.p.v. 2 (inclusief de vrijdag dus), dat heeft ook mijn voorkeur omdat je dan één gehele dag in de regio kan rijden waar je heen gaat. Maar dat betekent wel een dag verlof nemen (voor veel mensen), aangezien je dan vrijdagochtend vertrekt. Voor dit jaar lijkt me dit niet handig om te doen (lees: ik heb zelf eigenlijk al m'n verlofdagen al ingepland voor dit jaar..), maar voor volgend jaar zeker een optie. Om interesse te peilen om het naar 3 dagen te brengen, onderstaande poll gemaakt.
Mocht het uitkomen op dat de meerderheid naar 3 dagen wil, betekent dit ook verder van te voren plannen. Dus dat is zeker iets waar we dan even rekening mee moeten gaan houden!
Poll: Naar 3 dagen, of blijven bij 2?
2 dagen
3 dagen
Beide prima
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400502&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste